Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 250, komentářů celkem: 429585, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 465 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116498227
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Křest ohněm
Vloženo Neděle, 13. leden 2013 @ 16:30:45 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Willy

Mt 3:11-12 „Já vás křtím ve vodě k pokání; ale Ten, který přichází za mnou, je silnější než já; Jemu nejsem hoden ani nést sandály. On vás bude křtít v Duchu Svatém a ohni/Duchem Svatým a ohněm. V Jeho ruce je lopata; i pročistí Svůj mlat a shromáždí Svou pšenici do sýpky, plevy však bude pálit ohněm neuhasitelným.“

Zamysleme se nad těmito slovy Jana Křtitele.

O křtu Duchem Svatým jsme mnozí z nás slyšeli, někteří jsme jej i zažili, ale slyšeli jste někdy o křtu ohněm nějaké kázání či vyučování?

Víte, jak se zkouší nebo čistí zlato? Ohněm. Zlato je těžký kov a při zkoušce ohněm, kdy je zlato v tekutém stavu, vyplavou na povrch všechny příměsi a nečistoty, které stačí z povrchu snadno odstranit, takže zlato je pak čistší či ryzejší.

Věřím, že podobný význam má i Pánův křest ohněm, kdy nás provádí různými zkouškami naší víry. Apoštol Petr to napsal ve svém 1. listě 1:6-7 takto - Proto jásáte, i když jste nyní nakrátko, je-li to nutné, zarmouceni rozličnými zkouškami, aby osvědčenost vaší víry, vzácnější než pomíjející zlato, jež je zkoušeno ohněm, byla nalezena k chvále, slávě a cti při zjevení Ježíše Krista.
Tak i zkoušky, jimiž procházíme, mají vyplavit na povrch věci z našeho nitra, o nichž mnohdy ani nevíme, že tam jsou, aby jsme se s nimi s pomocí Pána a Jeho ohně mohli vypořádat a stali se pro Pána čistší a ryzejší v našem srdci, kde chce mít svůj domov.  

A ještě jednou Petr ve 4. kapitole, 12. a 13. verš: Milovaní, nedivte se té výhni zkoušek mezi vámi, která vám nastává, jako by se vám dálo něco divného, ale když máte podíl na Kristových utrpeních, radujte se, abyste se stejně radovali a jásali i při zjevení Jeho slávy.

Malachiáš napsal takovéto proroctví (3:2-4) Kdo vydrží den Jeho příchodu? Kdo obstojí, až se ukáže? Vždyť On je jako zlatníkův oheň a pradlákův louh. Posadí se jako zlatník a čistič stříbra, pročistí syny Léviho, přečistí je jako zlato a stříbro a budou Hospodinu přinášet spravedlivé přídavné oběti a Hospodinu bude přídavná oběť Judy a Jeruzaléma příjemná jako za dnů dávných, jako v letech pradávných. 

A tak dovolme Pánu Ježíši Kristu konat v nás Jeho očišťující dílo proměny ze starého stvoření v nové stvoření v Kristu Ježíši. Krev Beránka nás očišťuje od veškeré nepravosti, od našich hříchů; Pánovo Slovo nás obmývá, abychom byli čistí, ale jedině oheň z/v nás může odstranit všechny nečistoty, příměsi, tj. všechno, co není Bůh, co není z Boha, aby zůstalo jenom to, co je Boží, a my zazářili Kristem v nás. Amen.

Tož tak


"Křest ohněm" | Přihlásit/Vytvořit účet | 117 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 13. leden 2013 @ 17:39:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je dobře Willy, že jsi na ten oheň upozornil. Je opět vidět, jak mnoho textů nám před očima uniká. Také jsem výklad na křest ohněm neslyšel. Pokud by se jednalo o přetavení zlata za účelem oddělení strusky (= nečistot), tak jaký význam to má při křtu? To bychom se museli znovu zamyslet nad významem slova "křest". 

Jinak řečeno, tvůj výklad  Willy má nějaké skuliny.

Napadá mě teď, že křtem ohněm myslel jan Křtitel spíš proměnu, která po křtu Duchem svatým následuje. Ta je jako oheň žhoucí a také oheň spalující. Ne nadarmo je zapálené srdce Kristovo vykreslováno jako hořící. Také jsme poznali, že přijetí Ducha spálí a spaluje všechno minulé a špatné včetně toho, co jsme považovali za své úspěchy. Máme pak jen přítomnost a budoucnost. Minulost jsou jen plevy, které v ohni Ducha shořely.



Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. leden 2013 @ 18:24:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by se jednalo o přetavení zlata za účelem oddělení strusky (= nečistot), tak jaký význam to má při křtu?

To je špatně položená otázka, unshakene. Křest v jazyce originálu znamená "ponoření" a to, co po křtu ohněm následuje není jednorázová záležitost. Tak jako křest vodou, křest ve jméno Otce, Syna a Ducha Svatého nebo do jména Ježíše Krista, ačkoli je to jednorázová událost, má své, řekl bych, věčné následky, tak i křest ohněm má dlouhodobé následky. Ten oheň, který Pán přinesl na zem a chce, aby hořel, koná své dílo očišťování kontinuálně, dokud je člověk naživu.

Ale jinak je to skutečně otázka správného pochopení či zjevení významu krtu ohněm pro život věřícího v Krista. Proto jsem to téma otevřel, abysme se toho dobrali, neboť ani já sám si nejsem jist, jestli to správně chápu a dávám křest ohněm do správných biblických souvislostí.


]


Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. leden 2013 @ 21:29:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napadá mě teď, že křtem ohněm myslel jan Křtitel spíš proměnu, která po křtu Duchem svatým následuje.

To by ale Jan Křtitel neřekl: za mnou přichází Ten, který vás bude křtít Duchem Svatým a ohněm, nýbrž za mnou přichází Ten, kdo vás bude křtít Duchem Svatým, který vás promění ohněm.
Kromě toho v souvislosti s ohněm sám Pán Ježíš řekl, že má být křtěn křtem, kterým budou pokřtěni i učedníci - viz L 12:49-50 ve spojení s Mk 10:38-39.


]


Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 15. leden 2013 @ 14:08:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvedené verše mají vztah k farizeům a saduceům. Na někoho dalšího by se jen těžko mohly uplatnit.




Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 15. leden 2013 @ 14:49:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš historickým farizeům a saduceům v době Jana Křtitele? Na nikoho jiného je nelze uplatnit? Kdyby to tak bylo, jaký význam by měla tato slova Jana Křtitele pro nás dnes, tzn. proč jsou zaznamenaná v Písmu?


]


Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 15. leden 2013 @ 15:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty se takto ptáš? Proč je v Písmu starý zákon a všechna ta slova, která byla pouze pro Izraelce? četl jsi Matouš 3,7? Až po 12 verš se přece jedná o text spojený pouze s těmi, co jsem psal.
Samozřejmě můžou mít tato slova nějaký duchovní význam na základě duchovního principů v nich obsaženém. Ale o tom jsi nepsal.


]


Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 15. leden 2013 @ 18:44:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Leonet opět perlí :-)


]


Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 15. leden 2013 @ 18:54:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano, souhlasím s Leonetem, lopata v ruce znamená soud a plevy čeká oheň gehenny, Žalm 1.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 15. leden 2013 @ 18:57:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studente, tvá připomínka má jednu vadu. Oheň ve verši 12 není tentýž jako ve verši 11!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 15. leden 2013 @ 19:19:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, v kontextu od 7.verše to dává význam nadcházejícího soudu a konec Zákona.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 15. leden 2013 @ 19:39:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mt 3:11-12 Nový zákon Miloše Pavlíka

11Já vás ovšem k pokání křtím vodoua, ten však, jenž přichází za mnoub, je silnější než já a jeho opánky nejsem způsobilý si oboutic; tend vás bude křtíti Svatým Duchem a ohněma. (a) D. „ve vodě,“ „v Svatém Duchu a ohni“; netýká se konce v. 12. Předložka „v“ („en“) často znamená „v moci...,“ ve smyslu zevním i co do povahy a charakteru; toto poslednější je však vždy ve smyslu zahrnuto; viz L 2:27. (b) N. „po mně.“ (c) N. „na jeho...sáhnouti,“ také „jemu sejmouti n. zouti,“ srov. Mk 1:7. (d) D. „on,“ důraz na zájmeně však lépe vyjadřuje znění v textu.

12Jeho věječka je v jeho ruce, i pročistí svůj mlat a sklidí svou pšenici do sýpky, plevy však bude neuhasitelným ohněm spalovati.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 15. leden 2013 @ 20:19:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ne ne studente, to se mýlíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 15. leden 2013 @ 20:10:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Myslíš, že uvržení do pekla znamená Ježíšův "křest ohněm"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 15. leden 2013 @ 20:25:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano, přesně to, jsou tam farizeové, kteří slyší o tom, že vyťat a hozen do ohně bude každý, kdo nenese ovoce pokání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 15. leden 2013 @ 20:53:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ne studente, fakt se pleteš.


Jednak tam zdaleka nejsou jen farizejové.
Jednak i ti farizejové chtějí činit pokání a uniknout Božímu hněvu.
Jednak tam není napsáno:   On vás bude křtít Duchem svatým nebo ohněm. - Anebo lépe řečeno: On některé z vás bude křtít Duchem svatým a některé z vás pekelným ohněm (spálí neuhasitelným ohněm). "A" je souřadící spojka. A Ježíš to zásadně nedělá tak, že člověka pokřtí Duchem svatým a také pekelným ohněm v jednom balíku.


Není to tak, že uvržení lidí do pekla, spálení neuhasitelným ohněm, znamená "pokřtění Ježíšem".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:21:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano, nezapomeň, že Jan Křtitel byl naplněn Duchem a nenechal se od pokryteckých farizeů opít rohlíkem, on jim nevěřil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:29:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jistě, ale Pán Ježíš přišel jako Spasitel zachránit i je.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:38:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, myslíš, že Bůh bude nějak zvláštně jednat s etnickým Izraelem? Poslední kapitoly Matouše to nepotvrzují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:43:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si to nemyslím, já to z Písma vím - je o tom mnoho proroctví: píše o tom Zachariáš i apoštol Pavel v listu Římanům.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 16. leden 2013 @ 05:03:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, ne každý z dětí Izraele byl Izrael. Ezau je příkladem. 11.kapitolu Římanům mám prostudovanou a ke StS přistupuji optikou NS.


]


Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 15. leden 2013 @ 18:55:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, po zkušenostech s leonetem jsem to čekal jako jeho evergreen. Proto mu k tomu kladu otázky, které by mu měly pomoci uvědomit si neudržitelnost takového postoje vůči Písmu.


]


Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 15. leden 2013 @ 20:40:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

To ovšem není pravda.

Tato situace je popsána také u Lukáše, kde je jasně uvedeno, na koho se tato slova vztahují, či uplatňují.

Nejen k případným farizejům či saduceům, toužícím po křtu, ale

1)  všem lidem, kteří přišli za Janem s touhou se pokřtít a uniknout Božímu hněvu
-  zástupům,
-  celníkům,
-  vojákům,
-  všem lidem  (kteří přišli za Janem)

2)  všem lidem, kteří budou žít v budoucnu (po Janu Křtitelovi), kteří budou činit pokání, přijmou Ježíše za svého Pána -
      - na všechny ty se vztahuje zaslíbení, že Ježíš je bude křtít Duchem svatým a ohněm.



  • Zástupům, které vycházely, aby se od něho daly pokřtít, Jan říkal: „Plemeno zmijí, kdo vám ukázal, že můžete utéci před nastávajícím hněvem?
  • 8Neste tedy ovoce, které ukazuje, že činíte pokání, a nezačínejte si říkat: ‚Náš otec jest Abraham!‘ Pravím vám, že Bůh může Abrahamovi stvořit děti z tohoto kamení.
  • 9Sekera už je na kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.“
  • 10Zástupy se Jana ptaly: „Co jen máme dělat?“
  • 11On jim odpověděl: „Kdo má dvoje oblečení, dej tomu, kdo nemá žádné, a kdo má co k jídlu, udělej také tak.“
  • 12Přišli i celníci, aby se dali pokřtít, a ptali se: „Mistře, co máme dělat?“
  • 13On jim řekl: „Nevymáhejte víc, než máte nařízeno.“
  • 14Tázali se ho i vojáci: „A co máme dělat my?“ Řekl jim: „Nikomu nečiňte násilí, nikoho nevydírejte, spokojte se se svým žoldem.“
  • 15Lidé byli plni očekávání a všichni ve svých myslích uvažovali o Janovi, není-li on snad Mesiáš.
  • 16Na to Jan všem řekl: „Já vás křtím vodou. Přichází však někdo silnější než já; nejsem ani hoden, abych rozvázal řemínek jeho obuvi; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.
  • 17Lopata je v jeho ruce, aby pročistil svůj mlat a pšenici shromáždil do své sýpky; ale plevy spálí ohněm neuhasitelným.“
  • 18A ještě mnohým jiným způsobem napomínal lid a kázal radostnou zvěst.



]


Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 15. leden 2013 @ 20:58:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano, netvrdím, že to platí jenom na farizeje. Matouš ale píše pro věřící ze Židů a pro ně je to varování, že ani farizejové nedosáhnou bez milosti na království Nebes.


]


Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:05:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

V tom oddíle je spíš varování před tím, aby se  pokání, křest  činilo jen na oko, povrchně, bez změny srdce, bez změny ovoce života.
Neste tedy ovoce, které ukazuje, že činíte pokání,


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:29:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano, ovocem po asi třech letech byl kříž Golgoty. I když znamená pro nás spásu, pro ně ten oheň věčný. Rosmano, ovocem po asi třech letech byl kříž Golgoty. I když znamená pro nás spásu, pro ně ten oheň věčný.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:35:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co Sk 15:5-6 Tu povstali někteří, kteří uvěřili ze strany farizeů, a říkali, že se pohané musí obřezávat a musí se jim nařizovat, aby zachovávali Mojžíšův zákon. Apoštolové a starší se shromáždili, aby tu věc prozkoumali. Jak je vidět, byly s nimi problémy i po uvěření, ale apoštolové si s tím poradili.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:49:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takový Timoteus to ale odnesl a obřízku udělal Pavel...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:52:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo, no - Židům Žid, Řekům Řek; on to ten Tinoteus ale zřejmě nebral jako nějakou újmu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 15. leden 2013 @ 22:08:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

To bych neřekl.

Jan Křtitel nevyzýval zástupy, aby  po křtu nesli za 3 roky ovoce kříž Golgoty.

Ne, ovoce je tu zřetelně popsáno:

 „Co jen máme dělat?“ On jim odpověděl: „Kdo má dvoje oblečení, dej tomu, kdo nemá žádné, a kdo má co k jídlu, udělej také tak.“ Přišli i celníci, aby se dali pokřtít, a ptali se: „Mistře, co máme dělat?“ On jim řekl: „Nevymáhejte víc, než máte nařízeno.“
Tázali se ho i vojáci: „A co máme dělat my?“ Řekl jim: „Nikomu nečiňte násilí, nikoho nevydírejte, spokojte se se svým žoldem.“



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 16. leden 2013 @ 05:13:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano, Jan Kř.jenom připravoval cestu. Obecný lid se poddával, ne tak náboženští vůdcové.


]


Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:32:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty už si píšeš svou vlastní bibli? tak nevím, kdo tady je mimo, ale já mám v bibli toto:

Matouš 3,7: 7Ale když spatřil, že mnoho farizeů a saduceů přichází ke křtu, řekl jim: „Plemeno zmijí, kdo vám ukázal, že můžete utéci před nadcházejícím hněvem?

Ale jak vidno tobě text Písma svatého nestačí a tak si ho upravuješ podle sebe, toto jsi napsal:

  • Zástupům, které vycházely, aby se od něho daly pokřtít, Jan říkal: „Plemeno zmijí, kdo vám ukázal, že můžete utéci před nastávajícím hněvem?
     
  • Ať každý sám zkontroluje co má ve své bibli napsáno s tím, co jsem napsal já a co jsi napsal ty.  Můj text je tučně a tvůj kurzivou.



    ]


    Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Úterý, 15. leden 2013 @ 21:43:10 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Leonete, nemáš náhodou rudo před očima, které ti brání pořádně přečíst celý příspěvek?
    To co jsem napsal je text Bible. Evangelium Lukáše.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Středa, 16. leden 2013 @ 13:59:57 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A proč pleteš Lukáše do Matouše? V článku je citace pouze z Matouše.
    Chceš-li ovšem použít všechna evangelia, tak vznikne velmi zajímavá situace. Např. Jan nepíše křtu ohněm, nepíše o pokání a ani o království nebeském. Ale píše o milosti, víře v Syna Božího. A to vše v souvislosti s Janem Křtitelem.
    Matouš, Lukáš a Marek píši o pokání a království Nebeském, Božím, o ovoci, ale nehovoří o víře v Syna Božího. Opět v souvislosti s Janem Křtitelem. Kdyby jsi překonal své předsudky a zauvažoval o tom, proč jsou rozdíly mezi evangelii při popisu stejné události, možná by jsi i něco pochopil, ale předpokládám, že své předsudky neopustíš.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 16. leden 2013 @ 15:20:27 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    A proč pleteš Lukáše do Matouše? V článku je citace pouze z Matouše.


    A proč bych to nedělal? 
    Je dobré si poslechnout všechny svědky nějaké události, aby byl celkový obrázek úplný. Ne vytrhávat z kontextu, jak jistě víš.
    Kontext znamená něco jiného než si myslíš ty - otrocky pospojovat, často nesmyslně, několik veršů před inkriminovaným veršem a několik po. Je dobré agregovat různé relevantní informace pro vyvozování správného úsudku. 
    Ostatně k tomu nám dal Pán svého Ducha, který nám připomene všechno, cokoliv nám Ježíš řekl. (já bych dodal i všechno, cokoli je řečeno o samotném Ježíši v Božím slově)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Středa, 16. leden 2013 @ 18:01:35 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jsem potěšen tím, že jsi si přiznal, že v Božím slově jsou i slova o Ježíši, která mají pouze poznávací význam a ne, že všechno co je v Písmu máme plnit. Zatím ses tady jen přehnaně pohoršoval nad tím, že říkám, že Písmo má různé významy a ne všechny jsou určeny k plnění. Často jsi z toho vyvozoval úplně nesmyslné závěry a jelikož jsem ti je nevyracel, myslel sis že jsou správné. Ale mlčení není vždy souhlas, jak jednou i zjistiš. Naopak, mlčení je mnohokrát výraz nesouhlasu. Dá-li Pán, možná to jednou pochopiš.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 16. leden 2013 @ 19:01:47 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Myslím, že sám nevíš o čem mluvíš.


    Jsem potěšen tím, že jsi si přiznal, že v Božím slově jsou i slova o Ježíši, která mají pouze poznávací význam a ne, že všechno co je v Písmu máme plnit.

    Jakými myšlenkovými pochody jsi přišel na něco takového na základě nynější diskuse je pro mě záhadou.
    Nic co mi podsouváš jsem si nepřiznal, takže i to tvé potěšení je jaksi mimo.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Středa, 16. leden 2013 @ 19:10:02 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Když můžeš ty vyvozovat závěry o mne i z jiných diskusí pod jinými články, a činíš to často, proč bych nemohl já?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 16. leden 2013 @ 19:11:07 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    No dobrá.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 16. leden 2013 @ 20:01:21 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    leonete,

    napsal jsem tento článek se záměrem, aby se všichni zúčastnění debaty dobrali výsledku v podobě lepšího objasnění a porozumění významu slov Jana Křtitele o křtu ohněm, který zmiňuje vedle křtu Duchem Svatým.

    A chci vědět, proč takřka každá debata, do níž se zapojíš ty, skončí hádkou a osobními invektivami vůči diskutujícím? Pokud v tom hodláš pokračovat, zkus to, prosím tě, pod jinými než mými články, protože mě jde o něco jiného - totiž o požehnání a milost pro všechny zúčastněné! A jestli nejsi schopen věcně diskutovat a hledat v lásce zájmy těch druhých (Fp 2:4), pak by pro tebe bylo možná lepší se do diskuzí nezapojovat vůbec.

    Tož tak


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Středa, 16. leden 2013 @ 21:25:35 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tvůj článek je psán s úzkým zaměřením, jednostranně. Na to jsem tě upozornil tím, co jsem ti napsal. Jenže to nebylo v souladu s tvými záměry, tak jsi mi už neodpověděl. tak jsem reagoval na rosmana a tomu jsem naznačil, že význam je mnohém širší a v podstatě jiný, než jsi napsal ty. Marek a Jan o křtu ohněm vůbec nepíšou, proč? Dokud nebudeš znát odpověď, nemůžeš dělat závěry podobného druhu, které jsi učinil v článku. Jen si pročti co jsem napsal rosmanovi a uvažuj. Bez předsudků.
    Tvá poslední věta jen vypovídá o tom, že moc nerozumíš tomu co píšeš. A jestli toto bereš jako osobní invektívu, jen potvrzuješ to, co si myslím, začal jsi dávat místo duchu urážlivosti.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 16. leden 2013 @ 21:40:34 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tvá poslední věta jen vypovídá o tom, že moc nerozumíš tomu co píšeš. A jestli toto bereš jako osobní invektívu, jen potvrzuješ to, co si myslím, začal jsi dávat místo duchu urážlivosti.

    Toto je má poslední věta z předchozího komentáře: "A jestli nejsi schopen věcně diskutovat a hledat v lásce zájmy těch druhých (Fp 2:4), pak by pro tebe bylo možná lepší se do diskuzí nezapojovat vůbec." Rozumím přesně tomu, co jsem napsal. Zmíněné osobní invektivy jsem vůbec nemyslel na mou osobu a necítím se vůbec jakkoli dotčen či dokonce uražen, neboť mi šlo o tvůj prospěch a prospěch ostatních diskutujících.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 19:32:22 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tvá poslední věta je podivná, jakoby naznačovala, že mi nejde o totéž. Z toho titulu je zbytečná.

    Nevidím absolutně žádný důvod, abych psal o svých záměrech. Neboť stejně jako Pavel bych musel napsat, že jediné, čím se chlubím, je milost Boží. A to je vždy v pozadí všech mých příspěvků do diskusí tady. Ve svém článku jsi nezmínil veškeré významy toho, proč Jan zmínil slova o křtu Duchem a ohněm. Pokud znáš listy Petra, tak bys měl vědět komu je Petr adresoval. A to plně v souladu s prohlášením Pavla v Galatským, že Petr je apoštol mezi obřezanými a Pavel mezi neobřezanými.
    O křtu ohněm psali pouze Matouš a Lukáš. Marek a Jan psali pouze o křtu Duchem. Má to svůj význam. O Janu Křtiteli a milosti  a víře v Ježíše psal pouze Jan. A tak bych mohl pokračovat dál. Tímto jsem pouze chtěl naznačit, že tvůj článek mohl být pojat mnohém šiřeji. Ale ty sis zvolil svůj rozsah.

    Takže upozornění čtenářů tvého článku na to, že místo, které uvádíš má mnohém více významu, než jsi psal, je celkem logické a dobré.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 19:46:45 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    leonete,

    tohle jsem napsal v reakci na první komentář pod článkem:

    Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 13. leden 2013 @ 19:24:41 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) Pokud by se jednalo o přetavení zlata za účelem oddělení strusky (= nečistot), tak jaký význam to má při křtu?

    To je špatně položená otázka, unshakene. Křest v jazyce originálu znamená "ponoření" a to, co po křtu ohněm následuje není jednorázová záležitost. Tak jako křest vodou, křest ve jméno Otce, Syna a Ducha Svatého nebo do jména Ježíše Krista, ačkoli je to jednorázová událost, má své, řekl bych, věčné následky, tak i křest ohněm má dlouhodobé následky. Ten oheň, který Pán přinesl na zem a chce, aby hořel, koná své dílo očišťování kontinuálně, dokud je člověk naživu.

    Ale jinak je to skutečně otázka správného pochopení či zjevení významu krtu ohněm pro život věřícího v Krista. Proto jsem to téma otevřel, abysme se toho dobrali, neboť ani já sám si nejsem jist, jestli to správně chápu a dávám křest ohněm do správných biblických souvislostí.


    Neboli mým záměrem nebylo podat vyčerpávající vyučování o křtu ohněm, uvést všechny jeho aspekty, nýbrž otevřít toto téma a společně se dobrat správného významu slov Jana Křtitele pro nás dnes - proto jsem podtržením zdůraznil záměr článku.

    Tož tak.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 20:50:35 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Dobře. Podívej se do konkordance na místa, kde bylo použito slovo oheň. Z toho ti vyplyne co tímto slovem Jan myslel. Oheň více představuje Boží soud, než něco jiného. A proto slova Jana Křtitele o křtu Duchem a ohněm mají dva významy. Pro věřící se jedná spíše o dobrou věc, když jsou pokřtěni Duchem, ale křest ohněm, když už jsou spasení nechápou. Ovšem pro farizee a saducee, a jak psal Jan 1,19, kněte a levity, to mělo význam varování pro jejich sice rádoby náboženství podle Zákona, ale před Bohem nedostatečné, podle slov Ježíše, to bylo silně kritické slovo. Oni dobře věděli co tím chtěl Jan říct. Proto to použil i Petr, když psal věřícím ze židů. 

    Je pozdě, takže pokračování snad zítra. Měl jsem dnes celkem náročný den.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 21:10:23 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Do konkordance jsem se díval už při psaní článku a to, že oheň znamená soud, vím od dřívějška. Ale to je v pořádku: Neboť je čas, aby soud začal od domu Božího. Tedy jestliže nejprve od nás, jaký bude konec těch, kteří jsou neposlušni Božího evangelia? 1P 4:17

    Když to srovnáš se vzezřením Pána Ježíše v 1. kap. knihy Zjevení - oči jako plamen ohně, nohy podobné bronzu rozžhavenému v peci - a tím, co následuje v sedmi dopisech sedmi sborům a přidáš k tomu 1K 11:32 Když jsme však souzeni od Pána, jsme vychováváni, abychom nebyli odsouzeni spolu se světem., dává to jasnější obraz?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 11:19:12 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj, dům Boží je starozákonní pojem. Proto ho Petr použil v případě, když psal věřícícm ze židů. Ti tomu rozuměli. Psal to krátce před zbořením chrámu. A dál k tomu nemác co v této chvíli napsat.
    Byl mi připomenut jeden princip, na který jsem po určitou dobu zapoměl. Již nějakou dobu jsem si lámal hlavu proč vám tady na GS nedokážu srozumitelně vysvětlit to, co mám uvnitř zcela jasné. Už vím, dokud Pán nedá milost, nejsem schopen vám srozumitelně vysvětlit to, co mi už dal.

    Takže problém není u mne. Je to na vás.



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Sobota, 19. leden 2013 @ 11:55:21 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Ahoj, dům Boží je starozákonní pojem.


    Ale kdepak. Opět se pleteš leonete.

    A mám za to, že se pleteš záměrně, aby jsi opět vyprázdnil jak je tvým zvykem Boží slovo :
    Neboť je čas, aby soud začal od domu Božího. Tedy jestliže nejprve od nás, jaký bude konec těch, kteří jsou neposlušni Božího evangelia? 1P 4:17  .   Že se jako křesťanů něco takového netýká


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohn (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 12:56:33 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ještě jednou, komu psal Petr své listy? 1Petr 1,1...vyvoleným žijícím v rozptýlení jako cizinci.
    2Petr 3,1 Toto vám, milovaní, píšu již druhý list, ...

    Petr byl apoštol obřezaných (židů) a tak psal věřícím ze židů. Netuším kolikrát ti mám opakovat slova písma, aby jsi je konečně přijal. Nemám pro tebe jiné slovo.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 13:56:03 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    No a?!

    Apoštol Pavel v listu Timoteovi - sice také Židovi - použil tentýž výraz: "dům Boží", avšak doplnil, že se v NZ době jedná o církev živého Boha, protože jako Ten, kdo nepřebývá v chrámech udělaných rukou (Sk 17:24), má Bůh za svou svatyni Církev, která je v Bohu Otci a v Pánu Ježíši Kristu (1Te 1:1), v Pánu a která je Boží příbytkem v Duchu (Ef 2:21- 22). Tož tak.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 19:05:11 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    No a? Jakmile nerozlišuješ slova Boží jako slova Boží, co bych ti měl ještě dát?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 19:17:24 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jakmile nerozlišuješ slova Boží jako slova Boží, co bych ti měl ještě dát? A kdo ti řekl, že nerozlišuji slova Boží jako slova Boží? Co je to za nesmyslnou větu?

    Kromě toho - já jsem někde řekl, že chci od tebe něco dát?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 20:57:05 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Pán nemusel od nikoho nic slyšet a ani vidět, on věděl co kdo potřebuje.

    Možná jsi tato slova už někde četl nebo slyšel.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 21:12:21 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ale ty nejsi Pán!!!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Neděle, 20. leden 2013 @ 10:08:50 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ne? A jak to víš? Ty chceš předepisovat Pánu koho a jak má vest? Komu a co má ukázat? Máš teda odvahu.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Neděle, 20. leden 2013 @ 12:33:48 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Tebe Pán vede k tomu, aby jsi byl Pán?         

    Pak je namístě otázka, co je to za Pán, který tě vede k tomu, aby jsi byl Pán, Ježíš to nebude.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Neděle, 20. leden 2013 @ 13:42:15 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Zase se domýšlíš něco nad to, co jsem napsal? Opakuji již po několikáté, nevysvětluj si mé mlčení jako souhlas s tvými špatně domyšlenými domněnkami. Má úplně jiný význam.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Neděle, 20. leden 2013 @ 13:49:48 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)


    Zase se domýšlíš něco nad to, co jsem napsal?

    Kdepak, to by mě ani nenapadlo.


    Jen se pozastavuji nad tím, co jsi psal:

    Willy:    Ale ty nejsi Pán!!!
    Leonet:   Ne? A jak to víš? Ty chceš předepisovat Pánu koho a jak má vest? Komu a co má ukázat? Máš teda odvahu.


    Z toho jednoznačně vyplývá, že si o sobě myslíš, že jsi Pán. 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Neděle, 20. leden 2013 @ 13:56:37 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Že někdy nejsi schopen správně rozlišovat smysl textu už vím, a proto jsem ti to už několikrat psal. Naposledy, učinil jsi špatný závěr. Jen proto, že posloucháš někoho, koho by jsi neměl.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Neděle, 20. leden 2013 @ 14:04:10 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Nelži leonete.  Každý si to může přečíst co jsi psal.

    Z toho co jsi psal žádný jiný závěr vyvodit nelze.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 20. leden 2013 @ 12:55:30 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ne? Ne!

    A jak to víš? Už jsem ti to několikrát psal.

    Ty chceš předepisovat Pánu koho a jak má vest? Komu a co má ukázat? Proč kladeš takové nesmyslné otázky?

    Máš teda odvahu. Ano, mám odvahu napsat ti P/pravdu o Pánu i o tobě. Pán mi přikázal, abych byl takto odvážný!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Neděle, 20. leden 2013 @ 13:44:50 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Nesmyslné jak pro koho.



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 20. leden 2013 @ 15:22:09 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Nesmyslné pro toho, komu je takové smýšlení cizí!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Sobota, 19. leden 2013 @ 17:45:12 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Příteli, jaká slova Písma se mi snažíš opakovat, která údajně nepřijímám?
    To nevíš, že v Kristu už není Řek a Žid, obřezaný a neobřezaný, barbar, divoch, otrok a svobodný – ale všechno a ve všech Kristus? A že slova, která jsou psaná křesťanům z Židů se týkají i křesťanů z pohan a opačně? Není zde rozdílu.

     Ty sám slova Písma nepřijímáš, vše co děláš jen spekuluješ jak si zdůvodnit že se tě téměř nic v Písmu netýká.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 19:08:04 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jo? A proč to psal galatským? Proč to psal někomu, kdo už není ani obřezaný ani neobřezany? A teď babo raď.

    Máš vysvětlení?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 19:32:20 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    leonete, ty jsi opravdu čím dál tím víc mimo! Měl bys s tím něco udělat. Pán to za tebe neudělá! Pán ti dal všechno, co potřebuješ v Něm samém, v Jeho Těle, tak zůstávej v Něm a ne mimo Něho! Mimo Krista nejsi, nemáě a nemůžeš nic!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 21:00:55 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Pán ti dal všechno, co potřebuješ v Něm samém, v Jeho Těle,...

    Přečti si ta slova ještě jednou a odpověz si sám. Já ještě něco musím???

    Ty asi jo, protože těmto slovům nevěřiš.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 21:20:15 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ano, musíš! Musíš mít přístup k této milosti!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 22:29:25 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Posloucháš se co píšeš? Pán ti dal!!! Tvá slova a najednou říkáš "ano musíš!" Tak buď mi dal, anebo nedal a pak musím. Rozmysli si ještě jednou co říkáš.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 23:03:56 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Pán ti dal!!! Tvá slova a najednou říkáš "ano musíš!" Má slova jsou tato: Pán ti dal všechno, co potřebuješ v Něm samém, v Jeho Těle,...

    Rozmysli si ještě jednou co říkáš-

    Já to mám rozmyšlené. Pán ti dal, ale dal ti to v sobě samém. Máš to, když jsi v Něm. Když v Něm nejsi, tak to nemáš! Když jsi mimo Něho, nejsi, nemáš a nemůžeš nic. Proto musíš zůstávat v Něm, abys to měl.

    Tož tak.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Neděle, 20. leden 2013 @ 09:14:47 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Proto musíš zůstávat v Něm, abys to měl.

    A ty si myslíš, že nezůstávám? A jak jsi to zjistil? Řekni mi, jak se pozná, že někdo nezůstava v něm. Zatím tady stále jen cituješ verše Písma, ale skutek utek.

    1Kor.1,29-31 On je mou moudrostí, spravedlností, posvěcením i vykoupením.
    A tak nějak mne napadá, co ty vlastně považuješ za "zůstavání" v něm. Jestli ty to vlastně nevidíš podobně jako: neučinil Bůh moudrost tohoto světa bláznovstvím?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 20. leden 2013 @ 12:49:59 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Pán je tvou moudrostí, spravedlností, posvěcením i vykoupením, když jsi v Něm. Když jsi mimo Něho, máš jen svou "moudrost", nespravedlnost, neposvěcení a nevykoupení. Být/zůstávat v Něm znamená být/zůstávat v D/duchu, chodit podle Ducha, mít své žití v D/duchu a tak žít Krista a skrze Krista Jeho životem - však to znáš z 8. kapitoly listu Římanům, z 1. kapitoly listu Filipským a 3. kapitoly listu Koloským. Podle toho, co píšeš, to znáš možná jen teoreticky, a proto se ptáš, za co to považuji já. V mém životě je to především vzýváním Pána, Pánova jména a modlitební čtení Slova.

    A ty si myslíš, že nezůstávám? Pozičně (objektivně) možná ano, ale dispozičně (subjektivně) při psaní většiny tvých komentářů ne.

    A jak jsi to zjistil? Už jsem ti to psal - skrze Ducha v mém duchu, který vydává svědectví P/pravdě, Kristu, který zkoumá duchy a vydává svědectví o tom, je-li to, co čtu z Ducha Božího či nikoli. Tvé komentáře nejsou svědectví o Kristu a o tom, co udělal ve tvém životě. Ty sice občas zmíníš, že Pán udělal něco ve tvém životě, ale nenapíšeš co konkrétně anebo je to zahaleno v mlze, tj. není to ve světle!

    Tož tak.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Neděle, 20. leden 2013 @ 13:52:38 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    subjektivně; a to je kde v Bibli napsáno? Tento tvůj výraz neznám a nezná ho ani Písmo. Jedině že by jsi dal odkaz, z čeho sis to domyslel. Znám dvě míta, "pokoj s Bohem" a "pokoj Boží", ale o nějakém "dispozičně (subjektivním)" zůstávání jsem v Bibli nečetl.



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 20. leden 2013 @ 15:20:19 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Kdo je v Kristu, je nové stvoření (2K 5:17). Ale když jsem v těle/duši a ne v duchu, když chodím podle těla, mohu říct, že jsem v Kristu v tu chvíli? Nemohu! Když jsem v těle/chodím podle těla, jsem v tu chvíli nové nebo staré stvoření? Když vyjadřuji sám sebe a ne Krista, jsem nové nebo staré stvoření?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Sobota, 19. leden 2013 @ 20:08:53 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Co psal galatským?  Kdo už není ani obřezaný ani neobřezaný?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 21:11:59 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Galatským 3,26 až 28. Tak nevím, co jsi vlastně chtěl říct.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Sobota, 19. leden 2013 @ 21:35:20 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    V prvé řadě by sis měl odpovědět, jestli víš, co jsi ty chtěl říct tímto:

    Jo? A proč to psal galatským? Proč to psal někomu, kdo už není ani obřezaný ani neobřezany? A teď babo raď.
    Máš vysvětlení?


    Z té tvé další reakce se domnívám, že to sám nevíš.



    A jen tak bokem - necitoval jsem z Galatským, ale z Koloským.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 22:31:53 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A to co psal pohanům v Galácii neplatí pro pohany v Kolosis? Začínáš se chovat zase legračně...


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Neděle, 20. leden 2013 @ 07:07:31 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    A to co psal pohanům v Galácii neplatí pro pohany v Kolosis?


    Správně leonete, správná dedukce.

    Až na to, že Pavel nepsal pohanům v Galacii, psal křesťanům v Galacii - z nich někteří pocházeli z Židů, někteří možná z pohanů.
    Stejně tak nepsal pohanům v Kolosis, ale křesťanům.



    Co psal křesťanům v Galácii, platí i pro křesťany v Kolosis, také pro křesťany v Praze i v Ostravě. Stejně tak co psal Petr křesťanům,
    vyvoleným v Pontu, Galacii, Kappadokii, Asii a Bithynii  o tom, že jsou domem Božím, platí také všem ostatním křesťanům po celém světě a po vše časy.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Neděle, 20. leden 2013 @ 09:26:12 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Teď si myslíš, že už jsi odvedl pozornost od toho, co bylo na začátku ale já nezapoměl. Oba jste s willym na tom asi tak stejně, ani jeden jste neodpověděli na otázku, ale snažili se odvést pozornost, protože neznáte odpověď. Vy nevíte kdo to byli ti v "rozptýlení". Vy nevíte kdo byli apoštolové obřazaných a neobřezaných. Ani nevíte proč to Pavel psal, přestože už není obřezaný a ni neobřezany (v Církvi). Ale jen kalíte vodu, aby nebyla vidět vaše nevědomost.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Neděle, 20. leden 2013 @ 12:43:57 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Teď si myslíš, že už jsi odvedl pozornost od toho, co bylo na začátku ale já nezapoměl.

    Ne leonete, opět mlžíš a překrucuješ skutečnost. Je to přesně opačně.

    Odvést pozornost od toho co bylo na začátku ses snažil odvést ty nesmyslnými otázkami, abys nemusel přiznat, že plácáš nesmysly.
    Na počátku byla řeč o Božím domu a tvé falešné tvrzení, že se to týká pouze Starého zákona případně věřících z Židů, já jsem se jen k tomu začátku vrátil.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 20. leden 2013 @ 12:58:02 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Souhlas.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 13:05:56 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ... dům Boží je starozákonní pojem. Proto ho Petr použil v případě, když psal věřícícm ze židů.

    A proč tento výraz použil apoštol Pavel, který byl apoštolem a učitelem pohanů/národů? 1Tm 3:15 - Kdybych se však opozdil, chci, abys věděl, jak je třeba se chovat v domě Božím, jímž je církev Boha živého, sloup a opora pravdy.

    Již nějakou dobu jsem si lámal hlavu proč vám tady na GS nedokážu srozumitelně vysvětlit to, co mám uvnitř zcela jasné. Už vím, dokud Pán nedá milost, nejsem schopen vám srozumitelně vysvětlit to, co mi už dal.

    A proč ti Pán nedává milost srozumitelně nám vysvětlit to, co ti dal? A proč je to náš problém? Ty nejsi něčeho schopen a je to náš problém? To jsi ovšem poněkud popletl!
    Bůh dává milost pokorným a jestli někomu milost nedává, pak je problémem jeho nepokora. Kromě toho platí princip Těla; totiž to, že co dostává jeden úd, dostává nikoli pro sebe, nýbrž pro Tělo, a když něco dostanu od Boha, dostávám k tomu i milost sdílet to i s ostatními údy, aby z toho mělo užitek celé Tělo.

    Závěr: tvůj komentář je úplně mimo Ducha, Krista a JehoTělo, Boží Církev a Boží vůli ohledně budování Církve coby domu živého Boha. Tož tak.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohn (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 19:02:31 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Můžeš to chápat jak tě napadne, jenže jestli to pochopíš spravně už není tvá věc.

    Myslel jsem si, že jsi dál. Ale jak vidno, myslet si něco, ještě neznamená mít pravdu. Mohlo by mi to být líto, ale není.

    Pán rozhoduje kdo, kdy a jak půjde dál.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 19:22:37 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tento tvůj komentář jen potvrzuje, že tvé reakce na to, co ti píšu, jsou čím dál tím víc mimo realitu - rozuměj mimo Boží realitu/skutečnost/pravdu, což znamená mimo Ducha!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 20:54:20 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A jak jsi to poznal? Jak se pozná, že je někdo mimo?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 21:13:25 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    skrze Ducha v mém duchu.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Sobota, 19. leden 2013 @ 22:33:11 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A pro mne to neplatí?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 19. leden 2013 @ 23:07:20 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Co pro tebe neplatí? Ptej se konkrétně a nahraď své "to"něčím konkrétním.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Neděle, 20. leden 2013 @ 10:04:01 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Skrze Ducha a v mém duchu, To neplatí i pro mne? Jak jsi poznal, že nejsem v Kristu a nečiním skrze Ducha? Ještě jednou, jak jsi to poznal? Podle čeho tak soudíš?

    Víš co to je "přičtená spravedlnost"? Víš co to znamená, když někdo ze světa obdrží milost prezidenta? Je sice na něj hlěděno jako kdyby nic nespáchal, ale dál se musí řídit zákonem, aby nebyl znovu odsouzen. To znamená je bez porušení zákona jen do doby udělení milosti a pak je to na něm. Prezidentská milost má určité datum za života člověka. Jedná se milost dočasnou!! Nejedná se o milost neomezenou. Mám takový dojem, že mnozí křesťané hledí na milost Boží podobně. Myslí si, že když obdrželi milost Boží v určitém okamžiku, je smazán pouze jejich záznam trestů do té doby. A dál musí žít tak, aby nehřešili. A protože to nedokáži, myslí si, že jím dá sílu Duch Boží. 
    Ještě že Bůh není člověk. Byli by jsme všichni dávno ztracení. Jenže Pavel píše o posvěcování ještě dříve, než o chození Duchem. "předložte své údy za otroky spravedlnosti k posvěcení." A co se děje? Člověk žjišťuje, že je na tom stejně jako Pavel popisuje v 7 kap. Řím. Já nešťastný člověk. Zkrátka hřeší i když má Ducha Božího. Protože nechodí Duchem. A tady se děje něco, čemu rozumí jen málokdo. Někteří si myslí, že chodit duchem znamená dodržovat veškerou literu Písma.   
    Ale co to znamená konkrétně pro každého jednotlivce přece záleží na Duchu Božím!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    A dál už není třeba nic psát.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 20. leden 2013 @ 13:19:31 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Někteří si myslí, že chodit duchem znamená dodržovat veškerou literu Písma. Já si to nemyslím a nikdy jsem si to nemyslel!

    Ale co to znamená konkrétně pro každého jednotlivce přece záleží na Duchu Božím!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nikoli!

    To totiž záleží na vztahu ke Kristu! Když Krista miluji, jsem Mu oddán, vydal jsem Mu svůj život, své tělo, jako živou oběť, zapírám pro Něho své já, proměňuji se obnovou své mysli, hubím svou duši ve prospěch Kristovy mysli, maje totéž smýšlení, jaké bylo v Kristu Ježíši, pak se nechám vést Duchem Božím a Duch Svatý má veškerý potřebný prostor k tomu, aby mne vedl.
    Pokud chybí vztah - víra a láska, zaplacení ceny, sebezapření, zasvěcení se Pánu, proměna a obnova mysli a potažmo duše, Duch Boží nemá způsob, jak vést člověka.

    Tož tak.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Neděle, 20. leden 2013 @ 13:39:19 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Konečně jsi odhalil svůj stav. Ale trvalo to.

    Stále jsem si říkal, že jednou se musíš odhalit, nejde trvale předstírat duc*****st.

    Přejí ti, abys byl ve svém odhodlání maximálně upřímný a konal ho z celé své síly.

    Kéž ti dá Pán milost a své milosrdenství


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 16. leden 2013 @ 21:41:17 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    tak jsem reagoval na rosmana a tomu jsem naznačil, že význam je mnohém širší a v podstatě jiný, než jsi napsal ty.


    Něco jsi se sice pokoušel naznačovat ve stylu tvých konspiračních teorií, ale nic zřetelného jsi neřekl. Tedy kromě tohoto nepravdivého tvrzení:
    "Uvedené verše mají vztah k farizeům a saduceům. Na někoho dalšího by se jen těžko mohly uplatnit",  jehož nepravdivost  jsem zde jasně ukázal.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Studentbible v Středa, 16. leden 2013 @ 21:46:41 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Rosmano, tenhle konspirační výklad běžně učí reformovaní kazatelé.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 16. leden 2013 @ 21:52:15 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Který "tenhle" konspirační výklad?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Studentbible v Středa, 16. leden 2013 @ 21:26:25 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy, v charismatických kruzích má oheň odezvu, např.zářným příkladem je Konference ohně z Ronda, ale to už se tady rozebíralo...


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 16. leden 2013 @ 21:45:23 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Studente, oheň v charizmatických kruzích mě nezajímá, poněvadž se jedná o cizí oheň. V Rondu jsem byl a bylo to asi nejvíc proto, že to mám 10 minut pěšky od domu, kde bydlím. Díky tomu vím, o co v Rondu šlo. V článku mi šlo a jde o něco jiného.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Studentbible v Středa, 16. leden 2013 @ 21:57:23 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy, to chápu, jenomže ac-čkáři křest ohněm ztotožňují s Bonnkem a spol.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 16. leden 2013 @ 22:00:16 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    To je ovšem jejich problém, ne můj ani tvůj, co? :-)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 16. leden 2013 @ 22:06:30 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Luk 12;49
    Oheň jsem přišel uvrhnout na zemi, a jak si přeji, aby se už vzňal!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Studentbible v Středa, 16. leden 2013 @ 22:14:30 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Netvrdím, že soud nebude ohněm. Etnický Izrael Krále zamítl, Boží smlouvy jsou naplněni, konec může být kdykoliv.(antikrist je na sv.stolci)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 16. leden 2013 @ 22:20:17 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Ale kdepak soud. To slovo není o soudu. To Ježíšovo poslání a přání: Oheň jsem přišel uvrhnout na zemi, a jak si přeji, aby se už vzňal!   není o tom, aby lidé Ježíšovým křtem ohněm konečně a to urychleně skončili v pekle.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Studentbible v Středa, 16. leden 2013 @ 22:34:14 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Taky nemyslím peklo, ale takové slovní žonglování- ponořen do ohně, evokuje mi to Jana Husa.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 16. leden 2013 @ 20:52:33 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Leonete, s tou podporou Bobošíkové na Hrad jsi to myslel vážně?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Středa, 16. leden 2013 @ 21:14:36 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tebe zajímá i politika? Tak jsi jistě četl mé články a pak nechápu proč se ptáš. Nikdy nepišu něco, co si nemyslím.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 16. leden 2013 @ 21:21:12 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Nejsem si jistý, jestli někdy nežertuješ.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 19:34:35 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Pleteš si žertování s ironií.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: rosmano v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 20:11:53 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Ne, to si nepletu.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 20:40:17 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    tady spíše používám ironií a na idnes žerty.


    ]


    Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Úterý, 15. leden 2013 @ 17:46:54 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ani slova Starého zákona nejsou vůbec určena jen pro dávné Izraelce.



    Křest ohněm je popsán o Letnicích.

    Je to křest Duchem svatým již pokřtěných do Pánova jména, kteří již snesou tuhou stravu a tedy již nejsou "na mléce."

    My katolíci toto nazýváme biřmováním - uvedením do křesťanské dospělosti.




    Výheň zkoušek je podílem na Kristových utrpeních.
    Kdo se vyhýbá mít podíl na tomto utrpení, nebude mít podíl ani na Kristově oslavení.

    (Kol 1,24)
    Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev.





    Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Jan21 v Středa, 16. leden 2013 @ 08:42:26 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Oko,

    Křestem ohněm, tedy Duchem svatým nazýváš v KC to, když ti zavolají biskupa, aby tě plácl po zádech? To je stejný nesmysl, jako to, že člověk se znovuzrodí tím, že ho k tomu určený kněz pokropí v peřince vodou. Holt ex opere operato, rituál stačí. Žiješ v naprostém bludu, ale není to tvá vina, takže ti to nezazlívám. Když se ti to tak líbí, tak si to užívej.

    Ale možná nějaká alespoň kvantitativní změna se tímto obřadem děje. Možná že biřmovanci chodí alespoň častěji do kostela, než párkrát za život. Je to tak? Myslíš že zde zafunguje jedna poučka z evolucionismu (čemuž věří papež) a dialektického materialismu - zvrat kvantity v kvalitu? Ježíš měl na to u farizeů jiný názor. 

    Už jsem to tu jednou psal, jak se jeden váš biřmovanec v práci vychloubal detailním líčením svých mimomanželských sexuálních avantýr, po kterém by sáhl s radostí každý pornografický časopis a přitom měl nad stolem pověšený svatý obrázek. Vždy, když ještě za totality mohl vyjet jako výtvarník někam na západ, neopomenul nikdy s sebou přivést pár pornografických časopisů. 


    ]


    Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Středa, 16. leden 2013 @ 10:51:03 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jane, a co ve tvé církvi (vůbec nevím, co jsi zač), tam jsou snad všichni bez hříchu?


    Argumentuješ zcela mimo.

    Nauč se nejdřív rozlišovat mezi samotným darem od Boha, a mezi lidskou možností využití daru a nevyužití daru.

    Milost přijde na oba stejně, u jednoho padne do úrodné půdy, u jiného třeba do trní.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Jan21 v Středa, 16. leden 2013 @ 16:40:30 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)



    Milost přijde na oba stejně, u jednoho padne do úrodné půdy, u jiného třeba do trní

    V tomto podobenství o rozsévači Ježíš  mluví o Božím slově, nikoliv o nějakých rituálech, udělovaných kdekomu v jediné pravé církvi, aniž je schopen sám svou víru vyznat a definovat, stačí jen příslušnost k samospasitelné instituci. 
    Boží slovo je to, co může člověka proměňovat, nikoliv nějaký rituál. 

    Nabízel jsem ti svou esej, kde je i moje krédo a můj životopis. Je to moc dlouhé, vlastní webové stránky nemám a sem se to nevejde. Chceš-li mě poznat, napiš si o to. Adresu jsem uváděl.  Tak si nestěžuj. 

    Samozřejmě hřešíme více či méně všichni, ale ty okaté hříchy bývaly v naší církvi kázněny v různých stupních. Dnes se už trochu slevuje. 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 08:26:47 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jane
    je snad tvoje církev tajná, nebo zakázaná, že nemáš odvahu se k ní tady prostě přiznat veřejně všem?



    Boží slovo není jen jakýmsi akustickým zvukem či sledem písmen, ale je to především síla moci, která tvoří a proměňuje.

    Příkazy k rituálům však dává samotný Bůh.
    Jak na mnoha místech ve SZ, tak i v zákoně Novém (např. Mt 28,19; Sk 22,16; 1 Kor 11,23-26),


    Nejsou to rituály bezduché, ale jsou naopak naplněny vnitřním smyslem.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Jan21 v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 09:32:09 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Ne Oko,

    Už jsem to zde dokonce hned ve svém úplně prvním příspěvku uvedl a i v několika komentářích.  Je to tvoje chyba, že nečteš to, co ti nejde pod fousy.

    Tak když na tom tak trváš, abych to zveřejnil všem do pléna, tak je to Církev bratrská, do. r. 1968 Jednota českobratrská a ještě dříve do r. 1919 Svobodná reformovaná, avšak státem neuznaná a posmívaná dokonce i od evangelíků, z nichž se v převážné většině rekrutovala. Jejím prvním představeným byl Alois Adlof, (v mládí katolík), dále pak František Urbánek (bývalý evangelícký farář), přítel rodiny TGM. 

    Církev, kdys, řekl bych, pietistického charakteru  se postupně začíná měnit v církev lidovou, tím, že se snaží dostat z izolace prosazováním ekumenismu (předchozí předseda P.Černý). Možná tě potěší, že spolupráce s katolíky byla a snad i je u vrcholových představitelů na dobré úrovni. Já však sdílím obavu, zda se to neprojeví i ústupem z biblických pozic za mizerný groš z restitucí. 

    Chceš-li vědět něco víc, mohu zaslat, ale nevím kam. 

    I rituály naplněné vnitřním smyslem mohou být urážkou Boha, jsou-li prováděny bezduše a jen jako automatismy. O tom věděli již starozákonní proroci a Ježíš Kristus farizeje a zákoníky v tomto směru nijak nešetřil. 

    Všechny starozákonní rituály ukazovaly skrytě na Krista a jeho dílo spásy. Teď, když je dokonáno, rituály nepotřebujeme pro očišťování vlastních hříchů, ale jen jako upomínku na dokončené Kristovo dílo spásy. V tom se diametrálně lišíme. 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pátek, 18. leden 2013 @ 08:42:16 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Já mám i mezi Českými bratry pár dobrých přátel, se kterými jsem v pravidelném kontaktu.

    Mám je rád především pro jejich dobrý život, čestnost a přímost. Jejich návštěva mě vždy potěší. I přes věroučné rozdíly máme stejného Ducha a velmi blízké pohledy na život.



    ..." rituály nepotřebujeme"...

    Věř mi, že toto tvrzení je jen o vzdělání ve víře.

    Zkus si něco takového prohlásit třeba o manželském slibu.


    ]


    Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 20. leden 2013 @ 07:18:57 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Př. 17:3Na stříbro kelímek, na zlato pec; srdce však Hospodin prozkoumává
    1. Stříbro – se získávalo z stříbronosné rudy leštěnce olověného ( sirník olovnatý nebo-li galenit) , který obsahoval vedle stříbra zvláště olovo a jiné kovy, které byly odstraňovány tavením. Při tom se olovo sloučilo s jinými kovy a vytvořilo na dně tavící pece těžkou strusku zatímco  lehčí stříbro zůstalo téměř ryzí na povrchu roztavené hmoty . Izrael se neustále obracel k Hospodinu zády, často hledal uspokojení jinde než měl a proto Iz. 1: 22 píše „ Tvé stříbro se stalo struskou …..“ a v. 25Obrátím na tebe svou ruku, vytavím tvou strusku …..“ tzn. to co je v tobě přimíšeného z vlivu okolních národů, to co způsobilo ztrátu tvé pravosti !
    2. Zlato – zlatonosný kámen byl pálen ohněm, aby se stal křehkým. Po rozbití na drobnější  kousky byl rozemlet žulovými kameny .Prášek byl promýván na skloněných deskách , aby všechny zeminy byly odplaveny. Jde o první stupeň k získání jeho ryzosti. U Joba čteme „ Stříbro má své naleziště a zlato místo kde se čistí „ (Joba 28: 1) . Tím je myšleno čištění od zemin, zřejmě rýžováním.  Pak se vybrali kousky zlata, které spolu s určitými přísadami zavřeli na 5 dní a nocí do hliněných tyglíků a pak několikrát taveny. Tím bylo zlato zbavováno dalších příměsí až zůstalo ryzí zlato. Vidíme, že jde o obdobný proces jako u stříbra – jde o ryzost drahého kovu.
    Co to je ryzost ? Jde o co nejdokonalejší přiblížení se čisté chemické struktuře  kovu , tedy o co největší pravost, co největší naplnění pravdy o jeho podstatě. Každá přimíšenina ho vzdaluje od pravého, ryzího složení. Sám Bůh se stará o naši ryzost, o to, abychom  byli zbaveni přimíšenin. Žalmista vyznává : Nebo jsi nás zpruboval
     (vyzkoušel) , ó Bože, přečistil jsi nás, tak jako přečištěno bývá stříbro
    “ ( Žalm 66:10) .Karl.př. Bůh nás provádí zkouškami, které mají zvýšit naší ryzost . Prorok Ageus cituje Hospodina a říká : „  Mé je stříbro, mé je zlato, je výrok Hospodina zástupů „ ( Ag 2:9 ) . Jsme pro Boha vzácní a tak buďme ryzí !

    Pán Ježíš nás křtí "Duchem sv. a ohněm" . Je to právě Duch sv., který nás uvádí do veškeré pravdy a to zejméno o nás samých . Jaci jsme v Božích očích. A věřte, když přijde Duch sv. tak nejen ukáže, ale i spálí všechno co brání ke vstupu do Boží přítomnosti. Jde jak o jednorázový akt při znovuzrození tak i o průběžnou milost v životě těch, kdo touží být ryzí. Já se modlím a říkám : " Duchu sv. spal ve mně všechno co brání ve vztahu k mému Pánu. Všechnu pýchu, nečistotu v mém srdci ať jsem ryzí z Tvé síly. Já prostě na to sám o sobě nemám a tak se Ti otevírám a dělej se mnou to, co je potřeba"

    Další možný význam "křtu ohněm"  vidím v "zapálení pro Krista". Kdo je plný Duch sv. je zapalován a hoří ohněm nadšení a radosti v Kristu. Pak se to projevuje tím, že ten "zapálený" se muže jevit zastydlým křesťanům jako ujetý. Ale to dělá s námi Duch sv. a ne tělesná horlivost.






    Re: Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
    Vložil: Jan21 v Středa, 23. leden 2013 @ 16:12:03 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Máš pravdu Krispusi, 

    Spiritus Sancti má do určité míry podobné účinky jako Spiritus vini, jak to lidé pozorovali o letnicích. Rozdíl je však v tom, že působí úplně jiné ovoce než alkohol, který jen člověka ničí, zatemňuje mu rozum a vede do otroctví. Duch svatý nikoho neterorizuje a neznásilňuje, ale dává nám odvahu a smělost svědčit o  Ježíši Kristu,  lidského ducha nezotročuje, bystří rozum ke správné argumentaci, utvrzuje v pravdě  a v lidském nitru působí vznik dobrého ovoce (Gal.5,22) a ještě další věci, o nichž se tu zmiňuješ. 


    ]


    Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy