Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469576
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: On musí růst, já se menšit
Vloženo Čtvrtek, 01. září 2011 @ 09:14:37 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Momonka

Štěpán, plný víry a moci, pak dělal mezi lidem veliké divy a zázraky. (Sk 6,8)

Chci se vás zeptat, jakým způsobem bojujete o víru? Co děláte pro to, abyste byli neustále naplňováni Duchem svatým? Je to záležitost modlitby? Stačí jen, být vytrvalý na modlitbách? Jak uskutečňujete chození duchem? Jak potlačujete své JÁ? Zkrátka jak uskutečňujete spasení svých duší? Co má člověk udělat (je-li vůbec nutné pro to něco dělat), aby byl jako např. Štěpán?

Tohle jsou věci, které jaksi neumím uchopit. Jak to vnímáte vy?

Apoštol Pavel čekal asi 14 let, než byl "použitelný" ke službě. Jak má takové čekání vypadat? Máme vést normální, obyčejný lidský život a nestarat se o to, jen věřit, že to Bůh už "nějak" udělá, anebo být i nějak aktivní? Jak?


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"On musí růst, já se menšit" | Přihlásit/Vytvořit účet | 75 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 09:56:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poslušnost, modlitba, půst, almužna. trpělivost v utrpení, láska k Bohu a bližnímu.........Snaha o naplnění Boží vůle a ne prosazení své. Jíst Kristovo Tělo a pít jeho Krev, dobře se starat o rodinu, popřípadě se vzdát kvůli Bohu všeho včetně rodiny a žít plně zasvěceným životem ve službě Bohu a bližnímu.




Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 10:06:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Momonko.
Protože jsem katolík, určitě se v mnohém neshodneme. Přesto to zkusím.

Nejdřív poopravím: Apoštol Pavel už po třech letech, po svém setkání s Petrem v Jeruzalémě, odešel jako apoštol k pohanům. Po čtrnácti letech na sněmu v Jeruzalémě tak už vydával počet ze své činnosti apoštola (Gal 2,2).


V každém případě je třeba žít svůj život aktivně.
Vést "obyčejný život" ve spojení s Bohem, skrze modlitbu, konat dobro, které život nabízí každému unikátním způsobem. Na to není šablona. Dávat se prostě Bohu k dispozici, odevzdávat se do jeho vůle. Spolehnout se na to, že bez Boží vůle se nic neděle, ale že Bůh okolnostmi provokuje nás ke spolupráci lásky.



Štěpán, plný víry a moci, pak dělal mezi lidem veliké divy a zázraky. (Sk 6,8)

Kolikrát se divím, proč jsou překlady tak nepřesné a zavádějící.

Přesněji: Štěpán, plný milosti a síly, konal mezi lidem veliké divy a znamení.

Tato věta mě vždycky velmi zasáhne.
Je totiž přesným popisem, co se s člověkem vlastně děje, když se stane křesťanem.
Co je to pozvání do Ježíšova života, ztotožnění se s Ježíšem.

Prototypem prvního křesťana byla Ježíšova matka. Také o ní Písmo svědčí, že byla plná milosti.
Immanuel - Bůh s námi - to charakterizuje skutečné křesťanství. To také charakterizuje Marii - ona byla prvním člověkem, pozvaným do Ježíšova života.

Být plným milosti znamená, že už nezbývá žádného místa pro hřích (1 J 3,6; 1 J 5,18;).
Mnozí se podivují nad bezhříšností Marie, ale bezhříšnost - plnost milosti je přece dosažitelným cílem každého křesťana!

I Štěpán (plný milosti) dosáhl odpuštění hříchů buď ve křtu obléknutím Krista (Gal 3,27), ponořením do jeho smrti a znovuzrozením (Ř 6,4), prvním vzkříšením (Kol 3,1) - nebo obnovil svou bezhříšnost skrze službu církve odpouštět hříchy (J 20,21-23).

Smysl církve je v tom, že pomáhá učinit křesťany bezhříšnými, plnými milosti. Různě velké nádoby ke všedním i svátečním účelům, ale všechny mohou být naplněny milostí až po okraj.




Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 23:03:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, co máš za překlad, ale řecky se "milost" neřekne "pistis", neboť v tom verši je v řečtině "plérés pisteos"= "plný víry".




]


Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 02. září 2011 @ 08:51:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.

To je pravda, ale nestačí přeložit otrocky, je třeba vyjádřit smysl textu.

Víra je výhradně darem z milosti. Plný víry může tedy být člověk jenom tehdy, když je plný milosti. Tedy výsledek (plnost víry) zde svědčí o nutném předpokladu (plnosti milosti, naplnění milostí až po okraj).

"Plnost milosti" zde vyjadřuje ve smyslu, že jedině Bůh je dárcem víry.

Když je člověk naplněn, víra je projevem, indikátorem této milosti.




Zrovna tak následující výraz "dunamis" je ve smyslu: schopnost, hojnost, možnost konat zázračné (mocné) skutky, vládnout mocí.

Toto všechno se dá vyjádřit výrazem "síla" - Mít sílu konat mocné skutky - ovšem samozřejmě nikoli sílu fyzickou, ale jak z kontextu vyplývá, sílu plynoucí z moci Ducha svatého.


]


Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 02. září 2011 @ 21:06:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smysl textu je "plný víry". On ten svata_tradice s tím přepisováním Bible měl přeci jen pravdu, že;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 02. září 2011 @ 22:00:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Smysl textu je "plný víry"."...


Víra je darem od Boha. S tím snad také souhlasíš. Víra je tedy milost (nezasloužená, nepodmíněná zásluhami). Víra může být malá, nebo velká.
"Plný víry"  - to není víra malá, slabá, ale naopak víra velká, silná, jaké je jen člověk schopen. Tak veliká víra předpokládá být naplněn milostí, kolik je jen člověk schopen.



Aby mohl být člověk plný víry, musí být plný milosti. Před dvěma tisíci lety si to křesťané uvědomovali. Ti dnešní už často ne - jak sami dokazujete.


Kdo překládá doslova - lže, kdo překládá volně, ten se rouhá.
Překladatel Písma musí nejenom znát jazyk, ale také mentalitu obou národů, jejich způsob vyjadřování, jejich způsob myšlení. Zrovna tak musí brát zřetel na dobu, ve které texty vznikaly a umět jejich smysl převést do řeči dnešního člověka. Jen si srovnej, jak se změnil způsob vyjadřování během posledních tří generací!
A ty necháváš bez povšimnutí tisíce let a překládáš otrocky doslova!
To jsou všichni pravoslavní duchovně zakonzervovaní v minulosti jako mumie?


]


Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 02. září 2011 @ 23:01:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...je třeba vyjádřit smysl textu...

A nejlépe v souladu s učením, které zastávám, že? Nerozumím, proč je podle Tebe doslovný překlad "plný víry" nějak zavádějící, matoucí či kdoví jaký ještě. Já však vidím určité drobné - jak se to vezme - nuance mezi "plný víry" a "plný milosti"...


]


Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 03. září 2011 @ 08:51:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nuance v čem?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 04. září 2011 @ 13:37:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mno, Marie byla sice milostí obdařená, ale stále nechápala, zkrátka stále jí nedocházelo, koho to porodila. Když se jim Ježíš ztratil, hledali ho 3 dny se strachem, že se mu něco stalo - kdyby měla víru, věděla by, že se mu nic stát nemůže, neboť musí naplnit Písma. Podobně na tom byli apoštolové - báli se bouřky na lodi, báli se, že zahynou i spolu se Spasitelem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 08. září 2011 @ 12:22:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až se tobě ztratí dítě, pochopíš, co jsou lidské obavy - navzdory víře.


]


Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 11:13:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Momonko,
mohu mluvit jen sám za sebe. Myslím, že chození v Duchu má 4 pilíře: Písmo svaté, modlitbu, Večeři Páně a touhu srdce.
Zastavím se u modlitby: pokud se člověk modlí vytrvale, už to je dokladem přítomnosti Ducha svatého. Sám bez jeho pomoci se člověk modlit nedokáže. A je lhostejno jakou formu modlitby člověk zvolí - zda v jazycích nebo jinou. Jen je potřeba, aby v ní byl účasten srdcem.
A Večeře Páně je víc než pouhá připomínka, či uzavření smlouvy. Je také přímé spojení s Kristem. Bez Ježíše nemůžeme činit nic, On je vinný kmen, který nás své ratolesti vyživuje.
A jestli budeš konat divy a zázraky? Nevím. To je nejen Boží zaslíbení, ale současně i dar. A Bůh obdarovává koho On chce.
Myslím, že Bůh koná zázraky skze každého věřícího. Jenom jsou skryté, ne tak moc viditelné. Ale významen ne menší.
Kojard



Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 12:50:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Momonko,

mě to taky moc zajímá a shodou okolností (předtím, než jsem si tohle četla :-) jsem právě poslala článek na tohle téma - výklad na téma chození Duchem od Mathewa Henryho z roku 1706. Jestli nebude zveřejněný, pošlu Ti ho. Já jsem zjistila, že když potlačuji své JÁ, tak ono ještě více roste, ale když se soustředím na pochopení Písma (podle dobrých reformovaných výkladů, s modlitbou o pomoc a s bolavou upřímností k sobě samé), tak mi právě to pochopení pak přináší osvobození a upevňuje víru v Boží slovo a sliby v něm. 

A taky všechny ty otázky, které se nás ptáš, tak já se snažím ptát denně Pána, a moc si přeju, abych jednoho dne viděla, že už pokaždé, když se zeptám, tak budu mít hned odpověď a hned ji taky poslechnu. Ale obávám se, že to je snad možné jedině v nebi.

Ale Jemu sláva, že má takovou trpělivost a nesmete mě z povrchu zemského hned, jak si právem zasloužím :-)
Pán s Tebou! Zdá se, že jsme svým myšlením sestry.
Grace 



Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 23:11:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Grace,

tak to jsem zvědavá, co to bude.

Jo, ta Pánova trpělivost, taky žasnu;-)


]


Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 13:05:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Chceš mít větší víru, nebo cokoli jiného?

7„Žádejte, a bude vám dáno; hledejte, a naleznete; tlučte, a bude vám otevřeno. 8Neboť každý, kdo žádá, dostává, a kdo hledá, nalézá, a tomu, kdo tluče, bude otevřeno. 9Kdo z vás je takový člověk, který podá svému synu kámen, když ho požádá o chléb? 10Nebo mu podá hada, když ho požádá o rybu? 11Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše dá dobré věci těm, kteří ho žádají, váš Otec, který je v nebesích! 12Všechno, co byste chtěli, aby lidé činili vám, čiňte i vy jim; neboť to je Zákon a Proroci.“ (Mt 7)

Musíš si být ale opravdu jistá, že dostaneš:

6Ať však žádá ve víře a nic nepochybuje. Neboť kdo pochybuje, podobá se mořské vlně, hnané a zmítané větrem.
7Ať si takový člověk nemyslí, že něco od Pána dostane; 8je to muž nerozhodný, nestálý ve všem, co činí. (Jk 1)


16  A přivedl jsem ho k tvým učedníkům, ale nemohli ho uzdravit.“
17  Ježíš odpověděl: „Pokolení nevěřící a zvrácené, jak dlouho ještě budu s vámi? Jak dlouho vás mám ještě snášet? Přiveďte mi ho sem!“
18  Ježíš mu pohrozil, a zlý duch z něho vyšel; a od té chvíle byl chlapec zdráv.
19  Když byli učedníci s Ježíšem sami, přistoupili k němu a řekli: „Proč jsme ho nemohli vyhnat my?“
20  On jim řekl: „Pro vaši malověrnost! Amen, pravím vám, budete-li mít víru jako zrnko hořčice, řeknete této hoře: ‚Přejdi odtud tam‘, a přejde; a nic vám nebude nemožné.
(Mt 17)


Milan Balabán: "Modlitba bez víry je liturgický blábol nebo náboženská onanie". 

http://www.volny.cz/gabriel.fiala/balaban-vira_jezisova.htm


J 14,12  Amen, amen, pravím vám: Kdo věří ve mne, i on bude činit skutky, které já činím, a ještě větší, neboť já jdu k Otci.


Už víš? :-)





Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 13:14:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"V perikopě o “bezpečí života” (Mt 6,19-34) vyzývá Ježíš, abychom se spolehli na “laskavou péči Boží”; máme si brát příklad z květin a ptáků. Propadáme-li sžíravým starostem o zabezpečení svého života, jsme malověrní (oligopistoioligos = skromný, nepatrný, krátký; sr. modicae fidei, V). Na rozdíl od neurotické aktivity v zájmu své záchrany žádá se tu jakási “ležérnost”, nespěchavost, nekřečovitost – klidná meditativní dlouhodechost. Avšak představa “malé” či “velké” víry ukazuje na nutnost generální mobilizace vnitřních sil. Malou víru vytýká Ježíš učedníkům při bouři na moři: “Proč jste tak ustrašeni, vy malověrní?” (Mt 8,26) Stará terminologie izraelské svaté války je tu v proizajášském duchu vysoce spiritualizována: nepřítel, jemuž je nutno čelit, je vlastní nitro, proto je potřebí zmobilizovat vnitřní sily k většímu, pokud možno naprostému klidu, a tak čelit panice a bezvýhlednosti. Z malé víry udělat velkou, vnitřně se dobrat k jistotě jistější. Je-li víra příliš malá, může se rovnat ne-víře, nevěře. V markovské paralele k “bouři na moři” neříká Ježíš nic o “malé víře”, nýbrž: “Ještě nemáte víru?” (Mk 4,40 – úpó echete pistin). Kdo vidí jen bouření moře a je leptán strachem, ten nemá víru, i kdyby vyznával božství Ježíšovo a předkládal “Pánu” všechen svůj žal. Učedníci oslovují Ježíše “mistře” (didaskale), podle Matouše (8,25) dokonce “Pane” (Kyrie) – a přece nevěří."http://www.volny.cz/gabriel.fiala/balaban-vira_jezisova.htm
Zkus tu "generální mobilizaci vnitřních sil". Změň své myšlení! Neboj se věřit...


]


Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 23:19:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím. :-)

Jistě znáš tu pasáž ze Skutků, kde se praví:

"Věř v Pána Ježíše a budeš spasen ty i tvůj dům."

Toto zaslíbení nosím na srdci. Žádám Pána, aby je splnil také v mé rodině, zatím se teda nic neděje, ale nerezignuju...


]


Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 17:07:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
Chci, abyste věděli, jaký zápas vedu pro vás a ty v Laodikeji, i všechny, kteří mne osobně neviděli. Aby byli povzbuzeni ve svém srdci a navzájem spojení v lásce do celého bohatství plné jistoty porozumění, k plnému poznání Božího tajemství, Krista, ve kterém jsou skryty všechny poklady moudrostí a poznání.
Toto vám říkám, aby vás nikdo nemátl zdánlivě přesvědčivými řečni. Neboť i když jsem tělem nepřítomen, přece jsem duchem s vámi a s radostí vidím váš řád a pevnost vaši víry v Krista.
Když jste tedy přijali Krista Ježíše, Pána, v něm žijte, zakořenění a budování v něm, upevňujte se ve víře, jak jste byli vyučeni, rozhojňujíce se v ní s děkováním. Hleďte, ať vás někdo neodvede jako zajatce skrze filozofifi - prázdný svod podle tradice lidí, podle živlů světa, a ne podle Krista. Neboť v něm tělesně přebývá veškěrá plnost Božství. I vy jste v něm naplněni.   Atd. Kolosenksým 2,1 - 10 a dál. verš 20, Jestliže jste s Kristem zemřeli živlům světa, proč si dáváte předepisovat, jako byste žili ve světě: toho se nedotýkej, to neochutnávej, na to ani nesáhni? (na to se nedívej, to neposlouchej atd.).

Pokud chceš být neustále naplněna Duchem Svatým, uvědom si podle výše uvedeného textu, že jediná možnost jak být neustále naplněn, je být v Kristu. Dáš li se svést "zdánlivě přesvědčivými řečmi" nebo "odvést jako zajatec skrze filosofii" nebo "podle tradice lidí" nebo "podle živlů světa". Jestliže jste s Kristem zemřeli živlům světa, proč si dáváte předepisovat, jako by jste žili ve světě.  

Největším Božím tajemstvím je Kristus. V něm jsou skryty všechny poklady modrostí a poznání.
V něm přebývá veškerá plnost Božství.

Už tím, že tady kladeš svou otázku, nevěříš tomuto textu tak, jak by jsi měla a mohla. Je to tvrdé, ale je to tak. Hledej odpovědi pouze v Písmu. Vyznej svou nevěru Pánu a uvidíš.



Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 22:44:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toho je víc, čemu nevěřím, jak bych správně měla... Anebo je to tak, že nevím, co si počít s určitými místy v Písmu... Vím, že mě Pán Ježíš přivedl svou jedinou obětí k dokonalosti a že takový, jaký byl On, taková jsem já v tomto světě. Avšak buď na to občas zapomenu nebo co, zkrátka jsou chvíle, kdy už ze sebe fakt nemůžu. Být v Kristu se mi daří, dokud mě něco nevytočí (obvykle naše děcka) - to se najednou ocitnu mimo, ani nevím jak a řvu na celé kolo, záhy se vzpamatuju, uklidním, řeknu si, že tohle už bylo naposledy, nicméně stačí málo a já zas dělám to samé! Pokud si něco dávám předepisovat, tak leda Písmem... Už jsem to psala nedávno v jiné diskuzi - poslední dobou mám stále před očima verš "...a zachovávat sám sebe neposkvrněného od světa". To pro nás neplatí?


]


Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. září 2011 @ 17:15:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
stává se ti totéž, co skoro všem před tebou, Pán dovolí, aby na tebe útočil ten zlý, aby tě odváděl z Krista, nebo jinak řečeno, aby sis myslela, že tě odvedl, nebo jsi odešla z Krista. Hněvat se můžeš, ale pouze do večera.
Víš co je dovoleno zlým duchům? Můžou ti zakrýt paměť, a vnuknout cizí myšlenku. Proto se za tyto dvě věci modli, paměť je tvá a nikdo nemá právo ti s ní manipulovat. A cizí myšlenky jsou cizí, jen bys to měla umět rozeznat a odmítnout.
"...a zachovávat sám sebe neposkvrněného od světa" v tomto výše uvedeném smyslu to lze takto pochopit, jediné, oč teď usiluji, je hlídat si paměť, zda nezapomínám, pak mám podezření, že  s ní někdo manipuluje, a začínám se bránit modlitbou, a především si hlídám myšlenky, zda se neobjevují nějaké cizí, vnuknuté nějakým nečistým duchem.
Nejdříve jsem si musel udělat inventůru svých myšlenek, abych mohl lépe rozenávat ty cizí. Pak jsem musel zabloudit, abych pochopil určité základní principy, a teď už je to jednodušší.
Nepřítel tě vždy buce "nutit", že musíš, jinak se ti stane něco špatného a zpravidla neurčitého. Takto Duch Svatý nejedná. Ale duch nečistý, který se odvolává na Písmo, může. Jen si vzpomeň jak satan pokoušel Pána Ježíše. On zná písmo a umí z něj citovat. Ovšem vždy bez vedení Ducha.
Záleži na tobě, jak dlouho bude trvat tvé vyučování těchto věcí.

Být v Kristu se mi nedaří, víš určitě, že když se vztekneš, vypadla jsi z krista? Anebo si to "pouze" myslíš? Promiň, neznáš Písmo, a proto tvrdíš takové věci. Anebo jsi opět "zapoměla", na to, co jsi už četla a slyšela.

Pozor na manipulaci s pamětí!!!!!


]


Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. září 2011 @ 17:41:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak vidno Leonete,

zřejmě také nerozeznáváš mezi objektivní skutečností (= POSTAVENÍM v Kristu) a subjektivní skutečností (=skutečným STAVEM věřícího).

Ztímco objektivně samozřejmě platí, že jsme v Kristu neustále a bez přerušení a máme tomu tak také věřit, v subjektivním stavu se stává, že z Krista vypadneme, když zhřešíme. Proto také ta nutnost vyznávat hříchy.

Před Bohem nikdy z Krista nevypadneme, jsme stále v Něm.

Před Kristem však můžeme vypadnout a duše se může ocitnout ve smrti, dokud nebude znovu očištěna a obnovena vyznáním hříchu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. září 2011 @ 19:27:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to poprvé, co tady píšeš podobné věci, jenže celé to má pro tebe neradostné pozadí, pokud toto "své" učení nedoložíš Písmem, tak si následky přičti sám sobě.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. září 2011 @ 20:09:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

jaké následky?

A pak - toto už je hutný pokrm, takže ne každý to v Písmu vidí. Těžko něco dokazovat.  :-))))

Kojenci a dítka to nepochopí...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. září 2011 @ 20:16:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale teď vážně.

Samozřejmě, že to je z Písma jednoduše dokazatelné, Leonete. Divím se, že o tom nevíš.

A zajímalo by mě, jaké následky mi podle tebe hrozí.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. září 2011 @ 21:53:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnohokrát jsem tady četl podobná tvrzení, ale nikdo z vás to nedoložil Písmem, protože to ani nejde.

Jen jsem ti zamlčel, že následky tě nečekají, ale už jsou.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. září 2011 @ 22:09:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

to je sice hezké, ale u tebe např. není co dokládat. Ty jsi tak tajemný jako sám Ježíš. Tvé učení, to čemu věříš, je velkým tajemstvím.
Nejsi schopen ani odpovědět na otázku, zda vyznáváš své hříchy anebo je považuješ rovnou za odpuštěné.

Dost znepokojující, nemyslíš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. září 2011 @ 23:19:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co já si myslím, je má věc, a co ty si myslíš o mě, je tvá věc. Jak se vůbec můžeš ptát čemu věřím? Kdyby ses zeptal komu věřím, tak z toho nějak vybrusliš. Ale takhle...

Zatím to vypadalo, že jsi věřící, ale od této chvíle o tom začínám pochybovat.
A k tomu vyznávání, jsem přesvědčen, že jsem ti nejméně dvakrát odpověděl slovy Písma, že je ignoruješ, jen ukazuje na tvůj stav. Takže ti to napíšu potřetí: 1 Jan 2,12 Píšu vám, dítky, že jsou vám odpuštěny hříchy pro jeho jméno.
Pokud musíš stále vyznávat své hříchy, tak jsi tomuto slovu Božímu ještě neuvěřil. Nic si z toho nedělej, i ty můžeš uvěřit Bohu. Zatím to vypadá, že jsi věřil něčemu a ne někomu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 03. září 2011 @ 09:24:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj leonete,

omlouvám se, že se vám do toho míchám. Ale dovol několik poznámek. Tvůj způsob přístupu k Písmu se mi zdá velmi zvláštně selektivní, nebo jak bych to nazval. V důsledku to znamená vytrhávání z kontextu a škatulkování, které zde zazlíváš gregoriovi.

Je dobré, že sisi vzal za své slovo: 1 Jan 2,12 Píšu vám, dítky, že jsou vám odpuštěny hříchy pro jeho jméno.

Jenže jestli tím vyřadiš všachna ostatní slova k tomu tématu, která spolu vytvářejí širší kontext, tak se mi to už tak dobré nezdá.
Např. namátkou:
 1 Jan 3,3:    A každý, kdo v něm má tuto naději, očišťuje se, tak jako on je čistý.
Jak 5,16:     Vyznávejte si navzájem své hříchy a modlete se jedni za druhé, abyste byli uzdraveni. Vroucí modlitba spravedlivého dokáže mnoho.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 03. září 2011 @ 10:03:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
tak jsi měl pokračovat dalším věršem: 1 Jan 3,3 a 4 - Každý, kdo činí hřích, činí také svévoli - (bezzákonnost, tj. nikoli překročení zákona, nýbrž nerespektování řádu a Boží vlády).  Hříchy jsou odpuštěny a tak se nejedná o něco, co způsobí smrt, ale o něco, co také není správné, například Bůh dává své dary jak on chce. On určuje kdo bude jeho služebník a jak bude sloužit, ale mnozí si myslí, že jen ti, kdo vystudovali na nějaké teologické škole můžou sloužit. A tak si církve volí své pastory, kněze, či faráře atd podle lidských měřítek a neberou ohledy na Boží pomazání. Nerespektují Boží řád a vládu. Pochopitelně v Božím království platí určitá duchovní pravidla a kdo je přestupuje, dostává "odměnu", ale to by už bylo o úplně něčem jiném.
A list Jakubův 1,1: ...pozdrav 12 kmenům, které jsou v rozptýlení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 03. září 2011 @ 10:09:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím co se děje, chtěl jsem psat dál a odeslalo se to samo.

Primárně je celý list Jakubův určen stejně jako list Židům a Petrovy listy, Židům. Viz Galatským 2,7 - 9 Někdy si na tímto oddílem uvažoval? Petr a ostatní apoštolové, kteří chodili 3 roky s Pánem, byli apoštolové "obřezaných", pouze Pavel byl apoštol "pohanů", pokud s tím nesouhlasíš a nejsi si vědom toho, co to znamená, patříš mezi ty, co nerespektují Boží řád a vládu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 03. září 2011 @ 10:34:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- například Bůh dává své dary jak on chce. On určuje kdo bude jeho služebník a jak bude sloužit, ale mnozí si myslí, že jen ti, kdo vystudovali na nějaké teologické škole můžou sloužit. A tak si církve volí své pastory, kněze, či faráře atd podle lidských měřítek a neberou ohledy na Boží pomazání. Nerespektují Boží řád a vládu. Pochopitelně v Božím království platí určitá duchovní pravidla a kdo je přestupuje, dostává "odměnu", ale to by už bylo o úplně něčem jiném.---

Tomu rozumím a plně se s tím ztotožňuji.

Avšak nepřijde mi správné  Boží slovo selektovat a tím pro sebe vymazávat celou řadu pasáží, kapitol či celých epištol a knih.
Například tím úvodem z Jakuba: viz tvé  "A list Jakubův 1,1: ...pozdrav 12 kmenům, které jsou v rozptýlení."
Tím jako chceš říct, že listem Jakuba se nemusíme vůbec zabývat, že pravdy v něm popsány se nás netykají, pro nás pravdami nejsou?
Ano, Jakub psal ten list Židům, ale to není až tak zásadní. Zásadní je, že psal ke křesťanům z Židů. A nemyslím si, že by pravidla pro křesťany z Židů se až tak líšily oproti pravidlům pro křesťany z pohan. Ty například zcela ignoruješ List Židům i List Jakuba?

Vzpomínám si před nějakou dobou u nás ve sboru jsme na staršovstvu diskutovali o jednom tématu, kde jsme neměli shodný názor.
Argumentoval jsem některými místy z listu Židům, načež mi jeden brat odvětil: to se nás ale netýká, to se týká Židů. Odpověděl jsem něco v tom smyslu, že je třeba si na takový přístup dávat pozor, protože takto by mohl někdo začít tvrdit, že se nás netýká ani list Korintským (nejsme Korintští), Efezským, Filipským, Galatským atd. A List Hornosušským v Písmu není. (sbor je v Horní Suché). Takže z té Bible by nám toho moc nezůstalo. Mně by zůstal alespoň List Římanům (jmenuji se Říman - i když nejsem římský katolík:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 03. září 2011 @ 10:44:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ef 2:
V té době jste byli bez Krista, oddělení od společnosti Izraele, cizí pokud jde o smlouvy zaslíbení, bez naděje a bez Boha na světě. Nyní jste ale v Kristu Ježíši! Kdysi jste byli vzdálení, ale teď jste díky Kristově krvi blízcí.
On sám je náš pokoj; on spojil oba tábory v jedno a zbořil hradbu, která je rozdělovala. Vlastním tělem zrušil nepřátelství, totiž Zákon spočívající v přikázáních a předpisech, aby z těch dvou stvořil sám v sobě jednoho nového člověka. Takto nám přinesl pokoj. V jednom těle usmířil oba tábory s Bohem, když svým křížem ukončil jejich nepřátelství. Přišel a vyhlásil „pokoj vám vzdáleným i pokoj blízkým,“ neboť skrze něj můžeme všichni přistupovat v jednom Duchu k Otci.
A tak již nejste cizinci a přistěhovalci, ale spoluobčané svatých a členové Boží rodiny. Byli jste postaveni na základ apoštolů a proroků, kde je úhelným kamenem sám Kristus Ježíš. V něm se celá stavba spojuje a roste ve svatý chrám v Pánu. V něm se i vy společně budujete, abyste byli Božím příbytkem v Duchu.

Z těch dvou -Židů a pohanů - vlastním tělem stvořil jednoho nového člověka. Pro toho jednoho nového člověka platí stejné Boží principy. V prvních sborech běžně byli křesťané z Židů i pohanů. A nikde v listech se nenajde snaha toto dělení zachovávat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 03. září 2011 @ 11:00:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tím jako chceš říct, že listem Jakuba se nemusíme vůbec zabývat, že pravdy v něm popsány se nás netykají, pro nás pravdami nejsou?

Nic takového jsem nenapsal, ale měl bys uznat, že pisatel pišící věřicím ze židů či z pohanů musí vycházet z odlišných životních postujů a zvyků čtenářů. Já osobně jsem velice mnoho získal z listu Židům, ale nejdříve jsem musel pronoknout do myšlení židů tehdejší doby, abych pochopil jak vydělit z listu obecně platnou pravdu. Pokud někdo totiž neví, proč Jakub psal vyznávejte hříchy jedni druhým a pouze židům, nebo-li obřezaným, jak to může aplikovat na pohany?

Mnozí rádi používají takova a podobná místa listu psaných židům a obřezaným a přitom neví proč. A bezhlavě je aplikují na pohany. Tak se nedělá výklad, ale pouze manipulace s vírou neutvrzených křesťanů z pohanů. Věřící ze židů by se tomu vysmáli. Kdysi jsem několikrát mohl v Ostravě poslouchat služby mesiánských židů a tak jsem mohl do určité míry pochopit rozdíl mezi křesťany ze židů a z pohanů. A tím i pochopit pozadí listů psaných židům.

Stačí to jako vysvětlení?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menši (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 03. září 2011 @ 11:46:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- Pokud někdo totiž neví, proč Jakub psal vyznávejte hříchy jedni druhým a pouze židům, nebo-li obřezaným, jak to může aplikovat na pohany?
Mnozí rádi používají takova a podobná místa listu psaných židům a obřezaným a přitom neví proč. A bezhlavě je aplikují na pohany
---

A ty víš proč toto místo Listu Jakuba se nedá vztáhnout na křesťany z pohanů? Zajímalo by mě proč. Jakými myšlenkovými pochody si k tomu dospěl?


---Mnozí rádi používají takova a podobná místa listu psaných židům a obřezaným a přitom neví proč.---
Tak například já je vztahuji nikoliv na pohany. ale na křesťany z pohan. A vím proč.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se m (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 03. září 2011 @ 16:39:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli dovolíte bratři, chci připomenout také Ř 2:28-29 Neboť pravý Žid není ten, kdo je jím navenek, a pravá obřízka ne ta, která je zjevná na těle; ale pravý Žid je ten, kdo je Židem uvnitř, a pravá obřízka je obřízka srdce Duchem, nikoli literou. Ten má chválu ne od lidí, nýbrž od Boha.

Obřízku srdce Duchem podstoupil každý pravý věřící, ať už z Židů nebo z pohanů. Apoštol Pavel také kamkoli přišel, pokud tam byla židovská synagoga, vešel nejprve tam, jakoby navzdory domluvě s Petrem, a až když ho a evangelium, které kázal, Židé odmítli, šel k pohanům, na což Židé většinou reagovali tím, že proti němu poštvali lidi a vrchnost, čímž ho donutili opustit město. Přesto je miloval a toužil ve svém srdci, aby byli zachráněni.

Je pravda, že i sám Bůh přistupuje k věřícím z Židů poněkud jinak než k věřícím z pohanů, nicméně jak správně podotkl rosmano, jednoho nového člověka tvoří obojí věřící, kteří mají v jednom Duchu přístup k Bohu Otci.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se m (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 03. září 2011 @ 19:37:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hřích je zlo, a jako takovému není třeba mu dělat veřejnou reklamu. Jsou denominace, kde vyznávají veřejně své hříchy, dokonce je k tomu učí jejich vedoucí, a jediná otázka, která se naskýtá je proč. Autoritativní vedoucí, který nechce, aby mu někdo kazil jeho záměry, jež zpravidla nejsou čisté, uvítá všechno, co mu dovoli ovládat všechny ostatní, aby nikdo neohrožoval jeho potavení. Několikrát jsem slyšel o rozpadu takových sborů, kde se toto dělo.
Na druhé straně jsou denominace, kde se veřejnému vyznávaní hříchů vyhýbaji právě z těchto důvodů.
Zamyslíš-li se nad evangeliem, nikde se tam nevyzdvihuje osobní hříšnost jednotlivce. Snad jedině, že posluchači svým hříšným životem přispěli k ukřižování Krista. Nebo-li pokání ze svých hříchů je vždy osobní zaležitost mezi Bohem a člověkem. Bůh nedělá reklamu osobním hříchům člověka.
Vím, že většinou letniční denominace něco podobného učí, ale zpravidla je sborový život těchto denominací poznamenán tímto učením víc, než je zdrávo.
Nejmarkantnějším příkladem jsou katolíci. Kdysi na tom vystavěli své bohatství. A dodnes ho udržují právě na základě zpovědi a vedení" jejich kněží, kteří jsou zvláště školení právě kvůli tomu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 04. září 2011 @ 01:14:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

a kdoví, co ještě vyplave na povrch za bludíky....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 04. září 2011 @ 20:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj leonete,

do určité míry ti rozumím, či se snažím porozumět,
Avšak ty argumenty, které jsi uvedl, nijak nevysvětlují, proč ten verš z Jakuba o vyznávání si navzájem hříchů je pro křesťany z Židů vhodný a pro křesťany z pohan nevhodný. Křesťané z pohan nepotřebují vyznávat si navzájem své hříchy a modlit se jedni za druhé, aby byli uzdraveni? Domníváš se, že nikdy uzdravení nepotřebují? A křesťané z Židů jsou natolik jiní, že často tělesně či duchovně churaví?

Také si myslím, že není třeba vyznávat své hříchy před celý velkým sborem. Ale je moc dobré mít důvěryhodného bratra zpovědníka. Anebo když jsme členy nějakého malého, úzkého společenství (např. nějaké domácí skupinky), tak třeba vyznávat na sebe poklesky a prohry v takovém společenství je velmi ozdravující. Pokud skupinka nefunguje na tomto principu, rozhostí se záhy všelijaká tma a nebude v ní život.  Každý skrytý hřích takovéto společenství dříve nebo později rozloží. Vyznat hřích znamená vynést ho na světlo. tím tento hřích pozbude moci. Ve smyslu tohoto:
 
Kdysi jste byli tmou, ale teď jste v Pánu světlem. Žijte jako děti světla, neboť ovoce světla spočívá vždy v dobrotě, spravedlnosti a pravdě. Rozlišujte, co se líbí Pánu; neúčastněte se neplodných skutků tmy, ale raději je odhalujte. Vždyť o tom, čeho se potají dopouštějí, je hanba i jen mluvit. Všechno, co je vystaveno světlu, však vychází najevo a všechno, co vychází najevo, se stává jasným.

A také dle 1 Jan 1:
Říkáme-li, že s ním máme společenství, a přitom žijeme ve tmě, lžeme a nežijeme v pravdě. 7Žijeme-li však ve světle, jako je on ve světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.


Žít ve světle znamená vynášet (vyznávat) své temné věci na světlo. Když to neděláme, ztrácíme společenství s Pánem i s lidmi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 20:52:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
slyšel jsi někdy o jednom pravidle, svědectví dvou svědků je pravdivé? Dlouho jsem to nechápal, až jsem někde četl: je-li nějaká věc v Písmu dvakrát a více, je věrohodná. Je-li tam jenom jednou...  
Pán ti dá milost to pochoipit.

Já vím, jak se da vytvořit učení na základě veršů Bible. Není to nic nového, za dva itsíce let vzniklo nejméně 2000 denominací, ale jistě sám chápeš, že to není Biblické. Opět jeden pojem, "pavlová loď". Kdo se plavil s Pavlem, a důvěřoval mu, bezpečně se dostal na pevninu. Pavel někde píše: všichni v Asii mě opustili... 1/5 skutků je věnována Pavlově plavbě na lodi. Nikdy ti to nebylo divné?
Kašli na mě, ale ptej se Pána. Na mě vůbec nezáleží, ani není důležité, že bydlíme asi 20 km od sebe, jedině, že bys někdy chtěl slyšet "ty podivnosti" co tady vykládám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí r (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 04. září 2011 @ 21:20:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- slyšel jsi někdy o jednom pravidle, svědectví dvou svědků je pravdivé? Dlouho jsem to nechápal, až jsem někde četl: je-li nějaká věc v Písmu dvakrát a více, je věrohodná. Je-li tam jenom jednou...

V tom se leonete neshodneme. Příliš si Boží slovo vážím, abych měl na ně uplatňovat toto pravidlo. (které se mimochodem týká něčeho zhola jiného). To co jsi někde četl a co jsi podle všeho přijal, je totální blbost.

Já sám potřebu vytvářet nějaká prazvláštní učení nemám. A ani skutečnost, že je ve Skutcích dost podrobně popsána Pavlova plavba mě nějakou zvláštní symbolikou nenaplňuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On mu (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 21:58:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty máš také dojem, že tady já "vytvářím" nějaké nové učení? Nezbývá nic jiného, než ti poradit: Máš-li ten dojem, prověř ho Písmem. 1 Jan 4,1-3.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí r (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 04. září 2011 @ 21:39:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je-li tam jenom jednou... 

Že se vám do toho pletu...

16 Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k vyučování, k usvědčování, k napravování a k výchově ve spravedlnosti,
17 aby byl Boží člověk dokonalý a vybavený ke každému dobrému dílu.

Bůh je v určitých slovech nevěrohodný? Nebo máš za to, že to, co je jen jednou zmíněno, je pouze zdání pisatele a Bohem vdechnuto nebylo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On mu (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 21:52:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, ale v Bibli jsou uvedeny i omyly některých, co jsou citování, například když radili Jobovi. A aby nebylo pochyb, že to nechal sice Duch Svatý ocitovat, ale nesouhlasí s tím, není to už nikdy opakováno. Proto je v Zákoně napsáno, že svědectví dvou je věrohodné, ale na základě svědectví jednoho nebude nikdo odsouzen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 05. září 2011 @ 18:35:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem měla na mysli spíš epištoly. A taky ve Zjevení stojí, že kdo by něco ubral... Nemůžeš přece říct, že se to týká jen Zjevení.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 05. září 2011 @ 20:50:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To neříkám já, ale apoštol Jan. Proč je potom podobné slovo i v Mojžíšových knihách?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menši (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 04. září 2011 @ 01:25:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

a 1 Janův list byl psán komu? Nám Kristovcům. Nebo Ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se m (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 13:53:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hraješ si tady na toho, který ma nějaké poznání, ale přitom ani neumíš číst Boží slovo. Stačilo číst, věřit a přemýšlet, a nemohl bys položit takovou hloupou otázku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 04. září 2011 @ 01:16:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

koukám že už jsi vyřadil celkem dost oddílů Písma NS. Prosímtě, aby to bylo rychlejší, můžeš vypsat ty verše, které jsou ještě v platnosti přímo pro nás, Kristovce? Díky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 13:54:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vysvětlovat něco nemluvňatum je zbytečné. Najdi si je sám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 04. září 2011 @ 01:03:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Leonete, tak tohle jsem chtěl slyšet. Abych rozuměl, jak to myslíš.
 Tak to jsi tedy hodně popletený. Tvůj stav je asi takovýto. Jsi znovuzrozen, jsi celý vykoupán, ale máš špinavé nohy a neustále se na ti na ně kupí nové a nové bahno. Tvé hříchy na tobě lpí a podle Slov Pána s Ním nemáš díl.

"Vstal od večeře, a složil roucho své, a vzav rouchu, přepásal se.
5  Potom nalil vody do medenice, i počal umývati nohy učedlníků a vytírati rouchou, kterouž byl přepásán.
6  Tedy přišel k Šimonovi Petrovi. A on řekl jemu: Pane, ty mi chceš nohy mýti?
7  Odpověděl Ježíš a řekl jemu: Co já činím, ty nevíš nyní, ale potom zvíš.
8  Dí jemu Petr: Nebudeš ty mýti noh mých na věky. Odpověděl jemu Ježíš: Neumyji-liť tebe, nebudeš míti dílu se mnou.
9  Dí jemu Šimon Petr: Pane, netoliko nohy mé, ale i ruce i hlavu.
10  Řekl jemu Ježíš: Kdož jest umyt, nepotřebuje, než aby nohy umyl; nebo čist jest všecken. I vy čistí jste, ale ne všickni."

Takže tohle mi Leonete stačí, abych věděl, kdo jsi. Jestliže nevyznáváš své hříchy a nemyješ si tak své nohy, tvé hříchy na tobě lpí a ty nemáš žádný podíl s Pánem.

Jsi přesně jako Petr, když říkal: "Nebudeš ty mýti noh mých navěky." Pouze s tím rozdílem, že Petr v tom bludu nezůstal.

Zpočátku jsi se mi zdál v pohodě. Při bližším pohledu to už tak není. Vždy je totiž třeba vědět celé učení, které kdo zastává. protože v těch temných koutech může číhat blud.

Hlavně prosím tě tohle nikoho neuč!!!





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 13:50:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Typická reakce nemluvňat, opět jsi spojil dvě věci dohromady bez ohledu na souvislosti. Ale tomu se ani nikdo nemůže divit.
Kdyb jsi již patřil mei dítky, tak bys věděl o čem hovořím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 04. září 2011 @ 17:41:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zlob se na mě nebo ne, ve světle Tvého výkladu jsou tady pouze samí nechápající kojenci... a jak jsem poznala učení Křesiny, tak i on je potom ještě kojenec, protože nic takového neučí, právě naopak: před Kristovou soudnou stolicí se budou řešit mj. nevyznané hříchy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 17:45:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hříchy jsou buď smazané krvi Kristovou, nebo ještě člověk tomu neuvěřil. Skutky 15, spáchala jsi snad smilstvo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 04. září 2011 @ 18:16:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne.

Já věřím, že moje hříchy jsou smazány krví Kristovou. Sám jsi ale říkal, že jak si kdo ustele, tak si lehne, co si kdo zaseje, to sklidí aneb můžu všechno, ale pak se nesmím divit, jakou odplatu odbržím ve finále. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menši (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 18:34:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neříkal jsem jakou odplatu obdržím až ve finále, moje osobní zkušenost je, že odplata jde ihned. Jen někdy o něco později. Až to zažiješ, tak budeš ráda, že tě Bůh soudil hned a nenechal následky na někom jiném.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se m (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 04. září 2011 @ 21:27:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach tak. Takovému nedochůdčeti, jako jsem já, to musíš formulovat přesně:-) Zatím jsem žádnou odplatu teda nezažila, pokud vím... A to fakt nejsem svatoušek, zeptej se Radima, on Ti řekne, jak jsem hubatá apod. Já vlastně nechápu, za co mě má Pán Bůh rád... mimo jiné už několikrát vyslyšel moje modlitby a co víc - otevřel mi oči a vyvedl mě z bludu (viz to svědectví). Myslíš tou odplatou nějakou fyzickou újmu, nebo duševní?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 04. září 2011 @ 21:41:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Momonko,

malá poznámka: Bůh nás nemá rád za něco, poněvadž vskutku není za co. Bůh nás má rád, protože je LÁSKA.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 21:54:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
to jsi nečekal, co?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí r (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 04. září 2011 @ 22:33:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
co máš na mysli, leonete?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 05. září 2011 @ 18:29:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já rozumím, ale si vem, že někteří bratři už toho tolik vytrpěli a Bůh to na ně dopustil...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 21:53:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednou to pochopiš.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 05. září 2011 @ 08:22:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

sám jsi se tady "odpálil" i před těma nemluvňatama, protože každé nemluvně ví, že bez vyznání hříchů není odpuštění a očištění.

Jaképak jsou asi další bizarnosti v tvém učení?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 05. září 2011 @ 23:54:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

tak to watchmann Nee byl také ještě nemluvně...


]


Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 02. září 2011 @ 23:19:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná bys to do mě neřekl, ale jak mě něco vytočí, tak jsem jako běs, až to není pěkné. Teď už si to víc hlídám, ale musela jsem si uvědomit, že někdy kříčím na Pavlíka déle, než je nutné, protože si tímto ulevím, což není nic jiného, než vyhovět svému tělu...

//Nepřítel tě vždy buce "nutit", že musíš, jinak se ti stane něco špatného a zpravidla neurčitého.//

Pokud narážíš na to, co jsem Ti naposledy popisovala v mejlu, tak to bylo trochu jinak - že se mi stane něco špatného, to jsem nijak nevnímala. Beru to tak, že to byla Pánova výchova, jak píše Cizinec.

Ale ptáš se mě na věci, na které ani neumím odpovědět... Víš, nebo si to jen myslíš? Já to tak dalece v tu chvíli nezkoumám. Většinou je to okamžik.



]


Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 13:46:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jednou a srozumitelněji; napadné tě myšlenka,opírající se o nějaký verš z Bible a provází ji nutkání, nebo pocit, že to je dobrá věc od Boha, že je to jeho vůle a když neposlechneš, tak se ti podsouvá strach před neurčitými následky. Nejvice se to podobá a snaži předstírat, jak si vůbec můžeš ty dovolit pochybovat o tom, že je tato dobrá věc od Boha a ty si dovoluješ o tom pochybovat a diskutovat o tom, a provází to neurčitý strach.
Nedaří se mi to vysvětlit srozumitelněji.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 04. září 2011 @ 16:49:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom případě nerozumím tomu, když jsi říkal, že Duch sv. nás usvědčuje z hříchu. Jak teda usvědčuje Tebe? Podle Tvých slov, to není o subjektivním prožitku, zřejmě je to objektivní a u každého Duch sv. postupuje stejně. Jelikož já jsem ve svém životě změnila něco na základě nějaké myšlenky, o které jsem se domnívala, že je od Pána, podle Tebe od Pána nebyla, neboť Pán by mi to řekl jiným způsobem, nebo by mi na tu mou neřest neřekl vůbec nic... Ale vždyť něco podobného popisuje i W. Nee v souvislostí s vedením Duchem, takový příběh, jak nějaký Číňan, který byl zvyklý pít ve větším množství víno, uvěřil a když pak manželka postavila k obědu na stůl láhev, tak on cítil, že s tím musí přestat a řekl jí, že to má dát pryč. Žeby taky jen poslechl žalobce?

Promiň, ale poslední dny Ti nějak přestávám rozumět...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 04. září 2011 @ 17:24:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už jsem ti odpověděl.


]


Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 02. září 2011 @ 08:11:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Leonet.

Proč má Momonka hledat odpovědi pouze v Písmu?
Sám tvrdíš, že v Kristu jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání - a s Kristem se můžeme přece setkávat také v modlitbě i ve svých bližních ve službě lásky i ve společenství církve. Katolíci a pravoslavní se pak navíc mohou setkávat s Kristem  i ve svátostech.

Proč se oklešťovat, proč se omezovat pouze na Písmo?


]


Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. září 2011 @ 14:52:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobní praktická zkušenost. Když jsem chodil za bratry, tak mi většinou radili nesmysly.


]


Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. září 2011 @ 09:17:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, méně číst všelijaká učení a více se nechat vést duchem. Nenech si od lidí naordinovat "tohle musíš tohle nesmíš", musíš se víc postit s snažit a míň chodit do cukrárny.

  Tebe duch vede, ne? A moc hezky. Psala jsi tady, že ti ukázal, kolik času ztratíš, jestli se nepletu. Vem si, že spousta křesťanů ještě televizi nevyhodilo a nezvládá jí. Teď ti podle všeho ukazuje věci s prchlivostí, netrpělivostí.

  Určitě s tím přichází i obvinění od zlého, ne? Ale to neznamená, že bychom neměli poslouchat vedení Duchem svatým ve stejné věci. A naučit se ty dvě věci rozlišovat je určitě základ.


  Já bojuju stejně, jako ty. Prošel jsem stejným pocitem, kdy jsem měl jasnou představu, "jak mají věci být" a realita života tomu jen málo odpovídala. To bylo lidskými naukami, všelijakými charizmatickými poučkami jak je všechno správně a co všechno je zákonictví a co se nesmí dělat, aby člověk nebyl skutkař.

  Určitě platí to, co psal Greg: Duchovní věk hodně odpovídá tomu tělesnému. Když mi Matýsek (4 roky) řekne: Už půjdeme na hřiště? A já mu odpovím: Půjdeme za pět minut, mám ještě práci. Tak on mi na to řekne: Takže nepůjdeme NIKDY! Urazí se a jde pryč.

  To, jak člověk roste odpovídá tomu, jak se podřizuje výchově. A výchova není vždy příjemná. A i ve světě potkáš muže i ženy, kteří jsou v pubertě a vzpouře proti jakékoliv výchově třeba ve čtyřiceti, ale i později. Čím dřív se člověk naučí podřizovat Boží výchově, napomínání (a zvláště vzájemnému napomínání) tím pro něj lépe.

  Můj život je v těchto věcech o námaze. Dost velké námaze a dost velkém přemáhání. Tuhle mi jeden kamarád říkal, že už se těší po smrti do nebe. Tak jsem mu říkal, že kdybych každé ráno nebyl v nebi, tak už jsem po smrti ;-)

  A moje zkušenost posledních dní, týdnů je docela zajímavá. Zjistil jsem, že Bůh je vše-mohoucí. Dokonce může i změnit člověka... (Ale ta zkušenost samozřejmě nebyla o mně ;-)



Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 02. září 2011 @ 23:28:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím všelijakým učením, tak tos uhodil hřebík po hlavě:-) Velmi aktuální sdělení.

Pozdravuj ode mne Matýska - máme, zdá se, hodně společného;-) Možná už jsem v té fází, že se neurazím, jen netrpělivě opakuji: Pojď už, pojď už...

PS: Mohl bys nám tady popsat svou zkušenost, která sice není o Tobě, ale svědčí o Boží vše-mohoucnosti? Zajímá mě to.


]


Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 04. září 2011 @ 01:21:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Učení jsou skvělá věc, zvláště od lidí, kteří něčemu rozumí. Ve chvíli, když člověk něco závažného řeši, měl by si vzít důvěryhodnou literaturu k tématu od člověka, který tématu rozumí (má dobré ovoce). Ale přečíst si padesát knížek na padesát témat od padesáti lidí, co něčemu rozumí, je smrt ;-) Jako když pejsek s kočičkou...


  Ta všemohoucnost: Vlastně to nemůžu napsat. Je to moc osobní.

  Asi tak: Vždycky jsem řešil, jestli Bůh může změnit jiného člověka. Je to pro mne taková sporná otázka, jak moc se modlit za jiné lidi, aby je Bůh změnil v nějaké věci, která je špatná.

  Já jsem tu mockrát psal, že jsem zastáncem lidské svobody a rozhodnutí člověka. Jsem zastánce hranic, které není možné překračovat, protože by to překračovalo svobodu lidí a Bůh to zařídil tak, že svoboda člověka je jedna z nejvyšších hodnot a charakterově dobří lidé si svobody váží skoro nadevše, rozhodně víc než život, víc než materiální hodnoty a víc než kdeco dalšího.

  Věděl jsem, že Bůh tuhle svobodu překračuje až ve chvíli, kdy se děje něco, co je "donebevolající" a tu hranici "donebevolající" má docela hodně, hodně daleko.

  No a teď jsem zjistil že Bůh může zasáhnout do života člověka.

  Ale víc o tom napsat nemůžu.


]


Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 04. září 2011 @ 13:41:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,

to nevadí. To, cos napsal, jako zkušenost s Bohem proměňujícím lidi stačí. Co se naší modlitby za jiné lidi a jejich změnu/proměnu týče, tam je dobré v modlitbě/společenství s Bohem zjistit konkrétní Boží vůli pro konkrétního čloěka a pak se jí, tj. za její naplnění, modlit. A pokud Boží vůli neznáme, pak stačí modlit se: "Děj se tvoje vůle, Pane, v životě toho člověka," a svěřit ho Boží milosti. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 04. září 2011 @ 16:31:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//No a teď jsem zjistil že Bůh může zasáhnout do života člověka.//

Překvapuje mě, žes to zjistil až teď... :-)



]


Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. září 2011 @ 10:03:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Víra a moc je v kompetenci Ducha svatého, kterým máme být naplněni. Každý znovuzrozený věřící má Ducha svatého ve svém lidském znovuzrozeném duchu, ale to není ukazatel naplněnosti Duchem

Ukazatelem je to, jak je věřící Duchem svatým naplněn také ve své lidské duši, jejíž součástí je MYSL, VŮLE a CITY.(Viz. můj článek: Co je to duch, duše a srdce - I. a II. díl) O naplnění Duchem v duši mluví podobenství o moudrých a pošetilých pannách (Mt 25,1-13).

Zatímco naplnění našeho lidského ducha jsme dostali darem z milosti, při uvěření, na naplnění Duchem v naší duši musíme dbát my sami. My rozhodujeme o tom, zda budeme naplěni Duchem i v duši. protože pouze skrze naplnění duše můžeme Kristův život skrze Ducha projevovat i navenek, tak aby nesl ovoce Ducha: Lásku, radost, pokoj.... Procesu neustálého naplňování duše Duchem, se říká "spása duše" (Jak 1,21// 1Pt 1,22). Spása duše je synonymní ke vstupu do Království, protože jen ti, kteří budou mít svou duši spasenou, budou spaseni i v Království. O spásu duše musíme usilovat.

Jinými slovy - za naplnění Duchem, se musí PLATIT CENA, není to zadarmo neboli z milosti. Pokud tuto cenu nezaplatíme, Duch svatý zůstane jakoby uvězněn v našem duchu a nebude mít možnost se z ducha rozšířit do duše, naplnit, ji, ovládnout ji a očistit ji, tak, aby byla schopna milovat Boží Láskou - jak Boha, tak lidi. Nebude moci se projevovat skrze nás.

Cílem je, aby naše mysl se stala myslí Kristovou (1Kor 2,16//Ef 4,23), city, aby se staly city Kristovými (Ř 5,5) a naše vůle, aby byla zajedno s Boží vůlí (Mt7,21-23). To je dosažitelné pouze maximálním naplněním Duchem svatým. Čím více jsme naplněni Duchem, tím více a inzenzivněji prožíváme Ducha Kristova, tím více jsme schopni rozeznat hlas a vjemy Ducha svatého a plnit tak Boží vůli. A dále, pokud takto naplněni Duhem Boží vůli činíme krok za krokem, vede to k ještě většímu naplňování Duchem svatým.

Nebudeme-li mít takovéto naplnění Duchem, pak i naše kázání Evangelia lidem bude neúčinné. Sdělíme jim pouze nějaké rozumové informace, ("přesvědčivá slova lidské moudrosti") o Evangeliu, ale bude to bez moci Ducha (1Kor 2,4), která by zasáhla jejich srdce, aby skutečně (a nikoli jen ruzumově) uvěřili v Krista.

Bez takového naplnění Duchem nemůžeme sloužit ani jako údy Církve, protože princip by byl stejný jako v předchozím odstavci. Naše služba by nevedla k předávání milosti a Kristova Života v moci Ducha.

Aby mohlo dojít k maximálnímu naplnění naší duše Duchem svatým, je třeba aby duše byla vyprázdněná od všeho cizího, od světské náplně. Jako nevěřící jsme ve starém životě milovali určité věci a ty se snaží přetrvávat v nás dál i jako ve věřících a pokud jim to dovolíme, budou naplňovat naši duši (mysl, city a vůli) i po uvěření. A podotýkám, budou se o to snažit celý náš život až do smrti. Pokud povolíme tělu, máme to okamžitě zpátky. Proto je psáno:"Kdo nanelzne duši svou ztratí ji, a kdo by ztratil duši svou pro Mne, ten ji nalezne."(Mt 10,39) A dále:"Co je platno člověku, kdyby všechen svět získal, kdyby sám sebe (=duši) ztratil..."(Mt 16,26). Vidíme, že duše, sídlo našejo (ega), je spojená s tímto světem (satanským systémem, nad kterým on vládne). A duše hladoví po tom, být naplněna světem, jinak se střašlivě nudí.

Procesu vyprázdnění duše říká Písmo "vzít svůj kříž a zapřít svou duši", což je princip učednictví. Stát se učedníkem, znamená právě toto: A naopak, bez tohoto nikdo nemůže být Kristovým UČEDNÍKEM, nemá na to sílu (Mt 10,37-39// Mt 16,24-26// Lk 9,23// Lk 14,26-27+33// Lk 17,32-33). Může být věřícím v obrovském ZÁSTUPU kolem Ježíše, nikoli však UČEDNÍKEM, natož pak služebníkem, vyučeným dělníkem (otrokem).

Toto vše je krátce vyjádřeno v jediné větě od Jakuba, který charakterizuje skutečnou,  pravou ZBOŽNOST:"Domnívá-li se někdo, že je zbožný, a přitom nedrží na uzdě svůj jazyk, klame své srdce, jeho zbožnost je marná. Zbožnost čistá a neposkvrněná před Bohem a Otcem je toto: navštěvovati vdovy v jejich soužení a zachovávat se neposkvrněným od světa."(Jak 1,27)

Mluví se zde o třech věcech: o jazyku, o lásce a o neposkvrněnosti od světa.
Přičemž centrálním bodem je právě neposkvrněnost od světa neboli (výše vysvětlené), vzetí svého kříže a zapření své duše (svého JÁ, ega - viz.:"S Kristem ukřižován jsem. Nežiji už , ale žije ve mně Kristus" - Ga 2,20 ) Jestliže totiž budu poskvrněn od světa, nebudu naplněn Duchem svatým a proto nebudu mít vůbec moc Ducha milovat ani držet na uzdě svůj jazyk. A má zbožnost bude marná.

Jak v praxi zapřít svou duši a její světské choutky? Máš svůj oblíbený televizní seriál nebo film či počítačovou hru apod.? Čteš si rád světské knihy a časopisy? Posloucháš oblíbenou světskou hudbu? Máš nějaké jiné světské koníčky a zájmy? Existuje nějaký hřích, který tě svádí více než jiné hříchy?

S tím vším je třeba se postupně naučit vypořádat a zvítězit nad tím (stát se duchovně mládencem - 1Jan 2,12-15), jinak nelze být Kristovým učedníkem naplněným Duchem svatým a nesoucím ovoce Ducha a nelze činit Boží vůli. O tom samém píše právě zmiňovaný 1Jan:"Nemilujte světa, ani těch věcí, které na světě jsou. Miluje-li kdo svět, není Lásky Otcovy v něm."

Podstatou pravé zbožnosti je být maximálně naplněn Duchem svatým. A to není možné, jsme-li světští, zesvětštělí věřící. Jsme-li světší, zesvětštělí, pak jsme jako miliardový zástup katolíků, kteří formálně chodí do kostela, ale po návratu z něj žijí normální světský život jako každý jiný nevěřící. Toto se týká také velkých lidových církví v protestantismu. A týká se to i nás samých, protože zatímco dnes mohu být radikálně oddán Ježíši a být Jeho učedníkem, tak eroze tohoto světa může během 10 let postupně a plíživě způsobit, že mohu být nakonec stejně zesvětštělý jako miliarda katolíků a evangelíci. Tím nechci samozřejmě nikoho urazit. Jen konstatuji fakta. Mezi tou masou se najdou i tací, kteří to jejich náboženství mohou brát skutečně vážně. Mezi ně patří ti, kteří tu s námi diskutují na Granu. Ale těchto vzdělaných (kovaných) katolíků není mnoho. Většinou jsou to jen duchovně nevědomé masy, zahřívači kostelních lavic, jejich život se nijak neliší od nevěřících.

Naplněni Duchem můžeme tedy být jedině, když odvrhneme všechny světské věci, po nichž naše stará neobnovená duše prahne. Cílem je obnova duše:"Protož prosím vás, bratří, skrze milosrdenství Boží, abyste vydávali těla svá v obět živou, svatou, Bohu libou, rozumnou službu vaši. A nepřipodobňujte se světu tomuto, ale proměňtež se obnovením mysli (součást duše) vaší, tak abyste zkusili, jaká by byla vůle Boží dobrá, libá a dokonalá."(Ř 12,1-2)

Čili máme se vyhýbat všemu, co v sobě nese mysl tohoto světa. A čím to nahradíme? Božím Slovem, které jediné, protože je myslí Boží, může spasit (obnovit a očistit) naše duše (Jak 1,21). V Žalmu 119 máme postup, jak mládenec udrží svou cestu čistou. Jedině pomocí Božího Slova a také, jak píše Efezským zpíváním duchovních písní ve shromáždění i v soukromí. A nejlépě nových písní, k jejichž slovům i melodii nás momentálně inspiruje Duch svatý (Ef 5,18-19). Tyto věci nás ještě více naplňují Duchem.


Naplnění Duchem svatým je v NZ nazváno "chodit(žít) jako MOUDRÝ."(Ef 5,15).


To je způsob, JAK být naplněn Duchem svatým. Další, složitější otázkou je, jak v tomto naplnění setrvat, vytrvat a jak ho zachovat. Duch svatý totiž automaticky neutralizuje vše nečisté, jsme-li jím naplněni. Tvoří kolem nás ochrannou bariéru, kudy jen ztěží může proniknout nějaká nečistá duchovní infekce. A zbavit se tohoto naplnění Duchem, jestliže nás pokouší nějaká nečistá věc, vyžaduje vynaložení určité síly vůle, protože toto naplnění chrání i naši vůli, aby byla poddaná Pánu.

Jak tedy setrvat v plnosti? Když jsme naplněni Duchem, má být naším hlavním cílem snaha líbit se Pánu, v Duchu samozřejmě, (2Kor 5,9) a běžet svůj běh víry tak, abychom doběhli jako první věřící ze všech na světě, abychom jako jediní získali zlatou medaili a první stupínek vítězů. O to se samozřejmě máme snažit všichni, jako ve skutečném závodě, avšak pouze jeden z nás, bude skutečný vítěz. Toto není podobenství, ale to má být náš skutečný cíl, jednoho každého z nás. Nejhorší pro naplnění Duchem je nemít žádný cíl a bezcílně se poflakovat po městě (obrazně řečeno). Proto ten náš cíl podle apoštola Pavla (1Kor 9,24-27). Zahálka je v tomto ohledu nejhorší - vidíme jak dopadl král David, když nešel do boje se svou armádou, ale zůstal nečinně v paláci.

(Někdy mám z některých protestantů dojem, že jim stačí "být v Kristu", nečinně se položit na gauč a tam setrvat až do konce života. Tomu se říká zakopání své hřivny do země.)

Proto dalším krokem, je nechat se Duchem svatým vést do konání Boží vůle. Duch svatý zjevuje krok za krokem svoji vůli, a jestliže my ji postupně plníme, pak nás Duch svatý naplňuje stále více a hlouběji.

Boží vůli plníme jako Pán Ježíš. Každé Jeho Slovo a každý čin byl inspirován Bohem Otcem. Neudělal ani jeden čin sám ze sebe. Ani jedno slovo neřekl sám ze sebe. Dělal pouze to, co mu ukazoval Otec, že má dělat, slovem i skutkem (Jan 8,26 //J 8,38// Jan 14,10// Jan 5,19-20). My tak dokonalí jako On být nemůžeme, ale můžeme usilovat o to, být v tom co nejlepší, doběhnout jako první.

"Kdo říká, že v Něm zůstává, musí sám také žít, tak, jak žil On." (1Jan 2,6)

Abychom však tuto vysokou metu byli schopni žít, musíme udělat hlavní věc k tomu potřebnou, první a nezbytný krok - zachovávat se neposkvrněnými od světa. Neboli být SVATÍ, což je synonymum pro ODDĚLENÍ se pro Boha (od světa).


Viz. můj článek SVATÍ (ODDĚLENÍ) BUĎTE 1Pt 1,16    - I.-IV díl


















Re: Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. září 2011 @ 20:36:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jestliže mluvíme o pravé zbožnosti podle Jakuba, je třeba si vysvětlit, co to znamená držet svůj JAZYK NA UZDĚ.

Věřící namluví tolik zbytečných slov, že nad tím zůstává rozum stát. Vzorem pro správné mluvení je Pán Ježíš. Mluvil pouze to, co mu dával mluvit Duch svatý. Ani slovo navíc a ani o slovo méně. Když měl mlčet, mlčel, protože třeba momentálně něco vnímal.

My pochopitelně takovou dokonalost nedokážeme vyvinout. Ale můžeme v tom být pokud možno co nejlepší.

Mluvme pouze to, k čemu nás inspiruje Duch svatý. Mluvme z moci Ducha svatého. Z "přetlaku" Ducha.

Příklad: Jste na shromáždění a máte na mysli něco říci. Vnímáte ale, že pro ta slova není teď ten správný čas nebo že je vůbec nemáte říkat. Přesto je řeknete. Bez moci Ducha. Výsledkem je, že nerozsíváte život těm, kdo vás poslouchají, ani sobě samému. Výsledkem je, že přinášíte smrt a ne život. Místo aby vaše slova občerstvila ducha posluchačů, včetně vás a aby vás po jejich pronesení Duch svatý ještě více naplnil, tak vaše slova byla ubíjející pro všechny.

Nebo naopak na shromáždění neřeknete to, k čemu vás Duch svatý momentálně inspiruje, nebo to poselství předáte ve špatný čas. Necháte Boží Slovo padnout na zem.

Nehledě na to, když se začnou věřící na shromáždění (nedej Bože uprostřed) bavit o tom, co dnes měli k obědu apod.














]


Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy