Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429544, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466070
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Dialog katolické církve s letničními sbory
Vloženo Pondělí, 20. červenec 2015 @ 18:25:25 CEST Vložil: Tomas

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Vatikán. V Římě se dnes skončila další etapa dialogu katolické církve s letničními hnutími na téma charismat v církvi. Katolickou stranu vedl mons. Michael F. Burbidge, biskup z Raleigh (USA) a letniční sbory pastor Cecil M. Robeck (USA). Obsah rozhovorů přiblížil Vatikánskému rozhlasu sekretář Papežské rady pro podporu jednoty křesťanů, mons. Brian Farrell:



„Je to pokračování dialogu, který je veden bezmála třicet let. Tentokrát byla na pořadu otázka významu a role charismat v životě církve. Byl to dialog velice zajímavý, přímý a také plodný. Stojíme těsně před vydáním závěrečného dokumentu, který shrne pět posledních let. Pro nás katolíky je zásadní věcí, abychom tento fenomén letniční zkušenosti lépe pochopili, což není snadné, a odtud pak přešli ke vzájemnému respektu a porozumění ve snaze o intenzivnější spolupráci.“

Jaké jsou hlavní charakteristiky letniční spirituality?

„Je to především smysl pro přítomnost a přímé působení Boží v životě jednotlivce. To je zřejmé v jejich způsobu modlitby a chápání vnuknutí, která řídí život křesťana. Potom je to smysl pro misie, to znamená povinnost stále hlásat evangelní poselství, což plyne z jejich velmi hlubokého vnímání toho, že bez Krista není spásy.“

Zdá se, že počet letničních sborů ve světě roste a roste také počet stoupenců charismatické obnovy v katolické církvi…

„Myslím, že to je dáno tím, že lidé dnes touží po opravdové spiritualitě, která by překonala intelektuální křesťanství redukující všechno na víru v obsah nauky, kterou je třeba přijmout anebo odmítnout. Dnešní člověk má spíše zapotřebí zakusit Boží přítomnost a milost v konkrétním životě a to letniční i katoličtí charismatici velmi živě vnímají a také předávají svojí radostí a smyslem pro společenství.“

Kam zapadá dialog s letničními z hlediska širší perspektivy dialogu s protestanty?

„Je třeba rozlišovat dva typy světa, se kterým vedeme dialog, tedy svět historických církví, se kterými máme mnoho společných prvků a sdílíme s nimi dějiny, a potom celý tento ostatní svět letničních, charismatiků, který je novou vitální formou autentického a konkrétního života evangelia. Jsou to dva způsoby vedení dialogu, protože mají odlišné základy a odlišné společné prvky.“

Tolik sekretář Papežské rady pro podporu jednoty křesťanů o dialogu s letničními, mons. Brian Farell.



"Dialog katolické církve s letničními sbory" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 21. červenec 2015 @ 10:02:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, třes se, budeš muset přehodnocovat své vztahy k těm, kteří s Bohem něco prožívají a Ty to nazýváš šálením smyslů, virtualitou a nebo špatným vyhodnocením.



Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 21. červenec 2015 @ 11:48:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle,
zase zde srdnatě bojuješ proti jakémusi "virtuálnímu okovi", kterého máš ve svojí hlavě a podsouváš mu myšlenky, které by mne ve skutečnosti ani nenapadly.


Mé názory jsou zcela opačné.

Věřím, že každý člověk může s Bohem prožívat vztah.
Ať je jak chce "pravověrný", nebo ať je jak chce velký heretik.

Když ubožák zavolá, Hospodin slyší. On slyší vždy.
Ale do dialogu vstupuje tehdy, když v člověku není pýcha ale pokora, plynoucí třeba i z beznaděje, z touhy. A proto neupírám dialog s Bohem nikomu, ani tobě, ani Toníkovi, ani nikomu jinému.


Něco úplně jiného je, když zde budeme probírat pravdy víry a někdo z vás začne třeba tvrdit, že se znovuzrodil jinak než ve křtu. Třeba jenom tak "duchovně".  Tak s tím souhlasit prostě nemohu, protože Ježíšovo učení je jiné (J 3,5).

I v katolické církvi se mluví jazyky, i v katolické církvi probíhá charismatická obnova.

Ale běda, když někdo průvodní jevy moci Ducha  vymění za svůj konečný cíl!

Nejsem si jist, zda mi správně porozumíš.


]


Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 21. červenec 2015 @ 14:39:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, a četl jsi Kristova slova dokonce, nebo jen po tu vodu?
Jan 3:5
Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího.

Oko:
Něco úplně jiného je, když zde budeme probírat pravdy víry a někdo z vás začne třeba tvrdit, že se znovuzrodil jinak než ve křtu. Třeba jenom tak "duchovně".  Tak s tím souhlasit prostě nemohu, protože Ježíšovo učení je jiné (J 3,5).

Myslivec:
Oko, ta tvoje kouzelná voda, tě v Duchu neznovuzrodí. Voda tu moc nemá. Duch ano. Byl jsi pocákaný kouzelnou vodou, černokněžník nad tebou pronesl zaklínadlo, římská nevěstka, rodiče a kmotři se lživě zaručili za božský dar víry, který ti dát nemohou! A ty o tom svém pocákání dodnes víš velké kulové, jelikož si na nic nepamatuješ. Nemáš ani tu vzpomínku na tento okamžik! Máš stranickou legitimaci, ve které stojí že jsi byl "pokřtěný" jako nevědomé dítě, a Krista jsi přitom nevyznal. 
Oko, vždy když se v diskusi bavíš o duchovnu, vždy se bavíš o tobě neznámé oblasti, jelikož opakovaně používáš slovní obraty jako "jaksi duchovně", nyní jsi použil jenom tak "duchovně".

Není na čase abys konečně přiznal, že duchovní svět prostě nevnímáš, že bys ho vnímat chtěl, ale zatím k tomu potřebuješ lidské zporostředkovatele, prostředníky.

A to je ten katastrofický výsledek tvého "křtu". V tom je ten satanský podvod. Stále někdo stojí mezi tebou a Bohem. Kmotři a rodiče slibující při "křtu" nemožné. Vlk v rouše beránčím slibující při biřmování Ducha, kterého dodnes nemáš. Oplatek který stojí mezi tebou a chlebem živým, papežský antikrist, který stojí mezi tebou a Bohem.




]


Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 21. červenec 2015 @ 17:06:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem si jist, zda mi správně porozumíš.

Stando, já Ti rozumím správně, vím co myslíš a jak myslíš. A vím také, jakými slovy jsi Ty reagoval na mé svědectví o tom, co mi dal Bůh zažít.
Ale Ty nerozumíš a ani nechceš rozumět mě. Proto zde stále srdnatě máváš jedním špatně pochopeným veršem. A vím proč to také děláš, celé to Tvé dosavadní prázdné náboženství by se Ti zhroutilo jako domeček z karet. A to Ty se svým charakterem, který, jak jsem měl možnost důkladně poznat, nepřipustí žádný Tvůj omyl, prostě nemůžeš dopustit.


]


Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 22. červenec 2015 @ 10:03:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže můj Pán hovoří o nutnosti se znovuzrodit z vody a z Ducha, nemohu z toho prostě nic vynechat. Ani tu vodu, ani toho Ducha svatého.

Obojí musí být přítomno.

Nejsem to já, kdo tento verš pokřiveně chápe.

Ty toto, navzdory elementární logice, popíráš.

Argumentuješ jakousi svojí životní zkušeností. Tu ti já neberu, ale zmýlil ses v tom, že jsi ji nepojmenoval správně.


Odpuštění hříchů ve křtu není pocit, nelze poznat pocitem; je to dílo Boha, zde koná Bůh. Je to Boží dílo slásy, Boží dílo nového narození z Boha.  A Bůh určil viditelné znamení tohoto narození - vodu křtu.

Je to proto, že lidské smysly jsou klamavé. Člověk si dokáže klidně vsugerovat, že "něco" prožil a že mu přitom Bůh hříchy odpustil..

Že něco prožil a nazve to "znovuzrozením".

Ale křesťanství nestojí na pocitech a na pouhém vnitřním přesvědčení. Stojí na viditelných znameních milosti, na autoritě církve s mocí svazovat a rozvazovat a na Božím slově.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. červenec 2015 @ 11:25:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko tvrdí:
Křest není přece magie, která jednání člověka zázračně změní
Pořád tohle mylné přesvědčení z podvědomí  některých z vás čiší.

Oko také tvrdí :
je to dílo Boha, zde koná Bůh. Je to Boží dílo slásy, Boží dílo nového narození z Boha.  A Bůh určil viditelné znamení tohoto narození - vodu křtu.




Okova marxistická dialektika :

A to dílo Boha, Boží dílo spásy, Boží dílo nového narození z Boha, nijak jednání člověka zázračně nezmění  :-)


Oko, ten váš bůh je dost pofiderní .   Nemá moc člověka změnit, jeho dílo je tedy pouze virtuální. V realném životě k ničemu.



Ale jinak máš oko pravdu v tom, že voda křtu není prostředkem nového narození, ale veřejným potvrzením, znamením nového narození.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 22. červenec 2015 @ 13:27:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přes veškerou slovní gymnastiku pořád tvrdíš cosi jiného, než tvrdí Kristus.

1.)  Kristus říká, že člověk se musí znovuzrodit z vody a z Ducha (J 3,5) a ustanovuje k učinění svých učedníků křest (Mt 28,19).

Křesťanské učení dále říká, že i tělo člověka má svoji účast na znovuzrození - že i tělo znovuzrozeného člověka  se stává chrámem Ducha svatého.


2.)  Ty říkáš, že člověk se znovuzrodí jaksi "duchovně", neviditelně - podle mě virtuálně.

A tato skutečnost, že se člověk znovuzrodil, je pak veřejně potvrzena vodou křtu.

A co kdyby takto vodou potvrzena nebyla? Byl by takový člověk "veřejně nepotvrzený"  nějak "méně" znovuzrozen? Bylo by jeho tělo také chrámem Ducha svatého?


A nevadí ti ani, že je toto jiné evangelium, než to Kristovo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 22. červenec 2015 @ 21:33:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

2.)  Ty říkáš, že člověk se znovuzrodí jaksi "duchovně", neviditelně - podle mě virtuálně.

Jestli je něco skutečně virtuálního, neuskutečněného, tak je to obléknutí Krista ve křtu mimina. Na Tobě, ani na mnohých jiných katolících není nikde vidět, že by jste oblékli Krista, že by jste měli jeho život v sobě.
Kdežto, když já jsem odevzdal vědomě svůj život Pánu, tak se stala okamžitá změna mého myšlení a konání, kterou viděli všichni lidé, co mě znali. To nebyla žádná virtualita, jako to vaše neviditelné  a lživé oblékání Krista ve křtu miminka. Takže mé znovuzrození nebyla jen nějaká teorie vyčtená z Bible jako to vaše obléknutí Krista, ale viditelná, slyšitelná a hmatatelná proměna člověka způsobená novým narozením Kristova Ducha ve mě. Jestli se tedy někdo pohybuje jen v teoretické a virtuální rovině ta jsi to Ty. Ty nemáš žádné svědectví o skutečném a viditelném jednání Boha s Tebou a chceš ve své pýše posuzovat to, co jiní skutečně zažili.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. červenec 2015 @ 10:50:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Na Tobě, ani na mnohých jiných katolících není nikde vidět, že by jste oblékli Krista, že by jste měli jeho život v sobě."...


Karle.
"Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, když budete mít lásku jedni k druhým."  - (J 13,35).

Opravdu se cítíš být v lásce o tolik dokonalejší, než já?
Vždyť mě téměř neznáš.

Nehodlám se ale s tebou měřit, kdo z nás je lepším Kristovým učedníkem.
Mýmj soudcem je Kristus s já doufám v jeho lásku a milosrdenství. Určitě je budu moc potřebovat.

Zatím zde řešíme spíš docela elementární obecné znalosti o víře.

A na základě Božího slova já tvrdím, že dílo znovuzrození v člověku koná Bůh a Bůh koná docela klidně i neviditelně.  Takže tvá argumentace  "změna mého myšlení a konání, kterou viděli všichni lidé, co mě znali." - je hodně vachrlatá. Není absolutně žádným důkazem o ničem. To nejdůležitější v životě člověka očima neuvidíš.
Je snad početí nového člověka očím nějak viditelné?

Projeví se přece jako "viditelný argument" až za devět měsíců!

To, co to já ti tedy vytýkám, je tvoje lhostejnost k Božímu slovu, ignorace Božího slova (ignorace vody nutné ke znovuzrození).  A takovýto člověk, který ignoruje části Písma, má k Bohu daleko. Ať se chválí že žije zbožným životem jak chce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 23. červenec 2015 @ 12:14:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A takovýto člověk, který ignoruje části Písma, má k Bohu daleko.

No Stando, nevím kdo z nás ignoruje podstatné části Písma a točí se vždy jen na jednom vytrženém a tudíž špatně pochopeném, verši.
Mám Ti třeba připomenout, že absolutně nebereš vážně Ježíšovo napomenutí, abychom nikoho nenazývali otcem, mistrem a učitelem?

 Ať se chválí že žije zbožným životem jak chce.

Já se Stando nechválím, já vydávám svědectví o tom, co se mnou udělal Bůh. Já totiž nemám Tvé smýšlení, že své zbožnosti jsem dosáhl vlastními silami. Pro mě to byla nezasloužená milost a dar a já se svými silami jsem s tím neměl nic společného, než to že jsem ten dar neodmítl.

Je snad početí nového člověka očím nějak viditelné?

Pleteš si početí s narozením. Narození je dost viditelné i slyšitelné i hmatatelné. Ježíš nikde neříkal, že se máme znovupočít z vody a z Ducha.

Víš, to že jsi nikdy neviděl, co udělá s člověkem znovuzrození, je tím, že v té Tvé společnosti se pohybuješ jen mezi lidmi kteří prožili stejné virtuální obléknutí Krista jako Ty. Jste obětí velkého katolického podvodu a dokud ho neopustíte nikdy nepoznáte jaké  to je, když vstoupí do lidského srdce svatý Bůh. Vy znáte jen vaše lživé poučky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. červenec 2015 @ 10:29:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Pro mě to byla nezasloužená milost a dar a já se svými silami jsem s tím neměl nic společného, než to že jsem ten dar neodmítl."...


Ani v tomto nemáme stejnou zkušenost.
Já vím, že skutečně přijmout takový Boží dar vyžaduje od člověka nejen jeho svobodné rozhodnutí, ale také značný díl námahy a obtíží. Krev a pot! Vždyť je to volba cesty úzké a strmé!
Bůh nám sice dává dar, ale od člověka přijetí takového daru vyžaduje sáhnout si kolikrát až na dno svých sil.
Nikoli tedy, že moje síly s přijetím daru  nemají nic společného, ale Bůh naopak ode mne vyžaduje maximální nasazení sil, maximální zapojení, aktivní spolupráci.

To je zase moje zkušenost a o tomto mi svědčí Bůh, kterého mám ve svém srdci.
A to nikoli virtuálně!.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. červenec 2015 @ 10:44:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pleteš si početí s narozením. Narození je dost viditelné i slyšitelné i hmatatelné. Ježíš nikde neříkal, že se máme znovupočít z vody a z Ducha."...


A ty ses dokázal narodit bez početí?

Zkus se zamyslet, nad tím, co jsem ti tvrdil doopravdy: Bůh pracuje často ve skrytosti a dílo je znatelné až dozraje čas. Jako příklad jsem uvedl početí člověka.



Co vás sektáře spojuje napříč denominačním spektrem:
Vy všichni tvrdíte, že si vás Bůh mezi ostatními lidmi vybral a že si vás změnil. Že vy na tom nemáte žádnou zásluhu, jenom jste souhlasili. Ale souhlasili jste pochopitelně proto, že vám Bůh už změnil vaše myšlení.
A že nyní jste už spaseni a bez jakýchkoli pochyb po smrti přijdete do nebe.

A všechno, čím nyní v životě naplňujete Boží plán, je Boží zásluhou a vy na tom nemáte nejmenší podíl. Jen jste kdysi souhlasili.


Zapomněl jsem na něco?


Ale to je uzavřená smyčka!  Co bylo dřív, vejce, nebo slepice?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbor (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 24. červenec 2015 @ 22:01:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy všichni tvrdíte, že si vás Bůh mezi ostatními lidmi vybral a že si vás změnil. Že vy na tom nemáte žádnou zásluhu, jenom jste souhlasili. Ale souhlasili jste pochopitelně proto, že vám Bůh už změnil vaše myšlení.
A že nyní jste už spaseni a bez jakýchkoli pochyb po smrti přijdete do nebe. 


Asi si mě s někým pleteš. Já jsem nikdy netvrdil, že nemohu za žádných okolností přijít o spásu. Ale vím, že nebudu spasen ze svých skutků.
A také vím, že mě o spásu nepřipraví Bůh jen proto, že jsem někdy zhřešil. O svou spásu mohu přijít jedině tak, jak jsem ji přijal. To znamená vlastním  rozhodnutím, že už nechci žít s Bohem a pohrdnutím jeho Duchem. Jenže to bych musel být blázen. Mě se s Bohem líbí a líbí se mi jeho život ve mě.

A všechno, čím nyní v životě naplňujete Boží plán, je Boží zásluhou a vy na tom nemáte nejmenší podíl. Jen jste kdysi souhlasili. 

Kdyby jsi se držel tématu, tak bys věděl, že jsme se bavili o znovuzrození. Ty tady motáš dohromady znovuzrození a následný život křesťana. Při znovuzrození jsem byl v mnohých věcech zázračně proměněn. Ale zrovna tak, jako v tělesném životě se člověk musí učit dovednostem a je vychováván rodiči, tak i v životě křesťana přijdou chvíle, kdy ho začne Bůh učit novým věcem a vychovávat a to někdy i přísně. A taková výchova není vždy příjemná a člověk se musí učit poddávat svou vůli pod vůli Boží. A to někdy vyžaduje sebezapření a usilovné modlitby. Znovu opakuji: asi si mě s někým pleteš a nerozlišuješ mezi okamžikem znovuzrození a následným životem. Je to asi především tím, že čteš velmi povrchně moje příspěvky a pak si o mě vymýšlíš své představy a s nimi polemizuješ.

Na své výchově rozhodně nemám podíl. Člověka vychovává Bůh, člověk jen výchovu buď přijímá, nebo odmítá.
Zrovna tak dítě nemá podíl na své výchově, ale vychovávají jej rodiče. Buď je poslouchá, nebo neposlouchá. Ale nazývat to podílem, nebo dokonce zásluhou, je směšné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. červenec 2015 @ 10:00:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ale nazývat to podílem, nebo dokonce zásluhou, je směšné."...

Jako obvykle nebudu reagovat na to, s čím ve tvém  komentáři souhlasím, ale na to, co vidím jinak, než ty.

Bůh vychovává všechny lidi.
Přesto někdo se vychovávat nechá, jiný ne.  A tak z jedné rodiny  a při stejné výchově mohou vyjít dva různě vychovaní bratři: první bude učiněný světec a druhý kriminálník. Vidíme to v životě všude kolem sebe.
Tak co s tím?

Proč se jeden rozhoduje pro dobro a druhý pro zlo - to pro nás zůstává zahaleno tajemstvím.

Jisté je však jedno:
1.) když se rozhodneš pro dobro, je to tvoje zásluha, která zkvalitní tvůj pozemský život  - a čeká tě po smrti nebeská odměna.
2.) Když se rozhodneš pro zlo, i to je tvoje zásluha, za kterou tě  čeká, ne - li dříve, tedy určitě po smrti trest.

Svými dobrými skutky naplňujeme tedy Boží plán se světem a uskutečňujeme s nimi svoje spasení. Poněvadž skrze tyto skutky roste naše víra k dokonalosti a my "zrajeme" pro nebe.. Bůh je totiž připraven a ochoten spasit každého, kdo bude ke spáse připraven - disponován skrze dobré skutky, které ho přetvořily, "vyhnětly", skrze správně prožitý život.



..." O svou spásu mohu přijít jedině tak, jak jsem ji přijal. To znamená vlastním  rozhodnutím, že už nechci žít s Bohem a pohrdnutím jeho Duchem."...

Na světě je mnoho lidí, kteří hlásají Krista, jsou o sobě přesvědčeni, že jsou Kristovi - ale jejich skutky jsou zlé.

Takoví jednou uslyší: "Nikdy jsem vás neznal".

Věřím, že ohledně těch skutků toto na tebe neplatí, ale i tak věřit jakémukoli nesmyslu snižuje kvalitu prožívaného života s Bohem.



To, co to já ti tedy vytýkám, je tvoje lhostejnost k Božímu slovu, ignorace Božího slova (ignorace vody nutné ke znovuzrození),  ze kterého pochází tvůj omyl a nesprávné pojmenování pro to, co se s tebou stalo. A nejhorší na tom je, že na tom stojí a s tím i padá celá tvoje "víra".

Však skutečností je, že člověk se znovuzrozuje ve křtu - očistnou koupelí vody, kterou doprovází slovo. Voda a Duch jsou znamením skutečného znovuzrození.

(Ef 5,25-27)
Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a vydal sám sebe za ni,
aby ji posvětil, když ji očistil koupelí vody skrze slovo;
aby ji postavil před sebou jako slavnou církev, nemající poskvrnu ani vrásku nebo cokoli takového, ale aby byla svatá a bez úhony.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničn (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 26. červenec 2015 @ 10:40:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, co to já ti tedy vytýkám, je tvoje lhostejnost k Božímu slovu, ignorace Božího slova (ignorace vody nutné ke znovuzrození),  ze kterého pochází tvůj omyl a nesprávné pojmenování pro to, co se s tebou stalo. A nejhorší na tom je, že na tom stojí a s tím i padá celá tvoje "víra".



Však skutečností je, že člověk se znovuzrozuje ve křtu - očistnou koupelí vody, kterou doprovází slovo. Voda a Duch jsou znamením skutečného znovuzrození.

(Ef 5,25-27)
Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a vydal sám sebe za ni,
aby ji posvětil, když ji očistil koupelí vody skrze slovo;
aby ji postavil před sebou jako slavnou církev, nemající poskvrnu ani vrásku nebo cokoli takového, ale aby byla svatá a bez úhony.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s let (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. červenec 2015 @ 08:30:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to "můj" kolovrátek.

Autorem tohoto je někdo daleko mocnější, než já.


Nejvíc slepý je ten, kdo nechce vidět, kdo odmítá vidět.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 27. červenec 2015 @ 11:17:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to "můj" kolovrátek.

Tvůj kolovrátek je špatné chápání a tím i používání tohoto verše. Vysvětlovat Ti to znovu nebudu, protože už jsem to několikrát udělal, a zcela bezvýsledně. Nehodlám tu marnit čas.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické círk (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. červenec 2015 @ 07:38:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten verš ale nejde jinak chápat.

Koupel vody je prostě koupelí vody a zaměńovat to symbolicky za cokoli jiného (když je notoricky známa křesťanská praxe křtít vodou ve jméno Otce, Syna a Ducha svatého) je základním omylem ve víře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 28. červenec 2015 @ 10:41:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylo by dobré, kdyby jsi jednou uvědomil, že Tvé chápání není všeobecným měřítkem chápání. Věci Ducha lze chápat pouze Duchem a to je Tobě zatím nepřístupné, proto chápeš věci pouze otrocky omezeným tělesným rozumem.
Ten verš Ef,5,26 správně přeložen(studijní překlad)zní: aby ji posvětil očistiv jí vodní koupelí ve slovu.    A to je právě ta voda o které píše Jan v tom verši, že se musíme narodit vody a z Ducha. Potvrzují to i mnohé verše celého NZ, které ukazují na to, že přijaté slovo Boží je základem znovuzrození lidského ducha, který pak oživuje celé tělo a není k tomu třeba žádné vody ani chleba. Voda křtu je vstupem do smlouvy s Bohem skrze smrt Ježíše a chléb večeře Páně je připomínáním a znovupotvrzováním toho, že i nadále v té smlouvě žiji a chci žít.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katoli (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. červenec 2015 @ 10:04:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." ukazují na to, že přijaté slovo Boží je základem znovuzrození lidského ducha"...


Tomuto rozumíš dobře.

Ale tento "základ" je dílem Ducha svatého (nemá nic společného s vodou!), který je také Ježíšem výslovně jmenován jako podmínka pro znovuzrození - hned vedle vody potřebné ke znovuzrození také (J 3,5).-


Vodní koupel křtu tedy doprovází Duch svatý svým slovem (ze slyšení slova přichází víra, víra pak přivádí ke křtu).


Člověku se nelze  stát jinakl Božím synem (dcerou), než obléknout Božího Syna (ve křtu) - být spolu s Kristem ponořen do jeho smrti (zde jsou smyty hříchy) a spolu s Kristem být vzkříšen do nového života Božího dítěte - to je smysl výrazu "být pokristěn".


(Ř 6,3-4)
Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog ka (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 29. červenec 2015 @ 10:39:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ján to věděl. Že se vůbec namáhám.

Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života.

Stando, Ty už jsi byl vzkříšen? A kde v tom verši je něco o znovuzrození?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialo (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. červenec 2015 @ 12:38:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to zbytečné, že se vůbec namáhám!

Vzkříšení spolu s Kristem = obživení v Kristu = znovuzrození z vody a z Ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: D (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 29. červenec 2015 @ 13:17:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ano, ale ne z vody křtu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červenec 2015 @ 08:54:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."To ano, ale ne z vody křtu."...


Takže je to jen "náhoda,"
 
že je  v Ř 6 a Kol 2 spojen křest a novost života, křest a zemřít spolu s Kristem, křest a být spolu s Kristem pohřben, křest a být spolu s Kristem vzkříšen, křest a mít odpuštěny hříchy, křest a obřízka Kristova??


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog ka (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 29. červenec 2015 @ 10:49:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vodní koupel křtu tedy doprovází Duch svatý svým slovem (ze slyšení slova přichází víra, víra pak přivádí ke křtu).

V Ef. 5,26 se o vodní koupeli křtu nikde nemluví. To si tam dosazuješ Ty(z dobře známých pohnutek). V tom verši se mluví o vodní koupeli ve slovu.
Takhle vy překrucujete Písma ke svému "obrazu". Někde v textu najdete slovo voda a už je to pro vás voda křtu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialo (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červenec 2015 @ 09:00:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."V tom verši se mluví o vodní koupeli ve slovu."...


V tom verši se mluví o vodní koupeli křtu (znáš v křesťansví snad ještě jinou vodní koupel, která by měla i duchovní význam?).


V tom verši se tedy hovoří o vodní koupeli, kterou doprovází Boží slovo (působení Ducha svatého).





"Amen, amen, říkám ti: Jestliže se někdo nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího království
. ...



Kraličtí toto místo přeložili takto:

Aby ji posvětil, očistiv ji  obmytím vody  v slovu, ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: D (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. červenec 2015 @ 15:04:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom verši se mluví o vodní koupeli křtu.

No, nikde to tam nevidím. Jak to chceš dokázat?

Slovo vodní koupel - řecky lútron, není slovo křest, kterým se překládá řecké slovo baptizó - správně přeloženo: ponoření.
Kdyby ten verš hovořil o křtu, tak by tam bylo použito slovo ponoření - křest.
Na tom aspoň vidíš, jak důležitý je správný překlad, aby se pokud možno zabránilo herezím a nebo aby byly odhaleny.
Pokud Ti ani tohle jako důkaz nestačí, tak ať je Ti Bůh milostiv.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. červenec 2015 @ 22:12:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

No, jenže Kristus neříká, že narození z vody je polití miminka panem farářem.
Sám říkáš, že křest není magie, která člověka zázračně změní. Nezmění. Takže není znovuzrozením člověka. Znovuzrození zázrak je.
Co se narodilo z těla, je tělo. Co se narodilo z Ducha, je duch. A to je pořádný zázrak.

Tělo člověka se stává chrámem Ducha svatého, když Duch svatý vstoupí do života člověka, když se narodí z Ducha. Ne když je politý vodou či ponořen do vody. O vstoupení Ducha svatého do života  člověk velmi dobře ví, když se to stane, ví, že začal duchovně žít. A není to při křtu miminek.


Člověk se zrodí neviditelně. Duch je neviditelný - ale to znovuzrození, jeho projevy jsou vidět. Ta změna života, změna Pána je viditelná.
U vás je to naopak - znovuzrození je viditelné, projevy nového života žádné, změna života žádná - žádná magie, jak říkáš. Vše zůstalo při starém. Takže se o žádné znovuzrození nejedná.



A tato skutečnost, že se člověk znovuzrodil, je pak veřejně potvrzena vodou křtu.
A co kdyby takto vodou potvrzena nebyla? Byl by takový člověk "veřejně nepotvrzený"  nějak "méně" znovuzrozen? Bylo by jeho tělo také chrámem Ducha svatého?

Chrámem Ducha svatého by tělo nepokřtěného samozřejmě bylo. Viz např. Kornelius. Chrámem Ducha se stává při znovuzrození z Ducha, ne při polití vodou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. červenec 2015 @ 11:02:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Chrámem Ducha svatého by tělo nepokřtěného samozřejmě bylo. "...


Takže k čemu křtít, když se křtem už vlastně nic nezmění?

K čemu křtít znovuzrozeného?

Říkáš, že znovuzrození z Ducha bylo  u vás neviditelné, ale přesto se dalo moc dobře poznat ( ale to znovuzrození, jeho projevy jsou vidět. Ta změna života, změna Pána je viditelná.)


Připusťme na chviklu hypoteticky, že máš pravdu.

Jestliže všichni lidé ve tvém okolí už na tobě poznali tu změnu, k čemu ji ještě veřejně potvrzovat křtem, když byla už předtím potvrzena změnou chování? Vždyť všichni to už o tobě stejně vědí! Jakékoli další viditelné potvrzpování změny křtem ztrácí naprosto důvod. Takové chování by yblo iracionální. rozumem nezdůvodnitelné.



A to vůbec nehovořím o tom, jak hrubě svojí vírou deformuješ Boží slovo, které říká, že Krista oblékáme ve křtu a že ke znovuzrození je zapotřebí jak vody, tak i Ducha svatého...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 23. červenec 2015 @ 12:22:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby jsi, Stando, tak z vysoka neignoroval to, co Ti už dlouhou dobu píšeme, znal bys odpověď na to, proč křtít, když už je člověk znovuzrozený. Ale Ty si naprostý ignorant a přitom tvrdíš, že chceš vést dialog. Jenže Ty vedeš neustálé monology a co říkají druzí Tě nezajímá. Ty máš před sebou jen jediný cíl: obhájit vaše hereze, aby se nezhroutila Tvá dosavadní víra.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. červenec 2015 @ 10:21:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, zkus reagovat znovu - a teď pro změnu místo bezobsažné omáčky třeba zase naprosto konkrétními argumenty.

Já znám tvé postoje, ale neznám důvody, proč tak lpíš na vyložených nesmyslech, co jdou přímo proti Kristovu učení.


Kristus hovoří o nutnosti znovuzrození z vody a z Ducha, vy učíte o jakémsi "znovuzrození" pouze a výhradně z Ducha.


Jesti v tomto není rozdíl, jestli toto není "jiné evangelium", tak co potom je?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbor (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 24. červenec 2015 @ 21:02:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já znám tvé postoje, ale neznám důvody, proč tak lpíš na vyložených nesmyslech, co jdou přímo proti Kristovu učení.

I já, Stando znám tvé postoje, ale neznám důvody, proč tak lpíš na vyložených nesmyslech, co jdou přímo proti Kristovu učení.

Kristovo učení je celý NZ a ne jeden špatně pochopený verš. Ničím už Ti argumentovat nebudu, protože jsem poznal, že je to naprosto zbytečné. Všechny argumenty už jsem já i jiní napsal. Jestli si je chceš prostudovat, tak si je najdi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. červenec 2015 @ 10:01:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I jeden špatně pochopený verš znamená herezi a tím i snížení kvality života křesťana.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničn (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 26. červenec 2015 @ 10:42:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jistě. Tobě jeden špatně pochopený verš brání hledat skutečné znovuzrození.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 22. červenec 2015 @ 21:14:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale křesťanství nestojí na pocitech a na pouhém vnitřním přesvědčení. Stojí na viditelných znameních milosti, na autoritě církve s mocí svazovat a rozvazovat a na Božím slově.

No já moc dobře vidím, na čem stojí ta vaše karikatura křesťanství. Ty sám jsi toho tady zářným příkladem.

Kraličtí velmi hezky přeložili jedno přísloví: Bys blázna v stupě píchem zopíchal, bláznovství jeho z něj nevyrazíš.
Tak mi připadají dialogy s Tebou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. červenec 2015 @ 11:04:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Bys blázna v stupě píchem zopíchal, bláznovství jeho z něj nevyrazíš."...


Nápodobně.
V tomto máme tedy pocity úplně stejné.  :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. červenec 2015 @ 11:45:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píše:



]


Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. červenec 2015 @ 02:43:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

A proto neupírám dialog s Bohem nikomu, ani tobě, ani Toníkovi, ani nikomu jinému.

No, Stando, to bys stejně nemohl, ani kdybys chtěl.

A ty máš ten dialog? Když si přečteš, co to slovo znamená, tak máš dialog s Bohem?




Věřím, že každý člověk může s Bohem prožívat vztah. 
Ať je jak chce "pravověrný", nebo ať je jak chce velký heretik.

A to je teď vaše nová víra v ŘKC, nové poznání od toho ducha, co vás vede, poznání, které jste dříve nemohli snést, nebo sis to vymyslel docela sám? 

To už přestala být hereze těžkým hříchem, nebo už těžký hřích neničí vztah s Bohem, nebo nějaký jiný kotrmelec?



Ale běda, když někdo průvodní jevy moci Ducha  vymění za svůj konečný cíl!

No, to se vám stává často. To je dané tím, že nemáte osobní zkušenost s tématem, tím pádem vaše postoje připisujete druhým, kterým jsou vaše postoje v těchto věcech cizí.




]


Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. červenec 2015 @ 11:11:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."To už přestala být hereze těžkým hříchem, nebo už těžký hřích neničí vztah s Bohem,"...


 Toníku,
začínáš být nudným. A promiň mi ten výraz, čím dál víc i docela tupým.

Chceš naznačit, že římskokatolické učení snad upírá hříšníkovi obrácení se k Bohu, začít znovu dialog s Bohem?


Snad by ti bylo užitečnější, kdyby jsi přestal pro jednou hodnotit nás a zamyslel se raději nad sebou  samým. Co když ten zpropadený katolík  třeba o tobě říká pravdu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. červenec 2015 @ 03:51:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ten zpropadený katolík, co si místo odpovědí na jednoduché otázky vymýšlí lži o diskutujících? 

Stando, občas tu o mne napíšeš pravdu, ale v případě, kdy se vyhýbáš odpovědi na otázky po tvé víře a po tvém životě nikdy. To je totiž princip vaší "diskuze" že při otázkách na realitu vašeho života začnete fantazírovat o druhých z chudasnstvi vašeho otce.


Na otázku po tvém životě bys neodpověděl?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. červenec 2015 @ 10:15:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, neodpověděl.

Když se křesťana ptáš na to, zda on sám má dialog s Bohem (když o něm dokonce mluvil jako první), tak na to už je lépe ani nereagovat.

Ale u tebe udělám výjimku a odkážu tě na můj dřívější článek: "O modlitbě, o modlitbě růžence zvlášť, aneb cesta do katolíkovy duše."

Tam se dozvíš, jak je to s mým "dialogem s Bohem".




http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2468281


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. červenec 2015 @ 08:54:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ano, Stando. Ptám se tě na dialog. Stále znovu se od tvých vzletných pouček a příspěvků, do kterých se zamotáváš, vracím zpět k realitě života, ke skutečnosti, k jednoduchým otázkám na praktický život. To jsem udělal i tehdy, když jsi psal, že komunikace je základ společenství a vlády.


  Tento článek je o dialogu. Proto jsem ti také dával odkaz na to, co lidé obvykle tím slovem "dialog" rozumí:

Dialog je rozhovor dvou nebo více osob, který může vést k nalezení společného stanoviska. Protikladem dialogu je monolog. Odlišnost dialogu a monologu je v míře připravenosti. Ve sféře monologů převládají dopředu připravené projevy, s výjimkou improvizovaných monologů.


  Rozhovor obvykle probíhá tak, že jeden mluví a druhý poslouchá a pak se role obrátí, druhý mluví a ten první poslouchá (s vyjímkou případů, kdy se třeba programátor setká se studentkou psychologie ;-). Někdy se ten první ptá, když ho něco zajímá, a ten druhý odpovídá. Někdy jeden jednoduše něco vypráví ze svého života. Někdy je potřeba něco řešit, tak je dialog ostřejší. V té mnohosti je právě odlišnost od monologů.



  Tvůj článek "O modlitbě, o modlitbě růžence zvlášť, aneb cesta do katolíkovy duše." jsem samozřejmě četl. V něm se mnoha slovy vyhýbáš přímé odpovědi na pár jednoduchých praktických otázek ze tvého života, otázek po komunikaci a dialogu vašeho společenství, které jsem ti tehdy položil. Všemi způsoby ses snažil neodpovědět na to, jak s tebou komunikují svatí, jak vládnou, když vládnout nejde bez komunikace. 


  Tehdy jsi ale přeci jen k tématu a otázkám na tvůj život něco napsal. 

  Psal jsi, že Bůh odpovídá málokdy přímo verbálně, jak jsme zvyklí spolu hovořit my. Myslel sis, že mezi vámi není ani jediného, kdo by takto přímo na vlastní uši slyšel Boží hlas. Psal jsi, že Bůh je pro vás zatím skryt pod rouškou tajemnosti (1 Tim 6,16) a jeho odpovědím neporozumíte bez současného prožití zkušenosti. To je určitě autentická římskokatolická zkušenost, stejná, jakou jsme měli v ŘKC my v minulém tisícíletí.


  Tak se ptám, jestli je to tak s vámi stále, jestli to, co jsi psal, stále platí, nebo jestli je to už "myšlení středověku", když teď máte nového papeže a nový směr, který dokonce přijímá letniční vnuknutí. 

  V článku výše se píše:

Myslím, že to je dáno tím, že lidé dnes touží po opravdové spiritualitě, která by překonala intelektuální křesťanství redukující všechno na víru v obsah nauky, kterou je třeba přijmout anebo odmítnout. Dnešní člověk má spíše zapotřebí zakusit Boží přítomnost a milost v konkrétním životě a to letniční i katoličtí charismatici velmi živě vnímají a také předávají svojí radostí a smyslem pro společenství.

  Jsi "dnešní člověk", jak má být "ponovu", nebo jsi ještě stále v "myšlení středověku", "intelektuálním křesťanství redukující všechno na víru v obsah nauky, kterou je třeba přijmout anebo odmítnout."?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. červenec 2015 @ 09:53:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdy jsem nebyl zastáncem žádného jen "intelektuálního křesťanství", kam mě usilovně tlačíš.

Jsem - a vždycky jsem byl -  zastáncem živé víry, víry radostně prožívané ve společenství s Bohem a bližními.

O ničem jiném zde celá léta nepíšu, než právě o tomto.

Já nepotřebuji slyšet slova, abych rozuměl Božímu hlasu!


Že tobě něco připadá jako "nový směr" - co čekat od člověka, který nezúčastněně stojí kdesi mimo vlastní dění v církvi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. červenec 2015 @ 19:25:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Že tobě něco připadá jako "nový směr" - co čekat od člověka, který nezúčastněně stojí kdesi mimo vlastní dění v církvi?

  No, nic jiného bych od tebe ani nečekal, samozřejmě. Když stojíš mimo dění v církvi, nejsi křesťanem, tak se chováš podle toho, jaké učení vám přinese kdejaký "nový vítr". 

  Ale dění v ŘKC snad alespoň trošku sleduješ a nestojíš mimo něj, ne? Co třeba zjevení panny Marie?  Tobě není stydno si tu psát s protestanty či křesťany a vůbec se k Marii nepřiznávat, mlčet o ní, jakoby neexistovala, přesně jak ty vaše novoty s protestanty popisují ti, co ještě věří katechismům, kterým jsme v ŘKC věřili my? Dokonce jsou židé a muslimové tvoji bratři!

  Pro mne, který žije v církvi a sleduje dění v ní a věří učení, které je staré tisíce let, je vaše chování překvapení, určitá nekonzistence: Pokud o sobě tvrdíte, že vaše učení se nemění a zároveň tvrdíte, že teď víte věci, co jste dříve nemohli snést, tak to působí hodně zajímavě. Zvlášť když člověk vidí římské katolíky, kteří vaše nová učení, co už vy snesete, stále ještě nesnesou. 

  Stejně tak jako když některý učení, která učila ŘKC před pár lety, nedávno, je pro vás dnes "myšlení středověku" a ani se u toho nezardíte. Kdysi jsem tohle chování viděl u jehovistů, když se registrovali a chtěli se zavděčit státu a je docela zajímavé vidět, že takové chování je vám společné.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. červenec 2015 @ 12:11:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píše:



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. červenec 2015 @ 12:13:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy katolíci si ovšem rádi potrpíte na rituály, které pouze symbolizují něco, co se již dávno nebo nedávno stalo. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 27. říjen 2015 @ 15:54:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorie,

jak se prožívá narození? Které dítě kdy prožilo nějaké narození? A který člověk kdy prožil své znovuzrození. A ještě k tomu v praxi. Hlava mi to nebere. Asi nebudu ten znovuzrozený, viď.


No a že víra pochází ze slova Božího (Ř 10,17)? Ty to tam tak čteš? Takže slovo Boží obsahovalo víru a tak ti byla vsunuta do tebe, tehdy když jsi to Boží slovo slyšel, a tou vírou jsi uvěřil. Jak se dá uvěřit vírou nebo věřit vírou?


Člověk byl zplozen Slovem Božím ještě předtím čím. Před křtem? Před vírou? Kdy ses tedy znovuzrodil, když jsi slyšel slovo Boží, anebo až poté, když jsi uvěřil?


Tolik nesrovnalostí se mi po tomto příspěvku honí hlavou. Prosím o bližší vysvětlení.


Tele




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 27. říjen 2015 @ 22:13:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petře, ze správy o stvoření lze pochopit, že Bůh vše tvoří skrze slovo za přítomnosti moci Ducha svatého. To od sebe nejde oddělit. Když někdo káže literu evangelia a nebyl k tomu Bohem povolán, není v jeho službě přítomna moc Ducha svatého, tak evangelium nefunguje a lidé se neobrací a když už tak jen jedinci, kteří byli v té chvíli osobně zmocněni Duchem přijmout ta slova jako pravdu. Bez přítomnosti Ducha svatého není nikdo schopen uvěřit Bohu jeho slova. Proto Bůh svému lidu dává Ducha svatého a jeho dary.

 A který člověk kdy prožil své znovuzrození. A ještě k tomu v praxi.

No třeba já, a Ty ne? Ty jsi nezažil, že Bůh mocí Ducha svatého neproměnil zásadně Tvé myšlení a jednání? Nebo co si představuješ pod pojmem znovuzrození?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 28. říjen 2015 @ 10:36:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava: proměnil


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 28. říjen 2015 @ 14:38:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, posečkám na odpověď Gregoriovu. Tele


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 28. říjen 2015 @ 21:30:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, jestli se Greg vrátí k tomu, co psal 29. července.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 28. říjen 2015 @ 21:58:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, Greg nereaguje ani pod jeho novými články "Láska Boží" a "Rodina Boží", i když tady je online, takže Karel se neví oprávněně. :-)
 .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbory (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 29. říjen 2015 @ 11:07:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesto posečkám, když se tu objevuje. Tele


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dialog katolické církve s letničními sbor (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. říjen 2015 @ 11:21:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, počkej, už tu začal s vysvětlením reagovat po svými články. w. :-)


]


Stránka vygenerována za: 0.63 sekundy