Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463514
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pátrání po správném uctívání
Vloženo Středa, 05. leden 2011 @ 22:51:55 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal kabrtdaniel

Boží pečeť, znamení šelmy a číslo 666


Znamení šelmy

..."Znamení šelmy" tedy označuje mnohem více než viditelné označení na čele nebo na ruce. Toto označení se projevuje v hlubinách myšlení, ale také vnějšně, ve skutcích, v projevech života; v těchto dvou rovinách je znamením uzurpace Boží moci.
Samotné jméno této šelmy prozrazuje její podstatu a poslání, číslo 666. Kniha Zjevení vysvětluje, že "je to číslo člověka" (Zj 13,18). V biblické tradici je číslo 6 spojeno s člověkem, který byl stvořen šestý den, člověkem, který ještě nevstoupil do náboženského společenství s Bohem, člověkem bez Boha. Číslo 6 symbolizuje tedy lidskou pýchu, která se obejde bez Boha. S číslem 6 se setkáváme při stavbě Nebúkadnesarovy sochy z knihy Daniel, na kterou text Zjevení právě před chvílí narážel (Da 3,1). Cílem této stavby bylo totiž upevnit jednotu na zemi, která by nahradila království z nebe. Číslo 6 je třikrát opakováno a toto trojí opakování ještě zvýrazňuje úmysl zmocnit se božské důstojnosti. Neboť tři je číslo Boha. Opakovat třikrát číslo 6 znamená povyšovat člověka na úroveň Boha "třikrát svatého"... (Iz 6,3; Zj 4,8).

(Jacques Doukhan ThD - Křik nebes, str. 117)

...Asi nás nepřekvapí, že falešná trojice popsaná ve 13. kapitole (Zjevení) nenabídne lidem jen falešné Boží osoby, ale i falešná první čtyři přikázání. První přikázání zní: "Nebudeš mít jiného Boha mimo mne" (Ex 20,3), ale šelma z moře zaujme Boží místo a bude vyžadovat, aby ji lidé uctívali (verše 4 a 8). Druhé přikázání zapovídá uctívání model, avšak šelma ze země postaví sochu a bude obyvatele země nutit, aby se jí klaněli (verše 14 a 15). Třetí přikázání zní: "Nezneužiješ jména Hospodina, svého Boha" (Ex 20,7), ale šelma z moře má na sobě jména urážející Boha (verše 1, 5 a 6). Ve čtvrtém přikázání se říká: "Pamatuj na den odpočinku." (Ex 20,8) Starobylé smluvní tabulky (smluvní dokumenty) byly uprostřed opatřeny pečetí majitele a zákonodárce. Jelikož má i Desatero formu starobylých smluv, nemělo by nás překvapit, že i ono nese uprostřed pečeť majitele a zákonodárce - přikázání o sobotě. "V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý." (Ex 20,11) Toto je jediné místo v celém Desateru, kde se mluví o základu Boží autority nad celým stvořením (On je Stvořitel).
Pečetění hraje důležitou roli i ve Zjevení. Zástup 144 000 svatých má na čele pečeť (Zj 14,1; srov. 7,3.4; Ex 31,13.17). Nesvatá trojice používá falešnou pečeť, jíž je znamení šelmy. Z toho vyplývá, že nesvatá trojice ze Zjevení 13 útočí na všechna první čtyři přikázání. Předmětem posledního sporu mezi drakem a ostatkem je tedy první deska přikázání....Je jasné, že znamení šelmy je záměrnou napodobeninou první desky Zákona...

(Jon Paulien - Co Bible říká o konci času, str. 110, 111)

...Lidé jsou varováni před uctíváním šelmy a před přijetím jejího znamení na ruku nebo na čelo. Každý člověk se musí osobně rozhodnout, jaký postoj zaujme. Ještě dříve, než na svět dopadnou Boží soudy, Bůh ve svém milosrdenství vyzývá lidi, aby se cele obrátili k němu. Bůh není k údělu lidí lhostejný. Šelmou je zde míněna nábožensko-politická mocnost, která vyžaduje poslušnost, šlape po Božím zákonu a jeho pravdě a bojuje proti věrnému Božímu lidu. Sochou jsou znázorněny všechny denomiance a církve, které byly kdysi Bohu věrné, ale nyní od něj odpadly.
Znamení šelmy není nějaká viditelná značka, která se umístí na ruku nebo na čelo. Je to něco, co vypovídá o životní orientaci člověka. Opakem znamení šelmy je Boží pečeť. Boží pečetí je opravdové následování Boha, je to láska k němu a poslušnost zároveň. V různých okamžicích dějin se některá klíčová vyznání stávají rozhodující. V závěru dějin tohoto světa bude viditelným klíčovým momentem zápas o správné následování Krista a pochopení Božího zákona, který vyvrcholí ve sporu o zachovávání soboty jako pravého dne odpočinku. Boží pečetí je tedy následování Boha, jak je vyjádřeno také ve 4. přikázání o sobotě. Na mnoha místech Bible se mluví o tom, že opravdové svěcení soboty je znamením Božího lidu (Ez 20,12.20; Ex 34,15 apod.). To znamená, že znamením šelmy na druhé straně je nesprávné zachovávání Božího dne odpočinku. V tomto sporu nejde jen o zachovávání určitého dne, ale jde o vyjádření pravého vztahu ke Kristu (nejde jen o zachovávání nějakého času, ale předně o obsah). Vždyť je možné zachovávat sobotu také jen formálně, nebo dokonce tak, že pravý smysl soboty vůbec není naplněn. (Židé v době Pána Ježíše byli velice horlivý v zachovávání soboty. Aby neznesvětili sobotu, ukřižovali Krista v pátek!) V době neznalosti mohou mnozí lidé v nejlepším duchu opravdového uctívání Boha zachovávat v neděli a Pán Bůh jejich postoj přijímá za pravý, protože ještě nepoznali svůj omyl. Je však také možné bezmyšlenkovitě, tradičně zachovávat sobotu, a přitom na tom být hůř než světitelé neděle. Rozhodující je totiž poznání a pohnutky. V závěru dějin budou lidé bez výmluvy, protože informace o Božích požadavcích budou úplné a lidé budou vyzýváni, aby se rozhodli, na čí stranu se přidají. Jestliže člověk na základě Božího slova pozná, co je pravda, a je o ní vnitřně přesvědčen, protože ji pochopil, ale pak se staví proti ní, je na cestě zatvrzelosti vůči Bohu a čeká ho záhuba...

(Daniel Duda, Jiří Moskala - Evangelium pro dnešek, lekce 40)

...Pokud je důsledkem hříchu oddělení, musí být i znamení šelmy spjaté s hříchem, protože je to jediná příčina oddělení. Pokud je hřích přestoupením zákona (1J 3,4), potom, stejně jako na začátku, je třeba hledat definitivní příčinu konečného oddělení v porušení Božího zákona...

(Walter J. Veith - Na pravdě záleží, str. 158)


Podobná témata

O Bibli

"Pátrání po správném uctívání" | Přihlásit/Vytvořit účet | 59 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 08:14:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč by měl Nepřítel popírat jenom 4 přikázání a ostatních 7 ponechat ? Považuji za pravděpodobné že bude hlásat pravý opak všech 10 a zejména toho 11. ve kterém je těch 10 obsaženo. Kromě toho to dělá už od chvíle kdy je dal Bůh Mojžíšovi a od chvíle kdy Ježíš vyslovil Přikázání lásky. Satanisti napsali pravý opak celé Bible který je téměř v každém knihkupectví a úryvky z něho jsou na mnoha místech na internetu. Nikdy jsem neslyšel že by někdo z nich útočil na církev adventistů sedmého dne nebo na jiné zastánce svěcení soboty nebo že by jim vadili. Až nějakého potkáte na ulici tak se ho můžete klidně zeptat jestli máte chuť kterou církev považuje za nejhorší.
Proč je podle Vás v Bibli napsáno to o tom čelu a ruce jestli si opravdu myslíte že to neplatí ?



Re: Stačí se podívat na naléhání papeže Benedikta XVI (Skóre: 1)
Vložil: Tomik v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 12:06:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odkazy a zdroje:

Papež: Neděle je den, kdy máme oslavovat stvoření



Útok na desatero Božích přikázání


Hledání pravdy 12 - Čtvrté přikázání


Hledání pravdy



]


Re: Re: Stačí se podívat na naléhání papeže Benedikta XVI (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 15:38:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podíval jsem se a hned vzápětí četl :

S odvoláním na biblický záznam o stvoření papež řekl, že neděle, jako první den týdne, spatřila úsvit stvořeného světa, den, ve kterém Bůh řekl: „Budiž světlo.“

V čem vidíte problém ?




]


Re: Re: Stačí se podívat na naléhání papeže Benedikta XVI (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 15:39:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jak to souvisí s tematem ?


]


Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 21:09:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý poutnicku,
tuším, že výše zmiňovaný druhý úryvek vidí ve znamení šelmy první desku přikázání. Nepřítel jde proti všem přikázáním, ale předmětem sporu na konci dějin bude jen první deska, protože což ten zbytek není samozřejmostí i pro nevěřícího? Nesprávné uctívání Boha bude předmětem posledního ďábelské lsti, a o tom je přeci první deska přikázání. Čelem a rukou je myšlena mysl a činy. Je to odkaz na 5. Mojžíšova 6,8  Uvážeš si je jako znamení na ruku a budeš je mít jako pásek na čele mezi očima. Ani židé význam těchto slov nepochopili a dodnes nosí na čele a na ruce přivázané úryvky ze Zákona. Zde jde o něco jiného, o skutečné pochopení, myslí i činy pamatovat na Boží zákon.


]


Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. leden 2011 @ 08:27:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se že skutečnost je o něco horší. Ani ta druhá deska není samozřejmostí a to pro nikoho. Kdo může o sobě říct že proti těm přikázání nikdy nezhřešil, myšlenkou ani skutkem a kdo by si troufnul hodit po někom kámen před tváří Boží ? Kdo nikdy ani nepomyslel na cizí majetek nebo ženu, nepromluvil hněvivé slovo ? Neprovinil se proti úctě k rodičům ? Kdyby to byla samozřejmost i pro nevěřící tak by náš svět vypadal úplně jinak. Nepotřebovali bychom zamykat, neříkalo by se že kdo nekrade ten okrádá rodinu, neexistovaly by rozvrácené rodiny ani nejrůznější zvrhlosti. Všichni bychom měli dlouhý život a dobře by nám bylo na zemi.......Nepřítel není ochoten přehlížet nebo tolerovat nic co by jen vzdáleně připomínalo dobro nebo pravdu. Teď ani potom.



]


Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 07. leden 2011 @ 16:00:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neříkám, že je to samozřejmé v tom smyslu, že by se to nedělo, jen říkám, že krást, zabíjet, smilnit, závidět je a bude všeobecně chápáno jako něco zlého. Až na deviantní a psychopatické výjimky dokáže každý z nás říct, co udělal vůči někomu zlého, nebo někdo proti němu. S prvními čtyřmi přikázáními tomu však má být na konci časů jinak. Nejenže budou mít lidé zlé jednání vyryté na ruce, ale i jejich mysl bude taková, jejich svědomí se bude řídit právě těmi čtyřmi falešnými přikázáními. (z nichž. jdeme-li do důsledku, vyplývá porušování i všech ostatních) Bůh už nebude potřeba, protože lidé si navzájem ve svých pochybných vztazích přece vystačí. A pak zakročí Bůh. O tom myslím, že to je.


]


Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 12:21:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobné články nás mohou učit pokoře, že i mezi avizovanými křesťany se nalezne hromada hlupáků a že nemůžeme mít zaslé ateistům, že mají proti nám výhrady. Když jsou nejvíc slyšet právě takovýto pošuci.



Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 12:40:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdopak asi muze za to, ze je od Bile Hory nase zem tak ateisticka.. neni se co divit, ze poctivi lide ztratili duveru v reprezentaci, ktera se necha ztotoznovat s krestany


]


Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 12:49:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po Bílé Hoře byla naše země religiozní až se tomu člověku nechce věřit. Za ateismus nese vinu francouzská revoluce, pseudohumanistické a pseudonacionální vlivy a režimy 20. století.

Poklady pobělohorské doby máš rozeseté po celé naší zemi - barokní kostely, boží muka, kaple a další sakrální architektura, róráty a koledy, které si zpívají lidé ještě dnes a další hmatatelné stopy tehdejšího živého duchovního života.

A ne, netvrdím, že se kvalita duchovního života dá poměřovat množstvím vysvavěných kapliček a kostelů. Dopředu to říkám, aby se mi to nikdo nesnažil podsunout.


]


Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 12:59:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a další sakrální architektura.....

Jako třeba toleranční kostelíky. Za vesnicí, bez věže, s vchodem směrem do polí ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 13:20:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
kdo nebyl religiozni tim pravym zpusobem, zkoncil v lepsim pripade za hrbitovni zdi, kdyz se dozil plnosti svych let nikoliv ve vyhnanstvi nebo na popravisti, pokud ovsem ze strachu nekonvertoval, aby zachranil zivot a majetek.
Komunisticka diktatura snad nevyhnala tolik narodnich elit, jako doba pobelohorska.. no pravda...  obohatila nas o celou radu svatych..
Reakce naroda, snad nejateistictejsiho na svete se projevila jako odklon od toho, cim se prohlasila byt tato cirkev jedinym platnym representantem na Zemi..
Divis se reakci lidi ? Divis se tomu, ze treba i nektere reakce jsou trochu neprimerene...?  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 23:03:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak a zase je to o tom, kdo na koho hodí více špíny. Jako by se protestanté na svém území chovali lépe. Dovolím si vytrhnout z kontextu Tomáše Halíka, který píše:

... v době, kdy u nás byli po Bílé hoře pronásledováni nekatolíci, tak daleko krvavěji byli pronásledováni katolíci, protestanti v Anglii. My jsme čítávali, když jsem působil ještě v ilegalitě v té podzemní církvi, tak jsme čítávali ty deníky těch jezuitů, kteří působili podobně v době královny Alžběty v Británii. Mnozí z nich studovali v Klementinu v Praze a pak byli popraveni, velice krvavě umučeni právě protestanty v Anglii.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Pátek, 07. leden 2011 @ 00:15:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily JMK, nechci na nikoho hazet spinu a myslim, ze je na case oboustranne, venovat se podstate veci a nepresvedcovat sebe a druheho, ze jsme svatejsi a jedine my mame tu spravnou pravdu, kterazto je podminkou Bozi milosti k nam... nemame nic, nemame li Krista.. a budeme li se povysovat, dokazeme jen, ze ho nemame.
Kdybych nebyl zareagoval na Tvou hloupóu  poznamku a hlupacich stejne hloupe, mohli jsme si to hazeni spiny v uvozovkach - usetrit.
Myslim ale, ze tyto stranky jsou spise o monologu, nezdiskusi, mistem setkani lepsich s jeste lepsimi a pak temi uplne hloupymi, uzvanenymi otravy, mezi ktere jsem ani tebe, ani kabrtdaniela nepocital / a nepocitam / 
Nikdo zde nema patent na pravdu a ma ji jen pokud se tou pravdou dotyka Toho, kdo ji skutecne je a nemusi ji vlastnit. A nas zivot je hledanim jeho, protoze v nem muzeme byt, ale nemuzeme si ho ochocit a privlastnit.. tudiz ani pravdu..jen mit jeho muzeme.
A v tom, co pise kabrtdaniel nevidim nic, co by mi signalizovalo, ze 
Kazde, ktere se zde objevi, muzeme prijmout a stejne tak odmitnout jen na zaklade viry a pokud tato vira nam v zivote pomuze se zorientovat , bude dulezite jen to, zda nas zorientuje pro Krista a nebo nas povede jinam.
Zakon lasky k Bohu a k bliznimu, ten kralovsky, vyryty do lsidkeho srdce nebo kamenne desky, je vecny a nemenny. Kdo miluje podle kralovskeho zakona, dela dobre, protoze proti nemu desky ne ze neplati, ale nedotykaji seho... Kdo nemiluje, je tim zakonem usvedcen.. kdo spoleha na skutky zakona, je zakonik a nedojde spaseni, protoze dodrzenim body neziska nepodsouvejme adventistum zakonictvi, kdyz stejne jako kdokoliv se zde odvolava, i oni veri, ze jsou spaseni jen z milosti. Ale zit pod milosti nerznamena, mit dovoleno  slapat na zakon. 
Asi je hrichem, branicim Bohu projevit svou milost a spasit adventistu z milosti jako ty ostatni, jestlize veri, ze svaty vecny Bozi zakon je nemenitelny stejne jako jeho tvurce, Buh.
A o tom prece Danielkabrt pise. Jisteze Bojha nikdo nevidel a predstavil se nam v Jezisi Kristu, ktery vsakctake prisel jako obet za nase hrichy a provineni se proti Bozimu zakonu, v jakekoliv podobe -a ukoncil ceremonialni sluzbu ktera byla jeho predobrazem v chrame a svou smrti potvrdil, ze odplata za hrich je smrt, za prekroceni mezi danych zakonem, mravnim zakonem.
Soucasti viry je i vztah k zakonu, bez ohledu na to ze jsme zavisli na Bozi milosti, proptoze chceme delat dobre, ale nedelame, jako Pavel.
pro mne osobne je prijatelnejsi verit v nepozmenitelnost prvnich ctyr prikazani, nez prijmout myslenku, ze zakon byl pribit na kriz vcetne techto bodu.
Mozna se mylim, protoze jen verim, ale stejne tak veri kazdy kdo to cte, tak at je kazdy zodpovedny za viru svou a ve svem pripadnem omylu at spoleha na Bozi milost a na svuj vztah k Bohu, ktery je jediny otazkou spaseni.
Sobota nebo nedele ve ctvrtem prikazani mne nevzrusuje... kazdy dava Bohu to, co ma nejdrazsiho - verim..a Buh to prijima.
Co vsak neprijima, je vgule menit, vylepsovat, stavet se na jeho misto aprisvojovat si jeho autoritu.
Ja osobne jako adventista jsme mel problem se sobotou asi 13 let a prijal jsem ji sopise jako odmitnuti autority, ktera si ji dovolila presunout, nez jako tradici zidovskeho dne na kulatem svete ruznych casovych pasem.
Odmitam proto lidskou autoritu a stavim se za clanek, myslim ze vystihuje problem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pátek, 07. leden 2011 @ 02:43:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Monsek dobre jsi to napsal.Nejsem Adventista po svem znovuzrozeni pred 3 lety a poznani "pravdy" o lidskem presunu sabatu na RKC nedeli .Chodim k mesianskym vericim na Zelandu a skupinku mame v sobotu.nemam problem zajit do jinych krestanskych spolecenstvi v nedeli.  Verim, ze jsem spaseny milosti,ale to neznamena ze budu nasledovat lidskou tradici ,ktera pozmenila nemenny Bozi Zakon.  Nebo tvrdi ,ze zakon(desatero) byl pribyt na krizi. Verim ,ze Mojzisuv zakon psany jeho vlastni rukou (613 ruznych predpisu) psany na papir byl pribyt na krizi.    Gulas tady delaji lide co davaji Mojzisuv zakon a desatero dohromady. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 09. leden 2011 @ 22:07:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římskokatolická církev nepřesunula sabat na neděli, to je přece blbost. Možná, že mesiánští věřící na Zélandu mají nějaké chybné informace.

Neděle je v Římskokatolické církvi považována za první den v týdnu, jak se o tom můžeš přesvědčit ostatně i v rámci liturgie, i v rámci denní modlitby církve (např. se hovoří v rámci liturgického roku o "pondělí po první neděli v liturgickém mezidobí"). A jako takový - den po sobotě - se neděle jako slavnost Kristova zmrtvýchvstání slaví už od dob apoštolských.

Neděle tedy neslouží k tomu, aby se zaměňovala se sobotou, ale slouží k oslavě a památce něčeho jiného.

První den po sobotě, když ještě byla tma, šla Marie Magdalská k hrobu a spatřila, že kámen je od hrobu odvalen.
...
Téhož dne večer – prvního dne po sobotě – když byli učedníci ze strachu před Židy shromážděni za zavřenými dveřmi, přišel Ježíš, postavil se uprostřed nich a řekl: „Pokoj vám.“
...
Osmého dne potom byli učedníci opět uvnitř a Tomáš s nimi. Ač byly dveře zavřeny, Ježíš přišel, postavil se doprostřed a řekl: „Pokoj vám.“

To je naše římskokatolická neděle. Vidíš v tom nějaký přesun sabatu? Já ne. Jen tedy dobře, že jsi dal tu "pravdu" do uvozovek.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 09. leden 2011 @ 22:09:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, nevím, proč se mi to vytučnilo. :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Pondělí, 10. leden 2011 @ 11:15:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebudu zde hajit sobotu proti nedeli, protoze by to hned bylo zneuzito proti adventistum. 

Jsi dobrym cirkevnikem, kdyz se zastavas sve cirkve, ale sluselo by se lepe zastavat Boziho slova.

Pro mne neni problem v tom, ze nekdo sveti nedeli a druhy sobotu, clovek , ktery sveti v dobre vire a v Kristu, dava, v uvozovkach, Bohu  to, co povazuje za spravne a svate a je veci Bozi, jak to prijima / a ja verim, ze prijima /.

Historii zmeny soboty z nedeli a zavadeni dalsich nebiblickych bludu lze vystopovat v dostupne historicke literature, to neni problem. problem je v tom, dame li svuj hlas lidske autorite, nebo autorite Bozi.

Ostatne ja sobotu tady, na druhem kontinente svetim, alespon par hodinm spolu s evropskou nedeli.
Problem je v tom, ze nekdo si prisvojil autoritu zmenit Bozi ustanoveni, presunout den, odpoustet hrichy, davat odpustky, svatorecit a nahrazovat tak Bozi soud, dat si titul Zastupce Syna Boziho na zemi a tak dale a tak dale.
Sobota / nedele je problem viditelny i clenum RKC mnohe dalsi prijali tak samozrejme, ze o tom odmitaji diskutovat.
Sobota / nedele pro mne znamena jeden z odmitnutych bludu vychazejicich z lidske svevolnosti..a sobotou/nedeli neprijimam 24 hodinovy usek casu, ale odmitam prijmout autoritu, jejiz znameni na tele /cele ci ruce a kdekoliv jinde / odmitam nosit.
Problem, proc se sveti nedele a proc ji  prijali ostatni cirkve, neni problem muj, ani problemem adventistu, to je problem jejich. Zda prijali autoritu cloveka a omlouvaji ji, nebo zda k presvedcenim, ze den je oproti Bozimu slovu treba zmenit, prisly samy.

Dalsim problemem je narceni ze zakonictvi tech, kdo sobotu sveti a naopak z hrichu tech, kteri sveti nedeli. 

Pro mne je sobota jen jednim symbolem / krome napriklad tech vyjmenovanych / kterym se priklanim k autorite Bozi, nikoliv lidske. A za co sve dilo presunu povazuje cirkev katolicka, a za co ji povazuji jeji prosti verici, je podstatny rozdil, nebot oni prijali to, co ona zpusobila a verim, ze to prijimaji ciste jako by to bylo slovo Bozi a autorita Bozi.. A v tom to je...Ja to prijmout nemohu a snad krome soboty to ostatni vetsina cirkvi nemuze taky...

Tak se ptejme kazdy sam za sebe, bez cirkevnich doktrin,  kde je pravda a spise nez cirkve, zastavejme se pravdy, ktera je v Kristu a laska k nemu muze mit ruznou podobu a tu neodsuzujme.

Z Ria zdravi Lojza a Sonia


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 10. leden 2011 @ 11:29:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já o tom neodmítám diskutovat. Své argumenty jsem předložil. V církvi římskokatolické je neděle prvním, resp. "osmým" dnem v týdnu. Doložitelně a v praxi zakotveně.

A naši praxi jsme přijali už od apoštolů a jejich následovníků, kteří, jak jsem uvedl, se sházeli osmého dne - což se nám zachovalo i z jiných raně křesťanských děl jako třeba z Didaché - učení dvanácti apoštolů. Jak bychom mohli být v rozporu s Božím slovem, když ti, od kterých jsme toto slovo přijali, apoštolové, si počínali stejně jako my? Byl to den po sobotě, kdy se scházeli a lámali chléb. A to samé děláme i my.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Pondělí, 10. leden 2011 @ 12:21:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK , ja Ti to neberu... ten prvni den po sobote, kdy apostolove lamali chleb, ti adventista rekne, ze to bylo v sobotu vecer, kdy zacinala nedele.. Stejene verse se mnohdy daji vysvetlit vice zpusoby, podle uhlu pohledu... snad asi proto, aby byl jasny vklad / nemohu najit uvozovky / vericiho do vztahu..a muj vklad je ten, ze ctim Bozi prikaz, Tvuj vklad je v tom ze ctis tradici apostolu..
Ja to rozsuzovat nebudu, ani na to nemam pravo. Ja proste verim jinak, ale v cem se shodnem, je asi v tom, ze pravda je Jezis ato ostatni je folklor.
Zdravim te :)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 10. leden 2011 @ 12:34:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Monseku, tenhle argument zní slibně, ale neobstojí před Písmem. Protože tam je jasná posloupnost, která případného adventistu odzbrojí:

Napřed tam ráno po sobotě ženy naleznou prázdný hrob. A pak ten den večer sedí apoštolové a příjde k nim Pán Ježíš.

To se nedá vysvětlit jako "den po sobotě" ještě v sobotu.

Pak už jen naprostým doplněním je, že katolíci slaví neděli jako vigilii už od soboty večer, čímž berou adventistům další argument z ruky.

To, že se Ježíš zjevoval apoštolům a naučil je lámat chléb v neděli není folklór. To je fakt, pokud toto není pravda, pak nemusí být pravda nic v té knize zvané Bible. Od apoštolů jsme přejali vše, co o Kristu víme. Proč by si vymýšleli v tom, že je Ježíš navštěvoval den po sobotě? Proč by si vymýšleli s poslední večeří a lámáním chleba? Vyučil snad Kristus své apoštoly špatně? A pokud ano nebo pokud si vymýšlí, co všechno dalšího si ještě vymysleli?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Pondělí, 10. leden 2011 @ 15:44:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, mas li na mzsli tento pribeh, pak to bylo v nedeli, respektive prvni den v tydnu...Proste proto, ze v sobotu byl Jezis mrtev a prijit nemohl. Myslel jsem na jinou souvislost a asi jsem ji podsunul do Tve poznamky, za to se omlouvam

Proc vstal nedeli/sobotu vecer je otazka jina.

Mohl bych reagovat Skut 17,2  18,4 z doby pozdejsi a zivota apostola pohanu Pavla, mohl bych vzpomenout Mat 24,20 .. ale proc bych se hadal, kdyz pro Tebe davaji verse jiny vyznam. 
Pro mne je ale Buh Bohem proto, ze se mohu spolehnout na jeho slovo i v situaci, kdy z meho lidskeho pohledu nevidim reseni ani vychodisko a ver mi, ze vim o cem mluvim. 
Jeho slovo mi rika neco, co lidska tradice zmenila a nahradila necim jinym.Pokud chci brat den prikazany a nebo trqadici ustanoveny jako prikaz, pak je me snazeni jen folklor pro oci spolubratru, ale ja se nechci libit jim, ale Bohu a proto mu budu prinaset to, co je mi svate ve svych myslenkach, citech a v zivote a stejne vim, ze neni rozhodujici den, ale AUTORITA - na jedne strane Stvoritele / ktery tento den stvoril a pozehnal pro mne, nestvoril mne pro tento den... a ktery mi pripomina a radi to, co je pro mne dobre..., ON je nad casem / a na strane druhe autorita cloveka, ktery treba i v dobre vuli zmenou nezmenitelneho zakona, ze ktereho nepomine pismenko do konce sveta, zmenil atributy tohoto dne.

Cetl jsem a mam v Evrope pojednani o tom, kdy vlastne Jezis zemrel. Je to nejspise spekulace a nezakladam si na ni. Ale jestlize Pan jezis na jednom miste rika, ze se musi naplnit znameni Jonase a on musi byt tri dny a tri noci v hrobe a na jinem miste se pise o tom, ze vstal tretiho dne z mrtvych, je tu rozpor, kterz se snazili resit bibliste a astronomove ...
Krome sobot tydennich byly i soboty vyrocni.
Mel li Jezis byt v hrobe tri dny a tri noci a prvni den v tydnu byt vzkriseny, muselo k ukrizovani dojit jiny den, nez v pátek, tydennim dni priprav. Byl bz pak v hrobe jen dve noci a jeden den.
Vznikla domnenka, ze byl ukrizovan ve dni priprav k vyrocnimu svatku, ktery spocitali, tusim v roce 30 pripadal na ctvrtek.
Mel tedy - zduraznuji, ze udajne a jedna se o spekulaci na ktere nestavim - byt ukrizovan ve stredu.

Zemrel ve stredu odpoledne
ve ctvrtek byl svatek
v patek byl den priprav, kdy mohly prekvapene zenyy shanet masti a platna
v sobotu byli ucednici nejspis poschovavani, ale drzeli svatek - sobotu tudenni
v nedeli, prvni den v tydnu byl hrob bprazdny

Tak mel - udajne - zamenou dvou sobot / tydenni z vyrocni / vzniknout rozdil mezi jednim dnem a dvema nocemi a tremi dny a tremi nocemi

ctrvtek vece -  prvni noc a prvni den
patek vecer  - druha noc a druhy den
sobota vecer - treti noc a treti den

Tak by se naplnila Jezisova slova

Ja jen uvadim, ze bychom se pak stejne hadali, ze jestli stal pred prvni hvezdickou, vstal v sobotu a jestli po ni, pak v nedeli.. ale k cemu je to dobre : hvezdicka, sobota ani nedele zmrtvychvstani , neni rozhodujici   pro to, co mame slavit a ani v Bibli to neni zaznamenane, zrejme Buh pouzil letity odstup zapisu evangelia ke smazani presneho udaje, abychom na nem pak nestaveli.
Takze ani pro mne neni tradice rozhodujici, ale rozhodujici je pro mne to, co cty v Bibli a to, co se na prvni pohled od toho lisi a nese pecet cloveka, nikoliv Bozi.

Zduraznuji jeste jednou - clanek jsem cetl v anglickem casopise, po navratu do Evropy mohu vyhledat a poslat kopii, kdo se bude zajimat. Nenapsali ho adventiste, cirkev si - zel - nepamatuji.

Znovu take priopominam, ze nechci hajit sobotu, zda se mi to nedustojne misto toho, abych psal o tom, co skutecne naplnuje zivot viry adventistu - neni to forma, ani alibi v dodrzeni zakona  ale Jezis. Sobota je jednim ze symbolu, kterymi mohu a nebo nemusim / mozna naivne / pritakat autorite, ktera zmenila vic nez den.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 10. leden 2011 @ 18:59:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctív (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 23:14:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen říkejme Bohu a Jeho vůli, ne svým názorům, ať už si myslíme, že jsou sebebozštější. Buď vůle Tvá, to ať se stane, ne to, co říkám já, ať je to sebemoudřejší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném u (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 15. leden 2011 @ 21:18:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen = tak jest, minimálně v mém chápání, se zbožšťováním názorů kohokoli to nemá nic společného


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 23:24:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvá řeč se mi líbí. Ale pomni, kdo změnil jaký den? Vždyť to je jen ustálené a omílané, ale co k tomu říká ta autorita, která na tom údajně nese vinu? Vždyť my neslavíme sobotu v neděli, neděle je jiný den. Nejde o to je zaměňovat a natož pak touto záměnou demonstrovat svou autoritu. Na obhajobu svých tezí přikládám paragrafy katechismu katolické církve:

2174. Ježíš vstal z mrtvých „prvního dne v týdnu“ (Mk 16,2). Jako „první den“ připomíná den Kristova vzkříšení první stvoření. Jako „osmý den“, který následuje po sobotě, znamená nové stvoření zahájené Kristovým zmrtvýchvstáním. Pro křesťany se stal prvním ze všech dní, prvním ze všech svátků, den Páně (hé Kyriaké hémera, dies dominica), „neděle“: „Shromažďujeme se v den slunce, protože je to první den, v němž Bůh vyvedl z temnot hmotu a stvořil svět; tohoto dne také Ježíš Kristus, náš Spasitel, vstal z mrtvých“ (Just. Apol. 67).

Když někdo chce ctít sobotu, budiž. Ale ctít sobotu a říkat o těch, kdo ctí neděli, že se chovají špatně, tím zatracuje desítky a desítky generací křesťanů, kteří se v neděli scházejí k lámání chleba už 20 století.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 10. leden 2011 @ 19:21:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to bych Ti měl zaslat úryvky z vašeho Zrcadla, či katechismu. Ale dnes na to skutečně nemám náladu. Nechci se s tím přepisovat, nevím-li určitě, máš-li o to skutečně zájem. Jen Ti chci říct, že mnozí Tvoji katoličtí bratři i mnohé vysoko postavené autority vaší církve v neděli znak své vlastní autority vidí. Myslím, že sobota hrála v Božím vyvoleném národě příliš velikou roli, než aby byla jen takhle v náznacích přesunuta. Který z těch Tvých veršů nám říká "I řekl Hospodin Bůh, nyní se bude světit neděle?" Žádný. A myslíš, že jsou stovky starozákonních přímých Božích výroků o sobotním odpočinku tak snadno přehodnotitelné, aniž by jim Nový zákon věnoval alespoň jeden celý odstavec? To, co zde říkáš jsou pouze nějaké vytrženiny a vůbec nemluví o posvěcení nějakého nového dne. Vždyť proč by se apoštolové nemohli sejít k lámání chleba třeba v úterý? Oni se k lámání chleba scházeli každý den! Doporučuji Ti si ve vašem katechismu "ten o sobotě" najít :-). Třeba sám budeš udiven.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 10. leden 2011 @ 20:10:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono se dostáváme i k druhému rozměru celé věci a to k tomu, že nejsme Izraelité, ale v podstatě obrácení pohané. A narozdíl od Izraelitou jsme smlouvu o sobotě neuzavřeli. Získali jsme smlouvu novou a té se držíme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:49:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Galatským 3,7  Pochopte tedy, že syny Abrahamovými jsou lidé víry. Smlouva, kterou Bůh dal Izraelitům se nikdy netýkala pouze Izraelitů. Ti byli povoláni přes Abrahama být požehnáním. Byli vyvoleni, aby tomuto světu ukazovali na Boha a mnoho pohanů se součástí Izraele stalo. Izrael jako stát s Boží vládou byl zrušen. Duchovní "Izrael" však existuje stále. Dovol mi tvrdit, že takovým Izraelem jsme i my dnes. Boží požehnání a dědictví se nenese (a nikdy neneslo) v krvi potomků, ale v nebeském povolání, vírou. Kdo, věří, je potomkem Božích zaslíbení. Boží zaslíbení pak jsou vždy podmíněné poslušností.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 11. leden 2011 @ 21:10:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 ---Dovol mi tvrdit, že takovým Izraelem jsme i my dnes.---
 
Ještě aby Ti to někdo zakazoval :-) Amen ,my jsme Izrael !    Pán Ti žehnej daneli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Úterý, 11. leden 2011 @ 23:05:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kdy jsme tu smlouvu novou dostali.. ? Kdyz jsme ji uzavreli se Stvoritelem a Vykupitelem, jako nasim knezem a velknezem z radu Melchisedecha, a nebo kdyz jsme zamenili tu smlouvu Levitskou za knezskou v krestanskych chramech ?

Pomineme li sobotu, ktera byla dana pred / Ex 20,8 /zakonem na Sinai, viz Ex 16,23 a je oznacena za smlouvu vecnou Ex 31,16 a svetili ji apostole / Sk 16,13... 17,2... 18,1-4 a posvetil ji a zachoval prvni sam Buh Gen 2, 1-3
Pomineme li, ze jsme se stali Izraelem my, kteri jsme s Bohem udelali smlouvu novou,
pomineme li, ze sobota byla zamenea za nedeli a Buh jiste prijimacloveka nejen v sobotu, nedeli, ale kazdy den a nema cenu se prit, kdo to dela lepe a Bohulibeji

presto vsechno mi v te Vasi smlouve, pri vsi ucte, prebyva hodne veci, ktere asi maji tu novou smlouvu vylepsit.
Autorem te smlouvy nove je Buh a my muzeme jen prijmout , nebo odmitnout, nikoliv diktovat, vylepsovat...
Podle te nove smlouvy nas Zastupuje Kristus, ktery za nas zemrel z lasky, aniz jsme to jeste mohli tusit, protze jsme byli v hrichu a bylo to pred veky. 
Ceka na nas, tluce na dvere naseho srdce a za jeho prijeti nabizi milost i presto a nebo prave proto, ze jsme zhresili a dodrzenim zakona neziskame zadny kladny bod ci odpustek, ale naopak, jeho prestoupenim zjistujeme, ze hresime a bez te milosti bychom byli souzeni.
Ta nova smlouva vase predpoklada jesitneho, neuprosneho, tvrdeho Boha, ktery ceka, az ho nejaky svaty premluvi k tomu, aby nam dal milost, ktera je nabizena bez techto prostredniku, jdine skrze Jezise Krista.
Zide si prizpusobili zakon tak, ze z mravniho principu lasky k Bohu a cloveku udelali nad deset vystraznych bodu radu vylepseni, abuy byli svatejsi, nez svati a nakonec Krista nepoznali.
On se mi take uplne ztratil amusel jsem ho najit mimo RKC, stejne jako moje zena, v katolickem klastere dokonce vychovana.

To jiz neni smlouva, ta nova, o ktere pises..  

Sobota a nedele nejsou jako dny nicim rozdilne, pokud je venujes Bohu, stejne tak kazdy jiny den... Sobota je pro mne symbolem a znamenim ze lepe se drzet smlouvy vecne Bohem dane, nez te lidmi vylepsene  podobne, jako zidovsky zakon.
Jsme novym Izraelem, ale i stim nebezpecim, ktere ten telesny Izrael prehlednul ve zmeti novych ustanoveni, ktera zastinila Krista tehdy i dnes.

Zdravim Te :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 12. leden 2011 @ 08:18:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ovšem, jsme novým Izraelem. Ale znamená to snad, že se všichni teď nechápe fyzicky obřezat? Význam soboty je den odpočinku. Význam neděle je začátek nového týdne. Kristus odpočívá v hrobě, to je vrcholná sobota stvoření, 7 den, kdy Bůh odpočinul. Ale my jsme už v novém světě, pro který je příznačný to, jak začal - dnem osmým, dnem po sobotě, nedělí. V tomto se držíme raných křesťanů, kteří se v neděli scházeli k slavení eucharistie.

V neděli, den Páně, shromáždivše se, rozlomte chléb a vzdejte díky, vyznavše se napřed z přestoupení svých, aby vaše oběť byla neposkvrněná. 2 Každý, který má spor s druhem svým, ať s vámi nechodí, dokud se neusmíří, aby nebyla znesvěcena vaše oběť.
(napsáno na přelomu 1. a 2. století)

Slavením mše svaté v neděli neslavíme završení stvoření, ale stvoření nové. Nejde tedy o žádnou záměnu. Nemůžeme ignorovat historickou skutečnost, že se křesťané scházeli v den Páně, jímž je neděle.

Naše nová slouva žádného ješitného a neúprostného Boha nepředpokládá. To je jako tvrdit, že to vy uctíváte tyrana, který svatým v nebi zakazuje orodovat. Zamysli se, proč se vůbec modlit? Tím si odpovíš i tu otázku se svatými.

Hezký den!


]


Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 21:26:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nás pošuky, pouč :-), máš-li ve Zjevení tak jasno. A s prominutím, tato banda hlupáků jsou všichni doktoři teologie.


]


Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 11. leden 2011 @ 21:30:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak musím být žalobcem tomu, kdo je nechal projít přes rigorosum. :-)


]


Pátrání ? :-) (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 16:03:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh musí být uctíván v Duchu a pravdě - v Ježíši Kristu - to je správné uctívání.


Na tento článek si dovolím odpovědět úryvkem z Ferdova článku o narcismu 2.  :-))))        :


 Text ukazuje,čím církev v Laodiceji žije. Nejen svým bohatstvím,ale chlubením se,vystavováním tohoto bohatství a následným vzhlížením se ve svém stavu. Žije úžasem sama nad sebou. Jsou fascinováni sebou samými – tím kam to dosáhli,jaké mají úspěchy a zkušenosti. Shromáždění takové církve nemohou být ničím jiným,než potleskem nad prezentací svých vlastních aktivit,svého správného učení. Že o prezentaci jde,slyšíme z Ježíšova:“ Neboť pravíš“. To znamená,že taková církev se tím nejen honosí,ale šíří,vyučuje,,sytí lačné krky neomylnou vše moudrostí vlastních bohatých zásob,svými vizemi,místo evangeliem. Opájet se a vyvyšovat své vlastní poslání je dle Zj 3 odhalováním vlastní nahoty,tedy neoblečenosti do Krista (Řim. 13:14).



Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 20:20:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znamení šelmy není nějaká viditelná značka, která se umístí na ruku nebo na čelo.

Písmo ale hovorí niečo iné: 

Zj.13,16  A pôsobí to, aby všetkým, malým i veľkým, bohatým i chudobným, slobodným i sluhom dali ryté znamenie na ich pravú ruku alebo na ich čelo,



Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 21:23:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 A když je Boží zákon vyrytý do srdcí, jedná se podle Tebe také o nějaký srdeční implantát kamenných desek?


]


Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pátek, 07. leden 2011 @ 02:13:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pekne bystre prirovnani -)


]


Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 07. leden 2011 @ 10:01:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

 A když je Boží zákon vyrytý do srdcí, jedná se podle Tebe také o nějaký srdeční implantát kamenných desek?



Jeremiáš 31:33  Lebo toto je smluva, ktorú učiním s domom Izraelovým po tých dňoch, hovorí Hospodin: Dám svoj zákon do ich vnútornosti a napíšem ho na ich srdce a budem im Bohom, a oni mi budú ľudom.

Židom 8:10  Lebo toto je smluva, ktorú uzavriem s domom Izraelovým po tých dňoch, hovorí Pán: Dám svoje zákony do ich mysle a napíšem ich na ich srdcia a budem im Bohom, a oni mi budú ľudom.

V týchto výrokoch sa jedná o obraznú reč.

Vo výrokoch Božích z ktorých výchádzaš sa píše o napísaní zákona na srdce a nie o vyrití.

 


]


Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 07. leden 2011 @ 16:10:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dám svoj zákon do ich vnútornosti a napíšem ho na ich srdce.

Ano nepochybně se o obraznou řeč jedná, podobně jako v Tebou zmiňovaném verši, jenž na tato biblická místa odkazuje.


]


Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 21:43:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj danieli,

----...Asi nás nepřekvapí, že falešná trojice popsaná ve 13. kapitole (Zjevení) nenabídne lidem jen falešné Boží osoby, ale i falešná první čtyři přikázání. První přikázání zní: "Nebudeš mít jiného Boha mimo mne" (Ex 20,3), ale šelma z moře zaujme Boží místo a bude vyžadovat, aby ji lidé uctívali (verše 4 a 8). Druhé přikázání zapovídá uctívání model, avšak šelma ze země postaví sochu a bude obyvatele země nutit, aby se jí klaněli ----

co je to" falešná trojce " a  "falešné Boží osoby"?

Vdyť CSAD uctívá také tzv."trojjedinného Boha"- ve třech samostatných " Božích  osobách",stejně jako ŘKC, což je Kristovu učení vzdáleno na sto honů..

A vždyť ano  - "Nebudeš míti jiného Boha mimo mne" .




Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 21:55:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drak, šelma a falešný prorok
Ano, uctívá trojjedinného Boha. Máš lepší vysvětlení? Ke komu se modlíš? Novozákonní pisatelé vzývají ke svým mocným činům Ježíše Krista a dokonce se v určitých pasážích k němu modlí. Duch svatý pak je popisován jako uvažující bytost, nikoliv pouze výkonná síla Božích rozhodnutí. Myslím, že u adventistů všeobecně platný dodatek této doktríny je, že nemáme páru jak může být tři a zároveň jeden, a že tomu nerozumíme. Máš-li nějaké vysvětlení, pak mně to prosím vysvětli a vyveď mě z omylu :-)


]


Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 09. leden 2011 @ 15:28:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj danku,

----Drak, šelma a falešný prorok
Ano, uctívá trojjedinného Boha. Máš lepší vysvětlení? Ke komu se modlíš?---

----Máš-li nějaké vysvětlení, pak mně to prosím vysvětli a vyveď mě z omylu :-)----

Modlíme se k jedinému Bohu, který nás spasil skrze Ježíše Krista, našeho Pána.Jemu buď sláva, velebnost, vláda i moc přede vším časem i nyní i po všecky věky. Amen.  

A chceš -li vysvětlit v čem je  modlářství tak si přečti třeba 1. Jan 5,20.21 : 
 
  Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
  Děti, varujte se modlářství.
                                                     Měj se pěkně v.


]


Re: Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Neděle, 09. leden 2011 @ 16:47:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen Vlastiku, nedělíme lásku na třikrát, stačí jednou, napořád.


]


Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 07. leden 2011 @ 20:31:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jak si vysvětluješ např. tento verš a jiné jemu podobné?

Matouš 28,19  Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého.



]


Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 09. leden 2011 @ 15:44:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----A jak si vysvětluješ např. tento verš a jiné jemu podobné?

Matouš 28,19  Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého.----



Ahoj Danku ,
tento verš si rozhodně nevysvětluji tak,že bych lidem ,ale hlavně Bohu vysvětloval,že je "tři osoby" !

Dobře, srovnejme si ten verš a pochopíme ,co znamená "křtěte je ve jméno", nikoli ve "jména".

Skutky apoštolů 19,5  Když to uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše.


]


Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Neděle, 09. leden 2011 @ 17:03:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když je nějaké jméno nad jména, asi nemůže být nějaké jméno nad toto jméno. Asi v tomto případě je tak vyzdviženo, že se rovná tomu nejvyššímu, co dokážeme pochopit.


]


Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Neděle, 09. leden 2011 @ 21:36:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je pro Tebe Otec Bůh? Je podle Tebe Ježíš Bůh? Je podle Tebe Duch svatý Bůh? A zní-li Tvá odpověď na to ano, není to snad to samé, jako když my řekneme, že je trojjediný?


]


Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 10. leden 2011 @ 14:16:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj danieli.

Když už píšeš ,tak nějak selektivně "my" , tedy my věříme a uctíváme jediného Boha v Ježíši Kristu.

Najdi kde a kdy Bůh řekl ,že je "tři osoby"!  A také mi prosím najdi,kde Duch sv.výslovně použil slovo "trojjediný" .Kap,..verš?


]


Re: Re: Re: Pátrání po správném uctívání (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 10. leden 2011 @ 18:51:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře, nechci svou verzi obhajovat :-), chci slyšet tu Tvou. Neodpovídáš mi na mé otázky, jen opakuješ, že slovo trojjediný je nebiblické. Vždyť já vím. Ale jak mám tedy rozumět Otci, Synu a Duchu?


]


Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 10. leden 2011 @ 21:46:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý bratře danieli,
cítím se trapně,kdybych se měl povyšovat!Ale stále reaguji na ten článek,kde se praví o" 3. osobách"atd...Má případná přísnost je však namístě,protože poznat jediného a pravého Boha a toho, kterého poslal ,Pána Ježíše Krista, je životně důležité!

Osobně věřím, že Bůh byl zjeven v těle - v osobě Pána Ježíše Krista - Syna člověka. Jistě víš ,že Bůh je Duch a ten,jak krásně a velmi jasně řekl Pán Ježíš učedníkům: .."nemá kosti"...
A tak ve jménu (v Duchu sv.)Pána Ježíše ,přicházíme k JEHO ,chvála,dnes i našemu nebeskému Otci, jak sám praví:

Jan 10,9
  Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn, bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu.
Jan 14,6  Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.

Duch svatý ,není "sólo 3. osoba", ale mysl Kristova,  jen tak přicházíme k nebeskému Otci. 


1. Timoteovi 3,16  Vpravdě veliké je tajemství zbožnosti: Byl zjeven v těle, ospravedlněn Duchem, viděn od andělů, hlásán národům, došel víry ve světě, byl přijat do slávy.

                                                                             danieli zatím ahoj v.



]


Re: Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě. (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 11. leden 2011 @ 21:12:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vlastíku, Duch svatý nemusí mít kosti, aby se dal nazvat osobou. Ano, Duch svatý je mysl Kristova a nevznášel se tento Duch nad vodami ještě před stvořením světa? Ano! Kristus není stvořená bytost, On je od věčnosti, stejně jako Duch svatý. Stejně jako je Duch svatý Kristovou myslí, tak je Kristus dokonalým Božím obrazem. A tomu já říkám trojjedinost. Balíček 3 v jednom :-). Bůh existuje v plurálu ("učiňme člověka..." Gen 2) a v dokonalé harmonii. Modlím-li se k Bohu, pak se modlím k těmto třem, a zároveň jednomu. Bůh nemá tělo z masa a kostí. A ani nebesa nebes ho nedokážou pojmout. Myslím, že je jedno, vidíme-li Boha trojjediného, či jednojediného, protože si oba pod odlišným termínem představíme stejně to samé a totiž jak Bůh jedná a nikoliv vypadá.


]


Re: Re: Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 11. leden 2011 @ 22:39:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj danieli,nad vodami se nevznášely tři osoby a Ducha svatého " 3.osobou" nenazývám ,jednoduše proto,že každá osoba se skládá z těla,duše a ducha...Chceš-li v jediné osobě  - Syn člověka.

Když se modlím,nemodlím se ke třem,ale v Duchu svatém k jedinému Bohu Otci skrze Syna.Píšeš že Kristus není stvořená bytost,On je od věčnosti...Ale nikoli jako Syn... Pán Ježíš Kristus se nám ovšem narodil cca před 2000 lety,z panny a protože byl počat z Ducha sv., mohl říci:„Amen, amen, pravím vám, dříve než se Abraham narodil, já jsem.“ Říká pravdu jako Otec,proto říká - já jsem.

Máme-li Syna,máme i Otce a tak chvála čest a sláva Bohu, dnes v Duchu sv. můžeme také říci v podstatě to samé: "byli jsme dříve než jsme se narodili". Avšak mrtví v Adamovi ,ale tohle nikdy nepochopí...a bude se jím to zdát bláznivé,neboť jsou od Otce ještě stále"odtrženi",což se ovšem může změnit.Kéž by poznali společenství v Duchu svatém v lásce Otce a milosti Pána Ježíše Krista - věčný život.



]


Re: Re: Re: Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě. (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 13:41:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osoba se nemusí skládat z těla, duše a ducha. Když Bůh mluví o svém těle, jedná se o atrpomorfismus, tzn. že se připodobňuje člověku, abychom to mohli pochopit. Bůh je Duch a přitom osoba, bytost a bytost nemusí mít tělo, duši, aby se o ní mluvilo jako o bytosti, musí jednoduše být, osobně se projevovat. Syn člověka, Kristus, je Boží vtělení do naší lidské přirozenosti, nikoliv že by tak Bůh vypadal. Takže mám otázku, je Syn Bůh podle Tebe?


]


Re: Re: Re: Re: Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 13:47:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správně na to jdeš, Danieli. Opravdu, pouhým pojmenováním a zavedením tří pojmů problém nevyřešíme. Je to pododobné tomuto:

Proč je nebe modré?
Protože je to obloha.
Aha, už je mi to jasné.

Stejně tak je tomu mnohdy i při šermování se slovy "duch, duše, tělo". Máme tu co dočinění s tajemstvími a tato slova nám je pouze pomáhají uchopit.


]


Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 14:17:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,Syn je Otec Věčnosti zjevený v těle.   Znamenmí šelmy,je pak tomu nevěra...


1. Jan 5,10  Kdo věří v Syna Božího, má to svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, dělá z něho lháře, protože nevěří svědectví, které Bůh vydal o svém Synu.


]


Tajemství zbožnosti - Byl zjeven v těle. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 21:22:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj danieli,
---Takže mám otázku, je Syn Bůh podle Tebe?---
Pochopil jsem,že podle Tvé otázky, zkoumáš, zda-li nejsem arián , to je v pořádku, -  ne nejsem.

Řekl Pán Tomášovi: "Nepochybuj a věř!“
28  Tomáš mu odpověděl: „Můj Pán a můj Bůh.“
29  Ježíš mu řekl: „Že jsi viděl, věříš. Blahoslavení, kteří neviděli, a uvěřili.“ 

 


]


Re: Tajemství zbožnosti - Byl zjeven v těle. (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 14. leden 2011 @ 15:39:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo svědek Jehovův, děkuji za upřesnění. :-) Mám však daší dotaz. Jak se říká, učený z nebe nespadl. A ani Ježíš nebyl od mala vševědoucím, musel se učit, poznávat Boha atd. Takže přeci jen existovaly dvě odlišné, samostatně uvažující bytosti. Co musí mít tedy bytosti stejného, aby z Božího pohledu byli jedním? (muž a žena - dva lidé jsou jedním tělem, nebo církev, jedno tělo Kristovo - jsme jeden a přitom nás je mnoho) Řekl bych, že jsou jedním, plní-li Jeho vůli.  Vždyť On nás stvořil, abychom byli jako On. Není právě v tom ta jednota? Že kdo plní Boží vůli, miluje, v tom Bůh přebývá a je za jedno s Bohem, tedy další bytostí do mnohočetnosti Boží? 

Bůh není tělesná bytost, on existuje ve vztazích, projevech, Slově, jako teplý vánek, procházející se po zahradě, či jako oslňující záře, ne tak jako my existujeme. Může žít zároveň v Kristu (stejně jako v každém z nás), zároveň být v nebesích nebes, či jako Duch svatý řídit naše životy. Ne jako On existuje, my existujeme. 


]


Re: Re: Tajemství zbožnosti - Byl zjeven v těle. (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 15. leden 2011 @ 21:16:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh ve všech svých projevech je jednotný v lásce. Úvahu o Boží mnohočetnosti jsem přehodnotil a nesouhlasím s ní. Ale stále nechápu Boží trojici, když je jeden. Jehovisté mají jasno, je jeden, katolíci mají též jasno, je tři. A já prostě nevím, nechápu...


]


Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy