Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 160, komentářů celkem: 429686, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116573175
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti?
Vloženo Neděle, 26. září 2010 @ 19:48:17 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Momonka

A je to tu zas... Přátelé, jak kdo rozumíte následujícím veršům?

Tedy navrátiv se Mojžíš k Hospodinu, řekl: Prosím, zhřešilť jest lid ten hříchem velikým; nebo udělali sobě bohy zlaté. Nyní pak neb odpusť hřích jejich, a pakli nic, vymaž mne, prosím, z knihy své, kteroužs psal. I řekl Hospodin Mojžíšovi: Kdo zhřešil proti mně, toho vymaži z knihy své. (Ex 32:31-33)

Kdo svítězí, tenť bude odín rouchem bílým; a nikoliť nevymaži jména jeho z knihy života, ale vyznámť jméno jeho před oblíčejem Otce svého i před anděly jeho. (Zj 3:5)

Osvědčujiť pak každému, kdož by slyšel slova proroctví knihy této, jestliže by kdo přidal k těmto věcem, žeť jemu přidá Bůh ran napsaných v knize této. A jestliže by kdo ujal od slov proroctví tohoto, odejmeť Bůh díl jeho z knihy života, a z města svatého, a z těch věcí, kteréž jsou napsány v knize této. (Zj 22:18-19)

I ten, kdož není nalezen v knize života zapsán, uvržen jest do jezera ohnivého. (Zj 20:15)



Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 92 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 26. září 2010 @ 20:05:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
každý si může být jist svou spásou podle míry své víry. Vše se točí kolem důvěry v Boží slovo.



Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 26. září 2010 @ 21:02:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Momonko,

jsou dvě knihy života: 1. kniha života Beránka zabitého od založení světa (Zj 13:8, 21:27) a 2. kniha života (Zj 20:15).

V té první jsou zapsáni od založení světa živí Bohu, který je jejich Bohem (L 10:20). V té druhé jsou průběžně zapisováni mrtví, kteří budou souzeni před velikým bílým trůnem podle svých skutků (Zj 20:12, 15), díky čemuž nebudou odsouzeni do ohnivého jezera. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 26. září 2010 @ 22:50:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, leonete,

omylem jsem to vložil pod tvůj komentář a ne pod článek.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 26. září 2010 @ 22:55:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle mi došlo.


]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 20:09:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta druhá skupina tedy bude spasena na základě skutků? Chápu to dobře?


]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 27. září 2010 @ 20:17:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoli, Momonko,

je napsáno, že jejich jména budou zapsána v knize života, což znamená, že rozhodující nebudou jejich skutky. Jestli zápis do knihy života bude proveden na základě jejich jistých dobrých skutků, je otázka nebo spíš tajemství, na základě čeho vlastně se tam jistá jména ocitnou.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 27. září 2010 @ 20:54:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, tak jsem se podíval na ty verše a nějak nemůžu nalezt, že by někdo byl před velikým bílým trůnem dodatečně zapsán do knihy života. z jakého překladu jsi to vyvodil?
Jsou určité výklady těchto míst, ale ty jsou formulovány jinak. Tady bych o tom nechtěl psát.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:17:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, leonete,

jak jsi přišel na to, že dodatečně? Nerozumím.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:36:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle jsi napsal dole někomu:
budou zapsáni někteří mrtví neboli žádný člověk nemůže být zapsán v obou knihách!
Já z toho pochopil, že dodatečně. Použil jsi budoucí čas. Já bych tam napsal "jsou"

Pak ale stačí jedná kniha. Ale to nebudu vysvětlovat tady.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 27. září 2010 @ 22:25:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Použil jsem budoucí čas ve smyslu, že tam budou zapsáni v ten den soudu, ale ne všichni jsou tam zapsáni dnes; tzn. že jsou tam zapisováni průběžně, narozdíl od Beránkovy knihy života, kde jsou zapsáni Bohem vybraní v Kristu od založerní světa.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 27. září 2010 @ 22:26:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: ... v Kristu od založení světa.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 27. září 2010 @ 22:43:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co brání možností, že jsou zapsáni od založení světa? V rámci Jeho vševedoucnosti to nelze vyloučit. Dobře lze tady uvažovat o obou možnostech, ale výsledek je v podstatě stejný. 15 verš.

ovšem celá tato polemika je v této chvíli pro nás nedůležitá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 27. září 2010 @ 23:04:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Beránkově knize života jsou lidé zapsaní od založení světa, poněvadž jsou Bohem předzvědění, předem známí, jsou Jeho/Boží, vyvolení v Kristu Ježíši, ale ti mrtví udělají zřejmě během svého života něco, kvůli čemu budou (moci být) zapsáni do knihy života a jsou tam proto zapisováni průběžně. Ne, že by to Bůh nevěděl, ale protože je to nejspíš v souvislosti s jejich skutky a o ty na tomto soudu půjde především - viz např. Mt 10:42 a Mk 9:41.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:20:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to už je na mne moc. Asi strkám nos do věcí, po kterých mi nic není... Jak říkáš - je to tajemství. Těch knih je na základě těchto veršů víc + ta kniha života. Když přihlédneme k Ř 2:14-16, tak v určitých případech je víra irelevantní...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:23:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě chci dodat - nevidím důvod rozlišovat mezi knihou života a knihou života zabitého Beránka...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:31:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Bůh ho vidí. V Beránkově knize života jsou zapsáni živí Bohu, v knize života jsou zapsáni někteří mrtví - to je ten rozdíl a je to důležitý rozdíl.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 22:21:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych spíš napsala "Ale Willy ho vidí"...:-) Ještě se na to podívám pořádně. Zatím ahoj.


]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 08:41:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wili, 

neměl by jsi číst zbrkle. Na verších Zjevení Janovo 20:12,15 to zkus v klídku přečíst znovu. Ostatní tebou uvedené verše pak nemají k problému významnější vztah. 

Zjevení Janovo 20:12  Viděl jsem mrtvé, mocné i prosté, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy...o počtu knih zde není uvedeno nic. Z takto napsané informace můžeme odvodit, že jich bylo více než jedna. Ještě jedna kniha byla otevřena, kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách. Mrtví byli souzení podle svých činů. Je to dost zarážející informace pro ty, kteří říkají že skutek nemá žádný vliv na spasení. Jedním z východisek je, že konáni dobra nestačí samo o sobě ke spasení, protože nesvedeme konat pouze dobro a zlo, kterého se dopouštíme častěji převažuje..atd., ale to je jiný příběh. Pro nás je teď důležité, že činy konané během života se zapisují do nějakých knih.Nevíme do jakých ani kolik těch kmih vlastně je. Nepíše se tam, že skutky jsou zapsané v knize života, to ani náhodou. Rovněž tam je napsáno, že byla otevřena ještě jedna kniha, kniha života. Není tam, že byly otevřené ještě dvě knihy života. Kniha života je tedy pouze jedna  A kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera.


]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 28. září 2010 @ 18:29:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj karkulko,

jak víš, že jsem četl zbrkle?! Všechny mnou uvedené verše se k tématu vztahují.

Napsal jsem, že dvě jsou knihy života - Beránkova a ta druhá. Před velikým bílým trůnem ale bude otevřena jen jedna kniha života. O otevření Beránkovy knihy života není nikde zmínka - koneckonců Pán zná ty, kdo jsou Jeho, takže se nepotřebuje před soudnou stolicí Kristovou do své knihy dívat. Knih skutků bude zřejmě více než jedna, proto to množné číslo. V knize života jsou/budou zapsaná jména nikoli skutky. Poukázal jsem jen na to, že jména v knize života mohou být zapsána na základě jistých skutků, nikoli ty skutky samy.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 30. září 2010 @ 13:36:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na co na všechno člověk nepříjde...


]


Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 19:59:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
i já to tak vidím. Už mi to došlo;-)


]


Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 07:57:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatá pravda! Zapomněl jsi ale upozornit, že jelikož však nikdo míru své víry není schopen posoudit a tedy znát (zná ji pouze Bůh, který vidí do naších srdci), spasením si nikdo jist nemůže být. A to je dobře, protože přesto, že víme, že svými skutky spasení nebudeme, často na to naštěstí v praxi zapomínáme a v naději že nám to bude přičteno , ochotněji šíříme lásku. :-)


]


Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 27. září 2010 @ 13:30:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Lukáš  11:4    |  A odpusť nám naše hříchy, neboť i my odpouštíme každému, kdo se proviňuje proti nám. A nevydej nás do pokušení .“
  • Jan  20:23    |  Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou.“
  • Skutky apoštolů  3:19    |  Proto čiňte pokání a obraťte se, aby byly smazány vaše hříchy



Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 27. září 2010 @ 14:30:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Židům  10:26    |  Jestliže svévolně hřešíme i potom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,



Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 27. září 2010 @ 17:58:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Římanům. kap. 11:
16  Je-li první chléb zasvěcen, je svatý všechen chléb; je-li kořen svatý, jsou svaté i větve.
17  Jestliže však některé větve byly vylomeny a ty, planá oliva, jsi byl naroubován na jejich místo a bereš sílu z kořene ušlechtilé olivy,
18  nevynášej se nad ty větve! Začneš-li se vynášet, vzpomeň si, že ty neneseš kořen, nýbrž kořen nese tebe!
19  Řekneš snad: Ty větve byly vylomeny, abych já byl naroubován.
20  Dobře. Byly vylomeny pro svou nevěru, ty však stojíš vírou. Nepovyšuj se, ale boj se!
21  Jestliže Bůh neušetřil přirozených větví, tím spíše neušetří tebe!
22  Považ dobrotu i přísnost Boží: přísnost k těm, kteří odpadli, avšak dobrotu Boží k tobě, budeš-li se jeho dobroty držet. Jinak i ty budeš vyťat,
23  oni však, nesetrvají-li v nevěře, budou naroubováni, neboť Bůh má moc naroubovat je znovu.

Ono to odpadnutí může i jiné, než si ho ti, co jsou jisti sami sebou, představují! Člověk může mít odpadlé, pokrytecké srdce i jako člen nějaké té denominace, hrdě se nazývající církev! Ale Ferům, Leonetům a jim podobným to nikdy nevysvětlíš. :-(

Chodil jsem před lety do sboru, kde začali pod vlivem jednoho kazatele tvrdit, že Ananiáš a Safira byli spaseni, vždyť byli členové církve! Prostě stačí, když jsi v církvi, a můžeš klidně hřešit, stejně budeš spasen!

Doufám, že je zde dost těch, kterým je naprosto jasné, proč mezi takové už raději nechodím...

Matouš, kap. 13:
36  Potom opustil zástupy a vešel do domu. Učedníci za ním přišli a řekli mu: „Vylož nám to podobenství o pleveli na poli!“
37  On jim odpověděl: „Rozsévač, který rozsívá dobré semeno, je Syn člověka
38  a pole je tento svět. Dobré semeno, to jsou synové království, plevel jsou synové toho zlého;
39  nepřítel, který jej nasel, je ďábel. Žeň je skonání věku a ženci jsou andělé.
40  Tak jako se tedy sbírá plevel a pálí ohněm, tak bude i při skonání věku.
41  Syn člověka pošle své anděly, ti vyberou z jeho království každé pohoršení a každého, kdo se dopouští nepravosti,
42  a hodí je do ohnivé pece; tam bude pláč a skřípění zubů.
43  Tehdy spravedliví zazáří jako slunce v království svého Otce. Kdo má uši, slyš!“









Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 27. září 2010 @ 18:35:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To máš pravdu, nikdy mi nevysvětlíš, proč bych neměl brát Krista jako svou Jistotu!


]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 27. září 2010 @ 18:55:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ale vždyť ber, já neříkám, že to nemáš dělat. Jde mi o něco jiného - o falešnou jistotu spasení, ale to ty nejsi schopen pochopit.


]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 27. září 2010 @ 19:06:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem kouřil, měl jsem výčitky a to mne přibližovalo ke Spasiteli, jako k jediné záchraně od toho marastu.
Přesvědčil jsi mne, abych se vzdal špatných věcí. Když jsem tě poslechl, chceš mi brát i ty dobré. 
Co budeš žádat příště?
Kdo tě posílá?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 29. září 2010 @ 10:37:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Co dobrého ti chci vzít?

Falešná jistota spasení je dobrá? Od kdy? Pravou ti přitom přeju z celého srdce! Jenže tu ty nemáš... :-(



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 29. září 2010 @ 11:08:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže abychom byli na stejné vlně, mám upustit od jistoty spasení.

Takže podle tebe - pokud nebudu věřit, že jsem spasený, tak budu spasený? ........ 

Víš jistě, že je to dobře? Abych se na to mohl spolehnout, než tomu odevzdám život.

Protože víra neznamená pochybovat, víš! Uvědom si, že jak mně navedeš špatně, "tak se vrátí soudce a s ním i zákon."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 29. září 2010 @ 12:13:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Napsal jsem ti přece jasně, že se s tebou nemíním dohadovat! Vím, že je to tvůj cíl. :-)

Jen tolik - budeš-li si jist, že jsi spasen, ale Pán to bude vidět jinak, k čemu ti ta tvoje jistota byla? :-o




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 29. září 2010 @ 12:21:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Přece jenom ti to ještě zkusím vysvětlit - nebudeš-li opravdu dělat Boží vůli, nebude-li tvá víra živá, žádná jistota spasení ti nepomůže, ba naopak...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 29. září 2010 @ 13:22:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybych tě teď poslechl, tak jak si můžu být jist, že jsem poslechl Boží vůli, když ani ty si nejsi jist, ve své víře.
Poslechl bych jenom tvoji vůli, o které si myslíš, že by mohla být Boží vůlí, ale nemáš v tom jistotu.
Budu tedy dále poslouchat spíše Krista, který tu jistotu nepostrádal.

Jestli tě to potěší, nebudu na tvé komentáře reagovat, abych u tebe nevyvolával pocit, že mým cílem je dohadovat se s nejistotou, když mám jistotu, že má jistota je opřena o Jistotu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 29. září 2010 @ 14:36:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"...ale nemáš v tom jistotu."

Jak ty víš, že v tom nemám jistotu? :-o

Ale jak chceš, nech si svou jistotu, a já si nechám svou.

Mne diskuse s tebou otravují úplně stejně, jako ty s Jaelou. Byl bych vskutku rád, kdybys mne přestal obtěžovat svým kverulantsvím a svou falešnou jistotou. Ale vím, že se stejně pokusíš o poslední slovo, abys vypadal jako spravedlivý. Takže otravuj klidně dál, budu snažit se na tebe reagovat co nejméně... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou ji (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 29. září 2010 @ 14:58:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Pro ostatní, aby viděli, že Fera je lhář a překrucovač:

Fera: "Takže abychom byli na stejné vlně, mám upustit od jistoty spasení."

To jeho rekce na moje:

"Falešná jistota spasení je dobrá? Od kdy? Pravou ti přitom přeju z celého srdce! Jenže tu ty nemáš... :-("


Nenapsal jsem mu, že by neměl mít jistotu spasení, jen jsem ho varoval před falešnou! Posuďte jeho reakci sami...


]


Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 19:56:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj pohled je deformovaný profesně.

Před založením světa Bůh už měl databázi se všemi lidmi, je to těžko pochopitelné pro nás lidi, ale co je pro Boha nemožné?
Záleží na člověku, zda Bůh ho vymaže z databáze nebo ne. Jinak nevím o žádných dvou knihách a nechápu, kde Willy přišel na takovou kombinaci, která nedává ani smysl. Když jsme zapsáni v té první knize proč nějaké dopisování do druhé?

Efezským 1:3  Požehnaný Bůh a Otec Pána našeho Jezukrista, kterýž požehnal nám všelikým požehnáním duchovním v nebeských věcech v Kristu.
4  Jakož vyvolil nás v něm před ustanovením světa k tomu, abychom byli svatí a neposkvrnění před obličejem jeho v lásce,

Teď jsem nahrál zastáncům predestinace, ale nikdo to na čele nemá napsáno ani předepsáno, pouze Bůh už dopředu ví kdo zůstane věrný a kdo ne. My to nevíme.
rastan



Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 27. září 2010 @ 20:04:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rastane,

píšeš: Jinak nevím o žádných dvou knihách a nechápu, kde Willy přišel na takovou kombinaci, která nedává ani smysl. Když jsme zapsáni v té první knize proč nějaké dopisování do druhé?

Pak právě pro tebe byly odkazy z Písma. Kdyby jsi četl pozorně, věděl bys, že v Beránkově knize života jsou od založení světa zapsaní jenom živí. V knize života, která bude otevřena při soudu před velikým bílým trůnem, budou zapsáni někteří mrtví neboli žádný člověk nemůže být zapsán v obou knihách! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 17:51:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zjevení Janovo 3:5  Kdo zvítězí, tenť bude odín rouchem bílým; a nevymažiť jména jeho z knih života, ale vyznámť jméno jeho před obličejem Otce svého i před anděly jeho.
Zjevení Janovo 13:8  Protož klaněti se jí budou všickni, kteříž přebývají na zemi, jichžto jména nejsou napsaná v knihách života Beránka, toho zabitého od počátku světa.
Zjevení Janovo 17:8  Šelma, kterous viděl, byla, a již není, a máť vystoupiti z propasti a na zahynutí jíti. I diviti se budou bydlitelé země, (ti, kterýchžto jména nejsou napsána v knihách života od ustanovení světa,) vidouce šelmu, kteráž byla, a není, avšak jest.
Zjevení Janovo 20:12  I viděl jsem mrtvé, malé i veliké, stojící před obličejem Božím, a knihy otevříny jsou. A jiné knihy také jsou otevříny, to jest knihy života, i souzeni jsou mrtví podle toho, jakž psáno bylo v knihách, totiž podle skutků svých.
Zjevení Janovo 20:15  I ten, kdož není nalezen v knihách života, uvržen jest do jezera ohnivého.
Zjevení Janovo 21:27  A nevejdeť do něho nic poskvrňujícího, anebo působícího ohyzdnost a lež, než toliko ti, kteříž napsaní jsou v knihách života Beránkova.
Zjevení Janovo 22:19  A jestliže by kdo ujal něco od slov proroctví tohoto, odejmeť Bůh díl jeho z knihy života, a z města svatého, a z těch věcí, kteréž jsou napsány v knize této.

Tož jsem Willy tady kopnul všechny verše o knize života. Možná jsem slepý, ale nikde tady nevidím zapisování u soudu nebo po smrti. Je řeč o vymazávání a o těch, kteří jsou zapsáni a těch, kteří nejsou zapsáni.

"V Beránkově knize života jsou lidé zapsaní od založení světa, poněvadž jsou Bohem předzvědění, předem známí, jsou Jeho/Boží, vyvolení v Kristu Ježíši, ale ti mrtví udělají zřejmě během svého života něco, kvůli čemu budou (moci být) zapsáni do knihy života a jsou tam proto zapisováni průběžně. "

Tohle je čirá spekulace a nesmysl, když Bůh předzvěděl (jak jsi správně napsal) to nevěděl o všech? Prosím nevymýšlej svoje pravidla. Pokud Zj.20,15 (podle tebe) svědčí o zapisování při soudu nebo po smrti tak nevím co si mám o tobě myslet?
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 28. září 2010 @ 18:39:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tvému komentáři jediná poznámka: mrtvé Bůh nepředzvěděl - Bůh je Bohem živých.

A jinak - nespekuloval jsem ani nepsal nesmysly ani si nevymýšlel. To ty sis vymyslel jakési zapisování u soudu nebo po smrti. Kdes to vzal, nevím?! Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 30. září 2010 @ 21:40:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"V té druhé jsou průběžně zapisováni mrtví, kteří budou souzeni před velikým bílým trůnem podle svých skutků (Zj 20:12, 15), díky čemuž nebudou odsouzeni do ohnivého jezera. Tož tak."

Tož to jsem asi špatně četl?
rastan


]


Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 27. září 2010 @ 20:32:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží svrchovanost (predestinace) vyvolává v mysli přirozeného člověka pocit nespravedlnosti a nenávisti, zatímco srdce znovuzrozeného duchovně vzkříseného člověka vyjadřuje vděčnost a lásku.

Do které skupiny by ses zařadil ty?



]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:04:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No dobře, Fero, ale k čemu je pak ten soud? Bůh je bude soudit za to, že si je nevybral? To pak mohou Bohu říct: A co jsem měl jako dělat, když jsi mne nevyvolil? Neznovuzrodil? Já vím, nádoby hrčíři neodmlouvají:-) Ale přesto 1Tim 2:

1 Především pak žádám, aby se konaly prosby, modlitby, žádosti a díkůčinění za všechny lidi,
2 za krále i za všechny, kdo jsou ve vysokém postavení, abychom mohli vést klidný a pokojný život ve vší zbožnosti a počestnosti;
3 neboť to je dobré a vzácné v očích našeho Spasitele Boha,
4 který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy.

Bůh tedy chce, jenže je tu asi někdo, kdo nechce...


]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:23:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne za svět prosím, ale za ty, které jsi mi dal, neboť jsou Tvoji.        Jan 15:16

To je ta modlitba za "všechny" lidi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:30:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modlitba není za všechny lidi. No a co jako? Nerozumím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:37:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud nerozumíš, neovlivním. Ahoj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:33:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všechno je mi dáno od mého Otce a nikdo nezná Syna než Otec, ani Otce nezná nikdo než Syn - a ten, komu by to Syn chtěl zjevit. Matouš 11:27.

Tak kde je problém, když chce, aby všichni lidé spaseni byli? Stačí, aby Syn chtěl zjevit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 22:04:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty myslíš, že to Syn nechce zjevit všem? Proč?

1Tim 4:10: Vždyť proto také pracujeme a snášíme pohanění, že máme naději v živém Bohu, který je ochráncem všech lidí, a zvláště věřících.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 28. září 2010 @ 11:57:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proto se namáháme a zápasíme, že máme naději v živém Bohu, který je Spasitel (ochráncem NBK) všech lidí, zvláště věřících. (1. Timoteovi 4:10)

Bůh je opravdu jistým způsobem "Spasitelem" světa. Všichni lidé tedy nejsou určeni k dobrodiní plynoucí z Kristova kříže týmž způsobem. Všechno Boží milosrdenství - vycházejícím sluncem počínaje, přes omezování lidské zvrácené svobody, až po kázání evangelia po celém světě konče - je možné jen kvůli kříži. Bůh vyvolil svůj lid kvůli Sobě. Kvůli vyvoleným byl Ježíš ukřižován, a kvůli vyvoleným udržuje celý svět v obecné milosti než vejde plný počet pohanů. Kvůli kříži a vyvoleným se těší značné obecné milosti i ti, kteří propadli Jeho hněvu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 28. září 2010 @ 12:01:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží obecná milost

Abychom plně pochopili pasivitu a aktivitu Božích vyhlášení, musíme si nejprve vysvětlit, co míníme pojmem "Boží obecná milost". To je ta milost, z níž mají všichni lidé bez rozdílu, ať vyvolení nebo zavržení, užitek. Obecná milost zůstává stále milostí. Není to ani Boží povinnost, ani náš nárok. Bůh ji uplatňuje, protože chce, ne proto, že by musel. Kdyby ji v tomto okamžiku odňal, vše by se zhroutilo, a přesto by to byl spravedlivý soud. Bůh nás udržuje z milosti, přestože si jeho "podržení" nezasluhuje ani jeden z nás.

...protože on dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé. (Matouš 5:45)

Proto i ti, kteří se Bohu vysmívají, mají dostatek chleba, ošacení, střechu nad hlavou, zdraví, všemožné věci pro potěšení, jsou nadáni různými talenty a uměleckými sklony, zručností, intelektem, žijí v prostředí, kde stromy okysličují vzduch a prameny pitné vody vyvěrají ze země. To je jen část "Boží obecné milosti", která více méně slouží všem lidem bez rozdílu. Celý tento svět je obrazem Boží obecné milosti - ať jdeme do opery, zoologické zahrady, na operaci mozku, těšíme se z přátelství, nebo vidíme lásku v pohanské rodině. Můj lékař o mne pečuje s porozuměním jen proto, že jej Bůh omývá Svou obecnou milostí. Vše dobré, co konáme, ať jsme lidé přirození nebo novězrození, je Boží zásluha a Sláva. Nikdo, ať Boha uznává nebo ne, se nemůže vychloubat vlastní dobrotou, dokonalostí nebo dokonce soběstačností!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. září 2010 @ 16:18:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:::" Kvůli vyvoleným byl Ježíš ukřižován":::

Z čeho tak usuzuješ? Kde je cosi takového v Písmu?

Pán Ježíš byl ukřižovám na všechny lidi bez výjimky, nikoli kvůli vyvoleným.

To je skutečné učení evangelia. Kristus vykoupil svou smrtí veškeré stvoření (Ř 8,19-22;).

Jinou věcí je, že mnozí jeho nabídku spásy ke své vlastní škodě odmítnou. Ale Kristova nabídka platí pro každého (1 Tm 2,4; 1 Tm 4,4; ).



S dalším tvým komentářem souhlasím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 28. září 2010 @ 17:59:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:::" Kvůli vyvoleným byl Ježíš ukřižován":::

Z čeho tak usuzuješ? Kde je cosi takového v Písmu?  :

1.Petr 2:8       Oni přicházejí k pádu svým vzdorem proti slovu – k tomu také byli určeni.
9  Vy však jste ‚rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu‘, abyste hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla.
10  Kdysi jste ‚vůbec nebyli lid‘, nyní však jste lid Boží; pro vás ‚nebylo slitování‘, ale nyní jste došli slitování

Žalmy 65:5     Blaze tomu, koho vyvolíš a přijmeš, aby směl pobývat ve tvých nádvořích. Tam se budem sytit dary tvého domu, tvého svatého chrámu.

Deuteronomium 10:15  Avšak Hospodin přilnul jenom k tvým otcům, zamiloval si je a
vyvolil jejich potomstvo, vás, ze všech národů, jak tomu je dnes.

Žalmy 106:4 
4  Hospodine, rozpomeň se na mě pro přízeň, jíž lid svůj zahrnuješ, navštiv mě svou spásou,
5  abych směl spatřit dobro tvých vyvolených, abych se radoval radostí národa tvého, abych společně s tvým dědictvím o tobě s chloubou mluvil.

Matouš 22:14  Neboť mnozí jsou pozváni, ale málokdo bude vybrán.


Jan 6:65  A řekl: „Proto jsem vám pravil, že nikdo ke mně nemůže přijít, není-li mu to dáno od Otce.“
Zjevení 3:7
Toto prohlašuje ten Svatý a Pravý, který má klíč Davidův; když on otvírá, nikdo nezavře, a když on zavírá, nikdo neotevře:

Jen hledat a chápat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou ji (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. září 2010 @ 13:05:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Účelovým vytrháváním nepochopíš smysl Písma, ale pouze tak, že hledáš takový výklad, který neodporuje žádnému jinému místu.


]


Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:09:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty myslíš jako se všemi lidmi, co se kdy narodili? Já jsem totiž měla za to, že tady jde pouze o lidi, kteří byli vyvoleni ke spáse, proto mi nešlo na rozum, že je může Bůh z této knihy ještě vyškrtnout.


]


Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:41:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by Bůh dopředu věděl, kdo uvěří, aniž by to ovlivnil, znamenalo by to, že to lidem sdělilo tělo a krev.
Což není možné!


]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 22:13:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je fakt. Ale když mi někdo dává dar, tak je na mně, zda ho přijmu nebo ne. No a tady mám spásu na stole a ani nevím, odkud to spadlo a nezbývá než to přijmout. Mě to těší, o to nic, ale proč já ano a ten druhý už ne?


]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 28. září 2010 @ 10:57:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Momonko.
To mrzí tebe, mne, ostatní věřící. Proč já ano, a ten druhý ne?
Mrzí to i ty, kteří "ne"?

Zkoušelas mluvit před člověkem, který "ne", o Kristu, o spáse?
Najednou každý spěchá, dosavadní rozhovor ztratil náboj pro něj, cítí se nejlépe až odejde.

Přirozenému člověku je nejlépe, co nejdále od Boha.
Takoví jsme byli všichni, dokud se v nás něco nezlomilo.
Něco přirozeného v nás se muselo zlomit ne přirozeně, ale nepřirozeně, jinak by předešlý stav nebyl přirozený.

Ta tvoje/naše věta:  " ....ale proč já ano a ten druhý už ne?", má smysl jako věta - Proč vlci nechtějí žrát trávu, jako my ovečky!
Copak neví, že je dobrá?

Dokud se nadpřirozenou transformací nestane z vlka ovečka, nebude mu tráva chutnat.
Dokud se nadpřirozeně nezmění přirozenost vlka, nikdy nebude litovat, že nemůže žrát trávu jako ovečka a nebo to někomu vyčítat.
To jen ovečky nechápu, že jim to nevadí!
Takovým lidem, kteří chtějí být co nejdále od Boha, to Bůh umožní na dobu, po kterou po tom touží.

Jaká nespravedlnost ze strany Boží.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. září 2010 @ 16:36:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mrzí mě, že ti musím neustále v něčem oponovat.

Ale uvědom si, že my všichni jsme byli stvořeni Bohem jako ovečky.
To, že nám z vlastní pýchy zachutnalo maso, je důsledek dědičného hříchu od pádu prvních lidí do hříchu. Takže ona "přirozenost" masožravosti není od Boha, ale je z tohoto přirozeného světa.

Člověk však byl stvořen k existenci přesně na hranici světa viditelného (tělem) a světa duchovního (duší). Žije v obou těchto světech a má tedy schopnost svým bytím inklinovat více k jednomu z těchto světů a ten druhý zanedbávat.

Skutečnou přirozeností člověka, tak jak byl zprvu stvořen, je zjevovat ve viditelném světe neviditelnou skutečnost - Boha. Být jeho viditelným obrazem, projevovat se láskou.

Tedy člověk, který inklinuje pouze do přirozeného světa, není ve své vlastní původní přirozenosti. Takový člověk má přirozenost světa, která je nám cizí a vnitřně nemůže být spokojen, naplněn.. Člověk má přirozenost vyjímečnou ze všech ostatních tvorů (Gn 2,20).

Znovuzrození v Kristu nám vrací naše původní místo, naše původní postavení Božích dětí, kdy životy zjevujeme neviditelnou skutečnost ve viditelném světě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 28. září 2010 @ 18:13:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano oko, první lidé měli možnost výběru.
Od pádu tuto možnost ztratili a na jejich volebním lístku zůstal jen satan.

Ty pořád píšeš, jak ses svobodně rozhodl pro Boha. Tys tu svobodu měl ještě jako přirozený člověk, pohybující se jen v mantinelech zla? Tys nebyl otrok hříchu?
U tebe neplatilo: Jan 8,32  Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.“ ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. září 2010 @ 15:09:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Od pádu tuto možnost ztratili "...

Ukázka hlouposti.

Co Abrahám, co Mojžíš, co David a všichni starozákonní spravedliví?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 22:54:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Takovým lidem, kteří chtějí být co nejdále od Boha, to Bůh umožní na dobu, po kterou po tom touží. //

Co nejdále od Boha chtěli být kdysi všichni a ani je nenapadlo, se k Bohu vůbec přiblížit. Tohle vyznívá tak, že jim Bůh projevil určitou laskavost, když je nechal co nejdál od sebe, protože si nic jiného nepřáli. Stejně jako projevil lakavost vůči nám, že nás zachránil, ačkoliv jsme také chtěli být od Něj daleko. 

//Proč vlci nechtějí žrát trávu, jako my ovečky! Copak neví, že je dobrá?//

Jenže podle tvé "teorie" je tady "někdo", kdo z nich ty ovečky udělat nechce, i když ví, že je to pro ně lepší, neboť ovečky má raději. Avšak soudě dle Písma, Bůh chce, aby všichni byli ovečkami, chce spasit všechny.

"Zdaliž jakou líbost mám, když umírá bezbožný? dí Panovník Hospodin. Zdali ne raději když se odvrací od cest svých, aby živ byl?" (Ez 18,23)

On nemá zalíbení ve smrti bezbožníka a přesto jej nechá zahynout? Copak nemůže takto přitáhnout k sobě/znovuzrodit/spasit všechny? Nemá tu moc??


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 29. září 2010 @ 08:28:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chce Bůh aby všichni spaseni byli?
Chce!
Má Bůh moc, aby všichni spaseni byli?
Má!
Budou všichni spaseni?
Ano!

Budou spaseni všichni, kteří jsou zapsáni od založení světa v Knize Beránkově. Jak slíbil.


Má zalíbení ve smrti bezbožníka?
Nemá!
Může za to On, že bezbožník zemře?
Nemůže - může si za to bezbožník!


Vyvoleným Bůh vyměřil  milost, která nemaří spravedlnost, ostatním vyměřil spravedlnost.
Co tedy řekneme. Je Bůh nespravedlivý?
Naprosto ne!

Bůh vyvolil podle své nekonečné, bezpodmínečné, nevyzpitatelné a nevystopovatelné moudrosti!
Rozhodl se darovat části padlého lidstva nezaslouženou milost, zbylá část je pak ponechána ve své zatvrzelosti.

Dám ti však i naději.
Vyvolil Hospodin etnický Izrael?
Vyvolil!
Vyvolil ostatní národy?
Nevyvolil....................

Ale už se o tom tématu nebavme, není pro mne důstojné, abych obhajoval Hospodina proti nařčením lidí. On není obžalovaný, ale Soudce!

Jsou důležitější témata,která nevyvolávají tolik averze u křesťanů, třeba :

Kristův kříž svázal satana tak, aby nemohl svést ty, kteří patří Bohu. atd.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 29. září 2010 @ 16:03:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Počkej Fero, myslím, žes to trochu přepísk, když máš pocit, že obhajuješ Hospodina proti mému nařčení! Obhajuješ pouze své přesvědčení, když už:-) Že tomu pevně věříš, neznamená, že Bůh to vidí stejně:-)

//Může za to On, že bezbožník zemře?
Nemůže - může si za to bezbožník!//

No, a to já právě tvrdím a ty mi oponuješ! Ty bys měl ale napsat toto: bezbožník neví, kam spěje, žije daleko od Boha a bez Boha, sám nemá šanci Boha poznat... Je to Bůh, kdo si přitáhne bezbožníka, je to Bůh, kdo tě znovuzrodí bez tvého přičinění a postará se o to, abys uvěřil.

Nebo mi chceš říct, že já absolutně nemůžu za to, že si mě Bůh vyvolil ke spáse, ale absolutně můžu za to, že si mě nevyvolil ke spáse? Já myslela, že v hříchu jsme si všichni rovni, neboť všichni zhřešili a chybí jim Boží sláva...

Jistě, že jsou důležitější témata, ale zrovna teď se bavíme o tomto:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 30. září 2010 @ 11:33:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Momonko, chyba není ve vašem přijímači. Omlouváme se, ale včera se vám podařilo upozornit na chybu v našem vysílání.
Pracuje se na odstranění a vylepšení příjmu ze Zdroje.

Pokud se nám podaří odstranit "poruchu", ozveme se a navíc vám slibujeme silnější a jistější signál, zaručující méně reklamací na naši adresu! 

Technici usilovně pracují na odstranění závady!
Tímto vám děkujeme za vaše upozornění na dlouholeté částečně špatné signály.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. září 2010 @ 14:34:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neděláš si ze mne jen legraci, viď že ne?:-)


]


Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 22:18:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpovědnost za svůj život. Ve SZ je pojem spasení chápán jako plnění Božích ustanovení resp. poslouchání Boha. V „den Hospodinův“ bude život zúčtován a ten kdo plnil to co měl a žil pro Hospodina bude s ním „na věky“ a ten kdo činil zlé, konal modloslužbu apod. bude navěky zatracen. Princip rovné šance platí ovšem i ve SZ . Z Písem SZ také víme, že nikdo nemůže být odsouzen za hříchy svého otce, matky, příbuzných k věčné smrti 2 Par.25:4  „Ale jejich syny neusmrtil, neboť je napsáno v Zákoně, v Knize Mojžíšově, že Hospodin přikázal: „Otcové nezemřou za syny a synové nezemřou za otce, nýbrž každý zemře za svůj hřích.“. Jinými slovy : To co se týká spásy pro věčnost se týká každého osobně s osobní odpovědností  viz. Ez. 18:14 – 23….. bude jednat podle mých řádů a řídit se mými nařízeními, ten pro nepravost svého otce nezemře, jistě bude žít…….« Bude-li syn jednat podle práva a spravedlnosti, dbát na všechna má nařízení a plnit je, jistě bude žít.  Duše, která hřeší, ta umře; syn nebude pykat za nepravost otcovu a otec nebude pykat za nepravost synovu; spravedlnost zůstane na spravedlivém a zvůle zůstane na svévolníkovi. Kdyby se svévolník odvrátil ode všech svých hříchů, jichž se dopouštěl, a dbal by na všechna má nařízení a jednal podle práva a spravedlnosti, jistě bude žít, nezemře…… Což si libuji v smrti svévolníka? Je výrok Panovníka Hospodina. Zdalipak nechci, aby se odvrátil od svých cest a byl živ?

Bůh je Bohem života, je jeho dárcem a nemá zájem na tom, abychom preferovali cestu věčné smrti ve svých životech. V NZ jde o přijetí či nepřijetí oběti Pána Ježíše na Golgotě a víry či nevíry v zástupnou smírčí oběť Kristovu.

Vymazání z knihy života zásadně souvisí s předcházejícím .

1. Vymazání budou …..
Lidé, kteří nikdy nepřijali Boží milost v Kristu Ježíši a neznovuzrodili se . Ve Zj. 20:12  Viděl jsem mrtvé, mocné i prosté, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Ještě jedna kniha byla otevřena, kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách“. Takže otázka, zda budu na věčnosti s Bohem je řešeno v „Knize života“. Kdo nebude nalezen v „Knize života“ bude odsouzen a jeho místo bude v „hořícím jezeru“ (Gehena). Protože je Bůh spravedlivý, bude soudit podle jejich skutků a věřím, že budou v pekle velké rozdíly v postavení a stupni utrpení.

2.Zůstanou v Knize života ……
Lidé, kteří uvěřili a stali se Božími dětmi ( bez rozdílu do které církve podle jména patří)  Zj 21:10 -12A řekl mi: „Nezapečeťuj knihu se slovy tohoto proroctví: čas je blízko.  Kdo křivdí, ať křivdí dál, kdo je pošpiněn, ať zůstane ve špíně – kdo je spravedlivý, ať zůstane spravedlivý, kdo je svatý, ať setrvá ve svatosti. Hle, přijdu brzo, a má odplata se mnou; odplatím každému podle toho, jak jednal. I znovuzrození budou souzeni , ovšem ne k odsouzení do Geheny, ale za to jak zde žili  nebo nežili pro Pána, bude každému odplaceno jak zde jednal. 

Ve Zj.3: 5 čteme „Kdo zvítězí, bude oděn bělostným rouchem a jeho jméno nevymažu z knihy života, nýbrž přiznám se k němu před svým Otcem a před jeho anděly“. Mám zato, že Bůh je dárce života, nepřeje nikomu smrt, která nebyla v původním stvořitelském díle

       Každý kdo se narodí je zapsán do „Knihy života“, ale může z ní být vymazán v případě nepřijetí zástupné oběti Kristovi !





Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 22:28:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za vysvětlení. Takto se s tím dá souhlasit.


]


Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 27. září 2010 @ 23:05:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
nevím odkud jsi to opsal, ale to co jsi tady napsal podle českého překladu nelze podle řeckého orginálu obhájit.
Např: Hořicí jezero neni gehenna.

Každý kdo se narodí je zapsán do „Knihy života“, ale může z ní být vymazán v případě nepřijetí zástupné oběti Kristovi !

Spojil jsi dva verše s jinou souvislostí do jedné dedukce. Tak tohle je víc, než říká Písmo.
Tady bych jednal velmi opatrně.
Především Zjevení 3,5 je o andělu sboru v Sardách, který měl jméno, že žije, ale Pán říká jsi mrtvý. Souvislost je vypůsobit pokání. Sardy jsou především všechny protestatnské sbory, které upadly do mrtvých skutků.

Ve Zjevení 20,11-15 se nepíše ani slovo o nějakém mazání z knihy života, naopak podle všeho jsou už knihy ukončeny. v. 11 před jeho tváři zmizela země i nebe.

Ještě jednou, to spojení těch dvou míst, které jsi napsal je až moc násilné.

Ale toto ti píšu jen kvůli tomu, aby jsi ještě více studoval tato místa a uvažoval nad i jiným výkladem. jsou to příliš obecná místa, než bychom mohli dělat tak radikální závěry.


]


Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 08:59:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Onehdy jsem napsal, že jisté je jen to, že nic není jisté. Po hlubší úvaze jsem však dospěl k poznání, že jsem se mýlil. Vždyť pokud budu trvat na tom, že jistota neexistuje, popřu tím své vlastní tvrzení. Tento paradox je ostatně znám třeba z úvahy o pravdivosti a lži. Tedy, pokud není opravdu nic jisté, nemůže být jisté ani to, že nic není jisté. Proto něco jisté být musí. Nikdo však neví, co to je. A to jisté je.:-) 
Zdá se mi to, nebo slyším až sem vaše skandování   "...karkulka na hrad, karkulka na hrad, karku..." :-)))))



Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 28. září 2010 @ 10:31:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, chtěl bych popřát hezký den, ale tady u nás od soboty lije a chčije z nebe voda.
Tak že sice nebudeme skandovat karkulka na hrad, ale karkulka do Bible a číst. Ř. 5,10; 11- "přijali usmíření"; 6,3-Což nevíte; 6-A víme; 9-A víme;16-Což nevíte; 7,1-Což nevíte;14-Neboť víme; 18-Vím totiž; 23-vidím;
A tak lze v Písmu nalézt plno jistot, jen hledat. Ř 8,38-jsem přesvědčen;
1 Kor. 1,29-31. jsou mnozí, kteří se chtějí chlubit podle těla, takoví nechápou, že mou moudrostí , spravedlností, posvěcením i vykoupením, je Ježíš Kristus můj Pán, a tím se můžu chlubit. Tak kdykoliv hovořím o jistotě svého spaseni, spravedlnosti, posvěcení i vykoupení, chlubim se tím, co učinil Pán, a tělo je tvrdě proti. Protože na tom všem nemá žádný podíl.
Tak kdo myslíš je proti jistotám? Všichni ti, kteří žijí podle tělesných žádostí. Neboť se chtějí chlubit svými skutky.
v 2,14- Duševní člověk však nepřijímá věci Ducha Božího,... 


]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 13:28:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mrzí mě že opět došlo k nedorozumění mezi námi. Jsem si vědom toho, že jsem to opět způsobil já, nedotažením svých zdělení.¨
Jistota pochopitelně existuje, ale nejedná se o jistotu absolutní. Ta přísluší pouze Bohu. Dokud nebudeme vševědoucí, jako je Bůh, nikdy nemůžeme mít jistotu, která by nebyla něčím podmíněná. My dva a ostatní věřící řeknou s námi, že je Bůh. Ovšem to platí, tedy je podmíněno tím, že jsme věřící. Pro nevěřícího Bůh není. Otec je nejistý, matka prý je jistá. Ano, pokud nedošla ke svému dítěti krádeži, adopci nebo třeba umělým oplodněním. I zde je tedy jistota, která se dá podmínit. Jistá je prý smrt člověka. Omyl! Ježíš pravil, že někteří neokusí smrti, ale my nevíme kdy to bude. Klidně to může být dnes. Pro člověka je jistota, přesto, že o ni Písmo píše, pouze stupněm pevnosti jeho víry. Kdo si tohle neuvědomí, bere si na sebe vlastnost nebo schopnost Boha. Je to podobné, jako se schopnosti darovat života. Tu přece člověk také nemá a přesto plodí potomky. Ano, myslím že mohu napsat, člověk může mít jistotu na podobné úrovní, jako má schopnost darovat život.

Tak kdo myslíš je proti jistotám? Všichni ti, kteří žijí podle tělesných žádostí. Neboť se chtějí chlubit svými skutky.

Tyhle tvé věty, přes mou hříšnost, se domnívám o mě neplatí.:-)




]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 28. září 2010 @ 14:01:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neber to jako nedorozumění, pouze jsem reagoval, na tvá slova a co mi z toho vyšlo, samozřejmě je možné, že jsem jen úplně nepochopil jak jsi to myslel, ale to je při takové komunikaci skrze psani přirozené. Takže kdybychom komukovali z očí do očí, probíhalo by to jinak, ale takhle to má nečekané následky, např. případ Nematemne.
Zmínil ses o tom, jak Ježíš říkal, že někteří neokusí smrti, předpokládám, že jsi myslel toto místo: Matouš 16,28. A napadlo tě někdy, že se tato slova se ihned potom splnila? Mat. 17, 1 - 2. "určitě neokusí smrti, dokud nespatří Syna člověka přicházejicího ve své královské moci." A co se stalo na hoře proměnění? 17,2: A byl před nimi proměněn. Jeho tvář zazářila jako slunce a jeho šaty zbělely jako světlo. Atd. Nejen já, ale i mnozi jiní vykládači toto pokládají za vyplnění jeho slov z Mat. 16,28.
Všimni si jedné zvláštní okolností, ještě nebyl ukřižován, ještě nebyl vzkříšen, ale u Boha již byl Králem a Pánem. Pro Boha otce jako kdyby se už to stalo. Úplně stejné to je s naším spasením. Pro nás teprve probíhá, ale u Otce již jsme v Kristu spasení a oslavení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 15:21:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, myslel jsem ten verš. Přistupuji k tomu podobně, jak jsem už psal jinde, i zde může být více vysvětlení a všechna mohou obsahovat pravdu. Takže, proč ne? Přesto, že se ta slova splnila, v tebou poukázané době, mohou platit i nadále a týkat se například druhého příchodu Krista. Dokonce se mohou týkat i případů v "mezidobí," které právě teď už 2000 let probíhá, co my víme? Ale to je opravdu ryzí spekulace, takže to nehodlám rozvádět. Takový, v mých očích nejpádnější argument pro tvrzení, že se asi jedna i o popis současný a budoucí je to, že během Kristova života se udála spousta věcí, které bible nezaznamenává. To, že tam nejsou, je způsobeno výběrem Ducha svatého. On rozhodl, co v Písmu má být zachováno. Jestli tedy rozhodl o tomhle verši kladně, jsem nakloněn věřit tomu, že ten verš má pro nás a pro budoucí, větší význam, než pouhý popis minulé, naplněné, události. S tím vnímáním času jsme naprosto zajedno. Také jsem to již někde psal, že v Božím království však není ani "věčná přítomnost" možná, protože tu si všichni představujeme jako jakési "skupenství" času. Jako zastavený čas. Jenže to právě není možné, jelikož tam nebude čas ani ve strnulé formě. Ale zase jsem už jinde. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 28. září 2010 @ 15:41:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechme se překvapit, nejspíše to bude tak, jak si ani nejsme schopní představit. Na lidskou mysl nevstoupilo. Mi osobně se líbí náznaky, že skutečnou smrt ani neokusíme. Neboť Pán ji okusil za všechny. a tak bych spíše dal těmto veršům tento význam. Je blíže napsanému a obsahuje méně spekulací. Ovšem to jsou věci k našemu potěšení.
Ovšem pro ty ostatní by mělo větší význam slovo spasení. a tady mám jednu droubnou poznámku, Kdykoliv si čtu nějaké životopisy velikánu víry, zpravidla vcelku neočekávaně narazím v posledních knihách těchto lidí, že objevují na závět svých životů s Pánem na "Jedno potřebné."  Většina z nich se  přiznává, že sice mnoho učinili pro Pána, ale to vše pokladají za nic, ve srovnáním s tím, mít osobní vztah s Pánem. Jak řekl David, "jeden den ve tvém stánku, je víc, než tisíc let mimo" nejsem si teď jistý, ale nějaký takový to má význam. Takže jsem si  z toho já vzal poučení, vyhledávat obecenství s Pánem, je nad veškerou službu pro Pána, bez tohoto obecenství.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 17:03:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) To asi máš, v souladu s těmi velikány, pravdu. Jenže sám píšeš, že se jedna většinou o jejich celoživotní pouť a až na sklonku dospěli k takovým, záviděníhodným, zážitkům. Strom se hold pozná po ovoci, ale víme přece, že ovoce, má-li chutnat, musí být dozrále. Předčasná sklizeň není k ničemu. 
K nejkrásnějším mým pocitům patři pocit, který se dostaví v roli dárce. Mohou ho kazit přehnané projevy díků obdarovaných. Proto je mnohdy lepší ani nebýt přítomen při vlastním aktu. To však platí ve vztahu   člověk - člověk.  Ve vztahu Bůh člověk to musí být, myslím když to bude vědomě a "naplno" prožité, nedostižné. Přesto, že budeme, pokud budeme :-), na straně obdarovaných. Rád by jsem byl jednou při takovém aktu osobně přítomen:-) Jde mi o to, aby jsem já, hříšník z podstaty a vlastních skutků, pod tíhou toho všeho, jak správně podotýkáš nepředstavitelného, nepadl. V židovské anekdotě, které mimochodem miluji, by to mohlo vyznít třeba takhle: "Slyšej, Leonet, mám nadějí, co dím, mám pevnou nadějí, to už je jen krůček k jistotě. Ale jistotu? Leonet, jsem já snad Bůh, aby jsem měl jistotu?"
 Přeji ti pevnou nadějí. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 28. září 2010 @ 17:15:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:O)  dobrá anekdota


]


Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 28. září 2010 @ 16:43:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ano ,jsme si velmi a směle jisti,že si můžeme být spásou jisti.Horší by bylo ,kdyby o někom platilo ,že by si jist nebyl ! AMEN.



Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 17:06:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro koho by to bylo horši a proč?


]


Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 28. září 2010 @ 17:18:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastiku
A tu jistotu máš ty a kdo ještě?


]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 28. září 2010 @ 20:54:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ti kdo uvěřili,tedy věřící.


]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 28. září 2010 @ 21:00:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastiku
a jak to poznáš? To máš tu naději, že máš jistotu?

Jenomže problém je v tom, že naději můžeš mít, ale nemůžeš mít jistotu, protože to bys nehřešil. a když řekneš že nehřešíš, že hřeší hřích  - tak jak ten hřích zpracováváš?


]


Kde není jistota,tam je beznaděj. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 30. září 2010 @ 22:42:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----a jak to poznáš? To máš tu naději, že máš jistotu?----


Ano Jaelo,přesně tak,když mám jistotu,mám i naději.    Vždyť v naději je naše spasení.

A kde není jistota,tam je leda BEZNADĚJ...


----Jenomže problém je v tom, že naději můžeš mít, ale nemůžeš mít jistotu,----

Jaelo ten kdo ti tvrdí ,že nemůžeš ,nebo nesmíš mít jistotu,nebo dokonce říká , že mít jistotu ,je hřích ,tak to je ďábel !  A  to opravdu hřích  je !

                                                                         V lásce  v.      Přeji nechť se Tvá víra i naděje upíná k Bohu.


]


Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 23:04:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já taky. Mám jistotu, že Ježíš Kristus je mým Spasitelem, neboť pod nebem není jiného jména, v němž bychom spaseni měli býti. Jaelo, On má tu MOC. Musíš ji zakusit, tu MOC. Víš?


]


Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 29. září 2010 @ 10:51:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Momonka
Až zakusíš Boží MOC budeš se móóóóc stydět za své hříchy, které děláš a budeš mít konečně lítost, vyznáš je a budeš prosit Pána Ježíše o odpuštění.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 29. září 2010 @ 15:39:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaela
:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 29. září 2010 @ 15:48:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Momonka
Říkáš, že diskuze je pod tvou úroveň, co? To se máš dobře, hříchů nemusíš litovat. JJ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 29. září 2010 @ 22:16:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byla bych jen další v dlouhé řadě těch, kteří se ti marně snažili vysvětlit spasení a odpuštění hříchů. Na neplodné tahanice s provokatérkou tvého ražení čas nemám.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 30. září 2010 @ 10:33:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Momonka
Myslím, že z prázdné nádoby se do hrníčku voda nenalije. A máš pravdu. Od tebe jsem se ještě nikdy nic nedozvěděla, protože tvoje diskuze je formou zpovědi:
- až napíšeš to
-odpovím
-a až napíšeš to druhé odpovím
-a nenapsala jsi to
-nemůžu ti odpovědět
-jsi provokatérka
-nemám čas

Víš co, tak se neptej a nemrhej svým drahoceným časem a máš to, ne? Já o nic nepřijdu a tobě neubude to, co nemáš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. září 2010 @ 14:31:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když se tady pořád jen chlubíš, jak hřešíš a své hříchy údajně vyznáváš, tak mě jen zajímají detaily, neboť o tom údajném vyznávání začínám silně pochybovat. Lžeš si do kapsy, moje milá.



]


Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: McMartyn_ v Úterý, 28. září 2010 @ 20:26:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo svítězí, tenť bude odín rouchem bílým; a nikoliť nevymaži jména jeho z knihy života, ale vyznámť jméno jeho před oblíčejem Otce svého i před anděly jeho. (Zj 3:5)
Vyjádřím se k tomuto verši - jestli už to v tomto duchu někdo napsal, tak se omlouvám.
Aby Duch svatý co nejvíc přiblížil situaci a stav sedmi sborů, používá vždy nějaký příměr typický pro dané město. U Sard je to mimo jiné "Kniha života". Šlo o seznamy lidí žijících v daném městě. Po své smrti byl dotyčný z knihy vymazán. Toto místo se často používá pro potvrzení toho, že jednou spasený člověk může odpadnout, protože ho Kristus vymaže ze své knihy. Ale smysl je přesně opačný!
Kniha Pána Ježíše není jako ta ze Sard. Na to chtěl dát Duch svatý důraz. V přenesení se tam píše : jeho jméno po jeho smrti nevymažu z knihy života, tak jako to máte ve zvyku vy sardští. Ten kdo je jednou nově narozen z Ducha Božího, nemůže přece zemřít. Druhá smrt na něj nemá. A proto ani nemůže být po své smrti vymazán z knihy života. Je to verš, který mluví o jistotě křesťana i po smrti, ne naopak.



Re: Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 16:59:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen Mc Martyne.
Bůh tě provázej po svých stezkách.


]


Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 29. září 2010 @ 12:23:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem si jist tím že máme být jako děti, milovat Boha i bližního a dělat to co nám říká. Kupodivu se nezmiŇuje Bůh o tom že nevejde ten kdo neporovná všechny citáty z celého Písma a nevyluští tajenku. Nemáme v domě svých rodičů ZBYTEČNĚ sahat na špinavé věci tak jak nám říkají ale když řeknou umyj nádobí a vysypej koš tak to máme udělat. A nechytat je za slovo a nerozumovat o tom jestli nás kvůli zdánlivému rozporu zabijí nebo vyhodí na ulici.
Moje odpověď na otázku v nadpisu zní ano a ne. Jsem si jist tím že Kristova oběť stačí (přestože si přeje abychom vzali svůj kříž a následovali ho) a že máme naději na spásu a pokoj věčný.



Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy