Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 283 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Mikim
Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116530440
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Je možná spolupráce s Adventisty?
Vloženo Pátek, 19. prosinec 2003 @ 10:29:28 CET Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Tento text je závěrečnou částí studie Aleše France „Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE ?“.
Celá studie je zde:
http://mujweb.cz/www/apologet/knihy/CASD.PDF   SOUHRN Učiňme nyní kratičký souhrn adventistického učení. Bůh, který  vytvořil celý vesmír, stvořil nejprve anděly a inteligentní Adamy z jiných planet a nakonec stvořil Zemi a člověka. Zároveň vesmíru vtiskl svůj Boží zákon, desatero, které je platné jak pro člověka, tak pro anděly. Lucifer, původně anděl, se však chtěl Nejvyššímu vyrovnat, a proto začal s Bohem – tj. Michaelem -  bojovat. Na svoji stranu přitom svedl i Evu s Adamem, a to tím, že Boha obvinil z nedůvěryhodnosti.

Tato obžaloba byla vyřčena před celým vesmírem a jeho obyvateli, a proto Bůh od této chvíle sbírá materiál na svoji obhajobu, aby se ke konci světa mohl před celým vesmírem obhájit. To je také důvod, proč Bůh doposud dopouští satanovy činy na zemi. Chce tak ukázal, že je satatan lhář, a shromáždit tak dostatek důkazního materiálu k soudnému dni, aby mohl prokázat svoji nevinu. Vraždy, války a ostatní zvěrstva, podněcovaná satanem, jsou tu jen proto, aby Bůh mohl prokázat svoji bezúhonnost. Satan od svého pádu svedl na svoji stranu celé lidstvo a nutí je, aby se vzepřelo desateru a neuctívalo Boha v sedmý den, to je v sobotu, ale v den nepravý, tj. v neděli. O tento den vede Satan s Ježíšem spor do dnešních dnů. Avšak porážku satana učinil Kristus, když dokázal, že je možné Bohu důvěřovat a v této důvěře podstoupil kříž. Tím ukázal, že je ďábel lhář a že Bůh si lidskou důvěru zaslouží. Poté Kristus odpočinul v sobotu v hrobě, aby zachoval a tím také potvrdil den pracovního klidu. Toto vše se odehrává před zraky mimozemšťanů, vesmírných lidí, které Bůh stvořil dříve než Adama. Po svém vzkříšení Kristus vešel do první části nebeské svatyně, kde konal smírčí službu za hříchy lidí. V roce 1844 pak vešel do svatyně svatých, aby začal tyto hříchy očišťovat a záznamy hříchů proto vnesl k prozkoumání do svatyně svatých. Zahájil tak první fázi vyšetřovacího soudu. Tím začala doba konce, která před vynesením rozsudku, což je druhá část vyšetřovacího soudu, na sklonku doby milosti, zahájí na zemi probuzení. Až tato doba skončí, Kristus oblékne královské roucho a hříchy Božího lidu vloží satanovi na hlavu. Po skončení doby milosti na zemi nastane doba soužení, neboť Kristus ukončil svou přímluvnou službu za svět. Padlá církev se sjednotí pod papežský úřad, který je představován dravou šelmou, jejíž hlava byla v roce 1798 zajetím papeže smrtelně raněna, avšak nyní je opět živá. Výkonnou mocí papežství budou Spojené státy americké, které nařídí uctívat neděli namísto soboty. Praví křesťané, kteří budou představování pacholíkem, jehož porodila žena oděná sluncem, se stanou terčem satanských útoků. Těmito pravými křesťany jsou ti, kteří nevěří v existenci pekla, nevěří ve věčnost lidské bytosti a za svoji normu učení považují prorocky inspirované spisy Ellen Whiteové. Pečetí těchto křesťanů je, že světí Boha v jediný správný den, a to je sobota. Těsně před tím, než se oklamaní lidé rozhodnou pravé křesťany zničit, sestoupí z nebe Kristus, který vzkřísí mrtvé, a křesťany promění k nesmrtelnosti a zároveň nevěřící zahubí. Církev jej bude následovat do nebe, zatímco satan zůstane zcela osamocen na pusté zemi jako kozel Azazel, obtížen vinami lidí, které na něho vložil Kristus. V nebi bude zatím probíhat soud, kdy svatí budou v knihách ze skutků nevěřících posuzovat, zda měl či neměl satan pravdu, když obvinil Boha z nedůvěryhodnosti. Po tisíci letech Kristus vzkřísí bezbožné, kteří budou chtít dobýt Jeruzalém, vynese nad nimi smrtelný rozsudek, a poté je zničí ohněm z nebe. Tímto ohněm soudu se očistí celá země. Na této zemi nakonec Kristus založí své království, jeho poddaní zde budou cestovat za svými příbuznými Adamy z jiných civilizací a studovat hlubiny Boží a konečně budou v klidu a bez pronásledování moci vychutnat svěcení každé soboty v týdnu. Z počátku jsme uvedli, že adventisté jsou historicky i doktrinálně příbuzní Svědkům Jehovovým. Uveďme proto nyní srovnávací tabulku, která uvádí jednotlivé shody a podobnosti. Podobnosti a shody v učení adventistů a Svědků Jehovových. znak adventisté jehovisté historický předchůdce Millerité Millerité výpočty konce světa rok 1844 rok 1914 (poprvé) vysvětlení neúspěchu Kristus vešel očistit svatyni v nebesích Kristus přišel neviditelně na zem očistit chrám spasení poslušnost přikázání poslušnost přikázaní Kdo je Kristus Michael implicitně Michael explicitně co je smrt spánek spánek co je peklo anihilace anihilace kdo je ostatek adventisté Jehovisté Křesťanské církve svedené ďáblem svedené ďáblem budoucnost vykoupených Život na obnovené zemi Život na obnovené zemi autoritativní spisy Proroctví E. Whiteové Strážná věž výlučná pravda Svěcení soboty Odmítání transfůze Této podobnosti jsou si adventisté velmi dobře vědomi, a proto se od učení Svědků Jehovových různými publikacemi distancují. Je však nutné podtknout, že alepospoň formálně adventisté věří a obhajují Kristovo Božství, byť v dalším učení nevědomky Božské atributy Kristu upírají. Přehled některých doktrín popírajících Kristovo Božství a poslání. Atributy Krista a jeho dílo Biblický pohled Adventistický pohled Podstata Život věčný Zemřel věčnou smrtí Původ Boží Syn Michael Oběť Oběť Melchisedechovská Oběť levitární Smíření Dokonáno na kříži Stále není dokonáno Vykoupení Hřích svatých vložen na Krista Hřích svatých vložen na satana Soud Kristus je soudce Kristus je obžalovaný Vláda v tisíciletém království Na zemi vládne Kristus Na zemi zůstává satan Víra v Krista Dar víry mají pouze svatí Dar víry mají všichni lidé Věrnost Smlouvu s Izraelem zruší satan Smlouvu s Izraelem zrušíl Kristus Zákon Kristus naplnil Zákon Kristus porušil sobotu Závěr Pokud dnes slyšíme, že rozsuzování učení brání jednotě a že poznání musí vycházet až z lásky, dostáváváme se do přímého rozporu se slovy apoštola Petra z 2 P 1,5-7 „Proto také vynaložte všecku snahu na to, abyste ke své víře připojili ctnost, k ctnosti poznání, k poznání zdrženlivost, ke zdrženlivosti trpělivost, k trpělivosti zbožnost, ke zbožnosti bratrskou náklonnost a k bratrské náklonnosti lásku.“ Zbývá tedy otázka, zda je možné spolupracovat na evangeliu s těmi, kteří jej převrátili v pravý opak, a kteří svým učením popírají Kristovo dílo kříže, popírají Boží milost a ostatní křesťany prohlašují za odpadlíky? Je možné převzít zodpovědnost za to, že nově obrácení lidé budou díky naší nedbalosti a falešné toleranci vyučováni těmto doktrínám? Vezmeme si k srdci četná varování epištol před bludaři nebo se uspokojíme tím, že někdo používá jméno našeho Pána, a to nám bude dostatečným důvodem k tomu, abychom doširoka otevřeli náruč našich ekumenických paží? Budeme následovat některé americké církve, jež přizvaly ke spolupráci Mormony a Boží děti, neboť i oni věří v Ježíše Krista? Avšak pamatujme, že ne každý, kdo říká Kristu Pane, Pane, vejde do Božího království, ale pouze ten kdo činí vůli jeho Otce. Je snad vůlí Boží hlásat do křesťanských denominací evangelium zákonické samospravedlnosti a sektářské výlučnosti? Je Boží vůli popírání Boží milosti? Dá se vše přejít slovy o toleranci? Mgr. Aleš Franc


"Je možná spolupráce s Adventisty?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 12:05:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
skoda, ze se anonym nepodepsal, ale jinak mu moc diky. Vubec jsem si nebyl vedom tohoto textu. Opravdu bych ted rad vedel, zda se onech 40 hlasovatelu, kteri podporili studie AF jako dilka podporujici ten pravy ekumenismus bije do cela a pres prsty nebo jestli si skutecne stoji za tim, ze takhle se ma ekumenismus proste budovat - pres mrtvoly!?



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Lolik v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 15:52:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč myslíš že to je přes mrtvoly. Já tedy chci znát pravdu. To neznamená, že jdu přes mrtvoly. Hele, do mojí rodiny, Myslím tím širší rodinu příbuzenstva, proniklo učeni Whiteové, a začaly dodržovat zákon. Musel jsem se k tomu postavit. Moje příbuzná mi tvrdila, že spasení je skrze dodržovaní soboty a já jí tvrdil že jsem spasen z milosti. Musíš to řešit. Jinak bych se bincal z církve do církve a co z toho. Takhle to máš jednodušší, přečteš si to a víš. Když jsem to já řešil, musel jsem se ptát, hledat v Bibli abych si vytvořil názor.


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 16:00:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
no ja nevim. Me to prijde, ze v tom clanku autor dochazi k zaveru, ze Adventiste veri nejakemu jinemu evangeliu nez ostatni krestane... a pak se jeste da v duchu jeho pristupu prisadit, ze katolici jsou taky mimo a ze lidove cirkve (treba CCE, CSCH) vlastne nevedou k nasledovani Krista, o ortodoxnich cirkvich ani nemluve... urcite je to legitimni pristup, pro biblickeho fundamentalistu, ale kdyz ani charismatici se mu nelibi, kdo zustane?


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Lolik v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 19:10:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je dotaz na správném místě. "Kdo zůstane?" Nevím. Jen vím, že musím oddělovat zrno od plev.


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Pisnicka v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 17:59:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co blbneš tomas15? Plácni se do čela a běž do knihovny. To je přece normální tradiční adventistický učení. Mám známý u adventistů a většina těchto věcí je v jejich tradičním pohledu co vím obsažena. I když v posledních letech tam probíhají hlavně mezi mladýma reflexe a snaha o revizi některých bodů. (viz článek od Effrime tady někde na Granu: Vytvářejí mladí adventisté vlastní adventismus?, nebo tak nějak).

Jo, a jestli to nevíš, tak adventisti vzešli z baptistů a z adventistů vzešli Jehovisti. Takže nějaká vztažnost v učení tam asi bude.

To máte z tý vaší charismatický povrchnosti: krédo nekrédo, konfese nekonfese - adventisti jen světí sobotu místo neděle, jinej rozdíl není, všichni jsme jedna církev, hlavně když máme ruce nad hlavou. A pak se divíte...



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 18:10:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tomášův komentář jsem také příliš nepochopil, protože se mi minimálně většina ze zmíněných nauk adventistů zdála pravdivá a zbytek jsem neznal a nemohl tudíž posoudit.

Ačkoliv nejsem nadšeným zastáncem prací Aleše France a spíš se bojím, že mnohdy zachází příliš daleko, mám za to, že je dobré odhalovat falešná učení a kritizovat nebiblické praktiky. S přílišnou a hlavně veřejnou kritikou konkrétních osob (zejména těch, jež považujeme za své bratří v Kristu) už bychom ale měli být poněkud opatrnější. V tomto konkrétním článku Aleš tento princip neporušil ani náhodou, tak o co jde?



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 18:13:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
většina ze zmíněných nauk adventistů zdála pravdivá

Jelikož toto lze chápat různě, doplňuji: 'pravdivá' ne ve smyslu biblickém, ale ve smyslu, že to tak skutečně vyučují.


]


Filozofie Aleše France (Skóre: 1)
Vložil: Tom v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 00:56:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ve verši, který v závěru článku o Adventistech uvádí AF, se mluví o poznání. Mluví se však o poznání, které máme připojit ke SVÉ víře a ne k víře někoho jiného. O jedno slovo předtím se dále mluví o CTNOSTI a o slovo potom o ZDRŽENLIVOSTI. Pan Franc se urputně snaží druhým vtisknout své poznání, poněkud ovšem přitom zapomíná na ostatní slova verše - na ctnost, zdrženlivost a lásku.

Připadá mi, že se chová jako sám Pán Bůh, který přesně ví, co je a co není správné, co je a co není blud. Jeho sebejistota mě ohromuje. To, nad čím si teologové lámou hlavu století, rozsoudí bez mrknutí oka. A tak dál a dál bojuje proti těm, které Bůh byť nedokonalé přijal za své děti a žaluje na ně před Ním i před světem - a poskytuje krásné svědectví o církvi.

Někdo, kdo většinu svého času věnuje pořádáním literárních honů na své bratry, by se měl zamyslet nad vyvážeností svého ovoce. Ano - biblicky máme rozsuzovat - ale ne SOUDIT druhé. Je přece psáno NESUĎTE, abyste nebyli souzeni. Ono biblické rozsuzování má sloužit pro posuzování učení PRO MĚ SAMOTNÉHO a maximálně pro místní církev, ve které jsem doma. Kdo dává panu Francovi kompetence k odsuzování druhých?
A zajímá ho, co si o jeho díle myslí jeho kazatel, biskup nebo jiní, zcela "obyčejní" bratři v jeho církvi - nebo ho to vůbec nezajímá? Má mu to být jedno? Mnozí na Granu mi odepíší, že asi ano, protože vedoucí v církvi přeci nejsou od Boha a stále by někoho chtěli manipulovat, že?

Neříkám, že Adventisté nebo jakékoli jiné církve mají 100 procentní patent na pravdu, ale to není důvod k jejich odsuzování. I oni jsou totiž dětmi, za které Kristus zemřel. Pan Franc by narozdíl od Krista za Adventisty asi nezemřel.



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 13:07:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ja nevim. je mi z vetsiny vasich reakci mirne smutno. Ja samozrejme vim o podobnosti mezi Adventisty a Jehovisty a nepolemizuju s tim zda AF reprodukuje jejich uceni spravne ci spatne. Jde o jeho zaver. Autor rika - Adventisti veri jinemu evangeliu a formou otazek navrhuje, ze by s nimi nemelo byt ekumenicky spolupracovano. Zde prece nejde o kritiku ktera buduje, ale o kritiku, ktera odsuzuje... Nekdo tady zminil ze mate pratele v one cirkvi, proc jim nezkusite ten clanek poslat a trebas pak publikovat jejich reakci.... treba budou nadseni a reknou jak se jim to strasne libilo, jak je to hezky bratrsky kritizuje a ukazuje jim jak lepe slouzit Panu, uvidime...



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 16:44:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I jdi ty demokrate! Tobě vadí otázky? To už by se člověk ani nemohl zeptat? Jak může existovat diskuse bez otázek? Nebo bys snad nechtěl žádnou diskusi ani připustit? Nebo nechceš, aby v diskusi zazněl hlas AF? A nejsou pro tebe otázky zbytečné? A nedovolil jsem si moc, že jsem nějaké otázky napsal? A připustil by Jan Tleskač diskusi o konfesních důrazech?


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 15:36:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gal 1:6 Divím se, že se od toho, který vás povolal milostí Kristovou, tak rychle odvracíte k jinému evangeliu.
7 Jiné evangelium ovšem není; jsou jen někteří lidé, kteří vás zneklidňují a chtějí evangelium Kristovo obrátit v pravý opak.
8 Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!
9 Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!
10 Jde mi o přízeň u lidí, anebo u Boha? Snažím se zalíbit lidem? Kdybych se stále ještě chtěl líbit lidem, nebyl bych služebníkem Kristovým.
11 Ujišťuji vás, bratří, že evangelium, které jste ode mne slyšeli, není z člověka.
12 Vždyť já jsem je nepřevzal od žádného člověka ani se mu nenaučil od lidí, nýbrž zjevil mi je sám Ježíš Kristus.


O čem tady Pavel mluví? Řekl bych, že vysvětlení nacházíme dále:

2:11 Když pak Petr přišel do Antiochie, postavil jsem se otevřeně proti němu, protože byl zřejmě v neprávu.
12 Nejprve jídal totiž společně s pohany; když však přišli někteří lidé z okolí Jakubova, začal couvat a oddělovat se, protože se bál zastánců obřízky.
13 A spolu s ním se takto pokrytecky chovali i ostatní Židé, takže jejich pokrytectvím se dal strhnout i Barnabáš.
14 Když jsem však viděl, že nejdou přímo za pravdou evangelia, řekl jsem Petrovi přede všemi: "Jestliže ty, který jsi Žid, nedodržuješ mezi námi židovský zákon, jak to, že nutíš pohany, aby ho dodržovali?"
15 My jsme od narození Židé a ne `hříšní pohané´,
16 víme však, že člověk se nestává spravedlivým před Bohem na základě skutků přikázaných zákonem, nýbrž vírou v Krista Ježíše. I my jsme uvěřili v Ježíše Krista, abychom došli spravedlnosti z víry v Krista, a ne ze skutků zákona. Vždyť ze skutků zákona `nebude nikdo ospravedlněn´.


Jakkoliv nejsem nadšený pracemi Aleše France, resp. nejsem zdaleka přesvědčen, že je to bohumilejší služba než třeba vedení Kurzů Alfa a podobně, myslím si, že označit ty, jež káží evangelium spravedlnosti na základě skutků zákona, za kazatele jiného evangelia není až tak zcela od věci.

Bohužel dnes je v církvích rozšířeno tolik nebiblického učení, že by člověk opravdu mohl veškerý svůj čas ukazováním na podobné bludy, ale stejně si myslím, že místo toho, aby byl vyslyšen, tak by byl smeten pod stůl jako fundamentalista, fanatik, netolerantní apod. Původní apoštolská čistota už nemá šanci se do církve vrátit, bohužel. Musíme tedy žít v jisté toleranci a spoléhat se pouze na Boha...

Domnívám se, že otázky v posledním odstavci by svého času klidně mohly zaznít z úst apoštola Pavla. Nebo ne? Možná by byl mnohem razantnější, ale v dnešní době je něco takového nemyslitelné.

Jinou otázkou je, zda faktické informace o učení adventistů jsou pravdivé nebo smyšlené. Diskuze by se podle mě měla ubírat tímto směrem a ne pochybovat o tom, že spolehání se na skutky zákona, svěcení soboty, zříkání se vepřového apod., je rysem jiného evangelia.



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Tom v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 15:39:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě se jen nelíbí, že tato vnitrocírkevní diskuze probíhá před těmi, kteří se chtějí o Bohu dovědět víc, kteří nejsou křesťany a nejspíš je to od jakékoli církve odradí. Když se budu zajímat o Ježíše a křesťanství a otevřu si jako nekřesťan např. sekci Co nás pálí, jaký bude asi výsledek mého hledání? Kritika sama o sobě špatná není, ale neměli bychom ji vést nejprve mezi sebou? Proto jsem psal, že by mě zajímalo, jak se k Francovým studiím staví třeba jeho vlastní, Apoštolská církev? V Bibli stojí, že po lásce poznají křesťany. Myslím, že AF není motivovaný bratrskou láskou, ale nečím jiným.



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 16:56:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ó jak jsi bláhový. Ty si myslíš, že když udržíš špinavé prádlo vlastní církve nebo jiných církví pod pokličkou a snad proto získáš o pár nových křesťanů více, že se vzápětí o tom ve své církvi nedozvědí? Připravíš jim o to větší zklamání, že jsi to před nimi tajil. Nebo se u vás zúčastňují vnitrocírkevní diskuse jenom zasloužilí dlouholetí a prověření (zasvěcení) členové?

A jak si představuješ lásku? Nebo ještě lépe: Kterou lásku preferuješ? Tu tzv. opičí lásku, která zavírá oči nad vším negativním, jen chválí a druhému tím jen škodí? Anebo je to cintání jen další součástí honu na AF? Ble, ble, ble...


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Tom v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 15:48:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé je, že např. v Praze na kurzech Alfa učí Adventisté úplně stejné věci, jako CB či řkc nebo KS (používají úplně stejné video). To mi nesedí vzhledem k tomu, co o nich AF píše. Je možné, že jejich dogmatika je oproti jiným opravdu dost posunutá, pokud je ale PRAXE jednoho konkrétního sboru v souladu se všemi ostatními církvemi, pak nevidím důvod s nimi nespolupracovat.



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 16:59:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není divu. Všem přece jde o nábor nových členů. Novicové se ostatní se doučí až budou získáni. To je celkem rozumná kalkulace.


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Lolik v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 19:43:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé. Píšeš: "pokud je ale PRAXE jednoho konkrétního sboru v souladu se všemi ostatními církvemi". Co se míní tou PRAXÍ. Rád bych to věděl.


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Bany v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 21:38:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)




Jestli chci s někým spolupracovat, měl bych vědět, co učí a taky se jich na to zeptat, mám-li pochybnosti a nějaké informace (nejde jen o adventisty):



Jestli chci s někým spolupracovat, měl bych vědět, co učí a taky se jich na to zeptat, mám-li pochybnosti a nějaké informace (nejde jen o adventisty):
Lukáš 11: 46  On řekl: "I vám zákoníkům běda, neboť zatěžujete lidi břemeny, která nemohou unést, a sami se těch břemen ani jedním svým prstem nedotýkáte.
52  Běda vám zákoníkům, protože jste vzali klíč poznání; sami jste nevešli, a těm, kteří vstoupit chtěli, jste v tom zabránili."

Je třeba rozlišovat mezi slovem, kdy je někdo slabý v otázkách víry a zde je nepříslušné jej soudit či odsoudit. Získal spasení přijetím Pána Ježíše Krista, ale ještě nedospěl k plné svobodě.

Římanům 14:1-14  Slabého ve víře přijímejte, ale ne proto, abyste posuzovali jeho názory. 2  Někdo věří, že může jíst všechno, slabý však jí jen zeleninu. 3  Ten, kdo jí, nechť nezlehčuje toho, kdo nejí, a kdo nejí, nechť nesoudí toho, kdo jí. Vždyť Bůh ho přijal. 4  Kdo jsi ty, že soudíš cizího sluhu? Pro svého pána stojí nebo padá. A on bude stát, neboť Pán je mocen ho postavit. 5  Někdo považuje jeden den za důležitější než druhý, jiný považuje všechny dny za stejně důležité. Každý nechť je plně přesvědčen o tom, jak sám smýšlí. 6  Kdo zachovává určitý den, zachovává jej Pánu. Kdo jí, jí Pánu, neboť děkuje Bohu; a kdo nejí, nejí Pánu a také děkuje Bohu. 7  Nikdo z nás nežije sám sobě a nikdo sám sobě neumírá. 8  Neboť žijeme-li, žijeme Pánu, umíráme-li, umíráme Pánu. Ať tedy žijeme či umíráme, patříme Pánu. 9  Vždyť proto Kristus zemřel a ožil, aby se stal Pánem mrtvých i živých. 10  Ty pak, proč soudíš svého bratra? Nebo i ty, proč zlehčuješ svého bratra? Všichni se přece postavíme před soudnou stolici Boží. 11  Neboť je napsáno: `Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vyzná Bohu chválu.´ 12  Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu. 13  Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak si počínat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu nebo svod. 14  Vím a jsem přesvědčen v Pánu Ježíši, že nic není nečisté samo v sobě; jen tomu, kdo něco pokládá za nečisté, je to nečisté.

Na druhé straně je však důležité zjistit, co kdo tvrdí o Pánu Ježíši Kristu, zda vyznává, že je to Boží Syn, druhá osoba Boha, kdo co vyučuje o spasení !!

Galatským 3:8-15 Písmo předvídalo, že Bůh ospravedlní pohany na základě víry; dopředu oznámilo Abrahamovi: `V tobě budou požehnány všechny národy.´ 9  Takže ti, kdo jsou z víry, docházejí požehnání s věřícím Abrahamem. 10  Neboť všichni ti, kteří jsou ze skutků Zákona, jsou pod prokletím, neboť je napsáno: `Proklet je každý, kdo nezůstává ve všem tom, co je napsáno v knize Zákona, aby to činil.´ 11  Je jasné, že Zákonem není nikdo před Bohem ospravedlňován, neboť `spravedlivý z víry bude živ´. 12  Zákon však není z víry, nýbrž: `Kdo ty věci bude činit, bude v nich živ.´ 13  Kristus nás vykoupil z prokletí Zákona tím, že se stal za nás prokletím, neboť je napsáno: `Proklet je každý, kdo je pověšen na dřevě.´ 14  To proto, aby k pohanům přišlo to Abrahamovo požehnání v Kristu Ježíši a abychom skrze víru přijali zaslíbení Ducha. 15  Bratři, po lidsku pravím: Už potvrzenou závěť člověka nikdo neruší ani k ní nic nepřipojuje.
Opakuji
Galatským 2:16  když víme, že člověk není ospravedlňován ze skutků Zákona, nýbrž skrze víru v Ježíše Krista, i my jsme v Krista Ježíše uvěřili, abychom byli ospravedlněni z víry Kristovy, a ne ze skutků Zákona, protože ze skutků Zákona nebude ospravedlněn žádný člověk.

To je velmi důležité si uvědomit. Mohu milovat člověka, mohu milovat i satanistu, ale nemohu tolerovat, když někdo tvrdí, že je křesťan (Svědkové Jehovovi), ale pouze jediný správný, Ježíš není Bůh, ale pouze člověk či prorok, není věčný život, musíme se chovat dobře a snad se Bůh smiluje. To už nemá s evangeliem nic společného. Pokud i Adventisté sedmého dne nenesou plné evangelium a byla by pravda, co je v článku uvedeno, není důvod k žádné spolupráci. Podobný problém máme přece i s katolíky, když vyznání hříchů je za sedm otčenášů a zdrávasů a někdo se modlí jen k Marii.
Nezaměňujme lásku k člověku s rozsuzováním toho, co lidem nabízí. Vezměte v úvahu slovo
Galatským 1:8-9  Ale i kdybychom vám my, nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám předali, budiž proklet! 9  Jak jsme řekli dříve, i nyní říkám znovu: Jestliže vám někdo zvěstuje jako evangelium něco mimo to, co jste přijali, budiž proklet!

Myslíte si, že Pavel si zde dělá legraci. Nezneužívejme slovo “láska” a “netolerance”.

Marek 9:40-42  Ježíš však řekl:  Vždyť kdo není proti nám, je pro nás. 41  Neboť kdo by vám dal napít číši vody v tom jménu, že jste Kristovi, amen, pravím vám, že určitě nepřijde o svou odměnu." 42  "Ale kdo by svedl k pádu jednoho z těchto maličkých, kteří věří ve mne, bylo by pro něho lepší, kdyby mu byl přivázán velký mlýnský kámen kolem krku a byl hozen do jezera.




Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Lolik v Úterý, 23. prosinec 2003 @ 09:48:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží Slovo je ale tvrdé a nekompromisní. Jestliže někdo chce stavět spolupráci na nějaké lásce, je to špatně. Musíme stavět svou vírů, no a pak také možná spolupráci na Slově Božím - Bibli.


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Ferda v Čtvrtek, 25. prosinec 2003 @ 10:57:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)






Je možná spolupráce s Adventisty




Je
možná spolupráce s Adventisty?


 


Milí
bratři a sestry v Kristu Ježíši .


 


Pane
Mgr.Aleši Franc.Nevím s jakého pramene čerpáte tyto názory a po jaké
spolupráci voláte.Vím však jedno,je mi dvaašedesát a za názory svých
bratří v roce 1844 nejsem zodpovědný.Každá církev má své
zakladatele,kteří upřímně věřili v to, co hlásali.Můj názor je,že
v té době bylo všeobecné poznání takové jaké bylo.A že příchod
Ježíše Krista mnozí neadventiste vypočítávali v každé době a
nikdo jich neodsuzuje i když mnohým to způsobilo nesmírné straty.


 


Jako
církev Adventistů S.D. a já sám jako adventista jsem si vědom toho.že
nejsme dokonalí,naše poznání není neomylné,naše společenství není
bezchybné.Život vnímáme jako dar a jedinečnou příležitost .sdílíme
odpovědnost za náš svět s ostatními,jsme jeho součásti.Vsrdci nosíme
touhu po věčnosti.Žijeme nadějí. Nevydáváme se za zachránce lidstva,ale
snažíme se být všude tam,kde je třeba podat ruku k pomoci.Nemůžeme
zabránit přírodním katastrofám,ale můžeme zmírnit utrpení těch,které
katastrofy postihly.Nejsme s to zastavit války,rasovou nenávist,náboženskou
nesnášenlivost.Bereme vážně Kristova slova:“Berte na sebe břemena jedni
druhých,tak naplníte zákon Kristův.“


 


Věříme
v Boha,Otce všemohoucího,Stvořitele nebe a země.I v Ježíše
Krista,Syna jeho jediného,Pana našeho,jenž se počal z Ducha svatého,narodil
se z Marie Panny,trpěl pod Pontiem Pilátem ,ukřižován umřel i pohřben
jest,sestoupil do pekel,třetího dne vstal z mrtvých,vstoupil na
nebesa,sedí po pravici Boha,Otce všemohoucího,odtud přijde soudit živé i
mrtvé.Věříme v Ducha svatého,svatou církev obecnou,společenství
svatých,odpuštění hříchů,vzkříšení těla a život věčný.Věříme,že
je to Bůh a nikdo jiný,kdo vládne nad světem a Jemu všechno podléhá.Věříme,že
země nevznikla ani náhodou,ani evolučním procesem,ale že byla stvořena
slovem Boha v sedmi dnech tak,jak o tom podává zprávu Bible.Sedmý
den,kterým byla podle svědectví Písma sobota.Bůh odpočinul.I my v sobotu
odpočíváme od všední práce.Vyjadřujeme tím svou víru v Boha Stvořitele,čímž
také následujeme prastarou tradici Božího izraelského lidu neopomíjenou
ani Ježíšem Kristem,ani apoštoly a prvními křesťany.


 


Věříme,že
Bůh dal s lásky pro záchranu člověka svého Syna.O Ježíši věříme,že
je zaslíbeným Mesiášem-Kristem,a tedy Božím synem.V Kristu byl a je Bůh
mezi námi.Věříme,že v Kristu Bůh zřetelně promluvil do našeho světa.Věříme,že
v Kristu se Boží slovo stalo tělem,a proto věříme Ježíši Kristu
jako ztělesněnému Božímu slovu.Jeho,svého Pána,hodláme následovat,neboť
jeho život považujeme za směrodatný a smysluplný.Následováním Ježíše
Krista se stáváme lidmi podle Božího přání a Božího obrazu.Ježíš se
stal jedním z nás,sloužil nám,ponížil se,abychom dobře porozuměli
tomu,jak máme na zemi žít a co po nás Bůh žádá.


 


Věříme,že
Ježíš vstoupil na nebesa tak,jako starozákonní velekněz vstupoval do
svatyně,protože pozemská starozákonní svatyně byla toho předobrazem.Proto
věříme,že Kristus,náš velekněz je v nebesích,smířil nás s Otcem,sedí
po pravici Boha a za nás se přimlouvá-jen on sám.


 


Očekávaní
Kristova návratu patří spolu s důkazem na Boží stvořitelskou roli k základním
vyznavačským rysům Církve a.s.d.Věříme,že spolu s Jeho návratem
vyvrcholí Boží soud,a tak ukončí vzpouru,kterou proti Bohu vede ďábel.


 


Věříme
tedy,že žijeme již dnes z Božího odpuštění a že náš budoucí život
je určen pouze skutečnosti,že nás Bůh miluje.Nazýváme to spasením z milosti.Společenství
takových lidí pak nazýváme společenstvím ospravedlněných hříšníků.Spravedlnost
od Boha dostáváme darem,zdarma.Nový život /spasení/není podmíněn naším
náboženským výkonem ani zásluhami.Milost,kterou přijímáme,nás však
proměňuje.Věříme v ospravedlnění z víry v Boha,a proto se
hlásíme k dědictví české i světové reformace .


Očekáváme
Novou zem,kterou Bůh pro nás připravil v nebesích,a na kterou se těšili
už naši předkové,kteří prohlašovali,že jsou zde jen příchozí a hosté.Podle
apod.Petra tato naše zem zanikne.


Knihy
sestry Ellen Whiteové nejsou podmínkou spaseni.Jen pomáhají lidem se
orientovat ve světě a zpřístupňuje lidem Boží slovo. 



 


Co
se tyče Izraele a jeho vyvolení jen pár vět.Mnozí podlehli křesťanskému
triumfalismu.Musíme připustit,že Zakladatelem křesťanství byl Žid.Nejvýznamnějším
křesťanským teologem byl Žid. Prvními tradenty Ježíšovy zvěsti byli Žide.Po
Letnících vzniklá církev byla židovská.Prvních dvanáct biskupu byli Židé.Tam
jsou naše kořeny ať se to komu líbí nebo nelíbí.Přezírat to a nechovat
se k naším starším bratrům alespoň uctivě,znamená podřezávat si
pod sebou větev.


Křesťanský
triumfalismu,upírající Židům nároky na spasení a vyvolení aby si lépe
mohl přivlastnit sám ukazuje na zaujatost a antisemitské interpretace
Bible.Na příklady nemusíme chodit daleko,kdy za války visely na modlitebnách
cedule:“Židům vstup zakázán.“To děla věrohodnosti křesťanství jak
mezi Židy tak mezi pohany,medvědí službu.Řekne-li Ježíš pohance“spasení
z Židů jest,neoznačuje tím Židy za spasitele,ale protestuje proti běžné
nenávisti a nám říká,že o našem spasení bude rozhodovat i to,nakolik
spasení přejeme či upíráme svým bližním.


 


P.S.
Co
je to za ducha,který poznal učení cirkve,odcházeje pomlouva ty ze kterých
vyšel?
Nikdo
netvrdi,že budeme soudit Boha...že s Krista se stal Otec...čím více masakru
tím více ma Bůh šanci na vítězství...že spolu zemřeli Otec a
Syn...nejsme špičkou reformace... a o sobotě toho už na křesťanském webu
bylo napsáno dost.Jen tvrdím,že dnes má každý právo se rozhodnout zda
bude světit sobotu nebo neděli a má na výběr i křesťanskou společnost.
Vím
však,že žádná reformace nemá zásluhu na tom,že se změnila sobota na neděli.Na
tom má zásluhu jen Katolická církev,která se k tomu hlási a vyčita
ostatnim,že to převzali od ni.
Žijme
tak abychom nežili v pýše dělajíce zázraky atd.a neslyšeli ta hrozná
slova"neznám vás,odejděte ode mne činitele nepravosti".
S
láskou....................Ferda
 
.






]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Danica v Sobota, 27. prosinec 2003 @ 09:05:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konečne!!! Mám z tvojej reakcie radosť! Vždy ju mám, keď sa na lži zo štvrtej ruky odpovie pravdou z prvej ruky. Dúfam, že to niektorým súrodencom pomôže dostať sa z hriechu súdenia a šírenia pomlúv. A to aj napriek tomu, že na tomto mieste krásne platí, že kto chce psa biť, palicu si nájde...

Prajem vám všetkým, ale teraz hlavne adventistom, veľa Božieho požehnania. Veď sa raz ukáže, koho Pán nielenže spozná, ale ho bude korunovať a dá mu vládnuť (zatiaľ to nevie nikto, ani pán Franc, ani iní jeho obdivovatelia).

Prajem si, aby tí, ktorí šíria klamstvá, poznali bezpodmienečnú Božiu lásku a aby to bola ona, ktorá ich bude viesť v ďalšom živote. Aby ostatní (aj tí poblúdení) po ich láske spoznali, kam títo ľudia patria. Aby sme si poblúdených a neveriacich získali vľúdnymi slovami.

Nemohli by sme už konečne prestať nadávať na bludárov, Jehovistov, protestantov, katolíkov, charizmatikov, satanistov, muslimov, vládu, Klausa, tunelárov a mafiu? Naozaj musíme stále oslavovať skutky diabla, čo robí vo svete, ale aj medzi nami kresťanmi? Nemohli by sme radšej vyhlasovať skutky, ktoré robí Boh? Správ o diele satana je dosť v masmédách. Buďme iní! (Či ako to je s tou soľou a svetlom?)


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Lolik v Sobota, 27. prosinec 2003 @ 22:49:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že tady nikdo nikoho nechce bít, ani nikomu nadávat. Jsem velmi vděčný, že na tomto serveru je možné získat informace o všem možném z křesťanského světa. Každý z nás křesťanů ví, že mezi denominacemi jsou rozdíly. Ale jaké, to už tolik ve známosti není. Já jsem třeba do teď věděl o CASD pouze to, že světí sobotu, že nejí maso, a že vyhlíží druhý Kristův příchod. Toť vše. Ještě jsem zaregistroval jméno EW. Já jsem rád že se mohu dozvědět něco více. CSAD mi tyto informace posktne buď zaujatě (to je ale normální), nebo vůbec.
To, že tyto informace přínese A. Franc přece není důležité, a navíc to přeci vůbec neznamená žádný hon na čarodějnice, nebo někoho předělat k obrazu svému. Doháje, kde to jsme? Nejsme přece ve středověku, abychom upálili adventisty, nebo charizmatiky na hranici. Jsme v 21. století. Měla by existovata nějaká pluralita názorů.
Já pár lidí od adventistů znám, a nepociťuji žádnou nenávist.
Já nechci jednobarevné křesťanství, schováné za nějakou "lásku", Já nechci aby mně někdo získával do této jednobarevné armády. Já chci jít za Kristem, chci hledat pravdu. Tu lze najít v Bibli. No a občas je potřeba se porozhlédnout okolo sebe jak to dělají ostatní, a poučit se z toho.


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Neděle, 28. prosinec 2003 @ 21:38:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Danico, Danico, slepá vášeň ti zaslepila oči. Na tvém místě bych se tak neradoval. Milý Ferda, kterého mám rád i přes věroučné rozdíly, nám tady vzkazuje, že se adventistické vyznání mění, nicméně, některé věci z článku AF potvrzuje:

- "za názory svých
bratří v roce 1844 nejsem zodpovědný.Každá církev má své
zakladatele,kteří upřímně věřili v to, co hlásali.Můj názor je,že
v té době bylo všeobecné poznání takové jaké bylo." - To, žel jen potvrzuje, že AF se zřejmě nemýlí ani v detailech. Velmi zajímavé je, že dnešní adventisté se od adventistických základů zřejmě odchylují směrem k ostatním křesťanským vyznáním.

Ostatní detaily už rozebírat nebudu, ale našly by se. A to je jen svědectví jednoho bratra adventisty. Jaké věci by přinesla svšdectví dalších...

Takže svědectví milého Ferdy spíše dává AF v některých věcech za pravdu, v jiných vyznává odlišnou víru od zakladatelů adventismu. Rozhodně to však Danico není bič Boží, kterým bys tak ráda zmrskala nenáviděného bratra Aleše France. :-)



]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Danica v Pondělí, 29. prosinec 2003 @ 13:07:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže všetci majú pravdu o adventistoch, iba oni sami nie. Že Ferda priznáva, že jeho cirkev mala svojho času divné dôrazy, vidím ako dôkaz toho, že nie je nejaký sektár alebo fanatik, ako sa to snažia niektorí podsunúť (a vieš, že som sa práve dnes stretla s reakciou, že nemáme čo adventistov nazývať bratmi? Na základe čoho to dotyčný vyvodil? Článku p. France?) a že je schopný sebareflexie. Zatiaľ som nevidela cirkev, ktorá by nemala z pohľadu iných, či dokonca aj vlastných, divné dôrazy. Mnohé, hlavne staršie cirkvi majú za sebou dokonca tragické omyly a slušní ľudia sa preto do nich nenavážajú. Považujem za trapné vyčítať napríklad katolíkovi križiacke výpravy. Môžem katolíkom vyčítať modloslužbu a ducharinu, ale nebudem, lebo by im to asi veľmi nepomohlo, iba čo by som im bola kameňom úrazu pre nenávisť a zatvrdenie. A poznám medzi nimi mnoho takých, ktorí úprimne milujú Pána Ježiša a majú s ním osobný vzťah. Preto som ochotná prekusnúť aj Pannu Máriu, napriek tomu, že sa mi pri tom niekedy potia zuby.

S niekoľkými takými adventistami som mala tiež tú česť. Nech si jedia čo chcú, chodia do kostola pre mňa-za mňa aj vo štvrtok, jedno viem: všetci tí adventisti, ktorých poznám, veria v to, čo vyhlasujú katolíci aj protestanti ako svoje krédo. A hlavne majú vzťah s Ježišom Kristom a pokánie považujú za svoj životný štýl.

Ak niekto volá po mnohofarebnosti v cirkvi, mal by nechať adventistov adventistami, tradičných tradičnými, charizmatikov charizmatikmi a katolíkov katolíkmi. Jednofarebnosť je totiž tvorená nenávisťou voči všetkému, čo je iné ako my a snahou "napraviť ich" (týmto odpovedám na reakciu vloženú pred tvojou). Kto má na to právo? Kto je neomylný? Čo je vlastne účelom článkov typu toho, o ktorom diskutujeme? Čo je cieľom vašich diskusných príspevkov? Komu nimi pomôžete? Adventistom? Bohu? Sebe?

Povedz mi, do akej cirkvi chodíš ty, a ja ti poviem, aké hlúposti urobila a robí tvoja cirkev. Prípadne pridám, čo všetko som počula od kde koho. Hlavne od tých, čo majú z tvojej cirkvi nejaký mindrák. A keby si sa chcel brániť, poviem, že to tvrdíš iba ty sám (čo na tom, že ako normálny člen cirkvi veríš zhruba tomu, čomu verí celá cirkev?) Takže na základe toho, že priznávaš, že vaša cirkev nie je úplne dokonalá, je pravdou to, čo som počula od niekoho, koho som ani nevidela, že vlastne ani nie ste kresťania.

Toto bola, samozrejme nadsázka. Ale myslím, že adventisti sú v podobnej pozícii.

Prepáč, ale čo sa týka vierovyznania adventistov, budem veriť adventistom. O tom, čomu veria komunisti, si prečítam v stanovách komunistickej strany, prípadne sa spýtam komunistu. Keď ti budem tvrdiť, že tvoja sestra je šľapka, týra svoje deti, kradne v obchode a za chvíľu zomrie na AIDS, to mi len tak uveríš? A na základe toho to budeš vykladať všetkým jej známym a kolegom? A keď ti ona povie, že to nie je pravda, povieš, že to tvrdí len ona namiesto toho, aby sa trochu mrkol na to, ako žije, strávil čas s jej deťmi, manželom a spýtal sa jej lekára?

PS. Ferda nevzkazuje, že sa adventistické vierovyznanie mení. Iba povedal, že pred 150 rokmi nie všetko, čomu verili, bolo košer. Ktorí kresťania sú schopní toto povedať nielen o svojej cirkvi, ale aj o nejakom období svojho života s Pánom? Netvrdím, že všetko viem a že sa nemôžem mýliť (vďaka tomu rastiem a môžem s kľudným svedomím povedať, že nie všetko, čo som si kedysi myslela, bolo úplne v poriadku, že som sa, možno na rozdiel od iných, niekam posunula a niečo naučila). Možno sa naozaj ukáže, že adventisti nie sú kresťania. Ale zatiaľ to nikto nedokázal, ani p. Franc nie. A myslím, že to nie je dôležité. Pán je ten, ktorý rozsudzuje a dopúšťa, aby kúkoľ rástol spolu s pšenicou. Prečo sa nesťažujete priamo Jemu? Veď On je Pán. Dopustil to. Možno, s tým na vaše prímluvy niečo urobí. Určite má moc urobiť viac, ako p. Franc svojimi článkami. Ktorého ako tvrdíš, "nenávidím" a chcela by som ho zmrskať bičom Božím. Zamysli sa nad tým, kto tu stojí v roli žalobcu, obžalovaného a obhajcu. A teda kto koho nenávidí. Mne p. Franc nijako neublížil, ale nechcem mať nič spoločné s duchom toho, ktorý žaluje na svätých. A prípadne aj na nesvätých. To by som radila aj tebe a panu Francovi. Viem, aká je moja rola, keď vidím, že je niečo blbé. Viem, že aj ja som zodpovedná za to, čo sa zhromažďuje pred trónom Toho, ktorý ma stvoril a zachránil: či to budú pomluvy alebo prímluvy. Čo sa zhromažďuje od tých, ktorí za každú cenu do nemoty diskutujú o "pravde", ktorú sa aj tak na zemi úplne nedozvedia...?


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Pisnicka v Úterý, 30. prosinec 2003 @ 20:51:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Danico,

jestli jsem ti dobře porozuměla, máme se podle tebe raději přetvařovat před jinými křesťany (např. katolíky, charismatiky) a se spocenými zuby překousávat i důrazy, které odmítáme a přitom se tvářit, že jsme jednotní a rozdíly neexistují? Není to faleš, přetvářka a farizejství? Lze s takovou taktikou chodit v pravdě?

Ty věříš, že bratr Aleš Franc je posedlý démonem žaloby na svatých a nesvatých?

A považuješ bratry adventisty za koukol mezi pšenicí?

A proč nazýváš bratra Aleše France pánom a ne bratrem? Je také koukoulem? A nebylo by lépe se za něj přimlouvat než na něj žalovat a pomlouvat ho?


]


Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Krytyk v Pondělí, 26. leden 2004 @ 10:29:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukám, že je to pěkná sprosťárna od Anonyma i od vás ostatních, kteří děláte závěry z části vytržené ze souvislosti a ani jste tu studii nečetli. Ještě, že sem autor nakonec tu studii poslal celou. Nejdřív si to Danico a ostatní přečtěte a pak fundovaně diskutujte. Tady převládají jenom emoce a povšechné představy o učení CASD.



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Pondělí, 26. leden 2004 @ 15:36:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
rozhodne nesouhlasim! Anonym se podle meho nazoru neprovinil nicim jinym nez ze zustal anonymem. Predklada jak odkaz na celou praci, tak i jasne rika, ze zaslal toliko zaverecnou cast textu AF. Cili, zajemci meli moznost se s celym textem bez problemu seznamit. Jinymi slovy, sprostaren se nedopustil, sprostarnou je spis obvinovat ho ze sprostaren:)


]


Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy