Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 429561, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 521 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483397
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu.
Vloženo Sobota, 06. leden 2018 @ 23:40:12 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Nepřihlášený


"Mluvíš o vyvolení ale to pak znamenalo, pokud to budeme brát doslovně, že už od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu. Samozřejmě se tak otevírá spousta dalších otázek."

I mne se při podobných úvahách otevírá řada otázek, některé z nich jsem položil před pár lety v článku "Životní motivace". 

Jaký máte pohled vy? Také pro vás vyvolení a daný cíl znamená, že vaše snaha či nezájem je k ničemu?




  Přemýšlel jsem v diskuzi nad tím tématem a dal další otázky. 

  Například Panna Marie. Tu si Bůh vyvolil k nějakému konkrétnímu úkolu. Málokoho si Bůh tak vyvolil, jako právě jí. Znamenalo to, že snaha Marie či její zájem/nezájem byla k ničemu? Nevypadalo to tak. Přesto, že Marie byla vyvolená z mnoha lidí, předurčená ke konkrétnímu úkolu, její snaha i zájem byly hodně k něčemu.

  Jiný příklad byl Abram. Toho si Bůh také vyvolil k nějakému úkolu. Snažil se Bohu pomoci k danému cíli a nedá se zrovna říci, že by jeho snaha pomoci byla k ničemu ;-) Ale užitečná tedy moc nebyla.

  Pak je tu Izrael. Ten si Bůh vyvolil ze všech národů. U něj je zjevné, že jeho snaha byla k něčemu: Díky Izraeli máme například Pána Ježíše nebo většinu nositelů Nobelovy ceny. Ale taky světový bankovní systém ;-). Jeho snaha byla tedy velmi užitečná. Na druhou stranu se díky nezájmu Izraele dostalo spasení k nám, pohanům. I ten nezájem byl tedy užitečný.


  Když přemýšlím nad "vyvolením" a "daným cílem", uvažuji obvykle opačně než autor úvahy "vyvolení by znamenalo, že už od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu."

  Když něco dělám, nutně k životu potřebuji vnitřní jistotu ve věcech, v práci. Jistotu, že dobře dopadnou. 

  Pokud mám jistotu, že něco dobře dopadne, že se daná věc povede, že dosáhnu cíle, vede mne to silně k práci, ke snaze cíle dosáhnout. Čím menší je jistota, že se cíle dosáhne, tím menší mám motivaci něco dělat k tomu, aby se cíle dosáhlo. Ve chvíli, kdy je pravděpodobnost dosažení cíle skoro nula, klesá moje ochota na takovém cíli pracovat také k nule a radši půjdu dělat něco, co má větší smysl a větší pravděpodobnost na úspěch.

  Vyvolení a daný cíl by tedy pro mne znamená to, že moje snaha a můj zájem má smysl.

  Jak to máte vy? 

"Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu." | Přihlásit/Vytvořit účet | 17 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu. (Skóre: 1)
Vložil: nop v Neděle, 07. leden 2018 @ 22:47:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš: "....od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu---"
Stručně z jednoho amer. filmu opisuji zpaměti. Věřící kalvín říká v rozhovoru, že milost od Boha předurčuje člověka ke spáse, tedy spása je předurčená.
Kdo je takto předurčený, nemůže ani odpadnout, nebo se zkazit. Milosti nelze odolat.
Podle Kalvína bude křesťan spasený, komu je to předurčené.

Kdyby se snažil o spásu ten, komu to není předurčené, nemůže nic dělat.
===

O něco později se kalvínský biskup Arminius v Holandsku vyjádřil, že věřící má přece jenom v sobě schopnost se svobodně rozhodnout, že přijme Ježíšovu spásu.
Stoupenci názoru Arminia se zovou arminiáni.
V Čechách kalvínská církev
nepůsobí , sloučili se s českými luterány r, 1920 v době slučování po pádu Rakouské říše. Vzniklá církev je česká evangelická církev.

Na Slovensku se církve neslučovaly, tam je dodnes Kalvínská církev a luteránská ECAV. ECAV je Evangelická církev augšburské vyznania, aby se nepletla s jinými, jako je česká evangelická, která má převzaté helvetské vyznání. Ve Slezsku Je také slezská luterská církev.

V roce 1920 se všechny církve nepřidaly k českým sjednoceným, jsou to metodisté, baptisté, letniční, darbisté a tři církve s bratrskými kořeny.

Při sjednocování se n
epřidali ani pravoslavní a katolická církev, naopak v lednu 1920 se odštěpil Dr. Farský a  čtyřt další kněží katolické církve a vytvořili Československou církev, která si později (1953) doplnila jméno na husitská.

Pokud cítíš schopnost se rozhodnout pro Ježíšovu spásu, jdi za svým srdcem.



Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 08. leden 2018 @ 12:32:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Ahoj Nope.

  Těm klikihákům a různým spojením a rozdělováním denominací moc nerozumím, připadají mi mimo téma.


Pokud cítíš schopnost se rozhodnout pro Ježíšovu spásu, jdi za svým srdcem.

  K rozhodnutí pro Boží spásu mne Bůh vedl před mnoha lety, jasně a přímo. To, že mne Bůh přivedl ke Spáse, dal mi život a "drží mne nad vodou" je pro mne jedna z pevných věcí, na které stojí můj život a která mi dává smysl něco dělat, vyvíjet nějakou snahu, mít nějaký zájem.

  A na to se právě ptám. V písmu se jasně popisuje, že lidi, které Bůh spasil, vyvíjeli pak následně extrémní snahu o to změnit svůj život, pomoci druhým lidem, měli velký zájem o Boží věci a ten zájem měl velký smysl. Pavel to definuje tak, že "Boží dobrota nás vede k pokání". 

  To je i moje zkušenost.

  Proto mne zajímá zda má někdozkušenost jinou, nebo uvažuje opačně tak jako autor té úvahy, kterou jsem citoval v článku.




Věřící kalvín říká v rozhovoru, že milost od Boha předurčuje člověka ke spáse, tedy spása je předurčená. Kdo je takto předurčený, nemůže ani odpadnout, nebo se zkazit. Milosti nelze odolat. Podle Kalvína bude křesťan spasený, komu je to předurčené.

  Ano, tomu rozumím.

  A pokud je někdo předurčený, znamená to pro něj, je jeho snaha či nezájem je k ničemu?

  Pokud ano, co tedy takový chudák potom dělá?

  A je tu vůbec někdo takto předurčený, jehož snaha a nezájem je k ničemu? Pokud ano, musí být takový život děsně deprimující. Zajímalo by mne to. 

  Je poměrně nezajímavé teoretizování o tom, co někdo předurčený může nebo nemůže, přijde mi to jako akademické dohady nad něčím, co ti lidé osobně neznají a nežijí.

  Zajímaly by mne konkrétní zkušenosti někoho předurčeného, jehož snaha a nezájem je k ničemu, jak takový život člověka potom vypadá. Konkrétní, osobní zkušenosti s tím stavem předurčenosti, kdy snaha a nezájem je k ničemu. 

  Znáš někoho, kdo je takto předurčený? Jsi ty sám takto předurčený?

  Pak by mne zajímalo konkrétní uvažování lidí, kteří nejsou předurčení, jestli kdyby byli předurčení, zda by to pro ně znamenalo, že jejich snaha a nezájem je k ničemu, jestli uvažují podobně.



]


Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu. (Skóre: 1)
Vložil: nop v Pondělí, 08. leden 2018 @ 18:21:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Beru to pozitivně, ale aby nemohl být omyl, trochu to stylisticky podbarvím.

1) "slitovávám se, nad kým se slitovávám..."

2) "dal jsem se nalézt těmi, kteří mne nehledali"

3) máme ducha synovství, i marnotratný syn nezahynul,

4) ---co tedy takový chudák potom dělá? --- žije jako syn / dcera boží, bez obav, že by se oslabil

5) ...musí být takový život děsně deprimující.--- naopak, vždyť život syna krále je radostný.

6) "...teoretizování .....přijde mi to jako akademické dohady nad něčím, co ti lidé osobně neznají"---
tak to by ses mohl informovat u bratrů kalvínů, aby ti to vysvětlili.
Nejbližší kostel je v Bratislavě na náměstí SNP.
Také je možnost se informovat na některém bohosloveckém učilišti.




]


Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. leden 2018 @ 07:41:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
1) "slitovávám se, nad kým se slitovávám..."



2) "dal jsem se nalézt těmi, kteří mne nehledali"

  Může být. Potkal jsem mnoho takových lidí a věřím tomu svědectví evangelia i lidí, kterým se to stalo. Ale ne každému, kdo nehledal, se Bůh dal nalézt. 



3) máme ducha synovství, i marnotratný syn nezahynul,

  To ano. I to se stává.

  Jen měl ten marnotratný syn dost podivného otce, takže nezahynul nejspíš zázrakem. Otec s tím nezahynutím zjevně nesouvisel. Spíše jeho druh výchovy souvisel s potenciálním zahynutím, s těžkostmi a nevyrovnanou osobností syna (nejen toho jednoho).


4) ---co tedy takový chudák potom dělá? --- žije jako syn / dcera boží, bez obav, že by se oslabil

  Prima, a jsme u tématu článku.

  Když někdo žije jako dcera/syn Boží, tak to nevypadá tak, že snaha či nezájem dotyčného je k ničemu. Naopak, Boží děti mají Boží požehnání, které snahu a zájem zmnohonásobuje a snaha Božích dětí je hodně k užitku.


5) ...musí být takový život děsně deprimující.--- naopak, vždyť život syna krále je radostný.

  Myslím, že i kdyby byl syn krále a jeho snaha nebo nezájem by byly k ničemu, byl by takový syn za chvilku děsně otrávený. Ostatně, o tom už život i lidé napsali hodně příběhů


tak to by ses mohl informovat u bratrů kalvínů, aby ti to vysvětlili.
Nejbližší kostel je v Bratislavě na náměstí SNP.

  Tak to je ode mne 300 km, trochu daleko.

  A ti bratři kalvíni jsou ti předurčení, kteří nemohou nikdy odpadnout a jejich snaha nebo nezájem jsou k ničemu? Nebo alespoň někteří z nich?

  Nebo mají učení o předurčení a nemožnosti odpadnout a o tom, že snaha a nezájem jsou předurčeným k ničemu, ale žádný z nich ale neví, jestli zrovna on je ten předurčený?


Také je možnost se informovat na některém bohosloveckém učilišti.

  A je nějaké konkrétní bohoslovecké učiliště, kde bych našel ty předurčené?

  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu. (Skóre: 1)
Vložil: nop v Úterý, 09. leden 2018 @ 14:47:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římanům 9:11Nebo ne všickni, kteříž jsou z Izraele, Izraelští jsou.
7 Aniž proto, že jsou símě Abrahamovo, všickni jsou synové, ale v Izákovi nazváno bude tvé símě.
8 To jest, ne ti, kteříž jsou synové těla, jsou synové Boží, ale kteříž jsou synové zaslíbení, ti se počítají za símě.


Jsou dva druhy "potomků": podle těla (všickni jsou synové, celý národ) a podle ducha (synové zaslíbení, ti se počítají za símě)


Nyní linie myšlenek:

a) některé duěe jsou vyvolené před ustanovením světa,

nakonec se ujmou panování nad Izraelem.


b) kdo není vyvolený ke spáse, bude zavržený, Vyjádřil se k tomu Augustin Aurelius v 4. nebo 5. století.


c)  Spisy Augustina přijal Jan Kalvin v 16. století a doplnil je.


d)  Stoupenci Kalvína si říkali reformovaní a ti se v Čechách v r. 1920 sloučili s českými luterány,

o názorech by se něco mělo najít v Helvetském vyznání (konfesi) a v Kalvínově spisu Institutiones.


e)  vychází časopis ZOD (Zápas o duši),
opisuji:

www.reformace.cz/obsah/zapas-o-dusiČasopis Zápas o duši je mezidenominační čtvrtletník zaměřený na budování teologických základů čtenářů. Sleduje nejrůznější církevní směry, dění v církvích a odpovídá na dotazy čtenářů. Nevyhýbá se ani kontroverzním tématům. Cílem časopisu je probudit vážný zájem o biblickou tématiku. Časopis je zasílán zdarma,

Je web www.reformace.cz


Přihlaste se k odběru Reformace. Časopis vychází jednou měsíčně a přihlášeným odběratelům je automaticky doručen do jejich emailové schránky. Stačí napsat emailovou adresu a kliknout na tlačítko "Přihlásit". E-mail * ...



 



   a v blízké době bude



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu. (Skóre: 1)
Vložil: nop v Úterý, 09. leden 2018 @ 16:42:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konference Zápasu o duši a Poutníkovy četby se z Boží milosti uskuteční 3. února 2018 v aule Univerzitního kampusu Bohunice v Brně.  

přihlásit se můžete do 28. ledna 2018 (nebo do naplnění kapacity sálu)  písemně či e-mailem. Do přihlášky uveďte jméno a příjmení, adresu, e-mail a sbor, který navštěvujete, jména dětí a jejich věk (viz dále).

Zahájení bude v 9:30 hod. Registrace od 8:30 do 9:20.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničem (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. leden 2018 @ 19:57:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  O 100 km blíž. ;-) To taky nedám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu. (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 09. leden 2018 @ 19:36:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//d)  Stoupenci Kalvína si říkali reformovaní a ti se v Čechách v r. 1920 sloučili s českými luterány,

Zajímavé... A stoupenci Krista si říkají kristovci a snaží se usilovat o jednotu Ducha :-)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničem (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 09. leden 2018 @ 20:04:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • 12Myslím tím to, že se mezi vámi říká: Já se hlásím k Pavlovi, já zase k Apollovi, já k Petrovi, já ke Kristu.
  • 13Je snad Kristus rozdělen? Což byl Pavel za vás ukřižován? Nebo jste byli pokřtěni ve jméno Pavlovo?
stoupenci.. :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k n (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 09. leden 2018 @ 23:51:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochváleni za to rozdělení Krista rozhodně nebyli... a z toho jsem zeryku mj. taky vycházel.

Nemluvě o tom, jaké absudity v učení jsou dnes připisovány Kalvínovi. To v Bibli určitě nenajdeš :-).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničemu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. leden 2018 @ 19:56:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nope, ZOD znám. V ZODu vyšel Cizinci občas i nějaký článek, například v kulatém čísle 100. Znám i dva druhy potomků. Taky znám dobře Augustina a zájem o biblickou tematiku se u mne probudil před více jak třiceti lety. 

  Kalvína ale tolik neznám, to je pravda.


a) některé duěe jsou vyvolené před ustanovením světa,

  Nope, vy jste ten vyvolený před ustanovením světa?

  Znáte případně ve vašem okolí reálně někoho, kdo je vyvolený před ustanovením světa?


b) kdo není vyvolený ke spáse, bude zavržený, Vyjádřil se k tomu Augustin Aurelius v 4. nebo 5. století.

  Kde se vyjádřil v tomto smyslu Augustin? Vzpomněl byste si na místo, citaci?


c)  Spisy Augustina přijal Jan Kalvin v 16. století a doplnil je.


  Chápu.


d)  Stoupenci Kalvína si říkali reformovaní a ti se v Čechách v r. 1920 sloučili s českými luterány,
o názorech by se něco mělo najít v Helvetském vyznání (konfesi) a v Kalvínově spisu Institutiones.

  Rozumím. A to je ČCE, jestli si dobře pamatuji. Mám v rodině a znám osobně.

  K tématu článku se asi více nedozvím, zkusím tedy jiné dotazy.

  Jsou stoupenci Kalvína ti vyvolení před ustanovením světa? 
  Ví takový stoupenec Kalvína, že je vyvolen? Nebo je dané učení vzhledem ke konkrétním lidem pouze teoretické a o tom, zda byli vyvolení opravdu vyvolení se dozví "až někdy"? (obvykle se čeká na Smrt)

  Díky za odpovědi

  Cizinec.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničem (Skóre: 1)
Vložil: nop v Úterý, 09. leden 2018 @ 21:26:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neznám jak odpovědět.
to "kdo není vyvolený ke spáse, bude zavržený" snad stojí na slovech Zjevení, kde se říká o levici a pravici a zakládá se možná na myšlení "kdo není plus, je mínus".
Podobá se to tvrzení, že každý musí někam patřit (co si to někdo opovažuje nejít patřit niikam)

Přesvědčení o spasení bylo v tom filmu z USA, jemuž neznám název. Tam ten muž o svém vyvolení nepochyboval.
U nás jsem o "jistotě  spasení" slýchal při návštšvě u baptistů. Také u metodistů. U sebe to necítím (možná bych měl.)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k n (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. leden 2018 @ 06:11:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky, nope.

  Potřeboval bych narazit na nějakého vyvoleného a předurčeného, co o tom vyvolení a předurčení ví. Teoretické učení znám.

  Měj se hezky a díky za odpovědi.
  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k ničem (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 10. leden 2018 @ 01:02:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Nebo je dané učení vzhledem ke konkrétním lidem pouze teoretické...

Já bych to ani nenazýval učením, ale spíše teoretickou teologií (aby to snad vyhovělo tomu, na co se ptáš :-) ). 

Opravdu někteří lidé byli podle Písma vyvoleni před stvořením světa - teoreticko-logicky to možné je, vycházíme-li z toho, že Bůh je Tvůrcem času. Osobně považuji za celkem užitečné s tím počítat takto obecně, ovšem bez aplikace na konkrétní lidi nebo na sebe samého. Aplikace sama na sebe přece moc smysl nemá. Tam se přece Pán řídí tím, co si přejeme - buď s Bohem být navěky chceme, nebo nechceme. Příliš v Písmu nevidím, že by Pán někoho znásilňoval v této oblasti. A důvěra v to, že Pán je věrný ve svých zaslíbeních, včetně toho, že Jeho vyvolené, které mu Otec dává, z Jeho ruky nikdo nevyrve, a naopak ty, které nezná, Jeho Otec od vinného kmene odřeže, nám může dávat docela klid a pokoj - aniž bychom potřebovali řešit, či vědět, zda ten či onen konkrétní člověk vyvolený je nebo není. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je k n (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. leden 2018 @ 06:28:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Ano, chápu to jako teoretickou teologii.

  Ano, podle písma byli někteří lidé naprosto zjevně vyvoleni a předurčeni už před stvořením světa. Nikde jsem ale v písmu nenašel, že by to znamenalo, že by "jejich snaha či nezájem byl k ničemu", což popisuji v článku. A přijde mi to nesmyslné uvažování: Pokud by někdo byl předurčen ať už k čemukoliv, tak si naopak myslím, že snaha takového člověka je extra k něčemu, protože ten člověk si může být jistý, že dosáhne toho, k čemu byl předurčen. K ničemu by naopak mohla být snaha toho, kdo předurčen nebyl: Celý život se chudák bude snažit, co bude mít síly a pak se ukáže, že nebyl předurčen. Dost nepříjemná pozice.

  Nevzpomínám si také, že by někde v písmu bylo napsáno, že ten, kdo není předurčený, nebude spasen. Možná se to odvozuje z veršů typu Zj 20,15? To je ovšem místo na soudu mrtvých, kam šli lidi, kteří nebyli spaseni, úplně všichni. Ti ale byli souzeni podle svých skutků, tedy zjevně záleželo na jejich snaze a zájmu. A někteří z nich nejspíše byli zapsáni v knize života (byť se to tam explicitně nepíše, ale jinak by to místo písma bylo dost nesmyslné).

  
A důvěra v to, že Pán je věrný ve svých zaslíbeních, včetně toho, že Jeho vyvolené, které mu Otec dává, z Jeho ruky nikdo nevyrve, a naopak ty, které nezná, Jeho Otec od vinného kmene odřeže, nám může dávat docela klid a pokoj - aniž bychom potřebovali řešit, či vědět, zda ten či onen konkrétní člověk vyvolený je nebo není. 

  Ano, samozřejmě. Důvěra Bohu je velmi praktická a extrémně užitečná věc pro život, má velký vliv na život. Je určitě tím, co mi dává smysl něco v životě dělat.

  Ale stejně by mne zajímalo, jestli někdo tomu učení o předurčení prakticky věří a pokud ano, jaký má takové učení vliv na život toho člověka.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezájem je (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 10. leden 2018 @ 08:36:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku,

v podstatě jako obvykle, téměř ve všem souhlas. Jenom pár poznámek k tomu, co konkrétně píšeš nebo se ptáš:

//Nikde jsem ale v písmu nenašel, že by to znamenalo, že by "jejich snaha či nezájem byl k ničemu", což popisuji v článku. 

Tak to samozřejmě není. Osobně bych řekl, že to spasení naopak v jistém smyslu právě na té snaze nebo nezájmu člověka závislé zřejmě bude, že to bude jeden z parametrů k němuž Bůh celkem logicky může přihlížet při tom koho k čemu "vyvolil". Jistě věděl, že ho třeba Panna Maria nebo apoštol Pavel nezklamou, že se budou snažit a mít stále zájem tak, jak jim to bylo přirozené, a navíc se nechají nasměrovat a vést Duchem. Písmo však do hloubky neučí konkrétní důvody k vyvolení ze strany Boha, což si pak někteří vykládají po svém (chybně, nelogicky, demotivačně) - domnívám se, že i v tomto bude Boží záměr.

//Nevzpomínám si také, že by někde v písmu bylo napsáno, že ten, kdo není předurčený, nebude spasen

Mám za to, že toto je pouze lidský konstrukt, úvaha vzniklá patrně negací jiné zřejmě lidské úvahy: Někteří lidé jsou předurčení ke spasení. Osobně nejsem přítelem ani jednoho z pojmů předurčit či předzvědět. Myslíš, že alternativní termíny k těmto slovům se v Písmu nacházejí ve smyslu spasení? Mně sedí jenom to vyvolení.

Jinak v Bibli jsou zmínky, že kdo činí zlo, nebo nenásledující Pána, tak zavržení budou (ve smyslu běžte od mne, nikdy jsem vás neznal, apod.). Ale není to ani předurčení, ani předzvědění, a dokonce bych řekl, že ani o vyvolení. Vyvolení je pozitivní, zatímco lidé, kteří nabídku spásy odmítnout, opovrhnou jí, vysmějí se jí, dobrovolně se staví do role těch, jež Bůh zavrhuje.

wollek


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od počátku máš daný cíl a tvá snaha či nezáje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. leden 2018 @ 07:09:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Taky souhlas.

Jistě věděl, že ho třeba Panna Maria nebo apoštol Pavel nezklamou, že se budou snažit a mít stále zájem tak, jak jim to bylo přirozené, a navíc se nechají nasměrovat a vést Duchem.

  Souhlasím. Ale narazil jsem kdysi na zjevení nějakých andělů, kteří tvrdili, že Panna Maria byla třetí (4. či x-tá), že předchozí vyvolení se nepovedla ;-)


Mám za to, že toto je pouze lidský konstrukt, úvaha vzniklá patrně negací jiné zřejmě lidské úvahy: Někteří lidé jsou předurčení ke spasení.

  Ano, tak tomu také rozumím.

Myslíš, že alternativní termíny k těmto slovům se v Písmu nacházejí ve smyslu spasení? 

  To nevím, nezkoumal jsem podrobně.


]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy