Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 418 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471592
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita
Vloženo Úterý, 15. únor 2011 @ 15:48:12 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Fera

Pro římský katolicismus není základ pravdy absolutní. Spíše je jeho základ trojitý: Bible, tradice a to, co předkládá Římskokatolická církev jako božské zjevení. Z těchto tří zdrojů je konečnou autoritou rozhodnutí a nařízení vládnoucího papeže. Je to viditelné v oficiálních dokumentech z římskokatolických zdrojů.



Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita
Richard M. Bennett
 
Jedině Písmo je inspirované a svou podstatou směrodatné
Biblické poselství vdechnuté Bohem je zjevením v písemné formě (2. Timoteovi 3:15-16). Bible tvrdí, že to, co Bůh inspiroval, je Jeho psané slovo (2. Petra 1:20-21). Když Pán Ježíš Kristus řekl, že " Písmo nemůže být zrušeno "(Jan 10:35), hovořil o Božím psaném slově.

Události, skutky, přikázání a pravdy od Boha jsou nám podány ve formě výroků tj. logických, psaných vět. Bůh prohlašuje v Písmu, že ono a jen ono je tou konečnou autoritou ve všech otázkách víry a morálky. Čili je pouze jeden písemný zdroj od Boha a je jen jeden základ pravdy pro Boží lid v církvi.

Pravda a Písmo
Pán Ježíš Kristus ve své významné velekněžské modlitbě jasně prohlásil pravdu Božího Slova. Řekl: " Posvěť je v pravdě, - Tvé slovo je pravda. " Toto bylo v souladu s prohlášeními v celé Staré smlouvě, v níž Duch svatý neustále prohlašuje, že zjevení od Boha je pravda, jako například v Žalmu 119:142, " zákon tvůj je pravda. " Hospodin sám proto ztotožnil pravdu s psaným Slovem. Není žádný jiný zdroj než samotné Písmo, na který by se vztahovalo takové prohlášení. Tento jediný zdroj, Písmo svaté, je pro věřícího měřítkem pravdy.

V Nové smlouvě je to psané Boží Slovo a jedině ono, na které se Pán Ježíš Kristus a Jeho apoštolové odvolávají jako na konečnou autoritu. Při pokoušeni se Pán Ježíš třikrát vzepřel Satanovi řkouc " Je psáno " , jako například u Matouše 4:4: " On však řekl: psáno: Ne samým chlebem bude člověk žít, ale každým slovem, které vychází z úst Božích. " Tím, že prohlásil " Je psáno " , Pán použil přesně stejnou větu, jaká je použita v Svaté Bibli štyridsaťšesťkrát. Opakovaný výskyt této fráze podtrhuje její důležitost. Hospodinovo úplné přijetí autority Staré smlouvy je zjevné z Jeho slov, které nacházíme u Matouše 5:17-18: " Nemyslete si, že jsem přišel zrušit zákon nebo proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit; neboť amen pravím vám: Dokud se nebe a zem neodezní, nepomine ani jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. "

Jiné zdroje autority odsouzeny
Navíc, při vyvracením chyb saduceů Písmo zaznamenává, jak Pán říká: " bloudit, protože neznáte Písmo ani moc Boží. " (Matouš 22:29) Ježíš Kristus soustavně ostře kritizoval a napomínal farizeů, protože postavili svou tradici na úroveň Božího Slova. Odsoudil jejich, protože se pokusili narušit samotný základ pravdy postavením znaménka rovnosti mezi své tradice a Slovo Boží. Tak to o nich prohlásil v Markovi 7:13: " Takhle rušíte Boží slovo svým podáním, které dále podáváte; a mnoho tomu podobného děláte. " Jelikož jedině Písmo je inspirované, ono samotné je konečnou autoritou a soudcům Tradice.

Slovo Hospodinovo říká v příslovích 30:5,6 " Každá řeč Boží je pročištěna, On je štítem těm, co se k němu utíkají. Nepridávaj nic k Jeho slovům, aby tě nestrestal a neoznačil za lhář. " Bůh přikazuje, že nemáme nic přidávat k Jeho Slovu: tento příkaz je s důrazem ukazuje, že jedině Boží Slovo je inspirováno a ono samotné je čisté a neposkvrněné.

V jedné řadě s příslovími stojí Hospodinovo silné, jasné prohlášení v Izajáši 8:20: " K učení a svědectví! Opravdu pro slovo, které mluvím, nekynie úsvit. " Pravda je taková: vzhledem jedině Boží Slovo je inspirované, ono a jen ono samotné je výhradním pravidlem víry. Nemůže to být jinak.

Výraz "Sola Scriptura"
Od doby předání Desatera na hoře Sinai, když Svatý Bůh psal prstem po kamenných deskách (Exodus 31:18), až podnes bylo psané Boží Slovo zachovány ve světě. Termín "Sola Scriptura" nebo "jedině Písmo" jako měřítko pravdy je jakoby zkratkou pro důrazné a opakované prohlášení Písma a Božího přikázání. Samotná fráze "Je psáno" rozumí výhradně zapsané, zaznamenány a ne něco z doslechu, co se jen říká mezi lidmi. Příkaz věřit tomu, co je napsáno, znamená věřit jen čistému Božímu Slovu. Odděluje od všech ostatních zdrojů soubor spisů , kterému má člověk věřit. To, o co jde před Všesvätým Bohem, je Jeho nepoškvrniteľná pravda.

V úplně posledním přikázání Bible nám Bůh rezolutně říká, abychom nepřidávali ani jakkoli omezovala z Jeho Slova . "Já potvrzuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: pokud někdo přidá k nim, tomu Bůh přidá neduhům popsaných v této knize. Pokud někdo vezme něco ze slov této prorocké knihy, tomu Bůh vezme podíl na stromě života a ze svatého města, popsaných v této knize! " (Zjevení 22:18-19)

Jeho Slovo je samo o sobě absolutně dostačující. (Žalm 119:160)

Ustanovení a výklad
Princip "Sola Scriptura" je v souladu se způsobem, jakým se má slovo pravdy, které pochází od Boha, vykládat, jak vysvětluje Žalm 36:10: " Neboť u Tebe je pramen života av Tvém světle světlo vidíme. " Boží pravdu vidět ve světle boží pravdy. To je přesně totéž, co říká apoštol Pavel: " O tom i mluvíme, ne sice naučenými slovy lidské moudrosti, ale (slovy), kterými učí Duch. A tak duchovní posuzujeme duchovně. " (1. Korintským 2:13). Zjevně ve světle, které vrhá Boží pravda, je viditelná Jeho pravda. (Srovnej Jan 3:18-21, 2. Korintským 4:3-7).

Apoštol Petr na podnět Ducha svatého prohlašuje: " Uvědomte si především, že ani jedno proroctví Písma nepřipouští samovolný výklad; neboť nikdy z lidské vůle nepovstalo proroctví, ale Duchem svatým vedeni mluvili (svatí) lidé Boží. " (2. Petra 1:20 - 21). Logicky tedy Peter vyjasňuje, že aby se zachovala čistota psaného slova Svatého Boha, zdroj výkladu musí pocházet z téhož čistého zdroje jako pramen samotného Písma. Písmo se dá správně pochopit jen ve světle Písma, protože ono jediné Neposkvrněné. Jen přes světlo svatého Ducha se dá Písmo správně chápat. Svatý Duch způsobuje, aby ti, kteří jsou Pánu, chápali Písmo (Ján14 :16-17, 26).

Neboť Duch toto dělá skrze Písmo, zjevně je to v souladu se zásadou, že Písmo samotné je neomylnou zásadou výkladu jeho vlastní pravdy: " Duch je, který svědčí, protože Duch je pravda. " (1. Jana 5:6).

Ti, kteří opravdu touží být věrní Pánu v této otázce měřidla "Sola Scriptura", se musí obrátit k Pánu, aby uposlechli Jeho přikázání: "Obraťte se k mému kritizování! Vyleji na vás svého ducha, dám vám poznat svá slova. " (Přísloví 1:23) Pokud někdo touží po pravdě v této základní otázce s postojem ze žalmu 51:17 se " srdcem zkroušená a zdrceným " , Pán Bůh jím nepohrdne, ale zjeví mu hlavní základ, na kterém stál Pán Ježíš Kristus i apoštolové. Slovy apoštola Jana: "To je ten učedník, který svědčí o těchto věcech a napsal toto, - víme, že je pravdivé jeho svědectví." (Jan 21:24) Apoštol Jan psal, stejně jako Petr a Pavel, aby ti, kteří jsou spaseni, věděli, že jeho svědectví je pravdivé.

Dostatečnost Písma
Úplnou dostatečnost Písma prohlásil apoštol Pavel: " Veškeré Písmo vdechnuté od Boha, (je) i užitečné učit, nadávat, napravovat a vychovávat v spravedlnosti, aby dokonalý byl člověk Boží a způsobenou na všechno dobré. " (2. Timoteovi 3:16 - 17) Písmo je vším, co potřebujeme jako konečnou pravdu a autoritu.

Tvrzení, že "Sola Scriptura" není možné
Při pokusu dokázat právo tradice na autoritu se často odvolává na zcela poslední verš Janova evangelia, kde je napsáno: " A je ještě mnoho jiného, co Ježíš učinil. A kdyby se vše dopodrobna mělo popsat, myslím, ani svět by nestačil na knihy, které by se daly napsat. " (Jan 21:25) Samozřejmě, bylo mnoho skutků a slov Hospodinových, které nejsou zaznamenány v Písmu. Písmo je směrodatným záznamem, který dal Svatý Bůh svému lidu. Nemáme ani jedinou větu, která by byla rozhodně od Pána, kromě toho, co je v psaném Slově. Odvolávat se na tradici jako na autoritu, když ji nedal Svatý Bůh, je zbytečné. Myšlenka, že nějakým způsobem byly slova a události od Pána zaznamenány v tradici, prostě není pravdivá.

Dalším zoufalým pokusem omluvit tradici je prohlášení, že prvotní církev neměla Novou smlouvu. Apoštol Petr mluví o spisech apoštola Pavla, když poznamenává: "... jak vám psal i náš milovaný bratr Pavel podle moudrosti jemu dané. O tomto mluvil ve všech svých listech, ve kterých některým věcem těžko rozumět. A neučení a neutvrzení lidé jejich právě tak, jako ostatní Písma, i překrucují na vlastní zkázu. " (2. Petra 3:15-16) Peter rovněž prohlašuje, že psal, aby si věřící pamatovali, co řekl. Proto napsal: "Chci vám tedy vždy připomínat tyto věci, i když jejich znáte a utvrzen jste v přítomné pravdě." (2. Petra 1:12).

Od nejstarších dob byla k dispozici podstatná část Nové smlouvy. Na vnuknutí od Pána apoštol Pavel přikazuje, aby se Jeho listy četly i v jiných sborech kromě těch, do kterých byly poslány. To jasně dokazuje, že psané Boží Slovo bylo v oběhu, již když žili apoštolové. Hospodinovo přikázání věřit tomu, co je napsáno, vždy bylo něčím, co věřící mohli poslouchat a poslouchali. V této věci musíme mít pokoru přikázanou v Písmu, abychom si nemysleli víc, než je napsáno: "... abyste se na nás naučili: Nic nad to, co je napsáno! - Aby se nikdo nechlubí jedním proti druhému. " (1. Korintským 4:6).

Nařízení a naše láska k Bohu
Pan uplatňuje téma pravdy při naší lásce k němu. To znovu podtrhuje její význam: "A odpovídá mu Ježíš řekl: Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec bude ho milovat a přijdeme k němu a budeme přebývat u něho. Kdo mě nemiluje, nezachovává moje slova. A slovo, které slyšíte, není moje, ale mého Otce, který mě poslal. " (Jan 14: 23-24) A pak znovu: "Nebe a země pominou, ale moje slova nepominou." (Matouš 24:35 )

Sám Pán hleděl jedině na autoritu Písma, stejně jako jeho učedníci po něm. Potvrdily samotné poselství Staré smlouvy. "Zákon Hospodinův je dokonalý." (Žalm 19:7). Věřící má být věrní Páně cestě, přidržující se jedině toho, co je napsáno: "Tvé Slovo je pravda." Všichni praví věřící proto musí uznat, že existuje absolutní míra, kterou se může posoudit, zda věc je pravdivá nebo nepravdivá. V minulosti se tato standardní míra nazývala "pravidlo víry" nebo "základ pravdy", což znamenalo míru, podle níž se zná pravda. Tento princip, jak jsme viděli, je, že psané Boží Slovo je samo o sobě základem pravdy.

Základ pravdy pro římskokatolickou církev je relativně měřidlo.
Pro římský katolicismus není základ pravdy absolutní. Spíše je jeho základ trojitý: Bible, tradice a to, co předkládá Římskokatolická církev jako božské zjevení. Z těchto tří zdrojů je konečnou autoritou rozhodnutí a nařízení vládnoucího papeže. Je to viditelné v oficiálních dokumentech z římskokatolických zdrojů.

Kanonické právo po Druhém vatikánském koncilu
Kánon 750 "Božskou a katolickou vírou třeba věřit vše to, co obsahuje napsáno nebo tradované Boží slovo čili jeden poklad víry svěřen (Římskokatolické) církve, a současně se předkládá jako Bohem zjevené buď slavnostním učitelským úřadem (Římskokatolické) církve, nebo jejím řádným a univerzálním učitelským úřadem ... " [1]

Kánon 749 "Papež je na základě svého úřadu neomylný v magistr (pozn. překl. Učitelský úřad), když jako nejvyšší pastýř a učitel všech věřících, který má za úkol posilovat své bratry ve víře, definitivním úkonům vyhlašuje nauku o víře nebo mravech za závaznou. "(§ 1)

Kánon 752 "I když ne souhlas víry, přece však náboženskou poslušnost rozumu a vůle třeba projevit nauce, kterou buď Nejvyšší velekněz nebo kolegium biskupů hlásá o víře nebo mravech, když provádějí věrohodné MagisteriuM , ačkoliv tuto nauku nezamýšlejí prohlásit definitivním úkonem; věřící se tedy mají pečlivě vyhýbat tomu, co se s ní neshoduje. "

Kánon 333 "Proti rozsudku nebo dekretu Římského velekněze není odvolání rekurzi." (§ 3)

Katechismus katolické církve (1994)
Odstavec 80 "Posvátná Tradice a Písmo svaté tedy navzájem úzce souvisejí a jsou spojeny. Vždyť obě vyvěrají z téhož božského pramene, určitým způsobem splývají v jedno a směřují k témuž cíli. " [2]

Odstavec 81 " Písmo svaté je Boží slovo, nakolik je písemně přidánu z vnuknutí Ducha svatého.

Posvátná Tradice však Boží slovo, které svěřil Kristus Pán a Duch svatý apoštolům, neporušené předává jejich nástupcům, aby ho, osvícení Duchem pravdy, svým kázáním věrně zachovávali, vysvětlovali a šířili. "

Pod titulkem Apoštolská tradice a podtitulkem ... pokračuje v apoštolském nástupnictví , se tvrdí následující:

Odstavec 77 "Aby však evangelium zachovalo v církvi stále neporušené a živé, apoštolové zanechali biskupů jako své nástupce a" odevzdali jim své místo v učitelském úřadě. "Neboť" apoštolské hlásání, které je zvláštním způsobem vyznačena v inspirovaných knihách, mělo být nepřetržitým nástupnictvím zachovat až do konce časů. "

Komentář: Nikde v Písmu není odvolání na existenci apoštolského nástupnictví. V Nové smlouvě apoštolové stanovily ne apoštolů, ale starších a jáhnů. Neexistuje žádný biblický text pro tyto "mocí obdarúvajúce" věty nového Katechismu. Odstavec 77 je příkladem takzvané "pravdy" nařízením.

Odstavec 78 "Toto živé předávání, vykonávané v Duchu svatém, se jmenuje Tradice, protože se liší od Svatého Písma, i když je s ním úzce spojené. Prostřednictvím tradice "(Římskokatolická) Církev ve svém učení, životě a bohoslužbě zvěčňuje a všem pokolením předává všechno, čím sama je, a vše, co věří." "Výroky svatých Otců dosvědčují oživující přítomnost této Tradice, jejíž bohatství přechází do praxe a života věřící a modlící se církve. "

Komentář: Římskokatoličtí autoři v oficiálním římskokatolickém učení nedokáží definovat, jaký je obsah a přesné doktríny proklamované "apoštolské Tradice". Jednoduchý důvod proč se to nedělá, je ten, že neexistují. Jediné zvláštní zjevení, které dnes člověk má od Boha, které bylo předáno apoštolům, je napsáno Písmo. Neexistuje žádný soubor doktrín od Pána nebo od apoštolů kromě psaného slova Písem. Je to skutečně arogance prohlásit římskokatolickou tradici za "živé předávání prováděné Duchem svatým". Koloským 2:8 varuje před takovou tradicí lidského původu: " Hleďte, aby vás někdo nestrhol mudráctvom a prázdným klamem podle lidského podání, podle živlů světa a ne podle Krista. "

Odstavec 82 "Z toho vyplývá, že (Římskokatolická) Církev, jejíž je svěřeno předávání a vysvětlování Zjevení," nečerpá svou jistotu o všem, co bylo zjeveno, pouze z Písma svatého. Proto třeba obě přijímat a vážit si jejich se stejnou láskou a úctou. "

(Totéž tvrdí i II. Vatikánský koncil)

Odstavec 84 "Poklad víry ( depositum fidei ), který je obsažen v posvátné Tradici a ve svatém písmu, byl prostřednictvím apoštolů svěřen celé (Římskokatolické) církve. "

Odstavec 85 "Úloha autenticky vykládat Boží slovo, psané nebo ústně podané, byla svěřena jedině živému učitelskému úřadu (Římskokatolické) církve" - čili biskupem ve společenství s Petrovým nástupcem, římským biskupem -, "který vykonává svou autoritu ve jménu Ježíše Krista."

Komentář: Proč by měl někdo motivaci číst Bibli, pokud nesmí nechat Bibli, aby sama sebe vykládala? (Žalm 36:9; 2. Petra 1:20-21).

Odstavec 67 "V průběhu staletí se objevily takzvané" soukromá "zjevení. Některé z nich uznána církevní autorita. Nepatří však do pokladu víry. Jejich úkolem není "zlepšovat" či "doplňovat" Kristovo definitivní zjevení, nýbrž pomáhat, aby se ono plnější žilo v jistém dějinném období. Smysl věřících (sensus fidelium) umí pod vedením učitelského úřadu (Římskokatolické) Církve rozlišit a přijmout, co je v těchto zjeveních autentickou výzvou Krista nebo jeho svatých pro církev. "

Komentář: Učení tohoto odstavce je příkladem tradice pokoušející se zbavit účinnosti psané Boží Slovo. Zatímco podle učení Říma běžní katolíci mohou být prostředky mimobiblické zjevení, rozpoznávání věrohodnosti takového zjevení se již na samotných obyčejných katolíků nevztahuje. To se již dříve musí podávat přes MagisteriuM (učitelský úřad) "Matky církve", která si dělá nárok na takovou autoritu (viz také výše uvedený kánon 750). Řím racionalizují přijímání jiných zdrojů mimobiblické zjevení tvrzením, že běžní věřící katolíci uvítají cokoliv, ke přijetí čeho jejich MagisteriuM Římské církve povede. Upevňuje svou moc nad řadovými katolíky tím, že prakticky popírá, že zjevení je úplné a definitivní. Bible varuje "Nic nad to, co je napsáno!" (1. Korintským 4:6). Řím zde přijímá soukromé mimobiblické zjevení, ale jen podle svého přání. Co vyplývá z takové nebiblické doktríny, je například příliv přijímání zjevení "Marie" nebo její "evangelia skutků".

Shrnutí: Navzdory principu Sola Scriptura , podle kterého je psané Boží Slovo konečnou autoritou, Řím se pokusil stanovit svoji vlastní Tradici.

Římská církev nikdy nedefinuje dogmatický obsah této údajné apoštolské tradice, která zavazuje všechny lidi! Člověku se říká, že existuje, že ji vlastní Římskokatolická církev a že člověk je nucen podrobit se Římskokatolické církve, která jediná má plnost Božího zjevení od apoštolů. Ani oficiálnímu římskokatolické učení ani římskokatolickým autorem se nedaří určit obsah a přesné dogmata údajné "apoštolské Tradice". Jednoduchý důvod, proč nic takového neudávají, je ten, že to neexistuje. Pokud někdo tvrdí, že 2. Tesalonickým 2:15 stanoví Tradici, je třeba jej vyzvat, aby uvedl dogmata, o kterých se Pavel zmiňuje av nichž říká, že jejich ústní svěřil Tesalonickým. Jediné zvláštní zjevení, které člověk dnes má od Boha a které bylo předáno apoštolům, jsou psány Písma. Jak jsme viděli, Pán Ježíš Kristus hleděl jedině na autoritu Písem, stejně jako apoštolové po něm. Potvrdily platnost Staré smlouvy. Pravý věřící se přidržuje jedině toho, co je napsáno: "Tvé slovo je pravda." Jak sám Pán zavrhl Tradici, která se pokoušela zbavit psané Boží slovo účinku, tak to musíme dělat i my. "Mé ovce slyší můj hlas, i já jejich znám a následují mne. " (Jan 10:27)


"Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita" | Přihlásit/Vytvořit účet | 47 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 16. únor 2011 @ 08:25:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se že jste zapomněl na ten nejdůležitější zdroj a základ všeho a tím je živoucí Bůh. Z něho vychází zjevení, Bible i tradice a autorita. Cesta, Pravda i samotný Život.
Ten kdo upřímně věří v zásadu sola scriptura nepotřebuje další autory a nesnaží se ani sám něco přidávat.



Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. únor 2011 @ 08:49:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je snad slovo živého Boha mrtvé?
K čemu živý Bůh, kdyby nedokázal skrze svoje slovo říci lidem, co po nich požaduje?
A není snad lidská tradice něčím, co Bůh odsuzuje?


]


Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. únor 2011 @ 10:11:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Je snad slovo živého Boha mrtvé?"...


Pokud Boží slovo není oživováno Duchem, je jen mrtvou literou, kterou si překrucujete ke svému obrazu.


]


Re: Obecná výzva. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. únor 2011 @ 10:09:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Fero, nebylo by vhodnější nechat zde samotné katolíky, ať sami svědčí o své víře?



Tvé články na toto téma jsou směsicí lží a polopravd
, kterým evidentně ani sám moc nerozumíš.

Proč nesvědčíš raději o vlastní podobě víry?
Nebo snad není ani o čem svědčit?

Když nemocniční vrátný kritizuje postup operace lékaře, je vždycky jenom komický.

Jsi - li kovář, svědči o žhavém železe  kovadlině, jsi - li krejčí, svědči o jehle a niti.

Když se nekatolík vyjadřuje ke katolické víře, je to vždycky jen k pláči.



Re: Re: Obecná výzva. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. únor 2011 @ 11:39:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, máš tu málo prostoru a málo jsi svědčil o římskokatolické víře?
Chceš li ukazovat víru římskokatolíků, musels přece předem počítat i s kritikou. Ne všichni totiž budou zachráněni příslušností k Římu.
Jsi li římskokatolík, jak se můžeš vyjadřovat k víře v Krista, když už sám název napovídá o tobě víc, než řekneš v úvodní větě.
Čekal jsem, kdo se k těmto článkům vyjádří ve smyslu obhajoby své víry v Krista i přes příslušnost k denominaci a kdo bude v první řadě obhajovat svou denominaci! Nezklamals!

Když se nekatolík vyjadřuje ke katolické víře, je to vždycky jen k pláči.
Ano, máš pravdu, nebýt muž, kolikrát bych nad vámi plakal.

O podobě svojí víry svědčím v každém komentáři, příslušností ke Kristu a k Božímu slovu, ne k nějaké lidské náboženské organizaci.


]


Re: Re: Re: Obecná výzva. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. únor 2011 @ 12:05:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, jestli ty jsi muž, o tom pochybuji. Jsi člověk, který se dá velmi lehce zmanipulovat a vymazat.

Možná, kdybys používal jiný slovník, byl bys pro mě věrohodnější, nevím - možná bys vydával svědectví PRAVDĚ a LÁSCE.

Fero, plač nad sebou, to je nejlepší lítost, nad sebou a nad svými hříchy.


Jinak si myslím a je to od srdce - Oko s velkou pokorou a pokojem vydává svědectví Hospodinu.




]


Re: Re: Re: Obecná výzva. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 11:55:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero
 Mám tu úplně stejný prostor svědčit, jako ty.
Ale já svědčím především o své víře. Neuveřejňuji články s ubohou  karikaturou tvé víry. Svou víru si zde věrohodně obhajuj sám.

Tak, jak se o to snažím i já.

Chápu, že může nastat situace, že se potřebuješ vymezit vůči něčemu, co já učím. Pak do udělej formou dotazu a v dialogu můžeme věc dopodrobna rozebrat.

To, co jsi sem zkopíroval, je nepravdivý paskvil. K takové podobě víry se nehlásí žádný katolík.


]


Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 16. únor 2011 @ 11:32:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem nikde v Písmu to tvoje Sola Scriptura nenašel. Připadá mi dokonce hříšné. Tvrdilo by například, že živý Ježíš má menší autoritu než to, co o něm napsal třeba Matouš. Že Duch svatý má menší autoritu, než to, co z jeho vnuknutí nějaký člověk zapsal. A podobně. Dokonce se už ani nestydíš ztotožňovat Ježíše a Písmo a dávat mezi ně rovnítko. Boží Slovo s velkým S je Kristus. Je směšné, že člověk, který má problém s transsubstanciací nemá problém s transskripturací, zpapírovatěním Krista. :-(



Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. únor 2011 @ 11:46:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není ti trapné JMk vměstnat nekonečného Boha do hostie udělané umně lidskýma rukama a ještě nad ním chrochtat, když "Ho" pozřeš?
Tak to asi nebylo myšleno, "On ve mně", já v Něm.



]


Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 16. únor 2011 @ 11:50:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To by jistě trapné bylo. Ale nevěřím, že je toho jakýkoli člověk schopen. ;)


]


Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. únor 2011 @ 11:56:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fera
Neznáš velikost  MOCNÉHO Boha. Přemýšlíš stále ve své lidské malosti a snažíš se do svého malého omezeného prostoru vtěsnat i Stvořitele. Vůbec nechápeš, že Pán Ježíš ti dává dar eucharistie, že je tak MOCNÝ, že se nám může dát v chlebu. Je to zřejmě nad tvé chápání.

On MOCNÝ Bůh se narodí v Betlémě, v chudobě, ne v paláci, pak ti dá dar eucharistie a ještě umře na kříži.

Je to nepochopitelné. Kdo to může pochopit, ten to pochopí....




]


Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 16. únor 2011 @ 15:33:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
On MOCNÝ Bůh se narodí v Betlémě, v chudobě, ne v paláci, pak ti dá dar eucharistie a ještě umře na kříži.

Myslíte, že se obětoval v chlebu ještě dříve než zemřel na kříži?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 16. únor 2011 @ 15:45:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
On se ale neobětuje v chlebu "znova", nebo "ještě navíc" vůči oběti na kříži. V chlebu zpřítomňuje svou jednu oběť na kříži. Při poslední večeři tedy zpřítomnil svou budoucí oběť.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 16. únor 2011 @ 16:13:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V chlebu zpřítomňuje svou jednu oběť na kříži. Při poslední večeři tedy zpřítomnil svou budoucí oběť.

A mohlo být na základě té oběti před křížem někomu odpuštěno?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 16. únor 2011 @ 16:34:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerozumím otázce. Té oběti před křížem? Snad jsme teď oba napsali, že oběť je jen jedna, ta na kříži. Není oběť před křížem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická autorita (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. únor 2011 @ 17:56:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýř
Oběť mše svaté je zpřítomnění oběti Pána Ježíš na kříži. Není to opakování Jeho oběti znovu a znovu.

Pánu Ježíši můžeme věřit. Je snad důvod nevěřit mu, kdy říká: toto je moje Tělo, které se za vás vydává...to konejte na mou památku...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická auto (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 08:03:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak je to zpřítomnění oběti nebo oběť?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 08:51:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýř
Vnímám eucharistii jako mimořádný dar Pána Ježíše pro celé lidstvo. Mše svatá je nekrvavá oběť, je to zpřítomnění oběti Pána Ježíše na kříži. Pán  Ježíš řekl: toto je moje Tělo, které se za vás vydává, to konejte na mou památku.

Jeho oběť - to znamená, že byl ukřižován na Golgotě jednou. Já jsem tam s ním v čase nemohla být, tak mi Pán Ježíš dal dar a zpřítomnil mi svou oběť. Vždy, když jdu na mši svatou, jdu pod Jeho kříž a on na něm umírá za mé hříchy. Pod Jeho křížem stojí všichni lidé od alfa po omega, co kdy žili, žijí a budou žít do konce časů na tomto světě. Stojíme tam všichni, ať chceme nebo nechceme a kape na nás Kristova krev.

Dokonce si ani nevybíráme místo, jestli chci stát vedle toho nebo toho. Je to úžasná oběť, stojíme ohromeni a nejspíš mnozí pláčeme. Kape na nás Jeho krev.

Jsou tam i lidé, kteří hrají kostky, metají losy a posmívají se. 

Pán Ježíš mi dal dar zpřítomnění své oběti na kříži.

Jsem s ním na Golgotě a prosím ho, aby mi odpustil hříchy, lituji jich, vyznávám je.

To je zpřítomnění, ne opakování ......to konejte na mou památku....

Děkuji ti Pane Ježíši za tuto milost.
Děkuji ti Pane Ježíši, že i já mohu stát pod křížem, že jsem s tebou.
Děkuji ti Pane Ježíši, že jsi stále s námi, až do skonání věků.

Děkuji ti Pane Ježíši, že mi dáváš jistotu, že ty jediný máš MOC se mi dát v eucharistii ve víně a v chlebu.
Děkuji ti Pane Ježíši, že se dáváš lámat na kousíčky pro celý svět.
Děkuji ti Pane Ježíši, že nás miluješ.

Amen






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatolická (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 09:02:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj pastýři,

na tu otázku neodpovím, ani ses mě na ni neptal, že. Chci ti jen říct, že tě zde moc rád vidím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskokatoli (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 09:30:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rosmano,

já jsem tady jenom na chvilku. Nemám mnoho času zde trávit celé dny a hodiny jako někteří naši přátelé, katolíci. I když Tě neznám, potěšní je i na mé straně.


Nyní pro Jaelu,

pominu-li Tvůj eulogický závěr, zajímala by mne jedna věc. Píšeš: "Mše svatá je nekrvavá oběť, je to zpřítomnění oběti Pána Ježíše na kříži."

Takže je to oběť nebo její zpřítomnění?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskoka (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 09:36:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
vidíte bratři a jsme my doktoři vodepsáni ubohým vrátným. (jak říka oko)  Já jsm Sášovi říkal ať to pozmění v tom novém překladu a von že až příšte ... jenomže dokedy nás ti vrátný budou takhle odepisovat?  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a římskoka (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 09:47:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro Pastýře
Je to zpřítomnění oběti Pána Ježíše na kříži.

Pán Ježíš umřel jednou. I za tvé hříchy, které uděláš za hodinu -samozřejmě i za mé.

Otázka:
myslíš si Pastýři, že Pán Ježíš nemá MOC pro tebe zpřítomnit svou oběť v čase na Golgotě, abys na ni mohl přijít na mši svatou?
Myslíš si, že Pán Ježíš nemá dost MOCI?

Je to malý Bůh?

Proč by to dělal?

Proč eucharistie?

Proč bys měl přijímat Jeho Tělo a Krev?

Pán Ježíš to pro tebe nemusel udělat.


Chvalme Pána.

Amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a říms (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 09:50:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
myslíš si Pastýři, že Pán Ježíš nemá MOC pro tebe zpřítomnit svou oběť v čase na Golgotě, abys na ni mohl přijít na mši svatou?

Ale samozřejmě, že má. A dokonce k tomu nepotřebuje žádné oplatky! :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravdy a (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 10:00:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýř
Právě proto, že má MOC, může se vám dát symbolicky v oplatce, v chlebu. On se vám může dát v čemkoliv. Právě pro tu svou MOC.

Chléb je základní obživa všeho lidstva - je to ta nejprostší obživa a On se nám v ní dává. Nedává se nám v čokoládě. Dává se nám v prostém chlebu, v obživě nejprostějších lidí. On to může, Je to Král celého světa, který volá Lazare vstaň, který vás uzdravuje.

Víte o tom, že ten prostý chléb- eucharistia je svátost uzdravující duši a vaše tělo?

Pán Ježíš oplatky nepotřebuje, co když tu oplatku -ten chléb potřebujeme právě my lidé? Co?

Pastýři Bůh má MOC a jestli řekl toto je moje Tělo, tak to je Jeho Tělo ---ten prostý chléb je Jeho Tělo.

On je s námi.

Posiluje nás a uzdravuje nás.

Kdyby to tak nechtěl, neřekl by to .

Věřím Pánu Ježíši.

Amen

Omlouvám se, za tykání i vykání.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ pravd (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 11:35:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za poučení z katolické dogmatiky. Avšak z Boží všemohoucnosti nelze dělat zajatce svého učení. Bůh jistě může všechno, ale neznamená to, že všechno i učiní. Podobně by mohl argumentovat například Mormon, že všemohoucí Bůh přece může člověka chránit skrze spodní prádlo. Ale to není argument.

Řekněme to tedy takto. Ty věříš, že se Ti Bůh dává v chlebu. Jí věřím, že se mi Bůh dal v Kristu a že chléb, obrazné tělo Kristovo, není Kristus, stejně jako manželka (tělo) není manžel (hlava) a stejně jako církev (tělo) není Kristus (hlava). Považuji tedy chléb za symbol, stejně jako například boží antropomorfismy chápu symbolicky. Kristus pro mne není biologicky beránkem, ale jde o symbol. Pro mne je Tvá víra (zdaleka ne jen pro toto) nepřijatelná a neměj strach, že bych ji jen nerozuměl. Musel jsem ji prostudovat docela podrobně. Vy katolíci máte zřejmě zafixováno, že kdo odmítá, ten nerozumí a vůbec Vás nenapadne, že někdo odmítá právě proto, že porozuměl podstatě a odmítá ji. Jste ochotni tolerovat jehovisty, mormony a nevím koho, ale uráží vás zřejmě víra založená jen na Písmu.

Tedy, věřím jinak, nesouhlasím a neznamená to, že nerozumím. Asi před cca 2 lety jsem zde začal obhajovat katolické nauky a za malou chvilku mi zde katolické nicky „začaly tleskat“, jak dobře to umím vysvětlit. Udělal jsem to ale jen proto, abych ukázal, že to chápu a přesto nevěřím.

Milá Jaelo, smiř se s tím, že řada z nás odmítáme katolicismus ne proto, že mu nerozumíme, ale naopak, že odmítáme jeho podstatu. Nechceme s Vámi uctívat eucharistii ani se modlit ke svatým a odmítáme úřad papeže. Nejsme nadšeni z toho, že se nás – a v historii často násilím a nečestně - snažíte přivádět zpět. Násilí je ovšem padlému člověku vlatní a i protestanti dokázali občas utlačovat jinověrce. Ovšem ne v takové míře, jak se nám to - podle mého soudu - snaží dokázat katoličtí historikové. Nemáme se kam vracet, my jsme k Vám - podle mne -  nikdy nepatřili a naše víra stojí na něčem jiném, než na učení, které je Vám předloženo k věření. Hlásíme se ovšem k apoštolské církvi a Písmu. Není to nenávist, neznalost ani zaslepenost. Prostě odmítáme podstatu spásy ze spolupůsobení svátostí.

Abys neřekla, že jsem nezdvořilý, přeju Ti ze srdce mnoho Božího požehnání. Zároveň se ale musím distancovat od mnohých, kteří Vás zde – nelze to nazvat jinak – urážejí a zesměšňují. Toho jsem dalek.

V lásce a úctě,

Pastýř


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ p (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 12:04:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nechceme s Vámi uctívat eucharistii ani se modlit ke svatým a odmítáme úřad papeže."...


(J 6,53-56)
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.


Je toto i pro tebe "tvrdá řeč"?


 OPRAVDU POKRM budeme radši brát jen symbolicky?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní zákl (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 12:35:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkus si Oko, přečíst tuto pasáž od začátku. Ježíš o sobě mluvil jako o tom, kdo je chlebem z nebe, ale lidé za ním chodili, aby jim stále dával chléb, který rozmnožil. On měl ale na mysli především Slovo. Stále proto mluvil o nebeském pokrmu, zatímco lidé chtěli najíst fyzicky. Podobně i jeho pokoušel ďábel tím, aby si vytvořil chleba, On však mluvil o pokrmu Božího Slova, jímž je člověk živ. On je tím Slovem. Takže jim to  řekl jednoznačně, že On je tím chlebem, který musí jíst. A protože tito lidé smýšleli stále tělesně, urazlili se. No a vy jste to pak zřejmě pochopili stejně a udělali jste z toho doktrínu "svátostného kanibalismu". Zcela mimo kontext.

Pro zájemce, zde je kázání, které mne oslovilo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. únor 2011 @ 08:42:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus je pro mě tím chlebem, který skutečně jedli apoštolové při poslední večeři. Oni jedli fyzický chléb, o kterém sám Kristus prohlásil: Toto je mé tělo... Vezměte a jezte ...

To přece ja tak jasné, že se to nedá nijak okecat "duchovně"!

Proto apoštol Pavel varuje před posvátností Kristova těla, před důsledky, kdyby ho někdo jedl nehodně (ve hříchu ke smrti).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolu (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pondělí, 21. únor 2011 @ 09:07:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jedním z ďáblových velkých přátel je náboženský extrémista. Ten je pro Satana velkým ziskem a osvědčí se jako neocenitelný prodejce současných populárních lží. Extrémista je člověk, který trvá na tom, aby se správná věc trochu přehnala. Dá se předpokládat, že všechny velké a důležité chyby dějin přišly díky podpoře extrémistů: 'Když je Marie Kristova matka, měla by být uctívána jako Matka Boží'; 'Ten či onen svatý nám v tísni určitě pomůže'; '„Toto je mé tělo" musí být bráno doslovně'; 'Pokud Kristus říká „Přijďte ke mně", musí tím myslet, že všichni hříšníci mají schopnost přijít.

Extrémista v celých dějinách přetvářel pravdu v lež. Z milosti dělá necudnost, ze zákona zákonictví, z víry představivost, z pastorace přísný dozor, z biblického oddělení mnišství, z kázání řečnění, z tajemství mystérium a ze zbožnosti pánbíčkářství. Extrémista utahuje uzávěr těsněji a těsněji, až se dusíme.

Marketing omylů       Maurice Roberts



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní základ p (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 13:15:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři
Přeji Ti také, ať nad tebou Hospodin rozjasní svou svatou Tvář a vede tě po svých cestách. Jeho MOC ať je stále s tebou.
Někdy si přečtu katolickou dogmatiku, ale můžeš mi věřit, že čerpám z Bible, takže ty katolické nauky znáš, já se snažím je poznat--hm. Jsem člověk a lichotí mi, že si myslíš, že něco znám z římskokatolické církve. :O)) 

Mě učili držet v ruce Bibli, je to pro mě Slovo Živého Boha - je to Kniha knih. Pro mě je Bible velmi důležitá, je to vlastně ta nejdůležitější kniha v mém životě.

Římskokatolické učení můžeš odmítnout, ale nemusíš se o něm ---nemyslím teď že ty to děláš, ale jiní to dělají, takže není nutno se o něm vyjadřovat ve vulgarismech.
Mi to připadá tak, že si někteří věřící tady myslí, že čím více poníží římskokatolíky, že tím více vynikne jejich svatost, ale to tak není.

Přečtu si odkaz, který uvádíš níž, ale jsem již zřejmě v obraze co je to apoštolská církev. 
Také tam z mé veliké rodiny přešli mladí.

Pokoj Kristův
Jaela




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní zákl (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 14:19:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
jaelko, proc se pri rozmluvě s Pastýrem nespomeneš taky Matku Boží jako hodnu uctívaní a modliteb ? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní zákl (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 14:30:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

zřejmě si pleteš církev apoštolskou a Apoštolskou. Hlásím se k té s malým "a" :-) 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolutní (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 14:37:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýř

Ano,to je možné. Já jsem koukla do tvého odkazu na kázání, které tě oslovilo. Je možné, že pak se mi sepnuly úplně jiné věci, než měly.

Tak pokud se nehlásíš ke stránkám,které jsi předložil, tak nevím, kam patříš a nakonec nemohu s jistotou říci, co je to apoštolská církev, kam odešli někteří.... Nevím to.

Církev jako taková je jedna a tu ustanovil Pán Ježíš a je její hlavou.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, absolu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 14:51:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, už Ti rozumím. Převzal jsem to ze stránek, které linkovaly jinam. Raději to vložím přímo: http://kazani.wesleyan.cz/20100314_nas_chleb.mp3

Podotýkám, že to není mé kázání, ale někoho úplně jiného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bible, ab (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 19. únor 2011 @ 18:21:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JJ


]


Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 16. únor 2011 @ 21:23:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý katolík ví, co je to Bible, neboť katechismus praví:

Apoštolská tradice umožnila církvi rozlišit, které spisy měly být pojaty do seznamu svatých knih. Tento úplný seznam se nazývá „kánon“ Písma svatého. Zahrnuje 46 knih Starého zákona (45, považuje-li se Jeremiáš a Nářky za jediný text) a 27 knih Nového zákona. Starý zákon: Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri, Deuteronomium (nebo: 1. až 5. kniha Mojžíšova), kniha Jozue, kniha Soudců, kniha Rút, dvě knihy Samuelovy, dvě knihy Královské, dvě knihy Kronik, kniha Ezdrášova, kniha Nehemiášova, kniha Tobiáš, Kniha Judit, kniha Ester, dvě knihy Makabejské, kniha Job, kniha Žalmů, kniha Přísloví, kniha Kazatel, Píseň písní, kniha Moudrosti, kniha Sirachovcova, kniha proroka Izaiáše, kniha proroka Jeremiáše, kniha Žalozpěvů, kniha proroka Barucha, kniha proroka Ezechiela, kniha proroka Daniela, kniha proroka Ozeáše, kniha proroka Joela, kniha proroka Amosa, kniha proroka Abdiáše, kniha proroka Jonáše, kniha proroka Micheáše, kniha proroka Nahuma, kniha proroka Habakuka, kniha proroka Sofoniáše, kniha proroka Aggea, kniha proroka Zachariáše, kniha proroka Malachiáše. Nový zákon: Evangelium podle Matouše, Marka, Lukáše, Jana, Skutky apoštolů, listy svatého apoštola Pavla Římanům, první a druhý list Korinťanům, list Galaťanům, Efesanům, Filipanům, Kolosanům, dva listy Soluňanům (Tesaloničanům), dva listy Timotejovi, list Titovi, Filemonovi, list Židům, list svatého Jakuba, dva listy svatého apoštola Petra, tři listy svatého apoštola Jana, list svatého apoštola Judy a kniha Zjevení svatého apoštola Jana. (§120)

Pokud je Bible jediným zcela směrodatným zdrojem, mohu se zeptat, kde se z tohoto zdroje pozná, co do Bible patří? V článku je citováno mnoho knih, ale odkud z principu Sola Scriptura víme, že třeba takový 2. Petra vůbec do Bible patří? Tuto otázku jsem tu už kladl opakovaně a dosud jsem se nedočkal odpovědi. A pokud má snad být kánon Bible určen něčím jiným (tradicí, usnesením koncilu, traktátem od Luthera atp.), pak je směrodatné právě to, co kánon určilo, a Bible je až se*****ární zdroj.



Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 16. únor 2011 @ 23:02:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Řekl bych, že ne všichni katolíci ví přesně co je to vlastně bible.

  Se mi k tomuhle tématu líbí stránka Pastoračního střediska Pražského arcibiskupství na téma "Bible". Moc hezky napsané. Jak kdyby to napsal nějakej sola scriptura protestant ;-)


SLOVO
v době plné frází

V dnešní době plné frází nepovažuje řada lidí  slovo  za nic jiného, než za prostředek dorozumívání a předávání informací. A přece: i obyčejná slova mohou účinně působit! Mají moc dávat a budovat život (povzbuzení, podpora...), ale též bořit a ničit (pomluva, lež, hana)... Již pisatelé Bible Starého zákona nechápali slovo pouze jako zvuk pro přenos informace. Chápali ho i jako "událost" a "čin".



BOŽÍ SLOVO
Slovo, které Bůh vyslovuje, je takové, jaký je sám Bůh.

On je se svým slovem zcela totožný. Slovo u Boha znamená totéž jako čin (viz výše). Co Bůh vyslovuje, to se také děje: "On řekl - a stalo se" (Žl 33,9). Poté co se lidstvo odloučilo od Boha a nemohlo mu již více "hledět tváří v tvář" - tedy když člověk již nemohl Bohu rozumět, učinil Bůh rozhodující krok: Boží slovo na sebe přijalo lidskou podobu - kterou je Boží Syn, Ježíš Kristus. Ježíšovo působení stojí především na slovech, která jsou zároveň i činy. Jsou v něm vždy spojené vjedno, ať už uzdravuje nemocného nebo nasycuje zástup.

"Ježíš je Slovo Otce, které bylo darováno lidem, aby odhalilo tvář Boha" (Jan Pavel II.).

"Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. Všecko povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest." (Jan 1,1.3)



BOŽÍ  SLOVO  A  BIBLE

Bible je Boží slovo, které na sebe přijalo podobu psaného lidského slova. S Boží mluvou se totiž nemůžeme setkat nikde bezprostředně. Proto se k nám dostává lidským způsobem, prostřednictvím lidské řeči... Bible je cele Boží i cele lidská. Není pouhým souhrnem věroučných pravd, nebo katechismem. Je prostředkem dialogu Boha s člověkem. (O vzniku slova Bible se dočtete zde)

Svým slovem oslovuje neviditelný Bůh ze své veliké lásky všechny lidi jako přátele a setkává se s nimi.  (Podle Dei Verbum, čl. 2)  



BOŽÍ SLOVO PRO KAŽDÉHO
"Boží slovo projevuje svou sílu ve vás, kteří věříte." (Srv. 1Tes 2,13)

Boží slovo má moc překonat to nejnebezpečnější zlo ve světě, totiž zlo, které je v nás samých. Má moc proměnit naše nitro. Toto slovo má dále moc každého z nás přivést k Otci a shromáždit nás kolem něho. (Aleš Opatrný)

Aby v tobě Boží slovo mohlo účinně působit a projevovat svou sílu, je třeba Boha a jeho slovo poznávat, důvěřovat mu a nechat se vést jeho Duchem. Duch totiž Boží slovo oživuje a zasazuje do tvého konkrétního života (srv. Jan 6,63-68; 2Kor 3,6).



BOŽÍ  SLOVO  V   ŽIVOTĚ  ČLOVĚKA
"Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi." (Jan 1,14)

Boží Slovo je "plné života a síly" (Žid 4,12). Přebývá mezi námi neustále (srv. Mt 28,20) a pro každého se stává:
* mocí Boží ke spáse  (Řím 1,16; Jak 1,21)
* očištěním od hříchů  (Ef 5,25-26)
* dárcem života   (Jan 6,63)
* napomenutím   (2Tim 3,16)
* usměrněním   (Žl 119,133)
* povzbuzením   (Sk 20,2)
* uzdravením   (Mt 8,16)
* svítilnou   (Žl 119,105)
* pokrmem   (Mt 4,4)
* mečem   (Ef 6,17)
* štítem   (Žl 18,31)



JAK  ČÍST  BOŽÍ  SLOVO
Praktické kroky

Aby Bible nezůstala jen mrtvým psaným slovem, ale aby se mohla stát oživujícím setkáním se samotným Bohem, který skrze ně projevuje svou moc (srv. Řím 1,16) , je nutné otevřít se Božímu Duchu, který nám Bibli činí živou, účinnou a srozumitelnou.

1)  MODLI  SE k Bohu, aby tě svým Duchem otevřel pro jeho účinné slovo.
2)  ZTIŠ  SE, ČTI  A  NASLOUCHEJ, "aby Boží slovo přešlo jakoby do útrob tvé Duše, do tvého života."   (podle svatého Bernarda)
3)  PŘEMÝŠLEJ O TOM  A  KONFRONTUJ  TO se svým životem.
4)  MLUV S  BOHEM a pros ho, aby jeho slovo proměňovalo a oživovalo tvůj život.
5)  ŽIJ z Božího slova, spolupracuj s ním a zachovávej ho, neboť "budeš-li ho zachovávat, nepochybuj, že ono zachová tebe."  



NĚKOLIK citátů o Bibli

Bůh praví: "Spustí-li  se  lijavec  nebo  padá-li  sníh  z  nebe, nevrací se  zpátky, nýbrž zavlažuje zemi a činí ji plodnou a úrodnou, takže vydává símě tomu, kdo rozsívá, a chléb tomu, kdo jí. Tak  tomu  bude  i  s  mým  slovem, které   vychází   z   mých   úst: Nevrátí se ke mně s prázdnou, nýbrž vykoná, co chci, vykoná zdárně, k čemu jsem je poslal." (Iz 55,10-11)

Vyzývám všechny k intenzívnějšímu a častějšímu kontaktu s Božím slovem, které v nás působí svou uzdravující a tvořivou mocí! V něm objevujeme tajemství Božího srdce a získáváme světlo, které nám umožňuje orientovat se v různých životních situacích a proměňovat skutečnost, ve které se nacházíme. (Jan Pavel II.)

Mluv, Bože, chci ti naslouchat, chci slyšet tvůj hlas. (srv. Pís 2,14)


]


Re: Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 11:59:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V souhlasu se přidávám.


]


Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 12:46:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý ssns, tvrdit, že církev vytvořila Kánon by bylo podobné, jako tvrdit, že Newton vytvořil zákon zemské přitažlivosti. Ale to Ty netvrdíš. Pokud bys chtěl vědět více, mohu Ti doporučit pár dobrých knih. Nicméně církev určitě Kánon rozeznala, stejně jako rozeznala v Kristu Mesiáše. Průšvih ovšem je, když církev Kánon rozezná a ten Kánon sám o sobě tvrdí, že je dostačující. A protože církev touží po okultismu, záhrobních mších, zjevování zemřelých apod., musí si to dále zdůvodnit a tak vytvoří ještě něco navíc.  



]


Re: Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 13:20:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tedy, to jsou mi novinky. Takže svatopisci nebyli členy církve?

Mimochodem Newtonův zákon vytvořil skutečně Newton. Trochu ti ten tvůj příměr nevyšel. Co Newton nestvořil, to je zemská přitažlivost, ne teorii o ní.


]


Re: Re: Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 13:37:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a já jsem přesvědčen, že Newton nevytvořil ani ten zákon. Chceš-li být totiž exaktní, pak sama zemská přitažlivost ještě nezpůsobí pád tělesa na zem. Musí zde být ještě dané těleso a navíc nesmí být fixováno vazbou, jejíž vazebnou energii nepřekonává moment zemské přitažlivosti. Newton pouze popsal zákonitost stvořenou Bohem.

Proč by svatopisci nebyli členy církve? Jistě, že byli. Něco popsat ještě neznamená to vytvořit. Viz ten zákon o zemské přitažlivosti. Slovo Boží tu bylo mnohem dříve, již před stvořením světa. Proto mohli proroci popisovat budoucnost.


]


Re: Re: Re: Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 19. únor 2011 @ 18:40:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono v přírodě nejsou někde zapsány fyzikální zákony, ty si vymysleli lidé, aby přírodu popsali a dokázali predikovat její chování. Newtonův zákon má své hranice a je třeba vymyslet lepší zákon o gravitaci, který má širší uplatnění a lze napasovat i na netradiční situace. A i zákon obecné gravitace má své hranice, musíme formulovat kvantovou gravitaci...a pořád se nám to komplikuje. V samotném jádru světa okolo nás ale není napsán vzoreček, svět je prostě takový, jaký je.


]


Re: Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 21:58:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pastýři, problém je, že Církev jako celek NIKDY nerozeznala jednotný kánon Písma. Během prvních 3 století se rozeznávalo a pak se ustanovilo hned několik kánonů - západní (římský) patriarchát, který se od Církve v 11. století oddělil, měl jeden a pak tu máme rozličné kánony pravoslavné. Křesťané používali tyto kánony cca 1200 let a pak někteří z nich vytvořili kánon další. Který kánon je tedy tím dostačujícím a hlavně proč? Jediný kánon, o kterém tvůrci prohlásili, že je sám o sobě dostatečný, je až ten poslední. U všech předcházejících platilo, že vedle Písma je určující i tradice. Tradice odděleného patriarchátu se zvrhla - všimni si, co vše stihli v rozporu s původním učením přidat právě po oddělení (očistec, sochy, povinný celibát duchovních, neomylnost jednoho patriarchy ...)




]


Re: Re: Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 22:35:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono i ostatní patriarchové jsou neomylní ve smyslu toho, jak je nadefinována neomylnost toho jednoho. Svým způsobem je každý kněz neomylný, když splňuje to, jak je neomylnost nadefinována. Vlastně i každý laik. Papeže se prostě zeptali, zda je neomylný a on jim odpověděl dogmatem, že ano. Jinak očistec je jinak pojmenovaná stejná skutečnost, celibát není věcí věrouky, ale zavedené praxe a sochy jsou lidskému oku knihami bez písmen a listů.

Jinak s tím tvým pohledem veskrze souhlasím.


]


Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 14:50:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
......A pokud má snad být kánon Bible určen něčím jiným (tradicí, usnesením koncilu, traktátem od Luthera atp.), pak je směrodatné právě to, co kánon určilo, a Bible je až se*****ární zdroj......

     Tím bych si nebyl zas tak jist. Je jisté, že ti, kteří vytvořili kánon, nebyli autory jednotlivých knih. Jen sesbírali, vybrali. Prvních činitelem snad bylo stáří, pak věrohodnost, možná i oblíbenost. Je možné, že ti co oficiálně uznali kánon NS neměli příliš možnosti, kánon byl možná jíž v podstatě vytvořen dříve, lépe, vytvářen přirozenou cestou v prvních staletích.

......Pokud je Bible jediným zcela směrodatným zdrojem, mohu se zeptat, kde se z tohoto zdroje pozná, co do Bible patří?............

      Oblíbeným argumentem je, že si to Pán pohlídal. Tento argument nemusí každého uspokojit. Co když si to Pán pohlídal trochu jinak, než bychom si představovali. Co když si to pohlídal skrze milost, kterou udělil, skrze svou zprávu, evangelium, kdy ten kdo tuto milost přijme, nemusí mít nutně potřebu vědět přesně co do Bible patří, či ne, protože jeho život je založen na milosti Boží. Skrze tu milost posuzuje, soudí, vykládá, staví, dělá. Sami vidíme, že je jedno Písmo a tolik názoru, protože Písmo se dá vykládat a vykládá různě. Někdo dá důraz na toto, jiný na ono. Každý výklad je vlastně předurčen mimo jiné i vztahem, který člověk má mezi sebou a Bohem. Když je vztah nesprávný, nesprávný bude i výklad.


]


Re: Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 22:03:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všiml jsi si, že jsi v prvním odstavci celkem pěkně popsal to, čemu se říká tradice? Ano, byla to tradice Církve, která dala povstat kánonu. Na sněmech, kde došlo k formálnímu vyhlášení kánonů, opravdu nebylo moc debat, ale těm sněmům předcházelo pár století, kdy se velmi náruživě debatovalo.

Mohl bys mi prosím vysvětlit, který z těch kánonů si Pán ohlídal? A pokud by to měl být ten protestantský, proč mu trvalo tolik století dosáhnout svého? Abych se zeptal jednoznačně:

1. Který kánon uznáváš ty, tj. co do Bible patří?
2. Proč ten kánon uznáváš?


]


Re: Re: Re: Jeden prostý dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 18. únor 2011 @ 14:57:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.......Všiml jsi si, že jsi v prvním odstavci celkem pěkně popsal to, čemu se říká tradice?......

      Ano, ale jak jsem napsal, ti co vytvořili kánon, jednotlivé knihy nenapsali.

.......Mohl bys mi prosím vysvětlit, který z těch kánonů si Pán ohlídal?.......

      Nevím, jestli tě má odpověď uspokojí. Ohlídal si všechny. Byl to On, kdo dopustil, aby byl jak ten protestantský, tak ten katolický. 

.......1. Který kánon uznáváš ty, tj. co do Bible patří?.........

       Používám protestantský, je to možná i předurčeno tím, že můj oblíbený překlad je Český studijní. Mám někde doma, aspoň si to myslím, i ekumenický s deutorokánonickymi knihami, kdysi jsem jej používal, ale časem jsem ekumenický odložil. Pak přišel kralický překlad, no a dnes ČSP. Nebránil jsem se číst i ty deutoro...knihy.  Možná bych do nich i koukl, docela by mne zajímalo, jestli přinášejí něco nového, jiného nad rámec toho co je v kanonických knihách. 

.........2. Proč ten kánon uznáváš?........

        Myslím, že jsem z větší části odpověděl výše. Řekl bych, že jsem limitován svou touhou po kvalitních překladech. Nevím jestli existuje kvalitní překlad i s deutoro...knihami. Možná Jeruzalémský, i když nevím jestli obsahuje deutoro...knihy, uvažoval jsem o koupi, možná i k tomu dojde.


]


Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy