|
Právě je 562 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116593036 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Pšenice a koukol
Vloženo Čtvrtek, 06. srpen 2015 @ 09:23:30 CEST Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Vlozil Ekklesian, 5. srpna 2015 21:53
Většina z vás je srozuměna s tím, že ženci jsou (z našeho časového hlediska budou) andělé. K čemu nás to však nabádá Pán Ježíš Kristus, když nás (respektive své apoštoly) posílá sklízet úrodu?
Jan 4:34-38 (Bible21, 2009)
"Můj pokrm," řekl jim Ježíš, "je konat vůli Toho, který mě poslal, a dokončit jeho dílo. Neříkáte snad, že do sklizně zbývají ještě čtyři měsíce? Hle, říkám vám: Pozvedněte oči a podívejte se na lány, že se už bělají ke žni! Ten, kdo žne, získává odplatu a shromažďuje úrodu k věčnému životu, aby se společně radoval rozsévač i žnec.
V tom je pravdivé to rčení, že ‚jeden rozsívá a jiný žne'. Já jsem vás poslal sklízet, na čem jste sami nepracovali. Pracovali jiní a vy jste vstoupili do jejich práce."
Matouš 13:37-39 (Bible21, 2009)
Odpověděl jim: "Rozsévač dobrého semene je Syn člověka, pole je tento svět, dobré semeno jsou synové Království a koukol jsou synové toho zlého. Nepřítel, který je rozsívá, je ďábel, žeň je konec tohoto světa a ženci jsou andělé.
Zjevení Janovo 14:14-20 (Bible21, 2009)
A hle, spatřil jsem bílý oblak a na tom oblaku seděl jakoby Syn člověka. Na hlavě měl zlatou korunu a v ruce ostrý srp.
Z chrámu vyšel další anděl a volal mocným hlasem na toho, který seděl na oblaku: "Napřáhni srp a žni, neboť nadešla hodina sklizně. Sklizeň země dozrála!" Tehdy ten, který seděl na oblaku, mrštil svůj srp na zem a země byla sklizena.
Z chrámu, který je v nebi, pak vyšel další anděl a také on měl ostrý srp. A od oltáře vyšel ještě další anděl, který měl moc nad ohněm, a zavolal mocným hlasem na toho, který měl ostrý srp: "Napřáhni svůj ostrý srp a skliď hrozny vinice země, neboť její hrozny dozrály!"
Tehdy ten anděl vrhl svůj srp na zem, sklidil víno země a vhodil je do velikého lisu Božího hněvu. Ten lis byl šlapán venku za městem a z lisu tekla krev až po uzdy koní na šestnáct set honů daleko.
|
Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 06. srpen 2015 @ 11:17:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Většina z vás je srozuměna s tím, že ženci jsou (z našeho časového hlediska budou) andělé."...
Já se naopak domnívám, že většina křesťanů vnímá jako žence Kristem ustanovené pastýře v církvi - pastýře - žence z lidí, pověřené touto službou v církvi.
(Mt 9,35-38) Ježíš obcházel všechna města i vesnice, učil v
jejich synagogách, hlásal evangelium království a uzdravoval každou
nemoc a každou slabost v lidu. Když uviděl zástupy, byl nad nimi hluboce pohnut, protože byli utrápení a sklíčení jako ovce, které nemají pastýře. Tehdy řekl svým učedníkům: „Žeň je velká, dělníků je však málo. Proste tedy Pána žně, aby poslal dělníky na svou žeň.“
(J 4,37-38) Neboť v tom je pravdivé přísloví, že jiný rozsévá a jiný žne. Já jsem vás poslal žnout to, na čem jste nepracovali. Druzí pracovali a vy jste vstoupili do jejich těžké práce.“
Při vysvětlování smyslu Janova Zjevení o andělech bych byl velice opatrný. Předpokládá to totiž daleko větší duchovní zralost, než je na těchto stránkách obvyklá.
|
Re: Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 06. srpen 2015 @ 15:32:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko, nemusíš se stydět a můžeš to říct na rovinu, že ženci jsou ti pastýři v církvi, kteří polívají miminka vodou. To je ta pravá katolická žeň (a nejen katolická).
Jinak:
jedná se o 2 dost rozdílné druhy žní.
Některá místa v Písmu hovoří o žni jako o přivádění lidi ke Kristu, ke spasení v jeho jménu - k tomu Ježíš zve své následovníky po všechna staletí.
Jiná místa naopak hovoří o žni jako o skonání světa (Mat 13,37 a Zjevení Janovo). Tam ženci budou andělé.
|
]
Re: Re: Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 08. srpen 2015 @ 10:08:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Tam ženci budou andělé."...
To je opět polopravda z neznalosti (a lenosti číst v Písmu pořádně).
(Zj 14,14-16) A uviděl jsem, hle, bílý oblak a na oblaku sedí někdo podobný Synu člověka, na hlavě má zlatou korunu a v ruce ostrý srp. A
další anděl vyšel ze svatyně a volal mocným hlasem na toho, který seděl
na oblaku: „Pošli svůj srp a začni žeň, protože přišla hodina žně a
dozrála úroda země.“ A ten, který seděl na oblaku, hodil svůj srp na zem a země byla požata. ...
Janovo Zjevení nelze brát jako popis reálné skutečnosti, ale je to Budoucnost, zastřená tajemstvím, které je nám jenom částečně odhalováno a naznačováno skrze obrazy a podobenství.
Je tomu tak proto, že člověku nepřísluší znát budoucnost; naše budoucnost je věcí výhradně Boha a člověku bylo zjeveno jenom to, jak se má chovat v přítomnosti, aby v budoucnu došel spasení a štěstí v Bohu ("Víte-li tyto věci, jste požehnaní, budete-li je dělat."
- J 13,17).
(Mt 6,34) Nemějte tedy starost o zítřek, neboť zítřek se bude starat o
své věci. Den má dost svého trápení.
(J 16,33) Tyto věci jsem vám pověděl, abyste ve mně měli pokoj. Na
světě budete mít soužení, ale buďte stateční: já jsem přemohl
svět."
..." na oblaku sedí někdo podobný Synu člověka,"...
Jan zde svým osobitým způsobem hovoří přímo o Kristu - Synu člověka - jak i on sám sebe často nazýval.
Slovo "anděl" ve významu znamená "posel" - tedy vykonavatel vůle toho, kdo ho poslal.
Při skonání věků to bude tedy Kristus, kdo bude hlavním žencem, poslaným od svého otce - (anděl). Ostatní nebeští andělé zde jistě mají také svou účast - jako jakési prodloužené ruky Boha. Nikoli snad proto, že by Bůh sám na to nestačil, ale proto, aby oni měli při této činnosti svůj osobní podíl na společenství s Bohem.
Protože i sám náš Bůh je společenstvím a kvalita prožívaného života v nebi i na zemi úzce souvisí s kvalitou prožívání společenství.....
|
]
Re: Re: Re: Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 08. srpen 2015 @ 11:13:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
- Potom opustil zástupy a vešel do domu. Učedníci za ním přišli a řekli mu: „Vylož nám to podobenství o pleveli na poli!“
- 37On jim odpověděl: „Rozsévač, který rozsívá dobré semeno, je Syn člověka
- 38a pole je tento svět. Dobré semeno, to jsou synové království, plevel jsou synové toho zlého;
- 39nepřítel, který jej nasel, je ďábel. Žeň je skonání věku a ženci jsou andělé.
- 40Tak jako se tedy sbírá plevel a pálí ohněm, tak bude i při skonání věku.
- 41Syn člověka pošle své anděly, ti vyberou z jeho království každé pohoršení a každého, kdo se dopouští nepravosti,
- 42a hodí je do ohnivé pece; tam bude pláč a skřípění zubů.
No, oko, neuškodilo by ti nebýt lenivý a číst v Písmu pořádně. I když by ti to při tvém přístupu k Písmu a tvém duchovním stavu nemuselo automaticky stačit. To je druhá věc.
Tak tedy - Ježíš nelže. Ženci ve žni při skonání věků budou andělé. Tečka. O tom není třeba hloubat či připisovat Ježíši, že učil polopravdy.
Hodit svůj srp na zem neznamená to, co sis vymyslel. Hozením srpu ještě nikdo nikdy nic nezžal. Ježíš poskytl svůj srp, andělé jako ženci provedli žeň, jak nám to sdělil Ježíš. Toť vše. Boží slovo si nijak neprotiřečí ani nepoužívá dialektické finty.
Jinak je dobře, že se seznamuješ s Biblí a že už dokážeš citovat různé biblické verše. Jen ještě ti schází nacházet mezi těmito verši tu správnou relevanci a vědět, kdy jaký verš použít.
Např.: Nemějte tedy starost o zítřek, neboť zítřek se bude starat o
své věci. Den má dost svého trápení.
neznamená nečtěte Janovo zjevení, nezajímejte se o to, co v budoucnu nastane. Znamená úplně něco jiného. My vyhlížíme budoucnost, očekáváme příchod Syna člověka, očekáváme jeho království, vyhlížíme nové nebe a novou zemi. Očekáváme den Kristův a prosíme - přijď Pane Ježíši.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 08. srpen 2015 @ 12:06:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | No, neuškodilo by ti, než něco napíšeš, zamyslet se předtím nad tím, na co vlastně reaguješ:
Slovo "anděl" ve významu znamená "posel" - tedy vykonavatel vůle toho, kdo ho poslal.
Při skonání věků to bude tedy Kristus, kdo bude hlavním žencem, poslaným od svého otce - (anděl). Ostatní nebeští andělé zde jistě mají také svou účast - jako jakési prodloužené ruky Boha.
Toto moje vyjádření není nijak v rozporu s tebou výše citovaným veršem.
(Zj 19,11-16) A uviděl jsem otevřené nebe, a hle, bílý kůň, a ten, který
na něm seděl, se jmenoval Věrný a Pravý, a ten spravedlivě
soudí i bojuje.
Jeho oči byly jako plamen ohně a na jeho hlavě bylo
množství korun; a měl napsané jméno, které nezná nikdo kromě
něj.
Byl oblečen rouchem nasáklým krví a jeho jméno je Slovo Boží.
A za ním jela nebeská vojska na bílých koních, oblečená
bílým a čistým kmentem.
Z jeho úst vycházel ostrý meč, aby jím bil národy. On je
bude pást železným prutem; on bude také šlapat vinný lis hněvu
a rozhorlení Všemohoucího Boha.
A na svém rouchu a na boku má napsané jméno: "Král králů a
Pán pánů."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 08. srpen 2015 @ 12:27:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko, buď tak laskavý a přestaň pindat už ty svoje nesmysly.
- Žeň je skonání věku a ženci jsou andělé.
- 40Tak jako se tedy sbírá plevel a pálí ohněm, tak bude i při skonání věku.
- 41Syn člověka pošle své anděly, ti vyberou z jeho království každé pohoršení a každého, kdo se dopouští nepravosti,
- 42a hodí je do ohnivé pece; tam bude pláč a skřípění zubů.
Ježíš říká, že ženci jsou andělé, že on je pošle ke žni, a ty heretik ho opravíš a přijdeš na to, že "ve smyslu" to znamená, že andělé jsou Ježíš a že Ježíš pošle samého sebe ve více andělských osobách :-))Šašku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Neděle, 09. srpen 2015 @ 13:02:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko&rosmano- proroci zaseli a teď, v době milosti se sklízí žeň. Andělé sklizí v den Páně do sýpky pšenici a pro pec koukol. Andělé představují Boží soud (rozsoudění). Nevěřící budou souzeni podle svých skutků a před Bohem jsou již teď odsouzeni (věčnou smrtí-soužením a trápením), protože nepřijali, odmítli milost. Oko, mzdou hříchu je smrt! Jediným knězem (prostředníkem) je Kristus a ten musí být u Boha! Takže tvá svátost smíření je naplivnutí do tváře Svatého Boha... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 09. srpen 2015 @ 16:04:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Takže tvá svátost smíření je naplivnutí do tváře Svatého Boha..."...
Službu církve odpouštět hříchy (svátost smíření) ustanovil sám Pán Ježíš:
(J 20,212-23) Ježíš jim opět řekl: „Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, i já posílám vás.“ Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy. “
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 11. srpen 2015 @ 09:20:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Lukáš 14:26 „Přichází-li někdo ke mně a nemá v nenávisti svého otce a matku, manželku a děti, bratry a sestry, ano i vlastní duši, nemůže být mým učedníkem. Kolik lidí splnuje tyto podmínky, jenom takovi lide dostanou pecet Bozi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pšenice a koukol (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 11. srpen 2015 @ 14:25:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Typicky sektářský přístup - vytrhnout si větu z kontextu a přiřadit jí v diskusi význam, který původně neměla.
(Lk 14,26) Přichází-li někdo ke mně a nemá v nenávisti
svého otce a matku, manželku a děti, bratry a sestry, ano i vlastní
duši, nemůže být mým učedníkem....
U vědomí toho, že máme milovat nejenom své příbuzné a přátele, ale milovat i nepřátele, je jasné, že smysl bude kdesi jinde. Chceme li pochopit, o jaký druh "nenávisti" se zde jedná, porovnejme toto místo s Mt 5,43 - 45, kde je toto slovo také použito:
Biblický pojem "nenávist". "Měj v nenávisti" - ve smyslu "nevšímavě se chovej": slovo "nenávidět" znamená ve starozákonní mluvě totéž, jako "mít někoho méně rád", někoho přehlížet (Dt 21,15-17). Zde se říká, že muž jednu ze svých manželek může mít rád, kdežto druhou nenávidět (méně milovat). Slovo "nenáviděná" zde znamená tedy totéž, co "opomíjená", "zanedbávaná".
V NZ tento výraz "nenávidět" podržel svůj starozákonní odstín. (Lk 16,13) člověk může mít skutečně rád jen jednoho Pána. Ve stejném smyslu je třeba rozumět i tomuto místu (Lk 14,26).
Kdo se ke Kristu neohroženě zná, musí sám sebe i svou rodinu "nenávidět" - to znamená, Kristu dávat ve všem přednost. (srv. Mt 10,37).
Převedeno do dnešní mluvy:
(Lk 14,26) Když někdo přichází ke mě a neklade svého otce, svou matku, ženu, děti, bratry a sestry - ano, i sám sebe - až na druhé místo, nemůže být mým učedníkem.
|
]
|
|
|
|