Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 169, komentářů celkem: 429695, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 539 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116579134
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku.
Vloženo Úterý, 14. únor 2012 @ 15:22:39 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Oficiální stanovisko katolické církve.

Narazil jsem na vyjádření našeho profesora teologie, Ctirada Václava Pospíšila, který se k titulu "spoluvykupitelka" vyjadřuje.

Snad tímto vnesu mezi nás jasno už jednou provždy a už jednou provždy tak umlčím všechny ty náboženské blouznivce, kteří stále dokola kvůli své vlastní konstrukci útočí na katolickou církev.



Hovoří C.V. Pospíšil:

Jako člen korespondent Mezinárodní papežské mariánské akademie cítím povinnost poněkud doplnit to, co v minulém čísle KT píše ve své odpovědi na dotaz čtenáře kolega Martin Weis.

V první řadě je třeba velmi důrazně podtrhnout, že Otcové, shromáždění na II. vatikánském koncilu, se záměrně tomuto mariánskému titulu (spoluvykupitelka - pozn. red.) vyhnuli. Rozhodně tím nemínili popírat Mariinu spolupráci na Kristově díle naší spásy.

Tuto skutečnost mnohem jasněji a srozumitelněji titíž Otcové vyjadřují tak, že o Marii hovoří jako o "velkodušné společnici" Vykupitele (LG 61). Koncil se tak vlastně staví na terminologickou pozici papeže Lva XIII., který se ve svých velmi četných mariánských a růžencových encyklikách vyslovoval o Marii jako o "první spolupracovnici Ježíše Krista na díle spásy".

Těmi dalšími Kristovými spolupracovníky na díle spásy máme být my.

Tím se jednak vystihuje povaha Mariina působení, která je s Kristovým vykupitelstvím nesrovnatelná, jednak se jasně ukazuje, že Maria je první učednicí Kristovou, a proto je pro nás všechny vzorem v tom, jak je třeba s Kristem spolupracovat.

Užívání tohoto titulu není vhodné především proto, že by tak mohl vzniknout dojem, jako kdyby Kristus nebyl tak docela jediným univerzálním vykupitelem lidstva.

Velmi citlivě je třeba vnímat také ekumenickou stránku zmíněné terminologie.

Mnozí bratři z jiných církví by nás mohli obviňovat ze zrady základní výpovědi Písma, která říká, že je pouze jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, Ježíš Kristus (srov. 1Tim 2, 5).

Maria jako Matka jednoty všech křesťanů si rozhodně nemůže přát, aby byla uctívána takovým způsobem, který by se stavěl proti procesu sjednocování všech pokřtěných.

To, co bylo právě řečeno, velmi pěkně dokumentují následující slova kardinála Josefa Ratzingera:

"Odpověď Kongregace pro nauku víry zní, že to, co je zde míněno, je už lepším způsobem vyjádřeno v jiných Mariiných titulech, zatímco výraz "spoluvykupitelka" se příliš vzdaluje od jazyka Písma a Otců, a vyvolává tak nedorozumění. Dobrý záměr by se tak odíval do špatného slova. Pro věci víry je zásadní právě kontinuita s jazykem Písma a Otců; tímto jazykem nelze libovolně manipulovat"
(J. Ratzinger, Bůh a svět, str. 209).

V teologii jde o velmi citlivé hledání vyváženosti i pokud možno co nejjednoznačnějšího vyjadřování tajemství víry. Lze snadno pochopit, že ti, kdo se za užívání titulu "spoluvykupitelka" zasazují, mají dobrou vůli a přejí si, aby Maria byla co nejvíce oslavena a vyvýšena. Jenže v teologii se nemůžeme nechat vést maximalismem citů a pocitů, protože pokud možno nedvojznačná a srozumitelná vyjádření těchto tajemství vytvářejí předpoklad pro shodu pokřtěných ve věcech víry, a to je nesmírně důležité.

V duchu toho, co říká kardinál Ratzinger, bychom si měli všichni uvědomit, že výraz "spoluvykupitelka" by napříště neměl patřit do našeho slovníku.

Převzato odtud.


"´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku." | Přihlásit/Vytvořit účet | 106 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 14. únor 2012 @ 16:04:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proti soukromým názorům pana Pospíšila a současného papeže lze postavit soukromé (ono je to u papežů někdy těžké rozlišovat) názory předešlého papeže Jana Pavla II., který ten termín veřejně a s klidem používal. Pokud máš zájem, poskytnu odkazy na zdroje.



Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Úterý, 14. únor 2012 @ 17:12:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns, to naozaj  nic nedokazuje,pretoze sam Benedikt XVI.  to potom dava na pravu mieru, takze je uplne jedno, ci to  JPII pouzival, ci nie,lebo  JPII  to nikdy nedefinoval ako dogmu.
Proti soukromým názorům pana Pospíšila a současného papeže lze postavit soukromé (ono je to u papežů někdy těžké rozlišovat) názory předešlého papeže Jana Pavla II
Prave naopak, je  lahko rozlisit, ci sa u papzov jedna o sukromne vyjadrenia, ci dogmaticke, zavazne pre celu cirkev.



]


Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Úterý, 14. únor 2012 @ 17:15:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Este doplnujem, ze kym u JPII islo o sukromne vyjadrenia, cize pre veriacich nezavazne vyjadrenie, sucasny papez uz cituje stanovisko Kongregacie pre nauku viery a to je uz pre cirkev zavazne.


]


Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. únor 2012 @ 18:03:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O ty odkazy bych zájem měl.

Podle mého názoru má ale velkou vypovídací hodnotu také fakt, že na oficiálních stránkách Vatikánského rozhlasu, kde jsou uveřejňovány mimo jiné všechny veřejné proslovy papežů, tak když zadáš do vyhledávače heslo"spoluvykupitelka", nenajde to jediný odkaz.



Tento výraz se tedy v oficiálních textech ani článcích evidentně za celou dobu vůbec neobjevil.


]


Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 14. únor 2012 @ 22:55:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady jsou ty citáty i s odkazy. Už jsi slyšel o ŘKC schváleném zjevení Marie v Amsterdamu? Něco málo je tady k přečtení.


]


Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. únor 2012 @ 10:07:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odkazy.
Podstatu vyjadřují velmi dobře:"
Mariánský titul „Spoluvykupitelka“se vztahuje k jedinečné spoluúčasti Panny Marie na díle naší spásy, které vykonal Ježíš Kristus. První slovní základ „spolu“ vyjadřuje součinnost, spolupráci, a nikoliv ztotožnění.



Tento titul užívaný v církvi nestaví Pannu Marii nikdy naroveň Ježíši Kristu, božskému Vykupiteli. Uznává však plně svobodnou lidskou a aktivní spolupráci Ježíšovy Matky na díle našeho vykoupení, zvláště při zvěstování a na Kalvárii, jak to uznává Magisterium a nauka 2. vatikánského koncilu (LG 56, 57, 61), a stává se tak vynikajícím příkladem, jak se každý křesťan může stát „Božím spolupracovníkem“. "


Tak to kdysi o účasti Matky na synově poslání prorokoval už stařec Simeon: "Hle, tento je určen k pádu a pozdvižení mnohých v Izraeli a za znamení, kterému bude odpíráno
(a i tvou vlastní duší pronikne meč), aby bylo zjeveno myšlení mnoha srdcí."



]


Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 15. únor 2012 @ 15:54:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já jen že jsi byl tak moc proti tomu termínu "spoluvykupitelka". Já přece netvrdím, že by to bylo co do obsahu nějaké špatné dogma (až na to, že ho může vyhlásit jen skutečný ekumenický koncil a nikdo jiný), ne? Na druhou stranu mají ale ti dva, které cituješ v článku pravdu v tom, že by asi vyvolalo spoustu problémů. Stačí se jen podívat, kolik lidí má problém i s podle mě bezproblémovým Theotokos, že.

Většinové pravoslavné stanovisko k víře v Marii jako spoluvykupitelku je odmítavé. Nejsem si ale jistý, jestli je to kritika kvůli obsahu nebo kvůli tomu, že s tím přišli "římani":-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. únor 2012 @ 19:56:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně jsem se s termínem "spoluvykupitelka" vědomě seznámil vlastně až tady, pro velkou starost nekatolíků o spásu nás katolíků.


Jsem přesvědčen, že přes devadesát procent katolíků se s tímto "titulem" buď vůbec nesetkali, nebo si ho vůbec neuvědomují jako nějaký problém.

Spoluvykupitelka je problémem nekatolíků, nikoli katolíků.
Já ale souhlasím, že přes nepopiratelnou Mariinu účast na Kristově díle spásy jejím vlastním utrpením, není dobré vytvářet novou překážku mezi křesťany a Maria by si to určitě nepřála.

Vždyť růže jinak nazývaná, bude vonět stejně ... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. únor 2012 @ 20:16:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jsem přesvědčen, že přes devadesát procent katolíků se s tímto "titulem" buď vůbec nesetkali, nebo si ho vůbec neuvědomují jako nějaký problém.

Spoluvykupitelka je problémem nekatolíků, nikoli katolíků.

  No, čtyřicet let jsem mezi ŘK a dvacet let mezi nekatolíky. Mezi ŘK znali ten titul všichni a mnozí si četli ta zjevení. Mezi lidmi, kteří nebyli z ŘKC, jsem za dvacet let neslyšel že by se někdo zmínil o daném titulu.

  Odkud čerpáš svoji informaci či svoje přesvědčení?

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovn (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. únor 2012 @ 20:30:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Mezi ŘK znali ten titul všichni"...


Asi žiji v jiném vesmíru. :-)

Já se po šedesáti letech  v ŘKC o "spoluvykupitelce" dozvěděl až tady od vás, nekatolíků.

Jen si najdi zpětně, kdo tu toto téma otevřel.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho s (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 22:30:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, buď, jak buď, Vykupitel je jen jeden - jmenuje se Ježíš Kristus a je Pánem všeho, spravedlivým Soudcem a vládcem nade všemi - i nad Marií, která Ho porodila!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho s (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 22:40:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, mohl ses zeptat třeba Jaely, Betmy či Martina. Snad sis všimnul, že když se dotýkáš zjevení a tváříš se, že není pravda že "římští katolíci se shánějí po senzacích, kde se komu někdo zjevil. " začínáš docela narážet na opozici ŘK, kteří jsou jiného názoru.

  Já jsem ti psal že nejde ani tak pojem samotný, jako o jeho obsah. A to, co vyjadřuje pojem "spoluvykupitelka" běžně ŘK věří a zřejmě i ty.


]


Poslední páté mariánské dogma určitě bude. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 14. únor 2012 @ 19:57:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V květnu 2002 schválil biskup v Amsterodamu- Haarlemu monsignore Josef Punt oficiálně mariánská zjevení, která se uskutečnila v Amsterodamu. V poselstvích svěřených vizionářce Idě Peerdemanové žádá Panna Maria výslovně vyhlášení nového dogmatu, které jí potvrzuje titul: Maria Spoluvykupitelka, Prostřednice a Přímluvkyně.
Kolik věřících podepsalo petici ve prospěch tohoto dogmatu?
Za posledních deset let to bylo kolem 7 milionů ze 150 zemí, k nim se pojí 550 biskupů a 40 kardinálů, ale také Matka Tereza a další. Je to největší hnutí toho druhu v dějinách církve.
SVĚTLO č. 32/2010, str. 5-6.



Re: Poslední páté mariánské dogma určitě bude. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 14. únor 2012 @ 20:07:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co se panu biskupovi stalo, že udělal takovou v Božích očích ohavnou věc?! A odkdy si lidé usurpují tituly, na které nemají žádné právo a které jsou navíc rouháním proti Bohu? Škoda papíru na takovou petici.

Divný časopis, když mu dají jméno "Světlo" a on zveřejňuje tmu!


]


Re: Poslední páté mariánské dogma určitě bude. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 14. únor 2012 @ 20:09:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ano. Panna Maria si uzurpuje božské atributy. Takto to u satana i démonů bývá, není to nic nového pod sluncem.
I ty martino si podepsal tu petici?


]


Re: Re: Poslední páté mariánské dogma určitě bude. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 14. únor 2012 @ 20:19:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zažívať to v priamom prenose... toľko VZBURY voči BOHU, toľko slepoty... niet slov. PANE Ježiši, daj nám silu obstáť a vytrvať vo viere. Daj nám MILOSŤ na každý deň. Upevni svojho DUCHA v nás. Osláv sa, MILOVANÝ. Ty JEDINÝ. Svätý, svätý, svätý. AMEN.


]


Re: Re: Re: Poslední páté mariánské dogma určitě bude. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 14. únor 2012 @ 20:43:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu Lydie. Je to hrozné, co onen duch, který mocně ovládá ovzduší a který působí v neposlušných lidech, dokáže. Jak hrozně ty lidi pod svým vlivem dokáže balamutit.


]


Re: Poslední páté mariánské dogma určitě bude. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 14. únor 2012 @ 20:37:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino,

a co takové oficiální schválení mariánského zjevení biskupem znamená? Že se tím toto zjevení stává závazné pro celou řkc včetně papeže?  Anebo naopak to znamená, že se ten biskup sám automaticky exkomunikoval z římské církve?


]


Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. únor 2012 @ 20:50:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Narazil jsem na vyjádření našeho profesora teologie, Ctirada Václava Pospíšila, který se k titulu "spoluvykupitelka" vyjadřuje.

Snad tímto vnesu mezi nás jasno už jednou provždy a už jednou provždy tak umlčím všechny ty náboženské blouznivce, kteří stále dokola kvůli své vlastní konstrukci útočí na katolickou církev.


  Oko, myslím, že je nefér takhle útočit na lidi, kteří tu konstrukci přijali ve zjevení a dál šířili. Vím, že se asi nějak snažíš vyvážit svoje útoky na protestanty a na víru Ježíši útokem do vlastních řad, ale ty "náboženské blouznivce" sis mohl odpustit.


  Uvědom si, že třeba my jsme vyrůstali na všelijakých zjeveních: Od mala jsme se děsili zjevení z Turzovky, hltali zjevení Paní z Růžového kříže či Neposkvrněné. Později jsme žili na zjevení Královny míru a četli každé její nové poselství a zařizovali se podle něj. A to jsme nedělali sami podle sebe, ale stejně se choval papež a kněží, kteří nás vedli, naši rodiče, sousedi... Všichni.

  Ty se snažíš tvářit, že u vás na Moravě je to jinak, ale přiznám se, že ti nevěřím, protože jsem zažil hodně farností a farářů a nikdy to se zjeveními extra moc jinak nebylo. Ale docela by mne to zajímalo, jestli to tam máte opravdu jinak a jestli všechna ta zjevení u vás berou lidé jinak.


  Zjevení "Paní všech národů" alias "Té, která byla kdysi Marií" neboli "Spoluvykupitelky" bylo integrální součástí našeho života. Můžeš si přečíst příspěvek Martina, že toto zjevení bylo schváleno místním biskupem. Je podle tebe i on "náboženským blouznivcem"? Moje rodina jeden čas konkrétně tímhle zjevením žila a ono udělalo svoji práci.


 

 V 34. poselství čteme: „Dobře se dívej a poslouchej… Stojím na zeměkouli před Vykupitelovým křížem jako Spoluvykupitelka, Prostřednice a Přímluvkyně. Skrze vůli Otce přišel na svět Vykupitel. K tomuto účelu použil Otec ženu. Vykupitel dostal právě od ženy maso a krev, tedy tělo. Kladu důraz na slovo »právě«. Od mého Pána a Mistra obdržel Vykupitel své Božství. Tímto způsobem se Paní stala Spoluvykupitelkou. Řekla jsem: Tato doba je naší dobou. To znamená, že Otec a Syn chtějí v dnešní době poslat do celého světa Spoluvykupitelku, Prostřednici a Přímluvkyni.“

Maria objasňuje: „Teprve při odchodu Pána Ježíše Krista začalo spoluvykupitelství. Teprve při odchodu Pána Ježíše Krista se stala Prostřednicí a Přímluvkyní. Teprve při svém odchodu dal Pán Ježíš Kristus národům Paní všech národů. Nastal čas, aby byl tento titul rozšířen po světě.“ (42. poselství) Rozšíření obrazu a modlitby k Paní všech národů jsou přípravou pro dogma, jehož vyhlášení bylo zjeveno vizionářce 31. května 1954 v jedné vizi.



Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 14. únor 2012 @ 21:14:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

  Ty se snažíš tvářit, že u vás na Moravě je to jinak, ale přiznám se, že ti nevěřím, protože jsem zažil hodně farností a farářů a nikdy to se zjeveními extra moc jinak nebylo. Ale docela by mne to zajímalo, jestli to tam máte opravdu jinak a jestli všechna ta zjevení u vás berou lidé jinak.

Ano, dobřes to napsal, Toníku. Já taky nevěřím, že na Moravě je to jinak, protože jsem tam do svatby bydlela. Upřímně řečeno, za celou tu dobu jsem znala jenom jednu paní, která nevěřila na zjevení v Medjugorje. Ale na Turzovce byla každý rok, na Litmanové taky. Samozřejmě v Lurdech. 

Teď zas může někdo vystartovat z řkc, že zjevení nejsou dogmatem a nikdo z římských katolíků jim není povinen věřit. To je sice pravda, ale jak jsem napsala, téměř každý jim věří a snaží se podle nich žít. Tzn. např. modlit se denně 3 růžence, jak si přála "Panna Maria" v Medjugorje, nebo být ještě lepší a přidat k tomu i čtvrtý, protože to by zase poctilo JPII. Anebo se ve středu a pátek postit o chlebu a vodě. Tím neříkám, že půst je špatný, naopak, ale musíme vědět, co je to půst - např. se podívat do Izajáše a nechat se vést DS. Ne slepě papouškovat, co nějaké zjevení lidem vtluče do hlav. 

Já sama jsem dělala taky možné i nemožné, nosila jsem i medailonek z Amsterdamu a modlila se 3 růžence denně, i když s vypětím všech sil - ale co, když si to "Panna Maria" přála, kdo by neudělal nějaký ten skutek, ať si víc zaslouží nebe, ne:-)? Vydržela jsem to asi rok, pak jsem šla naštěstí do práce a bylo po skutcích;).

Ty poslední dva odstavce jsou vrcholem hnusu, vůbec dnes nechápu, jak jsem tomu mohla věřit. No mohla, nebyla jsem znovuzrozená, pokřtěná v Duchu, tak jsem neměla žádné rozeznání. Díky Bohu, který mě vyvedl z Babylóna a dovedl mě tam, kde mě chtěl mít! 

Jo, a pokud se týká kněží - opět znám jen jednoho, který je rezervovaný, pokud se zjevení týká, ale zase znám (nebo znala jsem, ať je to přesnější) další, kteří sami organizují poutě ať do Medju, nebo do Litmanové, do Polska (i když to už je snad zakázané) a vedou věřící k tomu, aby svým životem naplňovali obsah zjevení. Co na to říct? 


]


Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. únor 2012 @ 09:02:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.
zajisté to nemyslíš vážně, že když cituji stanovisko nynějšího papeže k používání titulu "spoluvykupitelka", dříve "šéfa" kongregace pro nauku víry, že tím snad na někoho útočím. To mi jaksi nedává smysl.

Stanovisko kongregace pro nauku víry není už jen tak nějakým soukromým názorem! Jsou to naši nejvzdělanější teologové, kteří se vyjadřují k otázkám víry a mravů a představují tak oficiální postoje římskokatolické církve k určité věci.

Církevní uznání zjevení je vždycky záležitostí pečlivého prověřování svědectví a podmíněno nezpochybnitelnými zázraky, které prověřují nevěřící odborníci (třeba lékaři) a které jsou věrohodně zdokumentovány (třeba u zázračného uzdravení rentgenovými snímky). Nikdy nepodléhá žádné podpisové akci - i kdyby se podepsaly miliony.


Ty ses děsil zjevení z Turzovky? Proč vlastně? Byl jsi tam
?
Co tě na tom děsilo?
Taky si na to pamatuji ze školních let. Náš farář tehdy vystoupil na kazatelnu a prohlásil, že toto zjevení církev neuznává, že ten údajný vizionář (tuším nějaký hajný) je schizofrenik. Já sám jsem v životě na Turzovce nebyl a kupodivu mně to nijak neschází.



Zjevení v Litmanové dokonce ani vůbec
není záležitostí římskokatolíků, ale řeckokatolíků.
Zde jsem ale naopak ochoten pravdivosti zjevení věřit. A to kvůli působivému svědectví jedné z vizionářek, zachycené ve filmu "Ivetka a hora". Viděl jsi ten film? Získal (tuším, že to bylo v Jihlavě) dokonce mezi amatérskými filmy první cenu.

Myslím si, že ohledně všech takových zjevení je třeba rozlišovat, řídit se i zdravým rozumem.
Většinou se jedná o lokální záležitost s vlivem především pro ten kraj. Nikdo není exkomunikován ani za svou víru (či snad spíš důvěru ve svědectví jiných o zjevení), ani za svou nevíru v taková svědectví. A nikdo není povinnen taková místa ani navštěvovat.


Někdo se tady už docela dávno dokonce chlubil tím, že se mu zjevil satan (nebyl jsi to dokonce zrovna ty?) - a vidíš, ani tomu já stejně nevěřím.


Vždycky je také třeba počítat s tím, že někteří lidé rádi podléhají hysterii, touze po senzaci, či povrchnímu náboženskomu blouznění a že sa s nimi člověk setkává na takových místech ve zvýšené míře.
 Takže ano, i mezi římskokatolíky se najdou lidé, kteří doslova "vymetou" každé poutní místo a na svědectví jejich životů se to stejně nijak neprojeví.
A další nechutnost, která taková místa obvykle doprovází, je byznys - předražené noclehy, kýčový průmysl "památných předmětů" - sošek a obrázků různé velikosti. Zde platí přísloví: "Kde Pán Bůh kostel staví, ďábel kapli přistavuje." Proto taková místa "senzací" většinou jen nerad navštěvuji.

Vždyť zde máme velkou nabídku tradičních poutních míst, prověřených generacemi (např. svatý Hostýn a pod).

Správná pouť musí pro poutníka vždycky obsahovat hlavní atributy: modlitbu, půst (odříkání, námaha), pokání a oslavu Boha.
Tehdy je všechno v pořádku, ať už putuješ kamkoli.


]


Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. únor 2012 @ 19:31:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
zajisté to nemyslíš vážně, že když cituji stanovisko nynějšího papeže k používání titulu "spoluvykupitelka", dříve "šéfa" kongregace pro nauku víry, že tím snad na někoho útočím. To mi jaksi nedává smysl.

  No, pokud napíšeš: "...jednou provždy a už jednou provždy tak umlčím všechny ty náboženské blouznivce, kteří stále dokola kvůli své vlastní konstrukci útočí na katolickou církev." tak to vypadá, že na někoho útočíš. Když označíš za "náboženské blouznivce" lidi, kteří věří oficiálně schváleným zjevením Paní všech národů, tak to není útok? Co to tesy je?


Stanovisko kongregace pro nauku víry není už jen tak nějakým soukromým názorem! Jsou to naši nejvzdělanější teologové, kteří se vyjadřují k otázkám víry a mravů a představují tak oficiální postoje římskokatolické církve k určité věci.

  Nechápu, proč v téhle věci polemizuješ s mým příspěvkem. Dole máš nicka Martino, můžeš k tématu reagovat na něj, on ti vysvětlí, jak to je. Nebo můžeš reagovat na Richelieu, alespoň by byla zábava, kdybys napsal jí totéž, co mně.



  Pokud jsi ty sám do všech těch zjevení nezabředl, buď rád. Pak ale platí totéž, jako když se vyjadřuješ ke křesťanům: Pokud tématu nerozumíš a nemáš dostatek informací, nepiš zbytečně hlouposti a spíše se vzdělej.



  Já s tebou souhlasím, že je třeba řídit se zdravým rozumem a pod. Ale pokud je člověk pod vlivem některé ze skupin propagujících zjevení, jde zdravý rozum či Slovo stranou, jedno ať se jedná o EGW, paní Emmerichovou, Paní všech národů či jakékoliv podobné zjevení svádějící lidi.


]


Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Richelieu v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 13:55:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty ses děsil zjevení z Turzovky? Proč vlastně? Byl jsi tam?
Co tě na tom děsilo?
Taky si na to pamatuji ze školních let. Náš farář tehdy vystoupil na kazatelnu a prohlásil, že toto zjevení církev neuznává, že ten údajný vizionář (tuším nějaký hajný) je schizofrenik. Já sám jsem v životě na Turzovce nebyl a kupodivu mně to nijak neschází.
Vizionář Matúš Lašut byl čestný člověk a možná by bylo dobré, kdyby i na této stránce Grano salis bylo více takových čestných mužů.
Jeho zjevení je soukromé zjevení - není uznáno jako zjevení pro celou církev nebo pro celý svět. Turzovka je však místem modlitby. Není povinností křesťana navštěvovat poutní místa. Není povinností křesťana modlit se na Turzovce. Na Turzovce se modlí mnoho lidí, ale není to povinné.  Panno Maria, oroduj za nás.


]


Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 14:20:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To orodování Panny Marie vám nijakým způsobem nepomůže. Jestli se Bůh nad vámi nesmiluje, tak orodování P.M. vás jedině utvrdí v jejím království tmy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 18:45:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
zapomínáš na to, že Maria je neustále spolu se svým synem. Nelze se obracet na Marii a neobracet se zároveň na Krista. To prostě není možné.

Takovým uctíváním svatých (spolu s Kristem) vytváříme společenství. Říkáme tomu společenství svatých (po staru "obcování svatých") a to je také součástí vyznání víry.




V království tmy jste uvězněni vy všichni, kteří popíráte účast svatých v nebi na Kristově moci a slávě
(Zj 2,26-28; Zj 3,21).


]


Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 18:39:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Vizionář Matúš Lašut byl čestný člověk"...

Vůbec ho zde nechci posuzovat, vždyť jsem ho ani neznal (nakonec nemoc - pokud nemocný byl -  ani nesouvisí s charakterem). A třeba ani neměl náš farář v tomto pravdu. To já nevím.

Jen ze vzpomínek svědčím, jak jsem se já osobně setkal s pojmem "Turzovka."  Nic víc.

Někteří zde si totiž myslí, že katolíci nedělají nic jiného, jen se shánějí po senzacích, kde se komu někdo zjevil. A to není pravda. Různá soukromá zjevení jsou pro katolíka naprosto okrajovou záležitostí - pokud se ho ovšem nějakým způsobem přímo nedotýkají.


]


Blouznivec (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 17. únor 2012 @ 19:42:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je podle tebe i on "náboženským blouznivcem"? Moje rodina jeden čas konkrétně tímhle zjevením žila a ono udělalo svoji práci.
Je třeba hledat pravdu. Pán Ježíš je cesta, pravda a život. S ním nemůžete zabloudit.Panna Maria nám říká: Udělejte, co vám řekne.


]


Re: Blouznivec (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. únor 2012 @ 19:49:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je třeba hledat pravdu. Pán Ježíš je cesta, pravda a život. S ním nemůžete zabloudit.Panna Maria nám říká: Udělejte, co vám řekne.


  Přesně!!

  Jenže téhle věty, kterou řekla Maria, jsme si tenkrát v písmu nevšimli. Přehlídli jsme jí a místo Ježíše, jak to doporučovala Marie, jsme poslouchali ta zjevení, co se za ní vydávala a říkala: "Udělejte co já vám řeknu".


]


Re: Re: Blouznivec (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 17. únor 2012 @ 19:57:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo svaté čteme pod vedením Ducha svatého, protože vykládáme-li si ho sami je nebezpečí, že se dostaneme do bludů a nebo se necháme raději vést pastýřem, kterého povolal Pán Ježíš a ten je veden Duchem svatým. Pastýřem je Benedikt XVI. Posloucháte-li hlas pastýře, nemůžete se mýlit a blouznit.


]


Re: Re: Re: Blouznivec (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pátek, 17. únor 2012 @ 20:07:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
J 16,13  Jakmile však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit, co uslyší. A oznámí vám, co má přijít.

Milá Jaelo, to, že vás uvádí do pravdy "Pastýř" BXVI, je vaše věc. Dokud jsem byl řkc, byl jsem také v této "pravdě", která ale nebyla od Boha a proto jsem byl mrtvým údem mrtvé organizace. Až mě oživil Ds, vstal jsem z toho hrobu, abych uváděn do Pravdy Tím, kdo má na toto JEDINÝ pověření od Otce, přijal konečně svého Spasitele a povstal do života věčného. Nesnaž se nás tedy zase do toho hrobu uložit nějakými nástupci v číselné řadě. 








]


Re: Re: Re: Blouznivec (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 17. únor 2012 @ 20:18:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Posloucháte-li hlas pastýře, nemůžete se mýlit a blouznit.

Souhlas, ale B16 to fakt není! Jestli nevěříš, zkus se zeptat Pána Ježíše Krista, jestli Josefa R. povolal, pokud s Ním tedy mluvíš. No, otázka je ovšem, jestli zrovna o tomhle s tebou bude chtít mluvit On?! Proto jsem napsal "zkus."



]


Re: Re: Re: Blouznivec (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. únor 2012 @ 22:42:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tak, to je přesně ono.

  Je mnohem lepší číst písmo pod vedením Ducha svatého, než si písmo vykládat. Vůbec bych před všelijakými výklady písma varoval, zvláště pokud si písmo lidé písmo překrucují k vlastní záhubě.

  Je dobré mít pastýře, který za ovce pokládá život. Pokud čověk má toho Pastýře a poslouchá ho, přijme toho Ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Blouznivec (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 18. únor 2012 @ 06:37:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, protože je jeden pastýř, který ustanovil církev svatou a tím je Pán Ježíš Kristus, náš Spasitel. Jeho ovce v církvi pase nástupce apoštola Petra, protože k tomu dostal pověření od Pána Ježíše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Blouznivec (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. únor 2012 @ 08:39:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tam, kde pastýři umírají, je potřeba nový a nový nástupce. Tam, kde pastýři umírají, kněží znovu a znovu obětují tytéž oběti, které nikdy nemohou odstranit hříchy.

  My máme pastýře a kněze, který neumírá, kněze, jež přinesl oběť, kterou jsou lidé jednou provždy očisťěni, skrze tohoto kněze a jeho oběť jsou lidé jednou provždy posvěceni.

  Díky Bohu.


]


To víme (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 18. únor 2012 @ 08:45:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To přece všichni víme, co jste tady napsal. Běda pastýřům, kteří pasou sami sebe a pak jejich vinou je v posměchu jméno Boží. Bůh se nedá posmívat.


]


Re: To víme (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. únor 2012 @ 08:56:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To přece všichni víme, co jste napsal a napsal jste to moc hezky. Ale dávejte pozor, ať se do vás ti, jejichž vinou je jméno Boží k posměchu, nepustí.


  Proto jsem psal o pastýři, který nemusí nejdřív obětovat sám za sebe a pak za druhé, protože pást sám sebe a obětovat sám za sebe nepotřebuje.


  Ježíš je ten dobrý pastýř, jehož hlas slyší jeho ovce, protože mu jeho ovce patří. Na rozdíl od "pastýřů" kterým ovce nepatří a musí nejdříve napást sami sebe a když vidí vlka, ovce opouští.




]


Naslouchejme našemu Spasiteli (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 18. únor 2012 @ 09:25:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochopil jste v jakém se člověk ocitá nebezpečí, když se vydá za pastýřem, který pase sám sebe. Naslouchejme  Pánu Ježíši Kristu, našemu Spasiteli a nezbloudíme.


]


Re: Naslouchejme našemu Spasiteli (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. únor 2012 @ 09:36:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tak, Vaszti.

  To jsem, díky Bohu, pochopil před více jak dvaceti lety a byl to jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl poslouchat svého spasitele, Ježíše Krista. A z celého srdce přeji totéž komukoliv jinému.


]


Re: Naslouchejme našemu Spasiteli (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 18. únor 2012 @ 13:06:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ptala ses tedy našeho Spasitele, Pána Ježíše Krista, jestli povolal BXVI, který - jen tak mimochodem - Jeho pastýřem není?

Tak přestaň bloudit v té tebou zmíněné nebezpečné situaci a naslouchej Pánu Ježíši Kristu, našemu Spasiteli, který jako Dobrý Pastýř pase své ovce, které znají Jeho hlas a za cizím nepůjdou!

Tož tak.


]


Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. únor 2012 @ 21:15:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Je také dobré si oko k tématu uvědomit, že to, co vyjadřuje výraz "spoluvykupitelka" bylo už mnohokrát před tím vyjádřeno jinými slovy. Jde o obsah pojmu, ne o pojem samotný.

  Například:


Účast Matky v díle spásy popsal papež Pius XII. následujícími slovy: „Ona to byla, jež prosta i vlastního, i dědičného pádu a co nejúžeji spojena se svým Synem, téhož na Golgotě zároveň s obětí mateřských práv a mateřské lásky své Otci Věčnému obětovala jako nová Eva za všechny syny Adamovy, zhanobené žalostným pádem; a to tak, že jako tělem byla matkou naší Hlavy, stala se duchem pro nový původ své bolesti a slávy matkou jejích všech údů. Ona to byla, jež svými velmi účinnými prosbami dosáhla, že Duch Svatý božského Vykupitele, daný již na kříži, právě vzniklé Církvi v divotvorných darech byl udělen“ (Mystici corporis).

Papež Benedikt XV. toto tajemství rozvinul ještě více: „Tak velmi trpěla se svým trýzněným a umírajícím Synem a téměř spolu s ním zemřela, vzdala se svých mateřských práv k Synu a obětovala ho na usmíření Boží spravedlnosti, nakolik to jen pro ni bylo možné. Lze tedy oprávněně říci, že spolu s Kristem spasila lidský rod“ (list
Inter Sodalicia).

Matka Boží pravila sv. Brigitě: „Považ, dcero, utrpení mého Syna, jehož údy byly pro mne jako mé vlastní a jako mé srdce. [...] Když trpěl on, cítila jsem, jako by trpělo mé srdce. [...] Když byl můj Syn bičován a proboden, rovněž i mé srdce bylo bičováno a probodeno. [...] Proto si dovoluji směle říci, že jeho bolest byla mou bolestí, že jeho srdce bylo mým srdcem. Tak jako Adam s Evou prodali svět za jedno jablko, tak jsme i my – můj Syn a já – vykoupili svět jedním srdcem.“




Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. únor 2012 @ 09:24:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Účast Matky v díle spásy popsal papež Pius XII"...


Toníku.
A ty účast Matky na díle spásy snad popíráš?

Mám k tobě jednu otázku, snad se odhodláš na ni zřetelně a nevyhýbavě odpovědět: "Jak ty si vysvětluješ toto místo Písma, kde stařeček Simeon předpovídá Kristovo spasení světa i účast jeho matky na tomtéž? (Konkrétní text jsem zvýraznil a účast Matky podtrhl).



A hle, v Jeruzalémě byl člověk jménem Simeon. Ten člověk byl spravedlivý a zbožný, očekával potěšení Izraele a Duch Svatý byl na něm.
Jemu bylo od Ducha Svatého sděleno, že nespatří smrt dříve, než uvidí Pánova Krista.
Ten přišel veden Duchem do chrámu. A když rodiče přinesli to dítě, Ježíše, aby s ním naložili podle zvyklosti Zákona,
tehdy ho vzal do náručí, dobrořečil Bohu a řekl:
"Nyní, Hospodine, podle svého slova propouštíš svého služebníka v pokoji.
Neboť mé oči spatřily tvé spasení,
kterés připravil před tváří všech lidí
- světlo ke zjevení národům a slávu tvého lidu Izraele."
A jeho otec a matka se divili těm věcem, které o něm byly řečeny.
Simeon jim požehnal a řekl Marii, jeho matce:
"Hle, tento je určen k pádu a pozdvižení mnohých v Izraeli a za znamení, kterému bude odpíráno


(a i tvou vlastní duší pronikne meč), aby bylo zjeveno myšlení mnoha srdcí."

Tedy, jaký smysl výkladu přikládáš této poslední větě?



]


Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. únor 2012 @ 19:37:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Opět elegantní odběhnutí od tématu.

A ty účast Matky na díle spásy snad popíráš?

  Příspěvky, které jsem uvedl výše jsou totální úlet, s křesťanstvím nemají nic společného. Rouhání proti Bohu, pyšné výmysly vzpurníka.

  Proto také lidé, kteří jim věří, nejsou spaseni: Doufání ve stvoření ještě nikoho nezachránilo.


Jak ty si vysvětluješ toto místo Písma, kde stařeček Simeon předpovídá Kristovo spasení světa i účast jeho matky na tomtéž?


  Považuji tu větu za pravdivou, stejně jako ty věty předchozí. Myslím, že není lepší téma, které by zjevovalo myšlení mnoha srdcí, než nevagelium nezáchrany doufáním v člověka, ve kterém jsem léta žil a mohl jeho nemoc dopodrobna poznat.

  Díky Bohu, že jsem pak mohl spatřit i to spasení.


]


Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. únor 2012 @ 20:14:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(a i tvou vlastní duší pronikne meč), aby bylo zjeveno myšlení mnoha srdcí."

Tedy, jaký smysl výkladu přikládáš této poslední větě?



Jasná otázka.
Proč jsi ji nazval odběhnutím od tématu (a neodpověděl na ni), když je pro pochopení tématu naprosto stěžejní?
Je snadné prohlásit o větě z Písma, že ji považuješ za pravdivou, ale mě by zajímalo, jak si ji skutečně vykládáš ve smyslu, jak jí tedy rozumíš (utrpení matky k užitku "mnoha srdcí"). Co to tedy je, oč tu kráčí?


]


Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. únor 2012 @ 19:39:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  A jak se díváš ty, na to, co je vyjádřeno v příspěvcích, které jsem uvedl?

  Jaký rozdíl vidíš mezi tím, co Veliké Matce připisuje Pius XII, Benedikt XV či Matka sama sobě a používáním titulu "Spoluvykupitelka", který si zvolila Paní všech národů?


]


Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. únor 2012 @ 21:02:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že můj postoj k titulu "spoluvykupitelka " dostatečně vyplývá už z mých dosavadních komentářů, stačí si je jen přečíst.


]


Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 15. únor 2012 @ 11:14:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
rímsky katolicizmus je zmes písma, povery a tradície...tradícia sa zázračne premieňa na Písmo...stačí len dostatočný tlak z dola, hlas ľudu-hlas boží...a to čo je dnes len ako zbožné prianie veľkej väčšiny katolíkov sa pravdepodobne časom stane ,,pravdou,, ktorú odobrý aj ten ,,neomylný,, v Ríme....
v kauze ,,spoluvykupiteľka,, je trend daný a jasný...Ján Pavel ako silný zástanca nemal na to síl, ale pravdepodobne je to len otázka času...pretože tlak silnie...

otázka na našeho drahého Oka...

ak časom oficiálna cirkev vyhlási Máriu za spoluvykupiteľku, v zmysle že aj jej zásluhy sú potrebné k našej spáse, budeš to Oko rešpektovať, alebo budeš proti?

teraz si proti, ale ak bude vyhlásená dogma budeš musieť poslúchnuť...zrejme nebudeš mať s tým problém, lebo slepo veríš v to že v rímskom katolicizme pôsobí ,,učiteľský úrad cirkvi,,.. a žiadne protirečenie ti nerobí problém...tak ako sa vieš vysporiadať s tým že rímsky katolicizmus napr. najprv žehnal ženatým kňazov...a o pár storočí ich manželstvá nasilu rozvádzal a zaviedol celibát...nebudeš mať problém ani s tým, že dnes je katolicizmus proti ,,spoluvykupiteľke,,...aleo niekoľko rokov budeš obhajovať to že určite je ,,spoluvykupiteľka...a to preto že veríš viac Rímu ako písmu...

Oko spomeň si keď bude Mária ,,oficiálne Spoluvykupiteľka,, na tento tvoj článok...

ivanp



Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 15. únor 2012 @ 11:29:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
teraz si proti, ale ak bude vyhlásená dogma budeš musieť poslúchnuť...zrejme nebudeš mať s tým problém, lebo slepo veríš v to že v rímskom katolicizme pôsobí ,,učiteľský úrad cirkvi,,.. a žiadne protirečenie ti nerobí problém...tak ako sa vieš vysporiadať s tým že rímsky katolicizmus napr. najprv žehnal ženatým kňazov...a o pár storočí ich manželstvá nasilu rozvádzal a zaviedol celibát...nebudeš mať problém ani s tým, že dnes je katolicizmus proti ,,spoluvykupiteľke,,...aleo niekoľko rokov budeš obhajovať to že určite je ,,spoluvykupiteľka...a to preto že veríš viac Rímu ako písmu...
ivan tu sa mylis, lebo nepoznas katolicku vieru. Celibat moze papez hocikedy zrusit, lebo sa jedna o disciplinarne nariadenie. Titul spoluvykupitelka vsak patri do vieroucnej oblasti. tam sa veci nemenia. Kongregacia pre nauku viery povedala  titulu spoluivykupitelka nie.


]


Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. únor 2012 @ 20:39:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Ivane,
co by ti tak mohl oko z té "zmesi písma, povery a tradície" přinést ještě nového?


Zatím jsi nepochopil ani to staré, že "drahý oko" nemá vůbec nic ani proti titulu "spoluvykupitelka" - pokud je jeho význam chápán přísně ve smyslu (Kol 1,24).


"Drahý oko" se tedy zříká používat tento titul pro Marii jen proto, aby se Ivan nepohoršoval, protože on evidentně má potíž s pochopením smyslu slov a umíněně jim podsunuje jiný význam.


]


Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 07:02:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
když nám protne meč bolesti a budeme to chápat lidsky, tak my si tu bolest ZASLOUŽÍME a to je i případ Miriam! Žijeme slzavé údolí a vzkříšení na které čekala Miriam je to, co nás může od bolesti ochránit!
Stále Ti píši, že to co je nebezpečné u Marie Miriam je to, že jí chcete adorovat a vymykat z lidského normálu! Její tělo bylo jako naše, její bolest byla jako naše, udělali jste z ní nenebevzatou tělem a to je to, kde jste UHNULI a nás k tomu nutíte!
Ona je ženou vyvolenou pro úkol poslušnosti a ten SPLNILA, tak nedělejte to, co Písma po vás nechtějí! Kde je psáno, že je Maria spoluvykupitelka, kde je psáno, že se k ní máme modlit, kde jen jediná zmínka, že se nám zjevila jako SYN Boží? NIKDE, všechno je římská LEŽ a odvedení od Krista!
Jen JEMU sláva a chvála patří, žádné MARII! 


]


Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 10:24:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a nás k tomu nutíte! "...

To přece není vůbec pravda! Nikoho přece do ničeho nikdo nenutí. Věř si sama, čemu chceš. Ale měla bys umět svoji víru také obhájit (alespoň před vlastním svědomím) - proč tomu věříš zrovna takhle a ne jinak.


..." že jí chcete adorovat a vymykat z lidského normálu!"...

Svatí v nebi jsou už oslavení spolu s Kristem - a my je oslavujeme - spolu s Kristem.

To je liší od bývalé podoby těch svatých, dokud žili na této zemi.

Sdílejí s Kristem jeho trůn (Zj 3,21) a tomu, kdo sedí na trůnu se sluší i adorovat. Sláva svatých v nebi plyne ze slávy Kristovy - sdílejí ji spolu, mají na Kristově moci slávě podíl (Zj 2,26-28).


Hlásat Krista znamená hlásat taky jeho kříž
. Ale nikoli jen prázdnými slovy, ale skutečně nesením kříže vlastního - ochotně a s láskou. To je skutečné následování Krista vlastním životem.
A to bez bolesti a bez námahy jaksi nejde.
Nemůžeme se přiblížit Kristu, aniž bychom se s ním neztotožnili také v jeho bolesti, která smývá naše viny. Není jen oslavení s Kristem! Následovat Krista znamená také nést kříž a snášet bolest.


I Maria bez hříchu potřebovala Vykupitele.
Po vyhnání lidí z ráje bylo nebe pro všechny lidi uzavřeno a nikdo z lidí se nemohl z vlastních zásluh do něho dostat. Ani spravedlivý Henoch (který byl zřejmě taky bez osobního hříchu), ani Eliáš. Odcházeli do "vězení" (1 Pt 3,19) - na místo mrtvých (šeol, hádes).


Maria nebyla bez hříchu pouze nějakou vlastní dokonalostí
- tuto dokonalost (nenávist ke hříchu (Gn 3,15) dostala darem od Boha).

Maria tento dar jen přijala a zužitkovala ho jako správně investovanou hřivnu z podobenství. Nepromarnila tento dar ani trochu a proto je Bohu obzvláště milá. Vždyť Bůh stvořil člověka bezhříšného - to je jeho přirozeným stavem. Život v hříchu je deformací člověka.




]


Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 10:35:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, uzasne povedane a plne Ducha Svateho a trpezlivosti s ludmi. Mam sa od teba vela co ucit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 14:31:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mt 15:14 Keď slepý povedie slepého, obidvaja padnú do jamy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 17. únor 2012 @ 09:22:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,
celý čas nutíte lidi, aby věřili vašim naukám, od bohorodičky až po královnu nebes a nakonec vrchol všeho vykupitelka!
To, že svatí jsou v nebi bez těla s Kristem, není váš příběh o Miriam! Tu jste si přece dovolili do nebe poslat V TĚLE, tak prosím, Tě nebalamuť, díky!
A lidé sedící v Kristu na trůnu, ano, ale my vzýváme JEN KRISTA nikoli člověka, tedy stvoření! tak si to nepleť, všechna sláva patří JEN BOHU!!!! a nevsunuj podvodné myšlenky vašich bezbožných římských teorií, tak se nesluší!
Nést kříž Kristův, nás nemůže učit nést modloslužebník, z Říma promiň!
I Maria bez hříchu potřebovala Vykupitele!? to je co? 
Marie byla hříšný člověk, který potřeboval SYNA k ospravedlnění od hříchu, a to, že jí jistě ospravedlnil, plyne z evangelia, nikoli pro jiné okolnosti! jak nám tvrdí vaše"neposkvrněné" nauky!
Ta žena z Genesis je CÍRKEV KRISTOVA, která bojuje se satanem a vítězí v moci Kristově! Tady o Marii ženě lidu, NENÍ NIC!
teprve v dalším verši, máš o ženě člověku, která je a čím bude postižena /s bolestí bude rodit etc etc/! 
Jinak to jste vy římané, chcete Marii místo Boha za každou cenu, ber kde ber, že?!
A člověk i Miriam-Maria potřebovala SYNA a JEHO svatou oběť jako my všichni, tak se přesťaňte konečně rouhat, TOMU NEJVYŠŠÍMU! 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 18. únor 2012 @ 08:07:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen drahá Heleno a to, že všechna sláva patří Bohu, nezmění ani sisyfovská práce některých v opozici.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 18. únor 2012 @ 15:00:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
AMEN!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 21. únor 2012 @ 11:14:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žena z Genesis je jistě i církev Kristova. Není to jistě poprvé, kdy se jedno místo v Písmu vztahuje na více skutečností.


(Gen 3,15)
Rozpoutám také nepřátelství mezi tebou a ženou i mezi tvým a jejím potomkem. On zasáhne tvou hlavu a ty zasáhneš jeho patu."


Snad není sporu o tom, kdo rozdrtil hlavu "hadovi."  Ale pro jistotu to zopakuji: byl to Kristus Ježíš, nesporně potomek jedině panenské matky Marie!  Takže jenom na ni se v prvé řadě může vztahovat ono proroctví.

Až následně, po Kristově nanebevstoupení a vytvoření církve se proroctví začalo uplatňovat i na všechny křesťany. Ve křtu (ponořením do Krista, obléknutím Krista - Gal 3,27) jsme se stali Kristovými bratry a Maria se tak stala i naší matkou - Matkou církve. Protože církev je přece sám Kristus!
 
(Žd 2,11-15)
Neboť Ten, který posvěcuje, i ti, kteří jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Proto se nestydí nazývat je bratry,
když říká: "Budu ohlašovat tvé jméno svým bratrům; uprostřed shromáždění ti budu zpívat chvály."
A znovu: "Já na něj budu spoléhat." A znovu: "Hle, já a děti, které mi dal Bůh."
A jelikož děti mají účast na těle a krvi, i on se jich podobně stal účastným, aby skrze smrt zničil toho, kdo měl moc smrti, to jest ďábla,
a osvobodil ty, kdo byli po celý život drženi v otroctví strachem ze smrti.


Znovuzrozený křesťan nyní může chodit v moci Božího dítěte (J 1,12) v duchovní zbroji (Ř 13,12; Ef 6,11-13) a vítězit nad satanem. Mít vlastní účast na konečném rozdrcení satanovy hlavy.


Boží slib v Gn 3,15 se tak primárně vztahuje především na Marii a Krista (bez Krista by se žádné rozdrcení hlavy nikdy nekonalo),

se*****árně pak na církev a všechny křesťany,
kteří mají podíl na Kristově vítězství a jeho milostí se svými životy na tomto vítězství mohou také podílet.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 21. únor 2012 @ 11:32:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně jako Bůh vzbudil nepřátelství proti satanovi v Marii, Kristově matce (takže milostí zůstala bez hříchu),

podobně trvá i nepřátelství církve proti satanu, proti zlu v každé podobě. Také církev je bez hříchu, je svatá (Ef 5,27), je Kristovým tělem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovn (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 21. únor 2012 @ 17:22:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Opět samé vymyšlené fantasmagorie.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho s (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 22. únor 2012 @ 08:04:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tomu jaksi nerozumím.




Považuješ za fantasmagorii  Gn 3,15,  nebo snad  Ef 5,27 ?


]


Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 15. únor 2012 @ 12:04:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně jsem přesvědčen, že se jedná o zjevnou manipulaci ze strany C.Pospíšila. Postrádám totiž odkaz na vyjádření Kongregace pro nauku víry, na který se odvolává C.Pospíšil. Tedy  kdy byl  dokument této kongregace vydán, zda je to opravdu dokument nebo jen nějaká odpověď někomu  a zda součástí dokumentu je i podpis papeže. Podpis papeže by pak znamenal závaznost učení pro členy ŘKC. Ale z obsahu, který zde byl zveřejněn, nic podobného nevyplývá.  Místo toho je zde zveřejněn jen odkaz na údajný soukromý názor kardinála Ratzingera  /J. Ratzinger, Bůh a svět, str. 209)./ Takže i když je ctěný pan profesor  korespondent Mezinárodní papežské mariánské akademie, jeho názor neberu jako objektivní, pro výše uvedenou manipulaci.



Re: Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: Richelieu v Středa, 15. únor 2012 @ 15:55:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Vaším názorem v plném rozsahu. Odvolat se na jméno papeže ještě neznamená, že je pod tím papežův podpis.


]


Re: Re: Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Středa, 15. únor 2012 @ 16:07:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, proč tak často měníš nicky, hledáš se, nebo se stydíš za své komentáře?


]


Re: Re: Re: Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 15. únor 2012 @ 21:14:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je neuveritelne, ako niekto neznesie, ze jaela uverila v Krista a je sucastou Jeho cirkvi.Musi znasat, to co Kristus -nenavideli ma bez priciny- ale niet sa co cudovat, Kristovi ucenici, kracaju v kristovych slapajach.
Ak uz nie si schopny spravat sa po krestansky,  tak sa aspon spravaj obciansky a uvedom si, ze je predsa jej vec, pod akym nickom sem chodi, nie?


]


Re: Re: Re: Re: Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 19:10:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš zvláštní schopnost dedukce, betma. Ferra snad narážel na to, že Jaela uvěřila v Krista? Až jednou Jaela v Krista uvěří, tak bude, myslím, Ferra jásat a my s ním, ale to se bohužel zatím nestalo! Ferra akorát naráží na její přihlouplé chování, které ovšem není hodno Kristova jména. Nicméně i jako řkatolík bych se musela stydět za to, jakou show tady předvádí. Jak snadno osočíš Lýdii z nenávisti vůči katolíkům a přitom vám nepotřebuje nadávat do blbců, šašků, slepic a nevím čeho všeho ještě, jako to dělá "kráčajúca v Kristových šlapajách" Jaela. Jestli se Ti zdá, že se Kristus nějak maskoval pod různými jmény a proti svým oponentům útočil vulgarismy místo Božího slova, tak to potom nevím, komu jsi to vlastně uvěřila a já jsem jen ráda, že s vámi nemám nic společného. Nakonec samy o sobě vydáváte svědectví, že jste obě v té nejhlubší tmě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 21:09:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 19. únor 2012 @ 10:10:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo,  co to znamená podle tebe "správať sa po kresťansky"?

To se mám snažit vypadat jinak, než vypadám, nalíčit se nabílo a tvářit se tak nějak nábožně?
Ale já nechci být někým, kým nejsem. Jestli jsem pro tebe nepřijatelný, je to pro mě dobře. Protože ty jsi pro mě taky nepřijatelná. 
A buď jsem já křesťan, nebo ty. Ale nemůžeme být v opozici a být zároveň bratři v zásadních věcech. 
Jsou tu lidé, kteří řeknou: "Ježíš je Pán." 
Okamžitě vystartujete vy, "praví křesťané s tradicí posloupnosti založené na Petrovi"a oponujete: "ano, ale i ten a ten je pán, ta a ta je také vykupitelka, ten a ten je také přímluvce." 
Vy už vlastně ani nebojujete proti nám, ale proti Kristově identitě, proti Bohu!

Když řekneme Kristus, vy řeknete ale Marie. 
Když řekneme Milost, vy řeknete ale skutky. 
Když řekneme Kristova církev, vy řeknete ale řkcírkev. 
Když řekneme Duch svatý má vyučovat, vy řeknete ale BXVI z pověření. 
Když řekneme peklo, vy řeknete ale očistec. 
Když řekneme Písmo, vy řeknete ale katechismus. 
Když řekneme Boží slovo, oponujete ale tradicí. 
Když řekneme živý Bůh, vy máte ale dřevěného na nosítkách. 
Když řekneme "nezobrazíš", vy řeknete ale umění. 
když řekneme zdarma, vy ale máte mzdu. 
Když řekneme jsem spasen Kristem, vy budete ale spaseni až "smrtí". 
Když řekneme Kristus v srdci, vy řeknete ale On je v chrámu udělaném lidskýma rukama.
Když řekneme skála, vy řeknete ale skála.
Když řekneme Přímluvce, vy ale máte přímluvce. 
Když řekneme jsem spasen, vy řeknete ale až potom, snad. 
Když řekneme bratr, vy řeknete odpadlík. 
Když řekneme důvěra Bohu, vy řeknete ale až pak, když vydržím. 
Když řekneme krev dokonale očistila, vy řeknete, ale nedostatečně, třeba skutky dodělat. 
atd., atd..

Nemáte těch ale nějak moc, a není to proto, že nebojujete ani tak proti nám, ale proti Bohu? Není to proto, že jste nepřijali Ducha svatého, alen ducha římskokatolického, antikristova, a to ve vší plnosti, jak píšete? A proto vše, co nám Bůh dal poznat, obracíte naopak, není pro vás autorita, ale nepřítel, autorita je jen vaše ŘKC, se svou tradicí lidskou, jíž jste povýšili nad Boží slovo. 
Děkujeme, nemusíte odcházet, jen zůstaňte, jako příklad, na němž se může mnoho neutvrzených lidí poučit, co to je Být Božím
nepřítelem. Co to znamená povýšit učení náboženskopolitické organizace nad Boží slovo. 
Půjdu po vás do té doby, dokud budu živ a to znamená stále, dokud budete existovat vy a já fyzicky.  Pokud se mě chcete zbavit, jako nepohodlného svědka, tak jezdím každé ráno na kole do práce v 5.10 po Brněnské ulici v Hodoníně.
Stačí tak málo, abych byl už u Pána a vás nechal na pokoji.   



 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 19. únor 2012 @ 12:12:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výborně, Fero. Jen doufám, že někdo nevezme vážně tu tvou výzvu na odstranění svědka;)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 20. únor 2012 @ 20:31:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero,
když se setká ješitnost s omezeností ve vzdělání o víře druhých, tak je z toho docela vražedná kombinace nesmyslných a nepravdivých duchovních "zvratků." Kopa hnoje.


Vůbec zde nereaguješ na katolickou víru, nejsi ani schopen - neznáš ji.
Tvá "katolická" minulost ti evidentně nedala vůbec nic, nepoznal jsi skutečnou katolickou víru (nevyužil šanci) - proto jsi taky skončil kdesi u odpadlých kalvinistů. 



Jako hrdinný Don Quichot bojuješ s větrnými mlýny svých vlastních představ - reaguješ jen na svoje naprosto zvrácené představy o naší víře a podle toho to také vypadá. Jsi zcela mimo mísu!



Ve své "hrdinné touze po mučednictví" nám ve fantazii podsouváš pocity nenávisti vůči tobě, které ovšem my nemáme.

Zde je na místě spíš snad jenom útrpnost.


]


Re: Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. únor 2012 @ 20:22:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já tomu rozumím tak, že se jedná o knihu "Bůh a svět", kterou vydal Josef Ratzinger a uvedený názor se nachází na straně 209, takže si ho každý může sám ověřit.


Mýlíš se, pokud se domníváš, že nějak stojíme proti sobě.
Katolíci nijak nepopírají jedinečnou účast Kristovy matky na synově spásné úloze pro celý svět. Svědčí o tom i Písmo: (a i tvou vlastní duší pronikne meč), aby bylo zjeveno myšlení mnoha srdcí."


Spoluvykupitelka není problémem katolíků, ale nekatolíků a katolíci jen nechtějí mezi nás postavit další ze´d rozdělení.


]


Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 17. únor 2012 @ 20:21:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Člověk je zcela špatný a Bůh jedině dobrý. V Božím spásném díle je jeho Slovo suveréní a jedinou výkonnou mocí. Bůh se člověka neptá, jestli by byl tak laskavej a úslužnej a udělal to či ono. Bůh člověku oznamuje, co udělá. Jonáš se dokonce proti Bohu vzbouřil a všichni víme, jak to dopadlo. Vyřčené Boží Slovo se vždy naplní a je úplně jedno, jaká je naše odpověď na ně. Vy katolíci až příliš přeceňujete to Mariino ano. Ona neudělala Bohu laskavost! Bůh si ji vybral a v ní své úmysly uplatnil. Nikdo s Bohem na jeho spáse nespolupracuje. Je to Duch Boží a Slovo jím vyřčené, které se v nás a kolem nás realizuje, když Bůh uzná za vhodné. Je to jen a pouze Boží svobodná milost, že si nás Bůh ke svému dílu používá. On nás totiž vůbec nepotřebuje.



Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 20. únor 2012 @ 20:14:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Nikdo s Bohem na jeho spáse nespolupracuje. ... On nás totiž vůbec nepotřebuje. "...





Zapomínáš ovšem na to, že Bůh si nás zamiloval už dříve, než jsme byli počati z našich rodičů.

Člověk tedy evidentně nebude jen zcela špatný, Bůh by přece nic špatného nemiloval!
Tolik by ti měl dát zdravý rozum, že v tomto se mýlíš.

Láska pak vyžaduje naši odpověď ve svobodě, opětovat lásku nelze jinak, než svobodně.



Člověk byl tedy naopak stvořen pro život ve spolupráci s Bohem, jen tak žije podle záměru svého Stvořitele.


]


Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 20. únor 2012 @ 22:53:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, to co tady podsouváš, je čistokrevné náboženství, vymodelovat si boha podle svých ujetých představ. Klobouk dolů, v tom jsou řk mistři, asi to bude tou tradicí. Nezapomeň ale, že Bůh Stvořitel hraje podle Svých pravidel. Ježíš nezemřel za dobré lidi. Kdyby byl v člověku nějaký potenciál dobra, myslíš, že by jej Bůh nevyužil? Jenomže tam, kde nic není, tam ani Bůh nemůže konat. Občas se zamysli, jaká bude asi odměna pro ty, kdo Boha odmítají vzít na vědomí a produkují takový zmar jako v řkc.


]


Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 21. únor 2012 @ 10:54:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mé "ujeté představy" se opírají nejenom o zdravý rozum, ale také o Písmo:



Bůh stvořil člověka a o tomto člověku prohlásil, že viděl, že je to dobré (Gn 1,31)!

Chceš snad popírat i tuto pravdivost Božího slova?

Ty se nám tu snažíš namluvit, že v člověku není žádný potenciál dobra? Že se člověk Bohu nepovedl, že Bůh vyrobil zmetek bez kousku dobra?


Bůh netvoří žádné zmetky!

A co Boží svědectví o člověku, že "je to dobré?"



]


Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 21. únor 2012 @ 15:34:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- Mé "ujeté představy" se opírají nejenom o zdravý rozum, ale také o Písmo: ---

Ovšem o Písmo ne v celém jeho kontextu, což je zásadní chyba:


I viděl Hospodin, jak se na zemi rozmnožila zlovůle člověka a že každý výtvor jeho mysli i srdce je v každé chvíli jen zlý.
Litoval, že na zemi učinil člověka, a trápil se ve svém srdci.
Řekl: „Člověka, kterého jsem stvořil, smetu z povrchu země, člověka i zvířata, plazy i nebeské ptactvo, neboť lituji, že jsem je učinil.“



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 21. únor 2012 @ 19:41:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten "kontext" má ovšem i své další pokračování.


(1 J 2,29)
Jestliže víte, že on je spravedlivý, vězte také, že každý, kdo působí spravedlnost, je narozen z něho.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 21. únor 2012 @ 20:13:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nie, nie iba krstom sme znovunarodený...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovn (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 21. únor 2012 @ 20:27:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho s (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 22. únor 2012 @ 07:14:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to pred tým bola moja ,,reakcia,, na Okovu teologiu ,,znovuzrodený iba krstom,,...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do naše (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 22. únor 2012 @ 08:01:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ale není žádná jenom jakási okova "teologia."


(Kol 2,8-14)
Dejte si pozor, aby vás někdo neunesl filosofií a marným klamem založeným na lidské tradici, na principech světa, a ne na Kristu.
Neboť v něm přebývá veškerá plnost Božství tělesně;
a tak jste naplněni v Tom, který je hlavou každé vlády a mocnosti.
V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama, ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.

Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny hříchy
a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.




Toto všechno se děje ve křtu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 22. únor 2012 @ 16:53:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
moja teologia je to, že Slovo nás znovuzrodí aj bez krstu...

1 Peter 1:23  veď ste živým a večným slovom Božím znovuzrodení nie z porušiteľného, ale z neporušiteľného semena.

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 22. únor 2012 @ 18:21:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Nie je to však "tvoja", ale Božia teológia :o)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do naše (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. únor 2012 @ 17:41:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak jsem to také tvane pochopil .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. únor 2012 @ 17:42:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
opr. Ivane :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. únor 2012 @ 18:24:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

motáš to tady páté přes deváté.


1) všechno stvoření, které učinil Bůh, bylo dobré.  To byl na zemi ráj.

2) pádem do hříchu ovšem to dobré stvoření přestalo být dobré. A to až tak daleko, že Bůh litoval, že člověka stvořil a rozhodl se smést jej z povrchu země.

3) ve své milosti v Ježíši dal padlým, skrz naskrz zlým lidem možnost očištění, ospravedlnění, znovuzrození a návratu k Bohu,


To je v kostce páteř toho, co nám sděluje Písmo svaté.

Takže tvé výmysly, že:
"Člověk tedy evidentně nebude jen zcela špatný, Bůh by přece nic špatného nemiloval!
Tolik by ti měl dát zdravý rozum, že v tomto se mýlíš.
Bůh stvořil člověka a o tomto člověku prohlásil, že viděl, že je to dobré
Chceš snad popírat i tuto pravdivost Božího slova?
Ty se nám tu snažíš namluvit, že v člověku není žádný potenciál dobra? Že se člověk Bohu nepovedl, že Bůh vyrobil zmetek bez kousku dobra?"


jsou asi z budhismu.

Moc se pleteš. Bůh miloval to zlé, padlé stvoření - proto obětoval pro jeho záchranu svého Syna.
Tvá teze "Bůh by přece nic špatného nemiloval"  je hereze jako Brno. Zcela zpřevrácí smysl Kristovy oběti a Boží záchrany pro člověka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovn (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 22. únor 2012 @ 18:44:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak je; podľa oka zrejme Boh nemohol milovať ani apoštola Petra, ani kráľa Dávida. Veď jeden Ho zaprel a druhý bol vrah... Toľko špiny a zla v nich. A apoštol Pavol? Veď prenasledoval svätých v Kristu... a Boh? V tej špine a biede učinil z neho svojho apoštola. Podľa oka zrejme dobro v nich prevážilo ich zlo... (a sme pri princípe jing-jang)... a Boh predsa len odpúšťa na základe spravodlivosti skutkov človeka. Kto by už len potreboval obeť zmierenia v Pánu Ježišovi? Ved sme dobrí... hoci sám Pán Ježiš hovorí "NIKTO nie je dobrý, iba jeden, BOH".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho s (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. únor 2012 @ 19:15:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

No, částečně chápu, že tyto jasné věci římským katolíkům unikají, motají se v nich, je to pro ně těžko představitelné anebo či já vím co, protože oni vlastně od nejútlejšího miminka už jsou dobří - ospravedlněni, znovuzrozeni, prostě pokřtěni, "neměli čas poznat svou zkaženost" - takže úvahy o zlu, naprosté zkaženosti člověka jsou pro ně jen akademické a těžko uchopitelné, takže tomu vlastně ani nevěří.  Z principu si nemohou připouštět, že by se jich mohly týkat. Oko je toho dobrým příkladem. Jeho Bůh miloval, protože nebyl zcela špatný. Bůh by přece nic špatného nemiloval.


]


Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy