Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 259 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Dzehenuti
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116535745
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Právo na důkazy od Boha
Vloženo Neděle, 04. červenec 2010 @ 23:48:38 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal jaela

Má člověk věřící v Boha právo na důkazy od něj?

Právo na důkazy od Boha Má člověk věřící v Boha právo na důkazy od něj? Nebo má třeba například cítit jeho lásku a přítomnost? Protože já ho necítím a je mi to divné. Mně se prostě neukazuje. Víra jako způsob pohledu na život
Víra je (mimo jiné) jistý způsob poznání. V tomto poznání se řada událostí života věřícího jeví jako zřejmý projev Boha. To bývá povzbuzením pro ještě intenzivnější víru. Otázka nároku na důkazy se stává bezpředmětnou. Jakkoli jsou city důležité, nehrají ve zralé víře klíčovou roli. (tob) (Související) texty k tématu: Duchovní impulsy:
- Vděčnost nám poskytuje radost , a dodává nám sil
- Bůh ukrytý v příbězích (James A. Feehan)
- Jak ve smutku, tak v radosti V Bohu dojdeme spočinutí a pokoje
- O tom, co je v životě důležité (Józef Augustyn)
- Další texty k tématu duchovní impulsy zde


Podobná témata

Katolicismus

"Právo na důkazy od Boha" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 08:32:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem přesvědčen o tom, že člověk nemá vůdči Bohu žádné nároky ani žádné právo na cokoliv. Bůh je naprosto svrchovaný vlastník této planety a přilehlého okolí a nemusí nikomu nic.
Vše, co dělá, dává apod. a člověk to přijímá je pouze Jeho Boží libovůle, kterou není možné si nějak vynutit.

Jinak Jaelo, jestli něco nějak necítíš, neznamená to, že to není. Nedej se odradit. Tvé/mé/kohokoliv dalšího pocity jsou jedna věc a fakta jsou druhá věc.
Jdi po Písmu, tam máš hotové pravdy (přeložené do češtiny), ty jsou důležité.
eleazar



Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 09:09:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......a nemusí nikomu nic.....
      S tím bych zas tak nesouhlasil. Tím, že stvořil svět, nese za svět odpovědnost. Tak jako když rodiče zplodí dítě. Samozřejmě Bůh může mávnutím prstu nechat vše zmizet tak, že by nebylo svědka, že něco bylo. Kdo by mu to vyčetl? Také může stvořit takový svět v kterém bude Ohnivé jezero a v něm budou věčně trpět vědomé bytosti. Kdo nás ochrání před takovým úchylém? Můžeme jen doufat, že není takového Boha.
......Vše, co dělá, dává apod. a člověk to přijímá je pouze Jeho Boží libovůle, kterou není možné si nějak vynutit........
      Co takový Jákob když bojoval s Bohem a vynutil si požehnání? To bylo jen takové divadlo? Ano, Bůh má nakonec poslední slovo, dá, nebo nedá, ale Jákob je příkladem, že to na Bohu můžeme zkusit a možná je to pro Boha líbá vůně.


]


Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 09:25:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne
Ano, my to na Bohu máme zkusit, je to i zkouška naší důvěry. Když málo prosíme, málo dostaneme. On má tu MOC velmi mimořádným způsobem vstoupit do našich životů. Vím to. Vstupuje i tam, kde už z našeho pohledu není žádná naděje - ON je vždy NADĚJE. Abrahám věřil, kde už z pohledu lidského naděje nebyla, proto je otcem důvěry.


]


Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 12:42:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co takový Jákob když bojoval s Bohem a vynutil si požehnání? To bylo jen takové divadlo? Ano, Bůh má nakonec poslední slovo, dá, nebo nedá, ale Jákob je příkladem, že to na Bohu můžeme zkusit a možná je to pro Boha líbá vůně.
Možná, že Bůh nechtěl, aby měl Jákob to požehnání zadarmo, ale aby si ho musel vybojovat (zasloužit?!).

Já si osobně myslím, že Jákob tam nebojoval přímo s Bohem, tedy že nedržel v kleštích Boha, ale s něčím, co Bůh ovládal na dálku (něčím na způsob robota na vysílačku). A vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby to něco vypadalo jako Ezau, protože

Gn 33,10
Ale Jákob naléhal: „Jestliže jsem získal tvoji přízeň, přijmi prosím ode mne ten dar, vždyť smím vidět tvou tvář, a to je jako bych viděl tvář Boží. Tak přívětivě jsi mě přijal!

---------------------------------------

píšeš:Také může stvořit takový svět v kterém bude Ohnivé jezero a v něm budou věčně trpět vědomé bytosti. Kdo nás ochrání před takovým úchylém? Můžeme jen doufat, že není takového Boha.

A já naopak doufám, že takového Boha je. Není nic úchylného natom trestat lidi. Podíváš-li se třeba na lidi, kteří zneužívají malé děti, tak musíš sám uznat, že by bylo úchylné spíš těmto lidem jen tak vše odpustit.
Je ti líto hříšníků, co budou věčně trpět? Budiž. Nejsou tam bezdůvodně, ani na rekreaci, ani za odměnu za nadprůměrné výkony.
Když už jsi tak plný soucitu a slitování, zkus se na věc také podívat z pohledu obětí těch lidí, kteří v tom jezeře budou. Ani ty sám přece nechceš tvrdit, že to, co tito hříšníci udělali jiným lidem není nic.


]


Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 13:27:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Toho Ezaua bych vynechal, viděl bych tam spíš anděla. Viz Exodus 19 kap versus Sk 7.53. Není to však důležité.

.....Možná, že Bůh nechtěl, aby měl Jákob to požehnání zadarmo, ale aby si ho musel vybojovat (zasloužit?!).........

     Viděl bych to podobně.

     S tím trestem tě chápu. Mi osobně však v cestě stojí mé přesvědčení o determinismu/předurčení. Myslel jsem třeba na Stalina, lidský bych jej poslal do horoucích pekel. Na druhou stranu, co formovalo jeho zkur..ný charakter?      Nechci Bohu radit, jak má odměňovat a trestat, jsem přesvědčen, že jestli k něčemu takovému dojde, bude to určitě spravedlivé. Nemám nic proti trestu, pokud je člověk panem svého osudu, ale věčné utrpení? Je to ještě trest?




]


Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 14:20:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"věčné utrpení...trest"

Věčné nemusí znamenat ležatou osmičku,například jen "přesně daný počet".Jestliže byla doba zákona (věk) a doba milosti (věk),jen v určitém čase a po určitou dobu,tak i utrpení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 14:39:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten trest nazývá Pán Ježíš Kristus (Mt 18:8, 25:41) i Jeho otrok a bratr Juda (7) trestem věčného ohně.

Žijeme v době, kdy dojde k dokonání věků (1K 10:11). Neboli skončí čas věků. Po skonání tohoto věku přijde budoucí věk - věk tisíciletého Království a to bude poslední věk, po němž nastane věčnost! Pro některé to bude znamenat věčný život a pro jiné věčné utpení ve věčném ohni! A obojí bude Boží spravedlnost - pro jedny blaho/věčnost v Boží přítomnosti, pro druhé Boží soud/odsouzení do/v Boží nepřítomnosti!

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 14:17:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Je vidět, že jsi sektářský nedouk, s poměrně vysokým míněním o sobě! Ale kecáš:

Slovo "věčný" je odvozeno od slova "věk", nikoli od slova "věčnost"!

Co je "věčné", je tedy vlastně "věkové", to jest něco, co trvá věky, nikoli však nezbytně něco, co je napořád!! Neznamená to "nikdy nekončící", byť si to tak mnozí (včetně tebe) mylně vykládají!  :-(

Matouš 12,32  I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím.

To, co přijde po příchodu Krista, není "věčnost", ale "věk"...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 14:24:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikaeli,

durdíš se zbytečně, poněvadž říkáš to samé, cp já. Takže - To, co přijde po příchodu Krista, není "věčnost", ale "věk"... Souhlas, ALE po onom budoucím věku, který bude trvat 1000 let, nastane věčnost neboli ono navěky věků. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 14:40:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Pleteš se. Nevíš, že v řecké Septuagintě, kterou překládali Hebrejci, je několikrát "na věky věků, a ještě (kai eti)"! :-)

Jde pořád o věky. Věčný život znamená, že budeš žít věky. Nesmrtelný je ale jedině Bůh! Na něm je, kolik těch věků bude... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 14:42:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

1. Timoteovi 6,16  On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět. Jemu patří čest a věčná moc. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 15:36:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 15:35:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná se pletu, ale v tom, že jsem Boží dítě/syn a mám věčný (božský) život se nepletu a to je mnohem důležitější, než poznání pro poznání. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 17:26:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Přísloví 19,2  Bez poznání nemůže být nikdo dobrý, kdo je zbrklý, hřeší.

Ozeáš 4,6  Můj lid zajde (dosl. bude odťat), protože odmítá poznání! Ty jsi zavrhl poznání a já zavrhnu tebe; nebudeš mým knězem. Zapomněls na zákon svého Boha; i já zapomenu na tvé syny.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 17:30:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Pán říká, že toho, kdo proti němu hřeší, vymaže  ze své knihy:

2. Mojžíšova 32,33  Ale Hospodin Mojžíšovi odpověděl: „Vymažu ze své knihy toho, kdo proti mně zhřešil."

Jestli si někdo myslí, že o Boží dar už nemůže přijít, tak opravdu ještě namá to pravé poznání...

Matouš 8,12  ...ale synové království budou vyvrženi ven do tmy; tam bude pláč a skřípění zubů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:09:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Exodus 32:33 opět do této debaty nepatří. Jestli si někdo myslí, že o Boží dar už nemůže přijít, tak opravdu ještě namá to pravé poznání... tahle věta je také irelevantní.

A tomu Matoušovi 8:12 tedy rozumíš jak?

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:19:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Irelevantní je bavit se s tebou. Nevěřím, že jsi opravdu Boží. :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:21:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, nikdo tě nenutil. A věřit mi taky nemusíš, Měj se fajn.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:23:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jo. Díky. Přeju hezký den. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:24:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji.:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:04:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Př 19:2

Jistě že bez umění duši není dobře, ... Bible Kralïcká

Bez poznání jistě není touha dobrá, ... Studijní přklad KMS

Nadšení bez poznání nestačí
, ... Překlad 21. století (NBK)

Ani vtedy, keď je duša bez známosti, nie je dobre
, ... Roháček

Also, that the soul be without knowledge, it is not good
; ... King James Version

Jak vidíš, ČEP je ve svém znění první části 2. verše 19, kapitoly kniby Přísloví poněkud osamocen. K výše uvedeným překladům snad jen tolik, že se zas až tolik neliší.

A ten Ozeáš do naší debaty vůbec nepatří. Tož tak


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:21:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Podle mne jsi jen pomatený sektář, hrající si na Boží dítě. Asi tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:24:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky Bohu, že podle tebe nic není a nebude. Asi tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:27:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Vždyť to říkám, že jsi pomatený. Kéž se nad tebou Bůh slituje. Tečka, konec. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 15:39:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Ano, to je možné. Co my naším omezeným mozkem pochopíme o Bohu? Nechme to tedy koňovi, má větší hlavu. Uvidíme na věčnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 17:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Na jaké věčnosti? :-o

Najdi mi to slovo v Bibli... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:04:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     :-) Mi nějaké slovíčkaření je ukradené. Ale když chceš tak pro tebe takto: "Nyní poznávám částečně, ale potom poznám plně, jako Bůh zná mne ....pak uvidíme."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:29:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

To už je lepší! Bůh ti žehnej... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:15:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Si ho najdi sám - je ho tam požehnaně - jak v evangeliích, tak v listech! Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:31:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Uveď jeden jediný příklad... :-D


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:34:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:39:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Když říkáš, že jich je požehnaně, uveď aspoň jeden, ať je vidět, že nelžeš... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 19:12:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a můžeš mi věřit, když jsem pomatenej, co když si něco vymyslím?

Třeba Lukáš 1:55 - ale to je proslov Marie - to se asi nepočítá, že?

No a co Jan 6:58 „Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe; ne jako [vaši] otcové jedli [manu], a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít na věčnost/k věčnosti /k tomu věku (‚eis ton aióna‘ — srv L 1,55; J 4,14).“

Anebo Jan 14:15-16 „Jestliže mne milujete, zachovejte má přikázání. var.: zachováteA já požádám Otce a On vám dá jiného Zastánce, aby byl s vámi na věčnost"nebo: Přímluvce, Obhájc ...

A do třetice Petr jako druhý svědek, aby to nebyl pořád jen Jan - 1P 1:25 ale Pánovo slovo zůstává na věčnost — to je to Slovo, které vám bylo zvěstováno.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 19:30:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: v náhledu to bylo takhle.

Anebo Jan 14:15-16 „Jestliže mne milujete, zachovejte má přikázání. A já požádám Otce a On vám dá jiného Zastánce, aby byl s vámi na věčnost ...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 09. červenec 2010 @ 10:55:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

To jsou všecko nepřesné, nesprávné překlady. Třeba ten Jan - eis ton aóna znamená doslova "do (toho) věku".

Stejně tak ty ostatní příklady. A "věk" není "věčnost!

Zkrátka, slovo věčnost nikde v Písmu nenajdeš! Leda v nepřesných překladech... :-)





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 09. červenec 2010 @ 12:19:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ještě ke tvé argumentaci:

"No a můžeš mi věřit, když jsem pomatenej, co když si něco vymyslím?"

Tvrdíš-li, že je něco v Bibli, není přece těžké si to ověřit!

To se pak nesmíš divit, že tě mám za pomatence, když argumentuješ takhle nelogicky... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 09. červenec 2010 @ 12:45:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Docela mne mrzí,. že zrovna překlad KMS, který je jinak dost přesný, operuje slovem věčnost. Blbnou lidem hlavu svými názory... :-(










]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 09. červenec 2010 @ 12:48:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Místo aby dali přesný význam do textu, a výklad do poznámky, dělají to přesně naopak! Fuj... :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 09. červenec 2010 @ 13:08:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikaeli,

když jsem hledal ty odkazy, čekal jsem, že budeš takhla reagovat, poněvadž to, co tomu překladu vyčítáš, jsem si uvědomil taky. Proto jsem tam také nechal v závorce ono "eis ton aióna". Ale tvá výčitka přece potom nepatří mně, ale překladatelům, což já nejsem.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 09. červenec 2010 @ 13:10:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě to taky mrzí, ale na tom, že Bůh je věčný, se snad shodnem, co?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 09. červenec 2010 @ 13:14:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

To určitě ano. :-)

Bůh ti žehnej.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemus (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 09. červenec 2010 @ 13:26:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ještě ukázka zoufalého postupu překladatelů "studijního" překladu KMS:

Efezským 3,20:

Tomu pak, kdo je mocen podle síly*nebo: moci, kterou působí v nás, učinit sdaleko svíce nade všechno, co žádáme nebo co si můžeme pomyslet, 21jemu buď sláva v církvi a v Kristu Ježíši po všecka pokolení věčnosti*nebo: věku věků! Amen.

Tam není žádné nebo! Věk není věčnost! Ubohé... :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemus (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 09. červenec 2010 @ 13:38:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji i ty buď Bohem požehnaný a požehnáním.:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 09. červenec 2010 @ 13:19:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moje jediná "vina" je tedy v tom, že jsem použil nepřesný překlad. Můžeš tedy říct, jak je to přesně, abych věděl, jak je to správně? V jiných překladech je shodně místo "na věčnost" použito slovo "navěky". Je to tak správně, lepší nebo je nějaké výstižnější slovo. Díky.:-)

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 09. červenec 2010 @ 13:29:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jsou to různé varianty "věku" a "věků", vždy s předložkou "eis", tedy "do"... :-)




]


Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 06. červenec 2010 @ 20:48:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Tím, že stvořil svět, nese za svět odpovědnost.//

A před kým, prosím tebe? Je snad někdo větší než Bůh, komu by se měl Bůh zpovídat?


]


Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 06. červenec 2010 @ 21:26:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Když se člověk stará o své děti, nese za ně odpovědnost, je to proto, že je nad ním nějaký dozorce, že jsou kolem něho svědci jeho výchovy? Kdyby jich nebylo, vybodl by se na své děti? Určitě ne. Tak proč se tedy o ně stará? Stejnou odpověď si dej i pro vztah Stvořitel - stvoření.


]


Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 06. červenec 2010 @ 23:10:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duchovně založený rodič třeba věří, že je nad ním nějaká "Síla", které je podřízen, kterou respektuje. Rodič-ateista cítí zodpovědnost před společností, státem. Třeba.
Proč se o ně stará? Protože je má rád. Bůh taky miloval svět... Rodič, který rád moc nemá, se stará třeba kvůli tomu, aby neměl problémy se sociálkou. Přesto se najdou tisíce nezodpovědných rodičů. 
Víš, když někdo začne o zodpovědnosti, tak mě se automaticky vybaví slovo trest - někdo něco zanedbá, stane se malér, bude se z toho zodpovídat, a to někomu, kdo mu úkol, jenž podělal, svěřil. Snad mi nechceš tvrdit, že Bůh něco zanedbal či snad udělal špatně? Měl by být potrestán? Kým? Sám sebou?
Bůh coby absolutní Láska (i Spravedlnost) nemůže nikdy nic zanedbat, být benevolentní, lhostejný, takže zde slovo zodpovědnost podle mne nemá význam ani místo.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 07. červenec 2010 @ 15:50:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Proč se o ně stará? Protože je má rád. Bůh taky miloval svět........

     Ano, je to tak. 

     K odpovědnosti: Nemohu za to, že si ji spojuješ s trestem. Já takto odpovědnost necítím. 
     Jelikož o Bohu přemýšlím jako o absolutní dokonalosti, nemyslím si, že by něco zanedbal, udělal špatně. Ale věřím, že Bůh je odpovědný vůči tomu co stvořil. Protože své stvoření miluje. Pro sebe sama. Protože takový je. Tak jako otec, jenž miluje své děti. Ne kvůli společnosti, vyšší autoritě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 07. červenec 2010 @ 20:00:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proti gustu žádný dišputát;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 07. červenec 2010 @ 20:26:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Jo, jo :-)


]


Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 09:14:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazar
Nedokázala jsem to vysvětlit tu na GS. Apoštol Pavel byl ve výhodě. Před Damaškem se setkal s Kristem Ježíšem. Psala jsem, že je to dar, ale i tento dar nemusí každý od Boha přijmout.

I dnes lidé dostávají od Boha takové dary, na které nemají právo a neměli žádné zásluhy, aby jim tyto dary byly dány. Bůh rozhoduje sám.

Já stále tvrdím, že i dnes mezi námi chodí Ježíš a můžeme se s ním setkat a dotknout se Jeho roucha. On může cokoliv.

Já tady stále dokola píšu, že jsem dostala hmatatelný dar (dary) a vím, že tak Hospodin mohl rozhodnout nezávisle na mých zásluhách. Setkala jsem se s ním v Jeho Moci. Přijmi to jako svědectví. To už člověku z hlavy nikdo nevytluče.

Vím, že je možné o tyto dary prosit. Bůh má moc takové dary dávat. Myslím, že tady na GS vůbec nikdo neuvažuje o tom, že Hospodin dává takové hmatatelné dary.
Ale dává je. I dnes je doba znamení a zázraků.
Jenomže si myslím, že lidé nevěří.


]


Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 12:27:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

to, co se přihodilo Saulovi z Tarsu, bylo kvůli jeho vyvolení a ustanovení Bohem za apoštola. Všechno, co Pavel přijal, přijal přímo od Pána a dokonce když se setkal s ostatními apoštoly, neměli Pavlovi, co přidat, neboť měl všechno, co měli oni, ba dokonce ještě víc. Díky tomu je také pisatelem většiny knih Nové Smlouvy. Bez Pavlovy doplňující služby bychom dnes byli docela "chudými" věřícími.

Jelikož je Bůh Bohem zázraků, dělá zázraky i dnes, ale mám za to, že se jedná o zázraky poněkud jiného druhu, poněvadž je jiná doba a Bůh dnes se svým lidem a v něm jedná jinak. Nejsme na počátku Církve, ale žijeme na konci věků, těsně před Pánovým druhým příchodem, kdy běžná služba a to, co stačilo věřícím dříve, už nestačí.

Pavel píše o darech Ducha (1K 12:4-11), obdarovaných lidech, tzv. darech služebnosti, které Pán Církvi v minulostri dal a dával (1K 12:28-31, Ef 4:11), ale 12. kapitola 1. listu Korintským je zakončena touto větou: A ukazuji vám ještě mnohem vzácnější cestu. a následuje známá 13. kapitola o lásce. Dary je možno mít a používat bez lásky, dokonce je možné je zneužít ve svůj prospěch, ale Tělo Kristovo, o němž píše Pavel Korintským uprostřed 12. kapitoly se podle listu Efezským buduje v lásce (4:16).

To znamená, že láska je tou cestou, tím způsobem, a dodejme jediným správným a možným, jímž Pán buduje svou Církev coby Tělo Kristovo.

Když se ale začteš např. do 2. listu Korintským, nenajdeš o darech Ducha ani zmínku, neboť 2. list Korinstkým je o službě a služebnících. No, a v knize Zjevení, tam už není zmínka ani o darech, ani o obdarovaných osobách, a Jan o sobě nepíše jako o apoštolovi, nýbrž jako o bratrovi a spoluúčastníkovi soužení, království a vytrvalosti v Ježíši Kristu/v Ježíši/Ježíše Krista (Zj 1:9).

Takže všichni věřící jsou nyní bratři a spoluúčastníci soužení, Království a vytrvalosti Ježíše Krista. kteří se mají navzájem milovat Boží láskou, která je vylita do jejich srdcí skrze Ducha Svatého (Ř 5:5) a která je spolu s vírou zároveň v Kristu Ježíši (2Tm 1:13)! Skutečnost, že tomu tak není - a GS je toho názorným příkladem - by nás spolu s Boží dobrotivostí a milostí, která je také v Kristu Ježíši (2Tm 2:1) měla vést ke hlubokému a důkladnému vyznání našich hříchů a jejich opuštění, tj. ke změně smýšlení i jednání, které tuto tristní situaci a stav změní tak, aby Bůh mohl uskutečnit svůj Boží věčný záměr, tj. vybudovat Církev coby Tělo Kristovo jako vzájemný příbytek Boha a člověka, rozuměj jednoho nového souhrnného člověka tvořeného Hlavou=Kristem a Jeho Tělem tvořeným všemi Jeho údy a v budoucnu jako Boží svaté město - Nový Jeruzalém.

Tož  tak.

willy





]


Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 12:36:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
willy
no jo a jak víš, jaké Bůh dělá zázraky? Chceš si Boha nacpat do své škatulky a dát na ni zámek? Důvěřuj Bohu, otevři se Jeho Lásce a MOCI.


]


Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 13:36:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

nebylo by od věci, kdybys opustila svůj nemístný zlozvyk podsouvat druhému něco, co se ho netýká - Chceš si Boha nacpat do své škatulky a dát na ni zámek? Nic takového jsem nikdy nechtěl, nechci a chtít nebudu!! To láska nedělá!!!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 05. červenec 2010 @ 17:35:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Chápu tě, i psaní je těžké, protože nevíš, co z toho, co jsi napsal druhá strana pochopí. Ještě, že nejsi písař nějakého krále, to bys mohl přijít i o hlavu, kdyby tě někdo druhý pochopil jako já.


]


Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 06. červenec 2010 @ 11:05:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a dokonce když se setkal s ostatními apoštoly, neměli Pavlovi, co přidat, neboť měl všechno, co měli oni, ba dokonce ještě víc."...



Všechny naše dary a schopnosti pocházejí od Boha. Nikdo jiný ti nemůže nic přidat. Toto ti zjevně jasné není. Zde se jedná o cosi zcela jiného. Pavel potřeboval společenství ostatních křesťanů i setkání s některými apoštoly. Nikoli proto, aby mu cosi přidávali, ale aby s nimi mohl utvořit jednotu, jednotu v Kristově církvi, která měla už tehdy svůj řád, ustanovený Kristem (Mt 16,18).

(1 Kor 15,5-9)
a že se ukázal Kéfovi a potom dvanácti.
Poté se ukázal více než pěti stům bratrů najednou, z nichž většina dosud žije a někteří zesnuli.
Pak se ukázal Jakubovi, potom všem apoštolům
a naposledy ze všech se jako nedochůdčeti ukázal i mně.
Já jsem přece nejmenší z apoštolů; ani nejsem hoden být apoštolem nazýván, protože jsem pronásledoval Boží církev.

(Ga 1,13-19)
Slyšeli jste přece o mém někdejším způsobu života v židovství - že jsem nesmírně pronásledoval Boží církev a snažil se ji vyhladit
a že jsem v židovství postupoval nad mnohé vrstevníky ve svém národě, neboť jsem byl horlivějším milovníkem tradic svých otců.
Když se však Bohu, který mě oddělil již v lůnu mé matky a povolal svou milostí, zalíbilo
zjevit svého Syna ve mně, abych ho kázal mezi pohany, neporadil jsem se hned s tělem a krví,
ani jsem nešel do Jeruzaléma k těm, kteří byli apoštoly přede mnou, ale odešel jsem do Arábie a vrátil se znovu do Damašku.
Potom jsem po třech letech přišel do Jeruzaléma, abych poznal Petra, a pobyl jsem u něho patnáct dní.
Žádného jiného z apoštolů jsem však neviděl, kromě Jakuba, Pánova bratra.


Všimni si, že i Pavel před začátkem svého veřejného působení, navštívil nejdříve Petra, viditelnou vrchní autoritu církve.
Uznává tím zjevně Petrův úřad pastýře Kristovy církve.
A Petr mohl klidně "po lidsku" říct: "Už je nás apoštolů plný počet, žádného dalšího nepotřebujeme"!
Vždyť Pavel s Kristem ani nechodil a je tu riziko, že bude hlásat bludy.
Ale zde je vidět, jak mocně Duch svatý skrze Petra působil a on nečinil Pavlovi žádné překážky v hlásání evangelia.


]


Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 06. červenec 2010 @ 16:20:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a dokonce když se setkal s ostatními apoštoly, neměli Pavlovi, co přidat, neboť měl všechno, co měli oni, ba dokonce ještě víc."...

Ga 2:6 Od těch pak, kteříž se zdadí něco býti, nic mi není přidáno, ač jací jsou někdy byli, mně potom nic není, Bůhť osoby člověka nepřijímá; ti, pravím, kteříž se něco zdadí býti, nic mi nepřidali. Bible Kralická

Od těch, kteří něco znamenají - na tom, jací kdysi byli, mi nezáleží, protože Bůh nepřijímá člověka podle významu jeho osoby - ti uznávaní mně tedy nic dalšího neuložili.
KMS

Od těch však, kteří se těšili zvláštní vážnosti - čím kdysi byli, na tom mi nic nezáleží, Bůh přece nikomu nestraní - ti tedy, kteří se těšili zvláštní vážnosti, mi nic dalšího neuložili;
ČEP

A od těch, kteří se zdají něčím být (čímkoli kdy byli, pro mne [to] nic neznamená; Bůh nestraní nikomu), mně tedy ti, kteří se zdají [něčím být], nic nepřidali.
Překlad 21. století (NBK)

Tento verš jsem měl na mysli, když jsem napsal, co jsem napsal a nepsal jsem nic o tom, že mu nerozumím. Kdybych chtěl, abys mi k tomu něco připsal, dal bych ti vědět, oko!

A Petr mohl klidně "po lidsku" říct: "Už je nás apoštolů plný počet, žádného dalšího nepotřebujeme"!
Vždyť Pavel s Kristem ani nechodil a je tu riziko, že bude hlásat bludy.
Např. tohle je úplně mimo, neboť Pavel o tomto setkání napsal dále Galatským ve verších 7-9 toto: Naopak když uviděli, že mi bylo svěřeno evangelium pro neobřezané jako Petrovi pro obřezané — neboť ten, který působil u Petra k apoštolství pro obřezan působil i u mne k apoštolství pro pohany — když tedy poznali tu milost, která mi byla dána, podali Jakub, Kéfas a Jan, kteří byli uznáváni za sloupy církve, mně i Barnabášovi pravici na důkaz společenství, abychom my šli mezi pohany/národy a oni mezi obřezané.nebo: národy

Ty si ovšem všimni v knize Skutků toho, že zanedlouho po té, co se na scéně objevil Pavel, apoštol Petr ze scény mizí a také toho, že ho ve vedení Jeruzalémské církve vystřídal Jakub, bratr Páně.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 06. červenec 2010 @ 22:02:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."že ho ve vedení Jeruzalémské církve vystřídal Jakub, bratr Páně"...

To je pochopitelné, když Petr odešel nejdříve do Antiochie a později do Říma! Když musel ze Kristem svěřené služby (J 21,15) procházet všechny církve (Sk 9,32), nemohl sedět v Jeruzalémě na zadku.

Gal 7,9 potvrzuje trávě to, co jsem tvrdil: Skrze Petra a ostatní apoštoly působil mocně Duch svatý, a Petr ze scény nemizí. Jak jsi na to přišel?

Jakub, Kéfas a Jan poznali milost, která byla Pavlovi dána. A nikoho z nich ani nenapadlo k ní cosi dalšího přidávat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 06. červenec 2010 @ 22:09:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a Petr ze scény nemizí. Jak jsi na to přišel? Inu, četl jsem knihu Skutků a tam je o Petrovi zmínka naposledy v 15. kapitole; od 16. kapitoly ani ťuk! a to má kniha Skutků, jak snad víš, těch kapitol 28. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 08:26:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petr ovšem žil jako pastýř skutečné živé církve, nikoli v knize Skutků.

To se občas některým z vás plete.

A Kniha Skutků není jedinou knihou Písma. V kapitole Sk 15 je Petr stále ještě v Jeruzalémě. Ale máme i jiné knihy Písma a tak víme o významu Petra v církvi. Máme jeho listy z Říma. Píše o něm Pavel ve svých listech.

Speciálně pro tebe Petr praví:
(2 Pt 1,20)
Vězte především to, že žádné proroctví Písma nespočívá v něčím vlastním výkladu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh nic nemusí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 12:45:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Petr byl pastýř a pásl ovce a beránky, o tom není sporu. Ohledně mizení ze scény jsem mluvil právě v souvislosti s knihou Skutků. Jinou "literaturu" jsem k tomu nečetl, neboˇji nemám k dispozici. A mám za to, že přes onen incident v Antiochii byly vztahy mezi Petrem a Pavlem dobré.


Vězte především to, že žádné proroctví Písma nespočívá v něčím vlastním výkladu.

Nemyslím si, že by to bylo specálně pro mne, zvláště proto ne, že jsem se nikdy o vlastní výklad Písma nesnažil. Mám za to, že je to úplně pro všechny ovce a beránky jako součást pastvy, kterou díky Boží milosti, jíž se mu dostalo, Petr poskytl. Tož tak.

willy


]


Re: Právo na důkazy od Boha (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 09. červenec 2010 @ 12:23:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--A já naopak doufám, že takového Boha je. Není nic úchylného natom trestat lidi. Podíváš-li se třeba na lidi, kteří zneužívají malé děti, tak musíš sám uznat, že by bylo úchylné spíš těmto lidem jen tak vše odpustit.--

Pedefolie je věc vrozená,tedy v podstatě také Boží dílo jako vše ostatní. Jsem pedofilové,kteří nejsou schopni vůlí své nutkání vůbec kontrolovat a v takových případech je účinná jen kastrace. Uchylné by právě bylo dávat lidem do vínku takové vlastnosti a pak je věčně trestat za to jací jsou nebo po nich požadovat věci,které nemohou splnit.   



Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy