Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469148
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti
Vloženo Středa, 01. únor 2017 @ 21:12:56 CET Vložil: Tomas

Konspirace poslal uzivatelGranosalis



Když chceš postavit příbytek, musíš si vyhrnout rukávy, opřít se do práce. 

Když chceš dobře vypadat a mít svaly, musíš cvičit. 
Když chceš dobře běhat nebo skákat přes překážky, musíš trénovat,
Když chceš umět hrát na hudební nástroj, musíš tomu dát čas.


Když chceš být letničním kazatelem, stačí když se naučíš opakovat zaříkávací formuli VJJK  + k tomu haleluja, amen, a další magická slovíčka a budeš sebevědomý, budeš lhát, vymýšlet si a skládat libovolné fantasmagorie ve své hlavě. A zcela analogicky i v esoterice jako kartářka, věštkyně, hledač aur a čaker, senzibil a další podvodné existence. Je toho nepřeberné množství. Proti tomu takový skutečný kouzelník je poctivec, protože než si trik připraví, než se ho naučí, trvá to dlouhou dobu. Svět esoteriky a svět náboženství je svět, kde kdo trpí bájnou lhavostí, kdo si vymýšlí historky, tak stoupá v církevní hierarchii vzhůru. V reálném světě se člověk prokazuje skutečnými výsledky. Ve světě esoteriky a náboženství je úspěšný ten, kdo podvedl čím jak nejvíce lidí. 

A náboženství i esoterika současně zkoušejí řešit problémy lidí abraka dabraka způsobem. Pokládání rukou na "klienta" a snahy šmahem vyřešit, co třeba medicína řeší měsíce. 


Není náhoda, že vyhledávač slov biblenet.cz na slovo čestný najde 
Strana 1 z výsledků vyhledávání fráze "čestný" (celkem 0 veršů - 0 stran)

na slovo poctivý 
Strana 1 z výsledků vyhledávání fráze "poctivý" (celkem 0 veršů - 0 stran)

Není žádoucí, aby byl věřící čestný a poctivý. Je žádoucí, aby věřil všemu jako malé dítě, neužíval kritické myšlení a aby tvrdil nedokazatelné věci, báchorky. Úplně to samé probíhá ve světě esoteriky. 



"Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 17:50:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom.


Jiří, poznámkou: možná by stačilo zadat do vyhledávače jen základ těch tebou zadaných slov, jako "poctiv" "čest" ... "přím" "upřímn" ... apod.  Pak ti toho vyleze z vyhledávače třeba i více.






Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 10:40:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý den,
rád bych odpověděl na váš příspěvek. Z části s vámi souhlasím a to v tom, že křesťanství (o esoterice raději mluvit nebudu, neboť v ní nejsem zběhlý) často nabízí spoustu nepraktických nauček a pouček, které se člověk musí naučit a věří tomu, že ty mu přinesou štěstí, místo toho, aby se mu předkládalo praktické učení o lásce k bližnímu a poctivém životě, které samo je velikým štěstím. Nicméně jste uštědřil urážku bibli samotné, že se v ní nevyskytují vybídky k čestnosti a poctivosti. Dovolil jsem si za vás vyhledat verše, které vás snad přesvědčí o opaku.

Konečně, bratří, přemýšlejte o všem, co je pravdivé, čestné, spravedlivé, čisté, cokoli je hodné lásky, co má dobrou pověst, co se považuje za ctnost a co sklízí pochvalu.(Filipským 4:8)
Rovněž jáhnové mají být čestní, ne dvojací v řeči, ne oddaní vínu, ne ziskuchtiví. (1 Timoteovi 3:8)
Právě tak ženy v této službě mají být čestné, ne pomlouvačné, střídmé, ve všem věrné. (1 Timoteovi 3:11)
...a sám buď ve všem příkladem správného jednání: Ukazuj v učení neporušenost, poctivost,...(Titovi 2:7)

Daleko více veršů bychom našli, kdybychom se podívali na řecká slova, kterými se překládají slova čestnost a poctivost a dali bychom je do vyhledavače, který by je zpracoval jako kořeny bez koncovek. Bohužel k tomu nemám dost zkušeností ani dost času, takže kdyby se někdo o to pokusil bylo by to skvělé!

Co se týče letničních kazatelů, tak nemám námitek. Je to opravdu tak, jak říkáte a je to smutné. Nicméně tím se nedá odsoudit náboženství jako takové.




Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 11:59:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťanství nemůže být čestné a poctivé, když bylo sepsáno desítky roků po smrti Krista, a to nikoli očitými svědky, ale podle zpráv jedna paní povídala. Dále už jen charakter boha bible - zejména SZ je proradný. Je to intrikán. A nevím, co to máš za překlad, ale biblenet - tam to není. 

Křesťanství je prolhané. Je to vymyšlené. Bajky a pověsti. FAKE


]


Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 13:16:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poctivá je věda. Poctivá, protože dokazuje svá tvrzení a když se najde nepřesnost nebo omyl, pracuje se na zpřesnění a nápravě. Proti tomu náboženská dogmata jsou daná, nerevidovatelná. Co komu v poušti před x tisíci roky hráblo v hlavě - to se zapsalo a nedá se s tím hnout. Ještě se to předkládá jako moudrost, ačkoli  toho čpí zaostalost té doby. 

Dále náboženství předkládá neověřitelné bajky, nadpřirozené události a neviditelné postavy. Od první stránky je bible podvod. 


]


Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 13:30:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,Poctivá je věda,,

myslíš ,,vedecký komunizmus,,... alebo Darwinizmus?... alebo...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 15:57:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím ta věda, díky jejímž výsledků ty ivanp teď datluješ do klávesnice a píšeš mi, že to mohu číst. Když pohrdáš vědou, vrať se do chýše a vrať všechnu techniku, kterou užíváš, pokrytče. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 16:02:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Veškerou technika a vymoženosti, co užíváš, jak co se týká komunikace, informovanosti, tak dopravy, bydlení a standardů, kterou každý den využíváš je výsledkem vědeckého bádání. Věda nikoli náboženství! Poctivý vědecký výzkum, nikoli  pobožné žvásty ti umožnil, abys žil život, jaký žiješ. Pokud vědou pohrdáš, jak říkám, zalez do chýše bez jakékoli techniky a drž hubu. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 16:05:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A až budeš vážně nemocný, nelez za doktory západní medicíny a jejich přístroji, ale polož si na hrudník bibli a modli se. Tvůj bůh ti pomůže, nemáš co žebrat pomoc od světa vědy a jejich poznatků. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 17:46:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...a nechceš ty zaliesť niekam do džungle???..., pretože všetky dôležité vynálezy vymysleli kresťania... 
skús napísať do google napr ,,veriaci vedci,,... ja som tak učinil a našiel som napr. toto:

Katolík Alessandro Volta (1745 - 1827) bol taliansky fyzik známy svojimi objavmi v odbore elektriny. Opísal treciu elektrinu, vynašiel elektrický článok alebo kondenzátor.

Michael Faraday (1791 - 1867), praktizujúci kresťan - evangelikál, zaviedol pojem elektrického, magnetického poľa a elektrických siločiar.

James Prescot Joule (1818 - 1889), anglický fyzik, spoluobjaviteľ zákona o zachovaní energie, objavil závislosť tepla vznikajúceho vo vodiči na veľkosti pretekajúceho elektrického prúdu - Joulov zákon. Joule chápal svoju túžbu študovať vedu ako prirodzený dôsledok jeho kresťanskej viery. Ako neskôr napísal: „Je evidentné, že poznávanie prírodných zákonov neznamená menej ako oboznamovanie sa s vedomím Boha v nich vyjadrených". Bol jedným zo 717 vedcov, ktorý v roku 1864 podpísali Deklaráciu študentov prírodných a fyzikálnych vied v Londýne. Deklarovali v nej svoju dôveru vo vedeckú integritu Biblie.

Lord Kelvin, vlastným menom William Thomson (1824 - 1907), bol škótsko-írsky fyzik a vynálezca. Je po ňom pomenovaná jednotka teploty Kelvin a takzvaný Joule-Thomsonov efekt. Thomson, spolu s ďalšími nematerialisticky založenými kolegami, považoval zákony termodynamiky za mocnú zbraň k oponovaniu darvinistickej evolučnej teórii [4]. Thomson na základe výpočtov veku slnka tvrdil, že termodynamika vyvracia teóriu prirodzeného výberu.

Max Karl Ernst Ludwik Planck (1858 - 1947), nemecký fyzik, profesor teoretickej fyziky na univerzite v Berlíne, zakladateľ kvantovej teórie, sa k sporom veda verzus viera vyjadril nasledovne: „Náboženstvo ako aj veda vyžadujú vieru. Pre veriacich je Boh začiatkom, a pre vedcov je koncom všetkého bádania..." [5].

Blaise Pascal (1623 - 1662) bol francúzsky náboženský filozof, matematik, fyzik, prozaik. Iniciátor kresťanského existencializmu. Pascal tvrdil, že ľudské poznávanie je poznávaním konečného z nekonečného, v ktoré možno iba veriť a cítiť ho, nie však už poznať. Preto sa veľké duše, ktoré nadobudli všetky ľudské poznatky, prinavracajú späť k nevedomosti, odovzdávajú sa zjaveniu a milosti, mystériu. Po Pascalovi bola pomenovaná fyzikálna jednotka tlaku za jeho experimenty s barometrom.

Louis Pasteur (1822 - 1895) bol francúzsky chemik, biológ a lekár. Zakladateľ mikrobiológie, lekárskej imunológie a stereochémie. Vyvrátil teóriu o spontánnom vzniku života  z neživej hmoty (tzv. samosplodenie - abiogenéza). O Pasteurovi sa historici domnievajú, že bol katolík, prípadne deista alebo agnostik.

Na podnet z diskusného fóra medzi vedcov, ktorí nevideli problém medzi vedou a vierou, zaraďujem aj Gregora Johanna Mendela (1822-1884), moravského kňaza, prírodovedca a biológa nemeckej národnosti, ktorý bol opátom augustiánskeho kláštora v Brne. Bol zakladateľom genetiky, a hoci počas jeho života bol jeho výskum zaznávaný, jeho zákony dedičnosti potvrdili, prijali a preukázali poprední biológovia v roku 1900.

Zo súčasných vedcov uvádzam Wernera Arbera (1929), švajčiarskeho mikrobiológa a genetika, ktorý sa ako historicky vôbec prvý protestant stal predsedom Pápežskej akadémie vied. Arber je emeritným  profesorom mikrobiológie na univerzite v Bazileji. Profesorovi Arberovi bola udelená Nobelova cena za fyziológiu a medicínu v roku 1978. Arber študoval mutácie baktérií, pretože tie majú krátky generačný cyklus (20 minút oproti 20 rokom napr. človeka) a preto reprodukujú enormné množstvá potomkov len za pár dní. Jedna z jeho štúdií vyhodnocuje 10 000 generácií v rôznych podmienkach. S každou populáciou sa spočiatku nahromadila obrovská diverzita, avšak po čase s ďalšími generáciami fenotypické zmeny spomaľovali až dosiahli istú hranicu. Na základe toho sa ukázalo, že genetická variácia ma definitívne limity, čím sa potvrdil výskum kolegu Michaela Behe (1952), iného amerického biochemika.  Arber na základe svojho výskumu genetických mutácií označil genetické mechanizmy produkujúce širokú škálu variácií ako dizajnovo navrhnutú a nie ako produkt darvinistickej evolúcie. Zistil, že variácie často označované ako „mikroevolúcia", majú jasné hranice a nie sú schopné spôsobovať makroevolúciu. Arber sa vo svojich výskumoch utvrdil v presvedčení, že jedine existencia Boha - Stvoriteľa je uspokojivým riešením problému pôvodu druhov.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 20:07:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale je jasné, že kdysi byli všichni lidi pobožní, páč byla taková doba. Tehdy ještě neexistoval ateismus, jak ho chápeme dneska. Nebo to nebylo obvyklé. Ale ani ti vědci to nevynalezli díky pobožnosti, ale díky bádání a evidenci. 

Pobožný může být vědec i dneska, viz Grygar ale ve své práci postupuje vědeckými metodami. Čili se nemůže oddávat nadpřirozeným sračkám nebo esoterice nebo modlení, ale musí reálně něco dělat. 

Díky pobožnosti a pobožnému přístupu nebylo vynalezeno nic. Ty jsi asi středoškolák nebo ZŠ někdo, kdo nechápe, co to je věda. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivosti (Skóre: 1)
Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 20:35:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky pobožnosti byly vynalezeny jiné věci a mnohdy hodnotnější, jako jsou třeba lidská práva, humanitární pomoc, sociální zabezpečení,...teologie tu není proto, aby nahradila přírodní exaktní vědy,... je tu proto, aby zkoumala co je "za oponou".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoctivo (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 20:59:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidská práva z bible = otrokářství, ženy jsou nižší level, LGBT lidi kamenovat nebo odstrčit někam do periferie. Humanitární pomoc se dá dělat i bez bible a bez pobožnosti. Státy, kde věří nejvíce lidí na biblického boha, což je USA a latinská Amerika mají vysokou kriminalitu. USA - nejvyšší počet vězňů na 100 tis. obyvatel. Japonsko - 98% obyvatel nejsou křesťané a mají mnohem nižší kriminalitu. 

Bible nevede k ničemu prokazatelné dobrému. Kde to vidíš? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k nepoc (Skóre: 1)
Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 21:33:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible nikde otrokářství neobhajuje ani neříká, že to je správné, pouze upravuje podmínky tak, aby s otrokem bylo nakládáno jako s lidskou bytostí. Už v zahradě Eden Bůh stvořil ženu muži ROVNOU, tak nevím, kde vidíš ten nižší level ;) Názor na LGBT v bibli je názorem pisatelů z 5. století před Kristem,... jaký jiný názor asi mohli mít. Kristus naopak ODMÍTL kamenovat ženu cizoložnou a tím nám dal příklad. Proč USA mají vysokou kriminalitu to nevím, ale vím, že když křesťanství bylo opravdu v anglosaských zemích na vrcholu,  tak si lidi ani nezamykaly domy, kola prostě nic, protože se nekradlo a to vím z vyprávění těch, co to pamatují. Neříkám, že celá bible vede k dobrému, ale nemůžeš ji přece odsoudit celou. Je třeba z ní vybírat, interpretovat ji, atd. ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k n (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 21:46:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další křesťan lapen ve lži, viz 1Tim 2:9:12

  • 9Rovněž ženy ať se oblékají slušně a zdobí se prostě a střízlivě, ne účesy a zlatem, perlami nebo drahými šaty,
  • 10nýbrž dobrými skutky, jak se sluší na ženy, které se rozhodly pro zbožný život.
  • 11Žena ať přijímá poučení mlčky s veškerou podřízeností.
  • 12Učit ženě nedovoluji. Žena nemá mít moc nad mužem, nýbrž má se nechat vést.

Biblická "rovnost".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 21:49:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • 13Vždyť první byl stvořen Adam a pak Eva.
  • 14A nebyl to také Adam, kdo byl oklamán, ale žena byla oklamána a dopustila se přestoupení.
  • 15Spasena bude jako matka, jestliže setrvá ve víře, lásce, svatosti a střízlivosti.

Adam jde první, potom Eva v podřízenosti! Když bude držet hubu - bude spasena...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika v (Skóre: 1)
Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:21:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se tam vůbec nepíše. To je váš výklad ;)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoteri (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:23:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Genesis 3:16

  • 16Ženě řekl: „Velice rozmnožím tvé trápení i bolesti těhotenství, syny budeš rodit v utrpení, budeš dychtit po svém muži, ale on nad tebou bude vládnout.“

Ty si padlý na hlavu, něco je tam očividně napsáno - nenenene tady v knížce to není. To přiznej jako chlap, že to tak Bible říká, nebo se nevymlouvej.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a eso (Skóre: 1)
Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:43:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak pánové, takovýhle styl psaní je pod moji úroveň nezlobte se!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 23:09:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trochu mě rozčílil ten tvůj příspěvek "nene, to tam není, to je váš výklad". To mi přijde jenom jako levná vytáčka. Ty si mladší (nechci se tě dotknout) - takže ještě třeba nemáš takovou praktickou zkušenost s křesťany, kteří neoperují jak ty (i když jako student teologie máš jistě velké znalosti teoretické). Ty když si to vyložíš nějakým svým způsobem, o Bibli řekneš, že tam jsou i nepatřičné věci, tak ti na osobní rovině nemůžu nic moc vytýkat. Ale za život jsem se potkal s mnoha lidmi, kteří takhle nesmýšlí a nezajímá je nějaký speciální výklad. Ti to berou tak jak to je a neváhají se tím řídit. A co je horší, cpou to druhým, posmívají se, odsuzují, na základě víry se povyšují, v Polsku teď získali velkou sílu...Takových je na i této stránce mnoho. Jestli tě urazila moje slova, omlouvám se ti - nepřišlo mi to zas tak silné. Ale ty nebudeš druh křesťana, který mi vadí.


]


Toho o ženách je více (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 21:54:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toho o ženách je více

„V poddanosti Kristu se podřizujte jedni druhým: ženy svým mužům jako Pánu, protože muž je hlavou ženy, jako Kristus je hlavou církve, těla, která spasil. Ale jako církev je podřízena Kristu, tak ženy mají být ve všem podřízeny svým mužům.“ (Korintským 11:3-5)

Muž přece nebyl stvořen pro ženu, ale žena pro muže.“(Korintským 11:7)

„Ženy nechť ve shromáždění mlčí. Nedovoluje se jim, aby mluvily, mají se podřizovat, jak to říká zákon (Korintským, 14.34)

.Stejně i vy ženy, podřizujte se svým mužům; 1. List Petrův 3)


]


Re: Toho o ženách je více (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:07:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Deuteronomium 25 - vtipný verš
  • 11Když se muži budou spolu rvát jeden s druhým a přistoupí žena jednoho, aby vyrvala svého muže z rukou toho, který ho bije, a vztáhne ruku a uchopí ho za ohanbí,
  • 12bez slitování jí utneš ruku.
Exodus 22 - zabíjejme čarodějnice, to dělají dosud v Saudské Arábii (konec

  • 17Čarodějnici nenecháš naživu.
Soudcům 19 - tady s pannou si dělejte co chcete, ale muž, ten je nad, tomu nic nemůžete, to se nesluší, ale žena, ta je ve vaší moci

  • 24Tady je má dcerka, panna, a jeho ženina. Hned je vyvedu. Můžete je zneužít a nakládat s nimi, jak se vám zlíbí, ale vůči tomuto muži nesmíte spáchat takovou hanebnost.“


]


Re: Re: Toho o ženách je více (Skóre: 1)
Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:29:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Deuteronomium 25 - vtipný verš
  • 11Když se muži budou spolu rvát jeden s druhým a přistoupí žena jednoho, aby vyrvala svého muže z rukou toho, který ho bije, a vztáhne ruku a uchopí ho za ohanbí,
  • 12bez slitování jí utneš ruku.
  •  
    To je starej (možná i pohanskej) zvyk,... kterým se přece dneska nebude nikdo řídit ;) Ale jo je to srandovní máte pravdu!!! :D


    Exodus 22 - zabíjejme čarodějnice, to dělají dosud v Saudské Arábii (konec

    • 17Čarodějnici nenecháš naživu.
    Stejně tak i čaroděje, analogicky. Stejně, jako byla první svedena Eva, tak starověcí lidé předpokládali, že žena je lehčeji zmámena tímto pokušením (viz kartářky a vědmy v TV atd.)

    Soudcům 19 - tady s pannou si dělejte co chcete, ale muž, ten je nad, tomu nic nemůžete, to se nesluší, ale žena, ta je ve vaší moci

    • 24Tady je má dcerka, panna, a jeho ženina. Hned je vyvedu. Můžete je zneužít a nakládat s nimi, jak se vám zlíbí, ale vůči tomuto muži nesmíte spáchat takovou hanebnost.“
    Tady nejde o muže jako muže, ale o to jak si tehdy lidé vážili hosta.


    ]


    Re: Re: Re: Toho o ženách je více (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Pátek, 03. únor 2017 @ 15:23:36 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Co vás to na té fakultě učí? Co je to za církev?


    ]


    Re: Toho o ženách je více (Skóre: 1)
    Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:26:14 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    „V poddanosti Kristu se podřizujte jedni druhým: ženy svým mužům jako Pánu, protože muž je hlavou ženy, jako Kristus je hlavou církve, těla, která spasil. Ale jako církev je podřízena Kristu, tak ženy mají být ve všem podřízeny svým mužům.“ (Korintským 11:3-5)

    Je zde napsáno: "Jedni druhým" a to bych viděl, jako stěžejní interpretační bod.

    Muž přece nebyl stvořen pro ženu, ale žena pro muže.“(Korintským 11:7)
    ´Jak to bylo při stvoření to nikdo neví,.... tohle je názor pisatelů knihy Genesis.

    „Ženy nechť ve shromáždění mlčí. Nedovoluje se jim, aby mluvily, mají se podřizovat, jak to říká zákon (Korintským, 14.34)
    Jde o hádavé ženštiny, které svým chováním narušovaly průběh bohoslužeb.

    .Stejně i vy ženy, podřizujte se svým mužům; 1. List Petrův 3)
    Když se podíváte na kontext, tak je tu jasný cíl a to je získání muže ... no kterej chlap by tomuhle mohl odolat, no řekněte ;)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou (Skóre: 1)
    Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:03:08 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Vaše ženy ať při shromážděních mlčí, neboť se jim nedovoluje mluvit, ale mají být poddány, jak říká i Zákon.
    35. Chtějí-li se něco dozvědět, ať se ptají svých mužů doma. Je přece hanba, aby ženy při shromáždění mluvily.

    1. Korintským, 14. kapitola


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou (Skóre: 1)
    Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:19:59 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    V tomto verši jde o hádavé ženy, které narušovali bohoslužbu svými výstupy... :)  Pokud jde o "učit ženě nedovoluji", tak je to Pavlův názor... a co Pavel panic věděl o ženách upřímně. ;)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika v (Skóre: 1)
    Vložil: Sup v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:26:46 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tak proč je to v Bibli? Ty si vypadal na videu jak slušný a rozumný kluk, ale klube se z tebe vykrucovač jako všichni křesťané...


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoteri (Skóre: 1)
    Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:40:47 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Přesně! 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoteri (Skóre: 1)
    Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:46:08 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Pánové můj cíl není zdiskreditovat váš ateismus ani obhajovat bibli.... bible není dokonalá kniha. Tečka. Je v ní spoustu věcí, které tam být nemají a naopak.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a eso (Skóre: 1)
    Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Pátek, 03. únor 2017 @ 09:16:28 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ateismus se nedá zdiskreditovat, protože nemá obsah. Když je něco prázdné, nedá se o tom mluvit. Ateismus je odmítnutí nebo nepřijetí náboženské ideologie, nic více. A Antiteismus je životní postoj, že náboženství škodí a ubližuje lidem a že je třeba aktivně ukazovat odvrácenou tvář náboženství. Ale všech, nejen křesťanství, ale i islámu a dalších. 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a eso (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Pátek, 03. únor 2017 @ 14:30:41 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    //... bible není dokonalá kniha. Tečka. Je v ní spoustu věcí, které tam být nemají a naopak ...//

    A pročpak by tam nemělo být, co tam je? Že chceš nebo si přál něco lepšího do ní vložit?? Tys student teologie ... a máš ji za nedokonalou?? 

    Zkus tedy napsat lepší ...


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a (Skóre: 1)
    Vložil: wollek v Pátek, 03. únor 2017 @ 21:47:52 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tys student teologie ... a máš ji za nedokonalou?? 

    To mi připomnělo jeden starý příběh z minulého století. Spokojená rodina s dětmi, chodili do letniční církve. Manžel patřil mezi vůbec nejaktivnější členy tzv. mládeže. Svou víru bral tak vážně, že se nakonec rozhodl studovat teologii na fakultě CČE...

    A výsledek? Snad to netrvalo ani rok, co tam do nich hučeli, jak v Bibli skoro nic není pravda, až to mladý nadšený letniční a dary obdařený manžel nevydržel. Přestal věřit téměř všemu, co ve svém sboru do té doby načerpal, odpadl od víry, jeho chování se rapidně zhoršilo, začal mít problémy nejrůznějšího charakteru a záhy opustil rodinu - prostě skončilo to přijetím ateismu a rozvodem. Tu školu zřejmě ani nedostudoval.

    Závěr: Myslím, že pro některé věřící v absolutní neomylnost Bible musí být docela šok, když se setkají s tím, co se vyučuje na mainstreamových teologických školách. Pokud do té doby brali svou důvěru v Bibli vážněji, než jen jako jednu z mnoha podpůrných knih k šíření lásky mezi lidmi, není to patrně snadné si takové přesvědčení zachovat i po studiu.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženst (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Sobota, 04. únor 2017 @ 10:20:29 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Šalom.
    No záleží asi dost na tom, jak si člověk vykládá ta slova 'neomylnost', 'pravda', 'víra'. To se pak asi i stává, že je pro něj pak ta bible i 'omylná, zpochybnitelná, nepravdivá, bezdůvěrná, není třeba ji brát vážně' ... jistě záleží na tom, zda je pro člověka poznání vírou a víra vyznánín nebo je jeho vyznání poznáním, kterému věří. To se pak i stává, když člověk nepoznává, že vyznává i předává myšlenky jiných i své, nabyté 'zjevením' a věří jim i vyznává je za tu 'neomylnou pravdu'. A je jedno zda je 'katolík' či 'evangelík' či 'letniční, charismatik' ... když se předávají 'gnóze', říkají tomu 'zjevené poznání'.
    Nevím, co učí na těch fakultách, ale vydím tady jakési plody a není to o bloggerově osobnosti. Přeji mu upřímně, aby vše 'přežil ve zdraví'. Možná je lepší věřit tomu co čtu svým životem, než všemu tomu, co o 'životě víry' zaslechnu. Ale pro každého je nakonec ta cesta 'jeho', byť bychom po ní kráčeli i společně a nemusí být mou ta 'jeho', byť bychom i šli cestou stejnou.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nábož (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Sobota, 04. únor 2017 @ 10:27:22 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
     ... vydím ... :-/  kiks, můj úlet ... 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: N (Skóre: 1)
    Vložil: wollek v Sobota, 04. únor 2017 @ 12:32:10 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Co si vybavuji, tak zřejmě zpochybňovali tzv. zázraky v Bibli, určitě Genesis, ale řekl bych, že i historickou věrohodnost řady knih Bible, jejich autorství, atd. Ono si někdy stačí přečíst předmluvu k některým knihám Ekumenického překladu, a i tam, alespoň v mém vydání zpočátku 90. let, je řada tvrzení, které hodnověrnost a autenticitu Písma podkopávají - z mého pohledu dost zásadním způsobem - jenže od počátku jsem měl zásadu, že víra musí být založena na mém vlastním přesvědčení, poznání a argumentech, že v opačném případě bych stavěl na písku. Do roka od uvěření v Boha jsem si celou Bibli přečetl, a i když jsem měl původně tendence věřit téměř všemu, co v církvi kázali, od samého počátku jsem si nad vším kladl otazníky, hledal správné pochopení výkladů, a porozumění Písmu. Zřejmě jsem byl i poměrně kritický vůči tomu, co se kolem mě dělo, a vůči tomu, co mi kdo tvrdil. Myslím, že bylo i období, cca dva roky po mém uvěření, kdy má přítomnost na setkáních menších skupin věřících, de se diskutovalo na osobní rovině, nebyla přílis vitaná, protože jsem měl tendence klást extrémně těžké otázky, které běžně nikdo neřešil - alespoň ne v mém přirozeném okolí věřících. Bylo pro mne podstatné, aby mi z toho vznikl vnitřně nerozporný myšlenkový systém, založený na mém vlastním poznání a přesvědčení. Některé otázky nebyly zodpovězeny hned, nicméně v průběhu let si myslím, že mé současné přesvědčení a současné pojetí víry je argumentačně prakticky neprůstřelné, těžko se objeví něco zásadně nového - myslím jiné náboženství, jiné poznání, jiné vysvětlení všeho kolem nás, všeho co vnímáme a prožíváme, a které by především vysvětlovalo vůbec základní principy smyslu našeho jednání, či samotné existence, smyslu konat dobro, smyslu považovat některé věci za zlé, atd.

    Pro mne vůbec největší konkurence křesťanství existovala v podobě ateismu - ten mi bohužel byl od malička indoktrinován, což tady říkává UživatelGS o náboženství - jako dítě jsem přirozeně třeba věřil v Ježíška, přirozené je podle mé zkušenosti věřit (samozřejmě podle toho, co nám řeknou rodiče, ale věřit) - nicméně záhy jsem byl indoktrinován ateismem, evolučními bláboly, apod. Dlouho mi to dávalo smysl, dlouho jsem neměl žádné pochybnosti - jenže postupně pod tíhou reality se tyto pohádky propagované komunisty a neodarwinisty nedaly dále intelektuálně rozdýchávat, a tak jsem se musel podívat někde jinde. Sice nějaká absolutní dokonalost, podle představ, které bych si asi přál, neexistuje, nicméně v té podobě křesťanství, kterou jsem postupně přijal za svou, jsem našel patrně konečný smysl a význam všeho. Občas zabrouzdám i do jiných vod, studuji nebo diskutuji s lidmi jiného přesvědčení, ovšem nic, co by se alespoň vzdáleně rovnalo poselství Ježíše, neexistuje. Dneska už bych řekl, že je to víra hraničící s jistotou.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Sobota, 04. únor 2017 @ 14:02:09 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Šalom, wollku.

    Snad mi ani nešlo o to, 'co se kde učí', jedno zda na nějaké teologické fakultě nebo v nějaké z církví či na 'farách' nebo na 'biblických skupinkách', ale spíše o to, 'co sebe člověk učí'. 

    Není marné přísloví, že 'co jíme, to jsme', ovšem onen jídelníček si tvoříme dle svých vlastních chutí a vybíráme si ty potraviny ze všech, které nám chutnají. A dokonce i ty námi vybírané potraviny a z nich tvořená jídla, pro která si ty potraviny vybíráme, každému jednotlivci 'nějak osobně či osobitě' chutnají. Každý dává přednost jiným chutím a ač i volíme stejnou potravinu, neznamená to vždy, že ji máme rádi v jejím stejném stavu. Někdo jablka sladší a někdo trpší ... tím se spíše dozvídáme, jací jsme my a jakých jsme chutí, zároveň i s tím, co a jaká je ta potravina. 'Co se tedy kde učí, ještě nic nevypovídá o tom, jak se učíme my'. Ač dva říkají či slyší nebo vidí totéž, nemusí zrovna říkat, slyšet či vidět (číst) totéž.

    Já miluji chodit do lesa, do hlubokého lesa a nevyšlapanými cestičkami. Mám rád ten hluboký les i spleť lidských myšlenek.
    A čehož se obávám, promiň, je ten pocit vlastní neprůstřelnosti, své vlastní jistoty... 

    Víra pro mne není přesvědčení ani vyznání ani poznání, vírou přeci poznáváme, přesvědčujeme se, vyznáváme. Vyznávat učení, dogmata, micvoty Tóry, B-ha, Ješuu ... není pro mne vírou. Víra není zformulované učení, dogma ... a ani to, čemu je 'nutno věřiti' ...

    Z mého pohledu na takovou 'víru' je například 'judaismus' ve srovnání s takovými 'křesťanskými vyznáními víry' čirý ateismus. A řekl bych, že z tohoto mého pohledu mají snad ateisté blíže k B-hu, než takoví 'křesťané' (rozhodně nikoliv všichni!), pro něž je víra vyznáním dogma (zformulovaného učení, kterému je nutno věřiti a jeho vyznávati) a vyznání toho dogma jejich poznáním B-ha, jim předaného 'jiskrou  zjevení' ducha svatého.

    Jsem jen 'tele' :-)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: wollek v Sobota, 04. únor 2017 @ 17:02:11 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Tele :-)

    jedna věc je, co se kde učí, a druhá věc, jak to každého jednoho ovlivní (co ho to naučí) vnitřně. Myslím tedy, že záleží na obojím - možná se do jisté míry jedná o spojené nádoby - ovšem u každého se projevující jinak. Např. někdo vyučuje, že Bible tak, jak ji známe, je do každého písmenka dokonalá (třeba na základě Mt 5:18). A pak jsou dva základní možné způsoby jako se k tomu postavit (při současném zachování si víry): nekriticky to přijmout, což se děje třeba v letničně-charizmatických kruzích, nebo si najít třeba dvě paralelní pasáže knihy Paralipomeron, a tuším Královské, kde je evidentně stejný text paralelně na dvou různých místech  - ovšem jednou obsahující číslovku 22, a podruhé číslovsku 42, a udělat si z toho vlastní závěr. A tak je to se vším. Možná jsi to dobře přirovnal k těm potravinám - každému stejná potravina, stejný vstup, může chutnat úplně jinak.

    To přísloví "co jíme, to jsme" se mi líbí. Připomnělo mi to Earla Nightingaleho a jeho slavné Nejneobyčejnější tajemství, že se "stáváme tím na co myslíme". Je na tom mnoho pravdy.

    Co píšeš dále o jistotě, víře, vyznání, dogmatech, nebo že by ateisté mohli mít v jistém smyslu blíže Bohu, než nějací křesťané, může být jistě zajímavé. Musel bys to asi více rozvést. Nejsem si úplně jistý, jak to celé uchopit, či pochopit.

    Sám bych za 'víru v Boha' rozhodně neoznačil něčí dogmata (o Božích věcech), ale v tom nejryzejším vyznamu bych ji označil především jako "důvěru v Boha". Je to pro mne něco docela jiného než potřeba mít něco, co jsem nazval "vnitřně bezrozporným myšlenkovým systémem, který je v podstatě argumentančně neprůstřelný" - což ovšem nemusí vůbec znamenat, že je ve všech ohledech pravdivý, jednoznačný nebo neměnný. Naopak s dalším poznáním se může vyvíjet a měnit. 

    Před tím jsem se nevyjádřil přesně (každý občas trochu zjednodušujeme), a řekl bych, že abych vůbec mohl věřit, důvěřovat Bohu, předpokladem je, že nebude nutné znásilňovat zdravý rozum a že budou existovat možné odpovědi na jakékoliv základní námitky. Zdůrazňuji slovo 'možné', neboť ty odpovědi ani nemusí být nutně pravdivé, mohou být v budoucnu nahrazeny odpověďmi lepšími, více se blížící skutečné pravdě, která nám stejně zůstává relativně skrytá. Toto celé nemá nic společného ani s církveními či osobními dogmaty, či učeními. Možná bychom se museli bavit více v konkrétní rovině, aby některé věci, mám na mysli, i co píšeš Ty, byly zřejmější.

    Možná jsi ještě narážel na ten úplný závěr "je to víra hraničící s jistotou". Řekl bych, že tady jsem pojem 'víra' použil v úplně jiném smyslu, než je víra v Boha. Prostě neznám a ani jsem nenašel žádnou jinou alternativu, ať již teistickou, nebo ateistickou, kolem níž bych byl schopen si ten vnitřně bezrozporný systém vytvořit - vždy mi tam zůstanou nějaká zásadně hluchá místa - je to tedy víra v to, že už tu alternativu nikdy nenajdu, protože mi to nejde, neumím to, a jsem si tímto zjištěním poměrně jistý. Pokud v Tobě vyvolává obavy toto, dalo by se vysvětlit čím? Mně osobně to přijde poměrně užitečné zjištění, vnímám to třeba jako stavbu na skále, nikoliv na skále, nicméně mohou na to být různé pohledy.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Pondělí, 06. únor 2017 @ 10:27:06 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Šalom, wollku.

    Spíše 'jsme to, jak jíme' než jen 'co, jíme'. To jsem vyobrazoval. Např. 'hovězí' přežvýkává, tráví poměrně složitou trávicí soustavou, u jiných je jen hlt - krátký proces - ven. A potravina stejná.

    Víra je abstrakce nikoliv konkrétnost, ale zjevuje se v konkrétnostech. Víra spočívající ve slovech, není víra, ale jsou to jen slova. Utápění se vznešených myslí. Člověk činící a přitom takovou nevírou nevyznávající, vyznává svou víru skutky.

    Stavba na skále a nikoliv na skále nebo na skále? B-ha si nevyobrazuj ani svou myslí spíše a naslouchej mu a nikoliv sobě?



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: wollek v Pondělí, 06. únor 2017 @ 11:24:03 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Stavba na skále a nikoliv na skále

    ...nikoliv na písku (měl jsem původně ta slova přehozená, omylem jsem opravil jen to první :-( ) - možná sis to domyslel (omlouvám se)

    Jinak tím, že je víra tak abstrakní, tak se dá o některých věcech diskutovat, nebo i rozjímat donekonečna (jak jsem si teď všiml oko a cizinec, řeší 'svobodu' už mnoho let :-) ) A mám za to, že i nepřesný pojem 'jistota' má své oprávněné místo v myslích věřících. Jinak bychom nečetli třeba:

    Řím 14:5  Někdo rozlišuje dny, jinému je den jako den. Každý nechť má jistotu svého přesvědčení.

    1 Tim 3:13  Konají-li dobře svou službu, získávají si důstojné postavení a velkou jistotu ve víře v Krista Ježíše.

    Žd 3:6  Kristus však jako Syn je nad celým Božím domem. A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději.

    A zejména nejznámější:

    1 Jan 4:17  V tom jeho láska k nám dosáhla cíle, že máme plnou jistotu pro den soudu - neboť jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě.

    Samozřejmě by se zase dalo složitě diskutovat nad tím, co tato slova v originále znamenají, jak tomu který křesťan rozumí, nicméně mít v některých věcech takovou míru jistoty ve víře, že to vypůsobí stejné skutky, jako bychom tu jistotu opravdu měli, se nezdá býti špatné nebo nebiblické.

    Jinak hezký příklad víry hraničící s jistotou je víra v to, že naše datum narození uváděné na rodném listě i OP je skutečně pravé. Nikdo z nás si to nepamatuje, každý člověk toto přijímá vírou na základě toho, co mu řekli rodiče, co mu úředníci zapsali do rodného listu. Téměř každý to bere jako jistotu. Neznám nikoho, kdo by o tomto pochyboval. A skutečně málokdo si uvědomuje, že vlastně i tomuto údaji pouze věří, nic víc. Podobné to může být i s tím, zda jsme se opravdu narodili našim rodičům, atd.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Pondělí, 06. únor 2017 @ 13:18:20 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Šalom, wollku.

    Ano, pěkně popsané, asi si rozumíme. Tedy snad v tom, že víru nelze oddělit od svého jednání, ale v našem jednání se zjevuje to, čemu skutečně a jestli vůbec věříme. Tady ta jistota, kterou může vystopovat ve shodě toho, co vyznáváme slovy jako svá přesvědčení 'o pravdě' a v našem jednání 'pravdě'. V tom našem jednání se zjevuje ta naše pravdivost, pro mystičtější - ta Pravda 'Páně'. A možná se ve tvých úvahách a vyjádřeních pletu.

    Co popisuješ o 'víře hraničící s jistotou', tedy o přesvědčení o dni svého narození podle záznamu v tzv. rodném listu z toho dne ... 
    Plnou jistotu mohu mít jen v tom, že žiji, tedy že jsem. Tomu nemusím ani věřit, vidím to. Že jsem se někdy narodil je pak logický důsledek našeho poznání, že člověk se rodí z ženy a je počat z pohlavního styku muže a ženy. To, že jsem se narodil konkrétnímu muži a ženě a jistého dne, pak plyne z důvěry v to, že rodný zápis je bezchybný nebo, že mí rodičové si zapamotovali správně a že nelžou, že jsem jejich synem. Jde tedy o přesvědčení založeném na důvěře někomu, popřípadě něčemu. A vlastně ani o tom nemusím být přesvědčen, ale přijímám to jako fakt. Chtěl-li bych se o tom, přesvědčit, nesmím to jako fakt brát, ale hledat důkazy. Takto věřím jen něčemu, o čem jsem se nijak nepřesvědčil a spoléhám se na pravdivost druhých a doufám, že mi nelžou.

    To o čem ale mluvím, není nějaké přesvědčení či naděje o něčem, co si myslím nebo v co doufám, že to tak je, tedy doufanlivé přesvědčení o pravdivosti svědectví druhých. Těm svědectvím mohu věřit a nemusím, že jsou pravdivá, ale teprve když poznám a přesvědčím se, že pravdivá jsou, tehdy mohu říci, že už jen nedoufám v jejich pravdivost a neklamnost těch, kdo mi podávají svědectví, ale že jsem jim plně uvěřil, protože jsem poznal sám, že co říkají, je pravdou.

    A my máme poznávat jediného pravého B-ha a toho, koho poslal, Ješuu ha-Mašiach. Tak teprve, když plně sami poznáme, bude stát naše víra na té skále a nikoliv na svědectvích druhých, ne na nějaké nauce o 'víře', dogmatech 'v co věřit' a co 'vyznávat jako víru'.

    Například Jizchak poslechl svého otce Avrahama, nasbíral si dříví na hranici, nechal se spoutat, položit, viděl obětní nůž ... a nakonec se přesvědčili s otcem o tom, jaký je B-h, že co řekl a zaslíbil nezruší. Prošli zkouškou až k hranici Jizchakovy smrti ... nabyli jistoty víry pro svou věrnost.

    A pokud je víra jen o slovech vyznání 'pravé nauky víry', pak je jen klamná a nedůvěřivá, ač o sobě prohlašuje, že je pravdivá. Chybí její důkaz. A pak je taková víra jen o přesvědčivé inteligenci v prázdných slovech ...





    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: wollek v Pondělí, 06. únor 2017 @ 13:36:27 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ano, snad to vnímáme podobně. Myslím někteří v minulosti nechápali, že spaseni jsme v milosti skrze víru (např. Ef 2:8), nicméně ta víra se někde musí zákonitě projevit:

    Jk  2:20  Neuznáš, ty nechápavý člověče, že víra bez skutků není k ničemu?
    21  Což nebyl náš otec Abraham ospravedlněn ze skutků, když položil na oltář svého syna Izáka?
    22  Nevidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že ve skutcích došla víra dokonalosti?
    23  Tak se naplnilo Písmo: `Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počítáno za spravedlnost´ a byl nazván `přítelem Božím´.
    24  Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlněn, a ne pouze z víry!
    25  Což nebyla i nevěstka Rachab podobně ospravedlněna ze skutků, když přijala posly a propustila je jinou cestou? -
    26  Jako je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.

    Mimochodem, zrovna si tu Jakub vybral stejný příběh, jako zmiňuješ Ty. :-)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Pondělí, 06. únor 2017 @ 16:25:47 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Nu, možná jsem si spíše já vybral ten příběh, co zmínil Ja'akov :)
    Ale jde o to, že například Avrahamovi bylo B-hem počteno za spravedlnost to, že B-žímu zaslíbení uvěřil. A ač se i jeho některé skutky zdají být jako skutky bez té víry, B-h o něm prohlásil, že mu byl poslušný, uposlechl ho a zachovával jeho přikázání, ustanovení a zákony, (které mu uložil) Gen26:5'. A B-h mu to 'započetl' jako spravedlnost. Ospravedlnil jeho jednání tedy pro jeho víru v B-ha. A jak psal David, 'blahoslavený člověk, kterému B-h nezapočítává (ne počítá, nepřičítá) jeho hřích. Tedy darovaná spravedlnost B-hem přeci jen není o 'spravedlivých skutcích beze hříchu', ale je přeci jen je 'motivech' víry :) Určitě nezkazí nic ten, kdo nic neučiní? Anebo je vždy nespravedlivý skutek učiněn ze zlého motivu? Moše odmítl B-ží povýšení, že by zapudil Izraelce a z něho stvořil nový národ. Kdo ví, jak by se B-h zachoval, kdyby Moše jeho nabídku přijal? A později to B-h při Mošem zjevil ;-)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika v (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Pátek, 03. únor 2017 @ 15:18:57 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ??? asi už chápu, odkud se berou ty podivné myšlenky v církvích ... hádavé ženy ... jen Šaulův 'názor' ... co by tak mohl vědět panic o ženách ... tak proč vlastně číst Tóru i Berit Chadašu a brát si moudrost, poučení, naučení k nápravě a k povzbuzení, přeci z té nedokonalé knihy, ve které je i to, co by tam být nemělo a není tam to, co by mělo, vždyť kvůli toho nemůže být přeci nikdo dokonale připraven konat dobré dílo, pro které byl vlastně učiněn ...


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou k n (Skóre: 1)
    Vložil: uzivatelGranosalis (víra funguje, i když objekt víry není reálný) v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 21:48:05 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Efezským 6

    Otroci, poslouchejte své pozemské pány s uctivou pokorou a z upřímného přesvědčení jako Krista.

    Z toho jasně vyplývá, že Pavel se snažil zachovat Status Quo tehdejšího systému. Kdyby se lidi řídili biblí, tak tu máme ještě otrokářství a ženy nemají volební právo. 


    Co se týká hodnoty bible, tak jistě to není jen špatné. Ideologie jako celek je pro mě špatná, ale na jednotlivých postavách mohu najít něco dobré. Zatímco starozákonní Jahve je pro mě poděs a intrikán, tak Ježíš je lepší postava, ostatně na to jsem taky uč tady psal i mám video 



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika vedou (Skóre: 1)
    Vložil: bloger369 v Čtvrtek, 02. únor 2017 @ 22:40:55 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Na video se podívám a popřípadě jej okomentuji :)
    Pavel se snaží především zachovat status operarius prostě, aby ty vztahy nějak fungovaly a mohlo se jít dál.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a esoterika v (Skóre: 1)
    Vložil: tele v Pátek, 03. únor 2017 @ 15:02:35 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Rav Šaul jako dobrovolný státní zřízenec k zachování státního otrockého uspořádání bez práv podřízeného člověka? :-) Divil by se ten, kdo napsal, že nemají být ti vykoupení za velikou cenu Mesiáše otroky lidí ... změna začíná uvnitř lidí a projevuje se proměnou vztahů i proměnou nikoliv zrušením lidského uspořádaní ... B-ha je třeba předně poslouchat a ne lidi ... Šaul se neznažil o nic takového, co popisuješ, nesnažil se snad zachovat vztahy, co byly, ale proměnit je v novém smýšlení lidí podle 'věrného reprezentativního zjeveného zobr azení B-žího, jež se stalo naplněním v Ješuovi.



    ]


    Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy