Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 529 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489349
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Důstojná památka nebo až magický obřad??
Vloženo Pondělí, 04. leden 2016 @ 23:32:02 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Poslední chvíle, kdy je Pán Ježíš s těmi, kteří budou posly evangelia a založí sbory křesťanů a vychovají další následovníky  a učedníky. Mimořádná chvíle. Nikdo z učedníků netuší , co se stane za pár hodin. Slyší hovořit svého  Mistra a mnoho toho, co říká, jim je nepochopitelné. Aspoň zatím.  Ta poslední večeře je zvláštní. Kolikrát už takto večeřeli, ale dnes Pán Ježíš, kterého tak milují, se ujal slova, která jsou vlastně rozloučením. Chce tím říci, že už s námi nebude. Odejde, aby splnil úkol, kvůli kterému přišel na svět. Chápou to jeho posluchači? Ještě nemají Božího Ducha, který by jim otevřel oči. A jaká jsou jeho slova na rozloučenou?



 

·  26Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: „Vezměte, jezte, toto jest mé tělo.“

·  27Pak vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: „Pijte z něho všichni.

·  28Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů.

 
Tak jasná slova. A přece je kvůli nim tolik rozporů a hádek. Je to chléb skutečný anebo skutečné fyzické tělo Pána Ježíše? Jak by to však mohlo být fyzické tělo, když Pán je  s nimi ?

A jak by v kalichu, kde je nápoj  z révy, mohla být skutečná krev Pána Ježíše?

 
Jak to tedy vlastně je? Z kalichu mají být všichni,  a přesto někde z kalichu pije jen duchovní? A někde dokonce namáčejí chléb do vína. Co jsme to učinili s tím, co nám ukázal Pán Ježíš?

 
Co měla jeho slova na rozloučenou znamenat??

 
V Lukáši se dozvídáme smysl tohoto jednání. A stejně tak i u Pavla.

 
  • Lukáš  22:19    |  Pak vzal chléb, vzdal díky, lámal a dával jim se slovy: „Toto jest mé tělo, které se za vás vydává. To čiňte na mou památku.“
  • 1. Korintským  11:24    |  vzdal díky, lámal jej a řekl: „ Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku.“
  • 1. Korintským  11:25    |  Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: „Tento kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví; to čiňte, kdykoli budete píti, na mou památku.“

Takže žádný magický obřad s převtělováním apod. To není magie, ale jednání na památku. Důstojné jednání, kterého se účastní  všichni.

Proč z toho některé církve učinili magické představení? Proč to, co je na Pánu Ježíši duchovního redukovali na pouhé fyzické maso  a krev? Kde je psáno, že se chléb  a víno mění ve skutečnou krev    a tělo Pána Ježíše? Není to špatně pochopeno???

Památka? Pro některé je to málo? Proč? Pokud je v tom něco více, tak proč lidé po přijetí těla a krve šli rovnou z kostela vraždit např.  za války v Chorvatsku či i jinde  a jindy?

Co si máme uvědomovat touto památkou?

28Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů.


Zpečeťuje smlouvu. Smlouvu, která dokladuje, že Pán Ježíš zemřel proto, aby nám Bůh odpustil naše hříchy.


Zákon nás odsuzoval k smrti, protože hřích je v nás a v naší síle nebylo možné se ho zbavit a stejně tak dodržet vždy  a ve všem a za všech okolností Zákon. Nyní je nám odpuštěno.


To je ta úžasná  a radostná zpráva. Pokud tomu uvěříme, pak mám i my naději na vzkříšení.


Tohle si připomínejme!! Chléb symbolizuj tělo Pána Ježíše, které viselo na kříži a bylo odsouzeno místo nás. To si uvědomujme!! Místo nás je souzen On. Krev pak symbolizuje utrpení, které musel prožívat na kříži při odsouzení místo nás.


A tak co je vlastně Památka Páně. Důstojná vzpomínka, kdy si tohle uvědomuji, anebo až skoro magický obřad, kdy mnozí ani neví, o co vlastně jde ?? Co dává větší smysl?


 

 

 

 


"Důstojná památka nebo až magický obřad??" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: PanHrisnik v Úterý, 05. leden 2016 @ 06:33:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc děkuji za toto zpracování. Večeři Páně vnímám jako památku, která by měla křesťany spojovat. Místo toto je historicky rozděluje. Proč? Je to snad nějaký omyl? Kdepak. Vidím v tom touhu církevních představitelů po moci. Bylo potřeba Krista nějak "zhmotnit". A povýšit důležitost kněží, protože jen oni přece "dokáží s pomocí Boží chléb a víno proměnit". Toto se stalo z oné památky. Jakási magie protkaná lží. Výsledek? Mnozí lidé si prostě chodí "pro oplatku". Tělo Páně se jí, tělo Páně se při adoraci vystavuje za sklíčkem (to už je opravdu podivná zvrácenost), tělo Páně se obřadně ukládá do schránky (pokud tam zůstane delší dobu, plesniví, hnije). Kněz dává se velký pozor, aby ani malinká částečka neupadla na zem (i když pár sotva viditelných částeček jistě upadne). Toto se stalo z oné památky. Paradoxně mnozí z těch, kteří žijí v tomto omylu, mají pocit, že ostatní jsou ochuzeni, protože "nemají celé poznání". 



Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. leden 2016 @ 08:19:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku.
Každý z nás vidí svět jen po obzor vlastního poznání.
A podle toho pak všechno vnímá a hodnotí.

Nevím jak daleko dohlédne mravenec s kopce svého mraveniště, ale určitě to nebude tak daleko, jako třeba Koperník svým dalekohledem, nebo tak daleko, jako se dostal  Einstein svým duchovním zrakem do hlubin vesmíru a popsal jeho zákony.


V těchto intencích bys měl zvážit i své názory týkající se ustanovení proměny chleba a vína na Kristovo tělo a krev. To, že něčemu dobře nerozumíš, že něco nechápeš, ještě neznamená, že to neexistuje.

Zkušenost miliard lidí mnoha generací svědčí totiž o opaku.





Nestal - li se chléb Kristovým tělem, pak by Kristus při poslední večeři jen bohapustě lhal: "Vezměte a jezte, toto je mé tělo ..."


To tě nezaráží?

Až tak moc jsi se zamiloval do  výplodů svých vlastních, lidsky omezených úvah?


(J 6,32-58)
Ježíš jim tedy řekl: "Amen, amen, říkám vám: Ne Mojžíš vám dal chléb z nebe, ale můj Otec vám dává ten pravý chléb z nebe.
Neboť Boží chléb je ten, který sestupuje z nebe a dává život světu."
Řekli mu tedy: "Pane, dávej nám ten chléb vždycky."
Ježíš jim však řekl: "Já jsem ten chléb života. Kdo přichází ke mně, nebude nikdy hladovět, a kdo věří ve mne, nebude nikdy žíznit.
Ale řekl jsem vám, že jste mě i viděli, a nevěříte.
Všechno, co mi dává Otec, přijde ke mně; a toho, kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven.
Sestoupil jsem totiž z nebe, ne abych konal svou vůli, ale vůli Toho, který mě poslal.
A toto je vůle Otce, který mě poslal - abych nic z toho, co mi dal, neztratil, ale vzkřísil to v poslední den.
Neboť toto je vůle Toho, který mě poslal - aby každý, kdo vidí Syna a věří v něho, měl věčný život. A já ho vzkřísím v poslední den."
Židé na něho tedy reptali, že řekl: "Já jsem ten chléb, který sestoupil z nebe,"
a říkali: "Není snad toto Ježíš, syn Josefův, jehož otce i matku známe? Jak tedy může říkat: 'Sestoupil jsem z nebe'?"
Ježíš jim na to odpověděl: "Nereptejte mezi sebou.
Nikdo nemůže přijít ke mně, jedině když ho přitáhne můj Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den.
V Prorocích je napsáno: 'A budou všichni vyučeni od Boha.' Proto každý, kdo slyšel od Otce a naučil se, přichází ke mně.
Ne že by někdo viděl Otce, jedině ten, který je od Boha, ten viděl Otce.
Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, má věčný život.
Já jsem ten chléb života.
Vaši otcové jedli na poušti manu, a zemřeli.
Toto je ten chléb sestupující z nebe, aby ten, kdo z něho jí, nezemřel.
Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Bude-li někdo jíst ten chléb, bude žít na věky. A chléb, který já dám, je mé tělo, které dám za život světa."
Židé se tedy hádali mezi sebou a říkali: "Jak nám tenhle může dát jíst své tělo?"
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jako mě poslal ten živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten, kdo jí mne, bude žít skrze mne.
Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe. Ne jako vaši otcové jedli manu, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít na věky."


Opravdu si myslíš, že jenom kvůli jakési  "památce" by označili tuto Ježíšovu řeč za "tvrdou řeč"?
Kvůli tomu odešli mnozí z jeho učedníků zpět a už s ním nechodili.

Tak jako není náš věčný život nijak snad jen symbolický, zrovna tak reáně je Kristus přítomen v jím ustanovené eucharistii.

Cožpak jde snad jíst obyčejný chléb nehodně a ke svému odsouzení?
(1 Kor 11,29)
Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení, jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo.


Slovo "památka" má v judaismu zcela jiný význam, jiný obsah, než jaký mu přisuzujeme my v naší kultuře.
Když třeba židé slaví památku "paschy", zpřítomňují onu chvíli osvobození z Egyptského otroctví a sami v tom okamžiku vedeni Mojžíšem vycházejí ze svého otroctví hříchu.






Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 05. leden 2016 @ 08:50:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázkou je, co pod tou oplatkou věřící vnímá. Tady jde hlavně o duchovní záležitost, ale ne o to, co projde našimi střevy a mění se v moč či ve výkaly. Pána Ježíše vnímejme duchovně, jinak je víra úplně k ničenu. Ty miliardy lidí byly často podvedeny hnusnou a zlou církví, která hlavně sloužila zlu. Jak mohla si taková církev nárokovat takový  obřad a ještě k tomu tak, že věřící nesměli se napít i z kalicha. Deformovala to, co doporučil Pán Ježíš a pomohla Satanovi vládnout. Dala se cestou okultismu. Katolická církev, a nebyla jediná, bohužel napáchal tolik zla, že nemá nárok si myslet, že jen ona vlastní pravdu. Má pravdu promíchanou se lží a dějiny krutostí, které napáchala,ji usvědčují. Co chceš na tom opravit???


Člověka nezměnilo jedění oplatky a pití vína, ale to, co se děje v lidském srdci. A lidské srdce se bohužel takovým obřadem neměnilo. Lidé šli  z kostela třeba rovnou vraždit stejně jako třeba katoličtí vojáci Indiány. Hnusná církev je ta, co si nepřizná svoje hříchy a nepoučí z nich.  K čemu ji byla magická  oplatka??? Satanova nahrážka, aby Kristus nemohl působit.

A kam viděli ti papežové a ostatní papaláši, kdzž vedli války a podporovali zlo. Viděli dál, než mravenec??

Pán Ježíš řekl, to čiňte na památku a všichni. Památku si můžeme učinit sami, přece Pán Ježíš je všude, kde se aspoň dva sejdou v jeho jménu.

A nepotřebuje církev s takovými krvavými dějinami a podvody.




]


Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. leden 2016 @ 11:23:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nekritizoval bych papeže, který není ani papežem tvým, nekritizoval bych církev ani dějiny, kterých nejsi sám svým životem součástí.


Zamysli se ale sám nad sebou, zda v dokonalé zbožnosti a úctě neprohlašuješ o Kristu, že je vlastně lhářem.

To bych viděl jako hodně závažné.


]


Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 05. leden 2016 @ 12:20:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zamysli se ale sám nad sebou, zda v dokonalé zbožnosti a úctě neprohlašuješ o Kristu, že je vlastně lhářem...
a ten kto mlží a ignoruje polovicu Kristových slov není lhářem ?

Pak vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: „Pijte z něho všichni



]


Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 05. leden 2016 @ 12:45:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejblíže ubližují Kristu křesťané, kteří v jeho jménu vedou a vedli války, násilí a  páchali zlo. Nejvíce Kristu ublížila církev, která se ho snažila vyšachovat pomoci Marie a dalších údajných bytostí, aby se lidé nemodlili ke Kristu a Bohu, ale k modlářským náhražkám. Aby uctívali  a klaněli se modlám, sochám, ostatkům a jiné  a jiné. Dnes je zase v módě něco jiného. Satan se snaží pošpinit Krista a Boha.


Jsi tak ovlivněn učením své sekty, že nedokážeš rozumně uvažovat.  Katolická církev a stejně i další zradili dávno Pána Ježíše. Dělají vše pro to, aby ponížili a odstranili vše, co je Boží  a nahradili to magií a modlami jako kdysi ve starověku u židů. Upřímná víra je vzácností.


Tvoje církev mnoho nalhala a nalhává o Kristu i dál. Když vidím, jak duchovní babičce místo toho, aby ji kázal o Pánu Ježíši, jí přinese knížečky o Marii a zajímá ho jen Marie, tak je jasné, komu slouží a že jde o modlářství, kult Marie, jako Satanův nástroj. Proč to dělá  a komu tím slouží? Učí tohle Bible a evangelia???



]


Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. leden 2016 @ 18:16:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Když vidím, jak duchovní babičce místo toho, aby ji kázal o Pánu Ježíši, jí přinese knížečky o Marii a zajímá ho jen Marie"...


Vyjadřuješ se ovšem k věcem, o kterých do hloubky opravdu nic nevíš. Je to jen povrchní odsuzující soud od člověka, který je zcela mimo podstaty věcí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: PanHrisnik v Úterý, 05. leden 2016 @ 18:40:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, s veškerým respektem k Tobě říkám: to je právě ono. Když se narazí na něco nebiblického, ti, kteří na to poukazují, to "neznají do hloubky". Vrtat se do hloubky v něčem, co odvádí od Krista... Kdo z toho má asi radost? A Mariánský kult, to je šílená věc. Víš, jak by muselo/musí být trapně samotné Marii? To už je v podstatě magie... Mimochodem, máš "zázračnou medailku"? Odříkáváš Růženec? Zajeď si do Příbrami na Svatou Horu, tam lidé líbají šatičky panenky Marie. Přes ty šatičky tam dávají igelit, aby se šatičky neumastily, když si někdo dá párek v rohlíku. Mám to zkoumat nějak do hloubky? Klanět se kusu dřeva v šatičkách, to je jak někde u indiánských šamanů. Katolická církev si v podstatě "vyrobila" svůj vlastní příběh. A ti, kdo na něj nechtějí přistoupit, nemají to "plné poznání".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. leden 2016 @ 19:27:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Přes ty šatičky tam dávají igelit, aby se šatičky neumastily, když si někdo dá párek v rohlíku"...


Asi nechodím na ty správné poutě, ale s ničím takovým jsem se u nás nesetkal. A to jsme obec s poutním místem, kde je několik poutí do roka a desetitisíce poutníků. 
A nebo máš nesprávné informace.

Samozřejmě ani já nesouhlasím s projevy ujetého lidového pobožnůstkářství a s ničím, co by mohlo i jen zavánět modloslužbou. Modloslužba je těžkým hříchem.
A i mezi katolíky mohou být (a určitě v určitém procentu také jsou) různě postižená paka.

Ale ve vší úctě a lásce, velká většina z vás (jak jsem vás poznal)  je křesťany povrchními, křesťany na baterky, schopnými si tak ještě o víře pokecat, ale bez vlastní hluboce prožívané zbožnosti, bez vlastní osobní zkušenosti s modlitebním životem. Bez vlastního hlubokého prožívání spoleřenství údu Kristova těla s církví.
Sice se zde někteří holedbají svým mluvením jazyky, ale snad jen v jednom případě jsem zaznamenal správný a pokorný postoj k tomuto jevu.

Modlitbě je třeba se naučit - jako všemu jinému v životě, co má svou důležitost. A trvá to dlouho i když se člověk usiluje!  Ale kolik z vás opravdu usiluje? A kolik z vás má učitele modlitby?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: PanHrisnik v Úterý, 05. leden 2016 @ 19:40:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono "líbání šatiček přes igelit" je na Svaté Hoře běžné. A sám jsem to tam viděl. Já i mí blízcí jsme z toho byli v šoku. Bylo to neskutečně odporné. Ale tohle není záležitost "několika vyšinutých jedinců". Lidé tam na to stojí ve frontě. Jaké to asi musí být na místech "mariánských zjevení". To teprve musí být síla.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 06. leden 2016 @ 13:55:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi bych z takové formy zbožnosti taky byl spíš zhnusen než cokoli jiného.


Ale nemohu souhlasit, že něco takového je dneska na poutích běžná věc - není! - snad v dobách za císaře pána, kdy se líbalo kde co. 


Dnes se sice kolikrát taky líbá kde co, ale to už je o úplně jiném   "náboženství".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 06. leden 2016 @ 15:51:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aspoň, že přiznáš, že to bývalo. A proč to bývalo? Omluvila se někdy církev za tohle jednání, které podporovala? U nás to není, ale co se děje v latinskoamerických zemích? Průvody se sochou Panny Marie není projev modlářství?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 06. leden 2016 @ 20:17:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi bych z takové formy zbožnosti taky byl spíš zhnusen než cokoli jiného.

Když jsi zhnusen Ty, laik, jak by potom měli být zhnuseni vaši duchovní! A je tedy zvláštní, že své ovečky na to neupozorňují, že dělají hnusné věci. Ještě jsem neslyšel z úst katolického duchovního, ani nikde nečetl od katolíka, že takové jednání je hnus. Nikde ve vašem spolku nevidím boj o vymýcení tohoto hříchu. Asi to bude zase jen Tvá klasická neupřímnost a pokrytectví.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 07:19:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Dnes se sice kolikrát taky líbá kde co, ale to už je o úplně jiném   "náboženství".

  Když se dnes taky líbá kde co, v čem je to podle tebe jiné náboženství než za císaře pána?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 08:57:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když za císaře pána přišel kmotříček a kmotřičkou na návštěvu, bylo znakem dobrého vychování, že jim děti na znak úcty políbili ruku. 

Modely chování se však během generací mění.

Dneska je znakem dobrého vychování, když  ratolesti dokáží alespoň na chvilku odtrhnout zrak od počítače a odpovědět návštěvě na pozdrav..


Jestliže ty sám nedokážeš rozlišit charakter líbání dřívějšího od toho dnešního, marně bych ti co dál vysvětloval.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřa (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 09. leden 2016 @ 08:52:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jestliže ty sám nedokážeš rozlišit charakter líbání dřívějšího od toho dnešního, marně bych ti co dál vysvětloval.

  Zase klička? Jak to stíháš? Nezamotáš se, když se takhle vyhýbáš odpovědi, co máš síly?

  Proč si myslíš, že bys to marně vysvětloval?

  Tvoje uvažování je zvláštní. Zeptám se tě jednoduchou otázku na zdroj nějaké tvé nepravdivé informace o nějakém člověku a místo odpovědi na to, kde jsi tvou informaci vzal, se mi dostane sáhodlouhého vysvětlování něčeho, co tebe zřejmě trápí, když to stále opakuješ.

  A teď se tě zeptám "v čem je to podle tebe jiné náboženství než za císaře pána?" a najednou bys vysvětloval zbytečně? 



  Za císaře pána se líbaly v náboženství organizovaně šatičky sošek.

  Za komunistů v 80 letech se líbaly šatičky sošek. V čem to líbání bylo podle tebe jiné, než za císaře pána? Naší rodině to nepřipadalo jiné, ale zcela stejné. Dělali to, co jejich rodiče, prarodiče, praprarodiče, tak jak jim zlomili modlami svědomí, když byli malí.

  Dnes se stejně tak líbou šatičky sošek. Já jsem na Svaté hoře už v posledních pětadvaceti letech nebyl, ale jen tady v diskuzích byli dva římští katolíci, kteří svědčili, že praxe v aktuální době je stejná, jako byla za nás. Jestli tě dobře chápu, tak se při tvém kličkování snažíš znevěrohodnit sama sebe a naznačovat, že se nic takového neděje, i když se každý snadno může přesvědčit o tom, jak je to ve skutečnosti?



  Pak jsi psal:
  Tak vysvětli co je na tom "náboženství" a líbání dnes jiného než za císaře pána?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 09. leden 2016 @ 14:26:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Proč si myslíš, že bys to marně vysvětloval?"...




Obávám se, že tvoje suma přijatých informací je už uzavřena a že další informace jsou už blokovány.

Jinak by ses mě asi neptal na věci, které vidíš kolem sebe, třeba co všechno dneska lidé líbají. To ti opravdu mám vyjmenovávat? Otevři oči!

Tady přece vůbec ale nejde o to, co bylo za císaře pána, nebo co bylo v 80. letech! 



Problém je v jednotlivých  lidech a jejich způsobech vyjadřování určitých postojů, vztahů ve víře, či chceš - li, tedy "vyznání" vztahu obecně.

Tato praxe se i vůči Bohu i vůči lidem navzájem vnějškově během generací mění, i když se tím vyjadřuje stále totéž.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 09. leden 2016 @ 14:48:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Obávám se, že tvoje suma přijatých informací je už uzavřena a že další informace jsou už blokovány. Jinak by ses mě asi neptal na věci, které vidíš kolem sebe, třeba co všechno dneska lidé líbají. To ti opravdu mám vyjmenovávat? Otevři oči!

  ???

  Zřejmě sis mne s někým popletl. Já jsem cizinec, píšu tu jen pod jedním nickem. Neptel jsem se tě na věci, které vidím kolem sebe a neptal jsem se tě na to, co všechno dneska lidé líbají. 

  Nebo další tvoje klička, aby ses vyhnul odpovědi na to, co jsem se tě ptal já, tak sis o mne vymyslel zase nějakou hloupost?


Tady přece vůbec ale nejde o to, co bylo za císaře pána, nebo co bylo v 80. letech!  

  ???

  Ty jsi psal: "Ale nemohu souhlasit, že něco takového je dneska na poutích běžná věc - není! - snad v dobách za císaře pána, kdy se líbalo kde co. Dnes se sice kolikrát taky líbá kde co, ale to už je o úplně jiném "náboženství"."

  Tak se ptám: V čem je to "náboženství" jiné? (Píšeš tedy stále o líbání šatů soch či obecně líbání různých věcí na různých posvátných místech?)

  A jak to "jiné" souvisí s líbáním lemu šatiček nějaké modly?

  Neptám se tě na věci, které mám okolo sebe: Na to se tě ptát nemusím, nepotřebuji to, ty jsem žil, vidím je. Vím, že lidé, kteří líbali modly za císaře pána žijí stejné náboženství, jako lidé, kteří je líbou dnes. 

  Ptám se tě na tvoje nápady, na to, co máš v hlavě když píšeš o něčem co neznáš a nikdy jsi to neviděl. Pochopil jsem tě tak, že dnes to líbání znamená něco jiného, než tehdy, že je to o jiném "náboženství". V čem je tedy podle tebe ten "problém problém je v jednotlivých lidech a jejich způsobech vyjadřování určitých postojů, vztahů ve víře, či chceš - li, tedy "vyznání" vztahu obecně." Myslím samozřejmě ty lidi, co líbou šaty soch na posvátných návrších, pokud se tedy bavíme o stejných lidech.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. leden 2016 @ 17:44:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Asi nechodím na ty správné poutě, ale s ničím takovým jsem se u nás nesetkal. 


  Vyjadřuješ se ovšem Stando k věcem, o kterých do hloubky opravdu nic nevíš. To, co píšeš, je jen povrchní odsuzující soud od člověka, který je zcela mimo podstaty věcí. Což jsem si při diskuzích s tebou na toto téma všiml vícekrát. 

  Psát v souvislosti s lidmi, kteří jezdí na Svatou Horu, pojmy typu "různě postižená paka" je z tvé strany fakt drzost. Urážíš tím třeba i moje rodiče.

  Někdy si na Svatou Horu zajeď, ať nepíšeš o něčem, co neznáš a čemu nerozumíš. Případně se na to, co neznáš, čemu nerozumíš a čehož hloubku jsi nezažil, zeptej těch, co znají téma do hloubky a prakticky ho zažili. Informovat se je správně. Vymýšlet si hlouposti je špatně.



Ale ve vší úctě a lásce, velká většina z vás (jak jsem vás poznal)  je křesťany povrchními, křesťany na baterky, schopnými si tak ještě o víře pokecat, ale bez vlastní hluboce prožívané zbožnosti, bez vlastní osobní zkušenosti s modlitebním životem. Bez vlastního hlubokého prožívání spoleřenství údu Kristova těla s církví. 

  O kom to píšeš? Koho jsi poznal?

  Toník

  



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 09:18:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Psal jsem obecně o některých lidech zde.

Hluboce prožívaný modlitební život se na člověku velmi dobře pozná podle jeho chování, podle zvládaných či nezvládaných reakcí, podle cností, které přináší takový život: mírnost, trpělivost, spravedlnost atd....

Těchto cností je tu mezi vámi jako šafránu.


Pokud jsem já psal na téma "různě postižená paka", neměl jsem na mysli nikoho konkrétního, tedy ani tvé rodiče. Psal jsem o tom, že procentuálně se v každé množině lidí takoví jedinci vyskytují a mají sklony k výstřednímu jednání.


Opravdu jsem ale za celý svůj život ještě neviděl nikoho z katolíků líbat igelit.

Netvrdím ovšem, že jste nemohli v této věci mít větší štěstí, než já.


Jedna moje vzpomínka z dětství:
Když jsem byl malý - a to už je hodně dávno - chodívali jsme ještě "na ofěru" - v zástupu jsme líbali křížek - relikvii k uctění nějakého konkrétního svatého. Mezi jednotlivými polibky bylo ovšem to místo obsluhou vždycky přetřeno bílou tkaninou.
I tak tato praxe však odpovídá spíš způsobům, myšlení a chování lidí středověku. Dneska úctu vyjadřujeme jinak - předně tím, že následujeme příklad nějakého svatého v jeho dobrých skutcích.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 17:48:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Psal jsem obecně o některých lidech zde. 
Těchto cností je tu mezi vámi jako šafránu.

  O kom jsi psal, to je tajné? Koho konrétně jsi poznal?

  Když třeba píšeš o mně, tak je zjevné, žes mne nepoznal: Píšeš jen o něčem, co neznáš, čemu nerozumíš, co jsi nezažil, tak mi domýšlíš různé nesmysly z toho, co žiješ ty sám. Předpokládám, že stejnou domýšlivost máš i k jiným lidem, alespoň jsi ji nepředvedl jen na mně.

  Napiš tedy prosím co konkrétně sis "o nás" vymyslel, ať víme, co máš zase v hlavě.

  Můžeš napsat něco i o sobě. 

  Ty máš ty "ctnosti" z modlitby? 

  Je součástí těch tvých "ctností" z tvé modlitby i to, že si o lidech vymýšlíš různé lži a píšeš je do diskuze?
  Je součástí těch tvých "ctností" z tvé modlitby i to, že při jednoduché otázce kličkuješ jak zajíc a neodpovíš?


Opravdu jsem ale za celý svůj život ještě neviděl nikoho z katolíků líbat igelit

  Věděl jsem z dřívějších diskuzí, že máš o katolících hodně omezené znalosti, omezený pohled, že neznáš dobře, co katolíci žijí. Někdy se zkus na dané téma trochu informovat, ať máš trochu přehled.


  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. leden 2016 @ 10:42:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ony "líbače igelitu" bych však i tak našel nejspíš jenom v tom tvém virtuálním světě.


Snad si ani neuvědomuješ, že ty většinou nepokládáš jednoduché a přímé otázky, ale pokládáš otázky způsobem manipulativním s už dopředu očekávaným výsledkem. Už ve tvých otázkách bývá zakódována odpověď, kterou očekáváš..

A pak u tebe přichází rozčarování z toho, že jsem si dovolil odpovědět nějak jinak, než podle tvého přání - a nazveš to "kličkováním"!






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřa (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. leden 2016 @ 14:34:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Kdež bych mohl čekat odpověď na otázky, že...


Ony "líbače igelitu" bych však i tak našel nejspíš jenom v tom tvém virtuálním světě.

  Stando, měl bys vědět, že křesťané igelit nelíbou a nejezdí na Svatou Horu. Nemají to zapotřebí. Pokud si tvoje představy promítáš do tvého virtuálního světa o mne, pleteš se. Kdyby tě zajímalo něco z našeho světa, který je pro tebe zatím virtuální, tak se zeptej.


Snad si ani neuvědomuješ, že ty většinou nepokládáš jednoduché a přímé otázky, ale pokládáš otázky způsobem manipulativním s už dopředu očekávaným výsledkem. 

  No, to sis popletl. Samozřejmě, že když si o Atanasiovi ze tvé neznalosti a při tvém kličkování vymyslíš nějakou nepravdivou informaci a já se tě zeptám na zdroj té nepravdivé informace, tak je mi jasné, co dopředu mohu očekávat a že nenapíšeš pravdu, odkud ta tvoje informace pochází. Velmi dobře si uvědomuji, jak budeš "odpovídat", ostatně proto se tě ptám. Tvoje "odpovědi" totiž velmi kvalitně a názorně zjevují "ctnosti", které získávají římští katolíci při modlitbách, které dlouho trénují. A já jsem rád, že tu ukazuješ pravou tvář katolicismu, protože tak kvalitně jako ji ty ukažuješ prakticky by to nikdo teoreticky nepopsal. 

  Praktická ukázka ovoce ŘKC modliteb je vždy lepší, než teoreticcký popis.


A pak u tebe přichází rozčarování z toho, že jsem si dovolil odpovědět nějak jinak, než podle tvého přání - a nazveš to "kličkováním"!

  No, to sis popletl, Stando. Nepromítej si tvé uvažování a jednání do druhých, protože pak žiješ zbytečně v omylu. Mne naopak tvými "odpovědmi" těšíš a naplňuješ to, co na GS potřebuji z ŘKC prakticky ukázat. 

  Ale aby sis to nějak nepřevrátil proti tobě: Kdybys přijal dar pokání a spasení, odvrátil by ses od lži a křiváren, začal by sis psát k tématu, zajímat se o věci a život lidí, odpovídat na dotazy, tak bys mne potěšil více.


  Zpět k tomu, co jsi psal a elegantně jsi utekl od jednoduchého dotazu k vymýšlení nesmyslů o mne, jak je tvým zvykem.

 O kom jsi myslel tím "... křesťany povrchními, křesťany na baterky, schopnými si tak ještě o víře pokecat, ale bez vlastní hluboce prožívané zbožnosti, bez vlastní osobní zkušenosti s modlitebním životem"?

  (je ta otázka pro tebe jednoduchá a přímá, nebo je pro tebe manipulativní s už dopředu očekávaným výsledkem? Pro mne je ta otázka jednoduchá a přímá s už dopředu očekávaným výsledkem ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. leden 2016 @ 18:08:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedílnou součástí tvého virtuálního světa jsou i virtuální "římští katolíci", projevující se zvláště tím, že přímo náruživě líbají kdejaký igelit.




..."O kom jsi psal, to je tajné? Koho konrétně jsi "poznal"?"...

"Poznal" nikoli ve smyslu přímo biblickém, ale poznal tak, jak lze poznat člověka z jeho názorů a jeho osobních projevů - zvlášť ve chvílích, když mu to  "ujede", kdy si strhne pláštík falešné hrané "svatosti".
Psal jsem obecně o některých lidech zde, se kterými jsem získal takové zkušenosti. K čemu by ti bylo dobré , abych je vyjmenovával a stavěl je tak na pranýř? Sám si je poznej! Není nad osobní zkušenost.



..."O kom jsi myslel tím "... křesťany povrchními, křesťany na baterky, schopnými si tak ještě o víře pokecat, ale bez vlastní hluboce prožívané zbožnosti, bez vlastní osobní zkušenosti s modlitebním životem"?"...

Jedno jméno ti tedy uvedu - tebe samého.

Čekal jsi to (s už dopředu očekávaným výsledkem), nebo je pro tebe  překvapením?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 09. leden 2016 @ 00:00:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Nedílnou součástí tvého virtuálního světa jsou i virtuální "římští katolíci", projevující se zvláště tím, že přímo náruživě líbají kdejaký igelit.

  To určitě. Ještě něco sis o mne vymyslel při tvém kličkování?



  Ani jeden z nich součástí mého reálného světa není. 

  Ale součástí mého reálného světa jsou lidé, kteří líbají okraj šatiček sochy na Svaté Hoře. Sochy, kterou vystaví dopředu představitelé ŘKC, lidé v zástupu stojí a jeden za druhým a čekají frontu na líbání. Když se na ně dostane řada, tak se do toho pustí. A mezi nimi může být třeba i malé dítě, které má ještě kus svědomí, vnímá, že se děje něco, co nění v pořádku. Součástí toho systému je právě to, že svědomí dítěte je zlomeno. Je to podobné, jako jakékoliv démonické zasvěcení, kdy je potřeba zlomit svědomí člověka nějakým zvlášť ohavným hříchem.

  Takovému člověku se zlomeným svědomím, který nepoznal dar pokání a ani neví, že Bůh takový dar dává, je pak třeba přes šedesát let, lže jako když tiskne a když ho na to někdo upozorní, ještě přitvrdí a přidá další lež. A je dobře, když lidé na křesťanském portále mohou vidět, jak se chováš, když ukazuješ takto otevřeně tvou "pravou tvář" a tvář římského katolicizmu.


Jedno jméno ti tedy uvedu - tebe samého. Čekal jsi to (s už dopředu očekávaným výsledkem), nebo je pro tebe  překvapením?

  Samozřejmě, že jsem to čekal! Jsi známý tím, že si vymýšlíš podle sebe a toho, co žiješ, věci o druhých lidech. Divil bych se, kdybys mne vynechal. Jen mne zajímalo, jak dlouho se budeš kroutit.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 09. leden 2016 @ 14:03:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)



Něco mi tam ale pořád jaksi schází - aha, už vím:    "igelit!"




Nějak rychle zapomínáš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 06. leden 2016 @ 20:22:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, tady se naplno projevuje Tvá nadřazenost a pýcha. Ty znáš modlitební život někoho z nás, že o tom můžeš vydávat takové svědectví?
Nezdá se Ti, že jsi to krapet přehnal?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 09:19:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modlitební život se pozná na komkrétním člověku velice snadno a dobře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 08. leden 2016 @ 17:54:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, Stando, Ty se tu například projevuješ velice povýšeně až arogantně a velice často lidem, kteří odporují Tvým názorům, dáváš najevo, že podle Tebe jsou mdlého rozumu. Jestli je to výsledek Tvých "zbožných" modliteb, tak už vím ke komu se modlíš a od koho máš své "ctnosti".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 09. leden 2016 @ 08:53:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Mimochodem, máš "zázračnou medailku"? 

  Ahoj hříšníku.

  Ty jsi měl-nosil zázračnou medailku?


Zajeď si do Příbrami na Svatou Horu, tam lidé líbají šatičky panenky Marie. Přes ty šatičky tam dávají igelit, aby se šatičky neumastily, když si někdo dá párek v rohlíku. 

  Byl jsi někdy na Svaté Hoře a viděl jsi to? Pokud ano, kdy to naposled bylo?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 05. leden 2016 @ 19:05:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, do hloubky Satanových hlubin opravdu lepší nevidět!

Zj 2:24 Vám ostatním v Thyatirech (= řkc), kteří nemáte toto učení, kteří jste, jak oni říkají, nepoznali hluboké věci Satanovy, pravím: Nekladu na vás jiné břemeno;


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. leden 2016 @ 17:45:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
No, do hloubky Satanových hlubin opravdu lepší nevidět!

  Tak, Willy. Souhlas.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 05. leden 2016 @ 19:56:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hnusné modlářství má jasný cíl. Zabránit víře v Ježíše. Satan si v této církvi dobře ustal, aby mohl škodit. Tady není třeba žádná hloubka, ale otevřené oči  a vidíš, co se stalo  s vírou. Je to smutné!!! Je to jen pohanská tradice a nemá nic společného s Boží pravdou. Hnusí se mi to. Podvod na lidské víře a nevinných lidech.


]


Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 05. leden 2016 @ 08:33:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Památka je zvěstování a připomínání si smrti Páně. Jeho krve za nás - Smlouva. Jejíž smysl je ten, abychom v Pánu skrze Ducha sv. přebývali a On v nás. A tak abychom pamatovali, že nevečeříme sami. Večeříme a pijeme v Božím království s Ním. 

  • Marek  14:25   |  Amen, pravím vám, že nebudu již píti z plodu vinné révy až do toho dne, kdy budu pít nový kalich v Božím království.“
  • Lukáš  22:18   |  Neboť vám pravím, že od této chvíle nebudu píti z plodu vinné révy, dokud nepřijde království Boží.“


  • Matouš  18:20    |  Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.



Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 05. leden 2016 @ 11:22:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
podľa RKC ide o ,,eucharistický zázrak,,... lenže pravda je taká, že tých zázrakov je viac....
vraj ide o sprítomnenie golgotskej obete...
lenže golgota je krvavá obeť a katolícka omša je nekrvavá obeť...
napriek tomu že ide o nekrvavú obetu, tak nás katolíci presviedčajú že víno sa premení na skutočnú krv...
ďalším ,,zázrakom,, je absencia kalicha pre veriacich, to jest skutočnej krvi a aj napriek tomu že chýba kalich tak je to ,,celá,, eucharistia,, 
a keďže písmo hovorí že ,,bez krvi nie je odpustenie,, aj tak katolícka omša pôsobí odpustenie hriechov a skracuje očistec...  
lenže katolíkovi stačí prijať ,,telo,, a aj tak je to akoby prijal aj krv...
no a na záver: stačí premeniť oplatku v krista a tá oplatka je kompletným kristom s telom s krvou aj s dušou ku ktorému sa treba modliť... takto kompletný kristus, bez krvi je umiestnený vo vitrínke a je možné sa k nemu modliť...

nemyslíte že tých ,,eucharistických zázrakov,, je nejak moc ???




Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Úterý, 05. leden 2016 @ 18:37:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak chcete vyvrátit nebo potvrdit proměňování oplatky v katolické liturgii? Vždyť je to akt víry, nedá se to ani prokázat, ale ani vyvrátit. (je to jako s Bohem, nedá se ani vědecky potvrdit nebo vyvrátit) Nebo snad chcete soudit víru druhého člověka?

Jako kdybys naznal, Františku, katolický pohled na tuhle záležitost - a taky, že z toho nikdy neuhnou... Celá diskuze je naprosto zbytečná. Kdyby nám to nutili, tak by to bylo jiné, ale je to defakto katolická záležitost.





Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 05. leden 2016 @ 19:52:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máme štěstí, že nežijeme v době katolické totality. To bychom museli držet hubu  a krok. Štěstí, že už nám katolická církev nevládne. Těch několik staletí útlaku stačilo.

Akt víry nebo akt magie? A výsledek??? Duchovní zlo, podvody, války…. Oplatka srdce lidské nezměnila.



]


Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. leden 2016 @ 22:34:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je to chléb skutečný anebo skutečné fyzické tělo Pána Ježíše?

  Františku, to je jednoduché: Stačí výmysly lidí konfrontovat s realitou. Dojdi si někdy do nějakého kostela a podívej se, co tam ve skutečnosti je, zda je to skutečné fyzické tělo Pána Ježíše, nebo skutečně něco jiného.


  Někde Bůh je a jinde Bůh chybí. 

  Když je někde Bůh, jsou lidé uzdraveni, vysvobozeni, činí pokání, odvrací se od hříchu, přichází do světla, přijímají od Boha dary a slouží jimi druhým... Podle toho se Bůh pozná.

  Když někde Bůh chybí, lidé mu nevěří, vyrábí si modly a náhražky z hmoty, rouhají se, lžou, kradou, žijí v temnotě, milují násilí, cizoložství... Podle toho se pozná, že tam Bůh chybí.

  Není tak složité to rozpoznat.



Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 06. leden 2016 @ 13:49:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Dojdi si někdy do nějakého kostela a podívej se, co tam ve skutečnosti je .... Když je někde Bůh, jsou lidé uzdraveni, vysvobozeni, činí pokání, odvrací se od hříchu, přichází do světla, přijímají od Boha dary a slouží jimi druhým... Podle toho se Bůh pozná."...


Konečně rozumný nápad, se kterým mohu bezezbytku souhlasit.

Ale rozpoznat pravdu nepůjde jen očima, musíš ty lidi poznat blíže - v rovině srdce.


]


Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 06. leden 2016 @ 15:55:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V drtivě většině se jedná o podvod!!!!!!! Důležitá není ¨přetvářka v kostele, ale pak pravda v běžném životě. A to nějak neladí. Ti lidí dál lžou, kradou, cizoloží, ubližují.... prostě se nezměnili.


]


Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 06:33:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V drtivě většině se jedná o podvod!!!!!!! Důležitá není ¨přetvářka v kostele, ale pak pravda v běžném životě. A to nějak neladí. Ti lidí dál lžou, kradou, cizoloží, ubližují.... prostě se nezměnili.

člověče, co to tady vykládáš, zaslepený jsi možná ty, musí se to řešit případ od případu, to je jako bys řekl, že všichni muslimové jsou teroristé, Židé šmelináři, Cikání jsou zloději, Vietnamci jsou obchodníci s drogami.

Poznal jsem katolíky, kteří si zasloží úctu.
Katolíky, kteří jsou dle mého soudu znovunarození křesťané.

Je to můj názor, ale naprosto stejně tě v katolické církvi přivedou na cestu spasení jako v jiných církvích. Znamená to, že když jsem potkal jednoho katolíka, který mi začal vykládat své problémy (byl to ještě kluk), nezačal jsem mu vymlouvat katolickou církev, ale nasměroval jsem ho za jeho farářem. (pokud bych si myslel, že katolíci jsou mimo, tak bych to ovšem neudělal)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 06:35:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
U Svědků Jehovových bych tohle ale neudělal, ale je otázka, zda je pro takového člověka lépe, aby byl člnem organizace (byť bludné), nebo by se takový člověk vrátil do světa a fetoval a kradl. (opravdu nevím)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 07:23:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  A pomohl mu ten farář?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 10:30:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nevím, protože já toho člověk nikdy před tím, ale ani potom neviděl. Potkali jsme se náhodou a nevím proč, začal mi vykládat nějaké problémy, tak jsem na něj narazil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 07:49:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, zobecňovat by se nemělo. Všichni komunisté  a fašisté  a jiní – isté také nebyli zlí a špatní. Ale co tedy bylo špatné? Něco od shora, systém, který někdo řídil a vedl. Učení ze shora od vůdců.  Věřím, že i mezi katolíky je pár dobrých lidí, bohužel pár, ale aspoň něco. Ale systém je satanský.



]


Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. leden 2016 @ 17:47:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ale rozpoznat pravdu nepůjde jen očima, musíš ty lidi poznat blíže - v rovině srdce.

  Očima to rozpoznat nepůjde jen pro ty, co jsou slepí. Jinak jde očima dobře rozpoznat, zda tam je skutečné tělo nebo není.

  Poznat ty lidi blíže je dobrý nápad. Velmi užitečná věc, doporučuji pokud se o téma někdo zajímá.




]


Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 17:14:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím že je jedno, jak kdo odkaz poslední Pánovy večeře vnímá. Buďme rádi, že si na Ježíše z Nazareta alespoň pár lidí vzpomene. Je potom úplně jedno, jestli vzpomínání provádí symbolickou večeří, niterným prožitkem přijetím těla, nebo jen tím, že u oběda, snídaně či večeře řekne: Děkuji Bože.



Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. leden 2016 @ 17:26:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mít věci Pánovy na mysli je jen dobře. Na tom se naprosto shodneme..
Bezvěrci míří kvalitou svého života a jeho smyslu do zkázy.

Ale já pochopitelně nesouhlasím že je jedno, zda přijímám Krista jenom duchovně, nebo zda ho přijímám viditelným způsobem i tělesně. Není to jedno, při viditelném způsobu musím přijímat ve stavu milosti posvěcující (bez těžkého hříchu). Takový člověk by totiž jedl a pil své vlastní odsouzení.

Zatímco i člověk v těžkém hříchu může vzpomínat na Pánovu oběť (duchovně být s ním)  a mít z ní přitom i užitek (dar pokání a obrácení).

Však jsou to dvě rozdílné nesrovnatelné situace.

Jinak nač by potom Pán hovořil o chlebu pravém, o tom, že jeho tělo je skutečným pokrmem a jeho krev skutečným nápojem?  (J 6).



]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy