Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 509 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486246
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11)
Vloženo Sobota, 25. únor 2012 @ 14:00:56 CET Vložil: Olda

Kritika bludů poslal gregorios777

V současné době velkého odpadnutí křesťanstva od Svatých Písem mi zde na Granu vůbec není jasné, kdo dnes ještě vůbec respektuje CELÉ Písmo jako jediný zdroj Božího zjevení.


Proto bych si tímto chtěl udělat jasno (protože jsem někdy nemile překvapen těmi, o kterých jsem si myslel, že Písma respektují), kdo vlastně zde na Granu se ještě hlásí k principu Berojských:

"A tamější Židé byli ušlechtilejší než ti v Tesalonice: přijali Slovo se vší dychtivostí a DENNĚ PEČLIVĚ ZKOUMALI PÍSMA, ZDALI JE TOMU TAK."(Sk 17,11).

Všimněte si, že nezkoumali Talmud ani žádné jiné židovské lidské tradice, ale pouze Písma!

Všechny nauky, pokyny a příkazy apoštolů jsou shrnuty pod titulem "přikázání Páně" (1Kor 14,37). Čelíme tu jednotné, nezměnitelné a svrchované Boží autoritě. Jeho přikázání jsou nevyhnutelné a pro nás závazné, jako byl Zákon pro Izraele!

Vážení bratří, Sk 17,11 je dnes nejdůležitější verš NZ pro nás v této době.

Kdo z vás se tedy hlásí k tomuto principu Berojských?


"Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 25. únor 2012 @ 16:14:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ľahké je sa k tomuto princípu prihlásiť,avšk ďaleko ťažšie je; 
v prktickom živote ho naplňovať.



Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Sobota, 25. únor 2012 @ 16:38:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
drahí gregoriosi ty starej heretiku. I v Bibli se hodně často píše, že někdo někomu něco řekl ústy. Je to v Bibli jasně napsáno, i náš Šašek to tam nechal v těch nových ekumenických překladech. A víš proč? Neboť to znamená, že my můžeme uctívat Matku Boží protože nám to náš svatý císař Konstantin ústně řekl. Rozumíš? Nač jsou nám Berojský a co oni zkoumali v těch písmech když neměli ani mši svatou, ani Bohorodičku a ani svatý růženec? Co tam oni jako vyzkoumali? Zcela určitě nějaké protestantské předsudky, tedy berojský neměli tu Lásku a jednotu o níž náš eucharistický Ježíš pořád říkal



Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 25. únor 2012 @ 18:15:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neviem, či otázka platí aj pre ženy, ale hlásim sa. Hoci som absolútny "krpec" (trpaslík) v porovnaní s mnohými bratmi.



Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 25. únor 2012 @ 22:59:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Kristovi nie je ani muž ani žena. Neporovnávaj sa s bratmi, Lýdia, porovnávaj sa s Prvorodeným Bratom, ku ktorému sme pripodobňovaní.:-)

Viem, že to môže byť frustrujúce, ale povedal by som zdravo. Veď je napísané a vieme, že keď sa ukáže, budeme Jemu podobní, lebo ho budeme vidieť tak, ako je. To je naša viera aj nádej a ja sa na to teším. Ty nie?:-)


]


Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 29. únor 2012 @ 08:35:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Biblické ženy rozhodně nebyly emancipované. Chodily oblečené tak jako dneska chodí oblečené už jenom jeptišky a muslimky. Když byl v domě cizí muž tak také většinou nosily závoj. Jedly odděleně a poté co předložily jídlo mužům. Odděleně se modlily. V Chrámu, v synagoze i doma. Přesto a nebo spíš právě proto to dotáhly daleko a často ještě dál než muži. Tím že pokorně a s láskou sloužily všem tak se dostávaly až na první místa. Stačí když se podíváme na poměr pohlaví pod křížem. Podobný poměr najdeme i mezi lidmi kteří nosí na těle Kristovy rány neboli stigmata. Na každého muže připadá několik žen. Dovedete lépe kontemlovat a snášet utrpení. Větší počet žen nacházíme v kostele i v modlitebnách, i apoštolové se o tom občas zmiňují. Myslím že to bylo na severu v Makedonii, kde potkali na shromáždění jenom ženy a jedna z nich je doslova donutila žít ve svém bohatém a pohodlném domě.
Svaté ženy z Ježíšovy blízkosti také společně s egyptskou služebnou jménem Sára založily roku 40 církev na jihu Francie. Dodneška se tam slaví ve městečku St. Marie de la Mer den kdy připlula Marie Salome, Marie Jakubova a Sára v malé loďce. Součástí poutí je vstup tisíců lidí do moře. Ve slavnostních šatech a krojích a na nádherných bílých koních místního chovu. Evangelium od nich převzal celý kraj včetně jednoho romského kmene. Další nezávislou misi do sousední oblasti podniknul svatý Lazar se svou sestrou Marií Magdalenou.


]


Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. únor 2012 @ 18:26:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj lydia,

nikdo tu není žádný krpec. Každý úd Těla Kristova je důležitý a nepostradatelný a má svou nezastupitelnou funkci v Těle.



Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Sobota, 25. únor 2012 @ 19:47:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ja sa k Berojskym samozrejme nehlasim, ja sa hlasim s Svatemu Otcovi v Rime a jednote. Amen. 



Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 27. únor 2012 @ 13:01:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kde to spolu děláte? Na plechové střeše světa?


]


Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 19:23:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ne, v apoštolské církvi v Bratislavě


]


Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 25. únor 2012 @ 20:15:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych, ale cítím, že jsem neudělal tolik, kolik jsem mohl. 



Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Sobota, 25. únor 2012 @ 22:46:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, i já se hlásím k tomuto principu Berojských. Jsem ovšem člověk nedokonalý a vím, že pouze částečně poznávám... Je skutečně doba, kdy je ten verš zvláště důležitý! A bude hůř!



Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 26. únor 2012 @ 08:34:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co apoštolové kteří Berojským přinesli a vyložili evangelium, ti nebyli zdrojem zjevení ? A co sám Bůh ? To že zkoumali Písma ještě neznamená že nedělali nic jiného.



Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 26. únor 2012 @ 16:07:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ti heretici v Broji právě podle Písma zkoušeli apoštola Pavla. Příšerné!


]


Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: sedyvlas v Neděle, 26. únor 2012 @ 16:58:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaká Písma ale zkoumali?Písmo v téhle podobě přece neznali.V NZ také jsou citována Písma,která nejsou v kánonu.



Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 26. únor 2012 @ 17:23:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně! A navíc žádné Písmo nebylo, to vynalezla až římskokatolická církev. Mně se ten verš hned zdál nějaký podezřelý. To tak! To by se vám líbilo, bibličtí křesťané, abyste mohli zpochybňovat učení římskokatolické církve a zkoumat si Písma jak se vám zlíbí. ;-)


]


Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 20:48:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Jaká Písma ale zkoumali?Písmo v téhle podobě přece neznali.---

                        Přesně tak :-) 


]


Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 26. únor 2012 @ 17:37:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý bratře,

co jsou ta přikázání o kterých píšeš, tedy když máme na mysli přikázání Nového zákona, tedy Nové smlouvy, tedy Ježíšova přikázání? Co je to vlastně ten "zákon Kristův"?

Odpověď zní: Je to sám Ježíš Kristus, je to sám Bůh. A dobře víme, že Boha můžeme poznat jen ze zjevení, a to máme podchyceno v Písmu. Bez zkoumání Písma se tedy nemůžeme nikdy obejít, jak i Ty spravedlivě horlíš.

Kdybychom však postupovali podle našeho rozumu, a ten máme od Boha - tak proč ne, tak si dáme práci jako židovští rabíni, a z kanonizovaných novozákonních textů si extrahujeme výčet oněch Ježíšových přikázání. Židovští rabíni to udělali přesně tak se Starým zákonem. Vyšel jim seznam 613 zákonných ustanovení, která obsahují 248 příkazů a 365 zákazů. Talmud k nim přidal 1521 upřesnění. Takže vznikl seznam, kde si člověk jdoucí po cestě života v judaismu prostě odškrtává, zda z něj nějaké ustanovení neporušil. Kdysi jsem v rozhlase slyšel ortodoxního žida, který tak postupoval. A chválil si, že nemá s některými ustanoveními žádný problém. Neměl býka ani dobytče, takže se nemusel starat o to, aby neměli při mlácení náhubek.  Nemusel se starat o priority, ustanovení milovat svého bližního má podle Starého zákona stejnou váhu, jako hned následující ustanovení o páření dvojího druhu dobytka a o setí dvojím druhem semene.

>>
[Leviticus 19:18] Nemsti se ani nechovej zášť proti synům svého lidu. Miluj svého bližního jako sám sebe. Já jsem Hospodin.
[19:19] Zachovávejte má pravidla. Nedávej spolu pářit dvojí druh dobytka. Neosívej své pole dvojím druhem semene. Nenos roucho z dvojího druhu tkaniny.
<<

Ale tak to není. Náš Pán nám nedal žádný seznam příkázání a zákonných ustanovení. Nedal nám možnost, abychom si jednoduše odškrtali, která ustanovení jsme splnili a co ještě nám zbývá dohnat. Nic takového nemáme. Máme tedy dokonalou svobodu, oproštěnou od zákonných ustanovení.

Náš Bůh nám totiž přislíbil (a On své sliby plní), že zákony nám napíše do našich srdcí. A jediným naším zákonným ustanovením a přikázáním je Ježíš Kristus sám. Kdo ho má v srdci, má v srdci i celý zákon a veškerá přikázání. A že je to dokonalý vzor, ke kterému se máme přiblít, abychom se stali obrazem Božím, to víme ze své každodenní zkušenosti, kdy poznáváme, že to není vůbec snadné.




Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. únor 2012 @ 22:55:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Unshaken,

píšeš:

///Ale tak to není. Náš Pán nám nedal žádný seznam příkázání a zákonných ustanovení. Nedal nám možnost, abychom si jednoduše odškrtali, která ustanovení jsme splnili a co ještě nám zbývá dohnat. Nic takového nemáme. Máme tedy dokonalou svobodu, oproštěnou od zákonných ustanovení.///

To máš pravdu, Pán nám předal pokyny, ustanovení a učení. Je jen na nás, zda je budeme zachovávat. V NZ je takových pokynů asi 500. A NZ obsahuje i ZJEVENÍ, které není vyjádřeno v konkrétních pokynech.

Podle zachovávání těchto pokynů Pán měří naši lásku k Němu.

Máme dokonalou SVOBODU od zákona jakožto prostředku k ospravedlnění, nikoli však svododu měnit či nezachovávat Jeho příkazy. On je Slovo. Je ztotožněn se svým Slovem. On není MIMO svého Slova. A proto je pro nás závazné zachovávat Jeho příkazy.

Jestliže kdokoli vyznává Pána Ježíše a je MIMO Jeho Slova, pak je to jen lhář.

Antikrist je bezzákonný.





]


Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 20:58:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---V NZ je takových pokynů asi 500. A NZ obsahuje i ZJEVENÍ, které není vyjádřeno v konkrétních pokynech.

Podle zachovávání těchto pokynů Pán měří naši lásku k Němu
.----

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                          Gregu ,bych to shrnul:

„‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘

38  To je největší a první přikázání.
39  Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.‘
40  Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.“     
                                                                                     /Matouš 22,37-40/

                                 Pravda že? :-)


]


Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. únor 2012 @ 17:58:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Gregu,

  k Berojským se hlásím. Stejně jako se hlásím k apoštolům, kteří od počátku církve posuzovali věci podle písma a od počátku církve rozsuzovali a rozhodovali věci v církvi podle písma a všechná kázání a dopisy měli z písma. Teda ve skutečnosti apoštolové dělali věci podle písma ještě před tím, než vůbec vznikla církev, těsně po smrti a nanebevstoupení Ježíše.

  To už ani nemluvím o Ježíši samotném: jeho život byl podle písma. Podle písma byl počat, podle písma se narodil, podle písma byl postaven před Pána, podle písma byl povolán z Egypta, podle písma začal svojí službu, podle písma byl zrazen, podle písma byl odsouzen, ukřižován a zemřel, podle písma vstal třetího dne z mrtvých a jasně dal najevo, že věcí se dějí, protože věci musí být podle písma a mnoho věcí sám dělal cíleně proto, aby se naplnilo písmo.

  Ježíš vyučoval své učedníky a lidi okolo z písma, na pokušení ďábla odpovídal písmem, písmem odpovídal těm, kteří na něj útočili, tvrdil, že lidé bloudí, protože neznají písma a Boží moc, tvrdil, že písma svědčí o něm. Ježíš navíc nejspíše znal písmo, aniž by se písmo učil. O písmu tvrdil, že je to Boží slovo, které nemůže být zrušeno. Podle písma Ježíš chránil ty, které mu Otec dal, aby nikdo z nich nezahynul, kromě syna zatracení.
 
  Když byl Ježíš vzkříšen z mrtvých, tak otevřel učedníkům písmo, protože do té doby ho učedníci nepochopili a nevěřili mu (ani nemohli): počínaje od Mojžíše a všech proroků vykládal Ježíš učedníkům ve všech Písmech, co bylo o něm. To je také základ křesťanské zvěsti, že Písmo je o Ježíši, proto Berojští v souvislosti se Slovem zkoumali písma. Podle písma se také naplnilo Ježíšovo zaslíbení o živé vodě, kterou dostanou ti, kdo v něj věří.


  Takže dělat věci podle písma a brát písmo jako normu je 100% biblické a 100% je to součástí tradice církve Ježíše Krista od jejího počátku.

 
  Ke tvým domyšlenkám do písma se ale Gregu nehlásím, sorry. Mnohé mi připadají podivné, napřílad s myšlenkou "Celé písmo je jediný zdroj Božího zjevení" nesouhlasím. Klidně bych vysvětlil proč, ale to by byl můj příspěvek už moc dlouhý, i tak jsem napsal dost.

  Toník



Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 26. únor 2012 @ 18:18:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
No, Berojští Židé byli sice ušlechtilejší, než Židé v Tesalonice, ale znám jednoho Žida, který je ušlechtilejší, než Židé v Beroji - vlastně je nejušlechtilejší ze všech Židů, kteří kdy žili. Jeho promlouvané Slovo je Duch a je život a já se hlásím ke všem Jeho "principům", zejména k principům Těla, k principům života a k principům Jeho Království. Tož tak.



Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 26. únor 2012 @ 18:45:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celé budiž, ale JEDINÝ zdroj? To je nějaký překlep, nebo to myslíš vážně? Mohl bys mi to nějak vysvětlit?



Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. únor 2012 @ 22:59:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To Ingmar:

Na vysvětlenou. Je to JEDINÝ hlavní zdroj. Všechno ostatní zjevení a učení s tímto hlavním zdrojem musí být v souladu.

Přesně tak, jako je celé rozvíjející se Písmo kontinuálně v souladu s Pěti knihami Mojžíšovými.


]


Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 10:57:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sola scriptura - žádný váš kazatel, ale sola scriptura.


]


Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Sobota, 10. březen 2012 @ 07:57:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš, my kvakeři kazatele nemáme. A s k zásadě Sola Scriptura se stavíme dost rezervovaně. Proto taky tvrdím, že nejsme protestatnté, mezi něž býváme počítáni. On není problém v tom Scriptura, ale v tom Sola. Prostě Bůh má těch cest, jak oslovit člověka plno a Písmo je jednou, ne jedinou, z nich.


]


Milost spásy (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 10. březen 2012 @ 20:59:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Písmu svatém promluvil Bůh k člověku a přišel nás vykoupit. Spasitel světa je jeden a bez něho a jeho milosti se do nebe nedostane ani kvaker. Jak tu milost přijmete, to nevím, ale musíte ji přijmout. Ježíš Kristus nás vykoupil svou předrahou krví. Jeho milostí jsme vykoupení a jeho milost spásy musíte přijmout. Týká se to každého jednotlivého člověka osobně. Je to milost. Nevím, jak se kvaker potýká s přijetím milostí spásení.


]


Re: Milost spásy (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 11. březen 2012 @ 18:21:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kvakeři jsou jedním z mála společenství (v Čechách vím ještě o dvou, unitářích a Obci křesťanů) které nespojuje jednotné vyznání víry. Tedy ti lidé se nesdružují na základě společně přijaté věrouky, takže se Tvoje otázka, pokud to tedy otázka byla, vztáhnout na všechny, ale já sám za sebe celkem nemám problém s tím, co píšeš, souhlasit.
Výhradu bych měl jednu, dala by se vyjádřit takto: Běda mi, kdybych hledal Boha jen proto, abych se dostal do nebe! Pokud někdy užívám konfrontační přístup a chci ukázat na některé zvrhlosti vyskytující se v současném křesťanství, tohle bývá jedna z prvních.


]


Kvakeři (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Neděle, 11. březen 2012 @ 18:29:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Motivem k hledání Boha může být láska a dobro. Svět vlastně umírá na nedostatek lásky a dobra. Lidé od věků si v pohádkách připomínají, že lásku je třeba hledat, chránit a dávat za ni všechno bohatství světa. Láska se nedá zaplatit penězi. Láska má sídlo v nebi.


]


Re: Kvakeři (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 11. březen 2012 @ 20:56:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No výborně :-)
Já mám totiž takový neblahý dojem, že plno křesťanů hledá Boha jako prostředek k tomu, aby si udrželi svou existenci i po pozemské smrti. Byl bych moc rád, kdyby to tak nebylo, ale naneštěstí se mi jeví, že to tak je. Málokomu jde o Boha jako takového. Možná je za tím přehnaný důraz na učení, v němž se Bůh sám ztrácí. Možná by se to dalo přirovnat k tomu, když někdo čte manuál od počítače, místo aby k němu sedl a začal s ním něco užitečného tvořit. Zkrátka absence osobní zkušenosti, která vede k přehnanému lpění na doktrínách "abysme se dostali do nebe". Já myslím, že i kdyby po smrti nic nebylo (což netvrdím) mělo by smysl žít s Bohem. Možná to zní hereticky, ale podobně uvažovali lidé ve Starém Zákoně, kteří posmrtný život nijak zvlášť neřešili.
Já když zavzpomínám na své křesťanské počátky, tak jsem Boha hledal proto, že jsem věřil, "že to je správné", postupně jsem dospěl k tomu, že On je dobrý. Pokud bude nějaké nebe, budu jen rád a považuju to za logické pokračování toho vztahu, který budujeme už tady, a který náš svět přesahuje, tak by snad měl pokračovat i až ho opustíme. Zkrátka Bůh je takový, že mám cenu s Ním být jen pro to bytí samé bez nároku na cokoli jiného.


]


Je něco po smrti? (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Středa, 14. březen 2012 @ 12:39:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vírou věříme, že po smrti je nebe. Člověk hledá dobro. Když se podíváte na fotografie nebo nějaké záběry v televizi, tak krásný je úsměv člověka a u srdce vás hřeje dobro. Vidět slzy a bolest, tak to jde mráz po zádech. Možná proto věříme v Boha a nebe, v jakousi spravedlnost.


]


Re: Je něco po smrti? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 14. březen 2012 @ 14:18:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tím, co přivede člověka k Bohu, mohou být různé věci. U mě tím jevem, který mi nedal spát, protože odkazoval mimo náš svět, byla nezištnost, kterou jsem si se svým tehdejším světonázorem nedokázal vysvětlit. Tak jsem ho musel změnit, rozšířit o Boha. A právě kvůli té nezištnosti nemám rád "víru" vedenou snahou dostat se do nebe. To podle mě není víra, ale kšeft.
To nebe po smrti mi z toho spíš vychází podobně jako by šlo o nějakou rovnici. Já nejsem přítelem uvažování "je to tak, protože je to tak napsáno". Ale přesto docházím v zásadě k tradičním křesťanským závěrům, i když trochu z jiné strany.


]


Nebe a kostka cukru (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Středa, 14. březen 2012 @ 14:56:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To myslíte tak, že za dobro, které někde uděláte dostanete cukřík? Nebo že vám na poli vyroste brambora a vy ji můžete opéct v ohni a nemáte hlad?
Když nemáte jistotu nebe, tak o nic nejde a nejste ničím vázáný. Já zase uvažuju tak že člověk není hloupý a pamatuje si od generace k další generaci odkud jde a kam jde. První lidé viděli začátek.


]


Re: Nebe a kostka cukru (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 14. březen 2012 @ 18:36:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě že to tak nemyslím (počítám, že mi nevykáš, ale myslíš kvakery jako celek - znovu: tak nelze, píšu sám za sebe, jiní kvakeři to mohou vidět i hodně odlišně). Té nezištnosti jsem si všiml mezi lidmi ještě jako nevěřící a nějak mě to dovedlo k Bohu. A věřím, že On s námi jedná nezištně a stejně tak bychom se měli chovat my k Němu. Tedy bez nároku na cukřík nebo bramboru. Kteréžto věci ale od něho stejně přicházejí "na dobré i zlé", jak se píše kdesi ve Starém Zákoně. Proto, že je dobrý a jedná nezištně.
No jo, ale jak si vysvětlíš, že v době Starého Zákona žádnou konkrétní vizi toho, co bude po smrti moc neměli. Zkus k tomu tématu v SZ něco najít. Oni to moc neřešili a pokud řešili, tak jinak, než potom v NZ. "Kam jde" ve Starém Zákoně taky viděli myslím většinou jinak než potom v Novém. Jistě, zjevení jde kupředu, lidé toho chápou i o Bohu čím dál víc (aspoň v Bibli), ale to je právě v rozporu s tím, co píšeš o prvních lidech a začátku. Chápeš?
Ono není jednoduché přijmout, že nás Bůh má rád opravdu bezpodmínečně, tedy nejen navzdory naší hříšnosti, ale i nevědomosti. My nemusíme vědět všechno a mít ve všem pravdu. Tohle, narozdíl od té hříšnosti, snad není ani ten zbožný ideál. Mimochodem i na GS by bylo lépe, křesťanštěji, kdyby si to lidé uvědomili.


]


Jistota nebe (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 15:48:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím v nebe. Nevěřím, že člověk je takový borec, že rozumí všemu, co ho obklopuje. Věřím v Boha, ve kterého věřil Jákob, Izrael, Šalomoun, Jób. Když se začtete do starého zákona, tak v knize Kazatel se dočtete, že duch se vrátí k Bohu, který jej dal....a v knize Jób se čte příběh, že se Bůh postaví nad prachem.....protože Jób věří, že jeho Vykupitel žije. Ta víra v posmrtný život se táhne starým zákonem jako nitka. Ti první lidé vyšli z ráje a věděli, že se po smrti vrátí do nebe, že mají tu naději.Příběh Eljáše a Henocha, kteří i s tělem byli vzati do nebe je taky dobrý.Takže první lidé tu vizi nebe od počátku měli. Nový zákon ten je už plný naděje.
Bůh nás stvořil a má nás rád. Určitě by si stvořil jiné lidi, kdyby neměl rád takového člověka, jakého si utvořil. Bůh je dobro, proto i člověk má být dobrý, a tím, že je člověk dobrý, stává se šťastným. Tím se připodobňujeme Bohu. Zlý člověk se od Boha vzdaluje.


]


Re: Jistota nebe (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 17:00:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, tyhle texty tam jsou, ale nejsou jediné. Pomíjíš ty jako, že mrtví nevědí nic a jejich osud je stejný jako zvířat (Kazatel), nebo Tóře se píše, že zemřel a byl připojen ke svým předkům, v Žalmech, že mrtví už nechválí Hospodina, nikdo, kdo sestupuje v říši ticha... To jen tak z voleje. Těch míst a představ je tam jistě víc. Není to tak jednotné jako v NZ. To je podle mě i důvodem, že se na tu věc farizeové (kteří uznávali SZ v podobě podobné naší plus něco navíc) na té otázce nemohli shodnout se saduceji, kteří uznávali jen Tóru a na tom základě věřili, že po smrti nic není.
Zkrátka to není tak jednoduché.
Ale myslím, že by pro nás měla být prioritní důvěra v Boha tady a teď, že to bude nejlíp, jak možno, ne spekulace o tom, jak to konkrétně bude.


]


Re: Re: Jistota nebe (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 17:30:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zemřel a byl pohřben jako osel. Ano, v žalmech a knihách královských se lká, ale jak potom vyškrtnout verše o naději na věčný život. To si za tolik let nikdo nedovolil.
  • Jób  19:25     |  Já vím, že můj Vykupitel je živ a jako poslední se postaví nad prachem.
Oni by to ze starého zákona z knihy Jób vyškrtli, kdyby si to ti první lidé nenesli z ráje, že je Bůh a že je ta naděje na posmrtný život v nebi. Nikdo si to nedovolil vyškrtnout. Touha po nesmrtelnosti u lidí, to je síla.Určitě je důležité věřit Bohu tu a teď, ale to není spekulace věřit, že Bůh mě vezme po smrti do nebe. To jsou slova samotného Boha.Možná v pekle už nechválí Boha, když zemřeli a byli pohřbeni jako osli.


]


Re: Re: Re: Jistota nebe (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 20:46:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, postaví se nad prachem... Tam je spíš myšlenka toho věčného nebytí, ne? Ale rozumějme si. Já netvrdím, že není posmrtný život, já chci jen ukázat, že k tomu lidé museli dojít a že křesťanství je o neustálém zápase o víru, o budování vztahu, o hledání cesty. Není to tak, že by Adamovi a Evě bylo od počátku všechno jasné a jen se to pak předávalo neporušené příštím generacím. S tím mimochodem souvisí i podobenství o hřivnách. Ty hřivny se tradičně vykládají jako schopnosti, které máme, ale já myslím, že to může být i poznání Boha nebo teologie. Obojí je věc, na níž se dá pracovat. Není jen jediná správná. Jediný je jen Bůh a pak je spousta způsobů, jak k němu přistupovat (ano, Ježíš je ta jediná cesta, ale i tou cestou lze jít mnoha způsoby). No a já si říkám, jak se bude Bůh dívat na ty, kteří mu, až přijde čas, vybalí z toho svého pomyslného šátku tu pečlivě zakonzervovanou teologii, kterou v mládí od někoho přijali a bez přemýšlení jim vydržela celý život. Vlastně jim Bůh nestál za to, možná z lenosti nebo spíš ze strachu, aby nad Ním začali uvažovat sami za sebe.


]


Křesťanství není zápas o víru (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 16. březen 2012 @ 18:19:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím si, že je křesťanství zápas o víru a hledání cesty. Cesta je vytýčena a směr známe. Vztah s Bohem si tvoří každý sám. Adam a Eva nebo jich bylo víc, to nevím, vyšli z ráje od Boha a ti měli jasno. Boha znali, ale svou svobodou začali hřešit, vraždit, krást, cizoložit a vzdálili se od Boha. Prostě si žili pod taktovkou ďábla. Zůstala jim naděje na věčný život a strašně moc silná touha po Bohu a nevěděli jak na to. Cestu dal Bůh desaterem. Poslal nám svého syna Pána Ježíše a je tu s námi Duch svatý, který dává poznat pravdu. Pán Ježíš je cesta, pravda a život.Teologie jde cestou pravdy.


]


Re: Křesťanství není zápas o víru (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Sobota, 17. březen 2012 @ 18:57:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemáš dojem, že takhle jasně a jednoduše se to vždycky jeví až zpětně? Ale když je člověk přímo v tom (tedy pokud se jeho křesťanství vůbec odehrává v přítomnosti a není zahleděné jen do minulosti nebo budoucnosti, jak se s tím často setkávám) tak je to HLAVNĚ o hledání cesty. Příběhy, které jsou popsané v Bibli, jsou příběhy o životě jiných lidí s Bohem. Ale jaký je ten náš příběh?
Rozumíme si? Já už nehledám ani tak tu jedinou správnou církev, nebo jedinou správnou teologii. V obojím ohledu jsem toho v životě zažil, slyšel a přečetl víc než dost. Spíš hledám, co s tím, co jsem načerpal. Ve společenství, v němž se nacházím, v místě, kde bydlím nebo pracuju. Pochopitelně čerpám dál, ale kladu si mnohem víc než dřív otázky typu CO S TÍM? Jak se to dá použít? Je to vůbec k něčemu?


]


Člověk hledá Boha (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Neděle, 18. březen 2012 @ 13:33:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidé vyšli z ráje a vždy hledali Boha, a tak každý hledá Boha. Kdybyste byl sám na pustém ostrově, sám na pustém ostrově oslovujete Boha. Tak to bylo, je a bude. Jenomže Bůh poslal na svět svého syna, aby nám tu cestu ukázal. Člověk má naplnit to, co po člověku chce Bůh, ne své choutky.


]


Re: Je něco po smrti? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 15:54:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vírou věřím, že ač se stane cokoliv, tak to bude v souladu s Boží vůlí, díky Bohu. Amen!


]


Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 27. únor 2012 @ 13:29:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hlásím se k Berojským, k Církvi i k Písmu. K apoštolům a svatopiscům kteří ho podle tradice sepsali a rozšířili a zejména k živému Bohu.



Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 27. únor 2012 @ 15:29:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)



SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:07:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
SOLA SCRIPTURA
Jan  21:15     |  Když pojedli, zeptal se Ježíš Šimona Petra: „Šimone, synu Janův, miluješ mne víc než ti zde?“ Odpověděl mu: „Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád.“ Řekl mu: „Pas mé beránky!“



Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:19:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sola scriptura
Paste Božie stádo, ktoré je u vás, nie s nevôľou, ale dobrovoľne, ako Boh chce; nie pre nečistý zisk, ale ochotne.
1 Peter 5:2

Pásť ovečky mali za úlohy všetci apoštolovia a starší...písmo vykladaj písmom a nie tradíciou...

ivanp


]


Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:41:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
SOLA SCRIPTURA jenom Šimon, syn Janův dostal klíče, nedostali je všichni apoštolové. SOLA SCRIPTURA, to je základ. Neupravujte si Písma ke svému obrazu a poslouchejte našeho Pána. SOLA SCRIPTURA. Je jeden pastýř, a to je papež a ten má také klíče. SOLA SCRIPTURA. Zkoumejte svou tradici a dojdete k SOLA SCRIPTURA.


]


Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 28. únor 2012 @ 11:56:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neupravujte si Písma ke svému obrazu a poslouchejte našeho Pána. SOLA SCRIPTURA. Je jeden pastýř...
Amen, Jaela.

Evidentne Ti ale chýbajú nejaké stránky v Písme... Napríklad slová apoštola Pavla z Rim 11:13 Nakoľko teda som ja apoštolom pohanov, vychvaľujem túto svoju službu...;

Gal 1:15-17 Keď sa zaľúbilo BOHU, ktorý ma oddelil od života mojej matky a povolal svojou milosťou, zjaviť vo mne svojho Syna, aby som Ho zvestoval medzi pohanmi, hneď som urobil tak, že som sa neporadil s telom a krvou, ani som neodišiel hore do Jeruzalema k tým, ktorí boli predo mnou apoštolmi...;

Gal 2:7-9 Vidiac, že som poverený evanjeliom u neobriezky ako Peter u obriezky, lebo Ten, ktorý pôsobil Petrom čo do apoštolstva medzi obriezkou, pôsobil aj mnou do pohanov, a poznajúc milosť, ktorá mi je daná, Jakub, Kéfas a Ján, ktorí sú považovaní za stĺpy, podali mne i Barnabášovi pravice spoločenstva, aby sme my pracovali medzi pohanmi a oni medzi ľudom obriezky...


]


Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. únor 2012 @ 15:12:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
keby si poznal písmo tak by si vedel že nie je ,,jeden pastíř,, ako píšeš, ale všetci apoštoli a starší sú pastieri...to vám v tom Vatikáne vtĺkajú do hláv že je iba jeden pastier, ale sám Peter čo je váš ,,prvý pápež,, hovorí a pasuje seba za spolustaršieho a nikdy nie za ,,vykára,, alebo námestníka Krista...ale to je na teba asi moc...

Starších medzi vami napomínam ako spolustarší a svedok Kristových utrpení i účastník slávy, ktorá sa má zjaviť:
1 Peter 5:1

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Úterý, 28. únor 2012 @ 20:36:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě proto je svatý Petr první. Protože se choval jako služebník všech. Podle toho co řekl Ježíš při poslední večeři když umyl všem nohy. Tehdy to ještě nechápal. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 28. únor 2012 @ 22:15:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je pravda, že Petr zastupoval Církev navenek. Všichni zvenku se vždy obraceli na Petra. Kdo zkoumá Bibli bez předsudků, tak musí vidět, že Petr měl většinu prvenství. Ale kde je biblický důkaz, že Petr měl dalšího nástupce? Nikde.

Po Petrově smrti by logicky měl následovat apoštol Jan. Jakto, že se tak nestalo? Jak to, že o tak důležité věci není žádný záznam v Písmech?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Středa, 29. únor 2012 @ 11:13:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že Duch svatý se prostě vaší logikou neřídi Gregu. SOLA SCRIPTURA stále platí. Odhoďte své tradice. Nevím od kterého roku je počítáte, ale vraťte se ke studiu Písem. Proste Ducha svatého. Dojdete k Petrovi a jeho nástupci v posloupnosti. Nikam jinam. Vraťte se k SOLA SCRIPTURA!


]


Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. únor 2012 @ 22:10:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
SOLA SCRIPTURA jenom Šimon, syn Janův dostal klíče, nedostali je všichni apoštolové.

  No, tak už sis to i ty Jaeli v písmu přečetl, že jenom Šimon dostal ty klíče?

 


]


Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 29. únor 2012 @ 08:07:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se týče těch berojských tak bych vzal v úvahu i to že i oni byli součástí vznikající Církve a Tradice. Pochybuji že by každý z nich seděl někde sám v izolaci a zkoumal Písmo na vlastní pěst. Tou dobou ještě nebylo ani celé napsané a opisy knih byly neobyčejně vzácné a drahé. Kolik jich asi dohromady měli, v poměru k počtu členů a k počtu nově založených sborů které ho postupně dostávaly ? Považuji za docela pravděpodobné že byli přinejmenším nějakou dobu odkázáni na jeden exemplář, než ho stačili opsat.



Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 29. únor 2012 @ 08:43:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, poutnicku, jestli ti dochází, že tu je řeč o Židech v Beroji, kteří byli ušlechtilejší než Židé v Tesalonice tím, že dychtivě přijali Slovo a denně zkoumali Písma, tj. celý SZ, tedy celé Písmo, které měli v synagoze, za tím účelem, aby zjistili, zdali to, co jim říkal Pavel o Ježíši, když jim na základě Písma dokazoval, že Pán Ježíš je Kristus/Mesiáš, je skutečně podle Písem pravda. Předpokládám, že jinde než v synagoze Písmo neměli a zřejmě tam i společně zkoumali.

Vezmeme-li v úvahu, že podle 2Tm 3:16-17 je veškeré Písmo vdechnuté Bohem a je užitečné k učení, k usvědčování, k napravování, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl takový, jaký má být, důkladně vystrojený ke každému dobrému skutku, byl to pro Židy v Beroji určitě velmi užitečně strávený čas, protože jich mnoho uvěřilo.
Tož tak.


]


Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 29. únor 2012 @ 09:22:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
J 5,39  Zkoumáte Písma a myslíte si, že v nich máte věčný život; a Písma svědčí o mně.



Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 29. únor 2012 @ 11:52:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Povedal Pán Ježiš Židom, ktorí Ho chceli zabiť... (Jn 5:18)

Rkatolíci učia, že Pána Ježiša prijímaš v eucharistii... Ak človek ale má Písmo k dispozícii a verí, že Duch Boží je zasľúbený všetkým, ktorých si povolá Pán, náš Boh (Sk 2:38-39), potom s pomocou Písma rozpozná blud, a preto je potrebné skúmať Písmo. Stále.


]


Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 29. únor 2012 @ 13:36:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----s pomocou Písma rozpozná blud, a preto je potrebné skúmať Písmo. Stále. ----



Ano drahá sestro Lýdie,
 
jsouhlasím s tím, a vždyť ani nic nenamítám,proti tomu, že je potřebné zkoumat Písmo.  VŽDYŤ PROTO JSEM TEN VÝROK Z PÍSMA TAKÉ NAPSAL! :-)  A ten výrok platí do dnes!

ALE HLAVNĚ   rozpoznáváme blud  Duchem Božím, který nám byl dán a tak zkoumáme duchy ,zada-li jsou z Boha.

Proto  také nevěříme každému vnuknutí. A  víme ,že i zde je moho falešných proroků, bludařů , mrtvých zákoníků zabitých literou.

Neber prosím osobně. Ještě se vrátím k řkc, máš pravdu ,že člověk není živ jen oplatkem, ale každým slovem vycházejícím z Božích úst.To je ten pravý chléb z nebe a věčný život. Halelujah!

                                                                         S láskou Boží  v.





]


Re: Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 29. únor 2012 @ 13:56:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak je, vlastik. Neberiem osobne, len poznám takých, ktorí prišli ku "kristovi" a Písmo im netreba, preto...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 29. únor 2012 @ 20:03:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím Lydie,
 v Pánu vím koho, a jak to myslíš  (ktorí prišli ku "proměněnému") Bavil jsem se o tom s jedním ř.k.farářem,a ten mi to i pravdivě potvrdil a řekl, že mnozí , kteří tam jí , nemají o Písmu ani "šainu".


]


Re: Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. únor 2012 @ 23:12:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To Vlastik,

budu oponovat, samozřejmě, že nerozpoznáváme blud především Duchem Božím, protože nikde není zaručeno, že zrovna my jsme pod  Jeho vlivem. Ať už proto, že sami můžeme mít bludného ducha, který v nás podporuje a vytváří bludné učení nebo můžeme být znovuzrození z Ducha, ale ve své duši jsme pod vlivem a naplněním bludného ducha.

Takže blud můžeme rozpoznat hlavně srovnáním s Písmy, jako to činili Berojští. Nezkoumali vnuknutí Ducha, ale PÍSMA. Nemodlili se, ale denně zkoumali Písma.

To ale může rozpoznat jen znovuzrozený věřící. Ten, kdo má bludného ducha může Bibli třeba vykoukat a stejně vše bude vidět optikou toho bludného ducha.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 09:28:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---nerozpoznáváme blud především Duchem Božím, protože nikde není zaručeno, že zrovna my jsme pod  Jeho vlivem.----

 Pokud to nemáš nikde zaruřeno,pak mi je líto a pod Jeho vlivem opravdu nejsi. Osobně zkoumám duchy zda jsou z Boha , Duchem Božím, něco se Ti na tom nelíbí?

 
1J 4,1  Milovaní, nevěřte každému vnuknutí, nýbrž zkoumejte duchy, zda jsou z Boha; neboť mnoho falešných proroků vyšlo do světa.


]


Sola Scriptura (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 10:51:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu sola scriptura - zkoumejte Písma, odložte vězení tradice, vraťe se do doby Pána Ježíše a apoštolů a nechejte se vést Duchem svatým. Poušť je dobré řešení. Pán Ježíš byl na poušti 40 dnů, Mojžíš 40 let.


]


Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 29. únor 2012 @ 14:08:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I já mám rád tento text, ale nevím jak vy, ale nesmíme zapomínat, že Berojané byli Židé nebo-li text popisuje Židy v Beroji a jejich reakci na kázání ap. Pavla, ne?



Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. únor 2012 @ 23:17:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Vapel,

a co? Písmo nazývá tyto Berojské, že byli UŠLECHTILÍ, když prověřovali Písmem i apoštola Pavla.




]


Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 15:49:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale proč to dělali? Protože jako Židé, to bylo pro ně jen dobře, protože ap. Pavel jim z Písma ukazoval Mesiáše. Proč někteří v Písmu poznají Mesiáše a druzí ne? A o tom je zpráva o Berojanech, taky, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Kdo se hlásí k Berojským? (Sk 17,11) (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Neděle, 11. březen 2012 @ 21:11:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě přidám, že zprávu o Berojským máme taky proto, že jejich ušlechtilé jednání nebylo ani tak v tom, že četli a zkoumali Písma, ale zřejmě většina židů byla formálně zapojena každý sabat. Přece i Bůh dal Izraeli sobotu, aby aspoň jeden den v týdnu, se mu věnovali plně. A tito židé z Beroje, tak dělali, ale ne že to bylo běžné, nebo-li že se to od nich čekalo, přeci žid ani nemůže jinak, ale protože to dělali ze svobodné vůle, a hlavně ap. Pavel jim dosvědčoval o Mesiáši z Mojžíše a proroků, než aby jednali jako většina židů, zaujatě, oni byli ochotni o tom přemýšlet.


]


Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy