Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429573, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 630 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116496747
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo
Vloženo Úterý, 02. říjen 2012 @ 10:24:47 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal unshaken

Přestože se vroucně modlil, anděl Páně v noci ani nikdy jindy neotevřel dveře vězení a nevyvedl ho ven (Skutky 5:19). Žádná brána vězení se neotevřela a kdyby se jen ke stráži přiblížil, bez váhání by ho zastřelila (Skutky 12:10). Přesto dál zvěstoval a učil, alespoň své spoluvězně. Žádný zázrak se nestal, i když v něj doufal a pevně věřil v Boží ochranu, když si opakoval Žalm 34:20: „Mnoho zla doléhá na spravedlivého, Hospodin ho však ze všeho vysvobodí.“ Neochraňoval, nevysvobodil. A ještě k tomu, když již se rozjasňovala naděje na brzké vysvobození, přišel dozorce koncentračního tábora a vyvedl ho na popraviště.

Zůstala po něm věta, jejíž význam již nestačil rozvést:

Bůh nám dává vědět, že musíme žít, jako bychom se bez něho mohli obejít.


V úvodu jsem si dovolil vžít se do velkého filozofa a teologa Dietricha Bonhoeffera. Přestože jeho nedokončená myšlenka, uvedená v citaci, oslovila po válce mnoho evangelikálních křesťanů, byla většinou jich samých záhy odvržená. Domnívám se, že důvodem odklonu od ní bylo zapomnění na hrůzy světové války a nově vzniklý falešný pocit, že nám se nic takového nemůže v civilizovaných kulturách stát.

Nicméně Písmo nás nenechává na pochybách, že když budeme Boha prosit a přitom věřit, že Bůh naše prosby splní (viz třeba Křesťanská nedověra ). Jenže zkušenosti života jsou většinou opačné, ať věříme jak chceme, málokdy se něco stane. Většinou dojdeme k poznání, že Bůh mlčí a na naše prosby nereaguje. Pokud bychom za sebou neměli zkušenost s obrácením, vlastní proměnou a přebohatými dary lásky (agapé), tak bychom se docela dobře mohli stát deisty, tj. vyznavači Boha, který vše kdysi stvořil a nyní své stvoření nechává na pospas samo sobě.

Proč náš Bůh nečiní na naše prosby zázraky uzdravování, nenechá nás přenášet hory a schnout fíkovníky? I já jsem hledal odpovědi (Milosrdný Bůh , Bůh se obhajuje sám ). Bůh vyslyšel moje volání a dal mi další poznání.

Ptám se však našeho Boha: Je to pravé poznání, a pokud je, jaké poznání přijde po něm? To bude muset být něco úžasného!

Náš Bože, Ty jsi nám však jasně řekl, když zástupy hladověly: „Dejte vy jim jíst!“ (Marek 6:37). Káral jsi nás, když byla kolem nás bouře „Proč jste ustrašení, ještě nemáte víru?“ (Marek 4:40). A když jsme nemohli uzdravit, dokonce jsi nás nazval „pokolení nevěřící“. (Marek 9:19). Uschlým fíkovníkem jsi nám jasně ukázal, že vše zmůžeme svou vírou a modlitbou, i přenášení hor (Marek 11:22-24). Jasně jsi nám řekl, vy máte bdít, chodit po vodě, být světlem, odpouštět, zvěstovat evangelium. Nikdy jsi nám neřekl, že to za nás má udělat někdo jiný. A dal jsi nám k tomu poznání a moc.

My jsme ale nepochopili snad vůbec nic. Namísto, abychom konali mocí, kterou jsi nám dal, vysíláme k Tobě, náš Bože, plačtivé prosby „udělej to a to“, nebo „zachraň nás“. Ale Ty jsi nám dal jasně na vědomí: Máte přece ode mne moc, čiňte tak sami!.

Ale jak se máme vypořádat s tím, že zázraky se nedějí, neuzdravujeme se zázračně a pokud se máme rozhodnout, zda vzít lék předepsaný lékařem, tak ho vezmeme, neboť ty sám nás neuzdravíš? To máme brát jako Jobovy pohromy? Vždyť my jsme jinde, než starozákonní Job. Nám nestačí, když řekneš: „Jobe, co je ti po mých úradcích, kdo jsi ty a kdo jsem Já, že mé úradky kritizuješ?“ To my, náš Bože a nebeský Otče, nemůžeme přijmout, my víme o Tvé lásce, která Ti nedovolí, aby ses nad nás vyvyšoval jako my, když bychom se chtěli vyvyšovat nad mravencem, jako Ty nad Jobem.

Zase jsme nic nepochopili. Ty na nás dopouštíš všechno to zlo, co tento svět zplodil (viz Milosrdný Bůh ). Ale sám jsi nám dal na vědomí svým příkladem, že radši na vlastní kůži to naše zlo poznáš a přijmeš na svých bedrech (viz Bůh se obhajuje sám ), než by jsi již v této době vyřkl konečný a svrchovaný soud. Nevyřkl jsi ho v ráji a raději jsi přijal náš úděl a utrpení v těle, než by jsi nás zatratil. Tvá láska je nekonečná. Ale my jsme nepochopili vůbec nic a neustále se dožadujeme jen dobrých a příjemných darů.

Nepochopili jsme, že Ty sám s námi v našich bolestech stojíš, Ty sám na sebe bereš naše bolesti a říkáš nám tím naprosto zřetelně, jak se máme chovat, abychom se přiblížili Tvému obrazu. Máme vše přijmout, jako jsi to přijal i Ty.

Jako Ty k nám máš lásku, jako Ty ses obětoval, jako Ty jsi trpěl, tak to je Tvůj skutečný obraz, ke kterému jsi svůj lid stvořil. Ano, přijali jsem Tvou oběť, s Tebou jsme byli ukřižováni, s Tebou jsme byli vzkříšeni do nového života, s Tebou máme vystoupit na nebesa a přijmout dědictví, které nám, jako Božím dětem, náleží. A být Tvým obrazem, přijmout, že se máme sklonit s láskou i my a přijmout pečeť Božích synů nejenom v radostech, ale i v utrpení a bolestech. Jen tak se staneme Tvým skutečným obrazem. Budeme jednat mocí Božích dětí, kterou jsi nám svěřil, jednat sami mocí, kterou od Tebe máme. A ne se neustále plačtivě doprošovat, aby jsi za nás udělal to, k čemu jsi nás vybavil. Ačkoliv se nám to nelíbí, jako Boží dědicové připodobnění ke svému vzoru, musíme zapomenout na proklamace o vítězstvích a přijmout „z milující lásky vyvěrající Boží bezmoc a utrpení“ (citace v uvozovkách: D. Bonhoeffer).

Na závěr bych chtěl v úvodu uvedený výrok Dietricha Bonhoeffera trochu parafrázovat v souladu s jeho myšlenkami:

Věřit v Boha, ale jednat tak, jako by na našem místě jednal Ježíš Kristus.

Amen.

O Dietrichu Bonhoefferovi třeba na http://blisty.cz/art/41155.html

"Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 02. říjen 2012 @ 16:14:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpočinutí věčné dej mu ó Pane a světlo věčné ať mu svítí. Ať odpočívá ve svatém pokoji. Amen.
O tomto kazateli slyším poprvé a bylo mi divné proč by zrovna na blistech které mi připadají silně protikřesťanské připomínali křesťanského mučedníka. Myslím že jsem to pochopil z toho článku, který pochopitelně nenapsal pan Bonhoeffer ale jakýsi student filozofie. Rozumím tomu tak že ho bere spíš jako filozofa než jako kazatele a poukazuje na to že se údajně rozešel s protestantskou církví, která se údajně zapletla a zkompromitovala s hitlerovým režimem. Nějaké jiné myšlenky a poselství jsem tam nenašel.
Což je v souladu se soudobým trendem boje proti všem církvím a lidem dobré vůle. Tak aby se pokud možno v Kristově jménu nesešli ani dva nebo tři. Aby každý  zůstal jako osamocená ovce mezi vlky která by žila jen tak dlouho dokud by škodila stádu. Možná to nějakým způsobem souvisí i s volbami a se snahou znova ukrást majetek církví a přesvědčit nás že jsme se okradli navzájem.



Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 03. říjen 2012 @ 21:56:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku,

pokud Bohoeffera neznáš, často z něho citují v pořadu Kořeny (viz archiv ČRo).

Když jsi napsal

"Což je v souladu se soudobým trendem boje proti všem církvím a lidem dobré vůle. Tak aby se pokud možno v Kristově jménu nesešli ani dva nebo tři. Aby každý  zůstal jako osamocená ovce mezi vlky která by žila jen tak dlouho, dokud by škodila stádu. Možná to nějakým způsobem souvisí i s volbami a se snahou znova ukrást majetek církví a přesvědčit nás že jsme se okradli navzájem."

Vyjma Tvé nesmírné logiky ("osamocená ovce škodící stádu" - když je osamocená, jak může škodit stádu, když v něm není nebo "nějakým způsobem to souuvisí s volbami" - když článek v Br. listech je z 11.6.2008!) z Tvého vyjádření vyplývá, že se asi nikdy pořádně nevyspíš a neustále strachuješ, neboť i pod postelí jistě kuje proti Tobě a Tvé svatosti pikle nějaký ten satanáš. Divím se, že můžeš vyjít na ulici, vždyť máš kolem sebe jen vlky a osamocené ovce, které škodí stádu.

Je mi však upřímě líto, že jsi z článku nepochopil ani zbla. Neboť D. Bonhoeffer je citován převážně katolíky, nejspíš proto, že vyzdvihuje skutky.



]


Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 04. říjen 2012 @ 06:09:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Diskutovat s unshakenem (nematemne)  o Bonhoefferovi nemám zájem, už když vidím napsanou takovou hloupost, že tento kazatel vyzdvihuje skutky. 

A k tomu odkazu na BL.

Je cool vše zpochybňovat, pro některé je to životní cesta, směřování. Ale Bůh Stvořil tohoto světa, Pán všemohoucí a vševědoucí není myšlenka, o které lze vést filozofické disputace dokazovat, či vyvracet, jestli je či není Stvořietelem, jestli je či není Páne světa, Tyto disputace vždy dřív nebo později zavedou člověka do slepé uličky.  Je to  smutné, je to pošpiněním památky pastora Bonhoeffera,  že  David Pěcha  použil myšlenky tohoto odvážného pastora ke svému experimentování a pochybování o Boží všemocnosti a vševědoucnosti.

David Pěcha, komunistický extremista rok po napsání článku tohoto článku z roku 2008 skočil z okna. 

(dohledala jsem si to na googlu, když jsem si článek dočetla, nebyla jsem tou tragedii vůbec překvapena, znám více takových případu, slepého směřování)

rive


]


Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 04. říjen 2012 @ 20:47:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtěl bych, aby se mi to jen zdálo.

Bonhoeffer je sám zosobněným příkladem konání (skutků) proti zlu, včetně zla perzonifikovaného.

Co se týká autora filozofického pojednání, je jedno, jako i u všech jiných autorů, kteří předkládají nějakou myšlenku, jaký byl jeho osobní život, ale jen zkoumat to, jakým duchem píše a jaké myšlenky vyjádřil. Když už kritika, tak kritikovi patří uvést argumenty, které vyvracejí autorovy myšlenky. U křesťanů samozřejmě argumenty na základě Písma.

Článek Davida Pěchy o D.B. ve své stručnost docela přesně vystihl Bohoefferovo poznání theodicey. Že z toho poznání vyplývá, že Bůh nejedná, kde by podle našeho očekávání jednat měl, je jen logickým důsledkem chápání Boha milujícího a spoluúčastného na utrpení člověka. Že se nám to nelíbí, to je věc úplně jiná a Bonhoeffer dobře pochopil, že setrvání v líbivém pojetí křesťanství, kde Bůh všechno vykoná, je jen infantilní nedozrálost a strkání hlavy do písku. Ostatně, k této myšlence David Pěcha cituje i poznání Martina Bubera.

Kdyby jsi rive odhodila svou neskrývanou nenávist ke všemu, co se ti osobně nezamlouvá a přečetla sis můj článek, který v několika větách o této hutné stravě pojednává, vyvarovala by jsi se nenávistných hloupostí, které svěřuješ archivu tohoto webu. Třeba někdy vyrosteš, budu se k tomu za tebe modlit s láskou. Tu lze od Boha vždy dostat, dokonce bez čekání, to mohu svědecky potvrdit. I tady a teď.

Na závěr ti však ocituji všeobecně známé skutečnosti, aby jsi se toho, dospěješ-li, vyvarovala:

Jen ubožáci se snižují k osobnímu napadání, jen myšlenkově ubozí lidé vezmou jako argument osobu autora, jen ubožáci autory soudí, jako by byli na místě Boha. Co je čeká, to by na tomto webu měl vědět každý.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 05. říjen 2012 @ 04:58:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:))) Verba movent, exempla trahunt.

hmm, když není důležitý osobní život, tak proč máš  tedy potřebu mě a poutnicka řešit ??, zkus nebrat "jako argument osobu" 

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 05. říjen 2012 @ 04:58:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:))) Verba movent, exempla trahunt.

hmm, když není důležitý osobní život, tak proč máš  tedy potřebu mě a poutnicka řešit ??, zkus nebrat "jako argument osobu" 

rive


]


Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 05. říjen 2012 @ 18:45:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Diskutovat s unshakenem (nematemne)  o Bonhoefferovi nemám zájem....

    Já jsem ještě diskutovat nezačal a ani jsem nechtěl, ale když jsi mne zmínila. :-) Od Bonhoeffera jsem četl jednu knihu před desítkami let. Jelikož je to tak dávno nemohu soudit. A co ty, víš o něm něco? Co myslíš, byl to upřímný člověk?
    Jak mám rozumět tomuto tvému slovu:

....už když vidím napsanou takovou hloupost, že tento kazatel vyzdvihuje skutky....

    Myslela jsi to nějak takto:
1. že někdo napsal hloupost o Bonhoefferovi.
2. že Bonhoeffer napsal hloupost.

    Který bod platí? Mám za to, že jsi myslela ten první bod. Chci to jen pro upřesnění.

P.S. Myslíš si, že já a unshaken jsme jeden člověk? Pokud ano, obrať se na správce tohoto serveru, oni by tě mohli vyvést z omylu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 06. říjen 2012 @ 09:12:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tou hlouposti o D. Bonhoefferovi (DB) jsme si to s unshakenem vyjasnili, již mi odepsal, jak to myslel. Mně neseděla ta ironie, a kontext. Samozřejmě D.B. zdůrazňoval odpovědný život před Bohem, posvěcený. To není žádná hloupost, to je důsledek jeho hluboké bázně před Bohem, moudrosti.

Líbí se mi tvůj dotaz v tom dnešním světě plném géniů, cyniků, těch, kdo pohrdají lidmi,světě rafinovaných taktiků, je dotaz na upřímnost prostých, jednoduchých, přímých lidí velmi vzácná. 

Když tedy je  řeč o tom, co je či není hloupé, když už je řeč o prostém a upřímném člověku, tak si dovolím jednu vsuvku k výše napsanému komentáři unse.:
Proti hlouposti jsme bezbranní, argumenty nepůsobí. A musím říct, že hlouposti se na gs vede dobře. Boj s hloupostí je jedna velká marnost, nemá to smysl, už proto lehké nebezpečí, že se sami můžeme stát hlupákem, a to hlupákem na entou. 

A to hlavně proto silné, neodolatelné pokušení, a to „je pohrdání lidmi“. Kdo si dokáže být upřímný sobě samému?, hmm tak často zjistí o sobě hořce úsměvnou pravdu, že vlastně nic z toho čím pohrdáme v druhém člověku, není docela cizí ani nám. Všichni prožíváme nějaké slabosti, určitě nám v boji s tímto pokušení vlastní sebereflexe pomáhá. Kéž je  k nám upřímnost k sobě samým dostatečně nemilosrdná, abychom odložili hlupáctví a stali se přímými.  Je to každodenní boj, který někdy více jindy méně úspěšně vyhráváme. Upřímnost k sobě je cesta. 

Unshaken je již dál, také nabízí cestu, jak s pohrdáním druhými bojovat, a to že se bude za mě s láskou modlit. Modlitba s láskou za druhé má velkou moc, už jen pro ten účinek, že určitě ve velmi krátké době se změní náš postoj k tomu, za něhož tak upřímně lkáme. 

rive

P.S.  Tvé PS je blbost, neboť si myslím, že by provozovatelé toho serveru neměli sdělovat osobní údaje cizí osobě. Takže se o to ani nepokouším. Je pro mě zvláštní, proč tuhle hloupost opakuješ. Mě by nenapadla. Protože alespoň trochu důvěry k provozovatelům mám, že by se k tomu nepropůjčili,aby mi sdělovali nějaké skutečnosti o zdejších  nickách". : )))Teď kecám, žádnou důvěru k nim nemám. Co se týče virtuálního světa, nejsem určitě naivní, a již z principu jsem silně nedůvěřivá k anonymnímu provozovateli stránek. Žádné konkrétní – hmatatelné jméno – adresa a jiné a jiné. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 06. říjen 2012 @ 09:27:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
P.S.  Tvé PS je blbost, neboť si myslím, že by provozovatelé toho serveru neměli sdělovat osobní údaje cizí osobě. 

To si nemyslím. Provozovatele o mé osobě nemusí říct ani slovo. Stačí, když ti sdělí, že nejsem s unshakenem jedná osoba. Myslím, že to v jejích moci je. A to s osobními údaji nemá nic společného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 06. říjen 2012 @ 10:12:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....A to s osobními údaji nemá nic společného.
....a pokud snad něco ano, tak já jím v této věci dávám pravomoc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 06. říjen 2012 @ 12:23:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle.

Také čekám zda se dočkáš i přímé odpovědi,nebo omluvy.Ono v tom dnešním světě ,jak píše sama rive:  "plném géniů, cyniků, těch, kdo pohrdají lidmi,světě rafinovaných taktiků". Nezbývá než nastavit druhou... a jít dál. 

v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 06. říjen 2012 @ 17:43:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sorry, ještě se do toho připletl vlastik, hmm pánové, ale nechci se již zaplétat, sorry ale na to nemám zrovna teď tu správnou náladu. Naspala jsem o sobě dost, co si uvědomuji, víc se mi to nechce rozvádět.   Nematemne mi napsal info, že není uns, to jsem určitě nepřehlédla, to mi stačí, to s těmi správci je: )))  blbost ( z mého pohledu!!) 

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 06. říjen 2012 @ 18:20:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také sorry a poho rive.:-)
Tomu, že nemáš náladu vžít se do nedokončené myšlenky do velkého filozofa a teologa Dietricha Bonhoeffera,
naprosto rozumím. Nejsi jistě sama. :-))  A debata o nicku a správcích je také o ničem.Nechme toho a buďme v pokoji.v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 06. říjen 2012 @ 18:45:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to nemám náladu bylo směrem k tomu, že jsem cítila, že mám právo se bránit, a nechce se mi za to omlouvat, a s nematemne i unsem jsem si to vyjasnila.

Ale jinak DB mě uchvacuje. Je pro mě velmi srozumitelný a blízký svými postoji!!

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho neb (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 07. říjen 2012 @ 14:03:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V pořádku rive.

Osobně filozofy nečtu a nestuduji, ušetřím si tím spoustu nervů i času.Nechci být však výlučný a nikoho odsuzovat za to,koho, a co čte.

Chvála Bohu jistě také vím, že jsme pro Kristovu lásku na tomto světě, vydáni jako ovce určené na porážku. Přímo na smtr (těla). Je to prostě tak, stačí když zabrosíme také do historie.

Mě se jen líbí  Nematemneho upřímnost upozornit a ukázat v nadpisu těm,kdo se hlásí ke křesťanství, něco jako " císařovy nové šaty".
 
Myslím tedy ,že i pro ty Jeho nejutištěnější ovce ze stáda není možné ,aby žily tak ,jako by pastýř nebyl.(jako by Ho nebylo). Vždyť On sám je vodí a pase svou vlídností i něžností.A každá jeho ovce přece slyší pastýřův hlas,neboť je volá jménem a vyvádí je , do Svého věčného života.

A tak moje milovaná sestro rive ,buďme a zachovejme se prosím v Jeho lásce a pokoji.


P.S. S ohledem na zdravotní stav,mi dovol na Tebe i celou Tvoji milou rodinu myslet a prosit.Prosím mysli také i Ty na mne.  
                                                                                                                                                         v.


]


Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 09. říjen 2012 @ 13:27:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stádu se dá škodit zevnitř i zvenčí a jestliže Blisty o něco předběhly současný trend tak na tom nic divného nevidím. Pochybuji že by v roce 2008 lákaly lidi do katolické církve, k pravoslavným nebo k evangelíkům. O svoji svatost se opravdu bát nemusím, tam kde nic není.......


]


Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 06. říjen 2012 @ 08:24:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
.....Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo....

     Tohle dokonalé splňuje deistický Bůh. Lidem konečně dochází, že nebe je hluché, že si musí pomoci sami a ne očekávat nějakou pomoc shůry.



Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 06. říjen 2012 @ 08:47:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..... pokud od Boha očekáváš, že by ti v tvé těžké situaci mohl pomoci, pak i kdyby jsi nechtěl, stejně se k němu obrátíš. Naší přirozenosti je touha po svobodě, touha po životě. Když okolnosti tomuto nepřejí, hledáme pomoc u vyšší instance, věřící logický u Boha. Nevím tedy jak chceš věřit v Boha a přitom žit jako by jej nebylo. Něco prostě musí z kola ven: Víra v Boha (teismus), nebo žiti jako by jej nebylo (ateismus). Dohromady to prostě nejde. Ledaže by jsi věřil v Boha deististického, ale to už nejsi daleko od ateismu.


]


Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 06. říjen 2012 @ 12:45:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

----..... pokud od Boha očekáváš, že by ti v tvé těžké situaci mohl pomoci, pak i kdyby jsi nechtěl, stejně se k němu obrátíš. Naší přirozenosti je touha po svobodě, touha po životě. ----

Ano Karle,

je v nás touha po životě a svobodě.Proto je psáno :  "Když vás Syn osvobodí, budete skutečně svobodni."

Jen si dovolím dodat . Pokud od Boha očekáváš v těžké situaci pomoc ,pak jsi se k němu již obrátil. : -) 

Je to On ,kdo osvobozuje.Osvobození není z nás, to je Boží dar.


]


Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 06. říjen 2012 @ 13:12:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Pokud od Boha očekáváš v těžké situaci pomoc ,pak jsi se k němu již obrátil....

    Máš pravdu. Proto si myslím, že věřit v Boha a žít jako by nebyl je nemožné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 06. říjen 2012 @ 17:49:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Máš také pravdu.

Myslím si že ten nadpis je dost nešťastný a nesmyslný. Dal by se parafrázovat: "Věřím v Boha,ale žiju tak jako by Ho nebylo". Proto máš Nematemne pravdu.


Naštěstí na konci toho článku jeho autor píše :


--------Na závěr bych chtěl v úvodu uvedený výrok Dietricha Bonhoeffera trochu parafrázovat v souladu s jeho myšlenkami:

Věřit v Boha, ale jednat tak, jako by na našem místě jednal Ježíš Kristus.---
------




 Přesto v té větě nemusím to slovo "ale". Vím že je to drobnost,přesto můj vyjádřený názor.

v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 07. říjen 2012 @ 16:41:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vlastiku,

název článku přesně odpovídá Bonhoefferovu výroku "Bůh nám dává vědět, že musíme žít, jako bychom se bez něho mohli obejít."

Pokud si název chceš opravit podle svých představ, tak jsi neporozumněl, nebo já jsem špatně vysvětlil, tuto zásadní část následování Krista, který nám zřetelně a opkaovaně říká: "Udělejte to sami." Vybízí nás, abychom se spoléhali na naše jednání a neočekávali, že Bůh bude konat místo nás, zváště tam, kde je to naším úkolem. Nicméně nejsi sám, někteří z toho vyvozovali a vyvozují, že Bůh není konající, ale nečinný (napři deistické pojetí Boha).

Také je známo a já jsem to neopominul, že tento výrok nemohl D.B. dovysvětlit. K tomu jsem proto uvedl parafrázi "Věřit v Boha, ale jednat tak, jako by na našem místě jednal Ježíš Kristus." V této větě jsem opravdu chybil, neboť místo "ale" tam správně má být "a".





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 07. říjen 2012 @ 19:50:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 unshanken

 jsem rád že jsi to "ale" uznal a opravil.Vím však že je to drobnost. Přiznám se že tyhle filozoficko - teologickké termíny nejsou můj šálek.


----"Bůh nám dává vědět, že musíme žít, jako bychom se bez něho mohli obejít."---

Docela nemusím taková odvážná a direktivní hesla.Byl bych v obezřetný. Zeptám se , myslíš že by to tak napsal i ap.Pavel ? Osobně si to nemyslím.  

To co nám dává vědět Bůh ,bychom měli v prvé řadě vědět sami skrze Ds.,který mám dává velmi zřetelně najevo ,že se bez NĚJ nemůžeme činit NIC...  Nechci tedy žít ,jako bych se bez NĚHO mohl obejít,protože mi dává touhu žít jako ON.

J 15,5 Já jsem vinný kmen, vy jste ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese hojné ovoce; neboť beze mne nemůžete činit nic.
 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 07. říjen 2012 @ 21:29:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vlastiku,

docela dobře jsi vystihl to, co v článku není, určitě to není zdůrazněno. Ačkoliv po nás chce Bůh konat činy, tak to ještě neznamená, že nás opouští, dokonce že nás opouští Ds. Nic takového nemyslel DB, ani já. V tom je to hlubší pojetí víry, že Ds nás nechává jednat tak, jako by jednal Kristus. A ten také řekl učedníkům výtku, která se týkala především toho, že nejednali, ačkoliv sami měli moc k jednání:

Marek 9:19 Odpověděl jim: "Pokolení nevěřící, jak dlouho ještě budu s vámi? Jak dlouho vás mám ještě snášet? Přivěďte ho ke mně!"

I Ty máš moc k jednání. Já osobně jsem po tomto poznání přišel na to, že musím změnit hodně modliteb z proseb "udělej to a to" na "dej mi sílu a moc to a to udělat".

Přitom nejde o nějaký workholismus. Ježíš se také modlil k Otci, odcházel od zástupů i od učedníků a odpočíval. Zkrátka nebyl dostupný. Proto jsme tady my v hojném počtu.

Co se týká samotného výroku DB, tak nevím, zda by to řekl ap. Pavel. Ten totiž svým životem a skutky toto Bonhoefferovo vyjádření do písmene naplnil a nebyl ani trochu v zajetí omylu, že Bůh něco z jeho služby za něho vykoná, jak ve svých prosbách žádá většina současných křesťanů. Ani ho něco podobného nenapadlo.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 08. říjen 2012 @ 00:13:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj unshanken,

rozumím Tvému pohledu. Jen mi dovol,těžko měli moc k jednání ,jak si myslíš,když je Pán nemohl snést a kárá je ,že jsou pokolení nevěřící .Tak o tom popřemýšlej.
  Píšeš, že i já mám moc k jednání. V pořádku ,ale vždyť také jednám,a proto znovu opakuji,že mě zase Bůh dává vědět, že musím žít, abych se bez něho nemohl obejít.
  Zastávám názor,že každé ovoce musí růst na  kmenu,který jej vyživuje.Bez něj  žádné ovoce nedozraje a uschne. Proto s výrokem DB v podstatě nesouhlasím,protože píše ,že musíme žít,jako bychom se(my ratolesti) bez kmenu mohli obejít.Není to fakt o nevěře.
                     v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 08. říjen 2012 @ 21:59:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vlastiku,

domnívám se již, že již diskutujeme v bludném kruhu. Tady nikdo netvrdí, že se máme obejít bez Boha (věřit máme), ale tvrdí a dokladuje se zkušenostmi života a Písmem, že naše jednání má být plné moci a víry. Copak Ty, když něco konáš v Božím zájmu, čekáš, až se Ti Bůh zjeví a řekne "udělej to"?

Pokud Ti to podle Bonhoeffera není srozumitelné, tak to samé říká i Watchman Nee a Witnese Lee, i když úplně jinými slovy a jinou logikou. Ostatně - výraz "uplakané modlitby" jsem si vypůjčil od nich.

Jinak se přiznám, že toto poznání, uvedené v článku, jsem také ještě úplně nestrávil a také mi vyhovuje dětinská představa o "milém dědečkovi na nebesích" (teď přeháním, ale není to daleko od pravdy u většiny křesťanů, ač to zabalují do teologicky vznosných myšlenek). Zkusme tedy jednat, jednat a jednat a nečekat, až to Bůh vykoná za nás. Ostatně, když Mojžíš převáděl lid z Egypta přes Rákosové moře, také rozdělení vod provedl on sám. A že to bylo s pomocí Boží, o tom nikdo nepochybuje. Tak proč z toho dělat u analogických situací problém?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 09. říjen 2012 @ 10:27:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
unshanken,

----naše jednání má být plné moci a víry. Copak Ty, když něco konáš v Božím zájmu, čekáš, až se Ti Bůh zjeví a řekne "udělej to"?----

  

 Pokud něco konám v Božím zájmu,proč bych měl čekat ,až se mi Bůh zjeví a řekne udělej to,když vím ,že  již v Božím zájmu konám? :-)


----Proč náš Bůh nečiní na naše prosby zázraky uzdravování, nenechá nás přenášet hory a schnout fíkovníky? ---

                                     Protože se snažíte žít ,jako by Ho nebylo.


    -----„Bůh nám dává vědět, že musíme žít, jako bychom se bez něho mohli obejít.“------

   
A kdo to tedy teď a Tebe dává vědět a říká "udělej to, a to...? :-) Myslíš že to je v souladu s Božím zájmem? Dle mne není.
  
 
    Kdo přijal ,nemůže Ho  zapřít , a žít jako by Ho v našem životě nebylo,vždyť Bůh jej přijal za svého. Nebo žít, jako bychom se bez Něj mohli obejít. To je již dávná fatamorgána na poušti, a blud, který vede ke smti.

 


]


Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 07. říjen 2012 @ 11:58:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne,

jsem rád, že jsi se ozval. Přiznám se, že mi trvalo dlouho, než jsem, alespoň částečně, pochopil důvody Tvého odklonu od osobního Boha. Dokud jsem něco podobného neprožil na vlastní kůži. Tedy něco podobného, nikoliv shodného s Tebou.

Základem té změny postoje byla životní zkušenost, že Bůh na naše modlitby reaguje tak, jako by ho nebylo, nebo jakoby spal. Tedy v lepším případě, že jde deistického Boha. Teprve pochopení Bonhoefferova zanechaného (a neúplného) odkazu mi otevřelo oči:

Bůh lidi miluje natolik, že nejedná proto, aby nám samým, ale i ostatním lidem, neublížil svým svrchovaným soudem a dal nám příležitost ke změně. Příklad: Bůh mě neochrání před nenávistným sousedem a nevyslyší mé modlitby, aby s tím něco udělal a dopustí, aby mi soused vyrazil zuby. Konec příkladu. Kromě toho, že Bůh mě vyučuje lásce k nepřátelům tak mi sám předvádí, že i On má lásku k nenávistnému, tedy hřešícímu sousedovi. A co chce po mně: Abych jednal jako On. V tomto konkrétním příkladu abych odpouštěl.

Rozumíš? Bůh se k nám sklání natolik, že nečiní soudy, ale otevírá cestu milosti. A po nás chce jen to, abychom jednali jako On.

Přerod do nového stupně víry, kde Bůh je s námi ve všem a snáší naše utrpení s námi aniž by do našeho smutného údělu pozitivně zasáhl, je těžký přerod. Přiznám se, že jsem ho dosud plně nezvládnul. Opustit přesvědčení o milovaném Otci, který nás ochraňuje za všech okolností, plní naše přání, činí zázraky a vyslýchá naše modlitby, to je velmi nepříjemná věc.

Ale že nejde o deistického Boha, to jsem popsal v článku. I tento můj osobní přerod je důsledkem Jeho jednání.

Přeji Ti, aby jsi se nechal také přetvářet. Nechť Ti Bůh k tomu dopomáhá. Amen.


]


Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 06. říjen 2012 @ 15:35:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dietrich Bonhoeffer nebol popravený za to,že kázal evanjelium,ale zato,že
sa aktívne zapojil do boja proti Hitlerovi.

Bonhoffer sa zachoval ako burič, a nie ako kresťan,a na buričovu modlitbu Boh nereaguje.


Skutoční kresťania nemôžu v žiadnom smere kolaborovať s týmto svetom.
A vstupovať do vojenského konfliktu už vôbec nie.



Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 06. říjen 2012 @ 16:02:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....sa aktívne zapojil do boja proti Hitlerovi....

    Jak konkretně a proč se zapojil? Odpověz prosím, neboť se mi zda, že Bonhoeffera znáš.
Když uvidíš, že se někomu děje bezpráví, tvůj Bůh nechce, aby jsi se vůči němu postavil? 



]


Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 07. říjen 2012 @ 10:29:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

    Jak konkretně a proč se zapojil


 Bonhoeffer slúžil v štábe admirála Canarisa  ako agent spojencov.


2 Timoteovi 2:1  Ty teda, moje dieťa, mocnej v milosti, ktorá je v Kristu Ježišovi.
2  A to, čo si počul odo mňa skrze mnohých svedkov, sver to verným ľuďom, ktorí budú schopní aj iných učiť.
3  Ty teda znášaj zlo jako dobrý vojak Ježiša Krista.
4  Nikto, konajúci vojenskú službu, nezapletá sa do obchodov živnosti, aby sa ľúbil svojmu vojvodcovi.
5  A keď aj niekto zápasí nebude korunovaný, keby nezápasil zákonite.


Kristov vojak musí seba zachovať nepoškvrneného od sveta.ep Ják.1,27


]


Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 06. říjen 2012 @ 18:39:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rudince

Bonhoeffer vystoupil proti praxi nacismu -  proti "arijskému paragrafu" - který "nearijce" vylučoval ze života. Udělat v tomto bodu sebemenší ústupek bylo podle Bonhoefferova přesvědčení zradou  a zapřením křesťanské víry. Já to vnímám s pokorou a obdivem jako velký čin víry. Nacismus - nohopohanství  ovládlo křesťanské církve a DB se velmi aktivně zapojil do přesvědčování, ovlivňování, boje proti novopohanství. Vždyť němečtí vojáci měli na opascích napsáno: "Gott mit uns” . Nacismus degradoval Krista na arijce.

Nevím jestli je schopno unést svědomí křesťana takovouto nehoráznost, a pasivně snášet nastolení novopohanství. Nevím jestli je vůbec možné dívat se pasivně na stavění koncentráků, na nacistický hyenismus, na takovou zkázu z rukou psychopata a zblblého davu arijskou myšlenkou, pomýleného Hitlerovými vizemi o uspořádání světa.  

Vyžadovalo to osobní odvahu, určitě to nebyl lehký krok, racionálně vystupovat proti nacismu, bojovat proti přijetí tohoto pohanského bludu do křesťanské víry. DB vydává sílu, že Bůh stál při něm, pomáhal mu.

 Který konkrétní způsob boje Bonhoeffera odmítáš. Taky nařčení, že nekázal, neukazoval lidem na Boha se nezakládá na pravdě 
(například při nacistickém věznění - například své poslední kázání pronesl den před popravou)

rive


]


Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 06. říjen 2012 @ 18:53:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: D. Bonhoeffer vydává svědectví, o tom, že Bůh stál při něm, dával mu sílu, pomáhal mu. ( při odporu a vystupování proti nacismu)

rive


]


Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 07. říjen 2012 @ 10:25:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

 Který konkrétní způsob boje Bonhoeffera odmítáš.

 Bonhoeffer slúžil v štábe admirála Canarisa  ako agent spojencov.


2 Timoteovi 2:1  Ty teda, moje dieťa, mocnej v milosti, ktorá je v Kristu Ježišovi.
2  A to, čo si počul odo mňa skrze mnohých svedkov, sver to verným ľuďom, ktorí budú schopní aj iných učiť.
3  Ty teda znášaj zlo jako dobrý vojak Ježiša Krista.
4  Nikto, konajúci vojenskú službu, nezapletá sa do obchodov živnosti, aby sa ľúbil svojmu vojvodcovi.
5  A keď aj niekto zápasí nebude korunovaný, keby nezápasil zákonite.


Kristov vojak musí seba zachovať nepoškvrneného od sveta.ep Ják.1,27












]


Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 07. říjen 2012 @ 16:51:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rudinec,

napsal jsi:

2 Timoteovi 2:4 Kdo se dá na vojnu, nezaplétá se do záležitostí obyčejného života; chce obstát před tím, kdo mu velí.

A přitom jsi zapomněl, že nám velí Kristus, nikoliv Hitler. To pochopil i Bonhoeffer, nebyl jako Tiso. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 28. říjen 2012 @ 12:01:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A přitom jsi zapomněl, že nám velí Kristus, nikoliv Hitler.


Ja som nezabudol na to kto nám velí a viac krát som na to v predchádzajúcich
komentároch upozornil.

Nrob zo mňa idiota.

Ty ale nazabudni nato,že za každú lež, čo tu napíšeme si ponesieme svoj súd.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 30. říjen 2012 @ 17:10:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale rudibec! Nevolej hned k soudu, zatím je stále čas milosti. Nenávidíš snad svého bratra že ho chceš hned soudit?

Napsal jsi též:

"Kristov vojak musí seba zachovať nepoškvrneného od sveta."

Tento výrok zřejmě špatně chápeš. To vůbec neznamená, že máme přihlížet nečinně zlu kolem nás a strkat před ním hlavu do písku. Právě naopak!


]


Re: Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 09. říjen 2012 @ 13:20:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kéž mu to Pánbůh stonásobně odplatí.


]


Modlitba za Davida Pěchu (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 07. říjen 2012 @ 12:25:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem psal tento článek, tak jsem na webu hledal stručnou charakteristiku díla Dietricha Bonhoeffera. Často používaná Wikipedie obsahovala jen plytkou informaci. Zaujal mě proto článek v Britských listech, který (pokud pomineme autorovy osobní vsuvky o neteistickém teismu), dost výstižně Bonhoeffera charakterizoval.

Na to, kdo článek napsal jsem ani nepohlédl.

Rive ve svém komentáři uvedla, že David Pěcha, autor článku, byl komunistickým extrémistou, který v r. 2009 spáchal sebevraždu skokem z okna. Je to však jinak: Z jeho vlastní charakteristiky (viz http://blisty.cz/aut/2729/bio.html ) plyne, že se myšlenky komunismu vzdal a že vyznává neteistický teismus. Nevím přesně, co tím myslel, ale určitě neměl na mysli osobního Boha a milosrdného Otce.

David Pěcha byl tedy nejspíš přemýšlivý mladý muž, který prožil zapálenou touhu po spravedlivé společnosti, podobně jako celá generace "osmašedesátníků" na Západě. Tu, podobně jako oni "osmašedesátníci", velmi rychle přestal vidět v revolučním komunismu, nepřestal však po ní toužit a jeho životní pouť poté směřovala k Bohu. Nedospěl však tam, kde by poznal milost a sílu milosrdného Otce. Škoda, že jsme o něm nic v té době nevěděli, mohli jsme na něm konat svou povinnost a dát mu svědectví o Boží moci.

Tento mladý muž zřejmě nevydržel hyenismus svého okolí a nedokázal unést tíhu pronásledování svého okolí, takže si sám sáhl na život. Škoda, byl by z něj nejspíš ohnivě zapálený křesťan v době, kde většina lidí dává přednost zahnívajícímu požitkářství a utápění se v konzumním bahnu.

Podotýkám, že nevím, jestli to tak bylo. Přesto s pokorou prosím Boha, aby k tomuto mrtvému člověk shlédl (jestli je to vůbec možné) a obdaroval ho svou milostí a dal mu ještě příležitost, aby pochopil Jeho svrchovanou moc a přijal milost odpuštění. Amen.



Re: Modlitba za Davida Pěchu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 09. říjen 2012 @ 13:16:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy