Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 450 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470581
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Byl bych zbabělec, kdybych se nepřiznal
Vloženo Středa, 10. červen 2009 @ 17:06:37 CEST Vložil: Stepan

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

Udělat co a přiznat se k čemu? 

 
Podpořit Petra Hájka, „toho antidarwinistu z Hradu“, tím, že veřejně prohlásím: ano, i já jsem kreacionista. Vždycky jsem jím byl a stejně jako Petr Hájek jsem nikdy nevěřil, že – řečeno na můj vkus až příliš vulgárně, ale život nás občas k vulgaritám nutí – mým prapředkem je opice. 
 
Na rozdíl od Petra Hájka jsem ovšem vůči darwinismus ( či neodarwinismu) tolerantní. Chápu ho jako jednu z možností, jak se dopátrat pravdy o velkém tajemství, jímž je vznik života. Kdo chce věřit evoluci, nechť jí věří. Kdo chce věřit tomu, že lidské bytosti pocházejí ze zvířete (a jsou tedy jejich dokonalejší vývojovou formou, ničím víc), nechť tomu věří. Kdo chce věřit tomu, že neexistuje žádný Bůh – Stvořitel, ať tomu věří. Rozumím tomu, že se pak musí uchýlit k vývojové teorii. 
 
Přesto, čí spíše právě proto, že zaujímám k „Darwinovi“ smířlivý postoj, požadují totéž od jeho stoupenců vůči těm, kdo zastávají jiný názor. Vlastně chci víc: požaduji uznání kreacionistického výkladu vzniku světa a života jako rovnocennou „teorii“. Uznání od společnosti potažmo státu.


Tak tomu ovšem není. Kreacionisté jsou svým způsobem považováni za občany druhé kategorie a jsou v porovnání s darwinisty diskriminováni – např. v možnosti uplatnit se ve vzdělávacím procesu. V horším případě i posmíváni. Smutné na tom je, že tomu tak bylo v době, kdy v totalitním režimu byl povolen jediný správný názor na vznik světa a života, jež byl v souladu s tzv. vědeckým materialismem – a že dnes na tom nejsou o mnoho lépe.
Jako pěšák sametové revoluce jsem v listopadových dnech 1989 (a pak ještě krátký čas) naivně věřil tomu, že naše republika se stane zemí navzájem se respektujícího „dvojího lidu“ (termín jsem si vypůjčil z XV. století, kdy v Českém království jako jediné zemi tehdejší „křesťanské“ Evropy mohli vedle sebe legálně koexistovat katolíci a utrakvisté). Že kreacionisté, případně stoupenci „sesterské“ teorie Inteligentního plánu, na jedné a darwinisté na druhé straně budou žít ve vzájemné toleranci.
Jak se zanedlouho ukázalo, tyto naděje byly liché – a to je jedno z mých největších zklamání z polistopadového vývoje. Většinové reakce na příspěvek Petra Hájka (přednesený 20. 4. 2009 na semináři o darwinismu pořádaném Centrem pro ekonomiku a politiku) mi jen připomněly krutou pravdu: že důvody výše zmíněného zklamání nepominuly. 
 
Lze samozřejmě namítnou, že nelze stavět na stejnou úroveň „vědecké“ a „nevědecké“, že nelze učit děti ve škole, že Země je kulatá a současně placatá. Jistěže, ale takto vyhrocený (absolutní pravda proti absolutnímu nesmyslu) spor stvoření versus evoluce není a z principu ani být nemůže. „Ve finále“ musí totiž věřit všichni – kreacionisté biblickému záznamu stvoření, darwinisté-laici evoluční teorii tak, jak ji předkládají odborníci a ti zase sami sobě a svým kolegům, odpůrci darwinismu z řad laiků argumentům antidarwinistů-odborníků (jednu takovou sumu argumentů viz  ZDE ) a ti opět sami sobě a svým kolegům.
Jak říká moudrost moderního věku, v němž se začalo pochybovat o všem včetně Boha: Věřící musí věřit, že Bůh existuje, stejně tak jako „nevěřící“ musí věřit, že neexistuje. „Hmatatelný“ důkaz, který by přesvědčil oponenta, nemohou předložit ani jedni, ani druzí. Přesto jsou ateisté privilegovanou skupinou, neboť pouze „jejich“ teorie je součástí učebních osnov předmětu, ať už se jmenuje jakkoli, zabývajícího se vznikem světa a života. Proč?
Na případnou námitku, že biblický záznam stvoření světa a života není v souladu s poznatky vědy, odpovídám: je to chyba biblického záznamu, anebo vědy, že se zatím nedostala na takovou úroveň, aby byla s to tajemství první kapitoly knihy Genesis porozumět? 
 
A dokážeme vůbec poselství této knihy správně interpretovat? 
 
Domnívám se, že mnozí a v mnohém nikoli. Malou ilustrací budiž banální příklad. Všeobecně se traduje, že Eva v ráji pojedla jablko, dala ochutnat Adamovi, a protože to měli od Stvořitele zakázané, byli z ráje vyhnáni. Příběh jako vystřižený z vysílání Rádia Jerevan. Skutečnost je taková, že Adam s Evou měli zakázáno jíst nikoli ovoce z jabloně, ale plody ze stromu poznání dobrého a zlého, což samozřejmě nejsou jablka. Jak takový strom vypadal a jaké plody na něm rostly dnes nevíme – nicméně víme, že zákaz platil pouze pro tento strom a jeho plody, které po požití působily jinak než kdyby snědli jakékoli množství „nevinných“ jablek: vzápětí poznali, že jsou nazí. Být nahý s osobou druhého pohlaví a nevnímat to je přece kvalitativně něco docela jiného než opak této „slepoty“, které jsme byli (pro někoho naštěstí, pro jiného naopak) touto Evinou neposlušností zbaveni. Je to jeden z klíčových milníků v lidských dějinách, neboť nahota, jistěže v úzkém spojení s geniálním produktem stvořitelského aktu jménem sexualita, hraje v našich životech zásadní roli. „Příběh Evy“ tedy není „o jablku“, nýbrž týká se, jak ukázáno, něčeho docela jiného a podstatnějšího. 
 
Evolucionisté nabídnou bezpochyby svůj pohled na to, proč se nazí lidé obecně vzato stydí (výjimky jen potvrzují toto pravidlo, a to i době po „sexuální revoluci“); my kreacionisté máme vysvětlení popsané v předchozím odstavci. 
 
Mimochodem příběh z ráje, umístěného do lokality Eden, je poučný i v jiných směrech. Stvořitelova slova „z každého stromu rajského svobodně jísti budeš, ale ze stromu vědění dobrého a zlého nikoli“ zavádějí obecný princip platný dosud – že v lidském společenství nemůže existovat a neexistuje absolutní svoboda, že i ta největší svoboda má své limity a jejich překročení své následky. A ještě jeden „politicky nekorektní“ poznatek. Čtenářky prominou, ale had, který v tomto příběhu figuruje jako svůdce, a o němž biblický záznam říká, že byl nejchytřejší ze všech živočichů polních (nezapomeňme: bylo to ještě předtím, než byl za svůj podlý čin potrestán a získal svoji dnešní podobu), dobře věděl, proč má jít obloudit Evu a nikoli Adama (který by s ním zřejmě vyběhl jako s horkým popelem, pokud by bylo v zahradě Eden nutné udržovat oheň) …

CHRONOLOGIE STVOŘITELSKÉHO ŘÁDU
Nahlédněme nyní do první kapitoly úvodní biblické knihy Genesis, abychom si ozřejmili, že také stvořitelský akt probíhal v určitém „vývoji“. Bůh, ač by to jistě dokázal, nestvořil vše najednou (v jednom „dni“). Proč? Tajemství, jehož význam je před lidmi zatím skryt. 
 
Den první Poznámka I: Bible nic neříká o tom, že by se nutně jednalo o den čtyřiadvacetihodinový. Naopak nás utvrzuje o relativitě Stvořitelova času: U Boha je jeden den jako tisíc let a tisíc let jako jeden den. Nikoli 1 den = 1000 let a naopak. Stvořeno nebe a země. Poznámka II: Země nebyla „hotová“, ale „nesličná a pustá“. Poznámka III: Neexistovalo světlo. Poznámka IV: Existovaly „vody“. 
 
Den druhý Stvoření oblohy „uprostřed vod“. Oddělení vod nad oblohou od vod pod oblohou. Pojmenování oblohy nebem. 
 
Den třetí Shromáždění vod na jedno místo: souběžný vznik moří a pevniny. Na pevnině vzniká tráva, byliny, stromy. Poznámka V: Nejsou přímo stvořeny, ale vyrůstají tak, že je na stvořitelský příkaz zplodí sama země.
Den čtvrtý Vznik „světel na obloze nebeské“, „učiněno“ Slunce, měsíc, hvězdy.
Den pátý Stvořeni vodní živočichové, vodní hmyz a ptactvo. Poznámka VI: Stvořitelský pokyn zněl „Vydejte vody hmyz duše živé v hojnosti a ptactvo ...“.
Den šestý Stvořena „zvěř zemská“, „hovada“ a „všeliký zeměplaz“. Poznámka VII: Stvořitelský pokyn zněl „Vydej země duši živou, jednu každou podle pokolení jejího ...“. Stvořen člověk – muž a žena.

Poznámka VIII: Říká-li záznam o stvoření, že v rámci pátého dne „stvořil Bůh velryby veliké a všelijakou duši živou, hýbající se, kteroužto v hojnosti vydaly vody podle pokolení jejich“, neznamená to, že vše bylo nutně stvořeno v jednom okamžiku; i zde totiž mohlo dojít k tomu, co můžeme nazvat vývojem a co se nám dnes jako vývoj může jevit. Čili: na základě biblického záznamu stvoření nelze dovodit, že vůbec žádný vývoj neexistoval. Diskutovat můžeme samozřejmě o tom, zda byl přesně takový, jak nám ho předkládá k věření Darwinova teorie. 
 
Kreacionistická perlička na závěr: jak starý bude Adam, pokud ho Bůh stvoří jako třicetiletého muže? Anebo: jak starý bude třicetiletý smrk stvořený během se*****y? Podle letokruhů tři desítky let. A ve skutečnosti?

Lubomír Stejskal

Zdroj: http://stejskal.bigbloger.lidovky.cz


Podobná témata

Žhavá témata

"Byl bych zbabělec, kdybych se nepřiznal" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Byl bych zbabělec, kdybych se nepřiznal (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 10. červen 2009 @ 22:28:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pe*****ek se ptá maminky:"Mamí, jak jsem se tu vzali?"
Maminka mu odpovídá."Víš Pe*****ku, nás stvořil Bůh."

Pe*****ek si jde ověřit odpověď k tatínkovi. ptáse:"Tatí, okdud pocházíme?"
Tatínek mu odpoví:"No Pe*****ku, vyvinuli jsme se z opice."

Pe*****ek velmi zametý se opět ptá maminky:"Mamí, Ty jsi mi řekla, že nás stvořil Bůh a táta říká, že jsme se vyvinuli z opice.:
Maminka se zamyslí a povídá:" Pe*****ku, je to složitější. Já a moje rodina jsme přišli na svět tak, jak jsem Ti řekla a tatínek a jeho rodina se vyvinuly z opice."

-------------------------------------

Eleazar dodává:"Nejsem bratrem potomků opic a ani v budoucnu po tom netoužím. Jsme prostě každý jiný živočišný druh."




Re: Byl bych zbabělec, kdybych se nepřiznal (Skóre: 1)
Vložil: Petro v Čtvrtek, 11. červen 2009 @ 10:11:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pár poznámek: ultrakvisté byli katolíci a nejde je tím pádem dávat s katolicizmem do protikladu a přirovnávat ke vztahu darwinisté - kreacionisté. Dalším nesmyslem je tvrzení, že jedinou zemí, kde byli ultrakvisté tolerování bylo České království, jistý jsem jejich tolerancí minimálně také na Moravě. Kreacionismus nemá s občanstvím nic společného, bavit  o kategoriích občanství  v tomhle ohledu nedává smysl, ledy že by autor byl monarchista a snažil se takto vyzdvihovat vlastní přesvědčení. Ostatně posmívání jsou darwinisté mnohem více, k čemuž je celkem přirozeně odsuzuje to, že za své předky považují opice. 




Re: Byl bych zbabělec, kdybych se nepřiznal (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 11. červen 2009 @ 12:41:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to vynikající článek!
I když u některých zde je snaha hledat proti němu pseudoargumenty a přehrabují se v něm, jak vrána v kobylinci.

Situace je v praxi docela prostá. Kreacionismus, i evolucionismus jsou jen teorie. Obě zatím nedokázané. Ve školních osnovách se ale propaguje jednostranně jen evoluce. Jistě, je to obraz toho, že jsme nejateističtější stát v Evropě.

 Ale děti ve škole by měly být seznamovány s oběma teoriemi současně a spravedlivě, a to až do doby, kdy přestanou být teoriemi a kdy bude dokázáno, že jedna z nich, nebo obě, jsou mylné.

Taková selekce informací je jen ke škodě, protože zbytečně snižuje úroveň vzdělání.



Re: Byl bych zbabělec, kdybych se nepřiznal (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 11. červen 2009 @ 12:43:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ona věda mezitím tak trochu pokročila. Říct nějakému genetikovi že se mu jeho DNA může sama náhodně měnit považuji za odvážný čin. Již před lety proběhl pokus kdy zkoumali genetický kód asi 10 000 lidí z celého světa. Ze všech ras a národů. Výsledek-synové a dcery jediné ženy. Genetika dávno odhalila jako podvod všechny údajné předky či příbuzné člověka krom neandrtálců o kterých tvrdí že splynuli se zbytkem populace. Africká Lucy je normální opice, to nakonec uznal i její objevitel. Ostatní jsou padělky vyrobené z kostí opic, koní, slonů a jiných zvířat. Ani pan Darwin nebyl tak zlý jak vypadal.Umřel jako kajícník a tvrdil že jeho objevy hrubě zneužili. Jsem také kreacionista a místo na druhohory věřím na svět před potopou kde byli na jihu ještěři a na severu lední medvědi. Uznání a obdiv ze strany ateistů ale nečekám. Katolická církev říká že v tomhle ohledu může každý věřit čemu chce. Důležitý je Kristus. Dějepis a jiné koníčky a kratochvíle až potom. Vzhledem k tomu že rozpor genetiky a evoluce není možné utajit věčně tak už dávno čile probíhá vytváření mnoha konspiračních teorií které za stvořitele vydávají nejrůznější ufouny.



Re: Byl bych zbabělec, kdybych se nepřiznal (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 12. červen 2009 @ 08:47:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


-Skutečnost je taková, že Adam s Evou měli zakázáno jíst nikoli ovoce z jabloně, ale plody ze stromu poznání dobrého a zlého-

ale dle  Genesis 1, 29-31  skutečnost byla taková,že 
 mohli jíst z každého stromu na Zemi a Eden na Zemi byl


Bůh také řekl: "Hle, dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny.

už z toho jde vidět ,jak je v takových výkladech Bible nepoužitelná,spíše to ještě vede k jejímu zesměšnění v očích našich agnosticky-ateistických spoluobčanů


--ale had, který v tomto příběhu figuruje jako svůdce, a o němž biblický záznam říká, že byl nejchytřejší ze všech živočichů polních--
 
To církevníkům často nebrání v tom klamat své bližní tvrzením,že se jednalo o padlého anděla  

--Že kreacionisté, případně stoupenci „sesterské“ teorie Inteligentního plánu, na jedné a darwinisté na druhé straně budou žít ve vzájemné toleranci.--
 
dost naivní představa. Kreacionismus např. typu Pavla Kábrta je už z principu založen na napadání evoluční teorie za každou cenu,vlastní komplexní teorii nenabízí. Na druhou stromu vědec nemá prostředky jak by se zabýval věroučnými trzeními ,věda se už dlouho do náboženství neplete.

--Přesto jsou ateisté privilegovanou skupinou, neboť pouze „jejich“ teorie je součástí učebních osnov předmětu, ať už se jmenuje jakkoli, zabývajícího se vznikem světa a života. Proč? --

Vědecké teorie se nerozdělují na ateistické-neateistické ,prostě neumí už z principu pracovat např. s pojmem  Boha .To nebrání např. katolíkovi J

Ono pak by se mohli ozvat třeba muslimové kteří by trvali na tom ať se vyučuje stvoření podle Koránu-Adam se opékal 40 dní na Slunci nebo  proč se ve školách neučit podle víry našich prapředků-starých Slovanů a Keltů?   


 



Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy