Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476561
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Za koho Kristus zemřel?
Vloženo Čtvrtek, 31. březen 2011 @ 14:27:20 CEST Vložil: Stepan

Kázání poslal FAD


Řekneme-li, že Kristus zemřel stejným způsobem za každou lidskou bytost, pak musíme vymezit povahu smíření naprosto jinak, než když věříme, že Kristus zemřel jen za ty, kteří opravdu věří. V prvním případě by to znamenalo, že Kristova smrt ve skutečnosti nikoho nezachraňuje, ale pouze působí, že všichni lidé mohou být zachráněni a spaseni.


  Omezené smíření       John Piper  


Oběť smíření je Boží dílo v Kristu, dokonané na kříži, kde Kristus zrušil dluh našeho hříchu, v Něm upokojil svůj svatý hněv proti nám a získal pro nás všechen užitek spasení. Kristova smrt byla nevyhnutelná, protože kdyby Bůh smetl hřích ze světa bez odškodnění, neprokázal by tím spravedlivý vztah ke svému stvoření a své slávě.

V epištole Římanům Pavel říká, že Bůh vydal Krista,
jehož Bůh určil za nástroj smíření skrze víru v jeho krev, aby prokázal svou spravedlnost; neboť Bůh ve své shovívavosti prominul předešlé hříchy, aby prokázal svou spravedlnost v nynějším čase, aby byl spravedlivým a ospravedlňujícím toho, kdo je z Ježíšovy víry. (Římanům 3,25-26)

Jinými slovy, Kristova smrt byla nevyhnutelná pro potvrzení Boží spravedlnosti v tom, že bezbožné ospravedlňuje z víry. Bylo by nespravedlivé odpustit hříšníkům, jako by jejich hříchy byly bezvýznamné, když ve skutečnosti jsou nekonečnou urážkou podstaty Boží slávy. Proto Ježíš nesl prokletí, které odpovídalo našim hříchům, abychom mohli být ospravedlněni a Boží spravedlnost byla zachována.

Pojem "omezené smíření" odpovídá na dotaz: "Za koho Kristus zemřel?" Za otázkou rozsahu smíření je ale stejně důležitá otázka o podstatě smíření. Čeho vlastně Kristus dosáhl ve prospěch těch, za něž na kříži umíral?

Řekneme-li, že Kristus zemřel stejným způsobem za každou lidskou bytost, pak musíme vymezit povahu smíření naprosto jinak, než když věříme, že Kristus zemřel jen za ty, kteří opravdu věří. V prvním případě by to znamenalo, že Kristova smrt ve skutečnosti nikoho nezachraňuje, ale pouze působí, že všichni lidé mohou být zachráněni a spaseni. Ve skutečnosti nikomu neodstranila Boží trestající hněv, ale místo toho vytvořila prostor, kam lidé mohou sami přijít a nalézt Boží milosrdenství - pokud přirozeně touží po Bohu, a zvolí si své znovuzrození bez působení neodolatelné Boží milosti.

Pokud Kristus zemřel za všechny lidi stejným způsobem, pak nezískal obnovující milost pro ty, kteří jsou spaseni, ale oni sami sebe musí obnovit a přivést se k víře. Teprve potom - a jen tehdy - se stávají účastníky dobrodiní kříže.

Jinými slovy: pokud věříte, že Kristus zemřel za všechny lidi stejným způsobem, pak dobrodiní kříže nemůže zahrnovat milosrdenství, skrze něž jsme přivedeni k víře. Kdyby zahrnovalo, potom by byli všichni lidé přivedeni k víře - což, jak víme, nejsou. Pokud milosrdenství (jímž jsme přivedeni k víře - neodolatelná milost), není součástí toho, co Kristus vydobyl na kříži, pak nám nezbývá, než abychom se sami zachránili z otroctví hříchu, tvrdosti srdce, slepoty porušení a před Božím hněvem.

Z toho pak zjevně vyplývá, že to není kalvinista, kdo omezuje Boží smíření, ale arminián, protože popírá, že smírčí Kristova smrt dosahuje toho, co nejvíce potřebujeme - totiž záchranu z našeho duchovního stavu mrtvosti, tvrdosti a slepoty, což vše je pod Božím hněvem. Arminián omezuje podstatu, hodnotu a účinnost smíření, aby mohl říci, že toho všeho bylo dosaženo i pro ty, kteří umírají v nevěře a jsou zatraceni. Aby mohl říci, že Kristus zemřel za všechny lidi týmž způsobem, musí arminián omezit smíření na bezmocnou příležitost pro všechny lidi, aby se sami rozhodli, zda chtějí být zachráněni ze svého strašného stavu ztracenosti a zkaženosti.

Na druhé straně kalvinisté neomezují moc a účinnost smíření. Jednoduše říkají, že Božím záměrem na kříži bylo účinně vykoupit své děti. A připojujeme, že když za ně Kristus umíral, nepřipravil jim příležitost, aby se samy rozhodly, zda chtějí být zachráněny, ale skutečně pro ně získal všechno, co bylo zapotřebí k jejich spáse, včetně milosti obnovení a daru víry.

Nepopíráme, že všichni lidé jsou určeni pro užitek kříže v jistém smyslu. 1. Timoteovi 4,10 říká, že Kristus je "Spasitelem všech lidí, a zvláště věřících". Co odmítáme, je tvrzení, že všichni lidé jsou určeni pro dobrodiní plynoucí z Kristova kříže týmž způsobem. Všechno Boží milosrdenství - počínaje vycházejícím sluncem (Matouš 5,45), a konče kázáním evangelia po celém světě (Matouš 24,14) - je možné jen kvůli kříži.

To je tvrzení Římanům 3,25, kde je kříž představen jako základ Boží spravedlnosti nutný k prominutí hříchů. Každý nádech, který nevěřící udělá, je skutkem Božího milosrdenství, kdy Bůh zadržuje soud (Římanům 2,4). Vždy, když je evangelium kázáno nevěřícím, je to Boží milosrdenství, které dává příležitost ke spasení.

Odkud plyne toto milosrdenství k hříšníkům? Jak může být Bůh spravedlivý, když zadržuje soud nad hříšníky, kteří si zaslouží být okamžitě uvrženi do pekla? Odpověď je, že Kristova smrt tak jasně demonstruje Boží spravedlivou nenávist k hříchu, že Bůh nyní může nakládat s nevěřícím světem milosrdně, aniž by kompromitoval svou spravedlnost. V tomto smyslu je Kristus Spasitelem všech lidí.

Ale zvláště je Spasitelem těch, kteří věří. Ježíš Kristus nezemřel za všechny lidi týmž způsobem. Cíl Kristovy smrti pro Boží děti byl ten, že vydobyl o mnoho víc než jen vycházející slunce a možnost být spasen. Kristova smrt skutečně zachraňuje od všeho zlého ty, za něž Kristus zvláště a účinně zemřel.

Je mnoho veršů, které hovoří o tom, že Kristova smrt je určena ke spasení Božího lidu, a ne každého jednotlivce.

Například:
...a za ty ovce pokládám svůj život. (Jan 10,15)

Kristovy ovce jsou ti, které Otec přitahuje k Synovi.
Vy ale nevěříte, protože nejste z mých ovcí. (Jan 10,26)

Všimněte si: být ovcí umožňuje stát se věřícím, a ne naopak. Takže ovce, za které Kristus umírá, jsou jen ti, kteří jsou vyvoleni Otcem, aby je dal Synovi.

V Janovi 17,6.9.19 se Ježíš modlí:
Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji a dal jsi je mně... Já prosím za ně; neprosím za svět, ale za ty, které jsi mi dal, neboť jsou tvoji... A já posvěcuji sám sebe za ně, aby i oni byli posvěceni pravdou.

V tomto pohledu je posvěcením Ježíšova smrt, kterou se chystá podstoupit. Jeho smrt a jeho přímluva jsou určeny výhradně jeho učedníkům, ne světu všeobecně.
(Kaifáš) protože byl toho roku nejvyšším knězem, prorokoval, že Ježíš má zemřít za tento národ. A nejen za tento národ, ale také aby shromáždil rozptýlené Boží děti v jedno. (Jan 11,51-52)

Jsou tu tedy Boží děti, jež jsou rozptýleny po celém světě. Toto jsou ovce. To jsou ti, které Otec přitáhne k Synovi. Ježíš zemřel, aby shromáždil tyto jednotlivce v jeden lid. Účel je tentýž jako v Janovi:
A za ty ovce pokládám život. Mám však i jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince. I ty musím přivést a uslyší můj hlas. (Jan 10,15-16)

Kristus zemřel za své ovce, tedy za Boží děti.
Jsi hoden vzít tu knihu a otevřít její pečeti; neboť jsi byl zabit a vykoupil jsi nás Bohu svou krví z každého pokolení a jazyka, lidu i národa. (Zjevení 5,9)

V souladu s Janem 10,16 Jan neříká, že Kristova smrt poskytla úplné výkupné za všechny lidi, ale že vykoupila jednotlivé lidi z každého pokolení světa.

To je způsob, jak chápeme texty jako 1. Janova 2,2, kde se říká:
A on je oběť slitování za naše hříchy, a nejen za naše, ale i za celý svět.

Toto neznamená, že Kristus zemřel s úmyslem uspokojit Boží hněv za každého člověka na světě, ale že "ovce", "Boží děti" rozptýlené po celém světě, "z každého pokolení a jazyka, lidu i národa", jsou zahrnuty v Kristově smíření. Vlastně je gramatická paralelnost Jana 11,52 a 1. Janovy 2,2 tak blízká, že je obtížné uniknout přesvědčení, že Jan chce v obou verších vyjádřit tutéž skutečnost.
...prorokoval, že Ježíš má zemřít za tento národ. A nejen za tento národ, ale také aby shromáždil rozptýlené Boží děti v jedno. (Jan 11,51-52)
A on je oběť slitování za naše hříchy, a nejen za naše, ale i za celý svět. (1. Janova 2,2)

Tento "celý svět" se vztahuje na Boží děti, rozptýlené po celém světě.

Pokud by se "celý svět" vztahoval na každého jednotlivce, byli bychom nuceni říci, že Jan učí, že všichni lidé budou spaseni - čemuž on sám ale nevěří (Zjevení 14,9-11). Důvod, proč bychom byli nuceni toto říci, je ten, že pojem smíření odpovídá skutečnému sejmutí hněvu z hříšníka. Když je Boží hněv proti hříšníkovi usmířen, je od něj vzat, je odstraněn. Výsledkem je, že všechna Boží moc nyní proudí ve službě Jeho milosrdenství, z čehož vyplývá, že Bohu nemůže nic zabránit, aby tohoto hříšníka zachránil.

Usmířený hřích již nemůže být potrestán. Jinak smíření ztrácí svůj význam. Takže pokud je Kristus obětí smíření za odpuštění všech hříchů každého jednotlivce na celém světě, pak nemohou být nevěřící potrestáni, ale spása patří i jim. Ale Jan v takový univerzalismus nevěří (J 5,29). A tak je velmi nepravděpodobné, že by verš z 1. Janovy 2,2 učil, že Ježíšova oběť je smířením pro každou osobu na světě.

Marek 10,45 - v souladu se Zjevením 5,9 - neříká, že Ježíš přišel vykoupit všechny lidi. Píše se tam:
Vždyť ani Syn člověka nepřišel, aby se mu sloužilo, ale aby sloužil a aby dal svůj život jako výkupné za mnohé.

Podobně i v Matoušovi 26,28, říká Ježíš:
Neboť to je má krev nové smlouvy, která se prolévá za mnohé na odpuštění hříchů.
Tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil. (Židům 9,28)

(Viz též 13,20 a Izaiáš 53,11-12)

Jedna z nejjasnějších pasáží, jež se týkají záměru Kristovy smrti, je v Efezským 5,25-27. Není zde jen Pavlovo prohlášení, že tím, komu je určen užitek Kristovy smrti, je církev, ale také, že užitkem Kristovy smrti je posvěcení a oslavení církve. To je pravda, kterou chceme obzvlášť zachovat: kříž nebyl určen k tomu, aby dal všem lidem možnost se zachránit, ale ve skutečnosti byl určen k tomu, aby zachránil církev. Pavel říká:
...jako i Kristus miloval církev a vydal sám sebe za ni, aby ji posvětil, když ji očistil koupelí vody skrze slovo; aby ji postavil před sebou jako slavnou církev...

Podobně v Titovi 2,14 Pavel takto popisuje účel Kristovy smrti:
(Ježíš) dal sám sebe za nás, aby nás vykoupil z veškeré nepravosti a očistil si pro sebe svůj zvláštní lid, horlivě milující dobré skutky.

Kdyby byl Pavel arminián, neřekl by snad "Dal sám sebe, aby vykoupil všechny lidi z veškeré nepravosti a očistil si pro sebe všechny lidi"? Ale Pavel říká, že plánem smíření je očistit pro Krista zvláštní lid z tohoto světa. To je právě to, co stojí v Janovi 10,15; 11,51n. a ve Zjevení 5,9.

Jeden z nejpřesvědčivějších textů v celé této otázce je Římanům 8,32. Je to jedno z nejcennějších zaslíbení pro Boží lid v celé Bibli. Pavel říká:
Jak by nám Ten, který neušetřil svého vlastního Syna, ale vydal ho za nás za všechny, nedaroval s ním také všechny věci?"

Rozhodující skutečnost, kterou musíme vidět, je to, že Pavel zakládá jistotu našeho dědictví na Kristově smrti. Pavel tedy říká: "Bůh ti s nejvyšší jistotou dá všechno, protože neušetřil svého vlastního syna, ale dal ho za tebe." Co se stane s tímto vzácným argumentem, pokud byl Kristus vydán i za ty, kteří ve skutečnosti nepřijali všechny tyto věci, ale místo toho jsou ztraceni? Argument se rozpadne.

Pokud Bůh dal svého vlastního Syna za nevěřící, kteří nakonec budou ztraceni, potom nemůže říci, že neušetření Syna zaručuje "všechny věci" těm, za něž zemřel. Ale to je právě to, co Pavel říká! Pokud dal za vás Bůh svého Syna, pak vám jistě dá i všechny věci. Struktura Pavlovy myšlenky se jednoduše zbortí, když do ní vložíme představu, že Kristus zemřel za všechny lidi týmž způsobem.

Tento oddíl můžeme zakončit stručným srovnáním. Které z následujících prohlášení je pravdivé?

1. Kristus zemřel za některé hříchy všech lidí.

2. Kristus zemřel za všechny hříchy některých lidí.

3. Kristus zemřel za všechny hříchy všech lidí.

Nikdo netvrdí, že by první tvrzení bylo pravdivé, protože pak by byli všichni ztraceni kvůli hříchům, za které Kristus nezemřel. Jediný způsob, jak být spasen z hříchu, je, že ho Kristus přikryje svou krví.

Třetí prohlášení je to, co by řekl arminián. Kristus zemřel za všechny hříchy všech lidí. Ale proč potom nejsou všichni spaseni? Jeho odpověď je okamžitá: "Protože někteří nevěří." Ale není jejich nevěra jedním z hříchů, za něž Kristus zemřel? Pokud odpoví "ano" (nevěra je hřích, za nějž Kristus zemřel), proč potom není přikryta Ježíšovou krví a proč nejsou všichni nevěřící spaseni? Pokud odpoví "ne" (nevěra není hřích, za nějž Kristus zemřel), pak musí říci, že člověk může být spasen, aniž by byly všechny jeho hříchy smířeny Ježíšem. Nebo se musí připojit k nám a souhlasit s výrokem číslo dvě: Kristus zemřel za všechny hříchy některých lidí. Tudíž zemřel za nevěru vyvolených, aby byl Boží trestající hněv proti nim upokojen a Jeho milost byla svobodná přitáhnout je neodolatelně z vnější temnoty do Jeho předivného světla.


Podobná témata

Kázání

"Za koho Kristus zemřel?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 84 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 31. březen 2011 @ 16:34:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Třetí prohlášení je to, co by řekl arminián. Kristus zemřel za všechny hříchy všech lidí. Ale proč potom nejsou všichni spaseni? Jeho odpověď je okamžitá: "Protože někteří nevěří." Ale není jejich nevěra jedním z hříchů, za něž Kristus zemřel? Pokud odpoví "ano" (nevěra je hřích, za nějž Kristus zemřel), proč potom není přikryta Ježíšovou krví a proč nejsou všichni nevěřící spaseni? Pokud odpoví "ne" (nevěra není hřích, za nějž Kristus zemřel), pak musí říci, že člověk může být spasen, aniž by byly všechny jeho hříchy smířeny Ježíšem. Nebo se musí připojit k nám a souhlasit s výrokem číslo dvě: Kristus zemřel za všechny hříchy některých lidí. Tudíž zemřel za nevěru vyvolených, aby byl Boží trestající hněv proti nim upokojen a Jeho milost byla svobodná přitáhnout je neodolatelně z vnější temnoty do Jeho předivného světla"

Proč by k vám pomatencům musel někdo připojovat? Nevěra, není-li vyznána a opuštěna, přikryta být nemůže!

Je vidět, že už ti ani logika nic neříká, tak jsi pomatený bludným kalvínským učením... :-(



Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Sobota, 02. duben 2011 @ 19:33:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nepíši Mikaeli tobě, nechci tě okrádat o tvůj drahocenný čas, ale druhým, k doplnění.  
Píšeš:
Nevěra, není-li vyznána a opuštěna, přikryta být nemůže!
Je vidět, že už ti ani logika nic neříká, tak jsi pomatený bludným kalvínským učením... :-(

Píšu:                                  Ten jediný neodpustitelný hřích můžeš spáchat tím, že zemřeš bez Krista. 
                                                      
                                                       To je jediný hřích, za který náš Spasitel nezemřel!

Takže se shodneme i s mým "bludným" učením.  Není ani čím přikrýt.


]


Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 31. březen 2011 @ 20:27:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Je mnoho veršů, které hovoří o tom, že Kristova smrt je určena ke spasení Božího lidu, a ne každého jednotlivce. "...

Tolik ti nedá selský rozum, že Boží lid se skládá stejně z jednotlivců? Že tedy Kristus je spasitelem každého jednotlivce?



A Bůh chce, aby byli všichni spaseni
(1 Tim 2,4). Každý člověk může být spasen, jen na něm záleží, zda svoji spásu odmítne, nebo přijme Boha do svého srdce. Kristus nezemřel jan za pár jakýchsi "vyvolených" kalvinistů!

To je sebeklam, celníci a nevěstky vás budou předcházet do nebeského království.


Kristus zemřel za všechny lidi, jinak by jeho oběť nebyla dokonalá.


(Kol 1,28)
Jeho kážeme, napomínajíce každého člověka a učíce každého člověka ve vší moudrosti, abychom každého člověka postavili dokonalého v Kristu Ježíši.



..." Pokud odpoví "ano" (nevěra je hřích, za nějž Kristus zemřel), proč potom není přikryta Ježíšovou krví "...

Typická ukázka farizejského rozumování s předem zamýšleným výsledkem. Takto se mnohokrát snažili nachytat Krista svými otázkami (zda kamenovat, zda platit daně a pod.).

Závěr je jednoduchý.: Pro všechny lidi Bůh přichystal věčnou spásu. Věčná spása je však darem, který Bůh podmiňuje postojem pokání hříšníka. Postojem pokání a obrácení. Pokud si člověk libuje v hříchu a o Boha nestojí, svojí věčnou spásou pohrdne.



Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Sobota, 02. duben 2011 @ 20:53:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus zemřel za všechny lidi, jinak by jeho oběť nebyla dokonalá.

Jak může být Jeho oběť dokonalá, kdyby zemřel za všechny lidi na světě, když by všechny lidi na světě nespasila?
Nebyla spíše taková, že byla dokonalá v tom směru, že by stačila na nekonečný počet lidí, ale On ji vztáhl jen na Své vyvolené v plném rozsahu?


]


Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Sobota, 02. duben 2011 @ 21:14:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věčná spása je však darem, který Bůh podmiňuje postojem pokání hříšníka....

Efezským 2,9  Spasení není z vás, je to Boží dar.....Dar - podmíněn? Není to pak mzda?

Dar spasení je snad komplet, i s pokáním, či je ten dar nedokonalý? Kdo v tobě působí víru i se všemi důsledky? Kdo v tobě působí chtění?

Všechny naše tělesné i duševní kvality a talent, máme od Boha! I náš postoj k pokání je proto darem z nebes!


]


Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. duben 2011 @ 10:59:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím, že i náš postoj pokání je darem z nebes.

Ale nikoli už jen samotným darem (jaký Bůh nabízí bez výjimky každému člověku), ale už i lidskou odpovědí ve svobodě volby
.
Protože až v tomto bodě se lidé různí - jeden Bohu odpoví na volání lásky s nadšením láskou svojí, jiný v sobě toto volání Boží potlačí a dál žije ve hříchu.


]


Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 11:27:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Staňo, zopakuji, protože jsi tu větu nepochopil: Všechny naše tělesné i duševní kvality a talent, máme od Boha!

Jinak jsem rád i za to málo, ve kterém se shodneme, viz pokání.

Jenže i ta lidská odpověď ve "svobodě volby" je jen odpovědí na to, co jsme dostali do vínku. Pokud je v tobě ta ctnost, že jsi pochopil to, co Bůh sdělil, je v tobě jen proto, že to chtěl Bůh, když rozhodl o tom, že se narodíš a jaké povahové vlastnosti budeš mít.

2. Korintským 9,8  Bůh má moc zahrnout vás všemi dary své milosti, abyste vždycky měli dostatek všeho, co potřebujete, a ještě vám přebývalo pro každé dobré dílo,


]


snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 31. březen 2011 @ 22:46:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristova smrt byla nevyhnutelná, protože kdyby Bůh smetl hřích ze světa bez odškodnění, neprokázal by tím spravedlivý vztah ke svému stvoření a své slávě.

Kecy! Bůh není vázán lidským pohledem na spravedlnost

upokojil svůj svatý hněv proti nám

Whadda ***** svatý hněv?

Jinými slovy, Kristova smrt byla nevyhnutelná pro potvrzení Boží spravedlnosti v tom, že bezbožné ospravedlňuje z víry. Bylo by nespravedlivé odpustit hříšníkům, jako by jejich hříchy byly bezvýznamné, když ve skutečnosti jsou nekonečnou urážkou podstaty Boží slávy. Proto Ježíš nesl prokletí, které odpovídalo našim hříchům, abychom mohli být ospravedlněni a Boží spravedlnost byla zachována. blablablablabla

Další blbosti. Kristova smrt byla nevyhnutelná, protože Bůh ustanovil, že Kristova smrt byla v minulosti nevyhnutelná. Kdyby Bůh místo toho byl ustanovil, že by stačilo, kdyby Kristus místo toho učinil cokoliv jiného, tak by to bylo úplně stejně spravedlivé. Bůh zde vystupuje v několika rolích současně, např. poškozeného i soudce. Kdyby si ve své svrchovanosti nakrásně vybral cokoliv jiného, tak by to tak prostě bylo. A proto to bylo takhle.

Jak může být Bůh spravedlivý, když zadržuje soud nad hříšníky, kteří si zaslouží být okamžitě uvrženi do pekla? Odpověď je, že Kristova smrt tak jasně demonstruje Boží spravedlivou nenávist k hříchu, že Bůh nyní může nakládat s nevěřícím světem milosrdně, aniž by kompromitoval svou spravedlnost.

Bůh je spravedlivý, jelikož On je měřítkem spravedlivosti. Kdyby byl úplně jiný, tak by spravedlnost byla též jiná. Spravedlnost není absolutní pojem. A mimochodem, tvrzení, že Kristova smrt demonstruje Boží nenávist k hříchu je velmi tendenční. Bůh může nakládat s kýmkoliv milosrdně i bez Krista (např. s Achabem), aniž by se tím kompromitoval. Bůh není nikomu, nikomu odpovědný a může si dělat co chce. Ať už by to bylo cokoliv, a kdokoliv měl na to názor jakýkoliv. Pravdu má Bůh.





Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pátek, 01. duben 2011 @ 07:13:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zajímavé sledovat, jak se hovniválové slézají se svými kuličkami uplácanými z lidské dobroty, aby mohly všem dát najevo, že ne Bůh jim umožnil si tu kuličku utvořit, ale že si ji nasbírali sami, protože je to napadlo, nezávisle na tom, že Bůh určil, že budou sbírat a tlačit kuličky.

Mikaelem se zabývat nehodlám, neboť mi jasně dal najevo, že se mnou nechce ztrácet svůj drahocený čas a já to hodlám dodržet, na rozdíl od něj, který se o něj snaží stále svými připomínkami přijít.
 
Oko, pokud by platilo to, co píšeš:        "Že tedy Kristus je spasitelem každého jednotlivce...",
Zkus se nad tím ještě zamyslet, a nepít při tom mešní, jak vysvětlíš těm, co odcházejí do beznadějné věčnosti, že i když nevěřili, a byl za jejich nevíru potrestán Ježíš Kristus - zástupnou smrtí, mají být ještě oni hnáni k zodpovědnosti. Což Bůh používá princip dvojitého trestu?

Kristus zemřel za všechny lidi, jinak by jeho oběť nebyla dokonalá.  Jistě! Jeho oběť byla dokonalá ve smyslu, že by stačila na nekonečné množství hříšníků, ale On se ve svém Božím úradku rozhodl, že ji v plné, tedy dokonalé míře vztáhne jen na Svůj zvláštní lid ze světa, na církev, na Jeho tělo, aby byla bez poskvrny přivedena před svatého Boha v míře neuskutečnitelné hříšným člověkem.

Závěr je jednoduchý.:
Pro všechny lidi Bůh přichystal věčnou spásu.
Závěr je jednoduchý: Pro všechny lidi nepřichystal Bůh věčnou spásu, stačí aspoň jednou v životě otevřít Písmo a důkladně se začíst!

Eleazare, píšeš:    Kristova smrt byla nevyhnutelná, protože kdyby Bůh smetl hřích ze světa bez odškodnění, neprokázal by tím spravedlivý vztah ke svému stvoření a své slávě.
"Kecy! Bůh není vázán lidským pohledem na spravedlnost....."
To není, jenže lidský pohled je vázán na Jeho pohled, kdy, On jako absolutní měřítko spravedlnosti, nemůže jednat v rozporu Sám se Sebou a navíc, chtěje oslavit svého Syna, byla Jeho smrt nevyhnutelná.

Lukáš 16,26  A nad to vše jest mezi námi a vámi veliká propast, takže nikdo i kdyby chtěl, nemůže přejít odtud k vám ani překročit od vás k nám.‘

Jan 6,44  Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den.

Jan 6,65  A řekl: „Proto jsem vám pravil, že nikdo ke mně nemůže přijít, není-li mu to dáno od Otce.“

Galatským 3,15  Bratří, znázorním to příkladem: ani lidskou závěť jednou pravoplatně potvrzenou nemůže nikdo zrušit nebo k ní něco přidat.

Chlapci, zapomeňte na své já, a zkuste říkat On!


]


Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2011 @ 08:43:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Zkus se nad tím ještě zamyslet, a nepít při tom mešní"...

Co má tohle společného s racionální argumentací? Domníváš se, že tím, že zesměšníš moji osobu, snížíš pádnost mé argumentace? V životě jsem nebyl opilý, proč sem podsouváš, jako bych byl alkoholik?
Nevidíš, že sám se tím činíš směšným - hrdobec, shlížející blahosklonně ze své "dokonalosti," koulející svůj poklad, vlastní kuličku, o které se domnívá, že je z neomylnosti a pravdy. Po pravdě, je to však stejně jen hnůj.


..."jak vysvětlíš těm, co odcházejí do beznadějné věčnosti, že i když nevěřili, a byl za jejich nevíru potrestán Ježíš Kristus - zástupnou smrtí"...

Tak předně člověk nebude souzen za svoji víru, ale za své skutky, za to, co udělal v těle dobré, nebo zlé.
(2 Kor 5,10 - My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé. ).

Z toho pak vyplyne následující: "Jelikož tedy známe Pánovu hrůzu, přivádíme lidi k víře."
Ten, kdo uvěří, kdo přijme ve svém životě společenství s Bohem, ten se odvrátí od zla a začne konat jen dobré skutky.

K poznání skutečného smyslu Písma ho nestačí otevřít jednou v životě a ve své sebestřednosti se domnívat, že tobě je přece všechno jasné. Takový pak září vlastní hloupostí, jak žárovka.


..." byl za jejich nevíru potrestán Ježíš Kristus - zástupnou smrtí, mají být ještě oni hnáni k zodpovědnosti."...

Lidi nejsou hnáni k odpovědnosti za víru
(která je přece Božím darem z milosti), ale jsou hnáni k zodpovědnosti za to, že nepodali pohár vody bližnímu
(Mt 25,41-45).

Na zástupné oběti Kristově může člověk získat podíl jen tehdy, když ji přijme, když činí pokání a odvrátí se od svých špatných skutků.



..." ale On se ve svém Božím úradku rozhodl, že ji v plné, tedy dokonalé míře vztáhne jen na Svůj zvláštní lid ze světa,"...

A v neplné, nedokonalé míře, je vztáhne na koho?
Nejsi civilním povoláním státním úředníkem? Že bys byl z toho korupčního prostředí tak docela zblblý? Cožpak Boží spravedlnost ti nic neříká? Bůh snad neměří každému stejným metrem? Nedává snad každému stejnou příležitost k záchraně?

Pro Boha se musíš rozhodnout ty sám!
Zde je bod zlomu, až zde, rozhodnutím lidského srdce začíná dělení lidí na spasené a nespasené - v lidském rozhodnutí pro Boha, nebo v odmítnutí Boží lásky.

Zkus i ty pro jednou zapomenout na své pyšné Já a v pokoře znovu otevři Písmo. Ale čti ho vcelku, v souvislostech! Pak nebudeš mít potřebu vlastní nedostatek argumentů nahražovat snižováním důstojnosti oponentů.


]


Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pátek, 01. duben 2011 @ 10:52:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, není důležité být střízlivý v popíjení vína, ale v posouzení svého podílu na Boží spáse!
Tím vínem jsem nechtěl snižovat tebe jako člověka, ale povýšit Otce jako toho, kdo určí, kdo dostane podíl Jeho dědictví.
To už prostě tak bývá, že ten, kdo odkazuje, volí, komu, a v jské míře, a ne ten, kdo dědí.

Tak předně člověk nebude souzen za svoji víru, ale za své skutky.......
To máš pravdu, že ten, kdo bude souzen, bude souzen ze svých skutků, ne ospravedlněn z Kristovy zástupné smrti.
Ale to se nás snad netýká, ne?
Izajáš 43,25  Já, já sám vymažu kvůli sobě tvoje nevěrnosti, na tvé hříchy nevzpomenu.
Židům 8,12  Slituji se nad jejich nepravostmi a na jejich hříchy už nevzpomenu.‘
Židům 10,17  na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu.
My můžeme přijít o odměny, ale ne o život věčný.

Lidi nejsou hnáni k odpovědnosti za víru (která je přece Božím darem z milosti), ale jsou hnáni k zodpovědnosti za to, že nepodali pohár vody bližnímu (Mt 25,41-45).......

Já se ti ten pohár živé vody snažím podat, ale ty odmítáš Boží svrchovanost a Jeho zásluhy, ty máš svou vodu, vodu své spravedlnosti, která je před Bohem jako špinavý šat.

Pokud jsi ještě neslyšel o Jeho zvláštním vyvoleném lidu, církvi, zkus číst Písmo s brýlemi a na kolenou a ne s vědomím, že jsi ho pomáhal napsat ty.

Pro Boha se musíš rozhodnout ty sám! ............
To ano, ale stále nechápeš, kdo v tobě to chtění vyvolal a proč.

1. Korintským 2,14  Přirozený člověk nemůže přijmout věci Božího Ducha; jsou mu bláznovstvím a nemůže je chápat, protože se dají posoudit jen Duchem.
Nebo jsi snad nebyl před přijetím Pána Ježíše Krista jako svého Pána přirozeným člověkem?

Nezlob se, ale připadáš mi jako dítě, které se samo rozhodlo fyzicky (či duchovně) narodit na tento (věčný) svět, protože se rozhodlo, dokud ještě nebylo živé-fyzicky, či duchovně. 
 
Jan 1,13  Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha. Ne ze sebe!



]


snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pátek, 01. duben 2011 @ 11:08:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako malé dítě, které si myslí, že se narodilo proto, že s tím souhlasilo, a ne proto, že to "někdo" chtěl.

Dokud nepochopíš, že to vše jsou monergická rozhodnutí Boha, nepostoupíš dál ani o krok a budeš si sám děkovat.


]


Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pátek, 01. duben 2011 @ 11:19:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už opravdu nevím, napříč vaším egoismem, jak vám dokázat, že ten, kdo odkazuje své dědictví, si vybírá komu, že Pán si vybírá své služebníky a ne služebníci Pána, že Slunce svítí, tam kam svítí, a ne, kde chce člověk, že kráva si vybírá, kterou trávu spase, a ne tráva krávu, atd......
Zkuste ten selský rozum trochu používat, a ne o něm jen psát.


]


Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pátek, 01. duben 2011 @ 11:44:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže oko, pokud dobře chápu, ty sis vybral pána, který, Pánem ani není, protože s kým bude vládnout rozhodují jeho poddaní, dostaneš jeho dědictví, které mu nepatří, protože je všech lidí a on o něm nemůže rozhodovat, jen trpně přihlíží, jak to vlastně dopadne. 
Lituji tě!
Neboť já mám Pána, který si mne nezaslouženě vybral, který ví, proč to udělal, který ví, komu patří Jeho dědictví a o tom i rozhoduje. 
Nikdo mu v tom nemůže zabránit, není nikoho, kdo by Jeho dekretivní nařízení zrušil, a proto Mu věřím, že co slíbil, a rozhodl, to také splní, ne jako tvůj, kterému každý člověk může zhatit plány.  


]


Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2011 @ 20:39:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." pokud dobře chápu, ty sis vybral pána, který, Pánem ani není, protože s kým bude vládnout rozhodují jeho poddaní, dostaneš jeho dědictví, které mu nepatří, protože je všech lidí a on o něm nemůže rozhodovat, jen trpně přihlíží, jak to vlastně dopadne. "...


Poučné, jakých nesmyslností je lidská fantazie schopna vyprodukovat.
Z čeho jsi usoudil na takový závěr?


]


Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Sobota, 02. duben 2011 @ 19:52:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z jednoduchého zákona, že příčina nemůže být totožná s následkem, který zná každé školní dítě.


]


Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. duben 2011 @ 22:45:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Když chce být tráva spasena, musí se vytrhnout i s kořeny a zasadit se před krávu, co jde zrovna jinou cestou. Jinak spasena být nemůže, leda náhodou, když se ta kráva hubou strefí.

  Je otázka, jestli je to s člověkem stejně.


]


Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 02. duben 2011 @ 12:25:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)


]


Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Sobota, 02. duben 2011 @ 20:35:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))))

Dobré Tondo!
 
Člověk má taky takové kořeny jako ta tráva, říká se tomu přirozenost, nebo tak nějak. Taky se sám nemůže přesadit, jako ta tráva, není v tomto směru schopen od těch kořenů se sám odpoutat. To musí přijít až ten, kdo je mobilní, jako kráva a ten má svobodnou vůli, kterou trávu si vybere, i když ani to není úplně pravda, protože i té kravičce dal Bůh do vínku, která travička jí bude chutnat. takže musíme postoupit dále až na samý prapočátek. Až tam, kde není nikdo, kdo by "omezoval" něčí vůli, neboť není vyšší vůle! A jsme zase u prapříčiny všech následků, u Boha.


]


Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 02. duben 2011 @ 22:49:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
FADe. Jak chápeš Adamův hřích? I ten rozhodl Bůh předem?


]


Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 08:32:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

"Vložil: Fera v Neděle, 25. duben 2010 @ 10:46:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč padl Adam: Kdyby Adam nepadl, a lidstvo díky němu nepodlehlo hříchu, byl by oslavován jako spasitel lidstva místo Krista. Kdybychom místo Krista (Boha ) uctívali Adama (člověka ), byla by to modloslužba! Byla to vůle Boží."

Izajáš 42,8  Já jsem Hospodin. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám, svou chválu nepostoupím modlám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 08:43:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hospodin učinil vše k svému cíli, i svévolníka pro zlý den. (Přísloví 16:4)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 08:51:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy jste proti mně zamýšleli zlo, Bůh však zamýšlel dobro; tím, co se stalo, jak dnes vidíme, zachoval naživu četný lid. (Genesis 50:20)

Je to jako se satanem. Ten se chtěl zbavit Ježíše Krista usmrcením na kříži, a Bůh právě skrze Jeho smrt spasil mnohé. Jde-li stvoření proti Bohu, musí vždy prohrát. Bůh nemůže nikdy prohrát, vždy musí zvítězit. Kdyby Bůh prohrál jen jednu bitvu, nebyl by svrchovaný a prozřetelný. Je-li člověk s Bohem, vítězí, protože Bůh mu vítězství dodává. Kdo se chlubí, ať se chlubí v Pánu!

Jestliže má Bůh pod kontrolou vše co je, tak někteří namítnou, a také to tvrdí, že Bůh je původce zla, že zlo je v Něm také obsaženo, že jej stvořil, protože všecko je stvořeno Jím, že vlastně hřích začal v Něm a my jsme Jeho oběti, a tak nás, docela hodné lidi, stíhá neprávem.

Hřích a zlo vychází jenom ze stvoření, nevycházejí z Boha. Bible to učí, proto to tak je. Ano, Bible učí, že Bůh stvořil zlovolníka, nebo že uzamkl všechny k neposlušnosti, ale na druhé straně Boží prozřetelnost zaručuje, že Bůh je jenom dobrý. Bůh prozřetelně, protože do nás vidí skrz naskrz, používá naše zlé motivy k dosažení svého svatého záměru. Tento princip se vine celou Biblí.

Někdo možná namítne: Jestliže Bůh má všechno předustanoveno, potom, podle našeho chápání, nemá smysl se namáhat, evangelizovat, modlit se atd. Uděláme fatalistický závěr. Fatalismus patří do Islámu, nikdy ne do Křesťanství. To je ta největší chyba, protože Písmo říká, abychom neustávali v modlitbách, a dále, naše poslání je jako Pavlovo:

Pavel, Boží služebník a apoštol Ježíše Krista, poslaný k tomu, aby Boží vyvolené přivedl k víře a k poznání pravdy našeho náboženství, (Titovi 1:1)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 03. duben 2011 @ 20:57:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přiznám se, že tato konstrukce je pro mne příliš komplikovaná a navíc neodpovídá na moji otázku. Raději bych uvítal přímou odpověď.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pondělí, 04. duben 2011 @ 07:14:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh není ten, kdo by rozhodoval o chodu dějin Svého stvoření následně, se spožděním, ale určuje ve své svrchovanosti a vševědoucnosti, dopředu, jak budou probíhat!
Stačí?
Můžeš třeba protestovat, ale to je asi tak všechno, co můžeš. Ale pokud uznáváš Boha jako Stvořitele, a ne zajatce stvoření, můžeš na to dojít i sám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 05. duben 2011 @ 12:01:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže my vlastně jenom jedem podle scénáře a nemůžem z nej uhnout, takže je vlasrně fuk jak se chovám, dobrotivý a svrchovaný Bůh, který je láska už mi určil osud, peklo nebo nebe, jestli mi Bůh do scénáře osudu napsál nebe tak du do nebe, když peklo, tak jdu do pekla i kdyby čert na koze jezdil ..... hmmmm na co potom máme Bibli? Mohl nám dát osobní itinerář, v tolik a v tolik tam a tam, udělat to a to, pak přejdeš sem, řekneš tohle, ulehčilo by to práci.tak mě napadá k čemu vlastně mají lidi svědomí? na co má někoho kdo je předurčen pro peklo trápit svědomí když je mu stejně všechno prd platný? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Úterý, 05. duben 2011 @ 12:28:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O co ti jde, předurčení není fatalismus.

Pravidla jsou daná:
Matouš 7,7  Proste, a bude vám dáno; hledejte, a naleznete; tlučte, a bude vám otevřeno.

Tluč a bude ti otevřeno! On nikoho, kdo Ho hledá, neodežene! Pokud jsi neklepal, nestěžuj si! Neumíš zaklepat?

Dal jsem se nalézti těm, kteří mě nehledali, těm, kteří se po mě neptali.
Římanům 10:20
Nebo ti vadí, že je Bůh tak dobrý, že se dal nalézt těm, kteří Ho nehledali? Kteří to jsou, nikdo neví.

Tak studuj Písmo a tam se dočteš, že máš tlouct.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Úterý, 05. duben 2011 @ 12:34:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevěřící chtějí mít od Boha pokoj!       Tak jim ho umožní.

Tak v čem je problém? Proč mluvíš za ně? Jsi snad jeden z těch ukřivděných, co jsou šťastni, že je nevyvolil?

Pokud ne, tak evangelizuj a tam, kde dá Bůh vzrůst, budou šťastni s Ním.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 05. duben 2011 @ 13:27:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
proč bych měl klepat? když to mám napsáno ve fatvě tak se tam dostanu i bez klepání, když ne tak můžu klepat třeba plnou zbrojí z Merkavy a nic z toho


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Středa, 06. duben 2011 @ 06:27:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))))
Klepat nemusíš, ani tlouct, pokud to necítíš jako nutkání. Ale je to daná podmínka ke vstupu, jako bývá na dveřích upozornění "zvoňte zde", aby otevřeli.
A pokud se ti zvonit nechce, tak jsi asi nebyl informován, tím, kdo tě pozval, pak se nabízí, jestli jsi byl tedy pozván, či tu návštěvu považuješ za něco, co by se ti příčilo.
Pak můžeš svou zbroj z Merkavy naimpregnovat, aby ti ji síra neničila.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Středa, 06. duben 2011 @ 07:52:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už mě nemusíte přesvědčovat, dostal jste mme na svou stranu, vaše evangelium zabralo -  od teď se přestávám starat o Bibli a co je v ní protože je to stejně fuk, jestli to mám v osudu a jsem vyvolený, tak je jedno co udělám, nebe mám jisté, jestli ne, tak i kdybych uškrtil ďábla jeho ocasem tak se stejně do nebe nedostanu.
To je fajn, aspoň už budu mít klid, je to takhle pohodlnější být kalvinista předurčenec. Díky že jste si se mnou dal čas vysvětlil mi, že je to takhle lepší. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Středa, 06. duben 2011 @ 09:22:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvé uvažování je na úrovni naivního člověka, kterému kartářka řekla a on ji věří, že se dožije 80 let.
Ty, po zvážení této jistoty, prohlásíš, "tak to už ani jíst nemusím, protože jestli budu jíst, dožiju se 80 let, a jestli nebudu, tak taky.

A pokud Bibli chápeš tak, že byla napsána jen a jen proto, aby jsi byl spasen ty, takže po tvém pochopení tohoto jsi splnil úkol, tak přestaň, jsi za vodou, pak ale nevíš, vo co gou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška smyslů (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Středa, 06. duben 2011 @ 09:28:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vás beru jako autoritu ve věci předurčení i když jste kartářka a Bibli nepotřebuji, protože jednak není co řešit, buďto jsme předurčen nebo, a druhak ji raději číst nebudu protože bych zjistil, že přeurčení jsou plky (Biblí neobhajitelné), a musel bych se zase začít snažit něco dělat.Vaše předurčovací víra je pro mě fakt pohodlnější. Proto ji beru. Jak jsem psal - přesvědčil jste mne. 


]


Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2011 @ 20:49:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pro Boha se musíš rozhodnout ty sám! ............
To ano, ale stále nechápeš, kdo v tobě to chtění vyvolal a proč. "...


Tos tedy skutečně objevil Ameriku!

Můj komentář: Středa, 08. září 2010 (Tituly mariánské úcty).

Duch svatý v nás sice vzbuzuje touhu po dobru, ale naše odpověď je odpovědí skutečně jen naší. Dobrovolnou a svobodnou.
Snad je ti jasné, že vím, o čem mluvím.


9.1.2011- Co je pro nás přínosnější ...

Jsou dva pohledy:
1.) Pohled člověka žijícího v čase na dění na věčnosti.
Tento pohled známe.
Z tohoto pohledu jsou svatí v nebi s Kristem, podílejí se na jeho vládě, jak jsem už doložil verši Písma. Z tohoto pohledu nám není nic nejasného, prožíváme společenství v Kristu se všemi křesťany zde, se všemi svatými v nebi (ze všech dřívějších generací lidstva) i s anděly.
Duch svatý v nás vzbuzuje touhu po dobru (vane bez omezení kam chce), my na tu touhu odpovídáme souhlasem a skrze Krista všichni voláme k Otci.

To je celkový obraz úplné církve Kristovy z pohledu člověka žijícího.
Plnost vztahů, kde nic nechybí. Je zde vztah v ose vertikální, skrze Krista k Otci, vztah v ose horizontální v lásce k žijícímu bližnímu (se kterým se Kristus identifikuje (Mt 25,45)) a vztah v ose předozadní k andělům a svatým v nebi. Zase skrze Krista, který je protínajícím svorníkem těchto tří os, protože svatí v nebi vytvářejí s Kristem živé společenství. Teprve všechny tyto tři osy vztahů vytvářejí plnost prostoru života církve. Pokud ti jedna osa schází, tvá víra je plochá, má jen dva rozměry.

Pořád si neuvědomuješ to úzké společenství svatých v nebi s Kristem. Není možné se obracet na Krista jako osamoceného, protože to není pravda. Je obklopen oblakem svatých. A není možno se obracet na svatého jinak, než skrze Krista, protože bez Krista ba neznamenal nic.



2.) Pohled člověka po smrti na dění ve světě.
Zde jsme omezeni tajemstvím, ale docela určitě víme, že se nejedná o žádný stav nevědomí. Do takového stavu by Pavel nespěchal, po takovém by netoužil.
Život v nebi je dokonalejší, plnější, má vyšší kvalitu, než život pozemský. Z toho plyne, protože podstatou Božího života je projevovat lásku skutky, že možnosti takových lidí pomáhat jsou daleko větší, než byly za jejich života.


Kristův způsob vládnutí je sloužit a svatí v nebi se přece podílejí na jeho slávě, jak říká Písmo!
Zde se vůbec nejedná o to, že by Bůh cosi sám nezvládl a potřeboval snad vypomoct od svatých, ale o výsadu svatých rozdávat lásku, vytvářet společenství lásky v Kristu.
V tom spočívá podstata kvality života jak zde na zemi, tak i života v nebi!




]


Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Sobota, 02. duben 2011 @ 20:21:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z tohoto pohledu jsou svatí v nebi s Kristem, podílejí se na jeho vládě, jak jsem už doložil verši Písma. Z tohoto pohledu nám není nic nejasného...

Souhlas.

Duch svatý v nás vzbuzuje touhu po dobru (vane bez omezení kam chce), my na tu touhu odpovídáme souhlasem a skrze Krista všichni voláme k Otci.

Souhlas.

To je celkový obraz úplné církve Kristovy z pohledu člověka žijícího.

Souhlas.

2.) Pohled člověka po smrti na dění ve světě.
Zde jsme omezeni tajemstvím, ale docela určitě víme, že se nejedná o žádný stav nevědomí. Do takového stavu by Pavel nespěchal, po takovém by netoužil.

Souhlas.

Život v nebi je dokonalejší, plnější, má vyšší kvalitu, než život pozemský.

Souhlas potud.

Cítíš to taky, jak se v lecčems shodneme?


]


Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2011 @ 20:52:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."My můžeme přijít o odměny, ale ne o život věčný."...

Typické zmatení mysli těch "už jistojistě a nezvratně spasených", pro které výstrahy Písma k bdělosti ve víře neplatí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 02. duben 2011 @ 14:19:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz


Stačí, aby někdo nenáviděl svého bratra, a o věčný život jistojistě přijde:

1. Jan 3,15  Kdokoliv nenávidí svého bratra, je vrah – a víte, že žádný vrah nemá podíl na věčném životě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Sobota, 02. duben 2011 @ 19:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to ti nezávidím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 02. duben 2011 @ 22:51:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty myslíš, že ten verš není pravdivý?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 08:38:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tím, že napíšu, že ho někdo naplňuje, nemám asi na mysli, že by byl nepravdivý. Máš zvláštní způsob chápání, bratře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 03. duben 2011 @ 20:50:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věříš tedy, že je možné, aby ho vyvolený křesťan naplnil?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pondělí, 04. duben 2011 @ 07:01:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věříš tedy, že je možné, aby ho vyvolený křesťan naplnil?

Když Martinu Lutherovi jeho teologičtí vrstevníci vytýkali, že by se učení o Boží Svrchovanosti v otázce vyvolení mělo tlumit, protože odrazuje od Krista "potenciální - nadějně nové" věřící, Luther odpověděl: "Ať je tomu tak". Vězme, že Boží plány nelze zmařit lidskou taktikou.

Amen!

Když podotknu svému fyzickému bratru, že včera to přehnal po roce s pitím, neznamená to ještě, že jsem řekl, že z něho v konečném důsledku bude alkoholik, jen jsem konstatoval, že včera to přehnal, ale protože vím, že pití není v jeho přirozenosti, nemám o něj strach.
To samé s Mikaelem. Pokud vím že jeho Pán ho má pod kontrolou, nemám strach, že by ho nedovedl tam, kam chce, jen ho upozorňuji na jeho případné jednotlivé chyby, které mohou zapříčinit to, že z mého pohledu by měl trochu brzdit tam, kde jede z kopce. Ale je to jen můj pohled, a on může mít v důsledku svého poznání od Pána v určité fázi svého vývoje zase stejný pohled na mě. Že se navzájem usměrňujeme, není odsuzování, ale snaha o sjednocování, kdy k tomu vzhledem k našemu rozdílnému růstu zatím nemůže dojít. Ale láska ke stejnému Pánu nakonec bude tím tmelem, který zakryje i ty největší praskliny mezi námi.

Nikdy se nestalo, že bych jeho či tebe nenáviděl, ale vím, že každý z nás obdržel od Boha jiný příkaz, aby napravoval své bratry směrem nahoru a ono je to někdy na dlouhé lokty, než ten druhý pochopí, že ten první má v něčem pravdu a že ho poslal ten, kdo mi chtěl něco sdělit, jako sděluje přiložený kolík ke stromku, abych rostl rovně.
To ale neznamená, že když bych ten kolík nepřivázal, neporoste ten strom směrem nahoru, jen to bude delší cesta vzhedem k odchylkám.
On to má ale pod kontrolou, a ví, proč má ten strom růst tak, jak roste, vždyť to může být i proto, aby ostatní stromy si z toho braly odstrašující příklad.
Jak to říká Mikael, to, že někomu něco vytkneš, neznamená, že ho nenávidíš, jako i já, když své manželce někdy vytknu, že by neměla tolik telefonovat, neznamená, že jsem se s ní rozloučil, ale že to bude stát víc, abychom se vrátili do své skutečné finanční reality.
Neber proto mé případné výtky vůči tobě či jiným, jako popírání toho, že by to neměl Otec  pod kontrolou, ale jako bratrský rozhovor, kdy každý mluví podle toho, jaskou míru poznání obdržel od svého oOtce, ať už fyzi, či ducho.
Fera


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Neděle, 03. duben 2011 @ 13:16:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

On to myslel tak, že když někdo někomu něco vytkne, tak jej nenávidí. Mířil tím na mne. Tak trochu jsem to i očekával... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Sobota, 02. duben 2011 @ 20:12:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musíš rozlišovat bdělost od nedůvěry v Toho, kdo tě vyvolil a povolal znovuzrodivše tě Duchem svatým. Se nedivím, že mu nevěříš, když jsi nepochopil Boží vyvolení a myslíš si, že ses pro Něj rozhodl - sám, proti své původní přirozenosti.   


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. duben 2011 @ 10:28:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Se nedivím, že mu nevěříš"...

Se divím, z čeho jsi usoudil, že snad Bohu nevěřím. Opak je pravdou. A věřím mu každé jeho slovo, nikoli jen to, co se snad líbí mým představám - jak zde předvádějí mnozí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: snůška nesmyslů (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 09:08:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Korintským 7,20  Nikdo ať neopouští postavení, v němž ho Bůh povolal.

Skutky apoštolů 11,18  Po těch slovech bratří už nic nenamítali, ale velebili Boha: „Tak i pohany povolal Bůh k pokání, aby dosáhli života!“


]


Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 03. duben 2011 @ 10:43:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj milý FADE,

už před časem jsem si řekl, že na téma kalvinismu nebudu diskutovat, abych se zbytečně nepřel se svými bratry.
A ani teď bych nechtěl do těchto diskusí zabředávat, navíc ještě i proto, že některé teze nemám problém přijímat (vyvolení apod.)

Ale trochu mi to nedá vyjádřit zde takový obecnější dojem o způsobu argumentace v článku.

Např. tyto 3 známé body:

"Tento oddíl můžeme zakončit stručným srovnáním. Které z následujících prohlášení je pravdivé?
1. Kristus zemřel za některé hříchy všech lidí.
2. Kristus zemřel za všechny hříchy některých lidí.
3. Kristus zemřel za všechny hříchy všech lidí."

Mně to přijde spekulativní podobně jako říkají posměvači:

Které z následujících prohlášení je pravdivé?
1. Bůh je všemohoucí, ale nemůže stvořit balvan, který by sám neunesl.
2. Bůh je všemohoucí a může dokonce stvořit i balvan, který sám neunese.
3. Bůh je všemohoucí.



Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 11:42:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj drahý bratře, také se nechci s tebou přít, jsme jen lidé, různě ovlivněni Božími dary a nemá smysl, pokud nekážeš bludy nějak ovlivňovat to, co jsi dostal, a že toho není málo.
Jen ti posílám to, co mě dal poznat, a věřím, že i ty, které mi dal poznat, neodradí od bratrských vztahů trochu jiná podoba chůze po cestě k slávě Boha. 

O možnosti všemohoucnosti panuje řada pochybností. Jednou z nich je následující chyták: "Když je Bůh všemohoucí, je tedy tak mocný, že se může stát bezmocným?"

Zajisté. On to dokonce již učinil, když se narodil jako bezmocné dítě, stal se člověkem, který prošel tímto světem jako nejpohrdanější z lidí, neměl kde hlavy složit, až ji nakonec sklonil na kříži.

Co to znamená?

Inu to, že Bůh tak miloval svět, i tebe, že smířil sám se sebou celý svět, lidi všech dob, národů, ras, jazyků i kultur a dokončil toto smíření svým zmrtvýchvstáním a nyní se k nám přibližuje i v lidech ubohých, hladových a bezmocných a je přitom Pánem nebe i země.

- Karel Čapek -



]


Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 12:02:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A vem si ten 3. bod:     3. Kristus zemřel za všechny hříchy všech lidí."

Pak by muselo platit, že:  Když zemřeš bez Krista, tak tento (neodpustitelný) hřích by byl smazán Jeho zástupnou smrtí a všichni lidé by byli spaseni, což neodpovídá tomu, co nám sděluje Boží slovo v Písmu. Za tento hřích, Kristus nezemřel!








]


Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Neděle, 03. duben 2011 @ 12:19:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo snad zemřel za všechny hříchy všech lidí a tedy i za to, že někdo neuvěří do smrti?
Pak to nechápu!
Pokud ne, tak nezemřel za všechny hříchy všech lidí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 04. duben 2011 @ 12:41:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Zkus pochopit, že On zemřel i za ty, o kterých věděl, že Jej odmítnou! To je ta Boží láska, víš?

On nikoho nenutí, aby se dal zachránit.

Tvá logika je chybná, determinovaná chybným učením, které jsi přijal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pondělí, 04. duben 2011 @ 13:36:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Včera mi došel z Noemi email. Přečti si jen začátek.
Nemůžu se vracet zpět, tam, kde jsem byl předtím, ke své svrchovanosti , popíral bych kromě Boha i apoštola Pavla!

Vazeni pratele, posilame Vam zajimavou biblickou uvahu k tematu krestan.......==========

Biblicke zamysleni podle knihy Genesis, 25. - 50. kapitola

Predurceni bylo po dlouhou dobu spornym pojmem teologu. Bylo spojovano zejmena s reformatorem Kalvinem, ale nepravem, protoze jejim tvurcem nebyl on, ale velky apostol Pavel, ktery jednoznacne rekl: „Neni to veci toho, kdo chce, ani toho, kdo bezi, ale veci Boha, ktery se smilovava.“ (R 9,16). A Buh, nad kym se chce smilovat, nad tim se smilovava, a koho chce zatvrdit, toho zatvrzuje! Nepochybne jsou to tezka slova, nechceme o nich ted vest polemiku........



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 05. duben 2011 @ 11:39:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ty děláš, jako bychom my popírali Boží svrchovanost! To ovšem není pravda.

Nenápadně nám to podsouváš, abys mohl lépe oblbovat lidi překrucováním Pavlových slov! Nejsi ovšem ani první, ani poslední...

2. Petr 3,16  Mluvil tak o tom ve všech svých listech. Některá místa jsou v nich těžko srozumitelná a neučení a neutvrzení lidé je překrucují, jako i ostatní Písmo, k vlastní záhubě.

Zrovna ty jsi názorný příklad. :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Úterý, 05. duben 2011 @ 11:52:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2. Petr 3,16  Mluvil tak o tom ve všech svých listech. Některá místa jsou v nich těžko srozumitelná a neučení a neutvrzení lidé je překrucují, jako i ostatní Písmo, k vlastní záhubě.

Amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 05. duben 2011 @ 12:31:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Titovi 3,10-11  Sektáře jednou nebo dvakrát napomeň a pak se ho zřekni; je jasné, že takový člověk je převrácený, hřeší, a tak sám nad sebou vynáší soud.

Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Úterý, 05. duben 2011 @ 12:47:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky tomu, že nejsem jako ty - zastánce evoluce v životě a selekci křesťanů, jsem rád, že se ode mne distancuješ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 05. duben 2011 @ 15:26:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jsi ubožák. A hlavně lhář... :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Úterý, 05. duben 2011 @ 18:26:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi ubožák.

Takové křesťanské oslovení, ach to musí mít ten zlý radost, jak se Kristovy ovečky řežou. :-) :-((

Gratuluji!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Úterý, 05. duben 2011 @ 18:38:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vapele, dík, ale Mikaela zmáknu sám. :-)


]


Mikaeli, doladění vyvolení. (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Úterý, 05. duben 2011 @ 19:40:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikaeli, v jisté věci jsi měl pravdu a to v tom, že v případě zatracených, to není tak, že by Jim Bůh hýbal ručičkami a oni nemohli dělat, co chtějí.

Dnes mi to dokleplo.
 
Nějak jsem si neuvědomoval, že Bůh je v záchraně svých vyvolených aktivní v záměru i akci, zatímco u zavržených je Bůh aktivní v záměru, ale pasivní v akci!

Že ponechává hříšníky svým zvráceným sklonům a ti si na svém zavržení sami aktivně a namáhavě pracují.
Vyvolení k věčnému životu (pozitivní svrchované vyvolení), se projevuje Boží aktivitou.
Vyvolení k zavržení (negativní svrchované předurčení), se projevuje v Boží pasivitě.
V obou případech však jde o svrchovaný Boží záměr.

1. Petr 2,7  Vám, kteří věříte, je vzácný, ale nevěřícím je to ‚kámen, který stavitelé zavrhli; ten se stal kamenem úhelným‘, 8  ale i ‚kamenem úrazu a skálou pádu‘. Oni přicházejí k pádu svým vzdorem proti slovu k tomu také byli určeni. 9  Vy však jste ‚rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu‘, abyste hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla.


Římanům 9,11  ještě se jí nenarodily a nemohly učinit nic dobrého ani zlého. Aby však zůstalo v platnosti Boží vyvolení, o kterém bylo předem rozhodnuto 12  a které nezávisí na skutcích, nýbrž na tom, kdo povolává, bylo jí hned řečeno, že starší bude sloužit mladšímu. 13  Neboť je psáno: ‚Jákoba jsem si zamiloval, ale Ezaua jsem odmítl.‘ 14  Co tedy řekneme? Je Bůh nespravedlivý? Naprosto ne! 15  Mojžíšovi řekl: ‚Smiluji se, nad kým se smiluji, a slituji se, nad kým se slituji.‘ 16
  Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo se namáhá, ale na Bohu, který se smilovává.

Boží odmítnutí nepatří do oblasti spravedlnosti a nespravedlnosti. To, že běžně neplatíme dluhy dlužníků není z naší strany ani spravedlivé, ani nespravedlivé. Kdybychom se smilovali, a za některého bychom dluh splatili, tak bychom projevili slitování, rozhodně ne spravedlnost nebo nespravedlnost!

Co je přijatelnější? Nechat všechny spravedlivě zahynout, nebo milostivě zachránit některé?
Vyvoleným Bůh vyměřil milost, která nemaří spravedlnost, ostatním vyměřil spravedlnost,
ale to, co dělají a proč to dělají, je jen jejich zlovůle, ne, že by je Bůh nutil dělat tyto věci. Jen je pasivně ponechal v jejich "svobodě od Boha" samozřejmě držíc jejich zlo na určité snesitelné hranici, aby neexplodovalo.

Je to jemná hranice, které nepochopení může vést k odsuzování Božího vyvolení a já si ji neuvědomoval.  



]


Re: Mikaeli, doladění vyvolení. (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 06. duben 2011 @ 12:14:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Dnes mi to dokleplo."


Jsem rád, že začínáš přemýšlet. Jen tak dál... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 06. duben 2011 @ 12:12:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Na to nemáš. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 06. duben 2011 @ 11:41:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Pavel nazval špatné věřící psy. Jeho neodsoudíš? :-o

To je přece trochu silnější kafe, než "ubožák"... :-)


]


To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 06. duben 2011 @ 12:22:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Falešná morálka je svatozáří pokrytců."


]


Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 06. duben 2011 @ 16:27:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad 1 Takže mám pravdu, co? :-)

ad 2 Ty umíš morálku rozpoznat i na dálku? Klobouk dolů.

ad 3 Asi máš s tím zkušenost, když jsi to tu vpálil, ne? :-)


]


Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 06. duben 2011 @ 18:07:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Snažíš se zakrýt, že jsem tě usvědčil z toální neznalosti Písma?

Moc ti to ale nejde... :-)


]


Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 06. duben 2011 @ 19:06:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snažíš se zakrýt, že jsem tě usvědčil z toální neznalosti Písma?

Tomu nerozumím? Co zakrývám? A jak?

Já mám pocit, že nejsou vyjímky, všichni se zatím díváme do rozmazaného zrcadla, ne? :-)


]


Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 06. duben 2011 @ 18:10:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ten citát jsem nenapsal přesně - takhle je to:

"Morální rozhořčení je svatozáří pokrytců."

Různí Vapelové a jim podobní se rozhořčují nad zcela běžným výrazem. Proč? Protože jsou pokrytci...




]


Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 06. duben 2011 @ 19:44:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezlob se na mne, ale ubožáci jsme všichni, protože jsme stále v hříšných tělech, tak nazývat jiné, že jsou ubožáci, a myslet si že já nejsem, tak promiň, ale to mi připomíná situaci u Lukáše 18, 11!




]


Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 11:02:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

V tom případě ovšem nechápu, proč ti ten výraz tak vadil. :-)


]


Re: Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 11:20:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že?! No, proč asi, co? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 08. duben 2011 @ 11:32:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Měl by sis to svoje myšlení aspoň trošku srovnat, ať nevzbuzuješ útrpnost...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 08. duben 2011 @ 11:40:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Utrpní mi připadají ti, kteří své bližní oslovují "ubožák"! :-((


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 08. duben 2011 @ 15:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ježíš říkal svým bližním "hadi". A taky "svině"... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 08. duben 2011 @ 16:02:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty jsi Kristus?
Pak halelujah, Boží království nás již zastihlo!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 08. duben 2011 @ 18:55:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jakožto Jeho učedník se (logicky) učím od Něho. Od koho ty? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 08. duben 2011 @ 19:06:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže i když se od něho učíš, tak to neznamená, že máš stejnou váhu jen proto, že používáš jeho slova, která mají jeho autoritativní váhu, tu nemáme nikdo z nás i kdybychom jej napodobovali sebelépe.

On na rozdíl od nás, věděl kdo je kdo a jak ho osloví a s jakým důrazem a váhou, my akorát můžeme svým neuváženým jednáním, vyplašit jeho ovečku, a jak víš, tak za takový akt, je vážný trest, neníliš pravda!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 08. duben 2011 @ 19:31:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz


Tvé uvažování není z Boha, ale z člověka. Tvé náboženství je proto jen a jen lidské!

Vím předem, co bys nejspíš odpověděl - že jsi přece člověk!

Jenže ty máš být především Božím synem! Nějak ti to ale nejde... :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To Vapel (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 08. duben 2011 @ 19:37:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Římanům 8,9  Vy však nejste živi ze své síly, ale z moci Ducha, jestliže ve vás Boží Duch přebývá. Kdo nemá Ducha Kristova, ten není jeho.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 06. duben 2011 @ 17:13:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Amen Mikaeli! Spravne jsi to napsal!

Ty jakozto jedinny jsi duchovne stejne vyzraly, ne-li vyzralejsi, jakozto apostol pavel. ty se jakozto jkedinny zde na webu nemusis obavat, ze bys omylem takto nazval sveho bratra v Kristu, nemusis se obavat Panove varovani z Mt 5:22, nebot tobe, jakozto jedinnemu, se to pro jeho duchovni vyzralost proste nemuze stat!

Pekne jsi to napsal!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemřel? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 06. duben 2011 @ 18:06:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Vyložil ty jsi vůbec někdy někdy něco správně? :-)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus zemře (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 06. duben 2011 @ 19:05:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Tim chces rici, ze:
a) Nejsi tak duchovne zraly, jako Pavel
b) obavas se Panova varovani, ze se ti muze stat, ze takto nazves sveho bratra v Kristu
c) a presto riskujes, ze takto nazyvas druhe???

Tak tomu neverim :-)) Ale muzes mne presvedcit o opaku...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus z (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 06. duben 2011 @ 19:07:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
c) a presto riskujes, KDYZ takto nazyvas druhe???

Omlouvam se, pouzil jsem nepresne slovo...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho Kristus z (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 06. duben 2011 @ 19:24:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Mě můžou být tvoje plky ukradené. Je mi jedno, co si pleva jako ty o mně myslí...


]


Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy