Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 537 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116488916
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Heleně, mé sestře v Kristu.
Vloženo Čtvrtek, 23. květen 2013 @ 22:46:21 CEST Vložil: Stepan

Grano Salis poslal oko

Jednoosobový Bůh?


Rád bych zde upozornil na omyl Sabelliova monarchianistického modalismu z počátku třetího století.

Sabellius sice uznával plné Kristovo božství, nicméně popíral jeho vlastní osobní identitu odlišnou od osoby Otce.

Podle tohoto pojetí by tedy Bůh byl sám v sobě dokonale jediný, neexistovala by imanentní (vnitřně bytostně vlastní) Trojice
, ale pouze ekonomická.



Otec, Syn a Duch by představovali pouhé způsoby projevování se
, jakési masky Jediného v dějinách spásy.
V důsledku by to znamenalo, že všechny Ježíšovy modlitby k Otci byly jen divadlem pro lidi, samomluvou jedné osoby, monologem. Když Kristus posílal církvi místo sebe Ducha svatého, nebylo by to "místo sebe" v důsledku pravda, protože by se jednalo stále u tutéž osobu.


To je nepřijatelné především proto, že Bůh by se zjevoval jinak, než ve skutečnosti je
.
Kdyby to, co nám o Bohu sděluje příběh Ježíše z Nazareta, neodpovídalo hloubce Boží reality, nemohli bychom hovořit o zjevení. Dále bychom nemohli považovat Ježíše za naprosto vrcholné zprostředkování pravého a vlastního Božího sebesdělení.
Jinými slovy, bylo by nám pouze řečeno cosi o Bohu bez toho, že bychom si mohli být jisti, zda víme opravdu to zásadní. V podstatě bychom si nebyli jisti, kým opravdu Bůh je.

To by dávalo za pravdu nedůvěře a rozumové výhradě typu "Co kdyby to bylo ve skutečnosti všechno jinak", ale rozhodně ne pravé důvěře a víře, která se zcela vydává Bohu. Jestliže se Bůh zjevuje s výhradou, pak i člověk jej musí přijímat pouze s výhradou.

Sama podstata víry v pravdivého Boha (Žd 6,18) vylučuje jako naprosto bezbožné mít za to, že Bůh se v dějinách nezjevuje, ale pouze přetvařuje nebo klame.


Mezi realitou Kristova lidského těla a realitou naší spásy existuje podle Tertuliána přímá úměra. Pokud by Kristus neměl pravé lidské tělo (s geny společnými s námi, s krví, jako je ta naše), nemohl by zemřít, pokud by nezemřel, nemohl by vstát z mrtvých, a tak bychom nebyli ospravedlněni.


Na druhé straně, je - li člověk skutečným obrazem Boha a Bůh by byl pouze jednoosobový ( Jediný s nemožností vnitřních vztahů), kdo pak v obrazu Boha, v člověku svádí vnitřní boje? Jedna osoba s kým?


Podobná témata

Grano Salis

"Heleně, mé sestře v Kristu." | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. květen 2013 @ 09:11:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

..."Jak tedy my můžeme být Ježíšovými bratry podle těla?"...


Kdyby Ježíš nepřijal to samé lidské tělo, které máme i my, nemohli bychom být spaseni.




Vždyť to, co není přijato, není spaseno; na druhou stranu to, co bylo spojeno s Bohem, bude spaseno.



Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 24. květen 2013 @ 09:50:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Ježiš prijal to isté telo ako my.... v podobe hriešneho tela a pre hriech poslal svojho Syna a hriech v tele odsúdil, Rímskym 8:3


Mnoho ľudí omylom verí, že nepoškrnené počatie sa vzťahuje na počatie Ježiša Krista. Ježišovo počatie bolo bezpochyby nepoškvrnené…avšak táto predstava sa vôbec nevzťahuje na Ježiša. Nepoškrnené počatie je doktrínou rímskokatolíckej cirkvi ohľadom Márie, Ježišovej matky. Oficiálne vyhlásenie tejto doktríny znie, „…požehnaná Panna Mária bola úplne od prvého okamihu jej počatia, na základe výnimočnej milosti a privilégia Všemohúceho Boha, vzhľadom k dobrote Krista Ježiša, Spasiteľa ľudstva, zachovaná od akejkoľvek poškvrny dedičného hriechu”. V podstate je nepoškvrnené počatie presvedčenie o tom, že Mária bola uchránená od dedičného hriechu, že Mária nemala hriešnu povahu a teda bola vlastne bezhriešna.

Problém nepoškvrneného počatia spočíva v tom, že ho Biblia neučí. Biblia nikde nepopisuje Máriu inak ako normálnu ľudskú ženu, ktorú Boh vyvolil, aby bola matkou Pána Ježiša Krista. Mária bola bezpochyby zbožnou ženou (Lukáš 1:28). Mária bola zaiste úžasnou manželkou a matkou. Ježiš určite miloval a staral sa o svoju matku (Ján 19:27). Biblia nám však nedáva žiadny dôvod veriť, že Mária bola bezhriešna. V skutočnosti nám Biblia dáva všetky dôvody na to, aby sme verili, že Ježiš Kristus je jedinou Osobou, ktorá nebola „nakazená” hriechom a ani nikdy žiadny hriech nespáchala (Kazateľ 7:20; Rimanom 3:23; 2 Korinťanom 5:21; 1 Petrova 2:22; 1 Jánova 3:5).

Doktrína nepoškvrneného počatia vznikla z rozpakov nad tým, ako sa mohol Ježiš Kristus narodiť bezhriešny, ak bol počatý vnútri hriešnej ľudskej ženy. Táto myšlienka vyplývala z toho, že Ježiš by musel zdediť hriešnu podstatu po Márii, pokiaľ by bola hriešnica. Na rozdiel od nepoškvrneného počatia spočíva biblické riešenie tohto problému v porozumení toho, že samotný Ježiš bol zázračne uchránený pred znečistením hriechom počas toho, ako bol vnútri maternice Márie. Pokiaľ by Boh bol schopný uchrániť Máriu od hriechu, nebol by schopný uchrániť od hriechu Ježiša? Preto to, aby by bola Mária bezhriešna, nie je ani potrebné ani biblické.

Rímskokatolícka cirkev tvrdí, že nepoškvrnené počatie je nevyhnutné, pretože bez neho by bol Ježiš objektom svojej vlastnej milosti. Táto myšlienka sa zakladá na tomto – aby bol Ježiš zázračne uchránený od hriechu, čo by bol sám osebe akt milosti, znamenalo by to, že by Boh v podstate „omilostil sám seba”. Slovo milosť znamená „nezaslúženú láskavosť”. Milosť je udelenie niekomu niečo, čo si vôbec nezaslúži. Božie vykonanie zázraku uchránenia Ježiša od hriechu nie je „milosť”. Ježiš nemohol byť v žiadnom zmysle nakazený hriechom. Bol dokonalou a bezhriešnou ľudskoou podstatou spojenou s bezhriešnou božskou podstatou. Boh nemôže byť nakazený ani ovplyvnený hriechom, keďže On je dokonale svätý. Rovnaká pravda platí pre Ježiša. Na uchránenie Ježiša pred hriechom nebola potrebná „milosť”. Keďže Ježiš bol Božím vtelením, vo svojej podstate bol aj „imúnny” voči hriechu.

Preto doktrína nepoškvrneného počatia nie je ani biblická ani potrebná. Ježiš bol zázračne počatý vnútri Márie, ktorá bola v tom čase panna. To je biblický koncept narodenia z panny. Biblia ani len nenaznačuje, že by na počatí Márie bolo niečo významné. Ak podrobne preskúmame tento koncept logicky, tak aj matka Márie by musela byť nepoškvrnene počatá. Ako by mohla byť Mária počatá bez hriechu, ak by jej matka bola hriešna? To isté by sme museli tvrdiť o Máriinej babke, prababke atď. Takže na záver, nepoškrnené počatie nie je biblické učenie. Biblia učí o zázračnom panenskom počatí Ježiša Krista, nie však o nepoškvrnenom počatí Márie.

ivanp



]


Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 24. květen 2013 @ 18:29:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivánku to jsi ještě nepochopil, že katolíci potřebovali dostat Marii do nebe a tak ji udělali bezhříšnou? Pokud by měli pravdu, pak Písmo potažmo Bůh je lhář, protože je napsáno "Římanům 3:10  Jakož psáno jest: Že není spravedlivého ani jednoho."

Bůh vidí člověka spravedlivým pouze skrze oběť svého Syna. Pokud tedy Marie byla bez hříchu, pak nechápu proč Ježíš Kristus umíral na kříži, protože Marie naplnila to co On tj. absolutní BEZHŘÍŠNOST! a stačilo Marii vzít do nebe a my ostatní by jsme měli smůlu. To už nemluvím o tom, že měla s Josefem další děcka. Vždyť v pojetí katolicismu je omluvitelný pouze sex s manželkou při pokusu o početí potomka, to ostatní je pouze hříšný chtíč. Tak si myslím, že Josef je oprávněně svatý, protože žil s ženou a nežil s ní, to je ještě horší než celibát chlapů v sukních. A co se týká "dědičného hříchu", ten jako takový je nesmysl a výmysl katolíků, podědili jsme smrtelnost po Adamovi.

rastan



]


Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 25. květen 2013 @ 08:59:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." protože je napsáno "Římanům 3:10  Jakož psáno jest: Že není spravedlivého ani jednoho.""...


Rastane,
svými slovy jen dokazuješ, že tvé pochopení Písma je zatím prakticky nulové.
Chováš se umíněně jako zabedněný trouba, protože toto jsem zde už mnohokrát vysvětloval.



To samé tvé Písmo totiž na jiném místě říká zase toto:

(Gn 6,9)
Toto je Noemův příběh. Noe byl mezi svými současníky SPRAVEDLIVÝ a poctivý člověk. Noe chodil s Bohem.


(Gn 7,1)
Hospodin potom Noemovi řekl: "Vejdi s celou svou domácností do archy. Viděl jsem totiž, že jsi přede mnou v tomto pokolení jediný SPRAVEDLIVÝ.



Spravedlivý Noe je v tomto předobrazem samotného Mesiáše.
Kvůli jednomu spravedlivému byly před záhubou ve vodách potopy zachráněny všechny údy "těla" jeho rodiny - celé společenství Noemovy rodiny bylo posvěceno Noemovou spravedlností.
(Podobně pro spravedlností rodičů (věřících křesťanů) mohou být zachraňovány jejich děti skrze křest - jsou přece údy stejného přirozeného těla rodiny - 1 Kor 7,14).



O mnoha spravedlivých lidech už před Kristem Písmo hovoří: např." Ex 23,8; Num 23,10; Přís 2,8.

Také Abraham byl člověk spravedlivý (Gn 22,1-24) a stal se také předobrazem mesiášské záchrany.
Pro jeho ochotu obětovat to nejvzácnější co měl Hospodinu, se stal praotcem vyvoleného národa. Jeho syna Izáka Bůh tehdy ušetřil.

Neušetřil však svého jediného Syna, který zemřel na kříži za hříchy celého světa. Tak veliká je Boží láska k nám - lidem.


Pro oběť jednoho SPRAVEDLIVÉHO - Krista může být nyní skrze vody křtu (podobně jako Noemova rodina skrze vody potopy)  zachráněn celý svět (1 Pt 3,20-21).
Stačí se skrze víru a křest stát údem Kristova těla  - církve a v dobrém vytrvat až do konce života.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 25. květen 2013 @ 11:53:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, znova tvoja typická rímska demagogia...

Rímskym 3:9 ...všetci sú pod hriechom,  ako je napísané: Nieto spravodlivého ani jedného,

to znamená že aj Abrahám, Noe...,,sú pod hriechom,,...aj keď písmo o nich hovorí ako o spravodlivých...
...to isté platí aj o Márii, ktorá môže byť spravodlivá, to jest ospravedlnená Kristom, aj napriek tomu že je pod hriechom a hreší...
...alebo si myslíš že Abrahám, Noe nikdy neučinili žiadny hriech a preto ich písmo nazýva spravodlivými???

Kristus je výnimka...on jediný je bez hriechu a všetci ostatný včetne panenky a spravodlivého Lóta, Abraháma, Noeho sú pod hriechom...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Sobota, 25. květen 2013 @ 23:19:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
s tichou ignorací Henocha...

Gn 5,24:  I chodil Henoch s Bohem. A nebylo ho, neboť ho Bůh vzal.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Neděle, 26. květen 2013 @ 20:37:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milane, i Eliáš a Mojžíš. Není na tom ovšem nic divného.

rastan



]


Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Neděle, 26. květen 2013 @ 20:34:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No možná jsem trouba, ale dokáži pochopit za jakých okolností  Bůh vidí člověka spravedlivým. Ve SZ před vydáním zákona byl spravedlivý před Bohem člověk, který věřil v Jeho existenci a řídil se interním zákonem (po pádu Adama měl člověk rozlišení dobrého a zlého). Pak k tomu přidal poslušnost (stavěj koráb, vyjdi z Ur atd.). Pak přišel Zákon a spasen mohl být pouze ten KDO BY HO VYPLNIL BEZEZBYTKU!!! A takový člověk nebyl ani ve SZ, kde se počítal skutek (myšlení Bůh jakoby přehlížel). Proto MUSELI OBĚTOVAT a prolévat krev zvířat a to POVINNĚ, každý jednou ročně, či chtěl nebo ne, kdo to neudělal byl vytracen z lidu. To bylo kromě oběti, kdy zhřešil a musel obětovat. S příchodem P. Ježíše a ustanovením Nové Smlouvy jsme ospravedlnění POUZE KRVÍ KRISTOVOU. Samozřejmě, kdo tomu věří. Ale pořád platí, není člověka, který je schopen vyplnit požadavky Boha a proto jak ve SZ tak v NZ je odkázán na oběť a prolití krve. Pokud tedy Marie byla bez hříchu, byla JAKO KRISTUS. Což je nesmysl, byla odkázána na oběť Kristovou jako každý jiný smrtelník. Tak nevím co na tom je "troubovatého"? Že nemám Marií za svatou?

rastan



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. květen 2013 @ 07:22:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pokud tedy Marie byla bez hříchu, byla JAKO KRISTUS."...

Omyl, to tedy v žádném případě nebyla.

Svatý Bonaventura to vyjádřil takto:

I bez utrpení by byl Kristus oslaven nejen ve své duši, ale také ve svém těle. My bychom ale bez jeho utrpení zůstali porušeni nejen na duši, ale i ve svém těle.



Ježíši z Nazareta prostě jeho sláva přísluší z titulu jeho Božího synovství, on je našim Spasitelem, a rozhodně žádným způsobem nezachraňuje sám sebe. Dílo našeho vykoupení cestou zkoušek a utrpení však není pro Ježíše čímsi striktně povinným, je to však základní podmínka naší spásy.




Pro osobu Marie (jakož i kteréhokoli dalšího z lidí) platí bezpodmínečně, že smíření s Bohem je možné jedině skrze osobu Spasitele.
Všichni lidé (mimo Krista) se už narodili nesmířeni s Bohem, jako vyhnanci z ráje (včetně Marie), bez nároku na dědictví (ani spravedlnost a bezhříšnost člověku ještě neotvírá nebe, to není v silách žádného člověka. I Mariina bezhříšnost měla svůj původ v naplnění milostí od Boha - z budoucích zásluh Krista - Bůh přece pro Adama i všechny jeho potomky uzavřel ráj! (Gn 3,22-24).


Co tedy nemohl vykonat žádný z lidí, přišel vykonat sám Boží Syn v lidském těle. Svou obětí zrušil vyhnání z ráje pro všechny, kteří se svými životy identifikují s Kristem, kteří ho obléknou ve křtu a stanou se tím vlastně také Božími syny - kristovci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 27. květen 2013 @ 16:14:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...vnášaš trochu nesúladu...
(ani spravedlnost a bezhříšnost člověku ještě neotvírá nebe, to není v silách žádného člověka....

...opak je pravda...Adam a Eva pred hriechom mali otvorené ,,nebo,, to jest spoločenstvo s Bohom...

Mariina bezhříšnost měla svůj původ v naplnění milostí od Boha - z budoucích zásluh Krista ...

Mariina bezhriešnosť je blbosť, iba ak rímske prianie....zaujímalo by ma ako to Mária zvládla nehrešiť a pritom byť dcérou hriešneho ,,Adama,,...

................
Všichni lidé (mimo Krista) se už narodili nesmířeni s Bohem, jako vyhnanci z ráje (včetně Marie), 

 I Mariina bezhříšnost měla svůj původ v naplnení milosti....

tak je hriešna alebo nie je hriešna...???

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Úterý, 28. květen 2013 @ 17:42:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko je to srandovní, ale asi se nechápeme. Já netvrdím, že Marie byla bez hříchu, to tvrdí (nevím či všichni) někteří katoličtí klerici. A myslel jsem, že to obhajuješ i ty. Ale jak vidím (a ne poprvé) máš v tom jasno podle Písma, což je dobře.

rastan



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. květen 2013 @ 19:18:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi si nerozumíme.
Já samozřejmě věřím v Mariinu bezhříšnost, která plyne z Boží milosti - ze vzbuzení nepřátelství v ženě proti satanovi - Gn 3,15. Bohem vzbuzené nepřátelství, přislíbené na počátku dějin lidstva, se musí projevit takto zásadním způsobem - bezhříšností.
Ale samotná bezhříšnost by nestačila k otevření nebe (služebnice udělala jen to, co se od ní očekávalo a to není žádná zásluha).

Srovnej:
(Lk 17,7-10)
"A kdo z vás, kdo má služebníka, který oře nebo pase, řekne mu, hned když se vrátí z pole: 'Pojď a posaď se za stůl'?
Neřekne mu snad spíše: 'Připrav mi večeři, přepásej se a obsluhuj mě, dokud se nenajím a nenapiji, a potom budeš jíst a pít ty'?
Děkuje snad tomu služebníku, že udělal to, co mu bylo nařízeno? Nezdá se mi.
Tak i vy, když uděláte všechno, co je vám nařízeno, říkejte: 'Jsme neužiteční služebníci. Udělali jsme, co jsme byli povinni udělat.'"



Tedy ani spravedlnost a bezhříšnost žádnému člověku ještě neotvírá nebe (jen neužitečný služebník), to by nebylo v silách žádného člověka. Mariina bezhříšnost měla svůj původ v naplnění milostí od Boha - z budoucích zásluh Krista a z Božího zaslíbení Gn 3,15.

Nebe ale mohl pro lidi otevřít jenom Mesiáš, - Kristus, Boží Syn, který se stal člověkem a vydal se za všechny hříchy světa.

Jen on, v zastoupení celého lidstva, dokázal usmířit nebeského Otce od nesmírné urážky lidské hříšnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. květen 2013 @ 20:48:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mariina bezhříšnost měla svůj původ v naplnění milostí od Boha - z budoucích zásluh Krista a z Božího zaslíbení Gn 3,15.

...toľko protirečení v jednej vete len tak ľahko nenájdeš...

...ak niekto dostane Božiu milosť, tak nemôže byť bez hriechu....biblický pojem milosť znamená  odpustenie trestu ako dôsledok hriechu...Adam a Eva pred hriechom nepotrebovali žiadnu milosť, keďže neexistoval hriech...žili v súlade s Božím zákonom a pojem milosť nepoznali....

biblická Mária je hriešna osoba a preto sama vyznala potrebu Spasiteľa, to jest záchrancu za jej hriechy...

rímska ,,Mária,, je bezhriešna a zároveň potrebuje záchrancu z hriechu a okrem toho prijala ako bezhriešna milosť od Boha...načo je niekomu milosť kto nezhreší je záhada...



nepriateľstvo je nie len medzi Máriou a Satanom ale aj medzi ,,medzi tvoje potomstvo (diabol) a jej potomstvo (Mária),, to znamená nepriateľstvo Satana voči všetkým ľuďom...z toho potom vychádza rímska logika že všetci ľudia sú ako Mária bezhriešny...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. květen 2013 @ 07:52:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...".biblický pojem milosť znamená  odpustenie trestu ako dôsledok hriechu"...

To jistě také je ...



Ivane,trepeš neskutečné pitomosti, nad kterými by se musel chytat za hlavu i kdejaký evangelický teolog.


Milost je ničím nezasloužený dar:

P { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }P.western { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 10pt; }P.cjk { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 10pt; }P.ctl { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 10pt; } Ve vztahu Boha k člověku jde vždy o ne­zaslouženou přízeň [Gn 6,8; Ž 51,20; 119,29; Iz 30,18; 49,8; Jr 42,12; Ex 34,9; 2Kr 13,23]. Milost úzce souvisí s *milosrdenstvím [Neh 13,22], ale vztahuje se na ty, kteří už vypadli ze smlou­vy anebo ještě vůbec nebyli ve smlouvě. Tak na př. Noé »našel milost před Hospodinem« [Gn 6,8], ačkoliv Hospodin ještě s ním neuzavřel žádnou smlouvu.
Z toho plyne, že milost je širším pojmem než milosrdenství a že milosrdenství je důsledkem nepodmíněné a nezasloužené milosti.
(Novotného biblický slovník).



..." to znamená nepriateľstvo Satana voči všetkým ľuďom...z toho potom vychádza rímska logika že všetci ľudia sú ako Mária bezhriešny."...

Římská logika učí cosi docela jiného:Nepřátelství se satanem se vůbec netýká úplně všech lidí, ale jen znovuzrozených v Kristu, údů jeho těla, kteří navíc žijí životem, následujíce příklady svatých - kteří žijí v úzkém vztahu s Bohem v milosti posvěcující - a tedy bez těžkého hříchu (bez hříchu ke smrti). Kteří se pravidelně očišťují i ze hříchů všedních skrze službu církve hříchy odpouštět (J 20,21-23).





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 29. květen 2013 @ 14:16:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...cituješ novotného slovník a ten svedčí proti tebe (ako vždy):

Ve vztahu Boha k člověku jde vždy o ne­zaslouženou přízeň ..........Tak na př. Noé »našel milost před Hospodinem« [Gn 6,8], ačkoliv Hospodin ještě s ním neuzavřel žádnou smlouvu. 

...presne tak...milosť alebo milosrdenstvo patrí tým ktorí sú poznačení hriechom...či už sú vo vzťahu s Bohom alebo nie...

iba Adam a Eva pred hriechom nepotrebovali milosť ani milosrdenstvo...všetci ostatní včetne Márie ano...

píšeš nezmysel:
Nepřátelství se satanem se vůbec netýká úplně všech lidí, ale jen znovuzrozených v Kristu...
...to si si asi vycucal z prstu alebo z katechizmu...ale písmo ktoré tak rád cituješ hovorí o nepriateľstve medzi Satanom a potomkami Evy, nezáležiac na tom či sú znovuzrodení alebo nie...

...chápem ťa, že musíš za každú cenu dokázať pravdu katechizmu, ale to je cesta do pekla...
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. květen 2013 @ 19:10:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."..milosť alebo milosrdenstvo patrí tým ktorí sú poznačení hriechom  (Tak na př. Noé »našel milost před Hospodinem)."...
Ivane,
Zase kecáš nesmysly.
Noe byl totiž podle Hospodina jediný spravedlivý ve své době (Gn 6,9).



Milosti od Boha potřebuje neustále úplně každý člověk - spravedlivý i nespravedlivý.
Včetně Adama a Evy před hříchem.

Každé naše nadechnutí je milostí od Boha, je darem života a je také vyjádřením naší absolutní existenční závislosti na Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 29. květen 2013 @ 21:00:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...no tak...už minule som ti napísal že byť spravodlivý pred Bohom neznamená byť bez hriechu...
Lukáš 23:50  A hľa, muž zo židovského mesta Arimatie, menom Jozef, ktorý bol radca, muž dobrý a spravodlivý,

...to aj Jozef kedže bol spravodlivý je tak isto bez hriechu ako Mária???

ivanp


]


Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 26. květen 2013 @ 12:40:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z této úvahy dobře vidíme, že lze modalismus (nehledejte vysvětlení termínu na české Wikipedii, hlavní popis najdete v článku - nejdůležitější asi bude "Boží syn se nám jenom zdá") z naší víry vyloučit pouhým rozumem. Problém je však v tom, že například již ve 12. století byl Abelard, který obhajoval "používám rozum, abych věřil", byl církví označen za heretika. A taková odsouzení se bohužel vyskytují i v dnešní době, ačkoliv právě nízká úroveň používání rozumu v církvi je evidentní příčinou poklesu křesťanské víry nejen u nás, ale v celém světě.


Všechna čest oko, jsi velmi znalý ve věcech víry a my ostatní máme co dohánět.




Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 26. květen 2013 @ 12:56:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citoval jsi oko zrod jedné důležité myšlenky, která ovládala a ovládá církev dodnes:

Cit.:

Mezi realitou Kristova lidského těla a realitou naší spásy existuje podle Tertuliána přímá úměra. Pokud by Kristus neměl pravé lidské tělo (s geny společnými s námi, s krví, jako je ta naše), nemohl by zemřít, pokud by nezemřel, nemohl by vstát z mrtvých, a tak bychom nebyli ospravedlněni.

Konec citace

Citoval jsi oko zrod, resp. vznik Trojice Boží, tedy nebiblického termínu. Boží Trojice tedy vznikla na základě lidské potřeby vysvětlit si spásu.

Jinak řečeno, Boží Trojice vznikla proto, že si lidé nedokázali zdůvodnit Boží jednání vedoucí ke spáse. Potom je ale trojice pouhou lidskou konstrukcí. Jak se ale potom postavit k naprosto jasné zjevené pravdě, že Bůh jedná podle své svrchované vůle a nikoliv na základě lidských konstrukcí? Ať nikdo neargumentuje "Trojici nelze lidem pochopit", neboť Bůh nás učinil ke svému obrazu a dal nám také rozum k chápání.



Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. květen 2013 @ 19:56:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Citoval jsi oko zrod, resp. vznik Trojice Boží"...


Naprosto nechápu, ze kterých mých slov jsi toto mohl vyvodit.

Mým bytostným přesvědčením je zjevená pravda, že Bůh je věčný, nemá začátek ani konec.
Kristovo synovství z Otce je věčně bytostně vztahové (v imanentní Trojici), stejně jako jeho plození Otcem.
 Otec tedy stále plodí Syna, Syn se stále vydává Otci - v Duchu svatém, který je zosobněná vzájemná láska mezi Otcem a Synem - vzájemný dar mezi Otcem a Synem.

Kristus jako osoba Božího Syna (přestože má svůj původ v Otci) je tedy bez počátku i bez konce.

Kristus jako člověk (Mesiáš) se narodil své matce Marii přibližně před 2000 lety.

Tertuliánův výrok "Pokud by Kristus neměl pravé lidské tělo (s geny společnými s námi, s krví, jako je ta naše), nemohl by zemřít, pokud by nezemřel, nemohl by vstát z mrtvých, a tak bychom nebyli ospravedlněni." se vztahuje na Ježíše, syna člověka.


Boží Trojice tedy nevznikla, její existence nám byla zjevena Kristem Ježíšem v evangeliích.

Srov. - J 1,18
Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v Otcově náručí, ten ho vylíčil.


]


Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 26. květen 2013 @ 21:42:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslel jsem oko, že ti dojde, tak jsem napsal jen o vzniku trojičního učení. To má vznik až dlouho po Ježíšově smrti a dlouho po evangeliích, když se objevil teologický problém se spasením, za nímž stál člověk Ježíš. Spasit totiž může jenom Bůh.

Pokud tvrdíš, že trojiční učení nám bylo zjeveno v evangeliích, tak asi čteš jinou Bibli, než četli církevní otcové a kterou jsem četl i já. V mnohém jsem s tebou zajedno a dokonce i zajedno s Božím slovem a přitom nejsem ani trochu součástí Boží trojice ani dvojice s tebou. Rozumíš mluvě bez dogmat, nebo alespoň tak, jako by jsi chtěl dogma potvrdit vlatním rozumem?


]


Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. květen 2013 @ 07:34:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohledně trojičního učení se zcela naplnila Kristova slova o působení Ducha svatého v církvi:

(J 16,12-15)
Ještě vám mám mnoho co říci, ale teď to nemůžete unést.
Až však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy. Nebude totiž mluvit sám od sebe, ale cokoli uslyší, to bude mluvit; bude vám oznamovat i věci, které mají přijít.
On mě oslaví, neboť vezme z mého a bude to oznamovat vám.
Všechno, co má Otec, je . Proto jsem řekl, že vezme z mého a bude to oznamovat vám."




Jak vidíš, základ trojičního učení položil už sám Kristus (máš to podtrženo!). I na tomto místě (jakož i na mnoha dalších v evangeliích) mluví o Bohu  Otci, Synu  a Duchu svatému.
Je toto snad jiná Bible, než máš ty?


Je samozřejmé, že věrouka včetně pozdějších dogmat měla logicky svůj historický vývoj a tříbila se střety s různými typy herezí, proti kterým vyvstávala nutnost se vymezovat dogmaty, aby se zachovala čistota víry.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 27. květen 2013 @ 18:33:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odkaz, který jsi na podporu Trojice uvedl, není podporou učení o Trojici, ale pouze, že existuje souhra (resp. spolupráce či jednota) mezi Bohem, Duchem a Synem. O tom však nikdo nepochybuje. Otázka zní na trojiční učení, tedy že existuje jeden Bůh jedné podstaty, který má tři projevy (- teď si nemohu vzpomenout na ten správný termín, snad hypostázi?). Nicméně, nemá cenu se snažit, jde o lidskou nauku, o níž není v Písmu zmínka.


Mohu ti však předložit Pavlovu doktrínu, sám jsem o ní nedávno psal zde. Nevyžaduje dogma.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. květen 2013 @ 19:17:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O Trojici jsem sem vložil už dříve samostatný článek.





Další je pak zde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 28. květen 2013 @ 20:53:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, píšeš to dobře, a dokonce potvrzuješ, že trojiční učení vzniklo od lidí pro potřebu lidí, aby si vysvětlili Boží jednání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heleně, mé sestře v Kristu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. květen 2013 @ 07:57:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žádné učení nám nemůže dát úplný obraz o Bohu, protože Bůh ve své velikosti přesahuje lidské chápání.

Boha nelze rozumem uchopit, to by byl tuze  "malý bůh".


Boha lze lidem poznávat jen jednotlivými průniky k Pravdě, zkušeností zasazenou do našich dějin v běhu času. Nicméně to málo co o bohu víme, víme přímo od Krista a na této sumě znalostí stojí učení o Trojici.


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy