Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 463 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485835
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu
Vloženo Sobota, 17. říjen 2015 @ 18:38:55 CEST Vložil: Tomas

Přednáška poslal Nepřihlášený


Odpoveď Dušana Seberíniho (hovorené slovo) na videonahrávku brata Alexandra Barkóciho zverejnenú 30. 12. 2013:
05. Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu? Rozhovor priamo do našho srdca, pokorní  si to vypočuje do konca, toho koho obvinuje svedomie to vypne v prvej minute.


"Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 61 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 24. říjen 2015 @ 22:48:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neděli. V novozákonní době je to den vzkříšení Ježíše Krista



Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 25. říjen 2015 @ 00:48:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A na to jsi v Písmě přišel kde?

o uctívání nebo odpočívání v neděli a o tom, že by to učil Ježíš nebo apoštolové není v Písmě ani zmínka.

V neděli se vždy uctíval pohanský den slunce a teprve člověk císař Konstantin ho změnil na den vzkříšení Ježíše Krista, což nepopíratelný fakt, s tím Bůh nemá nic společného. Bůh svěcení soboty dodnes nikdy nevyměnil za uctívání neděle. A nezměnil to ani Kristus svým zmrtvýchvstáním.


]


Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: ninius v Neděle, 25. říjen 2015 @ 00:41:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1=  Za 7 dní  bolo nahodených 41 diskusných príspevkov. 2=  Väčšina príspevkov je od univerzálnych diskutérov, ktorí si tak krátia dlhú chvíľu. 3=  ANI JEDEN Z DISKUTÉROV SA NEVYJADRIL – ANI SLOVOM -  K OBSAHU NAHRÁVKY ! 4=  Vaša diskusia je bezduché šermovanie  podľa zaužívaných propozícií z 19. storočia na tému „sobota“. 5= Ani jeden neprejavil záujem dozvedieť sa posolstvo z nahrávky. Je to škoda.   Ak chcete vskutku diškurovať zodpovedne, najprv si prosím vypočujte nahrávku.



Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 27. říjen 2015 @ 19:26:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cituji z nahrávky:

                                                        ŠABAT NIE JE ODPOČINOK HOCIKEDY.


                                                         Boh odpočinul siedmeho dňa 

                                                         a dodnes odpočíva siedmeho dňa.

                                                Nikdy termín svojho odpočinku nezmenil a nezrušil.

                                                              Boh odpočiva do dnes.

                                                Takže - kdo chce odpočívať s Bohom, nemá na výber
                            
                                                        - musí odpočívať vtedy, keď odpočiva ON.

                                                A ON odpočiva každý siedmy deň - v časnosti. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Drahý ninius,

 Bůh v časnosti neodpočívá každý sedmý den. Je jasně i psáno, že ON odpočívá od chvíle, kdy stvořil svět! Pokud ten bratr, na kterého tímto někdo reaguje, kázal slovo o Božím království, neměl by to vynechat a zdůraznit. - Totiž slovo o tom, že to pravé Boží odpočinutí je vejití do Božího království -  život v Kristu. Pokud nechcete zahynout jako ti  na poušti , pak se toho slova držte a vejděte! 

                                              Adam a Eva nebyli  stvořeni kvůli  týdenní  sobotě ! 

                      
 Pán Ježíš Kristus je novým  Adamem, který mnohé z nás ve Své milosti navrací zpět , do nepřetržité Boží přítomnosti.Za to Mu patří veškerá čest , sláva i dík. Za to JEJ  chválíme!   




]


Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 27. říjen 2015 @ 22:01:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Buh nepotřebuje odpočívat. 7den je kvůli stvořeným bytostem specielně kvůli hříšnému člověku. člověku. Jak je to s Anděly nevím.
Ale člověk velice brzy zapomíná to říká Bible a vim to i z vlastní zkušenosti. Takže sedmý den ber jako připomínku kdo stvořil tento svět, aby lide nezapoměli. Buh je vševědoucí věděl že člověk padne do hříchu a věděl že bude zapomětlivej.
Představ si kdyby nebyl žádný den odpočinku určen jak by to bylo chodili by lidé do kostela jak často???  Asi by to byla katastrofa.
I tak mnoho křestanu nenavštěvuje pravidelně každý sedmý den bohoslužbu (jestli sobotu nebo neděli to je jedno).
Jak by to vypadalo kdyby nebyla skoro povinná návštěva každý sedmý den za pár let by do kostela skoro nikdo nechodil a Boha by lidé skoro neznali. 
To je důvod proč je sedmý den den odpočinku ale den odpočinku s Bohem. To znamená že v tento den se věnuji věcem které se týkaji viry evangelia a Boha, nevěnujeme se vlastním zájmum. 


]


Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 29. říjen 2015 @ 18:59:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Představ si kdyby nebyl žádný den odpočinku určen jak by to bylo chodili by lidé do kostela jak často???  Asi by to byla katastrofa------

Ještě větší katastrofa by byla,  kdyby si někdo myslel,  že Bůh přichází jen v určitou dobu,  a   nebo  že  " bydlí "  ve  zděném kostele. 

Mt 18,20  Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich


]


Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 30. říjen 2015 @ 06:38:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali, ty opravdu věříš, že Pán se spokojí jen s tím, že v nějaké periodě lidé někam chodí?  Myslíš si, že lidé, kteří bez periodicity by do kostela nikdy nešli jsou naplněni Duchem Svatým? Já osobně si nejsem příliš moc jist osudem lidí, kteří chodí do kostela jen díky periodicitě neděle či soboty. Mám pocit, že Pán. když mluvil o nutnosti spravedlnosti přesahující spravedlnost farizeů a zákoníků, tak měl na mysli něco jiného než periodickou docházku.



]


Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 23. říjen 2015 @ 08:19:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu?

  Ani jedno, ani druhé.

  Sedmý den už Bůh požehnal a posvětil, pokud by se ho člověk snažil světit, dělal by zbytečnou práci. Sedmý den tu není na to, aby ho člověk světil a otročil mu jako to dělají lidi ve světě a jeho náboženstvích, ale sedmý den je tu pro člověka, aby si člověk odpočinul od práce. Sedmý den má tedy člověk odpočívat od práce.

  První den nemá smysl světit, je lepší se místo všelijakých výmyslů kdejakého nábožanství držet se Božího přikázání a normálně pracovat ve své praci, pro druhé lidi.

  Toník

  



Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 25. říjen 2015 @ 00:57:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu?

  Ani jedno, ani druhé.

Sorry, ale to je částečně špatná odpověď:


 [KB1613] Ex 20:8 Pomni na den sobotní, abys jej světil. (…hashabat…)

[KB1613] Ex 20:9 Šest dní pracovati budeš, a dělati všeliké dílo své;
[KB1613] Ex 20:10 Ale dne sedmého odpočinutí jest Hospodina Boha tvého. Nebudeš dělati žádného díla, ty i syn tvůj i dcera tvá, služebník tvůj i děvka tvá, hovado tvé i příchozí, kterýž jest v branách tvých.


[KB1613] Ex 20:11 Nebo v šesti dnech učinil Hospodin nebe a zemi, moře a všecko, což v nich jest, a odpočinul dne sedmého; protož požehnal Hospodin dne sobotního, a posvětil ho.


[KB1613] Ex 31:13 Ty pak mluv k synům Izraelským a rci: A však sobot mých ostříhati budete. Nebo to znamením jest mezi mnou a vámi po rodech vašich, aby známo bylo, že já jsem Hospodin, kterýž vás posvěcuji. (NBK… i po všechna vaše pokolení),


[KB1613] Ex 31:16 Protož ostříhati budou synové Izraelští soboty, tak aby světili sobotu po rodech svých smlouvou věčnou. (…et-hashabat laasot et-hashabat ledorotam berit olam)

[KB1613] Ex 31:17 Mezi mnou a syny Izraelskými za znamení jest na věčnost; nebo šest dní činil Hospodin nebe i zemi, v den pak sedmý přestal a odpočinul. 
Je to znamení na věky mezi námi (duchovním Izraelem) a Bohem...




]


Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 21. říjen 2015 @ 13:12:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží odpočinutí trvá od chvíle, kdy  stvořil svět. Tedy každý den (tj. od soboty do soboty)

Přistupovat k trůnu milosti,smíme i dnes( dnes je např. středa) abychom došli milosrdenství a nalezli milost a pomoc v pravý čas.Roztržením opon se naplnilo to, co píše prorok Izaiáš:

Iz 66,23 I stane se, že od novměsíce do novměsíce, od soboty do soboty přicházeti bude všeliké tělo, aby se klanělo přede mnou, praví Hospodin



Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 22. říjen 2015 @ 00:42:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
máš špatný překlad, i KB1613 to nemá vyjímečně přesně:

Správně má být spíše sobotu co sobotu a to pak mění celý význam:

[CEP2001] Iz 66:23 O každém novoluní, v každý den odpočinku, přijde se sklonit veškeré tvorstvo přede mnou, praví Hospodin.
[CSP] Iz 66:23 A novoluní co 15novoluní, sobotu co 15sobotu bude přicházet veškeré 56tělo,a aby se sklánělob 81přede mnou, praví Hospodin.
[SEB] Iz 66:23 Stane sa, že pri každom novmesiaci a sobotu čo sobotu sa každý príde pokloniť predo mňa, hovorí Hospodin
[BHSTCZ] Iz 66:23  vehaja midde-hhodeš behhadšo umidde šabbat bešabbatto javo chol-basar lehištahhavot lefanaj amar ADONAJ: 
Termíny od…do jsou velmi často uživány ve významu „ po celou dobu“ či „během“ (v průběhu) vymezeného času, což by v našem případě znamenalo „ v průběhu týdne začínajícího a končícího sobotou“, tedy „stále“. Jsou ovšem také mnohé případy, kdy termín „od…do“ je užíván ve smyslu tak často (např. Zach. 14x16 v kral. př.). Stanovisko znalců hebrejštiny a uznávaných lexikografů je jednoznačné. Uvádějí přesně, jak překládat tuto slovní vazbu,

W. Gesenius – F. Buhl „Hebräisches und aramäisches Handwörterbuch über das Alte Testament (1962, str. 160): Hebr. „daj“ -2b „middej“ – tak často když/jak/, každý krát kdy.rok co rok: 1 Sam. 7x16, Zach. 14x16, 2 Par. 24x5každý novměsíc a každý sabat: Iz 66x23


L. Köhler, „Lexicon in Veteris Testament libros . Wörterbuch zun hebräischen A.T. (1985 str. 208):Hebr. „daj“ – 2c „middej“ – z potřebyrok co rok: 1 Sam. 7x16, Zach. 14x16, 2 Par. 24x5měsíc co měsíc a sabat co sabat – Iz. 66x23


 G. Fohrer, „Hebräisches und aramäisches Wörterbuch zum Alten Testament (1989, str. 57):Hebr. „daj“ – ve spojení s předložkou „be“/náš případ v Iz.66x23 – p.k./ = „co“, „tak často“. Příklad – „každý rok“


 B. Pípal „Hebrejsko – český slovník ke Starému Zákonu“ (1974, str. 33):Hebr. „daj“ 2 „podle míry, pokaždé, tak často, častokrát


  Přicházení klanět se Bohu se děje pokaždé v určené době, tj každý novměsíc a každý sabat a nikoli nepřetržitě stále! Sabat je zde periodickým slavnostním odpočinkem, dnem bohoslužby, požehnaným skrze Boží slovo (Iz. 56x1-7, 58x13,14, L 23x52-56). Novměsíc/první den měsíce/ zde nemá smysl ceremoniálního – obřadního svátku, nýbrž zvláštního svátku zdraví.            [NBK] Zj 22:2-3 Uprostřed ulice toho [města] po obou stranách řeky [je] strom života, nesoucí dvanáctero ovoce. Vydává své ovoce každý měsíc a listí toho stromu [je] k uzdravení národů. A nebude už nic prokletého. V tom [městě] bude Boží a Beránkův trůn a jeho služebníci mu budou sloužit.


]


Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 22. říjen 2015 @ 16:43:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abych pochopil slovo o tom, že Boží odpočinutí trvá od chvíle  kdy stvořil svět  nepotřebuji zvláštní překlad.Duch sv. to velmi jasně dosvědčuje.

ON je ta pravá "sobota" , náš odpočinek. Chceš-li pak pochop to, že Pán žil v Otci a  Otec v Něm nepřetržitě. Čti tedy  a všimni si toho .Víš přece to, že  máme  žít tak jak žil ON..A že  Pána  zákoníci nenáviděli a chtěli jej zabít za to, že nedodržuje sobotu, je z písem více než  jasné.Ap.Pavel nám pak v Duchu sv.píše co je ta pravá ( ne ta  ceremoniální) bohoslužba - náš život v 
Kristu  Pánu.


]


Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 23. říjen 2015 @ 00:20:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... Chceš-li pak pochop to, že Pán žil v Otci a  Otec v Něm nepřetržitě.

Tak vidí a přesto v sobotu se všemi ostatními hlavně odpočíval, ale i uzdravoval


...A že  Pána  zákoníci nenáviděli a chtěli jej zabít za to, že nedodržuje sobotu, je z písem více než  jasné.

Protože to byli blbci, a ovládal je satan...

Ano v něm je ten pravý odpočinek, ale pouze v sobotu ten pravý odpočinek v něm a s ním můžeme prožívat, protože v ostatní dny musíme pracovat, pokud nejsme důchodci, ale i ti dnes pracují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 23. říjen 2015 @ 08:47:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže podle logiky dnešních" subotníků"  , by vlastně  Pán ani  nesměl  na  40 dní do pouště...

Kéž by dnešní "subotníci " pochopili co znamená to slovo: Milosrdenství chci, a ne oběť. Neodsuzovali by jiné ! 

Vždyť  je velmi  jasně   řečeno že  Pán je pánem i nad týdenní sobotou... A varuje abychom se nemodlili jako  pokrytci v synagogách a na nárožích  , ale především   ve svém pokojíku..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 25. říjen 2015 @ 01:00:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán je Pánem soboty jak nám sdělil, takže bylo jen na něm, zda ji na poušti zachovával nebo ne...My nejsme Páni soboty, abychom mu určovali co má v sobotu dělat...

ano já se modlím jen ve svém pokojíku, na veřejnosti téměř vůbec...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 25. říjen 2015 @ 09:32:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miki, s tím velkým "P" jsi to  napsal velmi nepřesně. 

Když se zákoníci a farizeové vztekali  že Pán Ježíš  nezachovává týdenní sobotu a chtěli ho za to zabít, řekl jim : Syn člověka  je pánem nad sobotu. Neřekl že je  Pánem soboty, ale že je pánem i nad sobotou.Což je kardinální rozdíl.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 25. říjen 2015 @ 11:38:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen pro přesnost - ve všech synoptických evangeliích je napsáno "Syn člověka je (také) pánem soboty".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nede (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 25. říjen 2015 @ 14:18:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy snad to  tam není  s velkým " P. " To  by byl teda  pořádný  překladatelský blud.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 25. říjen 2015 @ 14:29:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ne, timgu, je to tam (ČSP) s malým "p", jak jsem to citoval.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 25. říjen 2015 @ 16:07:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My nejsme Páni soboty, abychom mu určovali co má v sobotu dělat...

No, vy adventisti ne, ale my, co nežijem ze zákona, ale v Kristu, tak jsme v něm i pány soboty.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 25. říjen 2015 @ 22:43:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jsi frajer, když dokážeš žít v Kristu bez zákona Desatera...to teda musí vypadat...s tím bych se moc nechlubil...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nede (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 26. říjen 2015 @ 09:16:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvůj problém je, že nevíš, co je to žít v Kristu. Chceš snad říct, že Kristus nenaplnil desatero?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 26. říjen 2015 @ 22:32:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naplnil, ale nezrušil a naplnil sám za sebe s pomocí svého Otce a nenaplnil jej za nás..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu al (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 27. říjen 2015 @ 20:28:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
On ho nenaplňuje za nás, ale v nás a skrze nás, pokud v nás přebývá jeho Duch. A to je to, co Ty právě neznáš, protože jsi byl falešným učením obelhán, že Ducha svatého dostáváš podle Tvého naplňování zákona. Ale tak to není. Ducha svatého dostává každý, kdo chce žít Boží přikázání a přitom zjišťuje, že to sám nedokáže. Proto jsem přijal spasení v Kristu, který sám mě skrze svého Ducha dává moc naplňovat svým životem Boží přikázání a to mnohem hlouběji, než jsou požadavky desatera. A proto jsem skrze jeho Ducha i pánem soboty a on sám mě vede jak žít sobotu. Ale to Ty nemůžeš znát, protože sám přiznáváš, že nevíš jestli máš Ducha svatého. A zkušenost naprosté většiny znovuzrozených křesťanů je, že jasně poznali, jak moc se změnilo jejich myšlení, když přijali Ducha svatého. Kdo tvrdí, že pro něj samého není problém dodržovat desatero, ten ještě vůbec nepoznal svou hříšnost, tak jak to třeba popisuje Pavel v 7. kapitole Římanům. A to je právě Tvůj případ, jinak by si tak nelpěl na liteře zákona, ale viděl bys zákon duchovně, tak jak o něm hovoří Ježíš v kázání na hoře v Matoušovi a v hrůze bys činil pokání ze svého celého způsobu života, tak jak to prožil každý opravdový křesťan. Ti kdo se drží litery zákona, jsou jen náboženští, zákoničtí lidé, kteří nepoznali hloubku své hříšnosti. Proto zákoníci a farizeové ostrouhali a celníci a nevěstky byli spaseni. Z tebe přímo čiší, jak jsi hrdý na svůj adventismus a na svůj život. Když ale člověk potká ve svém srdci živého Krista, tak je mu ze sebe na blití a může se chlubit jen svým Pánem. Jestli chceš být spasen, tak Tě to ještě čeká.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobot (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 27. říjen 2015 @ 23:07:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
... Proto jsem přijal spasení v Kristu, který sám mě skrze svého Ducha dává moc naplňovat svým životem Boží přikázání a to mnohem hlouběji, než jsou požadavky desatera.

No jo ty mi tady vykládáš o něčem mnohem hloubějším, ale přitom nejsi schopný ani dodržet ten základ a odpočívat v sobotu. Potom ti Duch Svatý žádnou moc nedává a není to Duch Svatý kdo tě vede.
Duch Svatý tě vede k chlastání piva?

... A proto jsem skrze jeho Ducha i pánem soboty a on sám mě vede jak žít sobotu. 

Nikdo z nás není a nemůže být pánem soboty a dělat si v ní co chceme. To v Písmu zcela jistě není. Pánem soboty je pouze Ježíš Kristus a to v Písmu zcela jistě je!

...Ale to Ty nemůžeš znát, protože sám přiznáváš, že nevíš jestli máš Ducha svatého.

Za to mám ducha Kristova, který mne uvádí do veškeré Pravdy podle Písma.

...A zkušenost naprosté většiny znovuzrozených křesťanů je, že jasně poznali, jak moc se změnilo jejich myšlení, když přijali Ducha svatého. 

Ano mé myšlení se hodně změnilo, oproti době kdy jsem trávil večery třeba na diskotékách a chlastal ligu. Takže já hříšnost z minulosti znám moc dobře.

Vidět zákon Desatera duchovně a mít jej zapsaný podle nové smlouvy v srdci a na mysli v žádném případě nemění jeho obsah!!!

..Z tebe přímo čiší, jak jsi hrdý na svůj adventismus a na svůj život. 

Ano a za to se vůbec nestydím. Ba naopak. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, s (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 28. říjen 2015 @ 10:04:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem někde napsal, že chlastám pivo? Duch svatý mi nebrání dát si pivo v míře takové, abych nebyl opilý. U mě to jsou tak dvě tři piva. Takže nechlastám, ale piji a to jen příležitostně. Zase zkoušíš vydat o druhém lživé svědectví - porušuješ zákon, který prý dodržuješ. Všichni tady vidí z Tvého jednání, že je to naprostá lež.

Nikdo z nás není a nemůže být pánem soboty a dělat si v ní co chceme. To v Písmu zcela jistě není. Pánem soboty je pouze Ježíš Kristus a to v Písmu zcela jistě je!

Opět potvrzuješ, že nevíš, co je to být v Kristu. V Kristu si člověk rozhodně nemůže dělat co chce, ale to, k čemu ho Pán vede. No a on mě nevede k tomu vašemu otrockému dodržování soboty. Sobota - sabat, znamená odpočinek a ne primárně sedmý den v týdnu. A já odpočívám v Kristu tak, abych byl pomocí a užitečný tehdy, kdy je potřeba a odpočívám ve chvílích, kdy má práce není nutná. Zákon ukazuje směrem k lásce. Pokud ho někdo jako Ty dodržuje bez lásky je mu jeho dodržování houby platné. Nebo si myslíš, že Bůh si v sobotu našeho týdne, lehne na nebeské kanape, založí ruce a nic nedělá? To by byl konec všeho. Neznáš Ježíšova slova, že Otec stále pracuje, aby udržel stvoření při životě. Nebo si naivně myslíš, že Bůh žije v našem čase?
Žiješ z litery zákona, místo z Ducha.

Za to mám ducha Kristova, který mne uvádí do veškeré Pravdy podle Písma.

No tak teď ses dost odkopal. Myslíš si, že Duch svatý vede člověka k něčemu jinému než Duch Kristův. Vždyť Ježíš říká, že ho pošle místo sebe a že z jeho vezme a nám dá. Ježíš měl na zemi také Kristova Ducha a ještě na něj sestoupil Duch svatý. A Kristus neuvádí do pravdy Písma, ale do pravdy Ducha svatého, který teprve vykládá správně literu Písma. Vy ji vykládáte tělesně, jen lidským rozumem, proto se vám zdá , že nemáte problém dodržovat desatero. Ale desatero oživené Duchem je něco zcela jiného , než pouhá litera zákona. Je to ztělesněná bezpodmínečná Boží láska. A tu Ty evidentně neznáš, neb se držíš jen litery. Proto jseš také na sebe pyšný, co jsi dokázal. To byli farizeové taky. Taky si připadali tak úžasně zbožní, stejně jako Ty. A živého Božího Syna v lidském těle chtěli zabít, protože nectil literu stejně jako oni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme sväti (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 04. listopad 2015 @ 22:53:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Já jsem někde napsal, že chlastám pivo? Duch svatý mi nebrání dát si pivo v míře takové, abych nebyl opilý. U mě to jsou tak dvě tři piva. Takže nechlastám, ale piji a to jen příležitostně.

No pokud ti Duch svatý nebrání, když si dáš 2-3 piva po nichž už začíná opice, pak se mu ani nedivím, když tě tak vidí jak se ti lesknou oči, tak musí mít dost. A pokud piješ příležitostně tak ze 3 piv už máš opici stejně, pokud bys pil pravidelně tak možná ještě ne...

Pokud bys napsal, že občas vypiješ 1 pivo, tak ti uvěřím, že nechlastáš, na tu chu%t to stačí, pokud vypiješ 2-3, tak už začínáš chlastat...A to mě chceš pak poučovat v Božích otázkách? 


...V Kristu si člověk rozhodně nemůže dělat co chce, ale to, k čemu ho Pán vede. No a on mě nevede k tomu vašemu otrockému dodržování soboty. Sobota - sabat, znamená odpočinek a ne primárně sedmý den v týdnu

No pokud tě Pán Ježíš nevede k běžnému dodržování Desatera, jehož je autor, včetně 4. přikázání o zachovávání soboty, tak to tě jednoduše nevede Pán Ježíš. O otrockém dodržování tady nebyla řeč, takové dodržování ani neexistuje, maximálně u židů. Sobota znamená odpočinek a je to a vždy byl sedmý den v týdnu, ať chceš nebo ne.


... Zákon ukazuje směrem k lásce. Pokud ho někdo jako Ty dodržuje bez lásky je mu jeho dodržování houby platné. 

No jenomže já Desatero na rozdíl od Tebe zachovávám celé z lásky k Ježíši Kristu, protože je podle Písma ta pravá LÁSKA: Když zachováváš DESATERO!!!


...Neznáš Ježíšova slova, že Otec stále pracuje, aby udržel stvoření při životě.

Taková přesná slova fakt neznám, napiš mi verš, že Otec stále pracuje. Dík.


... Ale desatero oživené Duchem je něco zcela jiného , než pouhá litera zákona. Je to ztělesněná bezpodmínečná Boží láska. A tu Ty evidentně neznáš, neb se držíš jen litery. 

Ne není. Desatero už nemusí být nijak více či znovu oživené, protože je vyhlásil sám Bůh a Bůh je duch to nevíš? Desatro je tak stále stejné, akorát, že ho máš zapsáno v mysli (abys nezapomněl na jednotlivá přikázání jak znějí) a v srdci, aby jsi je s láskou dodržoval.


...Proto jseš také na sebe pyšný, co jsi dokázal.

Ne nejsem jen pokorně podle Písma dodržuji co mi Bůh přikázal, nic víc, nic míň, nic si nepřidávám ani neubírám, nic si sám neměním podle svých pocitů jako jiní a jeho přikázání jak On sám navíc potvrdil nejsou těžká.






]


Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 17. říjen 2015 @ 20:03:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když je odkaz tak dobrý, proč ta manipulace? Je manipulace Božím nástrojem? Osobně si myslím, že ne, ale je to z pocitu. Jak to vidíte, může služebník Boží použít manipulaci? Jsou manipulativní techniky v čistotě, nebo jde o tělesnost? Jirka



Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 17. říjen 2015 @ 22:18:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
manipulace čeho???Bible učí jen o Sobotě!!! Kde je v Bibli uvedena konkrétně neděle??? Nikde!!!Věříš Bibli Božímu Slovu??? nebo jen lidským domněnkám ke kterým patří neděle???Kdo tě spasí Buh nebo člověk??? Buh učí Sobota je den uctívání!!! Pokud věříš v neděli žádej život věčný po tom kdo neděli ustanovíl byl to nějakej papež. Spasí tě papež?? O tom mužeš přemýšlez! 


]


Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 17. říjen 2015 @ 22:55:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale, prosím Tě. Nás nespasí neděle ani sobota. Ze zákona není spasení. Nějak si se nechal ovlivnit učením EGW. Z prokletí zákona nás může spasit jen Pán Ježíš. On za nás zaplatil a zemřel. Zákon nás zachránit nemohl, ale sloužil k výchově a k poznání hříchu. K poznání naší malosti, našeho otroctví … Sobota je jedním z deseti přikázání. Kdyby bylo tak velkým hříchem světit sedmý den v neděli, tak by Bůh dávno zasáhl. Ti lidé světící neděli jako sedmý den nepáchali přece nic zlého. Dělali to  z víry a konali mnoho dobrých činností a věřili v Ježíše, činili pokání a uvědomovali si, že spasení je z milosti a ne za uctívání soboty.  Neděle přece nebyla dnem uctívání Satana, ale Boha. Pokud si někdo myslí, že záleží přesně na židovské sobotě, tak ať si ji světí. Jiný světí jiný den jako sedmý. Sobotu světila například etiopská církev, ale to proto, že přijala plno zákonů od židů a dodnes se  i obřezávají.  

A ostatně, co bylo platné, že židé důsledně světili sobotu, ale další přikázání klidně přestupovali. Vychovala je sobota k poznání Mesiáše?
Já osobně mám raději sobotu, ale nedělám z ní to, co činí adventisté.



]


Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 17. říjen 2015 @ 23:33:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Ale, prosím Tě. Nás nespasí neděle ani sobota. Ze zákona není spasení. Nějak si se nechal ovlivnit učením EGW.

Franto přečti si někdy Písmo a nemel nesmysly jako vždycky...


[KB1613] Zj 12:17 I rozhněval se drak na tu ženu, a šel bojovati s jinými z semene jejího, kteříž ostříhají přikázaní Božích, a mají svědectví Ježíše Krista.


[KB1613] Zj 14:12 Tuť jest trpělivost svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají přikázaní Božích a víry Ježíšovy.


[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města


Pokud podle Písma nebudeš dodržovat Desatero přikázání Božích nebudeš spasený, tečka! Nepomůže ti ani dar milosti, tečka!

Bůh do nebe nevezme nikoho, kdo se nesnaží dodržovat jeho základ, jeho Desatero. Co by si tam v nebi počal s vrahy, cizoložníky, atd.


1 Korintským 6:9  Zdali nevíte, že nespravedliví dědictví království Božího nedosáhnou? Nemylte se, však ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani zženštilí, ani samcoložníci,


Zjevení Janovo 22:15  Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.


[NBK] 1Tm 6:3 Učí-li někdo jinak a nechce přistoupit na zdravá slova našeho Pána Ježíše Krista a učení, které odpovídá zbožnosti,
[NBK] 1Tm 6:4 je nadutý, ničemu nerozumí, ale dychtí po hádkách a slovních potyčkách, z nichž vzniká závist, svár, urážky, zlé domněnky,
[NBK] 1Tm 6:5 neustálé třenice lidí s porušenou myslí a zbavených pravdy, domnívajících se, že zbožnost je zdrojem zisku. Od takových odstupuj. Amen.

... Kdyby bylo tak velkým hříchem světit sedmý den v neděli, tak by Bůh dávno zasáhl. Ti lidé světící neděli jako sedmý den nepáchali přece nic zlého. 
Franto ty jsi fakt vůl. Ti lidé pokud vědomě světili neděli jako sedmý den, i když neděla vždy byla v kalendáři celé dějiny první den týdne (případně nějakou dobou i osmý) tak vědomě světili den, který Bůh neposvětil a nepožehnal, neděle navíc byla vždy slavena jako pohanský den boha slunce než ji člověk Konstantin ve 4st. "pokřesťanštil". Takže neděle je zcela špatný den na pravidelnou každotýdenní oslavu Ježíše Krista.
...Neděle přece nebyla dnem uctívání Satana, ale Boha.
Jo, ale jedině tak boha slunce a tím byl zaručeně vždy satan!!!
...Já osobně mám raději sobotu, ale nedělám z ní to, co činí adventisté.
Jo a děláš si v ní co ty sám uznáš za vhodné a ne to co stanovil Ježíš Kristus a to je zcela špatně,  jak jinak u Tebe, že?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 18. říjen 2015 @ 09:03:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že vyvyšování soboty je satanská taktika,  o tom jsem se přesvědčil u adventistů. Znám pár takových fanatických adventistů, velice nepříjemných lidí, kteří zaměnili Krista za sobotu  a udělali ze soboty peklo. A hlavně na těchto lidech není vidět živý Kristus, ale tvrdý Mojžíš. Mojžíš, který dal rozkaz klidně k zabíjení desítek tisíc lidí. Oni mu jsou podobní. Pro sobotu zničit manželství, způsobit si problémy v práci  a pak se nechat vyhodit, aby se pak mohli chlubit jak kvůli sobotě trpí. Lidé, kteří v sobě mechanicky uplatňují Zákon, a láska je něco podřadného. Mám stále větší vědomí, že adventismus je jen druh satanského učení a velice nebezpečný. Je to zneužití Bible. A stojí za tím jedna ženská, kterou si Satan vyvolil. Ženská, která , jak je vidět  z jejího vidění, přehlédla Pána Ježíše a soustředila se na sobotu.

Váš fanatismus je vidět v tom, jak nedokážete pochopit, že věřící světí i neděli jako Boží den. Světí ji i téměř všichni protestanté. Světil ji Hus, Luther i jiní  a jiní. Kdyby to byl den, který se Bohu protiví, pak by zakročil.

Tvoje verše jsou jen vytržené z kontextu. Zneužíváš je stejně jako Satan, když pokoušel Pána Ježíše. Je tedy dobře znát, odkud je zdroj Tvé víry.
 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 18. říjen 2015 @ 15:04:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Že vyvyšování soboty je satanská taktika,  o tom jsem se přesvědčil u adventistů.

Jenomže satan není pánem soboty. Pánem soboty je Ježíš Kristus, který nás sám o této skutečnosti informoval a je na místě si toto neustále připomínat:

[KB1613] Mk 2:27 I pravil jim: Sobota pro člověka učiněna jest, a ne člověk pro sobotu.

[KB1613] Mk 2:28 Protož Syn člověka jest pánem také i soboty.

Proč by tedy i sám Ježíš nejen zachovával sobotu, ale učil ostatní, že ji mají zachovávat, pokud by nás její zachovávání zbavovalo svobody, kterou máme v Kristu? L 13x10-16. Nebyla snad sobota symbolem vyvedení z otroctví?! (5. Mojž 5x13-15)

 ...A hlavně na těchto lidech není vidět živý Kristus, ale tvrdý Mojžíš. Mojžíš, který dal rozkaz klidně k zabíjení desítek tisíc lidí. Oni mu jsou podobní. Pro sobotu zničit manželství, způsobit si problémy v práci  a pak se nechat vyhodit, aby se pak mohli chlubit jak kvůli sobotě trpí.

Tak dík Franto, že jsi napsal, že jsme podobní Mojžíšovi, on narozdíl od Tebe do někam dotáhl. A nejen někam, ale až do nebe, kde živý dodnes spolu s Eliášem přebývá. Pokud dal rozkaz k zabíjení nedal ho sám od sebe, ale přikázal mu to Bůh sám, pak to bylo zabíjení Božích nepřátel, pohanů, smilníků, vrahů, kteří nechali zaživa shořet bohu Molochovi své vlastní děti a takoví si jistě nezasloužili nic jiného než smrt. Kdyby to bylo dnes, nedopadli by jinak, v USA, Číně, Rusku či Indii by dostali trest smrti a každý by s takovým trestem souhlasil. Každý hřích nás vede jen a jen ke smrti.


... Lidé, kteří v sobě mechanicky uplatňují Zákon, a láska je něco podřadného.

Jenže ty nečteš ani nestuduješ Písmo, proto nevíš co je opravdová LÁSKA! Láska souvisí se zákonem. Bez poznání zákona Desatera nemůže být vykonávaná pravá láska, protože by nebyl ani poznán hřích, který je jeho přestoupením.


[KB1613] 1 J 3:4 Každý, kdož činí hřích, činíť proti zákonu; nebo hřích jest přestoupení zákona



[KB1613] 1 J 2:5 Ale kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.



[KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.


[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili. 


... Mám stále větší vědomí, že adventismus je jen druh satanského učení a velice nebezpečný. Je to zneužití Bible. A stojí za tím jedna ženská, kterou si Satan vyvolil. Ženská, která , jak je vidět  z jejího vidění, přehlédla Pána Ježíše a soustředila se na sobotu. 

Franto opravdu se začni léčit, leze ti to na mozek...


...Váš fanatismus je vidět v tom, jak nedokážete pochopit, že věřící světí i neděli jako Boží den. Světí ji i téměř všichni protestanté. 

Pokud známe pravdu a jedinou pravdu z Písma, pak to nedokážeme pochopit, proč většina křesťanů světí neděli jako Boží den, když si to vůbec Bůh nepřeje, a když jim Bůh v tento den vůbec nepožehná. 
Naopak všichni křesťané, kteří slaví vědomě neděli jako Boží den a přitom znají Pravdu z písma, stavějí se tak proti samotnému Bohu a Jeho sobotě, tak si více-méně řežou pod sebou větev a budou podle Desatera Královského zákona svobody jednou jistě souzeni.
To, že ji světí téměř všichni protestanté pro Boha vůbec nic neznamená, téměř většina protestantů také nebude kvůli tomu spasena, pokud slaví poh falešnýanský den Slunce a omlouvají to výmyslem Konstantina jako dnu Ježíšova vzkříšení, o kterém nikdo nikdy v Písmě nepromluvil ani slovo jako o jeho uctívání.

...Světil ji Hus, Luther i jiní  a jiní. Kdyby to byl den, který se Bohu protiví, pak by zakročil.

Hus ani Luther neznali veškerou Pravdu z písma, tak jak známe dnes my, proto Bůh zakročil a dal lidem povědomí o správném dni odpočinku v 18 století...a dodnes sobotu zachováváme jako památník stvoření.


...Tvoje verše jsou jen vytržené z kontextu. Zneužíváš je stejně jako Satan, když pokoušel Pána Ježíše. Je tedy dobře znát, odkud je zdroj Tvé víry.

Moje verše jsou z Písma a vytrhnout z kontextu je ani nejde, stačí si vždy přečíst celou kapitolu, ale já tady nebudu pokaždé kvůli jednoho verše opisovat celou kapitolu, to nedělá nikdo. Jinak to je jen tvoje bajka, kterou tady mnozí omílají stále dokola, že je něco vytrženo z kontextu...

Jsem nevěděl, že satan pokoušel Pána Ježíše z dodržování soboty a ještě u toho vytrhoval verše z kontextu, tvé znalosti Písma jsou fakt překvapující...

Jako zdroj používám výhradně celé Písmo a jen odtud pramení zdroj mé víry!!!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 18. říjen 2015 @ 15:13:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mikime, víš čím bylo Desatero pro Boha a Jeho vyvolený lid? A pokus se odpovědět z Písma, ne z hlavy nebo nějaké učení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 18. říjen 2015 @ 15:28:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Desatero mělo pro Hospodina vždy ten největší význam a chtěl abychom ho dodržovali nejen Izraelité kdysi, ale i my dnes, proto napsal... až do tisicího kolena a v titsícím kolenu ještě ani my zdaleka nejsme:
[KB1613] Dt 7:9 I zvíš, že Hospodin Bůh tvůj jest Bůh, Bůh silný a pravdomluvný, ostříhající smlouvy a milosrdenství těm, kteříž ho milují a ostříhají přikázaní jeho, až do tisícího kolena,
[KB1613] Mt 5:19 Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázaní těchto nejmenších, a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i učil, ten veliký slouti bude v království nebeském.
[CEP2001] J 14:21 Kdo přijal má přikázání a zachovává je, ten mě miluje. A toho, kdo mě miluje, bude milovat můj Otec; i já ho budu milovat a dám se mu poznat.“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nede (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 18. říjen 2015 @ 16:40:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš o tom, že Desatero bylo zásnubní smlouvou mezi Bohem a jeho vyvoleným lidem, jímž si zasnoubil lid jako svou manželku (Iz 54:5)? A že chtěl především, aby ho tento lid, jako manželka miloval, poslouchal a ctil a ne, aby něco dodržoval? A víš, že Boha tento Jeho vyvolený lid nemiloval a opustil (Jr 2:13), že tu zásnubní smlouvu nezachoval, ačkoli jim Bůh skrze Jeremiáše 2:2 řekl: Toto praví Hospodin: Pamatuji na tebe, na oddanost tvého mládí, na lásku tvého zasnoubení, kdy jsi za mnou chodila pustinou, zemí neosetou. 
A tak Bůh musel vyměnit tu původní zásnubní smlouvu za jinou? A víš, že si Bůh zasnoubil i jiný Boží lid novou smlouvou (Oz 2:21-22), s jinými podmínkami jejího naplnění, aniž by tím zrušil tu původní týkající se Desatera, která však zestárla a bylo třeba ji nahradit novou lepší smlouvou (2K 11:2, Žd 7:19,22)?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 19. říjen 2015 @ 00:12:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne Desatero je věčné a jeho přikázání existovaly dávno před smlouvou mezi Bohem a jeho vyvoleným lidem, ale ty nestuduješ Písm a víš velké kulové a píšeš jen to co sis přečetl od nějakých jiných falešných učitelů a jejich svévolných výkladů namísto přímo z Písma. Co se ti z Písma hodí to použiješ ostatní pravdu zavrhneš. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu al (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 19. říjen 2015 @ 00:40:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, takže nevíš, když neodpovídáš na otázky, týkající se Desatera jako deseti živých slov živého Boha, který sám v Písmu říká, čím pro Něho Desatero je a jako co, je synům Izraele skrze Mojžíše dal! Pak ovšem nevím, kdo z nás dvou zavrhuje pravdu z Písma!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobot (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 19. říjen 2015 @ 17:17:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Desatero je navždy platné až do 1000 kolena. Bez dodržování Desatera nebudeš nikdy spasen a nebudeš mít právo ke stromu života. Kdo by tam v nebi taky chtěl nějakého Willyho, který si dělá svévolně co chce a neplní vůli Boží. 

[KB1613] Zj 14:12 Tuť jest trpělivost svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají přikázaní Božích a víry Ježíšovy.

[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města.

[KB1613] Mt 4:4 On pak odpovídaje, řekl: Psánoť jest: Ne samým chlebem živ bude člověk, ale každým slovem vycházejícím skrze ústa Boží.



Většina křesťanských církví uznává, že mravní části zákona platí i dnes!

1. Ve všech křesťanských sborech panuje všeobecná jednomyslnost o rozdílu mezi mravním a obřadním zákonem. Tak např. nalézáme v „Baptistické církevní příručce“toto prohlášení: „Věříme, že zákon Boží je věčným a neměnitelným měřítkem jeho mravního panování“ (Baptist Church Manual, článek 12).
2. I Jan Kalvín, který hrál významnou úlohu v hnutí, které vedlo k založení dodnes existující evangelické církve, vydal toto prohlášení: „Nesmíme se domýšlet, že nás příchod Kristův osvobodil od moci zákona, neboť tj. věčné měřítko posvěceného, svatého slova, a proto musí být tak nezměnitelné, jako je spravedlnost Boží, kterou v sobě zahrnuje, trvalá a stejná.“ (Kalvínovy poznámky k Matoušovi 5x17 a k Lukášovi 16x17 v „Komentáři o harmonii evangelií“, sv. 1, str.277, rok vydání 1845 v Edinburghu pro Kalvínovou překladatelskou společnost.
3. V „Presbyterian Confession of Faith“ čteme na str. 43-45: „ Mravní zákon uvádí do pořádku povinnosti, vyplývající z poměru rozumných bytostí k jejich stvořiteli a k sobě samým. Protože je tento poměr výslednicí božského úmyslu, má zákon svůj původ ve vůli Stvořitelově.tento zákon je světoširá a nepřestávající závaznost. Adam znal dostatečně Boží vůli a věděl, jak ji konat…Po pádu adama a jeho potomků skrze něho bylo již zapotřebí zákona psaného. Byl dán Dekalogem čili desaterem přikázání…Tento zákon nebyl zrušen evangeliem, nýbrž spíše vyzdvižen…Podržel tedy svou plnou moc jako měřítko a nesmíme jej zaměňova se zákonem obřadním, který byl zrušen ve věku novozákonním. Tímto zákonem (Desaterem) jsou předpokládané tresty přirozenými následky přestoupení a nejsou-li odsraněny opatřeními učiněnými evangeliem, musí být nevyhnutelně věčné, a tak je také označuje Písmo svaté.“
4. V „Metodist Episcopical Church Doctrines and Discipline“ 1904, s.23: „Ačkoli zákon, daný Bohem skrze Mojžíše o obřadech, není pro křesťany závazný a jeho občanské předpisy nemusí též přijímat žádná společnost, přece nemá žádný křesťan právo přestupovat mravní zákon.“
5. D. L. Moody prohlašuje: „Přikázání Boží, jež byla dána Mojžíšovi na hoře Oreb, jsou dnes právě tak závazná, jako byla neustále od té doby, kdy byla hlásána přímo lidu. Židé říkali, že zákon nebyl dán v Palestině (jež patřila Židům), nýbrž na poušti, protože tento zákon byl pro všechny národy. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, s (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 19. říjen 2015 @ 18:01:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Desatero je navždy platné, poněvadž jsou to živá slova živého věčného Boha - deset živých slov Jeho svědectví o tom, Kým je. Milujícím hledačům Boha SZ i NZ, kteří milují jeho Slovo, jsou životem, který je činí způsobilými Jeho Slova - nejen příkazy - zachovávat. Novozákonní věřící to mají vlastně jakoby ještě těžší, neboť Pán Ježíš Kristus Desatero zpřísnil Ale na druhou stranu se v nich stal jako prostředník nové lepší smlouvy Tím, kdo Zákon naplnil a naplňuje, protože je jejich životem, zaopatřením života a vším. Novozákonní věřící v Krista tedy naplňují Desatero tím, že jsou a zůstávají v Kristu, vešli do Jeho odpočinutí, tj. do Jeho Šabatu a On je přece Pánem soboty, která je pro člověkaa ne člověk pro sobotu. 

Brát si příklad z Židů, kteří sobotu nedodržovali je kontraproduktivní. Za to přijmout jednoho Žida, který naplnil všechno - Ježíše Krista, být v Něm a dovolit Mu, aby On za mne naplnil všechny Boží požadavky na mne kladené a všechna (ne jedno) přikázání to má veliký význam (pro Boha) a smysl (pro mne).

Pokud bys tomu chtěl znovu oponovat, věz, že nebudeš oponovat mě, ale Bohu; a hlavně Pravdu tím nezměníš! 

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme sväti (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 19. říjen 2015 @ 23:05:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Brát si příklad z Židů, kteří sobotu nedodržovali je kontraproduktivní. 

No to je zase hovadina,  99,9% židů sobotu dodržovalo. 

Pán Ježíš za nikoho jiného Desatero nikdy nenaplnil a nenaplní,  Desatero musíš umět a hlavně chtít naplnit sám.  A Ježíš ti k tomu dá svou moc a sílu,  aby jsi byl vůbec schopný ho dodržet. Ježíš dodržel Desatero svého Otce sám za sebe a dal nám tak příklad,  abychom dělali to co děal jako člověk On také s pomocí svého Otce. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme s (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 19. říjen 2015 @ 23:13:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic, ale vůbec nic z toho, cos napsal, není pravda! Jen tím ukazuješ a svědčíš o tom, že neznáš Boha!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo má (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 20. říjen 2015 @ 23:10:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak mi dokaž z Písma, že Ježíš za Tebe naplnil Desatero a ty ho už naplňovat nemusíš, protože teď ho On už plní za Tebe!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Č (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 20. říjen 2015 @ 23:25:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč bych ti to měl dokazovat? Ty snad nevíš, že Pán Ježíš naplnil Zákon? A ty nevíš, co je napsáno v 8. k. listu Římanům?

Nyní tedy není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši a nechodí podle tělaale podle Ducha. Vždyť zákon Ducha života v Kristu Ježíši mě osvobodil od zákona hříchu a smrti. Neboť co bylo Zákonu nemožné, protože byl bezmocný kvůli tělu, to učinil Bůh, když poslal svého Syna v podobnosti těla hříchu a jako oběť za hřích a odsoudil hřích v těle, aby byl požadavek Zákona naplněn v nás, kteří nechodíme podle těla, ale podle Ducha.

A v listu Galatským 5:14? Neboť celý Zákon je naplněn v jednom slovu: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberín (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 21. říjen 2015 @ 16:47:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Začíná to už dříve v 7 kapitole:

[KB1613] Ř 7:14 Víme zajisté, že zákon jest duchovní, ale já jsem tělesný, prodaný hříchu


[KB1613] Ř 7:16 Jestližeť pak, což nechci, to činím, povoluji zákonu, že jest dobrý.


[NBK06] Ř 7:22 Ve svém nitru radostně souhlasím s Božím Zákonem,

Pokud by bylo desatero přibito na kříž, mluvil by Pavel takovým vřelým jazykem o jeho dokonalosti a duc*****sti? Nemluvil o zákonu, jehož platnost skončila. Řekl, že „zákon JE svatý… …zákon JE duchovní“. Jinými slovy, tento zákon byl velice živý a naprosto funkční v době, kdy Pavel psal římské církvi. Naproti tomu rukou psaná ustanovení popisoval minulým časem – „BYL proti nám… …BYL nám nepřátelský“. Je jisté, že nemluvil o stejném zákonu. Jeden se týká současnosti, druhý minulosti.
[KB1613] Ř 7:23 Ale vidím jiný zákon v oudech svých, odporující zákonu mysli mé, a jímající mne zákonu hřícha, kterýž jest v oudech mých. 
[KB1613] Ř 7:25 Děkujiť Bohu skrze Jezukrista Pána našeho. A takž tedy tentýž já sloužím myslí zákonu Božímu, ale tělem zákonu hřícha.


[NBK] Ř 8:1 A proto již [není] žádné odsouzení pro ty, kdo jsou v Kristu Ježíši, kteří nechodí podle těla, ale podle Ducha.

[KB1613] Ř 8:2 Nebo zákon Ducha života v Kristu Ježíši vysvobodil mne od zákona hřícha i smrti.



[NBK] Ř 8:3 Neboť co [bylo] pro Zákon nemožné, protože byl slabý kvůli tělu, [to] Bůh [vykonal], když poslal svého vlastního Syna v podobě těla hříchu a kvůli hříchu. Odsoudil hřích v těle,



[KB1613] Ř 8:4 Aby spravedlnost zákona vyplněna byla v nás, kteříž nechodíme podlé těla, ale podlé Ducha.



[KB1613] Ř 8:7 Proto že opatrnost těla jest nepřítelkyně Bohu; nebo zákonu Božímu není poddána, aniž hned může býti.



[NBK] Ř 9:31 avšak Izrael, který vyhledával spravedlnost Zákona, k zákonu spravedlnosti nedospěl.



[NBK06] Ř 9:32 Proč? Protože ji nehledali na základě víry, ale na základě skutků Zákona. Narazili na kámen úrazu.



[KB1613] Ř 10:4 Konec zajisté zákona jest Kristus k ospravedlnění všelikému věřícímu



[KB1613] Ř 10:5 Nebo Mojžíš píše o spravedlnosti, kteráž jest z zákona, pravě: Který by koli člověk činil ty věci, živ bude v nich.


[KB1613] Ř 13:8 Žádnému nebývejte nic dlužni, než to, abyste se vespolek milovali. Nebo kdož miluje bližního, zákon naplnil.



[KB1613] Ř 13:9 Poněvadž to přikázaní: Nesesmilníš, nezabiješ, neukradneš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš, a jestli které jiné přikázaní, v tomto slovu se zavírá: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého.



[KB1613] Ř 13:10 Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost zákona jest láska.



Ap. Pavel tady jasně v těchto všech verších píše o dvou zákonech o zákonu těla 7.23, 9.31, 9.32 (Mojžíšův zákon) a o zákonu ducha 7.22, 8.7, 13.8, 13.9 (zákon Boží-Desatero).
Takže když chodíš podle zákonu Ducha života, dodržuješ automaticky Kristovo Desatero, které máš jako účastník nové smlouvy zapsáno v mysli a v srdci...



[KB1613] Ga 5:3 A zase osvědčuji všelikému člověku, kterýž se obřezuje, že jest povinen všecken zákon naplniti.
 

[KB1613] Ga 5:4 Zbavili jste se Krista, kteřížkoli v zákoně ospravedlněni býti hledáte; vypadli jste z milosti. 


[NBK] Ef 2:15 Svým tělem zrušil nepřátelství, [totiž] Zákon přikázání [spočívající] v ustanoveních, aby z těch dvou stvořil sám v sobě jednoho nového člověka. 

[NBK] Ef 2:16 a v jednom těle to obojí usmířil s Bohem skrze kříž, kterým to nepřátelství zahladil.

V uvedeném textu se Pavel zabývá tím, že nařízení a ustanovení, která dal Bůh Izraeli, aby byla poznávacím znamením ukazujícím na příchod Mesiáše, se začala stávat překážkou pro uskutečnění církevní misie. Tato nařízení, jako například obřízka, obřadní umývání, výroční svátky a obětní systém, Bůh použil proto, aby připravil Židy na příchod Mesiáše. Mnozí Židé překroutili význam těchto symbolů a zvláštní zásluhy přisuzovali symbolu samotnému. Místo toho, aby se zaměřili na jeho význam, zdůrazňovali vnější provádění obřadů. Následkem toho se tato nařízení stala překážkou ve vztazích mezi Židy a pohany, kteří se obřadů nezúčastňovali. Když přišel Kristus, obětní systém, který byl předobrazem jeho příchodu, se naplnil. Pohané, kteří byli „bez Krista“, „odloučeni od společenství Izraele“ a „bez účasti na smlouvách Božího zaslíbení“ „stali se blízkými pro Kristovu prolitou krev“(Ef. 2x12-13). „Zeď, která rozděluje,“(Ef 2x14-15, neboli soustava pravidel a předpisů daná výhradně Izraeli k tomu, aby poukazovala na příchod Mesiáše, byla stržena dolů. Kristus přišel! Všechny obětní služby a ustanovení ukazovaly ke kříži. A na kříži našli Židé i pohané milost a odpuštění. V Kristu nalézají všichni lidé odpuštění hříchů minulosti a sílu žít správně v přítomnosti. Takže, co bylo odstraněno na kříži? Samozřejmě, že ne Boží věčné, nezměnitelné měřítko morálky, jeho zákon – jeho deset přikázání. S křížem byly odstraněny zákony, které spočívaly v ustanoveních daných výhradně Židům. Tato nařízení se dokonale naplnila v Ježíši Kristu. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den/.

Položme si další otázku: Byl to hřích, když den před Ježíšovou smrtí někdo něco ukradl? Nepochybně byl. A byl by to hřích, když někdo něco ukradl den po Ježíšově smrti? Odpověď je ano, bylo to stejně špatné jako den před jeho ukřižováním. Je zřejmé, že všechna ta vymazaná ustanovení, předobrazy a stíny se ani v nejmenším nedotkly svatého morálního zákona – desatera přikázání. Celé desatero bylo v platnosti jak před Ježíšovou smrtí, tak po ní.




]


Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 17. říjen 2015 @ 22:57:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali prosím nestartuj, manipulací jsem myslel psaná slova zde na Granu, která uváděla prolink přednášky. Ne mluvené slovo.
Nepřihlášený napíše 30slov pro vyvěšení prolinku a dokáže v nich manipulovat jako současná média. Manipulace je mi vždy podezřelá, proto mne zajímá názor ostatních na manipulaci. Přiznám se ti, že na sobotu nechci znát názor, jelikož to téma se zde řešilo n-krát a výsledek žádný, tedy pouze hlubší zákopy na obou stranách. Na sobotu ti nesahám a nebudu se o ni přít.
Já uctívám Boha v Lásce a Pravdě, jak sám Pán Ježíš říká ženě u studny.
Manipulace v 30slovech je následující:
- pokorný křesťan si vyposlechne nahrávku do konce
- odpadlý křesťan/křesťan žijící ve vzpouře vypne v první minutě
Autor těchto vět musí mít speciální dar od Pána, protože já nikde v Písmu nečtu, že Bůh bude třídit pšenici pomocí této konkrétní nahrávky a délky jejího sledování, nebo jen manipuluje. Jirka






]


Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 17. říjen 2015 @ 20:08:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vůbec to nechápu a už vůbec nerozumím nedělnímu zákonu, který prý letos bude uzákoněn v USA. Mám pocit, že adventisté jsou posedlí sobotou. Nakonec ve vidění EGW je jasně vidět, že posedlá  sobotou byla i ona. Vidí desky zákona a svítí jen levá strana čtyř přikázání a nejvíc září sobota. Pán Ježíš je tu něco vedlejšího. Ten jen odhrne oponu. Ale vždyť Pán Ježíš je to nejdůležitější  a pak teprve zákon. Zákon nás nezachrání,ale usvědčuje, ale Pán Ježíš zachraňuje. Adventisté vyvyšují sobotu nad vše. Na mne tu působí jako satanská taktika odstranit ze spásy úlohu Pána Ježíše.




Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 17. říjen 2015 @ 21:59:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přemýšlel jsi někdy o tom že pokud ma existovat někdě ráj tak v tom ráji musí být nějaký řad který ma své zákony které všichni dodržuji. Protože kdyby tyto zákony nedodržovali tak by vznikl nějaky problém a to by už nebyl ráj.
Bible učí že se našla jedna bytost co začla porušovat zákony platne v Nebi. Vysledek toho je naše planeta hříchu.Jaký je Buh? Buh je laska a to jaký je je vyjádřeno na deskách zákona!!!!  V desateru se píše o lasce atd ale mimo jiné je tam obsažen i Sabatproč tam je na to se zeptej Boha. Asi stvořene bytosti potřebujou mit jeden den společenství s Bohem, proč to nevím! Ale desatero ten den obsahujeláska a Sabat patrí k sobě s tím nic nenaděláš. Sabat je 7den týdne. Který je to den to si najdi v Bibli.Bible učí že Buh je stále stejný a nemění se!!! Buh nepotřebuje měnit zákony a doby je dokonalý na rozdíl od nás hříšných lidí.Pokud jednou Buh určil dobu Sabat tak je to platné na věky věku. Víš satan nedokáže tvořit nic nového na to nemá schopnosti. Satan muže jen napodobovat Boha. A satan to dělá.Pokud teda Buh určil den kdy se má uctívat tak satan si také určí den v který ho máš uctívat. Sabat určil Buh!Nedeli určil satan.Ty si jen mužes vybrat koho budeš uctívat!satan ti život věčný nedá!Satan užívá násilí a strach aby ovládl člověka.  Všimni si prvních křestanu a také Ježíše že neměli strach z ničeho raději položili život než aby se zpronevěřili pravdě.K tomu patří i strach z toho že stratím majetek tady na zemi toho využívá satan k tomu aby svedl lidi.Bible učí že člověk má být závislý na Bohu. Bohu důvěřovat že se o tebe postará když nebudeš níc mít ani kde hlavu složit.Něco takového vyžaduje velkou víru! A člověk musí být spokojen třeba s tím že bude jíst chleba a vodu a spát pod mostem kde na něj neprší.Právě to že nic nevlastníš nemáš si za co koupit jidlo a přesto máš každý den co jist a kde přenocovat pod střechou ne vlastní zásluhou ale zásluhou Boha to vyžaduje velkou víru že se Buh o tebe dokáže postarat a nenechá tě na holičkách.takoví lidé mezi námi jsou ale je jich poskromnu ja to nejsem mám se až moc dobře.


]


Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 17. říjen 2015 @ 22:16:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach, jo, Tebe ta sobota a Desatero pořádně zpracovaly. A stejně jako EGW o Pánu Ježíši se ani slovem nezmíníš. Židé dodržovali sobotu nejvíc se všeho, ale Pána Ježíše ukřižovali. K čemu jim ta sobota byla?



]


Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 17. říjen 2015 @ 22:39:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Židé dodržovali zákon podle těla ne podle Ducha. Dodržování Soboty tě nespasí pokud nemáš vztah s Bohem. Pokud máš vztah s Bohem tak pochopíš proč máš Sobotu dodržovat. Ježíš a Sobota je jedno a to samé. Pokud mě milujete (Ježíše milujeme) dodržujte má přikázání!Jaká jsou přikázání Ježíšova??? to si najdi.Položím ti otázku kdo určuje pravidla pro život věčný?? Stvořený člověk nebo stvořitel Buh???
Je to stvořitel!!! A stvořitel určil čas kdy se chce setkávat se svým stvořením!!! Ten čas je Sabat!!Ja si ho nevymyslel!!!  Proč je v Bibli ve starém zákoně Sabbat tak zduraznován??? Buh se nemění je stále stejný to co Buh řekne ve starém zakoně je platne i v době nového zákona. To lidé říkají že Buh se mění a vykládají Bibli po svém.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 17. říjen 2015 @ 22:58:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš a Sobota je jedno a to samé.

Hm, pak asi nemá smysl se dál o tom bavit. To spíše je práce toho, kdo chce vyšachovat Pán Ježíše. To nemusel Pán Ježíš umírat a stačila sobota.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 17. říjen 2015 @ 23:04:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stačí si vzít Písmo a číst:
[KB1613] Gn 2:3 I požehnal Bůh dni sedmému a posvětil ho; nebo v něm odpočinul Bůh ode všeho díla svého, kteréž byl stvořil, aby učiněno bylo.
[KB1613] Ex 12:16 A v den první budeť shromáždění svaté; dne také sedmého shromáždění svaté míti budete. Žádného díla nebude děláno v nich; toliko čehož se užívá k jídlu od každého, to samo připraveno bude od vás.
[KB1613] Ex 13:6 Za sedm dní jísti budeš chleby přesné, dne pak sedmého slavnost bude Hospodinova.
O šabatu - dnu odpočinutí - mluvil k Izraelcům Bůh na poušti již před sepsáním Desatera…Lid Izraele tak o sobotě věděl dříve, než přišel k Sinaji.
[KB1613] Ex 16:23 Kterýžto řekl jim: Toť jest, což mluvil Hospodin: Odpočinutí soboty svaté Hospodinu bude zítra. Což byste měli péci, pecte, a což byste vařiti měli, vařte dnes; což pak koli zbude, nechte sobě a schovejte to k jitru. (…shabaton shabat-kodesh…).
Sobota byla pro Hospodina důležitá natolik, že nechtěl, aby lidé v sobotu pracovali, ale naopak odpočívali a uctívali jej, proto jim mannu každou týdenní sobotu vůbec nedával, a to po celých 40 let, aby se to naučili! [KB1613] Ex 16:25 I řekl Mojžíš: Jeztež to dnes, poněvadž sobota jest dnes Hospodinu; dnes toho nenaleznete na poli. 
[KB1613] Ex 16:26 Po šest dní budete to sbírávati, den pak sedmý sobota jest; nebude bývati manny v ní. 
[KB1613] Ex 16:27 Stalo se pak dne sedmého, že vyšli někteří z lidu sbírat, a nenašli.
[KB1613] Ex 16:29 Viztež, žeť Hospodin vám dal sobotu, a proto on vám dává v den šestý chleba na dva dni. Zůstaňte každý v svém, aniž kdo vycházej z místa svého v den sedmý.
[KB1613] Ex 16:30 I odpočinul lid v den sedmý. 
[KB1613] Ex 16:35 Jedli pak synové Izraelští mannu za čtyřidceti let, dokudž nevešli do země, v níž bydliti měli; mannu jedli, dokudž nepřišli k končinám země Kananejské.
[KB1613] Ex 20:8 Pomni na den sobotní, abys jej světil. (…hashabat…)
[KB1613] Ex 20:9 Šest dní pracovati budeš, a dělati všeliké dílo své;
[KB1613] Ex 20:10 Ale dne sedmého odpočinutí jest Hospodina Boha tvého. Nebudeš dělati žádného díla, ty i syn tvůj i dcera tvá, služebník tvůj i děvka tvá, hovado tvé i příchozí, kterýž jest v branách tvých. (shabat lADONAI, TBH-EN)
Zde si můžeme všimnout, že sobota není židovská a je to sobota Hospodina Boha tvého. Je to vlastně Kristův den – památník jeho tvůrčí moci. Sobota byla ustanovena při stvoření člověka o celá staletí dříve, než existoval židovský národ. Ježíš tuto skutečnost potvrdil slovy: „Sobota je učiněna pro člověka. (Mar. 2x27).
Podle Exodu je oslava dána sedmým dnem božího odpočinku při stvoření světa, podle Deuteronomia připomíná sedmý den také vyvedení Izraelitů z otroctví.
[KB1613] Ex 20:11 Nebo v šesti dnech učinil Hospodin nebe a zemi, moře a všecko, což v nich jest, a odpočinul dne sedmého; protož požehnal Hospodin dne sobotního, a posvětil ho. (hashabat…)
o neděli ani zmínka...Zato sobota nám připomíná ztracený ráj, ale i to, jakým způsobem nás Bůh vede zpět domů. Jsme hříšníci, kteří potřebují být vysvobozeni "z Egypta", potřebují Spasitele. Stvoření a vykoupení jsou důležitými tématy naši sobotní bohoslužby. Každá sobota nám tak připomíná ono biblické "pamatuj".


]


Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 17. říjen 2015 @ 23:17:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš říká:


[KB1613] Mt 5:18 Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jeden puňktík nepomine z zákona, až se všecky věci stanou.

[KB1613] Mt 5:19 Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázaní těchto nejmenších, a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i učil, ten veliký slouti bude v království nebeském. 

[KB1613] Mt 5:20 Nebo pravím vám: Nebude-liť hojnější spravedlivost vaše nežli zákonníků a farizeů, nikoli nevejdete do království nebeského.
[KB1613] Mt 5:21 Slyšeli jste, že říkáno jest starým: Nezabiješ. Pakli by kdo zabil, povinen trpěti soud.
[KB1613] Mt 5:27 Slyšeli jste, že říkáno bylo starým: Nezcizoložíš.
[KB1613] Mt 12:8 Syn zajisté člověka jest pánem i soboty. (…tou the sabbatou sabbath day)
[KB1613] Mt 12:12 A čím lepší jest člověk než ovce? A protož slušíť v sobotu dobře činiti. (toij on the sabbasin sabbath days)
[KB1613] Mt 15:3 A on odpovídaje, řekl jim: Proč i vy přestupujete přikázaní Boží pro ustanovení svá?
[NBK] Mt 15:6 A tak jste zrušili Boží přikázání kvůli své tradici.
[NBK] Mt 24:20 Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den.
Důležité je, že Ježíš řekl tato slova svým nejbližším následovníkům. Z toho vyplývá, že Ježíš nepředpokládal nějakou změnu soboty. Předpověď o pádu Jeruzaléma a konci světa. Zde Kristus vyzývá své učedníky k tomu, aby se jejich modlitba týkala zachovávání soboty v čase pronásledování a krize (D. Ford) 



]


Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 17. říjen 2015 @ 21:45:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vedel by niekto odpovedať na otázku ako sa dá prakticky dodržať požehnaná sobota napríklad vo Fínsku v čase keď je vonku polárny deň a trvá pol roka ? obecne platí že sobota je od západu slnka po nasledujúci západ... to potom u nás v zimnom období keďže slnko zapadá skôr o niekoľko hodín ako v lete máme kratšiu požehnanú sobotu? škoda...

ivanp



Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 17. říjen 2015 @ 22:11:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

to potom u nás v zimnom období keďže slnko zapadá skôr o niekoľko hodín ako v lete máme kratšiu požehnanú sobotu? škoda...Kdyby jsi přemýšlel tak bys věděl že následující den slunce zapadá také v pozdějších hodinách.V lete je Sobota třeba od 21hodi do 21hodin nasledijíciho dne. V zimě je Sobota od 17hodin do 17hodin následujícího dne.Nebo ty víš že slunce zapadá v 21hodin dnes a zíra zapadá v 17 hodin???to by byla kratší Sobota ale ja to tak v realu nevidím.Příště až napíšeš nějakou *****inu tak první přemýšlej.Jak se to určuje ve Finsku nevím na to se zeptej tamních světitelu Soboty.Děláš chytrého ale jseš hloupej chudášek kterej neví která bije doslova !!! 


]


Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 17. říjen 2015 @ 23:10:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
když nevíš jak a kdy sobotu světit tak si vem třeba příklad z "lunárních adventistů", kteří začali světit sobotu 4 stejné dny v měsíci podle Písma, ať jim ta sobota vyjde na jakýkoliv den týdne... a ne podle katolického pohanského Julianského kalendáře jako se řídíme my ostatní dodnes.

Adventisté sedmého dne a lunární sabat:





]


Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 18. říjen 2015 @ 11:15:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no a ako je to počas polárnej noci a polárneho dňa?... to je sobota pol roka?

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 18. říjen 2015 @ 12:27:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivan, vždyť víš, že jde o kované zastánce soboty, ale lidskou moudrostí je nezměníš. Ani asertivním chováním. Maximálně zde  vytapetují, po kolikáté už, verše podporující sobotu a další odkazy na sobotní videa.
Víš co mne třeba překvapilo?
Každý z nás někdy napíše *****inu, někdy píšeme rychleji než přemýšlíme, stane se. Já rozhodně nejsem výjimka. U tebe jsem si zatím nevšiml, že by jsi se někdy omluvil. Nečetl jsem všechny tvoje příspěvky, tak neříkám, že se nepletu, ale jsou příspěvky, kde tvoje omluva chybí.
Jak na antisobotní komentáře bude reagovat Mikim, Hirali není žádným překvapením, že neuznáš svoji zbrklost při boji proti sobotě, že ti nedojde, že ten boj asi vedeš z těla (Duch Svatý by pohlídal i matematiku) to překvapení je. I já někdy vedu boje z těla, takže se nad tebou nepovyšuji, ani tě neodsuzuji,...nicméně pokud si svoji tělesnost uvědomím, snažím se omluvit. Nepřítel toho totiž velmi rád zneužívá, a pokud bojujeme z těla, tak mu nahráváme, jelikož v těle nemáme šanci jej porazit. Pán s tebou Jirka



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 18. říjen 2015 @ 13:26:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
máš pravdu... niekedy si ťažko priznám chybu a občas napíšem niečo zbrklo a neuvážene... rozhodne otázka soboty v polárnych krajoch je legitímna... a ešte aby toho nebolo málo tak ma napadla ďalšia stupídnosť (možno podľa tela): predstav si že niekde na orbite vo vesmíre a odrazu je sobota a ten satelit sa s tebou pohybuje tak, že vždy je deň... to znamená máš večnú sobotu... 
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 18. říjen 2015 @ 14:53:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ivan, díky za odpověď. Já jednou vedl polemiku s člověkem, co věřil, že bez křtu není odpuštění hříchů, ale argumenty speciálních příkladů ho nechávaly netečným. Oni tomu prostě věří a je pro ně nemyslitelné zpochybnit si víru. Což je pochopitelné.
Tyto příklady jim nepomohou z jednoho důvodu, my věříme, že sobota není pro nás a adventisty vidíme pod zákonem. A tady je ten zádrhel, adventisté ve svém chápání nejsou pod zákonem a orbitální protiargumenty jsou jim k smíchu. Oni vyznávají, že sobota není zákon v tom negativním slova smyslu a tak se jich důkazy o sobotě založené na tom, že sobota nemůže být ze zákona míjí účinkem. Věřím, že o orbitu ti řeknou, že je to zákonický přístup, že pokud by tam adventista byl, tak si nebude stanovovat sobotu podle západu slunce, ale podle času, třeba v Londýně.
Drahý Ivan, tady se ti přiznám, že jsem ve svém životě bezradný, potkal jsem se ve svém životě s několika zákoníky, ale oni ve své mysli byli přesvědčeni, že nejsou zákoníci, že jen poslouchají Boha. Já viděl zákon, oni prožívali milosrdenství a poslušnost. Zatím jsem nikdy nedokázal najít slova, skutek, něco, co by jim otevřelo oči. Oni byli podle mne pod zákonem a já podle nich ve vzpouře vůči Bohu. Písmo nepomáhalo, protože to jsme znali "dobře" všichni. Stejné je to tady, ty vnímáš, že adventisté, řkc jsou pod zákonem a snaží se dojít spasení skutky, ale všichni ti opáčí, že to není pravda, že spaseni jsou milosti, z víry, skrze Krista, ne z poslušnosti zákona, papeže, EGW,...a oni tomu tak ve svém nitru věří. My vidíme, že tomu tak není. Buď se plete naše oko, vidíme něco co ve skutečnosti není, nebo oni jsou obelhaní ve své vlastní mysli.
Argumenty proti zákonu fungují/pomáhají jen maličkým svedeným. Těm se mohou otevřít oči a jsou osvobozeni, ale Mikim ani Hirali nejsou v kategorii maličkých svedených. Oni jsou velmi silní ve víře a vystupují spíše v roli učitelů, oni nehledají, oni již našli. Oni znají Bibli perfektně, oni jsou vyučeni, jejich víra není založena na povrchním následování prorokyně, oni stojí pevně na Bibli. tak jako Oko.
Tady opravdu nevím jak postupovat a nikdy jsem to nevěděl a je mi z toho smutno, protože těm lidem nelze upřít opravdovost, touhu, ...tak jak u Saule před zastavením na cestě do Damašku.
Maličtí svedení jsou ti, kteří ještě nerozumí plně, jsou na počátku, někdo kdo je ve víře dál jim něco předložil a oni mu uvěřili a tak tak věří. Pokud nejsou jen docházkoví a touží po Bohu, tak sami začnou číst, nebo skrze svědectví někoho uvidí rozpory mezi věroukou a Písmem a sami budou rozsuzovat. Ale mohu se hodně v tomto mýlit. jsou to jen mé pocity. Pán s tebou



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dušan Seberíni- Čo máme svätiť, sobotu alebo nedeľu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 18. říjen 2015 @ 15:18:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a JirkaB nechce přijmou opravdovou Pravdu o platnosti Desatera z Písma, které Písmo dostatečně potvrzuje. A snaží se ji všelijak možně omluvit a to jenom proto, že přijal falešné "nebiblické" učení o přibití Desatera včetně soboty jako i spousta dalších na kříž. A z toho je někdy člověku smutno, jak někdo dokáže takto nesmyslně věřit...


]


Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy