Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 534 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480223
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Proslov ke křtu
Vloženo Pondělí, 06. únor 2012 @ 13:36:40 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Křest v Izraeli byl úkon, kterým se Izraelci kulticky očišťovali před Bohem. A když Pán Ježíš vysílal své učedníky do celého světa zvěstovat evangelium, dal jim zvláštní příkaz: "Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého." (Mt 28,19)

Křest je symbolický čin poslušnosti. Nevězí za ním nějaká magická síla. I Pán Ježíš učinil takový krok poslušnosti, když šel z Galileje do Judska k Jordánu za Janem Křtitelem, aby se jím dal pokřtít. Čteme o tom u Mt 3,13-17. Jan Křtitel chtěl, aby křest proběhl naopak, aby Ježíš pokřtil Jana. Pán Ježíš však trval na tom, aby ho Jan pokřtil a aby tím naplnili veškerou spravedlnost. A staly se tři důležité věci: 

1) Boží Duch sestoupil na Ježíše. A právě to bylo pro Jana znamením, že Ježíš je Boží Syn. Vyznal to později takto: "Ten, který mě poslal křtít vodou, mi řekl: Na koho spatříš sestoupit Ducha a zůstat na něm, to je ten, který křtí Duchem svatým. A já jsem to viděl a vydal jsem svědectví, že On je ten Boží Syn." (Jn 1,33-34)

Do doby křtu Pána Ježíše v Jordánu Jan neměl potvrzení od nebeského Otce, že právě Ježíš je ten zaslíbený Mesiáš. Ale když viděl Božího Ducha jako holubici sestupovat na Ježíše, obdržel jasné znamení, že Ježíš je Mesiáš - Boží Syn.

2) Byl slyšet hlas z nebe: "Toto je můj milovaný Syn, v němž jsem nalezl zalíbení." Toto Boží svědectví o Ježíši jako o Božím Synu bylo něco jedinečného.

3) Svědectví o Ježíši slyšelo mnoho svědků. K Janu Křtiteli "vycházel... celý Jeruzalém, celé Judsko i celý jordánský kraj" (Mt 3,5) - takže křest je svědectvím před veřejností, před církví, aby i druzí nastoupili tuto cestu. Při křtu Ježíše v Jordánu Izrael obdržel svědectví o tom, že Ježíš je Mesiáš, Boží Syn. Tak skrze křest byla naplněna spravedlnost.

O křtu se dnes mluví jako o svátosti, o posvěceném jednání. Je tomu skutečně tak. Není to magické nebo mystické jednání, které by samo v sobě mělo nějakou moc. Křest nemůže mít žádný význam, pokud křtěnec nevěří. Křest musí být spojený s vírou. Kojenec nemůže věřit. Proto jsou víra a návazný křest tak důležité. Křest je svědectvím o tom, čemu věřím. K tomu je třeba rozhodnutí. Je to takové rozhodnutí, které pro mnohé lidi není zcela jednoduché. Co řekne rodina, přátelé..., ale to rozhodnutí je opravdu zásadní.

Mám za to, že křest nemluvňat je jeden z nejlstivějších tahů satana. Tím vlastně uloupil mladému člověku osobní rozhodnutí pro Pána Ježíše. Není tedy divu, že ty církve, kde je rozšířen křest nemluvňat, jsou bez života a moci. Lidé pokřtěni jako nemluvňata do církve vklouzli. Ale křest je rozhodnutí vůle - jít cestou za Ježíšem. A z toho, že většina křesťanů je pokřtěna ve věku nemluvňat, vidíme, že ne vždycky většina má pravdu. Bůh totiž neuznává žádnou demokracii, kde většina určuje, co je pravda. Jedinou normou pro život věřícího člověka je Boží pravda. A přece křest dospělých je nejvíce potíraná skutečnost v křesťanství. Je to veliké vítězství toho, který dává otázku ohledně Božích přikázání: "Tohle vám řekl Bůh? Na to není třeba tak přesně dbát!"

Křest není nějaké sebeuskutečňování, sebeprosazování, ale vzdání se sebe sama. Křest znamená umrtvení vlastního já, starého života a začátek nového života v poslušnosti Bohu. Ján Křtitel řekl: "On (Kristus) musí růst a já se menšit." To platí i pro nás. Pán Ježíš musí v našich životech růst a my se musíme zmenšovat. Čím dál více musí být na nás vidět Jeho obraz, aby se lidé v nás potkávali s Ním.

Apoštol Pavel nás upozorňuje, že náš starý člověk musí být vložen (pokřtěn) do smrti Krista Ježíše. Je tu však problém: toho starého člověka máme pořád. Co s tím máme dělat? Proto Pavel v Řím 6,11 říká: "Tak se i vy považujte za vskutku mrtvé hříchu, ale za živé Bohu v Kristu Ježíši, našem Pánu." Je třeba, abychom znova a znova viděli starého člověka ve smrti s Pánem Ježíšem. Je potřebné, abychom si při ranním ztišení připomínali: i v tomto dni mám na sebe vzít svůj kříž. Odkládám starý život a oblékám si nový. Můžeme se modlit: "Pane, chci denně používat Tvou lásku, dobrotu, trpělivost  jako zbraně světla." Je nutné, abychom měli výzbroj z Ef 6,11-18, kterou nám Pán nabízí, abychom opravdu denně využívali jako zbraně světla lásku, pokoru, trpělivost...

Jsme povolání k tomu, abychom byli vojáky Ježíše Krista. Nemáme žádné prázdniny. Až budeme u Něho, potom si odpočineme od bojů a zápasů. Nyní však bojujme ten dobrý boj víry a poslušně kráčejme v šlépějích svého Pána.


Podobná témata

Zamyšlení

"Proslov ke křtu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 06. únor 2012 @ 14:27:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se vy spoludiskutující stavíte k překřtívání dospělých?
V Písmu nemáme ani návody, ani žádný praecedens.



Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. únor 2012 @ 14:35:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ele,

to je trochu sugestivně položená otázka. Pokud byl např. někdo "pokřtěn" jako mimnko v kostele, což ve skutečnosti třest podle Boha nebyl, pak když se dá v dospělosti pokřtít, nejedná se o překřtívání, ale prostě o normální biblický křest, k němuž se veden Duchem rozhodl.


]


Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 06. únor 2012 @ 17:04:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazare, ve Skutcích apoštolů je v 19.kapitole příběh, který to celkem obhajuje.-Sk 19:1-7.


]


Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 06. únor 2012 @ 17:18:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Zkus to brát takhle - slovo baptisma znamená jak ponoření, tak i namočení. Takže pokřtěni jsou i ti jen pokropení, ale někdo se nebude chtít spokojit jen s namočením, bude chtít být (do Krista) úplně  ponořen! Tak to takovému klidně dopřejme, s vřelým doporučením... :-)


]


Re: Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 06. únor 2012 @ 17:36:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že nejde len o to, že človeku nestačí namočenie. Mňa krstili ako mimino a nikto ma k Bohu neviedol, doma sme žili bez Boha. Keď ma PRAVDA oslobodila od všetkých tých slepých uličiek, do ktorých som vchádzala a spoznala som jedinú pravú CESTU k Bohu v Pánovi Ježišovi a následne prišlo aj spoznanie mojej hriešnosti a prijatie Božieho odpustenia skrze Ježiša Krista, bola som vnútorne hnaná túžbou byť pokrstená ponorením.

Krst z detstva pre mňa nemal žiadny význam - dieťa si nepamätá, keď ho kŕmia a prebaľujú, ani keď mu na hlavu nalejú trošku vody... Bolo to niečo pre mňa absolútne nehmatateľné, nemalo to súvis s poznaním PRAVDY a Duch Boží skrze Písmo volal: kto uverí a pokrstí sa... Túžila som potvrdiť verejne svoju vieru, akoby vedome PREŽIŤ, že sa stotožňujem so smrťou Pána Ježiša - dať to najavo - blízkym aj neznámym súrodencom. Dostala som príležitosť 2.10.2005 - a tento deň je pre mňa dôležitým míľnikom na ceste s Pánom. Možno aj preto, že som na krst takmer 1,5 roka čakala, kým k nemu došlo.


]


Re: Re: Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 07. únor 2012 @ 12:05:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Myslím, že ti uniká tajemství víry (1Tm 3,9 )... :-(

Ten tvůj rozumářský přístup - co si nepamatuji, není k ničemu - je nesmyslný! Nechápeš rozdíl mezi vírou a křtem? Nechápeš, že křest je něco jako jednorázové zasvěcení? Je to ponoření do moci Jména, záruka určité Boží ochrany! Bůh je přece ochránce VŠECH LIDÍ, byť hlavně věřících (1Tm 4,10)!

Připomínáš mi silně bludařské anabaptisty, nejsi chycená jejich bludným duchem? :-o

13  Tu mu přinášeli děti, aby se jich dotkl, ale učedníci jim to zakazovali.
14  Když to Ježíš uviděl, rozhněval se a řekl jim: „Nechte děti přicházet ke mně, nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží.
15  Amen, pravím vám, kdo nepřijme Boží království jako dítě, jistě do něho nevejde.“
16  Objímal je, vzkládal na ně ruce a žehnal jim.

Buď jako On... :-)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 07. únor 2012 @ 16:06:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Priznávam, že v niektorých veciach nemám jasné poznanie; zdieľam sa len so svojou skúsenosťou, ktorú som v súvislosti s krstom prežila. No Písmo samo svedčí v prospech krstu po uverení. Ja som k nemu bola vnútorne volaná a poslúchla som. Nie ľudí. Pastor zboru AC mi v ňom práveže skôr bránil a naťahoval čas - že musí posúdiť, kedy budem pripravená... a pod.


]


Re: Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 07. únor 2012 @ 09:39:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ponořit do Krista se můžeme i pokropením. Tak jako když se nemocní dotýkali cípu jeho šatu nebo když jeden pohan tvrdil že se k němu nemusí ani obtěžovat, že stačí jen slovo a jeho služebník bude zdráv. Pán Ježíš byl potěšen jejich vírou a dával jí za příklad ostatním.


]


Re: Re: Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. únor 2012 @ 19:31:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ponořit do Krista se můžeme i pokropením.

  Poutnicku, možná by vás mohlo zajímat, že ŘKC křest pokropením neuznává jako platný, povoleno je ponoření nebo lití vody.


]


Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pondělí, 06. únor 2012 @ 19:04:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ele, já podobně jako Lýdie jsem toužila po opravdovém křtu. Rovněž jsem byla pokřtěna jako mimino, na víru rodičů (i když spíš mamky, otec byl tehdy jen papírově věřící). Když jsem pak za x let  vyznala Ježíše jako Pána a začala hltat Bibli, došlo mi, že chci biblický křest ponořením. A tak se také stalo. Neberu to jako překřtívání, ale jako zjevnou demonstraci té víry, kterou mám v srdci. Pohřbila jsem starý život a spolu s Kristem vstala z mrtvých. 


]


Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. únor 2012 @ 00:24:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To by asi chtělo upřesnit.

  Já jsem o překřtívání hodně slýchal, ale nikdy neviděl. Údajně mají některé církve taková pravidla, že když se někdo nechal pokřtít v jiné církvi, chtějí ho pak stejně pokřtít znovu. To mi přijde dost ujeté, ale spíš bych to bral jako legendu.

  Pak jsou různé situace, kdy se třeba lidé dali pokřtít jako nekřesťané, bezbožníci, z různých důvodů. Třeba "dobrých" důvodů, proto, že tím někomu udělali radost, rodičům, manželce... Nebo z nějakého enthusiazmu, pocitů, nadšení, sounáležitosti se skupinou, aby zapadnul protože se to očekává,... (to už jsem viděl vícekrát). Později takový člověk uvěří, obrátí se a přijme záchranu v Ježíši. Kdyby takový člověk chtěl ponořit, viděl bych to naopak jako velmi rozumné.

  Křest je tu pro člověka, ne člověk pro křest, kdybych parafrázoval jedno známé heslo.


]


Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 07. únor 2012 @ 09:36:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křtíme  jen ty kteří řádně pokřtění nebyli.  Jednou z podmínek řádného křtu je například to aby byl člověk pokřtěn ve jménu Otce, Syna i Ducha Svatého.  Jestliže křest podmínky splňuje tak ho uznáváme, bez ohledu na to kdo křtil. Bez ohledu na to jestli ta která denominace uznává ten náš. To v tom nehraje žádnou roli. Uznáváme i křest touhy a krve. To když někdo touží po křtu a zemře dřív  než se tak stane (třeba při nehodě nebo důlním závalu) nebo když ho někdo pro Krista zavraždí.

Tudíž se dá říct že nepřekřtíváme.



]


Jeden křest (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pondělí, 06. únor 2012 @ 19:18:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je jeden křest na odpuštění hříchů - ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého.



Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 07. únor 2012 @ 07:29:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase jeden, který nedokáže rozlišit ani křest Janův od křtu do Pánova jména.

Nedivu, že se pak sám stydí pod takové názory podepsat, s těmito názory se identifikovat a tak raději zůstává v anonymitě.


..."O křtu se dnes mluví jako o svátosti"...

Nikoli jenom dnes! Křest (do Pánova jména Mt 28,19) byl "vstupenkou" do řad křesťanů, do náruče církve už od jejího počátku (např. Sk 2,38; Sk 10,48; Sk 22,16;).
Podle historických záznamů se katechumeni sice účastnili shromáždění církve při hlásání Božího slova, ale při zpřítomnění Kristovy oběti (eucharistii) museli odejít - neměli ještě právo sedět u Pánova stolu. Ještě nebyli údy církve. To se změnilo až křtem.


Bez víry nelze křtít!
Toto platí vždy a bez výhrad. U slaboduchých, nezvyklých přemýšlet, to svádí ke generalizování, že proto miminka nelze křtít. Není pravdou! Už ve Skutcích je naznačena praxe církve, že pokud uvěřil dospělý, byl pokřtěn on i "jeho dům." 
Zděné stavení to ale asi nebylo, že? Byli pokřtěni všichni obyvatelé domu, včetně nemluvňat. Protože víra v tomto domě už byla! Za rozumově nevyzrálé děti nastoupila víra rodičů, víra společenství, která nadále tyto děti už formovala v Boží lásce až do dospělosti, kdy se samy musely rozhodnout pro Boha, sami prožít svou vlastní konverzi.


Křest vůbec není jen jakýmsi "svědectvím."

Křest je podstatná změna v člověku, znovuzrození do dítěte Božího, do novosti života (Ř 6,4). Je to Kristova obřízka srdce, obléknutí Krista - člověk dostává jako dědictví dar věčného života. To všechno jen z milosti Boha, bez vlastních zásluh. Proto je možno křtít i miminka, která pak už jako děti Boha vyrůstají přirozeně "na klíně svého nebeského Otce."

A až takové dítě začne rozum brát, přijde na řadu i jeho osobní konverze, jeho vlastní svobodné rozhodnutí dávat Bohu svůj život. Pro takové dítě je to už ta nejpřirozenější věc na světě.

Pokud by bylo podmínkou křtu vlastní rozhodnutí lidské vůle, jednak už by to nebylo tak úplně z milosti, jednak by byli vyřazeni ze spásy všichni těžce mentálně postižení lidé, kteří ani v dospělosti nejsou schopni se svobodně z vlastní vůle pro Boha rozhodnout. Někteří nejsou ani vůbec schopni pochopit kdo je to Bůh, nejsou schopni vlastní víry. Přesto i je Bůh miluje stejně a i oni skrze víru církve se mohou stát Božími dětmi. Vždyť co my víme o všech možnostech komunikace mezi člověkem a Bohem!

Snad tisíckrát jsem to tu už vysvětloval, dokládal Písmem.
Ale někteří jsou tak zabedněni ve vlastních omylech, že všechno vysvětlování je marné.





Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 07. únor 2012 @ 07:43:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Por všechny, kteří jste byli jako miminka pokřtěni!

Vaše rozhodnutí se nechat znovu pokřtít je v rovině vlastní obnovy křestního slibu. Samo o sobě na něm není tedy nic špatného.

Naopak, špatným je, když někdo popírá svůj první křest (miminka). Je to projevem nevíry
,
že Bůh bez vašeho vlasního rozhodnutí a vysloveného souhlasu nemůže obřezat lidské srdce a "adoptovat" si vás už jako miminka.



Protože ve křtu jde skutečně o Boží adopci člověka!



Kdy je lépe dítě adoprovat, jako miminko, nebo jako teenagera?







Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 07. únor 2012 @ 18:02:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- Naopak, špatným je, když někdo popírá svůj první křest (miminka). Je to projevem nevíry,
že Bůh bez vašeho vlasního rozhodnutí a vysloveného souhlasu nemůže obřezat lidské srdce a "adoptovat" si vás už jako miminka.
---


Taková nevíra je velmi správná, žádoucí. Bůh totiž bez vlastního rozhodnutí a souhlasu opravdu nemůže obřezat lidské srdce a někoho si adoptovat. Bůh nikoho neznasilňuje.


]


Re: Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. únor 2012 @ 09:57:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Bůh totiž bez vlastního rozhodnutí a souhlasu opravdu nemůže obřezat lidské srdce a někoho si adoptovat."... ???

Opravdu nemůže? Ty mu to snad zakážeš?

Obřízka byla znamením zasvěcení Hospodinu a příslušnosti k vyvolenému národu. Rodiče si nevybíráme a příslušnost k vyvolenému národu si taky nevybíráme. Každý z izraelců se obřízkou stal příslušníkem vyvoleného národa zcela bez vlastních zásluh a také bez vlastní volby!



Obřízka nebyla znásilněním, ale milostí.
Nenutila člověka jak žít, ale ukazovala jak žít. Zbytek bylo už na lidské volbě (Dt 28).


]


Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 07. únor 2012 @ 09:54:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ďábel je zásadně proti křtům malých dětí a není nic snazšího než si to ověřit. Stačí se zeptat kteréhokoliv satanisty, co si o tom myslí. Nebo militantního ateisty. Na netu nebo v reálu. Pochybuji že by se k tomu emotivně nevyjádřil. Jednoho jsem kdysi znal. Jednou za mnou přiběhl celý rozzuřený a tvrdil že polévat dítě studenou vodou bez jeho souhlasu je ten nejstrašnější zločin, přirovnával ho ke genocidě.

Obřízka jako znamení 1. smlouvy se provádí do 8. dne po narození a obřezán byl i Ježíš.  Pokáral apoštoly když od něho odháněli děti, neřekl jim ať je zaženou dokud nedostanou rozum, neuvěří a nepřestanou křičet. Řekl jim naopak že když nebudou jako děti že nevejdou do Království.




Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 07. únor 2012 @ 15:45:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš se nechal pokřít v Jordánu, ale sám nikoho vodou nekřtil.

Pavel jednoznačně hovoří o tom, že musíme být pokřeni do Krista. To považuje za nejdůležitější. I když také píše, že sám několik lidí pokřtil, rozumí se ve vodě.

Ve výkladu kazatele Watchmana Nee je křest ve vodě velmi zdůrazněn. Ponoření do vody symbolizuje naše usmrcení s Kristem a vynoření jako akt znovuzrození a oživení v Kristu a přechod do věčného života. Ve vodě se současně obmyjeme od našich hříchů. I přes tuto velkou symboliku kazatel nabádá, že křestem máme především symbolizovat naše odvrácení od tohoto světa a přechod do nového života s Kristem. Křest proto má být veřejný a známý všem v našem okolí.

Co však dělat, když byl člověk pokřtěn jako mimino? Projít znovu symbolikou v dospělosti, nebo to je jen formální záležitost?

Nevím, avšak nemyslím, že by křest vodou znamenal něco důležitého, co by mohlo nahradit nebo předčit křest ponořením do Krista. A že jsme pokřtěni Kristem, poznáme podle přítomnosti Ducha svatého.



Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 07. únor 2012 @ 17:09:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

..."I když také píše, že sám několik lidí pokřtil, rozumí se ve vodě."...


Opět jeden z takových oslích (zkratkovitých) můstků.

Apoštol Pavel křtil do Pánova jména (Mt 28,19). To vůbec nebyl Janův křest vodou!

Křest do Pánova jména je znovuzrozením z vody a z Ducha (J 3,5). Tedy nikoli snad jen z vody!



Křest do Pánova jména je ponořením do Kristovy smrti (je pohřbem toho starého člověka) a je také následným vzkříšením spolu s Kristem (Kol 2,10-14) do nového života Božího dítěte (Ř 6,4).

V okamžiku křtu se člověk obléknutím Krista (Gal 3,27) teprve stává křesťanem a údem Kristovy putující církve.


]


Re: Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 07. únor 2012 @ 18:18:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, člověk se stává členem Církve Kristovy v okamihu uvěření a přijetí Ježíše jako svého Pána. Co učí římská organizace, není podstatné, Kristovci mají Slovo Boží a to je závazné pro každého příslušníka Církve Svaté.


]


Re: Re: Re: Re: Proslov ke křtu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 09. únor 2012 @ 07:50:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."člověk se stává členem Církve Kristovy v okamihu uvěření a přijetí Ježíše jako svého Pána."...



Člověk se stává údem církve až "pokristěním" - obléknutím do Krista ve křtu (Gal 3,27), je spolu s Kristem ponořen do jeho smrti a spolu s Kristem je vzkříšen do života nového (Ř 6,4-7; Kol 2,10-14;), do života Božího dítěte s odpuštěnými hříchy. Toto znovuzrození ve křtu je z pouhé milosti Boží, bez jakékoli lidské zásluhy.



Okamžik uvěření a přijetí Ježíše za Pána je lidskou odpovědí na dar víry, je tedy lidským skutkem
.

V důsledku zde tvrdíš herezi, že člověk se znovuzrodí svojí zásluhou, svým skutkem.




K mé velké lítosti tu máme pořát i takové, co si vzletně sice říkají "kristovci," ale pro tvrdost jejich srdcí je Bůh ranil slepotou a hluchotou, takže nevidí a neslyší, mají sice Písmo a čtou v něm, ale nerozumí.


Proto k nim mluvím v podobenstvích, že vidí, ale nevidí, a slyší, ale neslyší ani nerozumějí.
Ale naplňuje se na nich proroctví Izaiáše, který řekl: 'Sluchem uslyšíte, ale nijak nepochopíte, a zrakem uvidíte, ale nijak neprohlédnete.
Neboť srdce tohoto lidu ztučnělo; svýma ušima ztěžka slyšeli a své oči pevně zavřeli, jen aby očima neuviděli, ušima neuslyšeli, srdcem nepochopili a neobrátili se, abych je nemohl uzdravit.'



]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy