Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 408 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116562068
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: Kdo z vás mi poradí
Vloženo Středa, 29. květen 2013 @ 20:38:01 CEST Vložil: Olda

Dotazy čtenářů poslal sharae

Mám na vás, bratři takový dotaz. A doufám, že mi někdo z vás smysluplně  poradí. Jsem věřící velmi dlouho a vždy jsem se řídila slovy apoštola Pavla z listu Římanů 6,13 a 19, ….vydejte sami sebe Bohu jako nástroje spravedlnosti…tak se nyní dejte do služby spravedlnosti k posvěcení.

Mnozí déle věřící mi vždy říkali, tvůj duch už je spasen a teď bojujeme o svou duši. Musíme žít svatě a posvěcovat svou duši životem spravedlivých. Usiluj žít tak, abys nehřešila a měla čisté svědomí. Jen tak se můžeš líbit Bohu a svému Pánu.

Jak to probíhá v praxi asi každý z vás dobře ví ze svých vlastních zkušeností. Občas člověk žije bez úhony a občas zhřeší. Tam někde uvnitř cítím, že asi něco dělám špatně, když nedokážu nehřešit. A tak jsem z toho taková špatná.

Ovšem zrovna dnes jsem si uvědomila jednu zarážející myšlenku. A protože se nejedná o jedno místo, ale o několik, tak si nevím rady. První je v Matouši 10,39: Kdo nalezne (zachrání spravedlivým a posvěceným životem) svou duši, ztratí ji; a kdo ztratí svou duši kvůli mně, nalezne ji. A další místa hovoří podobně.

Co mám dělat, tam mám usilovat žít spravedlivě tak, abych byla bez úhony a zachránila svou duši, nehřešila a žila svatě, anebo mám ztratit svou duši kvůli Pánu, abych ji zachovala?

PS. Nedávejte mi rady typu: musíš chodit duchem a žádosti těla nevykonáš. Nebo, musíš mít ten správný vztah s Bohem, nebo usilovně  se modlit, anebo cokoliv jiného, co jsem už za ty desítky let slyšela od možná až tisíce věřících. Ale nikdo z nich mi nikdy nebyl schopen poradit jak se v praxi chodí podle Ducha.


"Kdo z vás mi poradí" | Přihlásit/Vytvořit účet | 89 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 10:13:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."tvůj duch už je spasen a teď bojujeme o svou duši."...


V prvé řadě si uvědom, že toto je velmi rozšířené nepochopení smyslu Písma a zmatením pojmů z rozdílů mezi judaustickým pohledem na člověka a mezi pohledem řecké filosofie..


Judaistický pohled:

Člověk je nesmrtelnou duší v těle (hebr. "nefeš"). Takto byl stvořen Bohem od počátku (Gn 2-7).

Nesmrtelná lidská duše (naše vnitřní Já, naše osoba) je duchové podstaty, je duchem (podobně jako třeba andělé).
Lidská duše je duch!
Zatímco naše tělo se věkem mění a každých sedm let se vlivem metabolismu vymění veškerá hmota těla za jinou, naše vnitřní Já zůstává stále stejnou osobou. Tak, jako je naše tělo existenčně závislé na nepřetržitém dýchání, podobně je i naše duše (lidský duch) existenčně závislý na svém společenství s Bohem. Zpřetrháním tohoto společenství dochází k duchovní smrti, která ovšem neznamená konec existence člověka (lidská duše je co do trvání nesmrtelná), ale znamená ztrátu kvality života s Bohem, znamená živoření ve hříchu. Duchovní smrt znamená existenci bez Boha.

K našemu spasení v Kristu došlo ve křtu, kdy jsme se obléknutím do Krista (Gal 3,27) znovuzrodili (J 3,5) do života v novosti Božích dětí (Ř 6,3-4) s odpuštěnými hříchy (Kol 2,8-14; Sk 22,16)..


Takto je ve křtu spasen Kristem je úplně celý člověk
.
Úplně celý (i s tělem) se stal Božím dítětem s právem na dědictví věčného života. Stal se údem Kristovy církve a jeho tělo chrámem Ducha svatého (1 Kor 6,19).

Když Ježíš hovoří o záchraně či záhubě člověka, hovoří pouze o duši a o těle (Mt 10,28). Z hlediska existence člověka totiž už nic dalšího není. Jenom lidské tělo podléhající smrti a nesmrtelný lidský duch - lidská duše.


Řecký pohled.
Řecká filosofie už dávno před Kristem rozlišovala člověka na tři různé složky: tělo, duši (psýché) a ducha.

Duše v tomto případě ale znamenala cosi docela jiného, než existenční duchovou složku člověka, jak je tomu v judaismu. Podle Řeků duše (psýché) znamenala lidské city, vůli, rozum a pod.
Duchovní Já (v judaismu lidská duše)  se v řecké filosofii nazýval lidským duchem.

Proto apoštol Pavel, když psal Řekům do Tesaloniky, použil k vyjádření svých myšlenek dělení složek člověka tak, aby mu Řekové rozuměli.


A z tohoto rozdílného obsahu pro lidskou duši ze dvou rozdílných kulturních myšlenkových proudů vzniká neustále ono matení pojmů a vznik různých herezí, viz "tvůj duch už je spasen a teď bojujeme o svou duši".


Je to hereze primitivní a hloupá!
Spasen navěky - či zavržen bude přece úplně celý člověk bezezbytku. Jak tělo, tak i lidský duch - nesmrtelná lidská duše.


..."Občas člověk žije bez úhony a občas zhřeší."...
Doporučuji k zamyšlení Ř 7,14-25. Kristus je cesta, jak z toho ven.

Usiluj žít spravedlivě jako křesťanka a kdykoli myslíš na své nejbližší, neustále jim žehnej - svolávej na ně Boží požehnání, odevzdávej je pod vládu Krista. Tak i ty dosáhneš stavu: "Neustále se modlete!" (1 Tes 5,17).
Modlitba není o dlouhých seznamech otčenášů a zdrávasů, ale o našem neustálém propojení s Bohem. Bohu můžeš nejenom děkovat a oslavovat ho, s Bohem se můžeš i přít a diskutovat ve složitých životních situacích. To všechno je modlitba. Takto se podle mě v praxi chodí podle Ducha. Být spojen s Bohem nejenom v okamžicích vyhrazených pro modlitbu, ale třeba také v tlačenici v supermarketu.






Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 14:54:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vaše odpověď je trochu mimo můj dotaz. Jinak pro mě není řecký ani judaistický pohled směrodatný. Zajímá mě pouze jak se na to dívá sám Pán Ježíš.


]


Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 15:42:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Zajímá mě pouze jak se na to dívá sám Pán Ježíš."...



Proto jsem ti dal odkaz na Mt 10,28.

Ale zřejmě patříš k lidem, kteří jsou schopni přijmout jen určitý druh informace podle svého vlastního předzvědění - prostě jen odpovědi, které očekávají na potvrzení svých vlastních omylů a všechno ostatní odmítají.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 16:02:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mt. 10,28: A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou; bojte se toho, který může i duši i tělo zahubit v pekle.

Tenhle verš chápu takto: mít bázeň pouze před Pánem a nebát se lidí. Ať už si říkají jakkoliv a tvrdí o sobě cokoliv. Takže pokud nemáte radu od Pána Ježíše, nic jste mi nedal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. květen 2013 @ 06:49:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou; bojte se toho, který může i duši i tělo zahubit v pekle"...


Kdepak Pán Ježíš asi zapomněl toho "lidského ducha?" 


Cožpak mu musí někdo z vás vysvětlovat, že člověk není jen tělo a duše a tělo, ale že člověk je tělo, duše a duch?




Apoštol Pavel adresoval svůj list Soluňským Řekům a protože řecká filosofie (na rozdíl od judaismu) dělila člověka na tři složky (část rozumová, smyslová a hmotná), píše Řekům způsobem, aby mu rozuměli.

Řecká filosofie ovšem pod pojmem duše (psýché) rozumí nikoli člověka v jeho bytí jako osobu, ale označuje tím přirozené vlastnosti člověka (rozum, vůle, city a pod.).



Apoštol zde respektuje řecký způsob myšlení a duchovní složku lidského nazval ve shodě s řeckou filosofií lidským duchem (rozuměj podle judaismu nesmrtelná duše).



Toto trojčlenné dělení člověka je u Pavla, jenž ostatně nemá nijak soustavnou a dokonale logicky skloubenou "antropologii" zcela ojedinělé.
Vedle těla (Ř 7,24) a duše (1 Kor 15,44) se zde, jak vidíme, objevuje duch, který může být buď božským zdrojem života v Kristu (Ř 5,5), nebo spíš nejvyšší stránkou člověka, která je sama otevřená vlivu Ducha (Ř 1,9).
Důraz se klade na celkové účinky Božího posvěcujícího působení (Tes 3,13; Tes 4,3), na účinek Boží věrnosti.






Má rada je tedy od Pána Ježíše: "Úplný člověk je ve svém bytí pouze nesmrtelnou duší ve smrtelném těle."






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 31. květen 2013 @ 11:31:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ty mě dostáváš.
Člověk má, podle tebe, nesmrtelnou duši.
Proč asi Pán Ježíš v tebou citovaném verši mluví o záhubě, smrti, duše ?
Kdyby byla duše nesmrtelná, nemuseli bychom se bát toho, kdo ji může zahubit v pekle.

Moje rada je ta, že člověk je skutečně jen duše a tělo, ten člověk hříšný Adam.
Ale právě duch, to je něco, co člověka přesahuje směrem k Bohu, k věčnosti, ke svatosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 31. květen 2013 @ 11:57:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, hlavně - toho ducha Bůh, který je Duch, v člověku stvořil, aby s ním mohl mít společenství, které je společenstvím života.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 31. květen 2013 @ 12:57:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Keď Pán hovorí o smrti, spravidla myslí nie podľa nášho bežného chápania ako zánik, nevratná porucha, ktorou sa všetko končí, ale myslí smrť v duc*****m zmysle, teda čosi ako hriech. Hriešnik je podľa tohto Pána mŕtvy pred Bohom.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 31. květen 2013 @ 13:29:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smrt v duchovním smyslu je právě ta smrt DUCHa.
A co s tím tělem, to bude také zahubeno v pekle jenom "jako" ?
Všimni si toho kontextu citovaného verše: "....nebojte se těch, kteří mohou zahubit (jen) TĚLO....."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. květen 2013 @ 14:02:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Kdyby byla duše nesmrtelná, nemuseli bychom se bát toho, kdo ji může zahubit v pekle"...


Lu
nesmrtelná lidská duše je duch. Duch nemůže zemřít (přestat existovat) jako fyzické tělo po smrti. Tato duše (vdechnutá Bohem - Gn 2,7) potřebuje ke svému životu "dýchat Boha", potřebuje být ve společenství s Bohem. Pak žije plnohodnotným životem navěky.
Toto napojení lidské duše na Boha se zpřetrhává hříchem ke smrti (Jk 1,15; 1 J 5,16 ).

"Smrt" lidské duše je naopak zavržení od Boha, věčné trápení v pekle.
To je ta záhuba, které je třeba se obávat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 31. květen 2013 @ 20:37:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co tedy zemřelo v Adamovi a Evě, když pojedli ze stromu poznání dobrého a zlého ? Duše ?
Podle Božího varováni se přece měli skácet mrtví k zemi, jako Ananiáš a Safira.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Sobota, 01. červen 2013 @ 10:57:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, jestli nechceš ze sebe tady neustále dělat neználka, tak si vem do ruky konkordanci a projdi si všechna místa v písmu, kde se hovoří o duši a o duchu a poznáš jaký je v tom rozdíl.
Malá ochutnávka: -  duše všelikého těla v krvi jeho jest - 3.M.17,11
                          - Tak je i napsáno: První člověk se stal duší živou, poslední Adam Duchem oživujícím - 1. Kor.15,45


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 01. červen 2013 @ 21:15:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." projdi si všechna místa v písmu, kde se hovoří o duši a o duchu a poznáš jaký je v tom rozdíl."...

Já to udělal už před několika lety. A co ty?

Uplatnil jsi už svoji užitečnou radu i na sebe? Možná bychom se pak nemuseli přít o blbosti!


To bys totiž musel zjistit cosi podobného, jako jsem zjistil i já: Slovo "duše" má v Písmu hned několik různých významů, odlišného obsahu.

A když už jsi sám líný na tak obsáhlou práci, kdyby sis alespoň otevřel Novotného biblický slovník a prostudoval si všechno pod výrazem "duše."



Význam 1 Kor 15,45
je třeba vždycky vnímat v souvislosti s okolním textem.

Ó nemoudrý! To, co ty rozsíváš, nebude obživeno, pokud to nezemře.
A co rozsíváš? Ne to tělo, které povstane, ale holé zrno - možná zrno pšenice nebo nějaké jiné.
Bůh mu však dává tělo, jak sám chtěl, totiž každému z těch semen jeho vlastní tělo.
Každé tělo není stejné, ale jiné je tělo lidské, jiné tělo zvířecí, jiné zase rybí a jiné ptačí.
Jsou také těla nebeská a těla pozemská; ale jiná je sláva nebeských a jiná pozemských.
Jiná je sláva slunce, jiná sláva měsíce a jiná sláva hvězd, neboť hvězda od hvězdy se liší ve slávě.
A tak je to také se zmrtvýchvstáním. Rozsívá se v pomíjivosti, křísí se v nepomíjivosti.
Rozsívá se v hanbě, křísí se ve slávě; rozsívá se ve slabosti, křísí se v moci.
Rozsívá se tělo přirozené, křísí se tělo duchovní. Je přirozené tělo, je i tělo duchovní.
(Tak je to i napsáno: "První člověk, Adam, se stal živou duší." Poslední Adam se stal obživujícím duchem.)
Nejdříve však není to duchovní, ale to přirozené, a potom to duchovní.
První člověk byl ze země, z prachu, druhý člověk je sám Pán z nebe.
Jaký byl ten z prachu, takoví jsou i ti, kdo jsou z prachu; a jaký ten nebeský, takoví i nebeští.
A jako jsme nesli obraz toho, který byl z prachu, tak poneseme i obraz toho nebeského.
Říkám vám, bratři, toto: tělo a krev nemohou být dědici Božího království a pomíjivost nezdědí nepomíjivost.
Hle, říkám vám tajemství: ne všichni zemřeme, ale všichni budeme proměněni -


Duchovní tělo je tělo proměněné po vzkříšení z mrtvých, nesmrtelné, tělo oslavené, podobné tělu Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 02. červen 2013 @ 10:51:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duchovní tělo je tělo proměněné po ZNOVUZROZENÍ.

Oko, prosím tě, nebuď směšný ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 02. červen 2013 @ 12:25:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
Co je na tvém nynějším těle duchovního?

A kolikrát si myslíš, že ještě budeš muset být proměněn?


Hle, říkám vám tajemství: ne všichni zemřeme, ale všichni budeme proměněni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 02. červen 2013 @ 15:22:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na mém těle není duchovního nic. Až na to, že je podřízeno zákonu ducha. Tedy Ducha svatého
a mého ZNOVUZROZENÉHO ducha. Co se narodilo z Ducha je duch.
Není podřízeno "plácající se" duši. Nemusím svůj žívot DUŠEVNĚ vymýšlet, ale mohu ho DUCHOVNĚ přijímat.
Přesně vysvětleno výše v tom článku číslo VI.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 01. červen 2013 @ 21:55:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatímco řecká filosofie očekávala, že posmrtnému životu v nesmrtelnosti se bude těšit pouze vyšší duše (nús) konečně osvobozená od těla,

křesťanské pojetí nesmrtelnosti je vázáno na celkovou obnovu člověka
.



"Poslední Adam se stal obživujícím duchem."

To znamená, že nesmrtelnost je spojena se vzkříšením těla prostřednictvím Ducha, božského principu, jejž Bůh člověku předtím odňal v důsledku hříchu (Gn 6,3), a jejž mu vrací prostřednictvím spojení se zmrtvýchvstalým Kristem (Ř 1,4), nebeským člověkem a oživujícím Duchem (1 Kor 15,45-49).
Z "duší obdařeného" těla se pak stává tělo pneumatické (duchovní), neporušitelné, nesmrtelné (1 Kor 15,53, oslavené (1 Kor 15,43), osvobozené od zákonů pozemské hmoty (J 20,19), a od toho, jak se jeví navenek (Lk 24,16).



V širším smyslu může psýché označovat v protikladu k tělu (Mt 10,28) sídlo mravního života a citů .

Fp 1,27 - stojíte v jednom duchu
Ef 6,6 - Neslužte naoko, jako ti, kdo se chtějí zalíbit lidem, ale jako Kristovi služebníci čiňte Boží vůli z celé duše.);
Kol 3,23 - Všechno, cokoli děláte, čiňte celou duší, jako Pánu a ne lidem,

(Mt 22,37)
Ježíš mu řekl: "'Budeš milovat Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.'

(Mt 26,38-41)
Tehdy jim řekl: "Má duše je smutná až k smrti. Zůstaňte tu a bděte se mnou."
Pak poodešel kousek dál, padl na tvář a modlil se: "Otče můj, je-li to možné, ať mě ten kalich mine! Avšak ne jak chci já, ale jak ty chceš."
Potom přišel k učedníkům a nalezl je, jak spí. Řekl tedy Petrovi: "To jste se mnou nemohli bdít jedinou hodinu?
Bděte a modlete se, abyste nevešli do pokušení. Duch je sice připraven, ale tělo je slabé."


Psýché (duše) může dokonce také označovat duchovní a nesmrtelnou bytost
.
(Sk 2,27)
Neboť nenecháš mou duši v pekle a svému Svatému nedáš spatřit porušení.

(Jk 1,21)
Odložte tedy všechnu špínu i přemíru špatnosti a s krotkostí přijímejte zaseté slovo, které má moc spasit vaše duše.

(Jk 5,19-20)
Bratři, kdyby někdo z vás zbloudil od pravdy a někdo ho obrátil zpět,
ať ví, že ten, kdo odvrátí hříšníka od jeho bludné cesty, zachrání duši před smrtí a přikryje množství hříchů.


"První člověk, Adam, se stal živou duší."
To znamená jako bytost obdařená životem prostřednictvím své psýché (duše), ale životem čistě přirozeným a podrobeným zákonům hynutí a porušení.



]


Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pátek, 31. květen 2013 @ 21:22:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, skutečně jsi tak naivní, nebo se děláš? Víš proč starý zákon a judaismus nehovoří o duchu člověka? Protože od Adama a jeho přestoupení Božího příkazu je duch člověka pro Boha jako mrtvý. A víš proč je duch člověka opět obživen v novém zákoně? Protože ho obživil pro Boha Ježíš Kristus svým vzkříšením.

Tak jsi sečtělý a tak naivně naletíš na každou hloupost.


]


Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 03. červen 2013 @ 07:32:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Víš proč starý zákon a judaismus nehovoří o duchu člověka?"...


Ale to víš, že hovoří.
Jen musíš být sečtělý ... :-)


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 11:46:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj,

první, co bys měla začít dělat, je vzývat Pána Ježíše Krista, volat Pánovo jméno - Sk 2:21 I stane se, že každý, kdo bude vzývat Pánovo jméno, bude zachráněn.

9:13-14, 21 Ananiáš odpověděl: „Pane, slyšel jsem o tomto muži od mnohých lidí, kolik zla učinil Tvým svatým v Jeruzalémě. Také zde má od velekněží plnou moc spoutat všechny, kteří vzývají Tvé jméno.“ Všichni, kteří ho slyšeli, byli ohromeni a říkali: „Není to ten, který ničil v Jeruzalémě ty, kteří vzývají toto jméno? I sem přišel jen proto, aby je spoutané odvedl k velekněžím!“

22:12-16 Nějaký Ananiáš, zbožný muž podle Zákona, mající dobré svědectví od všech tam bydlících Židů, 13přišel za mnou, postavil se přede mě a řekl mi: ‚Bratře Saule, prohlédni.‘ A já jsem v tu chvíli na něho pohlédl. On řekl: ‚Bůh našich otců si tě vyvolil, abys poznal Jeho vůli, uviděl Jeho Spravedlivého a uslyšel hlas z Jeho úst, neboť mu budeš přede všemi lidmi svědkem toho, co jsi viděl a slyšel. A proč nyní váháš? Vstaň, dej se pokřtít a smyj své hříchy vzývaje Jeho jméno.‘“

1K 1:1-2 Pavel, povolaný apoštol Krista Ježíše skrze vůli Boží, a bratr Sosthenes církvi Boží, která je v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se všemi, kteří na kterémkoliv místě vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista, Pána jejich i našeho:

Tak se připojjíš k Pánu a budeš s Ním jeden duch (1K 6:17). Potřebuješ se naučit cvičit svého ducha, aby byl a ty s ním a v něm v neustálém spojení s Pánem. Proto je třeba zapírat, hubit ba znenávidět vlastní duši = život duše, která připoutána k tělu nechce poslouchat Boha a sama o sobě ani nerozumí Božím věcem (1K 2:14).

Jde o to žít Božským věčným životem, který nám byl v Kristu dán a ne naším vlastním.

J 6:57 Jako Mne poslal živý Otec a Já žiji skrze Otce, tak i ten, kdo Mne jí, bude žít skrze Mne.

Jíst Ježíše znamená číst Boží Slovo = chléb života, jímž je Pán Ježíš, modlitbou, tzn. modlit se to/tím slovo/slovem.

Ef 6:17-18 A vezměte přilbu záchrany a meč Ducha, jímž je Boží slovo. Každou modlitbou a prosbou se v každý čas modlete duchem a k tomu bděte s veškerou vytrvalostí a prosbou za všechny svaté, ... přičemž lepší jazyková úprava by byla tato: vezměte ... meč Ducha, jímž je Boží slovo každou modlitbou ... 

Iz 55:10-12a Tak jako déšť či sníh padá z nebe a nevrací se tam zpět, nýbrž zavlažuje zemi a činí ji plodnou a úrodnou -- dává zrno tomu, kdo rozsévá, a chléb tomu, kdo jí -- tak bude Mé slovo, které vyjde z mých úst: Nenavrátí se ke Mně s prázdnou, nýbrž vykoná to, co si přeji, a zdárně dokáže to, k čemu Ho pošlu. Neboť s radostí vyjdete a budete vedeni v pokoji.

Když se modlíme Boží Slovo/nad Božím Slovem, to Slovo v nás koná to, co se líbí Bohu, to, k čemu Je poslal.

Z výše uvedeného vyplývá, že nejde o vlastní úsilí o svatý život v posvěcení, ale o to žít životem, který už svatý je, tj. životem Kristovým skrze Krista, který se nám stal moudrostí od Boha a je naší spravedlností, posvěcením a vykouoením (1K 1:30). On je náš život (Ko 3:4) a apoštol Pavel jasně v Ga 2:20a a Fp 1:21 řekl: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. Vždyť žít pro mne znamená Kristus a zemřít zisk.

Budeš-li k tomu mít ještě nějaké otázky, směle se ptej.

Pán s tebou. Milost s tvým duchem. Amen.








Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 15:13:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Jde o to žít Božským věčným životem, který nám byl v Kristu dán a ne naším vlastním." Toto mi píšeš. Zní to hezky, ale jsou to jen slova, jak to žít v praxi každý den.


]


Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 23:58:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto mi píšeš. Zní to hezky, ale jsou to jen slova, jak to žít v praxi každý den. Tady měl být místo tečky zřejmě otázník.

Napsal jsem ti, milá sestro, jak to žít každý den, a jsou to rady podložené Písmem a uváděné denně do praxe mnoha věřícími v Krista, které znám, a jsou to rady i podle mých vlastních zkušeností. Nedovolil bych si napsat něco, co sám nedělám, nevěda, jestli to funguje.

Tož tak.


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 12:18:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajít na nejbližší faru nebo do kostela a poradit se s knězem. Mimo jiné i o tom jestli a jak jste nebo nejste pokřtěná.  Začněte chodit pravidelně do kostela a čas od času zajděte ke zpovědi. To co Vám odpustí kněz to odpustí i Bůh. Ke zpovědi chodíme minimálně jednou ročně ale lepší je tak jednou měsíčně. Ke stolu Páně choďte při každé mši.

V prvotní Církvi to také tak dělali. Bible v té době ještě nebyla ani napsaná nebo měli jeden exemplář dohromady, který byl pravděpodobně u biskupa a až do vynálezu knihtisku měla cenu nemovitosti. Knihy v universitních studovnách bývaly upevněné na řetěze, aby s nimi nikdo neodešel.  V té době šla Bible zneužívat podstatně obtížněji než dneska.




Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 15:03:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za rady, ale v tom si nebudeme rozumět. Mým knězem je Kristus, mým kostelem je místo, kde se zrovna nacházím, mým zpovědníkem je jen Kristus, jiného nepotřebuji. Pokřtít jsem se nechala v dospělosti na základě víry a důvěry k Ježíši Kristu, svému Pánu.


]


Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 15:46:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."mým zpovědníkem je jen Kristus, jiného nepotřebuji."... ???


Nelze si vyzobávat z křesťanství jen to, co se mi líbí a co se mi zrovna hodí.
Takový názor je jen dalším z omylů:

(J 20,21-23)
Ježíš jim tedy znovu řekl: "Pokoj vám. Jako mě poslal Otec, i já posílám vás."
A když to pověděl, dechl a řekl jim: "Přijměte Ducha Svatého.
Komukoli odpustíte hříchy, těm jsou odpuštěny; komukoli je zadržíte, těm jsou zadrženy."


Evidentně ovšem o vysvětlení, proč to musí být zrovna tak a ne jinak, ani nestojíš.



]


Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 16:07:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, tuto moc dostali pouze apoštolové, nikoli církev. Ani Církev.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. květen 2013 @ 07:33:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." tuto moc dostali pouze apoštolové, nikoli církev."...

Já rozumím, že jsi křesťankou relativně krátkou dobu a logicky nemůžeš znát všechny souvislosti křesťanské víry. to je pochopitelné, je to běh na dlouhou trať.

Otázkou ale zůstává, zda půjdeš se stejnou odvahou dál za Kristem a budeš hodnotit nové informace stále nezaujatě - i když tě povedou jinam, než si sama myslíš, nebo jestli zůstaneš na půli cesty umíněně zakonzervovaná v některých svých omylech,  v polovičatosti víry.

Křesťanství vůbec není jen o vztahu Já a Bůh, ale My a Bůh!
My společně kráčíme k věčnému spasení a jeden druhému v tom pomáháme, navzájem se podpíráme.




Tuto moc od Ducha svatého odpouštět hříchy dostali apoštolové jako pastýři církve a ti tuto moc Ducha skrze vkládání rukou předávali nepřetržitě svým nástupcům (biskupům) - pokračovatelům ve službě pastýřů stáda. Dočteš se o této praxi ve Skutcích. A tato praxe církve trvá dodnes.

Samozřejmě jen v církvích, které si zachovaly tuto apoštolskou posloupnost a které mají prokazatelně své historické kořeny až u apoštolů, potažmo u Krista.
Je to většina východních církví pravoslavných, je to např. církev řeckokatolická a církev římskokatolická.
Pochopitelně církve, které vznikaly jako houby po dešti za posledních 500 let, se toto týkat nemůže. Nemají právoplatné pastýře stáda s předanou mocí od Ducha svatého.



Proto jejich shromáždění sice bývá společenstvím modlících se křesťanů v Kristu, ale bez pastýře nikoli ještě úplným společenstvím církve se všemi dary a možnostmi duchovního růstu, které Kristus pro svou nevěstu připravil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 31. květen 2013 @ 09:40:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepiš o nás. Piš o vás. Konkrétně by mě zajímaly ty kompletní dary a možnosti duchovního růstu. Jak se to u vás projevuje. Který konrétně svůj dar rozvijíš a jak si za poslední rok duchovně povyrostl. O tom něco, prosím, napiš. Díky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Pátek, 31. květen 2013 @ 11:04:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ó, tolik pýchy. Pán Ježíš řekl: Kde se dva či tři sejdou v mém jménu, tam jsem uprostřed nich. Já vím, že to tak je. tady nejde o historické kořeny, historické kořeny mají různé spolky ve světě. Tu jde o obecenství se samotným Kristem, které není omezeno denominacemi. Jinak ne my a Bůh, ale Bůh a Jeho Církev (či já). Bůh je vždy na prvním místě. Bůh dává požehnání, dary a milost ne podle toho, kde člověk "chodí", ale podle svého mínění.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. květen 2013 @ 13:51:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ó, tolik pýchy."...


Ale u koho z nás dvou? Kdo z nás dvou nepřijímá fakta?

Já přece nepopírám, že Bůh je vždy na prvním místě, že kde se sejdou dva nebo tři v Kristově jménu, je On uprostřed nich. Ale to by bylo velmi okleštěné křesťanství, kdyby toto mělo být už všechno. Na to Kristus nemusel vůbec ani zakládat církev.

Vždyť to tvoje "křesťanství" se zatím klidně obejde bez pastýřů, klidně se obejde i bez Kristem ustanovených svátostí, které jsou připraveny výhradně pro údy Kristova těla - pro křesťany. Klidně se obejde bez slavení bohoslužby slova i bohoslužby oběti. Pak ti určitě postačí číst Písmo a poslouchat výplody vlastní mysli a nazývat si je Božím slovem či hlasem Ducha.


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 12:48:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Sharae, myslím, že jsi položila důležitou otázku nejen pro Tebe. O chození Duchem mluví kdejaký křesťan a jejich výpovědi se dost často liší. Abych mohl přispět se svou troškou poznání do mlýna, musel bych znát Tvůj duchovní stav. Hlavně to, jestli jsi prožila obrácení ze staré, hříšné přirozenosti a znovuzrození, nebo si se jen narodila do křesťanské rodiny a křesťanství máš zděděné a podle vzoru rodičů navštěvuješ nějakou denominaci. Až budu tohle vědět, můžu pokračovat dál.



Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 15:28:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odpověď. Vyrůstala jsem v nevěřící rodině. Obdržela jsem Boží milost poznání Pána Ježíše a vykoupení v Něm. Můj duchovní stav to je něco, o co se nestarám. Pokud ho chceš znát, zeptej se samotného Pána Ježíše.


]


Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 19:31:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, nebuď hned tak hr. Tím stavem jsem myslel jen to, jestli jsi znovuzrozená. Protože člověku s mrtvým duchem nemá cenu vysvětlovat jak chodit Duchem. Z Tvých reakcí na rady jsem pochopil, že znovuzrozená jsi. Takže máš v sobě Božího ducha, skrze kterého můžeš mít obecenství s Pánem. Jenže máš také tělo oživené krví - duší a to je stále staré, hříšné. A to se stále přetahuje s Tvým duchem o vládu nad Tvým životem.Mě hodně pomohlo, když jsem pochopil, co je základem hříchu - zaměřenost na sebe -
 když nejdůležitější bytost je pro mě mé já, má duše - neboli sobectví. Aby mohl člověk milovat, musí mít na prvním místě Pána a skrze něj své bližní. Chodit Duchem znamená milovat, neboť náš Bůh je Bohem vztahů a to vztahů lásky. Nebo jinak - cílem přikázání je láska.
A tak Pán skrze mého ducha žádá proti mému tělu a mé tělo(i duše) proti němu. Čili chození Duchem je učit se poddávat svou duši i tělo pod vládu Ducha. Dám příklad: V duši si říkáš: To by bylo hezké, kdyby mi můj muž dnes přinesl kytku, Ale Pán skze Tvého ducha Ti řekne(napadne Tě to): tvého muže by potěšilo, kdybys mu udělala dobrou večeři. Myslím si, že slovo z Mat.10,39 znamená: zapomeň na sebe a žij pro Pána a pro své bližní. Ale nesmíš to dělat kvůli spáse své duše. To je právě to: kdo chce zachránit svou duši , ten ji ztratí. Kdo se snaží svými dobrými skutky zachránit svou duši, ten o ni přijde. Jde prostě o to, žít nezištnou lásku a své potřeby svěřit Pánu. Citlivosti na vedení Duchem je třeba se učit. Je to proces, stejně jako vztah v manželství. To, že občas zapomeneš na Pána a poddáš se žádosti svého těla, nebo duše a zhřešíš, je běžné. V tom smyslu, že neexistuje člověk, kterému by se to občas nestalo. Duchovní zrání je o tom, že se to stává stále méně často.
Takhle to prožívám já. Ale jestli Tě to neoslovuje, tak na to zapomeň a hledej dál. Pán pro Tebe má určitě odpověď.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 20:13:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"cílem přikázání je láska" - čí láska?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 21:24:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutečná láska je jen jedna, ta Boží. A tu můžeme poznávat a žít pod vedením Ducha. Ve křtu jsme se přece přihlásili k smrti svého sobectví, kterou za nás podstoupil Ježíš na kříži. Nyní chodíme v novotě života skrze poslušnost Ducha svatého, kterého nám Otec poslal místo Ježíše. Jinými slovy, nech se vést tím, co zjevuje Duch Tvému srdci. Neřiď se poučkami, ale srdcem poddaném Pánu.
Proto i z těch rad, které tady budeš číst, ber jen takové, které promlouvají k Tvému srdci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. květen 2013 @ 07:06:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřit lidskému srdci je trochu ošemetné, protože to ukazuje věci vždycky jen podle svého vlastního stavu.

Na druhé straně, Bůh je přece nejvyšší LOGO a proto víra nikdy není v rozporu se zdravým rozumem, s logikou věcí. Pravda je jenom jedna skutečná realita a jako taková je vždy v souladu s logikou věcí.

Je tedy lépe než na vlastní srdce se spoléhat na Boha a na církev, která dává učitele.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pátek, 31. květen 2013 @ 07:34:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybys nedostal ducha od biskupa, ale od Boha, tak bys věděl o čem píšu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. květen 2013 @ 14:26:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prozradím ti tajemství:

Moc Ducha svatého pro službu se v církvi předává skrze vkládání rukou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pátek, 31. květen 2013 @ 15:09:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Který biskup vkládal ruce na Kornelia a na apoštoly? Jestli si myslíš, že Duch svatý bude spolupracovat s biskupy, kteří ma jí ruce poskvrněné pedofilií, tak je vidět že neznáš svatého Boha. ŘKC místo aby je vyloučila ze svého středu, tak je ještě hájí a brání světským soudům, aby je soudily. V tak nečisté organizaci Duch svatý nikdy nebude působit. Jseš obětí mystifikací největšího kalibru.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 02. červen 2013 @ 07:20:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc Ducha svatého - pověření pro službu, se v církvi předává skrze vkládání rukou:

Sk 6,6
Sk 8,19
Sk 9,17
Sk 13,3
Sk 19,6


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Pátek, 31. květen 2013 @ 11:10:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě, že někdy jsou skutky víry v rozporu se zdravým lidským rozumem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. květen 2013 @ 13:38:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutky víry bývají různé - protože mezi námi je spousta "vír" - a často hodně odlišných.

A každý bývá o té své nabeton přesvědčen, že právě ona je ta "pravá."


Křesťanství je nadřazeno ostatním náboženstvím a nárokuje si stejnou univerzalitu, jakou má sama pravda. To však nesmí znamenat netoleranci a povýšenost křesťanů nad ty druhé:
Pravda jakožto pravda je vždy "nadřazena;"  avšak pravda Ježíše Krista se svými jasnými nároky znamená vždy službu člověku; je to pravda toho, kdo dává svůj život za druhé, aby je tak neodvolatelně uvedl do Boží lásky.


Křesťanská věrouka je principiálně postavena vždycky na logice věcí.
Např. 1 Kor 11,3-12
... chci však, abyste věděli, že hlavou každého muže je Kristus, hlavou ženy muž a hlavou Krista Bůh.
Každý muž modlící se nebo prorokující s pokrytou hlavou hanobí svou hlavu.
Také každá žena modlící se nebo prorokující s nezahalenou hlavou hanobí svou hlavu; vždyť je to jedno a totéž, jako kdyby se oholila.
Jestliže se totiž žena nezahaluje, ať se také ostříhá. Je-li však pro ženu hanba, aby se ostříhala nebo oholila, ať se zahaluje.
Muž si ovšem nemá zahalovat hlavu, neboť je obrazem a slávou Boží, žena však je slávou muže.
Vždyť muž není z ženy, ale žena z muže.
Muž přece také nebyl stvořen kvůli ženě, ale žena kvůli muži.
Proto má žena mít na hlavě znamení moci kvůli andělům.
Avšak v Pánu není ani žena bez muže, ani muž bez ženy.
Neboť jako je žena z muže, tak je také muž skrze ženu, a všechny věci jsou z Boha.


Na jedné straně je třeba rozvíjet na základě filosofického rozumu přirozený zákon jako platformu dialogu s lidmi dobré vůle, kteří ještě neobdrželi a nepřijali dar víry, na druhé straně nesmí být ztrácen se zřetele christologický základ tohoto zákona, ani zákon milosti - nadpřirozenosti.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pátek, 31. květen 2013 @ 21:26:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hurá, Oko napsal výjimečně pravdu, mezi vámi katolíky je skutečně mnoho různých vír, co člověk, to odlišná víra. A ty nevíš, že znovuzrození mají pouze jednu víru? Písmo říká, že mají Boží víru! Neboť ji dostali od Boha, svého Otce při tom, když je zplodil k životu věčnému. také se jí říká: Víra dána jednou svatým.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 01. červen 2013 @ 22:01:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mezi námi katolíky je jedna víra a jeden křest do Pánova jména, skrze který jsme se znovuzrodili z vody a z Ducha svatého (J 3,6) do novosti života (Ř 6,3-4) Božích dětí s už odpuštěnými hříchy pro Kristovy zásluhy (pohřbeni s Kristem do jeho smrti - Ř 6,7; Kol 2,8-14).


To je ta skutečná víra, která je dána svatým.


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 13:02:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak odjakživa platilo a platí že Bible bez Církve je jako slabikář bez školy a bez učitele a to i pro lidi dobré vůle, jako byl ten slavný etiopský dvořan.



Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 15:06:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych to trochu upravila. Rozumět Bibli bez Ducha Božího se nedá. I kdyby člověk četl Bibli celý život, ale neměl Ducha Božího ničemu neporozumí.


]


Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 15:48:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I já to trochu upravím:


(Sk 8,26-31)
Potom mluvil Pánův anděl k Filipovi: "Vstaň a jdi k jihu na cestu, která vede z Jeruzaléma dolů do Gázy. Je to pustina."
Vstal tedy a šel. A hle, muž z Etiopie, mocný komorník Kandaké, etiopské královny, který spravoval všechny její poklady a který se přijel do Jeruzaléma poklonit Bohu,
se právě vracel. Seděl na svém voze a četl proroka Izaiáše.
Duch tedy řekl Filipovi: "Jdi blíž a připoj se k tomu vozu."
A když Filip přiběhl, uslyšel ho, jak čte proroka Izaiáše, a řekl: "Rozumíš snad tomu, co čteš?"
A on řekl: "Jak bych mohl? Jedině, kdyby mě někdo vedl." A prosil Filipa, aby nastoupil a posadil se k němu.



]


Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 16:52:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozdíl je v tom, že ten etiopský komorník byl nevěřící a potřeboval porozumět tomu co četl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. květen 2013 @ 06:59:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."ten etiopský komorník byl nevěřící a potřeboval porozumět tomu co četl"...


A jak víš, že byl nevěřící?
Cožpak nevěřící pojede do Jeruzaléma se poklonit Bohu?
V Etiopii tehdy žila silná komunita židů, kteří zastávali i vysoké úřednické funkce  a jestliže putoval do jeruzalémského chrámu, s pravděpodobností rovnající se jistotě lze říci, že byl pravověrným židem.


A jak víš, nakolik ty jsi správně věřící a nakolik naopak ve své víře nemáš jasno, nebo žiješ ve zjevných omylech?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pátek, 31. květen 2013 @ 21:28:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Než toho Etiopského dvořana potkal Filip, měl asi takovou víru jako ty teď.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 01. červen 2013 @ 21:19:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Než toho Etiopského dvořana potkal Filip, měl asi takovou víru jako ty teď. "...


Opravdu? Zase osobní soudy?
Stejně na tom nebudu zas tak špatně:

(Sk 8,27-28)
Vstal tedy a šel. A hle, muž z Etiopie, mocný komorník Kandaké, etiopské královny, který spravoval všechny její poklady a který se přijel do Jeruzaléma poklonit Bohu,
se právě vracel. Seděl na svém voze a četl proroka Izaiáše.



]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 15:15:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jó, jó.... duše to je mrška.... vyvenčit a honem do boudy....
Dušička to umí.... pójď na pííívo, jen dva prstíčky si ohřejeme.....
Náš duch spolu s Duchem Božím v mém těle vládne !!!
Ne tělo, ne duše.



Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 16:12:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji. Váš příspěvek mě vážně nevážně rozesmál.


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 16:52:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se na to nezeptáte rovnou Boha, jak máte správně žít a rozumět Písmu, když neuznáváte Církev a nepotřebujete lidské prostředníky ? Proč se ptáte lidí ?




Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 17:10:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud dobře čtu písmo, je tam napsáno, že je jen jeden prostředník mezi Bohem a lidmi: Ježíš Kristus. Kde jsem napsala, že neuznávám Církev? Ano lidmi rozdělenou církev na denominace, neuznávám. V Bibli je Církev nazývána jen podle místa působení. Církev Boží - Kristovu nevěstu nemůžu neuznávat, jsem její součástí. Nehledám zde teorii, ale praktické zkušenosti jak chodit duchem.


]


Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 17:13:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak proč se nezeptáte toho Prostředníka ?


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 19:01:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Sharae, mne trápí někdy totéž. Mám stejné pocity. A uvědomuji si, že ve vlastní síle neumím žít spravedlivě a zachránit se vlastními skutky. Ale to není a nesmí být důvod k depresi a k rezignaci. Přece nám v Božím slově zanechal tuto radostnou radu. Přečti si 1 Janovu epištolu. Tak krásně tam Jan vyjádřil Tvoji i moji slabost. Jan, miláček Kristův, sám přiznal, že i znovuzrození věřící mohou hřešit některými hříchy.A když se tak stane, tak náprava spočívá ve vyznání, což provedeme v modlitbě.

Přiznávám se, někdy prostě také zhřeším. V tomto světě se prostě tomu nevyhneme a stane se tak i nechtěně či z hlouposti. Ale Duch nás upozorní tím, že zasáhne do našeho svědomí  a je na nás, abychom to slyšeli a  vyznali. Nikdo z lidí není tak dokonalý a svatý.

Vím, že existují i takoví věřící, kteří jsou přesvědčeni, že nikdy nehřeší a chovají se jen a jen svatě a dokonalé. Jiní kladou důraz na svoje skutky  a přesné dodržování Zákona. Ale stačí se podívat na jejich činy a je to pak zklamání.

Tvoje pocity považuji za normálnější než vědomí naprosté dokonalosti.

Pán Ježíš zaplatil právě i za tuhle naši slabost.

Na druhé straně nesmíme Boží milost zneužívat.

Hezký den.




Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 19:41:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mi tedy z článku připadá, že jsi zrovna akorát tak dost dobře pochopila, co máš udělat, ne? ;-)

  Ptáš se se pro ujištění? Pak radím to, co Ježíš (a co je zaznamenané ve všech čtyřech evangeliích): ztratit. Soustředění na sebe je Bohu nepřátelské.

  Otázka spasení není otázka člověka (ať už jde o ducha, duši nebo tělo), to je věc nad lidské síly. Bohu se člověk nezalíbí tak, že dělá něco podle představ lidí, ale tak, že Bohu věří.

  Alespoň to je moje zkušenost.




Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 20:10:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odpověď.


]


Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 31. květen 2013 @ 09:01:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Tohle asi znáš:

Víte to, moji milovaní bratři (a sestry :-): Každý člověk ať je rychlý k naslouchání, ale pomalý k mluvení, pomalý k hněvu.

Neboť lidským hněvem se Boží spravedlnost nevypůsobí.

Proto odložte veškerou nečistotu a přemíru špatnosti a v tichosti přijměte zaseté slovo, které má moc zachránit vaše duše. Buďte však těmi, kdo slovo činí, nebuďte pouze posluchači, kteří klamou sami sebe.

Boží spravedlnost se nevypůsobí ani lidským hněvem na sebe sama.

To "v tichosti přijměte zaseté slovo, které má moc zachránit vaše duše. " je přesně to, co popisuješ v článku.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 31. květen 2013 @ 09:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pěkně napsáno. O to se často snažím, hněvem vypůsobit spravedlnost.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Pátek, 31. květen 2013 @ 11:26:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží spravedlnost se nevypůsobí ani lidským hněvem na sebe sama.= jo, jo, to znám. Vím, že to či ono dělám dobře, ale přesto mě moje tělesnost nutí si něco vyčítat, protože vyřešení situace není z lidského hlediska správná. Ale zároveň vím, že se nemůžu řídit stromem dobrého a zlého, ale stromem života. Děkuju za svého manžela, který je mi v Božích věcech podporou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 31. květen 2013 @ 13:48:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tipoval bych, že Váš manžel se jmenuje Richard?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pátek, 31. květen 2013 @ 15:26:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:))))). To je zajímavé Rosmano, taky mě to napadlo! Podle jejích odpovědí soudím, že vůbec poradit nepotřebovala. :))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 01. červen 2013 @ 11:27:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nějak jsem sharae odradil od diskuse? Nebo už jí to je jasné..  


....že vůbec poradit nepotřebovala.   

Také se mi to tak zdá. Spíš tady všechny jen zkoušela ? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Sobota, 01. červen 2013 @ 14:32:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Třeba jen sbírala podklady pro další Leonetův článek. :-))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Neděle, 02. červen 2013 @ 15:55:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Částečně jste mě odhalili. Já neznám lidi, co tu diskutují. A tak jsem si dovolila tu dát článek, který odhalí nitro druhých. Nebyla jsem doma, tak jsem se neozvala. Překvapilo mě množství diskutujících pod článkem. Všem tímto děkuju. Přeji pěkný zbytek dne.


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 22:18:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Co mám dělat, tam mám usilovat žít spravedlivě tak, abych byla bez úhony a zachránila svou duši, nehřešila a žila svatě, anebo mám ztratit svou duši kvůli Pánu, abych ji zachovala?"

Ahoj Sharae,

nejsem sice bratr, ale ta otázka je zajímavá.

Co přesně myslíš tím "ztratit duši kvůli Pánu"? Neusilovat žít spravedlivě? Proč jsi to dala do protikladu?



Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Pátek, 31. květen 2013 @ 11:59:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože člověka jeho duše nutí žít podle stromu dobrého a zlého. To je jí přirozené. Ale není to podle Božího srdce. My bychom měli žít podle stromu života. Jenže podle mých zkušeností, je to někdy v rozporu s lidským myšlením a člověk váhá.


]


Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 31. květen 2013 @ 20:13:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, ale co znamená "žít podle stromu poznání dobrého a zlého"  a " žít podle stromu života"?

Ty výrazy v Bibli asi nejsou, že? Připomínají ale text, kdy Adam přestal důvěřovat Bohu, proto Ho přestal poslouchat, a místo toho poslechl hada, protože toužil po poznání i zlého. Do té doby jedl ze stromu života, tj. poslouchal Boha.

Tak jsi to teď ale asi nemyslela, že?


]


Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pátek, 31. květen 2013 @ 21:13:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Do té doby jedl ze stromu života, tj. poslouchal Boha.

Můžu se zeptat, z čeho jsi usoudila, že Adam jedl ze stromu života? Vždyť všechno nasvědčuje tomu, že nejedl ze stromu života. Proč? Protože když pojedl ze stromu poznání dobrého a zlého, prakticky ihned poznali, že jsou nazí. A aby nepojedli ze stromu života a navěky žili v hříchu, vyhnal je a zamezil aby se mohli vrátit.

A pokud vzpomenu na svou zkušenost se svým znovuzrozením, myslím si, že kdyby Adam pojedl ze stromu života, ihned by věděl proč se má stromu poznání dobrého a zlého vyhýbat jako čert kříži. Jestli mělo ovoce stromu smrti okamžitý účinek, platí totéž o stromu života.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 01. červen 2013 @ 09:08:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dík za upozornění. O stromu života v Genesis vážně nic není, je jen v nebeském Jeruzalémě ve Zjevení. Došla jsem k tomu asi logicky, že dokud Adam nepropadl smrti, tak musel jíst ze stromu života (před tím, než pojedl ze stromu poznání). Ale není radno do Bible cokoliv domýšlet, takže to beru zpátky a moc mě to mrzí.

Ale stále mě zajímá, jak to sharae myslela. A vypadá to, že i Ty používáš stejné obrazy.

Co pro Vás oba teda znamená v tomto životě, a ne v nebeském Jeruzalémě, "žít podle stromu života"? Opravdu to vylučuje "usilovat žít spravedlivě"? Nebo to také zahrnuje "usilovat žít spravedlivě" - ale ne proto, abychom zachovali duši?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 01. červen 2013 @ 14:05:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Grace,

strom života v Genesis (2:9) je předobraz a strom života v Novém Jeruzalémě (22:2) je obraz Pána Ježíše Krista. Žít podle (principu) stromu života znamená žít Krista, skrze Krista Jeho životem (J 6:57, Ga 2:20b, Fp 1:21a), mít Ho jako svůj život (Ko 3:4), jako Osobu, která je naším žitím, zaopatřením života a vším, co potřebujeme, abychom nežili naším vlastním přirozeným životem v Adamovi, nýbrž Božským věčným životem v Kristu.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 01. červen 2013 @ 17:27:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A hele, tak přece tam byl strom života. A já pořád odkud to mám... Díky, Willy. Já jsem se teď podívala jen do 3. kapitoly. Takže strom života tam byl a Adam z něj mohl jíst.

A "žít podle stromu života" teda podle Tebe znamená žít Krista, což samozřejmě nemůže vylučovat úsilí žít spravedlivě, protože nikdo nežil spravedlivěji než Pán Ježíš. Proto mě zajímalo, proč by se to mělo vylučovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 01. červen 2013 @ 18:27:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Adam ze stromu mohl jíst, ale nejedl.

Pán Ježíš je jediný člověk, který žil absolutně spravedlivým životem. Žádný člověk, ať by vyvíjel jakékoliv vlastní úsilí, spravedlivým životem žít nemůže. Proto je třeba, aby přijal Krista jako svůj život a tímto životem žít, chce-li žít spravedlivým ba svatým životem. V Matouši 5:48 Pán říká: „Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec.“
-->
Jediný dokonalý život je Božský život a jelikož Bůh chce, aby Ho Jeho děti vyjadřovaly, dal jim svůj život v Kristu, který jediný může Boha vyjádřit. Žitím svého přirozeného lidského života může člověk vyjádřit jedině sám sebe. Má-li však vyjadřovat Boha, musí mít život Božský, jakoby přidaný ke svému lidskému.

Takže jsou jen dvě možnosti - žít svůj nebo Jeho život.

V Matouši 16:24 Pán říká: „Chce-li kdo jít za Mnou, ať zapře sám sebe, vezme svůj kříž a následuje Mne.“ Zapřít sám sebe znamená zapřít svůj život duše. Vzít na sebe svůj kříž znamená nechat Pána na sebe uplatnit tu část Jeho kříže, která se vztahuje na mne osobně. Následovat Pána znamená následovat Pána jako život, který je v našem duchu jako Duch oživující, což bez sebezapření, zahubení a znenávidění duše není možné.

Apoštol Petr psal o úsilí v úvodu svého 2. listu (verše 4-8 první kaitoly) - Tím nám byla darována vzácná a veliká zaslíbení, abyste se skrze ně stali účastníky božské přirozenosti a unikli zkáze, která je ve světě v žádostivosti. A právě proto vynaložte všechno úsilí a doplňte svou víru ctností, ctnost poznáním, poznání sebeovládáním, sebeovládání vytrvalostí, vytrvalost zbožností, zbožnost bratrskou náklonností, bratrskou náklonnost láskou. Máte-li totiž tyto vlastnosti a rozhojňují-li se, způsobí, že nebudete nečinní ani neplodní pro poznání našeho Pána Ježíše Krista. Účastníky božské přirozenosti jsme se stali díky poznání našeho Pána Ježíše Krista a vynaložit úsilí v tomto případě znamená spolupracovat s Bohem a Jeho Kristem na tom, aby v nás rostl jako náš život, díky čemuž neseme ovoce jako ratolesti (J 15:2-5).

Písmo zjevuje, že víra a láska je v Kristu (1Tm 1:14). Mezi vírou a láskou Petr jmenuje šest, jak já říkám, milníků na cestě, po níž jdeme, následujíc Pána, které jsou zdánlivě našimi vlastnostmi, ale ve skutečnosti je to sám Pán, kdo je jako náš život těmito "našimi" vlastnostmi, a když v nás Pán jako náš život roste, tyto vlastnosti se rozhojňují a působí, že jsme vitální = živí a aktivní a tím plodní neboli nesoucí ovoce.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 01. červen 2013 @ 20:58:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pán Ježíš je jediný člověk, který žil absolutně spravedlivým životem. Žádný člověk, ať by vyvíjel jakékoliv vlastní úsilí, spravedlivým životem žít nemůže. Proto je třeba, aby přijal Krista jako svůj život a tímto životem žít, chce-li žít spravedlivým ba svatým životem. V Matouši 5:48 Pán říká: „Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec.“
-->
Jediný dokonalý život je Božský život a jelikož Bůh chce, aby Ho Jeho děti vyjadřovaly, dal jim svůj život v Kristu, který jediný může Boha vyjádřit. Žitím svého přirozeného lidského života může člověk vyjádřit jedině sám sebe. Má-li však vyjadřovat Boha, musí mít život Božský ...
"...

Potud je to vyjádřeno velice hezky a výstižně.



..." jakoby přidaný ke svému lidskému"...
Je to jinak:
I křesťan ve společenství s Bohem žije dál svůj vlastní život, ale žije ho podle Boha. Nežije ho už podle své hříšné přirozenosti, ale žije ho svatě ve skutcích vlastního života, které pro každého z nás Otec nebeský připravil ve svém plánu už od věčnosti.
Lidský život, prožitý podle Božích záměrů je ten nejplodnější a nejšťastnější způsob života, jaký si my sami můžeme zvolit.




Žít s Bohem, dýchat Boha, je právě to "nejlidštější", to nejvlastnější naší lidské přirozenosti Kristem uzdravené.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 01. červen 2013 @ 21:42:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, není to jinak! Jinak to zjevně učí řkc, ale Bůh to ustanovil tak, jak zjevuje Písmo a zejména učení apoštolů - viz apoštol Pavel v Ga 2:20 a Fp 1:21 - Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. Vždyť žít pro mne znamená Kristus a zemřít zisk. Tož tak.


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 23:40:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že nejlepší odpověď podal poutnick - proč se ptát lidí? Proč nejít rovnou za Bohem?


Bude to ode mne tak trochu pokrytecké, protože i já se velmi často obracím na druhého člověka a na něco podobného jsem se tu kdysi taky ptala - jak se teda chodí tím duchem? Co má člověk dělat? Ono se to lehce řekne "choďte duchem", ale hůře realizuje...

Je to v podstatě o tom, do jaké míry Bohu věříme. Je jistě snažší přijít za bratrem, kterého vidíme a slyšíme zřetelně, než se ptát Boha, kterého jaksi nevidíme a pokud máme pocit, že Ho už slyšíme, tak si zas nejsme dvakrát jisti, jestli to k nám vůbec hovoří Bůh, nebo je to jen výplod naší mysli, či snad působení nečistého ducha. Je psáno, že nechodíme viděním (což já chápu jako smyslovým poznáním, které pak zpracováváme a vyhodnocujeme svým mozkem), ale vírou. Já třeba postupuju tak, že vyčkávám, jak se věc vykrystalizuje, snažím se nejednat pod vlivem svých emocí, protože to pak člověk nadělá víc škody než užitku a přináší to jen trápení a výčitky. Ptám se v duchu, co dělat či nedělat. Odpovědi pak postupně samy vyplouvají na hladinu a člověk pak v pokoji jde a udělá to či ono, popřípadě nedělá nic. Nejhorší lidskou-křesťanovou vlastností snad je ta, že chceme být nějak aktivní a něco pro Boha konat, jedno co, hlavně aby byly ty skutky, ale tohle neplodné úsilí akorát působí to, že se s Boží vůli ve finále totálně míjíme. Bůh je nesmírně trpělivý, my jsme naopak zbrklí. My bychom jednali hned, zakročili proti nějaké nepravosti, ale Bůh má úplně jiný plán a klidně nás pošle někam "k ledu". Třeba nás nějakým způsobem umlčí, abychom ve vteřině nezhatili Jeho dílo, které už nějakou dobu působí v člověku, kterého máme potřebu obracet na svou víru a to hned teď. Takže když to shrnu, tak pro mne chození duchem znamená být trpělivá a do ničeho se nevrhat s pocitem "já musím". Pak se třeba i stane, že si člověka Bůh použije a on ani neví kdy a jak.




Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. květen 2013 @ 06:51:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že takhle je to řečeno velmi dobře.


]


Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: sharae v Pátek, 31. květen 2013 @ 11:49:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně popsáno. Tak to vnímám i já. Naučila jsem se, že když neznám odpověď, tak nic nedělám, čekám. Ono se ta situace (nemyslím konání dobrých skutků - tím se nezabývám) nějak vyvine. Mnohokrát jsem byla nedočkavá a věc uspěchala. Hold, lidské vnímání času je jiné než Boží. Mám v tom teď čerstvou zkušenost. Čekala jsem, řekněme rok, než jsem měla jasno.


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 31. květen 2013 @ 13:09:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moja rada pre Sharae je prostá: prežívať, resp. nacvičiť sa prežívať svoj život v prítomnosti Pána, pred jeho pohľadodm, uvedomujúc, že On je pri tebe, pozerá na teba s láskou, byť a chodiť jednoducho všade s Ním a v Ňom. Znamená to zamerať sa na toto viac pri modlitbe, nemodliť sa len slovami, ale srdcom, celou bytosťou, vnútrom ako ozasjstné strenutie s Pánom a nie vykonanie nejakej povinnosti. Teda práve v modlitbe sa tak ako som povedal /na prítomnosť Pána pri tebe/ duchovne "naštelovať", a určite to pôjde. Podobne ako pred pohľadom ľudí, ktorých si vážime, milujeme, sme im v´dční spravidla sa nedokážeme zachovať hlúpo, lebo by sme sa cítili trápne ako tí, čo sklamali ich dôveru... Ja to mám najmä od posolstiev, ktoré dostáva priamo od Pána svetoznáma mystička Vssula Ryden, v posolstvách to tam Pán veľakrát v tomto zmysle pripomínal jej, i pre iných, a vyskúšal som to a - naozaj to funguje. Náročné je to však - ako všetko - na to osovjenie si tohto návyku - neustáleho prežívania Pánovej blízkosti a jeho pohľadu na teba a pri tebe... Za účinnosť ručím /za splnenia uvedených podmienok/. pritom už nezáleží na tom, akýmjk slovami sa človek modlí, pretože ak prežíva svoj život pred Pánovm, tak vlastne celý jeho deň sa stáva modlitbou. A je to aj v Písme potvfrdené: Nesuále sa modlite... Modlite sa, aby ste neprišli do pokušenia... Ostatné ti pošeptá určite Pán, ak budeš s Ním v takom neustálom kontakte, ako som približne opísal /iste_ na svoj spôsob, ktorý musíš objaviť už sama  - s Ním.../. Pán ti žehnaj a pomôž, Sharae.



Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: eol v Pátek, 31. květen 2013 @ 14:28:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Share,
tvůj dotaz "Co mám dělat, tam mám usilovat žít spravedlivě tak, abych byla bez úhony a zachránila svou duši, nehřešila a žila svatě, anebo mám ztratit svou duši kvůli Pánu, abych ji zachovala?"
Dvě různě vypadající věci znamenající totéž.
Ztratit duši pro Ježíše - mít Ho na prvním místě a nenechat si duši dělat co chce, nepodléhat lidské přirozenosti. Tím svou duši pro svět a svou hříšnou přirozenost ztrácím a pro Boha i svůj život nacházím.
Zachránit svou duši - nepodléhat hříchu.
To, že hřešíme, řeší i apoštol Pavel - chci dělat dobro a dělám zlo... Nejde o to, že přestože nechceme, upadneme. Jde o to, v upadnutí neležet a nepadat úmyslně. V poznávání své malosti roste naše poznání Boží velikosti.
Snad je to srozumitelné?.



Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 31. květen 2013 @ 20:47:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se v praxi chodí podle Ducha?

No, já myslím, že když Pán Ježíš řekl, že Jeho Slovo je Duch, tak se chodí tak, že věříme a snažíme se usilovně poslouchat Jeho Slovo, které je zapsáno v Bibli, a proto denně mordujeme své tělesné smýšlení a jednání. A protože to nikdy nejde dokonale, a protože to není Bohem stanovený způsob spasení (to by Pán Ježíš za nás nemusel umírat), tak nikdy nesmíme věřit, že odměnou za to je naše spása.

No a tak to trvá až do smrti. Často to bolí, a proto myslíme, že to není správné (to ale asi až posledních 50 let po nástupu požitkářské generace). Ale je to správné - křižování těla prostě bolí. Ale ovoce je pokoj, radost a láska v Duchu, ne v těle.

Jeden kazatel řekl jednu moc povzbuzující věc: neustále chodíme v pokání (odvracení se k Bohu), protože neustále od Něj odpadáme.

 



Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 01. červen 2013 @ 10:50:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Co mám dělat, tam mám usilovat žít spravedlivě tak, abych byla bez úhony a zachránila svou duši, nehřešila a žila svatě, anebo mám ztratit svou duši kvůli Pánu, abych ji zachovala?


Myslím sharae, že ta otázka je dost zavádějící.

Vychází totiž z mylného předpokladu, že "nalézt svou duši" znamená žít spravedlivým a posvěceným životem.
(Kdo nalezne (zachrání spravedlivým a posvěceným životem) svou duši, ztratí ji)



Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 01. červen 2013 @ 22:06:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Židům  12:14   Usilujte o pokoj se všemi a o svatost, bez níž nikdo nespatří Pána.

1. Timoteovi  6:11   Ty však se tomu jako Boží člověk vyhýbej! Usiluj o spravedlnost, zbožnost, víru, lásku, trpělivost, mírnost.

Efezským  5:9   Žijte proto jako děti světla – ovocem světla je vždy dobrota, spravedlnost a pravda;


Tyto verše dost jasně dokladají, že usilovat žít spravedlivě a posvěceným životem neznamená "nalézt svou duši", a tedy ji ztratit.
K nalezení svých duší apoštol Pavel své adresáty nevyzýval.


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 01. červen 2013 @ 20:10:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Sharae,

To co popisuješ je asi zkušenost mnoha lidí včetně, podle mého názoru již obráceného (protože neobrácený člověk by něco podobného stěží napsal) apoštola Pavla. Takže Ti asi moc neporadím, ale snad Tě povzbudí, že pokud to vidíš podobně jako apoštol Pavel, tak jsi v dobré společnosti :-). Osobně také věřím, že pokud už křesťan něco dobrého dělá, dělá to nikoliv proto, aby byl spasen, ale protože už spasen je (vlastně byl). Motivací je tak vděčnost a nikoliv strach - tím se křesťanství liší od všech ostatních náboženství, kde si člověk musí "spásu" tvrdě odpracovat.

Takže zde z listu Římanům:

Římanům 7:15 Nepoznávám se ve svých skutcích; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž to, co nenávidím. Římanům 7:16 Jestliže však to, co dělám, je proti mé vůli, pak souhlasím se zákonem a uznávám, že je dobrý. Římanům 7:17 Pak to vlastně nejsem já, kdo jedná špatně, ale hřích, který je ve mně. Římanům 7:18 Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro. Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne. Římanům 7:19 Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci. Římanům 7:20 Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to já, ale hřích, který ve mně přebývá. Římanům 7:21 Objevuji tedy takový zákon: Když chci činit dobro, mám v dosahu jen zlo. Římanům 7:22 Ve své nejvnitřnější bytosti s radostí souhlasím se zákonem Božím; Římanům 7:23 když však mám jednat, pozoruji, že jiný zákon vede boj proti zákonu, kterému se podřizuje má mysl, a činí mě zajatcem zákona hříchu, kterému se podřizují mé údy. Římanům 7:24 Jak ubohý jsem to člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti? Římanům 7:25 Jedině Bohu buď dík skrze Ježíše Krista, Pána našeho! - A tak tentýž já sloužím svou myslí zákonu Božímu, ale svým jednáním zákonu hříchu.


zdraví
reformovaný




Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 01. červen 2013 @ 20:14:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


kde si člověk musí "spásu" tvrdě odpracovat


Jen upřesňuji, že nevěřím že si spásu lze odpracovat - v tom jsou právě jiná náboženství klamavá a nebezpečná, protože tím popírají potřebu oběti Ježíše Krista.


]


Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 02. červen 2013 @ 16:04:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nelam si s tím hlavu, Bible je plná rozporů podobných tomu, co uvádíš. tedy plná protimluvů. Jak se vyjádřil jeden ateista, který o křesťanství přemýšlel: "Papež se každý rok o velikonocích modlí za mír ve světě. A přitom mu vůbec nevadí, že Bůh jeho modlitby ještě nikdy nevyslyšel."


Každý kolem sebe vidí, že slepí nevidí, chromí nechodí, mrtví se neobživují. Modlí se a modlí a jejich prosby Bůh neplní. Neuzdravuje moc Boží, přestože o ni prosíme, je nutné chodit k lékaři a polykat přinejmenším alespoň léky. A tak dále.


Je jen jedna cesta, která ti vše objasní: Milost Boží. Tedy věřit Bohu jako mu věřil Abrahám, bez podmínek a bez důkazů. A v tomto světě jednat podle rozumu jak o tom Písmo mluví - jednat s moudrostí. A rozum nám přikazuje, případně u obrácených přímo vede, abychom se řídili a jednali podle Božích přikázání, u křesťanů podle zákona Kristova, tedy jak by jednal Kristus. Jeví se ti správné prosazovat spravedlnost proti světské zvůli? Jednej tak, ale nejprve se poraď s Bohem. Je totiž obecné pravidlo, že kdo mlčí, souhlasí. Jeví se ti jako správné zahodit spravedlnost za hlavu? Pokud je to spravedlnost vůči tobě, klidně ji zahoď, tedy většinou to znamená snášet příkoří a odpouštět.


Ale pro všechna tvá rozhodnutí platí jediné: Jednat s láskou.





Re: Re: Kdo z vás mi poradí (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 03. červen 2013 @ 13:50:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshakene, to, že Ty jsi ještě nezažil Boží uzdravující moc, ještě neznamená, že Bůh dnes neuzdravuje. Já můžu vydat svědectví, že Bůh i dnes uzdravuje, protože mě uzdravil. To, že se někdo modlí a nic se neděje, nesvědčí o tom, že Bůh pro nás nic nedělá, ale že se ten dotyčný modlí špatně. Viz Jak. 4,3


]


Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy