Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 358 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461830
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Věčnost. Jistota i naděje
Vloženo Pátek, 14. listopad 2014 @ 20:39:17 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal unshaken

Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává.“ (Jan 3:36) Evangelista Jan nám vysvětluje přesně, koho míní oním Synem, když popisuje Ježíšův výrok: „Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.“ ( Jan 5:24)

Tyto útěšné verše známe každý. Má však evangelista Jan pravdu, když Ježíšovi vložil do úst tyto výroky? Pokusme se v Písmu najít potvrzení jejich pravdivosti. Neboť nic naplat, samotná víra nás sice bytostně dokáže zcela uchvátit, nicméně když přijdeme do kontaktu s realitou smrti, tak se v nás může ozvat buď „pomoc mé nedůvěře“, nebo dokonce nedůvěra, podpořená zkušeností se lživým satanovým prohlášením z Genesis 3:4 „Určitě nezemřete“. Kdo si však myslí, že stojí, ať si dá pozor, aby nepadl. (1. Korintským 10:12). K umírání je totiž jen jedna příležitost.




Věčnost. Co to je?

Pokoušel jsem se najít význam tohoto slova v Biblickém slovníku. Tam však se pečlivě probíraly obtíže, se kterými se setkávají překladatelé. Obvykle se vyskytují slova, která v češtině znamenají „věk“, někdy „věky“. Myslí se tím časově ohraničené úseky, mající počátek a konec. Takových vyjádření jsou v Písmu spousty. Je to na delší povídání. Dám pouze odkaz na Jáchyma z Fiore, který se věky podrobněji zabýval – vyprávění o něm: první díl, druhý díl.

Věčný Bůh

Pro Boha a Jeho jednání najdeme v Písmu jiné pojetí věku. Ani neuvedu podrobnější odkazy, jsou jich desítky. Pánbůh je věčný (Žalm 93:2), to znamená, že nemá počátek ani konec. Co činí je také věčné (Žalm 33:11), věčné je Boží milosrdenství, spravedlnost, sláva, a tak dále.

A teď trochu přemýšlejme. Nemá-li Bůh počátek ani konec, tak se vyskytuje a jedná mimo nám známou časovou kategorii. Ta naše počátek a konec má. Jde tedy o kategorii, která není z našeho materiálního světa. Můžeme domyslet, že pokud tento „božský čas“ nemá počátek ani konec, nemá nejspíš minulost ani budoucnost, což jsou také jen naše pozemské časové kategorie. Bůh tedy vše vnímá podobně, jako my kdybychom znali pouze přítomnost, aniž bychom pomysleli na minulost nebo budoucnost.

Na uvedené pojetí „božského času“ můžeme narazit i jinak. Například jazykovědci (lingvisté) vybádali, že slovní zásoba hebrejštiny byla určená nejenom k dorozumění mezi lidmi, ale hlavně pro dorozumění s Bohem. Takže je bez přímého určení minulého nebo přítomného času, což jí přibližuje „božskému času“. „Jsem který jsem“ (JHVH) řečeno v hebrejštině tedy značí v naší řeči také „byl jsem“ a „budu“.

Věčnost a předurčení

Pokud přijmeme bezčasové pojetí „božského času“, tak snadno vyřešíme otázky, které si mnozí o předurčení kladou. „On nás vyvolil již před stvořením světa“ (Efezským 1:4). Když se my, někdy v našem pozemském čase, ztotožníme s Boží vůli a staneme se obrazem Božím, pro naše chápání z toho plyne, že nás Bůh kdysi dávno vyvolil. Jenže pro Boha, který je v „božském čase“ bez minulosti a budoucnosti, se jedná o přítomnost. Přítomnost, ve které stvořil svět, stvořil nás, vyvolil nás. Když neexistuje minulost ani budoucnost, nezáleží na pořadí. Těžko se to chápe, i mně se to těžko vysvětluje. V okamžiku, kdy přijmeme Boha a ztotožníme se s jeho vůlí, setkáme se, dalo by se říci prolomíme se, do Boží přítomnosti. Událost setkání s věčným Bohem se nám zobrazí ozřejměním v našem časovém chápání jako dávné předurčení. Ačkoliv pro Boha ve věčnosti to byla zase jen přítomnost. Dalo by se to říci ještě jinak: Když Bůh něco koná ve své jedině existující přítomnosti, v našem světě to má ozvěnu v minulosti, přítomnosti i budoucnosti.


Co je tedy věčnost

Posmrtné (eschatologické) pojetí času se smrtí mění z pozemské časnosti do věčnosti. Věčnost tedy znamená při našem pojetí času jak nepřetržitou existenci, tak existenci v přítomnosti bez minulosti a budoucnosti.

Ohraničení našeho pozemského života minulostí a budoucností nám Pánbůh dal jako příležitost, abychom v našem životě naplnili Boží záměr pro život s ním ve věčnosti. Pokud ho nenaplníme, čeká nás ve věčnosti smrt.

Věčný život

Celým Písmem se prolíná definice života: Život může být jen s Bohem. Život není v Písmu jen jako biologická, animální existence. Dosáhne života ten, kdo má Boha, má Krista, ztotožňuje se s ním, touží stát se obrazem Božím. Všeho lze dosáhnout snadno vírou. Viz verše v úvodu, které potvrzují lidskou zkušenost i Boží zjevení. Věčný život pak začíná již na zemi. Po fyzické smrti pokračuje věčně.

První náznak věčnosti: Každý křesťan musí postupně dojít k poznání, že minulost je pro něj zbytečná, je to jen zátěž, od které je nutno se odpoutat, považovat ji za plevy, jako například Pavel.

A protože jsme přece jen na zemi, má pro nás význam i budoucnost. Které vycházíme vstříc s nadějí, živenou a rozrůstající se svědectvím všech svědků Kristova vzkříšení. Nejenom toho našeho svědectví, ať je provázeno nebo ne nějakým prožitkem. Máme věčný život tady a teď, alespoň závdavek, který se setkává s věčností odstraněním minulosti.

Kdo si umí představit nesmysl, že nesmrtelný Kristus, který žije v nás, by s námi v den skončení našeho pozemského života také zemřel? Nebo se nás vzdal, když slíbil, že nás neopustí?

Věčná“ smrt

Smrt je existence bez Boha. Přestože to nutí psát „život bez Boha“, není to správné vyjádření. Bez Boha může existovat jenom smrt, nemůžeme tedy hovořit o životě v biblickém smyslu. Počátek života buňky se sice bez Boha neobejde (ještě nikdo neoživil tu mrtvou), ale Hebrejci chápali živou bytost správně: Jako jednotu bez rozlišení duše a těla. Když tato jednotná lidská bytost nemá ucelenou jednotu s Bohem, nemůže být živá, byť probíhají přírodní (Bohem určené) děje. Chybí však Boží duch, který teprve umožňuje spojení se Stvořitelem. Jím probíhá veškerá komunikace, ne prostřednictvím buněk, fyzikálních nebo biologických dějů. Jak zde na zemi, tak po fyzické smrti. Světští lidé žijící bez Boha proto mohou chápat biologickou smrt jako přírodní zákonitost, která souvisí s biologickou existencí, která se nazývá (pro nás nesprávně) životem.

Všimněme si, že v Bibli není ani zmínka o věčné smrti. Takže podtitulek odstavce je nesprávný. Věčná smrt neexistuje. Existuje pouze smrt, jíž je existence bez Boha. I když člověk zemře jako bezbožný, stále se jedná o součást Božího stvořitelského díla, původně určeného k obrazu Božímu. Byť záměr Stvořitelův naplněn nebyl, stvoření zůstane stvořením a Bůh neprovádí žádné odstvoření. Nechová se jako Mengele v koncentráku, neřídí se ani Darwinovým přirozeným výběrem.

Člověk stvořený jako obraz Boží nemůže zaniknout jako věc, která nakrátko vykoná svou pouť světem, „jenom hluku nadělá“, „zmizí jak pára nad hrncem“ a nezanechá po sobě ani stopy, neboť molekuly fyzické přítomnosti se rozplynou v molekulách světa. Tak to není.

Bůh je věčný, proto i obraz Boží může být jen věčný. Buď živý, nebo mrtvý.


Pane, dopřej nám, abychom náš pozemský život prožili v Tvé přítomnosti a pak s Tebou ve věčnosti. Amen




"Věčnost. Jistota i naděje" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 14. listopad 2014 @ 21:51:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všimněme si, že v Bibli není ani zmínka o věčné smrti. Takže podtitulek odstavce je nesprávný. Věčná smrt neexistuje.Má však evangelista Jan pravdu, když Ježíšovi vložil do úst tyto výroky? Nemyslíš že spíše Ježíš skrze ducha Svatého vložil tyto výroky do ust Janovi!!!! A přeji hodně štěstí v tom nebi se satanem. Ja toužím po nebi kde satan a podobné bytosti nebudou  a z Bible jsem pochopil že satan a jemu podobní budou na závěr zničeni v ohnivém jezeře před stvořením nové země. Buh zaslíbil že v nebi a na nové zemi nic nečistého nebude!!!AMEN



Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 15. listopad 2014 @ 17:50:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hirali

Všimněme si, že v Bibli není ani zmínka o věčné smrti. Takže podtitulek odstavce je nesprávný. Věčná smrt neexistuje


Martino
Zě neznáš Bibli je evidentní. Pokud nemáš jistotu, tak raději mlč, ať ostatní si o tobě nemyslí, že jsi blb.

Písmo sv. mluví jasně a zřetelně i pro náboženské hlupáky jako jsi ty:
Potom řekne těm na levici: ‚Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům!


]


Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 15. listopad 2014 @ 21:02:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Blb který ví že v Bibli je psáno o druhé smrti. A je psáno boj se toho kdo muže zabít tělo i duši (nesmrtelnou duši) nesmrtelná duše velký klam a většina lidí tomu věří. At si o mě myslí lidé co chcou, co si mysleli o Ježíši ?? Plivali po něm ale on VSTAL Z MRTVÝCH!!! Cesta do nebe je široká a uzká říka Bible a po te uzke cestě jde jen málo lidí. V Janově zjevení je jasně psáno že celá planeta pujde za šelmou po široké cestě a Ty jseš jeden z nich co po te cestě jde zatím.    


]


Re: Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 16. listopad 2014 @ 11:31:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chybí ti zásadní vědomosti o knize Zjevení. Zkus se jím trochu více zabývat, než unáhlenými soudy. "Vždyť ani nevíš, co činíš."


]


Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 16. listopad 2014 @ 11:28:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Potom řekne těm na levici: ‚Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům!

Asi ti nedošlo, že "věčný oheň" neznamená věčnou smrt.

Pokud se nechceš předvádět jako tebou citovaný "b..", najdi si v biblickém slovníku uvedeném článku tamtéž uvedená hesla.


]


Re: Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 16. listopad 2014 @ 13:35:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prostuduj si dobře Bibli abys pochopil co znamená slovo věčný. Otázka na Sodomu dopadl věčný ohen proč tam podle tebe nehoří dnes ohen???V Bibli slovo věčný neznamena na věky věku. V Sodomě věčny ohen splnil svůj učel tak uhasl. Stejně to bude i na konci dějin až věčný ohen stráví všechny hříšníky tak uhasne. Jak dlouho to bude trvat nevím. A knihu Zjevení si raději prostuduj Ty sám. A jinak velice rádi používate jednotlivé verše, takříkajíc vytržené z kontextu. Někdy musíš dát do souvislosti celo kapitolu i vice abys pochopil správně smysl toho jediného verše.   AMEN


]


Re: Re: Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 16. listopad 2014 @ 13:49:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud nevěříš mně, tak ti opakuji, přečti si ty zmíněné části biblického slovníku, na jeho napsání se podíleli špičkoví teologové naši a kteří čerpali od světových. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 17. listopad 2014 @ 18:12:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvědom si jednu věc: Lidé by se měli poučit z chyb minulosti a nedělat stejné chyby. Jsou tady lidé co tady píšou že KŘC není v souladu s Bibli.V minulosti to byli kněží, velekněz, farizeové a saduceové kteří byli teologický výkvět židovského národa. A tento teologický výkvět židovského národa nechal ukřižovat Ježíše Krista!!!!! Z toho plyne ponaučení že jestliže jsou lidé špičkoví teologové neznamená to že mají pravdu, ale spíše bychom u takové teologie měli být velice opatrní at nedopadnem stejně jako židé!!KŘC není v souladu s Biblí a disponuje velice dobrými teology takže já bych řekl že historie se opakuje. Alespon co se týče KŘC. Protestanté tvrdí že jedou podle Bible, Ale já vidím že většina protestanckých církví jede v ekumeně a přijímá papežskou neděli!!! KŘC  se netají tím že na základě své autority změnila Biblickou Sobotu na papežskou neděli. A klidně si na netu to její prohlášení mužeš dohledat. V Bibli je psáno že máme raději poslouchat Boha než lidi a papež je pouze člověk.    Takže to že je někdo špičkový teolog uznávaný lidmi vůbec nemusí znamenat že se vyzná v Bibli lépe řečeno že jí pochopil: AMEN


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 17. listopad 2014 @ 18:37:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se shodneme, že lidé jsou chybující a přestože jsou vzdělaní a sečtělí, tak mohou dělat chybné závěry. O tom hovoří to známe Boží "moudrost moudrých zavrhnu". Ale vezmi to z jiné stránky a vžij se do toho, co jsem ti chtěl sdělit: Když žiješ s Bohem, tak máš jednu výhodu, že tě Pánbůh svým Duchem někam vede. Já, na rozdíl od tebe jsem přesvědčen, že lidi, ač vzdělané a sečtělé, dokonce v Písmu, vede k moudrosti nikoliv lidské, ale Boží. Znáš určitě z kazatelen, že taková moudrost je královnou Božích cest. Dokonce někteří vyznávají, že Moudrost je personifikována Kristem. Určitě platí synonymum (stejný význam) pro Boha a Moudrost.

Takže když jsem ti dal odkaz na Biblický slovník, tak přestože je dost věcný (podle mně se však autoři často odchýlili do vyjádření, která jsou spíše vyznáním víry), tak pisatelé jsou inspirováni Boží moudrostí a já je nepodezřívám z úmyslu, že mě chtějí svést ze správné cesty. To bych nemohl věřit ani evangelistům, natož apoštolům.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 17. listopad 2014 @ 19:58:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady na granu jsou katolíci, protestanté jim tu předhazují očistec klanění se modlám a jiné věci diskutují s nimi ale jejich víru to neovlivnuje.Jsou přesvědčeni že je jejich teologie je správná a protestanté jakby smet. KDE JE TEDA PRAVDA???Máme tolik ruzných výkladu Bible a každý člověk je přesvědčen že ta jeho teologie je pravda a věří tomu.Kdyby byla jedna církev jedna teologie žádný problém ale co má člověk dělat v tom současném teologickém GULÁŠI????Pravda muže být jen jedna kde ji hledat katolíci ,protestanté,charismatici,letničtí,jehovisti ,advenisté??? Přirovnal bych to k loteriibud se trefíš do správne  teologie a budeš spasen nebo netrefíš a (budeš se smažit v pekle nebo v očistci, popřípadě navždy zemřeš)jak kdo tomu věří.AMEN 
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 18. listopad 2014 @ 18:09:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych, že článek, mapující v šílené stručnosti podstatu věčného života, ti snad dává výsledek: Je to víra v Boha, důvěra k němu, chození s Bohem, snaha stát se obrazem Božím, přijmout Krista do svého srdce....

Cest je zdá se hodně. Ale jen se to zdá. Neboť "milovat svého Boha" můžeš sice různými způsoby, ale jen láska tě k němu přivede. A ta je jen jedna. Život není z učení, ale ze vztahu s Bohem (viz Jan citovaný v úvodu).

Vidíš, já tu otevírám kontroverzní témata a přestože jsem dost často osočován, ani na mysl mi nepřijde, že bych byl kvůli svým případným chybám (kterých se samozřejmě snažím vyvarovat) zatracen. Neboť náš Otec je shodný s Otcem Kristovým.

Nechť i tobě Pán požehná a i když tě někdo srazí, aby tě zas vytáhl k sobě. I kdyby to mělo být ze samotného pekla. Amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 16. listopad 2014 @ 14:59:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hirali
Prostuduj si dobře Bibli abys pochopil co znamená slovo věčný. Otázka na Sodomu dopadl věčný ohen proč tam podle tebe nehoří dnes ohen???V Bibli slovo věčný neznamena na věky věku. V Sodomě věčny ohen splnil svůj učel tak uhasl. Stejně to bude i na konci dějin až věčný ohen stráví všechny hříšníky tak uhasne. Jak dlouho to bude trvat nevím. A knihu Zjevení si raději prostuduj Ty sám. A jinak velice rádi používate jednotlivé verše, takříkajíc vytržené z kontextu. Někdy musíš dát do souvislosti celo kapitolu i vice abys pochopil správně smysl toho jediného verše. AMEN
 

Martino
Zoufalče nemotej do slov Krista Sodomu, když nevíš která bije a Bibli vůbec nerozumíš, neboť nemáš dary Ducha Svatého.
„Jejich svůdce ďábel byl uvržen do jezera, kde hoří síra a kde je již dravá šelma i falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků.“
Neexistuje přesnější a výstižnější forma vyjádření.  Že místní “vyvolení fanatici“ to rozumově nevstřebali a svoji hřivnu zakopali, je jejich svobodná volba. Co je čeká, pokud budou ignorovat hlas Krista? Kristus jim vzkazuje, že jsou jako ten neužitečný sluha, co byl vyhozen ven do tmy. Písmo sv., je jasné a srozumitelné a proto i razantní, když pro podobné pomatence jako hirali, má tuto smutnou zprávu : Nevíte, že nebudete dědici Božího Království!
Jen skutečný Satan a jeho služebník může šířit Satanské učení, že věčný oheň není věčný. Kristus svojí obětí na Kříži nabídnul člověku dvě možnosti. Být s Kristem v jeho Království, které má věčný život pro každého, kdo je s Kristem.  Nebo být se Satanem v pekle a mít tam s ním věčný život. Každý kdo tuto pravdu Kristem oznámenou popírá, není a nemůže být křesťanem. Pro každého křesťana jsou platná slova Písma sv.
„Potom řekne těm na levici: ‚Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům! A půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života.“
Písmo sv. nám oznamuje, že místo věčných muk je místo:  „Kde červ neumírá a oheň nehasne.“ Stále jsi nepřijal Krista? Tak máš smůlu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 18. listopad 2014 @ 14:58:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino Navrátil
Věnuje Myslivec

Martino je zase zpět,
jeho slova žlutý na na zadku květ.
Připlaval zpět plaváček 
co odřený má hadí čumáček.
A ovíjí se kolem stěžně lodi,
hadi vědí jak to chodí.
Musí se někde pevně uchytit,
Krista Kristem vymýtit.
Ve lži odvěké a dávné
kterou už od Hada přece známe.
Martino šíleně se vody bojí
a strach svůj lží on kojí,
aby osud odvrátil, 
k Bohu se on navrátil.



]


Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 16. listopad 2014 @ 11:34:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je mi líto, že nedokážeš pochopit ani rozdíl mezi nebem a peklem. Modli se, aby ti Pánbůh dal místo nenávisti alespoň trochu rozumu, když lásky nejsi schopen.


]


Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. listopad 2014 @ 22:40:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Když se my, někdy v našem pozemském čase, ztotožníme s Boží vůli a staneme se obrazem Božím, pro naše chápání z toho plyne, že nás Bůh kdysi dávno vyvolil. Jenže pro Boha, který je v „božském čase“ bez minulosti a budoucnosti, se jedná o přítomnost. Přítomnost, ve které stvořil svět, stvořil nás, vyvolil nás. Když neexistuje minulost ani budoucnost, nezáleží na pořadí. Těžko se to chápe, i mně se to těžko vysvětluje. V okamžiku, kdy přijmeme Boha a ztotožníme se s jeho vůlí, setkáme se, dalo by se říci prolomíme se, do Boží přítomnosti.

  Ahoj Unshakene.

  Takto tomu také rozumím, takto jsem to s Bohem a tím co udělal v mém životě zažil.

  Toník



Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 16. listopad 2014 @ 10:55:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku!

Ne nadarmo se říká "být v Boží přítomnosti". Boží přítomnost je tedy naše současnost (přítomný čas) i očekávaná věčnost - Boží přítomný "čas".


]


Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 15. listopad 2014 @ 16:31:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj neotřesitelný.

Pozoruji, že rád filozofuješ a tentokrát s tvými vývody o času možno souhlasit i s tou aplikací na predestinaci. .

Mne také ohledně času a věčnosti přišla na mysl otázka, jaký stav to bude v nebi, když čas nebude existovat (Zj. 10,6). Určitě to nebude  stav jako v pohádce o šípkové Růžence, ale představit si to nedovedu - něco co na lidský rozum nevstoupilo. Dovedeš si to ty nějak představit? Asi nemůžeš, když bible říká, že to nejde. Musíme tomu jen věřit, tady je rozum v koncích. Naše poznání je jen částečné. Stejně jsem přesvědčen o tom, že člověk nikdy nepřijde na skutečnou podstatu života nebo sám nikdy život  či elixír života nestvoří, neboť ten má i duchovní dimenzi. Už proto, že Bůh v ráji člověku zakázal přístup ke stromu života.



Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 16. listopad 2014 @ 10:58:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád Jane21, že tě článek oslovil. Když jsem ho psal, myslel jsem na tebe a tvé odmítání rozumových úvah. Tobě třeba stačí pouhá víra, ale jiní dokáží nejen věřit, ale s Božími dary, mezi něž patří rozum, oslavit Boha a stát s úžasem nad Jeho dokonalostí. 


]


Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 15. listopad 2014 @ 23:25:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Například jazykovědci (lingvisté) vybádali, že slovní zásoba hebrejštiny byla určená nejenom k dorozumění mezi lidmi, ale hlavně pro dorozumění s Bohem. Takže je bez přímého určení minulého nebo přítomného času, což jí přibližuje „božskému času“. „Jsem který jsem“ (JHVH) řečeno v hebrejštině tedy značí v naší řeči také „byl jsem“ a „budu“.

Ano, to je pravda. Jak ti však do této teorie zapadá existence perfekta a imperfekta? A jen tak na okraj, řekl bys tedy, že všechny jazyky, které vykazují stejné gramatické pojetí času, byly určeny pro dorozumění se s Bohem? Pokud ne, v čem je tedy hebrejština tak unikátní? 

 



Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 15. listopad 2014 @ 23:43:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.. v čem je tedy hebrejština tak unikátní? 

No třeba v tom, že touto řečí mluvil Pán Ježíš. :-)


]


Re: Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 16. listopad 2014 @ 10:00:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš mluvil daleko spíš aramejsky než hebrejsky. Rovněž slovník NZ vychází z řecké verze Bible (Septuaginty) a pak právě aramejských synagogálních překladů do aramejštiny (targum). Ta Septuaginta je logická, protože když já budu psát nějaký text v češtině, použiju nejspíš vlastní překlad Písma, ale v angličtině jistě sáhnu po nějakém dostupném překladu. A právě aramejské a ne hebrejské pozadí textu je skvělé pro pochopení významu klíčových termínů jako např. "Slovo" u Jana. Právě v targumu se dočteme, že Bůh byl často psán jako "Slovo Boží", např. Iz 45,17 zní v aramejštině:"A Izrael bude zachráněn Slovem Božím."


]


Re: Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 16. listopad 2014 @ 11:18:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkný rozbor jsem slyšel již před několika lety od člověka, zabývajícího se strukturální lingvistikou. Touto metodou se lingvisté snaží zjistit základ jazyků - jakýsi prajazyk, shodný všemu lidstvu. Doposud se jim to nepodařilo a podle onoho odborníka ani nepodaří, neboť právě babylonské zmatení jazyků bylo Bohem učiněno dokonale.

Onen odborník však při analýze slov, jejich původu a významu zjistil, že řada z nich pochází právě z vyjadřování zbožnosti. Speciálně u hebrejštiny. Z našeho pohledu je to logické, neboť JHVH byl zjeven Hebrejcům. V tomto tedy musí být hebrejština unikátní.

Protože to již bylo před několika lety a v audio záznamech nemám takový pořádek, abych ho rychle vyhledal, nedokáži také říci, do jaké míry se ten odborník zabýval jinými jazyky nebo jinými tvary slov. Bylo to však velmi zajímavé. Pro mne to byl v té době další z důkazů nejen Boží existence, ale také Boží dokonalosti. A také toho, že ačkoliv Bible dost staví na převzatých bájích, mýtech nebo jiných "nevědeckých" vyjádřeních, mají tyto způsoby vyjadřování skutečností naprosto reálný a ověřitelný základ.

Co se týká úvahy o Boží přítomnosti, tedy o bezčasovém pojetí přítomného času, to jsem si odvodil sám. Čímž nechci říci, že je to myšlenka pocházející ode mne. O bezčasovém chápání věčnosti jsem již slyšel vícekrát, avšak nic konkrétního.


]


Re: Věčnost. Jistota i naděje (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 18. listopad 2014 @ 06:46:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně bohatě stačí když to říká svatý Jan Evangelista, Miláček Páně a náš pan farář. 



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy