Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 280 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
Willy
oko
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116530504
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: 99oveček + 1 zatoulaná
Vloženo Čtvrtek, 28. listopad 2019 @ 15:53:44 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal JirkaB

Podobenství Pána Ježíše Lk 15:1-7 končí vysvětlením: 

Pravímť vám, že tak jest radost v nebi nad jedním hříšníkem pokání činícím [větší,] než nad devadesáti devíti spravedlivými, kteříž nepotřebují pokání.

Jednoduchý závěr, ale zaujalo mne, že i takový závěr vyvolává v různých lidech různé myšlenky, oslovuje rozdílně. Já tento závěr vnímám jako napomenutí samolibým, sebespravedlivým, kteří se povyšují nad maličkými, bídnými, nad těmi, kteří jsou daleko od Boha a v lidských očích nemají cenu a zapomínají na to, že sami stojí jen milostí. Mít soucit a lásku k těm, kteří jsou vzdálení od Boha. Mít slova naděje, odpuštění, ne slova odsouzení.

Takže ovečka, která je nalezena a je vrácena domů je důvodem radosti v nebi, i my se radujeme, když je někdo nalezen... a co těch 99 oveček, které pokání nepotřebují? 
Jak vnímáte tyto ovečky? Jsou to ovečky hodné chvály nebo ne? Raduje se z nich nebe? 

Někteří bratři tyto ovečky vnímají jako ovečky na nesprávném místě. Já je vnímám jako ovečky na správném místě? Kde jsou? 

Ovečky co nepotřebují pokání, to zní skoro rouhavě, pyšně, nepotřebují pokání... opravdu to tak musí být? Podle mne právě naopak, jsou to nejlepší ovečky, jsou to ovečky, jejichž život již nevyžaduje pokání, protože jsou plně v Kristu. Vždyť my nemáme menšího cíle než být jako On, jiného cíle není. Pokud jsme jako On, chceme být jako On, tak pak by pro nás mělo být normální, že pokání nepotřebujeme, náš normální život je život bez hříchu. Pro nás (křesťany) není normální život s hříchem, pro nás je normální být jako On. Jiné možnosti jsou vlastně znakem nevěry.

Jak vnímáte těch 99 oveček? Raduje se z nich nebe, nebo se z nich nebe neraduje? 







"99oveček + 1 zatoulaná" | Přihlásit/Vytvořit účet | 49 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 28. listopad 2019 @ 16:49:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." jejichž život již nevyžaduje pokání, protože jsou plně v Kristu. "...




Jsme slabí a nedokonalí - neustále potřebujeme pokání a obrácení. Jen díky milosti jsou nám hříchy odpouštěny (KDYŽ Z NICH UČINÍME POKÁNÍ) a my můžeme duchovně růst. Ani tak ovšem nedokážeme zcela nehřešit. Jde o to, aby naše hříchy nebyly do nebe volající.


(1 J 1,8-9)
Řekneme-li, že žádný hřích nemáme, klameme sami sebe a pravda v nás není.  Jestliže své hříchy vyznáváme, on je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil nás od každé nepravosti....



Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 28. listopad 2019 @ 20:43:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím tě Oko,

cituješ správně Jana, ale on se dá citovat i jiný Jan.

1J 1:6 Řekneme-li, že s ním máme společenství, a přitom chodíme v temnotě,  lžeme a nečiníme pravdu.

1J 2:6 Žádný, kdo v něm zůstává, nehřeší. Žádný, kdo hřeší, ho neviděl
ani nepoznal.
7 Dítky, ať vás nikdo nesvádí. Kdo činí spravedlnost, je spravedlivý, tak jako on je spravedlivý. 
8 Kdo činí hřích, je z Ďábla, neboť Ďábel hřeší od počátku. 

Prostě nevěřím, že pro křesťana je normální stav hřešit, že je to snad dokonce znakem pokory a tichosti. Jakoby pokání z hříchů by mělo být správné a nehřešit pyšné. Nezdá se mi tvrzení, že jsme jen lidé. Vždyť nejsme zachráněni ničím menším než Kristovou krví, tak pokud jsme jen lidé, tak je otázkou jaký Kristus je v nás, když i po přijetí Krista jsme jen lidé. 

Myslím, že naše hříchy by neměly být žádné. Budeme snad hřešit, aby se rozhojnila milost? Naprosto ne je odpověď.

Vítězme nad hříchem a nespokojme se s ničím ničím, než být jako On.





]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 29. listopad 2019 @ 05:59:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom Jirko.

Odpověděl jsem Ti e-mailem, důvod jsem uvedl.
Přeci jenom se zeptám zde:
Co je to pro Tebe, když se řekne "hřích"?

Nehřešit, to není jen neučinit něco zlého - nebudeš ...ne-to ... To je jen jedna, ta jednodušší strana jedné mince, spíše to razidlo na minci, než ta hodnota. Ne-to, to ještě neznamená být spravedlivým a skutečně nehřešit.

Jinak, ideály jsou svůdné, ale ustanovení "mluví" jasnou řečí.

Pokud mám celou sbírku, raduji se z ní. Když z ní něco ztratím, jsem smutný. Když najdu to, co jsem z ní ztratil, raduji se z toho, že jsem to našel, protože mám zase celou sbírku /celé stádo/ komplet.

Spravedliví, kteří nepotřebují pokání (nemají z čeho by pokání činili), ještě nebyli nepotřebovali být spravedliví (v soudu) k sobě samému, před lidmi a B-hem. Proto jsou spravedliví pokoušeni a upadají, aby se stali ještě více spravedlivými. ;) Zkoušky a pády (nikoliv chtěné), tříbí charakter člověka.



]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 29. listopad 2019 @ 09:48:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vota 






]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 29. listopad 2019 @ 10:02:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
???
Nevím, jaký máš převod mých slov, martino, ale určitě to nejsem já, kdo by tvrdil, že spravedliví nečiní pokání, ale naopak :) je činí. Ježíš měl mluvit o spravedlivých, kteří pokání nepotřebují, ne o sebespravedlivých nebo "spravedlivých", ale prostě o těch, kdo činí spravedlnost. Pokud člověk činí spravedlnost, nepotřebuje z toho činit pokání. Ale pokud spravedlivý se stane hříšníkem, je spravedlnost, aby z toho hříchu pokání činil. 
A uvědomění si toho, že člověk je "nestálý" vede k tomu, že se člověk stává spravedlivějším. :)


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pondělí, 02. prosinec 2019 @ 13:54:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím JirkoB, 

 Amen, velmi pěkně napsáno. 


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. listopad 2019 @ 17:50:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, když je ta radost nad jednou ovečkou větší, než nad 99, tak mi z toho logicky vyplývá, že je i radost nad těmi 99 :-)

  Podobenství o radosti vnímám jako podobenství. Nemusí 100% reálné. Stejně jako to podobenství o otci a dvou synech hned za tím, ve kterém se všichni chovali hrozně a zkazili co mohli, ale nakonec přišla milost a s ní i radost. Alespoň pro někoho.

  Tak to chápu ta podobenství o radosti a pokání: I když lidé zkazí co mohou, jako ten workoholik a jeho následovník či jeho rozmazlený převrácený synáček, co se probere až u vepřů, tak s milostí a nápravou přichází obrovská radost, vděčnost, chvála. (Nebo vypočítavost, podezřívavost, vztek a zloba, to už podle charakteru člověka ... ;-)

  Zatímco podobenství o otci a synech je real z běžného života, tak "...jedním hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti spravedlivými, kteří pokání nepotřebují" chápu jako podobenství dovedené do absurdity, nereálné. 

  Tedy nechápu to podobenství tak, že 99% lidí nepotřebuje pokání (či že 99% lidí v církvi nepotřebuje pokání nebo něco podobného).


  99 neztracených oveček pak může být klidně na svém místě a může z nich být radost.

  Já mám radost z lidí, kteří jsou na svém místě, žijí s Bohem, hledají Boží vůli, dělají, co mají... Ale teď si v církvi povídám s lidmi, s manželi, kteří se po nějakých 12 letech od rozchodu dali na Boží popud dohromady, prodali svoje byty a koupili si jeden, začínají žít spolu, opatrně o tom svědčí. A je to pro mně veliká radost, vděčnost, něco takového vidět. 

  Ale když vidím ty, co se nerozvedli a žijí desítky let spolu, je to pro mne tak stejná radost.

  Možná jsem ještě nedorostl do nebe? ;-)

  Nebo je to podobenství fakt jen o radosti a o tom, že se nemáme dívat křivě na lidi, kteří často jen neměli tolik "štěstí" jako my a vyrůstali v horším prostředí, nebo se jim povedlo zkazit více, než nám...

  Toník


  



Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. listopad 2019 @ 18:36:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
... Zatímco podobenství o otci a synech je real z běžného života ...

  To jsem se zase vyjádřil špatně, musím to občas přečíst po sobě. 

  Nemyslím, že by podobenství o otci a dvou synech bylo reálné - bylo to podobenství - ale že se něco takového někdy reálně děje, může se reálně stát, tedy že všichni v nějaké rodině něco více či méně zkazí, někdy i hodně, i tak, že se dlouho nevidí a neprojeví o sebe zájem, jako ten syn a otec.

  Na druhou stranu to, že by 99:1 lidí nepotřebovalo pokání není reálné, to je obrazné.

  Snad to bylo pochopitelné.

  Toník


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 28. listopad 2019 @ 20:34:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to taky chápu jen tak "povrchně", že nemáme být soudci druhých, ale že se máme radovat, když se vrátí domů.
Jo, ta logika větší radosti je logická, to je logický :-) Jinak, je to asi úplně jednoduché lidské přirovnání, že z návratu ztraceného se radujeme více než z neztraceného, což ovšem neznamená, že z netracených se "radujeme méně".
Nad lidmi co se ztratili Bohu se nemáme povyšovat, ale radovat se, když se někdo vrátí...

Jsem povrchní i v jiné věci, nějak neumím vykládat podobenství do posledního morku kosti. Třeba že poměr 99:1 něco znamená. 

Na druhou stranu neumím přijmout jako normální stav, kdy křesťan potřebuje neustálé pokání, jakoby Kristovo evangelium nemělo moc. Spokojení se s tím, že jsme jenom lidé a proto hřešíme.

Oko správně citoval verš z Janova listu, ale proč necitovat jiný verš z Janova listu?




]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 29. listopad 2019 @ 17:52:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Já to taky chápu jen tak "povrchně", že nemáme být soudci druhých, ale že se máme radovat, když se vrátí domů.
Nad lidmi co se ztratili Bohu se nemáme povyšovat, ale radovat se, když se někdo vrátí...


  Ahoj Jirko.

  Tak. Rozumím tomu i tak, že jde o přirozenou vlastnost člověka. 

  Už jsem tu psal, že jedním ze základních znamení Božích dětí je reakce na milost - Boží člověk reaguje na Boží milost a na pokání, na návrat k Bohu, radostí a vděčností (Díky Bohu, že je ten .... zachráněný!). Bezbožní lidé pak reagují vypočítavostí (když mně Bůh našel, tak si můžu bloudit jak chci a on mně zase najde? Když mi odpustil hříchy, tak si můžu hřešit? Když Bůh odpustil tomuhle tamto, tak já můžu taky? - k takovým postojům jsem taky psal...)

  Obě reakce -jak radost, tak vypočítavost- jsou logické k vnitřnímu stavu toho kterého člověka, ukazují, co má ten který uvnitř sebe.

  Křesťan pak nepotřebuje apel na to, aby se radoval z toho, že se někdo obrátí a činí pokání. Ten apel potřebuje ten, komu do křesťanství menší či často větší kus chybí.



Na druhou stranu neumím přijmout jako normální stav, kdy křesťan potřebuje neustálé pokání, jakoby Kristovo evangelium nemělo moc. Spokojení se s tím, že jsme jenom lidé a proto hřešíme.

  Není normální stav, aby křesťan trvale porušoval Boží přikázání a nenašel nápravu. Už jen třeba desatero Božích přikázání - Jestli někdo hledá bohy, dělá si modly, rouhá se, ignoruje šest dní práce a sedmý den odpočinku (a pro jistotu s odkazem na "milost", aby byl "křesťan"), má křivý postoj k rodičům, nenávidí, cizoloží, krade, lže a pomlouvá nebo závidí, nebo i jen něco z toho, není to normální stav - ať už si říká křesťan, nebo ne.

  Pokud je křesťanem, Bůh ho z toho vyvede - z některých hříchů hodně rychle, z některých to může trvat déle. Ale rozhodně ho v takovém stavu nenechá. Pokud je tedy někdo   v takovém stavu dlouhodobě, a ještě po upozornění, určitě mu do křesťanství chybí pořádný kousek.

  Na duhou stranu - pokání se činí, to potřebuje každý. Apoštol píše: Zloděj ať již nekrade, ale ať raději pracuje a dělá vlastníma rukama něco dobrého, aby měl co dávat tomu, kdo má nedostatek. Pokud byl někdo zloděj, pak tohle pokání dělá celý život, až do smrti

  Toník
  



]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Čtvrtek, 28. listopad 2019 @ 20:20:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko,

Podobenství není alegorie. Podobenství má jen jedno "tertium comparationis", jeden obrazný smysl. V alegorii je naopak důležitý každý detail. Je tedy zbytečné alegoricky rozpitvávat podobenství, je to přímo protismyslné. A úpřimně nechápu proč křesťané mají tak často tendenci podobenství převádět na alegorie

Smysl tohoto podobenství není v číslech, množinách, poměrech, dokonalosti, nedokonalosti... Vyjadřuje myšlenku, že život každého člověka má velkou hodnotu a samo nebe se raduje nad každým kdo byl ztracen a znovu nalezen. Nic víc, nic míň.

P.S: Ježíš mluvil takřka výhradně v podobenstvích. Alegorie jsou produktem jiného a pozdějšího myšlení. 



Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 29. listopad 2019 @ 04:47:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:::vyjádření lidské hodnoty::::

z hlediska "koučování" ( hledání nenásilné cesty) mi zde chybí faktor motivační ;)

ps: v otrokářské společnosti,pod nadvládou... (čekání na dobu vejití posledního přibližuje návrat krále a tudíž nebes ...a to už motivační je :)))


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 29. listopad 2019 @ 08:31:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
99 oveček, které pokání nepotřebují....tak to je jasné....

40 [www.obohu.cz]Uslyšeli to někteří z farizeů, kteří byli s ním, a řekli mu: „Jsme snad i my slepí?“   41 [www.obohu.cz]Ježíš jim řekl: „Kdybyste byli slepí, neměli byste hřích. Vy však říkáte: ‚Vidíme‘, proto váš hřích zůstává.“



Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 29. listopad 2019 @ 09:18:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Vy však říkáte: ‚Vidíme‘, proto váš hřích zůstává.“<<
Tak to nebudou zrovna ti spravedliví, kteří pokání nepotřebují, ale ti, kdo pokání potřebují :)
Pokání nepotřebuje ten, kdo činí spravedlnost.


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 29. listopad 2019 @ 10:03:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš 13,22 až 17,10 je text, který je Lukášem psán v souvislosti a dal by se pojmenovat jako cíl, který nás očekává. Vytrhnout nějaké verše nebo podobenství bez ohledu na celý záměr musí dát jiný výsledek, než měl Lukáš.
Netvrdím, že jsem to nastudoval, ale mám výklad Lukášova evangelia od Davida Goodinga a je velmi dobrý.
Stručně řečeno, v 14,1-6 farizeové zkoušeli Krista zda nemocného uzdraví v sobotu a v 15,1-2 ho zkoušeli, zda bude morálně důsledný jako oni. Jejich kritika byla hrubě nečestná. Podobenství 15,4 - 7 bylo namířeno proti farizeum. Takže myšlenka autora článku, že těch 99 oveček už pokání nepotřebuje má znaky nepochopení souvislosti textu lukáše.
Pravím vám, že právě tak bude v nebi větší radost nad jedním hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti spravedlivými, kteří pokání nepotřebují.
To nebylo od Krista konstatování, že těch 99 oveček nepotřebují pokání, ale ironie.



Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 07. prosinec 2019 @ 08:09:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
To nebylo od Krista konstatování, že těch 99 oveček nepotřebují pokání, ale ironie.

  Ahoj Leonete. 

  To slovo vnímám stejně, jako ironii.

  Toník


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 11:02:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//podobenství bylo namířeno proti farizeům//

jejda,jejda to mi připomíná mířidla myslivcova :))
Nebo podle sebe soudím Tebe ;)
Ironie ?
Podle zákona lze býti spravedlivým, to není ironie...


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 12:07:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řím 3 kapitola.   Jakož psáno jest: Že není spravedlivého ani jednoho.


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 14:29:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
zase špatně míříš...a nebo to děláš schválně ?

takové psáno je ironie: to fakt nevidíš?

...spravedlivý byl přeci aspoň Ježíš,kdy  už nevěříš slovu,že povstalo mnoho spravedlivých...a proto žádný v bibli neznamená nikdo, tak jako všichni v bibli neznamená každý ;)


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 18:49:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žalm 14, to byla také ironie? 


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 19:26:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ironií teď je vyhledávání "jakože" argumentů ;)



]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 22:30:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snažíš se dost okatě odvést pozornost jinam. 
Písmo hovoří zcela jasně,  Žalm 14,  verše 2 a 3 Hospodin s nebe popatřil na syny lidské, aby viděl, byl-li by kdo rozumný a hledající Boha.   Všickni se odvrátili, napořád neužiteční učiněni jsou; není, kdo by činil dobré, není ani jednoho.
Jak je pochopil Pavel je v Ř 3. 
Jestli je ty i další chápete jinak, je vaše věc. A jak je pochopil Pavel i mnozí další, je naše věc. 


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 11:58:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a to je právě "nesmysl", 
poukazuji jen na něj.
Spravedlnost lze žít, to není o abrakadabraka, a Ti spravedliví byli i za doby onoho "nápěvu", (Ž14)
Bůh si své "přeci" zachovává ;)

Žádná ironie od Ježíše, ohledně spravedlivých :))



]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 16:13:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezlob se, ale asi jsi zapomněl o jaké spravedlnosti se vede diskuse. Ty jsi psal o spravedlnosti že Zákona. O spravedlnosti z víry se píše už v Genesis. 
Pavel psal o tom, že podle Zákona není spravedlivého ani jednoho, žalmista psal o tomtéž. 
Takže ti nerozumím proč stále odvádíš diskusi někde jinde. 
Samozřejmě že v každé době byli lidé, kteří byli spravedliví z víry, ale diskuse se vedla o farizee, kteří si mysleli, že jsou spravedliví z plnění skutků Zákona. 


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 17:12:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nezapoměl Leonete ;)
já píšu o spravedlnosti ze zákona (víry), to jen někteří myslí,že bez zákona existuje víra ;)
Nebazíruj pořád na slovíčcích všichni a nikdo, páč v Bibli neznamenají to co si tam křesťané dosazují...
Od Ježíše to není ironie.


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 17:46:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Nebo co praví Písmo? Uvěřil pak Abraham Bohu, i počteno jemu za spravedlnost.
  I uvěřil Hospodinu, a počteno mu to za spravedlnost.
První je z listu do Říma a druhý z Genesis. 
Jádrem sporu je, komu Abraham uvěřil. 
To "komu" je klíčem ke spasení. 
Připomenu, Mack na pozvání Boha přišel  do chatrče a nikdo se mu neukázal. Proč? 
Tady je klíč. Byl dlouholetým věřícím v Boha, Ježíše a přesto nikoho neviděl. 
Proč? 
Stejně to je z miliony věřících v Boha. Odpověď je tady.   
A odpovídaje Ježíš, řekl mu: Blahoslavený jsi Šimone, synu Jonášův; nebo tělo a krev nezjevilo tobě toho, ale Otec můj, kterýž jest v nebesích.
Bez zjevení Krista Bohem Otcem, nelze věřit spasitelnou vírou. To je vysvětlení 14 Žalmů. 


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 18:48:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
není to od Ježíše ironie.
Spravedlnost je započtena každému kdo projeví víru, tedy víru,v možnost splnění smlouvy, zákona Božího, oné svíce nohám lidským...



]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 19:34:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, a když tato jeho víra zkrachuje, objevuje spasitele. 

To jsi chtěl říct? Máte Mojžíše, tak ho poslouchejte. A když ho budete absolutně poslouchat, tak objevíte Boha. 
Kdysi jsem to už na GS psal, zkoušel jsem to tři týdny, než jsem zkrachoval. 
Jestli to někdo zkouší déle, a nezkrachoval, dělá to nepoctivě a neupřímně. 

Máte Mojžíše, tak ho poslouchejte, ale absolutně ve všem. 


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 19:53:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jo,teď Ti rozumím ;)

Ježíš tato křesťanská učení neměl.



]


Re: ten kdo činí spravedlnost je spravedlivý (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 20:52:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..pro Jirku...

a tak to mají "křesťané", ví,že nemohou jednat dle víry zákona Božího, že ze zákona spravedlnost není ( není možnost žít spravedlivě) a svou nespravedlnost "hodí" na Ježíše,kříž a Ducha ;)


]


Re: ten kdo činí spravedlnost je spravedlivý (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 05:54:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chceš-li bíti psa, hůl si vždy najdeš. 

Zákon má víru? Já myslel že věřit můžou pouze živé bytosti. 


]


Re: ten kdo činí spravedlnost je spravedlivý (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 11:18:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to proto, že si pleteš víru a věřivost ;)
Nechápeš ,že lidé ( Židé) pod zákonem jsou lidé víry ?
Uvěřili Bohu, že lze smlouvu žít, a tak vždy 'zákon' předchází víra ;)

Nesmysl ,kterým se "přesvědčuješ" o opaku tkví v nepochopení víry.

Proto si (někdy) myslím,že pisatelé NZ spisů nemohli být židé....nýbrž již křesťané :))


]


Re: ten kdo činí spravedlnost je spravedlivý (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 06:27:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jednali vždy Židé, že své nevěry dělají ctnost a z věřících slabochy. 


]


Re: ten kdo činí spravedlnost je spravedlivý (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 11:21:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nerozumím co mi tím k tématu ironie přinášíš ??
( židé,nevěra,věřící atd.)


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 05:50:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V překrucování a polopravdách jsi špička, to už víme dávno. 


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 11:22:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//to už víme dávno//

...takže váš hřích trvá


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 15:38:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
žalm 14 je o zboření chrámu Nebuchadnezzarem.
toť k vysvětlení ;)


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 19:29:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ironií je spletenec Písem v Ř3, leonete. Vytržení Písem z kontextu a jejich skladba.
Žalm 14 mluví o nepřátelích Jisraele, kteří si mysleli, že jejich B-h, H-spodin není. A také o vysvobození Jisraele z jejich moci.
Ř3 zcela opomíjí a nezmiňuje:
5 [www.obohu.cz]Jednou se budou třást strachem, neboť Bůh je s pokolením spravedlivých. 


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 22:38:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepochopil jsi myšlenky apoštola Pavla jako křesťan, tak se nelze ani divit, že je nechápeš jako konvertita k Judaismu. 
Vždyť je to i nemožné, dokud ti mysl neotevře Duch Boží. Ř 11,8
  (Jakož psáno jest: Dal jim Bůh ducha zkormoucení, oči, aby neviděli, a uši, aby neslyšeli,) až do dnešního dne.
Toto znáš, jen jsi tomuto slovu neuvěřil. Jednou...


]


Re: spravedlnost se zákona (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 04:49:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet, Tvá odpověď byla předvídaná.
Nic k tématu. Jen klasické domýšlení si, že jsem něco jako křesťan nechápal. Ale já rozuměl a rozumím vám moc dobře. Jen jsem prostě více četl a srovnával a nezavíral oči před nesrovnalostmi. Proto také mohu vidět i to, před čím zavíráš oči, a také mohu nabývat znalostí, které křesťanům prostě nesedí do krámu.
A taky zde tato má odpověď už není k tématu. Tak toho zanechme.



]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 15:02:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, nechtěl jsem zde příliš dráždit a tak jsem hned o tom psal jen JirkoviB emailem.
Napsal jsem mu, že se toto křesťanské písmo evangelia používá a je směřováno opravdu proti farizeům a rabínům.
Viz: 
1 [www.obohu.cz]Přibližovali se k němu všichni celníci a hříšníci, aby ho slyšeli.  2 [www.obohu.cz]Farizeové a učitelé Zákona reptali: „Tento člověk přijímá hříšníky a jí s nimi.
A pak následuje to podobenství o ovcích. A pak několik obdobných podobenství.

Ale buďte tedy spravedliví a měřte stejným metrem, farizejům a křesťanům, protože jde stejnou situaci.
Viz.:

1 [www.obohu.cz]Skutečně je slyšet o smilstvu mezi vámi, a to o takovém smilstvu, jaké není ani mezi pohany, že totiž někdo má ženu svého otce.   2 [www.obohu.cz]A vy jste nadutí, místo abyste raději byli zarmouceni a odstranili ze svého středu toho, kdo se dopustil tohoto činu.   3 [www.obohu.cz]Neboť já, ač tělem vzdálen, duchem však přítomen, už jsem, jako bych byl přítomen, vynesl rozsudek nad tím, kdo takový čin spáchal:  4 [www.obohu.cz]ve jménu našeho Pána Ježíše Krista — až se shromáždíte, vy a můj duch spolu s mocí našeho Pána Ježíše —  5 [www.obohu.cz]vydejte takového člověka Satanu k záhubě těla, aby duch byl zachráněn v den Pána Ježíše.  6 [www.obohu.cz]Vaše chlouba není správná. Nevíte, že trocha kvasu prokvasí celé těsto?  7 [www.obohu.cz]Vyčistěte proto starý kvas, abyste byli novým těstem, neboť jste nekvašení. Vždyť Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován.  8 [www.obohu.cz]Slavme tedy svátek ne se starým kvasem, ani s kvasem špatnosti a zloby, ale s nekvašenými chleby upřímnosti a pravdy.  9 [www.obohu.cz]Napsal jsem vám v dopise, abyste se nesměšovali se smilníky;  10 [www.obohu.cz]nemíním však všeobecně se smilníky tohoto světa nebo s chamtivci, lupiči a modláři, neboť to byste museli z tohoto světa vyjít.  11 [www.obohu.cz]Napsal jsem vám však, abyste se nesměšovali s tím, kdo si říká bratr, a přitom je smilník nebo chamtivec nebo modlář nebo utrhač nebo opilec nebo lupič; s takovým ani nejezte.  12 [www.obohu.cz]Proč bych měl soudit i ty, kdo jsou mimo nás? Nesoudíte snad vy ty, kdo jsou uvnitř?  13 [www.obohu.cz]Ty, kdo jsou mimo, bude soudit Bůh. Odstraňte toho zlého ze svého středu!

No a pro farizeje a rabíny každý Žid bratrem. A jak vidno, stejný odsudek. Je zajímavé číst, že ve jménu Ježíše to lze u křesťanů, ale v případě farizejů mělo jít prý o samospravedlnost těch, kdo nejedí s hříšníky.


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 08. prosinec 2019 @ 15:22:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
dráždit ? to předvídáš ;)

je to zafixovaný blud, lež kterého se učení křesťanské drží "jako čert Káči" ...

Uvidíme co Leonet ....


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 20:03:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hmm, 
tak jsi "předvídal" správně ;)
Šalom


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 06:10:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na leoneta se vykašli ;) Vždy mu nakonec zbývají jen ta slovní napadání.


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 06:30:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby jsi věřil v moc slova, nevyjadřuješ se tak lehkomyslně. 


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Středa, 11. prosinec 2019 @ 19:18:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a pro farizeje a rabíny každý Žid bratrem. A jak vidno, stejný odsudek. Je zajímavé číst, že ve jménu Ježíše to lze u křesťanů, ale v případě farizejů mělo jít prý o samospravedlnost těch, kdo nejedí s hříšníky.

------

Prostě jen další důkaz toho jaký je NZ a křesťanské učení nesourodý konglomerát. Tohle vidí člověk zvenčí... Jen to platí pro jakýkoliv systém, někde je toho více, někde méně :) Přitom na vše lze uplatnit měřítko logické úspornosti a čerpat přitom z přírodních mechanismů.



]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 11. prosinec 2019 @ 20:52:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Melissokomos





Prostě jen další důkaz toho jaký je NZ a křesťanské učení nesourodý konglomerát. Tohle vidí člověk zvenčí... Jen to platí pro jakýkoliv systém, někde je toho více, někde méně :) Přitom na vše lze uplatnit měřítko logické úspornosti a čerpat přitom z přírodních mechanismů.





martino





Houby další důkaz. Žádný důkaz neexistuje jen se tyto důkazy rodí v poblouzněných hlavách lidí, kteří nic nevědí o NZ a vnímají ho jako 
nesourodý konglomerát, včetně křesťanského učení, což takové tvrzení je v rozporu jak s logikou tak zdravým rozumem. NZ je naprosto dokonalý neboť byl Duchem Svatým inspirován. Stejně tak učení Církve. "Rozhodli jsme my a Duch Svatý" říká apoštol sv. Petr na Prvním sněmu Jeruzalémském. My členové Církve to víme, vážíme si toho a nepotřebujeme aby nás sektáři, blouznivci, judaisté a další poučovali. To opět neříkám já, ale tentokrát apoštol sv. Jan. Ono útočit na Církev, NZ, Magisterium znamená vylámat si zuby. To neber osobně. Náboženských alibistů je zde mnoho, včetně skutečně sluhů Satana. POznáme je totiž po ovoci. 


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. prosinec 2019 @ 07:17:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Podobenství 15,4 - 7 bylo namířeno proti farizeum. 

  Ahoj Leonete

  To podobenství nebylo namířeno proti farizeům, ale pro farizeje. 

  Toník


]


Re: 99oveček + 1 zatoulaná (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 01. prosinec 2019 @ 21:12:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
zatoulal se mi šroub s několika matkami, a kde se ulil klíč 13 ?
když jsem na velmi malém "place" rozebral motor a nemohl najít ( při zpětné montáži) nějaké drobnosti, vzpoměl jsem na tento článek :)
a došel k závěru ...
nic se nestalo bez Tvého přičinění, jen jsi "hrozně roztěkán".
Bůh jsem já, díly jsou lidé...ake kde jsou :)))



Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy