Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467867
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Promluva o pýše
Vloženo Čtvrtek, 12. červenec 2012 @ 18:56:42 CEST Vložil: Olda

Kázání poslal Nepřihlášený

Pýcha je prokletý hřích, který vypudil anděly z ráje a způsobil jejich uvržení do pekla. Tento hřích začal na začátku světa.



Hleďte, milé děti, mnohonásobně se hřeší pýchou. Některý člověk ukazuje pýchu svým oděvem, svou řečí, svou postavou, ano i svým způsobem chůze. Jsou lidé, kteří když jdou po ulici, svým pyšným držením těla jako by říkají všem okolo: „Jen se podívejte, jak jsem veliký, jak jsem pěkně urostlý, jak velmi vynikám nad jiné.“ Jiní zase, když udělali něco dobrého, nemohou skončit s vypravováním o tom, co udělali. A pomyšlení, že by někdo o nich mohl mít špatné mínění, je činí malomyslnými. Jiní se zase vyhýbají setkání s chudými a vyhledávají jen společnost bohatých. Jiní se chlubí a jsou plní marnivosti, když mají kontakty s mocnými tohoto světa. Jiní ukazují pýchu ve své řeči, dávají si velmi záležet, aby se krásně a správně vyjadřovali, a ničeho se nebojí víc, než toho, aby se nějakým slovem neshodili a nevysloužili si posměch. Jak úplně jinak, milé děti, se chovají pokorní. Ať už se jim druzí posmívají nebo si jich váží nebo je chválí nebo je haní, ať už je ctí nebo jimi pohrdají nebo je vyznamenávají nebo je ponižují, je jim to lhostejné.

Jestli chceme poznat, milé děti, zda je někdo pyšný, zaposlouchejme se do toho, jak mluví. Pyšný chce mít stále slovo, mluví především jen o sobě. Všechno dělá lépe než ostatní. Jen on dělá dobro. Haní skutky ostatních a myslí si, že tím víc vyniknou jeho vlastní skutky.

Milé děti, jsou takoví lidé, kteří dávají velké almužny, aby si kvůli tomu zjednali obdiv. Tím ale ztrácejí jakoukoli zásluhu! Pyšní a ctižádostiví nemají žádný zisk z dobrých skutků. Naopak jejich dobré skutky se mění v hříchy.

Pýcha se míchá do všeho jako sůl. Jsme rádi, když se o dobru, které konáme, co nejvíc ví. Když ostatní vidí a pochvalují naše ctnosti, těší nás to. Pokud pozorují naše chyby, rmoutí nás to. Jak úplně jinak smýšleli a smýšlejí svatí! Vůbec jim nepůsobilo radost, když lidé rozpoznali jejich ctnosti a chválili je za to, a svoje nedokonalosti se svatí vůbec nesnažili zakrývat.

Pyšný člověk se domnívá, že všechno, co dělá, dělá dobře. Chce všem vládnout, vždy má pravdu, svůj názor považuje vždy za lepší než mínění jiných. Pokorný rád vyslechne názory jiných a nikdy tvrdohlavě netrvá na svém. Svůj názor sděluje vždy skromně a těší se z toho, když jiní mají pravdu. A pokud druzí mají zjevnou nepravdu, pak je plný shovívavosti.

Když byl svatý Alois Gonzaga ještě jako žák za něco pokárán, nikdy se nesnažil omlouvat se. Se vší upřímností řekl, co si myslel. Pokud byl v neprávu, rád to přiznal a přijal. Pokud měl pravdu, nechlubil se, ale jen řekl: „Také jsem už mnohokrát neměl pravdu.“

Svatí, milé děti, odumřeli sami sobě tak, že si dělali pramálo z toho, zda jim ostatní dali za pravdu, nebo ne. Bylo jim úplně lhostejné, že se o nich ve světě říkalo, že jsou hloupí. Ani ve světských věcech nechtěli být považováni za chytré, víc rozuměli věcem Božím a na tom jediném jim záleželo. O věci světské se starali jen málo, protože je považovali za příliš nicotné na to, aby jim věnovali svou pozornost.

sv. Jan Maria Vianney


"Promluva o pýše" | Přihlásit/Vytvořit účet | 75 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 12. červenec 2012 @ 19:12:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde končí pýcha a kde začíná sebevědomí založené na realismu?

Nevím, jestli pýcha skutečně vadí tolika křesťanům, anebo jenom jestli se o ní tolik pýše, ale mně osobně mnohem víc vadí ta typická zapšklá církevnická pokora či pseudopokora, projevující se schématem - když už jsem já loser, tak vy ostatní jste pyšní, a to je horší. Proč mi to vadí? Protože to odvádí pozornost od faktů a zaměřuje se na pocity a emoce.



Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Čtvrtek, 12. červenec 2012 @ 20:32:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kápnul jsi na to a otázkou vzbudil otázku novou : do jaké míry je pýcha spojena s "pokorou" v předstírané lásce k bližnímu, kterému musíme napravit hlavu / srdce / protože naše víra je, než ta jeho, lepší a my mu jen , ve své pokoře k naší pravdě, nepochopeni, sloužíme.
Ale i mezi křesťany jsou křesťané, ke kterým se pyšně hlásím, protžýe neznají pýchu :)
Zdravím Tě
Lojza


]


Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 12. červenec 2012 @ 20:32:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pojednání o pýše pro děti. Jsou zde vnější znaky pýchy. Jenže v tom je problém - pýcha je od A do Z ryze vnitřní záležitost člověka.

Např. v článku je uvedeno: "Některý člověk ukazuje pýchu svým oděvem, svou řečí, svou postavou, ano i svým způsobem chůze." To může být úplná hloupost. Ani o Ježíši nikdo neuvedl, že by chodil chudě oblečený, otrhaný, špinavý, pokorně shrbený nebo tichý v hlase. Podle záznamů v evangeliích říkají kazatelé pravý opak: Charizmatický, přesvědčivý, hlasitý (museli ho přece slyšet), přesně se vyjadřující.

Je to s pýchou asi tak, jak napsal Blaise Pascal: "Jak jsem byl pyšný na to, jak pěkně jsem napsal své pojednání o pýše."

Několik jeho citátů najdete na http://cs.wikipedia.org/wiki/Blaise_Pascal




Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 12. červenec 2012 @ 21:08:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Některý člověk ukazuje pýchu svým oděvem, svou řečí, svou postavou, ano i svým způsobem chůze." To může být úplná hloupost. Ani o Ježíši nikdo neuvedl, že by chodil chudě oblečený, otrhaný, špinavý, pokorně shrbený nebo tichý v hlase.

Pokora neznamena, ze mas chodit chudobne obleceny,otrhany, ticho hovorit, pokorne zhrbeny, atd...
Mozes byt aj bohato obleceny aj mat silny hlas, ved aj krali boli svati,ale pritom pokorni. Dolezity je postoj, ci si pysny na to, kto si, a na svoj odev,atd.


]


Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 12. červenec 2012 @ 22:40:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jest Betmo, pokora má být v srdci člověka, nikoliv v jeho vnějším projevu. A nějak tak je to se vším, zejména však v duchovní sféře.


]


Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 12. červenec 2012 @ 23:04:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
je to tak jak říká Pascal, ono je umění se také sám sobě zasmát, nebrát se smrtelně vážně

taky mám jednoho oblíbence Sören Kierkegaard .. jeho pojednání o pýše mívají také určitou hloubku vedoucí k sebereflexi 

tak, co třeba tento citát?

„Chci-li úspěšně vést člověka k vytýčenému cíli, musím nejdříve zjistit, kde se na této cestě nachází, a tam začít. Abych mohl někomu pomoci, musím samozřejmě věci rozumět; ze všeho nejdůležitější je ale pochopit, jak celou záležitost vnímá on. Pokud se snažím neustále ukazovat, kolik toho vím, je to znamení mé hlouposti a pýchy. Skutečně prospěšný mohu být pouze tehdy, projevím-li vůči tomu, komu chci pomoci, dostatek pokory a skromnosti, pochopím-li, že pomáhat neznamená ovládat, ale sloužit.“
 
Sören Kierkegaard

rive



]


Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 13. červenec 2012 @ 18:40:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj rive.

souhlasím s tebou,  umět se zasmát sám sobě a nebrat se zase tak úplně vážně, je ohromný dar, bylo by dobré o něj usilovat.  I ten citát je moc pěkný - díky.

H.


]


Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 13. červenec 2012 @ 19:09:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rive, velmi pekny citat.


]


Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Pátek, 13. červenec 2012 @ 19:37:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to tak krásný citát, že by mohl být čas od času přidán do nesčetných diskusí mezi - z jejich valstního pohledu - chytře vědoucími a pravě věřícími a těmi co nic nechápou, kde každý je v té diskusi každým zde jmenovaným a někteří obzvlášť :)
a máš li citátů podobných víc, klidně zase nějaký přidej.
Díky... a budu si ho dlouho pamatovat. Řekl bych - jednou zas rozumné slovo :)
Jen mi řekni, jak se mám zasmát sám sobě, když jsem daleko široko jediný, kdo zde má pravdu :)
Lojza


]


Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 25. červenec 2012 @ 19:26:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Jen mi řekni, jak se mám zasmát sám sobě, když jsem daleko široko jediný, kdo zde má pravdu :)"


:))) nevím, to je vtip? 
:)) hmm, vtip může být  někdy nejlepším způsobem, jak druhému jemně naznačit, co by jinak, třeba ve vážném rozhovoru těžko přijal


hmm, když nás, občas přepadne ta legrační představa,
že "daleko široko jiného není"

 tak je snad nejlepší, nejmilejší představit si jakou legraci má ze mě Bůh, jak se mi směje (: ))) žalm 2,4),
představa, jak jsme Hospodinu k smíchu, to je určitě to nejlepší odlehčení do naší "smrtelné" vážnosti a pýchy

rive
 



]


Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 13. červenec 2012 @ 10:32:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To že někdo chodí čistě a slušně oblečený v kvalitních šatech, tak jako náš Pána Ježíš Kristus ještě neznamená že musí být pyšný. Pokud sám sebe nepovažuje za lepšího než jsou ostatní právě kvůli tomu. Neexistuje zdravá pýcha a nikdy nemůže být dobrá. Dobrá je hrdost. Na Boha, na Církev, na bližního. Ne na sebe a na vlastní zásluhy. Pýcha je zdrojem a kořenem všech ostatních šesti neřestí. Často například netoužíme po jídle ani kvůli hladu ani kvůli chuti ale abychom ukázali sobě a jiným jak jsme úspěšní a významní, což je podstatou konzumního způsobu života. Dokazovat své lidské kvality kvantitou konzumu. Pýcha je častou příčinou mnoha hříchů i v sexuální oblasti. Kdy se snažíme dokázat jak moc jsme milovaní, neodolatelní a jak snadno můžeme přebrat a zaujmout partnera komukoliv. I když bychom se o něho jinak nezajímali. Bereme to jako projev dominance. Je kořenem a podstatou lenosti i lakoty. Hněvu i závisti. Závist a hněv představují poraněnou pýchu. To všechno úzce souvisí s naším egem a přehnaným sebevědomím. Zvýšené sebevědomí bývá i příčinou nejrůznějších psychických poruch. Depresí, poruch příjmu potravy a jiných. Tam kde svět naopak radí sebevědomí a pýchu posilovat
a zvyšovat. Mnoha lidem by výrazně prospělo kdyby se smířili  s tím že nevypadají jako modelka nebo jiná „ikona“, které tak stejně ve skutečnosti nevypadají a kdyby byli hrdí že jim Bůh vtisknul takovou podobu jakou mají.

Existují i další druhy vnějších projevů pýchy. O kterých se dřív mluvilo i psalo v nejrůznějších příbězích docela často a dneska už moc ne.  Nosit nos nebo bradu příliš vysoko, chodit se zdviženým nosem, ohrnovat nad někým nebo nad něčím nos. Nést se jako páv. To všechno znamená přezíravý pohled, kdy se schválně díváme tak abychom neviděli bližního a abychom ukázali že stojíme nad ním.  Když ohrnujeme nos tak tím dáváme najevo že nám něco (nebo někdo) s*****í.  Gestem pýchy  a nadřazenosti jsou i ruce založené v bok nebo složené za zády. Řeč těla bývá obvykle výmluvnější než slova. Na lidské pýše a sobectví je postavená i většina reklamy. Stejně jako tzv relity show které jsou opakem reality. Kdy se člověk dívá na něco neuvěřitelně nudného a stupidního aby ty lidi mohl odsoudit a vyvyšovat se nad ně.




Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 13. červenec 2012 @ 21:22:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
poutnicku, bude to složitější, než píšeš. Třeba konstatování "Gestem pýchy  a nadřazenosti jsou i ruce založené v bok nebo složené za zády." nemusí souviset s pýchou, ale s nejistou, zakomplexovanou osobností. Navíc  existují metody, a s nimi se v poslední době po importu ze Západu a hlavně z USA roztrhl pytel, jak se naučit postojům těla tak, aby člověk dosáhl svého cíle oklámáním jiných osob právě mimoverbálním vyjadřováním. Tím cílem bývá ovládnutí druhého člověka.

Díváš se na zprávy? Občas tam ukáží podvodníka šálícího ženy, nebo podvodnici klamající muže. Nebo podvodníka, který vylákává peníze. Když je pak v TV ukáží, je to nevinnost a skromnost v krystalické podobě. Zkus se zamyslet nad tím, proč odsouzený nájemný vrah Kájínek má tolik příznivců a zvláště obdivovatelek, které by pro něj byly schopné udělat cokoliv (už i udělaly).


]


Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 14. červenec 2012 @ 09:03:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neexistuje také pýcha duchovní nebo něco v tom smyslu ? Setkal jsem se s lidmi, kteří s určitým povýšením dávali najevo, že oni mají Ducha, oni jsou na sto procent už spasení a mají v nebi svoje místo, zatímco ty jsi ještě takový chudáček, kterého  budou muset ještě moc poučovat. Ale jak může poučovat ten, co se zase charakterově tak moc nezměnil?


Setkal jsem se s tím, jak komunista se vysmíval věřícímu , ale i s tím, kdy se věřící nepěkně vyjadřoval o člověku, který byl komunista, ale přitom velice poctivý člověk.


Setkal jsem se s tím, jak jedna církev či skupina se povyšovala nad jinou


To co nejvíc ubližuje dnes je pýcha duchovní!!!!!


 A tato pýcha byla i v nebi  a Bůh musel zakročit.



Tato pýcha byla v ráji naočkována Evě a pak Adamovi.



Duchovní pýcha byla a je příčinou mnoha náboženských válek.


Tuto pýchu měli Židé a nemohli kvůli ni pochopit Ježíše.


Jak se jí ubráníme ???


To je asi podstata hříchu !!!!!

Duchovní pýcha brání opravdově přijmout Ježíše.

Pokud se evangelium šiří  s pýchou, používáme jen metody, které Bůh v nebi nestrpěl

A pokud se duchovní moc spoji se světskou mocí  a bohatstvím, pak se Bůh zde nenachází. Není tu pro Něho místo!!!!


Duchovní pýcha, to je ta vada v nás, To je ten hřích.  S takovou vadou nemůžeme čekat nebe a věčný život. To je zásadní problém člověka.






Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 14. červenec 2012 @ 13:57:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Clovek by nemal povazovat za duchovnu pychu vernost Kristovmu uceniu.
Treba si uvedomit, ze je tu Boh a je tu diabol. Diabla a jeho uklady treba verejne pomenovat, aj ked sa niekto smrtelne urazi a bude to povazovat za pychu toho, ktory upozornuje na omyl. Je povinnostou kazdeho cloveka hladat pravdu a je povinnostou katolika mu v tom pomahat.
Jezis tiez hlasal ucenie, aj jeho ucenici, vhod ci nevhod, nakoniec ho zabili a aj vacsinu jeho ucenikov. Treba dat na prve miesto Boha a az potom ludske sympatie ci nesympatie.
,pestovana nenavist voci nejakemu spolocenstvu ludi, co je pripad  vsetkych, ktori nenavidia katolicku cirkev je jasny znak toho, ze u spolocenstva, ktore pestuje takuto nenavist a pritom si mysli, ze sluzi Bohu, je zvyseny vplyv diabla.
Ak niekto, co sa tyka nabozenstva s kazdym iba suhlasi, to je ako, kedy by sme Jezisovi vycitali, preco je proti farizejom a zakonnikom,ved lebo aj oni maju kus pravdy.


]


Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 14. červenec 2012 @ 15:48:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věrnost Ježíši není pýcha. A  s tím souhlasím. Pýcha je však tehdy, když fanaticky lpím na něčem, co se Slovem Božím a Ježíšem má jen málo společného. Katolická církev bohužel často lidi vedla hlavně k modlářství, uctívání soch, lidských ostatků, obrazů apod. Ďábel tu je a má místo skoro v každé církvi.

Mám pocit, že mnozí katolíci na první místo dávají Panenku Marii, papeže a ty, kteří byli církví prohlášeni za svaté. To je ta tragédie. A celá staletí se paktovali s bohatými toho světa. Opravdový Ježíš tam většinou není.

Necítím žádnou nenávist ke katolíkům, ale jako církev mi připadá nějak strašně  nebezpečná. Něco je v ní nezdravého i ďábelského !!!!



]


Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 15. červenec 2012 @ 16:26:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi hodný Františku, že nemáš nic proti katolíkům. Snad ti i pomůže, že katolická církev připadala a stále připadá nebezpečná některým režimům, některé z nich by šly označit opravdu jako ďábelské, zajímavé je, že tak připadá i některým členům určitých církví, jako by to ďábelské v nás přetrvávalo a to za zamyšlení stálo.  Avšak nemějme o ní obavu, ona přečká všechny nástrahy i protivenství tohoto světa, Kristus ji neopustí.
Honza








]


Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 15. červenec 2012 @ 17:15:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... Kristus ji neopustí. To je pravda, Honzo, ale je to proto, že součástí a hlavou řkc nikdy nebyl, takže nemá jak ji opustit. Pán Ježíš Kristus je v řkc jen v jednotlivcích, kteří jsou Jeho. Tož tak.
w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 15. červenec 2012 @ 19:59:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda, Honzo, ale je to proto, že součástí a hlavou řkc nikdy nebyl, takže nemá jak ji opustit. Pán Ježíš Kristus je v řkc jen v jednotlivcích, kteří jsou Jeho. Tož tak.

Slovo cirkev sa v Novom zakone vyskytuje viac nez 100 krat.Ani raz nema vyznam duchovnej cirkvi.Predstava duchovnej a neviditelnej cirkvi, ktoru tvori urcita skupina "pravych veriacich" z kazdej denominacie je preto nebiblicka. Nesmu sa preto obchadzat Kristove slova o Cirkvi, ktory povedal,ze cirkev "je mesto postavene na navrsi, ktore nemozno skryt./Cize je viditelna/.
Wily ty veris ine ako my katolici, preto nepatris do katolickej cirkvi. Je len jedna viera, to nevies?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 15. červenec 2012 @ 20:20:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je len jedna viera, to nevies?

Vím to, Dášo, velmi dobře a vím, že tu víru zmíněnou v Ef 4:5 i jinde mám. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 20:35:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo, chlubíš se vaší církví závislou na penězích z restitucí a přitom zapíráš Krista. Kdybys byla křesťanka, budeš mluvit o Kristu a ne o římskokatolické církvi, a poněvadž v Kristu je všechna plnost, mluvila bys zároveň i o Jeho těle, církvi složené ze spasených údů žijících v Něm a z Něj a ne jako u vás, o církvi žijící z peněz daňových poplatníků a chlubící se následně charitou z jejich peněz. 
Fuj.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 15. červenec 2012 @ 20:30:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
 je to tvůj názor, děkuji za něj i když si myslím něco jiného.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 15. červenec 2012 @ 20:41:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

už bys mohl vědět, že sem nepíšu své názory, takže nemáš za co děkovat. Vím, že si myslíš něco jiného, ale je to něco jiného, než si myslí Bůh. Já si v této věci myslím ba dokonce vím to, co si myslí a ví Bůh, bez Něhož bych to nevěděl. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 15. červenec 2012 @ 20:56:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
Promiň willy, já stále zapomínám, že víš, co si myslí Bůh. Neztrácej však naději, tohle se dá léčit. Co víc Ti mám na tenhle komentář říci.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 15. červenec 2012 @ 21:12:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň willy, já stále zapomínám, že víš, co si myslí Bůh. Neztrácej však naději, tohle se dá léčit. Co víc Ti mám na tenhle komentář říci.

No, kdybys četl Písmo Svaté se zapojeným duchem, tj. osvěcované/oživované Duchem Svatým, Honzo, věděl bys také, co si myslí Bůh. Naději neztrácím, neboť mou nadějí je Kristus a léčit se to nedá!

Tož tak.
w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 17:10:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Už prvním lidem v ráji se dostalo slibu, budete jako Bůh . . . Zdá se, že toto satanské pokušení srovnávat se s Bohem, je stále v člověku živé.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 20:14:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

myslíš, že tebou zmíněnému satanskému svodu podlehl i apoštol Pavel, když napsal v 1K 2:16 toto?:

Neboť kdo poznal Pánovu mysl, která mu dá porozumět? My máme mysl Kristovu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 20:56:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
  zkus to ještě jednou promyslet, zatím je to hra se slovy a citacemi Písma - myslím, že význam toho co cituješ je poněkud jiný.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 21:25:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

Boží Slovo není na hraní a já si s Ním nehraju a hrát nebudu. Ty promysli před Bohem, tzn. v modlitbě a společenství s Bohem, co měl Pavel v 1K 2:16 na mysli.
Co znamená, že lidé věřící a patřící Bohu, mají mysl Kristovu? Neznamená to, že vědí, co si Bůh myslí? Neznamená to, že Bůh chce, aby Ho Jeho děti/synové znali/poznávali, což je věčný život, který jim dává (J 10:10b, 17:3)? Neznamená to, že když člověk zná Boha i to, že ví, co si Bůh myslí?

Když se budeme důvěrně osobně znát, nebudeme snad díky častému společenství vědět, co si ten druhý myslí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 17. červenec 2012 @ 10:12:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je rozdíl mezi mít mysl Kristovu a slovy:    " Já si v této věci myslím ba dokonce vím to, co si myslí a ví Bůh".  

H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 17. červenec 2012 @ 19:36:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jaký je ten rozdíl?

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 17. červenec 2012 @ 21:34:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
 na tohle si musíš odpovědět nejprve sám aby to mělo smysl. Pokud jej nevidíš, nemám Ti co vysvětlovat.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 17. červenec 2012 @ 22:04:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

nemám si na co odpovídat, nikdo se mě na nic neptal. Ty jsi psal o jistém rozdílu a já jsem chtěl vědět, o jaký rozdíl jde, jaký rozdíl ve zmíněné věci vnímáš; nechtěl jsem nic vysvětlovat, jen jsem chtěl, abys napsal, jaký rozdíl jsi měl na mysli. Toť vše.
w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pý (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 17. červenec 2012 @ 22:19:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A myslíš si willy, že je vůbec možné se tě na něco, zeptat aniž by jsi měl připravenou odpověď?  Mezi těmi výrazy  tak jak jsem je napsal, je dle mého názoru velký rozdíl a je na tobě zda jej vidíš a zda jsi ochotný o tom přemýšlet.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 17. červenec 2012 @ 23:37:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

napsal jsem ti několik otázek a nezodpověděl jsi jedinou. Místo toho jsi mi napsal, že je jistý rozdíl mezi tím, co napsal Pavel a tím, co jsem napsal já. Když jsem se tě na ten rozdíl zeptal, znovu jsi mi neodpověděl. Místo toho ses zeptal, je-li možné se mě vůbec na něco zeptat, aniž bych měl připravenou odpověď. Věz tedy, že si nepřipravuji odpovědi na neexistující nepoložené otázky - neumím to.
Podle tvého názoru je mezi Pavlovými a mými výroky veliký rozdíl. Jsi ochotný na mé již položené otázky odpovědět včetně tebou zmíněného velkého rozdílu nebo to bylo všechno jen takové plácnutí "do vody"? Jsem ochotný přemýšlet o čemkoli, co je Bohulibé, spravedlivé, rozuměj správné před Bohem i před lidmi, ale musí to být něco konkrétního, něco o čem se dá přemýšlet - jinak je to o ničem, a o ničem já přemýšlet neumím a nechci.

Tož tak.
w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proml (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 18. červenec 2012 @ 11:40:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sv. Pavel říká máme mít myšlení Kristovo, to jest žít a jednat jako Kristus, když žil mezi lidmi - snažit se jej napodobovat, do jaké míry se to každému z nás daří či nedaří je už na našem zvážení jak dalece si v tomto směru připadáme dokonalí. Ovšem konečné a skutečně pravdivé posouzení bude mít jednou Kristus

Vědět co si myslí Bůh, znát jeho myšlení,  znamená stavět se na jeho úroveň, pokládat se za někoho, kdo je přinejmenším na Jeho úrovni. Což je prachobyčejný projev pýchy člověka. Už v knize Žalmů je na toto téma dost příkladů a varování a nejen tam.    "Moje myšlení,  není myšlení vaše" říká Bůh.

Honza






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 18. červenec 2012 @ 14:11:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Škoda, že neznáš Boží slovo, nemuseli byste se zde přít.

Ono  opravdu říká to co uvedl willy, ne co uvádíš ty - že máme mít myšlení Kristovo, to jest žít a jednat jako Kristus, ale máme se snažit jej napodobovat, i když se nám to nedaří.
Svatý Pavel nic takového neříká, nic takového v Bibli není.

Pavel říká: My máme mysl Kristovu




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 18. červenec 2012 @ 14:52:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel říká: My máme mysl Kristovu
 

Když už jsi tu větu zdůraznil a vstoupil do diskuze, tak se tě zeptám. Myslíš že, tak jak tu vystupujeme, máme myšlení Kristovo ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 18. červenec 2012 @ 15:06:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, on ti to už willy pěkně řekl, a já s tím souhlasím - trochu teď parafrazuji:
Kdo žije v Kristu, má s ním živé společenství, krmí se jeho slovem oživovaným Duchem Svatým, má mysl Kristovu.
A naopak. Kdo nežije v Kristu, nemá s ním živé společenství, nekrmí se jeho slovem oživovaným Duchem svatým, nemá mysl  Kristovu.

To je ten správný význam "být v Kristu". Ne to co pořád dokola omílá oko - být jako miminko politý vodou s vyřčením správných formulek


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 18. červenec 2012 @ 16:17:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Být v Kristu znamená přijmout Krista a to můžeš v kterémkoliv okamžiku svého života. 

To ostatní už jsem willimu napsal výše.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 18. červenec 2012 @ 18:53:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Troufám si říct, že nemůžeš přijmout Krista ve kterémkoli okamžiku svého života.
Přijmout Krista není totiž jak se mylně domníváte spolknout oplatek.
Přijmout Krista můžeš jen tehdy, když On klepe na dveře srdce, když to vypůsobí Duch svatý. A to není kdykoli. Hezky to říká ta mladá žena v tom svém svědectví. A zadruhé je třeba Ježíše vyznat svými ústy jako Pána, osobně, sám za sebe, nejraději před svědky.

"Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. "

Tehdy Bůh vstoupí do srdce a přinese nový život. A s ním i Kristovu mysl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 18. červenec 2012 @ 17:29:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

To je ten správný význam "být v Kristu". Ne to co pořád dokola omílá oko - být jako miminko politý vodou s vyřčením správných formulek


Rosmano, ale potom protirecis Panu jezisovi, ktory hovori, ze do neba sa nedostane ten, kto nema krst a sam Pan Jezis trva taktiez na vode.

KTO SA NENARODI Z VODY A Z DUCHA, NEVOJDE DO BOZIEHO KRALOVSTVA, hovori Jezis.

Nerozmyslal si niekedy nad tym, ktory duch to protireci Kristovi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 18. červenec 2012 @ 18:39:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo,
i podprůměrně inteligentní člověk pochopí že Pánovo slovo: " musíte se znovu narodit /obrátit/" Neznamená obrátit  se jako miminko v postýlce  ze stranu na stranu.Každý snad ví ,že nemluvně s dudlíkem v puse ,nemůže vyznat svými ústy své hříchy a Ježíše jako svého Pána.Proč? Protože ještě neumí mluvit!

Ř 10,9  Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 18. červenec 2012 @ 22:38:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastik
Skusenost je taka, ze aj nadpriemerne inteligentny clovek nechape Bozie slovo ak nema Ducha Svateho v plnosti.

Pánovo slovo: " musíte se znovu narodit /obrátit/" Neznamená obrátit  se jako miminko v postýlce  ze stranu na stranu

Kto sa nenarodi z vody a z Ducha, nemoze vojst do nebeskeho kralovstva, hovori Pan Jezis a mysli tym na dedicny hriech, s ktorym sa rodime vsetci a ktoreho sa zbavujeme pri krste. Nikde v biblii sa nevylucuju deti z krstu a  nerobi to ani Pan Jezis.
Vsimni si aj ty a porozmyslaj nad tym, ktory je to duch,ktory chce zabranit, aby boli krstene malicke deti  a mohli si tak popripade zachranit svoj vecny zivot, ak by stratili ten pozemsky?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 18. červenec 2012 @ 23:22:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Vlastik
Skusenost je taka, ze aj nadpriemerne inteligentny clovek nechape Bozie slovo ak nema Ducha Svateho v plnosti.
Betmo,
k tomu samozřejmě Amen.

Přemýšlím nad tím co mi píšeš níž .Rozhodně také nic nenamítám proti tomu slovu:"Kto sa nenarodi z vody a z Ducha, nemoze vojst do nebeskeho kralovstva" a s ním souhlasím.

Jen mi prosím vysvětli  proč nebyl Pán Ježíš pokřtěn v Joránu už  jako nemluvně. Kdo bránil? Byla to Boží vůle aby byl pokřtěn už jako nemluvně,nebo nebyla?

Ještě k tomu : a mohli si tak popripade zachranit svoj vecny zivot, ak by stratili ten pozemsky?

Zastávám ten názor,že nemluvňátko není schopno vědomě ztratit pozemský život a znovu se narodit  z vody a Ducha. Který duch brání  tohle pochopit?

A to Tvé slovo "popripade" je fakt divné.Chápu ho jako "pro jistotu"nebo " co kdyby" Proto se dost  bojím ,aby ta jistota nebyla z jiného a  falešná.Kor ,když ve svém okolí potkám někoho,kdo mi řekne : "já jsem byl už pokřtěn v kostele,jako miminko" a o Duchu nemá ani šajnu. Je mi líto...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 19. červenec 2012 @ 08:33:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."proč nebyl Pán Ježíš pokřtěn v Joránu už  jako nemluvně."...

Kristus byl už jako nemluvně obřezán osmého dne - zasvěcen Hospodinu. Také se miminka nikdo na  nic neptal a nevyžadovalo to jeho vědomý souhlas.




Křtem oblékáme Krista (Gal 3,27).
Tím se z nás stanou Boží děti - Kristovci, dědici věčného života s nárokem na dědictví.
Pro Kristovy zásluhy na kříži.

Jsme tak zachráněni (spaseni) pro život s Bohem.

(Tt 3,4-7)
Když se však ukázala dobrota a lidumilnost našeho Spasitele Boha,
spasil nás - ne na základě skutků spravedlnosti, které jsme my vykonali, ale podle svého milosrdenství - skrze koupel znovuzrození a obnovení Ducha Svatého,
kterého na nás vylil v hojnosti skrze našeho Spasitele Ježíše Krista,
abychom se, ospravedlněni jeho milostí, stali dědici v naději věčného života.



Nejdříve musel Kristus zemřít na kříži a vstát z mrtvých, pak teprve bylo možno křtít do Pánova jména. Ve křtu jsme přece ponořeni do Kristovy smrti a vzkříšeni spolu s Kristem do nového života (Ř 6,3-7; Kol 2,9-14).

Sám si odpověz, jaký smysl by mělo křtít Krista jako miminko? Do koho bys ho tím chtěl obléknout?
A pro zásluhy koho?

A od čeho bys takovým křtem chtěl Krista vůbec zachraňovat?

Kristův křest v Jordánu (nikoli křest křesťanský, ale Janův křest pokání) nebyl určen pro jeho prospěch, ale pro náš prospěch. Nebeský Otec zde jednak zjevil, že Kristus je Mesiáš a Kristus svým postojem (sám bez hříchu přjal křest pokání) nám dal příklad, hodný následování. Abychom i my činili pokání ze svých hříchů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 19. červenec 2012 @ 10:29:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,sám píšeš ,že nám dal příklad hodný následování. Soulasím.

Křest Janův ,vodou ,ani ten krví,na kříži,  nepodstupoval v době, když byl  miminko.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 19. červenec 2012 @ 12:02:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastik

Zastávám ten názor,že nemluvňátko není schopno vědomě ztratit pozemský život a znovu se narodit  z vody a Ducha. Který duch brání  tohle pochopit?
Vlastik, nechcem ta sudit, ale v zaslepenosti ma prsty vzdy aj diabol a samozrejme tiez inteligencne limity, ale o tvojej inteligencii nie som velmi informovana, lebo tvoje prispevky som zatial velmi necitala.

Ztratit svoj pozemsky zivot znamena to, ked malicke dietatko zomrie na nejaku chorobu.kedze nevieme, kedy dostaneme nejaku tazku smrtelnu chorobu, treba dietatko pokrstit co najskor, aby sa mu zmazal dedicny hriech a ono sa dostalo do neba.
Ja sa znovu pytam, ktory duch tomu brani, aby aj malicke deti ak skoro zomru boli predtym pokrstene a dostali sa do neba?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 19. červenec 2012 @ 16:46:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dítě které se narodilo na pustém ostrově a nebylo vámi pokropeno má tedy smůlu? To já si nemyslím.

Slovo "Nebraňte jim(dětem) za mnou přicházet"  ,je výrok o výchově dětí ,které mají spoustu krásných a bezelstných duch.otázek .Nemělo by se jim bránit v poznávání  Ježíše Krista. Např. slovy : "běž ,když se dospělí baví,ještě tomu nemůžeš rozumět."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 19. červenec 2012 @ 19:57:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dítě které se narodilo na pustém ostrově a nebylo vámi pokropeno má tedy smůlu? To já si nemyslím.
Slovo "Nebraňte jim(dětem) za mnou přicházet"  ,je výrok o výchově dětí ,které mají spoustu krásných a bezelstných duch.otázek .Nemělo by se jim bránit v poznávání  Ježíše Krista. Např. slovy : "běž ,když se dospělí baví,ještě tomu nemůžeš rozumět."

To, ze sa ma pokrstit male dietatko, co najskor, lebo nevie nikto, kedy zomrie, aby sa zachranilo pre vecny zivot, predsa vobec nevylucuje to, ze ked je dieta vacsie a zacne sa pytat, duchovne otazky, ze mu treba odpovedat.. Prave naopak, treba sa z toho tesit, dietatko uz rastie, zacina chapat a preto co najskor mu treba duchovne otazky vysvetlovat, samozrejme adekvatne jeho urovne rozumu.
V katolickej cirkvi mame cirkevne skolky,kde na urovni maleho rozumu sa tieto veci preberaju, nehovoriac uz o zakladnej skole, kde je nabozenstvo uz od prvej triedy.
Dokonca este skor, pred skolkou,  je dobre  s citom,
nenasilnou formou  adekvatne malemu mozocku  preberat pomalicky s detmi detsku Bibliu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 19. červenec 2012 @ 20:58:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo,

dítě které  zemřelo a pokřtěno v řkc nebylo,podle vás není zachráněno pro věčný život? Řekni mi,co je to za ducha ,který  zde straší ,že to dítě pude rovnou do pekel?   

A dále ,co v  případě, když se stane ,že dítě zemře v prenatální stavu, tedy předčasně? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 20. červenec 2012 @ 12:32:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
dítě které  zemřelo a pokřtěno v řkc nebylo,podle vás není zachráněno pro věčný život?

moze byt pokrstene aj v inej cirkvi, ale v mene Otca i Syna i Ducha Svateho.
Ak nie je pokrstene,a to plati aj o prenatalnom veku, o tom je medzi teologmi diskusia

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=4897


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 23. červenec 2012 @ 23:14:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
---moze byt pokrstene aj v inej cirkvi, ale v mene Otca i Syna i Ducha Svateho.---

              Když to shrnu , pokřtít ve jméno Pána Ježíše. 

---- Ak nie je pokrstene,a to plati aj o prenatalnom veku, o tom je medzi teologmi diskusia ----

              A jsou to teologové ,nebo gynekologové ?  

         
             



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 18. červenec 2012 @ 22:47:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerozmyslal si niekedy nad tym, ktory duch to protireci Kristovi?


No, tvoj duch betmo, tvoj. Nad tím nieje treba veľa premýšľať.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 18. červenec 2012 @ 20:30:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sv. Pavel říká máme mít myšlení Kristovo, to jest žít a jednat jako Kristus, když žil mezi lidmi - snažit se jej napodobovat, do jaké míry se to každému z nás daří či nedaří je už na našem zvážení jak dalece si v tomto směru připadáme dokonalí. Ovšem konečné a skutečně pravdivé posouzení bude mít jednou Kristus

Vědět co si myslí Bůh, znát jeho myšlení, znamená stavět se na jeho úroveň, pokládat se za někoho, kdo je přinejmenším na Jeho úrovni. Což je prachobyčejný projev pýchy člověka. Už v knize Žalmů je na toto téma dost příkladů a varování a nejen tam. "Moje myšlení, není myšlení vaše" říká Bůh.

Apoštol Pavel nic takového, co ty, Honzo, píšeš, neříká! Věřící nemají Krista napodobovat! Podle Kristových slov mají věřící v Jeho jméno Pána jíst a žít skrze Něho Jeho životem - Božským a věčným! Vědět, co si myslí Bůh, znát Jeho myšlení, znamená naplnění Boží vůle, neboť Bůh do věřících, do jejich ducha vkládá sám sebe v Jeho Synu, našem Pánu Ježíši Kristu, který se stal ve vzkříšení Duchem oživujícím a jako takový žije v duchu věřících v Jeho jméno a je Životem Těla Kristova, tzn. všech Jeho údů jednotlivě i souhrnně.
To sebou nese kromě jiného i to, co zmiňuje apoštol Pavel v listu Filipským 2:5 a apoštol Petr v jeho 1. listu 4:1.
Přijímat Pána Ježíše Krista jako svůj život, zaopatření životem včetně Jeho mysli, smýšlení je způsob, jak může být Kristus zformován v nitru věřících - viz Ga 4:19. V listu Efezským (4:10-16)píše apoštol Pavel toto:

Ten, jenž sestoupil, je také Ten, jenž vystoupil vysoko nad všechna nebesa, aby naplnil všechno. A On dal jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitele, aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova, dokud nedospějeme všichni k jednotě víry a plného poznání Syna Božího, v dospělého muže, v míru postavy Kristovy plnosti, abychom již více nebyli jako děti, zmítáni vlnami a hnáni každým větrem učení v lidské nestálosti, v chytráctví k nastražené cestě bludu, nýbrž abychom byli pravdiví v lásce a rostli všemi způsoby v Toho, který je Hlavou, v Krista. Z Něho celé tělo, spojované a držené pohromadě pomocí každého kloubu podpory, která je podle činnosti a míry jedné každé části, bere výživu pro svůj růst ke svému vybudování v lásce.

Honzo, myslíš, že se tohle může obejít bez poznání a přivlastnění si Pánovy mysli? Já myslím, že ne, a plně souhlasím s Pavlem ve všem, co k tématu píše, aniž by bylo možné Pavla podezírat z pýchy, která by ho diskvalifikovala z možnosti přijetí milosti od Boha. Doufám, že apoštola Pavla nepovažuješ za pyšného člověka, kterému by se nedostalo milosti od Boha, ba dokonce milosrdenství zůstat věrným, tzn. důvěryhodným pro Boha (1K 7:25b).

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 18. červenec 2012 @ 20:53:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, to je zase tvůj výklad a já si dovolím myslet něco jiného.

Sv. Pavla za pyšného určitě nepovažuji, což o  jiných říci nemohu - a tak nějak myslím i na sebe :-))
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 18. červenec 2012 @ 21:11:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

žádný můj výklad jsem neposkytl. Prostě věřím a přijímám všechno, co k věci napsali apoštolové Pavel a Petr. Nic jiného jsem na mysli neměl a nemám.

Ty si můžeš myslet, co chceš, Honzo, ale já ne, neboť nepatřím sám sobě, nýbrž Pánu. A chci si myslet to, co si myslí Pán o všem a o každém. Nechci se dovolit ten "přepych" myslet si něco nezávisle na Pánu a na tom, co si myslí On! Chci se proměnit obnovou své mysli, aby moje mysl byla proměněna a obnovena skrze Boží Slovo tak, jak o tom píše apoštol Pavel v Ř 12:2.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 18. červenec 2012 @ 21:22:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak myslíš :-)

Tož tak.


]


Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 14. červenec 2012 @ 19:29:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, zajisté existuje duchovní pýcha, však se tu s ní v různých diskuzích docela běžně setkáváme. Nikdo z nás není proti ní imunní.  Popsal jsi to v jednotlivých bodech velmi dobře a myslím, že by šlo ještě pokračovat, pokud o tom budeme ochotní nebo schopní přemýšlet.

H.




]


Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Sobota, 14. červenec 2012 @ 09:48:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
podívejte se na malou ukázku pokory, jak naše jediná pravá církev, bojovná církev, to nandala tem heretiků adventistickým ........... Přímo ke stánku přichází zástup členů Pravoslavné církve v Sevastopolu se dvěma knězi. Začínají stánek a knihy kropit „svěcenou vodou“, následně ho celý převrátí, zatímco vyhrožují, že adventisty zničí, pokud se vrátí : http://youtu.be/Fo5lK9qLK7w



Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 14. červenec 2012 @ 11:26:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ukázka toho, kam lidí vede fanatická víra a duchovní pýcha. Nevěřící zde mají důvod i důkaz pro svoji nevíru!!! Ano, to není živá víra v Ježíše, ale Satanův charakter.a jeho metody. Kolik církví se v minulosti i dnes tak chová ? A i tady.



]


Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 14. červenec 2012 @ 14:08:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tradicia, postup mohol byt aj iny, avsak adventisti neveria ze Jezis je Boh a ani v Najsvatejsiu Trojicu, cize nie su krestania.
Spasa je to najdrahsie, co mame, pochop aj druhu stranu,ak sa nejaky krestan, v tomto pripade  pravoslavny,prida k adventistom, prestava byt krestanom a zatrati si dusu.
Ak by niekto utocil na tvoju pozemsku rodinu a niektorych aj zabil, tak by si sa snazil  zabranit posobeniu takych ludi.
Ak sa jedna, o omnoho vzacnejsiu vec ako pozemsky ludsky zivot /ved ten, aj tak niekedy stratime/a tou je spasa, vtedy by sme mali  tolerovat tu sektu, ktora krestanom berie vecny zivot?
Aby som nebola zle pochopena, nech si veria, co chcu, ale nech nezvadzaju inych.
Vazim si kazdeho cloveka, ale ked robi zle, vedome, ci nevedome, treba ho upozornit, ak neprestane, treba ho so stankom vykazat prec. nech ide tam, kde ho prijmu.Ale ti, co adventistov neprijimaju, maju tiez pravo na svoj postoj.


]


Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 14. červenec 2012 @ 15:57:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo, to Tě tak špatně vyučuje pan farář ?  Adventisty znám dost dobře. Milují Ježíše a věří, že je Syn Boží a rovněž tak v Boží trojici. Jsou to křesťané!!  A jsou mnohem obětavější a Bohem požehnaní možná více než jiní křesťané. Postup pravoslavné církve je postup středověký. Podobný řádění jezuitů. Ostatně ti krutí jezuité byla Tvoje církev, že. Chceš snad navázat na tu špínu  a zlo ? Opět fanatismus v praxi ???!!!! To snad ne !!! To bych spíš bral návrat ke komunismu a věřil si tajně jako dříve.



]


Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Sobota, 14. červenec 2012 @ 17:36:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako adventista se musím ohradit proti tvrzení betmy o učení adventistů, pro které je Ježíš Bohem. Nikoliv, jak tvrdí betma.

Doporučuji přečíst knížku "Víc než jen tesař"  církví vydanou, ve které je shrnuto, že Bible je jako zdroj informace důvěryhodná, svědectví apoštolů, kteří položili život za tvrzení o Bořství Ježíše i odvolývky na Ježíšovy výroky o tom že se považoval za Boha a nebyl li šílencem, lhářem, musel  Bohem být. Proto a nejen - ho máme přijmout jako Boha, nikliv jen proroka....

Podstatné je, betmo, aby Ježíše lidé jako Boha přijali. Tebe považuji za sestru, protože Ježíše miluješ stejně jako já a za to ostatní, v čem se oba mýlíme, nás bude hodnotit milosrdný Bůh, který víc, než abychom vše věděli, chce, abychom jeho /  a bliižního / milovali.
Z některých příspěvků je cítit pýcha / i neschopnost se nebrat vážně / a nedostatek lásky a to i přes mnohé a přesné citace veršů a autorit. Ztvých příspěvků to necítím, i když s Tebou z 90 % nesouhlasím. Mrzí mě proto, že sestra Tvého srdce a lásky k Bohu se nechá ztrapnit něčím , co si sama neověřila a neprožila a co není pravda. Tím pak dáváš peče%t "pravdivosti" a "spolehlivosti" i dalším Tvým tvrzením, i těm které by svět skutečně měl slyšet - jedn od koho z nás.

O adventisty jde v mé poznámce nejméně, jsou jen částí psektra mimo ŘKC a hodnocení patří Bohu - jde mi o způsob arfumentace a jejich váhu. Lidi, nedívejme se jen na slova příspěvků, ale i na to, co je mezi řádky,  vždyť Bůh nenív citátech, verších a tvrzeních o Něm, ale je / a nebo není v lidských srdcích. A kde není, nemůže být ani láska, ani pravda ani život.. a m=ně tam kde je ve slovech Bůh, udělá více než stránky katechismů a spisů EGW či komentářů.
Výdyť jsme děti Boží, vyvoené kněžstvo !



]


Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 14. červenec 2012 @ 20:30:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Monsek,  svoje vedomosti som ziskala z osobneho svedectva cloveka, ktory sa narodil v adventistickej rodine a dostal velku milost, uvedomil si jasne a zretelne Jezisovu pritomnost,  v Eucharistii. To ho potom priviedlo do katolickej cirkvi.
Uverejnujem tu jeho svedectvo o adventistoch, z ktoreho som cerpala. Este podotykam, ze ho poznam osobne, aj ked sa v poslednom case uz nestykame, ale neposobil na mna ako clovek, ktory by klamal.
Kamenom urazu bude asi to, co netvrdi len on, ale aj znalci siekt, ze adventisti nemaju problem, svoje ucenie prisposobovat, mazat a vytvarat nanovo.
prepac, monsek, nechcem ta urazit, ale patris do sekty, ktora povazuje papezsky system za antikrista a podla vas katolici nebudu spaseni. prepac mi znovu, ale zo sektami nemam dobre skusenosti totiz, ak to povazuju za potrebne, niektore svoje casti viery zatajuju a priznaju sa az potom, ked je adept dostatocne spracovany. Hovorim o uceni sekty ,nie o tvojej osobe. Tebe naozaj zelam, aby ti Boh dal ako byvalemu katolikovi milost, vratit sa do katolickej cirkvi, aby si nebol zatrateny.
Tu je svedectvo.:

"Ucenie tejto sekty je neuveritelne ucenie, plne nezmyslov.Adventisti považujú  pápežský systém za antikrista, katolici podla nich nebudu spaseni.Seba povazuju za cirkev ostatkov, čoho znakom má byť aj to, že majú prorokyňu –  Ellen Gould Whiteovú.
Ellen G. White (ďalej EGW) určila 2krát dátum príchodu Ježiša Krista – koniec sveta. Prvý raz na rok 1843 a druhý na 1844.:):) Veľké sklamanie EGW keď Ježiš neprišiel upokojili niektorí z jej spolubratov, ktorí jej povedali, že vtedy Ježiš prešiel do „nebeskej svätyne“. EGW toto zakrátko potvrdila tým, že to prehlásila za pravdu, lebo vraj rok predtým sa jej zjavil anjel a toto jej povedal.
Ďalšími falošnými proroctvami EGW bolo to, že počas občianskej vojny USA, mala Veľká Británia vyhlásiť USA vojnu. Tiež predpovedala, že Jeruzalem nikdy nebude ako mesto vybudovaný.
EGW bola plagiátorka –  veľa jej kníh nie je jej, je od mormonských a iných autorov.
Zaujímavé je, že adventisti si na začiatku sobotu nesvätili, svätiť si ju začali až  neskôr a začínali a končili v pevne stanovenú hodinu – asi od šiestej do šiestej. Nakoniec po nejakých iných návrhoch a hádkach, EGW mala ďalšie videnie – „sobotu si treba svätiť od západu slnka do západu“. A má to byť pečať, ktorá oddelí praví Boží Izrael od bezbožníkov.A  svatenie soboty sa stalo podmienkou spasenia.:)
Adventisti najprv odmietali uznať Božstvo Ježiša Krista. Veď z nich aj vznikli Jehovisti a iné sekty, ktoré odmietajú veriť, že Kristus je Boh - lebo v Písme sa to nepíše. Pozostatok tohoto učenia sa dá u nich nájsť aj dnes - tvrdia, že archanjel Michal je Ježiš Kristus, co je neuveritelny nezmysel .Takto dehonestovali Krista iba na stvorenú bytosť. Z Boha len anjel.Taktiez veria, ze dusa je smrtelna.

   Adventisti v USA majú a mali vlastnú Bibliu, ktorá nielen pod čiarou, ale priamo
v texte obsahuje "inšpirované texty EGW".
Tato sekta nemá problém hocikedy stiahnuť svoje učenie a začať učiť hocičo iné. Podľa toho ako im to vyhovuje.
Preto je zrejmé, že k tým najväčším hlúpostiam od EGW sa dá dostať len ťažko,kedze si menila veci, ako jej to vyhovovalo, ale napriek tomu - sú tu pozostatky toho učenia, na internete sú aj staré materiály, aj keď v angličtine...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Sobota, 14. červenec 2012 @ 21:34:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá betmo.  Máš naprosto přesné informace o adventistech a v něčem se pleteš a adventisté zase mají naprosto přesnou představu o antikristovi a pletou se naopak v něčem jiném.

To víš, obě naše sekty / a všechny jiné do posledního človíčka / tvoří jen obyčejní lidé kteří někdy staví i na lidských představách. Někdy také svých, ale Bůh je tak úžasný, že ho lze pochopit jen srdcem a rozum naplněn poučkami, verši a informacemi, může sloužit, ale nikdy stačit. Ani matce nestačí o svém dítěti jen vědět, ona ho musí milovat. A tak je to s námi a je na nás, abychom odpověděli na Boží lásku a volání srdcem, když nám to rozum dovolí, ale také, když na to nestačí.

Tak si jako lidé Boha definujeme tak, jak se nám dáývá poznat v životě, ale také ve svědectvích těch, kdo se s ním poznali osobně a nejintimněji v osobě Ježíše Krista.

Každá církev je sekta,  jdeli jí o člověka jako jejího nového člena člena a ne jako nové déítko Boží. A tím se člověk nestává z vůle nějakého výboru nebo kněze, ale je jím proměněn mocí Ducha Svatého- a ne li - zůstane pírovým členem, nezrozeným, možná v bezvědomí pokřtěným, ale do Boží církve nepatřícím. To ale nepochopí člověk, církevník nebo proti některé církvi vyhrazený anticírkevník a proto je  tolik nenávisti mezi zdánlivými křestany z jiných církví. Člověk, který spoléhá na Boha a na to, že On podle svého plánu spásy usiluje o člověka, snaží se ho pak obrátit ke svému obrazu tak, jak byl jako církevník naučen.
Peroto, ač adventista, nebudu svou církev stavět do popředí před a ostatní, ale budu se radovat zu toho, že člověk kterého oslpovím, se zařadí tam, kde se mu dá Bůh poznat a pozná li přitom i mé spolubratry z církve, zlobit se nebudu. Mám jen jednu obavu, když o Bohu svědčím - aby nebyl zastíněn bůžky tam, kde bude živého Boha poznávat. A kde ti bůžci jsou, pozná každý, kdo se s Bohem setká. Žel, Boha nelze vystudovat na žádném semináři, ani fakultě, o čem svědčí mnoho lidí, kteří se vzdali života ve světě a Boha nanšlo a druhé o něm učí.
Každý ať se rozhlédne kolem sebe a jistě pozná, kde Bůh sídlí - ne podle oltářů, ale podle srdcí těch , kdo s ním žijí, zde na GS i v životě.

Kdyby z těch církví  a jestliže trváš na pojmenování sekta, tak sekt - zmizelo všechno lidské, nebyla by tu ani má, ani Tvá církev, ale jen ta jedna , Boží, ta apoštolská z tradice učedníků co chodili s Krsitem.
A víš, co je na těch našich sektách nejhorší... ? že některé obzvláště vygumují lidem mozek, takže nejsou schopni pochopit, že i v církvi, která má vše nalajnováno, musí hledat sebe i Boha a představu, že Bůh nesídlí jen v jejich kostelích, ale je milostrdný ke všem, kdo ho milují, považují za kacířskou.. 

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 14. červenec 2012 @ 22:03:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...že i v církvi, která má vše nalajnováno, musí hledat sebe i Boha a představu, že Bůh nesídlí jen v jejich kostelích, ale je milostrdný ke všem, kdo ho milují, považují za kacířskou.. 
Monsek
Boha katolicka cirkev hladat nemusi,Boh sa jej dal najst davno, pretoze katolicka cirkev je tajomne Telo Kristovo, zalozil ju Jezis, nie clovek je to jedina cirkev, ktoru zalozil Boh a nie clovek.
Ak Boha naozaj milujes a hladas ho, tak potom neboj sa najdes ho, lebo Boh je milosrdny ku vsetkym, ako spravne hovoris a ukaze ti, kde ho najdes v plnosti-plnost DuchaSvateho ma len katolicka cirkev.
kto naozaj uprimne hlada pravdu, vzdy skonci v katolickej cirkvi, lebo tam je Jezis pritomny v plnosti.
 Oslobod sa od nepriatelstva ku katolickej cirkvi a adventistickeho nazoru, ze to je antikristovsky system a ze katolici nebudu spaseni,..to je zaciatok,zbav sa tohto predsudku, a uvidis postupne ake zazraky s tebou urobi nas Pan...
A nemysli si, ze katolicka cirkev ma vsetko nalajnovane, ona len proste nikdy nemusi menit svoje ucenie, lebo ho ma od Boha a Boh sa nemyli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Sobota, 14. červenec 2012 @ 23:13:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá betmo, katolícká církev je opravdu katolícká a založil ji Ježíšna skále vyznání, že On je mesiáš, Syn Boha živého ata církev vykoupených na základě této víry a vyznání je jeho nevěstou.
Nic proti tomu, že církev katolická je tou jedinou pravou církví, nic proti tomu, že církev má dar Ducha svatého, který ji vede a veškerý nenávist proti církvi Boží, se dotýká sanotné hlavy této církve, Ježíše.
Je jasné, že Kristova církev se stala terčem útoku satana, který když nemůže nic proti Bohu, bojuje alespoň proti těm, které by jako lev řvoucí zahubil jen tím, že by je svedl, bylo li by to možné tak, aby byli zbaveni Boýí milosti, kterou nelze obdržet v odloučení od Boha.
Tak já vnímám ten velký spor věků - boj o stvořené v rozbití obrazu Božího v sedci člověka, toho obrazu, kterým byl v osobě Ježíše Krista zjeven.
Věřím, že Kristus svou církev nikdy neopustil a nikdy nepřestal být její hlavou, z principu to nejde opustit toho, kdo ho miluje a kdo ho vyznal.
Nevěřím, že tou katolickou církví je církev Římsko Katolická - ta není obecnou, ale Římskou. Ta obecná se neohlíží na denominace, ale na vyznání na kterém stojí a protože se neohlíží na denominace /jako lidé / je obecná.
Člověku nepřísluší určovat, koho Bůh do té církve počítá - a říkám li Bůh, myslím tím jako adventista jejího pána - Pána Jžíše, Boha syna... nám lidem sluší zkoumat, která pravda je Ježíš / cesta pravda a život / a který "pravda" je lidskou omáčkou.

No a plnost Ducha v církvi je zárukou toho, že vyznání té církve je bez omáčky. Vy , betmo, do té omáčky namáčíte ten chléb života, aby vám víc chutnal - namáčíte do ni Krista aby jeho milost chutnala přímluvou svatých, panenky Marie, měla za berličku odpustky, opakováním jeho oběti neuznáváte její dokonalost a celý kněžský systém jste převzali od Židů, kteří obětují neznaje oběti Krista, prostřednictvím prostředníkqa, kněze starozákonního i ŘK. ale nechci vyjmenovávat ty dary, které máte navíc nad evangelium, vždyť se tím sami chlubite.

Takže ŘK říkám ne ..ale jinak je mi jedno, do které církve bližního nasměřuji - nesměřuji ho k lidem, ale ke Kristu, kterého by v ŘKC nalezli nějaké lidské omáčce. Ta však o plnosti stejného Ducha v této Tvé církvi, z jehož moci ap. Pavel kázal to evangelium bez omáčky .
Kdo káže jiné evangelium než to Pavlovo, byl proklet. Pro mně je to evangelium bez Boží lásky, bez Boží milosti, bez Boží spravedlnosti, kteréžto vaši svatí musí zdokonalovat tak, aby nabyla účinnosti a tvoříntak bůžky před Bohem.
Proto je mi , betmo , jasné která církev je ta pravaá - ta katolická, ale ne Římsko.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 15. červenec 2012 @ 15:10:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovo cirkev sa v Novom zakone vyskytuje viac nez 100 krat.Ani raz nema vyznam duchovnej cirkvi.Predstava duchovnej a neviditelnej cirkvi, ktoru tvori urcita skupina "pravych veriacich" z kazdej denominacie je preto nebiblicka. Nesmu sa preto obchadzat Kristove slova o Cirkvi, ktory povedal,ze cirkev "je mesto postavene na navrsi, ktore nemozno skryt./Cize je viditelna/.

namáčíte do ni Krista aby jeho milost chutnala přímluvou svatých, panenky Marie, měla za berličku odpustky, opakováním jeho oběti neuznáváte její dokonalost a celý kněžský systém jste převzali od Židů, kteří obětují neznaje oběti Krista, prostřednictvím prostředníkqa, kněze starozákonního i ŘK. ale nechci vyjmenovávat ty dary, které máte navíc nad evangelium, vždyť se tím sami chlubite.

monsek,katolicka cirkev naozaj nikdy neucila, ze sv. omsa je opakovanie obeti, nie je to opakovanie ale spritomnenie, to je naozaj rozdiel.
 Bozie slovo nie je len evanjelium, ale Boh hovori aj v tradicii. Sam na to upozornuje v 2Sol,2,15
Takze vsetko, co si vymenoval a cim sa pysime, to je Bozie slovo v Biblii, ale aj v tradicii, lebo tak o tom hovori  Boh sam.
Dakujeme mu za pannu Mariu, odpustky, sv. omsu, primluvy svatych, atd.-nech je pochvalene Bozie meno!
Vsetko toto, katolicka cirkev ucila celych 2000 rokov, vidime to uz v prvych troch storociach, ci uz ide o eucharistiu, papezsky primat, uctievanie svatych, pannu Mariu a td.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 19. červenec 2012 @ 08:48:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde je biskup, tam je církev (sv, Cyprián; 1. polovina 3. stol.)



Úřad biskupa se předává mocí Ducha svatého v církvi nepřetržitě už od dob apoštolů. Říkáme tomu "apoštolská posloupnost". Kolem každého takového právoplatného biskupa je i katolická církev.

Katolická církev je vlivem historických rozmíšek dneska rozdělena na několik desítek církví: římskokatolická, řeckokatolická, pravoslavná, koptská, arménská, syrská, maronité, atd. atd.

Tito všichni vytvářejí kolem svých biskupů skutečné společenství Kristovy církve.


Jsou i další křesťané, vzniklí třeba z reformace, nebo novodobí evangelikálové atd. Pokud jsou platně pokřtěni (Mt 28,19), i oni jsou křesťany. Kde se sejdou dva nebo tři v Kristově jménu, tam je také on uprostřed nich.
Nemají však viditelného pastýře, který by je vedl a o toto jsou ochuzeni. Nemohou vytvořit společenství Kristovy církve v plnosti. Proto odmítají také nejenom společenství s právoplatnými následníky apoštolů (dnešními biskupy s apoštolskou posloupností), ale už dokonce odmítají i společenství se samotnými apoštoly, společenství s anděly a svatými v nebi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Sobota, 21. červenec 2012 @ 21:55:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nelze, než se z té plnosti společenství radovat a ze srdce vám ji přát.
Jestliže bereme vážně Ježíšova slov o vzkříšení, můžeme se i my radovat ze společenství, které nám připravil s vyvolenými, kteří jako my, uslyší jeho hlas a nebudou tam jen apoštolé, ale i ti poslední, co byli/jsou první a naše radost, stejně jako radost Pánova nd každým vykoupeným, bude nepopsatelná.
Největší radost ovšem máme ze společenstvím s Pánem, který  jak dobře píšeš, je s námi /nejen když jsme dva nebo tři, ale kdykoliv ho potřebujeme / již dnes vnašem životě a byl s námi, ještě než jsme ho poznali. není větší lásky, než kterou nám mohl dát On a není většího štěstí, než být s ním, v něm a on v nás.
On založil svou církev, tu která nepotřebuje restituovat majetek, protože její poklad je v nebi, takže když vidíme organizaci s paláci, modlitebnnami, úředníky a kněžími či kazateli, díváme se na to pozemské, fungující snad někdy k obrazu toho duchovního, které musíme prožívat na zemi, ale není z tohoto světa. Někdy to zaměnujeme a spoléháme na to, co vidíme a pak se pyšníme a přeme, kdo je správněji organizován, či dokonce před Bohem zastoupen a jen se usvědčujeme, že pokud potřebujeme společenství svatých k vyprošení milosti, nejsme důvěřivými dětmi Božími.
Bůh nás povolal na tento svět plný bolesti a bídy a církev nám dal proto, abychom si v ní byli bratry na společné cestě a ve společném hledání, abychom se povzbuzovali a napomínali, ale na životě našem, ani naopak, s mrtvými podíl nemáme a kdybychom mohli mít, nemusel by nám Bůh dát proroky, apoštoly ani seslat svého Syna, jejichž rad semáme -podle pdobenství o Lazarovi - držet.
Co se týče apoštolské posloupnosti, tak o ní nejem přesvědčen, neboť nikdo z biskupů nevykazuje moc apoštolů a nakonec dnes už mají svá pravidla a například povinným celibátem se liší od požadavků na biskupy z pera apoštola.
Já osobně bych měl daleko větší radost a požehnání ze společenství živých, které jsme mohl nasměrovat k Bohu, než ze společenství s mrtvými apoštoly, svatými a biskupy, neboť když se mi to daří tak vím, že je semnou Pán, bez kterého nic nemohu.
Biskup, kněz ani pastor,charismatik, kzatel nebo kterýkoliv člověk nemá moc ofpouštět hříchy, žehnat a nevím co ještě. On může jen připomenout, že žehná a hříchy odpouští atd...Bůh. pro mně on jen stojí na místě, aby to člověku připomenul tak, aby ten člověk otevřel srdce a od Boha přijal/nepřijal. protože tito stojí na místě Božím, ačkoliv ho nemohou nahradit, zastoupit, ale jen připomenout, požívají důvěru lidí, Boží požehnání, ale i hrozbu za "nehodnost" a jak je vidět, je tento zástup "zástupců" dost děravý a v historii byl - proto - vážím si jejich poslání, ale beru je jako lidi a spoléhím  na Pána.
Stejně tak jako člověka plného chyb beru sebe a zdejší pisatele, ať se staví jakkoliv přesvědčivě - ale co naplat, jako lidé jsme tím společenstvím, které nám Bůh dl k našemu užitku. Ačkoliv z různých církví a haštřiví, máme dar veliké milosti a doufám, že ve valné většině jsme členy té neviditelné církve, co restituce nepotřebuje, neboť žije z přítomnosti Boží.


]


Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 01:29:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 ---O věci světské se starali jen málo, protože je považovali za příliš nicotné na to, aby jim věnovali svou pozornost.---

 S tím souhlasím,
pokud dělali Bohu čest svým životem,vždy skromní ,trpěliví, tiší , hlavně bez halasných a vášnivých starostí o restituce majetků. Takoví dobře vědí ,že mají daleko lepší poklad,tam, kam se zloděj nedostane a mol neničí.

 Mk 10,21  Ježíš na něj s láskou pohleděl a řekl: „Jedno ti schází. Jdi, prodej všecko, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“
 

   Co se nadutosti srdce a pýchy očí týká ,ta se mi hnusí ,proto i ty zlaté paláce mám v nenávisti.




 



Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 15:00:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tohle téma jsem nedávno vyslechnul zajímavé kázání. To by ale bylo na obsáhlejší článek. Dá-li Bůh tak ho časem napíšu. Zatím bych se jen zeptal jak jste na tom Vy. Rozdal jste všechno co máte a ponechal si jen hůl, opánky na nohou a jedny šaty a jíte jen to co Vám dají jako dělníkovu mzdu ? Nebo dokonce šijete stany tak jako to dělal svatý Pavel, přestože nepopíral svůj nárok ? Takoví lidé by teoreticky a podle lidských zásad mohli mít právo posuzovat v tomhle ohledu druhé. Přesto to nedělají. Nikoho nesoudí a rozdávají výhradně ze svého. Protože jsou svatí.
Co se týče hluku a povyku okolo církevních restitucí tak ten dělají spíš jejich odpůrci. Čím dál tím větší a čím dál tím víc odhalují své skutečné záměry. Co jsem se v životě setkal s adventisty sedmého dne tak ti měli všichni obrovský smysl pro obchod a respekt k právu a smlouvám, který mi připadal až příliš velký. Nikdy se nevzdali toho na co měli nárok a striktně se drželi práva a smlouvy. Bez ohledu na cokoliv.


]


Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 16:35:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus Pán napomínal a soudil druhé vždy v pravdě . Nikdy však né jen teoreticky a podle lidských zásad,ale docela prakticky a velmi otevřeně, podle Božích zásad.Nikomu nestranil.Stejně jako Jeho následovníci ,kteří byli hlasatelé pravdy a ukazovali českému národu odkryté mnohé bludy Antikristovy .A  čisté učení lidem , k jejich spasitelnému užitku, zase přivedli.A které jste ve své nadutosti srdce a pýše zabíjeli a upalovali. Milý pane,vězte že nesoudím jen podle zdání ,ale spravedlivým soudem.Jinak buďte klidný pocházím z chudobného kraje,kde i můj drahý bratr Cedron působil.



]


Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 17. červenec 2012 @ 10:31:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnozí také soudili druhé, bez ohledu na to že byli stejným metrem souzeni sami  a označovali jako antikrista lidi kteří se doby konce zjevně nedožili. Já Vás nesoudím a přeji Vám aby Vás Bůh soudil podle svého milosrdenství a ne podle spravedlnosti, stejně jako nás. Jenom Vás upozorňuji na ten kontrast. Před lety jsem dělal s jedním adventistou, kterému dodneška za mnohé vděčím a na kterého s láskou vzpomínám. Jeho lpění na právu a nároku bylo příslovečné a strašně se divil když jsem mu dal najevo jiný názor. Když jsem se tu před časem radoval a děkoval Bohu za to že zázračně zachránil skupinu adventistů zkteří byli po zabavení majetku a mnoha protestech den před výbuchem vyhnáni z Hirošimy tak se tu rozpoutala zajímavá debata o tom jaká to byla křivda, přestože ten majetek tou dobou neexistoval a ti kteří ho zabavili umřeli strašlivou smrtí. Asi jako ta babička ze známého vtipu které vlna odnesla vnoučka a ona se úpěnlivě modlila k Bohu aby jí ho vrátil. Když se tak zázrakem tsalo tak se vyčítavě podívala k nebi a konstatovala že předtím měl klobouček.
Jen jsem se pozastavil nad tím proč svoje nároky uznáváte a jiné odsuzujete, nic víc.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Promluva o pýše (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 17. červenec 2012 @ 21:25:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

V mém kraji ,v březnu roku  1628 ,když probíhala rekatolizace,byli zdejší bratří zabíjeni pro svou víru a další pod hrozbou smrti vyhnáni ze země , majetek jim byl zabaven,podobně jako ve vámi popisované Hirošimě.  Ač mám také smysl pro humor ,promiňte ,ale na tohle téma vtipkovat nebudu. Žádné nároky na restituci si nedělám ,jak se zdá ,to se mi snažíte podsunout.
  Na co však mám rozhodně nárok  ,pak na svůj osobní a svobodný názor . Mají-li adventisté s řkc podepsané nějaké smlouvy nevím, něco se proslýchá ,já sám však adventista ,ani politik nejsem.

Co se soudů o majetkek týká ,pak zastávám tohle:Mt 5,40  a tomu, kdo by se s tebou chtěl soudit o košili, nech i svůj plášť.

Ale dovedu pochopit ,že tohle slovo některým jejich pýcha nedovolí proměnit  ve skutek, bez ohledu na odlišné názory nás obou.


]


Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy