Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472453
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Nikdy nezapomeneme
Vloženo Úterý, 07. červenec 2009 @ 09:50:32 CEST Vložil: Olda

Historie poslal Karels

Otřesné svědectví z Osvětimi: Děti tam nikdo nešetřil. Polka Helena Šmaglewská vypráví: „V tu dobu, kdy byli v krematoriu nejvíce vyhlazováni Židé, vyšlo nařízení, že děti budou házet do pecí krematoria živé, aniž by je předtím zadusili plynem. Jejich křik bylo slyšet po celém táboře.“ Jindy děti usmrcovali injekcemi karbolové kyseliny do srdce.

K jídlu dostávali vězňové v Osvětimi naběračku polévky s kusem chleba. Byla to teplá, odporně páchnoucí voda. Dostávali ji v kotlících, které se vyplachovaly jen studenou vodou. Není divu, že pak téměř neustále trpěli průjmy. Latrína byla otřesná. Toaletní papír chyběl. Smělo se na ni jen ráno před snídaní a pak až večer po apelu. Nemocní tedy používali kotle i jinak. (káleli do něj, pokud to někdo nepochopil) A pak je zase opláchli jen studenou vodou. [1]

Proč jsem si zvolil takový nadpis pro svůj článek? Protože se pokusím společně s vámi, vážení čtenáři, nahlédnout do charakteru židovské duše. Když končila druhá světová válka, tak si mnozí Židé navracejíce se do svých domovů slibovali, že na tohle nesmí nikdy zapomenout a také musí udělat vše pro to, aby se nic podobného nikdy neopakovalo. 

Charakterem, náturou židovského národa je tedy nezapomenout a vyvodit ze své paměti odpovídající závěry. Myšlenka kolektivní paměti národa není nic převratně nového. Již v 2. knize Mojžíšově je psáno: „... a ty abys mohl vypravovat svým synům i vnukům o tom, co jsem v Egyptě dokázal, i o znameních, která jsem mezi nimi udělal, ať víte, že já jsem Hospodin.“ (Bible, Exodus 10:2)

Připomínání minulých událostí, připomínání odchodu z Egypta a celého božího jednání, je zaznamenáno v 2. knize Mojžíšově, v knize pod příznačným názvem Exodus tj. odchod. Domnívám se, že tento charakter židovského národa je oněmi pomyslnými „několika větami“ jak čelit nepřízni osudu, nepřízni národů.

Úzkostlivé lpění Židů na své vlastní historii takříkajíc zpřítomňuje minulost; takže ještě teď Židé slyší křik egyptských poháněčů, nutících Izraelity k výrobě cihel, ale také radost Izraelitů při odchodu z Egypta. V noci lze skoro zaslechnout tklivý nářek dětí Izraele v babylonském exilu, ale také výkřiky radosti při obnově chrámu Hospodinova. Je téměř slyšet pláč a sténání těch, kteří přežili po pogromu v Dněpropetrovsku, stejně jako výkřiky radosti nad vznikem svého státu, státu Izraele. 

Židovské sepjetí se svou historií je oním pomyslným 11. přikázáním desatera, přikazujícím přežít. Myslím si, že i sekulární Židé, kteří mají k náboženství spíše vlažný vztah, si existenci onoho 11. přikázání plně uvědomují. Jiří Beneš kdysi Žida připodobnil k člověku, který putuje zády k budoucnosti, otočený čelem k minulosti. K budoucnosti, která je neznámá, zastřená, nepřátelská putuje Žid pozpátku. [2] 

Pro dotvrzení výše řečeného nechť mi poslouží osud jistého židovského křesťana. Tento člověk žije v současné době v Americe. Hned po válce se tam odstěhoval a první věcí, kterou učinil v nové vlasti, bylo, že si sehnal obraz Adolfa Hitlera, který posléze přibil nad dveře svého kostela. Když se nás studentů ptali na hodině filosofie, co tomu říkáme, tak jsem reagoval asi následovně: „hrůza, proč to udělal, on se snad zbláznil, ne?“

Ale to je přesně židovská mentalita, nezapomenout! Připomínat, co jsem prožil, čemu jsem čelil a udělat vše, abych tomu mohl napříště zabránit! Nezapomenout na nepřízeň národů, na nepřízeň osudu. Nezapomenout, to je první část taktiky přežití, jak odolat nepřízni času. Z těchto důvodu si Židé více než kterýkoliv jiný z národů připomínají svou pohnutou historii. V televizi poběží letos zcela jistě několik dokumentů o holocaustu, když jsem byl přítomný na nějaké akci, například na Dnech židovské kultury, znovu tam byla zmínka o holocaustu.

Připomínání hrůz z druhé světové války nemá vnést sentimentální, melancholickou náladu do našich řad. Připomínání pohnuté historie má svůj vlastní smysl hlavně pro židovský národ, pro další trvání existence židovského národa. Nezapomenout už kvůli předkům, kvůli úctě vůči těm nepřeživším, ale rovněž kvůli těm, kteří přežili. 

Pokud bychom připustili, byť na malou chvíli, jakési spiknutí siónských mudrců, potom by nemělo určitě jiný program, než nezapomenout a udělat vše, aby se podobné hrůzy, a to ať už z druhé světové války nebo stíny minulosti, již více neopakovaly. Soudím a dávám všanc všechny své doposud publikované články, že současná politika státu Izraele a to ať už zahraniční, nebo vnitřní je z velké části určovaná zkušeností, vlastní zkušeností šoa. [3]

Stát Izrael se znovunarodil jako bájný pták Fénix z popela 6 miliónů mrtvých. Podobně jako Fénix umírá spálením sebe sama a opět ze svého popela povstává, tak se i židovský národ znovunarodil, aby získal podobu státu Izraele. Možná posuzujeme politiku státu Izraele jako přespříliš agresivní a často to také zaznívá v diskuzích při nejrůznějších příležitostech. Jenomže právě zkušenost Židů za druhé světové války určuje jednotlivé politické kroky izraelské vlády, jak soudím. 

Izraelský kabinet činí jednoduše takové politické kroky, aby předešel a případně zabránil novému holocaustu svých občanů ze strany kohokoliv.

Nejspíš  proto mají Židé obzvláštní zájem o studium historie, protože připomínání historie je onou taktikou přežití. Založení Ligy proti antisemitismu [4], monitorování extremizmu, upozorňování na antisemitské výroky, to vše se může jevit přinejmenším jako nějaké spiknutí. No jo, ale teď o tom píšu: „nezapomenout na svou historii, na svou minulost, a učinit vše pro to, aby se minulost, hrůzy minulosti již nikdy více neopakovaly.“

Připomeňme si nyní naše vlastní pohnuté události 17. listopadu 1989, kterých jsme mnozí z nás byli svědci; zmíním krátký šot s panem Svěrákem. Bylo to velice krátce po sametové revoluci, kdy měl pan režisér nějaký pořad v televizi. Pan Svěrák tam hraje učitele (jak příznačné, protože povolání učitele vystudoval) a zkouší 10 let po revoluci nějakou studentku právě na události 17. listopadu. Studentka tápe, neví. Srdečně jsem se tehdy nasmál, říkal jsem si, že to snad ani není možné.

Není tomu dlouho, když jsem se ptal některých studentů žurnalistiky, co vědí o 17. listopadu, tak mi neodpověděli téměř nic; a alespoň za všechny studenty uvedu jeden názor, prý: „můj táta chodil někam cinkat s klíči.“ Od studentů žurnalistiky bych čekal mnohem lepší kulturně-historický rozhled. Vidíte, jak se dá velice rychle zapomenout na to, co se dělo před krátkými 20 roky...  

Zakončím moudrem, které radí, ale také varuje: „Ztracen je národ, který zapomněl na svou historii. Takový národ ztrácí zároveň i budoucnost.“ 


poznámky:

1. Koncentrační tábor Osvětim

2. Mgr. Jiří Beneš, Th.D. v současné době vyučuje na Katedře biblických studií Husitské teologické fakulty při UK. Možná ještě více vynikne kontrast s tím, o čem píšu v článku, který řekl apoštol Pavel: „... zapomínaje na to, co je za mnou, upřen k tomu, co je přede mnou, běžím k cíli, abych získal nebeskou cenu, jíž je Boží povolání v Kristu Ježíši.“ (Bible, list Filipským 3:13-14)

3. biblický výraz šoa שואה , znamená zpustošení, zmar – Job 30:3, Žalm 35:8 a Izaiáš 47:11 a je alternativním výrazem za slovo holocaust. 

4. http://www.antisemitismus.wz.cz/


Publikováno na mém blogu: http://karelsykora.blog.idnes.cz/


"Nikdy nezapomeneme" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nikdy nezapomeneme (Skóre: 1)
Vložil: prozaik v Úterý, 07. červenec 2009 @ 14:31:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K těm úvodním větám lze jen podotknout  : Maranatha... Pane přijď  ( a to, co nejdříve ).

Neznalost historie je skutečně zlem. Umožňuje znovu obluzovat pyšné ( a přitom tupé ) davy a znovu nastolovat nejrůznější typy diktatur. 



Re: Nikdy nezapomeneme (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 07. červenec 2009 @ 14:45:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-- a ty abys mohl vypravovat svým synům i vnukům o tom, co jsem v Egyptě dokázal, i o znameních, která jsem mezi nimi udělal, ať víte, že já jsem Hospodin.“ (Bible, Exodus 10:2)--

tedy dost nechutné věci srovnatelné s praktikami holocaustu např. masové vraždění egypských prvorozených dětí  



Re: Nikdy nezapomeneme na VŠECHNY uvězněnéřené (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 08. červenec 2009 @ 12:43:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 
poznámky znalého: ve druhé válce zahynulo okolo 50 milionů lidí, také na bojištích. Šest milionů bylo židů. Máme nezapomínat.

Přimlouvám se, abychom nezapomínali v širším měřítku. V koncentračních táborech byli také nežidé. Měl pět kategorií vězňů, kteří se lišili na oděvu pásky, aby je šlo hned rozeznat..

Židé nosili žlutý, komunisté červený (byl mezi nimi i Antonín Zápotocký, ten myslím nebyl žid), političtí vězni (jiného druhu než komunisté) měli zelený, zloději a jiní měli šedý a vrahové nosili černý pásek.

Koncentrační tábory nebyly primárně určené k likvidaci právě pouze židů, jak si mnozí myslí,  byli sběrnou kolonií všech druhů zatčených s tím, že se podmínky podepíší na úmrtnosti a současně uvolňovaly ruce policii, která nemusela hlídat podezřelé osoby, ale měla je pohromadě. Ve stavu války je každé zjednodušení práce policie vítané, protože ta se pak bude pídit po lidech nesouhlasících s válkou. K posledku zavírali i cikány (Romy), u nic se dalo eventuálně ukrývat před světskou mocí. Židé začali být hromadně deportováni až po roce 1941 a 1952, kdy byla v Německu zavedena tak zvaná ´totální válka´, zasahující celé obyvatelstvo.

Goebels tehdy na shromáždění v plném divadle měl projev, ve kterém tvrdil, že jsou třídy, které v Německu žijí, jakoby války nebylo. A zda lidé souhlasí s tím, aby byla vyhlášena ´totální válka´, týkající se všech. Účastníci nadšeně aplausovali. Totální válka se jim líbila.

Proti židům zasahovali ovšem fašisté již dávno před válkou. Teď byla další možnost. Do armády fašisté židy nebrali, jen výjimečně vyšší šarže, které byly v armádě již dříve. Fašisté nepokládali židy je za dosti oddané věci německého národa.

Hitler nepotřeboval nikoho, kdo nezapadal do koncepce budoucí velké říše spojených Němců, ani esperantisty s jejich mezinárodním jazykem (ty dal rozpustit), ani Jehovisty, kteří očekávali příchod nového Davidova království, ty také dal zavírat.

Můžeme tedy být důslední a pamatovat na VŠECHNY oběti v koncentračních táborech ?




mk (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 08. červenec 2009 @ 14:27:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Židé nosili žlutý, komunisté červený (byl mezi nimi i Antonín Zápotocký, ten myslím nebyl žid), političtí vězni (jiného druhu než komunisté) měli zelený, zloději a jiní měli šedý a vrahové nosili černý pásek.--


ještě schází - svědci Jehovovi- fialový trojúhelník, homosexuálové měli trojúhelník růžový



--Proti židům zasahovali ovšem fašisté již dávno před válkou.--

A nejen fašisté ,kořeny antisemitismu jsou totiž ve středověku např.

Už 4. lateránský koncil v r. 1215
uložil všem Židům tehdejší Evropy nosit „jiný“ oděv, než nosili křesťané a zakázal sňatky mezi „křesťany“ a židy… Mezi léty 1215 až 1370 dvanáct koncilů a devět královských nařízení předepsalo ve Francii tamějším Židům nosit viditelně na oděvu žlutou hvězdu. V zemích „Svaté říše římské národa německého“ museli židé povinně nosit potupné špičaté klobouky žluté nebo červené barvy, později trojúhelníky našité na oděvu.






Re: Nikdy nezapomeneme (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 08. červenec 2009 @ 14:32:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jiste je dulezite nezapominat ceho zleho je clovek schopen udelat druhemu cloveku. Jenze Zide by nemeli jen vzpominat na to spatne a hruzne, ale oslavovat a dekovat Bohu kolikrat je zachranil, vysvobodil a zase rozmnozil. Dostali od Boha mnoho pozehnani a schopnosti, ktere pouzivaji ve svych zivotech, protoze je to jejich prirozenost a pochopitelne, ze sve vyhody, ktere maji pred jinymi lidmi uplatnuji. Pro druhe jsou tyto vyhody mnohokrat spis k neprospechu, ale na tom nic nezmenime. Jen kdyby Zide misto strachu z toho, aby se jim zase nic zleho nestavalo a take misto nepopularnich politickych konani, radeji vlozili duveru svemu Bohu a obratili se k nemu, plnili smlouvu s nim utvorenou, tak by se jim zcela zmenil "osud".  Cinit pokani pred svym Bohem, tak jak to delavali jejich otcove, oddani se uplne do rukou Boha a poslouchat a hlavne cinit co jim rika, by jim zmenilo zivot tak, ze by byli pozehnanim vsem narodum na svete. Jenze oni jsou lide tvrde sije a opustili Boha a nevyznavaji ho ani ho nehledaji a proto si je Buh pretavuje jako zlato v ohni a chysta jejich vysvobozeni, protoze On na smlouvu s nimi nezapomel a ma vuli i moc sve slovo dodrzet. Ze nikdy nesplynou s narodem (neasimiluji se), ve kterem zrovna ziji, je jen dobre, protoze tim jsou prave viditelni jako Zide - svedci ziveho Boha. Buh nepripusti a nechce, aby se nekde "ztratili" ci splynuli s jinym narodem. Proto jsou takovi jaci jsou a jsou tedy poznatelni. Jest-li ma nekdo problem se s tim smirit, nicemu nepomuze. Musi to tak byt. Clovek si vzdycky muze vybrat. Bud nenavist a zast a nebo porozumeni a lasku, soucit. A kdyz uz nekdo tu lasku neni schopen mit, ani ji od Boha nezada, tak si aspon muze vybrat ze nebude nenavidet ani soudit, ale duverovat Bohu. Jinak dekuji Karelsovi za jeho poucne clanky a uprimne vypovidani o svem zivote.



Re: Nikdy nezapomeneme (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 08. červenec 2009 @ 15:36:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abych obhájil svůj vlastní článek, souhlasím s ostatními komentáři, jak mk, tak i Libby, ale hned na začátku svého článku píšu: "Proč jsem si zvolil takový nadpis pro svůj článek? Protože se pokusím společně s vámi, vážení čtenáři, nahlédnout do charakteru židovské duše."

Takže článek je hlavně o židech, taky není o holocaustu, ale o vztahu státu Izraele ke svým sousedům, jakož i Palestincům: "Izraelský kabinet činí jednoduše takové politické kroky, aby předešel a případně zabránil novému holocaustu svých občanů ze strany kohokoliv."

Jistěže trpěli i nežidé, Svědkové Jehovovi, homosexuálové, v ruských gulazích umřelo nespočet lidí, Polpotův režim vyvraždil miliony, stejně jako v Cíně...

Ale můj článek si všímal hlavně Zidů...



Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy