Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 269 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116538674
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě
Vloženo Středa, 16. červen 2010 @ 22:10:29 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Vatikán. Přinášíme odpověď, kterou dal Benedikt XVI. na otázku po kněžském celibátu, položenou během setkání s kněžími při vigilii na zakončení Kněžského roku. Otázka: Svatý otče, jsem Karol Mikloško, kněz pocházející z Evropy, přesněji ze Slovenska, a jsem misionářem v Rusku. Když sloužím mši svatou, nacházím sebe samého a chápu svou identitu, kořen a energii své služby. Oběť kříže mi odhaluje Dobrého Pastýře, který dává všechno za svoje stádce, za každou ovci, a když říkám: „Toto je moje tělo, toto je moje krev“ daná a prolitá jako oběť za vás, pak chápu krásu celibátu i poslušnosti, kterou jsem svobodně slíbil při svěcení. Navzdory přirozeným těžkostem, mi celibát při pohledu na Krista připadá jako samozřejmost, a už mne unavuje neustále číst světské kritiky tohoto daru. Prosíme vás, Svatý otče, abyste nám přiblížil hloubku a autentický smysl církevního celibátu.

 Benedikt XVI.: „Děkuji za obě části vaší otázky. První z nich se týká trvalého a vitálního základu našeho celibátu; druhá se týká těžkostí, s nimiž se střetáváme v naší době. Důležitá je ta první část, že totiž středem našeho života skutečně musí být každodenní slavení posvátné eucharistie. A zde mají ústřední význam slova proměnění: „Toto je moje tělo, toto je má krev“. Pronášíme je „in persona Christi“. Kristus nám dovoluje užívat Jeho „já“, mluvíme v Kristově „já“. Kristus nás „táhne do sebe“ a dovoluje nám sjednotit se, sjednocuje nás s Jeho „já“. Tímto úkonem, tímto faktem, že nás „táhne“ do sebe takovým způsobem, že se naše „já“ a Jeho „já“ stávají jedno, realizuje se stálost a jedinečnost Jeho kněžství. On je tak skutečně jediným knězem. A přesto je mocně přítomen ve světě, protože nás „táhne“ do sebe a tak zpřítomňuje svoje kněžské poslání. To znamená, že jsme „taženi“ do Boha, Krista. A toto sjednocení s Jeho „já“ se uskutečňuje ve slovech proměnění. Také ve slovech „já tě rozhřešuji“ existuje Kristovo, Boží „já“, které odpouští hříchy, protože nikdo z nás by nemohl odpouštět hříchy. Toto sjednocení Jeho „já“ s tím naším v sobě zahrnuje, že jsme „taženi“ také do Jeho reality vzkříšení a jdeme vstříc plnému životu vzkříšení, o němž Ježíš mluví k saduceům u Matouše ve 22. kapitole. Je to „nový“ život, ve kterém už jsme mimo manželství (srov. Mt 22,23-32). Důležité je, abychom se stále znovu nechávali pronikat tímto ztotožněním Kristova „já“ s naším „já“, tímto „tažením mimo“, tedy do světa vzkříšení. V tomto smyslu je celibát anticipací. Transcendujeme tento čas a jdeme kupředu a tak „táhneme“ sami sebe a naši dobu vstříc světu vzkříšení, vstříc novosti Krista, vstříc novému a pravému životu. Celibát je anticipací, která je umožněna milostí Pána, který nás „táhne“ k sobě do světa vzkříšení; stále znovu nás zve, abychom transcendovali sami sebe i tuto přítomnost vstříc pravé přítomnosti budoucna, jež se stává přítomností dnes. Zde se nacházíme ve velmi důležitém bodě. Velkým problémem křesťanství v dnešním světě je to, že už se nemyslí na budoucnost Boha. Zdá se, že přítomnost tohoto světa postačuje. Chceme mít pouze tento svět, žít pouze v tomto světě. Zavíráme tak brány pro opravdovou velikost svojí existence. Smysl celibátu jako anticipace budoucnosti spočívá právě v otevírání těchto bran, zvětšování tohoto světa, ukazování reality budoucnosti, kterou my už žijeme jako přítomnost. A tedy žít ve svědectví víry: věříme skutečně, že Bůh je, že Bůh patří do mého života, že mohu zakládat svůj život na Kristu, na budoucím životě. Známe světské kritiky, o kterých jste mluvil. Je pravdou, že pro agnostický svět, tedy svět, do kterého Bůh nepatří, je celibát velkým pohoršením, protože ukazuje právě na to, že Bůh je chápán a prožíván jako realita. Eschatologickým životem celibátu vstupuje do reality naší doby budoucí svět Boha. A to by mělo zmizet! V jistém smyslu může tato neustávající kritika celibátu překvapovat v době, kdy je stále více v módě neuzavírat sňatek. Avšak toto neuzavírání sňatku je něčím naprosto a zásadně jiným než celibát, protože se zakládá na vůli žít jen sami pro sebe, nepřijímat žádný definitivní závazek, mít v životě neustále plnou autonomii, v každé chvíli se rozhodovat, jak a co si od života vzít; je to odmítnutí závazku, odmítání definitivnosti a žádost vlastnit život jenom pro sebe.
Avšak celibát je pravým opakem. Znamená přitakat definitivně, nechat se Bohem vzít za ruku, odevzdat se do rukou Páně, do Jeho „já“. Je to tedy akt věrnosti a důvěry, úkon, který je také předpokladem věrnosti manželství; je to pravý opak onoho odmítnutí, oné autonomie, která se nechce zavazovat, která nechce vstoupit do vztahu. Právě definitivní „ano“ potvrzuje definitivnost souhlasu manželství. A manželství je biblická forma, přirozená forma bytí muže a ženy, základ velké křesťanské kultury, velkých kultur světa. Kdyby mělo zmizet, byl by zničen kořen naší kultury.
Celibát proto potvrzuje onen souhlas manželství tím, že přitakává budoucímu světu. Takto tedy chceme jít kupředu a zpřítomňovat toto pohoršení víry, která vkládá veškerou existenci v Boha. Víme, že vedle tohoto velkého pohoršení, které svět nechce vidět, jsou také druhotná pohoršení našich nedostatků, našich hříchů, které zatemňují to pravé a velké pohoršení, a sugerují: „Vždyť oni ve skutečnosti nezakládají svůj život na Bohu“. Existuje však mnoho věrnosti! Celibát, a právě jeho kritiky to dokazují, je velkým znamením víry, přítomnosti Boha ve světě. Prosme Pána, aby nám pomohl osvobodit se od oněch druhotných pohoršení a aby zpřítomnil ono velké pohoršení naší víry: důvěru, moc našeho života založeného na Bohu, na Ježíši Kristu.“http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=12946


Podobná témata

Katolicismus

"Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě" | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 08:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je pravdou, že pro agnostický svět, tedy svět, do kterého Bůh nepatří, je celibát velkým pohoršením, protože ukazuje právě na to, že Bůh je chápán a prožíván jako realita.



Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 11:03:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, a ty s tímhle článkem souhlasíš? Vždyť je celý o tom, proti čemu tady tak statečně, velmi statečně celou dobu brojíš a bojuješ ...

Avšak toto neuzavírání sňatku je něčím naprosto a zásadně jiným než celibát, protože se zakládá na vůli žít jen sami pro sebe, nepřijímat žádný definitivní závazek, mít v životě neustále plnou autonomii, v každé chvíli se rozhodovat, jak a co si od života vzít; je to odmítnutí závazku, odmítání definitivnosti a žádost vlastnit život jenom pro sebe.

  Moc hezky vyjádřené.To mne přesně napadalo při tvých příspěvcích a následném psaní článku Vytrváme spolu v dobrém dokud budeme mít naději.

Znamená přitakat definitivně, nechat se Bohem vzít za ruku, odevzdat se do rukou Páně, do Jeho „já“. Je to tedy akt věrnosti a důvěry, úkon, který je také předpokladem věrnosti manželství; je to pravý opak onoho odmítnutí, oné autonomie, která se nechce zavazovat, která nechce vstoupit do vztahu. Právě definitivní „ano“ potvrzuje definitivnost souhlasu manželství.

  Hustý. Lépe bych to nenapsal. Souhlasíš s panem papežem, oko? Existuje něco takového, jako definitivní rozhodnutí pro Krista?

  Co se stane, když tohle "definitivní rozhodnutí" pan kněz poruší? Teda alespoň se domnívám, že ty budeš cizoložství považovat za porušení toho definitivního rozhodnutí. Končí pak to definitivní rozhodnutí? Už kněz není knězem? Už nepatří Bohu?


  Snad ti tedy alespoň pan papež dobře vysvětlí to, co jsem se ti tak neuměle snažil podat já ve svých posledních příspěvcích: To, že vydání života Kristu Ježíši a následné spasení není jen o téhle chvíli, či jen o minulosti člověka, ale je hlavně do budoucnosti a ještě nejvíc pro život na věčnosti.





]


Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 12:04:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
Jistěže souhlasím, s každým slovem. Tys článek zřejmě četl moc rychle a povrchně.

..."Avšak toto neuzavírání sňatku je něčím naprosto a zásadně jiným než celibát"...
Papež zde mluví o praxi dnešních mladých lidí žít "na psí knížku" - volně, neuzavírat sńatky.  Ty jsi snad získal pocit, že já snad právě za toto statečně bojuji? Pokud jsi získal pocit, že já jsem pro odmítání závazku, tak jsi mě nepochopil. Celou dobu vysvětluji cosi jiného: Že dát život Bohu nám naši svobodu nebere, ale dává jí vznešenější rozměr. Nelze milovat jinak, než svobodně, z vlastní vůle.


..."Právě definitivní „ano“ potvrzuje definitivnost souhlasu manželství."...
Určitě existuje definitivní rozhodnutí pro Krista. Ale pořád je to definitivní rozhodnutí slabého člověka, který toto rozhodnutí musí den co den znovu naplňovat, osvědčovat, bojovat sám se sebou, přemáhat pokušení. A kde je napsáno, že bude vždycky úspěšný?


..."Co se stane, když tohle "definitivní rozhodnutí" pan kněz poruší? Končí pak to definitivní rozhodnutí? Už kněz není knězem? Už nepatří Bohu?"...
I kněz je jenom slabým člověkem a může prohrát.
I kněz může o svou věčnou spásu přijít, když se pokáním ze smrtelného hříchu neočistí.


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. červen 2010 @ 13:09:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, jasně, že jsem "získal pocit" že statečně bojuješ za svobodu a nezávislost. Když něco napíšeme o smlouvě, kterou máme s Bohem v Kristu, vysměješ se a tvrdíš, že nich takového neexistuje.

  Pokud píšeš o sobě, tak vytváříš pocit, že jsi na tom docela dobře, žiješ v milosti posvěcující a máš naději, že ti to takto v dobrém vydrží až do smrti těla. Po smrti těla se pak podle svých skutků budeš rozhodovat, jestli si vybereš spasení v Kristu, nebo ne. Do té doby chceš mít svobodu, nechat si "zadní vrátka" "odejít když to nevydrží v naději a dobrém".

  Vyznání Ježíše Krista, díky kterému mnoho lidí odevzdalo svůj život Kristu a stali se křesťany, jsou pro tebe jen prázdná slova, která nic neznamenají. Neustále píšeš něco ve smyslu "Bůh nikoho nespasí, proti jeho vůli" a to lidem, kteří chtěli být spaseni, Krista vyznali a byli spaseni, poznali to moc Slova. Co si o tom mám myslet jiného než to, že ty spasen nejsi a být nechceš? Že tvoje spasení je proti tvé vůli? Nikdo jiný tady o tom, že "bůh nikoho nespasí proti jeho vůli" nepíše, jen ty. Ani v běžném životě na podobné lidi nenarážíme tak často: Hodně lidí chce být spaseno, je to jejich nejvnitřnější přání.


  Naše situace je docela jiná. Poznali jsme, že jsme ve světě zcela beznadějně ztraceni. Když se zamyslíme nad svým životem, jestli vytrváme v dobrém až do konce, tak ztrácíme všechnu nadějí - je nám naprosto jasné, že nemáme nejmenší šanci vytrvat v dobrém až do konce. Se 100% jistotou se v našem životě ještě vynoří něco špatného, co by nás bez té smlouvy s Bohem zcela jistě od Boha oddělilo.

  Svoboda odejít od Boha má pro nás naprosto nulovou hodnotu, taková svoboda je nám k ničemu, nestojíme o ní. Jsme už dlouho ve stavu, kdy říkáme: "Pane, kam bychom šli a co bychom dělali bez Tebe?" Naprosto nesmyslná představa.

  Proto, když upadneme do hříchu, do nějaké lidské slabosti, nestojíme o to, aby nás Bůh nechal v naší svobodě. Taková věc je nám k ničemu, blbost, nesmysl. Právě v té chvíli stojíme o to, aby nás Bůh nenechal, aby se "zamíchal" do našeho života, našel nás, vysvobodil, vytáhnul zpátky k sobě.

  A k tomu právě slouží krevní smlouva a přesně tak funguje také smlouva s Bohem v Kristu. Krevní smlouva není pro chvíle, kdy je člověk "king" a má samé svaté a dobré myšlénky, pyšně a namyšleně se domnívá, že vydrží v dobrém až dokonce, protože zrovna teď mu to konání dobrých skutků jde skvěle a v duši má povznášející nábožné pocity při zpěvu posvátných písniček. Krevní smlouva se uzavírá pro případ slabosti partnera, když jeden z partnerů život nezvládá, když je jeho situace nad jeho síly, když nezvládá vytrvat v dobrém až do konce.

  A na krevní smlouvě s Bohem je jedna skvělá věc: Tuhle slabost má jen jedna strana.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve svě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. červen 2010 @ 07:45:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Když něco napíšeme o smlouvě, kterou máme s Bohem v Kristu, vysměješ se a tvrdíš, že nich takového neexistuje."...
Já se nevysmívám. Směšným se děláš sám.
Na jedné straně tvrdíš, že podmínky smlouvy si každý může v Bibli přečíst (že jsou jasně stanoveny) a když tě vyzvu, abys tyto podmínky z Bible vypsal ( s odkazy na konkrétní místa), najednou je to prý nad rozsah těchto stránek!


..."Do té doby chceš mít svobodu, nechat si "zadní vrátka" "odejít když to nevydrží v naději a dobrém"."...
Nic takového jsem nikdy neřekl. Překrucuješ význam mých slov. Lidská svoboda je prostě realitou, ve které nás Bůh chce mít. Láska je vztahem ryze dobrovolným, jinak nemůže existovat. Tomu, kdo žije křesťanským životem, Bůh svobodu neomezuje (jak říkáš ty, že smlouva tě omezuje), ale naopak Bůh dává lidské svobodě nový rozměr (viz můj článek: Láska dává naší svobodě křídla).


..." Hodně lidí chce být spaseno, je to jejich nejvnitřnější přání."...
Nic proti tomu. Ale někteří zde hlásají, že spasen bud jen ten, koho Bůh dopředu předurčil, jinak je to marná snaha. Ty zase tvrdíš, že tvá vlastní spása tě vůbec nezajímá, že usilovat o dobrý život je směšné, na to nemáš čas.
Prázdnými slovy jsou pro mě skutečně prázdná slova (AŤ UŽ VYZNÁVÁŠ KOHOKOLI), taková, která nejsou podložená činy. Která nepotvrdíš dalším vlastním životem. Jinak takovým nepodloženým vyznáním Krista lžeš jemu i sobě.


..."Svoboda odejít od Boha má pro nás naprosto nulovou hodnotu,"...
Pro mě taky. Nicméně tato svoboda zůstává pro každého z nás realitou a je dobré na to nezapomínat.

..."Právě v té chvíli stojíme o to, aby nás Bůh nenechal, aby se "zamíchal" do našeho života, našel nás, vysvobodil, vytáhnul zpátky k sobě."...
On to také činí, Duch působí chtění. Ale konkrétní krok nechává Bůh ve svobodě na člověku. Bůh za tebe nespáchal hřích (spáchal jsi ho svobodně sám) a Bůh za tebe nebude ani činit pokání (i to musíš ve svobodě sám). Takže my víme, jak z takové situace ven - hříchu třeba litovat a vyznat ho církvi. A to za tebe Bůh neudělá, kvůli žádné smlouvě!

Proto jsem po tobě chtěl přesné znění té tvé smlouvy, kterou evidentně sám ani dobře neznáš. Je pro tebe jakýmsi zaklínadlem, berličkou - když já budu hřešit, Bůh se postará.
Do určité míry máš pravdu, už se postaral. Bůh nás vykoupil bez nás, ale nespasí nás bez nás, bez naší spolupráce ve svobodě. Pokání a vyznání hříchů je lidským krokem (svobodně zvoleným), je odpovědí na Boží volání. Tento krok za tebe nikdo neudělá, ani Bůh ne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 09:48:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Principem těchto stránek je diskutovat nad nějakým tématem. Pokud ti píšu například o víře, spravedlnosti a spasení, nebudu psát o ostatních věcech, protože by to zbytečně rozptylovalo pozornost. Navíc sem kopírovat polovinu Izaijáše, jeremijáše či Joela by nebylo až tak rozumné. Znění té mslouvy znám dobře, protože jí mám s Bohem uzavřenou. Takže jí znám nejen z té teoretické strany, jen jako slova, ale i z té praktické strany, jak funguje v životě člověka.


  Ještě ti napíšu něco ke skutkům, ať nežiješ ve falešné představě.

  Usilovat o dobrý život je program křesťanů. Má smysl usilovat o dobrý život. Jen to máme jinak, než u vás.

  Ty usiluješ o dobrý život a dobré skutky, abys byl ty jednou spasen a Bůh tě na tom soudu mrtvých poslal doprava mezi ovce a ne doleva mezi kozly. Usiluješ o dobrý život sám pro sebe. To je sobectví.

  Nás už Bůh zachránil, Převedl ze smrti do života. Dal nám věčný život, který je v jeho Synu. Podobné usilování "o dobrý život abychom byli spaseni", podobné sobectví, už pro nás nemá žádný smysl.

  Usilujeme o dobrý život ne pro sebe, ale pro užitek druhým. Nemusíme už otročit za svoji mzdu, nemusíme se už soustřeďovat na sebe a na to, jak dobře sama sebe spasujeme, ale můžeme svým životem pomáhat a sloužit druhým, beze strachu z toho, jak náš život vlastně dopadne.

  Usilování o dobrý život, a dobré skutky a chování tedy máme stejné. Jen ta motivace "proč usilovat o dobrý život" je u nás jiná. Usilovat o dobrý život sama pro sebe už nedává moc smysl. Ten smysl už je jen v životě pro druhé, tak aby další lidé byli zachráněni od smrti k životu.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boh (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 28. červen 2010 @ 10:13:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, Toníku,

jasně a správně napsáno. Kéž by oko pochopil ten rozdíl a přijal, jak je to správně podle Boha a ne podle řkc! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boh (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 11:00:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V psychologii se setkáváme s tzv. Kohlbergovými stádii morálního vývoje jedince. Jak člověk roste, prochází si postupně prekonvenčním, konvenčním a postkonvenčním obdobím.

Z počátku dítě nedokáže rozeznávat nějaké společenské etické hodnoty, je orientováno na trest a odměnu. (v naší situaci: půjdeš do pekla, půjdeš do nebe) Postupně se jeho morálka dostane do konvencí společnosti (tohle se nedělá, dodržuj přikázání) a až velmi později se vytvoří nějaký etický a morální přesah a hlubší porozumění řádu a pravidlům.

Z praxe také víme, že ne každý člověk se dostane až do postkonvenčního stupně, nemá k tomu předpoklady, ač by chtěl sebevíc. Někteří delikventi stagnují i v dospělosti v prekonvenčním období.

Pokud jste se s učením ŘKC setkali ve formě knížek pro malé děti, chápu, že narážíte na rozpor s tím, jak se k situaci stavíte vy.

Ale křesťan dospělý ve víře nedělá dobré skutky proto, aby nasbíral dostatek bobříků do nebe, ale proto, že miluje Boha a svého bližního. A láska bez skutků je mrtvá, dobré skutky jsou projevem lásky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 28. červen 2010 @ 11:14:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není vhodné směšovat víru a duchovní život křesťana s psychologií a jejími pojmy a naukami. Nebezpečí takového počínání spočívá v tom, že psychologie se zabývá duší, kdežto život křesťana, je či tedy má být duchovní/v duchu. Duševní - lidská láska jako citová záležitost totiž zdaleka nedosahuje kvalit Boží lásky, která byla vylita do srdcí věřících skrze Ducha Svatého, např. kvality ve smyslu doby jejího trvání. Boží láska není jenom nějaký božský cit. Boží láska je v podstatě vyjádření Božího života a přirozenosti, neboť Bůh sám je láska. Kdo své skutky nekoná v této Boží lásce - k Bohu na prvém a k bližnímu na druhém místě, nekoná pro Boha nic! Skutky takového člověka nemají pro Boha ani pro toho člověka žádný význam.

Takže ano - dobré skutky jsou projevem lásky, ale má-li se jednat o dobré skutky Bohem předem připravené pro ty, kdo jsou Božím dílem v Kristu Ježíši, musí být vykonány v lásce Boží, tj. v Bohu/Pánu. Tož  tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomn (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 14:06:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy...až se ti jednoletému dítěti podaří vysvětlit evangelium, tak si piš to své "tož tak". Do té doby prosím respektuj to, že lidský mozek prochází nějakým nezanedbatelným vývojem. Jiný vztah má k Bohu autista, jiný vztah má k Bohu někdo s Downovým syndromem, jiný někdo s těžkou mentální retardací. Jiný vztah má k Bohu 5letý klučina a 70letý stařec. Recividistů, kteří nepáchají trestnou činnost proto, že se bojí vězení, místo proto, že je to špatné a nemorální, najdeš po světě také hodně. Takovým lidem v hlavě nedocvakne, že by se měli mít rádi, jediné, co si z náboženství odnesou, že když budou zlobit, půjdou do pekla, tomu rozumí.

Tohle tvé oddělování souvisí jen s tím, že nemáš dostatečný:

a) nadhled
b) vhled


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 12:17:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Pokud jste se s učením ŘKC setkali ve formě knížek pro malé děti, chápu, že narážíte na rozpor s tím, jak se k situaci stavíte vy.

  Nereaguji jen na to, s čím jsem se setkal, reaguji na příspěvky uživatele s nickem oko (a některých dalších, např. poutnicka), na to, co v nich píše. S ŘKC učením jsem se setkal hlavně v podobě různých mší a poutí, studia teologické literatury od různých autorů, různého studia u Saleziánů a asi ročního studia studia teologie s  p. Zvěřinou a dlouhými konzultacemi s jedním mladým panem farářem, kteý vedl sousední farnost. Mohu potvrdit, že všechny tyto zdroje se +/- shodovaly na znění ŘKC víry v podobě, jakou tu např. oko předkládá.Proto vím, na co reaguji.


Ale křesťan dospělý ve víře nedělá dobré skutky proto, aby nasbíral dostatek bobříků do nebe, ale proto, že miluje Boha a svého bližního.

  Ano, to je přesně co jsem psal. Křesťané nemají důvod dělat nějaké skutky proto, aby měli větší víru nebo proto, aby byli spaseni. Mají věci postavené přesně opačně: Protože věří Bohu a byli ospravedlněni z této víry a byli spaseni zdarma a z milosti, změní se jejich chování a výsledkem je pak ovoce - dobré skutky a dobrý život.

A láska bez skutků je mrtvá, dobré skutky jsou projevem lásky.

  Nevím, co je láska bez skutků. Láska je nějaká: Láska je trpělivá, je dobrotivá, láska nezávidí, láska se nevychloubá ani nenadýmá; nechová se nepatřičně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nemyslí na nic zlého, neraduje se z nepravosti, ale raduje se z pravdy; všechno snáší, všemu věří, ve vše doufá, všechno vydrží. Láska nikdy nepřestává. Pokud má člověk něco, co nemá tyto vlastnosti, není to láska.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomn (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 13:55:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kéž by tu pak všichni byli alespoň tak zasvěceni, jako ty.

Jsem rád, že se shodneme. O lásce a skutcích dále v Listu Jakubově. Nedokážu opravdu milovat, pokud z lásky nekonám. Nejde tu o skutky zákona, ale o skutky lásky.


]


Láska a skutky, "mohu si hřešit" - Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením v (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 20:05:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, nevím. Pořád se otáčí ten smysl. Mohu se zeptat: Pokud začneš něco konat, získáš tím lásku? Jak bys mohl "z lásky konat" pokud nemáš lásku? Byla dřív slepice, nebo vejce?

  Skutky si lásku nevyrobíš, stejně jako ospravedlnění od hříchu, nebo spasení od soudu a smrti. Nejdřív musíš přijmout lásku, a pak se podle té lásky chováš, když jí máš.


  Tady na GS je vyjímečné prostředí. V "běžných křesťanských církvích" se s "vírou bez skutků", "láskou bez skutků" a "Stačí hřešit jako o život a fanaticky věřit, že jsou mi mé hříchy odpuštěny?" člověk normálně vůbec nesetkává. Tyhle názory mají jen nábožní lidé pocházející z ŘKC a to jen do chvíle, než uvěří v Krista a přijmou spasení, pak už tomu díky věčnému životu rozumí a tyhle stupidní pitominy nemusí pořád dokola opakovat, když se sami přesvědčí, jak to vlastně je.

  Lidi "ze světa", kteří do církve chodí, taková blbost ani nenapadne. Ti zoufale hledají spasení od hříchu a smrti a nějaká hloupá nábožná vypočítavost tohoto druhu je jim cizí. Jo, jiná situace byla třeba ve středověku, kdy být tzv. "křesťanem" byla nutná a často i postačující podmínka pro výkon kdejakého postu či pro nějakou prebendu. Dnes, kdy být křesťanem je ku posměchu a žádnou světskou výhodu to nepřináší, se toto téma nemusí v církvi příliš řešit.


]


Láska a skutky, "mohu si hřešit" - Re: Benedikt XVI.: Celibát je zn (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 29. červen 2010 @ 00:06:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My víme, jak to je. Tyhle "pitominy" v nás evokuje vaše učení, jinak by nám na mysl vůbec nepřišly:)

Máš jistě pravdu v tom, co píšeš. Jasně, že si lásku skutky nevyrobíš. Ale tím, že lásku máš, tak konáš skutky. A když ty skutky nekonáš, je diskutabilní, jak moc miluješ, protože láska se odráží ve skutcích.


]


Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 08:49:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celibát,  je velkým znamením víry, přítomnosti Boha ve světě.

Hitlerjugen musel vipiť  veľa omšového vína kým dospel takémuto nezmyslu.

 Kněžský celibát byl nařízen papežem Hildebrandem a Bonifácem VII. v r. 1079 po Kristu. Ježíš, ani žádný z apoštolů nezaložili takový řád. Naopak Sv. Petr byl ženatým mužem (Mt 8:14-15) a Sv. , Pavel říká, že biskupové by měli mít ženu a děti ( 1 Tm 3:2-5,12; Tt 1 )




Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 10:02:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatý Petr sice byl ženatým mužem ale pro Krista opustil svoji ženu, příbuzné i majetek jako všichni ostatní, o čemž sám mluví ke Kristu v jednom známém biblickém citátu. Jeho žena mu později pomáhala v misijní činnosti ale tou dobou už  žili po vzájemné dohodě v čistotě. Jako bratr a sestra. Nejrůznější spisy a záznamy ze 4. století o ní jako o sestře mluví. Svatý Pavel vřele a jasně doporučoval celibát každému. Dokonce i laikům. Pannám, vdovám, vdovcům i panicům. Stejně jako Pán Ježíš. I pro Vás by  bylo lepší kdybyste tak dokázal žít. Stejně jako pro mne a pro každého člověka.
Otírat si ústa a tupit někoho za to že poslechl Krista a vzdal se ženy a rodiny kvůli Bohu a nám mi nepřipadá jako dobrý nápad.



]


právo brát s sebou věřící ženu, tak jako ostatní apoštolové i bratři Páně i Petr? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 18. červen 2010 @ 09:28:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

p
Svatý Petr sice byl ženatým mužem ale pro Krista opustil svoji ženu

r
Ale, ale. Co to tu apoštolu Petrovi přisuzuješ?

Písmo říká:

1. Korintským 9,5
Nemáme právo brát s sebou věřící ženu, tak jako ostatní apoštolové i bratři Páně i Petr?


To nevypadá, že ji opustil :-).


]


Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 11:08:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správně odlišuješ kněžský a biskupský celibát.

Celibát není řád, ale stav čistoty. A v čistotě Ježíš žil, nebo myslíš, že snad ne?

Celibát jako zřeknutí se pohlavního styku tu byl dávno před křesťanstvím a nachází se v různých formách v různých náboženstvích. Gándí žil v celibátu, budhismus vede k celibátu, Kumránští kněží žili v celibátu...celibát najdeme na každém rohu. Tak by bylo docela nefér navážet se kvůli tomuto běžnému lidskému projevu hledání smyslu života jen a jen do katolické církve, na tom se doufám shodneme.


]


Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 11:37:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
1K 7:1b-2,7 Pro člověka je dobré, aby se nedotýkal ženy. Ale kvůli smilstvu, ať má každý svou ženu a každá ať má svého muže.ř.: kvůli smilstvu Přeji si, aby všichni lidé byli, jako jsem já. Avšak každý má své vlastní obdarování od Boha, jeden tak, druhý jinak.

Apoštol Pavel se rozhodl, neboť mu tak bylo dáno Bohem, žít bez ženy a přál si, aby tak žil každý věřící či služebník Boží. ALE, AVŠAK, věděl o Božím obdarování obojího druhu. Zkrátka a dobře - někomu je Bohem dáno žít bez ženy a jinému je tímtéž Bohem dáno žít v manželství.

Problémem celibátu v řkc je nejspíš to, že se bez ohledu na toto Boží obarování u kněží celibát vyžaduje jako povinnost a podmínka pro výkon služby kněze a jistí se to dobrovolným rozhodnutím dotyčného zavazujícím se k životu bez ženy. Nerespektování a možná ani nezjišťování, jaké že je to Boží obdarování pro jednoho každého, je zřejmě to největší zlo v celé záležitosti, jehož následky jsou mnohdy vskutlu tragické a jako ovoce vypovídají o zrůdnosti tohoto ustanovení. Tak to vidím já, aniž bych si činil nárok na neomylnost.

Tož tak.

willy



Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 12:14:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Mt 19,11-12)
Řekl jim tedy: "Ne všichni přijímají toto slovo, ale jen ti, kterým je to dáno.

Neboť jsou panicové, kteří se tak narodili z lůna matky, a jsou panicové, které udělali panici lidé, a jsou panicové, kteří se sami stali panici pro nebeské království. Kdo to může přijmout, ať to přijme."


Kdo není pozván k panictví, má se starat o ženu a děti.

(1 Kor 7,32-33)
Přeji si, abyste byli bez starostí. Kdo není ženatý, stará se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu,

kdo se však oženil, stará se o věci světa, jak by se zalíbil své ženě.




]


Oko, podívej se do té Bible pořádně:-) (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 18. červen 2010 @ 16:20:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně nepřestane udivovat, jak se každou chvíli někdo tak suveréně odvolává na tu pasáž z Mt 19. V originálním textu je použito opakovaně slovo eunochoi, což ani není třeba překládat. Kromě skutečných kastrátů se to slovo používalo v přeneseném smyslu pro impotenty. Je tedy pravda, že najdeme i použití tohoto slova pro neženatého muže. Ačkoli by kontext mohl brán jako podpůrný argument pro tvůj překlad "panic", jak si vlastně vysvětluješ to, že z někoho někdo udělá panice? A i to narození jako panic je dost zcestné, nemyslíš? Nevím, jak ty, ale já mám za to, že se všichni rodíme jako panicové:-)



]


Re: Oko, podívej se do té Bible pořádně:-) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. červen 2010 @ 08:15:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citoval jsem jako obvykle z nového kralického překladu. Katolické překlady většinou nepoužívám záměrně, hned by mě to někdo otloukl o hlavu, že překlad vyjadřuje katolický pohled. I když se domnívám, že mnohem lépe vystihuje smysl řečeného.

Pro srovnání tedy uvedu i katolický překlad:
Učedníci mu řekli: ""Když je to mezi mužem a ženou takové, je lepší se neženit". Odpověděl jim: "Všichni to nechápou, jenom ti, kterým to bylo dáno. Jsou totiž lidé k manželství neschopní už od narození a jsou k manželství neschopní, které takovými udělali lidé, a jsou konečně takoví, kteří se manželství sami zřekli pro nebeské království. Kdo může pochopit, ať pochopí.

Katolický překlad Jeruzalémské Bible:
Dobrovolná zdrženlivost.
Učedníci mu říkají: "Stojí - li to tak s mužem vůči ženě, není prospěšné se ženit. On jim řekl: "Této mluvě nerozumějí všichni, ale ti, kterým je to dáno. Jsou totiž eunuchové, kteří se tak narodili z lůna své matky, jsou eunuchové, které takovými učinili lidé, a jsou eunuchové, kteří se jimi stali sami kvůli nebeskému království. Kdo dokáže pochopit, ať chápe.


Pán Ježíš vyzývá k trvalé zdrženlivosti jen ty, kteří to mají jako životní poslání - zasvětit se výlučně nebeskému království.

"Kterým je to dáno" - Těm je to dáno, kdo o to prosili, kdo se pro to rozhodli, kdo o to pracovali, aby to dostali. Protože každý, kdo prosí, dostane, kdo hledá nalezne, a tomu, kdo tluče, bude otevřeno


]


Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 12:21:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic proti tomu. Jeden je povolán k tomu aby žil zasvěceným životem v celibátu a druhý aby měl rodinu a vytvářel hmotné zázemí. Kromě toho má většina řeholních řádů i tzv. terciáře. To jsou lidé kteří jsou aoučástí řádu ale řeholní pravidla dodržují jen z části, žijí ve světě a mají děti. Podobně to bylo uspořádané u esenů v Kumránu a v oblasti Chorebu a Karmelu.


]


Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 11:37:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tohle je jedna z mála věcí, ve kterých s křesťanama souhlasím. Žít v celibátu je pro vás nejrozumnější věc, kterou můžete udělat. Za pár desítek let by od vás byl konečně pokoj.

:-) :-)




Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 12:07:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak by ovšem na světě zůstali už jenom samí nešťastní a vnitřně rozervaní lidé a svět by se začal podobat peklu..


]


Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 14:07:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Já jsem byl nešťastný a rozervaný jen když jsem křesťanům věřil, že mě ten jejich Ježíš chce zlikvidovat.

Od tý doby, co jsem je prokouknul, že mě jen tak strašej, se cítím o poznání lépe.



]


Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 12:13:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koho byste pak prudil ? Určitě by Vám bylo bez nás smutno.


]


Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 14:09:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ale já bych si zase někoho k prudění našel, nejste jediní, kdo si myslí že má patent na pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 14:22:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jistě zdaleka nejsme ale zase tebe to tak krásně rozčiluje až je to radost poslouchat. A pak, kde by si našel lidi, kteří by tě s za podobné neposlali do Prčic ale pravděpodobně i někam mnohem blíže. :-))))
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve svě (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 15:34:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ano, však i já se rád koupu ve své, dnes už to tak možno říci, celoživotní nenávisti. A tak je to správné. Máme nenávidět až na smrt. Bůh to tak chce. Co že to máme nenávidět? No přece lež a hřích. A křesťanství uráží Boha jako máloco na světě. Všichni kdo věří v Ježíše, věří jen svými pocity, ale ve skutečnosti nemají nic na obhajobu svých tvrzení. Jen ty své pocity. A mě prostě baví poslouchat vaše skuhrání že vás Ježíš nezradí. Nikdy jste se s ním osobně nesetkali. Věříte jen citem. Hanba vám.


]


Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 16:12:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celibát je znamením bezbožnosti a nebibličnosti této odporné, hnusné sekty s přízviskem katolická.



Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 16:51:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymos
a proč si někdy nepřečteš Bibli, aby ses něco o celibátu dozvěděl, co?


]


Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 17:07:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,
v Písmu svatém není o celibátu nikde ani zmínka!


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 17:11:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymos
No, Didymku však ti říkám, že si ji máš přečíst, aby ses i ty o celibátu dozvěděl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve svě (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 17:19:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelko,
no ale vždyť ti říkám, že jsem o tom nic v Bibli nenašel. Podle jakého verše je ten celibát? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 17:22:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymku,
to se tu již mnohokrát diskutovalo a jistě ti to tu znovu vysvětlí ten verš. Bůh ti žehnej.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. červen 2010 @ 06:32:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymos

Kralický překlad neříká celibát, ale panictví. Nestačí jen číst, zapoj rozum.

(Mt 19,11-12)
Řekl jim tedy: "Ne všichni přijímají toto slovo, ale jen ti, kterým je to dáno.

Neboť jsou panicové, kteří se tak narodili z lůna matky, a jsou panicové, které udělali panici lidé, a jsou panicové, kteří se sami stali panici pro nebeské království. Kdo to může přijmout, ať to přijme."


Kdo není pozván k panictví, má se starat o ženu a děti.

(1 Kor 7,32-33)
Přeji si, abyste byli bez starostí. Kdo není ženatý, stará se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu,

kdo se však oženil, stará se o věci světa, jak by se zalíbil své ženě.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boh (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 18. červen 2010 @ 14:32:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Kéž by si občas použil rozum...
V tom verši se nikde nepíše o tom, že kneží mají povinně dodržovat celibát. Biskupové mají mít ženu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 18. červen 2010 @ 23:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že si máš čistit zuby v Bibli taky nepíšou...a čistíš si je. Celibát je věc praktická, ne věroučná. Člověk, který se nemusí starat o zajišťování rodiny, může celou svou bytost nasadit službě Bohu. Je to opravdu hodně léty zaběhlá praxe. Není to Boží přikázání, není to Boží zákon, je to něco, co si zavedli sami kněží a sami kněží si celibát mohou teoreticky jednoho dne zrušit, když na to příjde. Ale kecat jim do toho, to je projev zabedněnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomn (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 18. červen 2010 @ 23:30:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale kecat jim do toho, to je projev zabedněnosti.

Zvláště od Boha, že? Se divím Bohu, jak si vůbec může dovolit do takových věcí kecat! Že se nestydí! Měl bys Mu to vytmavit, JMK!

Ach jo.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a pří (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 18. červen 2010 @ 23:49:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka je, zda do toho kecá Bůh, nebo jen někdo, kdo se vydává za jeho hlas. Nevšiml jsem si tu na diskuzi, ani kdekoli jinde, že by mezi přispěvateli a diskutéry byl Pán Bůh.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 18. červen 2010 @ 23:54:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, jo - to pak chce být všímavější! Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomn (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 19. červen 2010 @ 10:35:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
ale nekecej...
Proti celibátu nic nemám. Jen nesmí být povinný! Potom je vidět plně ovoce,které není zrovna Bohu milé.
Bůh zachraň Tvou duši.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomn (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 19. červen 2010 @ 11:15:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK, myslím, že je celkem normální, že se i nekatolíci k témetu vyjadřují. Sám jistě víš, že i v ŘKC je o tom debata a že nejsou ani zdaleka ojedinělé hlasy z řad kněží i laiků, které mluví proti zrušení povinného celibátu. Osobně si myslím, že ten povinný celibát je církvi ke škodě. Jednak od kněžství odrazuje nemálo lidí a jednak vede k situaci, že někteří kněží žijí ve smilstvu - nevím, jak moc se dá věřit průzkumům, ale ta čísla kněží, kteří se v nich přiznávají k nějakému partnerství nejsou zanedbatelná. Ale v posledku je to věc vás katolíků. Naše hlasy můžete brát jako poradní.

je to něco, co si zavedli sami kněží a sami kněží si celibát mohou teoreticky jednoho dne zrušit

Řekl bych, že to není pravda. Zrušit to může jen papež, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a pří (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 11:28:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papež není kněz?:)

Podle mě je naopak svým způsobem i klad, že celibát od kněžství odrazuje nemálo lidí. U kněží by nám mělo jít o kvalitu, ne o kvantitu.


]


Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 17:09:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ja tomu už dokonale rozumiem...katolicizmus má vždy pravdu...ak nemá oporu v písme, tak má oporu v tradícii...katolicizmus sa prvých 6. storočí riadil písmom a kňazi mohli byť ženatý...potom apoštolský úrad rozhodol podľa tradície a kňazi sa nemôžu ženiť...výsledok je vždy ten istý...katolicizmus má vždy pravdu aj keď ide proti písmu, aj tak má pravdu...

trojzáprah písmo, tradícia, neomylnosť pápeža je neprekonateľný, proti tak silnému kalibru si my protestanti môžme len povzdychnúť...
ivanp



Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. červen 2010 @ 06:35:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, katolicizmus má pravdu.
Co myslíš, má se kněz starat o věci pána, nebo o věci světa?


Kdo není ženatý, stará se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu,

kdo se však oženil, stará se o věci světa, jak by se zalíbil své ženě.



]


Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 18. červen 2010 @ 08:02:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj oko...

...je zaujímavé že prvých šesť storočí ste na to neprišli...ktorá svatá tradícia platí???  ...tá na začiatku bez celibátu alebo tá neskoršia???...to je pokrytectvo...keby ste povedali že prvých šesť storočí sme sa mýlili, tak by to bolo ok...lenže ako by potom platil ,,neomylný,, apoštolský úrad???...kedže ste pokrytci tak platí oboje a katolícizmus musí mať vždy pravdu...tak to bolo aj s prímaním kalicha...najprv bol, potom nie a usmievate sa ako by bolo všetko OK....
...dobre o vás prorokoval Izaiáš:,,darmo ma uctievajú, keď ľudským učeniam učia ako učeniam Božím,,...

oko, celibát môže byť doporučením, nie je príkazom...písmo doporučuje tým ktorí slúžia Bohu aby zvážili...vy ste z toho urobili príkaz...apoštol Pavel chodiac po zboroch jasne dáva na známosť pre všetkých budúcich biskupov až do dnešných čias že sa môžu kľudne oženiť...prax prvej cirkvi to potvrdila, včetne ženatých apoštolov a tých ženatých starších, biskupov ktorých ustanovil Pavel po zboroch...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Pátek, 18. červen 2010 @ 20:36:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...je zaujímavé že prvých šesť storočí ste na to neprišli...ktorá svatá tradícia platí???...Dnes každý školák ví, že Země není centrem vesmíru. Když však budu mít určit, kterým směrem je to blíže k okraji stvořeného světa, budu tvrdit, že to je všemi pomyslnými směry stejně daleko. Já, neboli mé ego, jsem tedy v centru světe. Nevím, ale domnívám se, že to platí pro všechná lidská ega. Pak ale může být i Země uprostřed stvořeného a to přesto, že fyzikálně to jeví jako nesmysl. Takhle to však může být s mnohým lidským vnímáním a poznáváním nejrůznějších tajemství. Vývoj poznání nemusí být vždy pokrytectvím.:-) 


]


Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 18. červen 2010 @ 09:41:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevidím důvod proč bych se kvůli Vám měl zlobit na evangelíky. Myslím si že s nimi máte společného právě tolik co s námi a že si myslíte že byste byl šťastný kdybyste nás viděl jít proti sobě. Nevěřte tomu. Takové věci přinášejí jen utrpení a bolest když se někomu vyplní a místo spokojeného úsměvu se bolestně šklebí. Čím větší má úspěch tím je to horší.



]


Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 18. červen 2010 @ 09:41:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevidím důvod proč bych se kvůli Vám měl zlobit na evangelíky. Myslím si že s nimi máte společného právě tolik co s námi a že si myslíte že byste byl šťastný kdybyste nás viděl jít proti sobě. Nevěřte tomu. Takové věci přinášejí jen utrpení a bolest když se někomu vyplní a místo spokojeného úsměvu se bolestně šklebí. Čím větší má úspěch tím je to horší.



]


Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 18. červen 2010 @ 09:41:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevidím důvod proč bych se kvůli Vám měl zlobit na evangelíky. Myslím si že s nimi máte společného právě tolik co s námi a že si myslíte že byste byl šťastný kdybyste nás viděl jít proti sobě. Nevěřte tomu. Takové věci přinášejí jen utrpení a bolest když se někomu vyplní a místo spokojeného úsměvu se bolestně šklebí. Čím větší má úspěch tím je to horší.



]


Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 18. červen 2010 @ 09:41:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevidím důvod proč bych se kvůli Vám měl zlobit na evangelíky. Myslím si že s nimi máte společného právě tolik co s námi a že si myslíte že byste byl šťastný kdybyste nás viděl jít proti sobě. Nevěřte tomu. Takové věci přinášejí jen utrpení a bolest když se někomu vyplní a místo spokojeného úsměvu se bolestně šklebí. Čím větší má úspěch tím je to horší.



]


Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 18. červen 2010 @ 09:46:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sorry, chtěl jsem to říct jenom jednou ale ono se to pořád tvářilo že to nereaguje.


]


Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 18. červen 2010 @ 14:57:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímalo by mně co konkretně stoupencům proti celibátu nejvíce na něm vadí?



Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 18. červen 2010 @ 16:37:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jde o svět, pak se celibát dostává na přetřes téměř výhradně ve spojitosti s různými sexuálními skandály celibátníků. Jestli a jaká je spojitost mezi celibátem a sexuálními excesy je těžké hledat a prokazovat. Katolíci budou až do dody, kdy dojde ke zrušení povinného celibátu, tvrdit, že spojitost není. Já sexuolog nejsem, ale z čistě lékařského pohledu je nepopiratelné, že nemožnost realizace sexuálního pudu přirozenou cestou vede k realizaci způsobem, ke kterému by nikdy za normálních okolností nedošlo - a tak jsme svědky homosexuálních praktik mezi heterosexuály třeba ve vězení. Já bych byl velmi opatrný s přirovnáváním chování kněží, neboť je prostě faktem, že není žádnou vyjímkou, že kněz celibát prostě a jednoduše porušuje - už moje babička říkala, že každý kněz potřebuje mladou kuchařku:-)

Co vadí odpůrcům z pohledu křesťanství, je zřejmě fakt, že církev si pro službu stanovila pravidlo, které nemá oporu v Písmu a dokonce ani tradici nerozdělené církve. Mnišská tradice se v křesťanství objevila celkem záhy, ale ženatí kněží a biskupové byli naprosto normální. Nejdříve se začal vyžadovat povinný celibát u biskupů a u kněží to byla otázka jejich volby před svěcením - viz. bílé a černé kněžstvo u pravoslavných.

Já osobně katolík nejsem a je mi celkem jedno, co kněžím předepisujete. Jak jsem napsal výše, přímou souvislost mezi celibátem a sexuálními skandály nevidím - pes je podle mě zakopaný jinde, ale o tom jsem tu už psal mockrát. Zastávám názor, že kněží (pastoři atp.) mají žít životem normálních lidí, tj. mít rodinu a civilní zamšstnání (on Pavel taky při svém apoštolování makal). Jednak se tím sníží riziko toho, že máš v duchovenstvu lidi, kteří už dávno ztratili víru, ale pastorují, protože nic jiného neumějí. Z osobního hlediska pak od kněze očekávám duchovní pomoc. A asi je ti jasné, že aby člověk mohl druhému poradit, musí mít osobní zkušenost - s manželským životem, civilní prací atp. Představa, že celibátník mi radí s manželským problém, že doživotně zajištěný pastor mi radí v otázkách práce, mi přijde stejná, jako kdybych já ženě radil, jak si nejlépe holit nohy:-))


]


Re: Re: Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pátek, 18. červen 2010 @ 17:19:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Přesně tak. Nebo jako kdyby Ti žena radila jak si holit ........... ehm, no radši nic. :-)


]


Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy