Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 413 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463854
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Duch pravdy a duch bludů.
Vloženo Neděle, 15. listopad 2009 @ 20:50:54 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

1 Jan 3,23 - 24:
A toto je jeho přikázání, abychom uvěřili jménu jeho Syna Ježíše Krista a navzájem se milovali, jak nám přikázal. Kdo zachovává jeho přikázání, zůstává v Bohu a Bůh v něm; že v nás zůstává, poznáme podle Ducha, kterého nám dal.

Následuje oddíl, jak máme zkoumat duchy.
1Jan 4,1 až 6:
Milovaní, nevěřte každému duchu, ale zkoumejte duchy, jsou-li z Boha; neboť mnoho falešných proroků vyšlo do světa. Podle toho poznávejte Ducha Božího: Každý duch, který vyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle, je z Boha. A žádný duch, který nevyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle, není z Boha. To je ten duch Antikrista, o němž jste slyšeli, že přichází, a který již je ve světě. Vy, dítky, jste z Boha a přemohli jste je, neboť ten, který je ve vás, je větší než ten, který je ve světě. Oni jsou ze světa, proto věci ze světa mluví a svět jim naslouchá. My jsme z Boha; kdo zná Boha, naslouchá nám, kdo není z Boha, nenaslouchá nám. Podle toho poznáváme Ducha pravdy a ducha bludu.
Apoštol Jan byl povolán Ježíšem, když spravoval se svým bratrem Jakubem sítě. Mat. 4,21. Tato jeho „odbornost“ mu zůstala, jak lze zjistit z jeho písemných záznamů. Evangelium podle Jana je jiné, než evangelia Matouše, Marka a Lukáše. Jakoby doplňuje to, co v těch třech není. Když pozorně čteme všechny tři Janovy listy, tak si nemůžeme nevšimnout téhož charakteru. Jan doplňuje své předchůdce o duchovní pravdy, kterým se nevěnovali. A o zjevení Janově ani nemluvě.
Apoštol Pavel upozorňuje na bludné duchy a učení démonů 1 Timot. 4,1, a apoštol Petr na lživé učitelé 2 list Petrův 2,1. Jan tato varování doplňuje o falešné proroky a přímo nás, dítky Boží vyzývá ke zkoumání duchů těchto proroků.
Je velice zvláštní jakým způsobem doporučuje provádět toto zkoumání. Prvořadý význam klade na vyznání Ježíše Krista, zda přišel v těle (sarx). Jan nikde toto učeni nerozvíjí a tak se podíváme, co napsal apoštol Pavel v listu do Říma 8,3 - 4:
Neboť co bylo Zákonu nemožné, protože byl bezmocný kvůli tělu (sarx), to učinil Bůh, když poslal svého Syna v podobnosti těla hříchu a jako oběť za hřích, aby byl požadavek Zákona naplněn v nás, kteří nechodíme podle těla, ale podle Ducha.
Toto místo nám ukazuje význam, jaký má Kristovo tělo pro naše spasení. A tak nám Jan ukazuje na Pavla a význam jeho učení v procesu zkoumání duchů. Efez. 5,17: Proto nebuďte nerozumní, ale rozumějte, co je Pánova vůle… a Efez. 5,10: zkoumejte, co se líbí Pánu… Apoštol Pavel nás vybízí ke zkoumání pomocí rozumu. Ze souvislostí vyplývá, že máme především obléct toho nového člověka, podle Boha stvořeného. Nedávat místa ďáblu a nezarmucovat Ducha Svatého Božího. (Efez. 4,21 – 5,17)
Naše mysl má byt obnovená duchem, prostá hříšných myšlenek, máme opatrně chodit jako moudří. Celý tento oddíl se podobně opakuje i v dalších epištolách apoštola Pavla. Lze tak usoudit na důležitost a význam, který Duch svatý přikládá těmto principům.
Základním předpokladem je především obšírná znalost Božího slova i těchto slov, a že jím rozumí. Mít obnovenou mysl, a oblečeného nového člověka, podle Boha stvořeného. Věřící, který dává místo zlým duchům ve svém životě, anebo zarmucuje nevěrou Ducha Svatého, těžko bude schopen správně posoudit učení a prorocká slova druhých. Tady je třeba mít lásku k Pánu Ježíši a „zachovávat“ Jeho slovo, jak nám to přikázal. Řecké slovo (teron) , které bylo přeloženo jako zachovávat, má i význam hlídat (například vězně), opatrovat, chránit a zachovávat. To znamená nedopustit jeho změnu, a aby nám ho někdo vzal. Naše mysl musí byt opatrná, snažit se dané slovo pochopit a rozumět. Čemu nerozumím, to nepřijímám a odkládám. Jestliže se dané slovo zdráhá, nebo vzpírá našemu zkoumání, zpravidla není od Boha. Někdy nastane situace, kdy ten, kdo nám slovo předkládá, naznačuje ne-li přímo nepřipouští kritické zkoumání svých slov. Je to jasným znamením bludných duchů.
Naopak, slovo od Boha se směle podrobí našemu rozumovému zkoumání naší mysli. Nikdy nespěchejte, naše mysl potřebuje dostatek času ke zkoumání. Každé slovo, které pochází od Boha nám „dá“ dostatek času a nebude nás popohánět k rychlému rozhodnutí s pocitem viny při otálení. Naopak při našem zvažování a rozjímaní nám dá určitější pocit a hlubší víru, že to je od Boha. Bůh chce, aby jeho děti věděli jak jej poslouchat a rozuměli Jeho záměrům. Nežádá nerozumnou, tupou a slepou poslušnost. Římanům 12,1 – 3:
Vybízím vás tedy, bratři, ... abyste vydávali těla svá v oběť živou, svatou, Bohu libou, rozumnou službu svou…proměňujte se obnovením své mysli, abyste mohli zkoumat, jaká by byla vůle Boží dobrá, libá a dokonalá…nesmýšlejte výš, než je třeba smýšlet, ale smýšlejte tak, abyste jednali rozumně, podle toho, jakou míru víry udělil každému Bůh.


Podobná témata

Zamyšlení

"Duch pravdy a duch bludů." | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 16. listopad 2009 @ 09:42:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápu souvislost Ježíšova vzkříšení v těle (2J) a rozpor Zákona s tělesností v Ř 8.



Re: Duch pravdy a duch bludů. (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Úterý, 17. listopad 2009 @ 14:05:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete,

"..máme především obléct toho nového člověka, podle Boha stvořeného. Nedávat místa ďáblu a nezarmucovat Ducha Svatého Božího. (Efez. 4,21 – 5,17)
Naše mysl má byt obnovená duchem, prostá hříšných myšlenek, máme opatrně chodit jako moudří. Celý tento oddíl se podobně opakuje i v dalších epištolách apoštola Pavla. Lze tak usoudit na důležitost a význam, který Duch svatý přikládá těmto principům. .......máme být schopni správně posoudit učení a prorocká slova druhých. "


Zeptám se tě, proč to všechno máme dělat?



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy