Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 579 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116563242
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset?
Vloženo Neděle, 05. duben 2015 @ 11:03:55 CEST Vložil: Tomas

Kázání poslal Nepřihlášený



Dnešní křesťanský svět omlouvá svou neposlušnost všem deseti přikázáním Božího zákona tím, že uvádí texty o dvou nových přikázáních lásky. „Miluj Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí." To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚"Miluj svého bližního jako sebe samého." To jsou nová přikázání, která, jak tvrdí, máme dodržovat a desatero již není třeba. To je ale velký omyl, Bible hovoří jinak!Podíváme-li se do evangelií, kde jsou uvedená slova zapsána, zjistíme nejprve, že když pokládal zákoník Ježíši otázku „které přikázání je největší" chtěl tím Ježíše zkoušet. Ježíš odpověděl podle své zásady „Psáno jest" a proto neřekl nic nového, ale citoval: 5Mojžíšova 6,4-6. „Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly". Také citoval: 3Mojžíšova 19,18 Druhé je toto: „Budeš milovat svého bližního jako sebe samého." Není jiné přikázání větší než tato. Zákoník musel Pána Ježíše pochválit, protože mluvil správně a nenachytal ho na ničem, co by nebylo zapsáno již ve Starém zákoně. Sám Ježíš Kristus to u Matouše potvrdil slovy: „Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci."U Lukáše v 10 kapitole se zákoník ptá „Učiteli, co mám učinit, abych získal věčný život?" Ježíš se snaží přivést zákoníka na odpověď a odkazuje ho opět do písem Starého zákona. „Co je napsáno v Zákoně? Jak to tam čteš?" „ Budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí, a svého bližního jako sebe samého. " Řekl mu: „Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ."Často se zdá, že Starý zákon je plný nařízení, příkazů a zákazů, ale nesmíme nikdy zapomenout, že v něm nechybí láska. Bůh je stejný a nemění se, a již tenkrát chtěl, aby Izrael dodržoval deset Božích přikázání s láskou v srdci. První 4 přikázání s láskou k Bohu, dalších 6 přikázání s láskou k bližnímu.Proč tedy řekl Ježíš Kristus: „Dávám vám nové přikázání, abyste se navzájem milovali; jako miluji vás, abyste se i vy navzájem milovali."?(Jan 13,34)Izraelité té doby na lásku zcela zapomněli. Tolik se snažili aby dělali vše správně a nedělali chyby, že vůdcové národa zavedli mnoho dalších, lidských nařízení, a nutili je zachovávat celý národ. Žel na lásku ve svém srdci při tom zapomněli. Proto vyčítali Ježíši Kristu, že uzdravuje ochrnutého v sobotní den. Ale Bůh nezakázal projevovat v sobotní den milosrdenství a soucit, to lidé! Proto slova o lásce pro ně byla „nová".A když Ježíš Kristus zemřel na kříži za naše viny a dokázal tak celému lidstvu i vesmíru, že On je tím jediným milujícím Bohem. Naplnil tak zákon, který lidstvo přestoupilo svou velkou láskou k padlému lidstvu. Proto mohl apoštol Pavel napsat „naplněním Zákona jetedy láska." To Kristova smrt probudila také hlubokou lásku v Jeho následovnících. Kristova smrt pomohla pochopit celý plán spasení, který byl do té doby jen obrazně znázorňován smrtí beránků a proměnila lidské kamenné srdce v srdce plné lásky a vděčnosti. Když přemýšlíme nad tím, co pro nás Kristus udělal, nemůžeme zůstat chladnými, ale naše obrácené srdce touží vzdávat chválu Spasiteli světa a poslušností vyjádřit svou pokoru a vděčnost. „To je totiž láska k Bohu. že zachováváme jeho přikázání." (1Jan 5,3)A jestliže tedy LÁSKA K BLIŽNÍMU V PRAXI se dá vyjádřit slovy Božího desatera „ Nesesmilníš, nezabiješ, neukradneš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš, cti otce svého i matku svou" ...Římanům 13,9-10 (kral.) - Poněvadž to přikázaní: Nesesmilníš, nezabiješ, neukradneš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš, a jestli které jiné přikázaní, v tomto slovu se zavírá: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého. Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost zákona jest láska.... pak LÁSKA KE SVÉMU BOHU V PRAXI se dá vyjádřit slovy: Nebudeš mít jiného Boha, nebudeš se klanět modlám, nebudeš brát jméno Boha nadarmo, pamatuj na svatý sobotní den.A pozor, historie se opakuje. Není desatero, jako desatero. Bůh má svých deset přikázání, ale lidé mají opět své nauky! Je důležité se zamyslet nad tím, koho budeme poslouchat!Skutky 5,29 - Petr a apoštolové odpověděli: „Boha je třeba poslouchat více než lidi.5Mojžíšova 11,13-18- I stane se, jestliže budete opravdu poslouchat mé příkazy, které vám dnes přikazuji, budete milovat Hospodina, svého Boha, a sloužit mu celým svým srdcem a celou svou duší, že dám vaší zemi ve svůj čas déšť podzimní i jarní a sklidíš své obilí, nové víno i svůj olej... Vložte tato má slova do svého srdce a do své duše. Přivažte si je jako znamení na ruku, ať jsou značkou mezi vašima očima.Znamení na ruce a na čele? To je jako z apokalipsy...Zjevení 14,9 - A jiný, třetí anděl je následoval a volal mocným hlasem: „Kdo se klaní šelmě a jejímu obrazu a přijímá cejch na čelo či na ruku, bude také pít z vína Božího rozhorlení.Ne náhodou Bible říká, abychom Boží příkazy spolu s láskou a poslušností k svému Bohu měli jako znamení na své ruce a na svém čele. Budeme-li na těchto místech, tedy na ruce a čele mít znamení lásky projevující se poslušností všech 10 Božích přikázání včetně sobotního dne odpočinku, nebudeme moci dostat znamení šelmy ze Zjevení Jana.Nemůžeme se tedy ptát, zda poslouchat dvě přikázání lásky, nebo 10 přikázání desatera.Dvě přikázání lásky vyjádříme v praxi svou poslušností desatera, a praktická poslušnost desatera nemůže být správná bez dvou přikázání lásky!Marek 12, 28-33 - Tu přistoupil jeden z učitelů Zákona, který je uslyšel, jak se spolu dohadují. Když uviděl, že jim Ježíš dobře odpověděl, zeptal se ho: „Které přikázání je první ze všech?" Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato." I řekl mu ten učitel Zákona: „Dobře, Učiteli, pravdivě jsi řekl, že je jediný a není jiného mimo něho a milovat ho z celého srdce, z celého porozumění, z celé síly a milovat bližního jako sebe je větší než všechny celopaly a oběti."5Mojžíšova 6,4-6 - Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný. Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.3Mojžíšova 19,18 - miluj svého bližního jako sebe samého. Já jsem Hospodin.Matouš 22, 35-40 - jeden z nich, zákoník. ho chtěl zkoušet a zeptal se: „Učiteli, které přikázání je v Zákoně největší? " On mu řekl: „‚ Miluj Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚ Miluj svého bližního jako sebe samého.‘ Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci."Jozue 22,5 (kral.) - Toliko hleďte pilně zachovávati a plniti přikázaní a zákon, kterýž přikázal vám Mojžíš, služebník Hospodinův, a milovati Hospodina Boha svého a choditi po všech cestách jeho, a zachovávajíce přikázaní jeho, přídržeti se ho, a sloužiti jemu celým srdcem svým a celou duší svou.Lukáš 10,25-28 - A hle, jeden zákoník povstal a zkoušel ho: „Učiteli, co mám učinit, abychzískal věčný život?" On mu řekl: „Co je napsáno v Zákoně? Jak to tam čteš?" On odpověděl: „ Budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí, a svého bližního jako sebe samého. " Řekl mu: „Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ."1Jan 2,4-5 - Kdo říká: ‚ Znám ho,‘ a jeho přikázání nezachovává, je lhář a pravda v něm není. Kdo však zachovává jeho slovo, v tom se skutečně Boží láska stala dokonalou.1Jan 2,7-8 - Milovaní, nepíšu vám nové přikázání, ale staré, které jste měli od počátku. To staré přikázání je slovo, které jste už dávno slyšeli. A opět vám píšu přikázání nové, a to je pravdivé v něm i ve vás, že tma pomíjí a to pravé světlo již svítí.2Jan 1,4-6 - Velice jsem se zaradoval, že jsem mezi tvými dětmi nalezl takové, které chodí v pravdě podle přikázání, které jsme dostali od Otce. A nyní tě prosím, paní - ne že bych ti psal nové přikázání, nýbrž to, které jsme měli od počátku -, abychom milovali jedni druhé. A to je ta láska: abychom chodili podle jeho přikázání. To je to přikázání, o kterém jste od počátku slyšeli, že v něm máte chodit.Matouš 19,16-21 - A hle, přistoupil k němu jeden člověk a řekl: „Učiteli, co dobrého mám učinit. abych obdržel věčný život?" On mu řekl: „ Proč se mě ptáš na dobré? Jeden je dobrý : Bůh. Chceš-li vstoupit do života, zachovej přikázání!" Řekl mu: „Která?" Ježíš řekl: „ Nezavraždíš, nezcizoložíš, neukradneš, nevydáš křivé svědectví, cti otce a matku, budeš milovat svého bližního jako sebe. " Mladík mu řekl: „To všechno zachovávám od svého mládí. Co mi ještě schází?" Ježíš mu řekl: „Chceš-li být dokonalý, jdi, prodej svůj majetek a dej chudým, a budeš mít poklad v nebesích; pak přijď a následuj mne."


"Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 05. duben 2015 @ 11:44:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nestačí jen zachovávat Desatero přikázání včetně soboty, čili to které bylo od počátku, to je z uvedených veršů zcela jasné a kdo by tyto verše chtěl popřít, může Bibli klidně zahodit, ale je stejně důležité mít víru i lásku Ježíšovu, bez toho nebude spasen a nebude mít právo vejít branou do Nového Jeruzaléma a brát ovoce ze stromu života. To je součást milosti, aby mohla být každému kdo uvěří v JK udělena.



Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 05. duben 2015 @ 13:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je tu shrnuta známá skutečnost, že milovat Boha a bližního se také projevuje plněním příkazů Desatera. Je to prostě fakt, který snad každý dokáže potvrdit.

Jenže dodržování Deasatera a dodržování přikázáni lásky k Bohu a bližním člověk jen naplňuje učení. Pouhé učení, kterému se na jiných základech učí i budhisté, do velké míry i hinduisté, základy bychom nalezli v islámu, konfuciosmu, a mnoha dalších filozofických směrech.  Je to v naprostém pořádku, neboť lidé se opravdu takto mají projevovat, aby lidmi skutečně byli.

Problém je však v tom, že nestačí jen naplňovat instrukce nějakého učení, ale plnit Boží výrok "buďte dokonalí, jako i Já jsem dokonalý". Tady nejde o dokonalost v plnění nějakých instrukcí, taky se jedná o dokonalost celkovou, tedy podle Božího vzoru. Podle vzoru Krista, obrazu Božího. Tohle nejde naplnit učením. Prováděním naučených příkazů se člověk jen podrobí těm nejzákladnějším Božím požadavkům.

Proto Bůh v Desateru nepřikazuje, nejde o imperativy. Bůh v Desateru hovoří oznamovacími větami. Snad vyjma "cti svého otce a matku", kde je náznak příkazu. Ostatní jsou prosté oznamovací věty. Zde Bůh oznamuje, že "budeš to a to činit, neboť Já to zařídím". Kdo by chtěl najít bližší teologický základ k uvedenému tvrzení, nechť si přečte nebo poslechne výklady Desatera podle prof. Beneše. Shodně to řekli i napsali mnozí jíní.

To bylo za prvé. Za druhé, Ježíš tohle dobře věděl. Když mu mladík ve výše uvedeném případě řekl, že všechna přikázání dodržuje a dodržoval, tak Ježíš hned poznal, že mladík je úplně vedle. Míjí se s Boží vůlí. Proto mu Ježíš řekl, aby rozdal svůj majetek a pak teprve Ježíše následoval.

Z hlediska učení o lásce a příkazech Desatera je to zdánlivě úplný nesmysl. Copak dokonalým může být jen chudý člověk, člověk bez majetku?

Ale Ježíš to řekl již dříve v kázání na hoře: "Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království Boží."

V mladíkovi Ježíš dobře rozpoznal, že není chudý duchem. Pyšní se tím, že dodržuje veškerá přikázání, dokonce v něm Ježíš rozpoznal lásku. Ale mladíkova pýcha na svou dokonalost mu bránila být chudý duchem. Proto mu Ježíš řekl, že má majetek rozdat a stát se opravdovým chudým, aby věděl, co to chudoba je, i chudoba ducha, kdy člověk nic nemá a může se spolehnout jen na Boha a Boží moc. Jen člověk skutečně chudý vlastním duchem nebo i majetkem může okusit, co je to být v Boží přízni. Bůh chudé miluje a jejich modlitby vyslýchá, podle vztahu k chudým soudí ty ostatní.

Protože jsem se nad tím již zamýšlel, napsal jsem pro ostatní článek, který se sice primárně staví proti křesťanské nesnášenlivosti, jenže právě chudoby ducha a chudoby vůbec se dotýká. Snad těm, kdo to s Bohem myslí vážně také něco napověděl. Článek je  zde http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2469679&mode=nested&order=0&thold=0



Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 05. duben 2015 @ 15:23:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
napsals...Problém je však v tom, že nestačí jen naplňovat instrukce nějakého učení, ale plnit Boží výrok "buďte dokonalí, jako i Já jsem dokonalý".

jen doplním, máš pravdu, že máme být dokonalí, a to znamená, že máme mít dokonalý charakter a povahu (nikoliv tělo), jen dokonalý charakter a povahu si totiž sebou vezmeme do nebe, nic víc, dokonalé tělo teprve dostaneme po vzkříšení resp. bude proměněno. 

Ale naplňování Desatera není "jen naplňování nějakého učení", Desatero je Boží duchovní zákon, jednou dokonale Bohem vytvořený navěky, nikdy nezměněný. Bůh, když něco tvoří, tak pouze dokonale, nevytvořil jen nějaké přechodné učení, nějaký přechodný zákon. Bez tohoto základu bychom už tady nebyli a dávno se všichni např. vyvraždili.

Stejně tak nevěřím na evoluci a postupný vývoj, jak dnes víme zkameněnliny dokazují, že všichni tvorové byli stvoření dokonalí a neexistuje z nálezů zkamenělin ani jeden případ, kdy by se např. postupně z něčeho, někoho tvořili Dinosauři apod., to samé platí o člověku, který byl stvořen dokonalý, z nálezů poloviny lebky či jedné stehenní kosti nelze vytvořit mezičlánek...maximálně v něčí fantazii.

... Jen člověk skutečně chudý vlastním duchem nebo i majetkem může okusit, co je to být v Boží přízni.
Co se týká toho majetku tak to asi není úplně pravda, protože z praxe víme, že Bůh vyslýchá i modlitby bohatých upřímně věřících i když svůj majetek z větší části nerozdali a nejsou chudí. 




]


Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 05. duben 2015 @ 17:01:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi jsem to špatně vysvětlil.

Bůh tvoří pouze dokonale, v tom se shodujeme. Ale když se člověk učí, tak podle učení může vytvořit pouze lidské ztvárnění (realizaci) tohoto učení. Takže nemáš pravdu když si myslíš, že přijetím takového učení se sám staneš dokonalým. To je nesmysl a popření celého proměnění do Krista. Já ti však osvětluji, že pokud ti Bůh vloží do tvého nitra smysl Desatera, tak je to učení, které do tebe vložil Bůh a nejsou to jen tvoje naučené představy. Biblicky se to nazývá "zápis Božího zákona do srdce".

Pokud nevěříš v evoluci tak se asi shodneme. Na rozdíl od tebe však připouštím, že evoluce může být také součástí Božích (přírodních) zákonů. V každém případě je diskuze na téma evoluce mimo smysl diskutovaného článku.

Jestli Bůh vyslýchá modlitby bohatých? Kdo tvrdil opak? Vyslýchá nevyslýchá - o tom rozhoduje Bůh, nikdo mu do toho nemůže mluvit. Pokud jsou chudého ducha a pokorného srdce, tak je podle Písma vyslýchá určitě. Tedy jsou ti bohatí majetkem chudí svým duchem.  Nesnaž se popírat Ježíšovo tvrzení, pokud jsi nepochopil jeho smysl. V Písmu je o chudobě ducha, pokoře a vzdání se všeho a ponoření do Boha tolik veršů, že nemá smysl dál prokazovat, na které straně je Hospodin.

[Jakubův 2:5] Poslyšte, moji milovaní bratří: Cožpak Bůh nevyvolil chudáky tohoto světa, aby byli bohatí ve víře a stali se dědici království, jež zaslíbil těm, kdo ho milují?

[Žalmy 37:11] Ale pokorní obdrží zemi a bude je blažit dokonalý pokoj.



]


Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 06. duben 2015 @ 10:18:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikime, máš pravdu v tom, že zákon je duchovní, ale my jsme tělesní. V tom je ten problém. Problém není v zákoně, ale v nás. Proto pro nás platí: že ze zákona je jen poznání hříchu - naší hříšnosti. Té se ale nezbavíme dodržováním zákona, ale znovuzrozením z Ducha - přijetím Ducha Kristova, přijetím Ježíše jako svého Pána a Spasitele. Prostě vírou, že Ježíš zaplatil za mé hříchy svou krví, vzal na sebe mou hříšnost, za mě umřel hříchu a vstal z mrtvých pro mé ospravedlnění. Do tohoto vstupuji vírou a křtem. Nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit Boží království, přestože se bude snažit plnit desatero ostošest. Kdo nemá Ducha Kristova, ten není jeho. I když dodržuje vnějšně desatero. Přečti si nezaujatě, bez adventistických brýlí, v touze najít pravdu, Římanům 4.-8. kapitolu. Tam to všechno je. Kdo to nepochopí, dál bude jen budovat své náboženské ego, které je tím největším a základním problémem a podstatou hříšnosti - budete jako bůh - o to se pod vedením satana snaží dnes a denně miliony "křesťanů" dodržováním desatera bez přijetí Ducha svatého, bez skutečného znovuzrození.


]


Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 06. duben 2015 @ 11:54:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
je to velmi jednoduché, pokud nebudeš mít víru Ježíšovu a nebudeš zachovávat Desatero a řídit se jim nebudeš spasený a neobdržíš věčný život, nebudeš mít právo vejít do N. Jeruzaléma. Zj. Jana nelže. Kdo má víru Ježíšovu tak není možné aby nebyl znovuzrozený a nepřijal sílu a moc Ducha Svatého. Přijetím ducha Kristova se v žádném případě nezříkáme zachovávaní Desatera, ale Desatero máme v mysli a srdci kde nám ho Kristus na věky zapsal a dodržujeme ho stejně jako On až do smrti pro naše dobro. Ti co říkají, že ho už dodržovat nemusí nebyli dosud opravdu znovuzrození a nemají víru Ježíšovu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pondělí, 06. duben 2015 @ 15:06:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----je to velmi jednoduché, pokud nebudeš mít víru Ježíšovu a nebudeš zachovávat Desatero a řídit se jim nebudeš spasený a neobdržíš věčný život, nebudeš mít právo vejít do N. Jeruzaléma----

Je psáno, že ten ,  kdo  uvádí do zmatku kvůli zákonu , neujde soudu, ať je to kdokoli. Kdo má víru Ježíšovu totiž  ví, že má věčný život. A také ví, že celý zákon je shrnut v jednom slově: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého...V Kristu je důležitá víra, která se uplatňuje láskou. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 06. duben 2015 @ 17:36:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikime, doporučuji Ti, aby sis nějakou chvíli dal pohov od adventistických příruček a studoval Pavlovy dopisy, zvláště Římanům 7. kap. a ep. Galatským. Tam se dozvíš skutečnou pravdu o tom, jak je to s vírou Ježíšovou a zákonem.
Jen takovou ochutnávku z Řím. 7,4: Právě tak, moji bratři, jste i vy zemřeli zákonu skrze tělo Kristovo, abyste se oddali jinému, tomu, který byl vzkříšen z mrtvých, abychom přinesli ovoce Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 06. duben 2015 @ 22:34:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj K.
tak něco ze 7 kap. Římanům a Galatským 3:

[KB1613] Ř 7:7 Což tedy díme? Že zákon jest hříchem? Nikoli; nýbrž hříchu jsem nepoznal, než skrze zákon. Nebo i o žádosti byl bych nevěděl, kdyby byl zákon neřekl: Nepožádáš. 
Zatímco Mojžíšův zákon je popisován jako «zákon tělesného nařízení», morální zákon je nazýván «duchovním». Kontext posledniho citátu jasně ukazuje, že výraz «duchovní zákon» označuje Desatero přikázání.
[KB1613] Ř 7:8 Ale příčinu vzav hřích skrze přikázaní, zplodil ve mně všelikou žádost. Bez zákona zajisté hřích mrtev jest.
Protože je přestoupení zákona hříchem, byl zákon již před hříchem. Zjišťuje hřích. Skrze zákon se hřích přičítá a zjevuje, že je nutné smíření.
[KB1613] Ř 7:9  Jáť pak byl jsem živ někdy bez zákona, ale když přišlo přikázaní, hřích ožil
[KB1613] Ř 7:10 A já umřel. I shledáno jest, že to přikázaní, kteréž mělo býti k životu, jest mi k smrti.
[KB1613] Ř 7:12 A tak zákon zajisté jest svatý, a přikázaní svaté i spravedlivé a dobré.Pavel označuje Zákon za svatý. Je-li tedy Zákon stejně svatý jako jeho Autor, jak bychom k němu měli přistupovat? Když je něco „svaté“, je to posvěceno Boží přítomností, náleží to Bohu. To tedy platí i o Božím zákonu. Jak bychom se měli chovat k tomu, co je Bohem prohlášeno za svaté?
[KB1613] Ř 7:13 Tedy to dobré učiněno jest mi smrt? Nikoli, ale hřích, aby se okázal býti hříchem, skrze to dobré zplodil mi smrt, aby byl příliš velmi hřešící hřích skrze přikázaní.
[KB1613] Ř 7:14 Víme zajisté, že zákon jest duchovní, ale já jsem tělesný, prodaný hříchu.Pokud by bylo desatero přibito na kříž, mluvil by Pavel takovým vřelým jazykem o jeho dokonalosti a duc*****sti? Nemluvil o zákonu, jehož platnost skončila. Řekl, že „zákon JE svatý… …zákon JE duchovní“. Jinými slovy, tento zákon byl velice živý a naprosto funkční v době, kdy Pavel psal římské církvi. Naproti tomu rukou psaná ustanovení popisoval minulým časem – „BYL proti nám… …BYL nám nepřátelský“. Je jisté, že nemluvil o stejném zákonu. Jeden se týká současnosti, druhý minulosti. 
[KB1613] Ř 7:16 Jestližeť pak, což nechci, to činím, povoluji zákonu, že jest dobrý.
[KB1613] Ř 7:21 Nalézám tedy zákon, když chci činiti dobré, že se mne přídrží zlé.
[NBK06] Ř 7:22 Ve svém nitru radostně souhlasím s Božím Zákonem,
[KB1613] Ř 7:23 Ale vidím jiný zákon v oudech svých, odporující zákonu mysli mé, a jímající mne zákonu hřícha, kterýž jest v oudech mých.
[KB1613] Ř 7:25 Děkujiť Bohu skrze Jezukrista Pána našeho. A takž tedy tentýž já sloužím myslí zákonu Božímu, ale tělem zákonu hřícha.
[KB1613] Ř 10:4 Konec zajisté zákona jest Kristus k ospravedlnění všelikému věřícímu
[KB1613] Ř 13:8 Žádnému nebývejte nic dlužni, než to, abyste se vespolek milovali. Nebo kdož miluje bližního, zákon naplnil.Shrnutí Desatera:[KB1613] Ř 13:9 Poněvadž to přikázaní: Nesesmilníš, nezabiješ, neukradneš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš, a jestli které jiné přikázaní, v tomto slovu se zavírá: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého.Bůh, jelikož je Bůh lásky, vytvořil zákon na lásce založený.
Když dodržujeme
Jeho přikázání, skrze moc Svatého Ducha konajícího v nás, dokazujeme tím naši lásku k Bohu (dodržováním prvních čtyř přikázání) a k našemu bližnímu (dodržováním posledních šesti).
[KB1613] Ga 3:10 Kteříž pak koli z skutků zákona jsou, pod zlořečenstvím jsou. Nebo psáno jest: Zlořečený každý, kdož nezůstává ve všem, což jest psáno v knize zákona, aby to plnil  Skutků zákona, který byl v knize Mojžíšově, nikoliv tedy Desatera přikázání, které  nebyly v knize, ale byly na deskách kamenných…
[KB1613] Ga 3:11 A že z zákona nebývá žádný ospravedlněn před Bohem, zjevné jest, nebo spravedlivý z víry živ bude.
[KB1613] Ga 3:12 Zákon pak není z víry, ale: Ten člověk, kterýž by plnil je, živ bude skrze ně.
[KB1613] Ga 3:13 Ale vykoupilť nás Kristus z zlořečenství zákona, učiněn byv pro nás zlořečenstvím, (nebo psáno jest: Zlořečený každý, kdož visí na dřevě),
[NBK] Ga 3:17 Říkám tedy toto: Smlouvu, předem schválenou Bohem vůči Kristu, nemůže Zákon, který byl zaveden po čtyřech stech třiceti letech, zrušit, aby obrátil zaslíbení vniveč
Kontext tohoto verše ukazuje, že Pavel mluví spíše o ceremoniálním než o morálním zákonu desatera. Ve verši 10 se odvolává na prokletí, která jsou napsána v knize zákona. Víme, že musí jít o Mojžíšův zákon, protože zákon psaný na kamenných deskách žádné kletby neobsahuje.
Další potvrzení pro to, že tento pozdější zákon byl skutečně zákon Mojžíšův: [NBK] Ga 3:19 K čemu tedy Zákon? Byl přidán kvůli přestoupením, dokud by nepřišlo to símě, jemuž bylo dáno zaslíbení. Byl ustanoven skrze anděly, rukou prostředníka
Zde máme předloženy dva závažné fakty, týkající se tohoto přidaného zákona. Je nám řečeno proč byl dán a také jak dlouho má zůstat v platnosti. Nad těmito dvěma informacemi bychom se měli pečlivě zamyslet, protože obsahují přesvědčivé důkazy v našem případě.
1. Proč byl dán? Zmíněný verš jasně konstatuje, že „byl přidán kvůli přestoupením“. Myslím, že to odhaluje mnohé, protože čteme např., že „kde však není Zákon, tam není ani přestoupení.“ (Řím 4,15 KMS). Nikdo nemůže být vinen přestoupením zákona, který neexistuje. V tomto případě jeden zákon zřejmě existoval a byl „přestupován“. Kvůli tomu musel být 430 let po ustanovení Boží smlouvy s Abrahamem přidán nový zákon. A jelikož je zaznamenáno, že Abraham dbal na Boží přikázání a zákon (viz. Gn 26,5), věřím, že tento dřívější zákon, který Abraham zachovával, byl zákon desatera přikázání. Mojžíš se ještě nenarodil, takže to nemohl být jeho zákon! Přestupování desatera přikázání tedy bylo důvodem pro přidání ceremoniálního zákona. Když se na to podíváme blíže, je to logické. Pokud existuje zákon zakazující vraždu a je přestoupen, musí být ustanoven jiný zákon, který stanoví trest za porušení prvního zákona. Znovu opakuji, že desatero neobsahovalo žádné kletby ani soudy (trest), ale Mojžíšův zákon byl charakteristický právě těmito věcmi.
2. Jak dlouho zůstane tento „přidaný“ zákon v platnosti? Písmo říká: „dokud by nepřišel potomek“. Není sporu o identitě tohoto „potomka“ - nepochybně je to Ježíš. Máme nějaký další důkaz, že zákon, který byl zrušen a přibit na kříž, byl skutečně ten Mojžíšův? Ať to byl kterýkoliv zákon, byl označen jako „rukou psaný záznam, který svědčil proti nám svými ustanoveními“ (Kol 2,14 KMS). O desateru se nikde nemluví jako o ustanoveních. Tento termín ukazuje spíše na místní právní úpravy, které jsou konkrétní a omezené, něco jako obecní vyhlášky, které mají svou působnost pouze na území města. Naproti tomu desatero by se dalo přirovnat k ústavě.
...vždy je třeba rozlišovat o jaký zákon se jedná!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 07. duben 2015 @ 10:43:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takhle dopadne každý, kdo si nechává vykládat Písmo hříšnou a duševně nemocnou ženskou, místo samotným Ježíšem Kristem skrze jeho Ducha.
Každý, kdo překrucuje slova pravdy, podle toho dopadne. Sám sis vybral, nebudeš souzen podle milosti, ale podle zákona. Můžu Ti předem říct, že neobstojíš. I Pavel věděl, že by neobstál, proto hlásal evangelium. Ty vůbec nechápeš, co je to nové stvoření.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 07. duben 2015 @ 15:55:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsi se šeredně spletl a je vidět, že jsi Karle stále úplně mimo. Všichni budeme souzeni na základě zákona desatera, ať chceš nebo ne, Bůh dokonalé zákony nemění a ty tomu vůbec nerozumíš nebo spíše vlastní lenivostí nechceš rozumět. Nové znovuzrozené stvoření má zákona zapsaný v mysli a v srdci, Bible tě jednoznačně usvědčuje ze lži:

[KB1613] Žd 8:10 Protož tatoť jest smlouva, v kterouž vejdu s domem Izraelským po těch dnech, praví Pán: Dám, zákony své v mysl jejich, a na srdcích jejich napíši je, a budu jejich Bohem, a oni budou mým lidem.

Bůh Desatero nikdy nezrušil!!! Dokonalý Zákon Desatera Bůh nikdy neměl důvod měnit natož zrušit, tady v tomto jsi úplně vedle. 
Vůbec se nebráním, abych byl souzený i podle Zákona Desatera.

A kde jsi přišel na to, že jsem někde psal o výkladu EGW? To si opět vymýšlíš a lžeš, jsi stejný lhář jako ostatní a pro takové je stejně jako pro řk ohnivé jezero.
Já si nevymýšlím jen zde dávám verše z Bible, ale pokud Bibli a apoštolům nevěříš jsi lhář a pravdy v Tobě není. Zamysli se nad sebou dokud je čas.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 07. duben 2015 @ 16:39:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celý adventismus stojí na duchu, který ovládal EGW a Ty jsi jako vyznávající adventista jeho služebníkem. Proto špatně chápeš slova Písem. Až se znovuzrodíš z Ducha svatého, pak poznáš z Písma pravdu.
Silná slova odsuzování si nech na den soudu. Uvidíme jak s nimi uspěješ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 07. duben 2015 @ 16:57:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
já tě nesoudím ani se s Tebou nechci hádat, jen konstatuji pravdu z Bible, která tě usvědčuje ze lži, protože neuznáváš nebo nechceš uznat platnost Desatera, jako znovuzrozený z Ducha Svatého nemůžeš nerespektovat Desatero a přestupovat ho, to pak nejsi znovuzrozený z Ducha Svatého, ale z úplně jiného ducha. Tobě na tom Desateru stejně jako ostatním vadí stejně jenom ta sobota, s ostatním problém nemáš, nebo snad jo?
Nevadí ti krást, zabíjet, lhát, nectít své rodiče, cizoložit, nemilovat Boha a bližního svého atd?

Tím, že neuznáváš platnost Desatera si sám řežeš větev pod sebou a sám se odsuzuješ abys neměl právo vejít branami do Nového Jeruzaléma.

A opět, jsi jako Franta, když nevíš s odpovědí kudy kam hned začneš pomlouvat EGW, i když se vůbec nikde o ní nezmiňuji. To opravdu není projev pravého ducha.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých de (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 07. duben 2015 @ 18:24:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mikime, Desatero není morální zákon, ale souhrn všech přikázání- Tóra. Pokuď v tom nemáš jasno, kromě Galatským a Římanům, doporučuji dopis Hebrejům- varování pro ty, kdo doufají v Zákon!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starýc (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 07. duben 2015 @ 20:25:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
studente, nechtěj po mně, abych ti pokaždé psal, že jsi student všeho možného jen ne Bible, ve které je min. na 3 místech SZ jasné rozdělení zákona Desatera, který vyhlásil a sám napsal Hospodin a knihy zákona, kterou napsal Mojžíš, už jsem ty verše min. 3x v příspěvcích uváděl. Desatero jako celek nebylo nikdy až na několik přikázání součásti knihy Mojžíšova zákona neboli Tóry. Je to třeba vždy rozlišovat, u Řím. , Gal. se mluví o zákoně Mojžíšově, o tom, který byl přidán a byl proti nám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo st (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 07. duben 2015 @ 21:13:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mikime, ty věříš učení adventistických teologů, přečti si někdy nějaké křesťanské teology! To co píšu, není nic nové, že Milost a Zákon nejdou dohromady. Desatero vyjádřuje Boží svatost a v momentě; když přijmeš Milost, jsi mrtvej pro Zákon! A tak jsi buď pod Milostí, nebo pod Zákonem. Na hoře Siónu, nebo pod Sínajem...Adventisté trpí duchovní schizofrenií!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, neb (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 07. duben 2015 @ 22:05:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...mikime, ty věříš učení adventistických teologů, přečti si někdy nějaké křesťanské teology! 

no to nemusím, protože jiní než adventističtí teologové, pokud je takto lze nazvat nepíší v tomto pravdu, protože ji nerozumí, stačí si to porovnat s Biblí,

...když přijmeš Milost, jsi mrtvej pro Zákon! A tak jsi buď pod Milostí, nebo pod Zákonem...

ano jsem mrtvej pro Mojžíšův zákon, který byl v ustanoveních proti nám, tento zákon nemá nic společného s Desaterem přikázání, už to konečně pochop!!!

Který zákon byl vymazán?
[KB1613] Ko 2:14 A smazav proti nám ten zápis záležející v ustanoveních, kterýž byl odporný nám. I vyzdvihl jej z prostředku, přibiv jej k kříži;
[CSP] Ko 2:14 a vymazal (rukou psaný záznam),t13 který svými ustanoveními svědčil proti nám a který nám byl nepřátelský; podstranil jej z našeho středu stím, sže jej spřibil na kříž.a  t13 ř.: rukopis; v pozdější ř. se používalo ve významu ‚dlužní úpis‘ a 
Ve verši 14 výraz: vymazal rukou psaný záznam, který svými ustanoveními svědčil proti nám pochází z řeckého výrazu, který má význam “závazek zadluženosti”. Odpovídá tedy našemu “dlužnímu úpisu”.  A stejně tak dlužíme dluh dokonalé spravedlnosti Božímu zákonu. Naše neschopnost žít podle Božího zákona znamená smrt (Řím 6x23). Ale Ježíš žil dokonalým životem – životem, jakým bychom měli žít my. Zemřel take hroznou smrtí – smrtí, kterou jsme si zasloužili zemřít my. Jinými slovy splatil náš dluh. Vyplatil náš dlužní úpis. Tímto způsobem jsme osvobozeni od rozsudku zákona, který jsme přestoupili (Řím. 8x1). Obětní systém Starého zákona s obětmi beránka byl viditelným znázorněním tohoto dlužního úpisu – cesta přes svatyni potříštěná krví (Žid 9x22, 3 Moj. 17x11). Pavel však píše, že  “v Kristu” došel obětní systém svého naplnění (Kol 2x16-17). Všechna obětní nařízení ukazující na příchod Krista pominula. Pavel zdůrazňuje: „To všechno je jen stín budoucích věcí…“(verš 17). Takže soboty, o kterých Pavel píše ve verši 16, se vztahují k tomu, co je stínem věcí, které mají přijít. Logická otázka potom tedy zní: O jakých sobotách mluví Pavel? Existují dva druhy sobot? Je určitá sobota nějakým zvláštním předobrazem? Jak jsme již odhalili dříve, sobota, sedmý den Božího zákona, není stínem něčeho, co má teprve přijít. Naopak – je památníkem něčeho, co již proběhlo – stvoření (2Moj. 20x8-11). Sedmý den, sobota, je stálou připomínkou pravdy o stvoření. Připomíná nám, že jsme nevznikli evolucí. Stvořil nás Bůh. Zaslouží si naší úctu proto, že On je stvořitel, a my jsme stvoření. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den/
[KB1613] Ko 2:16 Protož žádný vás nesuď pro pokrm, aneb pro nápoj, aneb z strany svátku, neb novuměsíce, aneb sobot. (…h or sabbatwn of the sabbath) [KB1613] Ko 2:17 Kteréžto jsou stín věcí budoucích, ale pravda tělo jest Kristovo.
Slovo „protož“, znamená „na základě toho, co bylo právě řečeno, musíme dojít k tomuto závěru“. Jinými slovy říká: „Vzhledem k faktu, že tato ustanovení byla vymazána (v 14), žádný vás nesmí soudit pro pokrm nebo nápoj.“Je jisté, že desatero přikázání neřeší pokrmy a nápoje. Ale co ty „soboty“?                        Mohou být tyto „soboty“- sobotami sedmého dne, o kterých hovoří čtvrté přikázání desatera? Ne, nemohou. Jsou totiž jasně definovány jako „stín toho, co mělo přijít“. Pamatujte prosím na to, že týdenní sobota byla ustanovena Bohem před tím, než hřích vstoupil na náš svět. Nemohly existovat žádné předobrazy nebo stíny, dokud neexistoval hřích. Všechny tyto stíny byly zavedeny KVŮLI hříchu a ukazovali na vysvobození z hříchu prostřednictvím Krista. Například – všichni obětovaní beránci představovali Ježíše, pravého Beránka, který měl zemřít za hříchy světa. Pokud by hřích nevstoupil na svět, nebylo by třeba Spasitele a tím pádem ani žádných beránků (stínů) ukazujících na Spasitele.
Takže tyto „soboty, které jsou stínem“ se nemohly vztahovat k sobotě sedmého dne. Ale o jakých jiných sobotách by zde mohla být řeč? Existovaly nějaké jiné „soboty“, než ty týdenní? Ano. Po vyjití z Egypta byly ustanoveny výroční soboty, celkem sedm „sobot“ v roce, které neměly absolutně nic do činění se sobotou čtvrtého přikázání desatera. Byly to výroční slavnosti a připadaly na různé všední dny v týdnu (něco jako dnes dny pracovního klidu) a v tyto „soboty“ se přinášely zvláštní oběti, které poukazovaly na smrt Beránka Božího na Golgotě. Tyto soboty byly součástí systému „ustanovení“, který skončil na kříži.
O „stínových“ sobotách se hovoří např. v Lv 23 x 24, 27, 32, tyto výroční soboty připadají každý rok na jiný den v týdnu. Bůh zdůraznil, že neměly být zaměňovány s týdenními sobotami v Lv 23 x 37, 38 - všechny verše uvedeny viz výše. Pro každý z těchto výročních svátečních dní byly předepsány jisté oběti, které byly stínem poukazujícím k budoucí oběti Ježíše Krista. Ale Bible jasně říká, že tyto dny byly „kromě Hospodinových sobot“, tedy sobot sedmého dne.
Už je snad zcela jasné, který zákon byl vymazán a přibit na kříž. V okamžiku Kristovy smrti byla chrámová opona roztržena od vrchu dolů (Mt 27,51). Bylo odhaleno nejsvatější místo svatyně, místo kde byla rozstřikována krev za hříchy lidu. Ale teď už nebylo třeba, aby byla stříkána další krev, nebyly třeba oběti dalších beránků. Přišel pravý Beránek, na kterého všechny tyto oběti ukazovaly. Bylo by tedy odmítnutím Spasitele, kdyby byla přinášena další zvířata. Bylo by odmítnuto, že On byl naplněním všech stínů a předobrazů. Proto by bylo „proti nám“ nebo „nám nepřátelské“ pokračovat v dodržování Mojžíšova zákona.
Abychom dále objasnili tuto záležitost, položme si jednu nebo dvě jednoduché otázky. Byl by to hřích, kdyby den před Ježíšovou smrtí člověk odmítl přinést beránka, aby mu byly odpuštěny hříchy? Odpověď je samozřejmě ano. Byl by to hřích, protože toto byla jediná cesta k odpuštění. Druhá otázka: Byl by to hřích, kdyby někdo odmítl přinést beránka den po Ježíšově smrti? Ne, protože pravý Beránek zemřel, opona byla roztržena a ustanovení vymazána. A zákon („ceremoniální“ Mojžíšův zákon) byl zrušen přibitím na kříž. Pavel mluví o stejném zákonu v listu Efezským 2,15 (NBK)
Pokud by Ko 2,16 měl odstraňovat soboty, musel by odstranit i jídlo a pití (kontext mluví o postu a ne o rozlišování jídel a pití - viz všechny moderní překlady).
V NZ je cca 150 odkazů na sobotu, ale jen jeden je zdánlivě proti ní (Ko 2,16). Dle 2. Kor 13,1 je třeba více podpůrných hlasů pro potvrzení nějaké skutečnosti (a ne pouze jeden).
V Koloským se nikde nevyskytuje výraz „nomos“ (zákon) i když v Gal a Ř je více než 100x. Proto lze odvozovat, že se v listu Koloským řeší pre-gnostická „filosofie“ (lidské nauky), která nemá souvislost s Tórou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých de (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 07. duben 2015 @ 21:08:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikime, Ty nekonstatuješ pravdu z Bible, ale falešným výkladem určitých veršů Písma vytváříš falešné učení. Také si špatně vykládáš má slova. Já jsem nikde neřekl, že můžeme přestupovat slovo z desatera. Já jen říkám, že není nikde napsáno, že spasení je podmíněno dodržováním desatera. Ten kdo skrze pokání z hříšného života a skrze víru V Ježíše Krista jako svého spasitele přijme Ducha svatého do svého srdce, tomu je skrze toho Ducha vepsán do srdce Boží zákon, zákon Ducha života. Do jeho srdce je skrze Ducha svatého vylita láska Boží, láska Otcova. Ten, kdo skutečně přijal živého Ježíše jako svého Pána, ten se ve křtu zavazuje, že nebude žít ze své hříšnosti, ale z lásky Boží. A láska, jak sám uvádíš, je naplněním zákona. Desatero je sice svaté, ale je to jen nejzákladnější nástin toho, co Bůh skutečně žije. Krásně to ukazuje Ježíš v kázání na hoře. Např. přikázání Nezcizoložíš. Toto přikázání desatera jsem po svatbě se svou ženou nikdy nepřestoupil. Jenže Ježíš říká: každý, kdo se chtivě podívá na cizí ženu, už s ní zcizoložil. Takto nevěrný jsem za 30 let našeho manželství byl mnohokrát. A Ježíš také říká, že nebude-li naše spravedlnost mnohokrát přesahovat spravedlnost zákoníků a farizeů, kteří úzkostlivě dodržovali desatero, nevejdeme do Božího království. Tady vidíš, že dodržováním desatera nic nevyřešíš a jeho dodržování nemůže být podmínkou spasení. Podmínkou spásy, jak Písmo mnohokrát zdůrazňuje, je víra v zástupnou Oběť Ježíše Krista za mé hříchy a přijetí jeho Ducha - znovuzrození. Znovu opakuji, tím neříkám, že můžeme svévolně porušovat Boží přikázání. Naopak jsme neustále Písmem, vedeni k tomu, abychom milovali, a to tak, že i své nepřátele(i katolíky Mikime!). Ale tu lásku nám dává do srdce Bůh skrze Ducha svatého a ne my sami dodržováním desatera.
Jinak desatero bylo součástí staré smlouvy, která byla dočasná a byla zpečetěna krví zvířat. My žijeme v nové smlouvě, zpečetěné Ježíšovou krví. Teda nevím jak Ty, ale já jo.
Víš, z toho jak píšeš a jak se hned necháš vyprovokovat, to vypadá, že jsi ještě mladý a nezkušený ve víře. A chybí Ti větší znalost Písma  a souvislostí jeho výroků. Nemůžeš stavět jedny verše proti druhým. A mladí a nezkušení, podle Písma, nemají vyučovat. Jakub píše, že Ti co vyučují, budou přísněji souzeni. Vím, o čem mluvím, dělal jsem stejné chyby jako Ty. Jestli Ti můžu poradit, tak horlivě s modlitbou studuj Písmo a hledej v něm Pravdu a ne potvrzení toho, co si myslíš dnes, že je pravda.
Pán s Tebou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starýc (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 07. duben 2015 @ 22:41:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...píšeš Desatero je sice svaté, ale je to jen nejzákladnější nástin toho, co Bůh skutečně žije.

...Mikime, Ty nekonstatuješ pravdu z Bible, ale falešným výkladem určitých veršů Písma vytváříš falešné učení. 


Podle Bible máme jednat jak jednal Ježíš a ten Desatero dodržel až do konce a chce, abychom je dodržovali celé včetně soboty také až do Jeho příchodu, (což ti určitě nevoní) a tímto dokonalým zákonem svobody budeme souzeni. To rozhodně není falešný výklad jak mi falešně předhazuješ, ale právě konstatování z Bible, které ty stále nechceš přijmout jako jasnou pravdu. 


[KB1613] 1 Tm 6:12 Bojuj ten dobrý boj víry, dosáhni věčného života, k němuž i povolán jsi, a vyznals dobré vyznání před mnohými svědky.
[KB1613] 1 Tm 6:14 Abys ostříhal přikázaní tohoto, jsa bez poškvrny a bez úhony, až do zjevení se Pána našeho Ježíše Krista,


[NBK] 2 Tm 2:5 Také když někdo závodí, nezíská věnec, pokud nezávodil podle pravidel.



[NBK] 2 Tm 2:15 Usiluj, aby ses mohl představit jako osvědčený před Bohem, dělník, který se nemá za co stydět a který správně vykládá slovo pravdy.



[KB1613] Jk 2:8 Jestliže pak plníte zákon královský podlé písma: Milovati budeš bližního svého, jako sebe samého, dobře činíte.


Pravda je, že každý člověk bude souzen na základě věčného zákona svobody, který tvoří základ Boží vlády. O kterém zákonu svobody Jakub hovoří je jasně uvedeno ve verši 11.
 
[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.


Zákon přináší také úžitek znovuzrozeným tak, že drží na uzdě jejich zkaženost tím, že zakazuje hřích.
[KB1613] Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem zákona. 



[KB1613] Jk 2:12 Tak mluvte, a tak čiňte, jako ti, kteříž podlé zákona svobody souzeni býti máte


Ať se nám neztratí ze zřetele jasná pravda, která je obsažená v těchto verších. Toto je ten zákon, podle kterého budeme souzeni! Jakub nezanechává prostor pro pochybnosti o tom, o jaký zákon se jedná. Cituje dvě z desatera přikázání. A všimněte si, jak definuje tento zákon jako celek. Konstatuje, že jsme odpovědní za zachovávání celého zákona. A kolik přikázání je obsaženo v „celém zákoně“? Deset! Čeho se dopustíme, když porušíme jediné z těchto deseti? Jakub jasně odpovídá – přestoupíme zákon. A právě tak je hřích charakterizován v Bibli (1 J 3x4). Boží zákon je měřítkem pro občany jeho království a chování člověka k tomuto zákonu rozhoduje, bude-li Bohem přijat, anebo zavržen.

...Víš, z toho jak píšeš a jak se hned necháš vyprovokovat, to vypadá, že jsi ještě mladý a nezkušený ve víře. A chybí Ti větší znalost Písma a souvislostí jeho výroků. Nemůžeš stavět jedny verše proti druhým. 

no zase tak mladý nejsem, ale znalost písma a souvislost výroků ohledně Desatera či Mojžíšova zákona mi rozhodně nechybí, nestavím jedny verše proti druhým, to jen ty nechápeš že celou dobu existují a existovaly dva zákony, zákon královský Desatero navždy platné a zákon Mojžíšův, který byl přibit na kříži. Pokud to nepochopíš, budeš v tom mít pořád zmatek:


[CEP2001] Dt 4:12 I promluvil k vám Hospodin zprostředku ohně. Slyšeli jste zvuk slov, avšak žádnou podobu jste neviděli; slyšeli jste jen hlas.

[CEP2001] Dt 4:13 Oznámil vám svou smlouvu, kterou vám přikázal dodržovat, desatero přikázání(d), a napsal je na dvě kamenné desky. (d) Dosl.: slov



[CEP2001] Dt 4:14 A mně Hospodin v oné době přikázal učit vás nařízením a právům, abyste je dodržovali v zemi, do které táhnete a kterou máte obsadit. 

Všimněte si prosím, jak Mojžíš jasně oddělil desatero přikázání, která Bůh přikázal lidu dodržovat, od nařízení, která Bůh oznámil jemu, aby je předal lidu. Nyní je před námi důležitá otázka. Byla tato nařízení a práva, která Mojžíš předal lidu, myšlena jako oddělený a odlišný „zákon“? Bůh na tuto otázku odpovídá takovým způsobem, že není prostor pro žádné pochyby. Odpověď nalezneme o něco níže ve verši 2 Kr 21:8, viz níže.



[KB1613] Joz 22:5 Toliko hleďte pilně zachovávati a plniti přikázaní a zákon, kterýž přikázal vám Mojžíš, služebník Hospodinův, a milovati Hospodina Boha svého a choditi po všech cestách jeho, a zachovávajíce přikázaní jeho, přídržeti se ho, a sloužiti jemu celým srdcem svým a celou duší svou. 



[KB1613] 2 Kr 17:13 I osvědčoval Hospodin proti Izraelovi a proti Judovi skrze všecky proroky i všecky vidoucí, řka: Odvraťte se od cest svých zlých, a ostříhejte přikázaní mých a ustanovení mých vedlé všeho zákona, kterýž jsem vydal otcům vašim, a kterýž jsem poslal k vám skrze služebníky své proroky.



[KB1613] 2 Kr 21:8 Aniž více dopustím, aby se pohnula noha Izraele z země, kterouž jsem dal otcům jejich, jen toliko budou-li skutečně ostříhati všeho, což jsem jim přikázal, a všeho zákona, kterýž jim vydal Mojžíš služebník můj. 



[KB1613] Da 9:11 Nýbrž všickni Izraelští přestoupili zákon tvůj a odvrátili se, aby neposlouchali hlasu tvého; protož vylito jest na nás to prokletí a klatba, kteráž jest zapsána v zákoně Mojžíše služebníka Božího, nebo jsme zhřešili proti němu.


Znovu vidíme „tvůj zákon“ (Boží) a „zákon Mojžíšův“. Tentokrát je poukázáno na to, že se od sebe liší svým obsahem. V desateru přikázání, které napsal Bůh, nejsou zaznamenány žádné kletby, ale zákon, který napsal Mojžíš, obsahuje spoustu takovýchto kleteb a soudů.

[KB1613] Dt 5:29 Ó kdyby bylo jejich srdce takové, aby se báli mne a ostříhali přikázaní mých po všeliký čas, aby jim dobře bylo i synům jejich na věky!


Už to chápeš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 07. duben 2015 @ 17:03:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vůbec se nebráním, abych byl souzený i podle Zákona Desatera.   To je jistota!!! To spoléháš na Desatero?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 07. duben 2015 @ 20:48:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
upřesni nerozumím, Desatero mi zapsal Bůh do srdce a do mysli, a s lásky k němu je celé dodržuji, je přece psáno, že podle toho jak budeme jednat, tak budeme souzeni podle královského zákona svobody, kterým je miluj svého Boha a bližního svého, když to zkrátím a tyto dva přikázání jsou shrnutím celého Desatera.


]


Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 05. duben 2015 @ 16:12:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Židé znali Desatero a snažili se ho plnit. Proč? Protože se báli trestu a mysleli si, že dodržováním Desatera si zachrání život. Vymýšleli si těžkosti například ze soboty udělali břemeno, takže Pán Ježíš musel jejich pohled na sobotu upravit do správných mezí . Jenže jsou v životě situace, kdy nerozhoduji podle Desatera, ale musím se rozhodnou na základě Zákona lásky. Mám pocit, že lidé zákonicky naladění s láskou vůbec nepočítají. Zákon  a jen zákon. Nakonec židům Desatero bylo k ničemu. Rabovali a vraždili o sto šest. Stačilo, aby jim vůdce řekl, že to chce Hospodin a basta. David si klidně zavraždí dvě stovky nepřátel a ještě jejich těla zohaví. A to vše jen kvůli královské nevěstě.

 

Proto nad zákon dává Pán Ježíš lásku. Úplně mne vyděsí, když kazatel prohlásí, že Ježíš a Jozue je skoro totéž.

 




Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 05. duben 2015 @ 22:05:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán řekl, že je pánem i nad sobotou..





Re: Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 07. duben 2015 @ 18:28:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně, protože Pán v bibli znamená Vládce,Majitel!


]


Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy