Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 490 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116491889
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Sjednocení katolické a pravoslavné církve.
Vloženo Úterý, 15. září 2009 @ 17:18:18 CEST Vložil: Stepan

Ekumenismus poslal oko

Ještě nikdy jsme nebyli tak blízko!


Arcibiskup Volokolamský, Hilarion, který je pověřen záležitostmi vnějších vztahů ruské pravoslavné církve, navštíví Řím ve dnech 15.-20.září.

Metropolita katolické arcidiecéze Matky Boží v Moskvě mons. Paolo Pezzi dnes pro italský deník Corriere della Sera vyjádřil přesvědčení, že „katolíci a pravoslavní nebyli ještě nikdy tak blízko nastolení jednoty, jako nyní“. „Duchovní sjednocení, míní arcibiskup Pezzi, může nastat velice rychle, dokonce i během několika měsíců“. Ukončení tisíciletého schizmatu označil za možný „zázrak“, poněvadž, jak zdůraznil, „nyní už neexistují žádné formální překážky. Všechno záleží na skutečné touze po jednotě. Arcibiskup Pezzi ujistil, že „na katolické straně je tato touha velmi silná“. Spornou otázkou zůstává primát papeže. Problémem se bude zabývat chystané setkání katolicko-pravoslavné teologické komise a podle arcibiskupa Pezziho se „porozumění v této otázce nejeví jako neuskutečnitelné“.


http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=11775


Podobná témata

Ekumenismus

"Sjednocení katolické a pravoslavné církve." | Přihlásit/Vytvořit účet | 505 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. září 2009 @ 17:42:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko
Mluví se o tom a bylo by to dobré, kdybychom se s pravoslavnými společně - v jednotě modlili.



Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: Petro v Úterý, 15. září 2009 @ 20:15:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobre by to bylo. Jenze touha po jednote je silna a skutecna  po celou dobu rozkolu a v podstate se stale nic nedeje. Dost by mne zajimalo jakym zpusobem se odstranily ty "formalni prekazky". Vzhledem k tomu, ze patriarch Kirill zadne ustupky udelat nemuze, jednak proto ze neni hlavou cele pravoslacne cirkve, ale jen moskevskeho patriarchatu, a take proto, ze je vazan usnesenimi ekumenickych koncilu, tak to vypada jako by mons. Paolo Pezzi naznacoval, ze papez pripravuje zasadni zmeny v katolicke cirkvi, nebo ze by se jednalo o svolani  VIII. vseobecného koncilu? ...a behem nekolika mesicu? Chtel bych tomu verit, ale prijde mi to velmi malo pravdepodobne.



Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: Arrabito v Úterý, 15. září 2009 @ 22:35:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
chvala Panovi za toto. Jezis je teda velmi blizko!! ja sice tiez nerozumiem, preco organizacia ktora ma pod palcom politikov, jezuitsky rád, mnozstva penazi a najma ludske duse, preco tato "cirkev" sa stava tak pomaly hlavnou mocou a nastrojom pri prichode antikrista, ale asi to je symbol toho, ako ma Boh vsetko v rukach a bez jeho dovolenia Satan nemoze konat to co by chcel . este stale je tedamozne sirit biblicke evanjelium. z toho mam aspon radost



Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 16. září 2009 @ 08:34:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Představa že by se měly dělat ústupky a vytvářet kočkopsi mne poněkud děsí. Nejde o spojení dvou politických stran nebo o licitování tržní ceny. Myslím si že jednota před Bohem a v Duchu ústupky a jiné formality nepotřebuje. Na jaře roku 2004 došlo k oficiálnímu sjednocení naší církve s anglikánskou. Přitom si dál žije svým životem stejně jako my a nemusí si pro rozumy nebo dokonce rozkazy chodit k nám do Vatikánu. Její velký synod tehdy uznal papeže jako autoritu ve věcech víry a to je všechno. Nejlepší by bylo kdyby v nás svět poznával křesťany podle lásky a ne podle toho že rozbíjíme vejce obouruč jako kompromis mezi pravou a levou.



Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. září 2009 @ 17:07:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak je z komentářů krásně vidět, co je z Boha a co ze světa.

Někteří jakoby úplně zapomněli, že Kristus založil jen jednu církev a ideální stav by nastal, kdyby byla církev opravdu jen jedna. Nejedná se tedy o žádné kočkopsy, ale o návrat k jednotě, původní přirozenosti církve, odstranění rozkolu, který způsobili naši praotcové.

Že heretikům taková jednota leží v žaludku, je nabíledni.



Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: sola-scriptura v Středa, 16. září 2009 @ 22:19:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
No jasně sjednocujte se! Všichni se sjednoťte ať potvrdíte platnost Zjevení! Ale až se sjednotíte, neutiskujte ty, co se drží svědectví Ježíšova a přikázání Božích... I když to budete... Protože to Bůh řekl...



Arcilhář op (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Čtvrtek, 17. září 2009 @ 11:39:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak vidím, že arcilhář op je zpátky a snaží se opět rozsévat ty svoje lži a manipulace se skutečností. Teď několik odpovědí na jeho lži:
1. Hlavou anglikánské církve je světský panovník, kdežto hlavou katolické Církve je Kristem ustanovený pastýř - papež. Přesně naopak, než vnucuje op.
2. Sinead O´Connor není vysvěcená "katolická kněžka", jak se nám snaží op podsouvat, ale je rastafariánskou kněžkou, kdy rastafariánství nemá s křesťanstvím a katolickou Církví vůbec nic společeného.
3. Do r. 1054 papež nebyl brán jako jeden z biskupů, jak se snaží předkládat manipulativně op, ale již mnoho staletí byl brán jako nástupce Petrův, tj. nejvyšší  autorita pozemské Církve, jak svědčí otcové, např.:
Cyril Alexandrijský (4. stol.):
"V tom, že Pán zakládá Církev a udělujej jí neotřesitelnost, ukazuje se jako Pán mocností. Ale to učinil právě tím, když nad ní ustanovil Petra."
Řehoř Naziánský (4. stol):
"Byl pojmenován slovem Petr a jemu byly svěřeny základy Církve."
Řehoř z Nyssy (4. stol.)
"On je skrze přednost od Krista mu udělenou pevnou a neotřesitelnou skálou, na níž Spasitel zbudoval Církev."
Efrém Syrský (4. stol.):
"Šimone, můj učedníku, ustanovil jsem tě za základ svaté církve. Před tím jsem tě nazval skálou, protože poneseš celou stavbu církve. Dohlí­žíš na ty, kteří mi budou na zemi stavět církev. Kdyby špatně stavěli, zastav jejich stavbu. Jsi základním pramenem, z něhož vyvěrá má nauka. Jsi hlavou mých učedníků. Tvým prostřednictvím budou napájet všechny národy. Ty máš onu oživující laskavost, kterou poskytují. Tebe jsem vyvolil, abys v tom, co jsem vybudoval, byl jakoby prvorozencem a aby ses stal dědicem mých pokladů. Dal jsem ti klíče ke svému království. Hle, ustanovil jsem tě strážcem všech svých pokladů."
Tertulián (2.-3. stol.):
"V něm, tj. v Petrovi, je Církev zbudována, to je skrze něho."
Cyprián (3. stol.):
"Na něm (Petrovi) jediném buduje svou Církev."
"Je jeden Bůh a jeden Kristus a jedna Církev a jeden stolec, zbudovaný na Petrovi jménem Páně."
Jan Zlatoústý (3.-4. stol.):
"Tak Pán ustanovil Petra učitelem celého světa a jemu svěřil starost o celý svět. Proto jej neurčil, jako třeba Jakuba, za biskupa jednoho města."
a mnoho a mnoho dalších... Navíc obsah autority papeže lze vidět i v tom, jak se k němu odvolávaly všechny starověké koncily ap.
Vy, ope, jste nepřítel křesťanství a šiřitel nekřesťanských herezí, když šíříte ty své lži a manipulace.
A ještě jste mi neodpověděl na otázku, zda jste byl vysvěcen r. 1988?




Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 17. září 2009 @ 15:52:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže  aby to bolo konkrétnejšie, ohľadom postojov mnohých, najmä východných otcov k Petrovi a k rímskemu biskupovi,  som preložil z ruských zdrojov/niektoré sa ťažko prekladali, uvádzam aj originálne slovo.../:

Mnohí svätí, aj Východu však uznávali rovnako prvenstvo aj sv. Petra medzi apoštolmi, aj rímskeho biskupa medzi biskupmi. napríklad:
- sv. Izidor píše o Petrovi /prekladám to z ruštiny/ "pervoverchovnyj v zástupe učeníkov", sv. Cyril Jeruzalemský: "vrchný a prvý z apoštolov",
sv. Bazil Veľký: "Petrovi bola daná prednosť pred všetkými učeníkmi... boli mu zverené kľúče od kráľovstva".      
-  sv
. Gregor Bohoslov: "Z Kristových učeníkov, ktorí boli hodná vyvolenia, jeden sa menuje sklalou, a jemu sa zverujú základy Cirkvi"/один именуется камнем, и ему поверяются основания Церкви/.

- Sv. Ján Zlatoústy: "vrchný z apoštolov", «skalou nezničiteľnou"/несокрушимым/, «prvým v Cirkvi", «základom Cirkvi", «hlavou v zástupe apoštolov». Alebo inde: Толкуя «паси овец Моих», Златоуст пишет: «…если же кто спросит: Почему же престол Иерусалимский получил Иаков? – то я отвечу, что Пётра Христос поставил учителем не для этого престола, но для вселенской…(Беседа 88.я на Ин, там же,1914,т.8,стр. 600)…
Preklad: Vysvetľudúc "pas moje ovce!" Zlatoústy píse: "A keby niekto sa spátal: Prečo prestol jeruzalemský dostal Jakub? - ja odpovedám, že Petra Kristus postavil za učiteľa celého sveta"...

Ohľadom rímskeho biskupa, pápeža:
- Sv. Irenej /2. pol. 2. stor./: "s rímskou cirkvou kvôli jej význačnému postaveniu majú súhlasiť veriaci celého sveta" (Adv.. haer. 3.2). Pre Tertuliána je rímsky biskup „epicop episcoporum“ . Sv. Cyprián priznáva rímsku cirkev „radix et matrix ecclesiae“ /koreň a matka Cirkvi/ Ep- 48,3/. Na Východe uznávali prvenstvo rímskej katedry sv. Gregor Bohoslov, Gregor Nisský, Ján Damascénsky,
- sv. Izidor
nazval rímskeho biskupa "первоверховный"/prvý, najvyší/, sv. Cyril Jeruzalemký - «началовождь»/prvý vodca/, sv. Efrém Sýrsky "prvý medzi učeníkami"...

- Sv. Bazil Veľký, keď hrozila heréza Macedónia, napísal rímskemu pápežovi, že "iba jeho zásah môže odvrátiť nebezpečie" a prosil odoslať na Východ pápežských legátov kvôli obnoveniu poriadka a «единственного избавления» (Творения, Сергиев Посад, 1892, ч.6, стр. 161).

- Sv. Ján Zlatoústy o pápežovi: " Je to naša stena /múr/, naša pevnosť, naše nezmietané útočište /необуреваемая наша пристань/.../(Творения, изд. С.-Пб. Дух. Акад., т.3,1897, стр.558). Ešte predtým prosil pápeža odsúdiť a zosadiť неблагочестивого alexandrijského patriarchu Teofila: "Úpenlivo prosím vás... urobiť všetko, aby ste prekazili toto zlo"/detto, str. 555/

- Sv. Atanáz i iní východní biskupi. ktoí boli zvrhnutí ariánmi zo svojich katedier, tiež našli záchranu u pápeža. Greéckz histprik Sokratus /5. stor./ píše:"Oni /t.j Atanáz a iní biskupi/ oznámili to rímskemu biskupovi Júliovi, a Július, využijúc prednosti rímskej cirkvi dal splnomocnenie, ktorým sanavrátilo každému jeho predcchádzajúce miesto, a a listy, v ktorých vyjadril rozhorčenie na ľahkomyseľných vyháňačov, a s týmito splnomocneniami a listami poslal ich na Východ. Keď odišlli z Ríma a ukázali splnomocnenia od rímskeho biskupa Júlia, oni znova prevzali svoje cirkvi" (Церковная история, С.-Пб 1850, кн.2, стр.144)

- Sv. Teodor Studita napísal dokonca ešte v roku 817 n.l. /vtedz boli veľmi zlé vzájomné vzťahy medzi Východom a Západom kvôli Fociovi.../ pápežovi sv. Levovi: "Pretože Kristus daroval Petrovi spolu s kľúčami Kráľovstva nebeského aj hodnosť náčelníka pastierov, to Petrovi alebo jeho nástupcovi nevyhnutné je oboznamovať o všetkom novozavádzanom v Katolíckej Cirkvi, čo v nej odstupuje od pravdy /обо всем нововводимом в Католической Церкви отступающим от истины/. Teda naučiac sa tomuto od starých svätých otcov našich, aj my... poctili povinnosťou doniesť anjelovi tvojho blaženstva. Tak, božská hlava všetkých hláv, konal sa stretnutie zločincov /соборище преступников/, teda biskupov podľa vôle imperátora, dopúšťajúcich rozvod... Ak sa oni /heretici/ nebáli zvolaťť heretický snem, hoci nemajú moc zvolávať ani pravoslávny koncil bez vášho vedenia /не властны составлять и православного собора без Вашего ведения/, popdľa o oddávna prijatému obyčaju, o to viac spravodlivé a nevyhnutné bolo by božskému pervonačalstvu /первоначальству/ tvojmu zvolať zákonitý koncil"/(Творения св. Феодора Студита, изд. С.-Пб. Правосл. Дух. Акад., 1908, т.2, стр.265-266/

Opisujúc zúrivosť ikonoborcov, sv. Teodor písal pápežovi Pascháliovi: "Počuj, apoštolská hlava, Bohom vyzdvihnutý pastier Kristových oviec, majúci kľúče od Kráľovstva nebeského, skala viery, na ktorom dvíha sa katolícka Cirkev, lebo ty - Peter, ozdobujúci a vládnúci na stolci Petrovom... Prídi sem zo Západa... ty máš moc od Boha, pretože ty si prvý /первенствуешь/ medzi všetkými"/str. 345/

Imperatoroviорovi Michalovi poslal sv. Teodor Studita nasledujúc napomenutie: "Ak stretneme niečo pochybné,... nech vaša pravica rozkáže prijať vysvetlenie od starého Ríma, ako sa tradovalo oddávna a od začiatku podľa otcovských podaní. lebo tam, Kristu podobný /христоподобны/ imperátor, najvrchnejšia zo všetkých cirkví Božích, na prestole ktorej zasadol Peter, ktorému Pán povedal: Ty si Peter /Skala/, a na tej skale postavím svoju Cirkev..." /K Michailu, str. 447/

Dokonca v pavoslávnych bohoslužobných knihách sa nachádza analogická pocta rímskemu prestolu. V «Месячных Минеах» Peter nazýva sa «Первоверховным»/pervoverchovnym/, «верховнейшим»/najvrchnejší/, «наставником апостолов»/učiteľ apoštolov/, a rímskych pápežov nazývajú «верховником»/verchovnikom/, «Новым Пётром»/novým Petrom/, dokonca «Главой Православной Церкви»/hlavou pravoslávnej Cirkvi/.

Iste niektoré vyjadrenia sú poznačeené honosnsťou vtedajšieho byzantského štýlu vyjadrovania, ale aj "po odmocnení" z toho pravda o ich pohľade na postavu Petra a rímskeho biskupa jasne vysvitá. "Historia - magistra viatae". Som presvedčený, že tak ako sa dá čítať aj Písmo verne, ale tiež aj so zaujatosťou, tak kto chce, číta aj dejiny zaujate... Len naozaj ten, kto úprimne hľadá pravdu, vyčíta aj z dejín pravdu, a nie svoju "ideológiu"...



Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 17. září 2009 @ 16:23:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Inak, čo sa týka zjednotenia, nie som taký optimista ako Pezzi. Kyril je molodec, je múdry, otvorený, a bol by aj ústretový. No biskup sa volí spomedzi mníchov, a mníši sú tu v Rusku práve veľmi antiekumenickí. Na internete vedú priam protipatriarchálnu vojnu. je medzi nimi veľa sektárstva typu "my pravoslávni:, "my ruskí", dokonca "my za cára a monarchiu..." To by ste nechápali. ja sám som s nimi nejaký čas bojoval, a musel som zastávať ich vlastného patriarchu a ostatných hodnostárov /vtedy bol ešte nebol Kyril patriarcha.../ proti nim... Už ma to nebavilo...

Pravoslávni biskupi, aj kňazi, ako viem od niektorých našich pátrov, sú medzi štyrmi očami otvorení, prijímajú katolíkov, a vážia si ich... No verejne sa tvária protikatolícki... Nám je zrejmé, že je to zčasti preto, že ako ženatí majú rodinu, a pre nich by to mohlo znamenať ísť kdesi ďaleko aj s rodinou... Musia preto držať s biskupom, či s dekanom, či farárom... V to je problém...

Ďalej chodí tu ešte dosť kňazov s 3-mesačným kurzom /a doškolovákmi.../  Aj sme našli ešte pred 2 rokvmi taký inzerát v novinách, ako možnosť stať sa tak rýchlo kňazom. Poznám jednného, ktorý sa obrátil medzi protestantami, nop stal sa kňazom. Taký je však často otvorenejší voči katolíkom, ako tí, čo sú v akadémii, lebo tam je dosť konzervatívna výchova a nie ekumenická...

Problém pravoslávia je naozaj v tom, že niet rozhodujúcej autority. V Estónsku vznikla EPC potvrdená od Konstantinopolu. No Rusi protestujú, lebo vraj jeto ich kanonické územie. A pritom Konstantinopolskí bol tradične na druhom/po Ríme/, kým moskovský až na šiestom mieste /Rím, Konstantinopol, Alexandria, Antiochia, Jeruzalem,  Moskva.../. No Moskva je najväčšia, a tak má všetkých  "v paži...". Bez nej sa nič nepohne. Ked niet "prvého", niet toho, koho by všetci rešpektovali, ke´d sú všetci "rovní" nielen čo do dôstojnosti, ale aj čo do zodpovednosti, to je v praxi jedna veľká ilúzia, a nič sa nepohne. V tomto zmysle niet nad model RKC, ktorý je praktickuy oveľa viac použiteľný. Sú jednoducho otázky, ktoré treba riešiť na úrovni celku. Akonahle však pravoslávni urobili čosi ako pokus o zmenu, okamžite vznikla sekta, ktorá nerešpektovala nikoho... /staroverci a i./. Teraz sú tu aj iné pravoslávne cirkvi, ktoré chcú byť "aktuálnejšie", no nemajú podporu národa. Vlastne de facto pravoslávne cirkvi - narozdeil od KC - sú vždy len národné. Nič iné sa nepresaduilo medzi nimi. teda: akonáhle sa osamostatní národ, už aj chce samostatnosť - autokefáliu, a spravidla ju aj dostane. teraz sa o to snaží - zatiaľ márne - Ukrajina...

Liturgia trvá skoro tri hodiny, stojí sa, speva chór, ľudia pasívne počúvajú, zaspievajú si vlastne len Sláva Bohu na výsostiach, Verím v Boha a Otče nás... Prakticky sa viacmenej  len krstí, no nepripravuje... Jedno stretnutie a krst... Ľudia sú potom nič nevediaci, a  - samozrejme - nechodiaci.../asi 3 percent podľa štatistiky aj chodí...Pokrstených je však okolo 65 percent/  Ale všetci  sú  "veriaci" v duši, lebo podstatné je vraj "veriť v  duši"...  Viacerí mi povedali, že by aj chodili, ale kto to má vydržať fyzicky, ke´d to tak trvá, ke´d bolia nohy, ked nerozumia staroslovienčine..

Skoro všetkých nekatolíkov pozažujú mnohí za sekty, nerozlišujú, hoci sú to cirkvi na úrovni a je tu medzi katolíkmi a protestantstkými a pod. cirkvaami veľmi dobrý vyťah a spolupráca a vzájomné žičenie /neporovnateľné s GS.../. KC sa tu v Rusku teší najmä u inteligenice veľkej úcty, je považovaná za elitnú Cirkev. Problém, je však často v tom ich prostredí, že ak prejde do nepravoslávnej cirkvi, tak sa ľudia boja "odpísania"... Inak charizmatici rôzneho druhu sa tu skvele rozvíjajú, aj iné cirkvi protestatnské, evanjelikálne, aj adventisti



Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 23. září 2009 @ 21:46:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Fero.

 

Máš to hodně popletené ve svém příspěvku Středa, 23. září 2009, 14:58:52 hod. Co věta, to skutečná “perla“ k popukání. Snažíš se“chlubit“ stavem, že stojíš venku a protože je ti z toho trapně, tak to ještě trapněji okomentuješ konstatováním, že rád stojíš venku, protože je tam lépe vidět na oblohu a vůbec ti to v mozku nesepnulo, že je to přirovnání obrazné,  z Písma o pannách, kterým došel olej a když se pak vrátili, dveře již byli uzavřeny, tak jako nyní pro tebe, pokud budeš setrvávat ve svém bludu. Ty si to ani neuvědomuješ, ale ty žiješ ve hříchu, vědomé nevědomosti a ještě si na to hrdý a chlubíš se tím. To jsou od  tebe opravdu pecky co si zde složil.  Neznám nikoho z ŘKC, kdo by tvrdil, že Spasitel založil ŘKC, jak se nám snažíš vsugerovat. Pokud vím, tak já věřím v jednu svatou, všeobecnou -/ katolickou/ a apoštolskou církev. Tvá neznalost základních věcí , což zvládají malé děti v hodinách katechismu, je stavem společensky šokujícím. A to nebudu komentovat tvé konstatování „Pokud vím, tak se tam mluví pouze o Kristově církvi, a s tím máte pramálo společného podle vašich příspěvků.“ Když nevíš, tak se uč a modli se, hlavně se již společensky a diskusně neodbourávej svým naučeným bludařským kolovrátkem. Pokud vím, tak cesta do věčného ohně je široká a do Božího Království úzká. Myslím, že tvé naivní křesťanství není tou správnou volbou, ale máš svobodnou vůli, tak se starej ať neprohospodaříš i ten zbytek víry co máš a která jen doutná a ty si bláhově myslíš, že hoříš...

Martino




Re: Sjednocení katolické a pravoslavné církve. (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Neděle, 03. červenec 2011 @ 23:46:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
ani jedna z těchto církví nebyla nikdy pevně zakotvena v pravdě Božího slova. To, co vzniklo v 7. století jako ŘKC se o pár století později díky korupci a rvačkám o moc rozštěpilo a teď se to zase spojuje, ale není to církev, která je věrná Božímu slovu, nýbrž naukám lidí (Mk 7).
D.



Stránka vygenerována za: 1.82 sekundy