Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 467 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116499272
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Jezuité.
Vloženo Pondělí, 28. září 2015 @ 14:05:20 CEST Vložil: Tomas

poslal oko

Buď začátek jaký buď, jen když konec bude náš.


Název "Jezuité" je odvozen od jména "Ježíš" (lat. Jesus).
Ježíš je jezuitům Pánem a Mistrem - oni jsou pak jeho učedníky, tovaryši. Proto jsou "Tovaryšstvem Ježíšovým" - jsou skupinou, společností, jejíž hlavou je Ježíš.
Spiritualita jezuitů se celá soustřeďuje okolo dvou bodů: „jednota s ukřižovaným Kristem“ v duchovním životě a „služba Ježíšovi“ v životě apoštolském.


Hlavním přínosem jezuitů církvi je prohloubení vnitřního duchovního života s Bohem. Toto jejich úsilí je směrováno do těch nejširších vrstev obyvatelstva.
Vše dělají s jedním cílem: K větší slávě Boží, k uskutečńování Boží vůle ve světě.
Ignác (zakladatel jezuitů) se spokojuje s tím, že nás postaví před Boží plán jako východisko a základ každé volby, kterou máme udělat. Je to úkolem průvodce, aby nám pomáhal udělat v naší době a v naší situaci konkrétní láskyplnou zkušenost tohoto trojúhelníkového vztahu: člověk, Bůh, celé stvoření.


Jak v Ignácově době, tak i v našem století, není pro lidskou osobu autentické hledání Boha, které neprochází skrze zapojení do konkrétního stvořeného světa a naopak není dokonalé nasazení ve stvořeném světě naší doby, mého života, které není plodem důvěrného vztahu k Tomu, který je jeho Stvořitelem a Spasitelem.




Základem spirituality jezuitského řádu se stala knížka sv. Ignáce z Loyoly „Duchovní cvičení“ neboli „Exercicie“ .
Není to běžná duchovní literatura, ale spíše jen jakási sbírka návodů, jak meditovat a především jak k meditaci vést druhé. Najdeme zde proto nejen rady pro všechny, kteří se touží naučit vnitřní modlitbě, ale především pro ty, kdo je na jejich cestě provázejí.


Křesťanská meditace je plně soustředěna na osobu Ježíše Krista.
 „Meditace je modlitbou srdce, která nás v Duchu svatém spojuje s lidským vědomím Ježíše Krista"
Hlavním cílem křesťanské meditace je „připodobňovat se" našemu Pánu, učit se jeho pohledu na svět, jednání s lidmi, učit se poslušnosti, trpělivosti a snažit se uvést svůj život do souladu s boží vůlí.
Název knihy odkazuje zároveň i na zkušenost, která se zde člověku nabízí.
Sám Ignác z Loyoly ji v úvodu svého barokního dílka definuje takto: „Pojmem duchovní cvičení se rozumí každý způsob zpytování svědomí, meditace, kontemplace, ústní a vnitřní modlitby a jiných duchovních úkonů, jak bude dále řečeno. Neboť jako jsou tělesná cvičení (procházet se, pochodovat a běhat), tak se nazývá duchovními cvičeními každý způsob přípravy a disponování duše k tomu, aby se člověk zbavil všech neuspořádaných náklonností a po jejich odstranění aby hledal a našel Boží vůli v uspořádání vlastního života ke spáse duše.“


Tato Ignácova knížka není knihou jako jiné knihy.
On ji nenapsal, aby byla čtena, nýbrž aby pomáhala tomu, kdo uvádí kteroukoliv osobu, jež po tom touží, do dobrodružství hledat a nacházet Boží vůli při zaměření svého života. Ignác neredigoval nějaké pojednání o spiritualitě, ani nějaká pravidla pro někoho, nýbrž praktickou příručku. Text, který je nutno uvést do praxe a ne jen číst.
Tyto čtyřtýdenní exercicie Ignác předkládá svému bližnímu všech dob. Zkušenost a poznání, které člověk poctivým a upřímným konáním exercicií nabude, je cenné bohatství, které může velmi pozitivně ovlivnit mnohé v našem životě. Člověk se začne učit lépe rozumět sobě a Bohu, rozpoznávat ve svém životě stopy Ducha a Boží vedení. Stejně tak může dospět k tomu, že existuje řada věcí, které nás přesahují. Jde o cestu vedoucí k pokornému přiznání, že i naše chápání má své limity. V takových okamžicích se musíme tváří v tvář tajemství ponořit do ticha.

Každý jezuita prožívá ve svém životě minimálně dvakrát klasické měsíční exercicie. Kromě toho každý rok vykonává minimálně jednu osmidenní duchovní obnovu. Zkušenost exercicií ovšem není určena jen pro jezuity, nebo jen pro kněze, řeholníky a jiné duchovní osoby, ale pro každého, kdo chce prohloubit svůj život z víry. Pro křesťany je obvykle plodem exercicií hluboké a osobní setkání s Ježíšem Kristem. Z toho se může zrodit touha po ryzím přátelství s ním a ochota žít tak, jak si to on přeje. Z exercicií však mohou s užitkem čerpat nejen katoličtí křesťané, ale i nekatolíci.
„Duchovní cvičení již proměnila mnoho srdcí a mnoho životů, a jsou zdrojem důležitých společenských i kulturních změn. Nejsou nějakým rigidním uzavřeným systémem. Naopak, jsou pružné a mohou být přizpůsobena lidem v různých stavech a jejich duchovních cestách a stejně tak v jejich nejrůznějších činnostech, které lidé dnes vykonávají. Zkušenost ukázala, že i nekatoličtí křesťané z nich mohou mít užitek.
Zvláště lze exercicie doporučit každému, kdo chce vykonat nějakou zásadní volbu, důležité rozhodnutí o svém dalším životním směřovaní. Plody duchovních cvičení jsou ale pro každého jiné a zcela osobní, protože každý člověk je jiný, neopakovatelný a ojedinělý. Bůh ho proto během doby, kdy se mu člověk v meditaci otevírá, sám vede a dává mu přesně to, co pro svou životní cestu potřebuje.

A proto onen slogan: "Buď začátek jaký buď, jen když konec bude náš" - ať je člověk na začátku v jakémkoli duchovním stavu k Bohu, jen když na konci exercicií bude patřit Ježíši.


Není snadné pro člověka dnešní doby si vyhradit 30 dní pro duchovní cvičení. Sám se přiznám, že se mi to ještě nepodařilo.
Jezuité však pořádají i zkrácené exercicie, týdenní, nebo i jen třídenní - skz víkend. Těch se pravidelně  jednou za rok zúčastňuji.


"Jezuité." | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 28. září 2015 @ 17:15:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jezuiti- diablova armáda


  Alberto Rivera  pod vlivem své  matky začal se  vzdělávat v sedmi letech na jezuitské škole  ve Španělsku r. 1942. Od tohoto útlého mládí byl  vychováván i ovlivňován tímto řádem  a také se mu  po  dlouhá  léta  snažil  co  nejvěrněji  sloužit.  Dle jeho vyjádření je  dnes v tomto "Tovaryšstvu  Ježíšovu" kolem 1O2 OOO aktivních  členů.  Z  tohoto  jezuitského  řádu vycházejí zvlášť vytypování inteligentní  všestranně vzdělání a  vyškolení agenti určeni k infiltraci všech náboženských denominaci a nasměrování je k poddanosti vatikánu, aneb k jejich rozložení a zničené.
 
     Dr.  Rivera  byl  jedním  z  nich  a  sám  ve svých spisech přiznává,  že  jen  ve  Španělsku  rozložil  a zničil nejméně 19 sborů. Ve svých spisech uvádí citováno doslova následující:
 
     "Jak   léta  ubíhala   infiltroval  jsem   stovky  sborů  a organisací.  Jezuité počali  infiltrovat kolem  roku 155O. Každé náboženství a každou denominaci a toto činí po dnešní den mnohem sofističtějším a obludnějším způsobem, díky ekumenicko-charizma-
tickému hnutí v některých fundamentalistických "církvích".
"Sofismus  =  záměrný  způsob  vyvozování  klamných myšlenkových závěrů - záludně vyvozeny závěr k oklamání jiných".
 
     Dále uvádí,  že infiltroval Baptistický  sbor ve Wenezuele. Pak mezidenominační teologický seminář v Kostarice. Uvádí k tomu doslova: "Mým posláním bylo zničit  pastora, sbor i seminář. Měl jsem  získat tolik  jmen co  nejvíc bylo  možné a  odeslat je do Vatikánu. Byla  to protestantská škola  připravující studenty ke kazatelství.  Všechna  tato  jména   jsou  zanesena  do  velkého Komputeru  /počítače/ pro  inkvizici. Oni  tam mají  zaznamenána jména všech pastorů, každého člena  církvi na celém světe včetně katolíků."
 
     Na otázku zda to bude  proti nim použito v budoucnosti, Dr. Alberto  Rivera odpovídá:  "Nepochybně ...  budou-li stát  proti této jediné světové supercírkvi,  kterou se snaží vybudovat. Tou supercirkvi je  míněna církev, kterou  římskokatolické instituce shromáždí ze  všech protestantských církvi pod  svou nadvládu, a tím  se  stane  tou  velkou  nevěstkou  ze  Zjevení sv. Jana 17. kapitoly. Pronásledování  svatí, budou od  ní odkázání na  smrt. Budou tajně  mordování." Zj. 17,5.6. Ano,  nebude to dlouho! Zj. 7,14; 6,9; 1O,6.7; 14,8-12; 18,1-4/ "Přijď rychle Pane Ježíši"!
 
                     --------------------





Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 28. září 2015 @ 21:17:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 co tohleto je to vše lež???
tajne dějiny jezuitu:  http://www.b-a-n.cz/tdj2.html



Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 28. září 2015 @ 21:38:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali ty opravdu tomu věříš? Jsi si jíst, že je to pravda? Tak mi přijde, že někteří křesťané zde tuto knihu považují za jednou z nejdůležitějších knih. Jsi schopen čí alespoň ochoten si jít to ověřit, třeba jen jednu kapitolu třeba: Vytvoření jezuity? Zašli bychom za několika jezuity a pozjištovali jak se tělesně sebetyráli, jak provozují bílou magii a podobně. Jdeš do toho se mnou? Pak můžeš napsat své poznatky.


]


Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 29. září 2015 @ 13:48:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zašli bychom za několika jezuity a pozjištovali jak se tělesně sebetyráli, jak provozují bílou magii a podobně. Jdeš do toho se mnou?
TAK CO JDEME DO VLÁDY AT SE NÁM POCHVÁLÍ KDE KRADOU KDO JE KORUMPUJE, JDEŠ DO TOHO SEMNOU???
VYSMĚJOU SE TI!!!A PŘETO VÍME ŽE KORUPCE JE MEZI POLITIKY VELKÁ V TELEVIZI JE O TOM KAŽDOU CHVÍLI INFORMOVÁNO.
Jezuité jsou mnohem chytřejší než politici to si zapamatuj.
Sebetýraní dělal jako mnich i Martin Luter


]


Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 29. září 2015 @ 18:26:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jezuité jsou mnohem chytřejší než politici to si zapamatuj.
Máš to ověřené? :).

Tak jdeš do toho se mnou nebo jsi srab a zůstaneš pěkně v teplíčku domova? :)

Klidně půjdu s tebou do vlády. Jdeš tedy se mnou zjistit pravdu čí zůstaneš jen u prázdných slov a v teplu své domoviny? :).


]


Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 04. říjen 2015 @ 20:25:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže asi zůstáváš doma, když mlčíš. Proč by ne, je to tvoje volba. Měl bys odkaz aspoň na toho Martina Luthera, že provozoval sebetýrání. Rád bych se o tom pobavil pak s kamarádem pastorem. Díky.


]


Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 28. září 2015 @ 21:47:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
věřím, že to je čistá 100% pravda, také jsem to tady chtěl dát.. ale i kdyby jen 50% z toho byla pravda tak je to hrozné...Jezuité jsou a vždy byli nepřátelé pravých křesťanů...


]


Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 28. září 2015 @ 21:53:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když myslíš. Já se jen směji jak někdo může být tak pitomý a žrát to autorům i s navijákem. Jeden příklad za všechny: Kniha má pojednávat o dějinách jezuitu a přitom pojednává i Johnu Wycliffovi, který žil dávno předtím než se vůbec narodil zakladatel jezuitů. Ale když někdo tomu chce věřit prosím. Žijeme ve svobodné zemi, a každý má právo věřit i nevěřit takovým pitomostem jako je kniha Tajné dějiny jezuitu.


]


Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 29. září 2015 @ 08:45:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravdu o jezuitech mohu doložit osobními příběhy konkrétních osob - jezuitů z nedávné doby: Kardinála Špidlíka (jeho knihy jsou dostupné v prodeji, obsah si posuďte každý samostatně), sám jsem osobně znal otce Cukra (zemřel v 93 letech jako knihovník Velehradského gymnásia), který plyně ovládal latinu, hebrejštinu, řečtinu, angličtinu, němčinu a snad i některé další jazyky. Sám neměl ve zvyku se tím nijak chlubit. Jezuité tradičně patří k nejvzdělanějším křesťanům v církvi.
Osobně také znám Petra Koláře (https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Kol%C3%A1%C5%99_%28kn%C4%9Bz%29) (anglicky, německy, francouzsky slovem i písmem), Josefa Čunka (http://www.jesuit.cz/clen.php?id=28) a některé další české jezuity a mám s nimi ty nejlepší zkušenosti.



Pokud máte v Praze možnost, navštivte na Karlově náměstí kostel jezuitů.
Moje zkušenost - nikdy jsem neslyšel podrobnější rozbor textu Písma, než právě tam: Nějaký starší kněz (jméno neznám, říkají mu přezdívkou  "rabín") rozebíral v hebrejském textu slovo po slově a vysvětloval všechny nuance tehdejšího významu. A to všechno pak ve vztahu k osobě Krista.
Pro mě nezapomenutelný zážitek.


]


Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 29. září 2015 @ 08:52:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  Díky za článek o Jezuitech. Zase se něco zajímavého dozvíme. Rád bych se zeptal na pár věcí, o kterých už jsme si psali.


... ať je člověk na začátku v jakémkoli duchovním stavu k Bohu, jen když na konci exercicií bude patřit Ježíši.

  Když jsem ti před rokem psal, že patříme Pánu Ježíši, že můj život patří Pánu Ježíši, napsal jsi na to: "Zase líbivé zjednodušení (plynoucí z nepochopení smyslu Pavlových slov: "Nežiji už já, ale žije ve mě Kristus"), nečitelná zkratka sektářského učení (bezmyšlenkovitě opakovat z původního smyslu povytrhávané - nyní takto vytvořené rádobyzbožné nesmysly) vedoucí k popření rozumové skutečnosti." a začal sis o mne vymýšlet kdejakou hloupost z toho, co ty sám žiješ. Podobně jsi tuhle věc komentoval jindy, kdy ta skutečnost, že patříme Pánu Ježíši, byla pro tebe "rádobyzbožná fráze ze zatmění rozumu" a podobně. 

  Když tu píšeme o tom, že náš život patří Pánu Ježíši, je to jedna z věcí, které hodně oponuješ. Snad nejvíce.


  Tedy otázka:  Nevadí ti tedy to, co dělají Jezuité? Nevadí ti, že vedou lidi k "popření rozumové skutečnosti", k "nečitelné zkratce sektářského učení" a "rádybyzbožným frázím ze zatmění rozumu"? 



  Když jsme se ještě před nějakou dobou bavili o tom, že ty si dokážeš vybírat dobro a zlo, ale nedokážeš Bohu vydat život a ptal jsem se tě na to proč tedy nemůžeš Bohu vydat život, psal jsi mi: "Bohu jsem schopen odevzdat jenom to, co skutečně mám, co vlastním, co zrovna držím v rukou. A to je jenom tento přítomný okamžik mého života. Nic víc už nemám."

  Tedy otázka druhá: Dělají tedy jezuité něco jiného, než dokážeš ty? Dokážou udělat to, co ty nejsi schopen? Nebo ani jejich exercicie nedoukážou více, než dát jeden okamžik života, ten konec exercicií? I když to asi nebudeš vědět, když jsi jejich exercicie nikdy neabsolvoval, tak alespoň teoreticky když mi odpovíš, co si o nich myslíš ze zkušenosti.

  Toník



Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. září 2015 @ 07:41:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... kdy ta skutečnost, že patříme Pánu Ježíši, byla pro tebe "rádobyzbožná fráze ze zatmění rozumu"  ...


Ahoj Toníku.

My se přece lišíme právě v obsahu vnitřního chápání významu: "patřit Ježíši".
Pro tebe je to představa, že když upadneš do hříchu, Ježíš zasáhne, protože "jsi mu odevzdal starost o svůj život"  a nyní je tedy tvoje setrvání ve svatosti jeho starostí. A Ježíš je přece mistr v zachaňování.


Vnitřní smysl a upřesnění významu "patřit Ježíši" z mého pohledu jsem ti tam přece také hned vysvětlil: Proč sis to nepřečetl a ptáš se na to samé?

Tvůj časný život až do tvé smrti zůstává stále ve tvých rukách a ty určuješ směr svého žití i to, komu nebo čemu budeš sloužit.
Tvůj časný život ještě neskončil, stále jej máš ve svých rukou ty a rozhoduješ, jakým způsobem jej prožít. Je to stále tvůj život.Tvé dnešní hříchy jsou tvými hříchy a ne hříchy Ježíšovy, tvé dobré skutky jsou tvými dobrými skutky. Nejsou to primárně dobré skutky Ježíšovy - i když on k nim dává skrze Ducha svatého popud, prvotní impulz.

Gal 2,17-21)
Jestliže však i my, kteří hledáme ospravedlnění v Kristu, jsme byli shledáni hříšnými, je snad proto Kristus služebníkem hříchu? Naprosto ne!   Neboť jestliže znovu buduji to, co jsem zbořil, představuji sebe jako přestupníka.   Vždyť já jsem skrze Zákon umřel Zákonu, abych žil Bohu. S Kristem jsem ukřižován:   Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. Život, který nyní žiji v těle, žiji ve víře v Syna Božího, který si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne.   Neodmítám milost Boží, neboť jestliže spravedlnost je ze Zákona, potom Kristus zemřel nadarmo.


Podle apoštola se Kristus stává zdrojem veškeré činnosti křesťanovy. Žijeme sice "v těle" stále svůj vlastní život (a neseme sami odpovědnost za to, co vykonáme), ale život křesťanů je už produchovněn vírou. Stále je to však náš život, i když jej zrovna teď z vlastního rozhodnutí směřujeme na Krista. Jsme jeho učedníci a nedokonale napodobujeme svého Mistra, učíme se od něho (Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. Život, který nyní žiji v těle, žiji ve víře v Syna Božího...).



Také já jsem svůj život odevzdal Pánu Ježíši.
Poprvé to za mě sice rozhodli už rodiče hned brzy po narození (za což jsem jim vděčný), ale hned jak jsem začal rozum brát a byl mentálně schopen vlastního vztahu, tak jsem sám z vlastního rozhodnutí zažíval společenství s Bohem. U každého v životě nastane tato chvíle, kdy se takto sám rozhoduje pro život s Bohem, či pro život bez Boha.
Bůh totiž takto mimořádně vstupuje do života člověka a dotýká se jeho srdce opakovaně a mnoha různými způsoby a skrze různé události. Přesto jsem byl zase později svým rozhodnutím (pro život s Bohem) znovu a opakovaně i nevěrný (z lidské slabosti, z náchylnosti ke zlému) - znovu Bůh přicházel a obnovoval náš vztah (protože člověka miluje a chce ho zachránit).
Každý další hřích totiž znamená v životě člověka nevěru, znamená zradu vlastní identity a slibů Bohu, znamená opuštění záměru lidského srdce žít už navždycky s Bohem. Každý hřích znamená se strany člověka postavení jakési pomyslné zdi mezi člověkem a Bohem, znamená překážku pro přijmutí a zužitkování milostí.
Obnovit takto narušený vztah jde jen skrze pokání a službu církve odpouštět hříchy (J 20,21-23).
Prvním krokem k pokání je impulz do lidského srdce od Ducha svatého - nespokojenost člověka se stavem ve hříchu.


]


Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. září 2015 @ 08:45:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Stando, já vím, že sis tam tehdy vymyslel o mne spoustu hloupostí z toho, co žiješ ty sám, že mi omylem připisuješ tvůj život, to, co je tobě blízké a to jak ty uvažuješ o tvém životě. To už tu Honza psal, že takto uvažujete, píšete jakoby o druhém člověku, nebo používáte "všichni" a "každý", ale přitom popisujete jen a jen váš život a to, jak žijí lidé okolo vás.


  Taky jsem ti mnohokrát psal, že to, co sis o mne podle tvého života vymyslel, není pravda, že už hodně let nežiji to, co ty, a neuvažuji jako ty. Že to, co žiješ ty a jak uvažuješ ty je tvoje autentická zkušenost, zajímavá, ale stákle tvoje.


  Jo, a taky jsem si všimnul, že ses pak jako obvykle zabalil do vzletných frází kterými popisuješ to, že chodíš ke zpovědi a že ti jako miminku udělil pan farář svátost křtu. A že se stále omylem domníváš, že když si dojdeš ke zpovědí, zboří to zeď hříchu. Což je po šedesáti letech (či kolika) chození do zpovědnice dost velké oblbnutí.



  Teď píšu k tématu článku. 

  Psal jsi, že "...ať je člověk na začátku v jakémkoli duchovním stavu k Bohu, jen když na konci exercicií bude patřit Ježíši.

  Tobě nevadí, že člověk bude "na konci exercicií bude patřit Ježíši"?

  Když by ti jezuita na konci exercicií řekl: "Můj život patří Ježíši", tak bys mu taky napsal: "Zase líbivé zjednodušení, nečitelná zkratka sektářského učení, rádobyzbožné nesmysly vedoucí k popření rozumové skutečnosti, rádobyzbožná fráze ze zatmění rozumu." jako jsi to napsal mně?


  Nebo to jezuitské "patřit Ježíši" je zase nějaká klička, že člověk "dal život ježíši" a jakoby "patří Ježíši", ale přitom mu vůbec nepatří, ale dál žije život pro sebe, sám sedí na kozlíku svého života a pevně svírá ve své ruce opratě svého života, svůj život má pevně ve svých rukou, sám si vybírá mezi dobrem a zlem a sám rozhoduje a určuje s konečnou platností, kterým směrem bude život směřovat (samozřejmě jen teoreticky) a nikdo vám to nesebere až do vaší smrti, jak si to "dát život bohu" představuješ ty? 



  Jaký je vlastně praktický výsledek toho jezuitského "patřit Ježíši", ke kterému vedou ty exercicie? 

  Když člověk projde celé ty exercicie a na konci exercicií "patří ježíši", co se prakticky změní v jeho životě? 

  Jak se to prakticky projeví na tom, co ten člověk žije, kromě vzletných řečiček?




  Jinak jsem si o jezuitech a jejich cvičeních přečetl a je to podle popisu celkem klasická římskokatoličtina, náboženství, asi totéž, co jsme mezi saleziány žili my, jak jsme uvažovali, jak jsme cvičili duši. Jak nerozumíte duchovním věcem, a posuzujete věci duševně, pletete si "duchovní" a "duševní". To, čemu říkáte "duchovní" cvičení je podle popisu a všech charakteristických znaků docela obyčejné cvičení duševní, cvičení duše. Totéž, co dělají jezuité, dělají například i budhisté (s jedním jsem si na dané téma dost povídal): Také meditují, pevně dlouhé týdny cvičí svou duši a její vnímavost, také se snaží boha vidět ve všech věcech světa.

  Ono to ani duchovní cvičení být nemůže, protože mrtvoly nejdou cvičit. 

  S mrtvolami se dělá to, že se odnesou na hřbitov a tam se pohřbí do hrobu.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. září 2015 @ 10:53:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Když člověk projde celé ty exercicie a na konci exercicií "patří ježíši", co se prakticky změní v jeho životě? "...

Výsledky pokání a obrácení člověka k Bohu se projevují změnou chování takového člověka. Člověk nyní žije s Bohem v milosti posvěcující a žije také svátostným životem - přijímá Ježíše jako chléb života na své cestě k životu věčnému.

Nicméně člověk se zdravým křesťanským učením je si vědom, že je stále ještě jenom člověkem na cestě, že cíle ještě nedosáhl. Že když nebude ve svém jednání opatrný, může klidně zase zabloudit do světa hříchu.

Tím se hlavně liší od sebejistoty "už spasených" různých heretiků všeho druhu.


Je omylem domnívat se, že meditace jsou jen praktiky pohanských východích náboženství. Křesťanská meditace je budováním člověka v Bohu.


Pokud je to všechno pro tebe ale jen souborem "hloupostí", tak toho prostě nechejme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. září 2015 @ 20:39:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 Člověk nyní žije s Bohem v milosti posvěcující a žije také svátostným životem - přijímá Ježíše jako chléb života na své cestě k životu věčnému. 

  Takže ta změna, když na konci exercicií člověk "patří ježíši", je v tom, že člověk chodí ke zpovědi a přijímání? 

  Ale to ty chodíš také a žiješ také tak, takže ty exercicie k tomuto nepotřebuješ, je to tak?


Tím se hlavně liší od sebejistoty "už spasených" různých heretiků všeho druhu.

  O sebejistotě tu nejvíce psal jakýsi nick oko, pak hodně noname, trochu františek, demagog, jaela, JMK a někteří další. Koho z vás, heretiků, co tu tak píšete o sebejistotě, myslíš?


Je omylem domnívat se, že meditace jsou jen praktiky pohanských východích náboženství. Křesťanská meditace je budováním člověka v Bohu.

  To určitě. V tom se od různých duševních cvičení dost liší.
  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. říjen 2015 @ 07:44:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty už nepotřebuješ všemi způsoby na sobě pracovat a prohlubovat svůj vztah s Bohem a své vztahy s bližními, (třeba jen umění odpustit křivdu) že mi pokládáš takové stupidní otázky?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. říjen 2015 @ 18:48:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, co je stupidního na tom, když po tobě chci vysvětlit tvůj obsah tvého pojmu "patřit Ježíši", když ještě před měsícem tento pojem pro tebe znamenal "líbivé zjednodušení, nečitelná zkratka sektářského učení, rádobyzbožné nesmysly vedoucí k popření rozumové skutečnosti, rádobyzbožná fráze ze zatmění rozumu."?

  Co je stupidního na tom, když se zeptám koho z vás, co tu psali o sebejistotě a o tom jak "pevně drží ve svých rukou opratě svého života, nikdo jim je nevezme, jak sami rozhoddují o tom kam bude život směřovat", konkrétně myslíš? Zajímalo mne, zda jsi měl namysli tebe a tvou sebejistotu.


]


Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 29. září 2015 @ 21:54:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě si křesťan duchovními cvičeními dokáže zlepšit své smyslové vnímání Boha a Krista. U jezuitů a při metodách, o nichž ví, že jsou od Ignáce z Loyoly, se ale protestant napřed musí vícekrát snažit o správné pochopení a praktickou aplikaci Ježíšova výroku o odpouštění nepřátelům. Zvláště když ví, jaké hrůzy zde jezuité v době rekatolizace napáchali. Nemyslím tím jenom slídění a spalování biblí, ale násilné odebírání dětí a jejich "převýchovu" ve svých zařízeních.

Pro nevěřícího jde však o metody spadající do kategorie brain washing neboli vymývání mozků.



Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. září 2015 @ 08:11:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázkou zůstává hranice rozlišení pravdy  mezi skutečností historicky spáchaných nespravedlností jednotlivými špatnými lidmi zneužitím světské moci ( a s tím přece nemůže souhlasit žádný křesťan!) a mezi fikcí, vyprodukovanou nepřátelskou propagandou nepřátel církve.
I ta je tvrdou realitou a neustále doprovází právě lidi zbožné a oddané Kristu.

(Mt 10,24-25)
Učedník není nad učitele ani otrok nad svého pána.   Stačí, aby učedník byl jako jeho učitel a otrok jako jeho pán. Jestliže hospodáře nazvali Belzebulem, tím spíše jeho čeleď!




Blahoslavení ti, kdo jsou pronásledováni pro spravedlnost, neboť jejich je království Nebes.  Když vás budou tupit a pronásledovat a mluvit proti vám lživě všecko zlé kvůli mně, jste blahoslavení.  Radujte se a jásejte, neboť hojná je vaše odplata v nebesích; vždyť takto pronásledovali proroky, kteří byli před vámi.


Takže na jedné straně v povědomí lidí  jacísi "jezoviti", služebníci ďábla, nejhorší spodina lidí

 - na straně druhé reální současní lidé se jménem  (o jejichž lidských kvalitách i jejich víře je možno se každému přesvědčit), vytvářející společenství Tovaryšstva Ježíšova.



...  násilné odebírání dětí a jejich "převýchovu"  ...

Násilné vystěhování nekatolíků z Čech po Bílé Hoře (1620) je jistě z pohledu dnešního člověka nespravedlností. Ale lidé v té době nemysleli způsobem, jako my dneska! To je třeba zohlednit!  Kdyby bitva dopadla obráceně, středověcí protestanté by vyhnali katolíky. Lidé své doby myslí a jednají podle určitých schémat velice podobně.
Celé rodiny protestantů se tehdy vystěhovaly hlavně na Slovensko a vytvořily zde komunity až do dneška. Některé z jejich potomklů osobně znám, mám to tam kousek.
Ale ještě jsem neslyšel o žádném historicky doloženém případu odebrání dětí protestantům a o jejich "násilné rekatolizaci"!

Můžeš v tomto být konkrétnější?
Uvést konkrétní příklad, který by se dal ověřit?
Kdy se to mělo stát a kdo to konkrétně udělal?


]


Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. září 2015 @ 09:07:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Násilné vystěhování nekatolíků z Čech po Bílé Hoře (1620) je jistě z pohledu dnešního člověka nespravedlností. Ale lidé v té době nemysleli způsobem, jako my dneska! To je třeba zohlednit!  

  To je dobře, že už dnes myslíte jinak. 

  Kdybyste se dostali k moci, povolili byste například lidem šest dní pracovat a sedmý den odpočívat? Nebo byste první den zakázali pracovat zákonem všem lidem, jako se o to římskokatolíci snaží na mnoha místech?



Kdyby bitva dopadla obráceně, středověcí protestanté by vyhnali katolíky. Lidé své doby myslí a jednají podle určitých schémat velice podobně.

  Stando, než začneš o něčem psát, tak si o tom nejdříve něco zjisti, abys nebyl za hlupáka. Ne všechna náboženství uvažují podobně, jako náboženství královny nebes nebo jako uvažují muslimové. Podle toho, co žijete vy a jak vy uvažujete neposuzuj druhé. 

  Protestanté přebrali z ŘKC a jejího chování hodně špatných věcí, ale ne všichni protestanté jednali stejně, jako římští katolíci. Také nějakou dobu trvalo, než byly zbořeny zažité vzory, které staletí vtiskávala ŘKC do chování společnosti. I když na konci 14 století a pak v 15 a 16 století probíhalo na našem území i v okolí velké obrácení k Pánu Ježíši, tak ne všichni se obrátili a mnozí samozřejěm uvažovali jako svět.

  Kdyby sis četl dějiny českých zemí, tak i před násilnou rekatolizací žilo v českých zemích několik vyznání vedle sebe v relativní toleranci, na tehdejší dobu velmi dobré toleranci. Alespoň navzájem mezi sebou. Tu toleranci samozřejmě narušovali provokatéři, kteří štvali lidi proti sobě (tehdy se jím říkalo jezoviti) a taky neplatila vůči všem skupinám, některé lidi pronásledovaly svorně jak podobojí, tak pod jednou.


   Mimochodem: Proč ty hodné jezovity, co je všichni jen pomlouvají a na tom, co se o nich ví, není zbla pravdy, zakázal papež na věčné časy? Ve všech zemích, ve kterých vládla ŘKC, byli jezoviti jeden čas zakázáni, pročpak to bylo? To bylo pro jejich dobrotu, nebo pro jejich štvaní a nenávist? A kupodivu, když papež zakázal jezovity a všude byli zakázáni, mohli působit v několika protestantských a pravoslavných zemích...


  Takže tvoje stereotypy, to jak vy uvažujete, nepředznamenavají uvažování všech lidí. Podle vašeho uvažování neposuzuj druhé. To, že jste netolerantní k víře jiných neznamená, že to tak mají všichni.







]


Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. září 2015 @ 10:42:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,
opět zde předvádíš jen své výrony předpojatosti a zaujatosti.

Opravdu ale ne všechna náboženství však uvažují podobně, jako to tvoje.   :-)



Nejsem to já, kdo by si měl přečíst něco o skutečné historii, ale jsi to ty sám. Systém "Volačo som počul" tady nestačí!
Zkus se doopravdy seznámit s tou situací, kdy historicky bylo Tovaryšstvo Ježíšovo papežem zakázáno a proč tomu tak bylo.
Prozradím ti, že to vůbec nebylo kvůli žádnému jejich "štvaní", ale kvůli sféře vlivu a moci, které v tehdejší středověké společnosti dosáhli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. říjen 2015 @ 07:07:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Opravdu ale ne všechna náboženství však uvažují podobně, jako to tvoje.   :-)

  To určitě, Stando.

  Vezmi si třeba situaci naší víry na jejím počátku, v Jeruzalémě v prvním století. Křesťané byli od počátku pronásledováni náboženskými fanatiky, kteří lpěli na skutcích, neznali milost ani spasení a nepřijali ho. Pána Ježíše ti skutkařstí fanatici dohnali skrze justiční vraždu až na kříž. Jeho učedníky pronásledovali, bičovali, kamenovali, zavírali do vězení... 

  A když se podíváš do našeho učení, tak například Pavel píše: "Přál bych si, abych já sám byl zavržen od Krista místo svých bratrů, svých příbuzných podle těla." Sám by položil sebe, svůj život, aby druzí byli spaseni, kdyby to bylo možné. Modlí se za ty, kdo je pronásledovali, modlí se za židy.

  To tak křesťané nedělají proto, že by si to sami vymysleli ale děláme to proto, že žijeme život Pána Ježíše - toho Ježíše, který, když byl na kříži, kam ho pověsili za náš hřích, modlil se k Bohu: „Otče, odpusť jim, neboť nevědí, co činí.“ Tak to dělali křesťané od svého počátku až dodnes a podle toho se také poznají. A v tom se také od vašeho náboženství a jeho přístupu dost výrazně liší.

  Proto také historii neposuzujeme dnešním pohledem, ani pohledem středověku, ale posuzujeme historii pohledem našeho učení a Pána ježíše a jeho příkladu.


  Uvažujeme tedy tak jako Pán Ježíš, jako jeho apoštolové a učedníci a to, jak uvažují jezoviti je nám cizí. A jsem rád, že jsi to pochopil a snad už nám tedy tvé uvažování nebudeš nesmyslně vnucovat a místo toho, aby sis vymýšlel hlouposti o nás, tak napíšeš třeba něco o sobě. 


  Můžeš třeba napsat něco o těch mocných činech, znameních a zázracích, které se neustále projevují ve tvém životě, ale ještě jsi nám o tom nic nenapsal.


  Můžeš taky napsat něco o těch jezuitech, proč je neomylný papež navěky zakázal a jak se stalo, že jezovity zakázaly snad všechny státy kromě několika protestantských a pravoslavných, když v těch římskokatolických "nevládla ŘKC", jak se ohrazuješ jinde v diskuzi.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. říjen 2015 @ 08:20:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svého času mezi lidmi koloval takový vtip:

Bůh stvořil člověka z hlíny. Některý z vědců prohlásil, že to on už umí taky, že to pro něho není problém a vyzval k této ukázce stvoření samotného Boha jako rozhodčího soudce. Bůh se tedy dostavil a ukázka stvoření mohla začít ...

Onen vědec si nabral hlíny, aby  mohl začít se svou ukázkou, ale Bůh ho zarazil:  Moment, neber na to moji hlínu, vezmi si na to hlínu svoji ....!




Podobně omezeně jako onen příslovečný "vědec" se nyní vyjadřuješ i ty:

..." A když se podíváš do našeho učení, tak například Pavel píše: "...

Já říkám: "Moment, neber pro své dokazování naše učení, učení katolické církve, vezmi si to své učení vlastní!"

To, o čem píše Pavel, víš totiž jenom díky katolické církvi, která to zaznamenala a uchovala až do dnešních časů. V Evropě tato katolická církev zapustila své kořeny nejprve v Římě biskupskými stolci apoštolů Petra a Pavla. Oba zde nakonec pro svoji víru zemřeli mučednickou smrtí (tradice říká, že oba byli popraveni ve stejný den).

Z tohoto Říma se to, o čem píše Pavel, rozšířilo prakticky téměř do celé Evropy a celého světa. A v té době zde v našich zemích nebyli jiní křesťané, než lidé katolického vyznání, kteří se se svými problémy obraceli na papeže. Nebyla zde historicky jiná církev, než jenom církev katolická.

Takže mi neříkej, že "vy" jste křesťané, zatímco my nejsme.



Zatím to podle tohoto  vypadá, že vůbec neuvažujete jako Ježíš, ale spíš to podle tvých výroků vypadá, že už neuvažujete vůbec.

Otevřenou otázkou také zůstává, zda pod vlivem  heretického učení (brainwashing) jste ještě schopni vůbec samostatně uvažovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. říjen 2015 @ 15:13:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
První církev v Evropě, kterou založil apoštol Pavel, nebyla v Římě a církev v Římě nezaložil Pavel. Proto když psal svůj list Římanům, napsal jej jako své evangelium (Ř 2:16 a 16:25) - evangelium pro věřící v Krista, povolané svaté v Římě. Je pravda, že za ně děkoval Bohu a že se zvěst o jejich víře šířila po celém světě. 
Ale ještě předtím a mnohem dříve napsal církvi Tesaloničanů (1Te 1:6-8) . A vy jste se stali těmi, kdo napodobují nás i Pána, když jste přijali Slovo v mnohém soužení s radostí Ducha Svatého. Tím jste se stali vzorem všem věřícím v Makedonii a v Achaji. Neboť od vás se rozeznělo Pánovo slovo nejen v Makedonii a v Achaji, ale vaše víra, která směřuje k Bohu, se rozšířila všude, takže není třeba, abychom o tom vůbec mluvili. 

Možná má řkc zásluhu na zachování Písma a možná ne, já nevím, ale v žádném případě není autorem Bible a zachovala pouze to, co napsal někdo jiný. Žel však nezachovala poslušna toho Božího Slova v Písmu Svatém to, co je v něm zjeveno, a vytvořila si učení, které není učením Kristovým, zaznamenaným v Novém zákoně apoštoly a otroky Pána Ježíše Krista. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 02. říjen 2015 @ 09:01:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdo přece nepopírá, že apoštolové působili i jinde. Ale římská církev odvozuje svůj původ od sloupů víry, od apoštolů Petra a Pavla, kteří oba dva v ní osobně působili.


Bible je kniha inspirovaná Duchem svatým.
Napsali ji svatopisci pod inspirací tohoto Ducha.
Je to tedy výsledek spolupráce Boha a lidí
 - v případě písem Starého zákona výsledkem spolupráce Boha a svatopisců z řad vyvoleného národa.
 - v případě písem Nového zákona výsledkem spolupráce Boha a svatopisců z katolické církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 02. říjen 2015 @ 15:57:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ještě jednou - apoštol Pavel nemá s řkc nic společného. A v době, kdy byl v Římě, "nechodil do církve" v Římě a nijak v ní nepůsobil, protože ji nezaložil. Bydlel v pronajatém bytě, kam za ním chodili lidé a on je vyučoval - Sk 29:30-31 zůstal po celé dva roky ve svém najatém bytě a přijímal všechny, kteří k němu přicházeli, hlásal Boží království a učil o Pánu Ježíši Kristu se vší otevřeností a bez překážek.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. říjen 2015 @ 18:42:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zatím to podle tohoto  vypadá, že vůbec neuvažujete jako Ježíš, ale spíš to podle tvých výroků vypadá, že už neuvažujete vůbec. 

  Stando, je mi jasné, že se budeš vyhýbat tématu článku jak jen to půjde. Když jste v koncích, vždycky místo psaní k tématu začnete útočit na diskutující.

  Naše učení tu bylo i v době, kdy ještě ŘKC "chodila po houbách". Jak asi víš, z učení ŘKC nepřebíráme nic a všechny ty Královny Míru, Královny Pokoje, Neposkvrněná Početí, Věže z Kosti SLonové, všechny ty Očistce, Papeže, Svátosti a co jste si vše vymysleli, rádi ponecháme vám.  Vaše učení by mne ani nenapadlo brát si na dokazování čehokoliv: jediné, co vaše učení dokazuje, je váš stav, to, v čem se vy nacházíte, co prakticky žijete.


  Vím samozřejmě, že v Evropě zapustila katolická církev své kořeny nejprve v Římě a dodnes je tam má. V tom se výrazně odlišuje od křesťanských církví, které zapustily v Evropě kořeny mnoho set let před tím, v Korintu, Tesalonice, ve Filipi, ... Naše učení se navíc nešířilo ze Říma, ale z Jeruzaléma a dodnes tam má kořeny. V tom se také od vašeho učení dost liší.


  Naše učení si nepotřebuju brát, abych něco dokazoval: Nepotřebuju dokazovat nic ani sobě, ani tobě, ani někomu jinému. 

  To učení jsem vzal, abych ti něco ukázal: Abych ti ukázal rozdíl mezi tím, co učili a jak jednali a jaké vzory měli lidé z ŘKC (v určitých dobách i dnes vedeni Jezuity) a mezi tím, jak jednají a uvažují křesťané. 

  Křesťané ve všech dobách a na všech místech.



  Je ale jedna věc, která určitě zbývá pro pořádek dodat. 

  Když křesťané uvěří, velmi často také ničí literaturu nebo různé věci, které souviseli se starým životem, se životem v hříchu. Běžné je, že okultisté pálí knihy a modláři likvidují modly. 


  Mnozí, kteří se zabývali magií, snesli své knihy a přede všemi je pálili. A spočítali jejich cenu a shledali hodnotu padesáti tisíc stříbrných.

  To je docela dost peněz, desítky milionů korun v nějakém přibližném přepočtu, nejspíše tisíce knih. Tedy velká "škoda". I já, když jsem uvěřil evangeliu a přijal Pána Ježíše, zlikvidoval jsem modly i všechnu literaturu, která mne málem stála život. 

  Možná ti to bude připadat podobné, jako když Jezuiti jako představitelé ŘKC nenáviděli, vyhledávali a pálili naše učení. Ale možná si ale při troše pozornosti všimneš drobného rozdílu v jednání, drobné nuance. 

  Od muslimů a Jezuitů se ale křesťané liší v tom, že pálí svoje knihy a likvidují svoje modly.

  Toník


]


Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 30. září 2015 @ 20:36:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebudu ti dělat historickou studii, když si sám můžeš přečíst o praktikách té doby. Uvědom si, že historikové jako vědci nemohou plácat jen tak z vody, jak se to někdy činí z kazatelen.

Z posledních dnů ke mě dorazila jen čerstvá zpráva, že jistý jezuita, jehož jméno určitě znáš, získal prvenství v cenzuře, neboť dokázal zničit 40 tisíc protestanských knih. Co vím z jiných pramenů, soustředil se především na bible, v té době na tu Kralickou.

Co se týká dětí na převýchovu, byly jich plné kláštery. Ale jak jsem předeslal, doklady si jistě najdeš sám.


]


Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. září 2015 @ 20:59:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím, že církev provozovala i sirotčince. Sirotkům dávala obživu a vzdělání.

Neznám jediný případ, kdy by církev odebrala děti rodičům. Vyveď mě z omylu.



Já si tě vážím pro tvé vyvážené postoje, které zde většinou předkládáš s mírností křesťana.

Ale v tomto případě je zde zřejmě nějaká historická zátěž (jistě,křivda mohla v historii nastat i od katolíků), ale hodně se na zprofanovaném pohledu na jezuity u celé veřejnosti podepsala i komunistická porpaganda a snad i některé kruhy za první republiky.



Snad si uvědomuješ, jak jsou veškeré argumenty proti jezuitům "středověké", nic ze současné doby.

Jezuité ale po staletí patří k vědecké světové špičce i v různých oborech vědy
.
Zabývali se astronomií dříve než Galileo sestrojil svůj dalekohled, a nejednou se také přičinili o vědecký pokrok, přičemž bránili místo přírodovědy v životě církve. Mnohé velké vědce doprovázeli také duchovně. Tak je tomu i nyní. Pohled na hvězdy - podobně jako v případě sv. Ignáce z Loyoly – dává pocit blízkosti Boha, kterému sloužíme tím, že se máme rádi.

Jezuitské komunita Vatikánské astronomické observatoře, která sídlí v Castel Gandoflfo nedaleko Říma a zároveň v Tucsonu ve Spojených státech je stále v astronomii pojmem.
Tato komunita se nezabývá ničím, co by přinášelo jakýkoliv bezprostřední zisk či moc, nýbrž vede jen k lepšímu poznání vesmíru, což umožňuje setkání přírodovědy a náboženství.


”Vesmír je totiž více než vědecký problém k vyřešení. Je radostným tajemstvím, které kontemplujeme s plesáním a chválou (Laudato si´, 12). Veškerý hmotný svět je jazykem Boží lásky, bezmezné Boží sympatie k nám. (ibid., 84). Svatý Ignác z Loyoly tomuto jazyku dobře rozuměl. Vypráví, že jeho největší útěchou byl pohled na nebe a hvězdy, protože v něm vzbuzoval velikou touhu po službě Pánu (Životopis, 11).”


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 30. září 2015 @ 21:27:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Argumenty proti jezuitům zasahují hlavně do novověku. Pokud vím, ten se počítá od objevení Ameriky (1494 ? - snad se pletu jen o jednotky). Jestli tě moje výroky pobuřují, tak je to asi proto, že jsem slyšel dost o historii Jednoty bratrské, později o Moravských bratřích. Výklad rekatolizace v 18. a 19. stol. podrobněji příliš neznám, jen doklady o směšném uctívání různých svatých. Čemuž se vysmívali i katolicky pravověrnější, jakým stupiditám se tu věří. Je to dokonce vidět na výzdobě katolických kostelů v rozdílnosti od těch západnějších.

Když si to dám dohromady, tak z toho plynul ještě horší než úpadek víry než ve Francii. Neboť úpadek přišel těmi hloupostmi postupně a plíživě.

Co se týče jezuitů a vůbec klášterů, tak byly, jak je všeobecně znám, středisky vzdělání. S tou vědou v nich to nebylo tak horké, neboť kdykoliv narazili na něco neobvyklého, co nezapadalo do představ církve, museli se mít na pozoru, neboť jim šlo o život. Ale v novověku již mnozí znali řecké filozofy (to sem začalo pronikat již od 12. stol) a pokud vím, dostalo se sem něco z děl muslimských zemí (matematika...).

Teprve vznik protestantismu uvolnil závory pro poznávání. I když třeba ještě Luther měl také podivné představy o Zemi.

Co se týká jednotlivých osob v církvi, nelze nikdy paušalizovat. Vždy tam jsou ti, kteří skutečně patří Pánu a neprovinili se proti Němu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. říjen 2015 @ 08:52:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."jen doklady o směšném uctívání různých svatých. "...

Na takto obecné tvrzení se dá jen těžko reagovat.
Máš - li na mysli nějaké projevy ujeté lidové zbožnosti (projev nevzdělanosti ve víře a omezenosti lidské mysli), jsme v tomto zajedno.
Ale na druhé straně nelze zapomínat na rozdílnost pohledů katolictví a protestantismu v prožívání vztahů k oblaku svatých (Žd 12,1), kteří jsou už nyní spolu s Kristem v nebi.

Tato rozdílnost pohledů zpočátku ani nebyla. Sám Luther měl doma na stěně obraz Matky Boží od svého přítele Dürera, před kterým se modlil. Také po Kralických zůstal zpěvník mariánských písní.

Vzájemná řevnivost mezi oběma tábory nakonec tyto postoje a rozdíly historicky vyhrotila.



..."S tou vědou v nich to nebylo tak horké, neboť kdykoliv narazili na něco neobvyklého, co nezapadalo do představ církve"...

Kláštery byly ve středověku skutečnými středisky vzdělanosti v konkrétním kraji kolem nich. To mniši naučili rolníky obdělávat půdu způsobem, že z Evropy prakticky vymýtili hladomory.
Doklady o tehdejším rozvoji věd a umění jsou patrny dodnes.
Pokud se budeš hlouběji zajímat o tehdejší poměry ve vědě, zjistíš, že už tehdy posuzovali každý nový objev pomocí pravidla "Occamovy břitvy". (Occam byl mnich - františkán a vědec).
Toto pravidlo se pro posuzování nových objevů ve vědě používá dodnes.
Také Galileúv heliocentrický model našeho vesmíru jím byl posuzován - spravedlivě, ale mylně, podložen nesprávnými argumenty. Galileo totiž při svém dokazování předpokládal kruhové oběžné dráhy planet, zatímco ve skutečnosti jsou eliptické (se dvěma ohnisky, nikoli s jedním). Na to už ve stejné době přišel mladý Kepller (protestant) a poslal Galileovi o tom svoji knížku. Balíček s knihou od Kepllera se pak našel až v Galileově pozůstalosti - nerozbalený!  Galileo totiž jako katolík a šlechtic považoval pod svoji úroveň se názory neurozeného protestanta vůbec zaobírat.
Kdyby to udělal, změnil by historii.
Takto ovšem výpočty oběhů planet podle jeho objevu vycházely s menší přesností, než podle původní (nesprávné, ale daleko propracovanější) metody Ptolemajovské.


Zvláštní zpráva Svatého stolce o případu Galileo prohlásila, že Galileův případ obzvláště zatížil vztahy mezi světem vědy a církví. Problémem se zaobíral nepřímo 2.vatikánský koncil v pastorační konstituci o církvi v dnešním světě Gaudium et spes. Jan Pavel II. celou záležitost svěřil zvláštní komisi, která uznala i existenci procesních chyb, jichž se dopustili soudci, kteří nedokázali oddělit víru od otázek vědeckého poznání.
Nyní v klidnější atmosféře můžeme konečně pohlédnout na Galilea a rozpoznat v něm věřícího člověka, který se pokoušel v kontextu svojí doby smířit výsledky svého vědeckého bádání s obsahy křesťanské víry - čteme ve vatikánském sdělení. Galileo proto zasluhuje na plné docenění a vděčnost z naší strany. "Myslím, že právě případ Galilea, nám teologům, církvi, musí připomínat jednak, abychom byli k minulosti bez výhrad sebekritičtí.
To chtěl Jan Pavel II., když Galilea zařadil mezi prvky očistění paměti v roce 2000, během Jubilea."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jezuité. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 02. říjen 2015 @ 20:52:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, on tu byl problém již v tom, že kulatost Země dokázal Pythagoras ve 3. stol. před obč. letopočtem. Jak dlouho církev upalovala nejen za heliocentrický systém oběžných drah planet, ale i za to, že Země není placka, nevím, v tom máš pravdu, že mnohé detaily v paměti nemám, ani nepovažuji za nutné si pamatovat důkazy skutečností všeobecně známých a prokázaných. Bylo to ještě v 16. stol.? Ale jinak je nutné mnichů si vážit, nějakou shodou okolností někde dokázali uchovat i zakázané protestantské spisy. Už ti neprokáži jaké.


]


Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy