|
Právě je 290 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116461674 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Nebezpečná učení: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA
Vloženo Čtvrtek, 07. květen 2015 @ 11:53:35 CEST Vložil: Tomas |
poslal gregorios777 V celé Bibli - jak ve Starém zákoně, tak i v Novém zákoně - je na víru kladen velký důraz
a je jí
přikládána velká
důležitost. To ukazuje, že je moudré celý tento předmět víry pečlivě studovat.
Dříve v tomto
pásmu, když jsme mluvili o účincích, které Boží Slovo vypůsobí v těch, kteří je
přijmou,
jsme mluvili o
výroku v Ř 10,17: "Tedy víra ze slyšení", slyšení pak
skrze Slovo Boží." Ukázali
jsme,že
tím jsou položeny
jasné a určité meze použití slova víra v písmech. Mimo písma má slovo
"víra"
mnoho širokých a
rozmanitých významů, ale v této naší studii se jimi nemusíme zabývat. Víra jak
se o
ní mluví v Písmech,
má vždy dva charakteristické rysy. Jednak tato víra vždy začíná v Božím Slovu a
pak se vždy k
Božímu Slovu přímo vztahuje.
Víra je jedno z
poměrně mála slov užívaných v Bibli, u kterých je nám dána skutečná definice.
Tato
Biblická definice
víry se nachází v Žd 11,1: "Víra pak je nadějných věcí podstata a
důvod (tj. důkaz,
nebo prokázání věcí) neviditelných." Tento
verš by také mohl být přeložen (Žilka): "Víra je základ věcí
jichž se nadějeme a přesvědčenost o věcech
jichž nevidíme."
Tento důležitý verš
nám ukazuje různá fakta o víře. Především ukazuje rozdíl mezi vírou a nadějí.
Víra se od naděje
liší dvěma hlavními způsoby. První je ten, že naděje je zaměřena na budoucnost,
ale víra je založena v přítomnosti. Doufání
je postoj očekávání věcí, které jsou zatím v budoucnosti,
ale víra je
podstata , nebo základ , to jest něco určitého a skutečného v nás, co již
vlastníme zde a
nyní.
Druhý hlavní rozdíl
mezi vírou a nadějí je ten, že naděje je prvotně v oblasti mysli a víra prvotně v
oblasti srdce. To nám
velmi nápadně ukazuje apoštol Pavel v popisu různých částí duchovní výstroje
Kristova vojáka, který
nám dává v 1Te 5,8: "Ale my, synové dne jsouce, střízliví buďme, oblečeni
jsouce v pancíř
víry a lásky a v lebku naděje spasení." Všimněte si, že víra spolu s
láskou se nachází v
oblasti hrudní, tj.
v oblasti srdce, ale naděje je jako přilba spojená s hlavou, tj. s oblastí
mysli. Doufání
je tedy prvotně
duševní postoj očekávání věcí budoucích, víra je stav srdce působící v nás zde
a nyní.
Je to něco tak
skutečného, že to může být popsáno slovem "podstata".
V Ř 10,10 je víra
znovu spojena se srdcem, protože Pavel říká: "srdcem se zajisté věří k
spravedlnosti."
Mnozí lidé vyznávají víru v Krista a Bibli, ale jejich víra je pouze v oblasti
mysli, je to
pouhé intelektuální
přijetí určitých faktů a nauk. To není pravá víra v životech těch, kdo ji
vyznávají,
nepůsobí žádné
důležité změny. Naproti tomu víra srdcem vždy působí v těch, kdo ji vyznávají
určitou změnu a
určitou zkušenost. Sloveso "věřit" ve spojení se srdcem se stává
slovesem pohybu.
Pavel říká:
"srdcem se zajisté věří ke spravedlnosti- ne pouze "v
spravedlnost", ale "ke spravedlnosti".
Jedna věc je věřit
myslí "v spravedlnost" pouze jako abstraktní teorii, nebo ideál. A
něco úplně jiného
je srdcem věřit
"ke spravedlnosti" - tj. věřit způsobem, který vypůsobí změnu a
přetvoření zvyků,
charakteru a života.
V J 6,47 Kristus
sám užívá slovesa "věřit" jako slovesa změny nebo pohybu. V Kralickém
textu čteme:
"Amen pravím
vám, kdo věří ve mne, má život věčný." Význam předložky "ve" ve
spojení s vírou není
zcela jasný.
Normální doslovný překlad předložky, která je zde užita v řeckém textu není
"ve", ale
"do" nebo
"k". To co Kristus říká tedy doslovně zní takto: "Kdo věří do
mne má život věčný". To
ukazuje, že sloveso
věřit je spojeno s procesem změny, nebo pohybu. Nestačí věřit v Krista jen jako
pouhé duševní
přijetí faktů jeho života a pravd jeho učení. Musíme věřit "do
Krista" musíme být
přeneseni vírou
srdce ven ze sebe do Krista, z našeho hříchu do jeho spravedlnosti, z naší
slabosti do
jeho moci, z našich
pádů do jeho vítězství a z našich mezí do jeho všemohoucnosti. Tato pravá
biblická víra srdce
vždycky působí změnu a přetvoření. Je to vždy věření do Krista a ke
spravedlnosti a
výsledkem je vždy
něco určitého, co zakoušíme zde a nyní a ne něco v co doufáme v budoucnosti.
Proto v J 6,47
Kristus nepoužívá budoucího času, ale přítomného kde říká: „Kdo věří do mne má
život věčný“.
Neříká "bude mít", ale "má". - zde a nyní již
"má" věčný život. Pravá Biblická víra do
Krista působí ve
věřícím věčný život zde a nyní. Není to něco o čem bychom doufali, že to budeme
mít v budoucnosti
(v budoucím světě) nebo po smrti. Je to něco, co již nyní a zde vlastníme a
užíváme - je to
skutečnost, podstata.
Kolik lidí má
náboženství, o kterém doufají, že jim přinese nějaký užitek v hodině smrti,
když vstanou
na prahu věčnosti,
ale pravá biblická víra působí ve věřícím zde a nyní prožívání a jistotu věčného
života. Jeho víra
je v něm skutečnou podstatou, nebo substancí; a protože tuto přítomnou víru má,
má také jasnou
naději, jisté přesvědčení o budoucnosti. Naděje, která je založena na této
víře, obstojí
ve zkoušce smrti a
věčnosti, ale naděje, která není vybudována na této přítomné substanci víry, je
odsouzena ke
konečnému hořkému zklamání.
XXX
Nyní se vraťme k
definici víry uvedené v Žd 11,1, abychom si na víře zde definované všimli
dalšího
důležitého faktu. Víra je "prokázání věcí
neviditelných", nebo "přesvědčenost o věcech jichž
nevidíme". To ukazuje , že víra se týká
věcí "jichž nevidíme". Víra není založena na důkazu našich
tělesných smyslů, ale na věčných neviditelných
pravdách a skutečnostech zjevených Božím Slovem.
Ve 2K 5,7 Pavel
ukazuje protiklad předmětů ke kterým se ubírá víra a předmětů smyslového
vnímání,
když říká: "Nebo skrze víru chodíme, ne skrze
vidění". "Víra" je zde uváděna do protikladu s
"viděním". Vidění a ostatní tělesné
smysly se týkají věcí přirozeného a hmotného světa. Víra se týká
pravd zjevených v Božím Slovu. Naše smysly se
týkají věcí, které jsou hmotné, časné a proměnné.
Víra se týká zjevených pravd Božích, které jsou
neviditelné, věčné a neproměnné.
Smýšlíme-li tělesně, můžeme
přijmout pouze to, co nám zjevují naše smysly. Smýšlíme-li však
duchovně, potom nám naše víra činí pravdy
Božího Slova skutečnějšími, než všechno než nám zjevují
naše smysly. Svoji víru nezakládáme na tom co
vidíme, nebo zakoušíme; svoji víru zakládáme na
Slovu Božím. Potom co vidíme, nebo zakoušíme je
výsledkem toho, čemu jsme již uvěřili. V duchovní
zkušenosti jde vidění za vírou, ne před ní. V Ž
27,13 David říká: "Bychť nevěřil, že užívati budu
dobroty Hospodinovy
v zemi živých, nikoli bych neostál." V doslovnějším (Zemanově) překladu:
"Kdybych nebyl
věřil, že uzřím dobrotu Hospodinovu v zemi živých ...". David nevěřil až
potom, když
viděl, ale nejprve
věřil a potom viděl. Také si všimněte, že zkušenost, kterou jeho víra
vypůsobila,
nebyla pouze něčím
po smrti v budoucím světě, ale jak jsme již zdůraznili: zde a nyní, v zemi
"živých".
Stejné poučení je
ukázáno v rozhovoru mezi Ježíšem a Martou u hrobu Lazarova, který je zapsán v
J11,39n.: "Dí
Ježíš: zdvihněte kámen. Řekla jemu Marta sestra toho mrtvého: Pane, již s*****í,
nebo
čtyři dny v hrobě
jest. "Dí jí Ježíš: Však jsem řekl, že budeš-li věřiti uzříš slávu Boží."
Zde Ježíš ukazuje,
že víra spočívá nejprve ve věření a potom ve vidění a ne naopak. Většina tělesně
smýšlejících lidí
tento pořádek obrací. Říkají: "Věřím jen tomu co vidím."To je ale
chybné. Když
některou věc
skutečně vidíme, potom již nepotřebujeme o ní věřit. Jenom když nevidíme,
potřebujeme věřit.
Podle toho co říká Pavel, jsou "víra" a "vidění"
protikladné ve své podstatě.
Ve své zkušenosti
se velmi často setkáváme se zdánlivým konfliktem mezi tvrzením našich smyslů a
zjevením Božího
Slova. Např. můžeme ve svých tělech vidět a cítit všechny důkazy tělesné nemoci.
Ale Bible zjevuje u
Mt 8,17, že Ježíš "sám vzal na se mdloby naše a neduhy nesl" a u Iz
53,5:
"zsinalostí
jeho lékařství nám způsobeno". V tom je zřejmý rozpor. Naše smysly nám
říkají, že jsme
nemocni, Bible nám
říká, že jsme uzdraveni. Tento konflikt mezi svědectvím našich smyslů a
svědectvím Božího
Slova nás jako věřící staví před možnost dvou alternativních reakcí. Jednak
můžeme přijmout
svědectví našich smyslů a tak přijmout stav naší tělesné nemoci. Tím se stáváme
otroky naší tělesné
mysli. Ale také se můžeme pevně držet svědectví Božího Slova, že jsme
uzdraveni . Budeme-
li to činit s vytrvalou činnou vírou, svědectví našich smyslů bude v pravý čas
uvedeno do souladu
se svědectvím Božího Slova a my budeme moci říci, že jsme byli uzdraveni,
nejen na základě
víry Božímu Slovu, ale také na základě naší tělesné zkušenosti a svědectví
našich
smyslů.
V tom spočívá rozdíl mezi
tělesným a duchovním smýšlením. Tělesné smýšlení používá za všech
okolností svědectví smyslů a je tedy smysly
ovládáno. Duchovní mysl pokládá svědectví Božího Slova
za nezměnitelné, pravdivé a svědectví smyslů
přijímá jen potud, pokud souhlasí se svědectvím Božího
Slova. Postoj duchovní mysli ke svědectví
Božího Slova shrnuje David v Ž 119,31: "Svědectví tvých se
přidržím Hospodine, nedejž mi zahanbenu
býti." A také ve 152. verši téhož žalmu: "Již to dávno vím o
svědectví tvých, že jsi je stvrdil až na
věky." Jiný překlad (Zeman) : "Dávno jsem z tvých svědectví
poznal, že jsi je založil na věky."
XXX
Vynikající vzor
tohoto druhu víry, která vystupuje nad úroveň tělesných smyslů do oblasti
neměnné
Boží pravdy
nalézáme ve zkušenosti Abrahamově, jak ji popisuje Pavel v Ř4,17-21. V 17 verši
nám
Pavel říká, že víra
Abrahamova směřovala k Bohu, "kterýž obživuje mrtvé a povolává i těch
věcí, jichž
není, jako by
byli". Prohlášení, že Bůh "povolává i těch věcí, jichž není",
jako by byli", znamená, že
jakmile Bůh
prohlásil nějakou věc za pravdivou, víra ji okamžitě za pravdivou pokládá, i
když o této
pravdě nemůže být
dán žádný důkaz smyslů. Když Bůh nazval Abrahama otcem mnohých národů, od
tohoto okamžiku se
Abraham začal pokládat za "otce mnohých národů" tak , jak ho Bůh
nazval, i když
v této době neměli
se Sárou ani jednoho syna. Abraham s přijetím pravdivosti Božího výroku nečekal,
až mu o tom jeho
tělesná zkušenost poskytne důkaz. Ale přijal nejprve pravdu Božího prohlášení a
proto byla později
jeho tělesná zkušenost uvedena do souladu s prohlášením Božím.
V dalším verši -
14,18 - nám Pavel říká, že Abraham "v naději proti naději uvěřil".
To, že v "naději ...
uvěřil" nám
říká, že v té době měl jak víru tak i naději - naději o budoucnosti a víru v
přítomnosti.
Tato naděje o
budoucnosti byla výsledkem přítomné víry.
Ve verši 19 je nám
řečeno, že Abraham "nehleděl na své tělo již umrtvené, ježto téměř ve stu
letech
byl, ani na život
Sáry umrtvený." To ukazuje, že Abraham odmítl přijmout svědectví vlastních
smyslů
o stavu svého a
Sářina těla. Svědectví jeho smyslů bezpochyby bylo, že pro žádného z nich již
není
možné mít dítě. Ale
Abraham toto svědectví nepřijal, protože nesouhlasilo s tím co řekl Bůh. Proto
Abraham nedopřál
sluchu svědectví svých smyslů a odmítl je vzít v úvahu.
V dalších dvou
verších - 20 a 21 - Pavel pokračuje a říká: "O zaslíbení tedy Božím
nepochyboval z
nedověry ... jsa tím
jist, že cožkoli (Bůh) zaslíbil, mocen jest i učiniti." To nám jasně
ukazuje , na jaký
předmět byla
Abrahamova víra soustředěna. Bylo to Boží zaslíbení. Víra je tedy založena na
zaslíbeních a
prohlášeních Božího Slova a svědectví smyslů přijímá pouze potud, pokud s
prohlášením
Božího Slova
souhlasí.
O něco dříve v - Ř
4,11 - nazývá Pavel Abrahama "otcem všech věřících" a v dalším verši
mluví o
těch, kteří kráčejí
šlépějemi víry otce našeho Abrahama." To ukazuje, že pravá biblická víra
spočívá v
jednání podobném
Abrahamovu a v následování šlépějí jeho víry. Když jsme rozebírali povahu
Abrahamovy víry,
viděli jsme, že v ní byli tři kroky, nebo stupně. Nejprve Abraham přijal Boží
zaslíbení jako
pravdivé, od okamžiku kdy bylo vysloveno. Potom Abraham odmítl přijmout
svědectví
svých smyslů, pokud
nesouhlasilo s prohlášením Božím. A nakonec, protože se Abraham pevně držel
toho, co Bůh
zaslíbil, byla jeho tělesná zkušenost i svědectví jeho smyslů uvedeno do
souladu s
prohlášením Božím.
A ta věc, kterou zprvu přijal v holé víře proti svědectví svých smyslů se
nakonec v
jeho tělesné
zkušenosti stala skutečností, kterou jeho smysly potvrdily.
Mnozí by mohli
tento postoj přijetí pravdivosti Božího Slova navzdory svědectví našich smyslů
zavrhnout jako čiré
bláznovství, nebo fanatismus. Je přitom pozoruhodné, že filosofové a
psychologové mnoha
různých dob a pozadí se shodují v tom, že svědectví našich smyslů je
proměnlivé,
subjektivní a nespolehlivé. Jestliže tedy nemůžeme svědectví našich smyslů samo
o sobě
přijmout jako
pravdivé a spolehlivé, kde najdeme správné měřítko pravdy a reality, kterým
bychom
mohli posuzovat
svědectví našich smyslů? Na tuto otázku filosofie ani psychologie nikdy
nedokázala
dát uspokojivou
odpověď. Vskutku po staletí jako ozvěnou opakují filosofové a psychologové
otázku,
kterou položil
Pilát při svém soudu: "Co jest pravda ?" . Křesťané však nalézají
odpověď na tuto
otázku ve slovech,
která pronesl Kristus ke svému Otci u J 17,17: "Slovo tvé pravda
jest." Konečné
neměnné měřítko
veškeré pravdy a skutečnosti nalézáme ve Slovu Božím. Víra spočívá ve slyšení
této
pravdy, věření a
jednání podle ní.
Když uvažujeme o
vztahu mezi vírou a našimi tělesnými smysly, musíme nutně jasně a pečlivě
rozlišovat mezi
pravou biblickou vírou a naukami o moci mysli, jako je "křesťanská
věda". Dva hlavní
rozdíly jsou tyto:
za prvé, učení jako "křesťanská věda"směřují k vyvýšení čistě lidské
složky, jako
mysli, rozumu, nebo
síly vůle. Taková učení jsou podstatně soustředěna na člověka. Naproti tomu
pravá biblická víra
je podstatně soustředěna na Boha. Všechno lidské pokořuje a vyvyšuje jedině
Boha, Boží pravdu a
moc.
Za druhé taková
učení jako "křesťanská věda" nejsou založena přímo, nebo hlavně na
Slovu Božím.
Mnohé věci, které
prosazují a které touží uskutečnit silou vůle člověka, nejsou v souladu s učením
Božího Slova. Ve
skutečnosti jsou v určitých základních ohledech v přímém rozporu s Božím Slovem.
Naproti tomu pravá
biblická víra je již svou nejvlastnější podstatou a definicí uzavřena v mezích
Božího Slova.
XXX
Nyní přistupujeme k
dalšímu důležitému a charakteristickému znaku, který nám Bible ukazuje na
pravé biblické
víře, která je v lidském srdci. Již jsme uvažovali o slovech Pavlových v první
polovině
verše v Ř 10,10:
"Srdcem se zajisté věří k spravedlnosti." Ve druhé polovině verše
Pavel dodává: ",ale
ústy vyznání se děje ke spasení." Tím
Pavel ukazuje přímé spojení mezi vírou v srdci a vyznáním ústy.
Toto spojení mezi
srdcem a ústy je jedním z velkých základních zásad Písma. Kristus sám tuto
zásadu
formuluje u Mt
12,34, kde říká: "Nebo z hojnosti srdce ústa mluví". Také bychom to moderní mluvou
mohli vyjádřit
takto: "Když je srdce plné přetéká ústy". Z toho tedy vyplývá, že
když naše srdce je
plné víry v Krista,
tato víra nalézá své správné vyjádření, když Krista otevřeně vyznáváme svými
ústy.
Víra, která se drží zpátky v
tichosti, bez otevřeného vyznání, není úplnou vírou a nemůže vypůsobit
požehnání, po kterých toužíme.
Ve 2K 4,13 Pavel
znovu poukazuje na toto sepětí víry s mluvou, když říká: "Majíce tedy
téhož ducha
víry podle toho
jakž psáno jest: Uvěřil jsem, protož jsem i mluvil, i my věříme
, protož i mluvíme."
Všimněte si přímého
a logického spojení, které ukazuje slůvko "protož": ... i my věříme ,
protož i
mluvíme." To
Pavel mluví o "duchu víry". Pouhá intelektuální víra v mysli může
snad být udržena v
tichosti, ale víra,
která je duchovní, která je v srdci a v duchu člověka, musí mluvit, ta se musí
vyjádřit
vyznáním ústy.
Totéž ve
skutečnosti logicky vyplývá již z vlastního významu slova vyznání. Slovo "vyznání" je
překladem řeckého slova "Homologia",
které doslova znamená: mluvení téhož jako ...". Tedy pro
křesťany vyznání znamená, že svými ústy říkáme
totéž co již Bůh řekl ve svém Slovu. Nebo prostě:
slova našich úst souhlasí se Slovem Božím.
Takové vyznání je tedy přirozeným výrazem skutečné víry
srdce. Ve svém srdci věříme tomu co Bůh řekl ve
svém Slovu - to je víra . Potom přirozeně svými ústy
mluvíme tak, jak věříme ve svém srdci - to je
vyznání. Víra i vyznání se soustřeďují na jednu a tutéž
věc, kterou je pravda Božího Slova.
V epištole Židům
jsou dvě místa, která dále zdůrazňují důležitost vyznání v souvislosti s vírou.
V Žd
3,1 je Kristus
nazván "nejvyšším knězem vyznání našeho".
To znamená, že Kristus v
nebesích slouží
jako náš zástupce a přímluvce ve věci každé
pravdy Božího Slova, ke které se lze tady na zemi připojit
vyznáním ústy. Kdykoli však zklameme na zemi ve
vyznání naší víry, nedáváme Kristu příležitost, aby
za nás jednal v nebesích. Zavřením svých rtů na
zemi zavíráme také rty našeho Přímluvce v nebesích.
Rozsahem našeho vyznání na zemi určujeme také
rozsah Kristovy velekněžské služby v náš prospěch
v nebesích.
Dále v Žd 10,23 je
nám řečeno: "Držme nepochybné vyznání naděje; neboť věrný jest ten kterýž
zaslíbil)."
Nejen naše na základě naší víry musí být nepohnutelná, ale i naše vyznání musí
být bez
pochyb a kolísání. Jakmile jsme jednou začali vyznávat, to v co
věříme, musíme v tomto vyznání
pokračovat směle a nepochybně, dokud se nám to
v co jsme uvěřili a vyznali, nestane skutečným a
přítomným v naší zkušenosti. Pravá víra musí
být vždy vyjádřena vyznáním a nikdy od něho nemůže
být oddělena.
XXX
Shrňme nyní stručně
různé poznatky, které jsme o víře získali z toho jak ji definuj e a popisuje
Bible.
Biblická víra je
stav srdce, nikoli mysli. Je v přítomnosti, nikoli v budoucnosti. Působí
pozitivní změnu
v našem chování a
zkušenosti. Je založena výhradně na Božím Slovu. a svědectví našich smyslů
přijímá, pouze když
souhlasí se svědectvím Božího Slova. Je vyjádřena vyznáním ústy.
V následující
studii se budeme zabývat dalšími aspekty učení Bible o víře. Zdroj: http://www.uzdraveniprokazdeho.cz/materialy/Osobnosti_CUS/Derek_Prince/Derek_Prince-Zaklady_viry-A.pdf
Poznámka: Zařadili jsme tento článek do kategorie "Nebezpečná učení" z důvodu celého zaměření projektu, ze kterého čerpá tento článek a tím je "Uzdravení pro každého" http://www.uzdraveníprokazdeho.cz . I následující články s touto tematikou budou takto zařazovány.Pozn. redakce.
|
Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. květen 2015 @ 06:16:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj Gregu.
Když jsem uvěřil Pánu, přečetl jsem tehdy každou příčurku, která se mi dostala do ruky. Celkem brzy jsem zjistil, že výsledkem všech těch sešitků a knížek je jednoduchá věc: Podivná kocovina. Tedy mnoho učení a neschopnost je prakticky realizovat a prosadit v životě.
Tehdy jsem se omylem domníval, že to tak mám jenom já.
Poměrně záhy (řekl bych asi tak po tři a půl letech ;-) mne Pán Ježíš vedl k Efezským 4,14: ...abychom již více nebyli jako děti, zmítáni vlnami a hnáni každým větrem učení v lidské nestálosti, v chytráctví k nastražené cestě bludu, nýbrž abychom byli pravdiví v lásce a rostli všemi způsoby v toho, který je hlavou, v Krista.
Tebe ne?
Toník
|
Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. květen 2015 @ 08:35:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Cizinec píše:
Tebe ne?
Ale určitě ano, sice nevím po kolika to bylo letech. Já přečetl všechny knihy, které byly v devadesátých letech na českém trhu v prostředí charismatiků a letničních. Také některé samizdaty od Watchmana a od Dereka Prince, které u nás nevyšly.
Pak jsem zůstal už pouze u Watchana Nee, a přesto jsem četbou jeho knih stále, ani po 29 letech víry nebo spíše "víry" nevěděl, co je to Evangelium. Až po tomto dlouhém čase, jsem dostal zjevení skrze četbu jedné jeho krátké publikace, kterou jsem předtím četl v průběhu asi 20 let už snad padesátkrát. A vždycky mě osvěžila, ale zjevení mi přinesla až 29 rok mé víry. Takže my můžeme číst Písmo a duchovní literaturu dlouhé roky a přitom nemusíme ničemu rozumět...
To je nevýhoda těch, které neučí někdo vyučený. |
]
|
|
Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 07. květen 2015 @ 17:04:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz | Bludný výklad Písma od Dereka Princeho:
--- Hříšník se v Princeho literatuře stává na základě podobenství Mt 13, 45 – 46 perlou, za kterou Kristus platí vše, co má. „Anebo je království nebeské, jako když obchodník, který kupuje perly, objeví jednu drahocenou perlu; jde, prodá všecko co má, a koupí ji.“91 Prince věří, že obchodníkem je Ježíš, zatímco hříšník je zde připodobněn k perle nesmírné ceny. Na základě uvědomění si této své „vlastní“ hodnoty pak člověk má nabýt ztracené sebevědomí. Prince proto člověka vybízí: „Řekněte sami sobě: „Já jsem tou perlou. Já jsem ta perla.““ --- Zdroj: http://apologet.cz/?q=articles/category/15-pastyrske-hnuti/id/11-derek-prince-ucitel-narodu/page/2
|
Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 08. květen 2015 @ 00:28:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | A to na něj nemáš nic lepšího, než takovou malichernost? Já vím o daleko větším jeho bludu. Ale o co mi, jde, že celé jeho základy jsou v pořádku. proto je tu předkládám. Protože to jsou už dávno zapomenuté pravdy, které byly aktuální v 80- tých letech minulého století a dnešní generace už je moc nezná... |
]
Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 08. květen 2015 @ 00:41:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Na slova Krista se ale za tak krátkou dobu nezapomnělo. |
]
Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 08. květen 2015 @ 00:45:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslivec píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 08. květen 2015 @ 10:42:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To mluví i v pekle.. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Pátek, 08. květen 2015 @ 11:30:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kdo? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 08. květen 2015 @ 11:35:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ty. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Pátek, 08. květen 2015 @ 12:30:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak to ty můžeš vědět? Byls tam?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 09. květen 2015 @ 11:18:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tomu tvému pekelnému šéfu jsem již do mordy hleděl, a s*****í stejně jako ty. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Neděle, 10. květen 2015 @ 13:38:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | No jasně, takže jsi v pekle jako doma. Já si to tak tipoval, že jsi jenom jeden z těch ubohých zmutovaných démonků, co nic neumí a tak jen blekotají a blekotají. Tak pozdravuj Satana, až mu zase budeš česat ocas.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 19:37:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tvoje pozdravení nevyřídím, a radím ti aby ses ty sám takových "zdravic" varoval! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Neděle, 31. květen 2015 @ 00:01:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jo aha, tak oni tě k vašemu šéfovi v pekle ani nepustí. Tak to budeš asi jeden z těch podřadných démonečků, co jenom čistí kotle a opravují lopaty na uhlí.
|
]
Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 08. květen 2015 @ 11:39:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ukážu Ti jeden jiný blud, který je přímo v Tvém příspěvku a který také vysvětluje Tvé smýšlení.
To znamená, že Kristus v nebesích slouží jako náš zástupce a přímluvce ve věci každé pravdy Božího Slova, ke které se lze tady na zemi připojit vyznáním ústy. Kdykoli však zklameme na zemi ve vyznání naší víry, nedáváme Kristu příležitost, aby za nás jednal v nebesích. Zavřením svých rtů na zemi zavíráme také rty našeho Přímluvce v nebesích. Rozsahem našeho vyznání na zemi určujeme také rozsah Kristovy velekněžské služby v náš prospěch v nebesích.
Takže podle Dereka Prince, je Ježíš jen takový panák, který se za nás přimlouvá jen když my správně vyznáváme literu. Kdykoliv však zklameme, nepřimlouvá se za nás. Zřejmě tedy mu (podle Dereka Prince) na nás nezáleží, ale jedná jen podle toho, jak jednáme my. Kdyby to byla pravda, tak jsme v pěkném průšvihu. Ježíš je sice veleknězem našeho vyznání(protože Písmo musí platit), ale jinak, než si představuje Prince. On je veleknězem našeho vyznání víry, že Ježíš Kristus je Pán a spasitel. Ne našeho bezduchého vyznávání biblických veršíků. Měl jsem tu "čest" být u příjezdů Prince do Prahy, do sboru na Maninách. Zúčastnil jsem se jeho kázání. Bylo to, jako vše od zlého, velice podmanivé a okouzlující. A sežral jsem to i s navijákem, protože jsem byl ještě duchovní cucák, jako ostatně všichni zúčastnění. Až postupem času jsem díky Pánu zjistil, jaké falešné učení do nás hustil. Důsledek jeho učení je dodnes patrný na všech takzvaných charizmaticích a hnutích víry. Křesťanská společenství, vzniklá z Maninského sboru, jsou jen další duchovně prázdnou denominací, která nemá žádnou moc, kromě moci likvidovat živou víru a produkovat falešná proroctví, která se nikdy nenaplnila a nenaplní. Třeba jedno na ukázku: Československo bude spaseno. S tím přišel sám Prince. A všichni "proroci" to po něm opakovali. V našem kraji to má místní obdobu: Česká Lípa bude spasena. Je za tím vším velice rafinovaný duch klamu. Přeju Ti Gregu, aby Tě Pán od něj osvobodil. Ale musíš mu dát aspoň trochu šanci. |
]
Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 09. květen 2015 @ 00:18:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 09. květen 2015 @ 11:34:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ale jeho pásmo Základy je založeno plně na Písmu.Ne, Bible není Boží slovo jako takové a už vůbec ne živé. Aspoň ne samo o sobě. Bible je naprosto hodnověrný lidský záznam toho, co Bůh určitým lidem říkal, jak je vedl a co skrze ně dělal. Je to prostě pravdivé svědectví v míře takové, jakou je vůbec člověk schopen převést na lidskou řeč Boží zjevení. To nejdůležitější z Písma jsou přímé Boží výroky. Ale i vnitřní, duchovní prožitky Božích mužů (např. žalmy) jsou důležité, protože jsou v Písmu zachyceny jen ty pravdivé, které vypůsobil v těch lidech Bůh. Takže ano, Písma jsou slova, která Bůh chtěl, aby byla zapsána pro ty, kteří ho budou hledat. A jsou v nich zapsány přímé Boží výroky, čili Boží slova, na něž se můžeme spolehnout, že jsou pravdivá a správně zapsána. A tak z 90% i správně přeložena. Má to však jeden háček. A tím je lidské pochopení těch slov. To, jaké asociace v lidské mysli ta slova vyvolají a co si z nich člověk odvodí, jak je pochopí. Na dvou příkladech v této diskuzi jsi mohl vidět, jak velice snadno lze literu Božího slova špatně vyložit a udělat z ní bludné učení. No a na tom se ukazuje, že rozhodující v poznávání pravdy není litera, ale Duch. Ježšíš řekl zákoníkům a farizeům: Zkoumáte písma, protože se domníváte, že v nich máte věčný život, a právě ona svědčí o mne. Ale nechcete přijít ke mně, abyste měli život. Toto je naprosto klíčové! Spousta křesťanů od rána do večera studuje Písma a myslí si, že tak poznávají Boha. Myslí si, že Boha lze vystudovat. Ale Ježíš jasně říká, že to tak nefunguje. Že pokud chtějí poznat opravdového Boha, musí přijít k němu - mít s ním obecenství skrze Ducha. A Bůh to zařídil tak, že k němu lze přijít jen skrze smlouvu a to smlouvu v Ježíšově krvi, která znamená, že jsem mrtev sobě a živ Bohu. Je to stejný druh smlouvy, jako je manželská smlouva(její význam bys měl od Dereka znát). Bludná učení vyprodukovaná křesťany vznikají tak, že se sice někdo znovuzrodí, pozná Pána v jeho milosti a odpuštění, ale vnitřně se mu cele neodevzdá - neučiní ho svým Pánem, manželem a učitelem a dál se spoléhá na svůj rozum, popřípadě na rozum lidí, které si vybere jako své učitele. To je právě Tvůj případ. Ano, jeden z darů a povolání Ducha je i učitel, ale ne každý ten dar má a ne každý kdo ho má, už dozrál a přišel tak jeho čas. Sám si vzpomínám, jak jsem byl hned po uvěření strašně "chytrej" a chtěl každého poučovat. Pavlovi trvalo asi 16 let, než ho Pán začal posílat jako apoštola. A i ten nejlepší učitel je jen člověk a může se v něčem mýlit. Ne všechny listy apoštolů byly vybrány do Písma. Takže je dobré učit se od učitelů, ale vždy jen pod dohledem nejvyššího Učitele. Brát si od lidských učitelů jen to, co Ti vnitřně potvrzuje Duch. Já také čtu knížky křesťanských učitelů, ale beru si z nich jen to, co mi potvrzuje Duch v mém nitru, že je pravé. Po svých mnohých špatných zkušenostech čtu knížky jen s modlitbou a s obezřetností a dávám si pozor, abych do sebe nepustil nějakou blbost. Prostě mým skutečným učitelem je jen Ježíš. To, že Tě vyučuje poznáš podle toho, že nejsi úplně odkázán jen na druhé lidi, ale prožíváš sám ve svém nitru vyučování a to zvláště v oblasti Tvého osobního života. Ani Watchman Nee není dokonalý a je potřeba si od něj brát jen to, co Ti potvrdí Pán. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 09. květen 2015 @ 23:08:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 09. květen 2015 @ 23:58:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nevím, co tím myslíš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 10. květen 2015 @ 00:37:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 10. květen 2015 @ 09:18:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já to z toho, co píšeš(a hlavně opisuješ) tak vnímám. Ale nedělám si patent na pravdu. Třeba ten blud, že Ježíš je apoštolem našeho vyznávání veršíků z Písma, kterému zřejmě věříš(když jsi to sem napsal) na to ukazuje. Ale neurážej se, nemyslím to zle. :) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 10. květen 2015 @ 10:42:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
Mě nemůže urazit nikdo, natož můj bratr. Není nic lepšího, než vyznávání a čtení nahlas veršíků z Písma, které popisují nádherné Kristovo dílo na kříži a dědictví z toho plynoucí. V podstatě je to každodenní součást duchovního boje, obsah modliteb a díků a chval. A mimoto není lepší způsob, jak se učit Písmo zpaměti, než jeho memorování... Nikdy nevíme, kdy se nám to bude hodit... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 10. květen 2015 @ 14:40:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To Ti samozřejmě neberu. Ale s Ježíšovou službou a přímluvou u Otce to nemá nic společného. A to obzvláště tehdy, když něco jiného vyznáváme a něco jiného žijeme, jak jsem to mnohokrát zažil. Tím nechci říct, že Ty jsi ten případ, protože Tě neznám. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 11. květen 2015 @ 14:25:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Každé zaslíbení, kolik jich je v Kristu, získáme pouze vírou.No, to je právě ten největší podvod toho Princova učení. Ono to pak vede k představě, že si člověk může na základě litery "vyvěřit" co zrovna chce. Ale Ježíš říká, že máme mít jeho víru(důvěru), jeho vztah k Otci: nečiním nic sám ze sebe, ale činím jen to, co vidím u Otce. Ano, všechna zaslíbení jsou nám dána, jsou pro nás, ale ne všechny pro mě a hlavně každé v určitý čas, který neurčuju já, ale Otec. Proto je třeba mít s Otcem a Synem obecenství, abych věděl, co mi chtějí zrovna dát. Bezduché vyznávání zaslíbení za účelem jejich obdržení je obyčejné čarování. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. květen 2015 @ 17:58:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 12. květen 2015 @ 20:12:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Když myslíš, brát Ti to nebudu, protože zjevně nechápeš, co jsem Ti chtěl ukázat. Pán s Tebou. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLAD (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. květen 2015 @ 20:21:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bůh řekl izraelitům - dal jsem vám celou zemi. Kam šlápne vaše noha, to bude vaše. A to platí i pro nás. Všechna zaslíbení už nám jsou v Synu dána. Teď záleží, kam budou šlapat naše nohy víry... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁ (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 13. květen 2015 @ 14:11:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ty tvoje "nohy víry" se v tom evidentně dost hnětou.. :-))) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. květen 2015 @ 20:20:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 12. květen 2015 @ 23:26:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Co to pro tebe znamená nám, když, jak jsi mi tuhle sdělil, nemáš společenství? Jinak jsem osobně přesvědčen, že Bohu jde především o proměnu našeho charakteru a našeho vztahu k němu a k lidem. A o to by i nám mělo jít především a ne o naplňování zaslíbení pro tělesný život. Charizmatici dopadli jak dopadli právě pro to, že dávali na první místo podružnější věci.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLAD (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. květen 2015 @ 08:17:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁ (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 13. květen 2015 @ 09:44:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pro mě je společenství to, že můj starý člověk byl s Kristem ukřižován a namísto něj ve mě žije Kristus. On je můj Život. Mám Jeho mysl, city i vůli. To je společenství. Kristus ve mě. Takže asi těžko si mohu dělat, co se mi zlíbí. Pokud bych to dělal, dá mi to velmi silně pocítit.
Pokud to tak skutečně je a je to vidět na Tvém životě a vidí to i lidé kolem Tebe, pak je to v naprostém pořádku. Jen mě zaráží to, že Ti Kristus v Tobě ještě neukázal, že Prince psal bludy. To mě zmátlo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 13. květen 2015 @ 14:08:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Lidi ve životě kolem tebe nemusí být zrovna tou nejlepší "porotou". Podívej se třeba na první křesťany v Koloseu.. Nebo třeba na řk rodiny, kde jeden druhého přesvědčují v omylu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRI (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 13. květen 2015 @ 19:14:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pavel říká, že starší má mít dobré svědectví i od nevěřících. Nábožné lidi většinou nikdo rád nemá, protože se starají jen o tu svou "svatost". |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 13. květen 2015 @ 23:21:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Souhlas. Osobně, již dávno nerozděluji lidi na věřící a nevěřící. Spousta nevěřících, jsou nevěřící, ve všechny ty bohy, které prezentují různorodé náboženské společnosti, které se drze nazývají církev. Mezi "nevěřícími" jsem našel mnohem více působení Ducha pravdy, než mezi nábožnými lidmi, kteří mají většinou mrtvého ducha. A je to právě mrtvý duch, který je k sobě přitahuje, a oni se potřebují v marné naději sdružovat podle jízdního řádu plného planých náboženských slibů. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: D (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 14. květen 2015 @ 10:16:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já rozpoznávám lidi podle ducha Kristova. Jsou křesťané, kteří ho mají a žijí z něj( a je úplně jedno z jaké jsou církve) a pak jsou křesťané tělesní, jen náboženští, bez ducha Kristova. To je ten typ lidí, kteří se postarali, aby Ježíš byl ukřižován. A pak jsou lidé, kteří se nehlásí k žádné víře, ale řídí se svým svědomím, vědí, že nejsou dokonalí a duch Kristův je přitahuje. Mezi těmi mám nejvíce přátel. Oni mají tu výhodu, že nepoznali kvas farizeů - náboženskou přetvářku. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. květen 2015 @ 10:32:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 15. květen 2015 @ 10:53:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu, já jsem nenapsal, že lidi rozpoznávám podle jejich skutků, ale podle ducha Kristova. To je rozdíl. Jestli chceš, aby naše diskuze měla smysl, tak čti pořádně co píšu a reaguj na to, co píšu a ne na to, co si jen myslíš, že píšu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. květen 2015 @ 11:59:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 15. květen 2015 @ 17:03:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Z Tvých příspěvků mám dojem, že se považuješ už za duchovního křesťana. Takže bys tohle měl znát. Prostě duch Kristův ve mě poznává své bratry. Jak je psáno: Hlubina volá hlubinu. Nejlépe se to rozpoznává při osobním kontaktu. Ale i přes internet to jde v určitých případech poznat, pokud lidé trochu otevřou své srdce a napíšou i něco o sobě a ne jen svou teologii. Pár takových je i na GS. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 15. květen 2015 @ 19:38:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Vstoupil nám do toho Greg, který se mimochodem svou otázkou na kterou nyní reaguješ k "něčemu" doznal. Ale nechám ho už být.
Bylina: A pak jsou lidé, kteří se nehlásí k žádné víře, ale řídí se svým svědomím, vědí, že nejsou dokonalí a duch Kristův je přitahuje. Mezi těmi mám nejvíce přátel. Oni mají tu výhodu, že nepoznali kvas farizeů - náboženskou přetvářku. Myslivec: To jo, a za tím zmiňovaným svědomím přece stojí víra Kristova. Dobré svědomí je přece duchovní produkt něčeho, co je Bohem dané. Nepovažuji svědomí za něco odděleného od lidského ducha. Je to právě svědomí, které je duševním produktem, snad zrcadlem lidského ducha. A když si u toho "kristoveckého" přátelství Všiml sis, že lidé s Kristovou vírou, i přestože se poprvé v životě setkají, tak si připadá jako by jejich čerstvé přátelství trvalo již nesmírně dlouho? Skutečné a pravé přátelství u lidí, které na cestě životem svedla dohromady boží vůle, je okamžité a trvalé. Otevřenost ducha a upřímnost duše je vždy na začátku takových setkání. A přitom o těch náboženských bozích nepadne ani slovo.. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. květen 2015 @ 20:36:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: D (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 15. květen 2015 @ 10:41:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To je jen část pravdy. Svět nenávidí Krista a ty, kdo jsou jeho. Když s nimi neběháme v jejich způsobech, mají nás za blázny a také nás nemají moc rádi.To je také jen část pravdy. Když se koukneš do evangelií a do Skutků, tak objevíš velmi zajímavou věc: Ježíš přitahoval spousty lidí, šli za ním zástupy. Za farizei skoro nikdo. Když se po Petrově kázání v Jeruzalémě obrátilo tři tisíce lidí a vzniklo tak Jeruzalémské shromáždění, je napsáno, že byli všemu lidu milí. Na rozdíl od farizeů. I člověk, který osobně nepoznal Krista, vycítí, zda ho miluješ. Největšími nepřáteli Krista a jeho lidu, jsou lidé náboženští. Spousta lidí, s kterými jsem o Ježíši mluvil, víru odmítá jen proto, že jakmile řekneš Bůh, nebo Ježíš, tak vidí katolickou církev a ta je pro ně odpudivá. Katolíci si namlouvají, že jsou tou pravou církví, protože je "svět" nemá rád. Ale ono je to tak, že ne svět, ale lidé je nemají rádi a to oprávněně, protože vidí to svatouškovské pokrytectví a hnusí se jim to. A podobně je to s charizmatiky. Lidé je mají za blázny. Ale ne pro jejich lásku ke Kristu, ale pro jejich bláznivé chování a to zvláště ve shromážděních. Když přijdeš do takového shromáždění kovaných charizmatiků, nebo hnutí víry, máš pocit, že jsi se octnul v blázinci. Já jsem z toho důvodu musel přestat chodit do KS Česká Lípa, protože kdybych tam přivedl nějakého známého, tak bych mu asi marně vysvětloval, že to nejsou blázni a o Ježíši by už asi něchtěl nic vědět. Takže ne vždy je to tak, že lidé nenávidí křesťany kvůli Kristu, ale často kvůli pokrytectví, falešné zbožnosti a skutečnému bláznovství. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. květen 2015 @ 20:32:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše: Jen mě zaráží to, že Ti Kristus v Tobě ještě neukázal, že Prince psal bludy. To mě zmátlo.
milý bratře, vím o Derekovu nejhorším bludu. Napsal, že krev vyteklá z boku Kristova, když mu ho probodli kopím, tekla pro naši spásu, jako jeden ze sedmi krevních výronů Krista (bičování, trnová koruna, bití palicemi, trhání vousů, hřeby....). To se však stalo až poté, co Ježíš zemřel a řekl:"Dokonáno jest."
Ale, když srovnáš Derekovo bludy s jinými bludaři, tak je to jen slabý odvar. Další blud bylo pastýřsko-učednické hnutí v podání jeho a s ním spřízněných učitelů ( Don Basham, Ern Baxter, Bob Mumford a Charles Simpson, ) To ale nepatří mezi kardinální bludy, jako ten předchozí.
V mnou uvedených úsecích není žádný blud, proto jsem je uvedl, abych připomněl úctu k Božímu Slovu, kterou máme mít všichni.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. květen 2015 @ 22:20:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLAD (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. květen 2015 @ 10:09:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bylina píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁ (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 18. květen 2015 @ 12:49:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jedna věc je vědět, že jsem dědicem Vlastníka vesmíru a druhá věc je žít jako dědic - prakticky užívat to dědictví a to hlavně ve prospěch druhých. Naprostá většina křesťanů které jsem poznal a kteří věděli, že jsou dědicové Boží, že jim patří všechna zaslíbení a neustále to kolem sebe roztrubovali, vedli a vedou život žebráků. Nedovedou dávat své dědictví dál a rozdávat z jeho bohatství, protože to bohatství mají jen v hlavě a ne v srdci a v rukou. Až budu vidět nějaké ovoce Tvé víry, množinu lidí, které jsi přivedl k Ježíši, dary Ducha, které druhé obohatí, až lidé budou užívat dobré věci z toho dědictví, které jsi zdědil, tak budu Tvým slovům věřit, protože bude vidět, že jsi to dědictví skutečně obdržel a že není jen ve Tvé hlavě, nebo Tvé bibli. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DEREK PRINCE (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 18. květen 2015 @ 13:47:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak, tak. Jelikož úplně prvním ovocem Ducha v nás je.....LÁSKA K PRAVDĚ. Ale to všechno Ty dobře víš Bylino. Ve tvých komentářích je to dobře patrné. Kdo pravdu nemiluje, toho srdce Bůh zatvrdí. To je boží trest za odmítání pravdy, která je nám v Duchu nabízená neustále v každém okamžiku našeho žití. |
]
Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 09. květen 2015 @ 11:06:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Osobně to za malichernost nepovažuji. Naopak, tento příklad odhaluje vnitřní myšlenkový svět autora, to, z jakého zdroje čerpá. Jestli to autor neodvolal jako dočasné poblouznění, anebo někde jinde neuvedl na pravou míru, pak děkuji Mikaelovi, že tento příklad uvedl... |
]
Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Středa, 13. květen 2015 @ 21:33:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz | Další, co mi na něm vadí, je to, že nařizoval desátky jako povinnost uičedníka! To od Ducha Svatého určitě neměl...
|
]
Re: Re: Re: DEREK PRINCE - ZÁKLADY - VÍRA (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Středa, 13. květen 2015 @ 21:40:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz | "A to na něj nemáš nic lepšího, než takovou
malichernost? Já vím o daleko větším jeho bludu. Ale o co mi, jde, že
celé jeho základy jsou v pořádku. proto je tu předkládám."
Derek Prince nařizoval desátky učedníkům jako povinnost! To od Ducha Svatého určitě neměl! Takže jeho základy určitě v pořádku nejsou.
|
]
|
|
|
|