Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 222, komentářů celkem: 429669, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 288 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116531598
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Mají zvířata duši?
Vloženo Středa, 12. červenec 2017 @ 19:22:41 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Pomo

Tento článek jsem již psal na web obohu.cz a byl bych rád, aby se dostal na více webů, jak kvůli kritice, tak kvůli přemýšlení nad tímto tématem, místo přijmutí doktríny, která nemusí být správná.

Myslím si, že chybné pochopení tohoto tématu zbytečně přináší mezi mnohé věřící i nevěřící zmatek. Mnozí nevěřící třeba i z důvodu pohledu ŘK, že zvířata nemají duši a proto nebudou vzkříšena nemají zájem o Boha, nebo hůře, se na něj hněvají. 

Myslím si, že Bůh má svůj plán i s nimi, přeci vše co učinil požehnal a uviděl, že je to dobré. Osobně si myslím, že duši mají, viz Genesis 1,30. Dále Kazatel 3,21 mluví o duchu lidí a duchu zvířat. Jonáš 3,8 také hovoří o svobodné vůli zvířat i lidí. Nevím zda mají všechna pevný osud nebo je to závislé na lidech, jelikož nám je Bůh dal aby jsme my o ně starali. Poprvé při stvoření, viz Genesis 1,26 a podruhé po potopě, viz Genesis 9,2. Proto když se člověk oddělil od boha a propadl smrti, byla postižena i zvěř, jelikož jí měl člověk ve správě. Jeremiáš 7,20 hovoří o tom, že Hospodinův hněv postihne a zloba postihne lidi i zvířata. Pokud Bůh zvířata trestá (Víme, že jen pouze pokud musí. Velice rád daruje požehnání a poskytuje lásku), pak pro ně má/měl připraveno i požehnání, viz Žalm 36,7. Autor webu obohu.cz, Pan Diviš, dále připomněl List Římanům 8,19-22, kde je jasně ukázáno, že zvířata vzhlíží k Bohu a že byla vydána marnosti naší roku, protože jsme je měli ve správě.

Genesis 1,30 - Veškeré zemské zvěři, všemu nebeskému ptactvu a všemu pohybujícímu se na zemi, v čem je živá duše, jsem dal za pokrm každou zelenou rostlinu.

Kazatel 3,21 - Kdo ví, zda duch lidských synů vystupuje vzhůru? A duch zvířat sestupuje dolů do země?

Jonáš 3,8 - Ať se lidé i zvířata přikryjí žíněným rouchem a volají ze vší síly k Bohu, ať se každý odvrátí od své zlé cesty a od násilí, které je na jeho rukou.

Genesis 1,26 - I řekl Bůh: Učiňme člověka k našemu obrazu, jako naši podobu, aby panovali nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nad dobytkem a nad celou zemí i nad všemi plazy pohybujícími se na zemi.

Genesis 9,2 - Bázeň před vámi a děs z vás padne na všechnu zemskou zvěř a na všechno nebeské ptactvo, na vše, co se hýbe na zemi, i na všechny mořské ryby: Jsou dány do vaší ruky.

Žalm 36,7 - Tvá spravedlnost je jako nejvyšší hory, tvé soudy jako velká hlubina. Zachraňuješ lidi i zvířata, Hospodine.

Jeremiáš 7,20 - Proto takto praví Panovník Hospodin: Hle, můj hněv a má zloba se vyleje na toto místo, na lidi i na zvířata, na polní stromy i na plody země. Vzplane a neuhasne.

List Římanům 8,19-22 - Vždyť celé tvorstvo toužebně vyhlíží a očekává zjevení Božích synů -- neboť tvorstvo bylo poddáno marnosti; ne dobrovolně, ale kvůli tomu, který je poddal -- a má naději, že i ono samo bude vysvobozeno z otroctví zániku do slavné svobody Božích dětí. Víme přece, že celé tvorstvo až dodnes společně sténá a pracuje k porodu. 

Děkuji za přemýšlení nad tématem.

Vladimír


"Mají zvířata duši?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 14. červenec 2017 @ 14:01:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mají nemají zvířata duši? Typicky hloupá otázka, pramenící jak jinak než z bludných řkc nauk, dnes již skoro zapomenutých. Takové otázky jsou historickým pozůstatkem z dob, kdy řkc vláda pověrami, a zneužívala neznalost božího slova.
V bibli se v souvislosti s lidmi i zvířaty mluví o živých duších. Tečka. Pokládat si tedy otázku zda zvířata jsou živé duše je nesmyslné.

To, že je někdo živá duše, to že je v něčem živá duše, v nás nesmí vyvolávat představu která v nás vznikla v dětství kvůli pohádkám. Pohádkám, které dušičku popisují za základě historických řk pověr. Dušička není něco co z nás vyletí a vodník ji může polapit do hrníčku. Zbavte se těchto klamných pohádkových dušičkových představ, a začněme svou duši vnímat tak jak si zaslouží. Naší duší můžeme totiž vnímat svět duchovní i hmotný současně. Záleží jen na nás nakolik si v boží milosti tuto schopnost rozvineme. Když se necháme vést Duchem svatým, pravdy, života, rozvíjí se naše schopnost v náš prospěch. Pokud se však tomu nevěnujeme, necháme náš duševní rozvoj náhodě, či jej nekriticky svěříme do rukou jinému člověku, stane se to, že nás boží nepřítel na duši spoutá, oslepí nám oči aby neviděli boží světlo, ohluší uši aby neslyšeli boží slovo, otupí vnímání duc***** abychom nepoznávali pravdu Ducha a postaví se v nás na místo, které náleží výhradně a jenom Bohu.

Pokud se bavíme o živé duši, rozlišujeme jaká je to duše. Každá duše má před Bohem jiný status, význam a poslání. Je proto duše zvířecí, a duše lidská. Zvířata a my lidi jsme úplně stejně živí, oživuje nás úplně stejná boží moc. Se zvířaty máme hodně společných genů. Jsme z velmi podobného tělesného "těsta". 
Lidský duch je však jiný než ten zvířecí. A proto je i naše duše jiná než ta zvířecí. 
Jak a k čemu nejlépe připodobnit lidského ducha? Je to boží projekt individuální lidské bytosti, je to křehký a hliněný akumulátor života, který má schopnost se nechat nabíjet božím oživujícím Duchem. Tato "nabíjecí" schopnost je žel nyní velmi kapacitně omezená, a život se z nás postupně vytrácí až ke konci, smrti. Při smrti lidský duch, již nedokáže tělo oživovat, má vybitý akumulátor, který ztratil veškerou kapacitu. Hřích v našich křehkých životních bateriích udělal pořádnou puklinu.

Bůh v nás omezil množství života, aby hříšný člověk nežil věčně. Lidský duch při smrti odchází od těla a navrací se k Bohu, který ho dal, a tím končí jeho vazba s tělem. Tělo bez oživujícího ducha již není tělem, je ostatkem, prachem, který se do země navrací. Lidská duše, to bytostný celek vytvořený spojením ducha a těla, proto duše při smrti zaniká. Lidská duše je oživující vazba mezi duchem a tělem. Lidská duše je obousměrnou komunikací mezi světem ducha a světem hmotným. Lidský duch prostřednictvím lidské duše může dotýkat hmotných věcí, slyšet je, vidět je, zkoumat je. A lidské tělo (mozek) může díky své vazbě na ducha poznávat svět duchovní, svět plný inspirace a krásy. A ve výsledku? Třeba hra na nějaký hudební nástroj. Tvořivý duch hmotný nástroj vyrobí, a tvořivý mozek (tělo) si zajde do duchovního světa pro krásnou hudbu, kterou na nástroji zahraje.
A to zvířata neumí. Jejich duše jsou jiné. Komunikují s duchovním světem jiným způsobem, způsobem zvířecím, a ne nám známým, lidským.

Kdo z vás někdy viděl zemřít člověka, ten má možnost poznat jak to vypadá když tělo opustí lidský duch nadobro. V tom okamžiku ten kdo byl živou bytostí, živou duší již není. Lidský duch odchází, a před naším zrakem se živé tělo promění v neživý ostatek. Je to okamžik, ve kterém poznáváme marnost pozemského života, a to se nás velmi citelně dotýká. Náš žal nad ztrátou milované bytosti je umocněný tím, že jsme přímo konfrontovaní se smrtí, s tím co čeká i nás, nás všechny.

Víte proč je v dnešní době tolik lidí, kteří nemají vůbec jasno v otázkách ducha, duše a těla? Je to proto, protože smrt našich blízkých se z našich domovů přestěhovala do nemocnic. Když lidé nechtějí vidět smrt, jak mohou chtít rozumět své smrtelné duši?





Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 14. červenec 2017 @ 09:29:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom, Pomo.


Na mnoho věcí se dá přeci odpovědět jen tím, co člověk pozoruje. Tak například i to, že zvířata jsou živé duše / respektive "je v nich živá duše".


Zajímavé :) je pojetí překladu (nejen tebou uvedeného) Jony 3,8: Ať se lidé i zvířata přikryjí žíněným rouchem a volají ze vší síly k Bohu, ať se každý odvrátí od své zlé cesty a od násilí, které je na jeho rukou. Výrok ve větě 7. (3,7 Vyhlásil (pozn.: král Ninive): V Ninive, z rozhodnutí krále a jeho velmožů: Lidé ani zvířata, skot ani brav ať nic neokusí, ať se nesytí ani nepijí vodu. ) by také, pojetím slovíčka "se" jako osobního zájmena, mohl být jistě zajímavý, (a určitě to musel být hluk jako před porážkou dobytka). Ono pokání Ninivetských v odmítnutí B-ží stravy, v odmítnutí postarat se o zvěř a činit práci, v odmítnutí nasytit zvířata a tak u nich způsobit, aby "ze vší síly volali k B-hu" a "odvrátili se od své zlé cesty a od násilí" vedlo jistě k (vy)hladovění celého města. 


Otázkou je, zda se zvěř sama od sebe rozumově dokáže přinutit k postu (ale také ke změně svého jednání, svých zvyků, řádu). Mám psíka a vím, že pakli nejsem doma v čase, kdy pokaždé očekává můj pravidelný příchod do určité hodiny, kňučí s čumákem pod vchodovými dveřmi, nežera a nepije a dá si říci až po několika dnech. A když domů přijdu, slzí štěstím a okamžitě sní a vypije, co se dá a štěstí až šílí. Domestikovaná (krotká) zvěř jistě může i zdivočet, ale je otázkou zda, zvěř "v ráji" má být domestikovanou. První lidé (Adam) měli poznávat (to slovo "poznávat" poukazuje na velice intimní vztah) zvířectvo (bylo k nim/němu přiváděno). No a pak zde máme onu "bázeň a děs" zvířat z lidí, jenže to nevypadá, že by na lva (a potažmo divoká zvířata) padly bázeň a děs z člověka :) Zahrada v zemi Edenu - uprostřed "ráje" - třeba bude nakonec onou "domestikací" nikoliv zvěře, ale člověka. 


A my? Třeba jsme prostě jako lidé znecitlivěli k B-ží přítomnosti v našem životě a když se B-ží sláva (přítomnost) od nás vzdaluje, nevšímáme si toho, dokud si to "nějak" neuvědomíme. 






Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 14. červenec 2017 @ 10:02:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava hrubky ve slovech: "volali , odvrátili ... ve vztahu ke zvířatům: volala, odvrátila ...


]


Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 12:34:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článku je spousta otázek, pramenících jen z  malé vzdělanosti v Písmu ( to není nic osobního, jen konstatuji!)..



Slovo "duše" má v Písmu na různých místech hned několik různých významů, které třeba chápat v kontextu toho, o čem je tam zrovna řeč.  "Živou duší" (hebr. nefeš) je každý živý tvor, který zároveň v sobě má dech života od Boha (hebr. "ruach").



Zvířata (všechno tvorstvo) je také zahrnuto do Božího plánu spásy - nikoli však jako jednotlivci, ale jako druhy.
Samotná zvířata mají sice také svoje psýché těla (mysl, city i vůli), ale od člověka se diametrálně liší  (viz. Gn 2,20)  - člověk jediný je tvorem, stvořeným ve svém bytí na pomezí světa hmotného i světa duchovního (člověk byl stvořen jinak, než zvířata) -  člověk má totiž nejenom dimenzi tělesnou (hmotnou), ale má také dimenzi duchovní - má nesmrtelnou lidskou duši, naše duchovní Já - duchovní osobnost v těle, která má schopnost mít jedinečný a neopakovatelný osobní vztah s Bohem.

A to žádné ze zvířat nemá (srv. Žl 104,29). Zvířata jsou jen tělo, které má sice díky stvořitelskému Božímu duchu (ruach) - daru tělesného života -  také různé pocity - duševní pochody, které však zanikají spolu s tělem.







Poznání Boha coby živé společenství lásky je vysoko nad mentální schopnosti člověka.


Bůh pro nás zůstává tajemstvím, přebývá pro nás v nepřístupném světle (srv. Tim 6,16 ).
Boha tedy nelze uchopit v úplnosti lidským rozumem. O Bohu víme jen tolik, co nám o sobě sám prozradil.

1.)  Bůh je jeden - osobnost Boha je jen jedna - i když je vnitřně společenstvím tří "osob".  "Osob" říkáme jen proto, že neznáme žádný jiný výraz pro toho, kdo je sám schopen vztahu k jiným, je schopen milovat.

2.)  Otec miluje Syna, Otec plodí Syna. To je popis věčného vnitrobožského vztahu, protože Bůh je v čase neměnný, je věčný, je pořád stejný. Nikdy tedy nebyla doba, kdy by Syn ještě nebyl. Otec je Otcem proto, že má Syna - bez Syna by nebyl Otcem.

3.)  Syn miluje Otce, Syn se vydává Otci. Až na smrt. 

4.)  A tato zosobnělá láska mezi Otcem a Synem je Duch svatý - je to vzájemný dar mezi Otcem a Synem.


Osoby jsou tedy předně vyjádřením věčných vnitobožských vztahů. Věčných proto, že Bůh se v čase kvalitativně nijak nemění, je stále dokonalý v plnosti.

Ovšem také platí, že žádná z božských "osob" nemůže nic dělat samostatně bez dalších dvou. Koná - li třeba Duch svatý, Otec i Syn jsou také přítomni v dokonalé jednotě. Pokud by kterákoli božská "osoba" mohla dělat něco samostatně bez dalších dvou, byli by to už tři bohové. A to je nepravda, to je hereze (triteismu).






Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 15:29:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K bodu č. Ineexistuje verš o společenstvím tří osob  v jediném Bohu.K bodu č. II Jediný Bůh - Svatý duch byl vždy.  Prvorozená duše má sice svůj počátek v čase ale je naplněna věčným Svatým Duchem. Tedy jak OTEC tak SYN jsou jedním Svatým Duchem.
 1Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh.  2To bylo na počátku u Boha.Slovo je tedy manifestací jediného Boha - Svatého ducha do prostoru a času !... SLOVO je tedy Svatý Duch manifestovaný v prostoru a času - tedy prvorozená duše - SYN. 14A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jediný Syn, plný milosti a pravdy.  15Jan o něm vydával svědectví. Volal: „To je ten, o němž jsem řekl: ‚Ten, který přichází za mnou, je přede mnou, neboť byl dříve než já.‘“K bodu č. IIIsouhlasK bodu č. IVneexistuje jediný verš o tom, že je to vzájemný dar mezi OTCEM a SYNEM. A je to logické... Svatý Duch je jediný Bůh !
Toto praví Vznešený a Vyvýšený, který přebývá ve věčnosti a jehož jméno je Svatý: Bydlím na vysokém a svatém místě, i s tím, kdo má zdeptaného a poníženého ducha, abych oživoval ducha ponížených a abych oživoval srdce zdeptaných. Z verše je zcela jasné, že je řeč o nebeském OTCI - Svatém Duchu.  Svatý Duch je nebeský OTEC.






]


Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 15:03:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Je to jasné i ze žalmu 104 kapitola :
29Když skryješ svou tvář, děsí se, když jim odejmeš ducha, hynou a navracejí se v prach.  30Když posíláš svého ducha, jsou stvořeni. Tak obnovuješ tvář země.
Máme tedy obnovit Svatého ducha :  5zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého,  6kterého na nás vylil hojně skrze Ježíše Krista, našeho Zachránce, 7abychom se ospravedlněni jeho milostí stali dědici v naději života věčného.Který byl znečištěn prvotním hříchem ale díky Ježíši jej můžeme opět vyčistit/obnovit..........je to chléb kterého je pro všechny !.




Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 15:41:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
  • Ty Vaše lživé věrouky jsou cestou do záhuby.  Já se držím slov Krista. Co říkal :

  • 24Bůh je duch, a ti, kteří se mu klanějí, musejí se klanět v duchu a pravdě. 25Ta žena mu praví: Vím, že přichází Mesiáš, jemuž se říká Kristus; až přijde on, poví nám všechny věci.26Ježíš jí praví: To jsem já, jenž k tobě mluvím.

  • jaký duch ???

  • Toto praví Vznešený a Vyvýšený, který přebývá ve věčnosti a jehož jméno je Svatý

  • Co říkají bytosti u Božího Trůnu :

  • 8a ty čtyři živé bytosti, každá z nich sama o sobě mající po šesti křídlech, jsou okolo a zevnitř posety očima a dnem ani nocí nepřestávají říkat: Svatý, svatý, svatý PÁN, Bůh, Všemocný, jenž byl a jenž je a jenž má přijít. 


  • JEDINÝ BŮH JE SVATÝ DUCH !!! KAŽDÝ KDO SE DRŽÍ SE SLOV JEŽÍŠE K TOMU DOJDE.




Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 15:49:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 5zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého,  6kterého na nás vylil hojně skrze Ježíše Krista, našeho Zachránce, 7abychom se ospravedlněni jeho milostí stali dědici v naději života věčného.
  • Svatý duch, který je zde vylit je sám Kristus ! On je tím chlebem kterého je dostatečně pro všechny.


]


Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 17:43:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak toto je již definitivní konec....já se domníval, že zde bude zachován ve vyjadřování názorů zdravý rozum ....toto je otázka z blázince...



Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 21:48:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ve jménu jediného Boha a to Svatého Ducha. Vyzývám tu špínu nesvatou z Vatikánu. Uděláme hranici z ohně. Ať celý svět vidí kdo má pravdu. Vyzývám antikrista Vatikánského pro přechod skrz živý oheň. Vy kteří se té špíně světa klaníte.......vyřídtě  mu moji výzvu !!!! Já držitel bílého kaménku vyzývam toho nesvatého na zkoušku skrz oheň.



Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 12. červenec 2017 @ 23:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Zvířata duši nemají, protože zvířata stejně tak jak člověk duše jsou !. Všechny živé duše jsou živé duchem božím. Po smrti duše, se tento duch vrací zpět k nebeskému Otci.
Problém je v tom, že spousta pozemských církví ani neví co je duch a co je duše. Duši lze přirovnat k nádobě, která má svůj účel a uvnitř té nádoby je duch. Pokud se nádoba rozbije...stává se nefunkční a duch se vrací zpět k nebeskému Otci.



Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Pomo v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 00:20:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dzehenuti, děkuji za tvůj komentář, bohužel není moc konstruktivní. Byl bych rád, kdyby se téma spíše rozvinulo, než (jak je zde zvykem) obrátilo na slovní přestřelku.

Spíše bych však řekl, že člověk se skládá z duše, ducha a těla. Samozřejmě víme, že po skonu se duch vrací k Nebeskému Otci. Téma na přemýšlení je jiné a omlouvám se, zda z článku nevyplynulo. Budou mít účast zvířata na věčném životě? Hříchem se přeci neprovinila. Podali jsme je my, jelikož nám byla dána do správy. Budou mít účast všechna / žádná / pouze nějaká a jaká?

Toto fórum má veliké možnosti pro sblížení křesťanů, všech denominací. Jak často máte možnost mluvit s lidmi z jiné církve a vyslechnout si jejich náhled? To je super možnost k výměně názorů a sblížení se s bratry v Kristu. Můžeme rozplynout bludy ve výukách nebo v mylných představách o denominací. Tuto možnost zahazujete a pouze se přetlačujete kdo na koho vytáhne delší hůl.

Pojďme být jedno tělo.




]


Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 00:43:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toužíš-li po zachování jednoty Ducha a skutečnosti Těla Kristova, proč přicházíš s článkem, který může křesťany zde tak akorát rozdělit, jelikož budou psát své názory (duše) a ne zjeveni Ducha? Duch zjevuje Boží věci a ty se týkají především Boha a člověka, zvířat jen okrajově a bez zvláštní důležitosti. Jinak zvířata samozřejmě mají (zvířecí) duši, ale nemají ducha; ducha má jen člověk jako stvoření Božího druhu.


]


Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 07:40:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každá živá duše má ducha, tedy i zvířecí.


]


Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Pomo v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 08:55:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,

nevím proč by článek na zamyšlení měl rozdělit křesťany. Nebo jsem tímto šlápl na "kuří oko"? :-) To je právě to, že se tady obecně nevede konstruktivní debata. Aby jsme byly jedno tělo, tak právě musíme vést debaty a společně přemýšlet. Ano jistě bude rozchod v názorech, ale právě proto můžeme konstruktivní debatou a podklady s písma dospět ke stejným názorům, nebo si alespoň druhý názor vyslechnout a klidně nesouhlasit. Jen není potřeba hned vytahovat hůl. 

K tvému  názoru, že zvířata nemají ducha, připomínám slova kazatele : Kazatel 3,21 - Kdo ví, zda duch lidských synů vystupuje vzhůru? A duch zvířat sestupuje dolů do země?

Ducha jednoznačně mají, jelikož to praví samotné Písmo. Člověk je učiněn k obrazu Božímu, ale neřekl bych, že zvěř musí být podhodnocena. duch bude shodný. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 09:09:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano souhlasím, ducha musí mít jinak by to nebyly živé duše. 
Tyhle články by tě mohli zajímat :
https://www.scribd.com/document/345494144/Jakeho-ducha-Je%C5%BEi%C5%A1-jest-docx
https://www.scribd.com/document/346436127/Je-B%C5%AFh-Otec-duch-Je-B%C5%AFh-Otec-du%C5%A1e-Ma-B%C5%AFh-Otec-du%C5%A1i



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Pomo v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 09:20:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, jistě si je přečtu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 15:44:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pomo, jednota Ducha není jednota názorů pocházejících z duše. Jednota Ducha vychází z žití jednoho života - Duch je život a z faktu, že máme mysl Kristovu (1K 2:16b), díky čemuž můžeme být a máme být jednomyslní. To znamená, že si nevyměňujeme nějaké své vlastní názory, jako produkty duše, ale přijímáme Boží myšlení jako vyjádření Boha nebo tedy, abychom vyjadřovali a zastupovali Boha. Zvířata takový úkol od Boha nemají, proto nemají a nepotřebují ducha jako jednotlivci.

Co se týče zvířat a jejich ducha, je tu jistá zásadní a podstatná věc, která je naprosto rozdílná. Lidský duch je osobní, tzn. že každý člověk má svého vlastního ducha, majícího svůj původ v Bohu - v Božím dechnutí do Adama, kdežto duch zvířat vznikl jinak - zvířata byla stvořena podle svého druhu, takže jejich duch je takříkajíc kolektivní - viz např. stáda a hejna (smečky, rodiny) zvířat stejného druhu, která nevznikají (duševní) komunikací mezi jedinci, ale právě díky tomuto kolektivnímu zvířecímu duchu. 
Nejde tedy o podhodnocení zvířat, ale o jiný způsob stvoření, za jiným účelem, s jiným úkolem ve stvoření.
Tož tak.


]


Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 08:05:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj názor : Abychom mohli být jedním tělem.musíme přijmout Krista. Abychom ho mohli přijmout musíme vědět kdo je. Dle mého studia je jediný Bůh - Svatý Duch. Tedy Ježíš je Svatý Duch přišlý v těle. Po své tělesné smrti byl vzkříšen, přišel a vylil sám sebe - Svatého Ducha na celou zemi právě proto abychom ho mohli přijmout a mít účast na jednom těle.Co nikdy nebudu akceptovat : Že je Bůh Trojice osob : Ježíš, Otec, Svatý Duch.





]


Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Pomo v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 09:04:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za mě taktéž trojjediná výuka nemá v Písmu oporu.


Neříkám, že mám pravdu, pouze, že nevidím oporu trojjedinečnosti. Mrzí mne, že tato nauka tvoří mnohdy rozkol mezi členy církve nebo církvemi. Ale neviděl bych v tom důvod opustit církev nebo hanit zastánce této nauky. Myslím si však, že jde o samostatné 3 osoby, viz Gen 18:1-3


Pokud jsou Bůh, Syn a Duch jedna osoba, jak mohl Syn přijmout Ducha po Janovu křtu? Přijal sám sebe? Navíc zde nad nimi promlouvá Bůh.

Mk 13:32 O tom dni či hodině nikdo neví, ani andělé v nebi, ani Syn, jedině Otec. ------ Syn nezná den ani hodinu, ale Otec ano. Pokud jsou jedna osoba, pak by i Syn znal den i hodinu.

Gen 18:1-3 1I ukázal se mu Hospodin u Mamreho dubů, když seděl u vchodu do stanu za denního žáru. 2Když pozvedl oči a rozhlédl se, hle, tři muži stáli proti němu. Když je uviděl, běžel jim od vchodu do stanu vstříc, poklonil se až k zemi 3a řekl: Panovníku, jestliže jsem nyní nalezl ve tvých očích milost, nepomíjej prosím svého otroka. ------ Zde jednoznačně jsou 3 samostatné osoby. 

Mt 27:46: Kolem deváté hodiny zvolal Ježíš silným hlasem: „Eli, Eli, lema sabachthani?“ To jest: ‚Můj Bože, můj Bože, proč jsi mne opustil?‘ ------ Při ukřižování na sebe přijal Pán Ježíš veškeré hříchy na sebe. Jelikož hřích odděluje od Boha, Oddělil Jej i od Syna. Opět jednoznačné ustanovení 2 rozdílných osob.

Po ukřižování Ježíš zemřel. Byl mrtví. Bůh musel být jednoznačně mimo a živý, aby jej mohl vyprostit z moci smrti.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 11:05:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, "trojice" nemá oporu v písmu a je to lidská nauka. Já v tom naopak vidím veliký důvod k opuštění takové církve. A v žádném případě se nejedná o 3 osoby. Bůh je duch a je jediný. Každý kdo je jím tedy naplněný tvoří jedno tělo Svatého Ducha.22Dal jsem jim slávu, kterou jsi dal mně, aby byli jedno, jako my jsme jedno. 23Já v nich a ty ve mně, abybyli dokonale jedno a aby svět poznal, že jsi mě poslal a že jsi je miloval, jako jsi miloval mě.
Tímto jedním je právě Svatý Duch. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Pokud jsou Bůh, Syn a Duch jedna osoba, jak mohl Syn přijmout Ducha po Janovu křtu?V tom verši není psáno nic o přijetí Svatého Ducha.  Ježíšova duše/tělo již bylo Svatým Duchem naplněno při narození, protože je Svatým Duchem.
Je psáno :  21I stalo se, když se křtil všecken lid, a když se pokřtil i Ježíš, a modlil se, že otevřelo se nebe. 22A sstoupil Duch svatý v tělesné způsobě jako holubice na něj, a stal se hlas s nebe, řkoucí: Ty jsi ten Syn můj milý, v toběť mi se zalíbilo. Svatý duch na sebe vzal působil v holubici snesl se na něj proto aby všichni lidé viděli a slyšeli, že je to Boží syn !!!. Byl Božím synem dávno před křtem. Tedy lidská nauka o tom, že tam přijal Svatého ducha je absolutní nesmysl.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Mk 13:32 O tom dni či hodině nikdo neví, ani andělé v nebi, ani Syn, jedině Otec. ------ Syn nezná den ani hodinu, ale Otec ano. Pokud jsou jedna osoba, pak by i Syn znal den i hodinu.Tady je v problém v tom, že hodně křesťanů si Boha  "OTCE" představují jako fyzickou osobu, to je ale zásadní omyl. Bůh OTEC je DUCH - Svatý. Je ničím neomezený tedy ani časem ani prostorem ani duší. Rozdíl mezi OTCEM a SYNEM je tedy jen ve velikosti. Zatímco OTEC je neomezený SVATÝ DUCH, Ježíš je prvorozená duše naplněná Svatým Duchem. SYN  a tedy prvorozená duše naplněná Svatým Duchem má jisté omezení......není tak nekonečně velký jako Svatý Duch neomezený.  Ježíš ale vylil svého Svatého Ducha z fyzického těla a JSOU teď zajedno s OTCEM. Tedy jsou jedním Svatým Duchem .
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Gen 18:1-3 1I ukázal se mu Hospodin u Mamreho dubů, když seděl u vchodu do stanu za denního žáru. 2Když pozvedl oči a rozhlédl se, hle, tři muži stáli proti němu. Když je uviděl, běžel jim od vchodu do stanu vstříc, poklonil se až k zemi 3a řekl: Panovníku, jestliže jsem nyní nalezl ve tvých očích milost, nepomíjej prosím svého otroka. Ty tři osoby nesouvisí s "trojicí"   Jedná se o Ježíše a další dva boží syny kteří ho doprovází. Jsou pak i u jeho hrobu, a při jeho odchodu...vylití, na hoře proměnění.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Mt 27:46: Kolem deváté hodiny zvolal Ježíš silným hlasem: „Eli, Eli, lema sabachthani?“ To jest: ‚Můj Bože, můj Bože, proč jsi mne opustil?‘ ------ Při ukřižování na sebe přijal Pán Ježíš veškeré hříchy na sebe. Jelikož hřích odděluje od Boha, Oddělil Jej i od Syna. Opět jednoznačné ustanovení 2 rozdílných osob.
Další omyl.  Pokud si četl co jsem psal... Bůh je jediný - Svatý Duch.  OTEC je nekonečný neohraničený časem a prostorem. Ježíš je Svatý Duch ohraničený prostorem a časem. Rozdíl mezi nimi je jen v ohraničení. Právě proto je Otec v Ježíši a Ježíš v Otci  - Svatý duch...jedná se stále o jednoho Svatého Ducha.Výrok : Můj Bože proč si mě opustil souvisí právě s tím, že syn nevěděl kdy bude boží den. To se ale dověděl hned potom jak Svatý Duch opustil duši a vrátil se do OTCE.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Po ukřižování Ježíš zemřel. Byl mrtví. Bůh musel být jednoznačně mimo a živý, aby jej mohl vyprostit z moci smrti.
Na tohle už jsem v podstatě odpovídal. Jednoduché jak facka :).  Otec je Svatý duch neomezený časem a prostorem.  Ježíš je Svatý duch v duši ....prvorozený syn a tedy omezený časem a prostorem.Ježíš umřel, jeho tělo/duše bylo smrtelně zraněno. Nebyl již živou duší a Svatý duch se vrátil do OTCE. Poté OTEC - neomezený Svatý Duch vzkřísil/ duši Ježíšovou a naplňil ho sám sebou Svatým Duchem. Takže byl opět Svatý Duch v živé duši :). No a ve finále Ježíš vylil sám sebe SVATEHO DUCHA NA CELOU ZEMI. JE TEDY ZDE MEZI NAMI A V NAS (ti kteří ho jiz prijali).










]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 12:39:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ano, "trojice" nemá oporu v písmu a je to lidská nauka."...


Člověče, už jsem ti jednou vysvětloval:  Když hovoříš o Písmu a o tom, co v něm údajně "není", trochu skromnosti, pokory by nezaškodilo!


Jistěže, je to "lidská nauka", protože nás ji naučil  člověk Ježíš, Boží Syn v těle.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 12:57:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I. Ježíš o žádné trojici neučilxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxII. Kristus je Svatý Duch přišlý v těle a byl dávno předtím než do lidského těla přišel. Byl prvorozenou duší a společně s Otcem tvořil nebesa i zemi.
III. Kristus je zde s námi a v nás. On je hlavou Svaté církve a on do své Svaté církve přijímá...nikdo jiný takovou pravomoc nemá. A on jediný určuje kdo je Svatý !.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 14. červenec 2017 @ 12:52:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, Slovo, Kristus, nepomíjitelné slovo, je pro tebe naukou lidskou? To, že Bůh přišel v těle, snad degraduje jeho nauku z božské nauky na nauku pouze lidskou? A kde by se Oko taková nauka asi v lidech vzala? Co? 
A jak působí jediný prostředník a jediný Učitel nyní po svém nanebevstoupení? Jak? Lidsky? Anebo v božské moci sesílá a dává Ducha svatého ve kterém nás vyučuje?
Tak jak je to Oko, jak? Kdo je božským neomylným Učitelem?Kdo? Snad papež? Kdo je jediným prostředníkem? Papež? Koho máme nazývat svým Otcem? Papeže?

Matouš 23, 8-11
 
  • Vy však si nedávejte říkat ‚Mistře‘: jediný je váš Mistr, vy všichni jste bratří.A nikomu na zemi nedávejte jméno ‚Otec‘: jediný je váš Otec, ten nebeský. Ani si nedávejte říkat ‚Učiteli‘: váš učitel je jeden, Kristus.
Oko, považuješ i toto za lidskou nauku?  Když si nikdo z lidí nesmí dle Krista říkat Učiteli, kdo by pak učil nauce Krista? Dilema, co? Kristus dobře věděl, proč svou nauku nesvěřil lidem, ale svěřil ji Duchu svatému, ve kterém je 100% záruka pravdy! Papež má snad nějakou výjimku se svým magisterským úřadem s Matouš 23, 8-10? Matouš 23, 8-10 jsou přímá slova Krista, říká je svým učedníkům, platí tedy i na Petra. Jak vidět pro "Petra" papeže neplatí, jelikož se jimi neřídí a dokonce si přivlastňuje ve věcech víry učitelskou neomylnost.
Ono se dá víře naučit? Víra je božím darem a produktem boží milosti. Nebo snad neomylný papežský učitel disponuje s boží milostí jak se mu zlíbí? Papež ti Oko může darovat víru? Kdo je pro tebe zárukou pravdy? Papež který tě učí tomu, co prý od Ducha dostává, a proto "prý" je prý neomylný? Byl stejně neomylný i Štěpán VI když vykopal z hrobu svého předchůdce a soudil jeho ostatky? Ty potřebuješ papeže na to, abys poznal Kristovu nauku? To si o Kristu myslíš, že ti nedokáže v Duchu svatém zjevit a dát poznat přímo, bez jakéhokoliv člověka, tedy i bez papeže? Ty si snad moc hloupý na to, že potřebuješ lidské učitele teologie abys mohl přijímat poznání v pravdě Ducha?
Oko, kde byli teologové, papeži, a jiná prostřednická verbež, když byl poprvé vylitý Duch svatý, když se z bojácných apoštolů stali nebojácní a moudří svědci víry. Odkud se vzala jejich moudrost? Od lidí? Od kterých? Snad od papežů. teologů, ze studia knih? Anebo to byla moudrost Boha, moudrost Krista kterou jim v Duchu svatém daroval? Co Oko? Co?
Jak je možné že tehdy to šlo, a dnes to u tebe nejde? Jak? Co Oko?


]


Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 14. červenec 2017 @ 13:55:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Spíše bych však řekl, že člověk se skládá z duše, ducha a těla...."...


Z pohledu lidské antropologie neskládá. Známe jen dva světy: svět hmotný a svět duchovní.
Člověk svým bytím zasahuje do obou světů.

1.) Do světa hmotného zasahuje svým tělem a to projevy jeho těla (mysl city a vůle = psýché).

2.)  Do světa duchovního pak zasahuje člověk svým duchem (nesmrtelnou lidskou duší) - komunikuje s Bohem, s anděla a svatými v nebi. Má ale také schopnost komunikovat se zlými duchy. Také lidský duch má své psýché a proto v člověku probíhají vnitřní boje - touhy těla bojují s touhami lidského ducha.


Z pohledu antropologie (ve své existenci osoby) nic víc člověk být už nemůže. Pochopitelně z pohledu fungování člověka ve stvoření známe ještě další pohled na člověka, to ale není už samotná osoba ve své existenci, ale jen vztahy.


]


Re: Re: Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 14. červenec 2017 @ 16:55:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdy už konečně Oko pochopíš, že duše a duch nejsou jedno a totéž. Duše živá je CELEK, je to živá lidská bytost, která vznikne oživujícím spojením ducha a těla.
Andělské bytosti nejsou bytosti dušové, jsou to bytosti duchové. Pojem duševno a pojem duc***** se odlišují v mnoha věcech. A to proto, že duch a duše není jedno a to samé! 
O lidské duši se může hovořit jenom a pouze v souvislosti se spojením světa duchovního a hmotného. Pokud oživující spojení zaniká, zaniká i duše. Duše je smrtelná, zaniká, a zbývá duch, který odchází k Bohu. V Písmu se o tom tak píše. V Písmu je jenom jedna zmínka o duších pod nebeským oltářem. Jenže to nejsou duše živých, jsou to duše zemřelých, tedy duše mrtvé.
V katolicismu existují zhoubné teze jako posmrtný život před vzkříšením a lidská duše žijící bez těla. Což je vlastně základem spiritismu. Mrtvá lidská duše již není lidskou bytostí! Vyvolávat mrtvé bytosti, uctívat je v obrazech a sochách, modlit se k nim, je vždy vzýváním zlých klamavých duchů, kteří ochotně na sebe berou podobu zemřelého. 
A tak zde najdeme exoty jako si třeba ty Oko, co pro náboženský řk fanatismus obhajují jasné zločince, co věří v jistou spásu až v posledním okamžiku života, co pohlíží na děje relativně a myslí si že tam na věčnosti již vzkříšení nastalo a tady ne. Je to smutný pohled na některé zdejší slepé, hluché, vůči pravdě tupé a vždy prolhané katolíky, kteří se neustále snaží dokazovat to, o čem nic neví. A těch dohadů s nimi a to o zcela základních věcech víry, nad čímž se kristovec pro samozřejmost ani nepozastaví. 



]


Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 09:59:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Pomo,

Také by mi nedávalo smysl, aby bylo království bez zvířat, když už je Bůh jednou stvořil.

Jako silný verš na podporu tohoto stanoviska považuji Tebou uváděný:

Římanům 8,19-22 - Vždyť celé tvorstvo toužebně vyhlíží a očekává zjevení Božích synů -- neboť tvorstvo bylo poddáno marnosti; ne dobrovolně, ale kvůli tomu, který je poddal -- a má naději, že i ono samo bude vysvobozeno z otroctví zániku do slavné svobody Božích dětí. Víme přece, že celé tvorstvo až dodnes společně sténá a pracuje k porodu. 


Zde se zdá být zřejmé, že tvorstvem musí být nutně míněna zvířata, protože ta se nedostala do padlého stavu vlastní vinou, ale právě vinou člověka.


Zajímavý je také
Izajáš 11:6-7
Vlk bude pobývat s beránkem, levhart s kůzletem odpočívat. Tele a lvíče i žírný dobytek budou spolu a malý hoch je bude vodit. Kráva se bude popásat s medvědicí, jejich mláďata budou odpočívat spolu, lev jako dobytče bude žrát slámu.

Nebude ovšem existovat masožravost, takže například kočky budou mít jinou zábavu než lov myší :-)

Nicméně toho v Bibli o tomto tématu není až tak moc. Mám za to, že to je proto, že hřích je primárně lidský problém a Bible je především o záchraně z hříchu v Kristu.

zdraví

reformovaný



Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 10:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

technickápozn::
nějak se mi zobrazilo tučně i to co jsem nemínil zvýraznit


]


Re: Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 14. červenec 2017 @ 13:56:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom, reformovyný.


ad) //Izajáš 11:6-7 ... atd. //


Nic proti tomu, co jinak píšeš, mám za to, že správně, (ač nevím tedy, zda jsou si zvířata a celé tvorstvo, tedy i ryby, rostliny ... rozumově vědomi své naděje a touhy výhledu (času) zjevení B-žích synů).


Ten výrok v I11:6-7 je často takto pojímám, jako "vzhled" příštího světa, tedy fundamentálně "o životě zvířat - řádu života živočichů". Nicméně jde o trošičku vytržený výrok z kontextu celého Iz11. Nabízím poněkud jiný výklad: asi víš, co to znamená, když se řekne: jestřábi a holubice. Třeba, že v Bílém domě spolu zasedají a rokují jestřábi a holubice ...





]


Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy