Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 485 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

oko
Ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116495456
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Sv. Augustin o eucharistii
Vloženo Pondělí, 27. únor 2012 @ 21:57:40 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Jeden z nejvýznamnějších křesťanských učenců sv. Augustin (4.-5. stol.) jasně vyjádřil dosavadní víru křesťanů ohledně eucharistie:

"Tento chléb, který vidíte na oltáři, posvěcený skrze slovo Boží, je Tělem Krista. Tento kalich, a spíše obsah kalicha, posvěcený skrze slovo Boží, je Krví Krista. Skrze chléb a víno nám Kristus Pán chtěl odevzdat své Tělo a Krev, kterou prolil za nás na odpuštění hříchů."

Proč dnes mnozí popírají tuto apoštolskou víru ohledně Těla a Krve Páně a protiví se tak Ježíšovu odkazu a daru?

Více ze slov sv. Augustina o eucharistii ZDE.


"Sv. Augustin o eucharistii" | Přihlásit/Vytvořit účet | 70 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. únor 2012 @ 08:26:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...no jestli mal Augustín doma vytrinku a v nej oplatku (rímskeho boha)....a či sa dennodenne ku nej modlil ruženec?....a prečo do tej vytrinky nedal aj kalich s vínom?...a aj napriek tomu je to ,,celý kristus s telom (bez vína) s dušou ...tomu hovorím ,,rímsky zázrak...
načo potom príde Kristus k druhému príchodu v tele, keď v tele je už vo vytrínke prítomný?...

Kristus je prítomný tu na svete v Duchu a preto:
p.s.
Marek 13:21  A keby vám vtedy niekto povedal: Ajhľa, tu je Kristus! (vo vytrínke) alebo: Ajhľa, tam je! - neverte.



Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. únor 2012 @ 08:56:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." A keby vám vtedy niekto povedal: Ajhľa, tu je Kristus! (vo vytrínke) alebo: Ajhľa, tam je! - neverte."...


Ubohý příklad manipulace s Písmem.
Tato Kristova řeč se vztahuje na průběh událostí konce světa (který evidentně zatím nenastal). Je varováním před nepravými proroky (lidmi v těle, kteří se sami budou vydávat za Krista).
Nijak to nesouvisí s euchariatií (Kristovou krví a tělem pod tajemným nekrvavým způsobem chleba a vína), kterou dal Kristus církvi, abychom se s Kristem mohli setkávat a posvěcovat a oslavovat Boha i svým tělem (1 Kor 6,20) a mít účast na užitku z Kristovy oběti.




(Mt 24,10-24)
Tehdy se mnozí pohorší a budou se vzájemně zrazovat a nenávidět jedni druhé
a povstane mnoho falešných proroků a svedou mnohé.
A protože se rozmnoží nepravost, láska mnohých vychladne.
Kdo však vytrvá až do konce, ten bude spasen.
A toto evangelium království bude kázáno po celém světě na svědectví všem národům a tehdy přijde konec."
"Proto když uvidíte 'ohavnost zpustošení', o níž mluvil prorok Daniel, jak stojí na svatém místě (kdo čte, rozuměj),
tehdy ať ti, kdo jsou v Judsku, utíkají na hory.
Kdo bude na střeše, ať nesestupuje, aby si ze svého domu něco vzal,
a kdo na poli, ať se nevrací zpátky, aby si vzal svůj plášť.
Ale běda bude v těch dnech těhotným a těm, které kojí.
Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den.
Protože tehdy bude veliké soužení, jaké do této doby nebylo od počátku světa, a už ani nikdy nebude.
A kdyby ty dny nebyly zkráceny, nezachránil by se žádný člověk. Kvůli vyvoleným však ty dny budou zkráceny."
"Kdyby vám v té době!!! někdo řekl: 'Hle, Kristus je zde!' anebo: 'Tady je!', nevěřte.
Povstanou totiž falešní kristové a falešní proroci a budou dělat veliké divy a zázraky, takže by svedli (kdyby to bylo možné) i vyvolené.



]


Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:13:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úbohý príklad nepochopenia písma...Druhý príchod Kristov bude v tele, to jest bude to jeho telesný, fyzický príchod z mocou...Od vstúpenia na nebo je tu Kristus prítomný v Duchu...
rímsky kristus je už prítomný vo vytrinke v tele z dušou...aj bez druhého príchodu....

Kristove slová nás varujú, aby sme si dali pozor na znaky Jeho druhého príchodu ...Jeho druhý príchod bude v tele a mnohý falošný učitelia nám budú Krista predstavovať už teraz pred jeho druhým príchodom ako ,,krista v tele,,....čo je prípad rímskej cirkvi...

p.s. vieš Oko prečo vo vytrinke je oplatka bez vína?...zlé jazyky tvrdia, že oplatka vydrží nezkazená niekoľko rokov, ale víno ako potravina podlieha skaze oveľa skôr...a to by sa vám ,,kristus,, pokazil vo vytrinke, preto ho radšej pre istotu kňaz vypije...


ivanp


]


Není oplatka jako oplatka (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:01:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Není oplatka jako oplatka: SOLA SCRIPTURA!!!!!

  • Matouš 26, 26  - 30
  • 26Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: „Vezměte, jezte, toto jest mé tělo.“
  • 27Pak vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: „Pijte z něho všichni.
  • 28Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů.
  • 29Pravím vám, že již nebudu pít z tohoto plodu vinné révy až do toho dne, kdy budu s vámi pít kalich nový v království svého Otce.“
  • 30Potom zazpívali chvalozpěv a vyšli na Olivovou horu.


]


Re: Není oplatka jako oplatka (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:15:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nie je Kristus ako ,,kristus,,...svatá tradícia!!!

bohovia rukami urobení nie sú bohovia.
Skutky 19:26


]


SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:24:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
SOLA SCRIPTURA - nelze si z Písem vybrat jenom něco. Nelze měnit literu Písma. Máme jíst Tělo a pít Krev, a to každý. Vezměte a jezte, říká Pán.



]


Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:30:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Neboj,jíme a připomínáme si Památku.Máš život věřný?


]


Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 28. únor 2012 @ 12:03:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, ty věříš na Sola Scriptura? Tak proč ty vytrhuješ, co se ti hodí do krámu? Bůh je Duch a Boha neuctíš tělesně, protože tělo a krev nemá přístup do Božího království. Nenarodí-li se kdo znova, neuzří (nepochopí, nerozpozná) Boží království. Už teď, tady je Boží království a každý, kdo se z vody a Ducha narodil, již do Božího království vstoupil.


]


Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 28. únor 2012 @ 12:23:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nelze si z Písem vybrat jenom něco. Nelze měnit literu Písma.
Amen.

Preto učeníci Pána Ježiša Krista LÁMU chlieb a nepotrebujú prepodstatňovať okrúhle oplátky.
Preto Jeho učeníci nerešpektujú pápeža ako najvyššieho veľkňaza, lebo je ním jediný: Ježiš Kristus sám.
Preto rešpektujú ako biskupov ženatých mužov.
Preto neuctievajú modly a nemodlia sa k sochám, ani im nenosia dary, ani sa s nimi nerozprávajú...


]


Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. únor 2012 @ 18:56:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." LÁMU chlieb a nepotrebujú prepodstatňovať okrúhle oplátky"...

Tak to je! Chléb musí být přece přísně hranatý! Jakmile je "okrúhlý" - už je to oplatka.



..."Preto Jeho učeníci nerešpektujú pápeža "...

Kdyby bylo opravdovými učedníky Krista, respektovali by také Kristem ustanoveného viditelného "Kéfase" v církvi.




..."Preto rešpektujú ako biskupov ženatých mužov."...

Opravdový učedník Krista respektuje všechny biskupy bez rozdílu - ženaté i svobodné.




..."Preto neuctievajú modly a nemodlia sa k sochám, ani im nenosia dary, ani sa s nimi nerozprávajú."...

Kdo ještě nezvládá ani násobilku, tomu se taky zdají kvadratické rovnice šarlatánstvím, jako čiré bláznovství.

Těžko mu něco vysvětlíš. Musí k tomu nejdříve dozrát, aby chápal i věci složitější.


]


Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 28. únor 2012 @ 20:22:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Som netušila, že J.Ratzinger a K.Wojtyla neovládajú násobilku. To preto sú neposlušní Bohu a radšej komunikujú s mŕtvym drevom či kameňom?


]


Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. únor 2012 @ 08:44:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je půvabné jak netušíš, že jsi to právě ty, kdo neovládá onu "násobilku."


]


Re: Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 29. únor 2012 @ 09:16:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Je půvabné jak netušíš, že jsi to právě ty, kdo neovládá onu "násobilku."-----

       Modláři neposlušní Bohu jsou,že jsi ty poslušný jim ,nikdo nemusí tušit ,to je více než jasné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 29. únor 2012 @ 10:55:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Pôvabné" je, ako Tebe nevadí, že J.Ratzinger a K.Wojtyla komunikujú s mŕtvym drevom, či kameňom... V rkc máte "konštantínsku násobilku", takže logicky nemôžete ovládať tú Božiu. Ale keby ste skutočne chceli, dá sa to: andulka, cizinec, Irena a mnohí sú toho dôkazom.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 02. březen 2012 @ 16:54:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejde komunikovat s mrtvým dřevem ani s kamenem.
Katolíci komunikují s těmi, koho obrazy a sochy představují. Pokud je to Kristus, komunikují přímo s Kristem v nebi, pokud jsou to svatí, komunikují s nimi skrze Krista (svatí jsou spolu s Kristem, sdílí s ním jeho trůn (Zj 3,21)).




"Trůn" značí podíl na Kristově moci, nikoli bezmoc!











]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. březen 2012 @ 17:50:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jednou mi to jedna paní vysvětlovala tak, že sochy a obrazy jsou něco jako mobilní telefon do nebe.

  Akorát se asi porouchalo sluchátko, nebo co.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 02. březen 2012 @ 18:09:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ide, veď to predvádzajú práve JR a KW. Jeden ponúkal soche akési umelé kvety, druhý sa k nej dôverne prikláňal a možno aj čosi počul - možno tá socha prehovorila...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 05. březen 2012 @ 07:27:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jeden ponúkal soche akési umelé kvety"...


To jsi poznala z té fotografie?

 Když už se přinášejí květy k oslavě svatého, jsou vždycky pravé, skutečné. Toto tvrzení je přece tak ubohé!



..."druhý sa k nej dôverne prikláňal a možno aj čosi počul"...

Nesuď podle sebe. Každý neslyší i trávu růst!


]


Re: Není oplatka jako oplatka (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:17:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Pravím vám, že již nebudu pít z tohoto plodu vinné révy až do toho dne, kdy budu s vámi pít kalich nový v království svého Otce.“---

                                                                      Amen.

                                      Co pak vy s Pánem ten nový kalich v království nepijete? :-)))

Mt 18,20  Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.“


                                                    Nemyslí  tím pouze v žaludku...


]


Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Starkey v Úterý, 28. únor 2012 @ 13:55:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi horší než pohané - těm je totiž Ježíš Kristus, vtělený Bůh, většinou lhostejný, ale ty se mu očividně ve své heretické nadutosti rouháš a vysmíváš. Křižuješ Boha a vysmíváš se Jeho bezbrannosti na kříži a ještě to považuješ za zbožnost! Ale Kristus, poplivaný a ukřižovaný Bůh, trpělivě čeká na tvé obrácení. Já, žel, tolik trpělivosti nemám, když vidím, jak Mu pliveš do tváře a šlapeš po perlách Božího království a po plodech Jeho oběti. Měl by ses stydět a kát! Kéž u tebe pýcha nepředchází pád, ale obrácení!


]


Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 28. únor 2012 @ 12:51:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatý Augustin patří k nejvýznamnějším učitelům Církve a více nebo méně z něho vychází většina řeholních řádů.
S jeho názorem na Eucharistii plně souhlasím. I když jen rozvíjí to co říká sám Ježíš Kristus a co je zapsáno v Bibli.



Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. únor 2012 @ 13:35:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
rekni Poutnicku, keď kĺačíš pred vytrinkou s oplatkou a sa k nej modlíš, tak ku ktorému Kristovi sa modlíš...k tomu ktorý sedí po pravici Otca a tu na zemi je prítomný v Duchu, alebo k tomu ktorý je vo vytrinke v tele ???
ivanp


]


Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 28. únor 2012 @ 14:03:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu který i s Tělem odešel do Nebe k Otci a který zároveň dává své Tělo a Krev v Eucharistii jako pokrm a nápoj věčného života. Stejně jako k tomu kterého máme vidět v každém člověku. K tomu pro koho nic není nemožné.


]


Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. únor 2012 @ 15:01:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jenomže ten ktorý odišiel do neba vzal zo sbou aj svoje telo a v tele na zem príde až v druhom príchode... je možné mať Krista v tele vo vytrinke a zároveň v nebi? ak sa k nemu modlíš, tak ti odpovedá z vytrinky, alebo z neba?...ak vyberieš Krista z vytrinky a ho zješ celého z telom a dušou, prečo potom z teba putuje do stoky?
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 28. únor 2012 @ 16:16:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane, kdo se nemodlí v Duchu, ten nemá s Bohem spojení. Bez nabité baterky v mobilu se taky nikam nedovoláš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Úterý, 28. únor 2012 @ 20:52:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spojení s Bohem funguje bez mobilu i bez baterky. Ještě dřív než na ně pomyslíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Úterý, 28. únor 2012 @ 20:50:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč by to nemělo být možné ? Když je to napsáno v Bibli a děje se to každý den ? Nebo si myslíš že Ježíš řekl to není moje Tělo ?


]


Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. únor 2012 @ 22:14:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Snad by stálo zato připomenout apoštolskou víru k tématu.

Proto, moji milovaní, utíkejte před modlářstvím!

Mluvím jako k rozumným; sami rozsuďte, co říkám. Což není kalich požehnání, který žehnáme, společenstvím krve Kristovy? A což není chléb, který lámeme, společenstvím těla Kristova? Protože je jeden chléb, jsme jedno tělo, ač jsme mnozí, neboť všichni jsme toho jednoho chleba účastni.

Hleďte na Izrael podle těla: nejsou ti, kdo jedí oběti, účastníky oltáře? Co tedy říkám? Že maso obětované modlám něco znamená? Nebo že modla něco znamená? Ne, ale říkám, že to, co pohané obětují, obětují démonům, a ne Bohu. A nechci, abyste byli účastníky démonů. Nemůžete pít Pánův kalich i kalich démonů; nemůžete mít podíl na Pánově stolu i na stolu démonů.


Já jsem přijal od Pána, co jsem vám také předal, že Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazován, vzal chléb, vzdal díky, rozlomil jej a řekl: ‚Vezměte, jezte. Toto je mé tělo, které se za vás láme. Toto čiňte na mou památku.‘

Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: ‚Tento kalich je nová smlouva v mé krvi; toto čiňte, kdykoliv byste pili, na mou památku.‘

Neboť kdykoliv byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete smrt Páně, dokud on nepřijde. Kdo by tedy jedl ten chléb nebo pil kalich Páně nehodně, bude vinen proti tělu a krvi Páně.




Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Starkey v Úterý, 28. únor 2012 @ 22:50:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A taky:

"Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení."

Holt, rádobypísmoznalec nezná ani Písmo, natož Kristova tajemství.


]


Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 29. únor 2012 @ 06:53:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
soudruzi....
písmo treba vykladať písmom a nie katechizmom...Ježišove výroky
Ja sm chlieb
Ja som dvere
Ja som pastier
Ja som cesta
Ja som vínny kmeń
Ja som svetlo

myslel Ježiš určite doslovne...darmo mi budete nahovárať že nie...ja mám argument v písme...odteraz sa budem klaňať dverám na mojom dome...veď Ježiš predsa povedal že On je dvere....
...má to aj svoju logiku...5 výrokov bolo myslené obrazne a len jeden doslovne (ja som chlieb) ? ...keď doslovne, tak doslovne...

P.S.
...len furt mi nie je jasné prečo v tej vytrinke nie je víno a predsa je tam ,,celý Kristus,,...veď by mal byť tam celý z dušou a telom, a on je bez krvi...pročo tí rimania nie sú doslovný???... (alebo preto že víno rýchlo podlieha skaze a tak by sa ,,kristus,, vo vytrinke rýchlo skazil?)..mať ,,krista,,z chleba a vína je fajn...stačí ho zjesť a už ste po katolícky naplnili slovo:

Ale tým, čo Ho prijali, dal moc stať sa deťmi Božími, tým, čo veria v Jeho meno,
Ján 1:12
Preto, ako ste prijali Krista Ježiša, Pána, v Ňom žite,
Kolosenským 2:6

takže treba chodiť na ,,prímanie,,.

ivanp



Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Středa, 29. únor 2012 @ 12:29:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano Ivane - sola scriptura - vraťe se k Písmům - toto je moje Tělo říká Ježíš......nepřekrucujte Písmo svou tradicí! Ano - Já som chliéb - říká Ježíš.


]


Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 29. únor 2012 @ 12:40:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Áno, ten pravý chlieb zostúpil z NEBA a chlieb, ktorý On dal, je Jeho telo, ktoré dal za život sveta. To telo, ktoré viselo na kríži v konkrétnom historickom čase. Už pred 2000 rokmi Boh vylial svoj hnev za hriechy sveta na toto TELO a v tomto TELE odsúdil hriech... Stačí VERIŤ, Jaela...


]


Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 29. únor 2012 @ 17:29:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, ty odbornice na sola scriptura, které že tělo se za nás vydalo a které že to máme jíst? Je tělo "sarx" a tělo "soma" a je mezi nima podstatný rozdíl a ten rozdíl svědčí proti tendenčnímu výkladu řkc.


]


Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Starkey v Středa, 29. únor 2012 @ 17:36:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jaký je tendenční výklad řkc v souvislosti se slovy "sarx" a "sóma"?


]


Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 29. únor 2012 @ 17:44:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:o)


]


Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Starkey v Středa, 29. únor 2012 @ 22:22:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak kde jsi, chytrolíne studente, že neodpovídáš na moji otázku: Jaký je tendenční výklad řkc v souvislosti se slovy "sarx" a "sóma"?


]


Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Starkey v Středa, 29. únor 2012 @ 17:39:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co Pavel myslel výrokem: "Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení"?



]


Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 29. únor 2012 @ 19:28:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je dilema...niekto tvrdí že ide o ,,telo,,-,,oplatku,,....a niektorí teologovia hovoria o ,,tele,,-cirkev 
1 Korintským 12:12  Lebo ako telo je jedno a má mnoho údov, ale všetky údy tvoria jedno telo, aj keď ich je mnoho: tak aj Kristus.


ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Starkey v Středa, 29. únor 2012 @ 22:22:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neptám se, co tvrdí teologové, čímžto překračuješ pravdilo SOLA SCRIPTURA, když chceš Písmo vykládat názory lidí, ale ptám se, co tím míní apoštol Pavel? Obzvláště, když předtím zdůrazňuje Kristova slova: "Toto je mé tělo, které se za vás vydává"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 11:04:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ty si nejaký chytrí....odo mňa chceš len sola scriptura a nevadí ti rímske výmysly ktoré nemajú nič spoločné s písmom?...
...zjavne tom kontexte ide o cirkev-Jeho telo a nei o telo-oplatku...Pavel vyčíta cirkvi neporiadky

1 Korintským 11:19  Veď musia byť medzi vami aj roztržky, aby bolo zjavné, ktorí sa osvedčili medzi vami.
20  Keď sa teda vy schádzate, to nie je požívať večeru Pánovu;
21  lebo pri jedení každý si predloží svoju večeru, a potom jeden hladuje a druhý sa opíja.
22  Nuž, či nemáte vlastných domov, kde by ste jedli a pili? Alebo či cirkev Božiu chcete znevážiť a zahanbiť tých, čo nič nemajú? Čo vám na to povedať? Pochváliť vás? Za to vás nechválim!

..a je dosť možné že prehrešiť sa voči telu znamená prehrešiť sa voči cirkvi....ale nie som si istý a preto radšej siahnem po názore iného teologa...pretože Boh dal do cirkvi dar známosti a vyučovania...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 12:03:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane
Teologové ovlivnění vaší tradicí mě nezajímají a také se připojuji: Zamyslete se: sola scriptura.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 14:11:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
myslím,myslím....ak má platiť jedine písmo, tak prečo nepiješ v rímskom kostole ,,jeho krv,, ?...to ti zjavne nevadí...písmo používate len tam kde sa vám to hodí...ak je oplatka skutočné telo ako je možné že vo vytrinke máte spolu s telom aj dušu a bez krvi?...veď Kristus povedal ,,toto je moje telo,,...krv,,...ale nič o duši a zrazu v katolíckej vytrinke je aj z dušou....dožadujete sa doslovného písma a písmo ignorujete...

my krestania máme ľudí ktorí majú dar vykladať písmo a dar vyučovania...to nemá nič spoločné z našou tradíciou

ivanp


]


Ne toto je mé památné tělo (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 14:16:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Platí sola scriptura a ne vaše teologické výklady Písem. Odkdy uznáváte vaši tradici, od kterého století? Od Pána Ježíše? To jistě ne. Toto je moje Tělo, Toto je má Krev....tak to platí. To říká náš Spasitel......ne na památku.....toto je moje Tělo....toto je má Krev.....ne toto je mé památné tělo, toto je má památná krev......sola scriptura.......


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: Starkey v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 14:53:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, podle tvého výkladu tedy přepisuji svoji Bibli a propříště v ní bude: "Vezměte a jezte, toto je moje církev, která se za vás vydává" a "Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o církev Páně, jí a pije sám sobě odsouzení". Jsi osvícený.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sv. Augustin o eucharistii (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 16:26:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
vďaka za uznanie...miešaš dve veci dokopy...Telo (oplatku) a telo-cirkev

Či kalich dobrorečenia, ktorému dobrorečíme, nie je spoločenstvom krvi Kristovej? A chlieb, ktorý lámeme, či nie je spoločenstvom tela Kristovho?1 Korintským 10:16

pri večery Pánovej ide predovšetkým o spoločenstvo tela (nie oplatky) ale o spoločenstvo tela-cirkvi...

ivanp


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy