Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472091
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Jak je to ze skutky zákona u věřících?
Vloženo Sobota, 17. říjen 2009 @ 18:59:24 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Nejdříve se podívejme co napsal apoštol Pavel Gal. 3,23 – 25: Dokud nepřišla víra, byli jsme hlídáni pod Zákonem, uzavíráni pro víru, která měla být zjevena, takže se Zákon stal naším vychovatelem ke Kristu, abychom byli ospravedlněni z víry. Když však přišla víra, nejsme již více podřízeni vychovateli.

Zákon byl tedy naším dozorcem, vychovatelem (kraličtí přeložili – pěstounem) až do příchodu Kristova. Dokud nepřišlo ospravedlnění z víry. Jakmile přišla víra, již nemáme nad sebou dozorce. Dozorce je v řečtině paidagogos. Asi vám to připomíná dnes známe slovo pedagog, ale tehdy neoznačovalo učitele. Učitel byl v řečtině didaskalos. Paidagogos, tehdy pedagog, v řeckých rodinách tak byl označován otrok, kterému byla svěřena vnější péče o děti, nikoli však výchova a vyučování. Dokud ty děti byly malé, dohlížel na ně, cvičil je v základních pravidlech slušnosti, v rozpoznávání dobrého a zlého, a co bylo zvláštní, směl je i trestat. Jeho poznávacím znakem, který najdete na obrazech s tehdejší doby, byla hůl v jeho ruce. Jakmile děti dosáhly školního věku, vodil je do školy, kde je převzal učitel – didaskalos. Po vyučování je zase doprovázel domů. 


Tento dozorce – vychovatel nebo pěstoun byl k dětem vždy daleko přísnější než jejich otec. Měl k tomu plnou moc. Zákon nám byl dán jako dozorce, který nás měl naučit rozeznávat dobré a zlé, i dbát na základní pravidla slušnosti. A potom nás přivést ke skutečnému učiteli. K Ježíši Kristu. Tento obraz je velice výmluvný a srozumitelný. Výše citované slovo mluví o těch, které zákon střeží jako své zajatce do chvíle, než přijde víra. Když však přišla víra, nejsme již více podřízeni vychovateli. Tady Pavel nepřipouští žádnou diskusi. Žel stále je mnoho věřících, kteří o tom co Pavel napsal pochybuji a dokládají své učení jinými místy Písma. Například Matouš 17,1 – 13: verš 5 – „Toto je můj milovaný Syn, v němž jsem nalezl zalíbení; toho poslouchejte.“ Tvrdí že zatímco na hoře Sínaji, bylo vydáno desatero, na  hoře proměnění byl také vydán zákon – a znamená to naši poslušnost vůči Pánu Ježíši a vůči jeho učení! A že se dá tedy díky podobným souvislostem a podobným okolnostem při vydání desatera a v tomto příběhu o Ježíšově proměnění na hoře, hovořit o Toře Ježíšově. Jak je to podle nich se skutky ze zákona, které někteří věřící vykonávají? Pokud je vykonávají, protože jsou spasení, potom je to v pořádku. Pokud tyto skutky vykonávají, aby byli spasení, potom to v pořádku není. Pavel říká již nejsme více podřízeni zákonu, oni říkají pokud je vychovávají, protože jsou spasení, potom je to v pořádku. Nemůže být obojí pravda, to by si písmo odporovalo. Již mnohokrát v minulosti jsem slyšel podobné zdůvodněni. Jen ty následky. Jako kdysi za Mojžíše i proroků, tak i dnes. Stále platí Pavlovo napomenutí všem „jak to, že se zase obracíte k těm slabým a ubohým živlům (stoicheia – princip, prvek nebo základní element) světa.“ Vždyť už nejsi otrok, ale syn. A přitom logika Pavlova učení je jasná a nelogičnost těchto rádoby duchovních učení viditelná. Všechna tato a podobná učení můžou mít jednu základní příčinu. Ti dotyční nevědí, že jsou synové. Co je víc, řídit se něčím psaným od Ježíše před dvěma tisíci léty, nebo tím co nám, kteří s ním chodíme, říká v konkrétní situaci a čase v přítomnosti? Jak kdysi Hospodin říkal Izraelcům na poušti, jestliže budete skutečně mě poslouchat, mé slovo, a myslel Krista v konkrétní situaci a čase, tak nebudete mít problém, a těch deset slov budete plnit, aniž na to budete myslet, nebo se tím trápit, bez námahy a snažení, bez výčitek, neboť to ve skutečnosti bude plnit můj život ve vás. Ne vaše slabá a neschopná tělesnost, ale můj schopný s mocný život ve vás. Jen to chce víru, o které Já (Hospodin) prohlásím že vás ospravedlňuje. Tak to i myslel Otec na hoře proměnění. Toho poslouchejte, toho kterého jste po jeho vzkříšeni přijali. Mat 17,9: A když sestupovali z hory, Ježíš jim přikázal: „Nikomu o tom vidění neříkejte, dokud Syn člověka nebude vzkříšen z mrtvých.“ Skutky 2,4: Všichni byli naplněni Duchem Svatým... A ještě jednou co je víc? Duch Kristův přítomný v mém životě, v mém znovuzrozeném duchu, kde píše své zákony na mé srdce, anebo psané slovo Ježíše z před 2000 let – litera, která může zabíjet – působící na mé nitro zvenčí? Pavel píše v Římanech 8,5 – 9: Ti kdo jsou živi podle těla, mají na mysli věci těla; ale ti, kdo jsou živi podle Ducha, myslí na věci Ducha. Myšlení těla znamená smrt, myšlení Ducha život a pokoj. Myšlení těla je totiž v nepřátelství vůči Bohu, neboť se nepodřizuje Božímu zákonu, ba ani nemůže. Ti, kteří jsou v těle, se Bohu líbit nemohou. Vy však nejste v těle, ale v Duchu, pokud ve vás vskutku Duch Boží přebývá. Jestliže však někdo nemá Kristova Ducha, ten není jeho.“ Jestliže vás, věřící v Ježíše Krista, někdo učí konat skutky jakéhokoliv náboženského zákona, potom co jste uvěřili a přijali Krista, tak vás učí podle těla, ne podle Ducha. Jestliže vás učí dodržovat nějakou literu a ne se řídit Duchem Kristovým, kterého jste přijali, není to v souladu s literou ani Duchem Písma. Měl jsem podobný problém, ale vyrovnal jsem se tím už asi před 12 léty.

Podobná témata

Zamyšlení

"Jak je to ze skutky zákona u věřících?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 170 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak je to ze skutky zákona u věřících? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 17. říjen 2009 @ 21:30:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty to píšeš, jako kdyby jsme měli Bible(a to i Novou Smlouvu) vyhodit, jako kdyby tam zjevené zásady pro chování a život měly jít na propadliště dějin.



Re: Jak je to ze skutky zákona u věřících? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 18. říjen 2009 @ 17:14:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Leonete,

a co když Duch svatý někoho v něčem povede v rozporu s literou Nové Smlouvy?



Re: Jak je to ze skutky zákona u věřících? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 18. říjen 2009 @ 17:24:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Existuje v současnosti jeden směr, který popírá důležitost Kristových DOKTRÍN a zdravého UČENÍ. Tyto věci prý jen rozdělují a odvádějí od Krista.

Je to směr, kterým táhl Witness Lee. A je to velmi bludný směr.



Re: Jak je to ze skutky zákona u věřících? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Neděle, 18. říjen 2009 @ 19:53:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen jedna otázečka: Je Boží milost nepodmíněná, nebo naopak podmíněná? Pakliže je podmíněná, tak čím?



Re: Jak je to ze skutky zákona u věřících? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 18. říjen 2009 @ 20:15:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím, že je v článku jakási narážka na jeden můj článek a v tomto případě se musím ohradit - milost Boží není tak veliká, aby rušila Boží slovo. Například: "Nové přikázání vám dávám, abyste se navzájem milovali; jako já jsem miloval vás, i vy se milujte navzájem." (Jan 13:34) Tohle přeci platí - a tady tento text nemá co dělat s milostí. Tento text přeci platí.

Jinak s článkem souhlasím, ale znovu opakuji, milost Boží nemůže zrušit Boží slovo... Takže milost ano, jsme osvobozeni od Mojžíšova zákona, nejsme už pod zákonem (Mojžíše), ale Ježíšovo slovo, učení není milostí zrušeno... a v tomto jsme Ježíši a jeho učení podřízení a budeme jeho slovem souzeni. (Slovo, které jsem mluvil, to jej bude soudit v poslední den. Jan 12:48) Pokud by i milost rušila vše, nač by Pán Ježíš hovořil o tom, že budeme souzeni jeho slovem (jeho učením, což je hebrejsky Tora)




Re: Jak je to ze skutky zákona u věřících? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 19. říjen 2009 @ 11:08:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonet. Ještě ti zde dávám odpověď na tvé tvrzení, jak zlý duch dobrovolně vyjde z člověka.

Tato místa platí i pro nás, nejen pro tehdejší zlé pokolení.

..."Bylo už tehdy možné znovuzrození? Ne."...

Znovuzrození nesouvisí s exorcismem. Praxe exorcismu byla v Izraeli zcela běžná i před Kristem.

(Mt 12,27)
A pokud já vymítám démony Belzebulem, kým je vymítají vaši synové? Oni proto budou vašimi soudci.

Celý text, který předchází (Mt 12,43) hovoří o vymítání zlých duchů. Pána Ježíše obviňují, že je vyhání pomocí Belzebula. Verš 43. nutno vykládat v kontextu smyslu veršů předcházejících (o vymítání duchů).

... "Když pak nečistý duch vyjde z člověka, chodí po suchých místech a hledá odpočinek, ale nenachází....


Takové "vyjítí" je nedobrovolné, jak ze smyslu předcházejícího, tak i následného. Nikdo nevyjde ze svého domu, aby bloudil po poušti a hledal tam odpočinek.



Re: Jak je to ze skutky zákona u věřících? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. říjen 2009 @ 13:33:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jestliže vás, věřící v Ježíše Krista, někdo učí konat skutky jakéhokoliv náboženského zákona, potom co jste uvěřili a přijali Krista, tak vás učí podle těla, ne podle Ducha.

  Hmm, tak tohle je problém. Mě to takhle někdo učí a už docela dlouhá léta.

  Po tom, co jsem uvěřil Ježíši, byl zacháněn od všelijakých prokletí a zasvěcení a přijal jsem věčný život, tak jsem dostal charakter, ve kterém je zapsané dodržování zákona.

  Jako neznající Boha jsem byl třeba anarchista. Vysmíval se policistům a státu, jezdil bez papírů, překračoval předpisy když mi to přišlo zrovna bezproblémové. Když jsem uvěřil Kristu, vedl mě ten duch, kterého jsem dostal dovnitř, k tomu, abych začal dodržovat předpisy. V prvních letech nového života jsem dostal i pěkných pár výchovných lekcí k tomu, abych měl v úctě policisty a abych je měl rád a byl za ně vděčný a dodnes si těch lekcí vážím a rád na ně vzpomínám, i když tenkrát nebyly tak příjemné. Podobné lekce jsem prošel ohledně úředníků na finančním úřadě, poctivosti ohledně daní a ještě některých dalších věcí.

  Stejné to bylo se zákonem daným skrze Mojžíše. O tom, že třeba přikázání desatera nejsou pro srandu králíkům, natožpak křesťanům, jsem měl trochu představu už dříve, ale některá přikázání jsem si ještě musel dost prožít. Třeba lekce k textu "Pamatuj na sobotní den, aby ti byl svatý, Šest dní budeš, ale sedmý den je dnem odpočinku" byly docela zajímavé, na druhou stranu se slovy "Cti svého otce i matku, ať jsi dlouho živ na zemi, kterou ti dává Hospodin, tvůj Bůh." to byl nářez. Podobně jsem prožil více částí Zákona, třeba jeden z mých nejsilnějších životních prožitků je realita Levitiku 25.

  Takže pokud jde o mne, tak jsem velký bojovník za dodržování zákona, zvláště Zákona, ale i zákonů ostatních (samozřejmě kromě toho, co už se naplnilo). O slovech Ježíše a apoštolů ani nemluvě.

  Jestli mě to teda ten duch učí podle těla, tak to určitě nebude podle mého těla, ale podle nějakého jiného, protože moje tělo a ani moje duše tyhle lekce zrovna nemusí ;-)



Re: Jak je to ze skutky zákona u věřících? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Pondělí, 19. říjen 2009 @ 18:48:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpovědi. Mou chybou bylo, že jsem to víc neupřesnila - šlo mi o milost, kterou jsme obdrželi v Pánu Ježíši. Také bych se k tomu ráda vyjádřila. Správně podotknul Karels, že:

...milost ano, jsme osvobozeni od Mojžíšova zákona, nejsme už pod zákonem (Mojžíše), ale Ježíšovo slovo, učení není milostí zrušeno... a v tomto jsme Ježíši a jeho učení podřízení a budeme jeho slovem souzeni.

Vždyť sám Ježíš říká, že "jestliže zůstanete v mém slově, jste opravdu mými učedníky" (J 8,31), neboť "má slova jsou Duch a jsou život" (J 6,63). Co si potom počít s výrokem "milujete-li mě, zachovávejte má přikázání" (J 14,15)? Boží milost není nekonečná. Podle mne je podmíněná poslušností vůči Bohu a jeho přikázáním. Pán Ježíš je svou poslušností vůči Otci, a to poslušností až k smrti, naším nedostižným příkladem. Kdo miluje Pána Boha a bližního, ten naplnil Zákon. Nemusím nutně krást a vraždit, abych porušovala Zákon, stačí, že budu všechny okolo nenávidět. Stejně tak když neberu Boží jméno nadarmo, nebo zachovávám sobotu, to proto, že mám v úctě Pána, nikoliv proto, že se snažím dodržovat Zákon (literu Zákona, chcete-li) a sobota byla učiněna pro mne, ne já pro sobotu, což je báječné - mohu si bez výčitek dát nohy na stůl a zapomenout na žehlení (řečeno velmi zjednodušeně). "Rušíme tedy vírou Zákon? V žádném případě! Naopak, Zákon potvrzujeme." (Řím 3,31)
Pakliže Zákon neplatí, hřích už neexistuje, neboť hřích je přestoupením Zákona. A my si moc dobře uvědomujeme svoje pády (hříchy), když na modlitbách prosíme "odpusť nám naše viny". Nebo ne?




Re: Jak je to ze skutky zákona u věřících? (Skóre: 1)
Vložil: legenda v Středa, 28. říjen 2009 @ 18:08:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
KE KOŘENŮM.... zákon je dobrý ...ale nedokonalý , nemůže nás spasit ,ale přesto je dobrý..... stejně jako mezi židy byli lidé , kteří se snažili něco dělat , aby si zasloužili spasení , tak i dnes je v křestanství tolik lidí, co dělaj to samé...takže opakuji skutky zákona jsou dobré , protože zákon je dobrý,ale zákon není dostačující ke spasení /prostě B-h musel dát všechno , aby nás z toho vysekal .....nebyli jsme žádnej lacinej kauf....ale dal  uplně všechno , že si to ani nedokážeme uvědomovat/



Stránka vygenerována za: 1.01 sekundy