Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 563 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116592581
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Pokoj s Bohem a pokoj Boží.
Vloženo Úterý, 08. prosinec 2009 @ 20:05:59 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Na první pohled jedná a táž věc. Jenže není tomu tak. Podívejme se na místa, která o těchto dvou různých termínech hovoří.

Římanům 5,1: Ospravedlnění tedy jsouce z víry, máme pokoj s Bohem skrze Pána našeho Ježíše Krista.

Filipenským 4,7: A pokoj Boží, kterýž převyšuje všeliký rozum, bude střežit vaše srdce a vaše myšlenky v Kristu Ježíši.

Pokoj s Bohem.

Prvním veršem páté kapitoly apoštol Pavel zakončuje učení prvních čtyř kapitol listu do Říma. V těchto čtyřech kapitolách Pavel hovoří o hříchu v množném čísle.

A poslední verš Ř 4, 25 hovoří: Kterýž (Ježíš) vydán jest pro hříchy naše, a vstal z mrtvých pro ospravedlnění naše.
Z jiných míst Písem víme, že naše hříchy byly vymazány krvi Pána Ježíše Krista. A na základě této skutečností Pavel píše, „ospravedlnění jsouce z víry, máme pokoj s Bohem“. Což lze vysvětlit jedině tak, že naše svědomí nás již neobviňuje z hříchů a máme plnou svobodu, kdykoliv směle vstoupit do svatyně svatých skrze krev Ježíšovu, Žid. 10,19-22. Ještě srozumitelněji to vyjadřuje tento verš, Žid. 10,14: Nebo jednou obětí dokonalé učinil na věky ty, kteříž posvěcení bývají.

Tento pokoj s Bohem je náš vnitřní stav ducha, ten jsme obdrželi, když jsme uvěřili v Ježíše Krista a přijali jej. A proto nás naše svědomí již neobviňuje a ani nemůže, neboť ten záznam o naších přestoupení Zákona byl vymazán.

Kol. 2,13 – 14: Ano i vás, mrtvé v hříších a v neobřezání těla vašeho, spolu s ním obživil, odpustiv vám všecky hříchy. A smazav proti nám ten zápis záležející v ustanoveních, kterýž byl odporný nám. I vyzdvihl jej z prostředku, přibiv jej ke kříži. 

Proč je to stav ducha? Protože svědomí je jedna ze složek ducha.

Můžeme mít vědomí hříchu a to kdykoliv si uvědomíme, že jsme přestoupili něco z přikázání Písem, anebo podle vyučování nějakého morálního kodexu, nebo nějakých církevních zvyklostí. Pozor nezaměňovat se svědomím. Vědomí je záležitostí naší duše, kdežto svědomí záležitostí našeho ducha. A proto ti, kdo tyto dvě rozdílné věci nerozeznávají, jsou mnohdy na pochybách o svém spasení, přestože své hříchy vyznávají.

Písma nás jasně učí, že pokoj s Bohem je založen na oběti Ježíše Krista a na Jeho vzkříšení. A následkem toho je, že již nikdy nemůžeme ztratit pokoj s Bohem!

Pokoj Boží
.

Na rozdíl od tohoto pokoje s Bohem, nemusíme prožívat pokoj Boží. Proč?
Pokoj Boží je záležitostí společenství s Bohem, a je to opět záležitost našeho ducha. Společenství s Bohem je druhá složka našeho ducha.

Dejme tomu, že vědomě hřešíme a přestupujeme nějaké přikázání Písem. A to přesto, že nás naše intuice nabádá k jiné činnosti podle vůle Boží.

Tady musím vysvětlit tento další pojem, intuice je třetí složka našeho ducha a má funkci prostředníka Božího vedení pro náš život. Kdykoliv Boží duch, kterého jsme obdrželi při našem zplození Bohem, něco po nás žádá, promlouvá k nám skrze naši intuici.

A když ignorujeme tichý pokyn naší intuice a vědomě hřešíme, ihned ztrácíme společenství s Bohem, zarmucujeme Ducha Svatého ve svém duchu.

Proč? Proto, že nás v naší intuici nabádal, co máme dělat, a my se přesto vědomě rozhodli činit něco jiného, například co se líbilo naší duši, nebo tělu.

Nedivte se, že ihned ztrácíme společenství s Bohem a následně pokoj Boží.

Jak se cítíte, když vás vaše dítě neposlechne a vy víte, že by mělo, neboť znáte následky jeho neposlušností? Cítíte smutek z jeho nedůvěry a neposlušností. Vaše dítě vás zarmoutilo. A dokud to dítě nepozná a nepochopí, co učinilo a opět nezačne poslouchat, jste zarmoucení.

Tak je to i pokojem Božím, až si uvědomíme svou neposlušnost a vyznáme jí, a začneme opět poslouchat pokyny Božího Ducha skrze naši intuici, obnoví se i pokoj Boží.


Podobná témata

Zamyšlení

"Pokoj s Bohem a pokoj Boží." | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: prozaik v Středa, 09. prosinec 2009 @ 07:51:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proto nás naše svědomí již neobviňuje a ani nemůže

Ale může a občas to dělá - viz třeba  1.Jan3,20  nebo  Jer.17,9.


A proto ti, kdo tyto dvě rozdílné věci nerozeznávají, jsou mnohdy na pochybách o svém spasení, přestože své hříchy vyznávají.

svědomí, společenství s Bohem, intuice...


No právě - v tom bych byl opatrnější. Kousek pravdy na tom je, ale nedělal bych z toho žádné pravidlo nebo "schéma". Drtivá většina lidí je dnes těžce deformovaná řeckým a humanistickým pohledem na člověka, proto tak často operují s různými psychologickými pojmy a vůbec jim nedochází, že biblický ( někdo by řekl "hebrejský" ) pohled na člověka je jiný.

Bible hovoří o duši jako o něčem, co se odráží i na tělesných funkcích, stejně jako přiznává tělesným orgánům duševní rozměr. Myšlenky se rodí v srdci člověka (Gen. 6,5, Gen. 8,21, Mar. 7,21, Luk. 24,38). Ledví (bedra) jsou jakoby sídlem odvahy. Střeva zas radosti a slitování. Duše je obrazně přítomna v krvi. Stejně tak biblické pojetí touhy a strachu neodděluje duševní od tělesného. Poskvrna těla je zároveň poskvrnou duše. Protože duše a tělo tvoří jednotu, tak vzkříšení těla je i vzkříšením duší. Tělo bez duše je prach. Proto jsou mezi skutky těla uvedeny : cizoložstvo, smilstvo, nečistota, chlípnost, modloslužba, čarování, nepřátelství, svárové, nenávisti, hněvové, dráždění, různice, sekty, závisti, vraždy, opilství, hodování, a těm podobné věci. (Gal. 5,19...). Všimni si, že to jsou vlastně činy "duše".

Ohánění se intuicí jako projevem "Ducha" znám právě i od lidí, kteří žijí podivnou, pocitářskou "víru" s mnoha příměsemi New Age, pozitivního myšlení, atd. Od té doby jsem k tomuto "inuitivnímu vedení" docela skeptický. I když připouštím, že u člověka se zdravou vírou skutečně může být intuice jeden z komunikačních kanálů mezi Božím a jeho duchem.




Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 09. prosinec 2009 @ 09:14:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
tak nám napiš jak praktikuješ chození duchem viz 8 kap. Římanům? Duchem choďte a žádosti těla nevykonáte.
Napsal jsi, že můj pohled je divný, tak napiš ten svůj.


]


Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 09. prosinec 2009 @ 13:22:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

To vůbec není divný pohled. Je třeba ho rozdělit na dvě části.

Před Bohem, k němuž voláme nyní "Abby, Otče" již skutečně nemáme vůbec žádného svědomí z hříchů, ani vědomí hříchu (Žd 10,2). To je jasný výrok Božího Slova. Před Bohem jsou díky Kristově Oběti všechny hříchy (včetně budoucích) naprosto a totálně zapomenuty. Nic z nich nezbylo. Proto může být Bůh naším Abba, Otcem. Bůh nás vidí v Kristu a proto jako Krista.

Něco jiného je naše postavení před Kristem Pánem - tam totiž záleží, zda chodíme v těle nebo v Duchu. Proto nás svědomí před Kristem obviňuje pokud hřešíme. Zde nás Pán Ježíš vidí buď v těle (= ve smrti, jako mrtvé - Ř 8,13 // Zj 3,1), protože v těle nemůžeme být naplněni Duchem Života anebo jako živé skrze Ducha Života v Kristu Ježíši, kterým jsme naplněni (když jím tedy jsme naplněni).

Z uvedených dvou pohledů je jasné, že před Bohem Otcem jako Boží děti nikdy nemůžeme být souzeni (Jan 5,24), "na soud nepřijdeme". Avšak před Kristem všechny pravé Boží děti staneme - před Jeho soudnou stolicí (2Kor 5,10-11), jakožto před svým Pánem a Králem, kterému jsme měli sloužit a činit Boží vůli.




]


Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 09. prosinec 2009 @ 15:56:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
tak zase znovu, tohle už tady několikrát zaznělo.

Píšeš: již skutečně nemáme vůbec žádného svědomí z hříchů, ani vědomí hříchu (Žd 10,2)

A zároveň Píšeš: Proto nás svědomí před Kristem obviňuje pokud hřešíme.
 
Tak bych rád slyšel vysvětlení tohoto jasného rozporu. Jak můžeme nemít žadného svědomí ani vědomí hříchu a zároveň nás svědomí obviňuje?
Jediné logocké vysvětlení je, že ať dělám co dělám, vždy jsem zhřešil a do království Božího se nikdy nedostanu.

Četl sis co jsi napsal? A uvažoval o tom?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 16:10:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Leonete,

Co je ti na tom divného. Bible je téměř celá složená z podobných vzájemných zdánlivých rozporů. Je jich tam nepočítaně. Je pouze třeba rozumět v jakém smyslu byl ten který výrok psán.

Příchází-li ke mně obvinění z hříchu, nepřichází od Otce, ale od Syna - Pána Církve, jemuž sloužím. Modlím-li se k Otci, vím, že před Ním jsem zcela vykoupán a čist a svobodně mohu přistupovat ve víře do svatyně k Otci skrze krev Kristovu.

Modlím-li se k Pánu Ježíši, neboli, jsem-li před Jeho trůnem, obviňuje mě svědomí z mnoha hříchů, které jsem napáchal za celý den. Čím citlivější svědomí mám, tím více jich za den objevím.

Prostě Otec na všechny hříchy svých dětí totálně zapomněl, kdežto Pán Církve nikoli. Je velký rozdíl mezi Otcem a Pánem.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 17:11:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vstúpim sem, lebo mám otázku: akým súdom súdi Pán Ježiš? Ak je jeden Boh, ak je Otec a Syn jedno, ak je súd daný do rúk Syna, akým súdom súdi Syn? Svojím či Otcovým? V čom spočíva súd Pána Ježiša Krista? Ďakujem vopred za odpoveď. L.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 17:31:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Lydia,

musíš si dát pozor, aby jsi nesklouzla k modalismu a nesměšovala Osoby Boží Trojice. Otec a Syn jsou sice JEDNO, ale ve své Božské přirozenosti i jiných věcech, ne ve svých Osobách! Jestliže tedy jedna z Osoba soudí, druhá soudit nemusí. Před každým ze čtyř základních soudních tribunálů v Den Páně (který bude trvat ccca 1000 let) bude sedět jiná Boží Osoba jako předsedající. Resp. Všechny soudní tribunály povede Pán Ježíš Kristus, kromě "posledního soudu" před Velikým bílým trůnem ve Zj 20,11. Tam bude předsedající Bůh Otec.

Samozřejmě, že Syn soudí svým soudem - Jeho soud nad věřícími bude "soud služebníků" a měřítkem bude PLNOST skutků před Jeho Bohem (Zj 3,2), jinými slovy míra ve které ten který služebník naplní Otcovu vůli (Mt 7,21-23). Některý sluha Kristův splní celou Boží vůli, jiný třeba jen 50% a jiný jen velmi málo z toho. Míra naplnění Boží vůle rozhodne o vstupu či nevstupu do Království. Míra naplnění Boží vůle rozhodne o tom, zda služebník bude HODEN odměny (= Království - Zj 3,1-5 // 2Tes 1,5 // 2Pt 1,5-11).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 17:27:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, tak nevím jestli jsem se nespletl v místě a čase. Přiznám se, že ti vůbec nerozumím, Zkus těch několik vět doložit Písmem. Jsem celkem zvědavý jak to provedeš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 17:35:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Leonete,

"na soud nepřijdeme" a přece budeme souzeni před "soudnou stolicí Kristovou". Není to rozpor, kterému většina věřících nerozumí a nedovede si ho vysvětlit?

Tak budeme souzeni nebo ne? Samozřejmě, že ano. Ale záleží na tom, kde, před kým a jak.

Z Písma je jasné, že před Bohem Otcem to nebude. Bude to před Kristem, Pánem Církve a Hlavou Těla.

Co chceš dokazovat? Znáš přece Písma, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 18:10:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak dobře, napsal jsi:

Příchází-li ke mně obvinění z hříchu, nepřichází od Otce, ale od Syna - Pána Církve, jemuž sloužím. Modlím-li se k Otci, vím, že před Ním jsem zcela vykoupán a čist a svobodně mohu přistupovat ve víře do svatyně k Otci skrze krev Kristovu.

Modlím-li se k Pánu Ježíši, neboli, jsem-li před Jeho trůnem, obviňuje mě svědomí z mnoha hříchů, které jsem napáchal za celý den. Čím citlivější svědomí mám, tím více jich za den objevím.

Prostě Otec na všechny hříchy svých dětí totálně zapomněl, kdežto Pán Církve nikoli. Je velký rozdíl mezi Otcem a Pánem.

První věta v pořádku.
Druhá věta v pořádku NENÍ, tohle tvrzení dolož písmem.
Buď jsou hříchy skrze krev Kristovu smazány, nebo nejsou.
Proč děláš rozdíl mezi hříchy před Otcem a před Kristem? Dolož písmem.
Třetí a čtvrtá věta, tak tohle je unikát, tady jsi vedle, jak ta jedle. Tady snad ani nemá cenu tě vybízet, abys doložil Písmem.

Můžeš se aspoň zmínit od koho jsi tohle čerpal?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 20:13:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Leonete,

Druhá věta:"Neboť JEDNOU Obětí DOKONALÉ učinil NAVĚKY ty, kteří byli posvěceni" (Žd 10,14).

Znáš rozdíl mezi POSTAVENÍM a STAVEM věřícího? Žd 10,14 mluví o postavení před Bohem. To je navěky platné a nezvratné postavení před Bohem Otcem. Bůh nás vidí V KRISTU. Proto také nemůžeme být v žádném případě Otcem souzeni (Jan 5,24). Toto je bráno z pohlednu Nebe a Věčnosti, nikoli z pohledu země a časnosti.

Avšak před Pánem Církve nejsme v postavení, které nám vydobil před Bohem, ale jsme před Ním ve svém skutečném, reálném STAVU. Záleží, zda před Ním chodíme v Duchu a vstupujeme pod vedením Ducha do skutků, které Bůh pro nás předem připravil - tedy do již hotových skutků, které musíme najít a naplnit je, tak jak je o nás psáno v knihách.

To, že v případě hříchů předstupuji před trůn Kristův, jako trůn milosti, abych dosáhl milosrdenství a nalezl milost v čas příhodný, potvrzuje list Žd 4,14-16. Navíc zde na zemi usiluji o Kristovo Království, nikoli především o Otcovo království. O to usilovat nemusím. To je z milosti. To je Věčnost.

Abych to upřesnil - před Bohem Otcem platí to naše postavení v Nebi a ve Věčnosti, z úhlu Věčnosti. Samozřejmě, že v časnosti a pozemskosti nás Otec uvádí do kázně, aby nás učinil účastníky své svatosti. Je třeba rozlišit, zda jde o pohled Nebe nebo země, Věčnosti nebo časnosti.

V místě Božího přebývání - ve Věčnosti, v Nebi jsme viděni v postavení v Kristu. Zde na zemi, v časnosti jsme viděni ve svém skutečném stavu a tak je s námi i jednáno.

Třetí věta - kdyby na naše hříchy zapomněl i Pán Ježíš, nebyli bychom již souzeni před soudnou stolicí Kristovou. Otec tak učinil (zapomněl na ně) se VŠEMI našimi hříchy, s vyznanými i nevyznanými, s vyřešenými i nevyřešenými - učinil tak prostě TOTÁLNĚ se všemi.

Ne tak Pán Ježíš. V zájmu zachování Spravedlnosti On určitě nazapomene na nevyřešené a nevyznané hříchy. Každý vezme od PÁNA (=od Krista) odplatu (Kol 3,23-25). Kdo bude páchat neravost, odměnu své nepravosti vezme. Kdo nenaplní Boží vůli do Bohem přijatelné plnosti, vezme odplatu své nepravosti.

A v tom je rozdíl mezi Otcem a Pánem. Proto nás bude také soudit Pán a ne Otec.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 20:23:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregoriosi,
jen jedna otázka, co je to hřích? Odpověz si na ní, a na základě jakého principu jsme od následku zachránění.
Co může hřích v životě hřišníka učinit a jak ho zákon potrestá.
Když tak mi napiš na email odkud čerpáš ty teorie. Nebudu spekulovat předčasně.
Jen se domnívám, že jsi naletěl a nekontroluješ každou myšlenku, zda je v souladu s celým Písmem.
PS. Něco o tom vím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 21:04:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Leonete,

hřích je přestoupení Zákona. Následek - Zákon nás trestá jako přestupníky - smrtí v duši. Zachráněni jsme Kristovou Obětí - ale před Bohem, kterému ta Oběť byla přinesena.

Kristu však vydáme ze všeho počet a sklidíme odměnu za dobré nebo odplatu za zlé, podle toho, co podstatně převažovalo.

Odkud to čerpám? Odnikud mimo Písmo. Je to z něj jasné. Už jsem to vysvětloval.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 21:36:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď už nemám čas, a asi ani zítra nebudu mít. Ale tvá argumentace je na mnoha místech biblický chybná a bude třeba probrat s písmem v ruce více tvých tvrzení.
Tady jen toto: Následek - Zákon nás trestá jako přestupníky - smrtí v duši.
Kde jsi to vzal? Hledej v Písmech, tohle nenajdeš. Pozor teď se nebavím o starém zákoně, tam je to trochu jinak.
Tak se připrav a až budu mít více času tak se ti budu věnovat důkladněji.


]


Gregovi a leonetovi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 22:28:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to vskutku zvláštní, bratři,

oba máte ve vážnosti Duchovního člověka od Watchmana Nee, přesto si tu nějak moc nerozumíte. Něco bude patrně špatně. Buď ta kniha, což později přiznal i její autor, poněvadž ji psal v jistém rozpoložení, kdy měl za to, že brzy umře - chvála Pánu, že se tak nestalo; anebo jste špatně jeden, druhý nebo oba.

Sláva buď Bohu, že On není špatně nikdy. A tak se přibližme k Němu, aby se On mohl přiblížit k nám a zjevit nám, v čem smýšlíme jinak nežli On. Amen. Tož tak.

willy


]


Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 09. prosinec 2009 @ 14:19:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při podobných úvahách si pokaždé vzpomenu na celníky, nevěstky a pohany kteří byli často negramotní a přece poznali Krista a naslouchali Jeho slovům a na farizeje kteří po dlouhá staletí rozebírali Písmo a přeli se o slovíčka a pak volali ukřižuj a na kříž s ním. Stejný postup vede obvykle ke stejnému výsledku a ovoci. K pocitu vlastní důležitosti a výjimečnosti a k tomu že začneme odpírat jiným spásu. K tomu že se chceme povyšovat nad Kristovu církev a v konečném důsledku i nad Boha samotného. To je tou nejhlubší podstatou každého hříchu od časů Adamových po dnešek a nejspíš i bude dokud hřích neskončí příchodem Krista. Že začneme vydávat vlastní zvůli za vůli Ducha. Tohle nebezpečí hrozí každému, bez ohledu na to jestli je katolík, evangelík nebo pravoslavný. Nebo jestli se snaží najít Boha svou vlastní cestou.




Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 09. prosinec 2009 @ 15:58:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak tohle jste už taky napsal k některému mému článku.
A nebyl by tak nějaký návod jak vlastně chodit z Bohem? Prapkticky a konkrétní.


]


Re: Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: Genuine v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 07:58:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, máš kus pravdy, je fakt, že mnozí doktoři studují medicínu celé roky, a pak když přijde do nemocnice maminka která má za chvíli rodit, nechají ji umřít. Mnozí zastánci kapitalismu mají plnou hubu řečí o liberální ekonomii a kritiky komunismu, ale když se na internetu podíváš na jejich výpis obchodního rejstříku, tak zjistíš, že místo kapitálu hromadí jen dluhy. A mnozí teologové studují Písmo desítky let, ale když dos hromáždění přijde někdo v nouzi, žádnou ze svých starožitností a žádný obraz co jich ve svém domě mají, kvůli němu neprodají, aby bratrovi pomohli z nouze. Ale to snad neznamená, že studium medicíny, liberální ekonomie a teologie jsou principiálně špatné. To prostě znamená jen tolik, že je na světě hodně pokrytců, nic víc, nic míň. Zavrhnout studium a vědu by ke zlepšení rozhodně nevedlo.

A jestli cítíš neovladatelnou touhu vynadat pokrytcům, tak jako já, proč to děláš na webu, kde ani nevidíš do zdrcených tváří těch, kterým jsi to nandal, a nemůžeš se jim vysmát do ksichtu? Nebylo by lepší jít rovnou do kostela a seřvat faráře při mši, že si z víry udělal kšeft, a z obřadů ulejvárnu aby nemusel makat? Kdybys to udělal v deseti náhodně vybraných kostelech, tak se vsadím, že nejméně v devíti případech bys udělal dobrý skutek. :-)))

Dobře děláš, že do všeho tepeš, protože většina věcí na tomto světě je špatně, a tak souhlasit se vším by bylo ještě horší, než prudit. Ale Bůh požaduje také milosrdenství.



]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy