Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 177, komentářů celkem: 429703, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 780 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116597264
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Jednota Ducha ve svazku pokoje
Vloženo Sobota, 29. říjen 2011 @ 18:53:12 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Willy

Na začátku 4. kapitoly svého dopisu Efezským je apoštol Krista Ježíše a vězeň v Pánu, Pavel, prosí, aby žili způsobem hodným Božího povolání, o němž mluví v předchozích kapitolách, a aby se s veškerou pokorou a mírností, s trpělivostí navzájem snášeli v lásce a pilně zachovávali jednotu Ducha ve svazku pokoje.

V 1. kapitole 1. Timoteovi posílá Timotea do Efezu, aby nařídil jistým lidem, aby neučili odchylným naukám a nezabývali se věcmi, které vedou spíše k hloubání, než k Boží správě, která spočívá na víře, přičemž cílem tohoto nařízení je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímnosti (nepředstírané) víry. Od toho se někteří odchýlili a obrátili se k prázdnému mluvení. Chtějí být učiteli Zákona, a nechápou ani to, co říkají, ani to, o čem se tak jistě vyslovují.

Ve 4. kapitole 2. Timoteovi jmenuje několik spolupracovníků, kteří Pavla opustili a pak říká, že ho při jeho první obhajobě opustili všichni. A nakonec Pán Ježíš skrze apoštola Jana právě vůči církvi v Efezu pronáší výrok: "Ale to mám proti tobě, že jsi opustil svou první lásku. Rozpoměň se, odkud jsi spadl, učiň pokání a začni jednat jako dřív." Pro ty, kdo tak učiní a vítězí má odměnu v podobě práva jíst ze stromu života, který je v Božím ráji. Podotkněme, že se jedná o právo jíst ovoce stromu života, jímž je především Boží láska.

Takže tu máme Pavlovu prosbu k Efezským v duchu Pánova nového přikázání: milujte se návzájem, jako Já jsem miloval vás. Po té následuje potřeba poslat do Efezu Timotea, aby nařídil jistým lidem, aby neučili odchylným naukám, které vedly lidi k něčemu jinému, než aby se milovali navzájem, abychom v závěru zjistili, že Efežští tím, že opustili Pavla respektive Pavlovu službu, spolu s ní opustili i svou první lásku. A nebyla tam vyjímka jako v jiných sborech, kde se neprovinili všichni.

Jak ale tohle souvisí se zachováváním jednoty Ducha ve svazku pokoje? Hodně! Nebudu-li totiž milovat ty, s nimiž mám tuto jednotu zachovávat, pak ji prostě zachovávat nebudu, poněvadž mi bude chybět ta správná a jedině Bohem přijatelná motivace. A tím, že nezachovávám Pánovo nové přikázání, dávám najevo, že nemiluji Pána. Naopak milováním se navzájem neboli zachováváním Jeho přikázání dávám najevo, že Ho miluji a pak pro mě není těžké být pilný v zachovávání jednoty Ducha ve svazku pokoje, protože pak mám s Pánem i se svatými pokoj; tutéž mysl, tytéž city a shodnou vůli. Jaký pokoj může mít ten, kdo nemiluje věřící, bratry a sestry? Snad jedině falešný, Pánův však nikoli.

Efežští svatí, s nimiž si dal Pavel tolik práce, včetně jejich starších, možná proto, že byli jeho srdci nejbližší, v té nejdůležitější věci selhali. Opustili nejprve Pavla, jeho službu, a jako následek tohoto opuštění opustili i svou prvni lásku; a všechno, co měli dělat, dělali jakousi setrvačností. To se však Pánu nelíbilo a nelíbí se mu to jistě ani dnes, protože je tentýž - včera, dnes a navěky. Proč se Mu to nelíbí? Protože bez první lásky nemohou zachovávat jednotu Ducha ve svazku pokoje, na níž Mu tolik záleží. Ale Pán je neopustil a přichází se řešením = pokáním = změnou smýšlení a jednání.

Co nebo lépe řečeno Kdo je touto jednotou Ducha, kterou je třeba zachovávat a to tak, že pilně, a ve svazku pokoje? Touto jednotou je Sám Pán Ježíš Kristus jako naše jednota, za níž se modlil v 17. kapitole ev. Jana. Když jsme v Něm, jsme-li v Duchu, pak máme a zachováváme jednotu Ducha. Jsme-li mimo Něj, jsme-li v těle (duši), pak tuto jednotu nemáme a nemůžeme ji tudíž ani zachovávat. On se stal jako poslední Adam Duchem oživujícím (1. Kor. 15:45b), který žije v našem duchu a dává nám svůj život, takže můžeme žít Jeho život, jak prohlásil apoštol Pavel: žít pro mne znamená Kristus... To znamená, že zachovávání jednoty Ducha ve svazku pokoje, je otázkou života. Žijeme-li svůj život (zřejmě jako Efežští), nejsme s to, zachovávat Pánovo přikázání a jednotu Ducha. Žijeme-li skrze Něho, skrze Krista (Jan 6:57) tím, že Ho jíme (i pijeme z Jeho Ducha a dýcháme vzýváním Jeho jména), pak Jeho život v nás vyprodukuje a vypůsobí všechno, co Bůh chce. Konec konců přece právě Pánu Ježíši Otec vydal svědectví, že je Jeho milovaným Synem, v němž našel zalíbení (pro Jeho způsob Otci podřízeného života) a Jeho jediného také máme poslouchat (L 3:22, Mk 9:7-8). Náš vlastní přirozený život se Bohu nikdy líbit nemůže a nebude, což dal jasně najevo tím, že nás nechal ukřižovat s Kristem. Skrze kříž Golgoty s námi prostě skoncoval jednou provždy! Halellujah! Amen.

Tak co, začneme poslouchat nebo si dál budeme dělat, co chceme, vědouce, že nepatříme sami sobě, ale bylo za nás zaplaceno výkupné?! Učiníme pokání, změníme smýšlení a staneme se vítězi pro Pána, nebo budeme patřit mezi poražené, kteří s žádnou odměnou v budoucím věku počítat nemohou?! Apoštol Pavel je jistě dobrým příkladem a vzorem správného Božího služebníka a Pavel před svým odchodem věděl, že Pán má pro něho korunu (věnec) spravedlnosti. A chvála Pánu nejen pro něho, ale i pro všechny, kdo milují Pána a Jeho zjevení (příchod). Kéž je to i náš případ. Amen.


"Jednota Ducha ve svazku pokoje" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. říjen 2011 @ 09:36:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jsme-li mimo Něj, jsme-li v těle (duši), pak tuto jednotu nemáme "...

Sebestředné plky náboženského blouznivce, který si stále ještě plete duši s tělem.

Který volá po jednotě Ducha, kterou evidentně nikdy nezakusil.


Pak jsou to všechno jen vyprázdněné fráze Písma bez původního náboje, bez původního obsahu.


Apoštol Pavel je pro nás jistě vzorem správného Božího služebníka (jako i ostatní svatí v nebi) - ovšem je pro nás také vzorem ve své ryzosti a opravdovosti své víry, ve své pokoře jak vnímal svoji osobu (jako nejmenší z bratří).



Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 30. říjen 2011 @ 12:48:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se k tomu vyjadřuješ když jsi zcela mimo a evidentně křesťanům nerozumíš?


]


Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 30. říjen 2011 @ 15:11:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Willy:      ..."Jsme-li mimo Něj, jsme-li v těle (duši), pak tuto jednotu nemáme "...

   oko:    ---Sebestředné plky náboženského blouznivce, který si stále ještě plete duši s tělem.----
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


oko,
(mimo tvé soutěžení a vášnivé boje),mám za to,že Willy chtěl vyjádřit  ,že někteří jsou ještě stále v prvním Adamovi,a někteří v "druhém Adamovi".(V Kristu ,tedy v Duchu ,tím i v Otci ) Který jest Vládcem pokoje, kterému patří čest i sláva. Amen.




]


Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. říjen 2011 @ 19:15:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."mám za to,že Willy chtěl vyjádřit ..."...


Děláš mu advokáta?

Mám za to, že Willy vůbec neví, co chtěl vlastně vyjádřit. Snad že tělo = duše?


]


Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 30. říjen 2011 @ 19:34:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

to, že ty nevíš, co chtěl willy vyjádřit, tady zřejmě překvapí málokoho a to, že to nevědění hodíš na williho zase nepřekvapuje mě. Toník i vlastik poznali a pochopili, co chtěl willy vyjádřit stejně jako to, že oko nikoli.

Co tě baví na vyjadřování se k věcem, o nichž "nemáš páru" a jsou pro zebe "španělská vesnice" neboli nevíš, "která bije?"


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 30. říjen 2011 @ 19:35:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: ... jsou pro tebe ...


]


Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 02. listopad 2011 @ 12:44:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Děláš mu advokáta?---

Jen jsem pochopil ,co chtěl Willy vyjádřit .Chtěl vyjádřit že  jsou duše - lidé kteří sice mluví,chodí,ale jsou mrtví.Jsou to ti ,kteří memají Ducha svatého, jsou pudoví - ti,kteří se znovu nenarodily.Chceš- li přímo - hadí plémě po Adamovi.Působící roztržky (vedeni svou vlastní vášní a žádostivostí,nikoli však Bohem) a nemohou vědět, co je to svazek pokoje a jednota Ducha. 
                                                                                                                                     Milost i Tobě.v.


]


Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 30. říjen 2011 @ 14:00:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
..."Jsme-li mimo Něj, jsme-li v těle (duši), pak tuto jednotu nemáme "...

  Willy, ty si pleteš tělo a duši jako si někteří pletou duši a ducha, nebo cos tím myslel? Mělo tam být "..., jsme-li v těle nebo duši, pak tuto jednotu nemáme ... " jak tomu tvém textu rozumím?



Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 30. říjen 2011 @ 14:10:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, nepletu si tělo a duši; rozumíš tomu dobře, Toníku.:-)

Lépe by možná bývalo bylo napsat ... v těle nebo duši ..., ale protože to před Bohem vyjde nastejno, jsme-li v těle nebo v duši, napsal jsem to tak, jak jsem to napsal.


]


Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 30. říjen 2011 @ 15:49:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Já tě chápu, a pochopil jsem, že si oko ten tvůj výrok vytrhnul, převrátil jak se mu to hodí a použil ke svojí vlastní škodě.


]


Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 07:18:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoli ke své škodě, ale k vašemu užitku.

...jsme-li v těle (duši)...


Zde je vidět nesmyslnost vašeho bludu, lidská neudržitelná konstrukce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 07:19:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen ji zkus doložit Písmem!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 10:57:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Římanům  8:5    |  Ti, kdo dělají jen to, co sami chtějí, tíhnou k tomu, co je tělesné; ale ti, kdo se dají vést Duchem, tíhnou k tomu, co je duchovní.
  • Římanům  9:8    |  dětmi Božími nejsou tělesné děti, nýbrž za potomky se považují děti zaslíbené.
                                                          Agapé satanas!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 17:50:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 A kde máš to tělo (duši), roztomile hloupočký satanáši?


]


Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 21:21:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- A kde máš to tělo (duši), roztomile hloupočký satanáši?---

Tělesnost - pudovost - znamená nenechat se vést Bohem , jen svou vlastní rozumností - lidskou myslí ( ctižádostí, žáště,závistí,nenávisti,vraždy,smilstva,soutěživost ,roztržky - prostě lidská "oduševnělost" )

       Řečeno roztomile :   myšlení z člověka, ne z Boha.

 Co má společného pravost s nepravostí?


]


Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. listopad 2011 @ 10:44:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já po tobě nechtěl kecy v podobě bláznivých lidských konstrukcí, ale potvrzení z Písma.

Že tělo a (duch) jedno jsou.


]


Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 01. listopad 2011 @ 12:12:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků... A tak mohou i mrtvé duše (bez D/ducha)  pochovávat své mrtvé...


]


Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. listopad 2011 @ 16:39:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A tak mohou i mrtvé duše (bez D/ducha)"...


Co je to ten D/duch?

a kde o D/duchu  Písmo hovoří konkrétně?


]


Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. listopad 2011 @ 21:04:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zhruba na 300 místech.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 02. listopad 2011 @ 22:02:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak a díky cizinče :-)

oko,mám Tě rád, jen to zbytečně přeháníš.

Adam byl stvořen jako duše živá, ale propadl smrti!  Byl "odtrhnut od Ducha" v ten den,kdy pojedl ze stromu. Byl duše mrtvá!

A já byl taky... Proto Pán Ježíš říká: "nech mrtvé pochovávat své mrtvé,a jdi za mnou".

 V Pánu (druhém Adamovi)  jsme zase duše živá ,protože nás přitáhl k sobě. Smíme se tak v Duchu vždy radovat.

  




]


Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 17:53:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Zhruba na 300 místech"...???

Proč jsi tedy neuvedl alespoň jedno takové místo v Písmu, které konkrétně mluví o  D/duchu?


Ve všech tvých odkazech figuruje buď duch nebo Duch - ale nikdy ne obojí dohromady, žádný D/duch.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 20:39:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je jeden z těch cca 300 veršů - Ř 8:16 Sám ten Duch svědčí spolu s naším duchem nebo: dosvědčuje (dosl. spolusvědčí) našemu duchu, že jsme děti Boží.

A jinak je pro překladatele problém použití velkého nebo malého "D/d", protože jde o dva duchy v jednom. Např. 1K 6:17 - Kdo se však připojuje k Pánu, je s Ním jeden duch. To znamená, že Pán, který se stal ve vzkříšení Duchem oživujícím (1K 15:45b) a člověk - tedy jeho lidský duch jsou jeden duch. Kdo a jak, podle čeho rozhodne, kdy kde napsat malé nebo velké D/d, když jde o dva duchy, kteří se stali jedním (smíšeným) D/duchem?

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. listopad 2011 @ 10:27:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." když jde o dva duchy, kteří se stali jedním (smíšeným) D/duchem?"...




Dost možná že v tomto tkví ta hereze z nepochopení.

Společenství lidského ducha s Duchem svatým není jakýsi hybrid - smíšený D/duch!

Společenství dítěte v otcově náručí se nastává jakýmsi monstrem - Leviatanem, jsou to pořád dvě samostatné bytosti, které spojuje láska.


Když Pavel prohlašuje: "Nežiji už já, ale žije ve mě Kristus" - znamená to, že starý hříšný Pavel se proměnil, stal se lepším Pavlem - pro své živé společenství s Kristem, které člověka proměńuje do skutečného Božího obrazu. A tak člověk se připodobňuje Bohu, ale nikdy nepřestává být sám sebou, nikdy nepřestává být osobou. Vždyť jen osobu je možno milovat!


Je třeba nezapomínat, že v člověku nepůsobí jen Duch svatý samostatně, že cokoli Duch koná, vždy jsou přítomny i zbylé dvě božské osoby - Otec a Syn.
Není tedy jen společenství lidského ducha s Duchem svatým, ale zároveň je také společenství s Otcem i se Synem (J 14,23).

V opačném případě - když bychom připustili, že by Duch mohl dělat něco samostatně - máme zde herezi triteismu - trojbožství.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. listopad 2011 @ 14:10:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

jsi už opravdu trapný. Nevíš nic o tom, co píšu, poněvadž jsi to nezažil, nepoznal, nemáš s tím žádnou vlastní zkušenost, vůbec tomu tudíž nerozumíš a chceš mi to vysvětlovat?! To nemůžeš myslet vážně!:-(

Ach jo!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 21:10:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Já jsem uvedl všecha ta místa. Proč bych měl vytrhávat jedno? Můžeš si v klidu pročíst všechna místa, kde se v písmu píše o duchu člověka či o Duchu svatém nebo o jiném významu slova Duch.

  K čemu se vlastně ptáš kde se píše o duchu člověka v písmu? Chceš se něco dozvědět? Když ti odpovím, bude ti to k něčemu užitečné?


]


Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 02. listopad 2011 @ 22:18:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A tak mohou i mrtvé duše (bez D/ducha)"...

Ok,napíšu pro Tebe ještě jinak: ...  A tak mohou být i mrtvé duše - bez Boha(Ducha)

----Co je to ten D/duch? ---

       To je Bůh, oko. Ten ,který do nás vložil ducha. Nebeský Otec.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 18:07:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zde je vidět nesmyslnost vašeho bludu, lidská neudržitelná konstrukce.


  Oko, vždyť ty si ani nepochopil, co Willy v té výše uvedené větě napsal, jak tedy můžeš vědět, že je to blud?

  Jsi jasnovidec, nebo jeho bratranec?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 19:49:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě proto, že pochopil - a vím, že se jedná o blud, tak volám po důkazu Písmem.

To abyste si to uvědomili ....!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 19:56:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Takž jsi pochopil, že si Willy neplete tělo a duši?

  O kom jsi tedy psal větu "Sebestředné plky náboženského blouznivce, který si stále ještě plete duši s tělem."?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. listopad 2011 @ 10:48:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale to víš, že si plete duši s tělem. Ostatně ty taky.

Život podle těla není životem podle duše.

Lidská duše s tělem naopak bojuje. Touhy těla jsou většinou u každého v rozporu s vrozenou touhou lidské duše po Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 01. listopad 2011 @ 23:26:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale to víš, oko, že opět, jak jinak, lžeš!:-( Neboť si nepletu duši s tělem ani nevím, proč bych si je mě, plést! A ani Tonák si je neplete! Proč o nás píšeš lži?:-(

Touhy těla jsou většinou u každého v rozporu s vrozenou touhou lidské duše po Bohu.

Mohu vydat svědectví, že mé duši předtím, než jsem uvěřil, bylo naprosto cizí toužit po Bohu, tzn. že o žádné vrozené touze po Bohu nic nevím, což bych podle toho, cos napsal vědět měl!

Kromě toho apoštol Pavel napsal Římanům (3:10-18) - ‚Není spravedlivého, není ani jednoho, není, kdo by rozuměl, není, kdo by horlivě hledal Boha. Všichni se odchýlili, společně se stali nepotřebnými, není, kdo by činil dobro, není ani jeden. Jejich hrdlo je otevřený hrob, svými jazyky mluví lest, pod jejich rty je hadí jed. Jejich ústa jsou plna kletby a hořkosti, jejich nohy jsou rychlé k prolití krve, na jejich cestách je zkáza a trápení, cestu pokoje nepoznali; není bázně Boží před jejich očima.‘

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 02. listopad 2011 @ 04:45:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, náš kámoš oko si pořád plete duši s duchem, zaměňuje je navzájem a pak píše něco ze své tělesné podstaty, navíc okořeněné nenávistí vůči kristovcům. Osobně znám lidi a Písmo o nich mluví, že budou pronásledovat pro Ježíšovo Jméno a myslet si, že se tím zalíbí Bohu. Oko si nedokáže přiznat, že je Boží nepřítel a pořád to dokazuje svým napadáním Slova Božího. Mám za to, že tyto útoky budou dále stoupat a růst. Realita duchovního boje je u katolíků nulová. Oni rozlišují jenom katolické a to ostatné, které je potřeba zotročit a zničit. Naproti tomu Kristovec rozpoznává Duchem Božím v sobě svého duchovního sourozence, protože jsou stejné podstaty. Tohle nikdy neobrácený člověk nepochopí, zrovna jako Ty, nebo já nikdy nepochopíme, jaké je to mít v sobě tělesný život(plod miminka), narozdíl od duchovného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. listopad 2011 @ 18:32:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Mohu vydat svědectví, že mé duši předtím, než jsem uvěřil, bylo naprosto cizí toužit po Bohu, tzn. že o žádné vrozené touze po Bohu nic nevím"...




Tak jak je možné, že jsi uvěřil, když touha po Bohu ti prý byla tak naprosto cizí?


Proč jsi tedy vlastně uvěřil, když jsi po Bohu prý vůbec netoužil?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 02. listopad 2011 @ 22:45:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jak je možné, že jsi uvěřil, když touha po Bohu ti prý byla tak naprosto cizí?

Proč jsi tedy vlastně uvěřil, když jsi po Bohu prý vůbec netoužil?


Tak na to se zeptej Boha - Ten za to může a je to Jeho dílo! Přiznám se totiž, že ani já dodnes pořádně nevím, jak na to přišel a co Ho k tomu vedlo - kromě lásky samozřejmě; ta je jasná, poněvadž Bůh je láska. Zkrátka - já jsem Boha nehledal, to On hledal mě a nepřestal, dokud mne nenašel, a pak se mi dal poznat - Sláva Bohu! Amen.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 17:46:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, je to jeho dílo.
Bůh stvořil každého člověka se závislostí na Bohu.

Bez ohledu na to, zda si to člověk uvědomuje nebo neuvědomuje, bez ohledu zda je chytrý nebo hloupý, vzdělaný či nevzdělanec - všichni bez výjimky podvědomě toužíme po kontaktu, po spojení, po společenství s Bohem. Tato touha je vlastní lidské přirozenosti - můžeš si ji popírat jak chceš.


Touha po Bohu u každého člověka, pohany nevyjímaje.

Vždyť co říká apoštol Pavel pohanským Řekům?

(Sk 17,22-28)
Pavel se tedy postavil uprostřed Areopágu a řekl: "Muži athénští, vidím, že jste v každém ohledu velice nábožní lidé .
Když jsem tu totiž procházel a pozoroval, co uctíváte, našel jsem také oltář, na kterém je napsáno: 'Neznámému bohu'. Koho tedy uctíváte nevědomě, toho vám já zvěstuji.
Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama.
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco potřeboval, protože on dává všem život i dech i všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. listopad 2011 @ 16:58:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ale to víš, že si plete duši s tělem. Ostatně ty taky.

  Proč máš potřebu stále o mně lhát?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. listopad 2011 @ 18:38:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."pochopil jsem, že si oko ten tvůj výrok vytrhnul, převrátil jak se mu to hodí a použil ke svojí vlastní škodě."...


Vyzval jsem tě, abys "... jsme-li v těle (duši)..." doložil Písmem. 
Tam jsi měl příležitost dokázat, kdo z nás dvou se plete. Proč jsi vůbec nereagoval a nepodal důkazy?


]


Být v duši - Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. listopad 2011 @ 21:02:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Proč bych ti měl podávat důkazy k něčemu, co sis vymyslel? Vymyslel sis, že si Willy plete tělo s duší. Což si neplete ani Willy, ani nikdo jiný. Ale ty si dál meleš svoji lež o druhém člověku.

  Chápeš, že pokud si vymyslíš nějakou kravinu, nevím proč se domníváš, že si tebou vymyšlenou kravinu myslí někdo druhý a chceš, aby ti tu tebou vymyšlenou kravinu dokázal písmem, že jednáš poněkud pošetile a nekonzistentně?

  Kromě toho jsi mne zatím k ničemu nevyzval.


  Proč bych ti měl vůbec podávat důkazy z písma? Tebe by zajímalo, co se k tématu píše v písmu? Bral bys něco napsané v písmu jako "důkaz" nebo by to bylo stejné jako s tvojí "svobodou hřešit" proti které je v písmu hned několik přímých a jasných míst?


  Proč bych ti měl vůbec podávat důkazy z písma? Kdyby v písmu bylo napsáno, že rozdělení vytváří lidé duševní, kteří nemají Ducha, posměvači, kteří mají svobodu hřešit podle svých vlastních bezbožných žádostí, bral bys to jako "důkaz", že "být v duši" je problém pro jednotu v Duchu?

 


]


Být v duši - Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 13:14:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vymyšlenou kravinou bylo Willyho: ...jsme-li v těle (duši)...

Vyzval jsem tě k doložení Písmem <u><i><a href="http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=comments&op=Reply&pid=179730&sid=11984&mode=nested&order=0&thold=0">zde</a></i></u>.


]


Být v duši - Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 13:14:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vymyšlenou kravinou bylo Willyho: ...jsme-li v těle (duši)...

Vyzval jsem tě k doložení Písmem zde.


]


Být v duši - Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 21:27:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, v tom svém příspěvku jsi vyzval k doložení písmem sama sebe. Což bylo logické: Vymyslel sis nějakou kravinu (že si willy plete duši s tělem), měl bys jí tedy logicky také dokládat.


  Willy napsal, že pokud je někdo v těle či duši, tak je mimo jednotu v Duchu. Což je pravda a Willy to napsal dobře. Jednota křesťanů je opravdu v Duchu, ne v duši nebo těle.

  To že jsi ty nepochopil co Willy napsal je věc jiná.

  Vlastně by mne zajímalo, jestli už jsi to pochopil a jestli chápeš, že ani willy, ani já i nepleteme duši a tělo? Dokonce si nepleteme ani duši a ducha.


]


Být v duši - Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 21:44:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Být v duši - Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. listopad 2011 @ 08:31:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Willy napsal, že pokud je někdo v těle či duši, tak je mimo jednotu v Duchu."...


V čem konkrétně se podle tebe  liší člověk, který je v těle od toho, který je v duši? Ze to tedy Willy spolu s tebou rozlišujete a uvádíte zvlášť jako dva příklady.

Můžeš mně vysvětlit, jak poznám člověka " v těle" od člověka "v duši"?


]


Být v duši - Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. listopad 2011 @ 14:30:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tělesný člověk žijící podle těla je člověk žijící v (otroctví) hříchu spějící ke smrti svým přirozeným životem, jehož vyjádřením jsou skutky zmíněné apoštolem Pavlem v Ga 5:19-21.
Duševní/přirozený člověk žijící ve své duši se zase zabývá lidskou moudrostí/filozofií, lidskou kulturou, popř. i náboženstvím a snažící se žít dobrým, ale stále svým vlastním přirozeným lidským životem.
Oba tyto způsoby žití vyjadřují jen člověka samého.

Duchovní člověk nežije svým lidským životem, ale skrze Krista Jeho Božským věčným životem pro vyjádření Boha, nikoli sebe sama a navíc jako jeden z mnoha údů v Těle Kristově, které je v protikladu k jednotlivci. Proto apoštol Pavel napsal, že nežije on, ale Kristus v něm a že žít pro něho znamená Kristus.
Zkrátka duchovní člověk sdílí s Pánem Ježíšem Kristem jeden život, jedno žití v jednom (smíšeném) D/duchu, kde je Duch Boží smíšený s lidským duchem - viz 1K 6:17 Kdo se však připojuje k Pánu, je s Ním jeden duch. V tomto D/duchu má také skrze Krista přístup k Bohu Otci, který je Duch (J 4:24) a k Němuž jinak člověk ani přistupovat nemůže (J 14:6, Ef 2:18).

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 21:07:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

v čem podle tebe spočívá ten blud? Písmo jasně rozlišuje tělo a duši, stejně tak i já. Ale Bůh chce, aby člověk nechodil/nežil ani v těle ani v duši, nýbrž v D/duchu, tzn. chodil Duchem/podle Ducha, aby v něm mohl působit zákon Ducha života a osvobodit ho od zákona hříchu a smrti.

Ř 8:2-5 Vždyť zákon Ducha života v Kristu Ježíši mě osvobodil od zákona hříchu a smrti. Neboť co bylo Zákonu nemožné, protože byl bezmocný kvůli tělu, to učinil Bůh, když poslal svého Syna v podobnosti těla hříchu a jako oběť za hřích a odsoudil hřích v těle, aby byl požadavek Zákona naplněn v nás, kteří nechodíme podle těla, ale podle Ducha. Ti, kdo jsou živi podle těla, mají na mysli věci těla; ale ti, kdo jsou živi podle Ducha, myslí na věci Ducha.

1K 2:14 Duševní člověk (= žijící v duši, tzn. svým přirozeným lidským životem) však nepřijímá věci Ducha Božího, neboť jsou mu bláznovstvím a nemůže je poznat, protože mají být posuzovány duchovně (=duchem).

1K 3:1 A já, bratři, jsem k vám nemohl mluvit jako k duchovním, ale jako k tělesným, jako k nedospělým v Kristu.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. listopad 2011 @ 11:48:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."v čem spočívá ten blud? "...

Každému, kdo se zeptá, se usiluji odpovědět.
Písmo jasně rozlišuje tělo i duši člověka. Ale duši dává minimálně tři (spíš čtyři) rozdílné významy (rozdílný obsah pro slovo "duše"), podle toho, co měl svatopisec zrovna na mysli a co chtěl vyjádřit. Nelze tedy bezmyšlenkovitě vzít konkordací všechny výrazy "duše" a dávat jim na všech místech jeden stejný význam.


Tvůj blud spočívá konkrétně v tomto:
..."Ale Bůh chce, aby člověk nechodil/nežil ani v těle ani v duši, nýbrž v D/duchu,"...


To tvoje: "ani v duši" nedoložíš Písmem, ani kdyby ses rozkrájel.

(1 Kor 2,14) má tento význam: Člověk obdařený duší nepřijímá to, co pochází z Božího Ducha, Je to pro něho bláznovství...

"Člověk obdařený duší" - t.j. člověk odkázaný pouze na prostředky své přirozenosti - člověk tělesný (zde návaznost smyslu na 1 Kor 15,44). V každém případě je to protiklad duchovního člověka. Duchovní člověk je ten, na jehož prvním místě důležitosti v životě stojí Bůh, který je znovuzrozen ve křtu do Božího dítěte a všechno ostatní se tomuto vztahu podřizuje.



Bůh chce, aby člověk žil v těle, ale přitom chodil podle Ducha. Aby se touhy těla podřizovaly touhám ducha.


Jeden z významů obsahu slova "duše" je psýché - rozum, city, vůle, vášně a pod.

Toto "psýché" (duši) však mají i zvířata - má ji také lidské tělo. Ale "psýché" (rozum, vůle, city) má také lidský duch!


Zatímco každé "psýché" těla zaniká spolu s tělem ve smrti (Gn 6,17; Gn 7,22), "psýché" ducha u člověka přetrvává i po smrti těla. Lidský duch po smrti neztrácí rozum, ani city - neztrácí dokonce ani schopnost milovat.

Přesto člověk nemá dvě "psýché"

- a zde tkví tajemství Bohem stvořeného člověka coby  duše  žijící v těle (zde "duše" ve významu duch člověka, osobnost člověka).


Svou existencí ve světě viditelném a zároveň i ve světě duchovním se člověk odlišuje od všeho ostatního stvoření (Gn 2,20).
Člověk je stvořen k obrazu Boží Trojice a bez Boha nemůže existovat. Ani fyzicky, ani duchovně.
 
Úplný člověk je tedy společenství lidského těla, lidského ducha a Boha.
"Psýché" je pak plocha takto vytvořeného trojúhelníku (předivo vztahů mezi tělem, lidským duchem a Bohem).


Jakékoliv narušení (nefungování) tohoto přediva vztahů ve správném pořadí důležitosti:
nejdřív Bůh, pak duch člověka a nakonec tělo - snižuje kvalitu prožívaného života.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 01. listopad 2011 @ 22:51:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvůj blud spočívá konkrétně v tomto:
..."Ale Bůh chce, aby člověk nechodil/nežil ani v těle ani v duši, nýbrž v D/duchu,"...


To tvoje: "ani v duši" nedoložíš Písmem, ani kdyby ses rozkrájel.

Mt 10:39 „Kdo nalezne svou duši (tzn. svůj život/sebe), ztratí ji; a kdo ztratí svou duši (tzn. svůj život/sebe) kvůli Mně, nalezne ji.“

L 9:23-25 Všem pak říkal: „Chce–li kdo jít za mnou, ať zapře sám sebe a každý den vezme svůj kříž a následuje mne. Neboť kdo by chtěl svou duši zachránit, zahubí ji; kdo by však svou duši zahubil kvůli mně, ten ji zachrání. Vždyť co člověku prospívá, když získal celý svět, ale sebe poškodil nebo zahubil?

14:26 „Přichází–li někdo ke Mně a nemá v nenávisti svého otce a matku, manželku a děti, bratry a sestry, ano i vlastní duši, nemůže být mým učedníkem."

Ga 5:16 Říkám však: Duchem choďte a žádost těla nedokonáte.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. listopad 2011 @ 07:45:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."„Kdo nalezne svou duši (tzn. svůj život/sebe)"...


Tak najednou už duše není rozum city, vůle - jak jsi tvrdil donedávna?
Už je to přímo osobnost člověka, já sám? Ovšem ta část osobnosti duchovní, lidský duch, nikoli tělo.


No ale vždyť to ti dokazuji po celou tu dobu, že záleží, které místo Písma vezmeš a podle toho se určuje náplň výrazu "duše".


]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy