Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 548 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Danny42
ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480549
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva
Vloženo Neděle, 14. říjen 2012 @ 20:45:40 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal twig

Učenie, že spasený človek musí usilovať o vstup do pozemského 1000-ročného kráľovstva, kedy Pán Ježiš zasadne ako Kráľ na Dávidovom tróne, sformuloval Watchman Nee. Prijala som od neho z Božej milosti veľa dobrého, s jeho učením o vstupe do kráľovstva sa však nestotožňujem a pre tých, ktorí toto učenie skúmajú, uvádzam jeho základné myšlienky zaznamenané v 2. dieli Neeho knihy Božie evanjelium.

V církvích dochází k velkému pochybení. Člověk si myslí, že spása je to jediné a že kromě spásy neexistuje nic iného. Pokládá nebeské království a věčný život za totéž. Má za to, že když člověk uvěří a je spasen, nemusí si už dělat starosti o skutky. Bible činí rozdíl medzi rolí Boha a rolí člověka. Jedna role je spása, kterou dáva Bůh, a druhá role je sláva tisíciletého království. Spása nemá naprosto nic společného s našimi skutky. Jakmile někdo uvěří v Pána Ježíše, je spasen. Ale okamžitě po jeho spasení před něj Bůh klade druhou věc a říká mu, že kromě spásy je tu pro něj ještě odměna, budoucí sláva, koruna a trůn. To vše člověk získá, bude-li věrný. Bude-li nevěrný, přijde o to.


Spásou Bůh odděluje spasené od nespasených. Odděluje tak ty, kteří mají věčný život, od těch, kteří jsou zatraceni. Podobně je to s Boží odměnou, jíž Bůh také rozděluje své děti do dvou skupin: na poslušné a neposlušné. U lidí ve světě jde o to, zda mají nebo nemají víru. U křesťanů jde o to, zda jsou nebo nejsou věrní. U lidí ve světě je to otázka toho, zda jsou nebo nejsou spaseni. U křesťanů záleží na tom, zda získají nebo nezískají odměnu.

Když Duch Svatý v nás způsobuje, že projevujeme Kristův život, konáme skutky křesťana. U některých lidí se Kristův život navenek projeví a u některých se neprojeví. Veškerý kapitál pochází z Krista. Veškerá moc má také původ v Kristu. Ale někdo dovolí Pánu, aby v něm působil a někdo ne.

Odměna závisí na tom, zda je jí křesťan hoden či nikoliv. Odměna je úměrná našim skutkům. Odměna je založena na skutcích a nikoliv na víře. Víra vás může spasit, ale víra vám nemůže pomoci získat odměnu. Co je tou odměnou? Koruna, trůn a nebeské království.

Pánovo kázaní na hoře v Matoušovi 5-7 hovoří o nebeském království. Toto Pánovo učení nám říká, jak může člověk vstoupit do nebeského království.

Je tu ještě další bod. Odměnou je získaní koruny a trůnu. Koruna představuje postavení v království. Představuje také slávu v království. Trůn představuje postavení v království, pravomoc v království a slávu v království. Trůn a koruna nejsou samy o sobě nijak významné. Mají jen představovat království. Jinými slovy: odměnou je království.

Věčná spása nebo smrt je věcí víry. Ale soud nad křesťanem proběhne podle toho, jak jedná, ať je to dobré či zlé. Toto je soud před soudnou stolicí Kristovou (2Kor 5:10). Smyslem tohoto soudu není rozhodnout o našem věčném životě nebo smrti. Tento soud rozhodne o našem postavení v království.

Bible nás upozorňuje na jednu velmi závažnou pravdu. Někdo může mít věčný život a přesto mu může být odepřeno nebeské království. Jeden z veršů, které o tom mluví, je Matouš 7:21. Všichni lidé, o nichž se hovoří v tomto verši, oslovují Pána "Pane". Ačkoliv někteří byli spaseni a nazývají jej Pánem a ačkoliv také vykonali určité skutky, pokud nečinili Boží vůli, nebudou moci vstoupit do nebeského království. Odměna nebeského království je založena na poslušnosti člověka. Až nadejde čas soudné stolice a Kristus začne soudit Božím domem počínaje, tito křesťané spatří světlo poprvé. V onen den mnozí před Pánem řeknou:

"Což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevyháněli démony a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?" Pán jim kupodivu říká: "A tehdy jim vyznám: Nikdy jsem vás neznal." Protože mnozí významu těchto slov nerozumějí, myslí si, že tito lidé určitě nejsou spaseni. Ale kdyby to nebyli spasení lidé, pak by zd Pánova slova postrádala smysl. Matouš 7 je závěrem kázaní na hoře, které následuje po Pánových slovech ke svým učedníkům. Když Pán vystoupil na horu, přistoupili k němu jeho učedníci a on začal mluvit a učil je to, co čteme od páte do sedmé kapitoly. Pán Ježíš zde jistě varuje spasené tím, že mluví o spasených. Není možné, že by varoval spasené tím, že by mluvil o nespasených.


Toto stačí. A teraz vy, ktorí skúmate toto učenie (možno ovplyvnení Gregoriom777 a Willym), uvažujte vo svetle Písma, či je v súlade s ním.

Podľa Nee viera nám nemôže pomôcť..
Apoštol Pavol napísal, že vo všetkom statne víťazíme skrze toho, ktorý si nás zamiloval (Rim 8:37) a Ján, že všetko, čo sa narodilo z Boha víťazí nad svetom a tým víťazstvom je naša viera (1Jn 5:4)

Podľa Nee sú slová z Mt 7:23 "nepoznám vás" určené spaseným učeníkom..
Apoštol Ján napísal, že Pán Ježiš pozná svoje ovce (Jn 10:14, 27)

Matúša 5-7 Nee vníma ako slovo hovorené k spaseným učeníkom..
Mt 5:1 A vidiac tie zástupy vyšiel na vrch, a keď sa posadil, pristúpili k nemu jeho učeníci, a otvoriac svoje ústa učil ich nasledovne..
Mt 7:28-29 A stalo sa, keď dokončil Ježiš tieto reči, že žasly zástupy nad jeho učením, lebo ich učil ako taký, ktorý má právo a moc, a nie ako ich zákonníci.

Bol medzi učeníkmi, ktorí počúvali slovo Pána Ježiša aj Judáš aj takí, ktorí ho neskôr opustili? Bol Judáš a tí, ktorí odišli spasení?
Jn 6:64-66 Ale sú niektorí z vás, ktorí neveria. Lebo Ježiš vedel hneď od počiatku, ktorí sú to tí, ktorí neveria, a kto je ten, ktorý ho zradí. A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca. Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním.

Ak Nee nesprávne pochopil Matúša 5-7, ak vychádzal zo zlých predpokladov, je jeho učenie v súlade s Pímom?



Podobná témata

Charismatici

"Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 14. říjen 2012 @ 23:25:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

máš všechno povytrhané z kontextu, proto tomu nemůžeš rozumět...



Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 10:54:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na podporu tohoto článku následující verše:
1.Tes 4,15-18

Říkáme vám totiž Pánovým slovem toto: My, kdo zůstaneme živí až do Pánova příchodu, rozhodně nepředejdeme ty, kdo zesnuli. Vždyť až zazní zvolání, hlas archanděla a Boží polnice, sestoupí sám Pán z nebe a mrtví v Kristu vstanou jako první. Potom my, kdo zůstaneme živí, budeme spolu s nimi v oblacích uchváceni do vzduchu vstříc Pánu; a tak budeme navždycky s Pánem. Proto se navzájem potěšujte těmito slovy.




Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 11:20:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Leguldo,

a v jakém smyslu je to podpora článku? Tento verš popisuje první vzkříšení věřících a jejich vytržení k Pánu do oblak. Tito účastníci prvního vzkříšení se pak vrátí spolu s Pánem Ježíšem při Jeho druhém příchodu, jako vítězná armáda k porážce Antikrista. A potom nastane Tisícileté Království.

Co to mění na tom, že Království je ODMĚNA a že se do něj vstupuje skrze skutky Boží vůle?


]


Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:06:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

 Tito účastníci prvního vzkříšení se pak vrátí spolu s Pánem Ježíšem při Jeho druhém příchodu, jako vítězná armáda k porážce Antikrista. A potom nastane Tisícileté Království. 

Co to mění na tom, že Království je ODMĚNA a že se do něj vstupuje skrze skutky Boží vůle?





Nechci se Gregory do vás plést, ale Legulda už ti odpověděl tím zvýrazněným:



 Potom my, kdo zůstaneme živí, budeme spolu s nimi v oblacích uchváceni do vzduchu vstříc Pánu; a tak budeme navždycky s Pánem


]


Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:12:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ferro,

klidně se pleť, mě to nevadí. Ale nechápu, co tím chtěl autor říci. Já to přece nepopírám, že ti, co budou vytrženi už budou navždy s Pánem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:27:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná jsem natvrdlý, ale třeba pro mě je největší odměnou to, že budu navždy s Pánem. O víc neusiluji, tak v čem je pro mě problém?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:32:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neměl jsem a nemám mocenské ambice. Nechci být Pánem. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:37:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ferro,

to je sice hezké, ale Písmo hovoří jinak. Nesmiíš brát mocenské ambice ve stylu světa... Zde jde o něco úplně jiného. Apoštol Pavel chtěl v závodě víry obsadit na stupínku vítězů první místo (1Kor 9,24-27). Ne, kvůli ambicím, ale aby udělal Pánu radost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:38:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tomu samému Pavel vyzývá i nás...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:39:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ferro,

a navíc nejde jen o odměnu, ale v případě neposlušných věřících i o ODPLATU. Před soudnou stolicí obdrží každý věřící to, co působil skrze své fyzické tělo po svém uvěření v Pána - buď DOBRÉ nebo ZLÉ. (2Kor 5,10-11). Je to otázka Spravedlnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 19:54:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Gregu, píšeš: 

Před soudnou stolicí obdrží každý věřící to, co působil skrze své fyzické tělo po svém uvěření v Pána - buď DOBRÉ nebo ZLÉ. 

Vidíš, já to vidím zase tak, že nemůžu jako strom plodit více dobrého ovoce, než kolik dostanu ze svatého kořene živin. Kdybych chtěl přidávat něco ze svého fyzického těla, nezávisle na kořeni, budou to jen ta pláňata, za která bych dostal onu odplatu skrze oheň. 

Dostal jsem svou míru víry, stejně jako dostal závodník doběhnuvší do cíle jako první svůj talent od Boha, a stejně jako od něj dostal vůli tvrdě trénovat a odříkat si, aby byl schopen tohoto dosáhnout. Nedosáhl toho ale nezávisle na Bohu. 
Vždyť pasení i všechno ostatní, co máme, pochází od Boha jako dar jeho milosti. 

Jak psal reformátor Martin Bucer: „když Bůh odměňuje naše dobré skutky, odměňuje vlastně své vlastní skutky a dary v nás, a ne naše vlastní skutky“. 
Protože tím, kdo v nás působí, že chceme i činíme, co se líbí Bohu, je Bůh sám (Filipským 2:13), „zůstává všechno dobro, které nám Bůh prokazuje, i věčný život, který nám dává, výsledkem jeho milosti samotné, takže se nikdo nemůže chlubit sám sebou, ale pouze Pánem“. 
(M. Bucer; v Philip Hughes: A Commentary on the Epistle to the Hebrews [Eerdmans], str. 461.)

A proto neplavu proti proudu, ale snažím se nechat nést, i když je to někdy pomalejší, než kdybych přidal tempa, ale je to jistější, že poplaveš tam, kam proud, a ne kam chceš ty. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 20:06:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ferro,

s tím mohu jen souhlasit. My budeme před soudnou stolicí souzeni vlastně jen za to, zda jsme nechali nebo nenechali skrze sebe Pána Ježíše žít.

My nemůžeme nic k Božímu dílu přidat ze svého. Můžeme mu však bránit v projevování... Neboli přenášet Boží milost v nevázanost...


]


Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:41:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,
v tom smyslu, že jsem chtěl ukázat na verš, podle kterého my všichni věřící budeme po (neviditelném) příchodu Pána navždy s Ním. Tedy je to verš který je proti učení, že část (většina) věřících bude po soudu před Kristovou stolicí na určitou dobu bez Pána (bude mít podíl s nevěřícími na druhé smerti, třeba i těch 1000 let).
Zavčas ale říkám, je mi jasné, že tu opět vznikne nekonečné debata nad tím, jak to ve skutečnosti je. Takže já do debaty snad, doufám nebudu zasahovat. Skutečně by to chtělo, aby každý zvážil co píše a jestli je to užitečné pro druhého k jeho povzbuzení, budování apod.


]


Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:57:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leguldo,

jestli tady probíráme učení z různých úhlů pohledu, tak je to vždycky užitečné.

Když to zvážím v kontextu celého NZ, tak existují dvě vzkříšení. První vzkříšení (Zj 20,5-6) dosáhnout pouze ti, kteří činili Boží vůli, tedy vítězové (Zj 2-3.kap.). Je-li tedy v 1Tes 4 o mrtvých a živých "v Kristu", nemůže se tím myslet poziční postavení, ale skutečný stav věřícího.

Ne každý bude podle Písma vytržen ihned, před velkým soužením. (Zj 3,10).




]


Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 13:41:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,
ano, souhlasím, budou dvě vzkříšení. Ale nezdá se mi, že ten kdo bude před soudnou Kristovou stolicí a dostane odplatu za to co udělal v těle, třeba i to zlé, tak ten pak bude mít podíl na soudu před bílým trůnem. Jestli to takto vlastně myslíš. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 13:54:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leguldo,

takhle to nemyslím v žádném případě, protože mám za to, že žádný věřící v Krista na soud před Bohem Otcem (před velikým bílým trůnem) nepřijde (Jan 5,24).

Je ale např. psáno, že Pánovi služebníci budou souzeni před Kristem a pokud toho budou hodni, tak budou více či méně biti (Lk 12,47-48). Pokud budou zhodnoceni jako věrní a dobří služebníci, tak vejdou v radost svého Pána (= do Království) a pokud hodni nebudou, a budou zhodnoceni jako zlí služebníci, kteří zakopali své hřivny, budou napravováni tím, že obdrží to zlé, co působili skrze tělo (Mt 25,19-30).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 14:28:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře.
Vím, že věřící budou také posuzování podle zlých skutků (2.Kor 5,10) a dílo některých shoří (1.Kor 3,15). Ale tento oheň bych nespojoval s ohněm gehenny. I přesto, že budou spaseni skrze oheň, tak zároveň platí, že budou navždy s Ním. Já nevím, jak to bude přesně vypadat, jaký bude ten oheň....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 14:40:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leguldo,

jakto, že to nevíš. A co Mt 5,22-26?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 15:03:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je popsán určitý princip.
Je však tento oheň ten samý jako z 1Kor 3,15? A jsou ta místa z Mt 5,22-26 určena pro křesťany v době milosti? Třeba verše 23-24?  


]


Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 13:11:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leguldo,

učení z 1Tes nelze brát izolovaně, ale je nutné vidět i ostatní části tohoto tématu. Protože jak jinak chceš porozumět např. 2Kor 5,10-11 nebo třeba Zj 3,10 nebo Zj 20,5-6.


]


Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 11:22:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zmatek, který v tom dělá Twig (Leonet), tím, že vidí pouze verše, které se jí hodí do krámu, nehledě na kontext ostatních Písem, je přímo kolosální...



Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 11:27:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě, že W.Nee učení o vstupu do Království skvěle zapadá do celého Písma, bez nejmenšího problému.

Naopak problém budou mít ti, co to nevidí, protože budou muset odignorovat 30% Nového Zákona a tím jejich "učení" bude postrádat celistvost, neporušenost (Tit 2,7) a bude pouze vytržené z kontextu...



Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:55:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čo je viac, Greg? Dokonalé poznanie alebo láska z Ducha Božieho? Na moje námietky si neodpísal ani v maili, tak nečakám, že to urobíš verejne. Ty si, žiaľ, najnovšie vystačíš s klamstvami. Poslúž si, ak sa ti uľaví. Nemôžeš robiť nič, čo ti nie je dovolené a ak je to Božia vôľa, nech sa deje. Amen.


]


Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:58:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Twig,

na ten zmatek, v jakém jsi se ocitla ani odpovídat příliš nelze....


]


Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 13:09:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jinak Twig,

Láska z Ducha svatého v duchu bludu NENÍ!!!

Proto je učení a poznání tak důležité, protože Duch svatý za nezdravým učením NESTOJÍ! Tedy pokud je zdravé učení zkrouceno nějakým kardinálním způsobem....(nemyslím maličkosti).

A proto to ani nemůže být Láska z Ducha Božího...




]


Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 13:16:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Láska z Ducha svatého v duchu bludu NENÍ!!!
Amen


]


Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 13:17:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby jsi Twig někdy zažila, jak obrovskou lásku dokáže vyvinout duch bludu, tak by jsi zde nepředkládala, to, co předkládáš...


]


Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 13:18:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Filozofovanie ti ide. Odpovedanie na námietky nie. Prečo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 13:56:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

na co jsem Ti neodpověděl?

Láska z Ducha je víc než poznání, ale bez pravého poznání Láska z Ducha být nemůže...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 14:10:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na otázky v článku:

Bol medzi učeníkmi, ktorí počúvali slovo Pána Ježiša (zapísané v Mt 5-7) aj Judáš aj takí, ktorí ho neskôr opustili? Bol Judáš a tí, ktorí odišli spasení? Ak Nee nesprávne pochopil Matúša 5-7, ak vychádzal zo zlých predpokladov, je jeho učenie v súlade s Pímom?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 14:43:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

Jidáš nikdy spasen nebyl. Ani ti, co odešli. Ale Jidáš ani ti co odešli, nejsou ti, kteří budou tvrdit v Mt 7, že činily velké divy, prorokovali a vyháněly démony...

Jidáš nikdy Ježíše nenazval Pánem. Tito v Mt 7 však ANO.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 15:14:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebol spasený ani Judáš, ani tí, ktorí odišli. Presne. A predsa Nee v knihe Božie evanjelium, na str. 379 píše:

"Matouš 7 je závěrem kázaní na hoře, které následuje po Pánových slovech (týkajících se Blahoslavenství. Tato slova pronášel Pán Ježíš na hoře) ke svým učedníkům. Když Pán vystoupil na horu, přistoupili k němu jeho učedníci a on začal mluvit a učil je to, co čteme od páte do sedmé kapitoly. Pán Ježíš zde jistě varuje spasené tím, že mluví o spasených. Není možné, že by varoval spasené tím, že by mluvil o nespasených."

Ale medzi tými, ku ktorým Pán Ježiš na hore hovoril, bol aj Judáš a ďalší, ktorí ho neskôr opustili. Ako teda mohol v tom čase Pán Ježiš hovoriť blahoslavenstvá spaseným učeníkom (keď Golgota bola len blízkou budúcnosťou)?

Ako môže na jednej strane povedať komukoľvek spasenému: "Nepoznám vás" a súčasne "Moje ovce čujú môj hlas, ja ich znám a nasledujú ma.. a nikto ich nevytrhne z mojej ruky"?

Nie je to možné len preto, lebo mnohí falošní proroci a falošní učitelia vyšli do sveta? Nepôsobili antikristovia už za čias apoštola Jána a Pavla? A oni sú vari Kristovi? Neoodelí Pán Ježiš ovce od kozlov? Neoddelí pšenicu od kúkoľa? Vari je Kenneth Hagin alebo Todd Bentley Boží?! Vari ich Pán Ježiš pozná ako svoje ovce? A nekonajú oni svoju "službu" v mene Pána Ježiša Krista? Vari sa ľstiví služobníci nevydávajú za služobníkových Kristových?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 19:11:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,
Mt 7 v kontextu:

od verše 21 se mluví o těch co v jeho jménu prorokovali, vymítali, dělali zázraky.... Tito jsou podle tebe spasení co nevstoupí do království.

Ale co když si to dáme do kontextu od verše 15 kde se již píše o falešných prorocích v ovčím rouchu, ale uvnitř jsou to draví vlci. Poznáme je po ovoci. Tady jde přece jasně o falešné služebníky, koukol nasetý Zlostníkem.

Tvoří verše 15 až 20 samostatný oddíl nezávisle na verších 21 až 23? Nebo je to jeden oddíl od verše 15 až 23? Tohle je velmi důležité....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 20:09:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leguldo,

tento oddíl mluví jak o spasených věřících, kteří říkají Ježíši Pane, tak i jen o nominálních věřících, kteří jsou pouze vyznavači, ale nejsou znovuzrozeni nebo jsou dokonce zrozeni z falešného ducha.


]


Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 20:25:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj twig,


Watchmana Nee si dost vážím, také jsem v minulosti s užitkem četl něco od něho, hlavně výklad Římanům.

Ale v tomto si myslím, že se plete  (jestli je to tak jak píšeš). Např.: Víra vás může spasit, ale víra vám nemůže pomoci získat odměnu. Co je tou odměnou? Koruna, trůn a nebeské království.
V duchovním životě je všechno skrze víru. I eventuální odměna za vítězný boj, i ten samotný vítězný boj či eventuální skutky víry.

Samotné učení o oddělení věčné spásy a vstupu do království je úlet. Nevím to jistě, ale troufal bych si říct, že žádná (nebo téměř žádná) slova Ježíše ani apoštolů nemluví o 1000 letém pozemském království.
Kdyby tomu tak bylo, nebyl by žádný důvod, aby to Ježíš a apoštolové jasně a strukturovaně nerozdělovali.



Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 22:19:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jestli je to tak jak píšeš..

Musíš si to overiť. Rozsah textu, ktorý som čiastočne citovala, má celkom 14 strán, to sa preniesť celé nedá. Ale ak si zoženieš priamo tú knihu, nájdeš to v 20. a 21. kapitole (strany 366 až 379).

A čo sa týka pozemského kráľovstva: verím, že Pán Ježiš raz zasadne v Jeruzaleme ako skutočný Kráľ Izraela. No kedy Pán Ježiš hovorí výlučne len o tomto 1000r. pozemskom a kedy o večnom, neviem - to priznávam. Keby Greg neodporučil Bylinovi práve Božie evanjelium od W.Nee, ani by som sa do tej knihy nepozrela, lebo hoci som ju začala čítať už pred pár rokmi, skončila som práve pred 20. kapitolou. Dovtedy Nee rozoberá argumenty pre večnú spásu a proti nej a v 1. dieli sa zaoberá hriechom, milosťou, zákonom, Božou spravodlivosťou, Kristovým dielom a dielom Ducha Svätého a ukazuje cestu spásy.

Toto učenie (oddelenie večnej spásy a vstupu do kráľovstva) som spoznala tu a cez Grega a jeho odporučenie na knihy brata Křesinu. Ale "nechytilo ma to". Hoci práve brata Křesinu a jeho cca 10-15 min preslovy na tému "Zákon, kráľovstvo a milosť" na TWR Pán Ježiš použil na to, aby ma v Ním danom čase posunul vpred v chápaní učenia o svätení nedele na spôsob židovskej soboty - ale to je už iná téma a písala som o tom inde.


]


Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Úterý, 16. říjen 2012 @ 00:20:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Watchmann Nee rozděluje věčnou spásu od vstupu do budoucího 1000-letého království. Tedy spasení je pouze z milostil ale do 1000-letého království musíme vstoupit poslušností přikázání, činění skutků a skrze duchovní růst. Zde platí, že nejde od víry odpadnout. Spasení dosáhneme všichni kteří věří, ale odměnu v 1000-letém království dostanou jen vítězové. Je nutné plnit příkazy Mt 5-7 kap.

Podle učení L.P. Křesiny jsme spasení pouhou milostí a dobré skutky jsou přirozené pro věřícího, stejně tak jeho duchovní růst. Odpadnout od víry nelze, ale lze přijít o odměnu. Je nutné rozlišit evangelium království a evangelium Boží milosti. To první hlásali Židé, Ježíšovi učedníci v době Ježíšova chození zde na Zemi. Byla to dobrá zpráva pro Boží lid, Izrael, že přišel Král který bude kralovat z Davidova trůnu z Jeruzaléma. Jenže Židé takového Krále nechtěli. Po ukřižování, vkříšení a Letnicích učedníci káží jen evangelium Boží milosti, tedy dobrou zprávu, že Bůh se smiloval nad kterýmkoliv člověkem a hříšník dochází spasení oběť na kříži. Učení o vstupu do království (Mt 5-7 kap) je tedy v době milosti bezpředmětné, není to učení pro Církev. Věřící je díky znovuzrození v duchovním království. Ovšem po vytržení církve k Pánu nastane pro Izrael doba probuzení a Židé se vrátí k podmínkám pro vstup do 1000-letého království a všichni radostně (po vystavění chrámu) přivítají Pána, který bude již skutečně kralovat z Jeruzalému po dobu 1000 let. Klasické dispenzační učení, velmi podobné Watchmanu, ale v rozporu s nutností plnění podmínek z Mt 5-7 kap pro vstup do 1000-letého království. Podle Křesiny budou všichni znovuzrození věřící v 1000-letém království automaticky - po soudu před Kristovou soudnou stolicí. Mt 5-7 kap. není určeno pro církev.

Podle evangelikálního a letničního učení jsme spasení milostí, ale pak se předpokládá (automaticky, přirozeně) určitý růst, křesťanský život, posvěcení apod. Spasení je tedy zároveň přítomnost v budoucím 1000-letém království. Od víry ze odpadnout. Tedy z pohledu Watchmana je to tak trochu zákonické smýšlení. Věřící jsou vyvoleni na základě předzvědění víry v Krista. Svobodná vůle se rozhodnout pro Krista.

Podle reformovaného pohledu (ZOD, Steiger) jsme spaseni milostí a v zároveň jsme již v 1000-letém království. Satan sice obchází jako lev řvoucí, ale ve skutečnosti je již spoután. Satan již nesvádí národy. Přirozeně rosteme ve víře a přirozeně děláme skutky z víry. Stále méně hřešíme. Kdo neroste nebo nebojuje s hříchem, tak spíše ani není znovuzrozený. Od víry odpadnout nelze. Věřící jsou vyvoleni na základě předurčení víry v Krista. Není svobodná vůle se rozhodnout pro Krista, člověk přijímá Krista neodolatelným působením Ducha svatého. Mnohá místa v Bibli (která nejsou nakloněna tomuto učení) jsou složitě vysvětlována, zduchovňována; snahou je vše vztáhnout na církev, Izrael je spíše zavržen než dočasně odstaven.

Učení Království nyní. Učení "apoštola" Alana Vincenta. Evangelium nikdy nebylo evangelium milosti, ale evangelium království. Pozadí v Hnutí víry. Demonstrace království a víry pomocí zázraků, vymítání, uzdravování, svazování démonů, získávání měst pro Krista apod. Učení o spasení z milosti se ztrácí v učení o síle království. Kdo nevidí každý týden zázrak, tak nešíří evangelium království. Může být amileniální nebo premileniální, ale ve skutečnosti je postmileniální.

Tolik co mě napadlo....


]


Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: twig v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:03:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mňa to unavuje, Radim, skúmať tie rôzne teórie a bádať, ktorá je najbližšia Písmu. Apoštol Pavol jasne napísal, čo máme robiť: bdejte, stoje vo viere, buďte silní; stojte v slobode, ktorou vás Kristus oslobodil; choďte Duchom, nezarmucujte Ho; hovorte jeden každý PRAVDU so svojím blížnym, nech nevychádza nijaké mrzké slovo z vašich úst; buďte navzájom naproti sebe dobrotiví, ľútostiví, odpúšťajúci si, svieťte ako svetlá na svete majúc u seba SLOVO ŽIVOTA; radujte sa v Pánovi vždycky, o nič sa nestarajte, ale vo všetkom modlitbou a prosbou s ďakovaním oznamujte vaše žiadosti Bohu; hľadajte veci, ktoré sú hore, kde sedí Kristus, na to myslite, čo je hore; mŕtvite svoje údy, ktoré sú na zemi, oblečte si dobrotivosť, pokoru, krotkosť, zhovievavosť, znášajúc jeden druhého a odpúšťajúc si, nado všetko oblečte si lásku, ktorá je pojivom dokonalosti; každého druhu zlého sa chráňte, upevnite svoje srdcia, nevzdychajte druh proti druhovi, dokonale sa nadejte na nesenú vám milosť; buďte svätí v každom obcovaní, žehnajte, majte vrelú lásku navzájom naproti sebe, pokorte sa pod mocnú ruku Božiu, každú svoju starosť uhoďte na Neho.. atď.

Toto všetko činiť bez Krista Ježiša nie je schopný nik. Vieš, koľko času zhltne skúmanie rôznych doktrín? Neskutočne moc. Ja síce čas momentálne mám, ale vykupujem ho iným spôsobom. Verím Pánovi Ježišovi, verím Jemu, že čo začal aj dokončí, verím Jemu, že Jeho Slovo je verné a vykoná, na čo bolo poslané. Toľko ťažkých dní už bolo, toľko skúšok a útokov, ale On je verný! On je verný! To je poznanie, ktoré mi nikto nevezme, lebo On sa oslavuje v mojom živote a tak či už mám usilovať o vstup kamsi alebo nemám, podstatné je len to: plniť JEHO vôľu a činiť to, k čomu sme Ním povolaní. Pre mňa je skutočne toto učenie irelevantné. Kto sa usiluje, nech sa usiluje, ale vzhľadom k tomu, čo som si prečítala od Nee, obávam sa, že konštrukcia jeho učenia je síce krásna, ale nestabilná. Zatiaľ mi nikto na položené otázky neodpovedal a tak, prečo by som mala veriť tomu, čo Nee z toho všetkého nakoniec vyvodil? Či Boh vopred nepripravil skutky, ktoré máme činiť? Tak nech sa každý snaží a skúma sám seba. Každý z nás sa môže pomýliť, niekedy tápame ako v hmle, a ja vtedy mlčím a som v ústraní, ale keď raz niečo z milosti Božej pevne uchopím, už to nepustím. No keď jasno nemám, tak sa viac pýtam a skúmam. Preto aj k tejto téme je môj príspevok akurát v tomto článku. A filozofovať, ktorý z tých náhľadov, ktoré si spomenul, je pravdivý - tak to nech skúmajú tí, ktorí majú čas a sú k tomu tiahnutí. Ja nie som. Verím len, že po smrti (resp. vytrhnutí) budem s Pánom Ježišom a verím, že 1000r. kráľovstvo ešte nezačalo, lebo On tu nie je fyzicky prítomný a mnohé proroctvá, ktoré sa mali naplniť, naplnené ešte nie sú. Momentálne chápem veci tak, že pozemské kráľovstvo je súčasťou večného a že bude pokračovať stvorením novej zeme a neba. Raz. Ale obhajovať to, keď poznávame len čiastočne - to je márnosť. Teraz zostáva viera, nádej a láska, ale najväčšia z nich je láska.. Všetko.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:57:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc hezky jsi to napsala. Nemohu ríct než amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Úterý, 16. říjen 2012 @ 12:15:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, máš pravdu, hezky napsané. Já už dlouhou dobu nestuduji co kdo učí. Byla taková doba, když jsem to zkoumal. Jen si mnoho věcí pamatuji a tak mohu ještě porovnat. Někdy je to úsměvné... Ale na druhou stranu je dobré to vědět a někdy být napozoru před vyloženě bludnými doktrínami.... a že jich není málo! Boží slovo je Bible a tam máme Pána poznávat jaký skutečně je!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 16. říjen 2012 @ 13:35:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 10:35:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

píšeš:

///Mňa to unavuje, Radim, skúmať tie rôzne teórie a bádať, ktorá je najbližšia Písmu.///

To je právě ta chyba...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 10:36:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

proto jsou Berojští nazváni udatnými, protože to dělali a neunavovalo je to. Dělali to každý den...


]


Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 16. říjen 2012 @ 00:11:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Sk 1:6-7 Když se tedy sešli, tázali se Ho: „Pane, v tomto čase obnovíš království pro Izrael?“ Řekl jim: „Nepřísluší vám poznat časy a doby, které Otec uložil ve své vlastní pravomoci, Pánovi učedníci tedy věřili, že Pán Ježíš přijde jako Král, který usedne na Davidův trůn a bude vládnout Izraeli. A Pán je neopravil v tom, co očekávali, ale v čase, kdy se to stane podle Otcovy svrchované vůle, plánu a pravomoci.

L 21:34-36 „Mějte se na pozoru, aby vaše srdce nebyla zatížena flámováním, opilstvím a starostmi každodenního života a onen den na vás nepřišel náhle jako past. Neboť přijde na všechny, kteří přebývají na povrchu celé země. Bděte a proste v každý čas, abyste měli sílu uniknout všemu tomu, co se má dít, a postavit se před Syna člověka.“

S tím souvisí Zj 3:10 Protože jsi zachoval slovo mé vytrvalosti, i já zachovám tebe v hodině zkoušky, která má přijít na celý obydlený svět, aby vyzkoušela obyvatele země.

A odpovídá Ju 24 Nyní Tomu, Kdo je mocen vás zachovat bez klopýtnutí a postavit bezúhonné s veselím před svou slávu, ...

Zj 20:6 Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá pravomoc, nýbrž budou kněžími Božími a Kristovými a budou s Ním kralovat tisíc let. Existuje v Písmu verš, který by neumožňoval přijmout platnost tohoto verše doslova?

Zj 3:21 ‚Kdo vítězí, tomu dám usednout se Mnou na Můj trůn, jako i Já jsem zvítězil a usedl se svým Otcem na Jeho trůn.“

První vzkříšení se týká vítězů, kteří budou vytrženi k Božímu trůnu - viz Zj 12:5 A porodila syna -- muže, který má pást všechny národy železnou berlou. Vtom bylo její dítě vytrženo k Bohu a k jeho trůnu. srovnej se Zj 2:26-28a Kdo vítězí a zachovává Moje skutky až do konce, tomu dám vládu nad národy; bude je pást železnou berlou a budou rozbíjeny jako hliněné nádobí, jak jsem to i Já přijal od svého Otce.

Mohou věřící, kteří nevítězí, mít podíl na prvním vzkříšení, usednout s Pánem na Jeho trůn, vládnout nad národy a kralovat s Pánem Ježíšem Kristem po tisíc let? Nemohou! Protože ne(z)vítězili! Nezvítězivším/přemoženým věřícím žádná odměna nepřísluší.

Vítězní věřící tvoří nevěstu Kristovu. Vzkříšení svatých zesnulých v Kristu/přetvoření těl žijících svatých proběhne podobně jako sklizeň úrody. První budou vzkříšeni vítězové před velkým soužením jako prvotiny, které jdou do Hospodářova domu, protože jako první dozráli. Pak následuje hlavní sklizeň do Pánových sýpek (Mt 3:12, L 3:17) uprostřed velikého soužení, které uspíší jejich zrání, a nakonec paběrky - věřící z doby velikého soužení (Zj 20.k. závěr 4. verše).

2Tm 4:8 Nakonec je pro mne připraven věnec spravedlnosti, který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce. A nejen mně, nýbrž i všem, kteří milují Jeho zjevení/to slavné příští Jeho/příchod. Věnec/koruna, o níž zde apoštol Pavel mluví, je koruna spravedlnosti a předává ji Pán coby spravedlivý Soudce. Předává ji těm, kdo milují Jeho příchod, kdo dokonce, jak píše apoštol Petr, urychlují příchod Božího dne. To znamená, že nejedná o dar z milosti, zadarmo, ale o korunu, kterou si dotyčný zasloužil svými skutky.

V závěru knihy Zjevení Duch i Nevěsta praví: "Přijď." A apoštol Jan na to reaguje: "Amen, přijď, Pane Ježíši!"

Pán Ježíš Kristus přichází jako spravedlivý Soudce národů, aby skrze svůj spravedlivý soud ustanovil své Království nebes na zemi, která je Božím vlastnictvím. Přichází, aby kraloval nejen nad Izraelem, ale nad celou zemí. Království světa se stane Královstvím našeho Pána Ježíš Krista (Zj 11:15). Pán ale nepřijde sám - přijde s Ním Jeho nevěsta, budoucí choť Beránkova, vítězní věřící svatí, kteří budou kralovat spolu s Ním. Nevěsta přijde se svým Ženichem vzápětí po svatební hostině Beránkově. Písmo Svaté to zjevuje naprosto jasně. Vítězové nebudou s Pánem kralovat tisíc let, protože měli mocenské ambice, ale protože toho jsou hodni, jsou hodni Pána (Mt 10:37), který odmění jejich lásku k Němu vyjádřenou skutky.

Tož tak.



Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:03:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen, Amen, Stando, Sláva Pánu, tak je to SPRAVEDLIVÉ.

Zdeje nádherně vidět Spravedlnost Páně.




]


Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: twig v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:24:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Verím v nastolenie 1000r. kráľovstva s centrom v Jeruzaleme, Willy. Viac v odpovedi pre Leguldu a tu snáď už len tieto verše:

Človeka, ktorého myseľ je opretá na teba, Bože, zachováš v pokoji, áno, v pokoji, lebo sa nadeje na teba. Nadejte sa na Hospodina na večné veky, pretože v Hospod-Hospodinovi je skala vekov.. Hospodine, ty nám spôsobíš pokoj, lebo i všetky naše skutky si ty vykonal za nás. (Iz 26)

A dielom spravedlivosti bude pokoj a službou spravedlivosti bude ticho a bezpečnosť až na veky. A môj ľud bude bývať v bydliskách pokoja a v príbytkoch úplnej bezpečnosti a v bezstarostných obydliach odpočinku.. (Iz 32:17-18)

Zdesili sa na Sione hriešnici; strach pochytil pokrytcov, až sa trasú a hovoria: Kto nám bude bývať pri zožierajúcom ohni? Kto nám bude bývať pri večnom žehu?! Ten, kto chodí v spravedlivosti a hovorí pravdu; kto pohŕda ziskom z útisku; kto otriasa svoje ruky, aby neprijal úplatného daru; kto zapcháva svoje ucho, aby nepočul zvodu vyliať krv, a kto pevne zaviera svoje oči, aby nehľadel na zlé. Ten bude bývať na výšinách, hrady na skalách budú jeho vysokým útočišťom, jeho chlieb bude daný, jeho voda istá. Tvoje oči budú hľadieť na kráľa v jeho kráse, uvidia zem ďalekých. Tvoje srdce bude rozmýšľať o niekdajšom strachu a povieš: Kde je ten, kto zapisuje? Kde je, kto váži daň? Kde ten, kto počíta veže? Neuvidíš viacej uktrutného ľudu bezočivého, ľudu hlbokých rtov, ktorých neznáš, cudzieho jazyka, ktorému nerozumieš. Pozri na Sion, mesto našej výročnej slávnosti, nech vidia tvoje oči Jeruzalem, bezpečné obydlie pokoja, stán, ktorý sa neprenáša, ktorého koly sa nepohnú zo svojho miesta na večnosť, a niktorý z jeho povrazov sa neroztrhne. Ale tam nám je slávny Hospodin, tam miesto riek širokých tokov, po ktorom nepojde loď s veslami, ani ho neprejde mohutná loď vojenná. Lebo Hospodin náš sudca, Hospodin náš zákonodarca, Hospodin náš kráľ, on nás spasí. (Iz 33)

Povedzte tým, ktorí sú bojazlivého srdca: Buďte silní! Nebojte sa! Hľa, váš Bôh prijde s pomstou, s odplatou Božou; on prijde a spasí vás. Vtedy sa otvoria oči slepých, a otvoria sa aj uši hluchých. Vtedy poskočí kulhavý jako jeleň, a jazyk nemého bude radostne prespevovať, lebo sa vyprýštia vody na púšti a potoky na pustine. A povetrný prelud bude skutočne jazerom, a suchý kraj vypráhly zmení sa na vyvierajúce pramene vôd; v peleši šakalov bude ležisko pre stádo; tráva narastie v trsť i sitinu. A bude tam hradská a cesta, ktorá sa bude volať svätou cestou; neprejde po nej nečistý, ale bude pre nich pre samých, takže idúc tou cestou ani hlúpi nezablúdia. Nebude tam ľva, ani nijaká zver dravá nevyjde na ňu, nenajde sa tam; ale pojdú po nej vykúpení, a vyslobodení Hospodinovi sa navrátia a prijdú na Sion s radostným prespevovaním, a večná radosť bude na ich hlave, veselosti a radosti dojdú, a zármutok a vzdychanie utečie. (Iz 35)

Či nevieš? Ak si nepočul: Večný Bôh Hospodin, ktorý stvoril konce zeme, neustáva ani nezomdlieva; nikto nevystihne jeho rozumu! On dáva ustalému silu a tomu, kto nemá vlády, hojne udeľuje moci. Mládenci ustávajú a zomdlievajú, a junáci ťažko klesajú; ale tí, ktorí očakávajú na Hospodina, nadobúdajú novej sily; vznášajú sa na perutiach ako orli; bežia a nezomdlievajú, chodia a neustávajú. (Iz 40)




]


Re: Re: Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:54:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen, vím a slyšel jsem, že ti, kdo očekávají na Hospodina, nabývají nové síly, vznášejí se na křídlech jako orli; běží, a neunaví se, chodí, a neochabnou.

Amen, chvála Pánu, našemu přicházejícímu Ženichovi! Halelujah! Na tebe, Pane očekáváme, Tvůj příchod společně připravujeme a moc se na Tebe těšíme. Přijď, Pane Ježíši.


]


Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 25. říjen 2012 @ 21:03:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Text W. Nee:

"Víra vás může spasit, ale víra vám nemůže pomoci získat odměnu."

Co je na tom nepochopitelného? Pokud tomu někdo nerozumí, ať si vzpomene na spory "víra versus skutky". Tyto spory jsou definitivně rozřešeny:

Vírou ke spasení,

skutky k odměně.



Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy