Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 508 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479418
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Pro milovníky Božího Slova
Vloženo Neděle, 28. srpen 2011 @ 16:05:06 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal gregorios777

Mnozí dnes říkají: Bible je jen mrtvá litera bez Ducha svatého. Já se řídím pouze vedením Ducha. Ten je nad literou Bible.


Jsi-li milovníkem Slova, přečti si tento článek:

http://nkz.reformace.cz/docs/2008/Litera_a_Duch_NKZ_BA.pdf


Podobná témata

Kritika bludů

"Pro milovníky Božího Slova" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 28. srpen 2011 @ 22:11:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnozí dnes říkají: Bible je jen mrtvá litera bez Ducha svatého. Já se řídím pouze vedením Ducha. Ten je nad literou Bible.

A mnozí z nich se akorát vymlouvají. Odkud se bere ten "boj proti zákonictví"? Vezmu-li si Ježíšovy výroky proti zákoníkům na jedné straně a výroky proti farizeům na straně druhé, tak jednozačně vedou farizeové. Zato součané Církvi leží v žaludku mnohem víc zákoníci než farizeové. Nevypovídá to o něčem? O něčem to určitě vypovídá. Máme se vyvarovat kvasu farizeů, o kvasu zákoníků jsem nic neslyšel. Mnozí křesťané (nejspíš i já, i ty milý čtenáři) máme ve vyvarování se kvasu farizeů jisté rezervy.
Někteří lidé si v učení a přístupu farizeů přímo libují! Těm se rozhodně hodí do krámu, když se biblický odpor k farizejství rozplizne i do odporu proti zákonictví.

Komu prospívá "boj proti zákonictví", který se pravidelně zvrhává v boj proti všem zákonům, pravidlům a řádům obecně?

1Tm 1,9-11
zákon není určen pro spravedlivého, nýbrž pro lidi zlé a neposlušné, bezbožné a hříšníky, pro lidi bohaprázdné a světské, pro ty, kdo vztáhnou ruku proti otci a matce, pro vrahy, smilníky, zvrhlíky, únosce, lháře, křivopřísežníky, a co se ještě příčí zdravému učení podle evangelia slávy požehnaného Boha, které mi bylo svěřeno.

A právě takovými lidmi jsou současné církve doslova zamořeny. Těmto lidem totiž náramě vyhovují tyto aktivity, jelikož jim poskytují úžasnou záminkou, kterou mohou maskovat svoje levárny.



Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:09:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krátce jsem přelítl ten článek. Klasický pohled pisatele na něco s čím nemá vlastní zkušenost . Cit. z toho článku :

"Naopak, my kresťania sme veľmi náchylní stať sa „preduchovnelí“ v tom zmysle, že ľahko povieme „Takto ma vedie Duch“, „Toto mi zjavil Pán“ na veci, ktoré sú jednoducho našimi vlastnými túžbami a prianiami, ktoré vychádzajú z našich duší, ktoré – i keď sú spasené – často sú ešte stále príliš telesné (1. Korintským 3:1).Jediná zbraň a nástroj, ako správne rozlišovať čo je z Ducha a čo je z mojej ešte nepremenenej telesnej túžby, je Božie slovo

O tom, že Boží slovo a Duch patří k sobě snad nikdo nepochybuje a nenadřazuje jedno nad druhé. Kdo psal Boží slovo ? Lidé inspirovaní Duchem sv. Ve své době psali často i to, čemu nemohli rozumět. Kdo vykládá Boží slovo ? Teolog, laiky nebo Duch sv. ? Zas to musí být v jednotě. Teolog bez Ducha nebo laik, neznalý Písem odvolávající se na Ducha ! Jediný vykladač Písem je Duch sv. podobně jako v právní oblasti vykládá zákon ministerstvo, které ho vydalo. Jinak ty zásady nejsou výsady kalvinistů, ale jde o obecné pravdy na které by si měl každý křesťan dávat pozor . Ono to ještě není tak jednoduché, jak to vypadá. Na jedné straně důraz na literu a jedinou pravdu ( tedy tu mou) , ale bez Duch sv.  jakkoli jsem spasen nebo-li zapečetěn Duchem sv. a pokřtěn do Těla. Tuhle hořkou pravdu si mnozí evangelikálové nechtějí přiznat. Ne každý kdo je a bude spasen má v sobě aktuálně Ducha - nemusí jím být vůbec naplněn a pak zpytuje slovo ze svých duševních sil a vytváří "neměnné pravdy". Vychází to z jediného omylu, který říká, že se s Duchem sv.  nemáme vůbec bavit, protože to není v Bibli napsáno. Pak jsou lidé, kteří nedají na zjevení od Ducha dopustit a jsou schopni ho nadřadit nad Písma, což je snad ještě horší než první úlet. Z vlastní zkušenosti vím, že je potřeba mít osobní vztah s Duchem sv. stejně jako ho mám s Pánem Ježíšem a Otcem. Nejlépe, když věřící dostane charisma mluvit jinými jazyky. Tím se otevře netušený obzor pro ty, kdo se hnípají v liteře a nikdy neprožili to, že nás Duch sv. uvádí do veškeré pravdy. To se týká i osobního života, kdy zjistíte jak vás opravdu vidí Bůh a současně dá sílu dát vše do pořádku. Dále zjistíte, že výklady evangelikálů  jsou vedeny základní postojem k Duchu sv. Pokud popírám osobní vztah s Duchem, neotevřu pusu a neřeknu "Duchu můj" stejně radostně jako říkám "Pane můj" tak se nikam dál, rozuměj blíž k Bohu, nedostanu a vytvořím neměnná pravidla na generace. Pokud odvrhnu autoritu Božího slova a nadřadím mu prorokování inspirované Duchem, tak to je taky špatrně. Víme přeci, že naše prorokování je jen částečné a není na 100%. Proto ho nemohu hlásat na stejné úrovni jako vyhlašovat verše Božího slova.

Nevím kdo mi porozumí, ale na závěr řeknu tolik : Je potřeba se otevřít Duchu sv. naplno a být denně naplňován. Ctít Boží slovo jako slovo, které je z Duch sv.  Písmo nemůže jít proti Duchu sv. Proto odmítám rozličná proroctví věhlasných světových autorit z charismatického spektra pokud nejsou v souladu alespoň s "duchem Písem" a pokud jdou mimo " Boží charakter " . Stejně mě nic neříkají nekonečně statě klasických pravd Písem, které všichni už dávno dobře známe a nekonečné omílání toho, co pro nás Pán Ježíš udělal, jakej byl borec tady na zemi a že my jsme jen ty slabé ovečky, které se neumí postavit do autority, kterou nám Ježíš vydobil na kříži a odmítáme Boží moc tedy Ducha sv. Odmítám brát Boží milost nadarmo resp. jen zčásti a protrpět své křesťanství do příchodu Pána Ježíše pro Církev. Je potřeba, aby se Boží lid  postavil do autority, kterou nám dal Ježíš a proti sílící moci temnosti. Rozhádaná a náboženstvím zmítaná Církev není schopná k duchovním zápasům, které nás ještě čekají  











Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:28:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Krispe,


mohu jen souhlasit. Ale s jednou výhradou.

Píšeš:

///Pokud popírám osobní vztah s Duchem, neotevřu pusu a neřeknu "Duchu můj" stejně radostně jako říkám "Pane můj" tak se nikam dál, rozuměj blíž k Bohu...//

Tady se ocitáš mimo Písma. Nikdo v Novém Zákoně se NIKDY nemodlil k Duchu svatému. Duch svatý vůbec není oslovován. Je tam třeba výraz proroka:"Toto praví Duch svatý". To ano. Můžeme mluvit "od Ducha". Nikoli však k Duchu.

Nikdy tam není přímé oslovení Ducha.

Je jen jediné místo Písma, kde prorok dostal přímý příkaz od Boha, který mu řekl:"Prorokuj k Duchu." :Ezechiel 37:9  "I řekl mi: Prorokuj k duchu, prorokuj, synu člověčí, a rci duchu: Takto praví Panovník Hospodin: Ode čtyř větrů přiď, duchu, a věj na tyto zmordované, ať oživou." Bylo to ale na přímý příkaz Boží.


Tady se ocitáme mimo Písem a na hodně nebezpečné půdě. Víme, že ti, kdo se modlí k Duchu, jsou dnes pouze bludaři z řad letničních a charismatiků, příslušníci tzv. "Torontského požehnání", a víme také jaký duch na toto zavolání přichází.

I když to je dané už jejich bludným, ohavným učením. Ale přímo k duchu se modlí právě oni.

Písmo NS však zjevuje modlitbu POUZE k Bohu Otci nebo k Pánu Ježíši Kristu. K Duchu se nikdo nemodlí.


]


Re: Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 30. srpen 2011 @ 07:59:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gegoriosi 777,

tohle je klasická výtka a tady je zakopaný pes, který způsobuje, že se klasičtí konzervativní evangelikálové nehnou z místa a dříve nebo později narazí na strop, který je nepustí blíž k Bohu. Přesně to, co píšeš, jsem tvrdil desítky let. Zkusím vysvětlit : 

1. Oslovit Ducha sv. není v Bibli nikde zakázané. A to je podstatná informace. Dále, když oslovím Ducha sv. v modlitbě, tak oslovuji svého Boha ! Kdo mi to může zakázat ? Učíme tzn. "trojjedinost" a přitom Ducha z osobního vztahu důsledně vytlačujeme s odkazem na Písmo ( tady sedí tzv. "farizejský přístup", lpění na "písmenu" jak piše Žilka) . Přitom skrze Něj ( Ducha) je v nás "Otec a Syn" ( Jan 14:23). Ono to tam není přímo napsáno, ale jak by ve mně mohl být Otec a Pán Ježíš a učinit si ve mně příbytek ( bydlet ve mně) než skrze Ducha sv. ? Samozřejmostí je zachování slova na které tak často zapomínají někteří charismatici a upřednostňují proroctví z Ducha nad Písmo, což je špatně. Duch sv. nese stejný charakter jako Otec a Ježíš. Je stejně osobou jakou je i Otec a Syn. Takže jestliže někdo řekne " Bože můj, " nebo " Bože" .....tak oslovuje současně Otce,Syna i Ducha ! Když řeknu " Pane Ježíši " tak oslovuji "jen" Jeho a zrovna tak mohu "jen" oslovit Otce a Ducha. Ducha i navzdory tomu, že to není napsáno v Bibli, protože se nevztahuji k " liteře", ale k osobnímu Bohu se kterým chci budovat osobní vztah ! Chápeš ?   Vztahujeme se k Bohu a potom k Jeho slovu, které nám ukazuje jaký Bůh vlastně je. Věř mi, že oslovit i Ducha sv. není žádným hříchem, protože oslovuji Boha. Kolikrát jserm si říkal, proč to v Bibli není výslovně napsáno. Mám zato, že Bůh nám dal svobodu, abychom si na to přišli sami a/nebo to bylo v první Církvi tak běžné, že bylo zbytečně se o tom zmiňovat. Mluvím jak píšeš " od Ducha" nebo " z Ducha" a stejně směle mluvím k "Duchu" - rozuměj k BOHU !  

2. Teď ta nebezpečná půda. To je jak paragraf v zákoně - pořadně zatočené až nikdo neví co vlastně to znamená. Vy toho tedy víte poměrně hodně, že ten , kdo se modlí k Duchu je hned bludař a víte jaký duch na toto zavolání přijde ! To je klasický nesmysl, který brání tisícům toužícíh po bližším vztahu k Bohu resp. k jeho prožívání. To je slátanina první třídy a pýcha k tomu. Jak můžete ( a teď kdo je ten "my") vědět, co se děje v Torontu atd. Já se například modlím k Duchu už 5 let a můžu Ti říci, že jsme neupadl do žádných bludů, ani nejsem příslušník "Torontského požehnání" atd. Naopak. Duch mě o to víc naplňuje, posvěc uje a uvádí do svatosti bez které nikdo neuvidí Pána takového jaký je a co nám všechni vydobil na kříži. To, co se dělo a asi ještě děje v Torontu v letištní hale mi vysvětlil přímý účastník probuzení obecně zvané "Torontské požehnání". Nedělo se tam nic jiného, než že Duch sv. vylil své dary a mnozí lidé se emočně vyjadřovali zvláštně až se tomu divili pastoři. Tak šli za těmi lidmi a ptali se proč třeba ten člověk řve jako lev. Byl to číňan a Duch mu ukázal ( asi vidění), že končí v Číně věk draka a přichází "Lev z Judy", aby povolal číňany k sobě. Proto řval jako lev. Byli tam i další projevy , samozřejmě nezvyklé. Taky nám říkal ( Ray Young z Kanady) a vysvětloval jiné projevy na které jsme se ptali, včetně smíchu atd. To všechno jsou projevy Duch sv. , není to působení démonů. Jak by mohl démon působit tam, kde se chválí Bůh, kde jsou lidé posvěcování Duchem atd. ? Teď nemluvím o Torontu, ale o sobě a našem společenství. Zda-li nám dá nebeský Otec místo chleba kámen ? Chválíme Boha, voláme k Bohu, jsme spaseni a zachránění krví Kristovou, jsme na Skále věků, jsme za "ohnivou hradbou" kterou je Hospodin, jsme politi Jeho krví a někdo řekně, kdoví jaký duch tam je : Jaký by tam asi byl, když ne Duch sv. v mocné přítomnosti a v mocném jednání mezi námi a v nás. Mluvím z vlastní zkušenosti, není to vyčtené v rádoby chytrých příspěvcích. Samozřejmě, jsou i jiné zkušenosti. Někteří zase přešli z charismatu do evangelikalismu a teď si tam léčí bolístky, které utrpěli ve společenstvích ze kterých měli odejít daleko dřív než se to vyhrotí a dostane je to na duchovní dno. Tyto věci se dějou právě tam, kde se nectí Boží slovo jak se má ctít a manipuluje se s lidmi. Samozřejmě, že to existuje, ale od toho je ten sbor, aby se nenechal vtáhnout do takového stylu a nenechat se obalamutit i věhlasnými učiteli typu Derek Prince apod. Takže doporučuji přehodnotit postoj k Duchu sv. bez emocí a špatných zkušeností s některými charismatiky. My jsme nastoupili cestu "charismaticko - evangelikální" a věřím, že na ní vstoupí velká většina evangelikálů, kteří zjistili, že narazili na strop a dál, tedy blíž k Bohu, se nedostanou. "Strop" se otevře společně s ústy, které řeknou "Duchu můj ....pojď a vládni v mém srdci, dávám Ti prostor, protože ze svých duševních sil mnohé věci nedám" . Já chci vztah s Bohem prožívat i v emoční rovině, protože do každého vztahu patří emoce jinak to není vztah, ale přitakání liteře, že tomu všemu věřím. Nepohrdám milostí Boží, kterou mě daroval Kristus a ani ji nechci brát nadarmo. Chci, aby skrze mě Bůh mocně působil a to k Jeho slávě. Tím, že se modlím i k Duchu sv. to dostalo úplně novou kvalitu a sílu. S tím souvisí i dar mluvení v jiných jazycích, což je super dar k budování vztahu s Bohem a násleně k růstu místní Cíkve.  Doporučuji každému, ale zůstat nohama pevně na Písmu a nenechat se obalamutit z jedné strany nebo se nenchat zastršit ze strany druhé  




 





]


Re: Re: Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 30. srpen 2011 @ 10:50:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispe,

jsem věřící, který staví na Písmu. Na tom, co zjevuje nebo nezjevuje. Modlitbu k Duchu Písmo nezjevuje a proto ji ani nepraktikuji, protože vím, že Písmo ví, proč ji nikde nemá.

Jestliže chceš tvrdit, že když se budu modlit jen k Otci nebo k Pánu Ježíši, tak jednou narazím na strop, tak tvrdíš něco, co v Bibli vůbec není a je to naprostý nesmysl. A připadá mi to docela dost rouhavé.

Jestli si myslíš, že můžeš dělat všechno, co v Písmu není zakázané, tak to Tě tedy lituju.

Staří milovníci Písma vždy tvrdili, že nemáme chodit na půdu, která je MIMO Písma. A mají pravdu.

Budeš-li takto zacházet se zjevením Písma, brzo se ocitneš v tom samém, jako katolíci. Je to přesně tentýž princip zacházení s Písmem.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 31. srpen 2011 @ 07:30:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mluvím jen o tom, že v Bibli není nikde zakázáno oslovit Boha - Duch sv. O ničem jiném jsem v příspěvku nemluvil. Samozřejmě, že jako křesťan nemůžu dělat všechno, co není v Bibli uvedeno. Nepřekrucuj prosím významy toho o čem jsem mluvil. Tím, že oslovím Boha - Ducha sv., nejdu přeci mimo půdu Slova. Dyť oslovuji Boha ! Naopak, otevírá mi srdce a ukazuje krásu Božího slova a vede mě k větší poslušnosti vůči Bohu, Písmu a dává mi prožívat Boží lásku. O tom "stropu" je to moje zkušenost kterou sděluji jinému, který také touží po bližším poznání Boha. Není to nesmysl a vůbec to není rouhání. Je to pokus o vyjádření něčeho co nepoznáš dokud neřekneš také " Duchu můj ..." ve svobodě, kterou Ti vydobil Kristus na Golgotě.S katolíky a katechismem tohle nemá nic společného. Nevztahuje se to na církve, ale na osobní vztah s Bohem. Znovu říkám : Kdo chce jít k Bohu blíž, musí otevřít pusu a oslovit nejen Otce a Syna, ale i Duch sv. Ten není nějakým strašákem, ale zde přítomným Bohem. Pán Ježíš je s Otcem v nebi a na zemi je Duch sv. Neřeknu nic nového, že každá z osob Boha má svou roli v plánu spásy. Dám příklad :  Boží lásku dává do našeho srdce kdo;  Otec nebo Syn ? Ne, dává jí Duch sv. ( Ř 5:5) .  Nemáš-li dost lásky, pros Boha - Ducha sv. ať Ti jí dá. Tím chci naznačit, že cílená modlitba je znakem vyzrálého křesťana, který poznává Boha v celé Jeho rozmanitosti . Nemluvil bych o tom, kdybych to neprožíval. Jsem přesvědčen, že se v evangelikálních kruzích musí přestat se strašením ohledně otázky Ducha sv. a že nejlepší směřování pro Církev dnešních dnů je cesta "charismaticko - evangelikální". Vážení a milí, nekoukejme na excesi v charismatickém hnutí ( a že jich bylo dost a ještě možná budou), ale zaměřme se na celého Boha. Že se někdo někde nechal někým zmanipulovat ( a že se to zhustra u charismatiků děje) je jen jeho problém a ne problém Ducha sv. Proto mě vždy mrzí zkazky o tom, kdo co kde prožil špatného a ještě se z toho udělá román, který dominoval i na těchto stránkách ( myslím že se to jmenuje "Manipulace v charismatickém hnutí" ). Podobná nekvalifikovaná tvrzení o tom, kdo ví jaký duch pak skrze křesťana působí jsou zábranou k poznání Boha jako takového


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 31. srpen 2011 @ 09:09:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispe,

ale tohle není princip jak zacházet s Božím Slověm, jestliže tam něco není ZAKÁZÁNO, tak to neznamená, že to můžeme dělat. Pro mě je rozhodující, co je tam ZJEVENO. Buď slovem nebo zjevením nebo co lze vydedukovat na základě již existujícího učení.

Příklad:



Tím, že oslovíš Ducha, tak to tedy mimo Písmo jdeš. Nová Smlouva je dost obsáhlá a nenajdeš tam nic takového ANI JEDNOU!
Proč asi? Co myslíš? Prostě, kdybych chtěl z Písma vyšetřit pravidla pro oslovování Boha v modlitbě, našel bych jen oslovení Otce nebo Pána Ježíše. Nic víc. A to je pro mě rozhodující. Oslovení Ducha je prostě jasně mimo Písmo, a žádné lidské dedukce mě nemohou přinutit to změnit. To bych byl stejný jako katolík. Ti přesně takhle zacházejí se Slovem.

Ty tady snad cituješ toho bludaře Benny Hinna. Ten taky každý ráno říkal:"Dobré ráno, Duchu svatý". A podívej se, jak dopadl.

Abys mě chápal, já nemám nic proti duchovním darům, charismatům, proti tomu, že Duch svatý k nám mluví a vede nás. Chci být naplněn Duchem do maxima. Sláva Pánu za to. Ale Písmo zjevuje, že oslovovat v modlitbě Ho nemáme! A to je podstatné, chceme-li být biblicky přesní.

A můžeš to zaobalovat do nekonečného množství krásných slov, lidských názorů a zdůvodnění, a stejně pořád budeš mimo půdu Pisma! Jak říkám, jako katolíci.

K tomu, co píšeš dále: Já nemusím prosit Ducha svatého, aby mi dal Lásku. Tak to tam není. Láska Boží JE rozlita v našich srdcích skrze Ducha svatého. Já se mám pouze starat o to, abych byl Duchem svatým naplněn, abych nedělal světské věci, které tomu naplnění brání. Pak mám Boží Lásku automaticky. Nemusím o ní prosit. Všechno Boží zaopatření už je tu k dispozici.

A tvrdit, že bez oslovování Ducha, které navíc v Bibli ani není, narazíš na strop a nebudeš moci jít blíž k Bohu, tak to už opravdu hraničí s rouháním.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 31. srpen 2011 @ 22:51:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nech princip principem, já mluvím o vztahu k Bohu a ne o tom co Bůh řekl nebo neřekl a co je nebo není zakázáno. Znovu říkám : Mluvím jen o tom, že oslovit Ducha sv. není v Bibli nikde zakázáno. Tady nejde o žádný princip, ale jen a jen o otázku zda můžu nebo nemůžu oslovit někoho, kdo je nad Písmem. A tím kdo je nad Písmem je sám autor Písem a tím je Duch sv. Je to Bůh stejně jako Otec a Syn. Nebo chceš říci, že Duch sv. je jen "druhá liga" kdežto první je v prvé řadě Syn a pak někde na nebi Otec ? 

Benny Hinn mě nezajímá stejně jako Derek Prince a další věrozvěsti charismatického hnutí. Nevím jak dopadl a ani mě to nezajímá stejně jako osudy těch, kdo se místo na Boha zaměřili na člověka ( třeba věhlasného, ale jen člověka) a nestáli v pravdě Písem. 

S tou Boží láskou to v praxi není pravda. Je to něco podobného jako když jsem v Kristu spasen a mám JISTOTU spasení ( na rozdíl od mnohých abonentů granosalisu), ale už není konstantní, jak to spasení prožívám ! To  je přeci klasické evangelikální učení o "dvojí přirozenosti". Jedna pravda o mě je v nebi v Kristu a druhá pravda je o tom jaká je skutečnost "tady a teď" , prostě jací jsme tady na zemi. Neříkej mi, že všichni spasení mají stejnou Boží lásku vůči druhým. Mohou jí mít, ale musí jí dostat od Ducha a ne od Pána Ježíše nebo Otce. Souvisí to s naplněním Duchem sv., to ano, ale když Ho necháš stát někde v koutě a nevšimneš si Ho, zde přítomného Boha na zemi, tak narazíš na zmíněný "strop" a budeš se utápět v učení a vztah nepůjde dál, tedy blíž do Boží, proměňující přítomnosti a nebudeš mít tolik Boží lásky jako bys mohl mít. To je celé a nehledej v tom další filipiky. 

Dál se o tom bavit nemá cenu, míjíme se, ale to neznamená, že nemáme před sebou úctu, protože každý máme poznání Boha na jiné úrovni a přeji Ti, abys pokračoval ve víře jak umíš a jak Ti Duch sv. bude dávat i nadále sílu stát v pravdě Písem. 

Pán žehnej 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 06:34:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispe,

sám autor Písem si evidentně nepřeje, abys Ho oslovoval v modlitbě. Proč myslíš? Protože On tu není, aby vyvyšoval a oslavoval sebe, ale Ježíše Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 31. srpen 2011 @ 09:19:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispe,

ještě jsem zapomněl na ten příklad:

Leonetovi se nelíbilo, že v souvislosti s výkladem Písma mluvím o dedukci nebo o logice.

Je např. logické, že jestliže je spása z milosti a bez skutků, tak když Ježíš odpovídá bohatému mládenci na dotaz, jak získá věčný život tím, že bude plnit přikázání a že má všechno opustit a jít za ním, že je jeasné, že tu Ježíš nemluví o věčné spáse, protože to by si protiřečil, že je z milosti a bez skutků.

Nebo když bude věřící souzen před soudnou stolicí Krista a přitom je psáno, že na "soud nepřijde", tak je logické, že se zde musí jednat o dva úplně odlišné soudy. Logická dedukce, bez níž se při výkladu Písma neobejdeme.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 31. srpen 2011 @ 15:33:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, pro tebe je věčný život a věčná spása něco jiného?
Nemyslím si, že když bohatý mládenec se ptá na věčný život, tak mu Ježíš odpovídá na něco jiného než se ptá.


]


Re: Pro Rosmana a katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 31. srpen 2011 @ 19:14:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano,

vy jste tady snad všichni skrytí katolíci...   :-)))) A podle tebe se věčný život získává dodržováním přikázání? Nebo opuštěním rodičů, manželky, bratrů, sester, majetku?

Nemyslíš, že se zde mluví o úplně jiném věčném životě, který patří do jiného věku? Třeba do toho budoucího - v Království? (Mk 10,30) A ne do věku milosti?

Věčný život v Království se skutečně získává skrze skutky.

Písmo hovoří o věčném životě ve věku milosti (1Jan 5,13) o věčném životě v budoucím věku (Mk 10,30) a o věčném životě na Nové Zemi a v Novém Nebi. Ten první a třetí jsou z milosti. Ten druhý je ODMĚNOU, MZDOU za práci.

Až se vrátí Pán Ježíš na zem, aby přijal Království, tak je pro tento čas psáno:"Rozhěvaly se národy, ale přišel tvůj hněv, čas, aby byli souzeni mrtví, A ABY BYLA DÁNA MZDA TVÝM OTROKŮM PROROKŮM A SVATÝM A BOJÍCÍM SE TVÉHO JMÉNA, MALÝM I VELKÝM...." Zj 11,18)

Příchod Království je spojen s vyplacením MZDY (ODMĚNY) svatým. Bude to v době, kdy se Království světa stanou Královstvím Pána (Zj 11,15)

Otázka pro katolíky - Kdy se toto už stalo?




]


Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. srpen 2011 @ 22:47:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Gregu.

  Už jsem se tu ptal více lidí, když jsi tu nebyl. Uvedu svojí zkušenost, která je ale poněkud univerzální tradicí církve, protože jsem jí slyšel od velmi mnoha lidí a zkušenost opačnou jsem zaslechl jen vyjímečně a osobně nikoho nepotkal.


  Než jsem se stal křesťanem, tak jsem si četl bibli mnohokrát, Starý zákon několikrát, Nový zákon snad desetkrát, některá i velmi silná místa snad stokrát. Ta místa byla pro mne ponaučením, učitě jsem je bral jako důležitá. Ale naprostá většina těch slov mi byla skrytá. Stejně tak mi bylo skryté spasení, pokání, křest Duchem a další věci. Písmo bylo spíše soustava pravidel, které jsem se snažil dodržovat.

  Nemyslím si, že bych četl písmo neupřímně nebo bez zájmu, určitě jsem ho četl s předporozuměním, ale i to předporozumění nebylo úplně všude. Přesto jsem nerozuměl ani mnoha místům, která jsem neměl zakrytá tím náboženským zmatkem pojmů naplněných jiným obsahem.


  Teprve když jsem potkal církev, začalo se mi písmo otevírat. Nejprve o hříchu, soudu, pak o pokoji v Kristu a uzdravení a další věci.


  I dnes souhlasím s tím co píšeš (a co píše apoštol), že písmo obsahuje plnost k tomu, aby byl člověk dokonalý. Ale pokud Ježíš člověku neotevře oči tak, aby písmu rozuměl, je naprostá většina věcí v písmu skrytá. Zvláště ty nejdůležitější.


  Pomatuju se, že jsem četl i Izaijáše. Ale nic mi to neříkalo.


  Až s církví přišla moc, která způsobila, že když jsem četl písmo, tak písmo ožilo a začalo mluvit ke mně osobně, do konkrétních situací. A vedlo mne k rozhodnutí jestli život v Kristu nebo smrt.

  Jakou ty máš zkušenost (tradici)? Je v souladu s písmem? Stačilo ti písmo samotné?

  Toník



Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 30. srpen 2011 @ 23:07:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Tondo,

mám tu samou zkušenost jako ty. Po svém znovuzrození jsem četl Písmo denně. Také jsem to bral jako soustavu pravidel a informací. A vůbec nic jsem tam neviděl, co se týče učení. Jen mě fascinoval Duch svatý, kterého jsem tam v té Knize vnímal a nemohl jsem se Bible nabažit. Byl jsem několik let sám, nebyl jsem v žádné církvi.

Teprve, když jsem narazil na baptisty, poučili mě o základních věcech a učeních. Pak jsem byl u letničních a ti mi dali porozumět dalším učením. Zejména knihy od Dereka Prince.

Nebudu se tady zabývat epizodou Hnutí víry a Witnesse Lee, jejich všechny knihy vydané u nás v češtině jsem přečetl mnohokrát za sebou.

Pak jsem konečně narazil na knihy Watchmana Nee. Ty mi daly nejvíc.

Ale i přesto, že jsem tohoto učitele uznával, přesto, že jsem jeho knihy četl skoro i pozpátku, přesto mi trvalo několik let, než jsem porozuměl některým jeho učením. Zejména právě učení o Království Nebes na zemi.

Jinými slovy, má-li nově obrácený člověk k dispozici pouze Bibli a nemá-li u sebe UČITELE, neuvidí v Bibli ani základní věci.

Proto také Bůh dal jako dary Církvi UČITELE, protože bez nich to prostě nejde.

Komorník z Etiopie také četl Izaiáše. A bez vysvětlení od Filipa, by Písmu možná nikdy neporozuměl.

Asi tak.


]


Re: Re: Pro milovníky Božího Slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 31. srpen 2011 @ 09:27:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jde o to, že bez učitele nejde vůbec Bibli porozumět.

Ale dokonce i když učitel je, pak trvá velmi dlouho, než člověk vyjde z nějaké své tradice a pochopí nějaké učení, které je dál, než to jeho tradiční.

Protože tam působí duch té původní tradice, a ten věřícího jen tak nepustí dál. A také mu Bůh na to musí dát světlo. Tradice se zbavuje velice těžko.

Vůbec se nedivím Židům, že měli problémy uvěřit Ježíši Kristu. Tam ta tradice byla navíc mnohasetletá a hrozně zažitá.


]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy