Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 491 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492010
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Lutherova prednáška študentom teológie.
Vloženo Neděle, 09. leden 2011 @ 18:46:10 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal rybar

 Za striebornú mincu som vyslobodil môjho starého otca z očistca.

Keď som sa stal mníchom, veril som, že mníšsky habit ma urobí svätým. Aký som len bol arogantný blázon. Teraz  zo mňa spravili doktora teológie, a mám pokušenie veriť, že tento rubáš učenca, ma urobí múdrym. Ale poviem vám priamo, čo si myslím. Bol z vás niekto v Ríme? Kúpil si niekto odpustky? Ja áno. Za striebornú mincu som vyslobodil môjho starého otca z očistca. Za dve by som mohol oslobodiť starú mamu a tiež stýka Marcusa, no už som žiadne nemal ,tak museli v očistci zostať. Čo sa mňa týka, kňazi ma uistili, že hľadením na ostatky svätých, by som si mohol skrátiť čas, ktorý mám stráviť v očistci. Ešte šťastie, že v Ríme je toľko klincov zo svätého kríža , čo by stačilo na podkutie každého koňa v Sasku. Ale ostatky možno nájsť všade. Osemnásť z dvanástich apoštolov sú pochovaní v Španielsku. Veď i tu vo Wittenbergu, máme to najlepšie z najlepšieho. Chlieb z Poslednej večere, mlieko z prsníka Panny Márie, tŕň ktorým bolo prebodnuté Kristovo čelo na Golgote, a k tomu 19000 úlomkov svätých kostí. To všetko sú overené sväté relikvie. Dokonca Ján Tetzel sám, inkvizítor Poľska a Saska predavač mimoriadnych odpustkov a veľký znalec relikvií nám závidí našu zbierku! Za možnosť vlastniť ich na jedinú noc, by sa dobrovoľne vzdal piatich rokov pozemského života! Alebo 500 rokov v očistci.


Podobná témata

Katolicismus

"Lutherova prednáška študentom teológie." | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 09. leden 2011 @ 19:20:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..RKC sa nezmenila...v týchto dňoch kolujú po Slovenských katolíckych kostoloch ostatky svatého Cyrila...Prečo nedajú mŕtvym pokoj???

Lukáš 20:38  A Boh nie je (Bohom) mŕtvych, ale živých; lebo všetci Jemu žijú.



http://abu-bratislava.sk/portal/node/296
V rámci trojročnej prípravy na slávenie 1150. výročia príchodu vierozvestov svätých Cyrila a Metoda je v bratislavskej Katedrále sv. Martina vystavená k úcte relikvia svätého Cyrila. Pri tejto príležitosti slávi arcibiskup-metropolita Stanislav Zvolenský v dňoch 2. až 7. januára 2011 vždy o 17.00 sv. omše v Katedrále sv. Martina.

ivanp



Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 09. leden 2011 @ 20:18:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Možná proto, že sv. Cyril sám tahal přes půlku Evropy ostatky sv. Klimenta a teď se mu to vrací?


]


Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 10. leden 2011 @ 11:23:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)

Ale upřímně vzato, kdo tu věří tomu, že svatým ty ostatky nějak citelně chybí nebo že se jim nějak ubližuje při manipilaci s nimi? (Když už tu mají zaznívat věty typu: dejte mrtvým pokoj.)


]


Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. leden 2011 @ 11:25:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je důležité upozornění pro každého kdo se nějakým způsobem odvolává na svatého Cyrila a Metoděje, popřípadě na svatého Václava, Ludmilu a jiné. Pro každého kdo uznává reformátory jako byl třeba mistr Jan Hus, Martin Luther nebo Jan Amos Komenský. Na Utrakvisty nebo Jednotu bratrskou. Ti všichni tyhlety světce uznávali nebo dokonce sloužili mši na oltářích s ostatky. Například v Týnském chrámu zasvěceném Panně Marii.


]


Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. leden 2011 @ 11:20:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se ptáte když jste si hned vzápětí sám odpověděl ? V tomhle ohledu jsme se díky Bohu nezměnili přibližně 2 000 let a s pomocí Boží to vydržíme dokud nepřijde Kristovo království.



]


Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. leden 2011 @ 12:23:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan Václav Kříž který daroval pozemek a část peněz na stavbu Betlémské kaple také sehnal a věnoval ostatky jednoho z dětí zavražděných králem Herodem. Kaple byla slavnostně vysvěcena na den betlémských Mláďátek.



Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 10. leden 2011 @ 13:28:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnick
To jsem nevěděla.
Díky za informaci.


]


Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. leden 2011 @ 14:10:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není zač. Zajímavá je například i tvorba pana Tomáše Štítného ze Štítného. K sepsání Knih o šašiech, což je alegorické uspořádání tehdejší společnosti ho inspirovalo podobné dílo italského dominikána Jacoba de Cessolis. Mezi jeho poslední díla z doby životní zralosti patří Zjevení svaté Brigity a Život svaté Alžběty. Durynské vévodkyně která  ovdověla, vstoupila do kláštera a všechny svoje životní síly věnovala chudým a nemocným ve špitále. Umřela během morové epidemie když jí bylo 24 let, nákazou nebo vyčerpáním. Její řád provozuje dodneška nemocnice, mimo jiné i u nás. Pan Tomáš sepsal její životopis cca 60 let poté co zemřela, což znamená že její památka ještě byla v živé paměti a můžeme proto předpokládat značnou věrohodnost.



]


Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 11. leden 2011 @ 12:22:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnick
Znám modlitbu svaté Brigity. Je to spolupatronka Evropy.


]


Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 10. leden 2011 @ 13:55:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...teraz nie som si istý, či ostatky Cyrila môžu aj mne skrátiť pobyt v očisci alebo tam tam budem musieť byť o 500 rokov dlhšie...
...kto ho vie keby sme pozbierali a dali na jednu hromadu z celého sveta všetky ostatky sv. Cyrila či by to odviezla Tatra 815 aj z návesom???

ivanp



Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. leden 2011 @ 14:33:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomhle Vám neporadím ale jestli se tam jednou octnete tak můžete počítat s tím že spousta lidí se bude snažit Vás odtamtud vytáhnout co nejdřív. Jestli je mezi tím nezavedete všechny na cestu levou. :o)))) V opačném případě je možné že si ogrilujete zadek (plus všechno ostatní) důkladně a hodně dlouho. Asi to tam není nic moc, když má Bůh modlitby za duše v Očistci za ještě důležitější než ty za živé. Kteří se mohou obrátit a dát na pokání. Podle lidského soudu by to mělo být naopak. Člověk by si mohl říct že ti co jsou v Očistci už jsou za vodou, že se musí dřív nebo později dočkat zatímco těm co jsou na živu ještě pořád hrozí Peklo. Vzpomenul jsem si na příběh jednoho sedláka na smrtelné posteli. Zavolal si tři syny a ptal se jich co budou dělat pro jeho spásu až umře. Jeden sliboval že se bude hodně modlit, druhý rozdávat almužny a podporovat Církev. Třetí to odmítnul a řekl ať se radši postará otec sám dokud má možnost, ať nespoléhá na jiné. Že mu s tím milerád pomůže. Za chvíli už štval koně na faru aby přivezl zpovědníka s olejem na poslední pomazání a s Kristovým Tělem a zanedlouho po tom ještě do města pro notáře aby mohl otec vrátit neprávem získané pozemky. Akorát se to stihlo.


]


Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 10. leden 2011 @ 16:35:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ja myslím že sa nikdy nedostanem do očisca a to z dvoch dôvodou.
1. očistec neexistuje, je to démonický výmysel stredovekej cirkvi
2. Kristus a apoštolovia nikomu neponúkali očistec ako náhradné riešenie, alebo ,,plán B,, ale nebeské kráľovstvo a preto budem veriť tomu čo hovorí písmo:

Ján 3:36  Kto verí v Syna, má večný život,...(bez očisca)...Ján 5:24  Veru, veru, hovorím vám: Kto počúva moje slovo a verí Tomu, ktorý ma poslal, má večný život a nejde na súd, ale prešiel zo smrti do života.


ivanp


]


Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 10. leden 2011 @ 18:58:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Za striebornú mincu som vyslobodil môjho starého otca z očistca. Za dve by som mohol oslobodiť starú mamu a tiež stýka Marcusa, no už som žiadne nemal ,tak museli v očistci zostať."...


A zase další sprostý a lživý útok na katolickou církev.

Tento "doktor teológie" neví, že odpustky duším v očistci nelze adresovat na konkrétní osobu, že se tyto odpustky svěřují Bohu, který nejlépe ví, jak je použít, kdo z nich nejvíce potřebuje pomoc.


To už vůbec nemluvím o tom, že dneska si můžeš za "striebornú mincu" koupit párek v rohlíku, ale docela určitě nikoli odpustek. Ten jde "koupit" jen modlitbou, spojenou s námahou oběti, jejíž motivací je láska.

Poklad církve je životodárnou mízou, která spojuje oblak svědků v Kristu (ovocem) s kořeny, s podhoubím církve putující na zemi, ze které vyrůstají další nové plody (další svatí do oblaku svědků). To všechno je Kristovo tělo a trpí - li jeden úd, trpí s ním i ostatní údy. Raduje - li se jeden úd, radují se s ním i všechny ostatní údy.



Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 10. leden 2011 @ 19:31:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ahoj Oko...
to nie je útok na katolícku cirkev, ale na démonické učenie...

Formálne bol odpustok listina, listinné potvrdenie o získaní odpustenia trestu pre

konkrétnu osobu. V Lutherových časoch sa odpustky kupovali resp. formou získania odpustku

bol finančný dar. Práve proti tomu vystúpil Dr. Martin Luther. Tieto odpustky vyhlásil pápež

a boli to všeobecné odpustky, to značí, že bolo možné odpustiť všetky tresty za všetky

hriechy. Pápež rozhodol aké a koľko trestu bude odpustené, nie Boh! Neskôr po začiatku

reformačného hnutia, Tridentský koncil (1545-1563) zrušil možnosť získavania odpustkov za

peňažný dar cirkvi.

...aj z tohto vidno že katolícka cirkev je neomylná a má učiteľský úrad cirkvi...niekto si kúpi pápežstvo za peniaze, inokedy môže byť 14. chlapec kardinálom, alebo niekto si v intrigách vybojuje z bývalého piráta pápežský trón...

...zrejme aj ty čerpáš svoju vieru z Písma, kedže písmo sa len tak hemží príkladmi o odpustkoch a očisci. na mnohých miestach iste Kristus a apoštolovia vyzývali na modlenie sa za mŕtvych a ich vyslobodenie z očisca, obetovanie omší...
ach ako veľmi OKO blúdiš...si celý poviazaný katolíckou poverou a nevieš alebo nechceš sa z toho vymotať...čítaj Písmo, tam je pravda a Pravda ťa vyslobodí....

ivanp


]


Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 07:28:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tieto odpustky vyhlásil pápež a boli to všeobecné odpustky, to značí, že bolo možné odpustiť všetky tresty za všetky hriechy."...

Odpustky jsou dodnes dvojího druhu: částečné a plnomocné.
Papež však neurčuje, které duši v očistci konkrétně odpustky přidělit.
To je v kompetenci Boží.
Všechny ty vaše dosavadní výkřiky, jak si člověk může v ŘKC za peníze koupit nebe, jsou sprosté, povrchní a lživé, na úrovni bulváru. Skutečný křesťan by měl lépe vážit slova o bližním a informace si ověřovat.
Prosívat informace přes tři síta a až pak s nimi pracovat.

1.) Zda je informace pravdivá.
2.) Přestože je pravdivá, zda nikoho nezraní, nebo nevyzní v důsledku kontraproduktivně coby polopravda..
3.) Zda někoho potěší - zda tedy splňuje požadavek projevit bližnímu lásku.

Pokud informace neprojde přes tyto tři síta, uplatňuje se zásada: "Mlčeti zlato ...".


Vidím, že mě čeká zase další práce, vysvětlit několik základních a prostých bodů, proč vlastně zrovna odpustky.


]


Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 11. leden 2011 @ 10:23:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou pravidla pro totalitní cenzuru římskokatolického spolku? Pro zaručení neprůstřelnosti jakékoli hereze?
 
Co když
1) je informace pravdivá
2) mohla by zranit nositele hereze
3) nesplní požadavek na projevení lásky heretikům

Pak je také uplatňovat zásadu "Mlčeti zlato...?"


]


Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 11. leden 2011 @ 10:38:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

Pán Ježíš žádná taková síta neměl ani nepropagoval, natož aby se něčím takovým řídil. Prostě říkal vždy pravdu, jsouce ta Pravda; říkal ji v lásce, jsouce Bůh, který je Láska a to i tehdy, když se jednalo o slova soudu a spravedlnosti vůči farizeům a zákoníkům, které Jeho slova urážela a pohoršovala. Chceš-li to konkrétně, tak si vzpomeň kolik lží jsi zde napsal např. o Toníkovi; a i když se proti tvým lžím ohradil, ty ses ani neomluvil ani jsi nečinil pokání a pokračoval si v nich klidně dál, ačkoli Toníkova svědectví byla a jsou pravdivá a napsaná v lásce vůči tobě i ostatním čtenářům GS.:-((

Nicméně ty sám ses tu tímto dopustil vskutku ošklivého pokrytectví, neboť ty sám svými třemi síty informace neprosíváš a klidně tu zveřejňuješ nepravdivé, zraňující a některé naprosto nepotěšující informace. Takže tě čeká spousta práce na sobě samém, abys podle svých sít vůbec mohl na GS přispívat tak, aby jim to odpovídalo. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:11:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Chceš-li to konkrétně, tak si vzpomeň kolik lží jsi zde napsal např. o Toníkovi"...

Ani o Toníkovi, ani o komkoli jném bych nikdy vědomě žádnou lež nenapsal.  Co máš na mysli konkrétně?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. leden 2011 @ 22:47:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
například:

To tvoje babské představy katolické víry nerozlišují mezi očistcem a peklem. Nedivím se, že jsi takovou víru musel nutně zavrhnout. Ale už jí neříkej prosím katolická.

To je lež nevědomá?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 12. leden 2011 @ 07:28:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To vůbec není lež.

" ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je pobyt v něm časově omezený"..

Toto je babská představa katolické víry.
Proto jsem ti citoval z katechismu. Kdybys to přečetl, poznal bys rozdíl mezi očistcem a peklem.
 A je to pořádný rozdíl!


Peklo je utrpením v beznaději  -  očistec je očišťování utrpením v radostné naději na spásu.


Co ti na tomto připadá "v podstatě stejné"? Vždyť je to přímo opak!


]


Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: rybar v Úterý, 11. leden 2011 @ 08:24:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OKO je dobre zaplatený, inač by sa nevenoval fóru tak dychtivo.


]


Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 10:09:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, dobře zaplacený - doufám, že mi za to Bůh umaže nějakou částečku mého dluhu.  :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 11. leden 2011 @ 10:44:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš Kristus na kříži smazal tvůj dluh celý, takže jestli si myslíš, že můžeš udělat něco proto, aby ti Bůh umazal nějakou částečku tvého dluhu, pak to znamená, že Kristovu oběť pro sebe nepřijímáš/nepovažuješ za dostatečnou a úplnou a de facto tak Kristovou obětí pohrdáš, což je velmi velice ohavná a Boha urážející věc!!!:-((

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:07:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, při křtu mně Kristus odpustil naprosto všechny hříchy. Ale já přesto hřešil dál. Litoval a vyznal, bylo mi zase odpuštěno. Ale ani tak nedokážu vůbec nehřešit a pořád si u Boha zadělávám na nějaký další dluh.

Ale to o umazání dluhu jsem myslel spíš jako legraci, pro odlehčení. Placeného agenta ze mně přece nedělají každý den.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 11. leden 2011 @ 23:23:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

ale tohle přece není vůbec žádná legrace!:-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 12. leden 2011 @ 07:30:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky patříš k těm, co si myslí, že mě někdo platí?
To už fakt legrace přstává.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 12. leden 2011 @ 11:40:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, nemyslím, oko,

a vůbec o nikom si nemyslím nic než to, co mi zjeví Pán. Víš, jak je to: myslet znamená ... vědět.

Neboli - o každém člověku si chci myslet to, co si myslí Pán, cítit k němu to, co k němu cítí Pán a chci pro něho to, co pro něho chce Pán Ježíš Kristus. To tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 12. leden 2011 @ 21:48:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 15. leden 2011 @ 17:07:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivanp
ŘKC vnímá Bibli jako celek, což mi u ostatních učení chybí. Možná je třeba, abyste denně četli Bibli - Slovo Živého Boha, abyste si nedělali různé úlevy pro život, a viděli hřích tam, kde hřích skutečně je. Některé situace v životě řešíte tak, že je nenazýváte hříchem a on to ve své podstatě hřích je.

Obzor i v tomto poznání vám otevře Bible.




]


Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. leden 2011 @ 09:27:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tento "doktor teológie" neví, že odpustky duším v očistci nelze adresovat na konkrétní osobu, že se tyto odpustky svěřují Bohu, který nejlépe ví, jak je použít, kdo z nich nejvíce potřebuje pomoc.

   To je zajímavý, že když se mluví o náboženských vraždách a pronásledováních církve středověku, napíše ŘK: "Nemůžeš tehdejší dobu posuzovat dnešními postoji a realitou". Ale když se mluví o odpustcích, tak to ŘK takto posuzovat dnešním pohledem může.

   To si opravdu neuvědomuješ jak jsi v téhle věci mimo? Jakou demagogii používáš? Že to nebyl Luther, kdo vymyslel, že si odpustkem jde koupit odpuštění hříchů táty v očistci a dostat ho tou mincí do nebe, ale Luther proti tomu pojetí tím kázáním bojoval? (Pokud je to jeho kázání)

To už vůbec nemluvím o tom, že dneska si můžeš za "striebornú mincu" koupit párek v rohlíku, ale docela určitě nikoli odpustek. Ten
jde "koupit" jen modlitbou, spojenou s námahou oběti, jejíž motivací je láska.

  Ale zase si za stříbrnou minci můžeš dnes jako před pár stoletími zaplatit náklady na sloužení pár mší za duše v očistci, což je dle ŘK nauky mnohem účinnější na dostání duše z očistce do nebe, než odpustky, takže také žádanější, je větší poptávka.

Poklad církve je životodárnou mízou, která spojuje oblak svědků v Kristu (ovocem) s kořeny, s podhoubím církve putující na zemi, ze které vyrůstají další nové plody (další svatí do oblaku svědků). To všechno je Kristovo tělo a trpí - li jeden úd, trpí s ním i ostatní údy. Raduje - li se jeden úd, radují se s ním i všechny ostatní údy.

  A jsou v tom pokladu také Okovy kamuflace ŘK učení a matení?


]


Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 10:28:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ale zase si za stříbrnou minci můžeš dnes jako před pár stoletími zaplatit náklady na sloužení pár mší za duše v očistci"...


Toníku
tak se chová křesťan? Tobě jsem to už přece vysvětloval a ty nepatříš mezi natvrdlé!

ZA MŠI SE NEPLATÍ!

Je otázkou slušnosti uhradit materiální náklady, spojené s provozem kostela během mše (svíčky, energie a pod.) U nás je mezi lidmi ustálená částka 150 Kč. Ale ta je věcí dobovolnou a není za mši. Čtyřikrát do roka se u nás zapisují intence na mše a NIC SE ZA TO NEPLATÍ.
Bývá dobrým zvykem, že člověk, který dal mši sloužit, tak hned po ní přinese 150 Kč. Ale když nepřineseš nic, nikdo to po tobě vymáhat nebude. A pokud jsi dobře situovaný, tak můžeš dát třeba 200 Kč. Není stanovena žádná určitá částka, je to věcí dobrovolnosti.
Tak k čemu je dobrá ta špína, co zde šíříš?


..." Okovy kamuflace ŘK učení a matení?"...
(1 Kor 12,26-27)
A tak, jestliže trpí jeden úd, trpí s ním všechny údy. Jestliže je jeden úd chválen, všechny údy se radují spolu s ním.
Vy jste tedy Kristovo tělo a jednotlivě jeho údy.


Nebo podle tvého učení, když zemřeš a jsi v nebi s Kristem, tak jsi přestal být součástí Krista, jeho údem? Nedivil bych se!


]


Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. leden 2011 @ 11:11:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, někdy se mi snad zdáš.

ZA MŠI SE NEPLATÍ!

  Někdo snad tvrdil, že se "za mši" platí? Proč se ohrazuješ proti tomu, co jsem napsal? Proč vysvětluješ totéž, co jsem napsal já? Napsal jsem zkráceně totéž, co ty.

  Opět utíkáš od tématu, jako vždy. ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je pobyt v něm časově omezený. Dále vzbuzovala dojem, že má schopnost člověka z toho očistce vysvobodit a jeho utrpení v očistci zkrátit a "dostat člověka do nebe". Dále vzbuzovala dojem, že totéž je schopna udělat pro zemřelé příbuzné člověka, kteří jsou nejspíše v očistci, neboť je tam ŘKC strčila.

  Z očistce bylo možné sebe nebo příbuzné dostat buď odpustky, nebo mší slouženou za duše v očistci a na tuto praxi se nalepil celý turistický, odpustkový a mšový průmysl, který fungoval celá staletí a přinášel významné zdroje financí. Odpustkový průmysl byl zastaven, turismus a mše stále trvají - nedávno psal ssns, že v jeho okruhu zanechal člověk finance určené na sloužení mší za něho po smrti. A to není nijak vyjímačná praxe, oko, stejně jako ta praxe, kterou popisuješ ty. K té praxi, kterou popisuješ, jsi zapoměl dodat, že kromě místních farností existují také místa - například Svatá Hora, Hostýn a pod - kam jezdí "dávat na mše" lidé z celé republiky.

  Pokud se tohle snažíš nějak zakamuflovat, tak platí: "tak se chová křesťan? Tobě jsem to už přece vysvětloval a ty nepatříš mezi natvrdlé!"


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:00:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je pobyt v něm časově omezený"...


§1472
Abychom pochopili tuto nauku a tuto církevní praxi, je třeba si uvědomit, že hřích má dvojí následek. Těžký hřích nás zbavuje společenství s Bohem, a tím nás činí neschopnými dosáhnout věčného života; být zbaven věčného života se nazývá „věčný trest“ za hřích. Na druhé straně každý hřích, i všední, vyvolává zhoubné lpění na tvorech, které musí být očištěno, buď zde na zemi, nebo po smrti, ve stavu, jenž se nazývá očistec. Toto očišťování zbavuje toho, co se nazývá „časný trest“ za hřích. Tyto dva tresty nelze pojímat jako nějaký druh pomsty, kterou Bůh postihuje hříšníka zvenčí, nýbrž jako důsledky vyplývající ze samé podstaty hříchu. Obrácení, jež pochází z vroucí lásky, může dosáhnout naprostého očištění hříšníka, takže už nezůstává žádný trest.
§1054
Ti, kteří umírají v Boží milosti a přátelství, ale nejsou dokonale očištěni, i když jsou si jisti svou věčnou spásou, jsou po smrti podrobeni očišťování, aby dosáhli svatosti, která je nutná pro vstup do Boží radosti.

Opravdu ti toto učení o očistci připomíná něčím peklo?

Měl bys to opravit.
To tvoje babské představy katolické víry nerozlišují mezi očistcem a peklem. Nedivím se, že jsi takovou víru musel nutně zavrhnout. Ale už jí neříkej prosím katolická.

..."Dále vzbuzovala dojem, že totéž je schopna udělat pro zemřelé příbuzné člověka, kteří jsou nejspíše v očistci, neboť je tam ŘKC strčila."...
To je neskutečné, to už se ani nedá komentovat. Který bod katechismu učí o tom, že ŘKC strká lidi do očistce.


Co jsem měl zakamuflovat konkrétně?

Jistě, existují i vyjímečné případy slavení zádušních mší (tzv. gregoriánských mší), které se řeší docela jinak. Ale to je naprostá výjimka, která se dává za zemřelého jen jednou. Jedná se o 30 zádušních mší ve třiceti dnech po sobě a takový závazek může na sebe přijmout jen málokterý kněz, který má povinnosti ke své farnosti. Pokud tedy člověk takového kněze vůbec sežene a ten mu to přislíbí, zpravidla dává na tyto mše najednou dopředu, protože se nejedná o místního kněze ve farnosti, ale často o někoho zdaleka, třeba z pohraničí. Ani zde se nejedná o peníze za mše, ale o dobrovolné náklady na provoz při mši. V tomto případě je obvyklé dávat v poměru ještě méně, než na jednotlivou mši.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. leden 2011 @ 22:45:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Fakt se nestydíš takhle překrucovat co píšu, oko? Přečti si ještě jednou větu, kterou jsem napsal. Proč napíšeš mojí větu a reaguješ na něco docela jiného, než jsem psal já?

" ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je pobyt v něm časově omezený"...


  To, čemu říkáš "babská představa", šířil staletí pan papež a lidé jemu poddaní dlouhé věky. Líčili velká utrpení očistce a popisovali svoje služby, kterými mohou lidi z očistce dostat. Jejich působení bylo aktuální jak v době Husa, tak v době Luthera (t.j. přes sto let od sebe) a ještě dlouho poté. Hus a Luther pokud vím tuto ideologii nevymysleli, ale naopak se stavěli proti ní, kritizovali jí.

...Nedivím se, že jsi takovou víru musel nutně zavrhnout. Ale už jí neříkej prosím katolická.

  Je dost trapné, že se nezmůžeš na nic jiného, než na kamufláže reality ŘKC a napadnutí úrovně znalostí toho, s kým si píšeš. To samo o sobě vypovídá o tom, jak to s tímto tématem je a jak moc horká je tvoje ochota poctivě nad tématem diskutovat.

  Oko, to, čemu jsme věřili, byla katolická víra. Nikde jinde jsem neslyšel, že by nějaká církev strkala lidi do očistce: Ani pravoslavní, ani baptisté, ani evangelíci nědělají něco podobného, jen ŘKC. Sama vymyslela víru o hrozném očistci a jeho utrpení, o časných trestech a jejich zkrácení skze poklad církve o mší za mrtvé a odpustcích na prominutí trestů. Že pan papež v šedesátých letech tu víru změnil a k nám se to přes železnou oponu nedostalo je věc jiná: Zase jsme mohli dobře pochopit, jak se asi lidé ve středověku cítili.

  Dám ti výňatek z naší katolické víry.

Kdo přijde do očistce?
  Do očistce přijde kdo zemře v milosti posvěcující, ale má ještě trpět za hříchy.

Čím se očišťují duše v očistci?
  Duše v očistci se očišťují velkým tesknem po Pánu Bohu a rozličnými časnými tresty
  Kom u po smrti zbývají časné tresty za hříchy, ten si je musí vytrpět v očistci. Tresty, které duše v očistci trpí, jsou velmi bolestné
, větší nebo menší, delší nebo kratší, podle toho, kolik která duše zasloužila. Duše v očistci jsou ubohé a zasluhují naší účinné lásky; proto jim něžně říkáme „dušičky". Tresty v očistci trvají nikoli věčně, nýbrž nějaký čas. Proto jim říkáme tresty časné. Když si duše své tresty vytrpí a tak se očisti, pak se dostávají z očistce do nebe.

Čím můžeme pomáhat duším v očistci?
  Duším v očistci můžeme pomáhat modlitbou a jinými dobrými skutky, zvláště obětí mše svaté. Duším v očistci věnujeme také svá utrpení, svou pomoc potřebným a odpustky, které jim Církev přivlastňuje. 

  Duše v očistci prosí: „Smilujte se nade mnou alespoň vy, přátelé moji, neboť ruka Páně dotkla se mne!" (Job 19, 21) Modli se proto za ně, pomoz potřebnému, odepři si něco, věnuj jim svaté přijímání, odpustky a zvláště mši svatou se svatým přijímáním. „Kdykoliv se slouží mše svatá, spěchají andělé otevřít žalář očistcový" (Svatý Jan Zlatoústý). Obětuj to všechno hlavně za zemřelé členy rodiny a příbuzné, zejména ve výroční den úmrtí a v den jmenin zemřelého. „Na dušičky vzpomínejme, z očistce jim pomáhejme, budou na nás vzpomínat, až my budeme umírat...“

Co to znamená získat odpustky?
  Po odpuštění hříchů získat ještě odpuštění časných trestů, které zbývají za tyto hříchy.

Poklad církve.
  Jako u soudu lze se někdy vyhnout trestu na svobodě složením určité částky peněz, tedy pokutou, podobně je možné se vyhnout i Božím trestům, když je vyvážíme dobrými skutky neboli za ně dostiučiníme, pokud ovšem Bůh takovou náhradu přijme. Pán Ježíš svým utrpením dal takovou náhradu za naše hříchy i za tresty za ně zasloužené, že lze jimi vyvážit hříchy i tresty všech lidí na celém světě. K tomu přistupuje ještě dostiučinění Panny Marie, mučedníků a jiných světců. Všechny tyto zásluhy jsou nevyčerpatelným pokladem Církve. Správci tohoto pokladu jsou papež a biskupové a mohou z něho přidělovat odpustky věřícím, aby nemuseli trpět všechny zasloužené časné tresty za hříchy. Odpustky neruší Boží spravedlnost, protože při nich Bůh dostává náhradou dostiučinění z pokladu Církve.


  Když získáš odpustky, dosáhneš prominutí mnohých trestů za hříchy, které by tě jinak stihly na světě nebo v očistci. Hleď proto často získávat odpustky! Denně můžeš získat dosti snadno alespoň odpustky neplnomocné, když jsi v milosti posvěcující a máš úmysl odpustky získat. Tak například, když zbožně uděláš kříž se slovy: „Ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého Amen“ získáváš odpustky 100 dní. Když se při tom pokropíš svěcenou vodou, získáváš odpustky 300 dní. Za vzájemný pozdrav: „Pochválen buď Ježíš Kristus…, Na věky. Amen“ je 300 dní odpustků. Za modlitbu: „Chválena a velebena budiž bez přestání nejsvětější svátost oltářní“ je 300 dní odpustků. Za modlitbu: „Ježíši v nejsvětější svátosti oltářní, smiluj se nad námi“ je také 300 dní odpustků. Kdo jde kolem kostela nebo kaple, kde je nejsvětější svátost oltářní a pozdraví ji nějakým zevním znamením, získává 100 dní odpustků. Když slyšíš vyslovit jméno Boží nadarmo a na odčinění této urážky zbožně alespoň v duchu řekneš: „Budiž jméno Páně pochváleno,“ získáš 500 dní odpustků. Sbírej horlivě klásky odpustků a jednou na věčnosti budeš mít z toho bohatou sklizeň. Poznáš, jak veliký užitek ti přinesly.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 12. leden 2011 @ 07:23:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč jsi u toho výňatku neuvedl zdroj?

Aby si každý udělal představu o věrohodnosti a mohl se přesvědčit, kterého století je to praxe. Aby bylo znát, že poslední odstavec je ze stejného zdroje, jako ostatní, že nemanipuluješ.


Protože dneska si nikdo nehraje na počty dnů, to je myšlení středověku. Vždyť ani nevíme, jak to tam s časem vůbec je.

Papež sice z moci klíčů má právo vyhlásit podmínky získávání odpustků - a také to dělá - ale jen z tohoto pohledu je správcem pokladu církve.

 Nikdo však nemůže určit konkrétní osobu v očistci, které má odpustek přinést užitek.
To je v pravomoci Boží. Samozřejmě však můžeš za konkrétní osobu Boha prosit.



" ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je pobyt v něm časově omezený"..

Toto je babská představa katolické víry.
Proto jsem ti citoval z katechismu. Kdybys to přečetl, poznal bys rozdíl mezi očistcem a peklem.
 A je to pořádný rozdíl!


Peklo je utrpením v beznaději  -  očistec je očišťování utrpením v radostné naději na spásu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 12. leden 2011 @ 08:43:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Za ten zdroj se omlouvám. Pochází z mého století, 20. století. Je to Katechismus katolického náboženství, napsal ho Th. Dr. František Tomášek v roce 1955 a ještě my jsme se podle něj náboženství učili, dodnes se vydává knižně a prodává. Nedávno ti tu na něj někdo dával odkaz. Poslední odstavec je ze strany 81, oddíl o odpustcích.

  Očistec "v utrpení stejný" jako peklo není babská představa katolické víry, oko. Taková věta znamená nanejvýš tvoji neznalost a ignoranci ŘKC víry, ve které žiješ.

Poslechni si co tvoje víra říká o peklu:

Církev ve svém učení potvrzuje existenci pekla i jeho věčnost. Duše těch, kteří umírají ve stavu smrtelného hříchu, sestupují ihned po smrti do pekla, kde snášejí pekelné tresty, „věčný oheň“. Hlavním trestem pekla je věčné odloučení od Boha, neboť pouze v Bohu může mít člověk život a štěstí, pro které byl stvořen a po nichž touží.


a očistec:

Ti, kdo umírají v Boží milosti a přátelství, ale nejsou dokonale očištěni, i když jsou si jisti svou věčnou spásou, jsou po smrti podrobeni očišťování, aby dosáhli svatosti nutné ke vstupu do nebeské radosti.

(p. Tomášek napsal:
Duše v očistci se očišťují velkým tesknem po Pánu Bohu a rozličnými časnými tresty)

  Člověk v očistci je odloučen od Boha, protože se musí očistit od následků hříchu. T.j. jak v pekle, tak v očistci je stejný hlavní trest: Odloučení od Boha. Podobně jako v pekle snášejí lidé v očistci utrpení a časné tresty, tady ŘK víra nerozlišuje zda menší či větší. Rozdíl je v tom, že očistec je časný, na rozdíl od trestu pekla, který je věčný. Aktuální katechismus sice obsahuje větu: "Církev nazývá toto konečné očišťování vyvolených očistcem; to je něco úplně jiného než trest zavržených." ale ta je v tomto případě alibismem: V daném kontextu je sporná.

  Historicky byl prodejci služeb vysvobození z očistce - t.j. to o čem byly ty dva články o Lutherovi a Husovi - očistec líčen podobně jako peklo.


  A milé oko, už mne nebaví neustále snášet tvoje útoky na mojí poctivou řískokatolickou víru. Poslední tvoje příspěvky mě utvrdily v tom, že zjevně nemáš zájem psát si v pravdě o tématech. Buď kamufluješ co skutečná ŘK víra je, nebo jsi sám ŘK víru pořádně nestudoval a jen jako katolík proti bývalému katolíku špičkuješ a leštíš si na mne brka jako bys věcem rozuměl lépe. Což je sice občas pravda, ale poslední dobou ukazuješ, že je to tak jen vyjímečně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:19:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Někdo snad tvrdil, že se "za mši" platí?"...

Jen si znovu pročti, v jakém duchu jsi použil slova. Jak vyzněly v důsledku.

Ale zase si za stříbrnou minci můžeš dnes jako před pár stoletími zaplatit náklady na sloužení pár mší za duše v očistci, což je dle ŘK nauky mnohem účinnější na dostání duše z očistce do nebe, než odpustky, takže také žádanější, je větší poptávka.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. leden 2011 @ 22:55:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ale zase si za stříbrnou minci můžeš dnes jako před pár stoletími zaplatit náklady na sloužení pár mší za duše v očistci, což je dle ŘK nauky mnohem účinnější na dostání duše z očistce do nebe, než odpustky, takže také žádanější, je větší poptávka.

  Co je na tom špatně? Je na tom popisu reality něco špatně? U nás v ČR se samozřejmě nepoužívá na placení nákladů mší stříbrná mince, to bylo alegorické vyjádření z výroku v článku. Samozřejmě, že chápu, že se náklady mší platí v běžných korunách. Nebo je špatně to, že je větší poptávka po mších, protože jsou účinnější, než odpustky? To je možné, určitě lidé přijímají více odpustků, než dávají na mše. Jinak nevím, co bych fakticky v tom výroku napsal špatně.

  Pokud realita, faktický stav toho, co se v ŘKC děje dodnes, "v důsledku nějak vyznívá", tak by ses měl nad tím vyzněním zamyslet, ne? Já už jsem to zamyšlení před lety udělal, oko.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 12. leden 2011 @ 06:59:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Špatně je na tom už to, že nemáš žádnou úctu a respekt k víře druhého. Snižuješ naprosto neprávem naši víru na byznys. Je to ponižující a urážíš v křesťanech i samotného Krista.

Nemá snad podporovat každý věřící podle svých možností fungování církve i ekonomicky? Neposílali snad také Efezští peněžitou podporu Pavlovi? Jsou snad naši kněží nějací zbohatlíci? Když má takový kněz na starosti třeba čtyři, pět farností a musí přejíždět, myslíš, že má benzin zadarmo?


Mše je vyvrcholením Kristovy oběti, jejím zpřítomněním. Nic na světě nemá větší cenu, větší duchovní užitek pro křesťana, než právě mše. A nikdy tomu v katolické církvi nebylo jinak.


Jen nepřátelé katolické církve neznají žádné meze ve vymýšlení nové a nové špíny proti ní. To si opravdu myslíš, že katolíka zajímá na jeho víře poptávka a účinnost ekonomiky? Že nás ve vztahu k Bohu zajímají mince?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 12. leden 2011 @ 08:59:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Snižuješ naprosto neprávem naši víru na byznys.

  Tak to sis zase nějak popletl oko.

  Vaši víru snížili na bussines lidé, kteří vytvořili očistec a způsob vysvobození z něj pomocí peněz: To jsou papežové a teologové středověku, ekonomická mafie, proti které Hus či Luther kázali. Vaši víru snížili na bussines lidé, kteří křeftovali s tunami svatých kostí a desítkami tun úlomků Kristova kříže.

  Až si tohle přiznáš a řekneš: Jo, to bylo špatně, ŘKC se v tomhle spletla, byla sama sobě a křesťanům nepřítelem, urazila křesťany velikou ostudou a naházela tím špínu na samotného Krista, což je děsný průšvih, tak pak v životě postoupíš o kousek dále. Dokud budeš zaslepeně hájit to ponižování křesťanské víry a urážky Krista, tak se nepohneš.

  Proč ty, kteří tuhle špínu kšeftování se "svatými" věcmi vymýšleli a neznali v tom mezí, jednoduše nepošleš na smetiště dějin? Bavíme se stále nad tématem uvedeným v článku, ne?


  Pokud jde o fungování církví, tak každá církev má právo si zařídit podle svého. Pokud ale někdo říká: "Dostaneme vašeho dědečka z hrozného utrpení očistce dříve do nebe když nám zaplatíte náklady naší práce" tak je to jistě zákonné, ale pro normálního člověka daleko za hranicí běžné lidské etiky. Tak jako je pro normální lidi za hranicí etiky to, když nějaká církev zakazuje svým členům tranfuzi, i když ani to není protizákonné. Pokud je pak něco zákonné, ale velmi neetické, nemůžešse divit, že s tím někteří lidé nebudou souhlasit a budou to dávat najevo.


]


Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 11. leden 2011 @ 11:42:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...OKO tvrdí :ZA MŠI SE NEPLATÍ!

....to je ale paradox...samotná omša je úplatok, splácnie dlhu voči Bohu...každou omšou sa skracuje pobyt v očisci a zmazávajú sa hriechy dotyčného...hriešny kredyt sa postupne znižuje, len škoda že nikto nevie kedy hriešny kredyt úplne zanikne a tak treba splácať hriechy cez zádušné omše do bezvedomia...
...na Slovensku bola kauza ,,zádušná omša,, za prezidenta Tisa, nakoľko bol kontroverzný človek, niekto bol za zádušné omše a niekto proti...zádušnou omšou sa dá vykšeftovať z očisca aj zločinec...

ivanp



Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 11. leden 2011 @ 12:24:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lotr po Kristově pravici by také mohl být nazván kontroverzním člověkem, stejně jako svatý Pavel s minulostí farizeje Saula, svatý Petr který 3x zapřel Krista, král David i nesčetní celníci, nevěstky a všichni pohani. Pán Ježíš nepřišel kvůli zdravým ale kvůli nemocným. Odpírat někomu modlitbu nebo mši nebo dokonce Kristovu oběť pod záminkou že je hříšník mi připadá absurdní a úplně zvrácené. Kdo není hříšník a zločinec a myslí si že je lepší než svatý Petr nebo Pavel ať první hodí kamenem.
Jestliže považujete mši svatou za úplatek tak tím zároveň připouštíte že má jistou cenu. Ten kdo nikomu nic nedá a nechá si svůj kredit ležet ladem má vždycky jistotu že mu ho nevyplácá někdo jiný. Co když ale pak přijde Pán tohoto domu a řekne mu že je služebník zlý a neužitečný ? Co když ho vyhodí ze dveří tam kde je pláč a skřípění zubů, nebo ho zavře do vězení odkud nevyjde dokud nezaplatí poslední haléř ? Tohle podobenství nás možná zrovna varuje před Očistcem. Z Pekla se nevychází.


]


Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 11. leden 2011 @ 13:12:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...lotor na kríži, farizej Saul, alebo svatý Peter mohli byť kontraverzní ľudia a určite boli hriešnici...lenže oni uverili tomu, že ich hriešny kredyt plnohodnotne zaplatil raz a navždy Kristus a oni nemajú čo splácať...ak však nejaký lotor za svojho života neprijal Kristovu dokonalú obeť a tým aj splatenie svojho hriechu, je nemožné splatiť to dodatočne cez zádušné omše s tým že dotyčný hriešnik je odložený do depozitu očisca a čaká na x-zádušných omší ktoré ho majú zachrániť...

takto to nefunguje a apoštolovia ani Kristus nič nehovoria o očisci, zádušných omšiach (to jest splátkovom kalendáry za hriechy) ale hovoria o úplnom odpustení hriechov už tu na zemi a o večnom živote ako dar...
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 11. leden 2011 @ 15:18:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někteří rabíni se prý dodneška přou o to jestli je krocan košer nebo ne. Na jednu stranu splňuje podmínky ale na druhou stranu se o něm ani o Americe odkud pochází nepíše ve Starém zákoně. Naši předkové díky Bohu nezústali u Starého zákona ale přijali Ježíše Krista a pod vlivem Svatého Ducha sepsali Nový a připojili ke Starému. V tomto pořadí a ne naopak.


]


Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:15:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."ak však nejaký lotor za svojho života neprijal Kristovu dokonalú obeť a tým aj splatenie svojho hriechu,"...

A ivanp je bůh, on soudí lidská srdce.
A o Tisovi ví naprosto jistě, že Tiso Krista nepřijal a ani v poslední chvilce svého života se neobrátil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 12. leden 2011 @ 14:15:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A o Tisovi ví naprosto jistě, že Tiso Krista nepřijal a ani v poslední chvilce svého života se neobrátil.

...podľa katolicizmu je to jedno či niekto príjme Krista alebo nie, veď aj tak do konca svojho života nevie na čom je, nemá istotu spásy a aj tak ide do očisca.....a prijať krista znamená zjesť oplatku (skutočné telo kristovo, bez krvi...)

ivanp


]


Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 09:01:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se týče přímluvných modliteb všeho druhu tak u nich je to podobné jako s chlebem v Kristově době. Někdy se z několika bochánků a rybiček jednoho mládence (možná to byla svačina na cestu od starostlivé a milující  maminky) může nasytit mnohatisícový zástup a ještě zbyde 12 košů kousků a jindy je třeba vynaložit velkou a vytrvalou námahu k nalezení a zachránění jediné malé ovečky. Vytrvalých modliteb a postů k vyhnání zlého ducha z jediného člověka. Všemohoucí Bůh není omezen nějakým poměrem. Kromě toho modlitba ( a půst) není otravným prostředkem jak něco vymámit proti Boží vůli. Je odměnou a cílem sama o sobě. A prostředkem jak přijmout vůli Boží.



Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 10:15:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zajímavě píšete.

  Kdybyste žil v Lutherově době a měl tyto názory, měl byste to s panem papežem, prodavači odpustků a "svatých" ostatků či relikviíí nejspíše stejně těžké, jako to měl pan Luther. Zvláště pokud byste měl odvahu a své názory říkal nahlas nebojste je dokonce zapsal.

  To by dnes měli protestanté za reformátora Poutnicka a ne Luthera s Kalvínem.


]


Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy