Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 269, komentářů celkem: 429604, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 463 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116508523
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti
Vloženo Středa, 25. duben 2012 @ 14:57:55 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal demagog

Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti s Danielem Kábrtem a Gregoriosem777


39) Věřím, že Židé staré smlouvy měli být obrazem Božího Soudu v Zákoně, křesťané Nové smlouvy mají být obrazem Boží Milosti v Kristu. (Mt 5-7k)
http://bohu-a.svetu.cz/uceni-na-hore/052009/
http://bohu-a.svetu.cz/uceni-na-hore/062009/
Daniel Kábrt: S bodem č. 39. Myslím si, že jak Židé, tak i křesťané mají být obrazem samotného Boha (bez přívlastku). Obrazem Božím není pouze jeden aspekt jeho povahy, ale pestrost Jeho charakterových rysů. A pravý Boží lid zrcadlí Boha právě v této rozmanitosti. Ať Žid či křesťan má tedy zvěstovat o Bohu, který je a vždy byl Bohem jak soudu tak i milosti.


demagog:
K bodu 39: Jde o rozdílné právní postavení k Bohu - Zákon x Milost. Z toho vyplívá i odlišné jednání, které Bůh žádá: Něco jiného od židů Staré smlouvy (být obrazem Božího soudu, Zákona), něco jiného od křesťané smlouvy Nové (být obrazem Božího odpuštění, Milosti).


Toto vyplívá například i s příběhu s cizoložnou ženou, o příběhu dlužníka a dlužníka toho dlužníka, z kázání na hoře (zjevný protiklad mezi tím, co bylo řečeno otcům, a tím, co Kristus říká těm, kdo jej slyší). 


Daniel Kábrt:
Nejde o rozdílné právní postavení, ale o dvě strany téže mince. Milost bez zákona netřeba a zákon bez milosti vede ke smrti. A v tom se starozákonní poselství od novozákonního neliší. Např. verš z Oz 6,6 nádherně vykresluje Boží neměnný charakter: "Milosrdenství chci, ne oběť...". (srov. Luk 6,36) Židé neměli být soudci bez milosti. Naopak milosrdenství hraje ve SZ stejně významnou roli jako v NZ. Židé připravovali svět na příchod mesiáše. Měli být živým společenstvím odrážejícím charakter Boží a jeho Božský plán vykoupení. Čím se liší od nás, připravujících svět na brzké setkání s Hospodinem? Myslím si, že číst SZ a nevidět za ním milosrdného Boha, je velice smutné.


demagog:
Máš pravdu v tom, že zákon a milost jsou dvě strany téže mince. Avšak právě Zákon je dán proto, aby zjevil a odsoudil hřích - to je jeho účel. Kdyby nebylo zákona, nevěděli bychom, proč bychom potřebovali Milost. Osobně si myslím, že nelze číst Starý zákon bez toho, aniž bychom viděli vývoj židovského národa. Ano, Bůh zůstáva stále stejný, ale Izrael stále rostl. Otázka nezní - číst starý zákon s milosrdným, anebo s nemilosrdným Bohem. Vždyť i my se jednáme jinak se žáčkem základní školy a jinak s vysokoškolákem. Vysokoškoláka nepřehneme přece přes koleno a neplacáme mu přes *****l. A když rodič naplácá svému prvňáčkovi na *****l, neznamená to, že by nebyl milosrdný.


Sám Pavel píše o tom, že Zákon je jako vychovatel ke Kristu, že je tu proto, aby odsuzoval hřích. Proto tu je Zákon. Ale my jsme spaseni ne na základě milosti ze zákona, ale Milosti mimo zákona. Jinými slovy, starozákonní žid je spasen na základě skutků Zákona, na základě jeho spravedlnosti. Tudíž jeho primární úkol je soudit spravedlivě. Křesťan však je spasen proto, že není souzen vůbec. Proto jeho primárním úkol je toto nesouzení předávat dále.


Vezměme si příběh o cizoložné ženě. Všimněme si jedné věci: Kristus zde vůbec neříká, že ona žena si nezaslouží kamenování. Říká však něco jiného: Kdo jsi bez hříchu, první hoď na ní kamenem. Kdo však měl házet kámen podle Zákona? Svědci! Ti svědci, kteří tím, že kamenují, dávají všanc to, že jejich svědectví je pravdivé. Jestliže by jejich svědectví nebylo pravdivé, házeli by sami sobě k odsouzení. Proto jejich spása je v jejich spravedlnosti.


Na proti tomu však Kristus říká, že ten, kdo sám je bez hříchu, může házet kamenem. Proč? Protože kdo sám není bez hříchu, pak i ten je odsouzen k trestu smrti - v Kristu však přijal nezaslouženou milost k životu. Takovýto člověk už pak nemá morální právo sám odsuzovat druhé.


Zdůrazňuji - mluvím o hlavním úkolu. Jistě, již Ozeáš volal: Milosrdenství chci, a ne oběť - ale proroci připravovali půdu pro příchod Kristův. A v našem příkladu nejde ani o tom, že trest kamenováním se už dávno - právě kvůli milosrdenství - neprováděl. Šlo však o to, že Zákon to stále vyžadoval a stále dával soudcům pravomoc tento trest vykonávat.


Přestav si příběh Bible jako vzdělávací systém. Pak byl Bůh Židovskému národu porodní bábou (přes Abrahama), učitelem na základní škole (Mojžíš a zákon), profesorem na střední (proroci) a docentem na Vysoké (Kristus)


Jistě, i v SZ byli oběti za hřích - ale tyto oběti jsou pouhým obrazem Milosti v Kristu - jsou Jeho Metaforou. Lze říci, že milosrdenství v době SZ je pouze stínem, obrazem, metaforou, podobenstvím, Milostí, která přišla v Kristu.


Kdyby jsi měl pravdu ty, pak bychom museli stále trestat smrtí. Pak byhom museli jít po ulicích a učinit pogrom na všechny astrology, čarodějky, numeroložky, kartářky a tak dále. Tím bychom byli obrazem Božího soudu. Ale to není náš úkol - náš úkol je být obrazem Boží Milosti v Kristu...


Daniel Kábrt:
A to se právě podle mě mýlíš. Nikdo nikdy nebyl spasen na základě svých skutků, ale pouze milosrdenstvím Božím.


Demagog:
Ale vždyť o to, právě, Dando jde. Právě tak přece Písmo vidí Zákon.


Zamysli si prosím nad těmito citáty:
Římanům 3k: že vše, co Zákon praví, praví těm, kdo jsou pod Zákonem, aby byla umlčena každá ústa a aby se před Bohem stal vinným celý svět, 20protože ze skutků Zákona nebude před ním ospravedlněn žádný člověk, neboť skrze Zákon je poznání hříchu. 21Nyní však je zjevena Boží spravedlnost bez Zákona, dosvědčovaná Zákonem i Proroky, 22Boží spravedlnost skrze víru Ježíše Krista pro všechny a na všechny ty, kdo věří. Není totiž rozdílu: 23všichni zhřešili a postrádají Boží slávu,


Římanům 7:
Nyní však jsme byli zproštěni Zákona, když jsme zemřeli tomu, čím jsme byli pevně drženi, takže sloužíme v novotě Ducha, a ne ve zvetšelosti litery. 7Co tedy řekneme? Je Zákon hříchem? Naprosto ne! Ale hřích bych nepoznal jinak než skrze Zákon. Vždyť o žádostivosti bych nevěděl, kdyby Zákon neříkal: "Nepožádáš." 8Hřích využil příležitosti, které se mu dostalo skrze to přikázání, a probudil ve mně veškerou žádostivost; bez Zákona je totiž hřích mrtev. 9Já jsem kdysi žil bez Zákona; když však přišlo přikázání, hřích ožil, 10a já jsem zemřel. I ukázalo se, že přikázání, které mělo být k životu, bylo mi k smrti. 11Neboť hřích využil příležitosti, které se mu skrze přikázání dostalo, oklamal mě a skrze ně mě zabil. 12A tak Zákon je svatý i přikázání je svaté, spravedlivé a dobré. 13Tedy to dobré mi způsobilo smrt? Naprosto ne! Ale hřích, aby se ukázal jako hřích, působil mi tím dobrým smrt, aby se hřích skrze přikázání stal nadmíru hříšným. 14Neboť víme, že Zákon je duchovní, já však jsem tělesný, prodaný do otroctví hříchu. 15Nerozumím tomu, co dělám; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž činím to, co nenávidím. 16Činím-li však to, co nechci, souhlasím se Zákonem, že je dobrý.


Římanům 8: Nyní tedy není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši a nechodí podle těla, ale podle Ducha. 2Vždyť zákon Ducha života v Kristu Ježíši mě osvobodil od zákona hříchu a smrti. 3Neboť co bylo Zákonu nemožné, protože byl bezmocný kvůli tělu, to učinil Bůh, když poslal svého Syna v podobnosti těla hříchu a jako oběť za hřích a odsoudil hřích v těle, 4aby byl požadavek Zákona naplněn v nás, kteří nechodíme podle těla, ale podle Ducha.


Římanům 10: Vždyť Kristus je konec Zákona k spravedlnosti pro každého, kdo věří. 5Mojžíš (však) píše o spravedlnosti, která je založena na Zákonu: ‚Člověk, který je bude činit, bude v nich živ.‘


Galatským 3: 9Takže ti, kdo jsou z víry, docházejí požehnání s věřícím Abrahamem. 10Neboť všichni ti, kteří jsou ze skutků Zákona, jsou pod prokletím, neboť je napsáno: ‚Proklet je každý, kdo nezůstává ve všem tom, co je napsáno v knize Zákona, aby to činil.‘ 11Je jasné, že Zákonem není nikdo před Bohem ospravedlňován, neboť ‚spravedlivý bude živ z víry‘. 12Zákon však není z víry, nýbrž: ‚Kdo ty věci bude činit, bude v nich živ.‘


ZÁKON NESTAČÍ KE SPÁSE. Protože ze Zákona je odsouzení. My, křesťané, se na Zákon musíme dívat očima Nového Zákona, zvlášť apoštola Pavla. Židé pod Zákonem, jak píše Pavel ve 3 kap Galatským, nejsou živi z víry, ale ze skutků Zákona. Starozákonní Židé měli být spaseni podle spravedlnosti svých činů. To je ten protiklad mezi Zákonem a Milostí. A samozřejmě Zákonem nebyl nikdo spasený. Jistě, byla tu Milost, skrze kterou i starozákonní židé mohli docházet spásy, ale jak jsem napsal v minulém příspěvku, tato starozákonní milost je pouhým obrazem Milosti v Kristu - je Jeho Metaforou. Lze říci, že milosrdenství v době SZ je pouze stínem, obrazem, metaforou, podobenstvím, Milostí, která přišla v Kristu. Jistě, že se doba Milosti v Kristu vamuje i do doby Zákona, ale nikdy to není ten Zákon, co ospravedlňuje, ale je to oběť, která je metaforou oběti v Kristu, je to milost, která je předobrazem Milosti v Kristu (viz např. list k Židům)


Tvůj problém, Dando, je, že se na Zákon nedíváš očima Nového zákona, ale očima některých moderních vykladačů Bible, kteří rozdíl mezi dobou Zákona a Milostí zastírají. A naopak, apoštol Pavel ho odhaluje v celé jeho šíři. A nejenom Pavel, ale právě i Ježíš Kristus, protože onen protiklad doby Milosti (spásy z nesouzení) a Zákona (spásy ze spravedlnosti) se jako červená nit se táhne všemi čtyřmi evangelii...


Zdroj: http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=12485&mode=&order=0&thold=0


Gregorios777:
Většina svatých dnes nechápe, že mezi věčným životem a Královstvím Nebes je rozdíl.

Nemyslím tím samozřejmě duchovní Boží Království, do kterého vstupujeme jednoduše, pouze skrze VÍRU a z MILOSTI. Toto duchovní Království je darem milosti.


Demagog:
Základní problém zde asi je, že Greg od sebe odděluje víru od ovoce víry a tudíž musí i od sebe oddělovat i tzv. milost od tzv. soudu. Jenže neexistuje víra oddělená, separovaná, od skutků, od ovoce víry, "vakuovaná" víra, ale každá víra se projevuje na skutcích a každý skutek vyvěrá z víry...


Stejně tak nelze od sebe oddělit krávu od jejího kravství či jelena od jeho jelenství. A nelze tvrdit, že existuje jelen, který jedná jako kráva, či kráva, která jedná jako jelen. Jestliže od sebe odděluji jelena od krávy, tak od sebe odděluji i projevy krávy od projevů jelena...


V tom příkladu kráva či jelen představuje víru, ne jednotlivého člověka.


Jistě, křesťané občas mají skvělé ovoce, a jindy hřeší. Ale my si musíme uvědomit, že hřích nikdy nevyvěrá z víry v Krista, ale vždy z nevíry Kristově. V okamžiku hříchu nikdo znás nevěří v Krista, nedůvěřuje mu, ani mu není věrný, v tom okamžiku Kristus pro něj není ani Pán, ani Spasitel. V okamžiku hříchu tedy není spasený, je pod smrtí, a musí se k Bohu zase vrátit - a to je právě pokání. Pokání bez tohoto vědomí (vědomí smrti a nespasení) je fádní, prázdné, povrchové. Při čemž pokání zase vyvěrá z víry v Krista a je ovocem víry Krista. A tehdy, když jsme Kristovi, tehdy nejsme souzeni - obdržujeme milost ne ze spravedlnosti, ale spravedlnosti navzdory...


Gregorios777:
S tím souvisí další důležitá otázka - jsi pod zákonem nebo pod milostí?


Demagog:
Osobně věřím tomu, že nejsem pod Starým Zákonem, ale mým Zákonem je Kristus, který řekl: Nepřišel jsem Starý zákon zrušit, ale naplnit. Osobně nejsem spasen na základě spravedlnosti ze Starého zákona, ale jsem spasen tím, že v Kristu nejsem souzen, jsa odsouzen k smrti jsem přijímám nezaslouženou milost, tuto milost přijímám z Milsoti Boží i tisíckrát za den...


Zdroj: http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=12498&mode=&order=0&thold=0

"Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 25. duben 2012 @ 17:41:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ještě bych s dovolením doplnil:

Re: Re: Re: Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 23. duben 2012 @ 18:41:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) )
Jen se ti snažím ukázat, že když spasitel posuzuje projevy naší víry, když zkoumá ovoce naší víry, tak tím nesoudí ani tak naše skutky, byť by se to pod povrchním pohledem zdálo, že tak činí, ale odhaluje naši víru a usvědčuje naší nevíry, odděluje živou víru od mrtvé víry.



Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Středa, 25. duben 2012 @ 19:16:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Demagogu, nelíbí se mi, jak s mými odpověďmi zacházíš. Své komentáře cituješ slovo od slova a mé odpovědi zkracuješ na jednoduché věty? Proč přesně má v tomto příspěvku figurovat mé jméno, když jde o Tvůj monolog?

Chtěl bych se ještě vyjádřit k Tvému poslednímu komentáři. Píšeš, že Židé měli být spaseni na základě své úslužnosti. Je pravdou, že si to tak farizeové, zákoníci a jiní židovští učenci vykládali, ale Ježíšovi s tím, jak známo, nesouhlasil. Ježíš nekritizoval něco, co bylo zákonem požadováno. Pak bychom skutečně měli co dočinění s jiným bohem a jinou dispenzací, jak se snažil prokázat už i Markión. Byl-li Ježíš tím stejným Bohem, který Izraeli zákon dal, proč by jej měl znevažovat?

Víš nejen SZ, ale celé dějiny a život každého z nás je úžasným podobenstvím o milosrdném Pánu Bohu a Jeho Synu. Metaforou, obrazem, stínem Božího charakteru tak nebyli jen lidé Staré smlouvy. Neredukujme celé spektrum úžasných Božích vlastností na samotnou milost, která je nepochybně úžasná, ale ne jediná. Doba byla vždy stejná, a totiž doba milosti, svrchovanosti, spravedlnosti, blízkosti, laskavosti... našeho Boha.

Samozvaní vykladači Písma nejsou ti, co rozdíly mezi údobími potírají, ale ti, co je vytvářejí. Systematické dělení historie do oddělených dispenzací totiž není vlastní hebrejskému pohledu na zjevení. Popírá jednotu Bible a vytváří umělé napětí mezi Starým a Novým zákonem. Neodpovídá ale ani Božímu sebezjevování v Písmu. Bůh Bible se nezjevuje skrze složité teologické systémy nebo filozofické kategorie. Bůh Abrahámův, Izákův, Jákobův, stejně jako Bůh Pavlův, Janův a Petrův, se lidem zjevuje skrze historii.

Teologie dispenzacionalismu, kterou zastáváš, stojí na předem vytvořeném dualistickém pojetí mezi zákonem staré smlouvy a milostí smlouvy nové. Tělo a Duch jsou předem vnímány jako protiklady, ale Bible takové napětí nezná. Milost se totiž objevuje už ve Starém zákoně a Nový zákon respektuje zákon. Starý zákon také touží po zvnitřnění zákona, když volá po obřízce srdce, stejně jako Nový zákon (Dt 6,4-6; srov. Jr 9,25,26; Mt 5,21.22.27.28; Ř 2,29). Ježíš se svými učedníky nikdy netoužil vytvořit novou dispenzaci ani nové náboženství.



Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 25. duben 2012 @ 22:44:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milostí jse spaseni. Je to, pokud chápete to slovo "milost", a je to dar. Co je zdarma, se neupravuje! Proto, když jsem dostal ten DAR, a vím, že působí, nezasahuji 'sobotou', která je v mém případě 'neděle', den vyhrazený mému Pánu.


]


Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 26. duben 2012 @ 12:00:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach, jak hrubý zásah do evangelia milosti, nekrást, nesmilnit a scházet se v sobotu!


]


Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 27. duben 2012 @ 01:27:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě víš, že tvá sobota je ten pravý sedmý den? Dokaž to z Písma a křesťané půjdou do kolen-v pokání...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 27. duben 2012 @ 10:46:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Židé jsou mi dostatečným svědectvím. Tisíce let slaví šabat, den přestání, právě v tento čas. Neexistuje historický doklad o tom, že by kdy v historii byl kterýkoli den v týdnu změněn na jiný, či jakkoli posunut.

Není to má sobota, ale sobota Hospodinova. Tak jak ji ustanovil na prvních řádcích Bible. Nejedná se o subjektivní záležitost. Sobota moje, sobota tvoje, soboty jejich je holý blábol. Sobota je den přestání Hospodina Tvého Boha. Naše přestání je jen napodobením toho Hospodinova, navíc v jeho režii. Zdravé vnitřní prožívání svátosti není odtrhnuté od Hospodinova působení v konkrétním čase. Nemůžeme tedy vše subjektivizovat. Sobota je den obecenství Hospodinova se svým lidem, ne jakýsi abstraktní pojem závislý na našem cítění v námi stanovený čas. Sobota je chrám v čase, krásnější a velkolepější, než byl ten v Jeruzalémě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Sobota, 28. duben 2012 @ 08:16:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 K.,celý zákon Ježíš Kristus naplnil a kdo se drží jen pěstouna s rákoskou, vychovatele, tak ten neví, že měl tím naplněním opravdu VEJÍT do odpočinutí a nestavět další pomatené "velkolepé" chrámy!
Obecenstvím jen v sobotu, trochu málo, asi přestalo něco fungovat, že? co to asi je, není to adventismus s.d.?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 28. duben 2012 @ 19:18:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chrám je postavený Hospodinem, ne člověkem a Ježíš je v něm Veleknězem

http://www.youtube.com/watch?v=QR5oRABfJ7A&feature=related


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. květen 2012 @ 09:38:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Pár slov o sobotě a o neděli:
==============================

1) Rozdíly mezi církvemi a vedeni Duchem Svatým: http://bohu-a.svetu.cz/387-rozdily-mezi-cirkvemi-a-vedeni-duchem-svatym.html

2) Zabít souseda pracujícího v sobotu? http://bohu-a.svetu.cz/20673-dzejkoviny-v-zabit-souseda-pracujiciho-v-sobotu.html

3) Sobota nebo neděle? http://bohu-a.svetu.cz/8463-sobota-nebo-nedele.html

4) Je den jako den? http://bohu-a.svetu.cz/5207-je-den-jako-den.html

5) Sobota, neděle po třetí: http://bohu-a.svetu.cz/9991-sobota-a-nedele-po-treti.html

6) Sobota, diskuze pokračuje: http://bohu-a.svetu.cz/11449-sobota-diskuze-pokracuje.html

7) Přikázání Staré Smlouvy stále platí: http://bohu-a.svetu.cz/17987-prikazani-stare-smlouvy-stale-plati.html

8) Mladé víno do nových měchů! http://bohu-a.svetu.cz/16557-mlade-vino-do-novych-mechu.html


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. květen 2012 @ 09:41:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Malá citace:

Vážení přátelé, který den je den Páně? Den vítězství Pána Ježíše Krista? Sobota, kdy ležel mrtvý v hrobě? Sobota, kdy farizeové a velekněží slavili, že mají problém z krku? Kdy učedníci se třepali strachy za zavřenými dveřmi? Anebo neděle, kdy se všichni mohli procházet v prázdném hrobě? Kdy se Kristus zjevoval učedníkům a zvěstoval, že žije a že je mu svěřena veškerá moc?

Sobota je dnem Božího odpočinku. A odpočinek, spánek, je eufemismus pro smrt. Starozákonní sobota ukazovala na Kristovu smrt (Iz 11.10). Kristovo tělo je chrámem a Kristus sám je více než chrám (Mt 12,6). Tento chrám však byl zbořen, aby třetí den byl znovu vystaven (Jan 2, 19). A s chrámem se spojuje bohoslužba. Je - li chrám zbořen, tak jaká bohoslužba? Bez chrámu nelze oslavovat Pána. A tento náš, novozákonní chrám, byl v sobotu zničen, uzavřen, zbořen. Avšak v neděli se znovu postavil, ztnovu otevřel. V neděli měl vzkříšený Ježíš Kristus radostné a hluboké společenství s mnohými věřícími. Ježíš Kristus svým vzkříšením posvětil neděli.

A nejenom Ježíš Kristus. I Duch Svatý. Letnice, ve kterých vznikla samotná církev, se udály v... v neděli. Duch Svatý přišel na tuto zem v neděli. V neděli jsme my, věřící, byli pokřtěni v jedno Kristovo tělo, v neděli se zrodila církev z Ducha Svatého. Neděle tedy byla posvěcena, pomázana Synem a Duchem Svatým. A co Otec? Nebyl to On, kdo vzkřísil Krista a poslal Ducha Svatého? Nebyl to tedy hlavně On, Bůh Otec, který posvětil neděli skrze svého Syna a Ducha Svatého? Nejsou tito Tři Jedno? V plné Jednotě? Svědectví dvou, tří svědků, je pravé. Bůh začal tvořit svět v... v neděli. Neděle je den počátku, novosti. I v Kristu přišel nový počátek, nová doba. V Kristu můžeme začít i my, v Kristu máme nový počátek, nový život, v Kristu jsme znovuzrozeni. V sobotu byl odložen zákon, bal zničen úpis, který svědčil proti nám, v sobotu jsme spolu s Kristem mrtvi, v neděli však přichází Vítězství nad Smrtí, vítězstvi nad Zákonem, nad Dlužním úpisem, v neděli přichází Milost. V neděli jsme spolu s Kristem znovuzrozeni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Sobota, 28. duben 2012 @ 08:33:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Studente,
ten "velký spor věků", který se tu vede je o KRISTA nikoli o den v týdnu


]


Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 06. květen 2012 @ 23:22:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ahoojky Dane,
ano, v podstatě mi šlo o zveřejnění těch mých příspěvků, kterým však bez tvých otázek chyběl kontext. Nechal jsem to, na co jsem odpovídal a smazal jsem to, co jsem nechával bez odpovědi.

Omlouvám se ti, jestli ses tímto postupem cítíš nějak nedoceněn, nebylo mým záměrem tě jakkoliv ponižovat.

Pěkný večer přeji...


]


Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 25. duben 2012 @ 22:23:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratři, o čem se tady vlastně přete? Nešlo by na závěr příspěvku napsat stručný souhrn v jedné nebo dvou větách? Nejde třeba jen o to, že jeden je Petrův a druhý Pavlův?



Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 26. duben 2012 @ 11:23:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já Petrův :-))


]


Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 26. duben 2012 @ 12:15:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Demagog tvrdí, že doba milosti nahradila dobu zákona po Ježíšově ukřižování. Já tvrdím, že doba milosti trvá od stvoření světa.


]


Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Sobota, 28. duben 2012 @ 08:39:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K.,
o jaké MILOSTI tu mluvíš, když bezhlavě dodržuješ a nejsi od zákona KRISTEM osvobozen?! Řím 7,6!


]


Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 28. duben 2012 @ 19:28:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cítíš se osvobozena od přikázání nevraždit? To není svoboda ani milost. Milost není neřád či bezzákonost. Milost je právní termín prohlášující člověka spravedlivým, navzdory tomu že zhřešil, ne ospravedlnění hříchu ve své ohavnosti. Přikázání o sobotě není ani o píď podřadnější než přikázání nezabiješ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Neděle, 29. duben 2012 @ 09:48:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý Kábrte,
posilněn ze sobotního shromáždění, nám to tu chceš vytmavit?
Znovu si přečti Řím 7,6 jak jsme OSVOBOZENI od zákona, ten ukazoval na hřích a odsuzoval k smrti těla hned, protože my jsme zemřeli hříchům, jsme OSPRAVEDLNĚNI, ale tomu Ty nepřikládáš víru, že? Ty nevíš proč Kristus přišel za nás zemřít, že?
 Máme Novou Smlouvu, ne starou jakou Ty tu propaguješ! My nezabíjíme, ani nekrademe a sobotní odpočinutí máme dokonalé v Kristu Ježíši, nikoli v liteře zákona starého jako Ty adventista s.d. jako nějaký staře implantovaný pomatený žid žijící sice 2012, ale pěkně pod Sinajem a hřímáním! Nám přišla spása ze Sijona NOVÁ, LEPŠÍ!
Stále nevíš a nechápeš k čemu byl zákon? Tak studuj ep Galatských, ať tu neděláš ostudu křesťanům, kteří slouží Kristu v novotě ducha nikoli v liteře, kterou nám tu vnucuješ! NIC žel NECHÁPEŠ a Kristu a JEHO OSVOBOZENÍ jsi NEUVĚŘIL!
Také nevíš, že naší Svatyní je Kristus a naše srdce chrámem, kam právě po vzkříšení Krista naprosto svobodní /ospravedlnění/ vstupujeme čti Žid 10,19! TAm Ty nesmíš, protože jsi obtížen hříchy...a svědomí máš whiteovské
Zkrátka nevíš NIC o Kristu, protože neznáš evangelium, tak trčíš pod desaterem, které v té Tvé podobě je jen pro zločince a vrahy matek a zatvrzelým smilným nevěrcům jak je psáno I.Tim 1,7.-11.!
Prostuduj si raději celou kapitolu, ať nás tu nestrašíš dávnou minulostí, která není pro nás znovuzrozené věřící křesťany, díky!  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Neděle, 29. duben 2012 @ 12:54:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co kdybys reagovala na můj komentář místo zvolené taktiky zaseklé desky?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 29. duben 2012 @ 13:52:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co takhle největší, druhé největší přikázání v Bibli podle slov samotného Pána Ježíše Krista a to, co z nich vyplývá?

„‚Miluj Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sebe samého.‘ Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 30. duben 2012 @ 00:00:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš Ježíšovu doslovnou citaci Lv 19,18 a Deut 6,4-5? Destaro mělo dvě desky ze stejného důvodu. Ne aby se to Mojžíšovi lépe neslo. Na první desce je naprostý základ ve vztahu k Hospodinu a na druhé ve vztahu k lidem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 02. květen 2012 @ 09:30:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý Kábrte,
dík za zaseklou desku, mohu Ti opatit stejným? ale proč bych to dělala...
Tak řekni Ty v čem je pro Tebe rozdíl mezi Starou a Novou smlouvou?
Ve smyslu co s ní pro nás udělal Ježíš Kristus?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 10:22:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj Kábrte,
tak jsem se těšila na "gulášek" ve Tvém podání jako dodržovat máme staré i nové, takovou tu typickou adventistickou směsici, kterou má sjednocovat a překrývat Kristovo evangelium a Ty NIC?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Neděle, 06. květen 2012 @ 09:26:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý Kábrte,
pro Tebe a adventisty s.d. Kristus PÁN zemřel na Golgotě již v ráji?
jen velká škoda, že jsi velký ignorant zpráv Písem Svatých


]


Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 06. květen 2012 @ 23:20:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
MP3: Slovíčko na téma Spása z milosti a spása ze skutků...

http://aaa.quokam.sweb.cz/VM/Spasa_Ze_Skutku_Zakona_A_Spasa_Z_Milosti.mp3



Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 06. květen 2012 @ 23:25:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Příchodem Ježíše Krista nastal historický předěl: Doba Zákona skončila a nastala doba Milosti. Víme však, co to všechno znamená a jaké (praktické) důsledky to má pro náš (křesťanský) život?


]


Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Esti v Pondělí, 07. květen 2012 @ 17:35:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem tu poprvé a tak nejprve zdravím všechny účastníky této diskuse. Nejprve bych ráda poznamenala na adresu pana Kabrta (nevím, jestli si tu tykáte, ale nějak jsem vypozorovala, že určití lidé to nemají rádi) - píšete někde výše o dvou deskách zákona... a tím nám chcete zřejmě říct, že zákon stále platí. Myslím, že to nikdo nepopírá. Zákon stále platí, ALE v mezičase nám ho napsal Bůh do srdce, takže je nám jasné, co je dobré a co není. Zatímco dříve, za Staré Smlouvy (jak chápete zákon vy) platilo: VÍRA + SKUTKY ZÁKONA=SPASENÍ, tedy naše poslušnost byla nezbytnou součástí spasení, platí dnes  VÍRA=SPASENÍ +OVOCE DUCHA, takže naše poslušnost už není nutná součást spasení, ale jeho, byť nedokonalý -důsledek. Toto je důležitá zpráva. Činy (skutky) poslušnosti, které vycházejí ze spasení nejsou skutky zákona a nejsou v nich zahrnuty žádné rituály Starého Zákona (čisté/nečisté, obřízka, sobota, novoluní, svátky nebo sobotní roky. Mat. 7, 14-23 . Řím. 14,5. Židům 10,1. Gal. 4.10. Kolos. 2, 16-17)  Ano, jak zmínil pan "demagog", příchodem Ježíše Krista nastal historický předěl a Doba Zákona skončila a nastala Doba Milosti.  Vás asi spíš mrzí čtvrté přikázání, kterému dnes vesměs není věnována žádná pozornost. Chápu, že vaše víra je taková, ale promyslete, co nám chce říct apoštol Pavel ve výše zmíněných textech a i v tomto: "není už rozdíl mezi Židem a pohanem, otrokem a svobodným, mužem a ženou. Vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši." Toto prohlášení doslova odbourává podstatu Staré Smlouvy, protože mnohé zákony(jak už výše vyjmenováno), včetně SOBOTY, oddělovaly Židy od pohanů, otroky od svobodných a ženy od mužů. Tyto texty ZCELA RUŠÍ platnost Staré Smlouvy.


]


Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 08. květen 2012 @ 08:33:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vítáme esti, zdravíme,
stále čekám, až nám adventista s.d. Kábrt vysvětlí pečlivě tu změnu, která nastala v Kristu našem Spasiteli, ale on nedbá!
Možná odpoví Tobě, to bych měla radost!
Nevím úplně přesně proč, je sobota, tak těžkým kamenem úrazu, ale asi protože veškeré advent doktríny se sobotě a jejímu dodržování silně upínají!
Moje zkušenost v rodině je taková, že přes sobotu "vlak nejede"!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Esti v Úterý, 08. květen 2012 @ 09:45:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za přivítání, Heleno. Svěcení soboty je u adventistů  opravdu kíčovou záležitostí. Chci zdůraznit, že u adventistů, protože na celém světě konají bohoslužby v sobotu další a další církve (je  jich zhruba 300!), ovšem bez takového 'podtónu´ jako adventisté. Jestli je pan Kabrt mladší než 40 let, tak je omluven. Bilance totiž dokazují, že mladí adventisté myslí sice, že svěcením soboty dokazují lásku k Ježíši a že sobota je památkou stvoření (taky už to tu přišlo k řeči), ale podstatu JEJICH soboty neznají. Nevědí, že prorokyně Ellen Whiteová, společně s námořním kapitánem Josephem Batesem 'vyfabrikovali' sobotu, jako zvláštní znamení věrných a jako 'Boží pečeť' a tudíž z ní udělali otázku spasení. (Vše má své pozadí v jejich zklamání v roku 1844, ale to by bylo jiné téma.)  Jejich nauka o  'nedělním zákonu', přímo souvisí se svěcením soboty a je v rozporu s biblickým učením.Cituji Ellen Whiteovou:  p { margin-bottom: 0.21cm; }
          "Sobota bude velkou závěrečnou zkouškou věrnosti, protože to je bod pravdy, který je obzvlášť sporný. Až nastane závěrečná zkouška na zemi,         tažena linie, která odliší služebníky Boží od těch, kteří mu neslouží." z Velkého sporu věků
p { margin-bottom: 0.21cm; }
"Proto se rozlišuje mezi věrnými a nevěrnými. Ti, kteří touží mít pečeť Boha na jejich čelech musí zachovávat sobotu čtvrtého přikázání. Tak se liší od nevěrných, kteří přijali lidská ustanovení místo pravé soboty. Dodržování Božího dne odpočinku je rozlišovacím znamením mezi tím (člověkem), který slouží Bohu a tím, který mu neslouží." Review & Herald, "23. dubna  1901

p { margin-bottom: 0.21cm; } Porovnejme to s učením Ježíše a apoštolů, kteří nikdy nepopisují sobotu jako nějakou "závěrečnou zkoušku". Ježíš je zcela zřetelný, když mluví o "závěrečné zkoušce".
p { margin-bottom: 0.21cm; }
"A budou před něho shromážděny všechny národy a on oddělí všechny upřímné od neupřímných, jako pastýř odděluje ovce od kozlů v době střihu. Ovce postaví po Jeho pravici a kozly po Jeho levici. Tehdy řekne těm po pravici: ‚Vy jste Boží dítka, protože se mu podobáte. Pojďte, je čas, abyste převzali své dědictví. Starali jste so o druhé, což ukazuje, že jste se starali o mě. Když (jiní) žíznili, dali jste jim napít. Když hladověli, dali jste jim najíst a když neměli kde bydlet, vzali jste je k sobě. Když se neměli do čeho obléknout, dali jste jim šatstvo. Když byli nemocní, navštěvovali jste je a když byli ve vězení, nezapoměli jste na ně." Matouš 25

p { margin-bottom: 0.21cm; } Řekl snad Ježíš: "Jste dítky Boží, protože chodíte do sboru v sobotu a kritizujete lidi, kteří chodí do sboru v neděli"? Ne! Sobota nikdy nebyla zkouškou pro nežidovské křesťany a nikdy ani nebude. Poslední zkouška bude o tom, zda někdo má nebo nemá nezištný a laskavý charakter Ježíše Krista.
Možná, že jsem se dostala trochu jinam, než o čem je tématika, ale ono se to tak proplétá.... Omlouvám se.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Esti v Úterý, 08. květen 2012 @ 10:06:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějakým nedopatřením se mi podařilo vyslat ten samý článek vícekrát - TAKOVÁ BOTA!!! Poradil by mi někdo, jak to mám vymazat? Není tu na to "koflík"............ :-(((


]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Esti v Úterý, 08. květen 2012 @ 09:51:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za přivítání, Heleno. Svěcení soboty je u adventistů  opravdu kíčovou záležitostí. Chci zdůraznit, že u adventistů, protože na celém světě konají bohoslužby v sobotu další a další církve (je  jich zhruba 300!), ovšem bez takového 'podtónu´ jako adventisté. Jestli je pan Kabrt mladší než 40 let, tak je omluven. Bilance totiž dokazují, že mladí adventisté myslí sice, že svěcením soboty dokazují lásku k Ježíši a že sobota je památkou stvoření (taky už to tu přišlo k řeči), ale podstatu JEJICH soboty neznají. Nevědí, že prorokyně Ellen Whiteová, společně s námořním kapitánem Josephem Batesem 'vyfabrikovali' sobotu, jako zvláštní znamení věrných a jako 'Boží pečeť' a tudíž z ní udělali otázku spasení. (Vše má své pozadí v jejich zklamání v roku 1844, ale to by bylo jiné téma.)  Jejich nauka o  'nedělním zákonu', přímo souvisí se svěcením soboty a je v rozporu s biblickým učením .Cituji Ellen Whiteovou: 
                 "Sobota bude velkou závěrečnou zkouškou věrnosti, protože to je bod pravdy, který je obzvlášť sporný. Až nastane závěrečná zkouška na zemi,                        bude tažena linie, která odliší služebníky Boží od těch, kteří mu neslouží." z Velkého sporu věků

      "Proto se rozlišuje mezi věrnými a nevěrnými. Ti, kteří touží mít pečeť Boha na jejich čelech musí zachovávat sobotu čtvrtého přikázání. Tak  se   liší od nevěrných, kteří přijali lidská ustanovení místo pravé soboty. Dodržování Božího dne odpočinku je rozlišovacím znamením mezi tím (člověkem),     který slouží Bohu a tím, který mu neslouží." Review & Herald, "23. dubna  1901

Porovnejme to s učením Ježíše a apoštolů, kteří nikdy nepopisují sobotu jako nějakou "závěrečnou zkoušku". Ježíš je zcela zřetelný, když mluví o "závěrečné zkoušce".

"A budou před něho shromážděny všechny národy a on oddělí všechny upřímné od neupřímných, jako pastýř odděluje ovce od kozlů v době střihu. Ovce postaví po Jeho pravici a kozly po Jeho levici. Tehdy řekne těm po pravici: ‚Vy jste Boží dítka, protože se mu podobáte. Pojďte, je čas, abyste převzali své dědictví. Starali jste so o druhé, což ukazuje, že jste se starali o mě. Když (jiní) žíznili, dali jste jim napít. Když hladověli, dali jste jim najíst a když neměli kde bydlet, vzali jste je k sobě. Když se neměli do čeho obléknout, dali jste jim šatstvo. Když byli nemocní, navštěvovali jste je a když byli ve vězení, nezapoměli jste na ně." Matouš 25

Řekl snad Ježíš: "Jste dítky Boží, protože chodíte do sboru v sobotu a kritizujete lidi, kteří chodí do sboru v neděli"? Ne! Sobota nikdy nebyla zkouškou pro nežidovské křesťany a nikdy ani nebude. Poslední zkouška bude o tom, zda někdo má nebo nemá nezištný a laskavý charakter Ježíše Krista.
Možná, že jsem se dostala trochu jinam, než o čem je tématika, ale ono se to tak proplétá.... Omlouvám se.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Esti v Úterý, 08. květen 2012 @ 09:56:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
p { margin-bottom: 0.21cm; } Děkuji za přivítání, Heleno. Svěcení soboty je u adventistů  opravdu kíčovou záležitostí. Chci zdůraznit, že u adventistů, protože na celém světě konají bohoslužby v sobotu další a další církve (je  jich zhruba 300!), ovšem bez takového 'podtónu´ jako adventisté. Jestli je pan Kabrt mladší než 40 let, tak je omluven. Bilance totiž dokazují, že mladí adventisté myslí sice, že svěcením soboty dokazují lásku k Ježíši a že sobota je památkou stvoření (taky už to tu přišlo k řeči), ale podstatu JEJICH soboty neznají. Nevědí, že prorokyně Ellen Whiteová, společně s námořním kapitánem Josephem Batesem 'vyfabrikovali' sobotu, jako zvláštní znamení věrných a jako 'Boží pečeť' a tudíž z ní udělali otázku spasení. (Vše má své pozadí v jejich zklamání v roku 1844, ale to by bylo jiné téma.)  Jejich nauka o  'nedělním zákonu', přímo souvisí se svěcením soboty a je v rozporu s biblickým učením .Cituji Ellen Whiteovou: 
                 "Sobota bude velkou závěrečnou zkouškou věrnosti, protože to je bod pravdy, který je obzvlášť sporný. Až nastane závěrečná zkouška na zemi,                        bude tažena linie, která odliší služebníky Boží od těch, kteří mu neslouží." z Velkého sporu věků
      "Proto se rozlišuje mezi věrnými a nevěrnými. Ti, kteří touží mít pečeť Boha na jejich čelech musí zachovávat sobotu čtvrtého přikázání. Tak  se   liší od nevěrných, kteří přijali lidská ustanovení místo pravé soboty. Dodržování Božího dne odpočinku je rozlišovacím znamením mezi tím (člověkem),     který slouží Bohu a tím, který mu neslouží." Review & Herald, "23. dubna  1901

Porovnejme to s učením Ježíše a apoštolů, kteří nikdy nepopisují sobotu jako nějakou "závěrečnou zkoušku". Ježíš je zcela zřetelný, když mluví o "závěrečné zkoušce".


"A budou před něho shromážděny všechny národy a on oddělí všechny upřímné od neupřímných, jako pastýř odděluje ovce od kozlů v době střihu. Ovce postaví po Jeho pravici a kozly po Jeho levici. Tehdy řekne těm po pravici: ‚Vy jste Boží dítka, protože se mu podobáte. Pojďte, je čas, abyste převzali své dědictví. Starali jste so o druhé, což ukazuje, že jste se starali o mě. Když (jiní) žíznili, dali jste jim napít. Když hladověli, dali jste jim najíst a když neměli kde bydlet, vzali jste je k sobě. Když se neměli do čeho obléknout, dali jste jim šatstvo. Když byli nemocní, navštěvovali jste je a když byli ve vězení, nezapoměli jste na ně." Matouš 25
Řekl snad Ježíš: "Jste dítky Boží, protože chodíte do sboru v sobotu a kritizujete lidi, kteří chodí do sboru v neděli"? Ne! Sobota nikdy nebyla zkouškou pro nežidovské křesťany a nikdy ani nebude. Poslední zkouška bude o tom, zda někdo má nebo nemá nezištný a laskavý charakter Ježíše Krista.
Možná, že jsem se dostala trochu jinam, než o čem je tématika, ale ono se to tak proplétá.... Omlouvám se.


 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 08. květen 2012 @ 10:51:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj Esti,
tady se nemaže, tak mačkej opatrně, ale určitě Tvé začátky přežijem!
 Podle adventismu je sobota znamením lidu Božího, nikoli Duch Svatý!
EGW a spol museli vymyslet nějak pokračování milleritů, tak se chytli starého zákona a se zdviženým prstem ho převedli do nového!
Kábrt slyšel mnoho, a proto, ani věk pod 40 ho neomlouvá v bludu!
Ten, kdo je přijat do CASD jako člen podpisem a křtem je poplatný PP /přítomné pravdě EGW/ a má její výcuc v 28 čl víry! 
Všechny věci víry začínají a končí dodržováním týdenní soboty a o ostatní věci se nestarají ještě snad vepřové a alkohol, tam je také dusno...
Žádná reforma v současnosti neprobíhá, akorát v předepsané ekumeně návrat do Říma a z Velkého Sporu vynechávají v rámci evangelisace světové jako NET a rozdávání Vekého sporu a podobně kritiku ř. katolické církve-šelmy a antikrista!
a nedělní zákon a vesmírná znamení to zajímá jen tvrdé jádro, mladí jsou smělými ignoranty říkají, že EGW neznají a nečtou i když jí mají VŠUDE, hlavně jí vaří v hrnci!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Esti v Úterý, 08. květen 2012 @ 15:38:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Heleno,
ajajaj! Tak tady se nedá nic vymazat. Musím dát pozor. Chtěla jsem něco opravit...klik...a už to bylo jinde než jsem chtěla. Já pracuji s LINUXEM, asi s tímhle neumím. - To jen na omluvu mé nešikovnosti.
Co se týká mladých adventistů a adventistů vůbec - chtít je přesvědčit o tom, že si nechávají omývat mozky falešným evangeliem se zdá být na jednu stranu věc beznadějná. Církev adventistů může existovat jen a jen proto, že málokdo sám studuje a "zkouší proroka", jak nám radil sám Pán Ježíš. Naopak ignorují a doslova převálcují každého, kdo se jim snaží otevřít oči (osobní zkušenosti v rodině, obdobně jako ty). Ti starší tě dokonce vidí jít "do zahynutí", jak je jejich terminologie! Protože každý, kdo nepatří k "ostatku", světícího sobotu, je v Babyloně (opakují doslova prorokyni Whiteovou, ale možná ani nevědí, že to mají od ní.)  Zdá se, že prostě generace po generaci jen přebírá "současnou pravdu" a jinak je nic nezajímá. Ale na druhou stranu asi věc nebude tak beznadějná.Církev opouští každý rok velká spousta lidí. Mezi lety 2000 a 2005 to bylo 1,5 milionu lidí!!!

Teď jsme poněkud stočily téma, ale možná, že i ti jiní, co tu často slyší "zvláštní pravdy" adventní, se o to zajímají. Nejpozději po prázdninách chci zveřejnit překlady, týkající se průzkumu vzniku adventní víry. Zveřejním tu potom patřičný link, takže si každý může přečíst velice zajímavé detaily. Církev adventistů svoje členy o takových věcech neinformuje, proč taky. Kdo by si řezal větev, na které sedí? Jsem přesvědčena o tom, že se mnohým adventistům, kteří bezpochyby mají spoustu nezodpovězených otázek,  otevřou oči.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 09. květen 2012 @ 09:10:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milá Esti,
věc ovšem není beznadějná, ale je to vyčerpávající, muset při každé příležitosti narážet na tmu a nechuť ke změně, která by nastala při opravdovém studiu EVANGELIA, které NEZNAJÍ!
Ten úbytek je v progresu a proto sílí inciativa nových světových náborových akcí, vymýšlených hlavně známými z vyhlášenými firmami jako Finley a spol pod hlavičkou GK!
Lidé dnes zvyklí žít pod masivními reklamními a náborovými kampaněmi všeho druhu, často podceňují info, ke kterému by se jistě prokousali, kdyby otevřeli správné weby a tak mohli být včas informováni co je čeká, když... ovšem nejlepší ochrana před ďábelskou manipulací je PÍSMO SVATÉ a MODLITBA!
Když mi tu a onde mnozí tvrdí, že EGW neznají a jí nečtou a přitom podle ní žijí, co to prosím Tě, asi znamená...
Potom ti, kteří řady členství opouštějí třeba a pouze z nějakých osobních důvodů ublížení a nikoli pro vadné nauky, tak je to také nanic!
Budu šťastná, když cokoli přeložíš a nabídneš k prostudování, já jsem se pokoušela poslat odkazy cizích str webů, no nevím...
Tady je ve zvyku mluvit o "hodných lidech adventistech" a o fatálně vadné doktríny si lidé těžko počínají se studiem, neb člověk dnešní, ten zahlcený infem fekal typu je v obvyklé lethargii a spoustu věcí je mu úplně jedno řeknu šumák!
jinak PÁN s TEBOU a moc děkuji   


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Esti v Sobota, 12. květen 2012 @ 07:26:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Heleno.
Neměla jsem teď pár dnů čas se sem podívat, proto se hlásím až dnes. Vím o čem mluvíš a znám i ten pocit zoufalství, když nic nezabírá... ale nic naplat, "člověk přesvědčen proti své vůli, zůstává stále stejného názoru" - je velice moudrá věta, kterou někdo pronesl (asi měl obdobné zkušenosti jako my :-) ) My musíme vzít v potaz, že každý má svobodnou vůli dělat a myslet co a jak chce, i když by to člověka někdy roztrhlo. Nad celou problematikou jsem moc přemýlela a došlo mi, že to moudré "všechno má svůj čas" platí i zde. Každý člověk prodělává změny, nic není napevno, všechno se neustále mění... Bůh sám má rád jednoho každého člověka a ví jaké plány a úmysly s ním má a jakou cestou ho musí vést, aby ho dovedl tam, kde ho chce mít. Poznala jsem, že někdy se člověk nejprve musí "ztratit", aby mohl být Bohem "nalezen", a tak už si s tím tak moc nelámu hlavu. Dřív mě moc mrzelo, že se někteří členové mojí rodiny nechávají dobrovolně oblbovat církví a ráda bych je bývala donutila "ke štěstí", ale to prostě nefunguje. Nakonec, co zmůžeme my, lidé, když Bůh má třeba zcela jiný úmysl? Zvolila jsem tedy jinou strategii a překládám všechny možné informace do češtiny. Vím, že málokdo ovládá cizí jazyky tak dobře, aby si plynně a srozumitelně přečetl takové informace - tedy v mé rodině určitě ne. Všechno ostatní - myslím tím, jestli tu stránku potom lidé objeví a přečtou si to atp. - nechávám opravdu na Bohu samotném.  Cítím toto jako mojí povinnost a proto to dělám.
Ještě k těm 1,5 milionu lidí, co odešli z církve (hlavně v Americe) mezi 2000 a 2500 - ti odešli hlavně na podkladě POZNÁNÍ pravdy, díky lidem, kteří byli ochotni udělat průzkum těch 100 000 stránek spisů Ellen Whiteové a i jiných podkladů o církvi, včetně dnešního chování představenstva atd.,  a za to jsem jim moc vděčná. (Nejspíš znáš stránky jako http://www.ellenwhiteexposed.com/ a http://www.nonsda.org/ - z těch hodně čerpám.) Vím, že se většina lidí nově sformatovala do nových církví. Je mezi nimi i dost kazatelů, kteří hned zareagovali a zařídili pomoc pro lidi, kteří se po poznání pravdy o své "milované církvi" psychicky zhroutili a podrželi ji. Jejich zkušenosti plní hodně webových stránek!  Tahle je dobrá: http://www.formeradventist.com/
Takového něco může nastat i v Česku. Tam vždycky všechno  časově "kulhá" za Amerikou, ale nové trendy, jako celkové přizpůsobení světu, včetně drsné hudby a dalších jevů, taky dorazilo... Třeba se toho dožijeme. Můžeš se už připravit a zařídit pomocnou linku pro ty, co budou zdrceni, až se jim konečně otevřou oči! :-)

PÁN S TEBOU a zase někdy ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 14. květen 2012 @ 14:34:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
sestro Ester,
věřím, že PÁN mě drží ve své milosti života a připravuje na horké linky, ó já vím, že horké linky JDOU, jsou TU!
od nás služba EVANGELIA, tedy žádná sobecká satisfakce, i když to tak lidsky vypadá...
"former" tedy ti co dříve byli adv a nyní podali zprávy, že jsou JEHO a přibývají, za ty jsem to tu chytla mockrát, inu služba je služba! Dokonce některé /vyvolané/ nyní osvobozené a radující, píšící a vyznávající znám osobně a je to nádherné společenství svatých zachráněných! díky za ně!
Ameriku mám v srdci a také když jsem tam jela s představami, že to % římsko kat bude menší a k mému úžasu dávno není a spletení biblického jazyka babylona do kterého patří i whiteovký adventismus, má právě kolébku právě tam, tak to mě probralo!
Náš PÁN nezná hranice, ani oceány, ale celý svět těch JEHO vypovídá jedním srdcem o LÁSCE SPÁSY, nám darované!
teď příklad: Můj švagr děsí mého starého tátu slovy a kam ty lidi vezmeš, když né do adv sboru? to je myslím sumárum té hrůzy, kterou mě a mého /90/ tátu častují a zakazují mu i styk s vnuky a chovají se jako utržení od řetězu a stříhají komunikaci jak to jen jde, pošetilci, nevědí co činí!
PÁN nám dává sílu Ducha vidět budoucí věci a varování, které respektujeme a přijímáme! h


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti (Skóre: 1)
Vložil: Esti v Neděle, 20. květen 2012 @ 12:11:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Helenko, celý týden jsem tu nebyla, až dneska - a našla tvůj příspěvek. Vidím, že máš bohaté a neveselé zkušenosti s adventismem... Je to každopádně zákonická církev, negativně nasměrovaná, operující s děláním špatného svědomí. To se dá zjistit i z různých diskusních příspěvků adventistů zde na GRANO SALIS, ve smyslu 'my jsme ta jediná správná církev..' Mě to přijde jakoby adventisté chtěli říct: "my jsme tak dobří tím, že dodržujeme ZÁKON a SOBOTU, že za nás vlastně Pán Ježíš ani umírat nemusel!" Jistě, takhle přímo to neříkají, ale jejich postoj to zprostředkovává. (Nejsou všichni stejní, ale mnozí jsou až militantní, ano jak odvázaní od řetězu nebo smyslů zbavení! - A nacházejí se i v jiných sektách, nejen mezi adventisty.)
Nepochopili, kam to vede, i když se snaží dodržovat 'zákon'. Jsou totiž ještě další a další nepsané zákony, které fungují jak švýcarské hodinky. Jsou to univerzální zákony nebo pravidla, taková jako: "co jsi zasel, to sežneš!" -"Seješ špatné svědomí, vymýšlíš zlé věci pro druhé jako že zakazuješ starému člověku nad hrobem, aby se potěšil se svými vnoučaty? Vrátí se to v nějaké formě na tvou vlastní hlavu..."  Akce je totiž zároveň reakce - to je jedno univerzální pravidlo. Mě toto svým způsobem uklidňuje v momentech, když se nedá ničím pohnout.

Rozhovory o protikladu Zákona a Milosti byl název této diskuse... Protiklady jsou obrovské, jak zjišťujeme a jsme šťastni, že Bůh je k nám milosrdný. Třeba připomeneš tvojí rodině, že i my máme být milosrdní a o čem je láska. "Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všechno poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem ..." Třeba, třeba, třeba se jim to rozleží v hlavě. A nejen jim, ale všem, kdo tak strašně zdůrazňují zákon a jeho dodržování. BEZ BOŽÍ MILOSTI A BEZ LÁSKY V SRDCI NEJSME NIC!

p { margin-bottom: 0.21cm; } Povinnost bez lásky činí člověka  -  mrzutým. Odpovědnost bez lásky činí člověka  -  bezohledným. Spravedlnost bez lásky činí člověka  -  tvrdým. Pravda bez lásky činí člověka  -  nelítostně kritickým. Rozum bez lásky činí člověka  -  vychytralým. Přívětivost bez lásky činí člověka  -  pokryteckým. Pořádek bez lásky činí člověka  -  malicherným. Důstojnost bez lásky činí člověka  -  ješitným. Majetek bez lásky činí člověka  -  malicherným. Víra bez lásky činí člověka  -  fanatickým. Život bez lásky nedává smysl. Bůh, který je Láska sama - dává svým příchodem na svět smysl všemu.Přeji krásný den.Esti





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovory o protikladu Zákona a Milos (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 22. květen 2012 @ 08:13:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krásné dny i Tobě Esti,
Kristova láska evangelia, vzala na sebe všechny rány, které jsme utržili i rozdali, díky za lásku a ke Tvému výčtu přidávám ještě tu kapitolu té nádherné víry ze Žid 11;
kdybych měla věci života v adventismu popsat /50let/, tak je to pomalé zabíjení /vraždy/ den za dnem v beznaději, takže takhle zemřela /byla zavražděna/ půlka mé drahé rodiny, de facto! lidsky to zapomenout NELZE, účet JE předložen, PÁN ho vyřeší!
jen proto, že zázraky se dějí, tak jsem tu a se mnou můj dnes /90/ otec, oba se nesmírně radujeme ze spásy a že nebudeme po smrti anihilováni, ale, že od té lásky evangelia Kristova jsme již věčně živí a NIKDY nebude JINAK!
ano ten první příchod Kristův změnil všechno v evangeliu SPÁSY a my s velkou láskou to zvěstujeme dál a dál h 


]


Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy