Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 273 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116558641
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Víra a rozum (4)
Vloženo Pondělí, 11. listopad 2013 @ 09:10:33 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal unshaken

„Duch Hospodinův odstoupil od Saula a přepadal ho zlý duch od Hospodina“, čteme v 1. Samuelově 16:14. Všemocný Bůh tedy posílá zlé duchy? Nedivme se tomu, zlo patří ke stvořenému světu, neboť On je tvůrcem a pánem všeho: „Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci“ (Izajáš 45:7). No dobře, ale kdo zlo stvořil, musí za něj také nést odpovědnost. Dokážeme správně nalézt, jak se Bůh se zlem vypořádává? Když se nám samotným něco zlého stane, zdali dokážeme přijmout, že jedná Hospodin, jak píše Ámos 3:6?


K napsání úvah na téma „víra a rozum“ mě podnítil článek, ve kterém autor přisuzuje úpadek církví liberálním teologům. Když jsem se nad tím obviněním zamyslel, tak jsem došel k úplně opačnému závěru: Za úpadek církví doprovázený úbytkem věřících a za úpadek víry těchto věřících odpovídají tyto církve. A to proto, že nedokáží realitu našich životů, poznatky historické vědy a vůbec vědy jako takové rozumově srovnat s biblickou vírou. Zdůrazňuji: Srovnat s biblickou vírou, nikoliv Písmo přizpůsobit lidskému poznání. Protože jsem na vině úpadku i já sám, snažím se nalézt odpovědi. V první části uvažování jsem upozornil, že Písmo je pevně zakotveno na cestě poznání Boha a Jeho vztahu s lidmi. Ve druhé jsem pak stručnou rekapitulací historie shrnul některé poznatky s používáním rozumu, proti jehož používání se církev bránila od jejích samých počátků. Ve třetí části jsem uvedl některé z otázek, které učitelé většiny dnešních církví buď ignorují nebo odpovídají, jako by sami byli mimo realitu života. V tomto článku bych se chtěl trochu věnovat otázce zla.



Vypořádání se se zlem

Kniha Jób se považovala za jednu z nejstarších knih Starého zákona, neboť příběh Jóba se podobal Mezopotámským textům z poloviny 2 tisíciletí před n.l. To badatelé vyvrátili podle používané hebrejštiny a aramejštiny, takže ji datují do let 450 – 350. Z knihy trochu dýchá dualismus, tedy Bůh versus Satan. Ale jen trochu, svrchovanou vládu má Bůh, který byl podle Izajáše 45:7 stvořitelem zla. Bude to znít drasticky, ale děkujme Pánu, že tomu tak je. Jistě si dokážeme představit, jaké by to bylo, kdyby zlo bylo od samého stvoření dílem a vynálezem ďábla. Nebo kdyby se zlo stávalo bez Božího souhlasu, jen tak ze zlovolné vůle nějaké bytosti. Jako si řekl pilot bombardéru, když na Říši shazoval zničující náklad bomb: „Ještě že mě vede Bůh a ne Satan.“

Ale jak se Stvořitel vypořádá se zlem, které stvořil? Často na to zapomínáme, ačkoliv je to napsáno hned v úvodu Bible, kdy Bůh proklíná prahada: „Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu (Genesis 3:15). Slyšíme křesťané, slyšíme církevní společenství, slyšíme dobře? Nezacpávejme si uši! Zlo je naším nepřítelem, my sami máme zlo porazit až do úplného zničení jeho hlavy! Nám Bůh svěřil ten velký úkol! A že to jde udělat, nám jedinečný příklad dal Pán.



Bezdůvodné zlo


Poznali jsme zlo na vlastní kůži, poznali ho i mnozí před námi. Kazatelé nám káží cosi o zkouškách a vytrvalosti, nicméně k poznání cest zlého se budeme zamýšlet především nad zlem, které nemá žádný důvod, žádný cíl, žádné výchovné působení. Nevím, jakou zkouškou nebo výc*****u řečí Boha bylo pro ženu s dítětem noční přepadení jednotkou SS Einsatzgruppen, vyvlečení k pokraji jámy, vysvlečení do naha, vyzdvižení dítěte nad hlavu tak, aby se spotřebovaly maximálně 2 kulky na osobu a mrtvoly se složily bez dalšího zbytečného přesouvání do sardinkové polohy úsporné pro plnění hromadných hrobů. Zkrátka, víme to podle lidské zkušenosti: Bůh na nás dopouští zlo bez příčiny. Ani Jóbovi nebyla příčina známá. Všimněme si a používejme jen správnou formulaci – Bůh dopouští zlo, sám ho nevykonává.



Zlo z Božích zákonů

Přestože za zlem rádi vnímáme působení ďábla, jaksi bez Boha, naše zkušenosti jsou také jiné. Přírodní katastrofy nebo „nahodilá“ neštěstí bychom ještě mohli přisoudit Bohu. Vždyť Bůh jako zákonodárce přírodní zákony vytvořil. Ale což bychom od Něho chtěli, aby Zákonodárce sám své zákony porušoval a místo nás pořádně upevňoval lešení, aby na nás nespadlo? Nebo aby zpevňoval magmatický krb sopky, když nám dal poznání, abychom se nebezpečím vyhýbali a Jeho samotného nepokoušeli? Nebo nás chránil před nebezpečným zářením způsobujícím rakovinu, nebo před chemickými jedy, kterými se obklopujeme? Trochu odbočím, když se vrátím k naší důvěře v Hospodina: On i porušení přírodních zákonů pro nás dokáže učinit. Děkujme Mu, i když se to podle nás stává zřídka. A pokud ve výčtu zlého nenaleznete nemoci nebo tělesná postižení, nekárejte mě, to bude až někdy příště.

Ale nejen pro přírodní jevy, ale i též pro nemoci a tělesná postižení máme od Boha velké dary:

Pokud rozumem, pozorováním a pílí poznáváme Boží stvoření a zákonitosti, tak se čím dál více můžeme zlu pocházejícím z takových jevů bránit.
Jako lidé můžeme předpovědět tsunami, léčit mnohé nemoci, na které lidé nemající takové poznání umírali. Dokážeme i opravit srdeční vady, oční selhání a podobně. Děkujme za to Pánu, děkujme za ty dary. Poděkujme i za ty neznabohy, kteří na tomto díle Božím pro nás všechny podíleli a podílejí. A buďme Bohu velmi, velmi vděčni, že nám daroval rozum. Ale my, kteří Boha milujeme udělejme něco více. Jak řekla jedna křesťanská lékařka: „Kdybych žila před padesáti lety, zřejmě bych zemřela na zánět slepého střeva, který mě potkal jako patnáctiletou. Ale díky poznání lékařské vědy jsem na živu. Proto si říkám: Když jsem díky Bohu mohla být naživu o mnoho let více, chci využít toho času, aby jej neprožila zbytečně a něco pro Boží dílo vykonala. Řekněte si to i vy!“


Zlo ze zlovůle


Jsme naštěstí v zemi, kde nás násilnická zvůle natolik neohrožuje. Ale pokud ji sami nezažijeme na vlastní kůži, tak jen těžko uvěříme, jaké nebezpečí je neustále kolem nás. „Ďábel obchází kolem jako řvoucí lev a hledá, koho by pohltil.“ (1. Petrův 5:8). A nedivme se – ani trochu dualismus nebo démonologie, ale hrůzná pravda. Stačí si namísto slova „ďábel“, „posedlý démonem“ nebo „posedlý ďáblem“ dosadit eufemismy (změkčené výrazy), které tento svět používá k zakrývání samotné podstaty zla. Jenom zpřesním, že se již někteří psychologové či psychoanalytici k této prastaré personifikované představě zla vracejí a nebojí se ji označovat pravými jmény. Například zde si můžete od sekulárního vědce něco o tom přečíst – křesťane, budeš-li ten pohanský odkaz číst, pozor na svou duši!

Podle statistik je v populaci 5 % psychopatů (nebo zde). Tedy těch, kteří mají poruchu osobnosti. Když namísto tohoto eufemismu dosadíme biblickou pravdu, tak evidentně je ovládá někdo nebo něco zlého. To zlé směřuje jak dovnitř člověka, tak i ven mimo něj. Bohužel dalším dvanácti procentům jednání psychopatů velmi imponuje, takže ho napodobují. Připočteme-li dalších 3 až 5 % mentálně retardovaných a podobně postižených, kteří dělají co vidí (a zlo je obzvláště nakažlivé), aniž dokáží rozlišit dobro od zla, dostaneme se k počtu kolem 20 % obyvatel, kteří jsou ze své podstaty nositeli nebo šiřiteli zla. Nebo řečeno bez příkras, každý pátý až čtvrtý obyvatel naší země je posedlý ďáblem nebo ďáblovým služebníkem. Činit zlo mu dělá potěšení nebo je zlem sám ničen. Zdá se vám to přehnané? Nemylte se, je to ještě horší. Závist, která zde bují na velmi úrodné půdě, je rovněž příznakem zla.

Takže když to všechno sečteme, tak dost velká část lidí v této zemi je nositelem zla. A ještě větší část populace k tomu nečině přihlíží. Zdá se vám opět toto tvrzení přehnané? Tak se zeptejte našich německých sousedů na jejich nedávnou minulost. Nemusíme se však bát. Bůh zničil Sodomu a Gomoru, zničil hypertrofované (přebujelé) zlo potopou, zničil Římské impérium, Třetí říši, nechá vyhynout lid této země i jiných evropských států. Nedovolí, aby 1,8 % homosexuálů a 0,9 % leseb ovládlo lid těchto zemí, když 75 % z nich vystřídá za život více než 100 sexuálních partnerů a když lid této země se chystá svěřit jim své děti, ačkoliv ví, že z pedofilních zločinců je 30 % homosexuálů. Stačí se jen na tyto věci podívat z nebeské Boží perspektivy.

Pokud se tedy potkáme se zlem od lidí, tak máme jedinou možnost, jak ho ovlivnit: Boží moc. „Oblečte si celou výzbroj Boží, abyste se mohli postavit proti Ďáblovým nástrahám. Neboť náš zápas není proti krvi a tělu, ale proti vládám, proti autoritám, proti světovládcům této temnoty, proti duchovním mocnostem zla v nebeských oblastech.“ píše Pavel v Efezským 6:11,12.

Náš Pán a Bůh nás neochrání před zlem od lidí, když nám samotným dal svou výzbroj. Obrnil nás tím proti zlu, s nějakým tím zraněním musíme počítat. I s tím, že nás pohaní, potupí, ukřižují. Ale vždy nám v našich zápasech proti temnotě pomůže. I kdyby to mělo být v prohraném zápase.

Daleko horší však je, když my sami se stáváme nositeli a šiřiteli zla. Nezapomínejme na varování „Nebudeš-li konat dobro, hřích se uvelebí ve dveřích a bude po tobě dychtit; ty však máš nad ním vládnout.“ (Genesis 4:7). Vzpomeňme si, že členy Himmlerových SS byla morální i fyzická elita národa podle tehedejších měřítek. Byli to i vzorní láskyplní otcové a milující manželé. Jak napsal jeden moudrý muž: „Nejhorší na zvěrstvech SS bylo to, že je mohl spáchat kdokoliv z nás.“

Vždy, když nás přepadne hněv a zloba, vzpomeňme si, že k nám samým se Bůh sklonil s nesmírnou láskou. Zkusme to s láskou i my.


Hýčkáme si svého satana?

Teď k velmi obtížnému tématu. Alespoň pro některé z nás. Kdo jsme se obrátili v pohanské rodině tak jsme poznali, že čím více se stáváme součástí Kristova těla, čím více se stáváme obrazem Božím, tím více se vzdalujeme od tohoto světa. Ale také od svých nevěřících blízkých. Umíme si vůbec představit, jaké utrpení prožívají věřící rodiče, když jejich děti se pohroužily do temnoty tohoto světa a oni jim nedokáží pomoci? Připadá nám, že naše úpěnlivé nářky k Bohu Pána neobměkčí.

Jób za své hříšné děti konal oběti (Jób 1:5), Élí svým synům neustále domlouval (1. Samuelova 2:22-25), k ničemu to však nebylo. Nikoliv, spása od Boha náleží jen těm, kdo se sami záchranného kruhu chytí. Bůh nikdy nespasí hříšníka proti jeho vlastní vůli.

Vím, jak je bolestné pořezat se o ostrý meč, který Ježíš přinesl mezi nás (Matouš 10:34-37). V těch dnech úpěnlivých proseb k Bohu – a jiná možnost není – může být pro nás jen útěcha, kterou nám dává sounáležitost s mnohem početnější rodinou bratří, sester, matek (Marek 3:34). Neboť „kdo činí Boží vůli, to je má matka, bratr, sestra“ (Marek 3:35).

V těch věcech bližší i vzdálenější rodiny mne napadá ještě jedna myšlenka, vycházející ze zkušenosti: Nehýčkáme až příliš naše blízké tím, že jim věnujeme Boží lásku a tím usnadňujeme jejich život v tomto pozemském pekle, ačkoliv by si ho sami měli vychutnat? A poté oni měli přijít k Bohu s prosíkem jako onen nezdárný syn? Zvažujme o tom. Aby nás potom ďábel nepřekvapil, jako překvapil při nedávné předvolební kampani slogan „přemluv bábu, dědka“, přeměněný jeho ctiteli na „zabij bábu dědka“. Jak k tomu podotkla jedna křesťanka: „To myslíš tu svou babičku a svého dědečka?“ Nu což, na co si zbytečně dávat práci s přemlouváním, když existuje rychlejší a účinější postup. Nejlepší by však byla euthanasie.

Když se s něčím podobným setkáme u našich blízkých, když nás syn nebo dcera překvapí výrokem, že vůči rodičům nemají žádnou odpovědnost, vzpomeňme si, že nás z takových hříchů zachránila Boží láska. I my jsme byli vinni ve svých hříších.


Zlo podle Božích příkazů

Kdo si přečte Starý zákon, ví o čem je řeč. Sodomu a Gomoru ještě dokážeme unést. Ale zabíjení při dobývání zaslíbené země na Boží příkaz dokáží unést jen lidé, kteří se sami se zlem setkali a ze své zkušenosti pochopili, že bez přerušení řetězce zla násilím to někdy jinak nejde. Pak je velká skupina těch, kteří ze skutečné nebo domnělé lásky k Bohu skutky zabíjení přecházejí nebo je omlouvají jinými biblickými verši.

Jenže je to složitější. Náš Bůh a Pán nám nakázal milovat, a to i své nepřátele. Když to nařídil zákonodárce, tak všichni očekávají, že sám v dodržování svých nařízení půjde příkladem.

Jde to však uskutečnit bez zabíjení nepřátel, bez zabíjení pro spáchání zlých skutků?

Zkusme se empaticky vžít do milujícího člověka, který koupí stovky hektarů pozemků, vysadí na nich ovocné stromy a plodiny dávající lidem obživu. Postaví domy a zajistí vše potřebné pro život. Do svého takto postaveného ráje přivede lidi odevšad, aby jej zdarma užívali. Předem je vyškolí a zapíše jim na dveře několik základních instrukcí jak se mají chovat, aby nově vzniklé společenství mohlo žít ve vzájemném souladu. A představte si, že v tomto společenství se vyskytne několik lidí, kteří pravidla soužití nectí, způsobují nesváry, lžou, činí krádeže, ničí zařízení, ponoukají ke vzájemnému boji, týrají lidi a někteří i vraždí.

Jak v tomto případě společenství ochráníte? Zkusíte to s napomínáním, přesvědčováním, kázněním, tresty žalářem. Nic nepomůže. Pak je tu ještě jedna možnost: Vyhoštění ven z vašeho ráje. Vyhoštění do pekla, které je venku bez vás.

Je zapotřebí něco dodat? Snad jen to, že všemocný Bůh má k ruce ještě jeden nástroj: Fyzickou smrt s přímou cestou do pekla. Takhle skončily milióny Aztéků pro desítky tisíc krvavých lidských obětí. Zoofilové přinesli na sebe, prostitutky a jejich klienty pohromu lues, homosexuálové, narkomani a sexuálně nevázaní a zvrácení AIDS, bezbožné obyvatelstvo hrozbu vyhynutí. Kde jsou národy, které uctívaly zvrácená božstva, prováděly kultickou prostituci a přinášeli bohům lidské oběti, jak čteme ve Starém zákoně? Boží soudy tu byly a jsou tu stále, bez nich by dobro přestalo existovat.


"Víra a rozum (4)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 61 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 09:33:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existuje jeden starý a osvědčený způsob jak se vypořádat s naším životním křížem. S tím co nám připadá jako nezasloužené zlo. Obětovat ho Bohu a lidem, třeba i v maličkostech a přijímat ho jako časný trest. Když nás třeba potká rýma, nebo zlomená noha i nejrůznější starosti a trápení. Prostě říct děkuji Bože za toto malé utrpení a přijmi ho jako oběť podle své svaté vůle. Pomož mi ať si z toho vezmu to správné ponaučení. Ať je pro mne pomocí na cestě k Tobě.  Poděkovat za to že nás nepotkalo to co za svoje zlé skutky a nedostatek lásky zasloužíme doopravdy. Tohle je spolu s modlitbou a postem jedna z nejmocnějších duchovních zbraní.




Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 10:41:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshakene, souhlas. napsal jsi to dobře. Kéž by to pochopil i František100.



Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 11:12:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když si představím, jak izraelský muž na pokyn " pomstěte" jde zabíjet může, ženy i děti, krev stříká na všechny strany,  nářek žen a dětí , zmocní se cizího majetku... Pak jdou obětovat k oltáři ukradené zvířátko, která zabíjí, aby jim jeho krev něco říkala.. Co může jim zabijákům říkat krev  a nářek nevinného zvířete, když jsou zvyklí koupat se v lidské krvi a slyšet nářky lidské ? A my to odůvodníme tím, že k tomu byly náboženské důvody a Bůh to tak nařídil.

Tomu má uvěřit člověk, který věří v Boha ?


Pokyny Mojžíše k válkám jsou pokyny Božími ?


Takže Bůh to dopustil, nebo dokonce nařídil  a vymyslel...?


Jak pokrytecky působí Kristova slova o lásce a nenásilí ? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jsme oba zajedno.


Myslíte si, že Bůh neměl jiné řešení ? Jen vraždění lidí lidmi?

Tohle František nepochopí anebo spíše přestane věřit v Boha.

  



]


Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 12:34:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, Ty věříš ve svůj obraz Boha. Což by bylo v pořádku, kdyby jsi se nebránil zuby nehty jít dál v poznání skutečného, živého Boha. Já vím, že Ti to nejde na rozum, ale skutečně je možné, aby Bůh znal a používal(dokonce i stvořil možnost zla) zlo a přesto byl dobrý, spravedlivý a milující otec. Zkus, prosím, než zas začneš chrlit ta svá zatracení a obviňování ze sloužení satanovi, se napřed usilovně a pravdivě modlit za to, aby Ti Bůh ukázal pravdu. Zkus o těch věcech hluboce a nezaujatě přemýšlet. Hlavně o tom, že nemůže existovat nic, co by Bůh nestvořil. Ani zlo. Satan není rovnocenou protiváhou Boha. Aby mohl činnit zlo, musí mu to Bůh dovolit. A pokud mu to Bůh dovolí, pak s tím musí souhlasit. Satan nemá moc si něco vynutit. A pokud s tím Bůh souhlasí, tak to má svůj dobrý důvod, protože Bůh je dobrý. To my jsme převrácení a nechápem jeho cesty s člověkem. Chce to více pokory při přemýšlení o Bohu a schopnostech našeho rozumu poznat pravdu bez něj.


]


Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 13:12:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty bys na místě těch Izraelců šel zabíjet na rozkaz Mojžíše ? Vždyť to sami nebyli lidí, ale vojáci. Nepřemýšleli. Šli, jak roboti naprogramovaní na zlo. K čemu jim pak byly náboženské obětní obřady. Není divu, že nepochopili Krista. Oni byli zvyklí na boj  a krev jinou než ta Ježíšova. To se nedá pochopit. Bůh je dobrý,  a proto nemůže být Tvůrcem zla, ale jen ho dopouštět. Zlo je tam, kde není Bůh. Jinak by Satan byl vez viny  a jen vykonával vůli Boha.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 17:01:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nejsi schopen pochopit, že před Bohem neexistovalo nic? Že tvůrcem všeho je Bůh? Kdo by to stvořil, když ne Bůh?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 17:20:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Copak Bůh stvořil i hřích ???!!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 12. listopad 2013 @ 07:13:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano Františku, i s tím se Tvá víra musí vypořádat. Bez Boha by nebylo nic. Bůh stvořil i hřích a přesto je dobrý. Pokud tohle nepochopíš, nedostaneš se dál. Hřích - v bibli má toto slovo význam: minutí se cíle, je totiž součástí svobodné volby, která je podmínkou přijmout a žít lásku. Bez svobody není láska a svoboda není bez možnosti žít v hříchu. Proto Bůh musel stvořit protivariantu lásky - zlo. To ale v žádném případě neznamená, že Bůh je zlý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 12. listopad 2013 @ 07:54:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když Bůh stvořil hřích, proč ho trestá? Není to pokrytecké? Pak schválně vytvořil podmínky pro zlo. Je to pastička na bytosti a žádná láska.
Kde je v Bibli psáno, že stvořil hřích? Bůh je světlo a zlo je nedostatek tohoto světla  a tedy Boha. Bylo toto světlo tam, kde lidé vraždí na pokyb boha ? Běžte mezi lidi  a učte je tuto pravdu, že Bůh stvořil hřích.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 12. listopad 2013 @ 11:47:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to o pastičce, ale o možnosti hřešit a výchově k tomu, to dobrovolně nedělat. Proč máš tak negativní přístup? Proč každého hned obviňuješ ze zla?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 12. listopad 2013 @ 13:00:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sám nevím. Nenávidím vraždění a zabíjení. A při čtení SZ se mi dělá špatně z toho násilí, které údajně prostřednictvím Mojžíše nařídil Bůh. Války vysloveně s cílem získat území, ukrást majetek jiných a další a další zla. A vy, také věřící, to přejdete, jako by o nic nešlo. Bůh na to má právo a ty pronárody byly strašně zkažené. A jaké pronárody žily v té době tady v Evropě  a jinde ve světě? To by musely zahynout i naši předkové  a celý svět mimo vyvoleného národa.  Pak není divu, že  někteří katolíci klidně hájili fašismus a pak pomáhali válečným zločincům. A nejde jen  o katolíky. I nekatolíci se chovali podobně. Mnozí z SS byli z protestantských rodin. Zlo  a jen zlo. Proč?

Protože je v Bibli?  

Proč je církev tak zkažená a sama páchala zlo, vedla války, hubila lidi  s jiným vyznáním ?

A vědomí, že Bůh stvořil i hřích a zlo, pak je to tedy normální jev. Bůh ho vymyslel, toleruje, dopouští.

Ti, kteří páchali zlo, vlastně pak plnili jen Boží vůli. Pak válka, vraždění a všechna zla jsou projevem Boží lásky??!!!


 A do toho lidi přesvědčte, že Bůh je láska. On tvoří  a vytvořil hřích, jinak bychom ho nemilovali? On vytvořil zlo, abychom Ho potřebovali  a milovali ?

Co je to za krutou hru? 

Viděl jsem jeden americký film ze současnosti. Plná ústa Ježíše. Ani nepoužívají slovo Pán , ale jen Ježíš a jejich skutky ( šlo o mladé lidi ) hrůza. Všechno svedou na Něho. Žádné pokání. Takové lidi lze poslat do války snadno. Stačí slova nějakého náboženského vůdce „ Pomstěte je..!!“ A lidé jdou a nepřemýšlí. Jako v Bibli, jako v každé náboženské válce, jako v každé válce.. Dělají něco špatného, když Bůh války vymyslel????


Blaze těm, kteří nemyslí.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 12. listopad 2013 @ 20:08:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku 100, jsou u i války duchovní. Přeji Ti vítězství.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 13. listopad 2013 @ 08:40:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, myslím si, že to, co Ti motá hlavu, je to, že přisuzuješ izraelcům falešné motivy. Ve sz to rozhodně není popsáno tak, jak to popisuješ Ty. Víš moc dobře, že když Izrael hřešil, Bůh ho také potrestal a je to v písmu jasně napsáno. Kdyby Mojžíš, nebo David byli zločinci, tak by v písmu na ně byli jen chvály. Copak nevidíš jak dnešní političtí představitelé zapírají a zatloukají své zločiny? Takhle ale bible není napsaná. Měří každému stejně. To by nikdy žádný zločinec nedokázal takhle napsat. Kdyby bibli psali zločinci, byly by tam na ně jen chvály.
Přečti si v Izaiáši o Nebúkadnesarovi. I jeho poslal Bůh zabíjet. A byl to pohan. I na Izrael posla Bůh babyloňany, nechal vyplenit Jeruzalém a izraelce odvléct do Babylóna. A  skrze Jeremiáše je varoval. A oni říkali to samé co Ty: tohle nám přece Bůh nemůže udělat. A falešní proroci volali bude pokoj, bude pokoj.
Prostě Bůh si používá ke svým záměrům i lidi. Bůh nesoudí skutky podle výsledku, ale podle motivů k těm skutkům. Kdyby Izraleci v té pasáži, kterou stále opakuješ, měli ty motivy, které jim přisuzuješ, nepotřebovali by, aby jim Bůh říkal ať pobijou Midjánce, ale pobili by je sami od sebe. Nebo si myslíš, že vrahové čekají na to, až jim Bůh řekne, že mají zabíjet? Copak vrazi mají spojení s Bohem a slyší jeho hlas?
Bůh je dobrý a spravedlivý a to i přesto, že v době SZ posílal svůj lid zabíjet. Jeho motivem byla totiž spravedlnost a ne zlo.
Nesnaž se to popírat. To k ničemu nevede. Snaž se to s pomocí Boží správně pochopit a nepřisuzuj Bohu, ani jím poslaným lidem špatné motivy. Není pro člověka dobré, aby soudil Boží záměry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 13:22:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chvály na Davida, který jen proto, aby získal nevěstu, zavraždí dve stovky nepřátel a uřeže jim části pohlavních orgánů, aby Saulovi měl důkaz, že zavraždil, je skutku ke  chvále Boží. Vždyť je to hnus. SZ je kniha hlavně o zabíjení a málo o lásce Boží. A pokud k lásce Boží patří toto zabíjení, pak asi Bůh je jen výmysl a žádný nikdu nebyl.   Protože má čistě satanské a tím lidské vlastnosti.Škoda. Pak není divu , že stejných zločinů se dopouštěli katolíci v Chorvatsku vůči pravoslavým a židům. Vždyť vraždit ve jménu Božím je správné. Kam jsme se to dostali ? Tam nas zavedl SZ a ne Pán Ježíš!!!
Nehledejme ve SZ Boha. Tam je ho jen málo a zbytek není od Boha. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 13. listopad 2013 @ 19:32:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Komu není rady, tomu není pomoci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 21:01:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
SZ nenabízí pomoc, ale zabíjení, vraždění a rabování. To proto nemůže být od Boha. Vždyť se v tom inspirovala i katolická církev, která se stejným klidem páchala strašné zločiny. Například v Chorvatsku  a jinde. A mnozí  z nich, viz například martino, jsou přesvědčeni, že jen plnili Boží vůli. Proč byl Kristus neúčinný ? Izraelci právě proto jako katolíci typu Martino nikdy nejsou schopni pochopit, kdo je Kristus. Fašismus vznikl hlavně v katolických zemích. Proč zrovna tam?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 12. listopad 2013 @ 15:51:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Bylino.

Máš to poněkud domotané v hlavě, Bůh podle tebe stvořil hřích i zlo. Pokud myslíš to vážně, pak mluvíš o svém bohu, kterého sis vytvořil a dal mu své lidské vlastnosti. Myslím, že ti František odpovídá docela logicky.

Bůh nestvořil hřích ani zlo ale dal člověku svobodnou vůli, že se pro zlo a hřích rozhodne. Původcem zla a hříchu je Satan, možná jsi o tom něco v Písmu i četl, vzpomínej.

Honza



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 13. listopad 2013 @ 08:05:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Noname, vím, že se to těžce zkousává, ale zkus přemýšlet. Kdo stvořil satana? On původně nebyl satan, ale anděl jménem Lucifer - Světlonoš. A i jemu dal Bůh svobodnou vůli volit mezi zlem a dobrem. A aby mohl volit mezi zlem a dobrem, muselo zlo i dobro existovat. A existenci všeho způsobuje Bůh. To neznamená, že by se Bůh se zlem ztotožňoval, ale je původcem jeho existence. Kdyby Bůh nestvořil zlo, ale jen dobro, museli by být dva Bohové - jeden co stvořil dobro a druhý co stvořil zlo. A jelikož je v písmu napsáno, že bez Boha nepovstalo nic, tak je tato možnost vyloučena.
Takže příště než začneš někoho soudit, napřed hodně přemýšlej, jestli nemá náhodou pravdu. Pán s Tebou. Vím, že jsi hodnej kluk.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 09:04:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak Bůh stvořil zlo  a hřích jako zkoušku. Jak na Satana , tak pak i na člověka. U člověka o to horší, že k neúspěchu ve zkoušce mu pomohl i sám Satan.  Když už sám neuspěl, proč by měl uspět člověk. Aspoň v tom Satan nezůstal sám. Jistě bez volby mezi zlem a dobrem není svoboda.
Jenže člověk se stal otrokem zla, otrokem hříchu. Sám Pavel poznal, že když je dáno, že něco nesmíš, vzniká tu myšlenka pokušení to přestoupit a bývá často silnější než vůle k dobru. Pavla to trápilo a říká, chci dělat dobrö a činím to, co nechci. Kdo mne zachrání? Jak ubohý jsem člověk !!! 
Pak chápe, že jedině Pán Ježíš ho může zbavit té síly, která ho nutí dělat to, co nechce. A raduje se. Ale to neřeší zlo ve SZ. Lidé Krista neměli  a jednali ve hříchu. Páchali zlo všüde , kam přišli, vraždili, rabovali atd. Chtěl to Bůh ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 13. listopad 2013 @ 11:07:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, zkus si znovu přečíst můj předchozí příspěvek a přemýšlej nad ním bez toho bloku, který máš v hlavě a který ti velí přisuzovat druhým špatné motivy. Přemýšlej o skutečnostech tam popsaných a zkus si poopravit svoji představu o Bohu a lidech co psali písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 13. listopad 2013 @ 09:33:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Bylino.

To souzení, posuzování a rozsuzování jsem se naučil od zdejších lidí, kteří se tu domnívají že mají k tomu dary či vlohy. Jak sám vidíš není do moc dobré řešení a tak se Ti omlouvám. Zkusme ale přemýšlet o tom co jsi řekl.

Satan se vlastně "stvořil" sám - svobodně se k tomu rozhodl. Podobnou otázku si můžeme položit i v jiném příběhu. Satan (had) lidem slibuje, budete jako Bůh, budete rozlišovat dobro  a zlo, ale zlo bylo pro prvního člověka neznámý pojem, proč by je měl (a od čeho) rozlišovat? 

Bůh je jak věříme nekonečně dobrý ( jinde se říká, není v něm tma) jak by mohl stvořit zlo? Jak by mohl být původcem existence zla? Když se mluví o stvoření světa, tak v závěru je věta "a Bůh viděl, že všechno je dobré"  Kde máš zmínku o zlu ?  Bůh přeci nemůže popřít sám sebe. - Přemýšlejme.

Honza






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 13. listopad 2013 @ 11:25:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, pak mi tedy vysvětli existeci zla. jak vzniklo, kde se vzalo? Jak to, že v písmu je napsáno, že Bůh tvoří světlo i tmu, dobré i zlé? Nebo tuto větu napsal do bible satan?
Argumentace stvoření země a všeho na ní je mimo, protože satan není součástí stvoření země, ale nebeských zástupů.
Satan hřích a s ním zlo, na zemi zavlekl. Ale Bůh o tom všem dopředu věděl a počítal s tím. Zlo je součástí jeho záměru s člověkem: totiž aby zlo zavrhl a přesto zůstal svobodný. Aby se do tohoto stavu dostal, musel napřed zlo poznat. Pak mu Bůh skrze zákon ukázal, že to zlo se v něm zabydlelo a pak mu dal možnost se toho zla dobrovolně zbavit. Tak vznikl dokonalý člověk, který zná zlo, ale dobrovolně volí dobro. Čili obraz dokonalého Boha, který, jak je psáno, zná dobré i zlé. Teď už zbývá jen obléci svaté duchovní tělo. To nás teprve čeká.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 13. listopad 2013 @ 13:05:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opíráš se o jeden výrok Písma, jsi si jistý, že je dobře interpretuješ, nebo co tím přesně měl na mysli autor ve SZ. Mohu Ti posloužit výroky Krista o svém Otci a nikde nic takového neříká.

Nikdo z nás (lidí) není dobrý (dokonalý) pouze náš Otec v nebi, jak je psáno (Ježíšova slova).

Proč se tu tak věnujeme zlu, proč méně uvažujeme o Boží dobrotě ? Není to také náhodou působením toho Zlého?

Existence zla, protože existuje satan (kníže tohoto světa) a ten zlo působí v každém z nás. Nikdo z nás není vůči němu imunní a možná čím víc si myslíme, že nad ním vítězíme, jak jsme dokonalí,  tím víc mu podléháme. Vůbec není jisté, zda jej umíme vždy rozlišit. Mnoho zlého bylo a je způsobeno s "dobrými úmysly". Mnoho slov která si tu na GS řekneme nemusí vždy pocházet od Ducha svatého, jak se tu někteří domnívají. Může nám je našeptávat i ten Zlý. Důkazem toho jsou neshody, které se tu vyskytují.

Duchovní tělo  oblékneme, pokud projdeme dobře našim pozemským životem a tím, co na nás ten Zlý nastražuje - zda se nám to podaří ví jen Bůh a jen Bůh nám může v tom pomoci.
Ono pokušení prvních lidí "budete jako Bůh" je ďábelské pokušení. V různých podobách nám toto stále nabízí a my mu na to skáčeme.

H.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 13. listopad 2013 @ 19:12:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli chceš diskutovat o Boží dobrotě, musíš si vybrat k diskuzi článek, který se jí bude zabývat. Tento se zabývá existencí zla.Žádný boj se nevyhrává zavřením očí, ale pravdivými informacemi o nepříteli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 04:14:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O zavírání očí tu mluvíš zatím Ty. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 06:02:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
??


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 12. listopad 2013 @ 07:23:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
drahý Františku100,

myslím, že není dobré Ti něco vymlouvat, lépe je se za Tvojí SZ znechucenost hodně modlit!

abys tu také křesťanům nedělal nevěrou ostudu;

ale to co víme, že stvořil Bůh satana prv anděla světlosti, ale protože je psáno, že byl vrahem od počátku,

tedy hříchem v instantní podobě, TAK BŮH STVOŘIL I HŘÍCH, tedy přestoupení zákona!

Přečti si Izaiáše nebo Řím 9,20-24;

být nádobou hněvu je skutečné prokletí, tak neodmlouvej BOHU Františku100!




]


Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 12. listopad 2013 @ 20:06:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylino...není pravdou,že Bůh je původcem zla.Bůh stvořil všechno - všechna stvoření,dokonalé - každé stvoření mělo dokonalou svobodu.Zneužitá dokonalá svoboda Světlonoše (Lucifera) otevřela cestu k destrukci - zlu - hříchu.Bůh je světlo a není v Něm nejmenší tmy.Chaos způsobilo neuposlechnutí Boha v Jeho dokonalém pobývání (jsoucnost).Takže původcem zla je satan - neuposlechnutí Boha je autonomie stvoření vůči Stvořiteli - HŘÍCH.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 13. listopad 2013 @ 09:00:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Strom poznání dobrého a zlého,

byl stvořen Bohem;

také, ale bylo zakázáno z něho jíst!

Vědení dobra a zla patřilo Bohu, ale nepatřilo člověku, proto,

byl vyhnán z ráje, aby s tím prokletím ještě nejedl ze stromu života...

ten byl po vyhnání člověka, hlídán cherubíny s plameným mečem, proč asi?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 13. listopad 2013 @ 12:10:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studentebible, jako studentovi bible Ti je asi jasné, že výroky písma a jejich smysl, se mají vykládat jen jinými výroky písma, které vysvětlují jejich smysl, pokud není jednoznačný.
Čili výrok: Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy(žádné tmy) musím postavit proti výroku Iz.45,7: Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo. Já Hospodin tvořím všechny tyto věci.
Když tyto dva výroky zkonfrontuješ


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 13. listopad 2013 @ 12:16:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studentebible, jako studentovi bible Ti je asi jasné, že výroky písma a jejich smysl, se mají vykládat jen jinými výroky písma, které vysvětlují jejich smysl, pokud není jednoznačný.
Čili výrok: Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy(žádné tmy) musím postavit proti výroku Iz.45,7: Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo. Já Hospodin tvořím všechny tyto věci.
Když tyto dva výroky zkonfrontuješ a přemýšlíš, dojdeš k závěru, že z těchto dvou výroků je jednoznačný ten druhý a jemu musíš podřídit pochopení prvního, který je mnhoznačný. Výsledek je tedy(alespoň podle mého uvažování) tento: Bůh je světlo a není v něm žádné tmy, ale to neznamená, že nemůže tmu , zlo tvořit.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 13. listopad 2013 @ 14:14:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě že se o něco podobného nepokusil ten etiopský dvořan a raději přijal vysvětlení Církve. Jinak mohlo z toho být v Etiopii „veselo“ ještě dneska.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 15. listopad 2013 @ 02:03:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylino, promiň za pozdní odpověď. Bůh tvoří -hebrejsky 'bará' a udržuje vládou stvoření. Stvořil, i mimo zemi všechno 'dobré'.že měl a má pod kontrolou Františkovy Uštašovce, o tom žádná, že? Bůh není původcem Zla, tak jako není původcem masakru Františkových Midjánců z Numeri 31. Ne BŮH je odsoudil k zániku-to modllářská zhovadilost je poslala pod meče Izraelců. Ono je to celkem pochopitelné-snad i František je vděčný za JK. A nakonec, říká snad JEŽÍŠ, jak źe to ta jeho smečka tam s těma Midjáncí tenkrát projela, že se tak mimoděk urvala z řetěz a měla to tu odvahu to tak nějak prásknout na chudáka Mojžíše, kteerýž se vyzul z genocidy prohlášením: to ne já, já lilie čistá:to BŮH... To je má odpověď, BÚH má vše pod kontrolou i poutnicka, oka a dokonce i martina. Myslíš snad, źe posledně jmenovani jsou sví páni, ve své 'posvěcující milosti'-kdo je tam drží, ne-liž BÚH? Je původcem satan, nebo BŮH?


]


Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 12. listopad 2013 @ 19:38:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, jen od toho svého posledního výroku se distancuj. To že něco nechápeš (přejněji: nechápeme) nás ještě neopravňuje k zavržení. Copak jsi od Pánaboha nezažil více jiných, přitažlivějších a přijatelnějších věcí? Já bych - a ty určitě také - za jednu minutu života s Bohem plným lásky vyměnil celý svůj bezbožný život, ač mi dříve připadal jakkoliv úspěšný.


Nechci tě ještě více trápit, ale pokud se nad svým výrokem, že by jsi kvůli Jeho krutým způsobům Pánaboha zavrhl, zamyslíš, tak se zařadíš k ještě krutějším než On. Neboť Izraelci té doby pouze vykonávali to, co bylo v té době obvyklé. (V jednom filmu bylo pohanské soužití na území Velké Moravy charakterizováno historiky jako "vlčí společenství s právem silnějšího - co si neurveš, to nemáš - a to bylo 2 tisíce let po Mojžíšovi!) Kdežto ty jsi v jiné, vyspělejší době a díky dostupným informacím včetně dostupného Písma a výkladům teologů dobře víš, že cesty Boží nedokážeme pochopit, pokud se k Bohu nepřiblížíme a pokud se s ním úplně neztotožníme. A k tomu vede dlouhá cesta. Bůh nám na ní pomáhej, pomáhej i tobě a v neposlední řadě i mně, abychom si nabyté moudrosti dokázali předávat. Amen.




]


Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 11:21:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý člověk má jako dar svobodnou vůli.  Abychom něco chápali tak musíme v první řadě chtít chápat.



]


Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Maftik v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 18:11:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, jedna věc je, jestli svobodu máme či ne, druhá je, jestli je nějak zvlášť super ji mít ... viz http://desirabilia.blogspot.com/2013/09/svoboda-determinismus-z-desirabilniho.html


]


Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 12. listopad 2013 @ 08:25:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lepší než věřit filozofům, kteří jen teoretizují, je věřit Ježíšovi, který říká: Zůstanete-li v mém slovu, poznáte pravdu a pravda vás osvobodí. Jen svobodný člověk může milovat a jen láska je skutečný život.
Skutečnou svobodu je potřeba chápat jako svobodu od hříchu - od sobectví, od soustředěnosti na sebe. Jako svobodu milovat Boha a lidi.
Absolutní svoboda, jako filozofický termín, neexistuje, protože ji Bůh nestvořil a ani ji sám nežije. V absolutní svobodě nelze totiž milovat.


]


Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 11:09:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se týče Starého (a někdy i Nového) zákona tak se možná i v tomto případě jedná o uměle vyvolaný problém.  Se kterým se ani vypořádat nemusíme. Když je pro nás měřítkem všeho milující a námi milovaný Bůh.

Dokud žili lidé v rodinách přirozeným způsobem, měli sourozence,  pracovali po boku rodičů   a chodili do kostela tak neměli třeba problémy se zvířaty. Chovali se k nim vesměs laskavě, někdy i s láskou a prosbou o Boží požehnání  a netýrali je ale neměli problém pomáhat při zabíjačce nebo s tatínkem stáhnout králíka k obědu. Měli přirozenou autoritu vůči psům a když se pes neosvědčil jako hlídač tak požádali myslivce aby ho zastřelil. Problémy začaly až tehdy když jsme povýšili zvíře na úroveň člověka, nebo dokonce nad něj a udělali si z něj náhražku Boha a blízkých lidí.

Kdybychom neuvažovali v mantinelech falešného humanismu dle vlastní pýchy tak bychom se pravděpodobně nemuseli vypořádávat se Slovem Božím. Kdybychom trestní spravedlnost doplnili milosrdenstvím a nenahradili nespravedlností.

Náš pokrytecký přístup je často krásně vidět u trestu smrti. Na jednu stranu tvrdíme že je barbarský a nepřípustný a když za chvíli slyšíme o brutální vraždě tak bychom jí mstili stonásobně. Kdyby nám tak někdo sáhnul na rodinu………………




Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 12:17:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tentokrát moudrá slova, Poutnicku.


]


Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 12. listopad 2013 @ 13:06:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybychom neuvažovali v mantinelech falešného humanismu dle vlastní pýchy tak bychom se pravděpodobně nemuseli vypořádávat se Slovem Božím.
Jako fašisté, že !! Ti  s tím problém neměli a slitování také neměli.  Inspiraci v Bibli našli. Tam byly jasné pokyny pro války. Vy katolíci jste neměli hodně humanismu, když jste jiné vraždili  a upalovali, že ? Vám by ten humanismus moc vadil.


]


Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 12. listopad 2013 @ 19:50:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, co se týče zvířat (a vůbec všeho stvoření) nám Pánbůh dává lásku v takové míře, že je schopná pojmout úplně vše, včetně nich.
 
Koloským 1:23 pokud ovšem pevně zakotveni setrváte ve víře a nedáte se odtrhnout od naděje evangelia, jež jste slyšeli, jež bylo kázáno všemu stvoření pod nebem a jehož jsem se já, Pavel, stal služebníkem.

Římanům 8:22 Víme přece, že veškeré tvorstvo až podnes společně sténá a pracuje k porodu.

Už jsi se díval do očí umírajícího zvířete, které tě mělo rádo? Viděl by jsi jasný obraz, že na tebe spoléhá, aby jsi ho spasil. Je to tvá povinnost, neboť Bůh spasil tebe a ty máš svou spravedlivou vládu nad zvířaty vykonávat. Včetně předávání naděje (viz Pavel).



]


Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 08:24:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejné oči, ale oči žen a dětí se dívaly na své izraelské vrahy v těch všech válkách, které nařídil Mojžíš, Jozue, David a další... A jistě ve všech náboženských válkách, Byla to opravdu vůle Boží?  To nepochopitelné zoufalství!!! Jistě někteří zde prohlásí, že František je láskař a humanista. Humanismus, že je blbost. A Pán Ježíš nebyl ten největší humanista? V očích těch, co milují a obdivují SZ a berou ho se všemi chybami a lidskou špínou, je to jistě nepochopitelné. Fanatismus je hnus. Stejně tak, jako to, že přesně to, co je napsáno v Bibli, je absolutní pravda. Nebere se v úvahu i vadný a nepřesný překlad, nebere se v úvahu doba a vlastnosti pisatele, který do svého vyjádření vkládá i svoje přání a svoje emoce. Stačí, aby jeden prorok napsal, že Bůh tvoří i zlo a je z toho názor, že tedy stvořil i hřích. Nebere se v úvahu, že Mojžíš a další byli hlavně vojáci a tím zabijáci. To uměli dobře. Pak pod tíhou svědomi se dělají, jak jsou zbožní. Ale byl  s nimi Bůh ?
Kde je pravda??? Bible je vzácná kniha,ale zachycuje i lidskou špínu, kteří mnozí věřící považují za boží vlastnost a za správné. Satan se raduje, jak lidé naletěli
Lidé velice snadno naletí. Jak mohl takový národ jako Němci, kteří měli Bibli  a byli převážně zbožní, naletět Hitlerovi? Uchránila je víra v Boha??
Mnozí zde to vysvětlí snadno. Bůh tvoří zlo  a je to jeho věc. Starejme se o svoji duši. Snažme se pochopit Boha. Ale, co když naletěli naopka Satanovi. Snaží se pochopit jeho metody zla a vůbec o tom neví.


]


Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 20:29:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, již tvému poznání Božích pravd trochu rozumím. Bibli opravdu nelze brát, jako by ve všem byla příručkou, podle které se máme řídit. Je totiž i příručkou pro to, čím se řídit nemáme.

Bible je kniha o poznávání Boha a Jeho cest člověkem (lidmi). Každé poznání má svůj vývoj a poznání Boha také. Napřed poznání Boha milujícího jen slepou spravedlnost zákona dospělo poznáním zaznamenaném proroky v Boha odpouštějího a milujícího tento svět (Jan 316). Poznání lidí mělo svůj vývoj, nikoliv Boží vlastnosti. Protoevangelium v Genesis je toho jednoznačným důkazem.

Zda Bůh nařizoval vraždění popsané při dobývání zaslíbené země Jozuem ti však ani já, a zřejmě ani nikdo jiný, neobjasní. Je tedy možné připustit, a to by si měl každý uvědomit, že staré texty zaznamenané při zápisech do Písma v exilní a poexilní době byly prostě (jako je to v Bibli obvyklé) převzaté doslovně a byly teologicky neupravené (upravené jsou např. knihy Paralipomenon). Tedy přejímají jen to, jak to dobyvatelé viděli v těch dávných dobách. A ti dobyvatelé jednali jen tak, jak to bylo v oné době obvyklé a dokonce nezbytné.

Písmo je nutné brát doslovně, ale s přihlédnutím k tomu, jak bylo chápáno v době svého vzniku. A také s ohledem na záměr autora (-ů). Vem si například Šalamouna z knih Královských. Teď na TWR je výklad, který mě svou přesností příjemně šokoval. Ale úplně vyvrátil pohled na Šalamouna jako dobrého moudrého vládce.


]


Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 20:36:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, humanismus je odsouzeníhodný proto, že klade člověka za základ dobra a chce pomocí člověka dosáhnout dokonalého světa. Humanismus se již tak zprofanoval, že mu nevěří ani humanisté (viz Francouzská revoluce - gilotina, Napoleon, socialismus a Marx, atd.). Základem humanismu je, že člověk je bohem, který umí vytvořit a řídit spravedlivý svět.


]


Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 13. listopad 2013 @ 08:51:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zvířata mají rádi i mnozí světci. Jako třeba svatý František, nebo Martin Porres.  Který založil po roce 1500 první útulek pro opuštěné psy a kočky na světě. Oživil mrtvého psa, přestěhoval v košíku všechny myši a krysy z kláštera do pralesa a když zjistil že se jim tam daří špatně tak je zase přinesl zpátky. S tím že jim vykázal určité prostory aby neujídaly stravu chudým a neokusovaly klášterní knihy a roucha. Skeptický guvernér u něho viděl psa, kočku a myš jíst z jednoho talíře. Tenhleten malý černoušek měl dar bilokace a z košíku s jídlem které nosil chudým neubývalo. Přesto se ale věnoval především lidem. V klášterní nemocnici i jinde. Některé zázračně uzdravoval a jindy se díval do očí umírajících.  Láska k lidem u něho byla vždy na prvním místě. Přestože měl rád i zvířata.

Když se jednou dostal dominikánský klášter ve kterém sloužil jako terciář do finanční tísně tak prosil opata aby ho prodal do otroctví a stržené peníze využil pro klášter. Protože je černý a mnichem se stát stejně nemůže. Opat ho místo toho vysvětil na mnicha.



]


Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 10:25:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutníku, škoda, že ti vaši svatí světci nebyli tam, kde vaši věřící vraždili. Proč nebyli v Chorvatsku a jinde. Asi tím, že zvířata měla pro ně větší cenu než lidé. Kdyby tyhle příběhy byly aspoň z části pravdivé, nemohla by katolická církev páchat tolik zla. Takže to jsou chytře vymyšlené pohádky k oblbování lidí, aby naletěli vaši organizaci.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 13. listopad 2013 @ 11:13:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatému otci do Vatikánu přišel po válce poděkovat víc než milion Židů a vrchní rabín Říma konvertoval z vděčnosti ke katolické Církvi. Za to co pro Vyvolený národ udělal papež, biskupové, kněží, řeholníci  i laici. S nasazením vlastního života a toho že je museli živit z vlastních potravinových dávek. Tyhlety události nejsou zapomenuty také díky odpůrcům církve.

Balkán zatím trochu uniká pozornosti a to je škoda. I tam byli světci a k největším patří blahoslavený otec kardinál Stepanič. Mučedník dvou režimů.

Věřím že je dobrým přímluvcem když se člověk modlí za pokoj a mír mezi lidmi. Stejně jako za pokoj a mír mezi člověkem a Bohem. Za jednotu křesťanů a všech lidí dobré vůle.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 12:56:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečti  si slepý služebníku Zla, co páchala Tvoje církev a nehraj tu komedii nevinných!!!


Pamětní krypta, kde byly umístěny ostatky srbských mučedníků vyzdvižených v r. 1991 ze země (z hromadného hrobu v Hercegovině v okolí Livna). V zemi byli od doby, kdy je zavraždili chorvatští Ustašovci za druhé světové války. Vyhozeno do povětří dynamitem r. 1992.

»Doposud jsme ve prospěch katolické církve pracovali jen modlitebníkem a křížem,« poučoval své stádce katolický kněz M. Moguš. »Ale teď nastal čas jednati zbraněmi a revolverem.«
Ředitel kultového oddělení, františkán Juričev, prohlásil: »Já jsem už v některých krajích vyčistil všechno, počínaje od kuřete až do starce, a bude-li třeba, udělám totéž i zde, neboť teď není hříchem zabít i sedmileté dítě, překážející našemu ustašskému řádu.«

Vraždíce pravoslavné, nasazovali si klerofašisté často fez, aby byli považováni za mohamedány, chtějíce takto vyvolat nepřátelství mezi pravoslavnými a mohamedány.

Ve vsi Valerica vyvedli, podle návodu katolického kněze Sidonija Šolce, pravoslavného kněze Jiřího Boblice o půl noci z domu, uřezali mu nos a jazyk, opálili plnovous, rozpárali mu břicho a střeva mu omotali kolem šíje.

Jesuita Filipovic přišel v únoru 1942 v čele tlupy do dolu u Banja-Luky, podle pasů zjistil, že mezi havíři bylo 52 pravoslavných a poručil všechny pobít; potom se odebral do vsi Dragulice, kde tito horníci bydleli, a povraždil zde kolem 1.500 lidí, tj. všechny obyvatele. Zachránila se jen jedna žena s pěti dětmi a ta z prožité hrůzy zešílela.

V Livanijském okrese v létě 1941 obrátil se františkán Dr. Srecko Peridc k Chorvatům se slovy: »Bratři Chorvaté, jděte a podřežte všechny Srby, a jako první zařízněte moji sestru, která se provdala za Srba, a potom všechny Srby po pořádku. Až s tím budete hotovi, přijďte ke mně do kostela, já vás vyzpovídám, a všechny hříchy vám budou odpuštěny.« V tomto okrese byli vyvražděni všichni Srbové v počtu 5.600 lidí.

Originálního způsobu pokatoličtění použil františkán Ivo Brkan v srpnu 1941. Z jeho farnosti bylo odvedeno do tábora kolem 500 Srbů, a protože věděl o tom, že takovéto tábory pro pravoslavné bývají obyčejně jen »přestupní stanicí« na onen svět, požádal úřady, aby mu byla důvěrně dána zpráva o smrti všech odvedených, neboť v takovém případě bude kolem 500 až 600 pozůstalých žen přinuceno provdat se za katolíky, a tak ony samy i jejich rodiny budou pokatoličtěny.

Aby si ulehčili hromadné vraždění, uchylovali se k takovémuto prostředku. Pravoslavným bylo nařízeno, aby se shromáždili na určitém místě za účelem vykonání společného obřadu přijetí do římskokatolické církve; katolický kněz se však neukázal, nýbrž přišli ustaši a vraždili sta a tisíce shromážděných.

V Banja-Luce katolický biskup Joso Garidz přesvědčoval pravoslavného biskupa Platona, že mu žádné nebezpečí nehrozí, a zatím sám vstoupil v tajné jednání s ustaši, a biskup Platon zaplatil za svou důvěřivost životem. Ve vesnicích kolem Mostaru vštěpovali katoličtí kněží lidem ve svých kázáních, že zabít Srba není hřích, protože je nyní válečný stav.

Ve Stolackém okrese, kde bylo zavražděno kolem čtyř tisíc nevinných Srbů, vedli vrahy dva katoličtí kněží Marko Zovko a Tomas Ilja. Poslední donutil ve vsi Klepec mnohé Srby, aby přešli do římskokatolické církve, dal jim přijímání, a pak je poslal do školy, kde je ustašové všechny do jednoho povraždili. »Mýlíte se, « říkal Srbům, »myslíte-li si, že vás převádíme do katolictví, abychom chránili váš majetek, pense nebo platy. My nechceme zachránit ani vaše životy, nýbrž jen vaše duše.«

Nutno poznamenati, že obyčejná praxe klerofašistů byla takováto: pravoslavní, kteří přestoupili do katolické církve, byli často brzy po přestupu, který jim podle názoru katolických kněží zabezpečoval spásu duše, vražděni.

Pravoslavní obyvatelé vesnice Begovo Brdo, nemajíce možnosti zůstati pravoslavnými a současně nepřejíce si přijati římský katolicismus, z pohrdání k pronásledovatelům pravoslaví a katolickému knězi Medvedovi, demonstrativně přestoupili k islámu, vesnice však byla srovnána se zemí a všichni její obyvatelé byli povražděni.

Zvláště popisuje autor knihy hrůzy »chorvatského Dachau« - Jasenovce. Dále jsou popsány i v jiné knize Dr. Nikoly Nikolice: »Jasenovacký tábor«. »Vražděte bez ustání, já beru na sebe všechny vaše hříchy,« tak mluvil katolický mnich, kat z Jasenovce.

Ve Slovinsku, v katolickém kostele na vrchu sv. Urcha, byla zřízena hrozná mučírna, kam s vědomím a schválením místního faráře a katolického biskupa byli auty sváženi protivníci klerofašismu, byli podrobováni mučení a nezemřel-li kdo při něm, tu byl ubíjen nebo pohřbíván za živa. Kulka zde byla považována za velkou milost. Hlavním katem tu byl Dr. Petr Křižaj - kněz.

Tady je úryvek z projevu bývalého předsedy lidové vlády ve Slovinsku Borise Kidriče: »-Vzpomněl jsem si, že za poslední čtyři roky vyšší církevní pastýřové a duchovní, ve jménu Boha a věčných principů, postavili se na stranu okupátorovu a v nejtěžším okamžiku vrazili nůž do zad vlastnímu lidu… Vzpomněl jsem si také na katolické kněze, kteří v Dolenském vlastní rukou vraždili zajaté partyzány a křičeli: 'Ve jménu Kristových ran, ať zhyne partyzán!' Vzpomínám si na katolické kněze v Chorvatsku s plnými koši vyloupaných lidských očí. Pamatuji si na katolického kněze - ustašovce, v jehož kapse byly nalezeny do hedvábného papíru zabalené modré oči osmnáctileté dívky a u nich poznámka se slovy: 'V dar poglavnikovi' (tj. Paveličovi)...«

Zvláště důležité služby okupátorovi prokazovali kněží jako nejinformovanější osoby, jakožto špióni; velitelé okupantských oddílů s nadšením mluví o »ohromné pomoci, kterou jim prokazovali špióni – kněží« při stíhání ochránců lidské svobody. Za kněžími nezůstávaly pozadu ani katolické jeptišky - řádové sestry. Sloužily jako vyzvědačky ustašovcům i okupantům, účastnily se vraždění partyzánů a spravujíce tábory srbských dětí, nelidsky je mučily a mořily hladem. Na příklad 26. srpna 1942 bylo dokázáno, že v dětském táboře v Jastrebarském jen během jednoho měsíce zemřela stovka dětí z celkového počtu 400. Chlapec Božo Šarid_ byl zabit proto, že chtěl z tohoto tábora smrti utéci. Dva hoši byli vyvedeni katolickou sestrou za tábor a tam zabiti »pro neposlušnost«. Katolický metropolita Stepanic, který měl 110 dojných krav, zakázal dávati mléko srbským dětem v záhřebském útulku Caritas. 1

Neomezujíce svou protislovanskou činnost na Chorvatsko, katolické duchovenstvo v kostelech agitovalo pro vstup do armádního sboru legionářů, který měl jít bojovat na ruskou frontu, pro dobrovolné vstupování do 55 německých divizí, které zabíjely v Chorvatsku i na ruské frontě slovanské bratry. V předvečer osvobození musel být konstatován žalostný fakt, že nejhnusnějšími vrahy, paliči a lupiči, jak na ruské frontě tak i v Chorvatsku byli žáci katolických mnichů v Bosně a Hercegovině, a nejkrutější kati v táborech Jasenovci a Staré Gradisce obdrželi vzdělání v těchto katolických klášterech.

Zločinná činnost katolického duchovenstva vyvolávala protesty - byť jen velmi řídké a slabé - se strany lepších představitelů katolického kléru: »Násilníci zradili disposice,« psal např. 18. srpna 1941 mostarský biskup Al. Mišic, »a zatímco nově obrácení jsou ještě v chrámě, chytají je, mužskou i ženskou mládež honí jako otroky, a v masách je odpravují na onen svět.« Týž popisuje 7. listopadu 1941 stav své diecése takto: »Nakonec došlo k hromadnému vyhnání do Srbska. Nářek, pláč, slzy rozléhají se na všechny strany, až k Mussolinimu a do Říma se vydala deputace. Důsledkem toho byla nová okupace Hercegoviny Itálií.«

I v samém Římě musel zástupce "Nezávislého Chorvatska" Rušinovic vyslechnouti 6. března 1942 nepříjemná slova od kardinála Tisseranka: »Pater Simuc sám vedl ozbrojenou tlupu, která bořila pravoslavné chrámy. Vím přesně, že také františkáni v Bosně a Hercegovině si počínali hanebně. Němci uznali "chorvatskou pravoslavnou církev", když spolu s námi vyvraždili všechny pravoslavné kněze a když zmizelo 350.000 Srbů.«

V Srbsku žijící předáci Slovinců obrátili se 1. března 1942 prostřednictvím bělehradského katolického biskupa Ujčice na Vatikán s prosbou, aby bylo zakročeno proti násilnému pokatoličťování pravoslavných v Chorvatsku, ježto to snižuje prestiž a důstojnost katolické církve.

Ba i chorvatští mohamedáni, nebojíce se represálií, obrátili se 12. listopadu 1941 s žhavým protestem proti pronásledování pravoslavných k pohlaváru "Nezávislého Chorvatska", k samotnému Paveličovi. »Vraždění kněží a významných pravoslavných osobností, střílení a mučení mas - často zcela nevinných lidí, žen i dětí, hromadné vyhazování z domů a loží celých rodin se lhůtou od jedné do dvou hodin ke shromáždění a vyvezení do neznáma, loupení jejich majetku, donucování k přijetí katolictví - to všechno jsou taková fakta, která uvádějí v úžas každého skutečného člověka a která v nás, mohamedánech, vyvolávají velmi špatný dojem.« Tak mohamedáni učili ke křesťanskému vztahu k jiným křesťanům!

Všechny tyto protesty zůstaly hlasem volajícím na poušti, neboť ti, kteří mohli jedním slovem zastavit zběsilost svých podřízených - římský papež a Stepanič (Stěpanič, Stěpinac), takové slovo nevyřkli. Papež při znamenité organisaci katolické agentury jistě dobře věděl, co se v Chorvatsku děje, a železná disciplína, příznačná pro římskokatolickou hierarchii, dávala mu naprostou možnost zastavit chorvatský klér, aby změnil hnusný způsob jednání (nebo se o to jistě mohl alespoň pokusit).

Avšak papež Pius XII., který vítal ve své řeči 20. června 1941 Hitlerovo napadení Sovětského Svazu a který viděl ve vyhlazení pravoslaví v Chorvatsku jednu z etap na cestě k pokoření pravoslavného Východu, nechtěl to udělat a naopak - svými prohlášeními k představitelům Chorvatska nejednou schvaloval činnost ustašovců a križarů, ... říkal, že je nevinen krví pravoslavných, ale ve skutečnosti poskytoval pronásledovatelům pravoslaví všestrannou účinnou podporu. ...

Neobyčejná ukrutnost, projevená katolickým klérem v Chorvatsku při pronásledování pravoslaví, mimoděk vyvolává rozpaky: čím se vysvětluje taková hrůzyplná, příšerná zvrácenost křesťanstva s organisací, která nese křesťanské jméno a pretenduje býti jeho pravou představitelkou?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 13. listopad 2013 @ 13:22:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žádný kněz nebo řeholník se na válečných událostech té doby podílet nemohl. Z toho prostého důvodu že blahoslavený otec Stěpanič plošně exkomunikoval každého kněze nebo řeholníka, který by se o to pokoušel. To udělal ve válce. V době kdy jeho země bojovala o vlastní životy a domovy. Bez ohledu na život svůj. Na svoji pověst a popularitu. Na světský prospěch a popularitu svého národa a naší církve. To všechno dokázal riskovat a obětovat. Paradoxně se to stalo důvodem k tomu že se nepřátelé katolické i pravoslavné cíkve obou režimů o něm neodvažovali ani zmínit. Kdyby ho zavraždili nebo zavřeli do koncentračního tábora tak by se to provalilo. Raději předstírali že je bezvýznamná osoba kterou  není za co trestat. Podstatné bylo aby se nikdo ani nedozvěděl že existuje. Věřím že jeho svatost byla taková jako svatost ostatních církevních otců, které nepřátelé raději ani nenapadají. Aby se nezesměšnili, neupozornili na ně a nepřivedli jiné lidi skrzeva Církev k Bohu.
Kdybyste byli mlčeli tak bych se to byl pravděpodobně nedozvěděl ani já. Stejně jako ostatní čtenáři portálu Grano Salis.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 13:29:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to nebyli katolící? Vyloučit je z církve? Po zpáchání Zla? To je už pozdě. Opět se snažíš lhát  a hájit zločiny fašismu. K čemu je vám vaše víra, když neumíte zabránit zlu? Budu studovat historické prameny dál a napíšu sem pojednání o těchto zločinech, ke kterým se Tvoje církev staví jako o něčem, co se jí netýká. Zbabělý postoj. Kruté vůči těm málo statečným katolíkům, kteří na rozdíl od většiny dokázali proti tomu bojovat. Lhaní je váš život!!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 13. listopad 2013 @ 13:39:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže hodláte dál zlořečit Církvi a svatým lidem tak byste měl alespoň přestat zlořečit Bohu. Jinak vždycky hrozí to že si to někdo dá do souvislostí a vyvodí z toho určité závěry.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 13:59:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolická církev už dávno není Boží. Naopak je sídlem Zla. Dokazuje  to tady Martino. A proč nezaujmeš postoj k tomu zlu jako chlap? Proti Bohu nebrojím, ale proti falešným bohům ve vašem společenství. Nikdy jsem si neuměl představit, jaké zlo jste napáchali. Už mám jasněji. A to jsem na počátku pátrání..



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 13. listopad 2013 @ 13:27:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se týče toho služebníka svaté Církve tak se obávám že takovou čest si nezasloužím. Stejně jako to aby mi někdo zlořečil kvůli Církvi. Pro kterou jsem spíš přítěží než oporou.



]


Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 07:13:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Díky, hezky napsané.





Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 10:26:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkuste si trochu počíst mezi řádky i v nich. Co se tu píše třeba o mentálně postižených lidech, o tom jak se křesťan z pohanské rodiny vzdaluje svým blízkým a spousta jiných věcí. Plus ta samotná myšlenka. Že jsme to my kdo má zničit zlo. Nezavání to tak trochu přeceněním vlastních sil nebo dokonce touhou po bohorovnosti ? Nebo nějakým konkrétním a velice nepěkným návodem, kdyby se to ještě dále rozvedlo ?


]


Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 20:03:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čteš dobře, ale buď nechápeš, nebo jsem to nenapsal výstižně. Proto ti doplňuji, ale pokud jsi humanista, nebudeš stejně vědět, o čem je řeč:


O mentálně retardovaných jsem pouze napsal, že nedokáží rozlišit dobré od zlého a tudíž jsou náchylní ke zlu, které je nakažlivé. A dokonce všude kolem nás převažuje. Není to teorie, ale realita, z níž potom vyplývají absurdní věci - např. odsouzení mladíka s nízkým IQ (pokud se pamatuji tak pod 50), ačkoliv dělal jen to, co viděl a slyšel v televizi.


Že se kristovec vzdaluje svým nevěřícím blízkým vyplývá ze zkušeností mnohých. Boží království je neslučitelné s tímto světem. Je to přesně tak, jak je v následujícím a v mnohých dalších verších psáno:


[Jan 15:19] Kdybyste náleželi světu, svět by miloval to, co je jeho. Protože však nejste ze světa, ale já jsem vás ze světa vyvolil, proto vás svět nenávidí.


K vypořádání se se zlem určil Bůh člověka. K bližšímu studiu odkazuji na W. Nee.


Žádná bohorovnost v článku není. "Nežiji již já, žije ve mně Kristus." Není nic bohorovného, když se jako nádoba naplníš Bohem (verše si najdi sám). To naplnění si jistě pleteš s gnózí, kterou je katolická církev posedlá, neboť se považuje za vyvolenou a tvrdí, že jen ona absorbovala pravé poznání. U tvé církve je hereze gnosticismem jak trám. Nemluvě o posledlosti humanismem.



]


Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 15. listopad 2013 @ 08:12:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pod pojmem humanismus se často skrývají dvě zcela odlišné věci. Láskyplný přístup k bližnímu a milosrdné skutky lidí dobré vůle které zdánlivě nesouvisejí s Bohem a Církví a snaha o lacinou a nefunkční náhražku Boha a Církve, která je zdánlivě postavená na člověku. To první se táhne díky Bohu celými dějinami lidstva, to druhé vyvrcholilo někdy mezi polovinou století 19. a 20. V moderní době. Která slibovala povznesení člověka za cenu toho že zradí Boha a Církev a povznášela ho kam se jen dalo. Například světskou hudbou a ozdobenými divadly a koncertními síněmi, které měly nahradit kostely. Proto se také pravděpodobně říkalo Národnímu divadlu zlatá kaplička. Slibovala dlouhý život, stálé zdraví expanzi do vesmíru, libovolný počet sexuálních partnerů. To že budeme dělat jen to co nás baví. Což měla zajistit věda a světské umění. Lidem dobré vůle se pokoušela nabídnout ten negativní humanismus. To že by mohli být s odpuštěním lepší a milosrdnější než sám Bůh. Že by mohli nemoci a chudobu zcela odstranit a milosrdenství nahradit právním nárokem.  Z toho vyplývá i ten případ mentálně postiženého. Odpovědní jsme my všichni. Za to že se díváme na nevhodné filmy a nedokážeme nic lepšího nabídnout nemocným.  Takhle se projevuje naše náchylnost ke zlu a na rozdíl od nemocného za ní také plně odpovídáme. Že jsme se ve jménu humanity zrušili většinu církevní péče. Čímž nemyslím jenom tu naši. O nemocné se pořád ještě starají i pravoslavní a protestanti a konají skutky milosrdenství. U nás například působí evangelická diakonie nebo třeba Adra od Adventistů sedmého dne. Možná i vy se na tom nějakým způsobem podílíte. Organizovaně a nebo jako jednotlivec. Možná i lépe než my.

Stejně je krásné že žijeme v postmoderně. Kdy už není proti Bohu a lidem co nabídnout ani zdánlivě. Žádná lákadla a svody krom naší vlastní odpornosti. Žádné světlé zítřky ani cesty ke hvězdám. Žádný blahobyt. Žádnou falešnou naději. Nic co by nás přespříliš připoutávalo k tomuto světu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 17. listopad 2013 @ 14:12:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy nezbývá, než si vyjasnit pojmy, za kterými každý vnímá něco jiného. Například u slova humanismus. Já pod tímto pojmem rozumím to, co začalo již ve středověku (15.stol.) a stupňovalo se od fracouzské revoluce do revolucí socialistických. Humanismus je tedy opěvování člověka a jeho schopností včetně šťastných zítřků pro všechny - ovšem bez Boha.  Dnes již se takoví humanisté plácají v bezradnosti (zkušenosti z válek, holocaustu, atd.).


Co se týká čtení mezi řádky tak doufám, že nějaký skrytý podtext bych si nedovolil napsat a žádná síla mě k tomu nedonutí. Každý sice máme v sobě něco z Lilith (jako Izajáš), ale Pánbůh nás ochraňuj, i mne, od satana. V článku jsem žádný podtext uvést nechtěl a ani nyní ho nenacházím.


S tou vinou nás všech za chování retardovaných plně souhlasím.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 20. listopad 2013 @ 11:13:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím tomu velice podobně. Zároveň se ale snažím abych s vaničkou nevylil také dítě. Spousta lidí všech dob v rámci humanismu pomáhala v dobré vůli a možná přitom projevili víc lásky než my. Ošklivá myšlenka mezi řádky se může schovávat i bez našeho vědomí. Jako virus v počítači.

To že jsem humanista jste napsal Vy.  Jinak by mne ani nenapadlo o humanismu přemýšlet. Jak tak koukám na Vaši definici tak si to asi nemám brát jako lichotku.



]


Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 21:07:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zkuste si trochu počíst mezi řádky i v nich. 

  Poutnicku, děkuji, nechci. Ale rozumím vašemu postoji a dokážu si představit, jak byste dané téma asi rozvedli.

  Zkuste si představit, že ne všichni lidé uvažují tak, jako vy.




]


Re: Re: Re: Re: Víra a rozum (4) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 15. listopad 2013 @ 08:13:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To by byl pěkný průšvih, kdyby lidstvo uvažovalo tak jako já. To bych jim nepřál a sobě také ne.


]


Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy