Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 465 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500903
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu?
Vloženo Čtvrtek, 06. listopad 2014 @ 19:53:39 CET Vložil: Tomas

Zajímavosti poslal Nepřihlášený


Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu?


https://www.youtube.com/watch?v=mZMtZ3H3C3w


Vedou nás ke Kristu cesty úzké zpívá se v písni.


Pravdou je, že ne nad vším v


pravoslaví by protestant zajásal. Nicméně pamatujme, že Rusko bylo hrází islámskému světu a nesklonilo se ani před papeženským Římem. Vrací se dnešní Rusko k Bohu? Zdá se, že mnohé tomu nasvědčuje.


"Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 06. listopad 2014 @ 20:19:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Это очень очень цепляет. Хочется слушать стоять. СПАСИБО...
Zobrazit více Zobrazit méně  ·  Přeložit
Je to velmi chytlavé. Chtělo by to poslouchat ve stoje. Děkuji...

--- konec kopie ---

Cesty Boží jsou nevyzpytatelné: Sankce a protiruská kampaň stmeluje Rusy, Ukrajince a Bělorusy pod jednou vlajkou s Kristovým křížem. Můžeme jen přát, aby síly temnoty byly i v tomto věku poráženy.

P.S. Škoda, že i když máme mnoho dojemných křesťanských písní, tak chamtivost vynucená z Ameriky importovanými zákony o autorských právech brání jejich šíření. http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2469319



Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 06. listopad 2014 @ 22:19:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pravdou je, že ne nad vším v pravoslaví by protestant zajásal.

To je vtip? Význam ikon (a jiných předmětů - např. tento zázračný kříž) a jejich uctívání je v pravoslaví podstatně důležitějším a častějším projevem zbožnosti než u katolíků. Vliv a význam církevní tradice je v pravoslaví dokonce větší než u katolíků. Mariánská úcta je naprosto nedílnou součástí pravoslavné teologie a praktické víry. Pravoslavný biblický kánon obsahuje více knih než katolický. Pokud se Rusko obrací na pravoslaví, pak se z pohledu protestanta i těch, kteří se označují za kristovce či biblické křesťany, vrací k naprosto stejně bludnému učení a modloslužbě jako kdyby se vracelo k ŘKC.



Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 07:05:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady pod tímto článkem názorně vidíte jaké mají nepřátelé Boha a Církve priority. Dokáží (alespoň zdánlivě a občas ) přehlédnout i všechno to o čem mluvíte. Jako jsou posvátné relikvie a kříže nebo úcta k naší Matce v praktickém životě. Na prvním místě je u nich touha narušit pokoj a mír a vzájemnou lásku. Mezi člověkem a Bohem, mezi lidmi navzájem a mezi církvemi. 


]


Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:46:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, díky takovým článkům vidím, že nepřátelé vaší církve jsou často hlupáci, kteří ve své zaslepenosti vůči vám tleskají čemukoli, co je jakkoli v opozici k vám. 


]


Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: orwell v Pátek, 07. listopad 2014 @ 13:01:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jasně ssns,

A věří bludným koncilním dokumentům :D
Na svých koncilech upalovali :D
A dělali křížové výpravy na západ při kterých pobíjeli katolíky :D
Mají ještě většího papeže  a ještě větší Vatikán :D
Mají ještě přísnější celibát :D
Ještě více soch :D


Běž do Říma ssns, když mu děláš advokáta.

Jak tu tak vidím Tvoje příspěvky, tak to že ti pravoslaví nevoní jsou pro něj v mých očích body sympatie.






]


Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:43:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, Orwelle, já nemohu za to, že někteří protestanté jsou natolik zaslepení svou nenávistí k ŘKC, že jsou chopni psát takové nesmysly.

A věří bludným koncilním dokumentům

Nevím, co je pro tebe bludné, ale v pravoslaví je třeba dogmatem usnesení všech ekumenických koncilů prvního tisíciletí, tj. včetně toho druhého nikajského, takže toto je něco, co je dovoleno uctívat, co se při návštěvě kostela líbá a co může být označeno za zázračné. Kromě toho uznávají další spousty sinod a koncilů 2. tisíciletí.

Na svých koncilech upalovali

No tak přímo na koncilu neupaloval nikdo, ale závěry koncilů k tomu vedly na obou stranách. Na to jsou ostatně protestanté zvyklí ze své tradice - viz např. anabaptisté.

A dělali křížové výpravy na západ při kterých pobíjeli katolíky

Nevyhlašovali křížové výpravy, ale církví organizované násilí vůči sektám se nevyhnulo ani pravoslaví a natož Rusku.

Mají ještě většího papeže  a ještě větší Vatikán

Mají biskupa, který má primát nad celou církví. Není však jurisdikční.

Mají ještě přísnější celibát

Mají prakticky stejná pravidla jako katolíci. Katolický i pravoslavný kněz může být ženatý (u katolíků třeba řeckokatolický), po vysvěcení se kněz oženit nemůže, bibkup, arcibiskup, patriarcha mají povinný celibát.

Ještě více soch 

Nemají. Pravoslaví ovládají ikony a výjimečně "3D" svaté věci jako ten kříž.

Jak tu tak vidím Tvoje příspěvky, tak to že ti pravoslaví nevoní jsou pro něj v mých očích body sympatie.


Hmm, tak asi neumíš číst. Poměrně často hájím pravoslavný pohled v rozporu s katolickým, ale to někomu, jako jsi ty, nedojde. Ten nepřihlášený neználek, co sem dal ten článek, jsi byl ty?



]


Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 14:13:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se že i Orwell plně chápe svatost, posloupnost a blagodať pravoslavné církve a zlobí se že jí máte rád. :o)))


]


Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:55:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Orwell nechápe nic. Já vidím jen jednu velkou tragédii, kterou bylo rozdělení Církve na katolickou a pravoslavné. Na jedné straně vidím otevřenou náruč (katolíci) a na druhé odmítání (pravoslavní). Pro pravoslavné jsou katolíci schizmatici, protestanti pak jen odpadlíci od schizmatiků a totální heretici. 


]


Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: orwell v Čtvrtek, 06. listopad 2014 @ 22:53:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Hezká píseň. Ta se snad bude líbit i Rosmanovi :-)


Pro ssns.

Pravoslaví si od Říma vytrpělo své. A i když nejsem pravoslavný, tak jsem přesvědčen, že je protestantismu teologicky mnohem blíže než ŘKC.

Žádná podřízenost papeži ani západnímu papežsko-sekulárnímu rozkladu - žádná propagace duhových průvodů, žádné podřizování se podivným menšinám, žádný povinný celibát, žádné uslintané svatouškovství.

Takový T. Halík by asi těžko od pravoslavných dostal nějakou cenu :-).

Zkrátka pravoslavvní jsou přímočařejší než římskokatolíci a tím pádem jsou protestantům bližší.






Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 06:59:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli se cítíte být  teologicky i jinak blízký našim pravoslavným bratrům a sestrám tak je to moc dobře. I kdybyste nám měli s někým z nich společně nadávat a utrhat na cti. :o))))))) Takové věci dělávají i biologičtí sourozenci. Někdy se dokonce i perou a přesto se mívají rádi a nechtěli by žít jeden bez druhého. Kromě toho byste musel při tom utrhání volit slova stejně obezřetně jako teď. Kdybyste se například před nimi rouhal Panně Marii, světcům nebo svatým ikonám tak by se Vám určitě nepodřídili a mohli by Vám něco odvážně a přímočaře utrhnout třeba i fyzicky. Pro Vaše vlastní duševní dobro. Bylo by to mnohem pravděpodobnější než u nás, jak správně říkáte.
Věřím že jakákoliv dobrá vůle a láska mezi církvemi je vždycky od Ducha Svatého. Těžko bychom mohli naplnit to co jest psáno o jednom ovčinci kdyby se navzájem neměli rádi protestanti a pravoslavní.


]


Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 07. listopad 2014 @ 13:20:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věříš, že jakákoliv dobrá vůle je od Ducha svatého? Takže netřeba vést duchovní boj, stačí mít dobrou vůli, a v dobré vůli líbat korán, v dobré ekumenické vůli nekázat Krista ukřižovaného, to abys náhodou nějakému šamanovi nešlápl na bebinko když vyvolává duchy zemřelých To je u tebe dobrá vůle? Něco takového jako synkretismus z Assisi?


]


Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 13:34:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristovo milosrdenství je větší než si kdokoliv z nás může představit. Jistotu že bude kdokoliv zatracen jste neměl ani předtím. Než se začalo projevovat tímto způsobem. Spasen může a mohl být i bratr šaman.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:51:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty do Kristova milosrdenství zahrnuješ i to, že Ho jako Jidáš zapřeš?! 
Že hlásání Krista ukřižovaného vyměníš za dobrou vůli Krista nehlásat?!
 Namísto Krista budeš hlásat dobrou vůli, a přitom se bratříčkovat se všemi co Krista zapřeli a odmítají!?  
A ve své dobré vůli je budeš synkretisticky ujišťovat, že máte společného otce i bez Krista?!

Váš společný otec je otcem lži!


]


Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:50:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A i když nejsem pravoslavný, tak jsem přesvědčen, že je protestantismu teologicky mnohem blíže než ŘKC.

No jasně, když o tom nic nevíš, můžeš si říkat takové věci. Tak namátkou:

měl Ježíš lidství Adama před pádem nebo po pádu (západně řečeno: narodil se Ježíš s dědičným/prvotním hříchem)? Katolíci + protestanté:"Ne", pravoslavní:"Ano."

Žádný povinný celibát? Tohle fakt nemá cenu - pravidla celibátu jsou prakticky totožná v katolické církvi i pravoslavných církvích. Katolická má různé rity, víme? No ty ne.


]


Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 07. listopad 2014 @ 18:33:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Mně se líbí tohle :

  https://www.youtube.com/watch?v=1UCW-tmB8F0


]


Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 06:48:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za sebe mohu říct že mám rád pravoslaví stejně jako sám sebe, to znamená jako římskou církev a pokud mne cesta zavede do pravoslavného světa tak se snažím přizpůsobit jejich způsobu života. UVnitř i navenek. Jejich církevní otcové jsou i mými otci. Jejich svátosti jsou mými svátostmi. Pravoslavní metropolitové, vladykové ani jejich ovečky se před námi nesklánějí, stejně jako my před nimi ale často se navzájem objímáme a líbáme.



Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 08:53:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náš Pán Ježíš Kristus nám říká že na lásce k příbuzným a přátelům není nic až tak neobvyklého, ani u pohanů a celníků. Od nás chce abychom zapřeli sami sebe a milovali i svoje nepřátele. Neměli bychom si myslet že se svatá Rus vrací k Bohu  proto že je schopná a ochotná bojovat proti muslimům nebo komukoliv jinému.
Věřím že Rusko u Boha je. A také vždycky bylo. Obzvláště tehdy když mu bylo nejhůř.



Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: orwell v Pátek, 07. listopad 2014 @ 09:20:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro poutnick,

Mluvíš hezky medově poutnicku, jen co je pravda. Jeden by málem na to skočil :-)


P
Náš Pán Ježíš Kristus nám říká že na lásce k příbuzným a přátelům není nic až tak neobvyklého, ani u pohanů a celníků.

O
Ta vaše láska k příbuzným se projevovala například šíleným vražděním pravoslavných křesťanů při 4. Křížové výpravě?

viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99%C3%AD%C5%BEov%C3%A9_v%C3%BDpravy#.C4.8Ctvrt.C3.A1_k.C5.99.C3.AD.C5.BEov.C3.A1_v.C3.BDprava

To, že říkáš, že to jsou vaši příbuzní ještě neznamená, že tomu tak je. Pěkně jste jim v historii (i nedávné) zatápěli.






Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 10:03:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na všech křížových výpravách se podíleli a možná se jich také osobně zúčastnili i Vaši předkové. Žijete ve státě který na nich jako království vzniknul a získal státní symboly i mezinárodní uznání. Proto jste jim nezatápěl o nic méně než my. Stejně jako všem křesťanům v průběhu dějin. Katolíkům, protestantům i pravoslavným. Například v dobách nacismu nebo komunismu.V nejrůznějších náboženských i světských válkách. Na to abyste mohl říct že s tím nemáte nic společného byste musel přestat být Čechem, obyvatelem Evropy a možná i člověkem.


]


Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: orwell v Pátek, 07. listopad 2014 @ 12:50:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Mluví Ti to dobře. Římskej lišáku :-)


]


Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 07. listopad 2014 @ 13:26:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže propastný rozdíl Potníku je v tom, že lidi jako ty se ke zločinům a odkazu svých předků hlásí, když obhajují jejich zvrhlou náboženskou ideologii- dodnes!!
Kristovci se od něčeho takové od samého začátku distancují, a jsou to právě oni, kteří jsou vedení jako ovce na porážku, to pro lidi jako jsou tvoji předci, pro lidi jako ty!


]


Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 14:02:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy se opravdu zříkáte svých předků i svého vlastního lidství ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: orwell v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:02:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

poutnick
Vy se opravdu zříkáte svých předků i svého vlastního lidství ?


Lukáš 14:26
Kdo přichází ke mně a nedovede se zříci svého otce a matky, své ženy a dětí, svých bratrů a sester, ano i sám sebe, nemůže být mým učedníkem.







]


Re: Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:52:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zříkám se tvých duchovních předků, a tvého padlého lidství!


]


Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 07. listopad 2014 @ 19:22:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

No já toho o ortodoxní teologii moc nevím. Možná to bude tím, že u nás je pravoslavných snad ještě méně než evangelíků a pak jsem si také nenašel čas se na to samostatně podívat. Snad někdy.

Ale jen takový mů dohad. Po rozchodu Byzance s Římem (cca před 1000 lety), mám představu, že se Pravoslavná církev zakonzervovala a už nic moc neměnila. Zatímco ŘKC se dále vzdalovala od Evangelia. Kdysi jsem tu napsal příspěvek, že k fatálnímu odklonu ŘKC od křesťanství došlo na koncilu v Tridentu. Ten se už ortodoxní církve samozřejmě netýkal, takže po mém soudu je na tom dnes o dost lépe než ŘKC. Právě proto se asi dnešní částečně katolická EU dívá na pravoslavné země (Řecko, Srbsko, Rusko) skrz prsty a snaží se jim spíš škodit.


Zde jen porovnání několika článků o ospravedlnění TRIDETSKÉHO koncilu s Biblí


Níže je jako příklad uvedeno několik kánonů (článků) Tridentského koncilu, které se týkají ospravedlnění. Kurzívou jsou pod každým článkem uvedeny verše z Bible, které kánonům Tridentského koncilu odporují. Takových veršů lze nalézt mnohem více než je zde uvedeno. Proto bych rád čtenáře povzbudil k samostatnému studiu Bible.


Tridentský koncil; Kánon 9:
Jestliže kdokoliv říká, že hříšník je ospravedlněn pouhou vírou v tom smyslu, že nic dalšího není požadováno ke spolupráci, aby se získala ospravedlňující milost a že není žádným způsobem třeba, aby byl nakloněn aktivitou své vůle; AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
Ř 3,20
Vždyť ze skutků zákona 'nebude před ním nikdo ospravedlněn', neboť ze zákona pochází poznání hříchu.
Ř 3,24
jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši.
Ř 3,28
Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona.
Ř 4,3
Co říká Písmo? 'Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počítáno za spravedlnost.'
Ř 5,1
Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,
Ef 2,8
Milostí tedy jste spaseni skrze víru.
Tt 3,5
On nás zachránil ne pro spravedlivé skutky, které my jsme konali, nýbrž ze svého slitování; zachránil nás obmytím, jímž jsme se znovu zrodili k novému životu skrze Ducha svatého.



Tridentský koncil; Kánon 12:

Jestliže kdokoliv říká, že ospravedlňující víra je pouhou důvěrou v Boží milost odpouštějící hříchy pro Kristovu zásluhu, nebo že jsme ospravedlněni pouze vírou. AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
J 1,12
Těm pak kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi.
J 3,36
Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává.
1 J 5,13
Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život.
Ř 3,28
Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona.
Ř 4,3
Co říká Písmo? 'Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počítáno za spravedlnost.'
Žd 7,25-27
Proto přináší dokonalé spasení těm, kdo skrze něho přistupují k Bohu; je stále živ a přimlouvá se za ně. To je ten velekněz, jakého jsme potřebovali: svatý, nevinný, neposkvrněný, oddělený od hříšníků a vyvýšený nad nebesa, který nemusí jako dřívější velekněží denně přinášet oběti napřed za vlastní hříchy a pak teprve za hříchy lidu. Ježíš to učinil jednou provždy, když obětoval sebe sama.
2 Tm 1,12
Proto také všechno snáším a nestydím se vydávat svědectví, neboť vím, komu jsem uvěřil. Jsem přesvědčen, že on má moc chránit, co mi svěřil, až do onoho dne.



Tridentský koncil; Kánon 14:
Jestliže kdokoliv říká, že člověk je opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn, protože pevně věří, že jich je zproštěn a je ospravedlněn nebo, že nikdo není opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn nežli ten, který věří, že je ospravedlněn; a že ospravedlnění je provedeno pouhou důvěrou; AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
Sk 16,31a
Oni mu řekli: "Věř v Pána Ježíše Krista a budeš spasen"
Ř 4,3
Co říká Písmo? 'Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počítáno za spravedlnost.'
Ř 5,1
Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,



Tridentský koncil; Kánon 24:
Jestliže kdokoliv říká, že obdržená spravedlnost není chráněna a zvyšována před Bohem skrze dobré skutky, ale říká, že dobré skutky jsou pouze ovocem a znamením, že bylo získáno ospravedlnění, ale nikoliv příčinou jeho zvýšení; AŤ JE PROKLET

Slova Bible:
Ga 3,1-3
Vy pošetilí Galatští, kdo vás to obloudil - vždyť vám byl tak jasně postaven před oči Ježíš Kristus ukřižovaný! Chtěl bych se vás zeptat na jedno: dal vám Bůh svého Ducha proto, že jste činili skutky zákona, nebo proto, že jste uvěřili zvěsti, kterou jste slyšeli? To jste tak pošetilí? Začali jste žít z Ducha Božího, a teď spoléháte sami na sebe?
Ga 5,1-4
Tu svobodu nám vydobyl Kristus. Stůjte proto pevně a nedejte si na sebe znovu vložit otrocké jho. Slyšte, co vám já Pavel říkám: Dáváte-li se obřezat, Kristus vám nic neprospěje. Znovu dosvědčuji každému, kdo se dá obřezat, že je zavázán zachovávat celý zákon. Odloučili jste se od Krista vy všichni, kteří chcete dojít ospravedlnění na základě zákona, pozbyli jste milosti.



Tridentský koncil; Kánon 30:

Jestliže kdokoliv říká, že po té, co byla obdržena ospravedlňující milost je každému kajícímu se hříšníku odpuštěna vina a dluh věčného trestu je vymazán v tom smyslu, že nezůstává žádný dluh časného trestu ani na tomto světě ani potom v Očistci, předtím než se otevře (pro něj) vstup do nebeského království; AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
Ř 5,1
Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,
Ko 2,13
Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil.
Ko 2,14
Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž.



Tridentský koncil; Kánon 33:

Jestliže kdokoliv hovoří v tom smyslu, že katolické učení o ospravedlnění přijaté tímto svatým koncilem v tomto výnosu, sláva Boží, nebo zásluhy Pána Ježíše Krista jsou jakýmkoliv způsobem zlehčovány a nikoliv tak, že pravda naší víry a sláva Boží a Ježíše Krista jsou slavně ukázány; AŤ JE PROKLET.

Zde Tridentský koncil proklíná všechny, kteří s ním vyjadřují nesouhlas. Zajímavé je ovšem použití slova pro prokletí "anathema"(v latinském textu). Stejným slovem totiž Boží Slovo (v řečtině) proklíná hlasatele falešného evangelia, takového, jaké hlásá Tridentský koncil!

Slova Bible:
Ga 1,6-9
Divím se, že se od toho, který vás povolal milostí Kristovou, tak rychle odvracíte k jinému evangeliu. Jiné evangelium ovšem není; jsou jen někteří lidé, kteří vás zneklidňují a chtějí evangelium Kristovo obrátit v pravý opak.Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet! Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!

To ovšem znamená, že zde neexistuje žádná střední cesta! Každý si musí vybrat, zda bude věřit falešnému evangeliu, které oficiálně učí Římskokatolická církev, nebo zda bude věřit pravému Evangeliu Bible, které zaslibuje záchranu od věčného zavržení!

Na tomto místě se hodí připomenout, že křesťanské/reformované učení v žádném případě neodtrhává spasitelnou víru od skutků. Existují totiž římští katolíci, kteří se snaží vytrhnout z kontextu Bible několik veršů z Jakubova listu a postavit je jakoby proti celé Bibli. Takto manipulovat s Božím Slovem nelze. Jakubova epištola samozřejmě nepopírá ospravedlnění z pouhého rozhodnutí Boží milosti. Naopak nás učí, že spasitelná víra se projevuje dříve či později skutky a ve skutcích dochází dokonalosti.

Jk 2,18:
Někdo však řekne: "Jeden má víru a druhý má skutky." Tomu odpovím: Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na skutcích.

Učí nás tedy, že skutky jsou projevem živé, tedy spasitelné víry. To je v souladu s ostatním biblickým učením podle kterého je spasitelná víra projevující se skutky pouhým důsledkem Boží spasitelné milosti. Je to v souladu i s obyčejnou lidskou zkušeností. Pokud uvěříte informaci, že vaše banka zítra zkrachuje, tak to vyvolá skutek - poběžíte si rychle vyzvednout své úspory. Pokud nic neuděláte, tak jste informaci o krachu banky neuvěřili. Vlastností spasitelné víry tedy je, že se projevuje skutky. Naopak nikde v Bibli nenajdeme tvrzení, že bychom si spasení, byť jen z nepatrné části, mohli svými skutky odpracovat nebo odspolupracovat. To by pak totiž spása již nebyla pouhou Boží milostí, ale byla by mzdou. Spásu by bylo možné si zčásti koupit, ať už za peníze nebo za skutky, v duchu hesla: "Když zazvoní pokladnička, letí duše do nebíčka." Kristův kříž by tak pozbyl významu!

Krásně nám vztah spasitelné milosti, víry a skutků osvětluje následující biblická pasáž:

Ef 2,8-10
Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil.


Závěr

Dnešní oficiální učení Římskokatolické církve nám předkládá jiné evangelium, než Boží Slovo. Stojíme před volbou, zda věřit evangeliu podle Říma nebo Evangeliu podle Bible.

Spolehněme se tedy raději na Boží Slovo, které na otázku: "Co mám dělat abych byl spasen?", odpovídá (viz Sk 16,31a) slovy:

Věř v Pána Ježíše Krista a budeš spasen







Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 07. listopad 2014 @ 22:47:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po rozchodu Byzance s Římem (cca před 1000 lety), mám představu, že se Pravoslavná církev zakonzervovala a už nic moc neměnila.

To není až tak pravda. Ale nezměnilo se toho moc. Můj argument je však takový, že už nerozdělená církev v 9. století musí být něco, co je naprosto nepřijatelné pro protestanta. Jenže na druhou stranu tu máme společný dokument luteránů a katolíků o tom, že v otázce spásy a skutků vlastně říkají totéž.


]


Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 08. listopad 2014 @ 08:32:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ssns,

V podstatě po delší době - nebyl jsem na GS nijak zvlášť aktivní a zdakeka jsem nečetl ani všechny diskuse.


Teď ke komentáři.

píšeš
už nerozdělená církev v 9. století musí být něco, co je naprosto nepřijatelné pro protestanta

r
Záleží pro jakého protestanta. Samozřejmě, že důkladnou reformaci by si zasloužila i ortodoxní cíkev :-) to ne, že ne.  Ale myslím, že v 2. tisíciletí se ŘKC vzdálila od Krista více než v prvním. A útok na samou podstatu Evangelia byl podle mě až Trident. Nevím tedy jaké je učení o ospravedlnění v ortodoxní církvi, ale takhle zabetonované kletbami asi nebude.



ssns
na druhou stranu tu máme společný dokument luteránů a katolíků o tom, že v otázce spásy a skutků vlastně říkají totéž


r
O tom dokumentu vím (je dokonce někdy z konce 90.tých let) a logicky jsem si myslel, že přestávají platit příslušné články Tridentského koncilu. Ale chyba lávky. Schválně se zkus na to katolíků zeptat zda ty články proklínající křesťany anulovali. Poklepou si na čelo a řeknou, že NEANULUJÍ NIKDY ANI JEDEN ČLÁNEK TRIDENTU. A ten Tebou vzpomínaný dokument je váhově pro ně proti Tridentu ničím. Skoro bych řekl, že to je pro ně takový úskok v zájmu toho, aby jim neutíkali ovečky :-) a případně nějaké další z evangelikálních vod získali. Platnost obojího najednou nemohou, ale opravdu nemohou myslet vážně :-)




]


Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 08. listopad 2014 @ 14:57:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A útok na samou podstatu Evangelia byl podle mě až Trident. Nevím tedy jaké je učení o ospravedlnění v ortodoxní církvi, ale takhle zabetonované kletbami asi nebude.

Před mnoha lety tu jeden člověk napsal povedenou sérii článků o podstatě evangelia. Tady máš odkaz na první z jedenácti, ve kterém napsal zajímavou věc:" Předurčení je vlastně jádrem evangelia, protože nás učí, jak jsme Bohem ospravedlněni." Je podstatou Evangelia tvoje víra, tvoje víra a skutky, nebo svrchované Boží rozhodnutí?

Pravoslavný pohled si můžeš přečíst tady. A pokud chceš, pak postačí jen jeden odstavec z toho textu, nebo je to tučné:

Spása - termín, který preferují pravoslavní. Spása znamená záchrana. Zachránit potřebuje ten, komu hrozí vážné nebezpečí - kdo tone, kdo umírá. Tento pojem nejlépe ze všech postihuje, jak Pravoslaví učí o spáse, která je záchranou umírajícího člověka. V pojmu spása je obsaženo pravoslavné učení o člověku, o jeho duchovním stavu, o jeho zchátralosti, nemocnosti, o tom, že člověk kvůli prvotnímu hříchu hyne a propadá smrti - tělesné i duchovní. Kristus je lékařem lidské duše, je zachráncem, který svým křížem a Vzkříšením zachraňuje člověka pro věčný blažený život. Pro spásu člověka je především potřeba vyléčit smrtelnou nemoc, kterou bylo lidství raněno prvotním hříchem (všimněme si: nejde o odpuštění tohoto hříchu - vždyť to není osobní hřích! - ale o léčení všelidských následků tohoto hříchu). Ve své boholidské Osobě obnovuje a léčí Kristus Pán naše poškozené a nemocné lidství, které Boží Syn oblékl, aby se člověk opět mohl sjednotit s Bohem. Otevírá lidem, kteří se znovu narodí z vody a Ducha a spojí se s Kristem, cestu k dokonalosti. A dokonalý člověk se může sjednotit s dokonalým Bohem - v tom tkví spása člověka. Od člověka se ke spáse žádá, aby poté, co se s vírou a pokáním narodil k nové existenci, svou činností a vůlí spolupracoval s posvěcující Boží energií a pěstoval v sobě to, co do něho bylo zaseto, aby v něm rostl nový člověk, který již nezemře, ale je schopen účasti na věčné blaženosti. (Hovoříme zde na toto téma často, takže se nyní omezím jen na takto povšechnou charakteristiku.)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 08. listopad 2014 @ 20:54:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Před mnoha lety tu jeden člověk napsal povedenou sérii článků o podstatě evangelia.

To musel být nějaký těžce reformovaný člověk  :-)
A řekl bych, že pořád je. Posuny od arminianismu ke kalvinismu jsou mnohem častější než naopak :-)

Nicméně to, že je predestinace jádrem evangelia vůbec neodporuje ospravedlnění z pouhé milosti. Právě naopak - před stvořením světa Bůh určil lidi na které vztáhně oběť Ježíše Krista. Tedy pouze svrchovaná Boží milost je nehlubší příčinou spásy a pouhá víra je způsob ospravedlnění. Důsledkem milosti a víry, pak jsou skutky.

Těžko někdo, kdo věří natvrdo Tridentu bude zastávat predestinaci. Znám několik katolíků, ale nenapadá mě, že by kdokoliv z nich v predestinaci věřil. V historii se ale před Tridentem najdou i katolíci, kteří v předurčení věřili. Po Tridentu mě napadá jen Blaise Pascal - ale nevím, jestli jako stoupenec jansenismu nebyl vnímán spíše na okraji ŘKC.

No, ale abych pravdu řek, i v našich protestantských vodách patřím s vírou predestinaci mezi menšinu. Ale alespoň znám lidi, kteří v ní také věří.


Za odkazy na pravoslaví díky. Doufám, že se k tomu někdy dostanu. Zajímavé je, že na GS nikdo pravoslavný nediskutuje - a je to možná škoda. Kdysi tu diskutoval Seraphim, ale ten se zaměřoval hlavně na morální otázky. Zajímavá by ovšem byla zejména teologie.


Měj se hezky

r


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 09. listopad 2014 @ 10:29:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak to neshodneme. Příčinou a důvodem spásy je svrchované Boží rozhodnutí, Boží dekretivní vůle. Způsobem ospravedlnění je Boží zásah do nitra člověka (vystavení člověka neodolatelné milosti). Důsledkem milosti je víra a pak skutky nebo víra a současně skutky. 

Ohledně katolíků se velmi pleteš. Katolická církev jasně učí nauku o predestinaci. Níže cituji pár paragrafů o vyvolených z jejich katechismu. Neexistuje však dogmatické prohlášení ohledně toho, jestli jde o nepodmíněné vyvolení (tak to vidíme my dva) či podmíněné vyvolení (tak to vidí třeba Oko). Takže každý katolík si může vybrat, zda se přikloní k molinismu (podle Luise de Molina, podmíněné vyvolení, vlastně před-vědění Boží) či tomismu (podle Akvinského a Augustina, nepodmíněné vyvolení, tvrdé předurčení). Pravoslaví se v drtivé většině drží pohledu Jeruzalémské synody z roku 1672, kde se mluví o podmíněném vyvolení.

Pokud jde o katolický pohled, pak se říká, že vyvoleným poskytuje Bůh dostatečnou a efektivní milost, nevyvoleným dostatečnou a neefektivní milost. Používá se k tomu např. podobenství z Mt 25,14nn. Bůh předem o nevyvolených věděl, že jeho milost odmítnou, a nechal je k tomu dojít pomocí jejich svobodné vůle.

Předpokládám, že moje řešení biblické hádanky znáš. Písmo jasně říká, že Bůh si nepodmíněně vyvolil ty, které dá synu. Ostatním dal ducha otupělosti, zatvrdil je. Písmo ovšem zjevuje i Boží dekretivní vůli, že vše s ním má být usmířeno (spaseno) a poskytuje nám i odpověď na to jak - skrze očistný trest (zřejmě nikoli prostý prvku milosti) hořící síry.

Ty citáty: 


Pouto církve s nekřesťanskými náboženstvími je především společný původ a společný cíl lidského pokolení: „Všechny národy tvoří přece jedno společenství, mají jeden původ, protože Bůh dal všemu lidstvu přebývat na celém povrchu země. Mají také jeden poslední cíl, Boha. Jeho prozřetelnost, projevy jeho dobroty a spasitelné úmysly se vztahují na všechny lidi, dokud vyvolení nebudou sjednocení ve Svatém městě.“ (842)

Církev nazývá toto konečné očišťování vyvolených očistcem; to je něco úplně jiného než trest zavržených. Církev formulovala nauku víry o očistci zvláště na florentském a tridentském sněmu. Církevní tradice mluví, s odvoláním na některé texty Písma, o očistném ohni: „Co se týká některých lehkých hříchů, je třeba věřit, že před posledním soudem je očistný oheň; vždyť ten, který je pravda, říká, že jestliže se někdo rouhá Duchu svatému, nebude mu odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím (Mt 12,32). Z tohoto tvrzení se odvozuje, že jisté viny mohou být odpuštěny v tomto věku, ale jiné v budoucím věku.“ (1031)

A tak od jednoho slavení eucharistie k druhému a hlásání Ježíšova velikonočního tajemství, „dokud on nepřijde“ (1 Kor 11,26), Boží lid na svém putování jde „úzkou cestou kříže“ k nebeské hostině, kdy všichni vyvolení zasednou ke stolu království. (1344)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 12. listopad 2014 @ 19:16:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

ssns
Ohledně katolíků se velmi pleteš. Katolická církev jasně učí nauku o predestinaci.




r
Neučí. Nauka o predestinaci by znamenala spasení z pouhé Boží milosti a to by bylo v rozpoeu s Tridentem. To co níže cituješ to nedokládá ani náhodou.

Kdysi, i když jsme se ne všem, shodli, jsi psal na GS dosti zajímavé příspěvky, které jsem rád četl. Teď pomalu klesáš na úroveň oka, který tu v podstatě jen papouškuje katechismus ŘKC. Kéž bys byl probuzen. Jinak další diskuse s Tebou asi nemá cenu - to můžu diskutovat s katechismem. Co se s Tebou stalo? To snad ani nejsi Ty. To snad někdo unesl Tvou přezdívku. Smutné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusk (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 14. listopad 2014 @ 16:16:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Reformovany, nemusíme se bavit o ŘKC. Ale oni opravdu učí o předurčení, i když většinový pohled je "podmíněné" předurčení, tj. předurčení jako výsledek Božího předvědění. Oko to tu opakuje pořád dokola. Každý soudný křesťan ví, že Písmo mluví o nějakém druhu předurčení. Ono nejde ignorovat třeba 1. kapitolu do Efezu. Základní rozdíl je v pochopení pasáže z Ř 8,29-30. Konkrétně jde o formulaci "ty, které předem poznal". Drtivá většina katolíků ti řekne, že to znamená, že předem viděl, jak se ti lidé budou ve své svobodě rozhodovat. To je podle mě špatný výklad, ale budou s ním souhlasit všichni arminiáni, kteří se nad tím zamysleli. Současně říkám, že neexistuje dogmatické prohlášení ŘKC, které by označilo nepodmíněné předurčení (náš pohled) za heretický.

Jmenuješ opakovaně ten Trident. Tak se na to podívej. Vůbec netvrdím, že to tehdy tak mysleli. Podle mě tam šlo jen o uspěchanou reakci v panice na reformaci.

Podívej se do 2. kapitoly Jakuba od verše 14. Víra bez skutků je mrtvá. Máš-li mrtvou víru, tj. víru bez skutků, je k ničemu. Ospravedlnění a očištění od hříchů není jen o důvěře (a už vůbec ne o vlastní víře, že mě to potkalo). Je to o daru pokání. Písmo jasně říká, že nebude tentýž osud všech věřících. Zde se podívej do 1K 3,11-15. Některé čeká věnec a jiné spálení díla - a to díla skutků, domu postaveného na základu víry. Když Pavel píše o běhání a namáhání se, pak píše o skutcích a koruně (věnci) za ně. Pokud jde kánon 30, pak se to týká očistce, ve který nevěřím ale který není v rozporu s bezpodmínečným předurčením. Kánon 33 se předurčení vůbec netýká.

Ano, zřejmě drtivá většina katolíků se tu plete, ale ne kvůli Tridentu ale kvůli přijetí arminiánství (u nich tedy spíš molinismu). Jakákoli debata o víře a skutcích je naprosto zbytečná na obou stranách barikády. Přijetí víry (odevzdání života Ježíšovi, jakkoli chceš) je skutek. Buď je člověk spasen, protože se tak Bůh rozhodl a člověk proti tomu nemohl nic udělat, nebo je spasen protože se ze své svobodné vůle a bez ohledu na vůli Boha (ten chce podle arminiánů, aby byli v Kristu spaseni všichni) rozhodl správně. Buď je člověk spasen jen a pouze z vůle Boha, nebo ze svého rozhodnutí Boží vůli naplnit. Živá víra a skutky jsou jedno a to samé. Proto může Písmo říkat:"vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlňován, a ne jen z víry." To není Trident ale právě Jakub. Ukaž mi, reformovany, svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na svých skutcích. Nevidím důvod jít ve stopách reformátorů (asi zejména Luthera) a považovat Jakuba (nejen Jakuba) za nějakou podřadnou epištolu.








]


Re: Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 07:21:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že Tridentský koncil je úplně stejný jako všechny ostatní koncily a synody. Svazuje a rozvazuje na zemi i na Nebi, v určité konkrétní situaci, v čase a prostoru. Nejaktuálnější je momentálně Druhý vatikánský koncil a synoda o rodině.
Tridentský koncil jsem nijak zvlášť nestudoval ale přikláním se k názoru že prokletí se týkala těch z nás (katolíků), kteří v  církvi byli a pokoušeli se jí rozvracet. Zevnitř nebo zvenku a věřím že zachránil miliony lidí před peklem a věčnou záhubou. Ti kterých se to týkalo na tomto světě již dávno nežijí. Neměli bychom je soudit, mít jim to za zlé a měli bychom se za ně modlit a přát jim Boží milost a spásu.
Snažme se naplňovat II. Vatikánský koncil, dokud nebude nějaký další.


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy