Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 445 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116501482
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Příběh Nematemne
Vloženo Sobota, 11. srpen 2012 @ 11:55:27 CEST Vložil: Olda

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Karlova dekonverze


"Příběh Nematemne" | Přihlásit/Vytvořit účet | 84 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 14:25:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pre tych. co si myslia, ze to nie je mozne, aby si clovek vybral ci ma verit a ci nie, je tu naozaj nazorny priklad Karola. ze Boh tu slobodu cloveku dal.
No a co sa tyka Karola-je to jasny priklad toho, zeKarol sa s Jezisom nikdy nestretol, a ze naozaj, ako popisuje, uveril Biblii a to je vsetko.
Ak uverite Biblii, ktorej autorom je Boh a zakusite pritomnost Boha v Bozom slove ,to je jedna vec. Boh to niekomu da, niekomu nie,.Komu to da, tomu to staci, lebo naozaj vidi, ze je tam Boh.
Karol nam nechce verit, ze my tam naozaj vidime Boha, ze citime, ze je tam pritomny., ze je to realita. On nam to neveri, lebo to nezazil a tak si mysli, ze ani my to nemozeme zazit a ze nase videnie Boha je len akasi tuzba po pokoji a laske.

Karol-nematemne, prepac mi to, ale nepovazujem tvoje svedectvo za hodnoverne a uprimne. Preco?
Lebo som ti viackrat ponukala zivotopisy svatych, ktori Boha nezazivali iba v Bi blii, ale konkretne sa s Jezisom stretavali ,ako my ludia jeden s druhym.A tak sa to deje aj v 21 storoci, nemyslii si.A ty si nereagoval.
 Ak by si svoju neveru myslel naozaj uprimne, a ak by si naozaj uprimne hladal pravdu, dal by si si tu namahu a aspon jednu dve knihy, hlavne sv. Tereziu z Avily"Zivotopis" ale ten, ktoreho autorkou je ona sama, by si si precital.  A tento postoj uhybania som si vsimla takmer u vsetrkych ateistov.
Ked im poviem, aby si precitali konkretne skusenosti stretnutia s Jezisom uhnu. A ak im poviem, ze ak by sa pomodlili Bohu, aby im dal vieru, ze tato modlitba nezostane nikdy nevypocuta a aby v ztom trochu vytrvali a,aby tak ukazali uprimnost svojho snazenia pri hladani pravdy neodpovedia, tak ako mi ohladne zivotopisov svatych nematemne neodpovedal.Toto je moja skusenost.




Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 17:52:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Ked im poviem, aby si precitali konkretne skusenosti stretnutia s Jezisom uhnu. A ak im poviem, ze ak by sa pomodlili Bohu, aby im dal vieru, ze tato modlitba nezostane nikdy nevypocuta a aby v ztom trochu vytrvali a,aby tak ukazali uprimnost svojho snazenia pri hladani pravdy neodpovedia, tak ako mi ohladne zivotopisov svatych nematemne neodpovedal.Toto je moja skusenost.....

    Zde máš mou odpověď. Lidi toho nakecají. Svědectví, které si nemohu ověřit není pro mne argumentem. Můžeš mi stokrát napsat, že jsi byla s JK face to face, pro mne to nemá žádnou výpovědní hodnotu, podobně jako mi Leonet napsal, že své informace má přímo od JK. Někdo zase napíše, že se mu zjevila Marie, jinému se zjevil Kršná a jiný potkal u rybníka vodníka. Kdybych jím měl všem věřit, měl bych v tom docela maglajs. 


]


Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 21:59:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tu druhu vec si obisiel.A to je ucinna modlitba o vieru, kde som napisala, ze tato modlitba nikdy nie je nevypocuta.
A co sa tyka maglajsu, uvedom si, ze ta chytili protestantske sekty, ze to nie je krestanstvo, ja teda, keby som mala vykonat taketo rozhodnutia, precitam si aj katolicku stranu-svatych, taki sa u protestantov nevyskytuju, no ked nechces a dopredu vies, tak ako chces.


]


Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 11. srpen 2012 @ 19:09:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážím si tohoto svědectví. Víra je schopnost člověka. Věřit můžeme vcokoliv. Znal jsem starého dělníka, poctivého komunistu. Nevěděl nic o Stalinovi a zločinech v komunistickém Rusku, vyrůstal v bídě a věřil, že komunismus je správná cesta k lepšímu životu jeho bližních. Umřel srpnu 1968 po sovětské invazi, kdy se jeho víra zhroutila. Lidé dokáží věřit v různé pravdy a cíle. Víru mají i atheisté. Víru mají  i různá náboženství. Víru mají i vědci. Copak někdo viděl atom, elektrony…?

Celá 11. kapitola K Židům je věnována víře. Ukazuje dějiny víry v tomto národě a její význam pro národ i jedince. Ti všichni věřili v Boha.

Pokud člověk uvěří v Boha a v Ježíše Krista, jeho život to kladně ovlivní. Karel žil určitou dobu spokojeně. Proč však začala jeho víra slábnout ? Druhé odpadnutí bylo dlouhý proces. Nevím, ale myslím si, že tu chyběla možnost číst a dál studovat Boží Slovo. Tím totiž člověk objevuje pro sebe určité věci, kterým dříve nerozuměl. Studium Božího Slova a rozjímání v modlitbě nad ním je duchovním “ chlebem „   Pak zjistím, že to, co se mi zdálo nelogické, je naopak moudré a chápu to. Tím se víra posílí.

Karel napsal: „Uvědomil jsem si, že víra bude fungovat i když objekt víry nebude reálný“
Jistě, že bude fungovat. Boha nikdo z nás neviděl, ale vnitřně to vnímáme, že existuje, pokud máme víru. A vedle víry je i cit lásky, vděčnosti….Víra působí na celou osobnost člověka.

Co ji může narušit ?  Poznání, že je to lež a nepravda. Nesmíme dát na lidi, kteří té lži napomáhají svým jednáním a chováním.

Důvod k víře v Boha ?? Osobní poznání, zkušenost, láska, vděčnost…. A Boha poznáváme hlavně také z Bible a evangelií, kde se dozvídáme o Pánu Ježíši.  A samozřejmě při osobní modlitbě a rozjímání.

Jít do pustiny nemá smysl. Je třeba najít důvod k víře. A tím je i to, že žiji, že mám třeba zdravé ruce, nohy, že svítí slunce,  že mám krásnou ženu a děti atd. Prostě je spousta důvodů věřit v Boha. A možná i v té pustině nakonec člověk uvěří v Boha.

Hlavně se nestát fanatikem!!!! To je cesta špatná, která ničí i ostatní kolem a odvádí mnoho lidí od Boha.

U Pána Ježíše se mi libí, že jako fanatik nevystupoval. Viděl, co lidé potřebují a snažil se jim pomoci. Věřím, že při mluvení s lidmi neřval, ale hovořil klidně. Jak rád bych ho slyšel i viděl ?









Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 19:33:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ještě doplnění, nejen pro Františka. Překopíruji sem text, který jsem jíž dříve napsal rive u článku Milosrdný Bůh.

Rive:....ze dne na den, to je  ve středu daného měsíce jsi ještě horlil jako Kristovec  a za pár hodin, to je ve čtvrtek byl z tebe horlivý anikristovec....

Karel:   Nedivím se tvému šoku. Ber to tak, že to co pro mne bylo ve středu ještě skutečnosti, se ve čtvrtek rozplynulo jako pára nad hrncem. 
    Nebyl to zas tak rychlý proces a do toho čtvrtku by mne ani ve snu nenapadlo, že bych někdy neměl být křesťanem. V podstatě to začalo na jiném diskuzním fóru. Jeden křesťan se navážel do jiného křesťana. Na tom by nebylo nic divného, člověk to má na očích stále. Mi však došlo něco jiného, že tu netolerantnost vedoucí až ke skutkům u kterých by se člověk až divil čeho jsou lide vyznávající Boha - lásku schopni, má křesťanství přímo v sobě. To, že se lide navzájem respektují není díky křesťanství, ale navzdory. Tenkrát mi došlo, že jsem jiného ducha a uvědomil jsem si, že i kdyby ten odlišný duch byl Kristův, nechci s ním mít nic společného. Stále jsem však byl křesťanem, věřil v Krista a v Boha. Ale mé myšlení se změnilo, začal jsem být více kritický, nechával jsem průchod myšlenkám, kterými bych se jinak nezabýval. Vedlo to až k tomu čtvrtku, kdy jsem si uvědomil, že jíž nemám žádný důvod pro víru v JK. Ten den se iluze rozplynula, přestal existovat Bůh i JK, přestal existovat můj křesťanský pohled na svět. 
   Mé vystupování proti křesťanství pramení z toho, že křesťanství není hodno úcty. Jako každé náboženství přináší netoleranci, manipulaci, rozpory, neúctu, hádky, urážky těm, kteří jsou vně. Jsem si vědom, že i přesto se však i v tomto křesťanství najde spoustu slušných lidi, čehož si však neuvědomuji - křesťanství navzdory.



Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 22:04:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mé vystupování proti křesťanství pramení z toho, že křesťanství není hodno úcty. Jako každé náboženství přináší netoleranci, manipulaci, rozpory, neúctu, hádky, urážky těm, kteří jsou vně. Jsem si vědom, že i přesto se však i v tomto křesťanství najde spoustu slušných lidi, čehož si však neuvědomuji - křesťanství navzdory.
nebud naivny, ateisti su tiez neznasanlivi, dobri i zli-


]


Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 22:34:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....nebud naivny, ateisti su tiez neznasanlivi, dobri i zli....

    Já nepsal o lidech, ale o ideologii. 


]


Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 23:00:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V ateizme je tolko ideologii, ktoru mas konkretne na mysli?A co ta v danom smere najviac pritahuje?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 23:04:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale mimochodom, naozaj silne pochybujem v tvojom pripade o uprimnom hladani pravdy, ved ked si myslim, ze nieco neexistuje, tak sa to snazim dokazat, nie?
A ty nevyuzivas a ani nereagujes na moznost dlhsej modlitby za dar viery. Tato modlitba nikdy nezostane nevypocuta.
Ak by si veci myslel uprimne, vyskusal by si to, ale ty nereagujes.Bojis sa snad, ze by si bol vypocuty? Alebo preco?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 09:25:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Ale mimochodom, naozaj silne pochybujem v tvojom pripade o uprimnom hladani pravdy, ved ked si myslim, ze nieco neexistuje, tak sa to snazim dokazat, nie?.....

     Nemyslíš, že je jednodušší dokázat něčí existenci, než něčí neexistenci? 

.....A ty nevyuzivas a ani nereagujes na moznost dlhsej modlitby za dar viery. Tato modlitba nikdy nezostane nevypocuta. Ak by si veci myslel uprimne, vyskusal by si to, ale ty nereagujes.Bojis sa snad, ze by si bol vypocuty? Alebo preco?....

     A co myslíš, že myslím upřímně? Jinde jsem jíž napsal, že Boha netoužím najít, jelikož nechci aby mé poznávání světa bylo ovlivněno mými touhami. Chci hledět na svět s nezaujatými očima a přijímat jej takový jaky je, ať jíž s Bohem, tak bez něj. Nechci, aby se za mne někdo modlil, jelikož to považuji za zbytečné. Pokud hypotetický Bůh chce něco udělat, jistě tak i učiní, bez toho aby byl někým manipulován. Snad si nemyslíš, že pohneš Bohem, že změníš jeho vůli?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 10:00:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Snad si nemyslíš, že pohneš Bohem, že změníš jeho vůli?"...


(Mt 7,7-12)
"Proste a bude vám dáno, hledejte a naleznete, tlučte a bude vám otevřeno.
Neboť každý, kdo prosí, dostává, a kdo hledá, nalézá, a tomu, kdo tluče, bude otevřeno.
Kdo z vás je takový člověk, že podá svému synu kámen, když ho poprosí o chléb?
A když poprosí o rybu, dá mu snad hada?
Jestliže tedy vy, kteří jste zlí, umíte dávat svým dětem dobré dary, čím více váš Otec, který je v nebesích, dá dobré věci těm, kdo ho prosí?"
"A proto všechno, co chcete, aby lidé dělali vám, stejně i vy dělejte jim, neboť v tom spočívá Zákon i Proroci.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 10:01:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto je křesťanská "ideologie".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 10:03:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Unikají ti vedlejší produkty. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 12:22:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 12:33:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     To co jsi napsal, je jen část ideologie. Cožpak v křesťanské ideologii nevidíš manipulaci? Jíž párkrát mi bylo naznačeno, že bych se měl zamyslet, jinak špatně skončím, kdesi v odpadu, s tím vaším strašákem, se satanem. Odkud myslíš, že se to vzalo? Ti lide si to vymysleli, nebo to je součásti té vaši ideologie? 
     Vaše přikázaní jsou dvě. To co jsi uvedl je až druhé v pořadí. To první je: Miluj svého Boha.... Od toho je je jen krůček k tomu, aby jsi dal facku tomu, kdo ti sáhl na Boha. Boha máš milovat více než svého otce, matku, bližního. nezapomeň na Pavla: Kdo nemiluje JK, budiž proklet.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 16:04:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." nezapomeň na Pavla: Kdo nemiluje JK, budiž proklet."...


Co konkrétního si pod tímto slovem "proklet" představuješ?


Když pochopíš pravý smysl tohoto výroku, pochopíš hodně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 16:34:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Co konkrétního si pod tímto slovem "proklet" představuješ?....

    Zavržení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 17:42:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proklet - řecký výraz, použitý Pavlem je  "budiž  anathema"

Toto slovo má více významů, nejen prokletí, ale také vyloučení ze společenství. A o tom Pavel mluví. Nemůže sdílet pravé společenství církve Pánova stolu (přijímat tělo a krev Krista) nikdo, kdo nevěří, že Kristus je Mesiáš.

Jedná se o společenství církve u Pánova stolu, určené výhradně jen pro křesťany (znovuzrozené ve křtu obléknutím Krista a bez hříchu ke smrti).


Ze společenství od Pánova stolu byly vyloučeni dokonce i ti už věřící katechumeni, kteří se připravovali na křest - a také všichni heretici.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 19:10:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Přemýšlím nad tím anathema a neštimuje mi to co jsi napsal. 
1. Z textu není zřejmé, že se jedná o vyloučení z církve.
2. Já jsem napsal jako význam - zavržení, ty vyloučení ze společnosti. Nevím však jestli je tak správně. Další výskyt slova anathema je zde:

1.Kor 12,3 Proto vám oznamuji, že žádný, kdo mluví v Duchu Božím, neřekne: ‚Ježíš buď proklet,‘
Ga 1,8 Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám zvěstovali, budiž proklet!

    Ani na jedno z toho nepasuje výklad - vyloučení ze společenství. V SZ je údajně ekvivalentem slovo cherem. (Strong - H2764). Překlad - zasvěceno zkáze. Pokud tedy lze dát rovnítko mezi anathema a cherem, pak by věta měla znít takto:

Kdo nemá rád Pána Ježíše ať je zasvěcen zkáze. Tento výklad pasuje i do těch ostatních vět v kterých se vyskytuje slovo anathema.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 19:34:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve Vikipedii to vysvětlují následovně:

Ve SZ má toto slovo význam vyjmutí věci z lidského užívání a obětování bohům, podobně jako hebrejské cherem.



V NZ to slovo znamená, že se někdo zapřísahá nebo „zaklíná“, tj. přivolává na sebe boží trest, pokud by něco nesplnil, např. Sk 23,12.


V listech svatého Pavla už se užívá v pozdějším smyslu vyloučení či „klatby“ vůči lidem, kteří se zřekli nebo odcizili evangeliu, například Ga 1,8.



V judaismu je dnes cherem vyloučení z účasti na bohoslužbách, o němž rozhoduje místní obec.




Formulace Anathema sit!" (doslova překládáno jako „Buď proklet!" či „Ať je proklet!", ovšem ve významu „Buď vyobcován!" či „Buď vyloučen ze společenství Církve!") vyjadřuje, že se bludař zastáváním Církví odmítnutého bludu sám vyděluje z církevního společenství, které tímto způsobem hájí a vyjadřuje orthodoxii.

Není to aktivní svolávání zla na dotyčného člověka ve smyslu proklínání či okultního zaklínání, nýbrž negativní konstatování o volním rozhodnutí a svévolném vydělení se dané osoby ze společenství Církve a z její víry, kterou Církev od počátku zastává


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 19:46:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkus si do těchto vět vložit svůj výklad (vyloučení) a můj (zničení, zasvěcení zkáze). Sam uvidíš, že tvůj tam je jako pěst na oko, nepasuje tam.

1.Kor 12,3 Proto vám oznamuji, že žádný, kdo mluví v Duchu Božím, neřekne: ‚Ježíš buď proklet,‘
Ga 1,8 Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám zvěstovali, budiž proklet! 

Dále. Nás teď neznamená posun ve významu, ale jaky vyznám to mělo v prvním století. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nemate (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. srpen 2012 @ 08:48:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvé dnešní pocity a názory z nich vyplývající nejsou ale relevantní pro dobu před 2000lety.
Význam slova "anathema" pro křesťany se dá zpětně vysledovat ze smyslu Ježíšovy řeči:

(Mt 18,15-18)
"Kdyby tvůj bratr proti tobě zhřešil, jdi a napomeň ho mezi čtyřma očima. Jestliže tě poslechne, získal jsi svého bratra.
Pokud tě neposlechne, vezmi s sebou ještě jednoho nebo dva bratry, aby každé slovo obstálo v ústech dvou nebo tří svědků.
Nechce-li však poslechnout ani je, řekni to církvi. A pokud odmítne poslechnout i církev, ať je tedy pro tebe cizí jako pohan a celník.
Amen, říkám vám, že cokoli svážete na zemi, bude už svázáno v nebi, a cokoli rozvážete na zemi, bude už rozvázáno v nebi.




Být pro křesťana "jako cizí"  (jako pohan, celník - být svázán "anathema") znamená že už není bratrem ve víře, že už nemůže sedávat u Pánova stolu s ostatními křesťany.
Byl z tohoto společenství církve vyloučen - to je anathema.







Na druhé straně to ale vůbec neznamená přát pohanu jakoukoli škodu či újmu, protože i pohany a celníky má křesťan milovat stále
.
Logicky s nimi však už nemůže vytvářet společenství církve v Kristu, společenství Kristova těla a krve. Odlomená ratolest nepatří ke kmeni, nemůže čerpat životodárnou mízu.

(2 Kor 6,14-17)
Netáhněte jho s nevěřícími. Vždyť jaký je spolek spravedlnosti s nepravostí a jaké společenství světla s temnotou?
Jaká je shoda Krista s Beliálem a jaký díl má věřící s nevěřícím?
Jaké je spolčení Božího chrámu s modlami? Vy jste přece chrám živého Boha, jak Bůh řekl: "Budu v nich přebývat a procházet se mezi nimi. Budu jejich Bohem a oni budou mým lidem."
Proto: "Vyjděte z jejich středu a oddělte se, praví Pán, nedotýkejte se nečistého, a já vás přijmu."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Ne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 14. srpen 2012 @ 19:33:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Tvé dnešní pocity a názory z nich vyplývající nejsou ale relevantní pro dobu před 2000lety....

    Proto jsem použil věty z té doby, abys sis tam do nich vložil svůj dnešní výklad a sám uviděl, že to tam prostě nepasuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příbě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. srpen 2012 @ 08:22:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě Ježíšovými větami z té doby jsem ti dokázal skutečný smysl těch vět jiných, jejichž smysl interpretuješ podle svého, předem zamýšleného záměru.

Četl jsi to vůbec?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 15. srpen 2012 @ 14:46:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Právě Ježíšovými větami z té doby jsem ti dokázal skutečný smysl těch vět jiných, jejichž smysl interpretuješ podle svého, předem zamýšleného záměru. Četl jsi to vůbec?....

    Četl. Tam slovo anathéma použito není. Nebo se mýlím? Nás snad zajímá význam tohoto slova, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. srpen 2012 @ 20:35:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Logicky význam tohoto slova nemůže jít proti učení krista.

Být pro křesťana "jako cizí"  (jako pohan, celník - být svázán "anathema") znamená že už není bratrem ve víře, že už nemůže sedávat u Pánova stolu s ostatními křesťany.
Byl z tohoto společenství církve vyloučen - to je anathema.



Toto je také skutečná podoba "anathema" v historii církve. Hertik byl vyloučen ze společenství (nemohl přistupovat ke svátostem, nesměl se zúčastňovat bohoslužebních shromáždění)  - pokud se hereze zřekl, byl přijat zpět do společenství církve
.

Vždyť si to nastuduj, takových příkladů z praxe bylo v dějinách církve během 2000 let hodně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 15. srpen 2012 @ 22:18:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Logicky význam tohoto slova nemůže jít proti učení krista.....

    Ale může. Uvědom si, že NZ nepsal jeden autor, ale více a každý věřil po svém, každý tam promítl své přesvědčení, svůj pohled na svět. Neexistuje jednotné učení JK.

....Vždyť si to nastuduj, takových příkladů z praxe bylo v dějinách církve během 2000 let hodně.....

    Jistě, někteří heretici skončili na skřipci, nebo na hranici. Toto je také skutečná podoba "anathema" v historii církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. srpen 2012 @ 08:21:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já měl za to, že alespoň případ, když někdo cituje přímo Kristova slova, tak uznáš jako učení Krista.
Ale zrelativizuješ asi všechno.



..." někteří heretici skončili na skřipci, nebo na hranici."...


Takovou povrchnost bych od tebe nečekal. Říkal jsem ti: nastuduj si problematiku seriózně, do podrobností. Věci jsou trochu jinak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 16. srpen 2012 @ 19:11:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Takovou povrchnost bych od tebe nečekal. Říkal jsem ti: nastuduj si problematiku seriózně, do podrobností. Věci jsou trochu jinak....

    Ty jsi psal o příkladech z dějin. Pokud šlo v případě anathema pouze o vyloučení, proč byli lide mučení a upalování? Církev s tím neměla nic společného?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. srpen 2012 @ 20:15:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pokud šlo v případě anathema pouze o vyloučení, proč byli lide mučení a upalování? Církev s tím neměla nic společného?"...


Přesně tak, neměla.
Dějiny nelze posuzovat očima dnešního člověka. To je zásadní zkreslující chyba.

Středověké myšlení lidí bylo jiné.
Lidé se báli herezí natolik, že volili "menší zlo" - smrt heretika. Takový byl středověk a s tím my nic nenaděláme. Jenže výkon práva byl i tehdy záležitostí světské moci.



Takže zde panovala "dělba práce"
Církev určovala, kdo je heretik (a nic víc) - a světská moc zařizovala výkon "ochrany" ostatních. Církev neupalovala. Upalovalo světské právo, podle zákonů světské moci.



Typický případ Husa
.

Církev Husa prohlásila heretikem a tím to pro ni skončilo. Pak Husa předala už světskému právu se žádostí, aby bylo ušetřeno jeho života.

Kdyby se Hus herezí zřekl, církev by ho znovu přijala do svého společenství. Ale Hus i přes opakované výzvy církve toto odmítl.


Hus byl upálen až výkonnou mocí císaře Zikmunda podle světských zákonů (až následně po světském soudu). Do rozsudků světského soudu už ale církev neměla vůbec co mluvit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 16. srpen 2012 @ 20:30:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fuj, to je hnus.

A to byly údajně znovuzrozené Boží děti...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 17. srpen 2012 @ 08:28:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani dnešní, údajně "znovuzrozené Boží děti" se tu na Granu nechovají o nic lépe.

Čím je podoba jejich víry extrémnější a pitomější, tím raději a s velkým gustem svolávají na všechny ostatní (co s nimi nesouhlasí), nebeský oheň a síru.


Včetně tebe samotného. Často to bývá opravdu hnus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 18. srpen 2012 @ 07:54:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tvé vyhodnocovací a porovnávací schopnosti jsou fakt jedinečné :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 17. srpen 2012 @ 15:04:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Církev určovala, kdo je heretik (a nic víc) - a světská moc zařizovala výkon "ochrany" ostatních. Církev neupalovala. Upalovalo světské právo, podle zákonů světské moci.....

     Proč byl upálen Jan Hus? Jestli jej církev pouze vyloučila, proč byl upálen? Jistě byl upálen se souhlasem církve, vždyť i ta světská moc, to byli nepochybně křesťané, součást té církve. Pokud by církev nesouhlasila, nemělo by pro ní být problém, aby se od tohoto skutku, od těch křesťanu distancovala. Vyjádřila církev odpor k upálení? Distancovala se od vykonavatelu? Znovu se tedy ptám: Proč byl Hus upálen? 
     To máme tedy k upalování. Ještě jsem však zmínil mučení, i s tím církev neměla nic společného?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 18. srpen 2012 @ 08:06:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děláš pořád stejnou chybu: posuzuješ jednání středověkých lidí očima dnešního člověka.

Tak historie hodnotit nejde.
Je třeba poznat způsob myšlení tehdejších lidí a pak pochopíš motivy jejich konání.


Záměrně jsi ignoroval tu skutečnost, že církev vydala Husa podle tehdejších zvyklostí světské spravedlnosti se žádostí, aby bylo ušetřeno jeho života.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 18. srpen 2012 @ 08:16:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děláš pořád stejnou chybu: posuzuješ jednání středověkých lidí očima dnešního člověka.

A proč by to nemohl dělat? 

To 1400 let rozvoje římské církve a  údajného neustálého, plného působení Ducha svatého v ní dovedlo "křesťany"  k modelům chování a motivům, které v dnešní době nikdo ani není schopen pochopit ?

Uvědomuješ si vůbec co říkáš? 
Jaká že to byla hlavní ideologie po těch 1400 let, která působila na formování myšlení, motivací a postojů lidí?   Nějaké snad pohanství?  
Nebylo to náhodou ujeté římské křesťanství?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 18. srpen 2012 @ 08:52:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ty jsi říkal, abych se koukl do dějin církve a tak jsem to udělal. Teď se vykrucaš. :-)
    A nic jsem neignoroval - církev požádala. A co pak? Vyjádřila svůj nesouhlas s upálením? Vyvodila pro ty křesťany, kteří jej upálili, nějaké důsledky? A stále jsi mi neodpověděl, proč byl Hus upálen. Stejně tak čekám na odpověď: Měla církev něco společného s mučením?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 19. srpen 2012 @ 11:15:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Vyjádřila svůj nesouhlas s upálením?"...


A ústy koho to měla udělat?


Navíc Konkordátem Wormským byla rozdělena moc státní od moci církevní a z principu jedna strana do záležitostí druhé neměla co zasahovat.

Kdyby ses alespoň tročičku namáhal seznámil s tehdejší realitou (když už ji chceš kritizovat)!

Tehdejší papež o procesu s nějakým Husem neměl ani zdání.
Řešily se existenční záležitosti církve (papežské schizma). K dohodě mezi papežem a koncilem došlo až dva dny před upálením Husa.
A až od tohoto dne (4. července 1416)  uznává církev legitimitu Kostnického koncilu.

Prakticky byl Hus vyšetřován a souzen neplatným (nelegitimním koncilem) a přesto se katolická církev na to nevymlouvá, neuhýbá před odpovědností. Protože i ta část biskupů, kteří soudili Husa, byla součástí římskokatolické církve. I když tehdy nebyli v jednotě s papežem Řehořem XII.




..." stále jsi mi neodpověděl, proč byl Hus upálen."...

Cožpak já ho upálil, abych se z toho nyní zodpovídal?

Historická realita té doby byla taková, že stát se řídil světskými zákony císařa Zikmunda. A tyto zákony umožňovaly světskému soudu eliminovat nebezpečí herezí až do odsouzení heretika na smrt.
Proto poukazuji na mentalitu tehdejších lidí, na jejich myšlení, kde toto pro ně bylo normální. Vždyť toto ani zdaleka není ojedinělý případ a zdaleka se netýká jen myšlení katolíků. Kalvín je proslulý popravami jinověrců (neušetřil ani vlastního přítele), také veškerý protestantský svět té doby má na svědomí mnohé (v očích dnešního člověka) nespravedlivé zločiny.

Podobně tortula patřila k běžnému způsobu výslechů a nebyla vnímána tehdejšími lidmi jako něco nelidského a odsouzeníhodného.

Zde je vidět, že pokřivenost člověka ani křesťanství neodstraní ihned, ale potřebuje k tomu mnoho generací. Z velkého odstupu však účinek křesťanství patrný je. Euroatlantská civilizace má právě křesťanské kořeny a jen v ní je respektována svoboda svědomí. V zemích. kde byly civilizace jiné (starší i mladší od křesťanské) se dneska nerespektuje svoboda svědomí a život se tam často podobá spíš peklu. Proto je takový tlak imigrantů na Evropu a Ameriku.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 19. srpen 2012 @ 11:27:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- i ta část biskupů, kteří soudili Husa, byla součástí římskokatolické církve.......stát se řídil světskými zákony císařa Zikmunda. A tyto zákony umožňovaly světskému soudu eliminovat nebezpečí herezí až do odsouzení heretika na smrt.---


Chci se tě oko zeptat:     A císař Zikmund, také ti co ty světské zákony vymýšleli, ustanovili a realizovali, ti nebyli součástí římskokatolické církve?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 20. srpen 2012 @ 11:46:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My všichni jsme přece  "Gogo".

:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 20. srpen 2012 @ 13:05:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Asi jsi mi dobře nerozuměl. Tak ještě jednou oko: A císař Zikmund, také ti co ty světské zákony vymýšleli, ustanovili a realizovali, ti nebyli součástí římskokatolické církve?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 19. srpen 2012 @ 14:07:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....A ústy koho to měla udělat?....

    Netušil jsem, že tenkrát byli všichni představení církve němí. 

....Prakticky byl Hus vyšetřován a souzen neplatným (nelegitimním koncilem) a přesto se katolická církev na to nevymlouvá, neuhýbá před odpovědností. Protože i ta část biskupů, kteří soudili Husa, byla součástí římskokatolické církve.....

    Tak mají křesťane na upálení Husa odpovědnost, nebo ne? A proč církev tolerovala zákon - heretika raději upal. Proč, když už to nebylo v jejích sílách nevyjádřila svůj nesouhlas s upalovaním heretiku. Nebo snad vyjádřila? Vždyť i ti představitele světské moci byli členy církve, vždyť mohl vyvodit důsledky za jejích činy - exkomunikovat, distancovat se od nich, vyjádřila by tím svůj odpor k upalování.

....Cožpak já ho upálil, abych se z toho nyní zodpovídal?....

    Ty to skutečně nevíš?

....Tehdejší papež o procesu s nějakým Husem neměl ani zdání. ....

    Papež nedělá církev. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 20. srpen 2012 @ 12:00:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Vždyť i ti představitele světské moci byli členy církve, vždyť mohl vyvodit důsledky za jejích činy - exkomunikovat, distancovat se od nich, vyjádřila by tím svůj odpor k upalování."...


Pořád se  snažíš pochopit dějinné události očima dnešního člověka. Ale to přece nejde.

Máš - li soudit historii, musíš znát pohled tehdejších lidí na věc. Vždyť i ti upalovaní byli rovněž členy římskokatolické církve.



Papež je představený církve, viditelný náměstek Krista, mluvčí církve.
A tehdejší papež Řehoř XII. byl v exilu v Rimini a o nějakém procesu s Husem neměl ani zdání.




....Cožpak já ho upálil, abych se z toho nyní zodpovídal?....

    Ty to skutečně nevíš?



Tak to opravdu nevím.

To odsuzuješ i jedenáct apoštolů za Jidášovu zradu?

Jestliže jedna skupina římskokatolíků ublížila kdysi v historii jiné skupině římskokatolíků, jak se to týká mě osobně?
Jako na úd římskokatolické církve na mě padá jak stín tehdy způsobené viny, tak i stín způsobené křivdy římskokatolíkům. Nejsem tedy jen strana vinná, ale zároveň jsem i strana poškozená. Mým bratrům a sestrám se stala křivda.









]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 20. srpen 2012 @ 17:38:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Pořád se  snažíš pochopit dějinné události očima dnešního člověka.....

     Byl jsi to ty, kdo jsi mne odkázal na historii církve.

....Vždyť i ti upalovaní byli rovněž členy římskokatolické církve. .....

    Já měl za to, že jste Husa exkomunikovali.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 09:18:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Já psal o křesťanské ideologii. 


]


Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 09:52:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."  Já nepsal o lidech"...



Psal jsi o konkrétních lidech na fóru - o příkladu křesťanů, kteří se hádají mezi sebou.


V učení Ježíše Krista nic takového nenajdeš.
Najdeš tam pravý opak: snášenlivost a pokoru, motivovanou láskou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 10:01:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Ideologie, která vlastní jedinou pravdu, nutně povede k takovým excesům. Oni to možná mysleli dobře, hájili svou pravdu, svého Boha, oni to možná mysleli i ti co druhé mučili. Stačí jen to vhodné přesvědčení, zachránit duši zničením těla, donutit k přiznání, odvolání..... Haleluja, sice jsme jej zmrzačili, ale jeho duši zachránili. Oni to mysleli dobře i ti, kteří tu jedinou pravdu mečem nesli mezi pohany, hlavně, když zachráníme jejích nesmrtelnou duši, co je nám po tělu....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 12:31:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťanství není ideologie o pravdě, ale

křesťanství je samotnou žitou pravdou, je osobním prožíváním vlastní zkušenosti v životě.


Můžeš nám jistě otloukat o hlavu různé příklady špatných činů špatných křesťanů.
Potvrdíš tím však jenom to, že během historie bylo mnoho špatných křesťanů.
Dobrý křesťan miluje dobré skutky, motivované láskou k Bohu a bližnímu.



Pokud někdo v minulosti spáchal zločin, nemůžeš o něm tvrdit, že byl dobrým křesťanem, že by ho spáchal v souladu s učením Ježíše Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 13:01:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Můžeš nám jistě otloukat o hlavu různé příklady špatných činů špatných křesťanů. .....

     Neboj se, tohle já nedělám. já jdu přímo k prameni.

....Dobrý křesťan miluje dobré skutky, motivované láskou k Bohu a bližnímu.....

    Ne, dobrý křesťan v první řadě miluje svého Boha. Z lásky k němu třeba i půjde na křižáckou výpravu, hlásat evangelium pohanům a těm kdo by mu v tom chtěli zabránit dát i po hubě. Kdo nemiluje JK, budiž proklet. Od těchto slov je jen krůček k tomu, aby došlo i na činy. Dějiny o tom svědči. Jen co církev dostala moc, stalo se tak. Nebo si snad myslíš, že ti kdo takto činili nebyli křesťané? Ale byli, věřím, že hluboce věřící.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 15:58:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Dějiny o tom svědči."...


O tom zde mluvím.

Hodnotíš konkrétní skutky konkrétních lidí, kteří si náhodou říkali křesťané, nikoli učení Ježíše Krista.


Ten neproklínat ani ty, kdo ho křižovali, ale dělal pravý opak: "Otče, odpusť jim, neboť nevědí, co činí..."


Skutečné křesťanství je o následování Kristova příkladu.

Kdo se chová opačně než Kristus, užívá název "křesťan" neprávem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 16:19:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Popírá někde křesťanské učení možnost likvidace svých odpůrců?

....Skutečné křesťanství je o následování Kristova příkladu.....

    Křesťanské učení učí: Já a otec jsme jedno. Ty vidíš jen část charakteru svého Boha. Náhlední do SZ, aby jsi uviděl i tu druhou část. Nebo si myslíš, že se Bůh změnil? 

....Ten neproklínat ani ty, kdo ho křižovali....

    Kým byl potom vyučen apoštol Pavel?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 17:47:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smysl "anathema" jsem vysvětlil výš.



Starý zákon je svědectvím. Ukazuje postupné poznávání Boha člověkem pokřiveným hříchem. Po generace je patrný vývoj a poznávání Boha od mocného Stvořitele až po milujícího Otce.

Kdo nevidí v Písmu tento postupný posun lidského myšlení a poznání, musí snad být slepý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 17:58:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Kdo nevidí v Písmu tento postupný posun lidského myšlení a poznání, musí snad být slepý.....

     Já to tam vidím. Tvrdím, že Bible souhrn lidských představ o světě, o jeho vzniku, o tom jestli je někým řízen a kým je řízen, tak jako jiné posvátné texty jiných náboženství. Souhlasíš se mnou?
     Ale nevidím důvod, proč bych měl zůstat u toho milujícího otce. I to je lidská představa. Já jdu dál: Není žádného milujícího Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 19:22:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I když naprosto pominu své intimní zkušenosti s Bohem,
zdravý rozum mi pořád říká, že není možné, aby bylo pouhou náhodou splnění tolika nutných  podmínek pro život na zemi,
ve stvoření, které je charakterizováno jednak dokonalou funkčností,  jednak neskonalou krásou.


Kde panují zákony, musí být zákonodárce, kde je dokonalé stvoření, musí být ještě dokonalejší Stvořitel, milující pestrost barev i pestrost druhů, milující krásu.


Není náhodou, že člověk jako obraz Boha umí rozlišit krásu od kýče (i když zdaleka ne všichni lidé  to dneska umí :-)), že člověk dokáže ocenit krásu a krása pak dokáže člověka zušlechťovat.



Existenci krásy bez Boha rozumem nijak nevysvětlíš, ani neobhájíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 19:40:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....zdravý rozum mi pořád říká, že není možné, aby bylo pouhou náhodou splnění tolika nutných  podmínek pro život na zemi,....ve stvoření, které je charakterizováno jednak dokonalou funkčností,  jednak neskonalou krásou.....

     Věda nás učí o tom, že svět se řídí zákony, žádného nadpřirozeného činitele nepotřebuje, vystačí si bez něj. Není důvod předpokládat, že když je tomu tak dnes, že tomu tak nebylo včera. Tím se Bůh odsunuje hluboko do minulosti, někde na počátek vzniku našeho vesmíru, stává se z něj deistický Bůh.
     Tvrdíš: zákony od zákonodárce. kde se vzal ten zákonodárce, předpokládám odpověď: je tu odjakživa. Stejně tak dobře, ne-li lépe tu odjakživa může být jiné jsoucno, nám zatím neznáme, jsoucno z kterého se rodí různé vesmíry s různými zákony, parametry. Občas se může objevit vesmír s takovými parametry, které umožní vznik vědomých bytosti. Dále: Když něco nevím, nebudu to přece hned svádět na nějakou nadpřirozenou bytost. To už tady bylo, lide si neuměli vysvětlit spoustu věci, měli představu o tom, že za nimi je nějaká vyšší bytost, že to prostě nemůže fungovat samo. S rostoucím poznáním bylo odhaleno, že nešlo o řízení nějakou nadpřirozenou bytosti. Tato bytost, Bůh, byla postupně odsunovaná, říká se ji Bůh mezer. 

.....Existenci krásy bez Boha rozumem nijak nevysvětlíš, ani neobhájíš.....

     Na tom nevidím nic zázračného. 

.....I když naprosto pominu své intimní zkušenosti s Bohem....

     O intimních zkušenostech s Bohem vím své. Víra je mocná čarodějka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 20:29:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, že se vmísím do debaty ale zákony můžou fungovat jen tak sami od sebe? Či snad fungují protože my (lidé) je vnímáme a když je přestaneme vnímat tak přestanou fungovat? Nematemne proč všude mícháš tu víru? Přece to není jen o té víře i když víra tam roli jistou hraje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 20:43:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 ....ale zákony můžou fungovat jen tak sami od sebe?....

     Proč by ne? Tak jako může být Bůh odnepaměti, tak může být nějaké, nám neznámé jsoucno se svými určitými vlastnostmi, kdy jednou z nich je třeba to, že dochází k něčemu co my zpět v čase vnímáme jako vznik našeho vesmíru, velký třesk, vesmíru, se svými specifickými vlastnostmi.

.....Nematemne proč všude mícháš tu víru? Přece to není jen o té víře i když víra tam roli jistou hraje.....

     Protože jsem přesvědčen, že vždy jde jen o tu víru, o nic jiného. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 12. srpen 2012 @ 20:52:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne,

takže jsi to napsal dost srozumitelně (citace z Tvého vyjádření):

"Tak jako může být Bůh odnepaměti, tak může být nějaké, nám neznámé jsoucno se svými určitými vlastnostmi, kdy jednou z nich je třeba to, že dochází k něčemu co my zpět v čase vnímáme jako vznik našeho vesmíru, velký třesk, vesmíru, se svými specifickými vlastnostmi."

Zamysli se, již jsem Ti to psal. Jsi silně věřící člověk, určitě máš silnější víru než mnozí z nás. My ale věříme v Boha, ale Ty věříš v

NĚJAKÉ, NÁM NEZNÁMÉ JSOUCNO

což se srozumitelně a obecně překládá jako VÍRA V NĚCO,
neboli, jak říkává Tomáš Halík, jsi věřící něcista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 21:05:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Podívej, kdysi věřili, že blesky, vítr... má Bůh ve své moci a používá je pro splnění svých účelu. Kdyby sis tenkrát řekl, že žádný Bůh s tím nemá nic společného, tak by se tě zeptali, co tedy, kdo to řídí a ty by jsi řekl: Já nevím kdo to řídí, možná nikdo, zřejmě by se ti vysmáli, možná by tě také označili za věřícího v něco, protože jsi pro ně to něco nepojmenoval. A přesto by pravdě byl blíže ten něcista, který prostě přiznal, že neví jak to je, než ten, kdo to přisoudil Bohu. Když něco nevím, tak to přece nesvedu hned na nějakou nadpřirozenou, neviditelnou bytost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nemate (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 12. srpen 2012 @ 21:11:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, hned ne, ale až si to ověřím. A víra v Boha je právě o tom ověřování, přesvědčování se, je proto veskrze racionální. Ale musím současně upřesnit, že taková víra nemá nic společného s náboženstvím, což budeš mít pravdu, když budeš tvrdit, že jde o veskrze lidskou konstrukci.

Jsem zvědav, zda jsi mi konečně rozuměl, o čem Ti chci říci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Ne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 20:26:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....A víra v Boha je právě o tom ověřování, přesvědčování se, je proto veskrze racionální.....

     Já se zatím přesvědčují o tom, že není Boha, aspoň ne teistického. Jestli je nějaký hluboko v minulosti, deistický, to nevím.

.....Jsem zvědav, zda jsi mi konečně rozuměl, o čem Ti chci říci.....

     Tak co myslíš, porozuměl jsem ti? ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 21:27:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš na to nějáký důkaz co to podpořil existence zákonu bez tvůrce těch zákonu? Nebo pokud existuje něco jako Bůh pak pokud vezmem, že Bůh je prvopočátek všeho tak by muselo být i tím prvopočátkem i to další. Máš opět pro něco takového důkaz. 

Protože jsem přesvědčen, že vždy jde jen o tu víru, o nic jiného.
Takže vše co jsem psal a k čemu ji nakonec neměl žádné výhrady tak byly jen tvé lži či přetvářka. Vždyť jsi souhlasil,že je tam i ten vztah nebo již ho tam nevidíš. To jen zase potvrzuješ domněnku , kterou jsem již taky vyslovíš, že dost lidi dneska vše redukuje jen na něco a vše ostatní pomíjí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 23:30:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Máš na to nějáký důkaz co to podpořil existence zákonu bez tvůrce těch zákonu?....
    
    Nemám. Máš ty nějaký důkaz, že existuje Bůh a je odjakživa? Já přímo přiznávám, že nevím a nemíním to svádět na nějakou nadpřirozenou bytost, které přisoudím takové vlastnosti, které veškeré nejasnosti vysvětli.
    
....Takže vše co jsem psal a k čemu ji nakonec neměl žádné výhrady tak byly jen tvé lži či přetvářka. Vždyť jsi souhlasil,že je tam i ten vztah nebo již ho tam nevidíš......

    Nezlob se Kjubiku, ale nevzpomínám si o co šlo. Mohl by jsi mi to připomenout? Jedno vím jistě, určitě nešlo o lži ani přetvářku, buď prosím opatrný ve svých soudech, mohou pramenit z TVÉHO nepochopení. 
    Ale teď jsem si to uvědomil, Kjuba, že? Napsal jsem ti toto, podstatné zvýrazním:

Víra je spouštěč. Vztah nasleduje vzápětí. Pokud věřím, že Bůh je se mnou, stává se pro mne skutečnosti, jako by byl vedle mne. Skrze víru cítíš jeho přítomnost, můžeš s ním o čemkoliv mluvit, hledáš jeho odpovědi. Ale to vše jen skrze víru. V momentě kdy víru ztratíš, Bůh je pryč, vypaří se jako pára nad hrncem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nemate (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 23:57:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne vůbec by mně nenapadlo tebe soudit. Ano důkaz mám. Ale je s tím jedná potíž. Boha nejde dokázat podobně jako třeba, že mýdlo afds plave. Musíme nejdříve připustit, že existuje a zpětně dokázat jde. Bůh pokud je a já věřím, že je tak nás nutně převyšuje a vždy bude větší než naše sebelepší představy o něm.

Nematemne popravdě ti řeknu, obavám se že možná to někdo někdy zneužije proti mně. I já občas klopýtl a přestál věří Bohu ale Bůh přesto zasáhl a já si to uvědomil až zpětně.

S tou vírou a vztahem to vnimám jinak vztah a víra (nejen k Bohu) spíše jde v ruku v ruce ba dokonce vztah byl dřív. Bůh byl k člověku i tehdy kdy člověk ještě toho vztahu nebyl schopen ba ani vlastní víry.    


]


Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 19. srpen 2012 @ 08:51:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Psal jsi o konkrétních lidech na fóru - o příkladu křesťanů, kteří se hádají mezi sebou
V učení Ježíše Krista nic takového nenajdeš.
Najdeš tam pravý opak: snášenlivost a pokoru, motivovanou láskou.

To bude oko možná tím, že nejsou ve sporu křesťané s křestany, ale křesťané s modláři a heretiky. 


]


Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 12. srpen 2012 @ 08:09:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karel ji mi velice blízký. Ano, nejhorší je poznání, že to všechno je často přetvářka a že to nefunguje. Bohužel k takovému poznání člověk snadno přijde, pokud začne používat rozum a setká se s fanatismem. Je to bolestivé poznání. Ale přesto vše si nakonec uvědomím, že něco podobného třeba prožívali i jiní lidé a nakonec věrni víře a Bohu a Pánu Ježíši zůstali. Život je zázrak a dar a víra v Boha také. Když si čtu epištoly, poznávám, že to například Pavel neměl vůbec lehké.  Buď to lidé přeháněli nebo byli vlažní, buď byli zákoničtí anebo zase  to přeháněli a mysleli si rovnou, že jsou svatí a už nehřeší. Vybudovat církev bylo velmi těžké.

Když se pak z ní stala mocenská instituce, pak už to, co hlásal Pavel hodně vyprchalo anebo se zneužilo. Ale i v té silné a nemocné katolické církvi občas zůstalo i pár upřímných věřících.

Církve jako instituce jsou plné zla a fanatismu. Betma zde vystupuje jako upřímná věřící, což ji věřím, ale je lživě manipulována svojí církví a jejím vedením. Církve si vytvořili svoje ideologie, svá náboženství a zaseli pokrytectví a lež. Betma zde například reprodukuje lež o adventistech, kterou jí naservírovali nadřízení, a tomu věří. A podobně i jiné lži  a úmyslné nepravdy. V tom je nebezpečí. Církve jsou ovládáni často lidmi, kteří jsou bud fanatici anebo chytráci, kteří slouží něčemu jinému, ale ne Bohu.

Karel se však nakonec k Bohu vrátí. Jiná cesta je přece jen bolestivější. Chce to čas a rozjímání, hledání a nové poznání. Modlitba jako osobní vztah s Bohem velice pomáhá. Proto se Pán Ježíš často a o samotě modlil.






]


Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 09:23:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 Mé vystupování proti křesťanství pramení z toho, že křesťanství není hodno úcty. Jako každé náboženství přináší netoleranci, manipulaci, rozpory, neúctu, hádky, urážky těm, kteří jsou vně. Jsem si vědom, že i přesto se však i v tomto křesťanství najde spoustu slušných lidi, čehož si však neuvědomuji - křesťanství navzdory.


  Ahoj.

  Jen by mne zajímalo: Vnímáš tímhle pohledem i písmo NZ, jednotlivé knihy apoštolů, zjevení, to, co říkal Ježíš?

  Toník


]


Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 09:28:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Jen by mne zajímalo: Vnímáš tímhle pohledem i písmo NZ, jednotlivé knihy apoštolů, zjevení, to, co říkal Ježíš?....

     Ano. 


]


Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 12. srpen 2012 @ 09:30:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebyl to zas tak rychlý proces a do toho čtvrtku by mne ani ve snu nenapadlo, že bych někdy neměl být křesťanem. V podstatě to začalo na jiném diskuzním fóru. Jeden křesťan se navážel do jiného křesťana. Na tom by nebylo nic divného, člověk to má na očích stále. Mi však došlo něco jiného, že tu netolerantnost vedoucí až ke skutkům u kterých by se člověk až divil čeho

Tak Karle, jak to bylo ? ;-) Ptal jsem se tě na to, a tys mi odpovídal, že to kvůli té "krávě" není....
P.s. Nejsi náhodou příliš přecitlivělý ?


]


Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 09:41:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Tak Karle, jak to bylo ? ;-) Ptal jsem se tě na to, a tys mi odpovídal, že to kvůli té "krávě" není....
    
    Mé odpadnutí není kvůli té krávy, tam došlo jen k uvědomění, že nejde o  jedince, ale o ideologie.

....P.s. Nejsi náhodou příliš přecitlivělý ?....

    Když sebe tak pozoruji, tak ne. Klidně bych ti podal ruku, i Matovi, nic proti vám nemám, jen nevím, jestli byste tu ruku podali vy mně. Ty myslím jo, u Mata nevím, zda se mi, že jsem jej svým postupem proti křesťanství dosti rozladil.


]


Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 12. srpen 2012 @ 09:51:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale to víš, že ano. Levou (od srdce) i pravou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 10:03:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Já vím. :-)


]


Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 12. srpen 2012 @ 08:36:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měl jsem dříve určitý pocit, že zde Nematemne konvertoval spíše k reformovaným poučkám než k biblickému křesťanství... Ale možná se mýlím a v budoucnu se třeba dočkáme, že nakonec konvertuje k římskému katolicismu. Vždyť "bývalý protestant" zde ještě za katolíky nekope, zatímco bývalých katolíků je tu spousta. :-)



Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 09:57:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Vždyť "bývalý protestant" zde ještě za katolíky nekope, zatímco bývalých katolíků je tu spousta."...





Zato třeba já, coby katolík, zde protestuji skoro pořád!    :-)


]


Nematemneho víra (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 12. srpen 2012 @ 13:26:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne si zalouží respekt.

Snažil jsem se víckrát zjistit, na čem je založena jeho víra. Nikoliv jeho nevíra, ta má vyloženě negativistický, neboli popírající charakter. Neboli jeho nevíra je založena na tom, že hledá argumenty proti víře jiných.

Nevíra však není stav lidské duše, je to jen projev, který odráží jinou skutečnost. Když někdo nevěří, že je venku světlo, tak naprosto zákonitě musí věřit, že je venku tma. Rozumíte, vyjádřil jsem se přesně? Ještě jednou - nevíra je jen projev jiné víry.

A zjistil jsem z Nematemnových odpovědí, že Nematemne

- jednak věří sobě, že má pravdu v tom, že víra křesťanů nemá reálné založení
- jednak věří v NIC, neboť se několikrát vyjádřil, že v NIC nevěří (viz třeba  http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=12705#203748 ).

Pokud nerozumíte, tak tvrzení, že někdo v nic nevěří, je ekvivalentní tvrzení, že někdo věří v nic. Neboli když se ptáme na víru, tak pokud někdo hovoří o nevíře, tak neodpovídá na otázku, odpovídá na něco, na co ho nikdo neptal.




Důvod Nematemneho nevíry v biblického Boha (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 12. srpen 2012 @ 13:39:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Važte si Nematemneho, může z něj být horlivý křesťan.

Zde pouze zopakuji známou skutečnost, kterou jsme již slyšeli od našich moudrých a zkušených bratří, z kazatelen nebo z různých křesťanských pořadů.

Bůh je v každém člověku. Pokud ho chce člověk vykořenit, nikdy se mu to nemůže podařit. Může Boha v sobě utlumit, jeho hlas překrýt, přehlušit. Nejhorší pak je stav, že když mluvíte s člověkem o víře, nebo o Bohu, nebo o evangeliu, tak ten člověk vůbec neprojeví zájem.

To Nematemne je pravým opakem. Má v sobě Boha tak silně zakořeněného, že se musí snažit všemi silami, aby Jeho hlas v sobě překřičel. Musí se vyjadřovat proti němu, musí stále hledat argumenty. Musí být neustále v kontaktu s těmi, kdo v Boha a evagelium věří. Bez toho nemůže žít.

Budete se divit, ale je to něco podobného, jako u apoštola Pavla. Neustále musel vystupovat aktivně proti křesťanům, zatímco si jistě mohl klidně obchodovat se stany. A výsledek znáte.

Přejme proto Nematemnovi, aby mu Bůh, který je v něm tak pevně zabydlen, mu cestu života zjevil a převedl ho přes úskalí pochybností. Bůh mu žehnej. Amen.



Re: Důvod Nematemneho nevíry v biblického Boha (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Úterý, 14. srpen 2012 @ 05:52:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen


]


Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 13:21:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také jsem kdysi bloudil a hledal, na východě i na západě. Budhismus, hinduismus i nejrůznější křesťanské církve. Dokud mne Bůh nedovedl domů. Tam kde jsem byl jako dítě pokřtěný, do římskokatolické  církve. Všude na své cestě jsem ale našel něco dobrého a hodného úcty. Dostal jsem se k deklaraci Nostra aetate a k ekumenismu mnohem dřív než jsem zjistil že existuje.
Na tomto poutníkovi mne ale zarazilo to že svůj příběh posílá na server který se zabývá propagací ateismu a popíráním Boha, křesťanství a církví a v podobném duchu vystupuje občas i tady. Otázka je proč to dělá. Jako kdyby někdo tvrdil že se chce naučit dělat z písku bábovičky, hledá ten nejlepší způsob a přitom psal na stránky popíračů písku i báboviček o tom jak dvakrát přestal na bábovičky věřit a občas se snažil na nějakou šlápnout těm kdo je dělají. Velice snadno chápu člověka který zkouší navštívit různé školy a najít mezi nimi tu nejlepší a nejpravdivější ale nechápu to když na ty školy někdo chodí prudit a popírat místní učence. Jako kdyby se chtěl zapsat do autoškoly a tvrdil že autem se vlastně jezdit nedá a instruktorovi že jezdí špatně. Takový člověk je velikou zkouškou pro křesťanskou lásku a trpělivost a těžko se mu dá pomoct. Když se snaží ad priori popírat co slyší.



Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 14:08:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ale já se nechci naučit "dělat bábovičky".


]


Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 14. srpen 2012 @ 14:50:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Nematemne,
četl jsem Tvé svědectví a velmi mne zaujalo. I já když jsem uvěřil v Boha a potom v Ježíše, rozlil se v mém srdci pokoj a radost.Před Tím jsem neměl žádnou radost že žiju a život mi nedával žádný smysl. Potom jsem byl šťastný že žiju. Pak jsem začal chodit do organizací,které si říkají církev a postupně se začala radost a pokoj někam vytrácet. Až po dlouhé době a po odejití z církevních organizací, jsem pochopil proč. Začal jsem totiž věřit více lidem než Bohu. Přijímal jsem naivně kdejaké učení církve a spoléhal jsem na to, že ti lidé to snad vědí, když o tom s takovou jistotou a horlivostí mluví. Mýlil jsem se a jsem rád, že mne jsoucí Bůh z této naivity vyvedl. Lidé mě zklamali, ale Bůh ne. Také jsem si kolikrát říkal, jesli jsem nenaletěl a nevěřím nesmyslu. V takových chvílích mi hrozně pomohlo uvědomnění si toho, že i kdyby byl Ježíš jen vymyšlená postava, stejně bych chtěl žít takový život jako on. Že on je ten nejlepší vzor člověka. Proto ho bůh Otec na zem taky poslal. Jako druhého Adama, abychom na něm viděli co je to být pravým člověkem stvořeným k obrazu božímu. Jeho dobrovolná oběť za naši neschopnost a neochotu přijít zpátky k bohu a jako Otce ho poslouchat, nám to umožnila. Moje zkušenost je ta, že tomu kdo opravdu upřímně pozná a vyzná, že jeho dosavadní život neodpovídal božímu obrazu a přijme Ježíše jako život a začne ho poslouchat a učit se od něj, tomu dá Bůh ducha svatého a ten pak dává do srdce pravé poznání Boha. Viz verš z dopisu Galatským: ovoce ducha svatého je láska radost, pokoj, trpělivost, skromnost, sebeovládání.....Záleží už jen na člověku jestli takový život chce žít.
   Ještě chci reagovat na to, jak jsi psal o tom, že Bůh chce abychom jeho milovali víc než lidi. Tys to pochopil tak, máme milovat Boha a lidi nenávidět. Ale tak to není. On nám tím říká, že dokud nebudeme milovat jeho způsob života, to jest obětující se lásku, nebudeme ani dost dobře milovat druhé, protože naše přirozenost je milovat nejvíc sebe. Ježíš říká: přichází li kdo ke mě a nemá v nenávisti otce nebo matku, není mne hoden. Zkusím Ti na příkladu vysvětlit jak to myslel. Určitě ne tak, že Ježíše máme milovat a rodiče nenávidět. To by na jiném místě nemohl říkat, že máme milovat i nepřátele.
Příklad: Někdo uvěří v Ježíše a chce ho poslouchat. Jednoho dne za ním přijdou jeho rodiče a chtějí po něm aby udělal něco, o čem on ví, že by s tím Ježíš nesouhlasil (třeba krádež) a rodiče odmítne. Ti mu vyčítají, že kdyby je měl rád, tak jim vyhoví. Ale on má radši Ježíše a poslechne jej. Paradoxně tak má víc rád i ty rodiče, protože to co po něm chtěli je vzdalovalo od Boha a bralo jim tak radost ze života.
Z Tvého svědectví jsem měl pocit, že tě někdo spíše zlákal k tomu věřit v Boha, že to má výhody a že ti bude bůh pomáhat a jiná krásná lákadla, kterými se snaží křesťané nalákat lidi k víře, ale hlavně do jejich farnosti, místo toho aby Ti jen prostě na základě písma ukázal jaý Bůh je a co po Tobě chce a nechal Tě v klidu rozhodnout, jestli chceš žít život Ježíše nebo ne. Skutečná víra v Boha je totiž založena jen na tom, jesli Ty se dobrovolně rozhoduješ přestat žít ten starý život, kde bohem jsi sobě ty sám, a chceš dobrovolně žít život pod vedením Ježíše, kterého jsi rozpoznal jako pravého člověka a tudíž i pravého Boha.
Zkus si prosím ještě jednou promyslet motivy své víry a zkus oddělit čisté Ježíšovo učení v NZ od církevních ideologií a chování
křesťanů. Měj se.


]


Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Úterý, 14. srpen 2012 @ 18:56:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji, krásně napsáno, potěšilo mě slyšet místo theologie, silné svědectví-


]


Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 15. srpen 2012 @ 21:05:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věda nás učí o tom, že svět se řídí zákony, žádného nadpřirozeného činitele nepotřebuje, vystačí si bez něj. Není důvod předpokládat, že když je tomu tak dnes, že tomu tak nebylo včera.

Veda predsa skuma materialny hmotny svet a nie duchovny. Ona vie odpovedat iba na otazky ako a nie preco.

Velmi ma vedia pobavit vyjadrenia ateistickych vedcov, ktori tvrdia, ze vedecke pristroje, ktore skumaju hmotny svet nezaznamenali existenciu Boha, cize Boh neexistuje.

Nematemne, katolicka cirkev uci, ze je mozne vlastnym rozumom spoznat/napr. pozorovanim prirody/, ze Boh existuje.Samozrejme nie v zmysle, ze  Bozieho ducha dokazu odmerat pristroje, ktore skumaju materialny vesmir.

Povedal si, ze nemas zaujem hladat Boha. Myslim, ze tymto je teda cela debata ukoncena.
Ale bud v reali, nie si mimo, ked Boha odmietas hladat.nakoniec sa s nim aj tak stretnes, ale kedze onho nemas zaujem, Boh ta nebude nutit, aby si bol s nim.Budes v pekle,a o nom svati hovoria, ze najhorsim utrpenim je ,ze tam necitia Boziu pritomnost. Tu na zemi sa Boh stara aj o neveriacich v zmysle, ze sa mozu dobre vyspat, ze mozu dobre jest, atd, tam uz Boh podla zelania neveriacich od nich odstupuje, co su vraj najvacsie muky.
Takze peklo si clovek vzdy vyberie sam, nesnivaj o tom, ze budes neutralny. Byt neutralny, k Najvyssiemu dobru ci Bozej Laske, Boh neumoznuje, /alebo len do casu tu na zemi/ a nebude jednat podla teba, ked si myslis opak.On je nekonecne mudrejsi ako ty. S tym pocitaj.
A jasne ti ukaze ,co si odmietol, aj ked ti daval milosti, takze uz ho nebudes moct z nicoho obvinit, ani z toho, ze veci takto zariadil, lebo tam to uvidis, ze tak je to najspravnejsie, hoci na zemi sa ti nedokonaly rozum proti tomu buri.Tot vsjo.




Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 15. srpen 2012 @ 21:24:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betma zde vystupuje jako upřímná věřící, což ji věřím, ale je lživě manipulována svojí církví a jejím vedením. Církve si vytvořili svoje ideologie, svá náboženství a zaseli pokrytectví a lež. Betma zde například reprodukuje lež o adventistech, kterou jí naservírovali nadřízení, a tomu věří. A podobně i jiné lži  a úmyslné nepravdy
Frantisek, .
preco ty a adventisti neodpovedate, ked vyvraciam vase historicke omyly ohladne katolickej cirkvi?
Ved sa da vsetko overit cez historicke pramene.Staci, aby ste uviedli historicke zdroje a usvedcili ma z omylu a ukazali ako su katolici lzivo manipulovani katolickou cirkvou a jej vedenim. Ty a adventisti ste to ani raz nedokazali urobit, ale ty teraz osobne tvrdis,ze hovorime umyselne nepravdy, lzi a zasievame pokrytectvo.
myslis si, ze tento tvoj nazor je naozaj spravodlivy a pravdivy?




Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Čtvrtek, 16. srpen 2012 @ 17:20:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá betmo, to přece nezáleží na dventistovi, heleně, františkovi a nikom z lidí, ale na tom, abys otevřela oči, pokorně poprosila Pána o Ducha a vedení a otevčela bibli.
Nejde přece o boj proti nějaké lidské organizaci, ano za jakoukoliv, ale o vztah k Pánu a slovu, které předkládá. A pakliže tě někdo naučí a nebo odnaučí, a zůstane to jen ve tvém vědomí a budeš to pak opakovat, nemá to žádnou cenu. A co si myslíš o adventistech a nebo já o katolících, to není rozhodující. My zde nesmíme stavět na lidském, ale na tom co je dáno v písmech a k čemu nás vede Duch. Můžeme být napomínáni, usměrňováni, můžeme se urazit a nebo být vděčni, ale je to jen výsledek Ducha, který na nás působí.
Ty bereš lék, slovo Boží, vářně, ale zapíjíš ho vodou. My tvrdíme, že léčí lék, nikoliv voda lidské tradice a učení a ty dáváš tu vodu vedle léku, dokonce někdy nad lék. samozřejmě, že kdo prodává vodu, bude ji hájit  a vydávat za lék, ale to zde může každý.. Takže kdo nás rozsoudí--? hádky silná slova, lepší vyhledavač...? Bude to jen Duch, kdo napoví.. alůe ty víéš, že z nevědomosti se lidé léčí ledasčím, i tím co škodí... Takže i díky za rady a napomenutí, berme je s pokorou, i já, vždy´t i skrze bratry zde Duch působí, jinak bych zde nebyl.
A jednu radu na konec... nech adventisty, protestanty a baptisty na pokoji - to neznamená, že jim nemůžeš nic vytknout, každý má své máslo na hlavě v těch lidských naukách.. a zameč se na Slovo Boží- Lépe ho pochopit, nechat se jím vést, než nechat se vést nějakým ve vlastních očích pilířem víry nebo dokonce vůdcem slepých.
Já vím, že ta katolická sestava zde na GS Boha a jeho pravdu nejen miluje, ale i presentuje lásku jeho ušedníků, tak to přece nemůže býttak těžké - víc věřit jistému málu, než mnohému blábolu. Pobožnost  s myslí která setrvá na tom, co má - a nehledá v nádstavbách mariánských, fatimských a jiných je velký dar. To je i můj postoj k EGW a nejen můj.
Božím slovem je Bible oživená Duchem - to ostatní jsou jen protézy ducha.


]


Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy