Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 247, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 531 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484442
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie
Vloženo Středa, 06. březen 2013 @ 15:10:30 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Pár svědectví o původní křesťanské víře v reálnou přítomnost Ježíše Krista v Eucharistii:



»A tento pokrm je u nás nazýván díkůvzdáním (řec. eucharisteia), jehož není dovoleno se zúčastnit nikomu, kromě toho, kdo uvěřil v pravdu toho, čemu se naučil od nás, a vykonal koupel na odpuštění hříchů a pro znovuzrození a žije tak, jak učil Kristus. Nepřijímáme to totiž jako obyčejný chléb a obyčejný nápoj, nýbrž jako se Ježíš Kristus, náš Spasitel, vtělil skrze slovo Boží a přijal tělo a krev pro naši spásu, tak víme, že i pokrm, za který bylo modlitbou jeho slova učiněno díkůvzdání (řec. eucharisteia) a jenž živí v proměnění naše tělo a krev, je tělem a krví vtěleného Ježíše.«
sv. Justin Mučedník (+ 165)

»Potom tomu, jenž předsedá bratřím, je přinesen chléb a pohár vína s trochou vody. On je přijme, vzdává chválu a slávu Otci vesmíru skrze jméno Syna a Ducha svatého ... Jako slovem Božím náš Spasitel, Ježíš Kristus, dostal tělo a krev pro naše spasení, stejně tak i eucharistický pokrm se skrze řeč, která pochází od Něho, stal tělem a krví Ježíše Krista vtěleného. Tak jsme byli vyučeni...«
sv. Justin Mučedník (+ 165)

»Protože nevyznávají, že Eucharistie je tělem našeho Spasitele Ježíše Krista, které trpělo za naše hříchy a které Otec ve své dobrotivosti vzkřísil, proto se vzdalují Eucharistii a modlitbě. Kdo tedy mluví proti tomuto Božímu daru a vedou o něm vážné spory, ti umírají. Lépe by bylo, kdyby jej milovali a mohli vstát z mrtvých.«
sv. Ignác Antiochijský (+ 2. stol.)

»Netoužím po pokrmu záhuby ani po rozkoších tohoto pozemského života. Chci Boží chléb, tělo Ježíše Krista, toho z rodu Davidova. Za nápoj chci jeho krev, jeho nepomíjející lásku.«
sv. Ignác Antiochijský (+ 2. stol.)

»Jako chléb, vzatý ze země, stává se po svolání Boha Eucharistií, která má v sobě to, co je pozemské, i to, co je nebeské, tak i naše tělo, když přijme Eucharistii, stává se neporušitelným a má naději vzkříšení pro věčnost.«
sv. Irenej Lyonský (+ 203)

»Prosíme Boha, aby seslal Svatého Ducha na předložené dary, aby se chléb stal Tělem a víno Krví Kristovou.«
Klement Alexandrijský (+ 216)

»Prosíme Pána, aby nám dával každodenně chléb, abychom my, kteří jsme v Kristu a kteří každého dne přijímáme Eucharistii jako pokrm své spásy, nebyli odloučeni od těla Kristova, jako padlí, od nichž se Kristus vzdálil; abychom se nedopustili těžkého hří­chu, který by nám bránil účastnit se přijímání nebeského chleba. Neboť Kristus řekl, že kdo bude požívat jeho chléb, bude žít věčně. Z toho je jasné, že bude žít ten, kdo přijímá Eucharistii, aby byl s ním spojen... Proto tedy prosíme o každodenní chléb (v Otčenáši), abychom měli záruku své vytrva­losti v životě s Kristem.«
Sv. Cyprián (+ 258)

»Každodenní přistupování k přijímání, přijímání svatého Těla a svaté Krve Krista je věc pěkná a spasitelná, neboť sám Kristus jednoznačně říká: 'Kdo jí moje Tělo a pije moji Krev, má život věčný.' Kdo by tedy mohl pochybovat, že stálá účast na životě je něčím jiným než životem v plnosti?«
sv. Basil Veliký (+ 379)

»Chléb a víno určené k eucharistii před svatým vzýváním uctívané Trojice bylo prostým chlebem a obyčejným vínem. Po vzývání se však chléb stává Kristovým tělem a víno Kristovou Krví.«
sv, Cyril Jeruzalémský (+ 386)

»Snad řekneš: Můj chléb je obyčejný. Avšak to je chléb před svátostnými slovy. Jakmile dojde k posvěcení, stává se z chleba tělo Kristovo. Toto tedy připojme. Jak se může stát tělem Kristovým to, co je chlebem? Posvěcením. Posvěcení - jakými slovy a slovy koho? Pána Ježíše. Neboť všechno ostatní, co se říká předtím, říká kněz: jsou vzdávány chvály Bohu, modlitba za lid, za krále a ostatní. Jakmile však dojde k uskutečnění velebné svátosti, kněz již neužívá svých slov, ale slov Kristových. Te­dy tuto svátost uskutečňuje řeč Kristova. Která řeč je Kristova? Ta, kterou bylo všechno učiněno. ... Vidíš tedy, že z chleba se stává tělo Kristovo a že víno a voda se lije do kalicha, ale stává se krví skrze posvěcení nebeského slova. Snad ale řekneš: Podobu krve nevidím. Ale má podob­nost: jako jsi totiž přijal podobnost smrti, tak také piješ podobnost předrahé krve, takže nepůsobí hrůzou krve a přece působí cenu spásy. Vidíš tedy, že to, co přijímáš, je tělo Kristovo.«
sv. Ambrož Milánský (+ 397)

»Ve svátosti Eucharistie je Kristus, poněvadž je to Kristovo tělo. Není to tedy obyčejný pokrm, ale pokrm duchovní.«
sv. Ambrož Milánský (+ 397)

»Není to člověk, kdo živly na oltáři činí tělem a krví Kristovou, nýbrž sám za nás ukřižovaný Kristus. V jeho zastoupení tu stojí kněz v okamžiku, kdy pronáší ona slova; moc a milost je pak od Boha. ‚Toto je mé tělo‘, praví; slovo i to proměňuje věci nalézající se na oltáři. A jako ono všemocné slovo, které zní: ‚Rosťte a množte se a naplňte zemi‘, bylo vyřčeno jenom jednou, ale uskutečňuje se po všechny časy, dávajíc naší přirozenosti moc plodit potomstvo, tak i toto slovo jednou vyřčené na každém oltáři v církvích, od poslední večeře až podnes a až do jeho příchodu, uskutečňuje pravou oběť.«
sv. Jan Zlatoústý (+ 407)

»Tento chléb, který vidíte na oltáři, posvěcený skrze slovo Boží, je Tělem Krista. Tento kalich, a spíše obsah kalicha, posvěcený skrze slovo Boží, je Krví Krista. Skrze chléb a víno nám Kristus Pán chtěl odevzdat své Tělo a Krev, kterou prolil za nás na odpuštění hříchů.«
sv. Augustin (+ 430)

»Skrze svolávání a sestoupení Ducha Svatého se dary stávají Tělem a Krví Krista.«
sv. Jan Damašský (+ 754)


Podobná témata

Katolicismus

"Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 06. březen 2013 @ 15:37:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matúš 15:17  Či nechápete, že všetko, čo vchádza do úst, ide do brucha a vyhadzuje sa do stoky?
ivanp



Re: Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 07. březen 2013 @ 03:50:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tu ide o celkom opačný problé, Ivane. Chlieb eucharistický, ktorým je Ježiš sám, určite nepoškvrňuje. Môže poškvrniť len ak ho človek  prijíma ťažkým hriechom poškvrnenou dušou. No to poškvrňuje nie eucharistický chlieb, ale nedôstojný prístup k Svätému, ktorého má v tejto podobe právo prijímať len dôstojne pripravená duša...


]


Re: Re: Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 07. březen 2013 @ 08:41:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Památka VP
není v žádném případě magie katolické transsubstanciace, a není to, ani oběť církve, my křesťané se scházíme
na památku a připomínku toho, co pro nás KRISTUS PÁN vykonal k očištění hříchů!
Je psáno to čiňte ma MOU památku, neřekl čarujte, neřekl proměňujte, jediná proměna, která se nás týká je proměna našeho srdce a tedy naší hodnosti přijímání toho pokrmu a pití vína jako symbolu naší spásy!
Římský rituál mešního stolu, není z Písma Sv, žel vůbec!


]


Re: Re: Re: Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. březen 2013 @ 08:09:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(1 Kor 11,23-29)
Neboť já jsem přijal od Pána to, co jsem vám také předal, že Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb,
a když vzdal díky, rozlomil jej a řekl: "Vezměte, jezte, toto je mé tělo, které se za vás vydává. Toto čiňte na mou památku."
Stejně tak i kalich, když povečeřel, se slovy: "Tento kalich je ta nová smlouva v mé krvi. Toto čiňte, kdykoli byste jej pili, na moji památku."
Neboť kdykoli byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete Pánovu smrt, dokud nepřijde.
A proto, kdokoli by jedl tento chléb a pil Pánův kalich nehodně, bude vinen tělem a krví Pána.
Ať tedy člověk prověří sám sebe a takto ať jí z toho chleba a pije z toho kalichu.

Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení, jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo.





Ahoj Heleno.
Nová smlouva je právě o zástupné OBĚTI  Pána Ježíše, který naše prokletí vzal na sebe.

Můžeš mi vysvětlit, jak lze ignorovat toto tvrzení apoštola Pavla v Písmu  o chlebu, který se MOCÍ DUCHA SVATÉHO stává Pánovým tělem?




Cožpak lze snad obyčejný chléb jíst nějak nehodně a k vlastnímu odsouzení?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 08. březen 2013 @ 09:14:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé OKO,
PÁN sloužil učedníkům poslední věčeři osobně i s umytím nohou a nabízí  jim to, co mají dělat, a co se stane, až JEHO Tělo se obětuje jedinečně a neopakovatelně na Golgotě!
Toto je Mé Tělo, které se za vás dává, to čiňte na Mojí památku až dochvíle...
 Nejdůležitější je ta Nová Smlouva v Jeho krvi, která se za nás vylévá a to je podstatou oběti, žádné čarování, žádné kejkle v proměňování, ale v duchovní symbolice, vždyť to Tělo tam s nimi zatím stálo a bylo ŽIVÉ! a ono je po vzkříšení opět ŽIVÉ!
tak co Ty milé OKO, chceš nebo co vy chcete proměňovat?


]


Re: Re: Re: Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pátek, 08. březen 2013 @ 10:56:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A to je holá pravda! 

Díky Heleno za nezkreslený odkaz.


]


Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 08. březen 2013 @ 22:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Výše uvedená svědectví svědčí spíše o tom, jak záhy po odchodu apoštolů se skutečná víra a praxe správného slavení památky Večeře Páně změnila v něco Bohu odporného a odsouzeníhodného a jak se postupně časem proměnila v něco, co nemá s Bohem a tím, co ustanovil Pán Ježíš Kristus, vůbec nic společného.
Tož tak.



Re: Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 09. březen 2013 @ 15:11:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
lutherov výrok:
,,najväčšia ohavnosť pod slnkom je rímska omša...

ivanp


]


Re: Re: Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 09. březen 2013 @ 16:44:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
znám ten výrok, ivane a má za to že Luther věděl, co říká.


]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy