Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 496 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479331
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Ježíš, ďábel a soutěž v citování
Vloženo Středa, 19. květen 2010 @ 22:43:23 CEST Vložil: Stepan

O Bibli poslal JMK

Snad každý z nás někdy citoval Písmo Svaté. Pojdme se podívat z trošku neobvyklého pohledu na známý příběh o tom, jak pomocí Písma Svatého pokoušel našeho Pána sám ďábel.

Ve čtvrté kapitole Matouše čteme (ČEP): 5Tu ho vezme ďábel do svatého města, postaví ho na vrcholek chrámu 6a řekne mu: „Jsi-li Syn Boží, vrhni se dolů; vždyť je psáno: ‚Svým andělům dá příkaz a na ruce tě vezmou, abys nenarazil nohou na kámen‘! 7Ježíš mu pravil: „Je také psáno: ‚Nebudeš pokoušet Hospodina, Boha svého. 8Pak ho ďábel vezme na velmi vysokou horu, ukáže mu všechna království světa i jejich slávu 9a řekne mu: „Toto všechno ti dám, padneš-li přede mnou a budeš se mi klanět.“ 10Tu mu Ježíš odpoví: „Jdi z cesty, satane; neboť je psáno: ‚Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat. 

 
Povšimněme si jedné zajímavosti: když ďábel cituje Písmo, činí to přesně (Žalm 91): 11On svým andělům vydal o tobě příkaz, aby tě chránili na všech tvých cestách. 12Na rukou tě budou nosit, aby sis o kámen nohu neporanil; Ale co mu Ježíš odpovídá? Když Ježíš mluví o tom, že je také psáno „Nebudeš pokoušet Hospodina, Boha svého“, kterou pasáž Písma cituje? O pokoušení se dočteme jen v Izajáši 7: 10Hospodin promluvil znovu k Achazovi: 11„Vyžádej si znamení od Hospodina, svého Boha, buď dole z hlubin nebo nahoře z výšin.“ 12Achaz odpověděl: „Nechci žádat a nebudu pokoušet Hospodina.“ To je ale dosti nepřesná citace. A co teprve Ježíšova druhá odpověď: „Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat.“ Jakou pasáž Ježíš cituje zde? Nejblíže je k tomuto výroku apokryfní spis Bél a Drak: "Daniel odpověděl: „Já se budu klanět jen Hospodinu, Bohu svému, jen on je živý Bůh!"

V Exodu (a i na jiných místech) se setkáváme s vymezením toho, čemu všemu se klanět nesmíme (a zbude nám z toho logicky jenom Bůh): „Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující.“

„Nebudeš se klanět jinému bohu, protože Hospodin, jehož jméno je Žárlivý, je Bůh žárlivě milující.“

V druhé knize královské se setkáváme s tímto imperativem: „Jenom Hospodina, který vás vyvedl z egyptské země s velikou silou a se vztaženou paží, se budete bát, jemu se budete klanět a jemu obětovat.“
Ještě bychom mohli zmínit Ester: "A nebudu se klanět nikomu leč tobě, svému Pánu, a nebudu to dělat ze zpupnosti. "

Nebo proroka Báruka: „Řekněte si v duchu: „ Jen tobě, Panovníku, sluší se klanět.“ Těch narážek na klanění je v Písmu hodně, ale žádná, která by adresně seděla na to, co Ježíš cituje.   

  Jak se k tomu postavit? 

Je několik možností: 

  1. Ježíš shrnuje význam toho, co je psáno a necituje konkrétní úryvek Písma. (to by nám fundamentalisti dali, copak Slovo nezná samo sebe a blbě se cituje? Jak si Bible může dovolit takovou, byť malou, nepřesnost?…ale i tak snad nejlepší varianta)

  2. Matouš neautenticky zachytil Ježíšova slova a nepřesně ho citoval. (pak je otázka, kde všude je Matouš neautentický)

  3. Ježíš neznal dobře Písmo a citoval od boku. (to SNAD můžeme vyloučit)

  4. Matouš se snažil zdůraznit, že Ježíšova odpověď pochází z Písma, aby zaujal židovské čtenáře, přestože v Písmu nic takového není. (pak bychom celé jeho evangelium měli brát hodně s rezervou)

  5. Matouš nevěděl, co Ježíš s ďáblem řešili. Odpovědi si vymyslel tak, aby to sedělo do jeho příběhu. (pak bychom ho měli brát ještě s větší rezervou)

  6. Ježíš cituje zdroj, který v Bibli nemáme. (buď apokryfy, nebo nějaký ztracený spis)

  7. Text Matoušova evangelia se nám nedochoval v původním znění. (pak opět musíme přehodnotit jeho vypovídací hodnotu) Doba vzniku evangelia se uvádí okolo roku 80-100, první dochovaný fragment pochází z poloviny 3. století. Je paradoxní, že Ježíš cituje méně přesně než ďábel. 

Celý problém se pochopitelně vyskytuje i u Lukáše. Pokud naleznete nějaké místo, které Ježíš přesně cituje při argumentaci s ďáblem, sem s ním, budu jen rád.

JMK

Podobná témata

O Bibli

"Ježíš, ďábel a soutěž v citování" | Přihlásit/Vytvořit účet | 102 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 19. květen 2010 @ 22:54:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Soutěže se nezúčastním, spíš bych uvítala rozebrání ve smyslu, jaký mají pokušení Ježíše význam pro nás (kromě sdělení o Ježíši).

Sděluje nám Ježíš tím, že i my budeme pokoušeni v mnohých chvílích a naznačuje tím hlavní typy pokušení ďábla?



Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 22:59:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, nevěděl jsem, že to vyleze takhle. Možná je ten text málo názorný, ve verzi, kterou jsem posílal, bylo po přehlednost více ENTERů. Ale i tak díky za otisknutí.

No nad významem pokušení a toho všeho se píše všude habaděj. Mě by opravdu zajímala ta "citační" stránka věci.


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 19. květen 2010 @ 23:18:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oki,  respektuji - i když mne by více  zajímala ta, jak jsem psala - ale tak až jindy...


]


Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 07:55:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahopj Brusle.
Zcela jistě to odráží tři základní pole, kde ďábel útočí. Je to slabost těla, svody světa (sláva) a teprve v tom posledním vyrukuje sám se sebou.


]


Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 02:27:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá myšlenka. Než se vyjádřím k těm tvým bodům, dovolím si pár svých:

1. V době Ježíše neexistovalo nic jako uzavřený kánon Písma (tím v celém komentáři pochopitelně myslím jen Starý zákon). Absolutní prim a nezpochybnitelnou autoritou ve smyslu našeho Písma byla jen Tóra. Jsou notoricky známé případy, kdy pisatelé NZ jako Písmo citovali knihy, které dnes v Bibli nenajdeme. Je tedy úplně klidně možné, že Ježíš cituje jako Písmo něco, co my za Písmo nepovažujeme.

2. Druhý bod asi nejlépe vyjádřím příklady. Klidně budu tvrdit, že je psáno (Písmo říká): "Neprohlížej si pornografické stránky na internetu." a "Když vidíš slepce před přechodem přes rušnou ulici, nabídni mu pomoc." Ani jeden z těchto výroků samozřejmě v Písmu není, ale oba vystihují to, co je v Písmu několikrát uvedeno. Bible sama o sobě je mrtvá litera a je potřeba výkladu a aplikace.

3. Je třeba rozlišovat mezi citací na jedné straně a aluzí a parafrází na druhé. Obě kategorie se ve starověké literatuře uváděly stejně. My jsme dnes zvyklí na to, že když se řekne, že je něco psáno, pak se uvádí doslovné znění, tj. citát. Stejně tak by každý dnes považoval za podvod, kdybych pod nějaký odborný článek napsal jméno svého učitele, ale tehdy by se to ode mně čekalo i dost dlouhou dobu po ukončení studií. Kdybych tehdy udělal to, co jsem udělal se svým prvním publikovaným článkem ještě na škole (tj. uvedl jsem se jako autor a můj pedagog byl jako spoluautor), byl bych za neurvalce.

4. My dnes každý máme Bibli hned po ruce. Koupit si ji je v naší části světa v možnostech každého - navíc ji je možné i dostat. Mnozí z nás mají Bibli u sebe stále. Tehdy tomu bylo zcela jinak. Kdybys s sebou chtěl tahat všechny svitky SZ, musel bys mít u sebe pořád krosnu. Navíc bylo dost drahé pořídit si je. Lidé Písmo slyšeli a pamatovali si myšlenky, které pak s klidem vyjadřovali svými slovy. A navíc shrnuli několik výroků do jednoho, který vyjádřil smysl všech. To je zřejmě případ té druhé odpovědi, kterou zmiňuješ.

A k tvým bodům:

1. K tomu jsem se už vlastně vyjádřil. Křesťanství není náboženstvím knihy, ale vírou slova živého, takže ti tebou zmínění fundamentalisté čas od času upadají do modloslužby Bible - bibliolatrii. S tím souvisejí věci jako neomylnost Bible, Bible jako slovo Boží (doslovně) apod.

2. Žádný z evangelistů u toho pokušení nebyl, takže to museli mít z Ježíšova vyprávění. U evangelistů ale platí to, co jsem psal výše v bodě 2. My tak můžeme oprávněně věřit, že jednotlivé výroky jsou autentické co do smyslu, ale už je velmi pochybné, že jsou zachyceny autenticky co do konkrétního znění.

3. No, jestli tím myslíš, že Ježíš znal celé Písmo zpaměti, pak s tím nesouhlasím. I přes spousty filosofických spekulací o přirozenostech, osobách a vůlích si nikdo z nás neumí ani náznakem představit, co to znamená, že se "Slovo stalo tělem". V této oblasti nám může být varováním třeba to, že sám Ježíš tvrdil, že je něco, co Otec ví a on ne. Navíc předpokládám, že Ježíš s Písmem zacházel jako ostatní lidé - viz výše.

4. To mi přijde jako nesmysl. Kdyby Matouš chtěl, mohl Ježíšovi do úst vložit nějaký přesný citát z Písma. Jenže on tehdy k Písmu přistupoval tak, jak jsem uvedl výše, takže by mu naše pátrání po přesném doslovném znění Ježíšových výroků přišlo mimo mísu.

5. Zajímavý nápad. Opravdu bych se nebránil tomu, že Matouš znal od Ježíše obsah rozhovoru a slova zvolil sám.

6. Viz můj bod 1.

7. Absolutně nesouhlasím s uvedenou datací. Důvody jsou na samostatný článek. Pokud by však mělo dojít k nějakým písařským "opravám", pak bych očekával posun směrem k doslovnému citování. Tím fragmentem myslíš nejstarší z danou pasáží? Pokud to myslíš obecně, pak to není pravda. A k fragmentům si ještě připočti různé citáty ve spisech starověkých křesťanů.



Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 08:14:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezky vyjádřeno, v podstatě mohu souhlasit. Mimo bod 7.), kde nevidím historický důvod k pochybám.


Ono místo, kde Ježíš říká, že něco neví (Mt 24,36; Mk 13,32), ale jen jeho Otec, nevykládám doslovně.
Ježíš, který je v dokonalé jednotě s Otcem i Duchem, o tom samozřejmě ví (všechny tři Božské osoby mají jednu podstatu), ale neví o tom Syn v té rovině, aby o tomto dni poučil jiné, aby prozradil apoštolům kdy přesně ten den nastane. Přesto naznačuje příznaky, které budou tomuto dni předcházet.
Bůh nám prozradil jen tolik, aby to nebylo k naší škodě.


Skutečně je potřeba hledět víc na celkové sdělení Písma, než na doslovném znění vytrhnutých částí. Ne že by vždycky ve neplatily, ale vytrhnutím se může někdy posunout smysl. Písmo je společné dílo Boha a lidí a kvůli té lidské složce obsahuje i faktické chyby a omyly. Sice ne takové, které by ovlivnily smysl sděleného (a není jich moc), ale jsou.


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 09:30:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s vámi oběma. Přesto si myslím, že se najdou lidé, kteří nevěří, že Písmo díky lidské složce obsahuje faktické chyby, nepřesnosti a omyly.

Ta datace není pro tuto myšlenku důležitá, můžeme nad ní diskutovat, ale o to mi nešlo, chtěl jsem jen vyjmenovat všechny možnosti vysvětlení, co mě napadly.

Šlo mi o tu myšlenku, že když ani evangelista nenakládá s Písmem otrocky a doslovně, ale zaměřuje se na jeho smysl, měli bychom jít touto cestou i my.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 13:57:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi bych ti musel jinými slovy napsat to, co jsem právě napsal Okovi (nebo Oku?:-) ). Kdyžtak na to jukni.

Šlo mi o tu myšlenku, že když ani evangelista nenakládá s Písmem otrocky a doslovně, ale zaměřuje se na jeho smysl, měli bychom jít touto cestou i my.

No jistě - zlatá slova. Je se třeba vždy ptát, jaký smysl mělo sdělené pro tehdejší čtenáře, a pak hlavně po smyslu pro nás, kteří žijeme v naprosto odlišných kulturních a společenských podmínkách.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 14:54:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď na to, jaký smysl mělo sdělení pro tehdejší čtenáře, však neodhalíme metodou Sola Scriptura, vykládat Písmo jen Písmem.

Máme obrovský dar, že se souboj našeho Spasitele neodedhrál někde na nebesích, ale že má historický základ v našem světě. Křesťanství má narozdíl od Islámu či některých jiných náboženství s historicitou nejmenší problém. Tak si toho važme a používejme i vědy historické k odhalení podrobností o Biblickém obsahu. Pryč s biblickým fundamentalismem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 16:33:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď na to, jaký smysl mělo sdělení pro tehdejší čtenáře, však neodhalíme metodou Sola Scriptura, vykládat Písmo jen Písmem.

No však jo. Mezi nekatolíky tu asi nenajdeš zarputilejšího odpůrce principu Sola Scriptura než jsem já. Jukni třeba na můj text Tři námitky proti Sola Scriptura.

Nevím, v čem vidíš problémy s historicitou u Islámu. Pokud jde o samotného Mohameda, pak jsou na tom stejně ne-li lépe než my. Pokud jde o Korán, pak tam máš věci, které Mohamed slyšel od židů a křesťanů a ne vždy správně pochopil. A pak tam máš jeho vlastní postoje. Otázka autenticity Koránu, tj. do jaké míry opravdu obsahuje to, co Mohamed říkal je jiná věc, ale řekl bych, že jsou na tom asi jako my s Kristem. Samostatnou otázkou je pak islámská tradice (sunna), ale ani tam nevidím nějak zvlášť velké problémy s historicitou.

Ono je otázka, co myslíš biblickým fundamentalismem. Já si třeba myslím, že Bible je fundamentem naší víry a že bychom se měli inspirovat v ní. A tak si např. myslím, že je správné vycházet primárně z hebrejského uvažování a ne z řecké filozofie. Chápu, že církev měla potřebu nějak Evangelium vyjádřit prostředky soudobého pohanského myšlení, ale řekni mi, kdo z nás dnes sdílí např. Aristotelův pohled na svět? Já např. odmítám existenci jakýchkoli substancí (podstat, úsií), následkem čehož jsou pro mě mnohá dogmata jen zajímavým svědectvím o tom, jak víru v minulosti interpretovali jiní.


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 13:54:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko,

já jsem v otázce datování obvykle posunutý zpět v čase a spisy považuji za starší než se obvykle uvádí - tady jsem vlastně za jedno spíše s katolickými biblisty než protestantskými. Dám ti pro začátek jeden námět k přemýšlení. Kdybys nevěděl o zničení chrámu z mimobiblické literatury, dověděl by ses to z NZ? Já ti říkám, že ne. Liberální biblisté se pokoušeli posunout datum sepsání spisů NZ co nejvíc. Výsledkem je, že třeba pasáž Mk 13,2 (Ježíš mu řekl: "Obdivuješ ty velké stavby? Nezůstane z nich kámen na kameni, všechno bude rozmetáno.") údajně ukazuje, že pisatel věděl o zničení chrámu. V pozadí stojí zejména přesvědčení, že Ježíš nemohl něco takového prorokovat. Jenže to je chyba - ono zničení Jeruzaléma a chrámu prokazatelně v době Ježíše i před ním prorokovalo hodně lidí - ti, kteří jako on kritizovali odklon tehdejších židů od správné cesty.

A když si vezmeš takový list Hebrejcům (Židům), tam by se zmínka o zničení chrámu vysloženě hodila, ale kde nic, tu nic.

Těch důvodů je samozřejmě více, ale otázka pádu chrámu je pěkný úvod.

Pokud jde o to, co a jak Ježíš věděl a ne, pak musím zopakovat, že my prostě nevíme, jak je to s tím, když se "Slovo stane tělem." Před pár dny jsem se pokoušel napsat článek, který by obhajoval označení Marie, matky Ježíše, jako Bohorodičky. Chtěl jsem ukázat jak a proč bylo toto kristologické (ne mariánské!) dogma vyhlášeno. Žena to četla a pravila, že tomu nemůže nikdo normální rozumět, neboť se to hemžilo právě problémy a otázkami kolem přirozeností Krista. Jsem ale přesvědčen, že ze všech mariánských dogmat je právě Theotokos jediné, které by mělo spojovat prakticky všechny křesťany. Poznáme-li důvody a dobové problémy, pak s ním není důvod nesouhlasit. Já osobně bych dnes volil termín Nestoria Christotokos, ale zdůvodnění by bylo stejné jako použily koncily v Efesu a Chalcedonu. Domnívám se, že Theotokos, které je, opakuji, vzhledem k jeho vymezení, zdůvodnění a dobovému sporu zcela na místě, zavání na můj vkus příliš eutychianismem. A pro tebe jako katolíka je samozřejmě přijatelný jen dyofyzitismus či miafyzitismus s tím, že oba pohledy říkají prakticky totéž, ale používají jiné významy slov. A právě Christotokos podle mě, odmyslíme-li si Nestoriovo vysvětlení slova, oba pro katolíky ortodoxní názory vystihuje lépe a radostněji. Leč je mi jasné, že Theotokos je už přes 1600 let staré dogma a dnes tak má smysl pouze tolik vysvětlovat těm, kteří se nad Bohorodičkou a z toho odvozeného spojení Matka Boží pohoršují, co to vlastně znamená a proč je to správně. Ale jak to udělat srozumitelně a bez záplavy řeckých termínů, jejichž smysl se navíc u různých podání liší, fakt netuším.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 15:04:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je rozdíl mezi listy a mezi evangelii. Listy jsou původnější a můžeme se domnívat, že skutečně byly sepsány před zničením chrámu. U evangelií můžeme spekulovat, nicméně spekulace se pohybují v rozmezí max. jedné generace.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 22. květen 2010 @ 08:33:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky.


]


Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 11:54:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Cože, ty nevěříš, že Ježíš znal Písmo nazpaměť? :-o

Vždyť to zvládal třeba falešný prorok David Koresh!

To Pána tedy hodně podceňuješ... :-0


]


Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 10:49:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
P.Ježíš citoval presne:
Deuteronomium 6:16  Nebudete pokúšať Hospodina, svojho Boha,...

Čo sa týka ďaľšieho výroku tak P.Ježíš podľa prekladaťeľov myslí na výrok:
Deuteronomium 6:13  Hospodina, svojho Boha, sa budeš báť a jemu budeš slúžiť ...

P.Ježíš by nikdy necitoval z apokryfných kníh.

Také niečo môže napadnúť iba biblického analfabeta tvojho razenia.



Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 12:28:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinče, Rudinče....

Deuternonomium 6:16

16Nepokoušejte Hospodina, svého Boha, jako jste ho pokoušeli v Masse.

Mám svérázné pojetí "přesného citování".

Pán Ježíš neměl čistě hypoteticky důvod necitovat z nějakých knih jen proto, že je o 1500 let později protestanti zavrhli;)


]


Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 21:45:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......P.Ježíš by nikdy necitoval z apokryfných kníh.........

      Přesto to tvé "Boží" slovo citace apokryfních knih zřejmě obsahuje. Viz Juda.


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 22. květen 2010 @ 08:36:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To pozoruji jako společný znak některých "sola scripturistů" - malá znalost Písma.

Je to paradox, člověk by si myslel, že když staví všechno jedině na Písmu, tak takové základní věci bude znát.


]


Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 13:06:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Řešení je podle mne docela jednoduché! My totiž nemáme kompletní Písmo, některé knihy se nedochovaly, máme ale o nich zmínky. V Novém Testamentu jsou některé citáty, které v našich Biblích nenajdeme, např. tyto:

Jan 7,38  Kdo věří ve mne, ‚proudy živé vody poplynou z jeho nitra,‘ jak praví Písmo.

1. Korintským 2,9  Ale jak je psáno: ‚Co oko nevidělo a ucho neslyšelo, co ani člověku na mysl nepřišlo, připravil Bůh těm, kdo ho milují.‘

Judův list cituje z knihy Henochovy. A přece ji v kánonu nemáme...

http://cs.wikipedia.org/wiki/1._kniha_Henochova




Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 13:16:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikaeli doplnil bych i třeba Pavlovou epištolu Laodikejským o které máme zmiňku tady:

Koloským 4,16 A až bude u vás tento dopis přečten, zařiďte, aby byl přečten také v laodicejském sboru a abyste i vy přečetli dopis Laodicejským.


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 13:21:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jo, díky. je toho pochopitelně víc... :-)


]


Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 14:15:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo věří ve mne, ‚proudy živé vody poplynou z jeho nitra,‘ jak praví Písmo.

Nevychází náhodou z tohoto citátu jedno letniční společenství které se původně jmenovalo Voda života ?


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 17:52:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

A proč ne třeba z tohoto?

Zjevení 22,17  A Duch i nevěsta praví: „Přijď!“ A kdokoli to slyší, ať řekne: „Přijď!“ Kdo žízní, ať přistoupí; kdo touží, ať zadarmo nabere vody života.

:-)


]


Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 13:38:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten kdo chce zneužít psaný zákoník a právo k potlačení spravedlnosti a zdravého rozumu vždycky cituje přesně. Tohle je podstata tzv. právnické kličky. Podle mého názoru to bylo právě takhle. Ďábel se snažil zneužít slova zapsaná v Bibli a Ježíš odpovídal jako samotné živé Slovo. Víceméně varianta č.1. Na bod č. 3 bych ani nepomyslel. Když byl dvanáctiletý Ježíš v Chrámě tak na něho koukali nejlepší znalci Písma s úctou a obdivem a nedokázali pochopit od Koho to má......Přestože nenavštěvoval žádnou z jejich proslulých škol.
Co se týče apoštola Matouše a ostatních biblických autorů Starého i Nového zákona tak věřím že byli inspirovaní Svatým Duchem a napsali přesně to co my máme číst. Pro radost a spásu. Autentické příběhy i podobenství. Těžko se to vysvětluje ale mám takový pocit jako kdyby byla celá Bible psaná pro každého z nás individuálně. Že si v ní každý může přečíst i to co Bůh říká právě a zrovna jemu pokud chceme.
Už se prý našly fragmenty Evangelia z 1. století, v místech kde žili kumránští eseni. Skupina lidí kterou založil prorok Izaiáš aby se měla kde narodit Panna Maria. Mezi nimi se narodil i svatý Jan Křtitel a někteří apoštolové a učedníci Páně. Žádná starověká kniha není doložená tak dobře jako Evangelia. Desítkami tisíc exemplářů. Ani jedna. Ve starověku existovalo jen několik málo opisů nejslavnějších antických děl jako byl třeba spisy Homéra nebo Aristotela které byly o stovky a tisíce let mladší než předpokládaný originál a události které popisovaly. Nejstarší soudobé opisy většinou pocházejí ze 6. století po Kristu kdy irští mniši v klášteře na ostrově Jona opsali všechno co přežilo zkázu Říma.
Dalším oblíbeným trikem temných sil i pyšných lidí je postavit proti sobě dvě pravdivé biblické informace s tím že se vzájemně vylučují. Ze zlé vůle i z neznalosti a neochoty naslouchat.




Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 14:42:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten kdo chce zneužít psaný zákoník a právo k potlačení spravedlnosti a zdravého rozumu vždycky cituje přesně. Tohle je podstata tzv. právnické kličky. Podle mého názoru to bylo právě takhle. Ďábel se snažil zneužít slova zapsaná v Bibli a Ježíš odpovídal jako samotné živé Slovo.

Krásně řečeno, snad už jen dodat: Takto nejednejme! Zdravý rozum má jít ruku v ruce s četbou Písma a ne ustupovat do pozadí před autoritou Písma hned, co narazí na rozpor, aniž by se pokoušel hledat vysvětlení. Pak se najdou tací, co věří ve stvoření v 6ti dnech, mluvící hady, obyvatelné ryby a podobně.


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 14:55:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se, můj milý, že poutnick věří ve stvoření v 6 dnech:-) A (nejen) za to si ho vážím.

Nicméně ještě jsi mi neodpověděl: věříš ve zmrtvýchvstání a narození z panny? Pokud jo, pak je stvořeni v 6 dnech pro Všemohoucího hračka, ne? Věda zatím nedokázala stvoření vyvrátit a ani nikdy nedokáže, neboť pravdu nelze vyvrátit, můžeš jen spekulovat, jak to bylo, ale to je asi tak všechno, co můžeš.

Momonka

(nicku se nelekej, ani si nic špatně nevykládej, prostě mi manžel nejde odhlásit... nevím, proč to)


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 21. květen 2010 @ 18:22:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......Obávám se, můj milý, že poutnick věří ve stvoření v 6 dnech:-) A (nejen) za to si ho vážím........

      Važ si ho, protože věřit různým hloupostem vyžaduje dosti energie :-) I když na druhou stranu, když už dojde k dostatečnému proplachu mozku, pak to jde nejspíš jíž snadno.


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 16:02:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím se přiznat že jeden se zrovna našel. V tomhle můj rozum nevidí překážku ani problém. Stejně jako když se někdo domnívá že Jericho mělo hradby předtím i potom jen tehdy zrovna ne. První co mne napadne je že se rozpadly na prach a písek a zůstal stát jen ten kousek kde měla baráček nevěstka Rachab a druhá možnost je že se spletli v datování. Mimoděk nebo úmyslně. Někdy mám takový pocit že vlastně žádné zázraky ani neexistují. Nevidím rozdíl mezi "přirozeným" a "nadpřirozeným". Všechno co  je vnímám jako přirozené a co není mne nezajímá. Nejsem si úplně stoprocentně jistý jestli těch 6 dní trvalo přesně po 24 hodinách. Mohly být delší nebo kratší ale moc se mi to nezdá. Stejně jako tím jestli velká ryba která dočasně zbaštila proroka Jonáše byla to čemu my dneska říkáme velryba, žralok, neznámá mořská potvora nebo něco jedinečného co stvořil Pánbůh výhradně pro tenhle účel. To jestli zařadíme netopýra mezi savce nebo ptáky (létavce) je také jen věc volby a dohody. V tonhle (a v mnoha jiných ohledech) se ale snažím respektovat svobodu názoru kterou nám dává vedení naší církve které nám v zásadě říká nejdříve Bůh, milý synu a historické příběhy a zajímavosti až potom. Varování  ať zbytečně neriskujeme a neztrácíme čas věcmi které jdou mimo náš rozum a nad ním jsem v Bibli četl také. Myslím že to byl Sírachovec. Přál bych Vám ale vidět co vyvádějí Boží nepřátelé když se snaží vyvrátit a poslat do říše pohádek Bibli a popřít Boha rádoby vědeckými důkazy a nečekaně narazí na kreacionistu. Někdy se dočista splaší a vyděsí a začnou brebtat úplné nesmysly. Jako ti bachaři co potkali na chodbě mnicha o kterém si mysleli že jejich přičiněním leží mrtvý v márnici.  Nedávno jsem si s pobavením přečetl že pravoslavná církev se ke stvoření přesně podle Bible oficiálně přihlásila a přidala k tomu téměř přesně to co s oblibou říkávám už hezkých pár let. Ten kdo si myslí že povstal z opice a potřebuje se tím někomu pochlubit ať mluví výhradně za sebe a nevnucuje svůj názor druhým.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 16:29:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím (a nejsem sám a historie je v tomto na mé straně), že kniha Jonáš není co do literárního žánru kniha biografická, či dějepisná, ale je to klasický literární žánr "Pohádka". Je to vymyšlený poučný příběh, na kterém se má něco demonstrovat.

Ta neochota přijmout Boží dílo takové, jaké je, a věřit pár slovům, která sepsali před pár staletími židovští učenci v babylonském zajetí, je zbytečná. Bůh stvořil mnohem větší a komplikovanější svět, než jsme si před pár stoletími dokázali představit. Pojdme to přijmout a Pána za to velebit.

To stvoření v 6ti dnech je proti rozumu a nemusím ani vycházet z fyzikálních znalostí, ale z laického rozumu. Copak je možné napřed svořit rostliny a teprve pak Slunce a Měsíc? Obzvláště to vynikne v situaci, kdy někteří, snažíc se usmířit málo náročné leč fyzikálně erudovanější jedince, hlásají, že ty dny nemusely trvat 24 hodin a byly delší. Tím spíš by ty kytky bez sluníčka zvadly;)

Bůh by byl sám proti sobě, aby zavedl nějaké fyzikální zákony, vymyslel dokonale teorii vzniku Vesmíru, do které všechno zapadá....a pak všechno zmuchlal do koše, stvořil všechno za 6 dnů, na všechny svoje zákony systematicky kašlal....ale dále předstíral, že jede podle původního návrhu. A i po tolika tisíciletích stále posílal z hlubin vesmíru důkazy o tom, že se vesmír rozepnul při velkém třesku.

První kapitoly Genesis jsou jakýmsi hymnem rozčleněným do slok s ustálenými figurami, jehož tradice sahá do dávné minulosti a už když ho tam svatopisci zařazovali, tak si byli vědomi jisté zašlosti a nostalgie...chtěli poukázat na kontinuálnost tradice toho, co vyznávali otcové jejich otců.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 16:34:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždycky se mi při zmínce o kreacionistech vybaví tahle scéna z Johanky z Arku:

http://www.youtube.com/watch?v=z3LLY3jdAIo


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 17:26:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
Já bych věřila tomu, že kniha o Jonášovi je pohádka, kdybych nevěděla jistě, že Bůh má MOC a je opravdu nejmocnější. On může udělat cokoliv proti řádu, který dal světu a řád jde vesele dál a nic se neděje. Já nevím, jak to dělá...............ale dělá to. Dělá to asi proto, aby lidé přemýšleli........


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 19:32:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, jen proto, že Bůh něco může udělat, není důvod k tomu, že to udělat musí. A podle mého Bůh NIKDY nejedná proti řádu. On ten řád má totiž dost způsobů k tomu, aby srkze něj šlo udělat prakticky cokoli.

Shodli jsme se na tom, že musíme při četbě Písma hledět na to, kdo, kdy, kde a komu ho psal. A Jonáš je pohádka. Pohádka, na které se demonstruje lidská zkušenost s Bohem.

Bůh by byl sám proti sobě a urážel by svou vlastní inteligenci, když by stvořil obyvatelnou rybu.

Když se řekne o Jonášovi, že je to pohádka, mění to něco? Absolutně nic, je to především POUČNÁ pohádka a jejím cílem je nás poučit. Stejně jako příběh s potopou, kde se naprosto okatě převzal v té době notoricky známý mezopotámský mýtus a upravil se tak, aby srovnáním těchto dvou příběhů vynikly rozdíly mezi náboženským chápáním Izraelitů a Babyloňanů.

Není divu, že moderní člověk si tak těžko dokáže najít cestu k Bohu, když místo Boha mu jsou zvěstovány pohádky. Pohádky mu slibují i jiná náboženství, on hledá pravdu. A my se jí musíme přestat bát.

Vědecké nástroje k tomu, abychom se mohli kdykoli přesvědčit o tom, že svět nebyl stvořen během 6 dnů, máme. Ten počet dnů byl vybrán pro symboliku těch čísel.

Doporučuji nějakou knihu či navštívení stránek Marka Orko Váchy, katolického kněze a biologa. Nebo klidně i nějaké ateistické stránky, jestli se jich nebojíte.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 22:29:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doporučuji přečíst tady toto.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 22:46:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že učitel biologie a chemie není dostatečně kompetentní k tomu, aby nějak zasvěceně vypovídal z pozice vědecké autority. Já bych mohl argumentovat, že z pohledu učitele fyziky je jakákoli podoba kreacionismu v 6 dnech kosmologický nesmysl a také se tím nezašťiťuju.

Autor píše:
Jsem totiž z těch, kteří na základě prozkoumávání nejrůznějších poznatků a vědeckých faktů prodělali přerod z přesvědčeného ateisty na věřícího křesťana.

Bezděky mě v souvislosti s tím napadá tato pasáž od prof. Hellera (http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Heller) , který pro mě k tomuto tématu tou vědeckou autoritou byl a kdo od něj kdy něco četl, bude se mnou doufám souhlasit (dovolím si delší citaci):

Mám obavu, že za podstatnou částí církevního fundamentalismu a jeho pojetí Bible je docela prostě předmětné pojetí pravdy. A pak by byla Bible pravdivá proto, že se vykopaly stopy po potopě nebo dokonce objevily zbytky Noemovy archy na vrcholu Araratu. Ale já mám za to, že je pravdivá proto, že nás vede k živé Pravdě, Konfrontuje nás s jejím nárokem a ujišťuje nás, že smíme žít v jejím světle. Mám za velmi závažné, že nemáme “objektivní”, nezaujaté a vnějšně evidentní zprávy o Ježíšovi. Jsem přesvědčen, že to není náhoda. Je to pojistka proti tomu, aby se nemohl stát předmětem našeho, tak zvaně nezaujatého, zpředmětňujícího bádání, objektem v našich duchovědných laboratořích. Zprávám o něm lze buď věřit nebo nevěřit. A tak k němu, k setkání s ním, nevede jiná cesta než cesta víry.

Co tedy je Bible? Je to svědectví, vyznání, poselství. Je to bohatý a rozmanitý soubor vnitřních zkušeností oslovených, kteří v konkrétních událostech svého života i života společenství, v němž stáli, rozpoznali Boží zásahy, Boží soudy i Boží opatrování, Boží vedení. A to pak chtěli dosvědčit na modelových situacích, tedy tím, že svůj zážitek, svou vnitřní zkušenost, svůj pohled víry převyprávěli tak, aby na událostech byl tento Boží zásah, toto Boží vedení co nejzřetelnější: a zároveň o tom všem vyprávěli tak, aby ti, kdo to budou slyšet, mohli do takového dění a setkávání sami také vstoupit. Proto během tradice, tedy během předávání, krátili a rozšiřovali a podtrhávali. Všechny úpravy dělali proto, aby jejich svědectví bylo zřetelnější, jejich vyznání názornější, jejich poselství naléhavější. Křesťan řekne: “vedl je Duch svatý”. Jeho vlivem bylo vše psáno z víry, tedy z touhy, vydat svědectví o Bohu, o vlastní víře a tím i čtenáře a posluchače přivést k téže víře. Bible je tedy kniha vysoce tendenční. Není nezaujatá, protože ji psali ti, kdo byli zaujati - Bohem a jeho dílem. Není nestranná. Straní Bohu na každé stránce. Opomíjet nebo dokonce popírat tuto tendenci znamená zbavit se možnosti rozumět jí do hloubky.


Dovolil bych si vyložit, jak chápu tyto dva odstavce v souvislosti s tím, co píše autor těch stránek: Víra "na základě prozkoumání nejrůznějších poznatků a vědeckých faktů" je víra na písku a ne na skále.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 21. květen 2010 @ 00:05:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...kosmologicky nesmysl...

Vzhledem k tomu, že toho o vesmíru víme jen malinko, tak bych nedělala ukvapené závěry... Ale neber mě zas tak vážně, já měla z fyziky čtyřku:-) Já jen zatraceně pevně věřím... je to špatně?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 21. květen 2010 @ 00:30:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když ti připíšu do Bible poznámku o vodníkách, budeš věřit na vodníky jen proto, že je to napsáno v Bibli?

Zatraceně pevně věřit má jedno nebezpečí. Co je bez chvění, není pevné. Po stránce teologické má Geneze velmi cenné výpovědi o Bohu. Po stránce fyzikální nikoli. V té době lidé nevěděli co víme teď my. Bylo pro ně důležité poselství a ne technická stránka věci.

Je rozdíl mezi ukvapeným závěrem a vědeckou jistotou.

Pozorujeme, jak vznikají nové a nové hvězdy, vidíme tisíce vzdálených (většinou více než 1000 Mpc = 3,086 × 1019 km) "pravěkých" kvasarů - předchůdců celých galaxií, ze kterých k nám světlo putovalo tak dlouho, že už v tuto chvíli dávno neexistují....

Proč by si Bůh s tím vším dával práci a dělal to komplikovaně, když mu k "sešroubování" celého Vesmíru stačilo pár principů, 4 základní interakce a jedna opravdu velká fluktuace.

Navíc Bůh není Bohem Hodinářem, co by si odmakal 6 dní a pak si šel sedmý den lehnout. My jsme v těch 7 dnech právě teď. Bůh stále aktivně tvoří tento svět, který by se bez jeho vůle okamžitě ocitl v nicotě. Stvoření v Bibli je obrazem, nikoli přesným popisem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 21. květen 2010 @ 12:56:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V té době lidé nevěděli co víme teď my. Bylo pro ně důležité poselství a ne technická stránka věci.

Jestli "náhodou" nevěděli naopak o něco víc ;-)

Evoluční teorie má i morální rovinu.

Bůh je život. Ďábel přišel, aby ničil.
Jak se vyrovnáš se smrtí v evoluci ?

Stvoření v Bibli je přesným popisem.

Co je bez chvění, není pevné. To napsal Tomáš Halík. A věř, že se Bůh sakra chvěl, když předal svoje stvoření do ruky Adamovi. Adam zklamal. Bůh měl poslední trumf: Svého syna Ježíše, který přemohl smrt.

Řím 6,23 Mzdou hříchu je smrt,
                   ale darem Boží milosti je věčný život v Kristu Ježíši, našem Pánu.


                                    Tomuto verši věříš ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 21. květen 2010 @ 13:52:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evoluční teorie morální rovinu nemá. Evoluční teorie popisuje určitý mechanismus přírody.

Stavět evoluční teorii PROTI Bohu je jako stavět štětec proti malíři a hádat se, kdo z nich namaloval obraz.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 21. květen 2010 @ 16:37:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evoluční teorie popisuje určitý mechanismus přírody.

Věříš v Boha nebo v Přírodu ?


Samozřejmě, že má: Černoši, Indiáni a Židé se vyvinuli dřív, jsou tudíž na nižším stupni vývoje, kdežto my, Slované a Árijci, jsme se vyvinuli později, tudíž jsem lepší lidé, hm.
Když Árijec zabije (nedej Bože) Žida a udělá si z jeho kůže obal na knihu, je to totéž, jako když udělá stejnou věc, řekněme s krávou. FUJ !


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citov (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 21. květen 2010 @ 18:12:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......Samozřejmě, že má: Černoši, Indiáni a Židé se vyvinuli dřív, jsou tudíž na nižším stupni vývoje, kdežto my, Slované a Árijci, jsme se vyvinuli později, tudíž jsem lepší lidé, hm........

      Že by tohle učila evoluční teorie? To je mi novinka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 21. květen 2010 @ 14:37:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
No, toť otázka, co Hospodin může udělat a nebo jestli to musí udělat. On udělá vždy to, co chce. Zastávám ten názor, že když jedná . proti svému řádu neuráží tím vlastní inteligenci, ale my lidé pak koukáme a nevěříme vlastním očím.

Myslím, že bychom si takovou rybu, která polkne člověka, ani nedovedli představit, ale co je u člověka nemožné, je u Boha vždy možné.

Každý se nějak setká s Bohem a mi ukázal tu MOC, proto mohu napsat, co jsem napsala. Pohádky jsou pro děti.
Jsou krásné, ale já věřím v Boží MOC, tak se mi Jaele představil Hospodin. Přijmi to jako mé svědectví o Hospodinu.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 21. květen 2010 @ 16:03:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak se neboj přijmout Boží moc takovou, jaká je. Čím více zkoumáme zákonitosti světa okolo nás, tím více poznáváme, že Boží moc je neskonale větší než ta pohádková, která vytváří mluvící hady a celosvětové záplavy. Země není středem Vesmíru a Vesmír je mnohem mnohem rozsáhlejší, starší a propracovanější, než jak jsme si mysleli. A co víc, není nesmyslný a nepředvídatelný, ale rozumný a uspořádaný. A krásně elegantní. Tak proč před tím zavírat oči? Copak by Bůh nedokázal stvořit vesmír starý 13,5 miliardy let? Nesvědčí to naopak o Jeho nepředstavitelné MOCI?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 21. květen 2010 @ 17:10:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
No, já se Boží MOC nebojím přijmout taková, jaká je. Jenom koukám. :O)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 21. květen 2010 @ 19:44:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak koukni někdy na něco z fyziky. Je v ní hodně místa pro obdivování Stvořitele.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 22. květen 2010 @ 09:06:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
:O) Co to je fyzika? :O) No i já jsem se musela něco nakoukat do fyziky. Je to úžasná učebnice. Hospodin je nad zákony fyziky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 21. květen 2010 @ 22:19:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Copak by Bůh nedokázal stvořit vesmír starý 13,5 miliardy let?

Víš, prosím tě, jak velká vrstva prachu by musela být za tu dobu na Měsíci ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 21. květen 2010 @ 22:42:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápu, že ta otázka byla myšlena jako žert, ale nevím, kdo to bude číst, tak raději odpovím, aby se toho někdo nechytl:-)

Nebude to tak horké...Měsíc je stár tak max. 4 miliardy let. No a nežijí na něm žádní bordeláři, co by ho zaprášili. Prach tam vzniká rozpínáním a smrskáváním skal při změnách teplot a sem tam nějakou tou srážkou s vesmírným šutryskem...a to je hrooozně neefektivní. A i tak je ho tam hrooozně moc. Hezký román s touto tématikou je Měsíční prach od A. C. Clarka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 22. květen 2010 @ 09:40:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale pánové....
Měsíc má sice gravitaci, ale nemá atmosféru. Takže přitahuje prach z okolí, ale ten prach neshoří při průletu atmosférou. Za ty vaše miliardy by ta vrstva musela mít něco ke třem metrům. To byla obava při přistání Američanů, že se prostě zaboří do prachu. Ta skutečná cca 25 cm vrstvička odpovídá těm biblickým 6 000 roků od stvoření.

P.s. Od které události počítají Židé svůj letopočet :-?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 22. květen 2010 @ 10:22:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Regolit
....."Měsíc je téměř celý pokryt regolitem, podložní horniny vystupují na povrch jen na na některých místech poblíž příkrých kráterů a nebo lávových kanálů. Měsíční regolit začal vznikat před 4,6 miliardami let dopadem malých a velkých meteoritů, mikrometeoritů, působením slunečního a kosmického záření, které rozrušilo povrch. Extrémní teplotní přechody mezi osvětlenou a neosvětlenou stranou povrch zapekly a ztvrdily. Jeho současné složení je na světlých částech obohaceno o vápník a hliník a v tmavých mořích o titan, železo a hořčík.[1] Regolit na Měsíci dosahuje hloubky 4,5 metrů v oblasti měsíčních moří a 10-15 metrů v nejstarších horstvech".......


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 23. květen 2010 @ 21:33:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš asi pravdu, vzdávám se ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 23. květen 2010 @ 22:09:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě do takové 10-15 metrové žumpy zahučela jedna výletní loď v tom románu od A. C. Clarka. Zbytek knihy se ji snažili vyprostit, zatímco na lodi docházely systémy na podporu života.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 21. květen 2010 @ 22:44:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Regolit
http://cs.wikipedia.org/wiki/Povrch_M%C4%9Bs%C3%ADce


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 22. květen 2010 @ 08:40:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Víš, prosím tě, jak velká vrstva prachu by musela být za tu dobu na Měsíci ?"...

Naše sluneční soustava vznikla přece daleko později (tuším nějaké čtyři miliardy).


]


Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 15:00:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, těmi prvními větami jste uhodil hřebík na hlavičku. Moc pěkně vyjádřeno.

Momonka


]


Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 19:48:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......Dalším oblíbeným trikem temných sil i pyšných lidí je postavit proti sobě dvě pravdivé biblické informace s tím že se vzájemně vylučují. Ze zlé vůle i z neznalosti a neochoty naslouchat.......

      Jsi ztracen. Ale i já byl. Naštěstí to bylo jen dočasně. Díky Bohu za to.


]


Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 21. květen 2010 @ 10:45:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co svým článkem chceš říct ? Že je Písmo plné chyb ?

Už ti to psal Rudinec: Dt 6,16 + Dt 6,13.

Může tě ujistit, že Marie znala Písmo přesně a měla Ho ve velké vážnosti. To ona tě bude soudit !




Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 21. květen 2010 @ 18:13:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Že je Písmo plné chyb ?.....

     A není?


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 22. květen 2010 @ 11:46:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

A divíš se? Vždyť ho přepisovali lidé! Člověk snad vždycky něco zprasí. Ale Boží pravda je zjevná těm, co se nenechají odradit, a poctivě hledají a zkoumají... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 22. květen 2010 @ 12:17:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikaeli,
žádné chyby v Bibli! Vždyť každé písmenko bylo kontrolováno tisíckrát. Chceš popírat Boží Všemohoucnost?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 22. květen 2010 @ 13:12:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Kontrolováno zase lidmi. Nebuď bigotní... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 22. květen 2010 @ 13:24:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jen malá ukázka:

Podle Marka Ježíše ukřižovali okolo deváté. Podle Jana kolem dvanácté. Co s tím chceš dělat? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 22. květen 2010 @ 14:00:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Mikaeli.. nebuď labuť :-)
Kontrolováno samotným Bohem a ač  se někdy zdá, že některé verše jdou proti sobě, tak to jen tak vypadá, ale ve skutečnosti se podporují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 22. květen 2010 @ 14:12:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Tak v devět, nebo ve dvanáct? Kontrolováno Bohem, a přece údaje rozdílné! Kdo je potom tedy labuť? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 22. květen 2010 @ 14:15:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Zkrátka a dobře, já věřím, že Písmo platí! Ale rozpory v tom, co my máme k dispozici, jsou, a není jich málo! Takže otevři oči... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 22. květen 2010 @ 13:51:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Žádné chyby?

    Dle 1.Sam15.8 byl národ Amálek do jednoho vyhuben (Agag byl popraven o pár veršů dál). Dle 1.Sam30 kap. David bojoval s Amálekovci.

    Dle Ex 20.5 Hospodin tresta syny za hříchy otců (Amálek je toho příkladem, další příklad je Jošijaš 2.Kral.23,1-27). Ale v Ez 18 kap. mluví něco jiného. Chci jen ještě upozornit na to, že v připadě Amáleka nemohlo jít o odvracení se od hříchu otců, protože ten za který měl být Amálek vyvražděn jíž netrval. A v případě Jošijaše došlo k obracení se od hříchu, ale stejně to nepomohlo (2.Kral 23,26).

    Dle 2.Kral 9 a 10 kap. je Jehú pochválen za to, že v Jezreelu vyvraždí Achabův dům. Dle Oz 1.4 tomu tak není.

    1.Sam 15.35 versus 1.Sam 19.24

    Gn 49.10 Bylo tomu skutečně tak?

    Dle 1.Sam 15.29 Bůh nepociťuje lítost. Dle 2 Sam 24.16 a dle Gn 6.6n ano.

    Dle 8.21 Hospodin nezahubí vše živé jako při potopě, dle 2. Pet. 3,5-12 a Zjevení k záhubě opět dojde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 22. květen 2010 @ 14:13:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne,
Bůh nedělá chyby!!! Tvrdit, že Bible obsahuje chyby je naprosto stejné jako tvrdit, že Hospodin chybuje!
Bible je dokonalé Boží Slovo a je samotným Kristem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 22. květen 2010 @ 14:23:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Zaslepeností a popíráním pravdy Bohu moc neprospěješ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 22. květen 2010 @ 14:25:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Tím, že přiznáš, že v Bibli jsou i chyby, přece netvrdíš, že je dělá Bůh! Nebuď fanatik litery... :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 22. květen 2010 @ 16:32:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemohu jinak, než s Mikaelem souhlasit. Didymos by si měl uvědomit, že Slovo, řecky Logos, má přeci jen širší a hlubší význam, než doslova "slovo". Ale nechci příliš zabíhat do detailů. Postačí, když si uvědomíme, že toto Slovo se stalo tělem a ne knihou. Neplést! Ta kniha je "O" tom Slově, ale není "TÍM" Slovem. A napsali ji lidé, ne Bůh.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 23. květen 2010 @ 12:20:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK je mi tě upřímně líto a nerozumím tvým vývodům. Pokud chceš skloubit evoluci s Bohem, to je stejné jako křížit opici s člověkem. Prostě to nepůjde. Už jsem tady párkrát podobným "věřícím" psal, že jsou evolucionisté, kteří popírají existenci Boha a podle toho vysvětlují vznik všeho a jsou mi sympatičtější než poblouznění tzv. křesťané, kteří jedním dechem mluví o obdivu k Hospodinu a z druhé strany z něj dělají omezeného chudáka, který zřejmě spoléhal na náhodu vzniku světa, vesmíru, života. Evoluční TEORIE je podepřená stejně "fanatickou vírou", která je vyčítána zastáncům biblického stvoření v šesti dnech. Budu se opakovat, ale přečetl jsem pár knížek od zastánců evoluce a stačilo, abych si vytvořil názor na evoluční teorii. Použiji slova ekonoma p. Sedláčka, že věřit v evoluci potřebuje daleko větší dávku víry než věřit ve stvoření, kdy všemocný, obdařený neomezenou inteligencí, mocí a neomezenými prostředky Bůh řekl a stalo se. Pohádka? Stejná jako když mi vědec položí vedle sebe pár lebek (co lebek, stačí pár úlomků,že?) a tvrdí mi, že je to vývojová linie člověka. Paradoxní je, že to co se učilo před pár lety se dnes už cudně promlčuje, protože nové poznatky vědy ukazují spíše na náhly vznik života všech forem jak je známe dnes. Jak to vyjádřil jeden americký vědec (zhruba) "uprostřed nás stojí bílý slon - stvoření a my se tváříme, že ho nevidíme." Co říci závěrem, Bible nenadarmo mluví o moudrých a hloupých, tím nikoho nechci urazit a také Bible nemluví o moudrosti jak ji chápe svět. Moudrost od Boha totiž se nedá naštudovat ani koupit.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 23. květen 2010 @ 12:45:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle mě nerozumíš mým vývodům kvůli těmto dvěma bodům:

1. nerozumíš pojmu evoluce a evoluční teorii
2. nerozumíš Bibli

Tvoje pojetí Boha a tvoje pojetí evoluce pochopitelně dohromady nejdou a bylo by házením hrachu na zeď se pokoušet o to je usmířit. Pokud nechceš rezignovat na realitu, pravdu a schopnost lidského poznání skutečnosti, pak se musíš svých zavádějících představ vzdát.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 23. květen 2010 @ 12:56:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celý ten problém evoluce je absurdní. Není to nepodobné tomu, když bychom vykřikovali GRAVITACE NEBO BŮH?!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 24. květen 2010 @ 21:43:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK myslím, že evoluční teorii rozumím celkem dobře, Bibli zřejmě lépe než ty, bez urážky, protože já jsem v Bibli nenašel stopy po evoluci. Máš pravdu v jednom, že v mém případě by opravdu bylo házením hráchu na stěnu, skloubit evoluci a Bibli. Naštěstí ne jenom v mém pojetí. Já tě chápu, v dnešní době, kdy věda skoro vyřeší vše (velmi, ale velmi optimistická představa) a Bůh se dostává do oblasti mýtů a báji, je úplně zcestné zastávat biblické počítání stáří světa, vznik života, vesmíru atd. Věřit "já jsem řekl a stalo se" určitě zní jako pohádka pro malé děti, asi proto mě Bůh vyzývá, abych byl jako dítě (ve víře) a za druhé, abych se stal prvně hloupý, abych byl schopen uvěřit Jeho Slovu. Tož se snažím být hloupým děckem, snad Bůh dá, že zmoudřím.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 24. květen 2010 @ 22:28:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě proto, že v Bibli stopy po evoluci nejsou, nemůže se Bible dostat s evolucí do sporu.

Doporučuji si přečíst nějakou pořádnou exegezi prvních kapitol Bible od nějakého uznávaného a vzdělaného biblisty.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citov (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Úterý, 25. květen 2010 @ 21:20:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doporučuji si přečíst nějakou pořádnou exegezi prvních kapitol Bible od nějakého uznávaného a vzdělaného biblisty.

Doporučuji si přečíst první kapitoly Bible s Duchem sv., který otevírá oči všem slepcům.

Jakubův 1:5  Jestliže pak komu z vás nedostává se moudrosti, žádejž jí od Boha, kterýž všechněm dává ochotně a neomlouvá; i budeť jemu dána.
6  Žádejž pak důvěrně, nic nepochybuje. Nebo kdož pochybuje, podoben jest vlnám mořským, kteréž vítr sem i tam žene, a jimi zmítá.
7  Nedomnívej se zajisté člověk ten, by co vzíti měl ode Pána,
8  Jakožto muž dvojí mysli a neustavičný ve všech cestách svých.

Mnoho zdaru při studium Bible přeje
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v c (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 25. květen 2010 @ 23:09:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš dostatek vzdělaných a fundovaných lidí, kteří ti zasvěceně mají co říci k tématu. Zavrhnout je a spoléhat, že tě osvítí Duch svatý, to působí na mě, jako by ses při četbě Bible vrhl ze střechy chrámu a čekal, že tě Boží andělé snesou na zem, aby tvá noha o kámen nezavadila.
Jistě, pod vedením Ducha sv. při čtení nezbloudíš co do víry, naděje a lásky, ale faktické informace (jako jak je stará země) ti zpravidla Duch nediktuje. A pokud se pak někdo pře o faktické informace, nemáš kromě fundamentalismu do věcné diskuze co nabídnout.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 30. květen 2010 @ 19:45:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK a zastánci evoluce nejsou fundamentalisté? V čem je moje víra fundamentaličtější (fuj ale slovo) než těch, kteří tvrdí, že naše země je stará 4 mild. let? Pro toto tvrzení nejsou žádné pádné důkazy, je to jen teorie. A co se týká rozpínavosti vesmíru jako důkazu třesku, dnes i tady jsou vědci na kordy a tak záleží čemu daný vědec VĚŘÍ. A proto zůstanu u toho jasného (alespoň pro mě) "Já jsem řekl a stalo se" a že je to mimo moje chápání, nu což, proto je Bůh Bohem. A co se týká počítání stáří naší planety, myslím, že židovský kalendář je na kolem 5700.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a so (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 30. květen 2010 @ 21:52:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zastánci evoluce nejsou fundamentalisté, protože jsou ochotni svůj názor poopravit kdykoli, kdy jim fakta ukáží, že se mýlí. Jsou toho schopni zastánci kreacionismu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 31. květen 2010 @ 19:51:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK, když jsou tak pokrokoví tak proč se falšují fakta, která nepasují do této hypotézy. Proč některé vykopávky jsou zavřené v depozitářích a raději se nevytahují na vědecké světlo? Proč evolucionisté nemohou připustit, že datování biologických pozůstatků je problém, to už nemluvím o datování hornin, tam je to od "pasu". Proč podstrčené pozůstatky z naší doby lehce datovali tisíci roky? To jsou otázky, které si kladou nejen věřící lidé, ale i ti, kteří v žádného Boha nevěří, ale jde jim o pravdu.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďá (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 31. květen 2010 @ 22:01:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za dotaz, jsem rád, že se ptáš, konečně něco z mého oboru.

K dataci stáří jednotlivých archeologických nálezů se používá nejčastěji těchto metod, případně jejich kombinací:

Radiouhlíková metoda
Dendrochronologie
Termoluminiscence
Opticky stimulovaná luminiscence
Kalium-argonová metoda
paleomagnetismus
racemizační metoda
izotopy kyslíku
varvová chronologie
a další...

Z různých příčin je např. u radiouhlíkové metody (která je dnes asi nejznámější) nutno provést následující korekce:

Zohlednit zásobníkový efekt
Suessův či průmyslový efekt
Efekt atomové bomby
Změny zemského magnetického pole
Pozadí

Dále je třeba vzorek mechanicky a chemicky očistit. Bez zohlednění těchto skutečností vycházejí absurdní stáří nálezů.

Pokud tě něco z toho zajímá, rád ti pošlu svoji práci na toto téma. Píši v ní právě o těch případech, na které možná narážíš a kterými se kreacionisté rádi zašťiťují.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 25. květen 2010 @ 19:17:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikaeli,
Je psáno: Veškeré Písmo pochází z Božího Ducha a je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti,


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 25. květen 2010 @ 19:30:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy je ale dosti nebezpečné učit se a vychovávat se jím sám. Jen si vemte takové Lotovy dcery, kdekdo by si z toho příběhu mohl odnést lecos...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 22. květen 2010 @ 17:05:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......Bible je dokonalé Boží Slovo a je samotným Kristem.......

      To máš tedy blbý. Ale myslím, že ti to Bůh odpustí.


]


Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Úterý, 25. květen 2010 @ 07:40:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK ma obrovsku pravdu ! Tym ze satan citoval pismo, to pismo nie je a nemoze byt zarukou pravdy a to teda znamena ze mozme klacat pred sochami nebeskej kralovny a modlit sa ku nej ruzenec. Tiez to znamena ze nas Svaty Otec HJ Benedikt je nastupnik Svateho Otca Apostola Petra ktorému dal kristus pan a Jeho Matka kluce od Rima. AMEN! 



Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 25. květen 2010 @ 08:21:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vymilimimozek, máš jistě velké štěstí, že jsi nastoupil cestu k Bohu podporován silou největší křesťanské denominace.
Už ten počet dává záruku, že jsi na správné cestě. I k Otci to máte blíž než ti, co za ním musí až nahoru. Navíc máte celou rodinu, i Matku. To my  jsme ochuzeni o mateřský cit. Proto se snažíme aspoň toho Otce si udržet, když už nikoho jiného nemáme!
Ps -  Dlouho nekleč, zem je mokrá.


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Úterý, 25. květen 2010 @ 12:35:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak, tak ste úbožiaci. Prečo sa teda nechcete vrátiť do Ríma? 


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 25. květen 2010 @ 13:26:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prečo sa teda nechcete vrátiť do Ríma? 

Mám artrózu a nevydržím dlouho klečet na studené podlaze. A po hostii mám vždycky žízeň a nic!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Úterý, 25. květen 2010 @ 16:47:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, artrozy mas preto, lebo nemas lasku. kristus pan povedal ze uctievat a klacat budeme len pred hopodinem. To ale znamena klacat pre Svatou Mariou, zomrelými a modlit sa ruzenec k ich sochám. Nikto tam artrozu ako neriesi. A preco je to tak? Polozme si tuto jednoduchu otazku. Lebo potom sa ta artroza Mena Marie zlakne a odíde, neboj sa. My uz s tym mame skusenosti, nechcel by si navstivit nasho exorcistu?  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 25. květen 2010 @ 19:56:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vymylitimozek, myslíš že dlouhodobým tréninkem klečení u sošek bolest i tělo otupí? Jak jsi vlastně dosáhl stavu tvé šedé kůry?
Nezamotal se ti růženec na více než 5 minut kolem krku? Ale vy tam neřešíte artrózu, ani stavy přidušení v té euforii, viď.
No, nebudu zanášet tvůj vyčištěný mozek nějakým odpadem, abys nemusel znovu na vymytí.
Zatím zdar a dej si třikrát zdrávas.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Čtvrtek, 27. květen 2010 @ 08:14:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, ty nemas lasku. Svatý Apoštol Pavel, zakladatel mníšstva píše toto: Ale krotím svoje telo a podrobujem si ho, aby som azda, kým iným kážem, sám nebol zavrhnutý. Počul si to Fero? Apoštol Pavel sa zatváral do samoty, uplietol si na seba bič a bil sám seba ako naši rehoľní bratia. Mal sv. apoštol Pavel lásku? Položme si túto jednoduchú otázku. ÁNO. Jemu to stálo za to klačať dlho pred sochou Nepoškvrnenej a modliť sa k nej mnohomnluvne svätý rúženec. Naša jediná pravá církev má poznanie, tradíciu a tú správnu cestu. Fero, ty heretik, opusti Lutherove bludy a spoj sa s Matkou cirkví. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 27. květen 2010 @ 08:40:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejkrásnější chvíle vždycky jsou na kolenou...

http://www.kupr.cz/proddetail.phtml?prod_id=302&cat_id=6


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 27. květen 2010 @ 12:29:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejkrásnější chvíle vždycky jsou na kolenou...na kolenou,

Nejkrásnější chvíle vždycky jsou na kolenou...ouou,

Tam ve stínu katedrál, Matku svou jsem vyřezal,

abych rodinu měl komplet zhotovenou... ouououou.



]


Kvalitní chránič na kolena - základ zdravé víry (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 27. květen 2010 @ 14:30:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JihoMoravskýKatolíku

nabízíš  mi chrániče na kolena,   http://www.kupr.cz/proddetail.phtml?prod_id=302&cat_id=6   ale devět z deseti katolíků doporučuje i na hlavu, prý ty sochy někdy padají, jak sou prožrané podstavce červotočem.

Třeba Vymylimumozek ho neměl, a má zdravá už jen kolena, jak to na něj žuchlo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 27. květen 2010 @ 12:05:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vymylitimozek, píšeš:    Jemu to stálo za to klačať dlho pred sochou Nepoškvrnenej a modliť sa k nej mnohomnluvne svätý rúženec.

A z čeho myslíš, že  mám tu artrózu?     A to bylo asi tak vše, čeho jsem tím dosáhl.

Vy máte aspoň jistotu, že budete z těchto kloubních onemocnění jednou vyléčeni. Prý na to pomáhá dlouhodobé teplo, až žár.

Mně nezbývá, než vyměnit celé tělo!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Pátek, 28. květen 2010 @ 19:26:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, nerúhaj sa Matke. Keby nebolo Nepoškvrnenej, kristus pan by sa ta zřekl!!! Kralovna vesmiru povedala Sandre L. Zimdars-Swartz toto a táto vtákovina má dokonca imprimátur: Cítaj Fero: Už tak dlouho za vás trpím. Jelikož nechci, aby se vás můj syn zřekl, jsem přinucena se za vás modlit bez přestání. Ale vy na to nedbáte. I kdybyste se sebevíc modlili, nikdy nebudete schopni vynahradit mi to, co jsem pro vás vytrpěla


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pátek, 28. květen 2010 @ 20:02:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíš, vidíš, Vymylitimozek,

za vás trpěla a vy, majíce v ní vzor, budete taky trpět, až na věky, amen.
Jak píše Jaela, při každé mši stojíte pod křížem a znovu a znovu křižujete Krista, aby jste mohli pod křížem znovu a znovu trpět, jako vaše Spasitelka.
Bůh se vám odměň po zásluze, když tak rádi trpíte.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Neděle, 30. květen 2010 @ 17:26:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, my katolíci Ta neposluchneme. Rozhodne budeme kadiť kráľovnej nebies a robiť jej obetné hostie. Robili sme to tak my, naši otcovia a bude to tak naveky. AMEN! 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Neděle, 30. květen 2010 @ 18:48:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vymylimimozek, mně nemusíte poslouchat, ani mi kadiť, kaďte tam, kde kadili vaši otcové.
A nezapomeň na lopatku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 25. květen 2010 @ 18:52:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     To je pěkné :-))


]


Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: maws v Středa, 15. září 2010 @ 12:21:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, jestli budeš souhlasit, ale v 5.Moj 6,16 se například říká: Nepokoušejte Hospodina, svého Boha....

(Chtěla jsem reagovat na jeden komentář, ale totálně se ztrácím v cizích odpovědích, už jsem v tom chaosu nenašla původní nit:-), ale odkazoval jsi na tento článek).



Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 16. září 2010 @ 07:33:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To já vím, že se v Bibli píše o tom, že se Bůh nemá pokoušet. Chtěl jsem jen poukázat na to, že ďábel na poušti cituje přesně, zatímco Ježíš volně.


]


Re: Re: Re: Ježíš, ďábel a soutěž v citování (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. září 2010 @ 08:02:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To je jednoduchý.

  Ďábel uklidil všechny kopie písma do archivu, aby neškodily a aby se zachovaly pro budoucí generace, aby mohly vidět tu škodu, kterou páchá heretická literatura. Tak to pak dělal i u nás po panu Metodějovi, po panu Husovi a po panu Komenském. V tom archivu si písmo tajně četl a učil nazpaměť, aby mohl argumentovat a vymýšlet různé myšlénky-domyšlénky.

  No a Ježíš neměl písmo přímo k dispozici, když bylo všechno v tom tajném archivu, musel teda jen horko těžko vzpomínat, co tam bylo napsáno a pokoušet se citovat.


]


Stránka vygenerována za: 0.56 sekundy