Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 266 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116555190
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Sebeklam
Vloženo Středa, 07. březen 2018 @ 08:47:09 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal cizinec

V minulé diskuzi pod článkem "Od model k živému Bohu" popisujícím hezky praxi, kterou sami známe, jsem narazil na zajímavý výrok:

Vy totiž žijete ve vlastních sebeklamech "znovuzrozených" a spousta samozřejmých detailů vám z komplexnosti víry uniká. Tak se to alespoň jeví mě.

Rekapituloval jsem si pak v diskuzích kdo tak zasvěceně psal o sebeklamech a zdaleka první byl jeden diskutující: Oko. Na GS poslal téměř 100 příspěvků o sebeklamu. Nikdo další tu o sebeklamu nenapsal tolik, jako oko. Rád bych se tedy v článku podíval na některé sebeklamy, které oko popisuje a systematicky jeden sebeklam po druhým probral a zeptal se věci, které se mu jeví.

Zajímalo by mne, jestli někdo prakticky a reálně žije v některém ze sebeklamů, které oko zasvěceně a zkušeně popisuje.



1. Pokušení a myšlenky svádějící ke hříchu.

Jeden z takových výroků o sebeklamu byl v článku "Svoboda hřešit jako jedna strana mince"

Nikdo z nás není osvobozen od pokušení, od myšlenek svádějících ke hříchu. To je hrubý a nebezpečný sebeklam. 

Žijete někdo v tomto okově sebeklamu? 

Máte představu, že už jste  osvobozeni od pokušení či myšlenek svádějících ke hříchu?

Nebo jste snad dokonce osvobozeni od pokušení a svádění ke hříchu?



pokud tě smrt zastihne nepřipraveného, v hříchu ke smrti, tak z tebe udělá nepravdivého kecálka. A dneska tvrdit, že zítra takhle nezhřeším, je blbost, sebeklam. Každý z nás může takhle padnout na hubu.

Tvrdíte, že nezhřešíte podle těchto okových představ? 

Řešíte vůbec někdo smrt těla, tak jako to dělají římští katolíci a spekulujete vzhledem ke smrti "cobykdyby"?



Že křesťan zákon neporušuje, ale naplňuje ho z lásky, nikoli ze strachu, nebo kvůli vůlastnímu prospěchu. Tvrdit, že se tak ale děje pohodlně a bez vlastního přičinění, je sebeklamem. 

Zastáváte někdo tento sebeklam a tvrdíte, že se láska a či naplňování zákona z lásky děje pohodlně a bez vlastního přičinění?

Nebo snad dokonce naplňujete Zákon pohodlně a bez vlastního přičinění? Pokud ano, jak to děláte?



Jak ctí a respektuje naše rozhodnutí, i když jsou v zásadě špatná. Neznásilňuje nás, nespasí násilím, za každou cenu. Taková "jistota" je lží, sebeklamem

O sebeklamu "spasení násilím" psal oko mnohokrát. Zřejmě historické dědictví ŘKC.

Máte někdo tuto okovu představu, že Bůh někoho spasí násilím? 

Stalo se vám snad dokonce stalo, že vás Bůh spasil násilím?



Když se někdo "pouhou vírou" už prohlásí za spaseného, bývá to jen nebezpečný sebeklam

Máte někdo zkušenost s tímto okovým nebezpečným sebeklamem? 

Prohlásili jste se pouhou vírou za spaseného? Nebo jste někoho jiného prohlásili pouhou vírou za spaseného? 

Pokud ano, bylo vám (či někomu jinému) takové prohlášení k něčemu užitečné? Změnilo takové prohlášení pouhou vírou něco na vašem spasení?



Mluvit dneska, že máš už cosi jistého, co ti už zajistilo věčnost, když zítra třeba Krista zradíš, je jen velice hloupý sebeklam

Také vám připadá oběť Pána Ježíše za náš život jako "sebeklam"?



Mojí touhou vůbec není se pustit Otcovy ruky. Právě naopak, nikdy se nechci pustit Boha. Ale přesvědčit sám sebe, že se Otcovy ruky už pustit nemohu, je nebezpečným sebeklamem, protože Boží láska po nás chce odpovídat naší láskou. 

Přesvědčujete sami sebe, že se Otcovy ruky pustit nemůžete? 

Nebo spíše: Řešíte vůbec takové nesmysly?



Namlouvat si, že jsi přijal jakousi virtuální záchranu, je ti k ničemu. Pokud ji skutečně nežiješ a nečerpáš z ní milosti, je jen sebeklamem, ukolébáním vlastního svědomí.

Toto má zřejmě souvislost se svátostí křtu a namlouváním si okolo.

Namlouváte si také, že jste přijali jakousi "virtuální záchranu"? 

Pokud ano, je vám to k něčemu užitečné?



Je nebezpečným sebeklamem si myslet, že někdo z nás dokáže zcela hřích odstranit z našeho života

Máte někdo tento okův sebeklam? 

Myslíte si, že zcela dokážete odstranit hřích z vašeho života?

Nebo jste dokonce sami zcela odstranili nějaký hřích ze svého života?



Je nebezpečným sebeklamem si myslet, že už pak další hříchy neudělám

Žijete někdo tento sebeklam? 

Myslíte si, že pak už další hříchy neuděláte? 

Řešíte vůbec takové spekulace jako jestli uděláte či neuděláte další hříchy? Pokud ano, je vám takové řešení k něčemu prakticky užitečné?



K odpuštění našich hříchů však nestačí pouhé ústní, citové, volní a rozumové "přijetí" Ježíše za Pána svého života. To Ježíš opravdu nikde neslibuje. Přesvědčení o odpuštění hříchů při otevření mého srdce Ježíši je jenom vlastním sebeklamem.

Tohle už je velmi zvláštní sebeklam, přesný opak křesťanství a téma, o kterém jsem v křesťanství slyšel mluvit nespočetněkrát, protože písmo je v tomto jasné.

Žijete někdo tento sebeklam, že by odpuštění našich hříchů stačilo pouhé ústní, citové, volní a rozumové "přijetí" Ježíše za Pána svého života? 

Pokud ano, podařilo se vám pouhým ústním, citovým, volním a rozumovým "přijetím" něčeho dosáhnout? 

Změnili jste tak Boží odpuštění v Ježíši? Odpustil vám Bůh po ústním, citovém, volním a rozumovém "přijetí" nějak víc a líp, než před ním?



Má možnost si svobodně zvolit život s Bohem, má ale také možnost si ve stejné svobodě vlastních rozhodnutí zvolit hřích. Realita života není o tom, že se jednou rozhodnu pro život s Bohem a pak už  snad nemám možnost si sám svobodně zvolit hřích. To je sebeklam!


Žijete tedy naproti tomu někdo v tomto sebeklamu, že si svobodně volíte či nevolíte hřích? 
Či si snad dokonce skutečně svobodně volíte hřích, jako oko? 
Nebo si svobodně nevolíte hřích? 
Pokud si svobodně volíte či nevolíte hřích, mohli byste popsat zkušenost se "svobodnou volbou hříchu"?


13. A naposled, velmi zasvěceně a procítěně o vlastní dokonalosti.

Sebeklam o vlastní dokonalosti je strašná věc! A komická!

Velmi výstižně řečeno. 

Žijete někdo v tomto okově sebeklamu, který tak výstižně popisuje? 

Nebo jste snad dokonce dokonalí?

"Sebeklam" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 07. březen 2018 @ 09:38:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře a systematicky zpracované Cizinče.

Těm Okovým sebeklamům rozumím. V katolicismu je velmi rozšířené to, že modloslužebník věří více ve své slabosti, než v sílu Krista. Je to proto, že parodický oplatkový kristus tuto sílu Krista neposkytuje. Modloslužebníkovi tedy nezbývá nic jiného, než skutkově spoléhat sám na sebe, na očišťující náboženské rituály, které ovšem nikdy krom krátkodobého obluzujícího pocitu nic neřeší. Tímto modloslužebným humbukem je řk dotlačený k přiznání, že je to on, co za všechno může, že se musí více snažit, že musí absolvovat více očišťujících rituálů. 
U nás kristovců je víra v Krista nade vším, víra, že nás Kristus vždy pozvedne a omilostní. U řk modloslužebníků je tou největší vírou víra ve svou slabost a pád. 
Sebeklam co zde popisuje Oko, se dá definovat:

Já jsem mnohem slabší, než je Kristus silný. Moje slabost a pochybnosti jsou mnohem silnější než síla Krista a jistota spásy.

Va víře v "silnou" slabost je postavená víra v očistec, ve spásný okamžik smrti, v kdykoliv možné odloučení od Krista, 





Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 07. březen 2018 @ 13:34:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dle mého názoru je důležité obojí a obojí spolu souvisí.  Tedy víra v Ježíše a sebereflexe, uznání své slabosti a nedokonalosti....touha po obnově.


]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 07. březen 2018 @ 13:43:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Touha je začátek. 
Po obnově můžeš pouze a dlouze toužit, anebo se spolehnout na Boha a nechat se jím obnovit. 


]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 07. březen 2018 @ 13:50:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenomže s touhou po změně právě souvisí sebereflexe.
Dva muži vstoupili do chrámu, aby se modlili; jeden farizeus a druhý celník. Farizeus se postavil a takto se modlil v sobě: Bože, děkuji Ti, že nejsem jako ostatní lidé, vyděrači, nespravedliví, cizoložníci, nebo i tento celník. Postím se dvakrát do týdne, desátky dávám ze všeho, co mám. Celník však stál zdaleka a ani vzhlédnout k nebi, ale bil se v prsa a říkal: Bože, buď milostiv mně hříšnému! Říkám vám: Tento odešel do svého domu ospravedlněn, a ne onen. Neboť každý, kdo se povyšuje, bude ponížen, a kdo se ponižuje, bude povýšen.


]


Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2018 @ 16:22:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Také tomu rozumím tak, že zdroj těch sebeklamů je ŘKC a výklady jejích učení. S křesťanstvím ty sebeklamy nemají mnoho společného. 

  Přesto by mne zajímalo, jestli někdo v některém z těch popsaných sebeklamů žije, jestli má některý z těch sebeklamů reálný podklad. 


]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 07. březen 2018 @ 20:20:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaké sebeklamy máš TY (případně Myslivec), když je tak vidíte u jiných ?  Položili jste si někdy tuto otázku sami sobě?


]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2018 @ 22:42:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jaké sebeklamy máš TY (případně Myslivec), když je tak vidíte u jiných ?

  Nespletl si mne s někým? Možná s okem? Nebo s tvou představou? Já vidím sebeklamy u jiných? Kde?


Položili jste si někdy tuto otázku sami sobě?

  Ne, samozřejmě. Protože neuvažujeme jako vy a nevidíme sebeklamy u jiných, vaše otázka by tedy byla nesmyslná. 



  Když jsem rekapituloval sebeklamy, procházel jsem i ta místa, kde jsem psal o sebeklamu já.


Ten, kdo tedy nedoufá v Krista, ale očekává vlastní smrt žije v hrozném sebeklamu.

  To jsem psal o sobě. Jeden z mých sebeklamů, kdy jsem v životě nedoufal v Krista a očekával smrt. Bláznivě jsem se domníval, že mne Smrt nějak promění, vyřeší moje těžkosti. Vážný sebeklam.



Někteří lidé, kteří půjdou na soud mrtvých se domnívají, že to bude nějaký půl soud a bude se tam soudit jen kousek jejich života. Dosy hloupý sebeklam.

  To jsem psal o sobě. Byl to taky jeden z mých dost hloupých sebeklamů, že až se po smrti půjde na soud, že se tam bude soudit jen kus života od poslední zpovědi do konce života. No, člověk byl zamlada naivní, věřil kdejakému nesmyslu.



Píšeš že máte jistotu v sobě, ve své vytrvalosti na jeho cestě, píšete to často, podobně, jako jsem se na to díval já tehdy. Tenhle pohled už nesdílím, myslím vážně, že je to sebeklam. 

  Bývaly doby, kdy jsem se spoléhal na sebe a svou vytrvalost. Poněkud bláhový sebeklam, ze kterého mi také poměrně dost pomohla realita života.



Církev zde bude muset postupně opustit dosavadní akční rádius, který je sebeklamem a zároveň podváděním lidí.

  To byla citace z tohoto článku, kde dotyčný člověk velmi precizně, pravdivě a s hlubokou znalostí popisuje sebeklamy, ve kterých jsme žili a dává je do jasného kontrastu s křesťanstvím. 


  Tady v tom příspěvku jsem vyjádřil svoje postoje:

Na rozdíl od vás jsem ale spíše zastáncem toho, aby člověk rozsuzoval sám sebe a svoji víru, svou životní zkušenost a nehodnotil víru někoho, komu nerozumí a ani nechce rozumět. Reálně a výstižně ohodnotil omyly, sebeklamy a podvádění lidí ve své víře například pan Ratzinger ve svém článku.

  To je i můj postoj dnes, nezměnil se. Snad není sebeklamem. Proto se také vyhýbám hodnocení víry druhých a pokud nějakou víru hodnotím, tak svou vlastní. Opatrně a jen výjimečně jsem se vyjadřoval jen k víře a praxi ČCE (tu znám velmi blízko). Jinak nevím že bych tu hodnotil cizí víru či řešil kdo kde žije v jakém sebeklamu. Spíše se lidí ptám, tak jako v článku.

  Hodně jsem oku odpovídal na sebeklamy, o kterých psal on, a vysvětloval mu velmi podrobně, že nežijeme to, co on zažívá ve svém společenství a co zde popisuje.


  Pak jsem psal o pár dalších sebeklamech, například zde:

Vy nazýváte pohany "pokřtěné" jako miminka "křestany". Budiž, je to vaše volba zda chcete v tom virtuálním sebeklamu žít. 

  Opět jeden z mých sebeklamů, který jsem opustil. Byl jsme jako pohan "pokřtěn"  (byla mi udělala svátost křtu) a křesťana to ze mne neudělalo, byť jsem žil v sebeklamu, že jsem křesťanem a nazýval jsem se křesťanem. Ten sebeklam jsem pomalu opouštěl, když jsem svou situaci konfrontoval s křesťanským učeným a pak samozřejmě ve chvíli, kdy jsem se křesťanem stal.

  Nebo:

Z Něho také vychází pomoc dalším lidem: Změna života například i pro beznadějné sobce utápějící se ve vlastním sebeklamu a sebelítosti někde bez domova.

  Opět sebeklam, kdy jsme vlastní pocity vydávali za nějakou hodnotu a dokonce doufal, že pocit něco může změnit. Opět pomohla ze sebeklamu konfrontace se stavem jiných lidí v podobné situaci. O tomto svém sebeklamu a východisku z něj jsem napsal celý článek.

  A to už snad byly všechny sebeklamy, o kterých jsem tu psal.



  Z těch sebeklamů jmenovaných v článku jsem měl ten sebeklam, že si hřích volím svobodně. To byl poměrně devastující, demotivující sebeklam, zdroj velmi silného sebeodsouzení, sebelikvidace a sebelítosti, zkrátka sobectví a soběstřednosti. Z toho sebeklamu mne částečně dostala konfrontace s realitou hříchu a pak samozřejmě s křesťanským učením.

  Také jsem žil v souvisejícím sebeklamu, že dokážu odstranit hřích ze svého života a také jsem se o to snažil skrze pocity, zpytování svědomí, zpovědi, "pokání" a podobné akce. Po několika letech marného snažení mne ale tento sebeklam opouštěl a tento sebeklam byl jeden z důvodů, kdy jsem místo sebeklamů začal hledat Boha.

  Namlouval jsem si, že jsem přijal jakousi "virtuální záchranu". Té virtuální záchraně jsme říkali svátosti. Tento sebeklam mne opustil až když jsem potkal reálnou Spásu.

  Nemyslel jsem si nikdy, že Bůh lidi spasí násilím, ani si nemyslím, že je člověk spasen pouhou vírou a určitě jsem nebyl spasen pouhou vírou. Na škapulíře a cosi jiného, co by nám zajistilo věčnost, jsem nikdy nevěřil. Zda se pustím či nepustím Boha neřeším (přijde mi to jako nesmyslná neužitečná spekulace).

  Také jsem si jeden čas chvilkami myslel že mi nějak pomůže "přijetí" Ježíše. Z toho mne vyvedlo to, že jsem ústně, volné a rozumově "přijal" Ježíše za Pána svého života několikrát, ale odpuštění a spasení nikde. "přijal" jsem takto Ježíše asi pětkrát a účinek to mělo tehdy nulakrát. Takže tento sebeklam mi nevydržel dlouho.

  Od pokušení ke hříchu jsem byl zcela vysvobozen v době, kdy jsem se stal křesťanem. To bylo ale velmi krátké období, řádově dva až tři měsíce. Pak už jsem podobnou zkušenost nezažil.

  Stačí takto?

  Pak jsem si procházel diskuze a ještě tu psal trochu o sebeklamu Greg 8 příspěvků a Nepřihlášený 6 příspěvků, pak asi 20 lidí 1-4 příspěvky k sebeklamu, ale to byly vesměs odpovědi na několik desítek sebeklamů popisovaných okem. Navíc jsem měl na článek 40 minut ve vlaku, tak jsem toho nestačil více zpracovat, jinak by byl delší :-)

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: quido v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 11:51:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...si nemyslím, že je člověk spasen pouhou vírou a určitě jsem nebyl spasen pouhou vírou. 
Jak jsi byl spasen?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 09. březen 2018 @ 07:52:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj quido.

  Spasen jsem byl obětí Pána Ježíše Krista na kříži a jeho mocí. Když žil Ježíš na zemi, byl odsouzen, popraven a vzkříšen z mrtvých, tak to nedělal sám za sebe, ale dělal to pro nás. Vzal na sebe naše hříchy a provinění, naše nemoci a bolesti, náš soud a smrt a vynesl je na kříž. Vyměnil svůj život za náš ve věčné smlouvě, smlouvě v krvi. Byl odsouzen a zemřel, abychom my nemuseli. Jeho dílo, je tedy ta záchrana, Ježíš je ta záchrana.

  Téhle zprávě o Pánu Ježíši, když přijde v moci, říkáme "evangelium". S mocí evangelia jsem se setkal asi ve dvaceti letech a jak jsem jí přijal popisuji v jenom článku "Jak Cizinec k Ježíši přišel". Prakticky se spasení do mého života dostalo první noc poté, co jsem vstoupil do té věčné Boží smlouvy, přijal jí, stal se její součástí. Jak se to stalo, to nevím, jelikož jsem při tom spal, takže to nemůžu popsat. Mohu popsat až důsledky toho spasení, protože ty si pamatuji dobře.

  Toník

  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: quido v Pátek, 09. březen 2018 @ 12:06:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se to stalo, to nevím, jelikož jsem při tom spal, takže to nemůžu popsat. Mohu popsat až důsledky toho spasení, protože ty si pamatuji dobře.
Pěkný svědectví, díky. Já se ptal proto, že to na první pohled vypadá, že se vymezuješ proti jednomu z 5 pilířů reformace (sola fide), ale protože už jsem četl nějakou tu tvojí diskuzi s okem, tak je mi jasné, že nejsi římský katolík. Přemýšlel jsem tedy o mechanismu (teologii), jak bys mohl obejít první a základní Boží dar (pouhou víru), nekašlal na Písmo a přitom otevřel další Boží dary. Podle mého to možné není. Zřejmě jde ale jen o zmatení pojmů, tak prosím o dovysvětlení, dík.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 10. březen 2018 @ 09:44:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Neznám moc reformaci, jen povrchně. "Sola fide" je popsána na wikipedii, odpovídá obsah tomu pojmu? 

  Pokud ano, tak proti tomu jsem se nevymezoval.
 
  Vymezoval jsem se proti myšlenkám že "pouhou vírou je člověk spasen", což jsou zřejmě nějaké římskokatolické představy o lidech, kteří byli spaseni. Je to představa, která vzniká ve skutkařském náboženství, kde si lidé uvažují ve stylu "co si člověk neudělá, to sám nemá", takže si někdy představují, že křesťané spasují sami sebe svou vlastní vírou, což je omyl.


  Pokud jde o "sola fide" na wikipedii, tak napříkal věta "Jednáním Ducha svatého při křtu hříšník dostává dar spásy, který tvoří základ veškerého křesťanského života." je hodně mimo křesťanského učení o odpovídá spíše formalizačním náboženským aktivitám. Ale to už nepovažuji za související se "Sola fide", je to nějaké politické prohlášení náboženských organizací, které se "Sola fide" nesouvisí a někdo ho k tomu pojmu přidal, jestli tomu dobře rozumím.


  Pak bych se vymezil proti větám "pouhou vírou dostáváme dar spasení" či "pouhou vírou se děje spasení" a podobným. Dar spasení jsme dostali v Ježíši, ještě když jsme byli mrtví ve svých hříších a nikdo nevěřil, žádná víra nebyla potřeba k tomu, abychom dostali dar spasení - kromě víry Ježíše, všichni odpadli. 

  Ke spáse píše Pavel Římanům: "Srdcem se věří k spravedlnosti a ústy se vyznává ke spasení." To je slovo, které je pravdivé a zažil jsem ho, když jsem se o spasení lidí zajímal a ptal se dalších, zažili totéž. Nenarazil jsem na člověka, kterému by ke spasení stačila "pouhá víra". I já jsem potřeboval k víře přidat uzavření té smlouvy s Bohem, přičemž mezi "vírou se věří ke spravedlnosti" a "ústy vyznání se děje/vyznává ke spasení" bylo v případě mého života ještě několik dlouhých měsíců času. Tedy to "ústy vyznání" tam považuji za důležité (přičemž si nemyslím, že je to nějaký formalismus)

  Je to nějak srozumitelné?

  Toník

  

  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: timg v Sobota, 10. březen 2018 @ 16:27:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku, 

myslím že jsi přesně trefil na to jádro dlouhotrvajícího neporozumění si s okem. Který zde, ne jen Tobě tvrdí, že žiješ v sebeklamu. Ještě jsem od něj  neslyšel " vyznat své spasení". I když jsem se jej mnohokrát ptal, a chtěl se ujistit, zda je dnes spasen, zda tedy došel cíle víry, a to spasení své duše.  Boží milost s námi i všemi.  v. 

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Sobota, 10. březen 2018 @ 17:12:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
/// Ještě jsem od něj  neslyšel " vyznat své spasení".///

a co vyznáš-li ústy a srdcem věříš : Ježíš je Pán ?

je to pro Timga "dostačující" ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: timg v Sobota, 10. březen 2018 @ 17:49:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----  a co vyznáš-li ústy a srdcem věříš : Ježíš je Pán ?

je to pro Timga "dostačující" ? -----

Ahoj Zeryku ,fakt nemám zájem nikomu křivdit, ale končí to slovy : budeš spasen. Tak jsem se tedy oka v pravdě ptal , zda je spasen.  Je to přece nezasloužený dar z milosti. Nebo ne?

   


         . 
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Sobota, 10. březen 2018 @ 19:35:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Timgu,
proč se ptát druhých ?

a je to dar, tedy dar života, nejen dar "budoucnosti". a za oka může psát jen oko :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: timg v Sobota, 10. březen 2018 @ 20:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Zeryku, 

vím že:  "...sami sebe se ptejte, zda ...sami sebe zkoumejte..." Jsme-li rodina, nejde mi tou otázkou o to, aby se nějak ukázal že "já obstál", ale o to , aby oko činil to, co je v Kristu správné. A tak když se ho někdo na spásu dnes zeptá, nechť spásu a život věčný dnes vyzná .. A to, i kdybych já neobstál.. Toť  vše.    Jak píše ap. Pavel.  Vždyť nic nezmůžeme proti pravdě, nýbrž jen ve jménu pravdy. 
  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Sobota, 10. březen 2018 @ 20:49:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 11. březen 2018 @ 09:16:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:) Jsem vděčný a rád za tu shodu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 09. březen 2018 @ 20:29:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom quido,
jak zapadá ono kdo vytrvá do konce ( čího nebo čeho ?) bude spasen pro Tebe ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: quido v Pátek, 09. březen 2018 @ 21:12:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-D No, já bych to viděl jako nedílnou součást "klíčového dárku" od svrchovanýho Boha. Pokud by to bylo jenom trochu na mně, tak to do svého konce tutově mockrát poondím. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Sobota, 10. březen 2018 @ 17:14:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
napiš mi na virdesider@yahoo.com

díky quido


]


Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 07. březen 2018 @ 10:04:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Toníku, jakkoli rozumím tvé snaze pomoci oku, popř. dalším katolíkům k poznání toho, v čem a co žijí, aby se mohli obrátit od model k živému Bohu a poznat Krista jako svůj život, kterým mají všichni věřící v Krista žít, mám za to, že tento způsob, tj. analýza katolických sebeklamů nepovede ke kýženému cíli, tzn. nepřiměje je ke skutečnému pokání, tj. ke změně smýšlení a jednání. 

K pravému skutečnému hlubokému pokání, které je k životu, je totiž potřeba Boží světlo, aby se v něm člověk viděl tak, jak ho vidí Bůh a pak také milost, kterou však Bůh dává toliko pokorným, jimiž většinou katolíci jako ti, kdo si libují ve své výlučnosti živené jejich vůdci, nejsou. Zkrátka něco takového musí iniciovat a provádět Bůh sám, ať už přímo nebo nepřímo. Tož tak.



Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 07. březen 2018 @ 15:18:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//K pravému skutečnému hlubokému pokání, které je k životu, je totiž potřeba Boží světlo

Máš do jisté míry pravdu. Ale co když je to tak, že někdo žije v takové tmě, že ta tma to světlo zastiňuje natolik, že jej prakticky nevidí?

Pro někoho tak může být prvním krůčkem k poznání Pána zjištění, že to, v čem žije nyní, je založené na falešnosti, umělosti, nepravdě, možná i na vědomé lži - že tam něco prostě 'nesedí' a je třeba pořádně zkoumat základy, na nichž jejich přesvědčení stojí. Takže spíše v tomto bych viděl smysl, ve zboření předchozí písčité stavby, kterou si katolíci a další sektáři zuby nechty drží. 'Správná pochybnost' pak může být tím spouštěcím momentem.


]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 07. březen 2018 @ 15:37:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ž 36:10 Neboť u Tebe je pramen života; díky Tvému Světlu vidíme světlo.

J 1:4-5 V Něm byl život a ten život byl světlo lidí. A to světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila.


]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 07. březen 2018 @ 22:06:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, rozumím Ti. Vycházím však ze své zkušenosti. 

Pokud bys byl přesvědčený, že jablko padá zhora dolů na zem, že sníh se v horku rozpustí na vodu, asi by Ti kdokoliv i sebesilnější světlo mohlo ukazovat cokoliv, pokud bys neměl jinou zkušenost, aby by Tě nic nepřesvědčilo. Nebo myslíš, že ano? Pokud, pak tomu nerozumím, jak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 07. březen 2018 @ 23:13:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý wolleku, Život, Světlo, Láska, Milost, Pravda - to všechno jsou (spolu s dalšími) Boží atributy a jednotlivě i společně jsou v Písmu použity jako definice, vyjádření, projev Boha v Kristu, který tím vším byl a je jako Bohočlověk, jenž dal lidem ze světa, které Mu dal Bůh, poznat Boha Otce, který byl v Něm a Pán Ježíš v Otci, který všechny ty lidi k Pánu Ježíši přitáhl a svěřil Mu je.

Kdo takto osvícen uvidí Boha v Kristu, bez ohledu na to, jaké měl předtím zkušenosti, pozná Pravdu a ta jej vysvobodí (kromě jiného) od každého klamu a pokud v tom světle/pravdě bude chodit a tím životem, který v Kristu přijme, bude žít, změní se jeho zkušenosti tak, aby odpovídaly skutečnosti/pravdě, která je v Kristu Ježíši. A nikdo nikdy jej už nemůže přesvědčit o jiné "pravdě", protože jiná pravda není.

Ano, věřící může sejít z cesty, může klopýtnout, dokonce i padnout, ale Pán, Jemuž patří, má moc jej pozvednout; ztratí-li se, nalezne ho a přivede nebo přinese zpět. To se však týká jen těch, kdo patří Pánu. Ti, kdo Pánu nepatří a za něž tudíž Pán Ježíš nemá před Otcem nebo vůči Otci odpovědnost, takové nechá nebo dokonce vydá Bůh jim samým napospas, ba dokonce, aby uvěřili lži, poněvadž nepřijali lásku k pravdě.
Tož tak.


]


Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2018 @ 16:25:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Willy, to samozřejmě vím, vždyť jsem ty ŘKC klikaté cestičky sám žil a vím, jak Bůh jednal. Nekladu si svým článkem ambice, které myslíš. 

  V tuto chvíli by mne zajímalo, zda ty sebeklamy mají reálný podklad někde mimo ŘKC a někdo ty sebeklamy někde žije, nebo zda vychází pouze z učení ŘKC a jeho výkladů.

  


]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 07. březen 2018 @ 18:09:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím, otázka je, nakolik to zajímá samotné katolíky a nakolik jsou ochotni opustit to, co není z Boha a všechno to, co má Bůh v ohavnosti, co se Mu nelíbí, co nechce a co má proti nim, aby se mohli obrátit a vrátit k Němu.


]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2018 @ 20:40:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To opravdu nevím, Stando. Nemám představu. Nemohu mluvit za druhé.

  Mohu sám za sebe: Když jsem byl v ŘKC, nechtěl jsem opustit věci, které nebyly z Boha. Až když jsem uvěřil evangeliu a přijal ho a později se stal křesťanem, Bůh mne postupně vyváděl z těch věcí, které nebyly od Boha, i z toho, co má Bůh v ohavnosti.

  Jak to mají druzí, to se musíš zeptat jich.


]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 10. březen 2018 @ 12:45:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ještě, Willy, k tomu, co tu píšu.

  Apoštol Pavel psal velmi výstižněBuďte stále připraveni k obhajobě před každým, kdo by od vás žádal, abyste vydali počet z naděje, kterou máte, avšak s tichostí a s bázní, majíce dobré svědomí, aby ti, kteří hanobí váš dobrý způsob života v Kristu, byli zahanbeni v tom, v čem vás pomlouvají jako zločince.

  Tak tomu rozumím: Sem chodí na křesťanský server různé existence, lháři, pomlouvači, sprosťáci, hrubijáni, náboženští fanatici, úchylové, komunisté, ateisté a kdekdo další, pomlouvají, útočí na křesťany a křesťanství, hanobí a posmívají se našemu způsobu života. 

  Jsem kdykoliv připraven obhájit křesťanský způsob života bez ohledu na postoje bezbožníků a také to dělám a zároveň jsem připraven vydat počet z naděje, svědectví života, ke kterému křesťanství vede i to, co Bůh v mém životě udělal. Na to svědectví je ale potřeba aby někdo žádal a zároveň určitá tichost a pokora na obou stranách, jinak nemá moc takové svědectví smysl. Proto tu téměř ne-"evangelizuji", protože tady je takový prostor pro vydání svědectví jen velmi malý. 

  Zato je tu poměrně velký prostor na to ptát se druhých lidí a někteří odpovídají a otevřeně. A jeto cenný zdroj informací.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 10. březen 2018 @ 17:44:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je pravda, že připravenost k obhajobě naděje, kterou máme, je na místě, ale vydávat z ní počet máme jen tomu, kdo požádá, a to ještě, řekl bych, s opravdovým zájmem a ne proto, aby se posmíval. Na druhou kázat Boží Slovo můžeme vhod i nevhod a být svědky Pána Ježíše bychom měli vlastně taky pořád, tím spíš, že jsme na křesťanském portále. A pokud sem "zabloudí" nevěřící, může mu to být ku prospěchu a taky nemusí.

Prospěšnost informací o tom, co a jak žijí lidé, je diskutabilní jak pro tazatele, tak pro tázané, pokud nenásleduje správná moudrá reakce a debata nepřinese kýžené ovoce, Kéž nám dá Pán moudrost a ta správná slova, která mají zaznít, ať už v otázkách nebo odpovědích. Nicméně nikdy vlastně nevíme, co a jak z toho, zde napíšeme, jestli tedy vůbec, si Pán použije.

Pán měl vždy slova života a tak kéž i naše slova dávají lidem život, tj. Krista a nechme na Pánu a na nich, co se stane.


]


Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 07. březen 2018 @ 15:48:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad by bylo vhodnější vysvětlit Vašemu oponentovi, v čem se podle Vás mýlí, a jak na to pohlížíte Vy. Vyjasnit si pojmy a ne dojmy.



Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2018 @ 16:35:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Určitě. To jsem samozřejmě ke všem těm tématům udělal a podrobně vysvětlil to, co žijeme a jaký je můj pohled na věc. Diskutovali jsme v historii většinu těch témat. Často jsem diskutoval i konkrétně k dané citaci. 

  V článku je uvedena u každého bodu reference na zdroj, pokud vás některý bod zaujme, stačí kliknout a dostanete se do zdrojové diskuze. U některých bodů jsem uváděl i odkaz do křesťanského učení k danému tématu (například u 11. a 12.), v takovém případě uvádím referenci na křesťanské učení proto, že s ním souhlasím.

  Pokud by vás (či někoho) zajímaly mé postoje k jednotlivým bodům, jsem schopen stručně shrnout.

  Nemyslím si, že by se v těchto věcech oko mýlil, považuji dané věty také za klamy/sebeklamy. Zajímá mne zdroj těch sebeklamů - zda je někde vně autora, nebo je zdrojem těch sebeklamů jen autor sám a prostředí, ve kterém žije, bez vnějších podnětů.


]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 07. březen 2018 @ 19:57:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Nemyslím si, že by se v těchto věcech oko mýlil, považuji dané věty také za klamy/sebeklamy.<< V tom jsem Vám tedy rozuměl správně. >>Zajímá mne zdroj těch sebeklamů - zda je někde vně autora, nebo je zdrojem těch sebeklamů jen autor sám a prostředí, ve kterém žije, bez vnějších podnětů.<< Může být, že jde o problém života uzavřené skupiny lidí vyhraňujících se proti svému vnějšímu okolí, o kterém si vytváří své představy a čím více tomu oponuje, tím více se vzdaluje realitě svého okolí. A tady v tom právě může být zakopán pes. Lpění na vlastních pojmech, jejich významech a výkladech, prostě vlastní slovník ochuzený o víceznačnost slov a vyjádření. Jakékoliv jiné pojetí, jiná úroveň výkladu je prostě nepřijatelná. Nalézt společnou řeč pak bývá problém, protože může vyvolávat vzdor, pociťovaný útok na vlastní do sebe zakódované hodnoty a nepřekročitelné meze. Jako příklad uvedu toto Vaše vyjádření, které jsem nalezl ve Vašich komentářích: >>Mě už smrt zastihla ve hříchu ke smrti. Proto jsem taky byl mrtvý ve svých hříších.<<  Právě takový výrok lze vyložit více způsoby podle porozumění. Být mrtvý ve hříchu je vlastně naprostý paradox. Mrtvý totiž už nečiní nic. Tedy ani nehřeší. Nemůže tedy žít v hříchu a Vy jste jistě neměl na mysli, že jste byl skutečně mrtvý. Mrtvoly ve svých hrobech nežijí a nežijí ani ve svém hříchu nebo svým hříchem. Živý člověk však může žít ve svém hříchu, třeba ve svých zlodějnách. To může být jejich život nebo být jejich životem. Obrazně lze také i opačně říci, že kdo je mrtev ve svém hříchu, nevnímá svůj způsob života za špatný, kdežto ten, koho svědomí pálí, jej vnímá za špatný a tedy je živ ve svém hříchu, protože mrtvý nic nevnímá, kdežto živý ano i svůj hřích. A mohl bych pokračovat. Rozumíte-li mi tedy, pak je vhodné pro porozumění druhému, ale i pro vlastní rozvoj mysli, opustit své důrazy a pokusit se na danou věc podívat poněkud z jiné perspektivy, než ve které se zrovna nacházíme.


]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2018 @ 21:12:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Může být, že jde o problém života uzavřené skupiny lidí vyhraňujících se proti svému vnějšímu okolí, o kterém si vytváří své představy a čím více tomu oponuje, tím více se vzdaluje realitě svého okolí.

  Ano, tak tomu rozumím také. Daná uzavřená skupina nemá příliš informací o tom, co žijí jiní lidé, tak si utváří představy podle svého uzavřeného okruhu. Často to bývá tak, že uzavřené skupiny mají i určitý "ban" na získávání informací odjinud nebo dokonce zakázaný společenský styk s někým mimo okruh té skupiny.


A tady v tom právě může být zakopán pes. Lpění na vlastních pojmech, jejich významech a výkladech, prostě vlastní slovník ochuzený o víceznačnost slov a vyjádření. Jakékoliv jiné pojetí, jiná úroveň výkladu je prostě nepřijatelná. Nalézt společnou řeč pak bývá problém, protože může vyvolávat vzdor, pociťovaný útok na vlastní do sebe zakódované hodnoty a nepřekročitelné meze. 

  Ano, rozumím. Někdy diskuze tímto směrem vede, čímž přestává být diskuzí.


Jako příklad uvedu toto Vaše vyjádření, které jsem nalezl ve Vašich komentářích: >>Mě už smrt zastihla ve hříchu ke smrti. Proto jsem taky byl mrtvý ve svých hříších.<<  Právě takový výrok lze vyložit více způsoby podle porozumění.

  Asi není přesná citace? Hledal jsem, kde jsem toto použil. Ale i tak nevadí: Pokud jsem toto psal, psal jsem to nejspíše v kontextu Pavlových slov z Ef 2 kapitoly a v souvislosti s tím, co jsem žil, tedy že jsem byl smrtelně nemocný a smrt už byla hodně blízko. V té době jsem žil bez Boha, v temnotě, beznaději. Smrt mne tedy zastihla v tom stavu, o kterém poměrně výstižně píše sv. Pavel na více místech, byť nedokonala své dílo, díky Bohu.

  Pokud někdo stojí o to porozumět, pochopit o čem se píše, myslím že není těžké tu situaci vysvětlit a porozumět si.

  Druhá možnost je, že člověk porozumět nechce a pak si místo otázek k tématu vykládá text podle sebe, každý pak jinak.


Obrazně lze také i opačně říci, že kdo je mrtev ve svém hříchu, nevnímá svůj způsob života za špatný, kdežto ten, koho svědomí pálí, jej vnímá za špatný a tedy je živ ve svém hříchu, protože mrtvý nic nevnímá, kdežto živý ano i svůj hřích.

  Rozumím. Nevím, zda je to až tak úplně absolutně, ale asi ano. Ani já jsem nevnímal svůj způsob "života" jako špatný, až teprve v konfrontaci s křesťanským učením jsem si uvědomoval, že není úplně v pořádku to, co žiji. Ale v náboženství je poměrně hodně silných "strachových záklopek", které člověka vrátí zpět a podobné pochybnosti nedovolí, což se stalo i mne. Těžko může sama mrtvola sebe procitnout ze hříchu.


 Rozumíte-li mi tedy, pak je vhodné pro porozumění druhému, ale i pro vlastní rozvoj mysli, opustit své důrazy a pokusit se na danou věc podívat poněkud z jiné perspektivy, než ve které se zrovna nacházíme.

  Ano, určitě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 07. březen 2018 @ 22:18:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Asi není přesná citace?<< Viz. zde: http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=1&sid=10622#129652 >>Rozumím. Nevím, zda je to až tak úplně absolutně, ale asi ano.<< Tady jde právě o to porozumění si. Asi narážíte na konec mé věty, který je zdůvodněním: protože mrtvý nic nevnímá, kdežto živý ano i svůj hřích. Být mrtvý jako zemřelý, tedy doslovné vyjádření, anebo být mrtvý za života, tedy obrazné vyjádření. Vy jste doslovně mrtvý nebyl, i když jste umíral. To nakonec žijeme všichni, spějeme ke smrti, umíráme tzv. za pochodu života. Pokud používáme obrazná vyjádření toho, co žijeme, pak používáme obrazy z reálného života. Například kdo hřeší, jako by nežil. Kdo žije spravedlivě, žije pravý život. Lepší vyjádření proto je živoucí místo živý. Adam stvořený ze země se stal živoucím, osvíceným, oduchovnělým - abych použil rozdílný výraz pro veškeré živé duše, tedy i zvířata. Prostě, probuď se, kdo spíš a zazáří tobě Kristus. Ze spánku nebo oblouznění smrtí k pravému životu. >>Těžko může sama mrtvola sebe procitnout ze hříchu.<<Samozřejmě. Ke zmrtvýchvstání potřebuje impulz, roznětku, jiskru, co zapálí knot života. Ze spánku se však člověk probouzí buď tím, že ho něco náhle probudí nebo po únavě, která ho přivedla ke spánku, nabude energie a probudí se jaksi samovolně. Každopádně spící není totéž co mrtvý. Mrtvola tedy neprocitá ze spánku. Zase je třeba mít na vědomí, že jde o obrazné vyjádření. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2018 @ 22:49:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Být mrtvý jako zemřelý, tedy doslovné vyjádření, anebo být mrtvý za života, tedy obrazné vyjádření.

  Nebo být mrtvý tělesně a být mrtvý duchovně. 

  Oboje neobrazně, reálně.


Vy jste doslovně mrtvý nebyl, i když jste umíral.

  Ano, samozřejmě. Byl jsem živý. Mne jen "zastihla smrt", i když nedokonala svoje dílo.


To nakonec žijeme všichni, spějeme ke smrti, umíráme tzv. za pochodu života.

  To ano. 

  Ale přeci jen je smrt tak nějak obvykle "daleko", "někdy", "až jednou". To je ale docela něco hodně jiného, než když člověka zastihne smrt, která je blízko: Ať už hodiny, dny nebo týdny.


Mrtvola tedy neprocitá ze spánku. Zase je třeba mít na vědomí, že jde o obrazné vyjádření. 

  No, nevím. Pro mne "duchovní smrt" moc obrazná není. Chápu jí poměrně hodně reálně.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 07. březen 2018 @ 23:11:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

>>No, nevím. Pro mne "duchovní smrt" moc obrazná není. Chápu jí poměrně hodně reálně.<< Nepsal jsem, že byste ji vnímal obrazně, ale psal jsem o obrazném vyjadřování. Proč byste jinak vložil pojem duchovní smrt do uvozovek? Prostě přirovnáváte a slovem duchovní vyjadřujete, že nejde o smrt toho, co vidíte, ale toho, co uvnitř sebe vnímáte. Chřadne-li duše, umírá i tělo. Rozveseluje-li se lidský duch, člověk nabývá síly, chuti do života, je plný energie. A to v každém věku. 


]


Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 07. březen 2018 @ 20:07:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec


Rekapituloval jsem si pak v diskuzích kdo tak zasvěceně psal o sebeklamech a zdaleka první byl jeden diskutující: Oko. Na GS poslal téměř 100 příspěvků o sebeklamu. Nikdo další tu o sebeklamu nenapsal tolik, jako oko. Rád bych se tedy v článku podíval na některé sebeklamy, které oko popisuje a systematicky jeden sebeklam po druhým probral a zeptal se věci, které se mu jeví.


martino


Kluci, vy jste naivní jak Kalouskův klub. Oni také každý den zkouší střílet do zdi a tváří se, že mají střely, které tu zeď prostřelí. Stejně tak se zde chová Myslivec, který straší jako Kalouskův klub článkem Pozor katolík, což je výpovědí o frustraci jedince. Další den, také dezertér z Církve jako Myslivec, pan Cizinec si vezme na mušku katolíka oko. Oba jsou ale nejen neúspěšní, ale i viditelně rozhozeni. I když se Cizinec snaží ostatní přesvědčit o své pravdě obsáhlým textem, jsou to vlastně jen vymáchané špinavé ponožky. Tedy blábol, co nemá ani hlavu ani patu. Zoufalá křeč a výkřik bez hluboké znalosti témat, kdy odpadlík od Krista něco kritizuje z neznalosti a nevědomosti a proto svoji kritiku  nepodepře a neodváží se  doložit odborně zdatným a fundovaným rozborem. Takže místo diskuse, jsme svědky o snahu dehonestovat diskusní konkurenci, z ŘKC, včera mě a dnes např. oko. Je to směšné, nedůstojně trapné, snažit se "odstřelit" katolíky. Je to marnost, protože odpadlíci, ateisté, satanisté, místní sektáři a další nevědí, že jít proti Bohu, znamená následovat Egypťany a utopit se v moři. Musím se omluvit nicku wollek, že jsem ho pro jeho náruživou přilnavost k nicku Myslivec, označil mylně za Mata. Toto "vyznamenání" patří dalšímu odborníkovi na ŘKC a známému popletovi nicku Cizinec. Dnes tu Pata a Mata máme zmatené, popletené a traumatizované zoufalce skrytými za nicky Myslivec - Cizinec. Tak kluci když chcete střílet tak musíte mít nabito, což u vás je známo, že je spíše nablito.



Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2018 @ 21:41:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Rozumím, tuto klasickou taktiku římskokatolíků na rozbití diskuze známe dobře. Zcela pominete téma článku i diskuze a pustíte se do hodnocení diskutujících. 

  A já teď dělám chybu, že tu krmím trolla, jelikož nejsem bezchibný a dokonalý ;-)




]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 18:49:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chytré IT Cizinče s vysokým IQ! 

Taky nejsem bezchibný. Přyznávám. :-))))

Pochopí to Martino se svým nižššším íkvé?

Martino, a pokud nepochopíš, tak jaké budou v řkc  prémie?

Nižšší....nižššíííí...nižšššííííí. Mysli politicky Martino..politicky!

:-))))))


]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 19:08:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec


Rozumím, tuto klasickou taktiku římskokatolíků na rozbití diskuze známe dobře.


martino


Toník opět blábolí. Jak mohou jeden, dva, tři katolíci rozbít diskusi, kterou ovládají dezertéři od Krista, aktivně pomáhají různí fanatici, náboženští blouznivci, sektáři atd. Toníku, pokud to přiznáváte, pak to veřejným přiznáním, že jste mimo Církev a daleko od Boha. Znám Evangelíky, kterým nesaháte s Patem ani po kotníky. Kde je chyba? Samozřejmě ve vás. Smutná vizitka a bolestivé přiznání Toníka, že jako odpadlíci prostě zkrachovali a oni své odpadlictví nikdy nedokázali obhájit. A proč? Protože, ten, kdo se pustí do boje proti Kristu si zláme vaz...



]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 10. březen 2018 @ 14:02:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Toník opět blábolí. Jak mohou jeden, dva, tři katolíci rozbít diskusi, kterou ovládají dezertéři od Krista, aktivně pomáhají různí fanatici, náboženští blouznivci, sektáři atd. 

  To nevím, martino. Na římskokatolické portály nechodím, nemám tedy zkušenost jak to vypadá, když lidé z vašeho prostředí ovládají diskuzi. 

  Ale musí to být z psychologického pohledu poměrně zajímavé.


 Toníku, pokud to přiznáváte, pak to veřejným přiznáním, že jste mimo Církev a daleko od Boha. 

  Vaše výmysly a vaše praxe je jen vaše. Nemám, co bych na vaší praxi přiznával.


Kde je chyba? Samozřejmě ve vás. 

  Pokud je někde v nás chyba, nebylo by od věci, kdybyste tu chybu popsal, jste-li toho schopen.


Smutná vizitka a bolestivé přiznání Toníka, že jako odpadlíci prostě zkrachovali a oni své odpadlictví nikdy nedokázali obhájit. A proč? 

  To je poměrně jednoduché: Ani by mne nenapadlo obhajovat vaše výmysly, lži a pomluvy, vaše trollení. I do budoucna počítejte, že tu římskokatolické trollení obhajovat nebudu. Ale občas vás nakrmím, abyste nám neumřel hlady.


 Protože, ten, kdo se pustí do boje proti Kristu si zláme vaz...

  To vám věřím.

  A je dobře, že se tu alespoň občas občas svěříte s tím, co žijete. 


]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 10. březen 2018 @ 14:02:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Toník opět blábolí. Jak mohou jeden, dva, tři katolíci rozbít diskusi, kterou ovládají dezertéři od Krista, aktivně pomáhají různí fanatici, náboženští blouznivci, sektáři atd. 

  To nevím, martino. Na římskokatolické portály nechodím, nemám tedy zkušenost jak to vypadá, když lidé z vašeho prostředí ovládají diskuzi. 

  Ale musí to být z psychologického pohledu poměrně zajímavé.


 Toníku, pokud to přiznáváte, pak to veřejným přiznáním, že jste mimo Církev a daleko od Boha. 

  Vaše výmysly a vaše praxe je jen vaše. Nemám, co bych na vaší praxi přiznával.


Kde je chyba? Samozřejmě ve vás. 

  Pokud je někde v nás chyba, nebylo by od věci, kdybyste tu chybu popsal, jste-li toho schopen.


Smutná vizitka a bolestivé přiznání Toníka, že jako odpadlíci prostě zkrachovali a oni své odpadlictví nikdy nedokázali obhájit. A proč? 

  To je poměrně jednoduché: Ani by mne nenapadlo obhajovat vaše výmysly, lži a pomluvy, vaše trollení. I do budoucna počítejte, že tu římskokatolické trollení obhajovat nebudu. Ale občas vás nakrmím, abyste nám neumřel hlady.


 Protože, ten, kdo se pustí do boje proti Kristu si zláme vaz...

  To vám věřím.

  A je dobře, že se tu alespoň občas občas svěříte s tím, co žijete. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 10. březen 2018 @ 19:24:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec


Toník opět blábolí. Jak mohou jeden, dva, tři katolíci rozbít diskusi, kterou ovládají dezertéři od Krista, aktivně pomáhají různí fanatici, náboženští blouznivci, sektáři atd. 

  To nevím, martino. Na římskokatolické portály nechodím, nemám tedy zkušenost jak to vypadá, když lidé z vašeho prostředí ovládají diskuzi. 


martino


Toníku, že to s vámi půjde tak šupem dolů, tak to jsem ještě před pár měsíci nečekal...Kdyby toto byla vaše první diskusní reakce na můj názor, musel bych se domnívat, že jste magor....dnes vás již znám a vím, že jste s Myslivcem bezva dvojka Pat a Mat v akci.


]


Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 07. březen 2018 @ 20:13:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Cizinče, 
já zde vidím ještě jeden problém. Takto jasně definované sebeklamy žádný křesťan neodkýve, to je jasné. Takže všichni souhlasí s tím, že jde o sebeklam a že nikdo takto něvěří.
Druhá strana mince je ta, že nikdo tak neodpoví, ale jsou lidé, kteří byť správně nazvou sebeklam sebeklamem, herezí, ...ale v reálném životě sebeklam žijí. Jelikož jde o "biblisty" tak umí správně odpovídat, co na tom, že život ukazuje něco jiného. Oko kolem sebe má možnost vidět křesťany žijící v sebeklamech tebou uvedených a o nich hovoří... byť je za "pomlouvače", jelikož nikdo tak žijící by ten sebeklam nepotvrdil. Příkladem jsou některé sbory, kde v lavicích sedí minulá, současná i budoucí manželka faráře co je za kazatelnou. Ten by všechny tyto sebeklamy trvdě napomínal, přitom sám v něm žije... 
Příkladem je i Oko, vysvětlil mi, že spasení ze křtu je pomluva, která v Bibli ani v ŘKC není, ale ani on ani farář mi nedokázal odpověďět kde skončí pokřtěné miminko žijící celý život jako pohan. Takže jako správný biblista řekne, že spasení ze křtu je hereze a že on tomu tak nevěří, ale přitom v sebeklamu spasení ze křtu žije. 
Takže diskuze o sebeklamech v tomto nemá smysl, ti co sebeklamem žijí a nejsou jen matrikoví členové nějaké denominace, každý sebeklam odsoudí a u sebe jej nevidí, kdežto u druhých sebeklam vidí dobře a mnohdy i objektivně. Spasení pouhou vírou každý křesťan ústy popře, ale znám jich dost co spasení tak "nevědomky" žijí. Viz podobenství o dvou bratrech a práci na poli. Samozřejmě můžeš namítnout, že to nejsou křesťané a asi máš pravdu, nicméně oni se za křesťany považují a spasení z "proklamace" považují za herezi..akorát tak žijí...takže ti co žijí spasení z proklamace se ti rozhodně k tomu nepřiznají, protože sami o tom nevědí, že to žijí... vždyť podstatu vystihuje slovo sebeklam, lidé jsou sami s sebou oklamáni, proto svůj sebeklam nemohou vidět, ale vnější pozorovatel jej vidí. 
To co Toníku vidíš na ŘKC Oko nevidí, je v sebeklamu, to co vidí on na protestantech oni nevidí, jelikož oni žijí v sebeklamu. A jelikož jsou oklamaní, tak to nemohou vidět... snad i proto Pán říká po ovoci poznáte. Ve skutcích končí sebeklamy, v životě se pozná co je sebeklam a co je skutečnost, takže pokud někdo tvrdí, že je Kristův, ale je lhář, pomlouvač, hulvát,... tak žije v sebeklamu spasení z proklamace,.... byť se bije v prsa, že spasení z proklamace je hereze a takový sebeklam žádný kristovec nemůže vyznávat. 
Snad se mi podařilo vyjádřit myšlenku jak ji mám v hlavě... 




Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Středa, 07. březen 2018 @ 21:16:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko,
Asi máš v mnohém pravdu.
Jenže, jak píšeš:  Ve skutcích končí sebeklamy....
To taky není tak jednoduché. Ty skutky může zase vnímat okolí, ale ten dotyčný jakoby byl raněn slepotou.
Anebo se ospravedlňuje, vysvětluje, mnoha a třeba i vznešenými slovy popíše, že tomu tak vlastně není...
Nejspíš je jenom jedna cesta - pravda, pravdivost, a to nejen při jednání s jinými, ale i vůči sobě. Ono to není vůbec lehké, bez Boha a jeho vedení by se z toho nikdo sám nedostal. To On je světlo, to On si "posvítí" a odhalí,..ale ještě mít vždycky dost ochoty mu naslouchat. Není to  příjemné, takové odhalení, přiznání. Ale když už člověk ví, co je třeba "uklidit", tak zase - s Boží pomocí to může být  nakonec...fajn. Něco se vždycky dozvím, něco se změní a ve výsledku k dobrému - když je to opravdu pod Jeho vedením. 
Nejspíš si toho vážím i proto, že jen pravda mi pomohla dostat se z vlivu sekty, jen pravdivě nahlédnout na život mi pomohlo mnohé si uvědomit, ......a pak se dá i něco s tím udělat.





]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 07. březen 2018 @ 21:38:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Milko, pravda, ty skutky to zjevují vnějšímu pozorovateli, ne člověku uvnitř, tomu pomůže pravda, ale není to lehké, neboť on ji má. sice tu sebeklamovou, ale to zase neví...chvála našemu Pánu, že On je světlem a Jeho světlo se dokáže dostat až k nám.. jsme toho důkazem, vždyť kdo je Pánův se musel zbavit sebeklamu...
Jirka


]


Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2018 @ 21:39:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
já zde vidím ještě jeden problém. Takto jasně definované sebeklamy žádný křesťan neodkýve, to je jasné. Takže všichni souhlasí s tím, že jde o sebeklam a že nikdo takto něvěří.


  No, to je otázka? Třeba ne. V poslední době se mi několikrát stalo, že se k jasně položeným otázkám někdo přihlásil, i když bych to opravdu nečekal. 

  Odněkud ty myšlenky musí pocházet. 

  Třeba si někdo opravdu myslí, že je osvobozen od pokušení, řeší smrt a zda do smrti zhřeší či nezhřeší, myslí si, že milovat jde bez vlastního přičinění. Možná si někdo myslí, že Bůh vyvolené spasí násilím. Snad si někdo myslí, že se vírou prohlásí za spaseného? Možná se někdo i vírou za spaseného prohlásil? Možná někdo oběť Pána Ježíše, naší jistotu, považuje za sebeklam. Možná si někdo myslí, že je dokonalý, že už nikdy neselže a že jeho život záleží na tom, jak dobře se drží. A že se bude držet Boha napořád. 

  Určitě si někdo namlouvá, že přijal jakousi záchranu, která je k ničemu. To jsem si namlouval taky, takže tomu věřím, že takový člověk existuje.

  Určitě jsem se kdysi omylem domníval, že dokážu odstranit hřích ze svého života a až několikaletá reálná praxe a jasné křesťanské učení mne ukázalo, že to je nesmysl. Ale možná se to někdo domnívá dodnes?

  Možná se někdo domnívá, že už další hříchy neudělá?
  
  Určitě se někdo domnívá, že vyznání a volní rozumové "přijetí" Ježíše za Pána života způsobuje odpuštění hříchů. S tímto omylem jsem se setkal mnohokrát a ovoce tohoto omylu je strašné, devastující, jak pro člověka, který v tom omylu žije, tak pro jeho okolí. Zajímalo mne, zda se k tomu někdo přihlásí a zda mu prakticky daná věc funguje.

  Taky jsme se bláznivě domnívali, že si hřích člověk volí svobodně - naproti realitě, zdravému rozumu i křesťanskému učení. Divil bych se, kdyby někdo nežil v tomto sebeklamu, že si sám svobodně volí hřích. Není takových lidí mnoho, většina, které jsem potkal, reflektuje realitu (čím jsou starší, tím více), ale chápu, že se někdo může ještě omylem domnívat, že se hřích volí svobodně.


Druhá strana mince je ta, že nikdo tak neodpoví, ale jsou lidé, kteří byť správně nazvou sebeklam sebeklamem, herezí, ...ale v reálném životě sebeklam žijí. Jelikož jde o "biblisty" tak umí správně odpovídat, co na tom, že život ukazuje něco jiného.

  To ještě nevím, jestli takto nikdo neodpoví. Ale chápu.


Oko kolem sebe má možnost vidět křesťany žijící v sebeklamech tebou uvedených a o nich hovoří... byť je za "pomlouvače", jelikož nikdo tak žijící by ten sebeklam nepotvrdil.

  Ano, rozumím tomu stejně, že ty sebeklamy pochází někde z okolí/osobní zkušenosti autora s těmi sebeklamy. Zajímal by mne jejich zdroj.


Takže diskuze o sebeklamech v tomto nemá smysl, ti co sebeklamem žijí a nejsou jen matrikoví členové nějaké denominace, každý sebeklam odsoudí a u sebe jej nevidí, kdežto u druhých sebeklam vidí dobře a mnohdy i objektivně.

  Jako například, že když si někdo myslí, že je dokonalý, že to u sebe nevidí? To bych neřekl. Naopak, člověk, který si myslí, že je dokonalý, to u sebe dobře vidí a také to dá jasně najevo. Že si nějaký oklamaný člověk, který si myslí, že si hřích volí svobodně neřekne, že si hřích volí svobodně a neuvidí, že si hřích volí svobodně? To bych neřekl. Už jsem potkal hodně různých lidí a dokážu si představit, že některé z těch věci si někteří lidé opravdu myslí.


Spasení pouhou vírou každý křesťan ústy popře, ale znám jich dost co spasení tak "nevědomky" žijí.

  Křesťan samozřejmě ano. Pokud někdo spasení zažil a ví jak probíhá, těžko se přihlásí k nějaké "virtualitě" a omezením typu "pouhou ...". Ale někdo, kdo se potřebuje ideologicky vymezit, třeba vnímá, že spasil sám sebe svou pouhou vírou.


takže ti co žijí spasení z proklamace se ti rozhodně k tomu nepřiznají, protože sami o tom nevědí, že to žijí... 

  Chápu, znám. To je ale jiný případ, než na který se ptám v článku. V článku se ptám opravdu na to, zda někdo zastává některý z těch názorů.


To co Toníku vidíš na ŘKC Oko nevidí, je v sebeklamu, to co vidí on na protestantech oni nevidí, jelikož oni žijí v sebeklamu. A jelikož jsou oklamaní, tak to nemohou vidět... snad i proto Pán říká po ovoci poznáte. Ve skutcích končí sebeklamy, v životě se pozná co je sebeklam a co je skutečnost, takže pokud někdo tvrdí, že je Kristův, ale je lhář, pomlouvač, hulvát,...

  Chápu. Proto mám mnohem radši realitu, svědectví života, než různé spekulace, nauky a teorie.


tak žije v sebeklamu spasení z proklamace,.... byť se bije v prsa, že spasení z proklamace je hereze a takový sebeklam žádný kristovec nemůže vyznávat. Snad se mi podařilo vyjádřit myšlenku jak ji mám v hlavě... 

  Rozumím. Snad? 

  Otázky mého článku mířily opravdu jen na názory lidí, na to, co zastávají. Neřeším v článku pokrytectví ve stylu že někdo něco jiného vyznává a něco jiného žije.

  Toník


]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 21:21:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, dnes je to pro mne docela aktuální téma a tušil jsem, že bude, tak snad proto jsem i odpovídal. Lidé žijící v sebeklamu o svém sebeklamu neví, proto nemohou být pokrytci, byť sebeklam žijí...
Sebeklam, či obelhání sebe je hrozně nebezpečné, teď se bojím o sebe..něco vidím a nevím jestli je to moje iluze, můj sebeklam... pokud je, tak druhým ubližuji a ublížím, pokud to budu řešit.... pokud vidím správně a "druhá " strana je v sebeklamu, tak ji ublíží moje mlčení. A pokud nebudu mlčet, tak ji ublížím taky, protože procitnutí ze sebeklamu je dost bolestivé...
...  Pán s tebou Jirka

PS: jinak asi jsem cvok, co si myslí, že se dá svobodně zvolit hřích, ale možná se lišíme v definici slova svoboda, věřím, že Bůh nám předkládá dvě cesty spravedlnosti a svévole. Jdeme po jedné nebo po druhé, ale ani Bůh ani nepřítel nestojí nám s revolverem u hlavy abychom si vybrali tak nebo onak... ale je pravda, že hřích je otroctví a v tom smyslu nejde svobodně volit, ale věřím, že jej jde nezvolit, ale svobodně zvolit hřích asi nejde... ale toto možná Oko nemyslel, možná myslel jen tu skutečnost, že většinou nejsme ve stavu, že nemáme jinou šanci než zvolit hřích, že máme možnost jej nezvolit. V možnoisti nezvolení hříchu možná vidí tu svobodu. Že Kain nemusel zabít Ábele, měl nad hříchem vládnout, že lidé většinou mohli jinak..ale budou asi i případy "posedlosti" kdy už jinak nemohli. Já věřím, že mohu hřích nevolit, ale ve své pravé postatě to neznamená, že svobodně volím hřích. Ale dokáži si slovní spojení "svobodně volím hřích" představit jako synonymum slova "mohu hřích nevolit".

Jak to vidíš s možností nezvolit hřích? Myslíš, že taková možnost není? Že otroctví hříchu je takové, že není ani možnost jej nezvolit? 


]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 09. březen 2018 @ 00:34:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
No, dnes je to pro mne docela aktuální téma a tušil jsem, že bude, tak snad proto jsem i odpovídal. Lidé žijící v sebeklamu o svém sebeklamu neví, proto nemohou být pokrytci, byť sebeklam žijí...
Sebeklam, či obelhání sebe je hrozně nebezpečné, teď se bojím o sebe..něco vidím a nevím jestli je to moje iluze, můj sebeklam... pokud je, tak druhým ubližuji a ublížím, pokud to budu řešit.... pokud vidím správně a "druhá " strana je v sebeklamu, tak ji ublíží moje mlčení. A pokud nebudu mlčet, tak ji ublížím taky, protože procitnutí ze sebeklamu je dost bolestivé...

  Jirko, hodně výstižné, přesně...

jinak asi jsem cvok, co si myslí, že se dá svobodně zvolit hřích, ale možná se lišíme v definici slova svoboda, věřím, že Bůh nám předkládá dvě cesty spravedlnosti a svévole.

  Diskuze s někým normálním a soudným na dané téma by mne opravdu vážně zajímala. Založím na to článek, už ho mám v hlavě a ještě dlužím něco k tématu wolkovi. Rozumím slovu Svoboda zhruba tak, jak je popsané na Wiki, jen na GS nejde dát odkaz na cokoliv, co obsahuje slovo "svoboda" ;-). Věřím, že Bůh předkládá člověku bezpočet cest spravedlnosti, tisíce i více, a docela jiný "bůh" pak cestu svévole.

  Jestli jsi schopen "svobodně" si zvolit hřích, tak je otázka: Jsi schopen si svobodně zvolit každý hřích, nebo jsi schopen svobodně zvolit jen některé hříchy? Například že by sis svobodně zvolil pobít ve městě bankovní úředníky a vykradl banku?


Jdeme po jedné nebo po druhé, ale ani Bůh ani nepřítel nestojí nám s revolverem u hlavy abychom si vybrali tak nebo onak..

  No, tedy moje zkušenosti poměrně jiná. Například klasické dilema "Dát úplatek nebo nemít na výplaty lidí" bych úplně v klidu přirovnal k revolveru u hlavy. Bůh tedy určitě nestojí s revolverem u hlavy, ale nepřítel tedy na můj vkus někdy až dost často.


většinou nejsme ve stavu, že nemáme jinou šanci než zvolit hřích, že máme možnost jej nezvolit. 

  Tohle je asi o definici slova "Svoboda".

  Bývaly doby, kdy jsme měli "možnost" cestovat za hranice: Člověk například mohl doma sešít balón a hranice přeletět, udělat si vozík a přejet hranice na drátech vysokého napětí, postavit si doma ze starého auta tank a pokusit se prostřílet se ven, mohl vydlabat velký pařez a přeplavat Dunaj do Rakouska, unést vlak a prorazit hraniční zarážku, unést letadlo a přistát v NSR, vzít nůžky a prostříhat se v nestřežené chvíli dráty, prokopat tunel pod hranicí a ještě bezpočet dalších "možností" jsme měli, jak vycestovat za hranice. 

  Ani jedné z těch "možností" jsme ale neříkali "svoboda".

  Jediné, co totiž člověk nemohl, bylo jednoduše vzít auto a přejet kdykoliv hranice po normální silnici a za pár dnů se vrátit, čemuž říkáme "svoboda"

  "Mít možnost něco udělat" pro mne tedy není synonymum pro "mít svobodu to udělat".

  Ale to je na delší diskuzi.


Jak to vidíš s možností nezvolit hřích? Myslíš, že taková možnost není? Že otroctví hříchu je takové, že není ani možnost jej nezvolit? 


  Opět, "svoboda", nebo "možnost" něco udělat/něco neudělat?

  Samozřejmě, že otrok má možnost utéci svému otrokáři. Pak je celý život na útěku před majitelem a před Zákonem. A je možné, že se Zákonu i majiteli za značného úsilí bude vyhýbat až do smrti a prožije tak život bez toho otrokáře.

  Samozřejmě, že alkoholik mám možnost se neopít (a to tak, že nepije vůbec). Má možnost se celý život vyhýbat alkoholu. Je to extrémně namáhavé, vyčerpávající, často stresující, beroucí energii. Ale nemá takový stav nic společného se svobodou od alkoholu.

  Alkoholik má šanci na zázrak - externí vysvobození. Přijde někdo silnější, otrokáře zmidlí a alkoholika vysvobodí. Stává se. Ale na můj vkus ne zas až tak často.

  Nealkoholik má naproti tomu jak možnost, tak svobodu pít nebo nepít. Má od alkoholu svobodu.


  Jsou srozumitelné pojmy, jak je používám?

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 09. březen 2018 @ 17:15:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, díky závěru už to asi chápu a pod něj bych se podepsal, vyléčený alkoholik nemá často svobodu se napít... jeho svoboda je omezená. Ale nemít možnost se napít zase neznamená nesvobodu. Proč bych měl pít, byť mám svobodu pít? 
Není to ve slově všeho zkuste a dobrého se držte? Zkusím vše, vyberu si si dobré a to, že nedobré sï nevybírám a nechci vybírat mně ve svobodě neomezuje. Já osobně nemohu snít vše co se prodává v masných krámech, rychle bych běžel, ale přitom mne to neomezuje a mám to svobodné.

Podobenství s úplatkem je dobré, ten revolver někdy u hlavy v tomto smyslu je, ale mezi námi, jsou v něm vždy slepé. Byť někdy zemřeme. 

Jirka


]


Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 08:12:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.
Nechci teď tříštit svoji pozornost, síly a čas zrovna tady, zpracovávám totiž pořád své někdejší předsevzetí vysvětlit vám, proč já osobně považuji růženec za relevantní.



Zamyslel jsi se vůbec, že podle principu Occamovy břitvy (že to nejjednodušší vysvětlení bývá zpravidla i to nejpravděpodobnější)
- že když ti tedy Oko vytýkal tvé sebeklamy, že ty skutečně v některých sebeklamech žít můžeš?
Obávám se, že tímto směrem se svoje myšlení vůbec neubíralo.




Celý tento tvůj článek je ukázkou demagogie.

Vysvětlím proč: 
Pokud bys uvedl nejdřív své tvrzení o tvé víře  a pak k tomu moji reakci, každý z čitatelů by si mohl samostatně sám udělat úsudek, poněvadž by znal podstatu sporu..
Ty jsi ale ocitoval pouze až moje reakce (tím jsi je úplně vytrhl z kontextu) a přidal k nim pak svůj tendenční výklad.

Lidé tu už nemají na výběr, nenabízíš prostor pro jejich vlastní úsudek, předkládáš hotové "řešení".

Takto by člověk jednat neměl.


Příště ať je ti varováním: když tě Myslivec pochválí, něco je evidentně špatně.  :-)



Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 09:02:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko: Příště ať je ti varováním: když tě Myslivec pochválí, něco je evidentně špatně. 

Myslivec: Cizinče chválím Tě za to, že jsi svůj život odevzdal Kristu.



Hele Oko, vidíš jak je snadné tvoje lživé a odsuzující paušální tvrzení otočit proti tobě?




]


Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 09:42:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko


Příště ať je ti varováním: když tě Myslivec pochválí, něco je evidentně špatně.  :-)



martino


oko, evidentně tvá rada přišla pozdě. Nyní je Toník v pasti, kterou si sám sobě předem naplánoval, aniž to tušil. Myslivec je dnes jako jeho pokrevní bratr a již couvnout nemůže. Proč nemůže? Protože by veřejně přiznal, že katolík oko má pravdu a to odpadlíci od Krista, sdružení v sektářských diskusních klubech nemohou připustit.


]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 19:02:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nějak ti došel dech Martino a vyměknul jsi po tom co jsem ti v jiné diskusi naservíroval tvoji vlastní domácí zkaženou stravu v podobě tvých vlastních slov. Copak? Nechutná ti?
A co teprve tvoji katoličtí soudruzi. Tím se hnusný obsah tvých komentářů už vůbec nezajídá. Stačí zkopírovat tvůj komentář a vydávat ho za můj a to je hnedka povyku.
Na stejný diskusní obsah máte vy římští modloslužebníci dva metry, jeden pro sebe a druhý pro jiné, vy plémě hadí!!

A nyní můžeš začít skučet, dovoluji ti to.

:-))))


]


Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 19:50:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, určitě souhlasím, že celý ten článek je ukázkou demagogie 
- proto jsem ten článek taky psal a ty citace tvých sebeklamů uvedl. 
Druhý důvod byl ten, že mne zajímalo, kdo vše má podobné názory 
jako ty, případně žije to, co uvádíš.

  Ocitoval jsem tvoje reakce a dal jsem si práci s tím, že u každé 
z tvých reakcí jsem uvedl kontext. Každý si tedy snadno může 
kliknout a podívat se, jak mimochodně a demagogicky tvými 
"sebeklamy" reaguješ na normální diskuze a udělat si vlastní úsudek.


  Procházel jsem po oku příspěvek po příspěvku kde psal o sebeklamech. 
Bylo to asi 80 příspěvků. V ani jednom oko nepopisoval nějaké moje sebeklamy, 
nepsal ani o mém životě, ani o mé víře. Prvních třináct sebeklamů jsem ocitoval 
s přesným kontextem zde v článku. A je to zvláštní: Ani jeden z těch sebeklamů 
se netýká mého života nebo mé víry. A zjevně se netýká ani života jiných křesťanů. 


  Kdyby mi tu někdy oko vytýkal nějaké moje sebeklamy, 
tak by snad ty moje sebeklamy uvedl, a neuvedl by jen a pouze
svoje sebeklamy ne? To by ti měla dát logika.

  Obávám se, že tímto směrem se tvé myšlení vůbec neubíralo.


jen nějaký člověk přihlásil. Tak se možná k okovým sebeklamům ještě někdo také přihlásí.


  Když už zmiňuješ occamovu břitvu, je ještě mnohem jednodušší vysvětlení: 
Že ty sebeklamy jsou sebeklamy jejich autora. 

  O čemž tu autor těch sebeklamů léta vytrvale svědčí.




]


Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 20:59:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žít v sebeklamu je velmi snadné a dokonce příjemné. Zvláště řeči o spasení, otcovské lásce a péči jsou přitažlivé. Lze tak prožít docela pěkný život a setkat se s pozitivními emocemi, které snad ani nevěřící nedokáže poznat.

Buďte si jistí, že přijde nebo přijdou okamžiky, kdy se takový věřící během pár dnů promění v pravý opak. Čím větší sebeklam, tím větší pád.




Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 13. březen 2018 @ 05:34:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nemám tu zkušenost, že žít v sebeklamu je snadné a příjemné, to by bylo potřeba rozvést. Snad krátkodobě? Zajímalo by mne svědectví k tématu. Možná jsme ale žili špatné sebeklamy.

  Určitě mám zkušenost s tím, že když lidé oklamali sami sebe a tvářili se jako křesťani a spasení, že jim i celému okolí to bylo ke škodě. Jestli u toho měli příjemné pocity, nevím, možná ano.


]


Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 14. březen 2018 @ 17:41:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Nemám tu zkušenost, že žít v sebeklamu je snadné a příjemné...."

To znamená, že jsi sice zažil sebeklam, ale nebylo to snadné příjemné? Tvé pocity mohou být oprávněné, ale já jsem měl na mysli sebeklamy, které přináší křesťanská věrouka. Kdo by nechtěl, aby pronesením nějaké orákula se stal nevinným a ještě k tomu adeptem věčného života - a tak podobně - není to příjemný sebeklam?


]


Re: Re: Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. březen 2018 @ 21:52:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
To znamená, že jsi sice zažil sebeklam, ale nebylo to snadné příjemné? 

  Ano. Většina sebeklamů, které jsem prožil, nebyly nijak zvlášť příjemné. Zvlášť po procitnutí, ale i před tím.


Kdo by nechtěl, aby pronesením nějaké orákula se stal nevinným a ještě k tomu adeptem věčného života - a tak podobně - není to příjemný sebeklam?

  A přináší takový sebeklam skutečně křesťanská věrouka? Je snad něco takového součástí křesťanského učení?

  I pokud by takový sebeklam nastal - jak dlouho takový sebeklam člověku vydrží? Dny, týdny, déle?


]


Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 12. březen 2018 @ 23:55:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
SEBEKLAM   je dívat se pořád na sebe,- být soběstředně zaměřen.
Křesťanství je dívat se na Krista - zapomenout na sebe...
Pavel řekl, že nežije on, ale Kristus v něm...



Re: Re: Sebeklam (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 13. březen 2018 @ 05:30:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Přesně, Studente.

  Jádrem sebeklamu je soustředění na sebe. Přesný opak křesťanství.


]


Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy