Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 523 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483989
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Jeden Bůh a více náboženství
Vloženo Sobota, 12. květen 2012 @ 01:25:31 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal op

     Křesťanství nás učí, že všichni lidé máme jednoho společného Boha, a tudíž v Bohu jsme všichni bratry a sestrami. Někdo z nás se narodil v křesťanské rodině a byl vychováván v křesťanství, jiný v muslimské rodině a byl vychováván v islámu, další v parské rodině a byl vychován v parsismu, někdo v židovské rodině a byl vychován v židovství, atd. 



     Jedno je nám všem společné. Máme určité poznání Boha, avšak všichni jen nedokonalé. Bůh je natolik přesažný, že člověk není schopen jej dokonale poznat. Jelikož všichni máme o Bohu jen nedokonalé poznání, je směšné se přít, zda ten má poznání méně nedokonalé a jiný více nedokonalé, neboť i to nejdokonalejší poznání Bůh nekonečně transcenduje. Ať člověk vyznává jakékoli náboženství, nebo ať je bez vyznání, není to na újmu boží lásky k tomuto člověku, která je nekonečná. To platí jistě i o božím milosrdenství, které skrze Krista všechny lidi určuje ke spáse.

     Každé náboženství může člověka kultivovat, avšak každé náboženství lze také zneužít. Pokud dojde ke spojení náboženství se státní mocí, je zde na jedné straně záruka jeho podpory, na druhé straně hrozba náboženské obhajoby zla, páchaného  ze strany státu. Pokud náboženství nemá oporu státní moci, dochází z jedné strany alespoň teoreticky k vytvoření prostoru pro jeho věroučně správnou realizaci, z druhé strany však k jeho liberalizaci, partikularizaci až deformaci.

     To je dějinný úděl všech náboženství - vznik, rozkvět pod státní ochranou, jejich zneužívání k nenáboženským cílům, slábnutí až po ukončení státní ochrany, organizační a věroučná destrukce náboženství. Toho jsou si velmi dobře vědomi parsové, kteří své náboženství nemohou opírat o státní moc. Své krásné náboženství, velmi podobné křesťanskému, si velmi bedlivě střeží jako nejcennější poklad. Totéž si ale uvědomují i muslimové a židé. V jimi převážně obývaných státech je jejich náboženství pod státní ochranou, v ostatních zemích si jej většinou sami věřící střeží.

     Křesťanství, snad s výjimkou Ruska a Řecka, se však téměř nikde netěší státní podpoře. Její absence má za následek postupný citelný morální úpadek v dříve typicky křesťanských zemích, tříštění stabilních náboženských struktur, zejména římskokatolické církve, a vznik bezpočtu jejích věroučně odlišných derivátů a dalších a dalších věroučně rozdílných odvozenin těchto derivátů. Tím se křesťanství stalo pro běžného člověka nepřehledným, méně přitažlivým a věrohodným. Za zdánlivou svobodu tak zaplatilo a stále platí trvdou daň.            
  

"Jeden Bůh a více náboženství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 12. květen 2012 @ 11:07:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ef 4:4-6 Je jedno tělo a jeden Duch, jakož jste byli i povoláni v jedné naději svého povolání; jeden Pán, jedna víra, jeden křest; jeden Bůh a Otec všech (rozuměj všech Božích dětí/věřících, nikoli všech lidí), Ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás.

Má-li někdo křesťanství za náboženství, jež má za úkol jakýmsi způsobem vylepšit člověka, pak neporozuměl Boží vůli a tomu, o co Bohu při stvoření šlo a jde stále. Být křesťanem neznamená být nábožným člověkem, nýbrž člověkem, který byl ukřižován s Kristem, takže už nežije on, ale Kristus žije v něm a on žije ve víře v Syna Božího, který si ho zamiloval a sebe samého za něho vydal! To znamená, že je to o změně (způsobu) života, je to o životě, Jímž je Kristus (Ko 3:4). 

Křesťanství je o proměně mysli a potažmo duše, kterou věřící zapírá/hubí, aby ji našel a zachránil v budoucím věku, tím, že na sebe bere a nese svůj kříž coby smrtící nástroj a následuje Pána Ježíše Krista, vyzbrojen týmž/Jeho smýšlením, tj. že ten, kdo trpěl v těle, skoncoval s hříchem (1P 4:1) a tím, že ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu, nýbrž sám sebe zmařil, vzal (na sebe) způsob otroka a stal se podobným lidem. A když se ukázal v podobě člověka, ponížil se, stal se poslušným až k smrt - smrti na kříži (Fp 2:5-8). Nejedná se tedy o vylepšení, ale o ukončení starého přirozeného člověka a o přivedení na scénu člověka nového, stvořeného podle Boha ve spravedlnosti a svatosti pravdy (Ef 4:24).

Nový člověk je tvořen hlavou a tělem, což obojí je Kristus - Hlava: Kristus jednotlivě a Tělo: Kristus souhrnně, tj. ve všech svých údech. Tento jeden nový člověk je tu pro vyjádření Boha, což je jeho svaté povolání a úžasné privilegium. Za tímto účelem Bůh buduje svůj dům - dům živého Boha, svou Církev jako místo vzájemného přebývání Boha a člověka, kteréžto budování bude posléze rozšířeno a završeno vybudováním Božího svatého města - nového, horního nebeského Jeruzaléma, který je matkou všech věřících všech věků a pokolení (Ga 4:26) jako vládního centra Božího Království na nové zemi a celého vesmíru - nového nebe - a jako věčného vyjádření Boha v Jeho slávě, která Nový Jeruzalém ozařuje (Zj 22:5).

Křesťanství provozované jako jedno z mnoha náboženství je naprostým nepochopením Božího plánu a Božího věčného záměru při stvoření a jako takové je v Božích očích zavržení a odsouzeníhodné!

Tož tak.




Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. květen 2012 @ 11:22:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hezky a výstižně popsaný princip náboženství a způsob jeho uvažování.

  Lidé často říkají: "Všechny cesty vedou na jedno místo!" A někdy se snad i trochu zamyslí na jaké místo vedou, ale jen málo, protože hrůza domyslet.

  My jim na to říkáme: "Ale jedna Cesta vede, díky Bohu, jinam!"

 





Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Sobota, 12. květen 2012 @ 11:28:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten poslední odstavec je míněn jako vtip?



Re: Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 12. květen 2012 @ 12:22:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To zřejmě ne, jokere. Na druhou stranu je to určitý částečný obraz toho, jak Bůh otřásá vším otřesitelným, aby zůstalo jen to Jeho neotřesitelné.


]


Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 12. květen 2012 @ 14:26:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
op

Ak ty katolicizmus považuješ za kresťanskú cirkev, tak si sa pomiatol na rozume.

Katolicizmus je ta naodpornejšia karikatúra kresťanstva.

Bludy ktoré RKC hlása spôsobili,že ľudia odmietajú Boha.



Re: Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 12. květen 2012 @ 15:43:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



]


Re: Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 12. květen 2012 @ 17:11:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Buď klidný a ničeho se neboj. Op bude právě takový katolík jako ty. Jen na to jde o trochu chytřejc.


]


Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 12. květen 2012 @ 17:09:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

To zní jako filozofická úvaha nějakého agnostika který náboženství považuje za nutné zlo a prostředek jak ovládnout masy prostého lidu a bojí se že by to někdo mohl vzít vážně.  Za nás to řekl papež a biskupové jasně, srozumitelně a pořád to platí.

Katolická církev neodmítá nic, co je v těchto náboženstvích pravdivé a svaté. S upřímnou vážností se dívá na jejich způsoby chování a života, pravidla a nauky. Ačkoli se v mnohém rozcházejí s tím, co ona věří a k věření předkládá, přece jsou nezřídka odrazem Pravdy, která osvěcuje všechny lidi. Sama však hlásá a je povinna neustále hlásat Krista, který je „cesta, pravda a život“ (Jan 14,6), v němž lidé nalézají plnost náboženského života a skrze něhož Bůh všechno smířil se sebou. (4)((4/Srov. 2 Kor 5,18-19.)) 

Proto církev nabádá své věřící, aby s rozvážností a láskou, prostřednictvím dialogu a spolupráce se stoupenci jiných náboženství uznávali, chránili a podporovali duchovní a mravní dobro i společensko-kulturní hodnoty, které u nich jsou, a přitom aby svědčili o křesťanské víře a životě.





Re: Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 12. květen 2012 @ 20:30:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vacante, až na to menší delirium všechno v pořádku?


]


Re: Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 12. květen 2012 @ 20:36:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Za nás to řekl papež a biskupové jasně, srozumitelně a pořád to platí.

Vacante, za tebe bude u posledního soudu mluvit papež a biskupové? Tak se vez s nimi po skluzavce. Příjemný sešup. 


]


Re: Re: Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 14. květen 2012 @ 11:39:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že před Bohem se bude každý z nás mimo jiné zodpovídat i z toho proč tak málo ctil a poslouchal své církevní otce, které nad námi Bůh ustanovil. Mnozí z nich se za nás přimlouvají už teď a prosí Boha aby nám to odpustil, jak hnusně a nevděčně jsme se k nim chovali. Od svatého Petra až po blahoslaveného Jana Pavla II. .



]


Re: Jeden Bůh a více náboženství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 14. květen 2012 @ 11:33:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Držme se raději toho co vyjadřujeme v deklaraci Nostra aetate a nechoďme svévolně jinam. Člověk se v dějinách spásy občas pohybuje na hraně a hranici svého vlastního bezpečí. Tak jako například Abraham, Mojžíš nebo apoštolové. Když se z lásky k Bohu a k lidem do určité míry přizpůsobili prostředí ve kterém se nalézali. Ať už to byla v té době neaktuální obřízka, nebo nějaké místní neškodné zvyky.
Starosti o kterých mluvíte přenechme Pánubohu. Podpory ze strany státu i tříštění. Podporjme sami a buďme jedno v Kristu a v Duchu.



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy