Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 629 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116563844
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Bohočlověk a boholidé
Vloženo Neděle, 28. srpen 2016 @ 00:01:41 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Willy

Výrazy z nadpisu v Bibli nenajdeme, nicméně je lze z toho, co zjevuje Písmo, odvodit. 

Prvním Bohočlověkem byl, je a navždy bude Pán Ježíš Kristus. Je úplným Bohem a dokonalým člověkem, majícím dvě přirozenosti - božskou i lidskou. 

Jako Prvorozený Boží syn, Jímž se ve vzkříšení stal, je Kristus "prototypem" či "modelem", podle Něhož a v Němž Bůh Otec plodí další a další Boží děti/syny jako Jeho mnoho bratří, mající stejně jako On dvě přirozenosti - božskou i lidskou.
  
Důležitou věcí v životě Pána Ježíše byla skutečnost, že na zemi nežil svým lidským životem, ale svůj život žil skrze Otce Božským životem, což znamenalo, že činil Otcovy skutky a mluvil Otcova slova. Přesto však zdůrazňoval fakt, že je Syn člověka a když byl pokoušen satanem v pustině, aby jednal jako Boží syn, vždy sám sebe označoval jako Syna člověka a jako takový i jednal. Lidé, kteří Jej znali jako člověka, měli problém poznat a uznat, že je Synem Božím a dokonce Jeho vlastní rodina podle těla měla za to, že se pomátl, když začal veřejně sloužit lidem, a Jeho příbuzní Ho chtěli vzít od lidí.

Je-li tedy Pán Ježíš naším Pánem a Mistrem, vzorem a příkladem, měli bychom žít stejně jako On Jeho božským životem skrze Něho a ne svým vlastním lidským životem. Narozdíl od nás totiž Bůh vydal Pánu Ježíši svědectví, že se Mu líbí a přijal jak Jeho život (způsob žití), tak Jeho oběť, což dokázal tím, že Jej vzkřísil z mrtvých. Co se nás, věřících v Krista týče, byli jsme jako staré stvoření ukřižováni s Kristem, odsouzeni a ukončeni a spolu s Ním a v Něm vzkříšeni jako nové stvoření, abychom žili jako boholidé životem Bohočlověka Ježíše Krista. Z toho důvodu je třeba zapřít (zapírat) náš přirozený lidský život nesením našeho kříže (Mt 16:24) a žít mocí Kristova vzkříšení boholidským životem v nanebevstoupení s Kristem a v Kristu jako nové stvoření, způsobilí konat Boží vůli k Boží slávě, následujíc našeho Pána a Mistra jako Jeho učedníci.
   
Bůh povolal nás, hříšníky k tomu, abychom byli Jeho syny a tím Jeho vyjádřením. Jednoho každého věřícího v Krista Bůh povolal k tomu, aby byl dokonalým Božím člověkem takovým, jaký má být, důkladně vystrojený ke každému dobrému skutku (2Tm 3:17). 

Na závěr uvádím Pavlova slova z listu Koloským (1:24-29): Nyní se raduji v utrpeních pro vás a ve svém těle doplňuji, co zbývá ze soužení Kristových pro Jeho tělo, jímž jest církev. Jejím služebníkem jsem se stal podle Boží správy, která mi pro vás byla svěřena, abych naplnil (nebo také doplnil) slovo Boží - to tajemství, které bylo od věků a od prvních pokolení ukryté, nyní však bylo zjeveno Jeho svatým, kterým Bůh toužil oznámit, jaké je bohatství slávy tohoto tajemství mezi pohany: tím tajemstvím je Kristus ve vás, naděje slávy. Jeho my zvěstujeme napomínajíce každého člověka a vyučujíce každého člověka ve vší moudrosti, abychom každého postavili dokonalého v KristuProto také usilovně pracuji a zápasím v souladu s Jeho působením, které je ve mně mocné. 

Kéž se Bůh nad námi smiluje a učiní nás ve své správě takovými, jakými nás chce mít - boholidmi stvořenými k Jeho obrazu podle Jeho podoby, abychom byli Jeho vyjádřením a v Jeho zastoupení panovali nad celou zemí podle Jeho původního plánu, který měl před stvořením světa. Amen.

"Bohočlověk a boholidé" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bohočlověk a boholidé (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. srpen 2016 @ 07:48:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jako Prvorozený Boží syn, Jímž se ve vzkříšení stal, je Kristus "prototypem" či "modelem", podle Něhož a v Němž Bůh Otec plodí další a další Boží děti/syny jako Jeho mnoho bratří, mající stejně jako On dvě přirozenosti - božskou i lidskou."...


Ahoj jmenovče. V tomto se mýlíš.
Je to o míře teologického vzdělání.
Žádný ze tvorů nemůže mít božskou přirozenost (nelze ji získat a stát se tak všemohoucím a vševědoucím Bohem)), jejímž atributem je mimo jiné věčné trvání v čase (nikdy nebyla doba, kdy by Bůh nebyl). Logicky, toto se nás přece týkat nemůže. My, bratři Krista máme tedy jen tu jednu svoji lidskou přirozenost - ale skrze Krista můžeme získat  podíl na jeho božské přirozenosti (J 13,8).

Abych to vysvětlil na příkladu:
Ježíš (jako Bůh), svojí božskou přirozeností je jako slunce. Je zdrojem, je světlem světa. Svatí v nebi nejsou dalším samostatným sluncem, sami nejsou zdrojem, ale jsou ve slunci, jsou v Kristově světle. Mají podíl na Kristově moci a slávě (Zj 2,26-28; Zj 3,21; Zj 20,4;). Pokud by kdokoli stál ve slunci, má možnost vidět každé místo ve vesmíru, kam dopadnou sluneční paprsky. Moc takového tvora tedy plyne z jeho společenství s Bohem, nikoli z něj samotného.


Své občanství v nebi jsme nezískali přirozeně, ale darem nového narození z vody a z Ducha.
Je to církev, která neustále skrze víru a křest plodí další a další Boží děti (Gen 3,15;  Zj 12,1-17;).



Re: Re: Bohočlověk a boholidé (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 28. srpen 2016 @ 11:06:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
presne tak... Ježiš je jednorodený Syn...
Ján 1:18  Boha nikto nikdy nevidel; jednorodený Syn Boží, ktorý je v lone Otcovom, ten (Ho) známym učinil.
jednorodený - ,,monogenes,, znamená ,,jedného druhu,,  ... vzťahuje na Jeho Syna Ježiša Krista a znamená, že Ježiš je ,,iného druhu,, ako človek. Všetko ostatné bolo ´tvorené´ (robené) Jeho synom... to je rozdiel medzi ľuďmi- Božími synmi a Ježišom - Božím Synom...



]


Re: Re: Bohočlověk a boholidé (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 28. srpen 2016 @ 16:37:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj jmenovče. V tomto se mýlíš.
Je to o míře teologického vzdělání. 

Teologické vzdělání s tématem článku nemá nic společného. Jsou vzdělaní teologové, znající Bibli nazpaměť, ale neznající osobně Pána Ježíše Krista, nemající Jeho život a přirozenost. Nejde tu tedy o teologii, ale o život, jakým věřící v Krista žijí nebo žít mají. 

Neboť tak Bůh miloval svět, že svého jednorozeného Syna dal, aby žádný, kdo v Něho věří nezahynul, ale měl život věčný.
Kdo má Syna, má život, kdo nemá Syna Božího, ten život nemá. A tento Syn přišel, poslaný Bohem Otcem jako Dobrý pastýř, aby Jeho ovce měly život a měli ho hojnost.

V osobě Ježíše Krista se stal Bůh skrze vtělení člověkem a Jeho vzkříšením se stal člověk Bohem. Narozením Ježíše se Bůh vtělil do člověka, v němž bylo smíseno božství s lidstvím. Vzkříšením Ježíše Krista z mrtvých bylo vneseno lidství do božství. Bůh se stal člověkem, aby se člověk stal Bohem v životě a přirozenosti, nikoliv však v Božství. Člověk se nestává Bohem v Jeho vševědoucnosti, všemohoucnosti a všudypřítomnosti ani v Božím Otcovství, ale navěky Božím synem s božským životem a přirozeností Boha z božského života pramenící a na božském životě založenou za účelem vyjádření Boha. 

Jaký život Bůh dává svým dětem? V Kristu Ježíši nemůže dát jiný život než svůj vlastní, tj. božský a věčný. Za jakým účelem? Abychom jím žili - v Kristu, pro Krista, skrze Krista a Kristu jako Pánu, neboť jsme Jeho, patříme Jemu a máme Mu sloužit. Podle poslední kapitoly knihy Zjevení Bohu a Beránkovi jako otroci hledíce na Jeho tvář budeme sloužit. 

Člověk byl stvořen jako stvoření božského druhu. Bůh se nevtělil do opice nebo jiné ze zvířat, která stvořil podle jejich druhu. Některá zvířata se naučí mluvit nebo jednat jako člověk, ale nemají a nemohou mít lidský život. Člověk jako Boží dítě podobně jako lidské děti napodobují své rodiče, napodobuje Boha, poněvadž má Boží život, který mu dal Otec v Synu spolu s účastí na Jeho přirozenosti. Bůh stvořil člověka jako nádobu, jíž chce být obsahem.
Bůh se vtělil do člověka, kterého stvořil ke svému obrazu podle své podoby. To znamená, že člověk je stvoření božského druhu s duchem, s nímž se Bůh, který je Duch, může smísit a být s ním jedno, jak je psáno (1K 6:17): Kdo se připojuje k Pánu, je s Ním jeden duch. 

Definice Boží věčné ekonomie (správy) - Ef 3:9, Ko 1:25, 1Tm 1:4, jak byla zjevena coby tajemství apoštolu Pavlovi: Boží věč nou ekonomií (správou) je učinit člově ka stejným v životě a přirozenosti, ale nikoli ve Svém Božství; a stát se jedno s člově kem, být s ním jedno navzájem a takto být zvě tšen a rozšířen ve vyjádření, aby všechny Jeho božské vlastnosti byly vyjádřeny v lidských ctnostech.

Tož tak.



]


Re: Bohočlověk a boholidé (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 28. srpen 2016 @ 13:05:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, ano , On  (od Otce jednorozený Syn) , obraz neviditelného Boha , a je prvorozený  všeho stvoření.  On je počátek, prvorozený z mrtvých .Tedy hlavou církve (těla) A tak  celá církev je vlastně slavnostním shromážděním prvorozených...A to je to první vzkříšení (Zj20) , oživení našeho ducha /probuzení k životu/ skrze křest Duchem svatým.



Re: Bohočlověk a boholidé (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 28. srpen 2016 @ 18:56:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

                          Ž 82,6  „Ač jsem řekl: ‚Jste bohové, všichni jste synové Nejvyššího,‘



Re: Bohočlověk a boholidé (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 28. srpen 2016 @ 22:47:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, jsi to Ty, který si nechá přezdívat Kristus? Pokud ano, je tento článek jen logickým vyústěním Tvé letité hereze.



Re: Re: Bohočlověk a boholidé (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 28. srpen 2016 @ 23:04:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
willy si nenechá přezdívat Kristus a neví, o jaké herezi je řeč.


]


Re: Bohočlověk a boholidé (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 29. srpen 2016 @ 08:00:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Bohočlověk to je taky pěkný srákor název. Ježíš je Bůh, Svatý Duch přišlý v těle. Žádný bohočlověk ale Bůh v těle.  Bohočlověk není ani jednou v bibli ale je to výplod věrouk.



Re: Re: Bohočlověk a boholidé (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 29. srpen 2016 @ 14:28:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Ježíš Kristus je Bůh v těle, a není to tělo tělem člověka? Není v jedné osobě přítomna božská i lidská přirozenost? Nežil člověk Ježíš jako Kristus skrze Otce Boha božským životem? A není tento Ježíš Kristus Prvorozeným bratrem mezi mnoha bratřími, který se nestydí nazývat své svaté bratry? A nemají tito bratři Krista jako svůj život a nejsou k Němu připodobňováni? Nejsou tedy stejní v životě a přirozenosti jako Pán Ježíš kromě Jeho a Otcova Božství? Nedal snad Bůh Otec svého Syna, abychom v Něm a skrze Něho měli Jeho život?
Přemýšlej o tom, je-li to to, co Písmo zjevuje, nebo výplod něčích věrouk.


]


Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy