Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 410 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116562427
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Desatero liberála
Vloženo Pondělí, 09. listopad 2009 @ 21:47:19 CET Vložil: Stepan

ULTRAS poslal Nepřihlášený

Čemu (ne)věří (ne)pravověrný liberál:


Desatero liberála

  1. Člověk je v podstatě dobrý a lidstvo se vyvíjí k lepšímu.
  2. V Bibli jsou chyby a lidský rozum je dokáže rozeznat.
  3. Ta nejpodrobnější biblická proroctví (např. Izajáš a Daniel) byla sepsána až zpětně, když se proroctví naplnila.
  4. Bibli je třeba vykládat v souladu s poznatky současné přírodní vědy.
  5. Jestliže se nalezne historický zdroj, který odporuje biblické výpovědi, pak pravdu má zpravidla tento zdroj.
  6. Bibličtí pisatelé se často nekryjí s autory, jejichž jménem je biblická kniha podepsána.
  7. Jonáše určitě nespolkla velká ryba, země nebyla stvořena v šesti dnech a Jób není historickou osobou.
  8. Bible není historickým popisem dějin lidstva.
  9. Zázraky v Bibli jsou především popisem fyzikálních jevů.
  10. Ježíš nevstal fyzicky z mrtvých v tom těle, ve kterém byl ukřižován.

Podobná témata

ULTRAS

"Desatero liberála" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Desatero liberála (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 10. listopad 2009 @ 04:37:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, to jsem si oddechl, zde je už vidět, že autor článku alespoň tuší, o čem mluví. Zkusím se k některým bodům vyjádřit.
ad 1) Ne nutně. Já se skromně za liberála považuju a tomuhle nevěřím, neb mám oči. Nesdílím, ale ani přesvědčení, s nímž jsem se setkal mezi protestanty, že by nutně musel být člověk za všech okolností špatný i kdyby se na hlavu stavěl. Chápu, že je tohle přesvědčení převzaté z Bible, resp. ze spisů apoštola Pavla, ale nemohlo to být třeba tak, že on měl nějaký pohled na věc, na níž se dá dívat i z jiné strany? Třeba Ježíš v evangeliích to podle mě vyvažuje na druhou stranu, ten se v člověku snažil stavět na tom dobrém. Pokud přijmeme Pavlův pohled jako jediný a absolutní (když pominu, že tím zanedbáme pohled Ježíšův), můžeme se dostat k tomu, že tu svou špatnost z podstaty budeme použávat jako omluvu.
Já bych řekl, že je v nás obojí. A kam se svět vyvíjí? No především do neznáma, které v lidech vždycky vyvolává negativní emoce. Každá generace nadává na to, jak se morálka uvolňuje, že za jejich mladých let... atd. Jdeme do neznáma, ale s pomocí Boží bychom to snad nějak zvládnout mohli, ne?
2) To nejsou chyby. Bibličtí autoři si při psaní Bible kladli jiný záměr, než napsat historicko-přírodovědné zcela konzistentní a vědecké dílo. Oni psali o Bohu, o němž my malí lidičkové můžeme jen zmateně blekotat. V momentě, kdybychom Boha detailně a do puntíku popsali, můžeme si být naprosto jisti, že to Bůh nebyl.
3) Spíš bych řekl, že byla primárně psána do doby, která byla jejich sepsání v čase mnohem blíž, než je ta naše a než si připouštíme. Těžko si člověk připustí, že by ty konkrétní věci v těch proroctvích byly psány pro někoho úplně jiného, a že jestli z nich chci mít něco i já, musím jít za ten text a hledat spíš ducha, který ho inspiroval, než ten text pasovat na historické události.
4) Ne nutně, viz ad 2) Na druhé straně jsem i proti obrácenému extrému, a sice dělat vědu jen proto, aby ukázala, že "Bible má přece pravdu". Třeba kreační věda mi přijde od základu nepoctivá a to i v případě, kdyby byl svět opravdu stvořením vznikl.
5) Jeden né, ale když jich najdeme víc nezávislých, proč ne. Teda pochopitelně, pokud se nevyjadřují protikladně k hlavní zvěesti Bible, tj. o Bohu. Ale povědomí Izraelců o historii nebo přírodních vědách nemuselo být nutně absolutně přesné. Proč? Všimněme si, že Izraelci nám kromě svého náboženství nic moc jiného nezanechali. Nebyla to třeba technicky nijak zvlášť vyspělá společnost, nepěstovali ani jiné vědy než teologii. Ale znali Boha a nechali nám o tom zprávu.
6) A vadí to? Ono by se jinak dost biblických knih mohlo jmenovat třeba "Kolektiv autorů" a to by možná trochu mátlo, ne? :-) Já myslím, že jde o to, co říkají, než o to, kdo je napsal.
7) A nedává příběh o Jonášovi smysl i bez toho, aby to musela být historická událost? Ke mně začal mluvit a odhalovat mi pravdy o Bohu až poté, co jsem si uvědomil, že to historická událost být nutně nemusela. že tu byl autor, který měl záměr říct nám něco o Bohu a použil k tomu příběh. Kniha Jonáš není pojednání o zažívání kytovců, ale o tom, jak Bůh jedná s člověkem a jací jsme ve vztahu k Bohu my lidé. To samé platí pro Jóba.
8) Bible je historickým popisem lidstva, ale viděno optikou starověkého Izraele.
9) V žádném případě. Jsou popisem toho, jak Izraelci vnímali, že jedná Bůh.
10) Ježíšovo zmrtvýchvstání je interpretací, vysvětlením toho, že ho učedníci byli schopni vnímat i po jeho smrti. Tím netvrdím, že nevstal, ani že vstal, chci říct, že bychom se místo dokazování toho, že "mrtvola ožila", měli soustředit spíš na to, co z toho plynulo pro učedníky a co by z toho mohlo plynou také pro nás.

No výborně, tak jsem stihl alespoň ve stručnosti všechny. Tak třeba kdo jste nejortodoxnější, hoďte kamenem jako první ;-)




Re: Desatero liberála (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 10. listopad 2009 @ 05:15:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ja myslim, ze tohle desatero jsou povetsinou nesmysly. Vybiram namatkove:

1. Člověk je v podstatě dobrý

To liberalove netvrdej. Liberal totiz nemuze vedet, zda je clovek dobry, protoze kanibalismus je liberalum striktne zapovezen.

3. Ta nejpodrobnější biblická proroctví (např. Izajáš a Daniel) byla sepsána až zpětně, když se proroctví naplnila.

No samozrejme, protoze dokud se nenaplnej, tak se nevi, jestli jsou prava. Proto se do ty doby tradujou jen ustne.

6. Bibličtí pisatelé se často nekryjí s autory, jejichž jménem je biblická kniha podepsána.

Dalsi nesmysl. Napriklad, kazdej liberal vam z fleku potvrdi, ze 1. i 2. Letopisu napsali Icik a Mordechaj Letopisovi. Pouze knihu Plac nenapsal Plac, ale nekdo jinej tehoz jmena.

8. Bible není historickým popisem dějin lidstva.

Samozrejme, ze Bible JE historickym popisem dejin lidstva. Kde jinde byste chteli cerpat informace o predkolumbovskych risich Ameriky ci o prubehu rusko-japonske valky?

10. Ježíš nevstal fyzicky z mrtvých v tom těle, ve kterém byl ukřižován.

No, tak tady musim uznat, ze tuhle zpropadene liberalni myslenku ma na svedomi apostol liberalu Pavel (1K 15:35-50).

Jak jsem napsal, jsou to nesmysly.

Aviaf



Re: Desatero liberála (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Úterý, 10. listopad 2009 @ 14:45:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,

k jednotlivým bodům mám toto:

1. Člověk ve své podstatě zlý - hříšný a jen díky milosti Pána Boha a následnému znovuzrození z hůry se člověk změní a dále mění až do své fyzické smrti. Lidstvo jako celek směřuje k horšímu a huršímu - ovšem ne ve výviji techniky, ale morálně, myšlenkovitě a tak podobně.

2. Bible je pravdivá, je inspirovaná Duchem svatým a já ji věřím. Jsou tam ovšem místa nesnadno srozumitelná a ne všichni je musí pochopit. Spíše je může vyložit Duch svatý. Je pravda, že Bible není zrovna technická kniha a není tam popsán děj který bychom chtěli nebo potřebovali. Je tam napsáno to co je pro nás důležité. Na určité verše potřebujeme podrobnější zkoumání a nikoliv unáhlené výklady, jako třeba uživatel Nula. Je vašk nutné poznamenta, že numerické nepřesnosti tam jsou, zřejmě díky přepisování - je to určité chyba člověka omylného - např. když bude te postupně sčítat dobu vládnutí izraelských králů, tak asi po 5-7 králích se budete rozcházet třeba o 3-6 let a dále, počátek kralování jednoho krále byl ve 44 letech a v jiné knize je tento počátek tohoto krále od 22 roku je života.

3. Věřím, že proroctví Izaijáše a Daniele byla napsána v tom roce jak říká Bible, tj. Daniel dostal v zajetí právě taková vidění, která jsou popsána v jmenované knize. Značná část se vyplnila, část se teprve vyplní.

4. Současná věda nám může vysvětlovat mnoho z biblických příběhů, to určitě ano, ale na Boží zázraky věda prostě nemá. Vědou nejde vysvětlit proměnu vody ve víno nebo chození po vodě. Uznejme, že sama věda nabízí také pohádky typu evoluce.

5. Některé historické nálezy právě Bibli potvrzují, např. nalezená ztracená města. Pokud však někdo bude tvrdit, že má písemný důkaz, že s Ježíšem to bylo úplně jinak, tak tomu samozřejmě věřit nebudu. Pokud někdo nalezne kostru Pána Ježíše, tak budu vědět, žeje to nemysl!

6. Věřím, že většinu knih napsali ti, podle nichž je kniha pojmenovaná. Je možné, že některé části knih napsali nebo dopsali i další, samozřejmě pod inspirací Ducha svatého. Některé listy z Nového zákona mohl někdo napsat dle pokynů apoštola Pavla a on se pod to jen podepsal. Je důležité, vše je inpirováno jedním a tím samým Duchem svatým, ale sepsáno člověkem.

7. Proč by Jonáše nemohla spolknout velká ryba? Věřím na stvoření během šesti dní a Job je určitě historickou postavou, i když zrovna nevím do jaké doby ji zařadit - před a nebo po potopě, co myslíte?

8. Bible je historickým popisem lidstva, ale není to dějepis pro školy. Je to především o vztahu Boha a člověka. Proto jsou místa naprosto podrobná jako třeba popis chrámu, svatyně, obřadů a na druhé straně jen několik vět stačí na stvoření země.

9. Zázraky jsou projevy, děje nebo popis něčeho, co si člověk neumí vysvětlit svým rozumem a dále to, je v rozporu s našemi fyzikálními nebo chemickými nebo jakými zákony, které se učíme ve školách a které nás provází celý život. Pro Boha to však nejsou zázraky, ale něco normálního, protože Bůh není omezen těmito zákony, které stvořil pro nás lidi.

10. Ale ano, Ježíš vstal fyzicky z mrtvých v tom samém těle, ale to tělo bylo .... jak to říct ... jiné v tom smyslu, že bylo oslavené nebo podobně. Je důležité, že se nejprve nesměl nikdo dotknout. Později však vyzval Tomáše aby si sáhnul na jeho rány po hřebech a dokonce jedl i rybu - tj něco živého co bylo smrtelné - poznamenané hříchem a nijak to nevadilo. Nevím jestli to tak říkám úplně nejlépe, např. Gregorius by to mohl popsat teologičtěji o)))).

Takže tak, Radim








Re: Desatero liberála (Skóre: 1)
Vložil: kjuba v Středa, 15. červen 2011 @ 21:42:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víte jak se pozná liberál?

Že něčemu věří, ale nepočítá s tim... Věří v Boha, chodí do kostela, slyší všechno, ale nepočítá s tim... V jeho životě to nemá žádnou odezvu...



Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy