Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 514 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116490347
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Barva mrtvého.
Vloženo Pondělí, 18. květen 2015 @ 18:48:31 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Všiml jsem si jisté zajímavosti. Týká se ostatků mrtvých vystavovaných v kostelech k úctě věřícím. Tyto nechutné symboly "úcty" jsou symbolem smrti a marnosti. Práchnivý nebožtík ve skleněné vitríně není až tak vzácným jevem v římskokatolických modloslužebnách, ani morbidní líbání těchto relikvií smrti není žádnou výjimkou. Práchnivějící těla a rozpadající se kosti poslední dobou nahrazuje krev, po myslivecky barva. A nyní se dostávám k jádru věci. Jak může někdo archivovat barvu mrtvého, když se ještě neví, zda se po jeho smrti stane "zázrak", a zda vůbec proběhne jeho beatifikace? Barva se snad odebírá preventivně? Co kdyby náhodou? Nebo pravděpodobnější bude, že je vše již za života "světce" rozhodnuté. Benedikt řekne JPII, neboj, po smrti tě prohlásím za svatého, nějaký "zázrak" vyrobíme, tamhle máš ampuli na barvu a pod lůžkem kakáč na ..... To budou relikvie pro II. cenovou skupinu.

Změna staletého způsobu uchovávání ostatků, a to, že se nyní preferuje barva mrtvého před práchnivějícím tělem ukazuje na jasný konec. Předmětem modloslužebné úcty již není prach, ale barva mrtvého. Tím dosahuje babylonské rouhání svého vrcholu. Víte které biblické verše se na toto vztahují?
Myslivec



"Barva mrtvého." | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 24. květen 2015 @ 15:36:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatý Jan Pavel II. žil jako svatý a byl svatý dřív než se stal papežem a když odešel k Bohu tak byl provolán za svatého lidem. Všichni jsme si přáli aby byl svatořečen hned a volali santo subito. Relikvie jeho krve pocházejí z té kterou mu odebrali lékaři kvůli operacím. Existují relikvie Kristovy krve. Svatý grál, nesešívaná tunika a pohřební plátna. Krev mučedníků najdeme ve hrobech v katakombách. Zachycenou v nádobách nebo na látkách. Když tomu mohli jejich přátelé zabránit tak nenechali vytéct na zem ani kapku.



Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 18. květen 2015 @ 19:26:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...copak ostatky... ale horšie je to s ,,kristovou krvou,, (rozumej víno pri eucharistii)... tá nemôže byť vystavená vo vitrínke spolu s chlebom (rozumej skutočným kristovým telom)... víno má tendenciu skysnúť po niekoľkých dňoch a je to trapas ak sa ,,kristus pokazí,,... lenže rímske magistérium s učiteľským úradom cirkvi ako zvyčajne aj tento nedostatok bravúrne vyriešil... zakázali piť víno a nič sa už neskysne... a tak dnes sa môžeš v rímskom kostole klaňať iba oplatke a niekoľkým kostiam...

taká relikvia sa časom rozpadne, ale náhrada sa vždy nájde v podobe zaručených troch hláv Jána Krsťiteľa, alebo niekoľko ton dreva s Kristovho kríža či dve Tatrovky klincov z ukrižovania...

ivanp



Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 18. květen 2015 @ 20:00:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano.
A nyní se jako odpověď vyrojí komentáře o tom, jak se někdy "zázračně" promění víno na opravdovou krev. A to v nekrvavé oběti! A tato krev se pak uchovává jako "přesvatá" relikvie. Novodobé uchovávání krve mrtvých, si přímo vynucuje další takové "zázraky". A právě v tom je ta modloslužebná spojitost. Brzy se v rámci uchovávaní krve hodně změní. Je to nyní něco zcela nového, a má to vazbu na pradávné modloslužebné rituály. 


]


Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Středa, 20. květen 2015 @ 13:58:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zvyk uchovávat ostatky světců nevznikl jako symbol smrti a zmaru, jak se Myslivec domnívá, ale přesně naopak: právě víra ve vzkříšení stojí v jádru celé věci. Už raná církev, když konala své bohoslužby na hřbitovech či v katakombách, jednala tak z důvodu, že až znovu Ježíš přijde ve slávě a zavolá zemřelé do života, bude žijící církev obklopena věrnými ve víře, kteří pro Krista zemřeli. Církev není společenstvím jenom těch, kteří žijí v naší přítomnosti, ale společenstvím všech křesťanů po celý čas lidstva. Proto tak jako máme úctu k žijícím lidem a především k těm, kteří ve své víře vynikají, tak si ctíme všech, kteří svým životem a smrtí dosvědčovali víru v Krista. Z toho jasně vyplývá, že uchovávání ostatků svatých v kostelích znamená prohloubení společenství s těmi, kteří již svou víru dosvědčili a společné očekávání vzkříšení.

S pozdravem
Martin



Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 20. květen 2015 @ 14:50:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,právě víra ve vzkříšení stojí v jádru celé věci.,,... 
jadrom celej veci je falošné uctievanie ľudí vyplývajúce z  nebiblického kastovania na ,,svatých,, a ,,blahoslavených,, ... keďže sa k zosnulým rímsky katolíci modlia a ich uctievajú, tak potom kosti týchto zosnulých sú mystické talizmany ktoré treba uctievať...
a okrem toho naše telá sa rozpadnú v prach a preto dostaneme iné, nové telá podobné ako mal aj Kristus po vzkriesení... uctievať suché kosti o ktoré nemá Boh záujem je dosť blbé...

ivanp


]


Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 25. květen 2015 @ 14:39:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
nejprve, aby nedošlo k mýlce, musíme si v krátkosti něco říci o uctívání. V češtině máme jen podobné pojmy pro úctu a uctívání. Proto někdy může dojít k záměně mezi těmito projevy. Teologie má řecký pojem "latria" pro uctívání, které náleží pouze Bohu. Ve svém významu znamená "klanění se" a je to výraz pro nejvyšší možný způsob úcty. Tedy to, čemu říkáme uctívání. Tento projev přináleží POUZE BOHU. Řecký pojem pro akt "úcty" je "dulia" a tato se projevuje lidem. Úctu k lidem máme ze dvou důvodu. Nejprve z antropologického hlediska, kdy nejsme egoističtí tvorové, ale vcházíme do vztahu k druhým lidem, a na základě stejného lidství k ním máme úctu. Takto je to myšleno v nenáboženském smyslu. V teologii úcta k lidem plyne a) z úcty k stvořiteli, který stvořil člověka a tak, když ctíme jeho, musíme si ctít i jeho výtvorů; b) Bůh v dějinách spásy spolupracuje s člověkem a projevuje na něm svou moc. Lidé, kterým se dostalo této milosti, nazýváme světci (v řečtině "martyrés", což znamená "mučedníci, svědkové). Tak předmětem úcty k těmto lidem je nejprve Bůh, který se na nich projevil, a pak jejich příkladný náboženský život.

Cílem každého křesťana je stát se svatým - být spasen. Provolání někoho za svatého není kastování, ale cíl, ke kterému chceme všichni dojít. Instituce blahoslavených a svatých je pojistkou, aby lidé svévolně neprojevovali takovou úctu lidem, kteří si tuto poctu nezaslouží, neboť vedli hříšný a bezbožný život.

O původu ostatků jsem již psal, tak jen doplním, že pokud věříme ve vzkříšení z tělem, musí to být naše tělo. Lidé v minulosti věřili, že vzkříšené tělo bude jiné kvality než naše současné, ale problematika rozpadu ve smyslu fyzikálním nehrála pro ně žádnou roli, neboť neměli na to vzdělání.

Poslední poznámka: ostatky nejsou předmětem úcty, ale lidé. Je to stejné, jako když třeba v baroku bylo zvykem svým přátelům dávat na památku svou kadeř. Lidé je uchovávali jako památeční předmět svého přítele. Dnes si třeba dáváme fotografie, aby nám připomněli ty, které máme rádi.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 28. květen 2015 @ 11:05:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budu tě muset opravit a poučit.
N: Cílem každého křesťana je stát se svatým - být spasen.
M: Kristovci spasení jsou a budou v Kristu Ježíši našem Pánu 2000let! Dokonáno jest! Cílem římským modloslužebníků "křesťanů" je snaha o skutkovou spásu, snaha dosáhnout spásy vlastním přičiněním, snaha dosáhnout spásy modloslužebnými rituály, snaha si spásu kupovat.

Zapamatuj si Nitrame, že jediný kdo nám může navrátit svatost je Kristus, a my v pravdě Ducha víme, že je to Jeho cíl. Kristovým cílem je- obnovit hříšné lidstvo opět ke svatosti. Cílem nás hříšníků není ani nemůže být na vlastní spáse pracovat! Našim cílem, naší prací je již hotovou spasitelskou práci hříšnými skutky nemarnit!! Nikdo z nás hříšníků nemůže nic pro vlastní spásu udělat, co můžeme udělat je hotové spasitelské dílo nemarnit! Ve víře Kristově jsme spasení všichni, ve zlých skutcích spásu odmítáme. Každý hříšný skutek je duchovním aktem odmítnutí boží milosti. Odmítnutí neustále nabízené boží ruky, boží pomoci. U vás katolíků odmítnutí pro spoléhání se na vlastní samospasitelnou sílu, na vlastní záslužnost. Pro váš katolický duchovní handicap, je pro vás těžké přijmout ve víře Kristově 2000let starý fakt, že lidstvo je SPASENÉ. Řk investují velké úsilí do vlastní spásy, marně, snaží se o to, co je dávno hotové. Kdyby řk toto úsilí investovali do snahy hotovou spásu NEODMÍTAT, děly by se zázraky. Nebudeme souzení pro víru, někteří budou souzení pro zlé skutky, ve kterých hotovou a všem danou spásu- ODMÍTNULI! A jeden z těch zlých skutků je- snažit se samospasit. Co ti asi jednou Bůh řekne na tvou samospasitelnou snahu?

 Celý život Ti zdarma nabízím spásu, a ty ji ODMÍTÁŠ, a místo toho spoléháš na sebe, i když jsi přitom neměl, nemáš ani nebudeš mít jakoukoliv šanci sám sebe, svou vlastní silou, svým vlastním přičiněním- spasit.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 30. květen 2015 @ 11:05:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Myslivče,
jsem přesvědčen, že optimisticky řečeno, slučuješ několik skutečností dohromady tak, že už to není pravdou. Máš pravdu v tom, že spasitelské dílo Ježíše Krista bylo dokonáno. Máš pravdu i v tom, že spásu si nelze koupit, je darem. Stejně tak je pravdivé, že Božím cílem je spasit lidstvo. Ale už není pravdou, že já nebo ty jsme spásy dosáhli. Dosáhnout spásy je eschatologickým cílem. Tak o tom jasně mluví Písmo. Zde bych vzpomenul má oblíbená slova apoštola Pavla v 1K 9kapitole o běžcích na stadiónu, které krásně ilustrují to, o co se snažíme. Pavel vybral příklad závodníka právě proto, že ilustruje to, o co se křesťané snaží. Získat "věnec nepomíjitelný" - tedy spásu, věčný život, který je pro nás připraven. My jsme však na závodní dráze, běžíme, abychom vyhráli. A o to se snažíme. Ten, kdo si řekne, jsem spasen, nemusím běžet, nevyhraje. Nikdy se k cíli nedostane.

O tomto podobném mluvil před více jak sedmi sty lety Olomoucký biskup Robert (1201 - 1240) v jednom ze svých kázání, kde kritizoval takové křesťany, kteří "usnuli" v Boží milosti a domnívali se, že již nemusí pro spásu dělat nic. Jim biskup Robert řekl, že jsou líní a vyzval je slovy apoštola Pavla, aby se probudili ze spánku, neboť hodina je již blízko (srov. někde v Korintským, nemůžu si vzpomenout kde).

Zdá se mi, že onen problém, který zmiňoval biskup Robert, je to, co učíš. Ale až našesmrt se stane skutečným znovuzrozením do spásy (nyní jsme znovuzrozeni ke spáse). Teprve tehdy nám Kristus řekne, zdali jsme bojovali dobrý boj víry, či jako oněm družičkám v Ježíšově podobenství nám bude řečeno: "Já vás neznám". Do té doby jsme na stadiónu a běžíme, abychom získali odměnu.

To je to, co děláme. Nesnažíme se spasit sami, ale bojujeme, neboť "ďábel jako lev řvoucí obchází, aby hledal, koho by sežral. Nikdo z nás nemůže říct již jsem spasen, protože i přesto, že jsme pokřtěni v Kristu, stále inklinujeme ke hříchu a mnohdy mu podléháme a tehdy se znovu a znovu obracíme, a prosíme Ježíše Krista, aby nám odpustil. Proto se neustále cvičíme, abychom přemáhali pokušení ke hříchu, který nás odděluje od Krista.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. červen 2015 @ 09:03:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
O tomto podobném mluvil před více jak sedmi sty lety Olomoucký biskup Robert (1201 - 1240) v jednom ze svých kázání, kde kritizoval takové křesťany, kteří "usnuli" v Boží milosti a domnívali se, že již nemusí pro spásu dělat nic.

  Dobrý den, Martine.

  Lidé, kteří přijali Boží spasení a byli zachráněni neuvažují jako lidé v ŘKC nebo v jiných podobných náboženstvích. Už dříve vaši kolegové s těmito zvláštními myšlenkami o nečinnosti, lennosti, nicnedělání přicházeli, psal jsem jim tehdy článek "životní motivace".  

  To, že Bůh člověka spasí neznamená, že člověk je líný a nic nedělá, ale je to naopak: Tam, kde lidé přijmou Boží spasení je násobně více dobré činnosti než tam, kde se lidé snaží zachránit svými skutky sami sebe. Pokud je člověk Bohem zachráněn a nemusí se věnovat sám sobě a své záchraně má o to více času a prostoru věnovat se druhým. tento stav je možné dobře sledovat a porovnat od úrovně jednotlivých životů až po úroveň makroekonomickou.



 Ale až naše smrt se stane skutečným znovuzrozením do spásy (nyní jsme znovuzrozeni ke spáse). 

  Očekáváte tedy, že až smrt bude nějakou výraznou změnou? 

  Co přesně očekáváte od vlastní smrti, jakou změnu, jaký přerod očekáváte až nastane smrt? 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 08. červen 2015 @ 19:50:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Cizinče,
po přečtení odkazovaného článku nejspíše rozumím, v čem je mezi námi problém. V našem postoji vidíte nebezpečí v tom, že motivace pro mravné a zbožné chování tkví ve strachu z trestů a vlastního prospěchářství (pokud se mýlím tak mě prosím opravte). Podobně já a mě podobní vidíme nebezpečí ve vaší argumentaci v tom, že si křesťané mohou říci, že jsou již spasení a případné dobré skutky jsou jenom takový bonus, ale ne nutný.

Ale myslíme to takto? Asi ani jeden z nás. Domnívám se, že je dost pravděpodobné, že v Zásadě (a nejen na Liberecku :-)) vidíme problém stejně, ale díváme se na ně z jiného úhlu pohledu. Jeden je antropocentrický druhý theocentrický. Vaše strana by takto se soustředila na theocentrický pohled, kdy kdy ve věci spásy se sleduje Boží spásný akt, který byl dokonán a jako takový se zdarma nabízí každému, kdo ho chce přijmout. Tak nelze se zabývat skutky, ale sledovat jen Boží spásu. Na druhé straně v antropocentrickém vidění věci se zabýváme na člověka a jeho vztah k Bohu. V této úrovni je třeba mluvit o přijímáni spásy a jakým způsobem se to projevuje.

Theologie (tedy řeč o Bohu) musí zohledňovat oba aspekty, jinak vskutku hrozí nebezpečí se domnívat, že buď pouze ze skutků je možno dojít spásy, či pouze víra ve spásu dostačuje. Oba tyto přístupy jsou samozřejmě špatně. Dobře je však věřit v Boží milosrdenství a žít nejlépe jak dovedeme. Tedy nespoléhat pouze na sebe nebo nespoléhat pouze na milost.

Uvedu příklad: Nedávno jsem hovořil s jedním pracovníkem jedné polostátní firmy, který vykládal o tom, jak jeho pracovní doba se skládá především z grilování, spaní a chlastání. Ve skutečnosti on a jeho spolupracovníci nic moc nedělají a jejich produktivita je skoro nulová. Oni spoléhají na to, že je nikdo nekontroluje a pokud neudělají opravdu velký průšvih, tak budou pravidelně dostávat plat. Vypadá takto spása, kterou nabízí Bůh? Domnívám se, že ne, protože to by odporovalo Písmu, které nás neustále vybízí k větší píli v našem náboženském životě. Proto ve své rétorice spíše preferuji mluvit o našem jednání; jednak abych "neusnul na vavřínech", jednak kvůli zpětné vazbě.

Toto opravdu není vyčerpávající odpověď, ale jen střípek z celé problematiky. Nechci však zde psát dlouhý elaborát. Ještě krátce odpovím na Vaše otázky:

Očekávám, že bude smrt výraznou změnou? Ano, očekávám. Do smrti člověk bojuje. Může se obrátit k Bohu, nebo na něj zanevřít. Pokud se obrátí k Bohu, může se snažit žít podle jeho přikázání, nebo ne (přílišné spoléhání na milost). Každopádně ve smrti člověk skládá účty ze svého jednání (podobně jako v podobenství o hřivnách).

Vlastní smrt - očekávání, přerod: V první řadě doufám v Boží milost a odpuštění a tím ve spásu. Těším se v první řadě, až uvidím Boha tváří v tvář a že budu moci přebývat v jeho společenství. Nechci, aby to znělo jako nějaké "pobožné fráze", ale to je to, co očekávám od svého druhého života.

S pozdravem
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. červen 2015 @ 07:50:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V našem postoji vidíte nebezpečí v tom, že motivace pro mravné a zbožné chování tkví ve strachu z trestů a vlastního prospěchářství (pokud se mýlím tak mě prosím opravte). 

  Ten článek byl psán spíše jako dotaz. 

  Postoje, které píšete a které máte, jako například "dobré skutky jsou jako bonus", "spasení znamená lennost", "když je někdo spasen nemusí dělat dobré skutky" atd v desítkách dalších podob jsou z našeho pohledu velmi zvláštní. Neuvažoval jsem takto ani v ŘKC, neuvažuji takto ani jako křesťan. Mezi spasenými křesťany se pohybuji přes dvacet let a podobné postoje jsem mezi nimi nikdy neslyšel. V příspěvcích ŘK se tyto podivné postoje objevují stále dokola, znovu a znovu s železnou pravidelností, někde v ŘKC mají tedy zřejmě svůj zdroj. Proto se ptám z čeho takovéto vaše uvažování pochází a vysvětluji, že tak, jak uvažujete, neuvažují lidé, kteří jsou spasení. Namají ani pohled, který označujete za antropocentrický, ani ten, co označujete za teocentrický.


  Spíše máme pohled přirozený, logický, tak, jak nás učí situace a samo spasení: Jestliže nás Bůh spasil, zachránil, jestli položil život za nás, uděláme totéž pro něj. Což například znamená Ježíše poslouchat a pomáhat druhým. Jestliže jsme spasení a Bůh je s námi, má smysl bojovat, nebýt liný, měnit co je špatně, starat se o druhé a pomáhat jim. To jsem se snažil vysvětlit v článku. 


  Pokud někdo není spasený a má jako motivaci k mravnému chování alespoň strach z trestu, když už ne lásku, nepovažuji to za problém. Když už spasení nepřijal, tak ať alespoň neškodí.

  Naopak problém bývá pokud má někdo ke konání dobrých skutků sobeckou motivaci "abych se dostal do nebe", protože z tohoto motivu vznikají často hrozné věci. Říkáme takovému jednání "páchání dobrých skutků".


   Ke spasení vám mohu dát podobný příklad.

   Když jsem se stal křesťanem a Bůh mne zachránil, dostal jsem se asi po roce jako technik do polostátní firmy, ve které pracovní doba spočívala v hraní her, kouření, pití alkoholu a odpovídání na telefony ve stylu "teď vám nemůžeme pomoci, nejbližší volný termín je příští čtvrtek odpoledne", (jelikož je zrovna rozehraná bitka v Doomu). Tehdy jsem byl mladý a naivní, takže jsem na první telefonát odpověděl "Ano, podívám se na to, jaké je číslo vaší kanceláře?" došel tam a opravil to PC. Ta paní tehdy byla v šoku. To je spása, kterou nabízí Bůh: Dává do srdce způsob jednání, který je bez ohledu na to, co dělá svět. Není to ale pohled antropocentrický, jak by asi ŘK hned odpověděli "no vy si děláte zásluhy", křesťané za to do jisté míry "nemůžou", protože jejich jednání je přirozená reakce na to, co dává v srdci Bůh. Pro svět je pak spasení samozřejmě problém, v polostátní firmě jsem "kazil morálku" jen asi tři měsíce.

  Je to také jen střípek. Princip spásy je ten, že naráží na poměry ve světě a nepustí je dále, zastaví a promění.


Očekávám, že bude smrt výraznou změnou? Ano, očekávám. Do smrti člověk bojuje. Může se obrátit k Bohu, nebo na něj zanevřít. 

  K přerodu ve smrti: Myslíte, že po smrti tedy člověk už nemůže zanevřít na Boha? Že smrtí se stane s vámi nějaká změna, která vám tuhle možnost sebere, takže už jí nebudete mít? 




]


Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 17:21:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec se nic takového nedomnívá.
Vezmi Písmo a čti.
Prach jsi a v prach se obrátíš. Mrtvé tělo je již jen prach! Tělesný ostatek nikdy k životu nepovstane, je jako obilné zrno. Při vzkříšení dostaneme těla zcela NOVÁ. 
Práchnivějící tělo je SYMBOLEM marnosti a smrti. Uctívání prachu, tlejících tělesných ostatků je- morbidní, nechutné, odporné, hloupé. 

Je jen jeden který nás z marnosti smrti vysvobodil, je živý, je naší nadějí, je to Ježíš Kristus. Toho uctívej, a neuctívej tlející tělesné ostatky! 

Jak může někdo ctít živého Krista, a přitom zároveň uctívat tlející tělesné ostatky? Co to je za podivnou úctu? V co věříš? Věříš ve vzkříšení nebo ve smrt a marnost?
Tak podle toho si vyber, Koho, či co chceš uctívat. Zda prach, nebo život..


]


Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 19:04:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Martine, ale pokud se relikvie z jednoho člověka nachází na více místech, tak kdo mu bude blíž při vzkříšení? Na každém místě bude církev obklopena kouskem světce? To je přeci hloupost.
Prvotní církev se scházela v katakombách, protože tam bylo bezpečí, ne protože tam byly kosti a ostatky. Vždyť Bůh je Bohem  živých, ne ostatků! Čti Židům 12. kapitolu. My jsme obklopeni zástupem svědků, ale živých svědků, ne hromadou ostatků! Pokud někdo potřebuje k tomu, aby vnímal přítomnost svědků víry ostatky, no podle mne to je čistokrevný okultismus a není to z Boha!
Uctívání ostatků není prohloubení vztahu se svědky ani s Bohem, vždyť Pán je živý! Dokonce je živý i Pavel, i když nás nepředešel, tak on je živý. Není třeba  uctívat ani věci ani ostatky, ani mít k nim úctu, je potřeba milovat Boha, živého Boha, bratra, živého bratra...Pán s tebou Jirka
PS: ty opravdu prožíváš prohloubení vztahu s odvolanými bratřími, když jsou ostatky uchované v kostele? 


]


Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 22. květen 2015 @ 08:16:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta úcty plyne z toho, že člověk je Božím obrazem ve viditelném těle. 
Každé lidské tělo si tedy už jen kvůli Bohu zasluhuje úctu.

Svatí pak svým životem v Kristu zjevovali Boha ve viditelném světě věrněji, než lidé pokřivení hříchy. 

Z tohoto důvodu, pokud bych se setkal s ostatky apoštola Pavla, měl bych k nim větší úctu, než třeba k obyčejné hromadě kamení. To nyní mrtvé tělo je totiž stále Pavlem a i z pohledu člověka žijícího dosud v běhu času přece jednou bude vzkříšeno a bude znovu živým Pavlem! Člověk bez těla není úplným člověkem.

Každé i mrtvé lidské tělo je stále svým způsobem výjimečným Božím vlastnictvím a má v jeho plánu se světem svou důležitost.

Na druhé straně si uvědomuji, že apoštol Pavel je nyní už s Kristem v nebeské blaženosti a že už nyní je také jakýmsi nám zatím nepochopitelným způsobem "v těle". Protože člověk bez těla by nebyl úplným člověkem a neúplný člověk by nemohl prožívat nebeskou blaženost - cosi by mu stále ještě chybělo. A to je logický nesmysl. 


Proto bychom se neměli snažit promítat své představy člověka v běhu času od podmínek na věčnosti. Tělo duchovní je podobné Kristovu tělu oslavenému a má podobně jako Kristus schopnost bilokace (schopnost vyskytovat se na více místech v běhu času současně a v různém stavu) a také schopnost určité vnější proměny (vždyť ani apoštolové vzkříšeného Krista poznávali až srdcem nikoli očima). 

Viz učedníci jdoucí do Emauz nebo J 21,4-7.


O věcech po smrti toho totiž stále více nevíme, než víme.

Ale náznaky trvalé úcty k lidským ostatkům svatých máme už i ve Starém zákoně. Mrtvý po bitvě  byl vhozen do jámy, ve které se nacházely kosti proroka a když se jich jeho tělo dotklo, tento zabitý znovu ožil.

Ani kontinuálně přetrvávající úcta k ostatkům svatých v katolické církvi není bezúčelná, ale je stále doprovázena  množstvím zázraků uzdravení těla i obrácení srdce k Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 22. květen 2015 @ 11:55:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebyl jen první člověk k obrazu Božímu? Druhý byl zplozen Adamem k jeho obrazu. Nemluví proto P8n s Nikodémem o znovuzrození?


]


Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 22. květen 2015 @ 16:42:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, tvůj kreténismus nezná mezí.
Mrtvé "tělo", není tělem! Je to tělesný ostatek. Je to prach! Tělo může být pouze a jenom živé. Tělo oživuje Duch! Pokud z těla život odejde, není již tělo- tělem! JE PRACHEM!! A proto tleje, hnije, práchnivý. 
U vás katolických modloslužebníků je zcela běžné překrucování pojmu. A tys to nyní ukázkově předvedl. Abys obhájil svou morbidní a okultní úctu k práchnivým mrtvým ostatkům, vyjadřuješ se o prachu jako se jednalo o živá těla!! Takový ten zcela běžný Okomaglajz!  

Prach jsi a v prach se obrátíš! Víš kdo to řekl modloslužebníku? Nebo pro tebe to snad neplatí? Nebo ty snad jednou předstoupíš před Pána ve svém hnijícím těle ty hnuse! Cožpak nevíš, ty "znalče" písma že tělesný ostatek už k životu nikdy nepovstane?! Že při vzkříšení dostaneme těla NOVÁ!

Antikristův duch který tě ovládá Oko, ti vnutil uctívat symboly smrti a marnosti, mrtvá hnijící těla, práchnivějící nebožtíky ve skleněných truhlách, kosti, zčernalou krev mrtvých. Jaký symbol úcty- taková víra Oko. Máš víru věčné smrti. Uctíváš smrt.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 24. květen 2015 @ 16:10:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Mrtvé tělo že není tělem?? Jak 2,26! Ale o některých nesmyslech snad nemá cenu ani diskutovat...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 25. květen 2015 @ 16:46:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To sis demagogu vybral dost blbý verš. Mrtvé tělo sice chvíli ještě vypadá jako tělo, ale nemá jeho vlastnosti. A po nějakém čase se rozpadne a už není tělem. Je jen prachem, ze kterého bylo postaveno.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 25. květen 2015 @ 17:49:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj(te),jen podotknu, že člověk je prach, ačkoliv je i živý. Řekl bych, že člověk (také lidstvo jako celek) je Bohem zformovaný prach země v tělo (či v těla). To platí i o zvířatech (vše bylo stvořeno z prachu země). Prach jsi ... řekl Bůh Adamovi, Abraham o sobě řekl, že je prachem ... Mám tedy za to, že člověk ačkoliv je živý - stále je prachem (ze) země. Co se týče toho, že byl učiněn člověk v živou duši - stal se živou duší, a to je psáno i o zvířatech - že jsou živé duše, pak se tím, dle mého názoru naznačuje, že nám byl dán život z Boha. Apoštol Pavel psal o tom, že Bůh dává každému semeni jeho vlastní tělo.  Tedy život, který byl dán zvířatům není ten sám, jako ten, který byl dán člověčenstvu. Je život zvířectva a je život lidstva - a každý ten život má jiné tělo. Jiné tělo mají lišky jako vlci, jiné tělo mají koroptve a jiné orli (jen tak namátkou). Není tedy život jako život. Jsou různé formy - druhy života, ale veškerý život je nakonec z Boha. Život, který Bůh dává, také i odnímá. Bez života z Boha, veškeré stvoření umírá. I poté, co Adam s Evou zhřešili - nepřestali být živými dušemi, ačkoliv propadli smrti. Ale až po té, co zhřešili - přišlo prokletí smrti, jako odplata za hřích a člověku byl zamezen přístup ke stromu života, aby z něho nejedl, a nebyl živ na věky. Život je dar od Boha, a je nyní omezen. Bez života již není člověk živá duše, ale mrtvý (zformovaný) prach, co se bez života rozpadá, a navrací se do prachu země. A kvůli neposlušnosti člověka, byla prokleta stejně celá země.


]


Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 30. květen 2015 @ 11:37:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko,
na tvou otázku v P.S.: Ve svém důsledku jsem dost racionální člověk a obecně jsem nikdy neměl potřebu shromažďovat žádné upomínkové předměty ani si někde vystavovat fotografie svých blízkých. Ani v pubertě jsem si v pokoji nevylepoval plakáty svých oblíbených kapel. Takže ani v mé náboženské praxi věci příliš velkou roli nehrají. Ale na druhou stranu je toto dost smutné a o hodně se připravuji, protože tak se život stává příliš "virtuálním" - je jen v mysli. Uvedu příklad, jak to myslím: v práci i ve svém zájmu se zabývám středověkými rukopisy, ale dnes již máme řadu kodexů v digitální podobě, takže je může každý studovat v pohodlí domova na svém počítači, je to sice pohodlné, ale nic se nevyrovná tomu, když mám možnost otevřít skutečnou knihu a dotýkat se pergamenových listů a cítit vůni staré knihy.

Kdyby to nebylo normální, nemuseli bychom navštěvovat muzea či výstavy, stačilo by vidět pouze obrázky v knize či na internetu. Všichni lidé, ač si to přiznáme či ne, máme touhu vidět věci či lidi "naživo". Je to přirozené a stejně je pro lidi přirozené mít úctu k věcem, které patřili naším blízkým. Třeba já bych nikdy nevyhodil bibli po mém dědovi, protože je památkou na něho. Stejně tak když navštívím místo, kde jsou mí příbuzní pohřbeni, zajdu na hřbitov se podívat na hrob. To je přirozené. Proto i i ostatková praxe není ničím jiným než přirozenou praxi, kterou vidíme i v našem normálním životě.

Mezi sekulární a náboženskou praxi je však rozdíl. V náboženství nejsou věci bezúčelné, ale mají svůj teologický význam. Teologický nejen jako věda, ale především jako "slovo o Bohu". Již bylo psáno, že v ostatková praxe bez víry ve vzkříšení by byla jen uctíváním smrti a zmaru. Již bylo psáno o tom, že úcta ke svatým je založena na tom, že na těchto lidech se odrážela Boží sláva. A tak dále

Poslední věc k tomu, že se ostatky jsou rozděleny na více míst. To jak Bůh vzkřísí naše těla je tajemství, ale rozhodně pro Něj nebude problém si poradit i s tím, či čímkoli jiným.

Z pozdravem
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 30. květen 2015 @ 14:07:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpověď, víš já bratry vidím jako živé. Asi vycházím z toho, že Bůh je Bohem živých a ne mrtvých.
Pavel je již nyní u Pána a raduje se. Pro mne to není protimluv s e slovem, že mi živí nepředejdeme. Pro mne jde o dvě jednoduché časové osy, jedna je lidská a jedna je Boží. Lidská plyne, proto nepředejdeme, Boží "neplyne", proto se Pavel již raduje s Pánem a proto jej vidím jako živého a připomínat si jej jako mrtvého mi přijde nějak mimo. Tolik moje prožívání Pokoj tobě Jirka 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 30. květen 2015 @ 14:36:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
plně s tebou souhlasím a z této pozice se též dívám na ostatky. Křesťanské pojetí smrti je v lidském pohledu paradoxem, protože smrt je vlastně "zrozením do skutečného života" a ostatky jsou a) to, co dotyčný posobě zanechal, když odešel (tím myslím, že už není s námi) b) je zde silně zpřítomněna víra ve vzkříšení těla. Ve finále si myslím, že není nejdůležitější, jakou měrou je úcta k ostatkům svatých projevována, ale důležité je pochopit skutečný smysl této praxe a nevysmívat se lidem, pro které je to důležité.
S pozdravem Martin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 01. červen 2015 @ 14:03:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko, mám jen takovou reakci na to co píšeš o dvou časových liniích - Boží a lidské.

Je-li Boží časová linie taková, že vnímá některé v nebi a některé ještě na zemi, čím je omezena? Je-li lidská časová linie taková, že vnímá některé v nebi a některé ještě na zemi, čím je omezena? Zdají-li se ti obě otázky vlastně stejné, pak není to tím, že Boží linii vnímáme stále po lidsku? :o) Jestli tedy je Boží linie času, pak už i my jsme v nebi s těmi, které tady na zemi nevidíme, anebo oni jsou ještě zde na zemi s námi. Nebo ještě než se, kdo narodil, byl již v nebi nebo v "pekle".

Z logiky věci samozřejmě vyznívá jasně, že kdo při příchodu Páně budou naživu, nepředejdou ty, kdo zemřeli v Kristu - jsou-li již dnes v nebi. To dá rozum. :o)

Jen si říkám, proč ten Pavel Tesalonickým, jasně v tom kontextu nenapsal, že už v nebi, ti kdo zemřeli v Kristu, jsou. Proč takové kázání o vzkříšení z mrtvých - jsou-li již u Pána. Proč Pavel psal, že ty mrtvé Bůh přivede (k životu) spolu s Ním. Není Kristus nyní v nebi? Kam ho - Krista - tedy přivede? Na zem nebo do nebe? Je už v nebi přeci, pak sestoupí, a zase bude přiveden do nebe. Ale proč Kristus sestoupí sám? A jestli je přivede k životu spolu s Ním - není už Ježíš živý? - Jak rozumíš tomu, že Bůh přivede (budoucí čas, ne minulý) k životu zemřelé v Kristu spolu s Kristem, když víme, že Ježíš zemřel a vstal z mrtvých? Vůbec pak nerozumím tomu, proč bychom se měli apoštolovými slovy vzájemně povzbuzovat - tím, že mrtví v Kristu vstanou a spolu s námi budou uchváceni vstříc Pánu a pak být už navždy s Ním, když již v nebi jsou. Neměli se spíše živí Tesaloničtí rmoutit nad tím, že ještě nezemřeli a potěšovat se tím, že Pán přijde i pro ně, než že se rmoutili nad zemřelými v Kristu - a apoštol je potěšoval tím, že se nemusí rmoutit jako ti, kdo nevěří? Proč by psal o údělu vzkříšení těch, kdo v Kristu zemřeli. Neměli se spíše rmoutit sami nad sebou, že jsou zanecháni? O koho se to tedy Tesaloničtí obávali a nad kým se rmoutili?

Proč to ten Pavel neřekl jasně - nemůžete je předejít do nebe, protože už tam jsou - jen si musí přijít ještě pro těla, ačkoliv už tam bez nich jsou.

Promiň, jestli ti připadá, že to zlehčuji. Ale nějak mi vyvstává více otázek bez odpovědí, než že věřím, že oni byli prach, do prachu se navrátili a z prachu také povstanou. Proč si mám myslet, že když Ježíš zemřel a byl vzkříšen a teprve pak i s tělem vzat vzhůru do nebe, že u mne (nebo u těch, kdo v Kristu zemřeli) tomu bude (je) jinak?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 01. červen 2015 @ 17:18:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Tele, kdo jsem já abych mluvil o Boží časové rovině. Tvoje otázky se mi stejné nezdají, jsou odlišné, ale nevím jestli najdu správná slova.
Bůh je přece Bohem živých ne mrtvých. Mí bratři jsou již v nebi s Pánem, i když mne nepředejdou a vejdeme tam ve stejný okamžik, a já jsem přitom ještě zde na zemi, ne v nebi jak oni.
Mám asi problém, ale mně to nepřijde vůbec protiřečící, ani nelogické, mně to přijde tak nějak normální. Na hoře proměnění učedníci viděli Mojžíše i Eliáše. On je přeci Bohem živých, ne mrtvých.

Text v Tesalonickým chápu jako konkrétní reakci Pavla na trápení Tesalonických. Ale podle mne tam neřešil otázku jak to bude s tělem a kdy...ale rozčarování Tesalonických nad tím, že jim byl slíben věčný život a bratři umírají. Věřili nesprávně? Odpadli, když zemřeli? Kde je ten věčný život? Pavel jim vysvětluje, že tak to není, že bratři když zemřeli, tak jsou s Pánem a jejich osud je stejný jako bude náš, do doby příchodu Pána. Něco podobného řešil i Petr ve svých listech.
Nám se to dnes "machruje" my víme, že zde nejsou křesťané staří 2000let. Takže je nám jasné, že věčný život znamená něco jiného, než nikdy neprojít smrtí. Co Tesaloničtí? Neměli v tomto nevýhodu a když bratři začali umírat, tak jim Pavel objasnil, že to není chyba v plánu.

Mohu se v tom samozřejmě všem mýlit, ale zaslíbení Pána se naplní, to je důležité.

Pán s tebou

Jirka




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 01. červen 2015 @ 17:36:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko.

Vytáhnu z tvé odpovědi jen toto:
Bůh je přece Bohem živých ne mrtvých. Mí bratři jsou již v nebi s Pánem, i když mne nepředejdou a vejdeme tam ve stejný okamžik, a já jsem přitom ještě zde na zemi, ne v nebi jak oni.
Mám asi problém, ale mně to nepřijde vůbec protiřečící, ani nelogické, mně to přijde tak nějak normální. ....
.... Mohu se v tom samozřejmě všem mýlit, ale zaslíbení Pána se naplní, to je důležité.




Ano, důležité je zaslíbení Pána. Ačkoliv mě to sice nepřipadá logické a neprotiřečící si, nevadí. Správnost pochopení Písma člověka nespasí. Uvidíme až přijde ta doba, kdy se naplní náš čas či zaslíbení příchodu Páně. ;o)




Děkuji, také s tebou buď Pán Ježíš Kristus.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 01. červen 2015 @ 19:47:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, i tobě děkuji, 
jsem rád a potěšen, že jsou bratři, kterým rozdílnost poznání ve věcech budoucích či netýkajících se evangelia není překážkou. Poznání by nás nemělo dělit. Jiné evangelium ano, ale ne poznání. 
Pokoj tobě Jirka



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 01. červen 2015 @ 21:50:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to má být, bratři. Mám z vás radost.

Jenom se zeptám Tele, jak si vykládáš to, když Pavel říká, že by už radši odešel z tohoto světa a byl u Pána?

Také zatím marně hledám logické spojení všech výpovědí písma ohledně smrti a vzkříšení. Ale důležité je, že ač nevím jak to všechno bude, vím, že budu vzkříšen a budu žít navždy s Pánem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. červen 2015 @ 21:18:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Karle, ohledně tvého dotazu: … jak si vykládáš to, když Pavel říká, že by už radši odešel z tohoto světa a byl u Pána?  
Dá se říci, že jsou v Písmu dvě místa, kdy Pavel o tomto píše:

Fp1: 21  Vždyť žít pro mne znamená Kristus a zemřít zisk. 22Jestliže tedy mám žít dále v těle, znamená to pro mne užitek z práce a nevím, co bych zvolil. 23Přitahuje mě obojí: Mám touhu odejít a být s Kristem, což je mnohem, mnohem lepší; 24ale zůstat v těle je nutnější pro vás.

2.Kor5: 1  Víme totiž, že bude-li stan našeho pozemského přebývání zbořen, máme příbytek od Boha: ne lidskou rukou postavený, ale věčný dům v nebesích. 2Neboť v tomto stanu sténáme a toužíme si obléci ještě i náš příbytek, který pochází z nebe. 3 Kdybychom pak byli i svlečeni, nebudeme shledáni nahými. 4 Pokud jsme totiž v tomto stanu, sténáme a je nám těžko, neboť nechceme být svlečeni, nýbrž přioděni, aby to, co je smrtelné, bylo pohlceno životem. 5Ten, kdo nás právě k tomu připravil, je Bůh, který nám také dal Ducha jako závdavek. 6 Jsme tedy vždy plni důvěry a víme, že dokud máme domov v tomto těle, jsme vzdáleni od Pána. 7Neboť chodíme vírou, ne tím, co vidíme. 8 Jsme plni důvěry a raději chceme odejít z tohoto těla a přijít domů k Pánu. 9Proto se i horlivě snažíme, abychom se mu líbili, ať zůstáváme doma nebo odcházíme. 10Neboť my všichni se musíme objevit před soudnou stolicí Kristovou, aby každý přijal odplatu za to, co vykonal v těle, ať už to bylo dobré nebo zlé.  
Odpovědí ti buď, že si to vykládám tak, jak čtu. Pavel psal o své (i druhých!) touze odejít z pozemského těla. Přitahovalo ho však obojí, jak odejít, což by bylo lepší pro něj; tak zůstat, což bylo podle něj lepší pro druhé a zároveň by tak získal další možnost užitku z práce pro Krista. V těle, ve kterém zde žil, sténal a toužil si přes něj obléci ještě to jiné. To dočasné tělo nazývá stanem, který bude zbořen; to druhé nazývá věčným (trvalým) domem. Tak se dá říci, že jeho tehdejší život v těle měl za dočasný a také i své tělo; a že toužil po životě ve věčném příbytku. Avšak dokud byl zde, bylo mu těžké být svlečen ze svého dočasného těla, ale spíše přioděn, aby nebyl nahý. Tak raději by chtěl být ještě přes ten dočasný „příbytek“ přioděn tím „příbytkem“ věčným, protože pak, kdyby svlékl ze sebe ten dočasný, nebyl by shledán už nahý. Sténal proto, že nechtěl být svlečen z dočasného příbytku smrti, ale aby ten smrtelný příbytek byl pohlcen životem (věčným příbytkem). Avšak protože dostal ujištění Ducha a chodil vírou, a nikoli tím, co viděl, byl pln důvěry v Boha. Také věděl, že pokud je v tomto těle, je od Pána daleko - a proto toužil raději v té důvěře už odejít z těla a přijít domů k Pánu.  Ačkoliv Pavel napsal, že už nyní touží odejít (z těla) a být s Kristem, byl si vědom toho, že přijme odplatu za to, co v tom pozemském těle vykonal, a proto se Pánu chtěl líbit tak, jak je v těle, a i tehdy, když bude k Pánu z těla odcházet. Myslím, že měl na mysli oděv z toho, co v těle vykonal. Přesto vše Pavel nezmiňuje, že se tak stane ihned po smrti těla.  
Tohle je jen můj myšlenkový přepis. Možná se v něm zase ztratíš, ale pro mne je důležité, že jsem to napsal. Zjednodušeně svými slovy: Toužíme všichni snad, kdo věříme, už abychom byli už s Pánem. Ale nechceme zemřít, ale spíše být proměněni a žít na věky. Protože však Bohu důvěřuje a víme, že smrtí jen získáme a budeme s Pánem, kterého milujeme, raději chceme umřít.  
 Takto podobně (o tělu) Pavel vlastně psal i o příchodu Páně (1.Kor15), že ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejprve (z mrtvých) jako neporušitelní a ti, kdo budou ještě naživu, budou proměněni. Proměnu vlastně nazývá oděním těla smrtelného do „oděvu“ nesmrtelnosti; a těla porušitelného do „oděvu“ neporušitelnosti. Tělo mrtvé podléhá porušitelnosti, ale vzkříšeno k životu bude neporušitelné; a tělo smrtelné (ač ještě živé) oblečeno bude do nesmrtelnosti. A zde zapotřebí porozumět Pavlovu obrazu (popíšu vlastními slovy): Je to podobně jako s rostlinou. My žijící jsme semeny. To když zasejeme, umře – poruší se. Když však ožije, vyroste z něho rostlina dávající život. To semeno se stalo živou duší – mělo v sobě život, ta rostlinka však již život produkuje. A to semeno bylo druhu té rostliny. Semeno je přirovnáno k pozemskému (duševnímu) tělu, rostlinka pak k duchovnímu. Také uváděl, že jiná je sláva těl pozemských a jiná nebeských. Pavel pravděpodobně stále nosil v sobě tento obraz, ač jej přirovnával k rostlinstvu či zvířectvu atd., nebo k příbytku. Každý tvor je jako semeno, které má své tělo (do kterého je oděno). Tak je to s námi. Jsme semeny – ty, já – lidé oděni do lidského smrtelného (a porušitelného) těla pozemského. Ty i já, však při vzkříšení z mrtvých oděni budeme do lidského těla duchovního nebeského.  
Podobný obraz lze vidět už na začátku bible. V příběhu o stvoření člověka a jeho hříchu. Adam i Eva byli nazí, ale nestyděli se. Když propadli neposlušnosti, zjistili, že jsou nazí a styděli se. Aby zakryli svou nahotu, pořídili si oděv pro své tělo, který si vyrobili z (palmového) listí (vlastní skutek ochrany). Ale ani tak je to nezbavilo strachu a pocitu nahoty. Důvěra v Boha byla podlomena. Člověk se Boha začal bát. Nakonec po soudu, při kterém byl člověk přikryt jen listím - svými skutky, Bůh přioděl člověka oděvem, který učinil On ze zabitého zvířete (odkaz také ke Kristu – Kristovy skutky, Tělo Krista, příbytek neučiněný lidskýma rukama) a oděl ho. Díky Bohu, že víme, že nás oděje do skutků Kristových a do Jeho těla.  
Ale ty se samozřejmě ptáš spíše na to, jestli Pavel očekával, že po smrti bude už v nebi. No a zde musím říci, že přesně ani nechci vědět. Rozhodně měl ale Pavel důvěru, že až přijde domů k Pánu, nebude shledán nahý. Důležitější je pro mne ale, zda to, v co člověk věří, v podstatných věcech o Bohu a spáse (nikoliv proti Písmu), jeho víru povzbuzuje a posiluje. Nicméně je zapotřebí společně vidět všechny Pavlovy myšlenky, poskytoval-li nám obraz celkový (mám za to), a ne jednotlivá podobenství.  
Vždy kladu těm, kdo říkají, že jsme duše žijící v těle, či duchová duše (nesmrtelná), otázku: Písmo přeci mluví o tom, že máme ducha, máme duši a máme tělo. Tak, kdo jsem tedy JÁ? A proč písmo mluví o věřících, že jejich život je ukryt v Bohu s Kristem, a že až Kristus se zjeví – náš život, tehdy i my se s ním zjevíme v Jeho slávě. Kdo jsem JÁ? A mám za to, že jsem člověk – jednotlivec JÁ – člověk Petr. Ale i ty jsi (tvé) JÁ. A v čím se lišíme? Můj duch, má duše i mé tělo není tvé, ale mé a naopak. A přesto je i tvůj duch, tvá duše a tvé tělo – lidskými, jako ty mé. Tedy TY a JÁ jsme MY – člověk. Tak Bůh stvořil člověka jako muže a ženu – MY (JÁ+JÁ) v jednom těle. Pak stvořil Evu z Adama. MY, bylo rozděleno do dvou těl. Avšak při jejich spojení rodí se nové JÁ v jednom těle z těch dvou MY. Tak věřím, že je to také s námi, kdo v Krista věříme. Ač je nás mnoho JÁ, jedno jsme MY v Kristu a jeden Kristus v nás. A až bude Kristu Bohem všechno podřízeno, podřídí se On Bohu, a Bůh bude všechno ve všem.  
Po smrti není konec se vším, je konec s člověkem. Neumírá jen tělo, ale i duše a duch. Ale i přesto vše – je nemyslitelné vzkřísit k životu něco, co už neexistuje. Absolutní zánik není – člověk je prach a navrací se do prachu, vrací se do země, ze které byl vzat. JÁ – ten prach navrací se do země – a tělo z prachu rozpadne se. Ale jestli země trvá, tedy i člověk. A věřím, že podobně je to se zvířaty. Ačkoliv mnohá vyhynula – dokud trvá země, trvá i naděje, že mohou být oživena.  Avšak vše je z Boha - země i nebe a vše, co je v nebi i na zemi. A tak zárukou všeho života je Věčný Bůh.  Pohleď: Co je staré, pominulo, hle, je tu nové! A můj život je skryt s Kristem v Bohu. Kristus je můj život!  
Karle, téměř vše, co jsem zde napsal, jsou obrazy, nedůležité pro spásu, ale mou víru posilující a upevňující. Netrvám na nich. Ale k čemu jsem zatím dospěl, držím. Mýlím-li se, i to mi Bůh dá poznat.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 03. červen 2015 @ 21:49:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpověď. Vzal jsi to teda z gruntu! :)


]


Re: Re: Re: Re: Barva mrtvého. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. červen 2015 @ 09:10:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Dobrý den, Martine.

  Psal jste, že jste se dostal k dokumentům ze 13. století. Máte trochu přehled o tom, zda jsou či budou k dispozici ještě starší dokumenty, speciálně z 9. a 10. století?


]


Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy